Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Διάφορα θέματα για την εκπαίδευση => Διάφορα Εκπαιδευτικά θέματα => Μήνυμα ξεκίνησε από: happiness στις Μαΐου 13, 2009, 01:45:23 am
-
Το ΥΠΕΠΘ ανακοίνωσε την χορήγηση 120.000 φορητών σε μαθητές της Α γυμνασίου, μαζί με την παραχώρηση των σχολικών βιβλίων σε ηλεκτρονική μορφή.
Το ερώτημα που θα έπρεπε να μας απασχολεί περισσότερο όλους, ανεξαρτήτως ειδικότητας, είναι εάν θα επιτρέπεται η χρήση των υπολογιστών αυτών μέσα στην τάξη ή ακόμα και η κατοχή τους από τους μαθητές στον χώρο του σχολείου. Διότι με το μπαρδόν συνάδελφοι, εδώ δεν μπορούμε να κάνουμε καλά τα κινητά. Με τους υπολογιστές θα γίνει χαμός στο ίσωμα. Από που να αρχίσω; ηχογράφηση; βιντεοσκόπηση; χάζεμα στο ίντερνετ, chatting, αναπαραγωγή βίντεο, ήχου, την ώρα του μαθήματος; κι αυτά είναι τα πρώτα που μου ήρθαν στο μυαλό.
Όσο για την αντικατάσταση των βιβλίων από την ηλεκτρονική τους μορφή...κολοκύθια. Πρώτα και κύρια γιατί αυτή την στιγμή δνε έχει βγει ακόμα στην αγορά η τεχνολογία που να επιτρέπει την εύκολη και ξεκούραστη, συχνή και πολύωρη ανάγνωση κειμένου από οθόνη. Με λίγα λόγια, το χαρτί εξακολουθεί να είναι ο πιο φιλικός τρόπος ανάγνωσης για τα μάτια μας και το μυαλό μας. Όταν με το καλό γίνει προσιτό το ηλεκτρονικό χαρτί, με ένα αρκετά καλό contrast, τότε το ξανασυζητάμε. Και ύστερα, η ηλεκτρονική μορφή αυτή την στιγμή δεν επιτρέπει τις σημειώσεις πάνω στο βιβλίο. όταν λυθεί κι αυτό ... το ξανα-ξανασυζητάμε :)
-
Εγώ πάλι νομίζω ότι είναι ένα βήμα πολύ καλό η χορήγηση laptop στους μαθητές. Ας μην βλέπουμε συνέχεια το αρνητικό σε κάθε αλλαγή, ας προσπαθούμε να τη χρησιμοποιούμε θετικά και εποικοδομητικά.
-
Τους ίδιους προβληματισμούς είχα και εγώ και έχω ακόμα, αλλά δεν μπορούμε να μην αποδεχτούμε ότι η τεχνολογία είναι μια πρόοδος και η κίνηση αυτή θα επιφέρει πολλά θετικά και στο περιβάλλον εκτός από την εξοικονόμηση ενέργειας!
Για αρχή μπορώ να σου πω αν θέλουν να εφαρμόσουν αυτό το σύστημα θα θέλει πολύ οργάνωση και όλοι οι φόβοι που προανέφερες μπορούν να περιοριστούν και το πως θα στο περιγράψει καλύτερα ένας της πληροφορικής (με φραγές και κτλ)... όσο για την προσοχή δε στο εξασφαλίζει κανένα σύστημα, πάλι η παρουσίαση στον πίνακα θα παίζει πρωτεύοντα ρόλο...
Εγώ κάνω μαθηματικά και θα μου έλυνε τα χέρια στην παρουσίαση κάποιων μαθημάτων όπως στην περιστροφή στερεού, εφαπτομένη καμπύλης, εμβαδά, σχήματα πολύπλοκα κτλ
Επίσης η ανάθεση εργασιών ή ασκήσεων θα ήταν όμοια εύκολη, αφού θα στέλνονται μέσω δικτύου με ένα κλικ και αν θέλεις μπορείς να δίνεις ξεχωριστές ασκήσεις για κάθε group μαθητών, χωρίς να κάθεσαι να γράφεις στον πίνακα ή αν φαίνεται άμεσα η διαφορετική προσέγγιση στους αδύνατους μαθητές....
Τώρα ότι δεν μπορείς να επέμβεις στο κείμενο αυτό είναι μείον, αλλά θα μπορούσαμε να το προσπεράσουμε με τους διαδραστικούς πίνακες, δεν ξέρω αν γνωρίζεις τι είναι, αλλά αν το δεις από κοντά θα σε κερδίσει με την μία... (http://www.youtube.com/watch?v=i4zytb3NbEw)
Εγώ πιστεύω ότι η τεχνολογία βοηθάει αλλά σίγουρα υπάρχουν και δυσκολίες ή δημιουργούν άλλα προβλήματα.... Δεν ξέρω αν είμαστε έτοιμοι να εισάγουμε αυτόν τον νέο τρόπο εκπαίδευσης και να λύσουμε κάποια προβλήματα αλλά συνάμα να δημιουργήσουμε άλλα... Φοβάμαι δηλαδή, ότι μπορεί να κλείνουμε ένα παράθυρο και να ανοίγουμε μια πόρτα στα προβλήματα.... Εγώ έχω καταλήξει ότι από την εκπαίδευσή μας δεν λείπει ο υπολογιστής αλλά το ενδιαφέρον των μαθητών που δεν πιστεύω ότι μπορούμε να τα κερδίσουμε με τον υπολογιστή, αν συμβεί θα είναι πρόσκαιρο
-
Πάντως η κατάσταση στα διαλείμματα θα βελτιωθεί. Αντί τα παιδιά να προβαίνουν σε καταστροφές, να βάζουν δυναμιτάκια, να πέφτει ξύλο, μπουγελόματα κλπ, θα είναι συγκεντρωμένα και αποροφημένα με το laptop.
Τώρα μέσα στην τάξη, πιστεύω όπως ο καθηγητής πληροφορικής μπορεί και κάνει το μάθημά του όμορφα και ωραία στο εργαστήριο όπου κάθε παιδί είναι στον υπολογιστή, γιατί να μην γίνει και σε όλα τα μαθήματα. Το να κάνουν chat κλπ προυποθέτει ύπαρξη internet σε κάθε αίθουσα το οποίο δεν είναι εφικτό (χρειάζεται καλωδίωση κλπ) εκτός αν εγκατασταθεί wireless ιντερνετ στο σχολείο. Αλλά και πάλι πιστεύω ότι ο καθηγητής μπορεί να επιβληθεί και να απαγορεύσει κάποια πράγματα. Δηλαδή ο καθηγητής της πληροφορικής είναι χαμένος απο χέρι όπου όλοι οι μαθητές του είναι στον υπολογιστή;
Όσον αφορά τώρα το θέμα των βιβλίων σε ηλεκτρονική μορφή, είναι καλό από την άποψη ότι θα έχει όχι μόνο ένα βιβλίο αλλά πολλά. Επίσης φαντάζομαι θα υπάρχουν και Multimedia αρχεία. Πχ στην γεωγραφία θα μπορεί να δεί video με την έκρηξη ενός ηφαιστείου κλπ κλπ. Σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να αντικατασταθεί το έντυπο βιβλίο γιατί:
Όλοι θέλουμε να σημειώνουμε κάτι πάνω στο βιβλίο (επεξηγήσεις, σχόλια, να υπογραμμίσουμε κάτι κλπ)
Είναι πολυ πιο ξεκούραστο
-
Φοβάμαι δηλαδή, ότι μπορεί να κλείνουμε ένα παράθυρο και να ανοίγουμε μια πόρτα στα προβλήματα.... Εγώ έχω καταλήξει ότι από την εκπαίδευσή μας δεν λείπει ο υπολογιστής αλλά το ενδιαφέρον των μαθητών που δεν πιστεύω ότι μπορούμε να τα κερδίσουμε με τον υπολογιστή, αν συμβεί θα είναι πρόσκαιρο
Ξεκινάω απο την τελευταία σου πρόταση με την οποία συμφωνώ 100% και είναι το ζουμί του θέματος.
Τους ίδιους προβληματισμούς είχα και εγώ και έχω ακόμα, αλλά δεν μπορούμε να μην αποδεχτούμε ότι η τεχνολογία είναι μια πρόοδος και η κίνηση αυτή θα επιφέρει πολλά θετικά και στο περιβάλλον εκτός από την εξοικονόμηση ενέργειας!
έχεις κάποια έρευνα που δείχνει ότι η χρήση υπολογιστών συμβάλει στην εξοικονόμηση ενέργειας ; γιατί (όπως λέει και το "τεχνολογία επικοινωνιών" της β' λυκείου :) ) η χρήση των υπολογιστών και η ηλεκτρονική μορφή των εγγράφων αποδείχτηκε ότι όχι μόνο δεν μείωσε την χρήση χαρτιού, αλλά αντιθέτως την αύξησε. Διότι είναι πλεόν πανεύκολο να γράψεις ένα έγγραφο , να το διανείμεις μαζικά και να το εκτυπώσεις/φωτοτυπήσεις σε πολλά αντίτυπα, και δεδομένου ότι όπως είπα και παραπάνω το χαρτί εξακολουθεί να είναι ο πιο φιλικός τρόπος ανάγνωσης, πλέον ο καθένας γράφει και εκτυπώνει έγγραφα για 'ψίλου πήδημα', ενώ παλιότερα όπου έπρεπε να δακτυλογραφείς το κάθε αντίτυπο ξεχωριστά, υπήρχε περισσότερη φειδώ. Και επιπλέον οι υπολογιστές χρειάζονται και ρεύμα για να λειτουργούν. Πληροφοριακά αυτά γιατί δεν είναι εντός θέματος :)
Για αρχή μπορώ να σου πω αν θέλουν να εφαρμόσουν αυτό το σύστημα θα θέλει πολύ οργάνωση και όλοι οι φόβοι που προανέφερες μπορούν να περιοριστούν και το πως θα στο περιγράψει καλύτερα ένας της πληροφορικής (με φραγές και κτλ)...
Πριν από κάποιο καιρό θυμάμαι που διάβαζα κάπου για την Αγγλία, όπου οι μαθητές έχουν φορητούς που τους παρέχει το ίδιο το σχολείο μέσα στην τάξη, και για το πως αγωνίζονται να "κόψουν" τις ανεπιθύμητες ενέργειες. Διότι όπως θα μου πει ο εαυτός μου (ένας της πληροφορικής δλδ :P ), για κάθε φραγή υπάρχει ένα bypass.
Και για να απαντήσω και στον killbill για αυτό
Δηλαδή ο καθηγητής της πληροφορικής είναι χαμένος απο χέρι όπου όλοι οι μαθητές του είναι στον υπολογιστή;
ναι είναι :) Εγώ ότι τεχνικούς περιορισμούς και αν προσπάθησα μέσα στα εργαστήριά μου, ποτέ δεν κατάφερα να πάψω να κυνηγάω τα youtube και γενικά την χρήση των υπολογιστών για άλλες δουλειές εκτός του μαθήματος (και κατά την διάρκεια του μαθήματος μάλιστα). Προφανώς είναι και θέμα επιβολής στην τάξη, όπου υποθέτω πως υστερώ, αλλά πρέπει να καταλάβουμε ότι ο υπολογιστής δεν 'παίρνει' από περιορισμούς εύκολα.
Εγώ κάνω μαθηματικά και θα μου έλυνε τα χέρια στην παρουσίαση κάποιων μαθημάτων όπως στην περιστροφή στερεού, εφαπτομένη καμπύλης, εμβαδά, σχήματα πολύπλοκα κτλ
Επίσης η ανάθεση εργασιών ή ασκήσεων θα ήταν όμοια εύκολη, αφού θα στέλνονται μέσω δικτύου με ένα κλικ και αν θέλεις μπορείς να δίνεις ξεχωριστές ασκήσεις για κάθε group μαθητών, χωρίς να κάθεσαι να γράφεις στον πίνακα ή αν φαίνεται άμεσα η διαφορετική προσέγγιση στους αδύνατους μαθητές....
αυτά επιτυγχάνονται με φορητό και προτζέκτορα στην τάξη για τον καθηγητή και φωτοτυπίες για τις ασκήσεις.
Για να ξεκαθαρίσω την θέση μου, δεν είμαι αντίθετη στην χρήση φορητών από τους μαθητές. Τουναντίων. Αντίθετη είμαι με τον τρόπο που πάει να γίνει αυτή η κίνηση για τους εξής λόγους:
1. ανομοιογένεια. Χορηγούνται 120.000 μηχανήματα (δεν ξέρω καν εάν ο αριθμός τους καλύπτει όλους τους μαθητες της α γυμνασίου πανελλαδικά), αλλά η απόκτησή τους από τους μαθητές δεν είναι υποχρεωτική . αυτό σημαίνει ότι κάποιοι στην τάξη μπορεί να έχουν και κάποιοι όχι.
2. ποικιλία μηχανημάτων. δίνεται η δυνατότητα στον καθένα να επιλέξει το μηχάνημα που θέλει και μάλιστα πληρώνοντας και παραπάνω λεφτά να πάρει κάποιο μεγαλύτερων δυνατοτήτων. αυτό σημαίνει ότι τα ζητήματα των τεχνικών περιορισμών γίνονται πρακτικά ανέφικτα γιατί δεν μπορείς να βρεις λύσεις που να δουλεύουν με όλα τα διαφορετικών χαρακτηριστικών μηχανήματα. επίσης σαν καθηγητής δεν ξέρεις εάν το πρόγραμμα που θα ήθελες να δώσεις στα παιδιά τρέχει σε όλους τους υπολογιστές.
3. προθύστερο υλοποίησης. είναι δυνατόν να δόθεί η δυνατότητα στον μαθητή να φέρει φορητό μέσα στην τάξη όταν ο καθηγητής δεν έχει δικό του φορητό και προτζέκτορα;;; και να σημειωθεί εδώ ότι η χρήση προτζέκτορα έχει μερικές προϋποθέσεις που πολλές τάξεις δεν πληρούν , όπως η δυνατότητα συσκότησης.
Κατά την γνώμη μου, για άλλη μια φορά το ΥΠΕΠΘ αποδεικνύει με πόση προχειρότητα και απουσία κεντρικού και μακρόχρονου σχεδιασμού αντιμετωπίζει την εισαγωγή νέων τεχνολογιών στην παιδεία. Κάνει κινήσεις εντυπωσιασμού (και πριν τις ευρωεκλογές βεβαίως, βεβαίως) και αφήνει μετά τους καθηγητές να 'τραβιούνται' να βγάλουν το φίδι απο την τρύπα.
-
Με την απόκτηση laptop πιστεύω ότι τα παιδιά πρέπει να δώσουν ιδιαίτερη σημασία στην ασφάλεια του υπολογιστή και στην ασφάλεια στο διαδίκτυο. Μήπως έχει έρθει η ώρα να μπει και ένα μάθημα σχετικό με τα παραπάνω;
-
Διαδίκτυο και εκπαίδευση
Όπως οι κυβερνήσεις βλέπουν στο μέλλον, όπου η οικονομία οδηγείται όλο και περισσότερο από τις τεχνολογίες της πληροφορίας, έτσι και η εκπαίδευση βρίσκεται στην πρώτη γραμμή σε σχέση με την εφαρμογή τακτικών που θα επιφέρουν αλλαγές. Τα σχολεία χρησιμοποιούν το Διαδίκτυο ως εργασιακό περιβάλλον όλο και πιο πολύ, τόσο στη διδασκόμενη ύλη, όσο και στις διαδικασίες αξιολόγησης και διοίκησης.
-
Καταρχήν το υπουργείο δεν τα δίνει με βασικό σκοπό να τα έχουν οι μαθητές μέσα στην τάξη, αλλά ώστε να μπορούν πχ να κάνουν μια εργασία στο σπίτι να ψάξουν στο Internet για πληροφορίες στο σπίτι.
Επίσης το κάθε τι μπορεί να χρησιμοποιηθεί είτε θετικά είτε αρνητικά. Αν είναι να σκεφτόμαστε τα κακά τότε να μην δίνουμε ούτε βιβλία στους μαθητές αφού στο τέλος πολλοί τα καίνε. Να μην έχουν παράθυρα οι αίθουσες αφού μπορεί κάποιος να πηδήξει από αυτά. Να καταργηθούν οι εκδρομές αφού μπορεί να συμβεί κάτι απρόοπτο κλπ κλπ Γενικά προτείνω να μην βγαίνουμε καν από το σπίτι μας γιατί μπορεί να πέσει κανένα κεραμμύδι στο κεφάλι και να μας πλακώσει!!
Δεν είναι σωστός τρόπος σκέψης αυτός. Ναι συνάδελφε, θα δώσεις αγώνα να τα καταφέρεις να πείσεις τους μαθητές να μην κάνουν chat την ώρα του μαθήματος, όπως ο καθένας από εμας αγωνίζεται καθημερινά να διδάξει στα παιδιά σωστή συμπεριφορά (να μην τρώνε μέσα στην τάξη κλπ κλπ)
επίσης σαν καθηγητής δεν ξέρεις εάν το πρόγραμμα που θα ήθελες να δώσεις στα παιδιά τρέχει σε όλους τους υπολογιστές.
Μα καλά τι πρόγραμμα σκέφτεσαι να τους δώσεις ώστε να μην τρέχει σε έναν σημερινό υπολογιστή; Το autocad? Εκτός αν οι υπολογιστές που θα δώσει το υπουργείο τρέχουν μόνο dos ή windows 3.1 !γεια σου ρε amstrad!!
είναι δυνατόν να δόθεί η δυνατότητα στον μαθητή να φέρει φορητό μέσα στην τάξη όταν ο καθηγητής δεν έχει δικό του φορητό και προτζέκτορα;;;
Προσωπικά θα με βόλευε πολύ κατι τέτοιο! Είμαι μαθηματικός και κάνω σε καθημερινή βάση το μάθημά μου με δικό μου projector και Laptop. Ότι κάνω στον πίνακα το βλέπουμε μετά και σε ένα πρόγραμμα μαθηματικών. Κάθε μέρα πάω στο σχολείο κουβαλώντας 2 βαριές τσάντες + τα βιβλία μου. Οπότε αυτό θα με βόλευε γιατί έτσι θα γλίτωνα να κουβαλάω το laptop μου. Θα είχα το υλικό μου σε ένα flash disk και θα χρησιμοποιούσα το Laptop από έναν μαθητή! Μια τσάντα λιγότερη=2-3 κιλά λιγότερα
και να σημειωθεί εδώ ότι η χρήση προτζέκτορα έχει μερικές προϋποθέσεις που πολλές τάξεις δεν πληρούν , όπως η δυνατότητα συσκότησης.
Σε πληροφορώ ότι οι κουρτίνες κάνουν άψογα την δουλειά τους!! Ειδικά αν είναι και καλοραμμένες! Χρησιμοποιώ laptop και projector σε άθλιες αίθουσες και τα πάμε μια χαρά. Για πανί προβολής έχω ένα άσπρο χαρτόνι που το διπλώνω και ξεδιπλώνω κάθε φορά και το κολλάω στον πίνακα με σελοτειπ. Το αποτέλεσμα άψογο! η ευκρίνεια τέλεια! Δεν χρειάζονται έξοδα και αίθουσες που να πατάς ένα κουμπί και να κατεβαίνει το πανί μόνο του και να γίνεται χαμηλός φωτισμός. Δεν θέλει κόπο. Θέλει τρόπο και όρεξη !!
Δηλαδή ο καθηγητής της πληροφορικής είναι χαμένος απο χέρι όπου όλοι οι μαθητές του είναι στον υπολογιστή
Ναι είναι
Ωχ!! Δηλαδή είναι καλύτερα να κάνεις πληροφορική στον πίνακα; Μην υποτιμάς το τόσο σπουδαίο και ωραίο μάθημά σου. Οι υπόλοιποι πληροφορικάριοι του forum τι λέτε ρε παιδιά; Προτιμάτε να κάνετε το μάθημα της πληροφορικής χωρίς ΗΥ? Ας οργανώσουμε μια ψηφοφορία να δούμε τα αποτελέσματα! Ειναι σαν να μαθαίνεις οδήγηση χωρίς όμως να μπεις ποτε σε αυτοκίνητο πιστεύω!
-
Πιστευω καλα κανουν και δινουν λαπτοπ στους μαθητες.Αλλά χρειαζονται και οι ωρομισθιοι καθηγητες που τη βγαζουν με δανεικους λαπτοπ.Δεν ειναι δυνατον να δινουν στον μαθητη και να μη δινουν στον ωρομισθακο
-
Καταρχήν το υπουργείο δεν τα δίνει με βασικό σκοπό να τα έχουν οι μαθητές μέσα στην τάξη, αλλά ώστε να μπορούν πχ να κάνουν μια εργασία στο σπίτι να ψάξουν στο Internet για πληροφορίες στο σπίτι.
Επίσης το κάθε τι μπορεί να χρησιμοποιηθεί είτε θετικά είτε αρνητικά. Αν είναι να σκεφτόμαστε τα κακά τότε να μην δίνουμε ούτε βιβλία στους μαθητές αφού στο τέλος πολλοί τα καίνε. Να μην έχουν παράθυρα οι αίθουσες αφού μπορεί κάποιος να πηδήξει από αυτά. Να καταργηθούν οι εκδρομές αφού μπορεί να συμβεί κάτι απρόοπτο κλπ κλπ Γενικά προτείνω να μην βγαίνουμε καν από το σπίτι μας γιατί μπορεί να πέσει κανένα κεραμμύδι στο κεφάλι και να μας πλακώσει!!
Δεν είναι σωστός τρόπος σκέψης αυτός. Ναι συνάδελφε, θα δώσεις αγώνα να τα καταφέρεις να πείσεις τους μαθητές να μην κάνουν chat την ώρα του μαθήματος, όπως ο καθένας από εμας αγωνίζεται καθημερινά να διδάξει στα παιδιά σωστή συμπεριφορά (να μην τρώνε μέσα στην τάξη κλπ κλπ)
επίσης σαν καθηγητής δεν ξέρεις εάν το πρόγραμμα που θα ήθελες να δώσεις στα παιδιά τρέχει σε όλους τους υπολογιστές.
Μα καλά τι πρόγραμμα σκέφτεσαι να τους δώσεις ώστε να μην τρέχει σε έναν σημερινό υπολογιστή; Το autocad? Εκτός αν οι υπολογιστές που θα δώσει το υπουργείο τρέχουν μόνο dos ή windows 3.1 !γεια σου ρε amstrad!!
είναι δυνατόν να δόθεί η δυνατότητα στον μαθητή να φέρει φορητό μέσα στην τάξη όταν ο καθηγητής δεν έχει δικό του φορητό και προτζέκτορα;;;
Προσωπικά θα με βόλευε πολύ κατι τέτοιο! Είμαι μαθηματικός και κάνω σε καθημερινή βάση το μάθημά μου με δικό μου projector και Laptop. Ότι κάνω στον πίνακα το βλέπουμε μετά και σε ένα πρόγραμμα μαθηματικών. Κάθε μέρα πάω στο σχολείο κουβαλώντας 2 βαριές τσάντες + τα βιβλία μου. Οπότε αυτό θα με βόλευε γιατί έτσι θα γλίτωνα να κουβαλάω το laptop μου. Θα είχα το υλικό μου σε ένα flash disk και θα χρησιμοποιούσα το Laptop από έναν μαθητή! Μια τσάντα λιγότερη=2-3 κιλά λιγότερα
και να σημειωθεί εδώ ότι η χρήση προτζέκτορα έχει μερικές προϋποθέσεις που πολλές τάξεις δεν πληρούν , όπως η δυνατότητα συσκότησης.
Σε πληροφορώ ότι οι κουρτίνες κάνουν άψογα την δουλειά τους!! Ειδικά αν είναι και καλοραμμένες! Χρησιμοποιώ laptop και projector σε άθλιες αίθουσες και τα πάμε μια χαρά. Για πανί προβολής έχω ένα άσπρο χαρτόνι που το διπλώνω και ξεδιπλώνω κάθε φορά και το κολλάω στον πίνακα με σελοτειπ. Το αποτέλεσμα άψογο! η ευκρίνεια τέλεια! Δεν χρειάζονται έξοδα και αίθουσες που να πατάς ένα κουμπί και να κατεβαίνει το πανί μόνο του και να γίνεται χαμηλός φωτισμός. Δεν θέλει κόπο. Θέλει τρόπο και όρεξη !!
Δηλαδή ο καθηγητής της πληροφορικής είναι χαμένος απο χέρι όπου όλοι οι μαθητές του είναι στον υπολογιστή
Ναι είναι
Ωχ!! Δηλαδή είναι καλύτερα να κάνεις πληροφορική στον πίνακα; Μην υποτιμάς το τόσο σπουδαίο και ωραίο μάθημά σου. Οι υπόλοιποι πληροφορικάριοι του forum τι λέτε ρε παιδιά; Προτιμάτε να κάνετε το μάθημα της πληροφορικής χωρίς ΗΥ? Ας οργανώσουμε μια ψηφοφορία να δούμε τα αποτελέσματα! Ειναι σαν να μαθαίνεις οδήγηση χωρίς όμως να μπεις ποτε σε αυτοκίνητο πιστεύω!
Φίλε συνάλφε Μαθηματικέ, λυπάμαι πάρα πολύ που δε θα συμφωνήσω με τα ωραία που λες περι πληροφορικής στα σχολεία!! Οχί βέβαια γιατι απαξιώνω την επιστήμη (πληροφορικός γαρ) αλλά απογοητεύομαι με το πόσο απαξιωμένο και υποβαθμισμένο είναι το μάθημα στα σχολεία! Ισώς κάποιοι ορισμένοι να φταίμε (δεν εξαιρώ τον εαυτό μου) αλλά πες μου σε παρακαλώ μιας και μιλήσες για την επιστήμη της Πληροφορικής, ξέρεις οτι το μάθημα στο Γυμνάσιο είναι 1ωρο (δλδ τίποτα) και στο Λύκειο επιλογής και ΜΗ
-
επίσης σαν καθηγητής δεν ξέρεις εάν το πρόγραμμα που θα ήθελες να δώσεις στα παιδιά τρέχει σε όλους τους υπολογιστές.
Μα καλά τι πρόγραμμα σκέφτεσαι να τους δώσεις ώστε να μην τρέχει σε έναν σημερινό υπολογιστή; Το autocad? Εκτός αν οι υπολογιστές που θα δώσει το υπουργείο τρέχουν μόνο dos ή windows 3.1 !γεια σου ρε amstrad!!
Οι υπολογιστές θα είναι αξίας 450ευρώ. Οπότε τα απαραίτητα προγράμματα θα τα "τρέχουν" άνετα.
-
.. ανοικτός υπολογιστής συνδεδεμένος στο internet με χειριστή μαθητή (όχι για όλους τους μαθητές .. αλλά για τους περισσότερους) και συ να μιλάς για μονοτονία άκρότατα και όρια... ξέχνα το!!
Όταν θα μιλάνε για ακρότατα θα αποσυνδέουν το καλώδιο δικτύου για να μη φτάνουν στα ..άκρα
-
Κατά την γνώμη μου, για άλλη μια φορά το ΥΠΕΠΘ αποδεικνύει με πόση προχειρότητα και απουσία κεντρικού και μακρόχρονου σχεδιασμού αντιμετωπίζει την εισαγωγή νέων τεχνολογιών στην παιδεία. Κάνει κινήσεις εντυπωσιασμού (και πριν τις ευρωεκλογές βεβαίως, βεβαίως) και αφήνει μετά τους καθηγητές να 'τραβιούνται' να βγάλουν το φίδι απο την τρύπα.
Κατά τη γνώμη μου, happiness, τα είπες ΟΛΑ με αυτήν την πρόταση! Και εξηγούμαι: συμφωνώ απόλυτα με όσους λένε ότι πρέπει να βλέπουμε και τα θετικά, και φυσικά σαφώς και οι μαθητές πρέπει πλέον να μάθουν να δουλεύουν με laptop και να τους χρησιμοποιούν ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ κυρίως για τις εργασίες τους κλπ. Ωστόσο,πρέπει να καταλάβουμε ότι το Υπουργείο με τέτοιες κινήσεις εντυπωσιασμού καταφέρνει το εξής: αυτό να φανεί προοδευτικό, καινοτόμο και ... γενναιόδωρο, και εμείς να χωριστούμε σε αυτούς που απλά θα καταπιούν το χρυσωμένο χάπι και σε αυτούς που θα φαίνονται ως οι αρνητικοί γκρινιάρηδες που αρνούνται την πρόοδο. Το θέμα ΔΕΝ είναι να ξεκινήσουμε μοιράζοντας laptop στους μαθητές. Αυτό ήταν η τελευταία ή έστω η βασικότερη έλλειψη της παιδείας;;; Το μέτρο αυτό είναι το ίδιο ακριβώς πράγμα με τις μεταρρυθμίσεις που ξεκινούν από ...το σύστημα πρόσβασης στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση και όχι από το προνήπιο, όπως θα έπρεπε!
Και όσο εμείς μένουμε ευχαριστημένοι με τα προσωρινά, πρόχειρα, προεκλογικά πυροτεχνήματα της κάθε κυβέρνησης, και μπαίνουμε στη λογική "έλα μωρέ, μην είμαστε αρνητικοί, καλό είναι και το μπαλωματάκι αυτό, κάτι κουκουλώνει", όσο δηλαδή καταπίνουμε πιο εύκολα το χρυσωμένο χάπι, και δεν βλέπουμε τις πραγματικές ελλείψεις, τότε είναι που δεν πρόκειται ποτέ να καλυτερεύσει ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ κάτι!
Ας τα δώσει τα laptop λοιπόν, για να τα χρησιμοποιούν οι μαθητές στο σπίτι τους (μαζί με πολύ φτηνή σύνδεση ιντερνετ σε κάθε σπίτι που έχει μαθητή), ας δώσει και σ'εμάς όμως και laptop και χρήματα στα σχολεία για προτζέκτορες και χρήματα για συστηματική επιμόρφωση στο πώς κάνω μάθημα με laptop & projector (γιατί δεν είναι για όλους τους συναδέλφους αυτονόητο) και χρήματα για αρκετούς σχολικούς συμβούλους ανά περιφέρεια που θα είναι ΚΑΙ ΟΙ ΙΔΙΟΙ ενημερωμένοι και επιμορφωμένοι και θα μπορούν να μας βοηθούν ουσιαστικά στο έργο μας ....και τότε να συζητήσουμε. Ένα παράδειγμα αναφέρω...
Συγνώμη και για το σεντόνι και για τη γκρίνια ;D ;D ;)
-
.... και συμπληρώνω στο σεντόνι και μια μικρή .. δαντελίτσα ..
ας φτιάξει και κτιριακές εγκαταστάσεις τέτοιες (έστω αίθουσα ή αίθουσες προβολών) που θα επιτρέπουν στους καθηγητές να κάνουν το έργο τους και όχι τα τραγικά που δίαβασα παραπάνω... με χαρτόνια για αυτοσχέδιες όθονές προβολής... Ημαρτον δηλαδη...!!
-
!!!!!!!!
-
.... και συμπληρώνω στο σεντόνι και μια μικρή .. δαντελίτσα ..
ας φτιάξει και κτιριακές εγκαταστάσεις τέτοιες (έστω αίθουσα ή αίθουσες προβολών) που θα επιτρέπουν στους καθηγητές να κάνουν το έργο τους και όχι τα τραγικά που δίαβασα παραπάνω... με χαρτόνια για αυτοσχέδιες όθονές προβολής... Ημαρτον δηλαδη...!!
E, όχι και τραγικά! Τόσο τραγικό είναι το χαρτόνι; Νομίζω ότι υπερβάλεις λίγο...Για το laptop και τον βιντεοπροβολέα που παίρνω στην τάξη δεν λές τίποτα; Το χαρτόνι βρήκες να ειρωνευτείς;
Ειλικρινά δεν υπάρχει πιο εύκολο πράγμα για τον εκπαιδευτικό να πει "α το υπουργείο δεν μου έχει αίθουσες με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας, άρα δεν κάνω τίποτα για να αλλάξει η κατάσταση. Θα αρράξω και θα κάνω το μάθημά μου όσο πιο απλά γίνεται, με πίνακα και κιμωλία. Εγώ θα σκοτιστώ;"
Εγώ δεν περιμένω το Υπουργείο να αναβαθμίσει το μάθημά μου. Το μάθημά μου θα το αναβαθμίσω εγώ! Δεν κοιτάω τι θα κάνει το Υπουργείο για την εκπαίδευση. Κοιτάω εγώ τι μπορώ να κάνω. Απλά σκεφτόμαστε διαφορετικά.....
Τέλος πάντων, ο μόνος που θα κρίνει το έργο του εκπαιδευτικού είναι οι μαθητές και κανείς άλλος. Δεν περιμένω από συνάδελφο να μου πει μπράβο για αυτά που κάνω. Το μπράβο το εισέπραξα από τους μαθητές μου στο τέλος της χρονιάς, που μου εδωσαν συγχαρητήρια για αυτήν την προσπάθεια που κάνω, και για μένα αυτή είναι η μεγαλύτερη ανταμοιβή και αυτό μου φτάνει! .... και σε πληροφορώ ότι το χάρτινο πανί δεν τους πείραξε καθόλου!! Πιο πολύ τους πειράζει ο φθαρμένος μαυροπίνακας!!
-
Συγνώμη αλλά παρανόησες το τι εννοούσα!
Δε σε ειρωνεύτηκα καθόλου!! Μα καθολού!! Ίσα ίσα που αξιέπαινο σε θεωρω... εγω μάλιστα το λέω αν δεν είχα χώρο προσαρμοσμένο για βιντεοπροβολές (αν δεν είχα δλδ το εργαστήριο) δεν υπήρχε η παραμικρή περίπτωση να κάνω κάτι τέτοιο παραπάνω απο 2-3 φορες!! Μετα θα κουραζόμουν στα σίγούρα ...
Αρα λοιπόν μπράβο σου που έχεις τα κουράγια και το κάνεις και χαίρομαι που έτσι είσαι αποδεκτός, όμως δε νομίζω ότι δεν πρέπει να τονίζουμε επίμονα την ΑΝΑΓΚΗ να αναβαθμιστεί η παιδεία και όπως και να το κάνουμε ένα μεγάλο βήμα είναι και οι κατάλληλες υποδομές...
-
OK! Συμφωνώ απόλυτα μαζί σου!
*είναι μερικές φορές δύσκολο εδώ στο forum από τον γραπτό λόγο να διακρίνεις το ύφος που λέει κάτι κάποιος. Και εγώ έχω παρεξηγήσει άλλους και με έχουν παρεξηγήσει!
-
killbill πολύ καλή η προσπάθειά σου. Κάνεις αυτό που θα πρέπει να κάνουν όλοι οι καθηγητές όλων των ειδικοτήτων (εφόσον θεωρούν ότι τους βοηθάει στο μάθημά τους).
Ενημερωτικά πάντως, εγώ έχω βρεθεί και σε αίθουσες που δεν έχουν κουρτίνες (γιατί είναι κατεστραμμένες) και ακόμα και σε εργαστήριο υπολογιστών που δεν υπήρχε τρόπος και τοίχος για να τοποθετήσω προβολέα (κι ομως ;D ). Οι συγκρίσεις όμως που κάνεις με το μάθημά σου είναι δυστυχώς άτοπες :-\ Για να κάνεις την σωστή σύγκριση με τα μαθήματα πληροφορικής του λυκείου (με λαμπρή εξαίρεση το πανελληνίως εξεταζόμενο), φαντάσου ότι αντικείμενο του μαθήματός σου δεν είναι τα μαθημτικά, αλλά η εκμάθηση χρήσης του διαβήτη. Και φαντάσου τώρα ότι σου ανακοινώνουν ότι θα μοιράσουν στους μαθητές διαβήτες ηλεκτρονικούς με σύνδεση στο ίντερνετ, ηχεία και βιντεοκάμερες . you can only imagine the possibilities ;D
Εσύ ΕΧΕΙΣ επιστήμη να διδάξεις, και ο υπολογιστής είναι απλά βοηθητικό εργαλείο, όπως θα πρεπε να είναι. Ο υπολογιστής είναι ακριβώς αυτό.
-
Ιδού λοιπόν που ανακοινώθηκε και επίσημα η χορήγηση "κουπονιού" 450 ευρώ για την αγορά λάπτοπ. Το κουπόνι δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί για αγορά ακριβότερου μηχανήματος (καλό αυτό), οπότε με αυτά τα λεφτά παίρνεις είτε το πιο φτηνό λάπτοπ, είτε ένα πολύ καλό νέτμπουκ. Το 2ο νομίζω θα προτιμήσουν οι περισσότεροι μαθητές που είναι και πιο κοντά στις ανάγκες τους.
-
για να καταλαβω παιρνεις το κουπονι και πας να αγορασεις λαπτοπ?και αν θες ενα με 250 ευρω τα αλλα 200 τα χρησιμοποιεις για να παρεις κινητο?και οκ μπορει στο σχολειο να εχεις ασυρματο ιντερνετ και να κανεις τη δουλεια σου( youtube,facebook etc)στο σπιτι που θα το βρεις το ιντερνετ?δεν ειναι υποχρεωμενοι ολοι οι γονεις να πληρωνουν για συνδεση.
ας σοβαρευτω.χρησιμη η εισαγωγη υπολγιστων στα σχολεια αλλα με λαθος τροπο.ειχαν που ειχαν ξεφυγει οι περισσοτεροι μαθητες αντε τωρα να τους μαζεψεις.ποιος θα κατσει να ακουσει την καθηγητρια ιστοριας οταν την ιδια ωρα μπορει να κατεβαζει βιντεο και τραγουδακια?και κατι ακομη.αν το λαπτοπ καποιου χαλασει,τι γινεται σε αυτη την περιπτωση?πληρωνουν οι γονεις για να παρει καινουργιο?
-
θα δώσουν 126.000 λάπι τόπια με 450 ευρώ......μήπως τόπια για πλέξιμο θα δωσουν;
δε ντρέπονται λίγο; θα δημιουργήσουν καινούργιες ανισότητες στο σχολείο!!! άλλοι λαπ-τοπ των 1000 ευρώ γιατί τα είχαν και άλλοι λαπ-τοπ των 450 γιατί δεν είχαν στον ήλιο μοίρα!!!
ή , για να πω κάτι πιο πονηρό με το σατανικό μυαλό μου....
μήπως έχουν ήδη έτοιμες τις μίζες σε εταιρείες που πουλάν υπολογιστές, ώστε να ρίξουν στην αγορά (τι σύμπτωση!!!) λαπ-τοπ των 450 ευρώ; κάτι σε ενίσχυση οικονομίας, όπως:
απόσυρση(αυτοκινητοβιομηχανία)
ε, τώρα βιομηχανία υπολογιστών;
άκουσα πως το Πλαίσιο είναι ήδη έτοιμο για την πώληση τόσων λαπ-τοπ άμεσα ετοιμοπαράδοτων!!!
-
Φίλε ΑΡΧΑΓΓΕΛΕ,
με όλα τα άσχημα της η προσπάθεια κινείται πιστεύω σε θετική κατεύθυνση. Η σύγχρονη κοινωνία είναι η κοινωνία της πληροφορίας.
Όλα τα παιδιά θα έχουν LAPTOP έστω κι αν κάποια έχουν ακριβότερα. Μερικά παιδιά δε θα είχαν ποτέ αυτή τη δυνατότητα. Αν έδιναν σε όλους το ίδιο θα μπλέκαμε σε διαγωνισμούς κι ενστάσεις και τότε ζήσε Μάη μου.
Το θέμα είναι, αν οι εκπαιδευτικοί είναι έτοιμοι να αντιμετωπίσουν την ψηφιακή τάξη που έρχεται. Η μόδα επιβάλλει διδασκαλία μέσω Η/Υ. Όποιος προετοιμάστηκε θα αντιμετωπίσει αυτή τη φουρτούνα. Όποιος είναι απροετοίμαστος θα αναγκαστεί να βγει στον Γ΄ Παγκόσμιο Πόλεμο με γιαταγάνι και καριοφίλι. Ο σημερινός εκπαιδευτικός διαφέρει από τον εκπαιδευτικό του μαυροπίνακα που γνωρίσαμε εμείς. Πρέπει να είναι και τεχνολογικά καταρτισμένος.
-
Προ καιρου διαβασα οτι στην Νεα Υορκη εισήγαγαν πειραματικα τον λαπτοπ στην σχολικη διδασκαλια και οταν πλεον οι μαθητες γεμισαν τα πισι με τσονες οι αρμοδιοι απελπιστηκαν και γυρισαν πισω στην παραδοσιακη μεθοδο με μαυροπίνακα και κιμωλια!
-
Από ότι άκουσα σε ρεπορτάζ οι μαθητές είναι υποχρεωμένοι να κάνουν αγορά 450 ευρώ κι όχι παραπάνω για να αποφεχθούν οικονομικές ανισότητες..
-
τα λαπτοπ θα ειναι της siemens? ;D ;D ;D ;D ;D