*

Αποστολέας Θέμα: Απορίες/Οδηγός Δημοσίου, Εκπαιδευτικών και των νόμων που το διέπουν  (Αναγνώστηκε 5125 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος KwstasH

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 27
  • Φύλο: Άντρας
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Γειά σας,
πολλές φορές ως άσχετος με το δημόσιο αναρωτιέμαι τι σημαίνουν όλα αυτά τα εύηχα ακρωνύμια όπως ΠΥΣΔΕ,ΚΥΣΔΕ,ΠΕΚ
Ξέρει κανείς να μας διαφωτίσει;

Το μόνο που βρήκα είναι οτι ΠΥΣΔΕ σημαίνει Περιφ. Υπηρεσιακό Συμβ. Δευτ. Εκπ. και το ΚΥΣΔΕ αντίστοιχα το Κεντρικό.
Ωραία ως εδώ,
 αλλά ποιά η λειτουργεία αυτών των συμβουλίων;Τι σημαίνει να είσαι στην διάθεση του εκάστοτε ΠΥΣΔΕ;Από ποιούς απαρτίζεται,πώς;Τι δικαιοδοσία έχει ???
Για τα ΠΕΚ; ???
Ποιά η διαφορά μεταξύ λειτουργικής και οργανικής θέσης; ???
Τι είναι..... ???

όποιος θέλει ας συμπληρώσει απορίες/απαντήσεις προκειμένου να δημιουργηθεί έτσι σιγά σιγά ένας οδηγός των βασικών εννοιών που μας βομβαρδίζουν καθημερινά..







Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)

Αποσυνδεδεμένος KwstasH

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 27
  • Φύλο: Άντρας
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Ας ξεκινήσουμε με τα ΠΕΚ:

Σύμφωνα με το Υπουργείο Παιδείας  Επιμόρφωση Καθηγητών στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση,
τα ΠΕΚ είναι Περιφερειακά Επιμορφωτικά Κέντρα με σκόπο την υλοποίηση επιμορφωτικών προγραμμάτων που αφορούν την ενημέρωση των εκπαιδευτικών.

Αποσυνδεδεμένος suzanitta

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 28
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Λειτουργικό κενό είναι όταν υπάρχει καθηγητής στο σχολείο αλλά απουσιάζει για κάποιο λόγο. Κοινώς αναπληρώνεις τον καθηγητή που λείπει και κρατάς τη θέση έως ότου αυτός επιστρέψει. Συνήθως τα λειτουργικά κενά είναι για μια σχολική χρονιά.

Οργανικό κενό είναι όταν δεν υπάρχει καθόλου καθηγητής στο σχολείο, οπότε τοποθετήσε και δε σε κουνάει κανείς από κει μέχρι να το αποφασίσεις ο ίδιος.
Με όποιον δάσκαλο καθίσεις...

Αποσυνδεδεμένος matina

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 548
  • ΠΕ 86
    • Προφίλ
Το ΠΥΣΔΕ , όπως αντίστοιχα και το ΠΥΣΠΕ στην πρωτοβάθμια, αποτελείται από μέλη που εκλέγουν οι εκπαιδευτικοί κάθε δύο χρόνια νομίζω. Κάθε ΠΥΣΔΕ έχει στη δικαιοδοσία του κάποιες διευθύνσεις. Για παράδειγμα η Α', Β', Γ', Δ' Αθηνών ανήκουν στο ίδιο ΠΥΣΔΕ, ενώ η Α' Ανατολικής Αττικής σε διαφορετικό. Το ΠΥΣΔΕ είναι υπεύθυνο για τις μεταθέσεις, αποσπάσεις και για διάφορα θέματα που αφορούν τη σωστή λειτουργεία των σχολείων. Αν για παράδειγμα χρειάζεται σε κάποιο σχολείο για λειτουργικούς λόγους να γίνει αλλαγή ή μετατόπιση ωραρίου έστω και για πέντε λεπτά, το ΠΥΣΔΕ είναι το αρμόδιο να πάρει αυτή την απόφαση.

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)

Αποσυνδεδεμένος KwstasH

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 27
  • Φύλο: Άντρας
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Από το Forum της έδρας
ο χρήστης kgiann έδωσε την παρακάτω εξήγηση για την ΥΠΕΡΑΡΙΘΜΙΑ.
Παράθεση
Α.ΠΩΣ ΟΡΙΖΕΤΑΙ Η ΥΠΕΡΑΡΙΘΜΙΑ
Τα γραφεία, μετά από την ανακοίνωση των μεταθέσεων, καταγράφουν τις ώρες ανά ειδικότητα που λείπουν ή πλεονάζουν σε κάθε σχολική μονάδα για καθορισμό κενών-πλεονασμάτων.

Στις ειδικότητες που πλεονάζουν 11 ώρες και πάνω (δηλαδή η σχολική μονάδα δεν μπορεί να καλύψει τις υποχρεωτικές διδακτικές ώρες συγκεκριμένου κλάδου ή ειδικότητας) υφίσταται υπεράριθμα. Είναι προφανές ότι στη διαδικασία αυτή υπολογίζονται μόνο οι υπηρετούντες με οργανική θέση της συγκεκριμένης ειδικότητας στη σχολική μονάδα.
π.χ. Αν το σύνολο των φιλολογικών ωρών α ανάθεσης ενός σχολείου σε 64 διδακτικές ώρες και υπάρχουν 4 φιλόλογοι με ωράριο 19 ώρες τότε πλεονάζει ένας φιλόλογος κατά 12 ώρες (υπάρχουν μόνο 64 ώρες ενώ χρειάζονται 76 για να καλύψουν ωράριο οι 4 φιλόλογοι 4*19=76. Επομένως υπάρχει μια υπεραριθμία, καθώς υπάρχει πλεόνασμα πάνω από 11 ώρες στη συγκεκριμένη ειδικότητα.

Β. ΠΩΣ ΟΡΊΖΕΤΑΙ Ο ΥΠΕΡΑΡΙΘΜΌΣ

1) Καλούνται όλοι οι εκπαιδευτικοί του ίδιου κλάδου ή ειδικότητας που ανήκουν οργανικά στη συγκεκριμένη σχολική μονάδα να δηλώσουν εντός τριών (3) εργάσιμών ημερών αν επιθυμούν ή όχι να κριθούν ως υπεράριθμοι. Δεν υπάρχει αναγκαστική άρση υπεραριθμίας.

I. Το Π.Υ.Σ.Δ.Ε χαρακτηρίζει ονομαστικά τους υπεράριθμους κατά σχολική μονάδα έχοντας υπόψη τα παρακάτω:

1) Αν υποβληθούν περισσότερες από μία αιτήσεις υπεράριθμος θεωρείται αυτός που έχει το μεγαλύτερο αριθμό μονάδων μετάθεσης.
2) Αν κανείς δεν επιθυμεί να κριθεί ως υπεράριθμος χαρακτηρίζεται ως υπεράριθμος εκείνος που τοποθετήθηκε οργανικά τελευταίος στη σχολική μονάδα.


ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ Ι)Οι εκπαιδευτικοί που μετατέθηκαν ή τοποθετήθηκαν στη σχολική μονάδα το ίδιο σχολικό έτος θεωρείται ότι τοποθετήθηκαν ταυτόχρονα. Τότε, σε περίπτωση ταυτόχρονης τοποθέτησης υπεράριθμος χαρακτηρίζεται ο εκπαιδευτικός που έχει το μικρότερο αριθμό μονάδων μετάθεσης.

Προσοχή. Σε αυτή μόνο τη συγκεκριμένη περίπτωση, της ταυτόχρονης τοποθέτησης, αν υπάρχει εκπαιδευτικός που τοποθετήθηκε ως υπεράριθμος (με αίτηση άρσης υπεραριθμίας) το ίδιο σχολικό έτος αυτός σε καμία περίπτωση δε χαρακτηρίζεται υπεράριθμος.
π.χ Σε σχολική μονάδα τοποθετούνται το ίδιο σχολικό έτος 3 Μαθηματικοί από τους οποίους 2 (δύο) με μετάθεση ή βελτίωση και 1(ένας) με άρση υπεραριθμίας. Αν στη σχολική μονάδα προκύψει μια υπεραριθμία στους μαθηματικούς και αυτοί οι 3 είναι οι τελευταίοι τοποθετηθέντες και δεν θέλει κανείς να κριθεί ως υπεράριθμος, τότε σε καμία περίπτωση δε χαρακτηρίζεται υπεράριθμος αυτός που τοποθετήθηκε με άρση υπεραριθμίας αλλά αυτός από τους υπόλοιπους δύο που έχει το μικρότερο αριθμό μονάδων μετάθεσης.αρτάται δηλαδή αυτός που πήρε οργανική θέση την ίδια σχολική χρονιά με άρση υπεραριθμίας )


Οι εκπαιδευτικοί που χαρακτηρίζονται υπεράριθμοι σύμφωνα με τα παραπάνω καλούνται από το ΠΥΣΔΕ να υποβάλουν δήλωση (αν θέλουν) τοποθέτησης σε συγκεκριμένες σχολικές μονάδες στις οποίες υφίστανται τα οργανικά κενά εντός 10 (δέκα) ημερών.



Γ. ΤΙ ΜΠΟΡΕΙΝΑ ΚΑΝΕΙ ΕΝΑΣ ΥΠΕΡΑΡΙΘΜΟΣ


1) Να μην κάνει τίποτα, επειδή δε θέλει να χάσει την οργανική του θέση στη συγκεκριμένη σχολική μονάδα. Η οργανική του θέση δε χάνεται όσο υφίσταται η συγκεκριμένη σχολική μονάδα και για όσο χρονικό διάστημα επιθυμεί ίδιος. Δεν προβλέπεται βάση του υφισταμένου νομικού πλαισίου αναγκαστική άρση υπεραριθμίας. Έτσι ο υπεράριθμος το Σεπτέμβριο: α)θα παραμείνει στην ίδια σχολική μονάδα αν προκύψουν νέα λειτουργικά κενά από αποστάσεις, παραιτήσεις, εκπαιδευτικές άδειες, γονικές μακροχρόνιες άδειες κ.τ.λ. Για αυτά τα λειτουργικά κενά προηγούνται για τοποθέτηση οι υπεράριθμοι. β) διατίθεται ή αποσπάτου χωρίς αίτηση του εξ ολοκλήρου σε άλλη σχολική μονάδα της ίδιας περιοχής μετάθεσης κατ’αρχάς όποτε λαμβάνει «τις μονάδες μετάθεσης για δυσμενές συνθήκες που αντιστοιχούν στη σχολική μονάδα της διάθεσης εκτός αν οι μονάδες μετάθεσης για δυσμενές συνθήκες της οργανικής του θέσης είναι περισσότερες οπότε και λαμβάνει αυτές». Αν δεν υπάρχουν κενά στην ίδια περιοχή μετάθεσης (πράγμα σπάνιο) τότε διατίθεται σε άλλη περιοχή μετάθεσης του ίδιου Π.Υ.Σ.Δ.Ε. γ) διατίθεται για συμπλήρωση του υποχρεοτικού του ωραρίου και λαμβάνει αναλογικά «με βάση την εβδομάδα των πέντε ημερών τις μονάδες μετάθεσης για δυσμενείς συνθήκες που αντιστοιχούν στις σχολικές μονάδες της διάθεσης εκτός αν οι μονάδες μετάθεσης για δυσμενείς συνθήκες της οργανικής τους θέσης είναι περισσότερες οπότε και λαμβάνουν αυτές»


2) Να κάνει δήλωση άρσης υπεραριθμίας γιατί θέλει να φύγει από τη συγκεκριμένη σχολική μονάδα και τον ενδιαφέρουν οι κενές οργανικές θέσεις που υπάρχουν στην ίδια ομάδα σχολείων με το δικό του ή στην όμορη ομάδα Τότε: οι υπεράριθμοι τοποθετούνται κατά απόλυτη προτεραιότητα (πριν από τις τοποθετήσεις των μετατιθέμενων-αιτούντων βελτίωση) συγκεκριμένοι μόνο μεταξύ τους με βάση το σύνολο των μονάδων μετάθεσης και τις δηλώσεις προτίμησης τους
ό ) σε κενές οργανικές θέσεις σχολείων της ίδιας ομάδας και
ό ) όπου αυτό δεν είναι δυνατό, τότε μόνο σε κενές θέσεις όμορης ομάδας σχολείων της ίδιας περιοχής μετάθεσης.

Προσοχή: Αν υπάρχει κενό στην ίδια ομάδα σχολείων, δεν μπορεί να τοποθετηθεί σε σχολείο της όμορης ομάδας.

3) Όποιος εκπαιδευτικός δεν επιθυμεί να τοποθετηθεί σύμφωνα με την παραπάνω διαδικασία (ίδια ομάδα-όμορη)τότε κάνει δήλωση για τοποθέτηση-βελτίωση θέσης (αν δεν έκανε τον Νοέμβριο) και συνεξετάζεται ενιαία με όλους όσους ζητούν βελτίωση θέσης ή τοποθέτηση λόγω μετάθεσης στη βάση των αριθμών μονάδων μετάθεσης (εδώ δε χρειάζεται να έχει υπηρετήσει την οργανική του θέση).


ΠΡΟΣΟΧΗ. Αν κάποιος υπεράριθμος τοποθετήθηκε με τη διαδικασία άρσης της υπεραριθμίας μετά από αίτηση του σε οργανικό κενό σχολικής μονάδας τότε μπορεί αν θέλει εκ νέου αμέσως μετά ,εφόσον έκανε αίτηση το Νοέμβριο για βελτίωση θέσης, να διεκδικήσει νέα τοποθέτηση-βελτίωση θέσης συνεξεταζόμενος ενιαία με όλους όσους ζητούν βελτίωση θέσης ή τοποθέτησης λόγω μετάθεσης. Δηλαδή έχει «δύο» ευκαιρίες…



ΧΡΗΣΙΜΗ ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ


Οι συνάδελφοι πρέπει να γνωρίζουν οπωσδήποτε τις ομάδες των σχολείων και τις αντίστοιχες όμορες περιοχές τους.


ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΘΕΣΗΣ


Όσοι συνάδελφοι κάνατε αίτηση βελτίωσης θέσης, όταν θα υποβάλλετε δήλωση με σειρά προτίμησης μέχρι 20 σχολικές μονάδες για τοποθέτηση, πρέπει να έχετε υπόψη:

1) Πέρα από τα κενά οργανικών θέσεων που θα αναρτηθούν στον πίνακα ανακοινώσεων της Δ\νσης θα πρέπει να λάβετε υπόψη στις επιλογές σας και τα δυνητικά (ενδεχόμενα) κενά που θα προκύψουν από τις οργανικές θέσεις άλλων συναδέλφων που ζητάνε βελτίωση π.χ Δε βγαίνει οργανικό κενό Μαθηματικού στο 3ο Γυμνάσιο Αμπελοκήπων, όμως ένας Μαθηματικός από το συγκεκριμένο σχολείο ζητάει βελτίωση για άλλο σχολείο. Αν αυτός ο Μαθηματικός πάει σε αυτό το σχολείο επιλογής του τότε αμέσως δημιουργείται κενό Μαθηματικού στο 3ο Γυμνάσιο Αμπελοκήπων (δυνητικό κενό).
Επομένως κάποιος-α που ενδιαφέρεται γι’ αυτό το σχολείο πρέπει να το δηλώσει έστω και αν δεν υπάρχει κενό στον πίνακα ανακοινώσεων .

Απο τους αιρετούς του Π.Υ.Σ.Δ.Ε Δ. Θες\νίκη
Λυκίδης Ισαάκ
Πιτσιάβας Δημήτριος

Αποσυνδεδεμένος anmak

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 5
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Λειτουργικό κενό είναι όταν υπάρχει καθηγητής στο σχολείο αλλά απουσιάζει για κάποιο λόγο. Κοινώς αναπληρώνεις τον καθηγητή που λείπει και κρατάς τη θέση έως ότου αυτός επιστρέψει. Συνήθως τα λειτουργικά κενά είναι για μια σχολική χρονιά.

Οργανικό κενό είναι όταν δεν υπάρχει καθόλου καθηγητής στο σχολείο, οπότε τοποθετήσε και δε σε κουνάει κανείς από κει μέχρι να το αποφασίσεις ο ίδιος.

Μπορει κάποιος να μου πει αυτό σε ποιο νόμο βρίσκεται ?

Γιατί στην Δευτεροβάθμια Λασιθίου μας λένε ότι πρέπει ένα σχολείο να έχει τουλάχιστον 9 ώρες κενό για να θεωρείτε λειτουργικό κενό και ότι σχολείο με 3 ώρες κενό δεν θεωρείται λειτουργικό κενό και δεν τοποθετείται εκπαιδευτικός παρα μόνο με συμπλήρωση ωραρίου.


Αποσυνδεδεμένος matina

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 548
  • ΠΕ 86
    • Προφίλ
Υπάρχει ο νόμος 1566/1985 που ασχολείται με πολλά από τα θέματα της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32288
  • Τελευταία: Dialeimma
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1159504
  • Σύνολο θεμάτων: 19211
  • Σε σύνδεση σήμερα: 330
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 21
Επισκέπτες: 287
Σύνολο: 308

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.089 δευτερόλεπτα. 34 ερωτήματα.