0 μέλη και 2 επισκέπτες διαβάζουν αυτό το θέμα.
Προβλέπω ότι από τους οριστικούς πίνακες γενικής αγωγής που αναμένονται το καλοκαίρι θα διορίσει, όπως φαίνεται, τρεις χρονιές: το 2024, το 2025 και το 2026. Ετσι έγινε και με τους προηγούμενους πίνακες. Αλλωστε ο ΑΣΕΠ αρχές του 2025 προγραμματίζει 2ο πανελλήνιο διαγωνισμό για διορισμούς στην ευρύτερη δημόσια διοίκηση που σημαίνει ότι και ο όποιος προγραμματισμός για γραπτό διαγωνισμό εκπαιδευτικών πηγαίνει για 2026. Προβλέπω να δίνουν παράταση και στους πίνακες της γενικής αγωγής...
Πάντως και τη διετία (πρακτικά τριετία γιατί πάμε με προσωρινούς την πρώτη χρονιά) η Ν. Κεραμέως τη θέσπισε. Αν δεν είχε αλλάξει τον νόμο Γαβρόγλου, θα πηγαίναμε και φέτος στην πρόσληψη αναπληρωτών και στους διορισμούς γενικής με τους πίνακες της 1ΓΕ/2019. Γενικώς όποια και να είναι η διάρκεια των πινάκων πάντα θα υπάρχουν ευνοημένοι και θιγόμενοι. Πάντως μιας που άνοιξες το συγκεκριμένο θέμα θα παραθέσω την προσωπική μου πρόταση:Για μένα, δεν θα πρέπει καν να γίνονται προσλήψεις αναπληρωτών από προσωρινούς πίνακες. Θα πρέπει η προκήρυξη του ΑΣΕΠ να βγαίνει γύρω στον Οκτώβρη κάθε δύο έτη τόσο για τη γενική όσο και για την ειδική αγωγή (ώστε να συμπεριλαμβάνονται και οι απόφοιτοι της εξεταστικής του Σεπτεμβρίου) και μέσα στον Νοέμβριο να γίνονται οι αιτήσεις των εκπαιδευτικών. Από τον Δεκέμβριο έως τον Φεβρουάριο (που είναι νεκρός χρόνος για τις διευθύνσεις εκπαίδευσης) θα πρέπει να γίνεται ο έλεγχος και η επικαιροποίηση των προσόντων και αρχές Μάρτη το πολύ να βγαίνουν οι προσωρινοί πίνακες σε όλες τις προκηρύξεις (φυσικά με ηλεκτρονικό τρόπο). Ακολούθως το ΑΣΕΠ θα αναλαμβάνει την εξέταση των ενστάσεων (μόνο με τους εκπαιδευτικούς θα ασχολείται αυτό το διάστημα και μόνο κάθε δύο έτη) έτσι ώστε μέχρι τις 15 Αυγούστου να έχουν εκδοθεί οι οριστικοί πίνακες και από αυτούς να προσλαμβάνονται αναπληρωτές από τις 1/9. Έτσι η όλη διαδικασία και για γενική και για ειδική θα περατώνεται μέσα σε 11 μήνες (για το ΑΣΕΠ ουσιαστικά μόνο σε 6) και όλο το υπόλοιπο διάστημα της διετίας δεν θα καταναλώνονται εργατοώρες ούτε από το ΑΣΕΠ ούτε από το ΥΠΑΙΘΑ (ενώ σήμερα πρακτικά ασχολούνται κάθε χρόνο και για αρκετά μεγάλα διαστήματα).Αν μάλιστα το σύστημα εκσυγχρονιστεί και βελτιστοποιηθεί έτσι ώστε να αποφεύγονται λάθη ή περιττές ενστάσεις ίσως το χρονοδιάγραμμα που περιγράφω να συμπτυχθεί ακόμη περισσότερο.Και για να γίνει αυτό θα πρέπει αναγκαστικά να συντονιστούν οι δύο προκηρύξεις. Αν στις 1/9/2026 θα πρέπει να έχουμε νέους (οριστικούς με βάση την πρότασή μου) πίνακες, τότε τον Οκτώβρη του 2025 θα πρέπει να εκδοθούν και οι δύο προκηρύξεις και αρχίσει η διαδικασία. Επομένως είτε θα πρέπει να θυσιαστεί η σχολική χρονιά 2025-2026 και να παραταθεί η ισχύς των υπαρχόντων πινάκων όσον αφορά την ειδική αγωγή, είτε να βγει κανονικά η προκήρυξη της ειδικής τον Μάιο του 2025 και να πάμε με προσωρινούς για την πρόσληψη αναπληρωτών για μια τελευταία φορά το σχολικό έτος 2025-26 (και τον Οκτώβρη του 2025 να εκδοθεί μόνο η προκήρυξη της γενικής). Και όλα αυτά φυσικα χωρίς να βάζω μέσα το σενάριο του γραπτού διαγωνισμού.Τέλος, υπογραμμίζω ξανά πως όλα τα παραπάνω είναι προσωπικές προτάσεις οι οποίες για να υλοποιηθούν απαιτούν την τροποποίηση του υφιστάμενου νομικού πλαισίου. Δεν αναφέρομαι σε πράγματα που μπορούν να υλοποιηθούν με τα σημερινά δεδομένα, παρά μόνο δίνω ιδέες για πιθανές αλλαγές στο μέλλον (για να μην μπερδευτούν όσοι θα διαβάσουν την πρότασή μου).
Ποια Κεραμέως..... το νόμο 4589/19 τον έχεις διαβάσεις;;;; πέρα από από την διάρκεια των πινάκων... ακόμη και οι διορισμοί που γίνονται τα τελευταία 4 Χρόνια με τον νόμο 4589/19 γίνονται...
Σωστά. Εδώ δυσκολεύονται να διαχειριστούν μια προκήρυξη σε ένα χρονικό διάστημα, η λύση είναι να διαχειριστούν 2 προκηρύξεις ταυτόχρονα. Όπως και να έχει καμία παράταση δεν πρέπει να δοθεί. Για να παίζεται δίκαια το παιχνίδι το άνοιγμα πρέπει να γίνεται κατά σταθερό χρονικό βήμα.
Πάντως σκέψου πως το μεγαλύτερο ποσοστό των υποψηφίων των προκηρύξεων της ειδικής, κάνουν τα χαρτιά τους και για τη γενική. Από πλευράς ελέγχου και μόνο νομίζω πως θα ήταν καλύτερο να εξετάζονται μαζί οι επικαιροποιήσεις στο ΟΠΣΥΔ από τις διευθύνσεις και να εξοικονομείται έτσι σημαντικός χρόνος. Το ΑΣΕΠ ουσιαστικά ασχολείται μόνο με την σύνταξη της προκήρυξης και τις απαντήσεις στις ενστάσεις (οι προσωρινοί πίνακες βγαίνουν ηλεκτρονικά, παίρνοντας απευθείας τα δεδομένα του ΟΠΣΥΔ). Το ότι φαίνεται να δυσκολεύονται όπως λες δεν νομίζω πως ισχύει στην πραγματικότητα ειδικά στο κομμάτι του ΑΣΕΠ. Εγώ πιστεύω π.χ. πως τις ενστάσεις των 1-2ΓΕ/2023 τώρα θα έχουν αρχίσει να τις βλέπουν και στο 90% θα απορρίπτονται με πανομοιότυπη αιτιολογία. Το ότι ισχυρίζονται ότι η διαδικασία αυτή είναι εξαιρετικά χρονοβόρα ή ότι σπαταλά τεράστιους πόρους (ενώ π.χ. άλλες προκηρύξεις που ελέγχουν οι ίδιοι τα προσόντα δεν σπαταλούν χρόνο) νομίζω πως είναι για τα μάτια του κόσμου και για να συντηρείται η αποψη πως ο γραπτός είναι το πιο αποτελεσματικό σύστημα.
Εντωμεταξύ σε ένα υβριδικό σύστημα θα έχουν ενστάσεις και για τα προσόντα/προϋπηρεσία και για τις εξετάσεις.