*

Αποστολέας Θέμα: Τρέχοντας να καλύψω τα κενά  (Αναγνώστηκε 2268 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος weissheit

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 68
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Τρέχοντας να καλύψω τα κενά
« στις: Νοέμβριος 09, 2022, 11:50:19 πμ »
Χαίρετε συνάδελφοι, προσλήφθηκα στη γ' φάση σε λύκειο. Έχω αναλάβει μαθήματα γενικής παιδείας και για τις τρεις τάξεις, τα οποία θα πρέπει να ξεκινήσω απ' την αρχή. Βλέπω, για παράδειγμα, ότι ο "Επιτάφιος" θα έπρεπε να έχει βγει ήδη σύμφωνα με τις υποδείξεις του υπουργείου.  ::) Τέλος πάντων, εδώ κάτι γίνεται γιατί το μάθημα δεν εξετάζεται με τράπεζα. Τα υπόλοιπα όμως εξετάζονται. Έχετε να μου δώσετε κάποια συμβουλή για το πώς να κινηθώ; Πόσα μαθήματα να παραδίδω πια κάθε μέρα στους μαθητές, για να προλάβω; (π.χ ιστορία και αρχαία) Επίσης, στα αρχαία της α' λυκείου θα πρέπει για να το πάμε γρήγορα να τους λέω και να σημειώνουν συντακτικά τι είναι κάθε λέξη στο κείμενο; Αυτό όμως δεν είναι μάθημα και τα παιδιά δεν θα καταλαβαίνουν τίποτα. Από την άλλη, αν παραλείψω τη λεπτομέρεια στο συντακτικό, μήπως πέσει κάτι στις εξετάσεις και χρεωθώ τα κενά των παιδιών;! Κάθε βοήθεια δεκτή!

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Τρέχοντας να καλύψω τα κενά
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 16:04:52 »

Αποσυνδεδεμένος erietta

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3368
    • Προφίλ
Απ: Τρέχοντας να καλύψω τα κενά
« Απάντηση #1 στις: Νοέμβριος 09, 2022, 12:41:42 μμ »
Σίγουρα για τα Αρχαία Α΄ Λυκείου η λύση δεν είναι να τους λες το συντακτικό λέξη - λέξη. Δες τι ζητά η Τράπεζα Θεμάτων (δηλαδή δεν εξαρτώνται από σένα) και δούλεψε αυτά. Άλλη λύση που κάνουν κάποιοι είναι να δίνουν έτοιμες σημειώσεις με μετάφραση, (αυτό όλοι το κάνουν) αλλά και συντακτικό. Κουραστικό μεν, αλλά είσαι σίγουρος ότι τα έχουν δε.

Συνδεδεμένος Marphil

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 531
  • Φύλο: Γυναίκα
  • «Κάθε πρόχειρη γραφή [θέλει] τον Πικιώνη της»
    • Προφίλ
Απ: Τρέχοντας να καλύψω τα κενά
« Απάντηση #2 στις: Νοέμβριος 09, 2022, 03:49:13 μμ »
Χαίρετε συνάδελφοι, προσλήφθηκα στη γ' φάση σε λύκειο. Έχω αναλάβει μαθήματα γενικής παιδείας και για τις τρεις τάξεις, τα οποία θα πρέπει να ξεκινήσω απ' την αρχή. Βλέπω, για παράδειγμα, ότι ο "Επιτάφιος" θα έπρεπε να έχει βγει ήδη σύμφωνα με τις υποδείξεις του υπουργείου.  ::) Τέλος πάντων, εδώ κάτι γίνεται γιατί το μάθημα δεν εξετάζεται με τράπεζα. Τα υπόλοιπα όμως εξετάζονται. Έχετε να μου δώσετε κάποια συμβουλή για το πώς να κινηθώ; Πόσα μαθήματα να παραδίδω πια κάθε μέρα στους μαθητές, για να προλάβω; (π.χ ιστορία και αρχαία) Επίσης, στα αρχαία της α' λυκείου θα πρέπει για να το πάμε γρήγορα να τους λέω και να σημειώνουν συντακτικά τι είναι κάθε λέξη στο κείμενο; Αυτό όμως δεν είναι μάθημα και τα παιδιά δεν θα καταλαβαίνουν τίποτα. Από την άλλη, αν παραλείψω τη λεπτομέρεια στο συντακτικό, μήπως πέσει κάτι στις εξετάσεις και χρεωθώ τα κενά των παιδιών;! Κάθε βοήθεια δεκτή!

Καταρχάς, μην αγχώνεσαι! Για τα αρχαία της Α π.χ. συντόμευσε την εισαγωγή σε ένα μάθημα (δες ερωτήσεις της τράπεζας - κλειστού τύπου είναι), όσο για τα γραμματικοσυντακτικά φαινόμενα, αυτά επιλέγονται από τον εκπαιδευτικό και όχι από την τράπεζα, οπότε ή θα επιμείνεις στους βασικούς όρους και τύπους ή, αν έχεις δυνατό τμήμα, προχωράς περισσότερο. Σε κάθε μάθημα να κάνεις επανάληψη (α, β κλίση μαζί, στο άλλο γ με εντοπισμό τύπων στο κείμενο, εν. και μέση φωνή σε δύο μαθήματα κ.λπ.). Εστίασε στα ερμηνευτικά σχόλια, για να μπουν στο νόημα.

Αποσυνδεδεμένος weissheit

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 68
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Τρέχοντας να καλύψω τα κενά
« Απάντηση #3 στις: Νοέμβριος 09, 2022, 08:57:26 μμ »
Σας ευχαριστώ! Κοιτάζω και τα θέματα στην τράπεζα θεμάτων, απ' ό,τι καταλαβαίνω είναι η μόνη εγγύηση γιατί απ' αυτά θα γίνει κλήρωση για τα θέματα των εξετάσεων στο τέλος της χρονιάς;! Μια ερώτηση ακόμα: ρίχνω μια ματιά στα θέματα της τράπεζας για το μάθημα της γλώσσας-λογοτεχνίας β' λυκείου και καταλαβαίνω ότι το περιεχόμενο δεν απαντάται πια στα απαρχαιωμένα βιβλία. Επομένως, δεν δουλεύουμε τόσο βιβλία αλλά σημειώσεις επί της ύλης και κείμενα ή ολόκληρα κριτήρια από την τράπεζα θεμάτων;

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Τρέχοντας να καλύψω τα κενά
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 16:04:52 »

Αποσυνδεδεμένος gia 96

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 5014
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Η κακή εκπαίδευση, χειρότερη της αγραμματοσύνης
    • Προφίλ
Απ: Τρέχοντας να καλύψω τα κενά
« Απάντηση #4 στις: Νοέμβριος 11, 2022, 12:30:58 μμ »
Σας ευχαριστώ! Κοιτάζω και τα θέματα στην τράπεζα θεμάτων, απ' ό,τι καταλαβαίνω είναι η μόνη εγγύηση γιατί απ' αυτά θα γίνει κλήρωση για τα θέματα των εξετάσεων στο τέλος της χρονιάς;! Μια ερώτηση ακόμα: ρίχνω μια ματιά στα θέματα της τράπεζας για το μάθημα της γλώσσας-λογοτεχνίας β' λυκείου και καταλαβαίνω ότι το περιεχόμενο δεν απαντάται πια στα απαρχαιωμένα βιβλία. Επομένως, δεν δουλεύουμε τόσο βιβλία αλλά σημειώσεις επί της ύλης και κείμενα ή ολόκληρα κριτήρια από την τράπεζα θεμάτων;
Δεν γίνεται να μην κάνεις κι απ΄το βιβλίο ορισμένα πράγματα, αλλά κατά βάση δίνεις σημειώσεις και βλέπεις μέσα στην τάξη κάποια θέματα από την Τράπεζα. Πάντως, μην επικεντρωθείς μόνο στα θέματα της Τράπεζας, γιατί αυτά έτσι κι αλλιώς, τα κάνουν και στα φροντιστήρια...
Οι άνθρωποι σπεύδουν να ασκήσουν κριτική, για να μην κριθούν οι ίδιοι!

Αποσυνδεδεμένος weissheit

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 68
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Τρέχοντας να καλύψω τα κενά
« Απάντηση #5 στις: Νοέμβριος 13, 2022, 06:53:28 μμ »
Σας ευχαριστώ πολύ για τις απαντήσεις!

@Μarphil: Θα το πάω σιγά σιγά στα αρχαία, ξεκινώντας με τα βασικά από στο συντακτικό και θα τους δίνω σημειώσεις με τη λοιπή σύνταξη, για να είμαι καλυμμένη.  Όσον αφορά αυτό που λες, ότι τα γραμματικοσυντακτικά μπαίνουν από τον εκπαιδευτικό, αυτό γίνεται όμως σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς των υπόλοιπων τμημάτων, έτσι; (δηλαδή στο τέλος ενδέχεται οι υπόλοιποι να θέλουν να βάλουν και κάτι πιο ζόρικο)

Συνδεδεμένος Έσπερος

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4124
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Τρέχοντας να καλύψω τα κενά
« Απάντηση #6 στις: Νοέμβριος 13, 2022, 07:18:13 μμ »
Σας ευχαριστώ πολύ για τις απαντήσεις!

@Μarphil: Θα το πάω σιγά σιγά στα αρχαία, ξεκινώντας με τα βασικά από στο συντακτικό και θα τους δίνω σημειώσεις με τη λοιπή σύνταξη, για να είμαι καλυμμένη.  Όσον αφορά αυτό που λες, ότι τα γραμματικοσυντακτικά μπαίνουν από τον εκπαιδευτικό, αυτό γίνεται όμως σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς των υπόλοιπων τμημάτων, έτσι; (δηλαδή στο τέλος ενδέχεται οι υπόλοιποι να θέλουν να βάλουν και κάτι πιο ζόρικο)

Ασχέτως ΤΘ και ασχέτως τάξης, οι φιλόλογοι όταν διδάσκουν μάθημα μαζί επιβάλλεται να επικοινωνούν τακτικά για να έχουν κοινή γραμμή κι αν αυτο δεν είναι εφικτό, να έχουν έστω ένα κοινό ελαχίστων απαιτήσεων για τις εξετάσεις. Άρα συνεννοεισαι μαζί τους, να δεις σε τι δίνουν έμφαση και γενικα από την εμπειρία τους τι θεωρούν λογική απαίτηση για την τάξη αυτή και τι αναγκαίο για τα παιδιά που του χρόνου θα πάνε στη Θεωρητική.

Αποσυνδεδεμένος weissheit

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 68
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Τρέχοντας να καλύψω τα κενά
« Απάντηση #7 στις: Νοέμβριος 13, 2022, 07:58:31 μμ »
Ωραία, θα συζητήσω μαζί τους, σε ευχαριστώ!

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32288
  • Τελευταία: Dialeimma
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1159562
  • Σύνολο θεμάτων: 19212
  • Σε σύνδεση σήμερα: 366
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 24
Επισκέπτες: 341
Σύνολο: 365

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.13 δευτερόλεπτα. 36 ερωτήματα.