Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση

Διάφορα θέματα για την εκπαίδευση => Διάφορα Εκπαιδευτικά θέματα => Μήνυμα ξεκίνησε από: mavoglou στις Ιανουαρίου 22, 2007, 10:04:21 pm

Τίτλος: Αν ήσασταν μαθητές...
Αποστολή από: mavoglou στις Ιανουαρίου 22, 2007, 10:04:21 pm
Αν ήσασταν μαθητές πώς θα θέλατε να γίνεται το μάθημα;

Πώς θα θέλατε να είναι οι καθηγητές σας;

Τίτλος: Απ: Αν ήσασταν μαθητές...
Αποστολή από: euler στις Ιανουαρίου 22, 2007, 10:33:10 pm

  Αν ήμουν μαθητής θα ήθελα να μη γίνεται καθόλου μάθημα, να είμαι έξω όλη μέρα και να παίζω μπάλα :-)
Τίτλος: Απ: Αν ήσασταν μαθητές...
Αποστολή από: mavoglou στις Ιανουαρίου 22, 2007, 10:57:43 pm
Αυτό είναι το μόνο εύκολο euler.

Το σχολείο είναι προαιρετικό.

Κανένας δεσμοφύλακας δεν παίρνει τους μαθητές από το σπίτι για να τους μεταφέρει με το ζόρι στο σχολείο.
Τίτλος: Απ: Αν ήσασταν μαθητές...
Αποστολή από: mavoglou στις Ιανουαρίου 22, 2007, 11:09:33 pm
euler,
αν δεν σου άρεσε καθόλου το σχολείο σαν μαθητής, τότε γιατί το υπηρετείς (αν εργάζεσαι σαν καθηγητής) ή θέλεις να το υπηρετήσεις (αν δίνεις για ΑΣΕΠ);

Δεν γνωρίζω κάτι για σένα γι αυτό δεν ξέρω ποια ερώτηση να κάνω.
Τίτλος: Απ: Αν ήσασταν μαθητές...
Αποστολή από: euler στις Ιανουαρίου 22, 2007, 11:42:29 pm
 Καθηγητής είμαι και δεν είπα ότι δεν μου αρέσει το σχολείο. Απλά αυτό που ήθελα να πω είναι πως κανένα (φυσιολογικό) παιδί δεν θα προτιμήσει
να μείνει στην τάξη και να κάνει μάθημα από το να βγει έξω και να παίξει. Οπότε υπάρχουν 3 πιθανότητες:
 1) Τον κρατάς μέσα με το ζόρι (φόβος απουσίας κλπ) ή με το φιλότιμο
 2) Είναι βαθμοθήρας και έρχεται μέσα μόνο για τον βαθμό
 2) Τον έχεις πείσει ότι αξίζει το μάθημα και το παιδί μένει μέσα συνειδητά

Το τελευταίο θα συμβεί σε πολύ λίγες περιπτώσεις. Φυσικά στην πληροφορική το πράγματα είναι πολύ πιο εύκολα από άλλα μαθήματα αλλά όχι πάντα
Για παράδειγμα ποια είναι η γνώμη των συναδέλφων για το μάθημα της επιλογής της Γ και
Τίτλος: Απ: Αν ήσασταν μαθητές...
Αποστολή από: matina στις Ιανουαρίου 22, 2007, 11:43:31 pm
Αυτό είναι το μόνο εύκολο euler.

Το σχολείο είναι προαιρετικό.

Κανένας δεσμοφύλακας δεν παίρνει τους μαθητές από το σπίτι για να τους μεταφέρει με το ζόρι στο σχολείο.
Πάντως εγώ ως μαθήτρια, ως ενήλικας κι ως καθηγήτρια πλέον, θυμάμαι πάντα το δημοτικό και το γυμνάσιο ως υποχρεωτικά. Επίσης σε όλες τις προαναφερόμενες φάσεις δεν θυμάμαι ούτε έναν μαθητή που να μην ήθελε αυτό που λέει ο euler, δηλαδή να μην γίνεται καθόλου μάθημα.
Άλλο αν είναι ένα "αναγκαίο κακό" για να αποκτήσεις γνώσεις και εφόδια για τη ζωή, όπως επίσης και άλλο αν ένα μάθημα μπορεί να γίνει πολύ καλά και να είναι ευχάριστο για το μαθητή. Αυτό δεν σημαίνει ότι ο οποιοσδήποτε αν μπορούσε να διαλέξει χωρίς αρνητικές συνέπειες ανάμεσα σε μάθημα και παιχνίδι δεν θα διάλεγε το παιχνίδι.
Τίτλος: Απ: Αν ήσασταν μαθητές...
Αποστολή από: mavoglou στις Ιανουαρίου 23, 2007, 12:15:58 am
Λοιπόν,
σκοπός της ερώτησης είναι με τις απαντήσεις που θα γραφούν (αν γραφούν, θα μου άρεσε να είναι ελεύθερα διατυπωμένες) να πάρουμε ερεθίσματα από τους άλλους.

Δεν θέλω να πω πάλι τα προφανή ότι το σχολείο δεν είναι υπόθεση μόνο ενός καθηγητή αλλά πολλών παραγόντων... ούτε θέλω να επικεντρωθούμε στο μάθημα της ειδικότητάς μας, αν και σαν καθηγητές που είμαστε ορθά αναφέρεις euler είναι δύσκολο να το αποφύγουμε.

Ούτε να αρχίσουμε να αναφέρουμε τα αρνητικά που θυμόμαστε από την παιδική μας ηλικία matina.

[Μικρές απαντήσεις - εκτός θέματος:

matina ο νόμος λέει ότι ο γονέας υποχρεούται για 9 χρόνια να γράφει το παιδί του στο σχολείο. Κανένας νόμος δεν υποχρεώνει το μαθητή να παρακολουθήσει το σχολείο και να περάσει τις τάξεις. Το επιχείρημα ότι "έρχεστε εδώ επειδή εσείς το επιλέγετε", για διάφορους βέβαια λόγους, το λέω συχνά στους μαθητές μου, το αιτιολογώ και τους αρέσει. Και έχω δει  μαθητή να λέει στους γονείς τους ότι πάει σχολείο και να το έχει σταματήσει, και να περιφέρεται την ώρα του σχολείου άσκοπα στους δρόμους.

euler
σχετικά με τον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Πληροφορικής δεν συμφωνώ καθόλου, ειδικά όπως λες επειδή η ύλη είναι εκτός της διδαχθείσας.
Φέτος έκανα στο σχολείο μου (Γυμνάσιο) Διαγωνισμό Αλγοριθμική Σκέψης.
Αυτή η ιδέα μου αρέσει περισσότερο: Ο διαγωνισμός να μην έχει σχέση με το μάθημα (άμεσα τουλάχιστον) και να μπορούν και να διακριθούν και μέτριοι μαθητές. (Στο διαγωνισμό πήραν μέρος μαθητές μόνο της Γ Γυμνασίου, γιατί αυτοί είχαν διδαχθεί αλγοριθμική σκέψη. Τελικά τα 3 πρώτα βραβεία τα πήραν μαθητές με βαθμό τριμήνου 16 και 17 ενώ οι μαθητές με 19 και 20 στην Πληροφορική πήγαν χειρότερα. Αυτό μου άρεσε, αλλά άρεσε και στους μαθητές).
Θα ήταν πολύ ωραία ιδέα την επόμενη χρονιά  να οργανωθεί ο διαγωνισμός μεταξύ σχολείων από όλη την Ελλάδα. Να φτιαχτεί ο πρώτος πυρήνας, λίγη δημοσιότητα και να δεις πως αλλάζουν αυτά που δεν μας αρέσουν.

Όσο για κάποια μαθήματα αν θέλεις ας μιλήσουμε ιδιωτικά γιατί το θέμα εδώ είναι άλλο]

 
Τίτλος: Απ: Αν ήσασταν μαθητές...
Αποστολή από: vassilis στις Ιανουαρίου 23, 2007, 12:43:57 am
Δε ξέρω κατά πόσο ο διαχωρισμός μαθητή - καθηγητή βάζει τέτοιου είδους σταθερές και ταμπού, έτσι ώστε ο μεν να ναι σε θέση ισχύος έναντι του άλλου.
Αυτό σηκώνει πολύ κουβέντα, μιας και στη σύγχρονη εκπαίδευση τίποτε δεν είναι σταθερό και δεδομένο...

Αν ήμουν μαθητής!!!
Εχμ...
Θα αντέστρεφα το ερώτημα ;)
Πόσο μαθητές νιώθουμε/ετε???? και το κάνω αυτό γιατί πιστεύω ότι οι πραγματικές απαντήσεις μονάχα μέσω αυτού του ερωτήματος μπορούν να δωθούν... Και εξηγούμαι 8) 8) 8)

Πόσο διατεθειμένοι είμαστε να ξαναγίνουμε "μαθητές" ,έτσι ώστε να κατανοούμε καλύτερα τις ανάγκες τους κλπ κλπ κλπ?
Έχουν περάσει μόλις λίγα χρόνια από τότε που μασταν μαθητές, γίναμε καθηγητές και με μιας ξεχάσαμε πως είναι να σαι "από κάτω"( από την έδρα εννοώ)...
Πόσοι από εμάς κάνουμε αυτά που για τα οποία τα "παίρναμε" εις το κρανίον;  ;D


Επείδή ξέφυγα απ'το θέμα και  ο φίλος  mavoglou θα δυσανασχετεί, θα τελειώσω με το εξής.

Κάθε Δευτέρα στο μάθημα είμαι πολύ καλός απέναντι στα παιδιά, (και μιλάμε, σε υπερβολικό βαθμό....)
Τι φταίει?
Κάθε Σ/Κ παρακολουθώ κάτι σεμινάρια ως "μαθητής" και βλέπω (μάλλον ξαναθυμάμαι) τι πίκρα είναι ;) ;)
Τίτλος: Απ: Αν ήσασταν μαθητές...
Αποστολή από: mavoglou στις Ιανουαρίου 23, 2007, 12:48:26 am

Παράθεση
Επείδή ξέφυγα απ'το θέμα και  ο φίλος  mavoglou θα δυσανασχετεί, θα τελειώσω με το εξής...

Παράθεση

vassilis Είσαι 100% μέσα στο θέμα!!! ;D ;)
Τίτλος: Απ: Αν ήσασταν μαθητές...
Αποστολή από: vassilis στις Ιανουαρίου 23, 2007, 01:05:56 am
Παράθεση από: mavoglou


vassilis Είσαι 100% μέσα στο θέμα!!! ;D ;)
Άρα ...δεν υπάρχει θέμα, ε????? χεχεχεχεχεχε

Σοβαρά τώρα, μ'έχει προβληματίσει πολλές φορές το πόσο σύνθετη είναι η κατάσταση που βιώνουν οι μαθητές.
Τις βιώναμε και μεις σίγουρα, αλλά μάλλον δε θυμόμαστε ,ίσως γιατί ήταν μία συνηθισμένη ανιαρή καθημερινότητα που ζούσαμε όσα χρόνια θυμόμασταν τότε τον εαυτό μας.
Τώρα που αλλάξαν οι ρόλοι όμως ??? ???

Και η πλάκα είναι πως ξεχάσαμε και τα πιο απλά....
Το τι δηλαδή προσέχουν τα παιδιά. Και μεις νομίζουμε ότι ενδιαφέρονται για το μάθημα.
Ξεχάσαμε τι προσέχαμε και τι σχολιάζαμε εμείς και έπρεπε να διαβάσουμε παιδαγωγικά για τον ΑΣΕΠ για να τα ξαναθυμηθούμε...

Και ρωτώ.... "Γιατί ρε γαμώτι εμείς δεν είχαμε την τεχνολογία τη σημερινή???? (να πάει το βιντεάκι σύννεφο) ;D ;D ;D
Τίτλος: Απ: Αν ήσασταν μαθητές...
Αποστολή από: matina στις Ιανουαρίου 23, 2007, 08:34:37 am

Ούτε να αρχίσουμε να αναφέρουμε τα αρνητικά που θυμόμαστε από την παιδική μας ηλικία matina.
 

Ίσως παρανοήθηκε λίγο το πνεύμα της τοποθέτησης μου. Δεν ανέφερα τα αρνητικά της παιδικής μου ηλικίας , ανεφερα το ότι επειδή και τότε και τώρα το σχολείο είναι υποχρεωτικό (για τα παιδιά ο νόμος είναι αυτό που λέει ο γονιός και όχι το σύνταγμα και αυτόν φοβούνται αν δεν πάνε σχολείο κι όχι το δεσμοφύλακα που θα τους μαζέψει) πρέπει να καταλάβουμε ότι ο μαθητής πολύ σπάνια έρχεται για κάποιον άλλο λόγο.
Κατά τη γνώμη μου οτιδήποτε σου επιβάλλουν να κάνεις χάνει ένα πολύ μεγάλο μέρος από την ομορφιά του κι αυτό είναι που πρέπει ο εκάστοτε καθηγητής να προσπαθήσει να ξαναφέρει στο μάθημα του.
Επίσης όπως πολύ σωστά τόνισε ο vassilis πρέπει να μην ξεχνάμε πως βλέπαμε και αντιμετωπίζαμε το σχολείο εμείς ως μαθητές για να μπορέσουμε να πλησιάσουμε λίγο τα παιδιά και να τα καταλάβουμε όσο βέβαια αυτό γίνεται.
Η ένσταση μου ήταν καθαρά στο ότι μόλις ο euler είπε αυτό που θα έλεγε κάθε μαθητής ότι δηλαδή προτιμάει το παιχνίδι υπήρξε έντονη αντίδραση. Προσωπικά αυτό θεωρώ ότι είναι που έχουμε να αντιμετωπίσουμε πρώτο πρώτο μπαίνοντας σε μια τάξη, το ότι οι μαθητές δεν θέλουν να είναι εκεί και προσπαθούμε αρχικά να τους κάνουμε να τους αρέσει που είναι εκεί. Αυτό σημαίνει ότι θέλω να τους κεντρίσω το ενδιαφέρον ώστε  να μπορέσουν στη συνέχεια να αποκομίσουν και κάτι. Αν δεν ασχοληθώ με αυτό οι μαθητές απλά θα βρίσκονται εκεί και θα έχει περάσει άλλη μια ώρα.
Τίτλος: Απ: Αν ήσασταν μαθητές...
Αποστολή από: Dr_Michael στις Ιανουαρίου 23, 2007, 04:56:21 pm
Θα ήθελα να είχα νέους καθηγητές, το πολύ μέχρι 45. Με χιούμορ και χωρίς ειρωνίες. Θα ήθελα να με σέβονται, και θα ήθελα να είχαν μερικά κοινά ενδιαφέροντα με μένα. Να με πλησιάζουν, να μην είναι απόμακροι. Θα ήθελα να αφιερώνανε μερικά λεπτά της ώρας για να συζητάμε καθημερινά σχολικά προβλήματα. Θα ήθελα να είχαν παιδαγωγική κατάρτιση και να με προσεγγίζουν ως άξιο μέλος της κοινωνίας που ζητάει να πάρει γνώσεις και κοινωνική μόρφωση.
Τίτλος: Απ: Αν ήσασταν μαθητές...
Αποστολή από: flair στις Ιανουαρίου 23, 2007, 07:12:14 pm
Πολύ σωστά αυτά που γράφεις Dr_Michael. Πιστεύω ότι αυτά αποτελούν το βασικό πυρήνα και όλα τα υπόλοιπα έπονται.
Τίτλος: Απ: Αν ήσασταν μαθητές...
Αποστολή από: mavoglou στις Ιανουαρίου 23, 2007, 10:44:59 pm
Θα ήταν ενδιαφέρον αν καταφέρουμε να έχουμε μεγάλη συμμετοχή σε αυτή την κουβέντα να φτιάξουμε, γιατί όχι, έναν κατάλογο.
Μπορεί ένας κατάλογος να ακούγεται απλοϊκή πρόταση, αλλά χρησιμεύει να μας υπενθυμίζει κάποιες ιδέες σε δύσκολες ώρες που όλοι ξεχνάμε.

Ο Dr_Michael έκανε μια άριστη αρχή.

Από όσα έγραψες όμως Dr_Michael θα τροποποιούσα τη μία σου πρόταση ως εξής:

Θα ήθελα να είχα καθηγητές που να αισθάνονται νέοι και να είναι γεμάτοι όρεξη για διδασκαλία.   

Αν συμφωνείς Dr_Michael το καταγράφουμε και συνεχίζουμε.
Τίτλος: Απ: Αν ήσασταν μαθητές...
Αποστολή από: flair στις Ιανουαρίου 24, 2007, 04:34:07 pm
Θα ήθελα να είχα καθηγητές που να αισθάνονται νέοι και να είναι γεμάτοι όρεξη για διδασκαλία.

Ναι, φαίνεται πιο σωστό  :)
Τίτλος: Απ: Αν ήσασταν μαθητές...
Αποστολή από: Kotsios στις Ιανουαρίου 24, 2007, 10:30:59 pm
Θα'θελα να είχα καθηγητές θετικών επιστημών που να σου μαθαίνουν πράγματι την αντίστοιχη επιστήμη.(Σε όλο το γυμνάσιο,λύκειο δυστυχώς δεν έμαθα τίποτα απ'αυτούς ,ούτε και από τα φροντιστήρια)-αντίθετα από τους φιλόλογους που ήταν αξιόλογοι.

Θα ήθελα να είχα σοβαρούς καθηγητές πληροφορικής που να έχουν σπουδάσει πληροφορική και όχι καμμένους πενηντάρηδες φυσικο-μαθηματικούς.

Θα ήθελα να κυνηγήσουν όσους μόνιμους καθηγητές κάνουν ιδιαίτερα και εκβιάζουν την βαθμολογία των μαθητών.
Να απαγορέψουν στους μόνιμους καθηγητές να κάνουν φροντιστηριακό στυλ μαθήματος για να τσιμπήσουν ιδιαίτερα.


Τίτλος: Απ: Αν ήσασταν μαθητές...
Αποστολή από: Dr_Michael στις Ιανουαρίου 25, 2007, 10:12:45 am
Αν συμφωνείς Dr_Michael το καταγράφουμε και συνεχίζουμε.

Παρακαλώ!  :)
Τίτλος: Απ: Αν ήσασταν μαθητές...
Αποστολή από: mat στις Ιανουαρίου 30, 2007, 06:26:03 pm
Μμ.. αν ήμουν μαθήτρια θα ήθελα και τι δεν θα ήθελα.
1. θα ήθελα ένα δάσκαλο επαγγελματία απέναντί μου. Δηλαδή κάποιον που έχει επιλέξει συνειδητά το επάγγελμα του. Και ποτέ μα ποτέ δεν θα ξεστωμούσε φτηνές δικαιολογίες του τύπου "αφού δεν πληρώνουν τους εκπαιδευτικούς τι παιδεία θέλουν να προσφέρουν.."
2. θα θελα κάποιον δάσκαλο όχι απέναντι μου, που θα μου κουνά επιδεικτικά το "δάχτυλο" για να μου υποδείξει το κατά την δική του κρίση το σωστό λάθος αλλά, ανάμεσα μας, δίπλα μας.
3. κάποιον/αν που θα ξέρει να  αγαπά και να σέβεται πρώτα από όλα τον εαυτό του και κατ' επέκταση και μας τους μαθητές του. Και δεν θα λέει σοφίες του στύλ "αχ εμείς, η δικιά μας η γενιά ήξερε - γιατι πια αποδέχεται ότι έχουν πια παραδοθεί στην ήττα - να αγωνίζεται και ξέρεις εσύ ανόητε μαθητή πόσο δύσκολα ήταν για μας...ενώ για σας τώρα....
4. κάποιον/αν που αγαπά την επιστήμη του και ανεξάρτητα από το πόσο όγκο πληροφοριών κατέχει είναι πρώτα απ όλα μεθοδικός και "διερευνητικός"
5. να είναι ευέλικτος και δεκτικός (όχι χαμαλέον ή άκριτα συναινετικός με ότι συμβαίνει) και άλλα πολλά μα πάρα πολλά.... :-\
Τίτλος: Απ: Αν ήσασταν μαθητές...
Αποστολή από: mavoglou στις Ιανουαρίου 30, 2007, 10:29:09 pm
6. Να διαλέγει πρωτότυπους τρόπους να διδάσκει χωρίς να καταλαβαίνουμε ότι κάνει μάθημα
7. Μερικές φορές να μας εκπλήσσει και να μην μπορούμε να προβλέψουμε τη συνέχεια του μαθήματος
8. Να τον θυμόμαστε για διδασκαλίες που έχει κάνει και όχι γιατί έγινε κάποιο ευτράπελο στην τάξη την ώρα του μαθήματός του
9. Να χαιρόμαστε να κάνουμε μάθημα
10. Να ζητάμε να μείνουμε και στο διάλειμμα  ώστε να συνεχίσουμε ότι κάνουμε
11. Να πιστεύει σε μας και να επαναλαμβάνει ότι θα καταφέρουμε περισσότερα από αυτόν
12. Να τηρεί τον κώδικα της τάξης για όλους τους μαθητές χωρίς εξαιρέσεις
Τίτλος: Απ: Αν ήσασταν μαθητές...
Αποστολή από: lio στις Ιανουαρίου 31, 2007, 04:00:15 pm
Το τι θα πρέπει η μαθητής να προσδoκεί από τον καθηγητή, τι θα πρέπει ο επισκέπτης σε μια δημόσια υπηρεσία να προσδoκεί από τον υπάλληλο που τον «εξυπηρετεί», τι θα πρέπει να προσδoκεί ο ψηφοφόρος από τον πολιτικό, και γενικά το τι θα ΠΡΕΠΕΙ να προσδoκεί από τον παροχέα μιας υπηρεσίας ο «πελάτης» ΕΙΝΑΙ ΠΟΤΕ ΔΥΝΑΤΟ ΝΑ ΚΑΘΟΡΙΣΤΕΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΔΙΟ ΤΟΝ ΠΑΡΟΧΕΑ; Να φτιάξει δηλαδή το προφίλ του πελάτη ο παροχέας μιας υπηρεσίας;

Ίσως αυτό να ονειρεύονται οι κάθε λογής ΑΠΟΤΥΧΗΜΕΝΟΙ διαφημιστές με τα μαρκετινίστικα κόλπα τους, αλλά τουλάχιστο στην εκπαίδευση (ΕΥΤΥΧΩΣ) τέτοιου είδους πρακτικές δεν έχουν την παραμικρή αξία.

Δεν μπορείς να εκπαιδεύσεις τον μαθητή να είναι μαθητής. Μπορείς να τον εκπαιδεύσεις (το πολύ) να γίνει άνθρωπος.
Αντίστοιχα για τον καθηγητή (και για κάθε επάγγελμα) ισχύει ότι δεν μπορείς να τον εκπαιδεύσεις για καθηγητή αν δεν είναι άνθρωπος (για το αντίστροφο βέβαια δεν υπάρχει καμία εγγύηση ;D).

Τα παιδιά στα σχολεία ΔΕΝ ΟΦΕΙΛΟΥΝ να είναι φυτώρια που θα καλλιεργηθούν με συγκεκριμένες «προδιαγραφές». Εκτός κι αν είναι κανείς τόσο ΞΙΠΑΣΜΕΝΟΣ ώστε να θεωρεί ότι σε μια πιθανή αξιολόγηση του έργου του θα ήταν «σκόπιμο» να έχει θέσει ο ίδιος εκ των προτέρων τα κριτήρια, αν ΤΡΕΜΕΙ  :'( δηλαδή να κριθεί, να αναμετρηθεί με τις αδυναμίες του.
Τίτλος: Απ: Αν ήσασταν μαθητές...
Αποστολή από: mat στις Φεβρουαρίου 01, 2007, 06:57:06 pm
13. αν ήμουν μαθήτρια θα ήθελα ο/η δάσκαλος/α μου να μην μιλά σαν τον Χάρυ Κλίν όταν μιμείται τους παλιούς "κουλτουριάριδες" ταχα μου "διανοούμενους" αριστερούς ??? Θα θελα να είναι πραγματικά σκεπτόμενος και καλλιεργημένος, να χρησιμοποιεί απλή και κατανοητή γλώσσα για να χει περιεχόμενο και νόημα ο λόγος του.
Τίτλος: Απ: Αν ήσασταν μαθητές...
Αποστολή από: mavoglou στις Φεβρουαρίου 01, 2007, 07:42:30 pm
14. Αν ήμουν μαθητής θα ήθελα να μπορώ να επιλέγω να μην είναι δάσκαλός μου κάποιος που νιώθω ότι δεν με καλύπτει (με όποιο τρόπο, δεν έχει σημασία)
Τίτλος: Απ: Αν ήσασταν μαθητές...
Αποστολή από: eleftheria στις Φεβρουαρίου 05, 2007, 07:10:35 pm
Πιστεύω ότι το κλειδί της επιτυχίας είναι να βρούμε τη χρυσή τομή ανάμεσα σ' αυτό που οι μαθητές θέλουν να γίνει και σ'αυτό που πρέπει να γίνει.

Έτσι, αφενός θα καταφέρουμε να σταθούμε πιο κοντά στα παιδιά και αφετέρου δεν θα ακυρώσουμε και την ίδια την αποστολή μας. Αν σας έλεγα ότι αυτη τη χρυσή τομή την έχω βρει θα έλεγα ψέμματα και θα ήμουν και ψώνιο μια και έχω μόλις 3 χρόνια στο "δασκαλίκι". Το ψάχνω, όμως, και πειραματίζομαι συνεχώς. Άλλοτε νιώθω ότι τα καταφέρνω, άλλοτε εντοπίζω λάθη, και ευτυχώς, δηλαδή, γιατί χωρίς λάθη δεν μαθαίνουμε.

Αν ήμουν μαθήτρια θα ήθελα:
Να με βλέπει ο καθηγητής σαν άτομο και όχι σαν μάζα.
Να "κατέβει" από την έδρα και να με πλησιάσει μαθαίνοντας τις ιδιαιτερότητές μου.
Να μου δώσει να καταλάβω γιατί τελοσπάντων υπάρχει στη ζωή μου αυτό το ανιαρό πράγμα που λέγεται σχολείο, να με κάνει να το αγαπήσω.
Να με βοηθήσει να θέσω στόχους και να τους πετύχω.
Τίτλος: Απ: Αν ήσασταν μαθητές...
Αποστολή από: happiness στις Φεβρουαρίου 05, 2007, 09:21:06 pm
Ο Κόσμος του Μαθητήκαι η μετάφραση στον Κόσμο των Καθηγητών (τον δικό μου δηλαδή)
1. Θα ήθελα να έχω καθηγητές που πραγματικά τους αρέσει να διδάσκουν. Που έχουν επιλέξει το επάγγελμά τους και το κάνουν με μεράκι. 1. Θα ήθελα οι άνθρωποι που προσλαμβάνονται για εκπαιδευτικοί να είναι άτομα που έχουν επιλέξει αυτό το επάγγελμα και όχι άτομα που βρέθηκαν στην εκπαίδευση «από σπόντα», λόγω τύχης, λόγω της εργασιακής ανασφάλειας. Θα ήθελα το κράτος να διορίζει αποκλειστικά αποφοίτους πανεπιστημιακών σχολών που «βγάζουν» καθηγητές, δηλαδή ανθρώπους που έχουν γνώσεις τόσο πάνω στο επιστημονικό αντικείμενο που θα διδάξουν, αλλά και πάνω στο ΠΩΣ θα το διδάξουν. Ανθρώπους που το έχουν «λήξει» στο μυαλό τους ότι «αυτό» (=η εκπαίδευση) είναι η δουλειά που θα κάνουν την υπόλοιπη ζωή τους. Όχι «κάθε καρυδιάς καρύδι» από σχολές που δημιουργούν επιστήμονες, αλλά ουδεμία σχέση έχουν με την δημιουργία εκπαιδευτικών, για να γεμίσει όπως όπως τις «τρύπες» της ανεργίας.
2. Θα ήθελα καθηγητές νέους.2. Αυτή η άποψη των παιδιών είναι κατά την γνώμη μου «φυτευτή» από τους μεγάλους. Τα παιδιά θέλουν καθηγητές με όρεξη και αυτό «μεταφράζεται» σε «νέους», αφενός γιατί συνήθως οι νέοι είναι κάπως πιο δραστήριοι, αφετέρου γιατί το επιχείρημα αυτό «προωθήθηκε» πολύ όταν ήταν να καταργηθεί η επητηρίδα. Εγώ δεν θέλω αποκλειστικά νέους καθηγητές στα σχολεία, γιατί θα λείπει η εμπειρία η οποία αποκτάται μόνο με τον χρόνο. Θέλω όμως μικρότερα όρια συνταξιοδότησης γιατί στα 60 τους ελάχιστοι άνθρωποι μπορούν να είναι καλοί καθηγητές.
3. Θα ήθελα στο μάθημα να είμαστε σαν παρέα όλοι μαζί και ο καθηγητής να είναι κοντά μας.3. Θα ήθελα τάξεις με 10 παιδιά το πολύ και αίθουσες με ένα μεγάλο στρογγυλό τραπέζι (ή κυκλική διάταξη γενικά) για να «βλεπόμαστε» με τα παιδιά. Θέλω (να κάνω) τα παιδιά να με βλέπουν ως έναν καθηγητή που συμπαθούν και σέβονται και όχι σαν κάποιο απόμακρο αυστηρό και στρυχνό άνθρωπο, ούτε ως τον «κολλητό» τους.
4. Θα ήθελα το σχολείο μου να έχει όλες τις υποδομές για να γίνει το μάθημα σωστά.4. Θα ήθελα το σχολείο μου να έχει όλες τις υποδομές για να γίνει το μάθημα σωστά.
5. Θα ήθελα να μην είναι υποχρεωτικό το σχολείο αλλά να επιλέγω να πηγαίνω εκεί.5. Δεν είμαι σίγουρη για το τι θα ήθελα. Αφενός είμαι υπέρ της άποψης που θέλει να αντιμετωπίζουμε τα παιδιά ως υπεύθυνα άτομα και να τους δίνουμε την δυνατότητα της επιλογής, από την άλλη όμως δεν είμαι σίγουρη ότι σε αυτή την ηλικία (σε ποια ηλικία αλήθεια; Μιλάμε για δυνατότητα επιλογής ακόμα και στο δημοτικό; ) έχουν την εμπειρία και την ωριμότητα για να λάβουν ορθή απόφαση. Διότι το πόσο «καλά» περνάμε σε ένα μάθημα δεν αποτελεί αποκλειστικό κριτήριο για την παρακολούθησή του. Ούτε είναι δυνατόν όλα τα μαθήματα να είναι «παιδική χαρά». Η γνώση θέλει και θυσίες (να θυσιάσεις χρόνο, παιχνίδι, την καλή σου διάθεση μέσα σε ένα βαρετό μάθημα και εγκεφαλικά κύτταρα για να σκεφτείς). Και η γνώση έχει ένα σημαντικό μειονέκτημα: δεν μπορείς να εκτιμήσεις την αξία της παρά μόνο ΑΦΟΥ την αποκτήσεις. Στο δημοτικό σιχαινόμουν την προπαίδεια (και πιστέψτε με δεν θυμάμαι να είμαι παιδί που ανάλωνα την μέρα μου στο πως να αποφύγω το μάθημα), αλλά τώρα είμαι ευτυχισμένη που την έμαθα.

Αυτά για αρχή... :)
Τίτλος: Απ: Αν ήσασταν μαθητές...
Αποστολή από: mat στις Φεβρουαρίου 05, 2007, 11:53:30 pm
και μια τέτοια αρχή happiness νομίζω θα ήταν κάτι πολύ περισσότερο από το ήμισυ του παντός!!!
 ;)
Τίτλος: Απ: Αν ήσασταν μαθητές...
Αποστολή από: vasg στις Φεβρουαρίου 06, 2007, 12:23:05 am
Τωρα που τα σκέφτομαι εκείνα τα χρόνια και είμαι στην υποψήφια για την απέναντι θέση αναλογίζομαι πως σκεφτόμουν τότε για τους καθηγητές μου.
Θα ήθελα λοιπόν καθηγητές που: Να έχουν χιούμορ, όρεξη για μάθημα, να έιναι νέοι, καθαροί εμφανίσιμοι και ευπαρουσίαστοι (δεν θα ξεχάσω ποτέ πόσο αηδίαζα με καθηγητές που έρχονταν στο σχολείο καθημερινά απλά για να πληρωθούν, βαριεστημένοι και βρομεροί χωρίς όρεξη για διδασκαλία, δεν άντεχα να τους βλέπω και να τους ακούω).
Θα ήθελα καθηγητές με μεθοδικότητα, πρωτοποριακές ιδέες, που να σου διδάσκουν όχι με σκοπό να τελειώσουν την διδακτέα ύλη που τους έχει οριστεί αλλά που σκοπεύον όταν φύγεις από εκείνη την τάξη να έχει μείνει κάτι ακόμα και στον τελευταίο και  πιο αδάιφορο μαθητή. Καθηγητές που θα μιλάνε δυνατά καθαρά και ευχάριστα. Που θα κάνουν συνέχεια ερωτήσεις και θα μιλούν με παραδείγματα προκείμενου να εκμαίευσουν αυτό που θέλουν να διδάξουν και να είναι όλοι σε εγρήγορση. Όχι καθηγητές που με το που μπαίνουν στην τάξη να αρχίζουν  να λένε να λένε να λένε αδάφοροι για το αν τους ακούει κανείς και το μόνο που θα ακουστεί θα είναι: βγάλτε μία κόλλα χαρτι, θα γράψουμε τεστ. Καθηγητές που θα μπορούν να διαβάζουν τα βλεμματα των μαθητών για το πότε κουράστηκαν, εγινάν βαρετοί προκειμένου να αλαξουν το ύφος της διδασκαλίας τους.
Τέλος θα ήθελα για κάθε μάθημα να μπορούσα να επιλέξω μεταξύ πολλων καθηγητών, έτσι ώστε να παρακολουθώ όλα τα μαθήματα με τον καθηγητή με τον οποίο θα μου είναι αρεστός ή που θα καταλαβαίνω καλύτερα το μάθημα, χωρίς να βαριέμαι ποτέ!!!
Αυτα για την ώρα αν σκεφτώ ακόμα κάτι θα σας το γράψω. Πολύ ενδιαφέρον το topic απο όλες τις πλευρές.
Τίτλος: Απ: Αν ήσασταν μαθητές...
Αποστολή από: mavoglou στις Φεβρουαρίου 06, 2007, 01:24:35 am
Θα ήθελα ο Υπουργός Παιδείας, ο Πρωθυπουργός και κυρίως όλοι οι καθηγητές να διαβάσουν αυτό το topic.
Τίτλος: Απ: Αν ήσασταν μαθητές...
Αποστολή από: Dr_Michael στις Φεβρουαρίου 06, 2007, 09:09:16 am
Θα ήθελα ο Υπουργός Παιδείας, ο Πρωθυπουργός και κυρίως όλοι οι καθηγητές να διαβάσουν αυτό το topic.

(http://www.pde.gr/Themes/SMFone_blue/images/greek/sendtopic.gif) (http://www.pde.gr/index.php?action=sendtopic;topic=1094.0)

 ;)
Τίτλος: Απ: Αν ήσασταν μαθητές...
Αποστολή από: Lenazagor στις Φεβρουαρίου 06, 2007, 12:09:55 pm
Θυμάμαι πολύ έντονα τα σχολικά μου χρόνια, όπως πολύ έντονα θυμάμαι και το τι με πείραζε ως μαθήτρια στους καθηγητές.

 Σχεδόν όλοι, με ελάχιστες εξαιρέσεις (2 καθηγητές σε όλα τα σχολικά μου χρόνια) αντιμετώπιζαν τους μαθητές σαν όχλο.
 Δεν τους ένοιαζαν η ιδιαιτερότητες του κάθε παιδιού, ο χαρακτήρας τους και οι προσωπικές ευαισθησίες.
Υπήρχαν παιδιά που είχαν να δώσουν πολλά,  και όμως με την συμπεριφορά τους οι καθηγητές έκαναν τα πλεονεκτήματα αυτών των μαθητών να φαίνονται μειονεκτήματα επειδή δεν ακολουθούσαν πιστά τα πρότυπα που αυτοί έθεταν και δεν ασχολούταν ΜΟΝΟ με τα μαθήματα. Και για να γίνω πιο συγκεκριμένη θα δώσω ένα παράδειγμα με μένα. Στα σχολικά μου χρόνια ώς παιδί με ιδιαίτερες ανησυχίες ζωγράφιζα και έγραφα κάποια κείμενα λογοτεχνικής μορφής.Το μόνο που ήρθε στο μυαλό ενός φιλόλογου μου,όταν το έμαθε,ήταν να με φωνάξει στο διάλειμμα για να με ρωτήσει αν παίρνω ναρκωτικά. Αν είναι δυνατόν!
Και σαφέστατα εγώ ως παιδί αρχισα να ντρέπομαι για αυτά που θα έπρεπε να είμαι περήφανη.
Θεωρώ σημαντικότατη την γνώση ενός καθηγητή πάνω στην ειδικότητα του, αλλά ακόμη σημαντικότερη θεωρώ την συμπεριφορά του και το αποτέλεσμα αυτής πάνω στην παιδική/εφηβική ψυχολογία.
Θα ήθελα λοιπόν οι καθηγητές να μπορούν να διακρίνουν την διαφορετικότητα των μαθητών τους και να λειτουργούν με την ανάλογη συμπεριφορά.Άλλωστε όλοι ξέρουμε ότι:
Άλλους τους κάνει καλύτερους η τιμωρία,(μέθοδος που εγώ δεν εγκρίνω βέβαια αν και σε ορισμένες περιπτώσεις λειτουργει),
άλλους τους κάνει καλύτερους η αποδοκιμασία, ξυπνώντας μέσα τους κάποια αντίδραση,(μεθοδος που επίσης δεν μου αρέσει και πιστεύω πως αν γίνεται θα πρέπει να γίνεται σε αντιπαράθεση με το θετικό και πάντα σε προσωπικό επίπεδο με τον μαθητή π.χ. Γιατί να έχει αυτό το Α' δειγμα συμπεριφοράς ενώ φαίνεται φανερά ότι μπορεί να έχει το
Τίτλος: Απ: Αν ήσασταν μαθητές...
Αποστολή από: mavoglou στις Μαρτίου 04, 2007, 12:04:10 am
Η μεγάλη τέχνη της διδασκαλίας είναι να ξυπνήσει μέσα στο άτομο τη χαρά της δημιουργίας, της έκφρασης και της γνώσης. Α. Einstein (1950).

Δεν μπορείς να διδάξεις στο άτομο κάτι, μπορείς όμως να το βοηθήσεις να το βρει μόνο του. G. Galileo (1652)

Θα μπορούσε να πει κάποιος ότι δίδαξε, χωρίς όμως κανένας να έχει μάθει. John Dewey (1952)

Τίτλος: Απ: Αν ήσασταν μαθητές...
Αποστολή από: mavoglou στις Μαρτίου 04, 2007, 08:00:32 am
Υπάρχει διαφορά μεταξύ διδασκαλίας και μάθησης.

Διδασκαλία πραγματοποιείται, όταν ο διδάσκων δείχνει στο μαθητή με ποιο τρόπο μπορεί να λύσει ένα πρόβλημα.

Μάθηση γίνεται, όταν ο μαθητής μπορεί να επιλύσει μόνος του το δικό του πρόβλημα.
Τίτλος: Απ: Αν ήσασταν μαθητές...
Αποστολή από: mat στις Μαΐου 31, 2007, 02:49:23 pm
Νομίζω πως αυτή η Ευχαριστήρια επιστολή των μαθητών του Εσπερινού ΤΕΕ Πάτρας προς το ΥΠΕΠΘ που δημοσιεύει το alfavita είναι μια καλή αφορμή για να ξανασκεφτούμε το ερώτημα αυτής της θεματικής.

"
ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΡΙΟ



Εμείς οι τελειόφοιτοι εργαζόμενοι μαθητές της τάξης ΔΜ3.1 του τμήματος μηχανολόγων του 9ου Τ.Ε.Ε. Πατρών φτάνοντας στο τέλος της οδύσσειας τεσσάρων σχολικών ετών, αισθανόμαστε την ανάγκη να εκφράσουμε ένα μεγάλο ευχαριστώ σε όλους συντέλεσαν σ’ αυτή τη τιτάνια προσπάθεια.
Ξεκινώντας από το τέλος (και ως το τέλος σταθερά) πριν και πάνω απ΄ όλα ευχαριστούμε και θα ευχαριστούμε το Υπουργείο Παιδείας το οποίο ως τη τελευταία στιγμή φρόντισε να μας διαποτίσει με το ύψιστο των διδαγμάτων: Ότι κανείς απ’ τους εργαζόμενους μαθητές ενός εσπερινού Τ.Ε.Ε. δεν αξίζει όσο ένας μαθητής ημερησίου γενικού, τεχνικού ή οποιουδήποτε άλλου σχολείου. Πιστεύοντας αστείρευτες πνευματικές αρετές μας και την υπεράνθρωπη σημαντική αντοχή μας, μας ανάγκασε να γράφουμε καθημερινά κατά την περίοδο των απολυτήριων εξετάσεων ενώ γνωρίζει την σοβαρότατη ιδιότητά μας και ως εργαζόμενους. Ευχαριστούμε που πιστέψατε ότι είμαστε άξιοι να διαβάζουμε στο συνεργείο, το βουλκανιζατέρ, το μηχανουργείο, το εργοστάσιο ή τη σκαλωσιά και το απόγευμα να διαπρέπουμε σε πνευματικό επίπεδο. Είναι πράγματι συγκινητικό!
Όσο συγκινητικό είναι και το ότι περνώντας στη διαδικασία του προβληματισμού για την επιλογή των ανωτέρων σπουδών μας ανακαλύψαμε ότι το Υπουργείο Παιδείας μας έχει βγάλει από ένα μεγάλο αδιέξοδο. Με ένα μάθημα λιγότερο στις Πανελλήνιες (από της ειδικότητας) μας απάλλαξε από ένα "άγχος".