*

Αποστολέας Θέμα: Η Ιστορία στα σχολεία....  (Αναγνώστηκε 1719 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος billst

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 363
    • Προφίλ
Η Ιστορία στα σχολεία....
« στις: Μάιος 29, 2009, 10:22:29 πμ »
το σχόλιο της Ρεπούση
http://www.alfavita.gr/typos/t29_5_9_821.php

έχει απόλυτο δίκιο.
το θέμα είναι λυπηρό. το αποτέλεσμα είναι να βλέπεις 15-16χρονα να υποστηρίζουν με μένος και παρωπίδες κομματικές απόψεις και 'υποτιθέμενες' ιδεολογίες...

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Η Ιστορία στα σχολεία....
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 09:03:41 »

Αποσυνδεδεμένος para5

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1950
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Η Ιστορία στα σχολεία....
« Απάντηση #1 στις: Μάιος 29, 2009, 11:03:24 πμ »
Τα μικρά δεν καταλαβαίνουν τις ιδεολογίες που υποστηρίζουν. Ό,τι ακούνε από τους γονείς του λένε.
Συμφωνώ κι εγώ ότι το άρθρο είναι πολύ καλό, όπως και το φαινόμενο που περιγράφει πολύ γελοίο.

Αποσυνδεδεμένος happiness

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2158
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 19 - Μηχ. Η/Υ & Πληρ. - ΠΠ
    • Προφίλ
Απ: Η Ιστορία στα σχολεία....
« Απάντηση #2 στις: Μάιος 29, 2009, 11:33:37 πμ »
Παράθεση
Τι δουλειά έχουν τα κόμματα στις μαθητικές τάξεις;
Ότι δουλειά έχουν στην κοινωνία. Εκτός κι αν οι μαθητικές τάξεις δεν αποτελούν μέρος της κοινωνίας.
Η φυσική παρουσία των κομμάτων μπορεί να μην είναι θεμιτή μέσα στις τάξεις, οι ιδεολογίες όμως είναι "πανταχού παρούσες". Η δε κυρίαρχη ιδεολογία είναι πρώτα απ' όλα παρούσα στα σχολικά βιβλία (λογικό είναι).

Κάθε πολιτικός χώρος έχει δικαίωμα , όπως όλοι οι πολίτες, να κάνει κριτική πάνω στον τρόπο και τα θέματα που διδάσκονται στα σχολεία (στα παιδιά ολονών μας δλδ). Η κ. Ρεπούση όμως μου βάζει στην ίδια συνομοταξία το ΛΑΟΣ, όπου η αντίδρασή του ήταν να στείλει βουλευτή μέσα στο σχολείο (αλήθεια, ο διευθυντής όχι μόνο δέχτηκε τον βουλευτή μέσα στο χώρο του σχολείου αλλά φώναξε και την καθηγήτρια να δώσει εξηγήσεις ;;; ) και να προκαλέσει ΕΔΕ κατά συναδλέφου, και το ΚΚΕ που η αντίδρασή του ήταν να κάνει κριτική μέσα από την - δηλωμένη ως όργανό του - εφημερίδα του και να καλέσει τον λαό (τους γονείς των παιδιών δλδ) να διαδηλώσει;
Στην πρώτη περίπτωση χρησιμοποιείται η πολιτική ιδιότητα προκειμένου να ποινικοποιηθεί το εκπαιδευτικό έργο (κυριολεκτικά, αφού γίνεται ΕΔΕ) και στην δεύτερη ένας πολιτικός χώρος καλεί την τοπική κοινωνία (τον κατεξοχήν κριτή του εκπαιδευτικού) να αντιδράσει σε κάτι που ισχυρίζεται ότι είναι απαράδεκτο. Εάν το ΚΚΕ λέει - κοινώς - μπαρούφες, τότε κανένας δεν θα το στηρίξει. Εάν πείσει, τότε θα δημιουργηθεί (προφανώς) ηθική πίεση προς τους καθηγητές που εκφράζουν αυτές τις απόψεις. Καμία όμως θεσμική παρέμβαση στο έργο τους , το οποίο θα αποτελούσε ποινικοποίηση.


Είναι το λιγότερο στρουθοκαμηλισμός να νομίζει κανείς ότι οι ιδεολογίες απουσιάζουν και δεν προπαγανδίζονται καθημερινά μέσα στις σχολικές αίθουσες. Η παιδεία ήταν και θα είναι ΤΟ μέσο αναπαραγωγής της κυρίαρχης ιδεολογίας. Οι ιδεολογίες όμως δεν είναι ουδέτερες, όπως και το μαχαίρι. Κι είναι άλλο να διδάσκεις στα παιδιά πως να κόβουν ψωμί κι άλλο πως να σκοτώνουν.

Αποσυνδεδεμένος LK

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2608
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 02 και ΠΕ15(?)
    • Προφίλ
Απ: Η Ιστορία στα σχολεία....
« Απάντηση #3 στις: Μάιος 29, 2009, 11:46:29 πμ »
Συμφωνώ με όλα όσα λέει το άρθρο, αλλά η επίσημη ιστορία που διδάσκεται στα σχολεία είναι πάντα θέμα επιλογών που εξυπηρετούν τις επιδιώξεις των κρατούντων κάθε φορά. Θυμηθείτεπ.χ. το μύθο του κρυφού σχολειού, το ρόλο του Μ. Κωνσταντίνου στην ιστορία, το ρόλο των κλεφτών και των αρματολών κτλ. Σκεφτείτε, αναλογιζόμενοι τα παραδείγματα που έφερα, πώς παραποιείται κάθε φορά η ιστορία (αυτή τουλάχιστον που εμπεριέχεται στα σχολικά βιβλία) λόγω σκοπιμοτήτων. Επομένως, αυτές οι παρεμβάσεις μήπως είναι συνέχεια της συστηματικής παραποίησης της ιστορίας που διδάσκονται τα παιδιά μας;

Μονάχα η πραγματικότητα μπορεί να μας μάθει πώς την πραγματικότητα ν’ αλλάξουμε
                                                           Μ. Μπρεχτ

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Η Ιστορία στα σχολεία....
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 09:03:41 »

Αποσυνδεδεμένος para5

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1950
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Η Ιστορία στα σχολεία....
« Απάντηση #4 στις: Μάιος 29, 2009, 12:09:50 μμ »
Συμφωνώ με όλα όσα λέει το άρθρο, αλλά η επίσημη ιστορία που διδάσκεται στα σχολεία είναι πάντα θέμα επιλογών που εξυπηρετούν τις επιδιώξεις των κρατούντων κάθε φορά.
Σωστά.
Βέβαια έχω την εντύπωση πως οι πολιτικοί υπερεκτιμούν τη σημασία της διδασκαλία της ιστορίας στα σχολεία, και προφανώς έχουν στο μυαλό τους άλλες εποχές. Στις μέρες μας που το σχολείο έχει απαξιωθεί οι μαθητές δεν δίνουν - και ίσως δικαιολογημένα - πολύ μεγάλη σημασία στα σχολικά βιβλία. Εξάλλου υπάρχουν πλέον άλλοι, ίσως πιο εύκολοι και ευχάριστοι τρόποι, να ψάξει κανείς την ιστορική αλήθεια.

Αποσυνδεδεμένος MARKOS

  • Moderator
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 8048
  • Φύλο: Άντρας
  • Ο ΡΟΜΠΕΝ
    • Προφίλ
Απ: Η Ιστορία στα σχολεία....
« Απάντηση #5 στις: Μάιος 29, 2009, 12:25:21 μμ »
να προσθεσω εδω οτι αλλοθι σε αυτο αποτελει και το γεγονος οτι καθηγητες ξενων φιλολογιων διδασκουν το μαθημα αντι των ιστορικων.
με αυτο δε λεω οτι δεν το κανουν καλα,αλλα οτι δεν εχουν την απαραιτητη υποδομη για το μαθημα.
ωστοσο οι κυβερνωντες θελουν τα παιδια να μαθαινουν μονο το σχολικο ως εχει και αυτο τους υπερ-καλυπτει.

μη παρεξηγηθω: ξερω ιστορικους που δεν κανουν καλο μαθημα για διαφορους λογους οπως ξερω και καθηγητες ξενων φιλολογιων που παραδιδουν μαθημα πολυ καλο. ειναι και θεμα ευσυνειδησιας
Ο μαθητής κάνει τον δάσκαλο

Αποσυνδεδεμένος LK

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2608
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 02 και ΠΕ15(?)
    • Προφίλ
Απ: Η Ιστορία στα σχολεία....
« Απάντηση #6 στις: Μάιος 29, 2009, 12:44:34 μμ »
Είναι εκπληκτικό, αλλά δεν έχουμε καταλάβει ότι όποια επιστήμη και να μελετάς, στην ουσία ιστορία μελετάς. Για παράδειγμα, όταν μελετάς τους νόμους της κληρονομικότητας του Medel τι νομίζετε ότι μελετάς παρά ιστορία, κάτι που συντελέστηκε στο παρελθόν και καθόρισε τη μοίρα πολλών ανθρώπων. Ιστορικά πρόσωπα δεν είναι μόνο ο Μ. Αλέξανδρος, αλλά και ο Δαρβίνος και ο Νεύτωνας, γιατί ήταν άνθρωποι που άλλαξαν τον κόσμο. Είμαι ιστορικός, αλλά δε συμφωνώ ότι οι απόφοιτοι του ιστορικού είναι οι πιο κατάλληλοι για να διδάξουν αυτό το μάθημα. Η διδασκαλία της ιστορίας θέλει ευρύτητα γνώσεων, μεράκι και φαντασία και σας διαβεβαιώ ότι είναι το πιο συναρπαστικό μάθημα για τα παιδιά. Η ιστορία δε διδάσκεται μέσα από σχολικά εγχειρίδια, σχεδιαγράμματα και ημερομηνίες. Την ουσία της ιστορίας την είχε αντιληφθεί ο Θουκυδίδης που χρησιμοποίησε την αφήγηση του παρελθόντος ως αφορμή για φιλοσοφία. Το να μάθεις ένα γεγονός ως γεγονός δεν προσφέρει τίποτα στα παιδιά. Χειρότερη από την παραποίηση της ιστορίας είναι η άγνοια και να θυμάστε όταν μπείτε στα σχολεία και χρειαστεί να διδάξεται αυτό το μάθημα (είστε δεν είστε ιστορικοί) ότι δεν είναι ένα δίωρο για να συπληρώσετε το ωράριό σας!

Μονάχα η πραγματικότητα μπορεί να μας μάθει πώς την πραγματικότητα ν’ αλλάξουμε
                                                           Μ. Μπρεχτ

Αποσυνδεδεμένος MARKOS

  • Moderator
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 8048
  • Φύλο: Άντρας
  • Ο ΡΟΜΠΕΝ
    • Προφίλ
Απ: Η Ιστορία στα σχολεία....
« Απάντηση #7 στις: Μάιος 29, 2009, 12:47:03 μμ »
Είναι εκπληκτικό, αλλά δεν έχουμε καταλάβει ότι όποια επιστήμη και να μελετάς, στην ουσία ιστορία μελετάς. Για παράδειγμα, όταν μελετάς τους νόμους της κληρονομικότητας του Medel τι νομίζετε ότι μελετάς παρά ιστορία, κάτι που συντελέστηκε στο παρελθόν και καθόρισε τη μοίρα πολλών ανθρώπων. Ιστορικά πρόσωπα δεν είναι μόνο ο Μ. Αλέξανδρος, αλλά και ο Δαρβίνος και ο Νεύτωνας, γιατί ήταν άνθρωποι που άλλαξαν τον κόσμο. Είμαι ιστορικός, αλλά δε συμφωνώ ότι οι απόφοιτοι του ιστορικού είναι οι πιο κατάλληλοι για να διδάξουν αυτό το μάθημα. Η διδασκαλία της ιστορίας θέλει ευρύτητα γνώσεων, μεράκι και φαντασία και σας διαβεβαιώ ότι είναι το πιο συναρπαστικό μάθημα για τα παιδιά. Η ιστορία δε διδάσκεται μέσα από σχολικά εγχειρίδια, σχεδιαγράμματα και ημερομηνίες. Την ουσία της ιστορίας την είχε αντιληφθεί ο Θουκυδίδης που χρησιμοποίησε την αφήγηση του παρελθόντος ως αφορμή για φιλοσοφία. Το να μάθεις ένα γεγονός ως γεγονός δεν προσφέρει τίποτα στα παιδιά. Χειρότερη από την παραποίηση της ιστορίας είναι η άγνοια και να θυμάστε όταν μπείτε στα σχολεία και χρειαστεί να διδάξεται αυτό το μάθημα (είστε δεν είστε ιστορικοί) ότι δεν είναι ένα δίωρο για να συπληρώσετε το ωράριό σας!

+++++++++++++++++++++++++
Ο μαθητής κάνει τον δάσκαλο

Αποσυνδεδεμένος happiness

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2158
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 19 - Μηχ. Η/Υ & Πληρ. - ΠΠ
    • Προφίλ
Απ: Η Ιστορία στα σχολεία....
« Απάντηση #8 στις: Μάιος 29, 2009, 01:06:59 μμ »
Είναι εκπληκτικό, αλλά δεν έχουμε καταλάβει ότι όποια επιστήμη και να μελετάς, στην ουσία ιστορία μελετάς. Για παράδειγμα, όταν μελετάς τους νόμους της κληρονομικότητας του Medel τι νομίζετε ότι μελετάς παρά ιστορία, κάτι που συντελέστηκε στο παρελθόν και καθόρισε τη μοίρα πολλών ανθρώπων. Ιστορικά πρόσωπα δεν είναι μόνο ο Μ. Αλέξανδρος, αλλά και ο Δαρβίνος και ο Νεύτωνας, γιατί ήταν άνθρωποι που άλλαξαν τον κόσμο. Είμαι ιστορικός, αλλά δε συμφωνώ ότι οι απόφοιτοι του ιστορικού είναι οι πιο κατάλληλοι για να διδάξουν αυτό το μάθημα. Η διδασκαλία της ιστορίας θέλει ευρύτητα γνώσεων, μεράκι και φαντασία και σας διαβεβαιώ ότι είναι το πιο συναρπαστικό μάθημα για τα παιδιά. Η ιστορία δε διδάσκεται μέσα από σχολικά εγχειρίδια, σχεδιαγράμματα και ημερομηνίες. Την ουσία της ιστορίας την είχε αντιληφθεί ο Θουκυδίδης που χρησιμοποίησε την αφήγηση του παρελθόντος ως αφορμή για φιλοσοφία. Το να μάθεις ένα γεγονός ως γεγονός δεν προσφέρει τίποτα στα παιδιά. Χειρότερη από την παραποίηση της ιστορίας είναι η άγνοια και να θυμάστε όταν μπείτε στα σχολεία και χρειαστεί να διδάξεται αυτό το μάθημα (είστε δεν είστε ιστορικοί) ότι δεν είναι ένα δίωρο για να συπληρώσετε το ωράριό σας!
Τι; να μάθουν τα παιδιά να μελετούν την ιστορία με κοινονικούς και οικονομικούς όρους; και να καταλαβαίνουν ποιες είναι οι διαδικασίες που κινητοποιούν τα γεγονότα σε κάθε τόπο και χρόνο; και ν αρχίσουν να καταλαβαίνουν τι κινητοποιεί τα γεγονότα στο παρόν και στο μέλλον; πας καλά συνάδελφε ;;;;!!!
  ;D

Αποσυνδεδεμένος syrrahm

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1951
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Η Ιστορία στα σχολεία....
« Απάντηση #9 στις: Μάιος 29, 2009, 01:11:37 μμ »
Παραθέτω  link από alfavita με  δημοσίευμα του Ριζοσπάστη , το οποίο σχετίζεται άμεσα με το θέμα:
http://www.alfavita.gr/typos/t21_5_9_757.php
 
και η συνέχεια:
http://www.alfavita.gr/typos/t26_5_9_754.php

και άλλη συνέχεια με το άρθρο από το Βήμα της Κυριακής του καθηγητή Αντώνη Λιάκου στο οποίο αναφέρεται το προηγούμενο δημοσίευμα:
http://www.tovima.gr/default.asp?pid=2&artid=269751&ct=6&dt=24/05/2009
« Τελευταία τροποποίηση: Μάιος 29, 2009, 01:30:11 μμ από syrrahm »

Αποσυνδεδεμένος maryk

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1213
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Η Ιστορία στα σχολεία....
« Απάντηση #10 στις: Μάιος 29, 2009, 02:08:29 μμ »
Δειτε λίγο και μία άποψη στο meafora:

ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑΣ

Κύριε Υπουργέ,γιατί στο Γυμνασιο που πηγαίνει ο γιος μου διδάσκεται ιστορία από την καθηγήτρια των Αγγλικών κι όχι από φιλόλογο; Κι εγώ αδιόριστη Ιστορικός είμαι με πτυχίο από το 1991… και βλέπω το παιδί μου να το διδάσκουν μη ειδικοί!!!!

Αυτό το άρθρο δημοσιεύτηκε από τον/την Βασιλάκη Ελένη.



Αλλά κυρίως το σχόλιο-απάντηση:


Βασίλης Λ  λέει:
Πέμπτη, 21 Μαΐου 2009 στις 19:22

Το καλύτερο που θα είχαν να κάνουν οι φιλόλογοι κατά τη γνώμη μου προκειμένου να αποκαταστήσουν την αξιοπιτία τους στην κοινή γνωμη είναι να διεκδικήσουν βελτίωση και ποιοτική αναβάθμιση των σπουδών τους.
Τώρα αν είναι κατάλληλοι να διαδάξουν ιστορία ή όχι δεν το γνωρίζω. Φαντάζομαι ότι υπολείπονται σημαντικά άλλων κλάδων όπως πχ οι ιστορικοί και άλλοι.


http://www.meafora.gr/?p=1055

Δηλαδή ποιοί άλλοι;Οι ξενόγλωσσοι;Οι θεολόγοι;
ΠΕ02

Αποσυνδεδεμένος bikini

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3028
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Έχε ελπίδα... ΠΕ02
    • Προφίλ
Απ: Η Ιστορία στα σχολεία....
« Απάντηση #11 στις: Μάιος 29, 2009, 02:15:04 μμ »
Είναι εκπληκτικό, αλλά δεν έχουμε καταλάβει ότι όποια επιστήμη και να μελετάς, στην ουσία ιστορία μελετάς. Για παράδειγμα, όταν μελετάς τους νόμους της κληρονομικότητας του Medel τι νομίζετε ότι μελετάς παρά ιστορία, κάτι που συντελέστηκε στο παρελθόν και καθόρισε τη μοίρα πολλών ανθρώπων. Ιστορικά πρόσωπα δεν είναι μόνο ο Μ. Αλέξανδρος, αλλά και ο Δαρβίνος και ο Νεύτωνας, γιατί ήταν άνθρωποι που άλλαξαν τον κόσμο. Είμαι ιστορικός, αλλά δε συμφωνώ ότι οι απόφοιτοι του ιστορικού είναι οι πιο κατάλληλοι για να διδάξουν αυτό το μάθημα. Η διδασκαλία της ιστορίας θέλει ευρύτητα γνώσεων, μεράκι και φαντασία και σας διαβεβαιώ ότι είναι το πιο συναρπαστικό μάθημα για τα παιδιά. Η ιστορία δε διδάσκεται μέσα από σχολικά εγχειρίδια, σχεδιαγράμματα και ημερομηνίες. Την ουσία της ιστορίας την είχε αντιληφθεί ο Θουκυδίδης που χρησιμοποίησε την αφήγηση του παρελθόντος ως αφορμή για φιλοσοφία. Το να μάθεις ένα γεγονός ως γεγονός δεν προσφέρει τίποτα στα παιδιά. Χειρότερη από την παραποίηση της ιστορίας είναι η άγνοια και να θυμάστε όταν μπείτε στα σχολεία και χρειαστεί να διδάξεται αυτό το μάθημα (είστε δεν είστε ιστορικοί) ότι δεν είναι ένα δίωρο για να συπληρώσετε το ωράριό σας!

Εγώ διδάσκω Ιστορία στη Β' Λυκείου.
Άρεσε στους μαθητές μου το μάθημα, γιατί πάντα ζητούσα το "ζουμί" του μαθήματος και όχι τις 1002 ημερομηνίες και τις τρελές λεπτομέρειες.
Όταν τακτικά στο τέλος του μαθήματος αφιερώναμε χρόνο για προβολή οπτικοακουστικού υλικού ή ηχητικού, τα παιδιά "ταξίδευαν" στις άλλες εποχές που "ξερά" παρατίθενται στα σχολικά εγχειρίδια.  ::)
Δεν ανέχομαι πια να περιτριγυρίζομαι από

1) "μαλθακούς"
2) ξερόλες
3) ανθρώπους που κοιτάζουν τους άλλους αφ' υψηλού ._

Αποσυνδεδεμένος bikini

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3028
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Έχε ελπίδα... ΠΕ02
    • Προφίλ
Απ: Η Ιστορία στα σχολεία....
« Απάντηση #12 στις: Μάιος 29, 2009, 02:18:17 μμ »

το σχόλιο της Ρεπούση


Η Ρεπούση δεν ήταν που μίλησε για "στριμωξίδι" στο λιμάνι της Σμύρνης;  ???
Και τώρα σχολιάζει...  :-\
Δεν ανέχομαι πια να περιτριγυρίζομαι από

1) "μαλθακούς"
2) ξερόλες
3) ανθρώπους που κοιτάζουν τους άλλους αφ' υψηλού ._

Αποσυνδεδεμένος LK

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2608
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 02 και ΠΕ15(?)
    • Προφίλ
Απ: Η Ιστορία στα σχολεία....
« Απάντηση #13 στις: Μάιος 29, 2009, 04:00:21 μμ »
Είναι εκπληκτικό, αλλά δεν έχουμε καταλάβει ότι όποια επιστήμη και να μελετάς, στην ουσία ιστορία μελετάς. Για παράδειγμα, όταν μελετάς τους νόμους της κληρονομικότητας του Medel τι νομίζετε ότι μελετάς παρά ιστορία, κάτι που συντελέστηκε στο παρελθόν και καθόρισε τη μοίρα πολλών ανθρώπων. Ιστορικά πρόσωπα δεν είναι μόνο ο Μ. Αλέξανδρος, αλλά και ο Δαρβίνος και ο Νεύτωνας, γιατί ήταν άνθρωποι που άλλαξαν τον κόσμο. Είμαι ιστορικός, αλλά δε συμφωνώ ότι οι απόφοιτοι του ιστορικού είναι οι πιο κατάλληλοι για να διδάξουν αυτό το μάθημα. Η διδασκαλία της ιστορίας θέλει ευρύτητα γνώσεων, μεράκι και φαντασία και σας διαβεβαιώ ότι είναι το πιο συναρπαστικό μάθημα για τα παιδιά. Η ιστορία δε διδάσκεται μέσα από σχολικά εγχειρίδια, σχεδιαγράμματα και ημερομηνίες. Την ουσία της ιστορίας την είχε αντιληφθεί ο Θουκυδίδης που χρησιμοποίησε την αφήγηση του παρελθόντος ως αφορμή για φιλοσοφία. Το να μάθεις ένα γεγονός ως γεγονός δεν προσφέρει τίποτα στα παιδιά. Χειρότερη από την παραποίηση της ιστορίας είναι η άγνοια και να θυμάστε όταν μπείτε στα σχολεία και χρειαστεί να διδάξεται αυτό το μάθημα (είστε δεν είστε ιστορικοί) ότι δεν είναι ένα δίωρο για να συπληρώσετε το ωράριό σας!
Τι; να μάθουν τα παιδιά να μελετούν την ιστορία με κοινονικούς και οικονομικούς όρους; και να καταλαβαίνουν ποιες είναι οι διαδικασίες που κινητοποιούν τα γεγονότα σε κάθε τόπο και χρόνο; και ν αρχίσουν να καταλαβαίνουν τι κινητοποιεί τα γεγονότα στο παρόν και στο μέλλον; πας καλά συνάδελφε ;;;;!!!
  ;D
'Ελα, ντε! Τι θέλω και εγώ τώρα..... Άλλωστε, και από το διαγωνισμό του ΑΣΕΠ δείχνει το υπουργείο πώς θέλει να γνωρίζουν την ιστορία οι υποψήφιοι εκπαιδευτικοί, πόσο μάλλον οι μαθητές. Το μήνυμα που περνάει είναι ότι η ιστορία χρησιμεύει για ν' απαντάμε σε σταυρόλεξα και τηλεπαιχνίδια.

Μονάχα η πραγματικότητα μπορεί να μας μάθει πώς την πραγματικότητα ν’ αλλάξουμε
                                                           Μ. Μπρεχτ

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32292
  • Τελευταία: johntsoum
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1159736
  • Σύνολο θεμάτων: 19212
  • Σε σύνδεση σήμερα: 443
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 6
Επισκέπτες: 383
Σύνολο: 389

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.084 δευτερόλεπτα. 34 ερωτήματα.