Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση

Διάφορα θέματα για την εκπαίδευση => Διάφορα Εκπαιδευτικά θέματα => Μήνυμα ξεκίνησε από: billst στις Μαΐου 29, 2009, 10:22:29 am

Τίτλος: Η Ιστορία στα σχολεία....
Αποστολή από: billst στις Μαΐου 29, 2009, 10:22:29 am
το σχόλιο της Ρεπούση
http://www.alfavita.gr/typos/t29_5_9_821.php

έχει απόλυτο δίκιο.
το θέμα είναι λυπηρό. το αποτέλεσμα είναι να βλέπεις 15-16χρονα να υποστηρίζουν με μένος και παρωπίδες κομματικές απόψεις και 'υποτιθέμενες' ιδεολογίες...
Τίτλος: Απ: Η Ιστορία στα σχολεία....
Αποστολή από: para5 στις Μαΐου 29, 2009, 11:03:24 am
Τα μικρά δεν καταλαβαίνουν τις ιδεολογίες που υποστηρίζουν. Ό,τι ακούνε από τους γονείς του λένε.
Συμφωνώ κι εγώ ότι το άρθρο είναι πολύ καλό, όπως και το φαινόμενο που περιγράφει πολύ γελοίο.
Τίτλος: Απ: Η Ιστορία στα σχολεία....
Αποστολή από: happiness στις Μαΐου 29, 2009, 11:33:37 am
Παράθεση
Τι δουλειά έχουν τα κόμματα στις μαθητικές τάξεις;
Ότι δουλειά έχουν στην κοινωνία. Εκτός κι αν οι μαθητικές τάξεις δεν αποτελούν μέρος της κοινωνίας.
Η φυσική παρουσία των κομμάτων μπορεί να μην είναι θεμιτή μέσα στις τάξεις, οι ιδεολογίες όμως είναι "πανταχού παρούσες". Η δε κυρίαρχη ιδεολογία είναι πρώτα απ' όλα παρούσα στα σχολικά βιβλία (λογικό είναι).

Κάθε πολιτικός χώρος έχει δικαίωμα , όπως όλοι οι πολίτες, να κάνει κριτική πάνω στον τρόπο και τα θέματα που διδάσκονται στα σχολεία (στα παιδιά ολονών μας δλδ). Η κ. Ρεπούση όμως μου βάζει στην ίδια συνομοταξία το ΛΑΟΣ, όπου η αντίδρασή του ήταν να στείλει βουλευτή μέσα στο σχολείο (αλήθεια, ο διευθυντής όχι μόνο δέχτηκε τον βουλευτή μέσα στο χώρο του σχολείου αλλά φώναξε και την καθηγήτρια να δώσει εξηγήσεις ;;; ) και να προκαλέσει ΕΔΕ κατά συναδλέφου, και το ΚΚΕ που η αντίδρασή του ήταν να κάνει κριτική μέσα από την - δηλωμένη ως όργανό του - εφημερίδα του και να καλέσει τον λαό (τους γονείς των παιδιών δλδ) να διαδηλώσει;
Στην πρώτη περίπτωση χρησιμοποιείται η πολιτική ιδιότητα προκειμένου να ποινικοποιηθεί το εκπαιδευτικό έργο (κυριολεκτικά, αφού γίνεται ΕΔΕ) και στην δεύτερη ένας πολιτικός χώρος καλεί την τοπική κοινωνία (τον κατεξοχήν κριτή του εκπαιδευτικού) να αντιδράσει σε κάτι που ισχυρίζεται ότι είναι απαράδεκτο. Εάν το ΚΚΕ λέει - κοινώς - μπαρούφες, τότε κανένας δεν θα το στηρίξει. Εάν πείσει, τότε θα δημιουργηθεί (προφανώς) ηθική πίεση προς τους καθηγητές που εκφράζουν αυτές τις απόψεις. Καμία όμως θεσμική παρέμβαση στο έργο τους , το οποίο θα αποτελούσε ποινικοποίηση.


Είναι το λιγότερο στρουθοκαμηλισμός να νομίζει κανείς ότι οι ιδεολογίες απουσιάζουν και δεν προπαγανδίζονται καθημερινά μέσα στις σχολικές αίθουσες. Η παιδεία ήταν και θα είναι ΤΟ μέσο αναπαραγωγής της κυρίαρχης ιδεολογίας. Οι ιδεολογίες όμως δεν είναι ουδέτερες, όπως και το μαχαίρι. Κι είναι άλλο να διδάσκεις στα παιδιά πως να κόβουν ψωμί κι άλλο πως να σκοτώνουν.
Τίτλος: Απ: Η Ιστορία στα σχολεία....
Αποστολή από: LK στις Μαΐου 29, 2009, 11:46:29 am
Συμφωνώ με όλα όσα λέει το άρθρο, αλλά η επίσημη ιστορία που διδάσκεται στα σχολεία είναι πάντα θέμα επιλογών που εξυπηρετούν τις επιδιώξεις των κρατούντων κάθε φορά. Θυμηθείτεπ.χ. το μύθο του κρυφού σχολειού, το ρόλο του Μ. Κωνσταντίνου στην ιστορία, το ρόλο των κλεφτών και των αρματολών κτλ. Σκεφτείτε, αναλογιζόμενοι τα παραδείγματα που έφερα, πώς παραποιείται κάθε φορά η ιστορία (αυτή τουλάχιστον που εμπεριέχεται στα σχολικά βιβλία) λόγω σκοπιμοτήτων. Επομένως, αυτές οι παρεμβάσεις μήπως είναι συνέχεια της συστηματικής παραποίησης της ιστορίας που διδάσκονται τα παιδιά μας;
Τίτλος: Απ: Η Ιστορία στα σχολεία....
Αποστολή από: para5 στις Μαΐου 29, 2009, 12:09:50 pm
Συμφωνώ με όλα όσα λέει το άρθρο, αλλά η επίσημη ιστορία που διδάσκεται στα σχολεία είναι πάντα θέμα επιλογών που εξυπηρετούν τις επιδιώξεις των κρατούντων κάθε φορά.
Σωστά.
Τίτλος: Απ: Η Ιστορία στα σχολεία....
Αποστολή από: MARKOS στις Μαΐου 29, 2009, 12:25:21 pm
να προσθεσω εδω οτι αλλοθι σε αυτο αποτελει και το γεγονος οτι καθηγητες ξενων φιλολογιων διδασκουν το μαθημα αντι των ιστορικων.
με αυτο δε λεω οτι δεν το κανουν καλα,αλλα οτι δεν εχουν την απαραιτητη υποδομη για το μαθημα.
ωστοσο οι κυβερνωντες θελουν τα παιδια να μαθαινουν μονο το σχολικο ως εχει και αυτο τους υπερ-καλυπτει.

μη παρεξηγηθω: ξερω ιστορικους που δεν κανουν καλο μαθημα για διαφορους λογους οπως ξερω και καθηγητες ξενων φιλολογιων που παραδιδουν μαθημα πολυ καλο. ειναι και θεμα ευσυνειδησιας
Τίτλος: Απ: Η Ιστορία στα σχολεία....
Αποστολή από: LK στις Μαΐου 29, 2009, 12:44:34 pm
Είναι εκπληκτικό, αλλά δεν έχουμε καταλάβει ότι όποια επιστήμη και να μελετάς, στην ουσία ιστορία μελετάς. Για παράδειγμα, όταν μελετάς τους νόμους της κληρονομικότητας του Medel τι νομίζετε ότι μελετάς παρά ιστορία, κάτι που συντελέστηκε στο παρελθόν και καθόρισε τη μοίρα πολλών ανθρώπων. Ιστορικά πρόσωπα δεν είναι μόνο ο Μ. Αλέξανδρος, αλλά και ο Δαρβίνος και ο Νεύτωνας, γιατί ήταν άνθρωποι που άλλαξαν τον κόσμο. Είμαι ιστορικός, αλλά δε συμφωνώ ότι οι απόφοιτοι του ιστορικού είναι οι πιο κατάλληλοι για να διδάξουν αυτό το μάθημα. Η διδασκαλία της ιστορίας θέλει ευρύτητα γνώσεων, μεράκι και φαντασία και σας διαβεβαιώ ότι είναι το πιο συναρπαστικό μάθημα για τα παιδιά. Η ιστορία δε διδάσκεται μέσα από σχολικά εγχειρίδια, σχεδιαγράμματα και ημερομηνίες. Την ουσία της ιστορίας την είχε αντιληφθεί ο Θουκυδίδης που χρησιμοποίησε την αφήγηση του παρελθόντος ως αφορμή για φιλοσοφία. Το να μάθεις ένα γεγονός ως γεγονός δεν προσφέρει τίποτα στα παιδιά. Χειρότερη από την παραποίηση της ιστορίας είναι η άγνοια και να θυμάστε όταν μπείτε στα σχολεία και χρειαστεί να διδάξεται αυτό το μάθημα (είστε δεν είστε ιστορικοί) ότι δεν είναι ένα δίωρο για να συπληρώσετε το ωράριό σας!
Τίτλος: Απ: Η Ιστορία στα σχολεία....
Αποστολή από: MARKOS στις Μαΐου 29, 2009, 12:47:03 pm
Είναι εκπληκτικό, αλλά δεν έχουμε καταλάβει ότι όποια επιστήμη και να μελετάς, στην ουσία ιστορία μελετάς. Για παράδειγμα, όταν μελετάς τους νόμους της κληρονομικότητας του Medel τι νομίζετε ότι μελετάς παρά ιστορία, κάτι που συντελέστηκε στο παρελθόν και καθόρισε τη μοίρα πολλών ανθρώπων. Ιστορικά πρόσωπα δεν είναι μόνο ο Μ. Αλέξανδρος, αλλά και ο Δαρβίνος και ο Νεύτωνας, γιατί ήταν άνθρωποι που άλλαξαν τον κόσμο. Είμαι ιστορικός, αλλά δε συμφωνώ ότι οι απόφοιτοι του ιστορικού είναι οι πιο κατάλληλοι για να διδάξουν αυτό το μάθημα. Η διδασκαλία της ιστορίας θέλει ευρύτητα γνώσεων, μεράκι και φαντασία και σας διαβεβαιώ ότι είναι το πιο συναρπαστικό μάθημα για τα παιδιά. Η ιστορία δε διδάσκεται μέσα από σχολικά εγχειρίδια, σχεδιαγράμματα και ημερομηνίες. Την ουσία της ιστορίας την είχε αντιληφθεί ο Θουκυδίδης που χρησιμοποίησε την αφήγηση του παρελθόντος ως αφορμή για φιλοσοφία. Το να μάθεις ένα γεγονός ως γεγονός δεν προσφέρει τίποτα στα παιδιά. Χειρότερη από την παραποίηση της ιστορίας είναι η άγνοια και να θυμάστε όταν μπείτε στα σχολεία και χρειαστεί να διδάξεται αυτό το μάθημα (είστε δεν είστε ιστορικοί) ότι δεν είναι ένα δίωρο για να συπληρώσετε το ωράριό σας!

+++++++++++++++++++++++++
Τίτλος: Απ: Η Ιστορία στα σχολεία....
Αποστολή από: happiness στις Μαΐου 29, 2009, 01:06:59 pm
Είναι εκπληκτικό, αλλά δεν έχουμε καταλάβει ότι όποια επιστήμη και να μελετάς, στην ουσία ιστορία μελετάς. Για παράδειγμα, όταν μελετάς τους νόμους της κληρονομικότητας του Medel τι νομίζετε ότι μελετάς παρά ιστορία, κάτι που συντελέστηκε στο παρελθόν και καθόρισε τη μοίρα πολλών ανθρώπων. Ιστορικά πρόσωπα δεν είναι μόνο ο Μ. Αλέξανδρος, αλλά και ο Δαρβίνος και ο Νεύτωνας, γιατί ήταν άνθρωποι που άλλαξαν τον κόσμο. Είμαι ιστορικός, αλλά δε συμφωνώ ότι οι απόφοιτοι του ιστορικού είναι οι πιο κατάλληλοι για να διδάξουν αυτό το μάθημα. Η διδασκαλία της ιστορίας θέλει ευρύτητα γνώσεων, μεράκι και φαντασία και σας διαβεβαιώ ότι είναι το πιο συναρπαστικό μάθημα για τα παιδιά. Η ιστορία δε διδάσκεται μέσα από σχολικά εγχειρίδια, σχεδιαγράμματα και ημερομηνίες. Την ουσία της ιστορίας την είχε αντιληφθεί ο Θουκυδίδης που χρησιμοποίησε την αφήγηση του παρελθόντος ως αφορμή για φιλοσοφία. Το να μάθεις ένα γεγονός ως γεγονός δεν προσφέρει τίποτα στα παιδιά. Χειρότερη από την παραποίηση της ιστορίας είναι η άγνοια και να θυμάστε όταν μπείτε στα σχολεία και χρειαστεί να διδάξεται αυτό το μάθημα (είστε δεν είστε ιστορικοί) ότι δεν είναι ένα δίωρο για να συπληρώσετε το ωράριό σας!
Τι; να μάθουν τα παιδιά να μελετούν την ιστορία με κοινονικούς και οικονομικούς όρους; και να καταλαβαίνουν ποιες είναι οι διαδικασίες που κινητοποιούν τα γεγονότα σε κάθε τόπο και χρόνο; και ν αρχίσουν να καταλαβαίνουν τι κινητοποιεί τα γεγονότα στο παρόν και στο μέλλον; πας καλά συνάδελφε ;;;;!!!
  ;D
Τίτλος: Απ: Η Ιστορία στα σχολεία....
Αποστολή από: syrrahm στις Μαΐου 29, 2009, 01:11:37 pm
Παραθέτω  link από alfavita με  δημοσίευμα του Ριζοσπάστη , το οποίο σχετίζεται άμεσα με το θέμα:
http://www.alfavita.gr/typos/t21_5_9_757.php (http://www.alfavita.gr/typos/t21_5_9_757.php)
 
και η συνέχεια:
http://www.alfavita.gr/typos/t26_5_9_754.php (http://www.alfavita.gr/typos/t26_5_9_754.php)

και άλλη συνέχεια με το άρθρο από το
Τίτλος: Απ: Η Ιστορία στα σχολεία....
Αποστολή από: maryk στις Μαΐου 29, 2009, 02:08:29 pm
Δειτε λίγο και μία άποψη στο meafora:

ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑΣ

Κύριε Υπουργέ,γιατί στο Γυμνασιο που πηγαίνει ο γιος μου διδάσκεται ιστορία από την καθηγήτρια των Αγγλικών κι όχι από φιλόλογο; Κι εγώ αδιόριστη Ιστορικός είμαι με πτυχίο από το 1991… και βλέπω το παιδί μου να το διδάσκουν μη ειδικοί!!!!

Αυτό το άρθρο δημοσιεύτηκε από τον/την
Τίτλος: Απ: Η Ιστορία στα σχολεία....
Αποστολή από: bikini στις Μαΐου 29, 2009, 02:15:04 pm
Είναι εκπληκτικό, αλλά δεν έχουμε καταλάβει ότι όποια επιστήμη και να μελετάς, στην ουσία ιστορία μελετάς. Για παράδειγμα, όταν μελετάς τους νόμους της κληρονομικότητας του Medel τι νομίζετε ότι μελετάς παρά ιστορία, κάτι που συντελέστηκε στο παρελθόν και καθόρισε τη μοίρα πολλών ανθρώπων. Ιστορικά πρόσωπα δεν είναι μόνο ο Μ. Αλέξανδρος, αλλά και ο Δαρβίνος και ο Νεύτωνας, γιατί ήταν άνθρωποι που άλλαξαν τον κόσμο. Είμαι ιστορικός, αλλά δε συμφωνώ ότι οι απόφοιτοι του ιστορικού είναι οι πιο κατάλληλοι για να διδάξουν αυτό το μάθημα. Η διδασκαλία της ιστορίας θέλει ευρύτητα γνώσεων, μεράκι και φαντασία και σας διαβεβαιώ ότι είναι το πιο συναρπαστικό μάθημα για τα παιδιά. Η ιστορία δε διδάσκεται μέσα από σχολικά εγχειρίδια, σχεδιαγράμματα και ημερομηνίες. Την ουσία της ιστορίας την είχε αντιληφθεί ο Θουκυδίδης που χρησιμοποίησε την αφήγηση του παρελθόντος ως αφορμή για φιλοσοφία. Το να μάθεις ένα γεγονός ως γεγονός δεν προσφέρει τίποτα στα παιδιά. Χειρότερη από την παραποίηση της ιστορίας είναι η άγνοια και να θυμάστε όταν μπείτε στα σχολεία και χρειαστεί να διδάξεται αυτό το μάθημα (είστε δεν είστε ιστορικοί) ότι δεν είναι ένα δίωρο για να συπληρώσετε το ωράριό σας!

Εγώ διδάσκω Ιστορία στη
Τίτλος: Απ: Η Ιστορία στα σχολεία....
Αποστολή από: bikini στις Μαΐου 29, 2009, 02:18:17 pm

το σχόλιο της Ρεπούση


Η Ρεπούση δεν ήταν που μίλησε για "στριμωξίδι" στο λιμάνι της Σμύρνης;  ???
Και τώρα σχολιάζει...  :-\
Τίτλος: Απ: Η Ιστορία στα σχολεία....
Αποστολή από: LK στις Μαΐου 29, 2009, 04:00:21 pm
Είναι εκπληκτικό, αλλά δεν έχουμε καταλάβει ότι όποια επιστήμη και να μελετάς, στην ουσία ιστορία μελετάς. Για παράδειγμα, όταν μελετάς τους νόμους της κληρονομικότητας του Medel τι νομίζετε ότι μελετάς παρά ιστορία, κάτι που συντελέστηκε στο παρελθόν και καθόρισε τη μοίρα πολλών ανθρώπων. Ιστορικά πρόσωπα δεν είναι μόνο ο Μ. Αλέξανδρος, αλλά και ο Δαρβίνος και ο Νεύτωνας, γιατί ήταν άνθρωποι που άλλαξαν τον κόσμο. Είμαι ιστορικός, αλλά δε συμφωνώ ότι οι απόφοιτοι του ιστορικού είναι οι πιο κατάλληλοι για να διδάξουν αυτό το μάθημα. Η διδασκαλία της ιστορίας θέλει ευρύτητα γνώσεων, μεράκι και φαντασία και σας διαβεβαιώ ότι είναι το πιο συναρπαστικό μάθημα για τα παιδιά. Η ιστορία δε διδάσκεται μέσα από σχολικά εγχειρίδια, σχεδιαγράμματα και ημερομηνίες. Την ουσία της ιστορίας την είχε αντιληφθεί ο Θουκυδίδης που χρησιμοποίησε την αφήγηση του παρελθόντος ως αφορμή για φιλοσοφία. Το να μάθεις ένα γεγονός ως γεγονός δεν προσφέρει τίποτα στα παιδιά. Χειρότερη από την παραποίηση της ιστορίας είναι η άγνοια και να θυμάστε όταν μπείτε στα σχολεία και χρειαστεί να διδάξεται αυτό το μάθημα (είστε δεν είστε ιστορικοί) ότι δεν είναι ένα δίωρο για να συπληρώσετε το ωράριό σας!
Τι; να μάθουν τα παιδιά να μελετούν την ιστορία με κοινονικούς και οικονομικούς όρους; και να καταλαβαίνουν ποιες είναι οι διαδικασίες που κινητοποιούν τα γεγονότα σε κάθε τόπο και χρόνο; και ν αρχίσουν να καταλαβαίνουν τι κινητοποιεί τα γεγονότα στο παρόν και στο μέλλον; πας καλά συνάδελφε ;;;;!!!
  ;D
'Ελα, ντε! Τι θέλω και εγώ τώρα..... Άλλωστε, και από το διαγωνισμό του ΑΣΕΠ δείχνει το υπουργείο πώς θέλει να γνωρίζουν την ιστορία οι υποψήφιοι εκπαιδευτικοί, πόσο μάλλον οι μαθητές. Το μήνυμα που περνάει είναι ότι η ιστορία χρησιμεύει για ν' απαντάμε σε σταυρόλεξα και τηλεπαιχνίδια.