Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Ειδικές δομές εκπαίδευσης => Ιδιωτική Εκπαίδευση => Ιδιωτικά σχολεία => Μήνυμα ξεκίνησε από: ΑΚ Νηπιαγωγός στις Ιουνίου 05, 2009, 11:12:07 am
-
Καλησπέρα παιδιά!Μήπως κάποιος από εσάς έχει εμπειρία στην πράξη έχοντας εργαστεί σε Μοντεσσοριανό σχολείο? Από τη σκοπιά του εκπαιδευτικού πώς είναι τα πράγματα? Και τελικά τα αποτελέσματα είναι θετικά για τα παιδιά? Αφού επισκέφθηκα κάποιο (με pm περισσότερα..) δεν αποκόμισα καλές εντυπώσεις από την "διεύθυνση" και δεν μου δόθηκε η ευκαιρία να δω τις τάξεις ή κάποιο μέρος του υλικού.. :-\
Κάθε εμπειρία σας ή άποψη θα μου ήταν πολύτιμη. Ευχαριστώ!!
-
καλημερα! το φθινοπωρο του 2007 περασα απο συνεντευξη σε μοντεσσοριανο σχολειο των βορειων προαστιων για να αναλαβω την α ταξη !
οταν τελειωσαμε μου ειπαν οτι μιλω πολυ σιγα και ειμαι ηρεμη και δν θα μπορω να επιβληθω στα παιδια (?)
πραγματικα απογοητευτηκα γιατι στην ολη συνεντευξη δεν αναφερθηκε τπτ που να εχει σχεση με το μοντεσσοριανο τροπο διδασκαλιας ....... ακομα αναρωτιεμαι ....μα καλα για α δημοτικου μιλησαμε οχι για εκτη !
-
καλημέρα!να κάνω μια ερώρηση:τι είναι αυτά τα σχολεία?απ΄ότι κατάλαβα είναι ιδιωτικά
-
Δουλεψα σε μοντεσσοριανο παιδικο σταθμο- νηπιαγωγειο για τρια χρονια.
Και οι εντυπωσεις μου δεν θα ελεγα οτι ειναι οι καλυτερες!
Το συστημα Μοντεσσορι, κατα τη γνωμη μου, το χρησιμοποιουσαν σαν "κραχτη" για να τραβηξουν πελατες στο παιδικο...
Ειχε καποιο μοντεσσοριανο υλικο, αλλα γινοταν ελαχιστα ή καθολου χρηση του, με τη προφαση οτι δεν θελανε να φθαρει!!!
Απο την αλλη, μπορει εγω απλα να ειχα κακη εμπειρια και να μη δουλευουν ολα ετσι...
-
Εγω έχω μια άλλη απορία! Που μπορεί ένας εκπαιδευτικός της Α/βαθμιας(νηπιαγωγός-δάσκαλος) να εκπαιδευτεί σε αυτό το σύστημα;;;
-
Aπο οτι ξερω εγω,αν καποιος γνωριζει κατι αλλο ας με διορθωσει, η εκπαιδευση γινεται εμπειρικα απο παλαιοτερους που το εχουν εφαρμοσει. Δεν υπαρχει καποιο ιδρυμα που να παρεχει τετοιου ειδους εκπαιδευση, τουλαχιστον στην Ελλαδα.Τωρα η βιβλιογραφια για το Μοντεσσοριανο συστημα ειναι πλουσια, ευκολα θα βρεις καποιο βιβλιο για να ενημερωθεις.
-
glianna σ' ευχαριστώ για την απάντηση. Και εγω έτσι έχω ακούσει αλλά έλεγα οτι θα υπάρχει κάποιο ίδρυμα που να παρέχει επιμόρφωση στο συγκεκριμένο σύστημα ::) :( :( Απορώ πως ζητάνε στα διάφορα σχολεία να έχουμε εξειδικευτεί πάνω σ' αυτό το σύστημα ::) ::)
-
Συνήθως η εκπαίδευση γίνεται από παλιότερες συναδέλφους στα σχολεία αυτά καθώς στη Ελλάδα, σε αντίθεση με το εξωτερικό, δεν υπάρχουν μοντεσσοριανές σχολές. Το υλικό για τα μαθηματικά είναι εξαιρετικό, αλλά θέλει αρκετή δουλειά για να το μάθεις και να μπορέσεις να το δουλέψεις με τα παιδιά. Υπάρχουν πολλά μοντεσσοριανά σχολεία στις μεγάλες πόλεις, κυρίως νηπιαγωγεία, αλλά η φιλοσοφία τους είναι τελείως διαφορετική. Σε κάποια από αυτά εφαρμόζεται το μοντεσσοριανό σύστημα όπως ακριβώς το εφάρμοσε και η Μοντεσσόρι, ενώ σε άλλα χρησιμοποιούν το υλικό, αλλά ταυτόχρονα δουλεύουν και project. Η γνώμη μου είναι πως πρέπει να δεις αν σου ταιριάζει η φιλοσοφία του σχολείου πριν πας να δουλέψεις σε αυτό.
-
Στο ΤΕΑΠΗ διδαχθήκαμε σχέδιο μαθήματος κατά το πρότυπο της μεθόδου Montessori αλλά όχι διεξόδικά.
-
Kαλά σε όλα τα τμήματα διδάσκονται για το Μοντεσσοριανό (μεθοδολογίες, υλικό κτλ) αλλά δεν νομίζω να είναι κανείς μας γνώστης του αντικειμένου :'( :-\ :( Κρίμα να μην μπορούμε να μάθουμε περισσότερα...
-
Κορίτσια σας ευχαριστώ πολύ για το ενδιαφέρον. Μπορώ να πω κι εγώ πως δεν ήταν καθόλου καλή η εμπειρία μου από τη συνέντευξη. Ίσως να μιλάμε για το ίδιο σχολείο MairyLiscious!..... Να επισημάνω πως περίμενα 40 λεπτά παρα το κανονισμένο ραντεβού χωρίς να υπάρχει λόγος και στο διάστημα αυτό συνέβησαν διάφορα αξιοσημείωτα. Το ένα ήταν πως κάθονταν κοντά μου 4 κορίτσια Πέμπτης-Εκτης Δημοτικού που περίμεναν λέει να "προσευχηθούν" με τον διευθυντή. Μετά από λίγο μπήκαν στο γραφείο του και με συνοδεία φλογέρας έψαλαν κάποιο τροπάριο...Τον ευχαρίστησαν θερμά και αποχώρησαν...Άλλα που μου έκαναν εντύπωση ήταν η τρομοκρατημένη έκφραση των παιδιών όταν μιλούσαν σε διευθυντή και δασκάλους,χρησιμοποιώντας υπερβολικά πολλούς τύπους (υποκριτικής) ευγένειας και ο απότομος και εξουσιαστικός τόνος με τον οποίο τους απαντούσαν..Λες και βρισκόμουν σε στρατόπεδο.
Η συνέντευξη άκρως απογοητευτική. Αφού ο διευθυντής καταδίκασε όλες τις σύγχρονες μεθόδους διδασκαλίας ως ανέφικτες και άχρηστες με ειρωνεύτηκε για την πίστη μου σε αυτές (project, διαθεματική προσέγγιση)και με συμβούλεψε να είμαι πιο "προσγειωμένη"!! Πέρασε στη συνέχεια σε αδιάκριτες ερωτήσεις για το οικογενειακό μου κοινωνικό-οικονομικό επίπεδο(!) σημείο στο οποίο έδειξα φυσικά την ενόχλησή μου. Όποτε ρωτούσα κάτι σχετικό με το διαθέσιμο υλικό και τον τρόπο εργασίας σε αυτό το σχολείο δεν έπαιρνα απάντηση.. Το μόνο που άκουγα συνεχώς είναι το πόσο σημαντικό είναι να επιβάλλεσαι στα παιδιά και να τα μαθαίνεις να πειθαρχούν.(και βέβαια δεν εννοεί την "εσωτερική πειθαρχία"...) Αρνήθηκαν δε το οτι δίνει η Μοντεσσόρι πολύ μεγάλη αξία στο ρόλο του παιχνιδιού και φυσικά του δομημένου κατάλληλα περιβάλλοντος. Πολύ φοβάμαι πως είναι τελικά όπως τα λέει η glianna στην ουσία τα πράγματα. Ένας "κράχτης" το όνομα της Μοντεσσόρι.. Όλα τα ιδιωτικά στοχεύουν στον εντυπωσιασμό με τον ένα ή τον άλλο τρόπο..Πόσα όμως πρέπει να ανεχόμαστε και πόσους συμβιβασμούς να κάνουμε για να μπορούμε να δουλεύουμε με τα παιδιά.... Ίσως είναι κάποιες φορές προτιμότερο να κάνουμε άσχετες δουλειές από το να προδίδουμε τις προσωπικές αξίες, τα όνειρά μας και τελικά τα ίδια τα παιδιά..Δεν θα ήθελα ποτέ να γίνω σαν ..αυτούς.. Που αισθάνονται περήφανοι βλέποντας τα παιδιά να τους κοιτάζουν τρομαγμένα μπερδεύοντας τα λόγια τους..Και ειδικά όταν όλα αυτά γίνονται στο όνομα της Μοντεσσόρι που αληθινά σεβάστηκε το παιδί και άφησε πίσω της ένα τέτοιο έργο. Στο youtube υπάρχουν πολλά βίντεο με μοντεσσοριανό υλικό που βλέπουμε να αξιοποιείται με τρόπους ασύλληπτους για τα ελληνικά δεδομένα.
-
Α.Κ σε θαυμαζω ειδικα για τα τελευταια σου λογια και μπορω να πω οτι ειναι κατι που ακολουθησα απο το 2004 που εχω πτυχιο προτιμησα να μην δουλεψω διπλα σε ανθρωπους που θεωρουν τα παιδια ''πελατες'' και το νηπιαγωγείο ''μαγαζι'' ενας μια φορα μου χε προτεινει να μου δινει ποσοστα για το καθε παιδι που θα του εφερνα στο νηπιαγωγειο !!!
δεν θελω να το παιξω ηθικο παιδι αλλα δεν συμφωνω καθολου γιαυτο και δεν δεχτηκα καμμια συνεργασια
μαλλον δεν μιλαμε για το ιδιο μοντεσσοριανο γιατι δεν ηταν ετσι οπως τα περιγραφεις σε εμενα, οπως και να χει ομως εχω μεινει αφωνη με αυτα που ακουω...ειναι λυπηρο ........και αυτο γιατι δεν αποτελει το κεντρο το παιδι αλλα το χρημα :-\
-
Κορίτσια σοκαρίστηκα. ΑΚ αν μπορείς στείλε μου με πμ ποιο σχολείο εννοείς, γιατί μια φίλη ψάχνεται να γράψει το παιδί της σε Μοντεσσοριανό και καταλαβαίνεις, μου έχει σηκωθεί η τρίχα!
-
Κορίτσια σας ευχαριστώ πολύ για το ενδιαφέρον. Μπορώ να πω κι εγώ πως δεν ήταν καθόλου καλή η εμπειρία μου από τη συνέντευξη. Ίσως να μιλάμε για το ίδιο σχολείο MairyLiscious!..... Να επισημάνω πως περίμενα 40 λεπτά παρα το κανονισμένο ραντεβού χωρίς να υπάρχει λόγος και στο διάστημα αυτό συνέβησαν διάφορα αξιοσημείωτα. Το ένα ήταν πως κάθονταν κοντά μου 4 κορίτσια Πέμπτης-Εκτης Δημοτικού που περίμεναν λέει να "προσευχηθούν" με τον διευθυντή. Μετά από λίγο μπήκαν στο γραφείο του και με συνοδεία φλογέρας έψαλαν κάποιο τροπάριο...Τον ευχαρίστησαν θερμά και αποχώρησαν...Άλλα που μου έκαναν εντύπωση ήταν η τρομοκρατημένη έκφραση των παιδιών όταν μιλούσαν σε διευθυντή και δασκάλους,χρησιμοποιώντας υπερβολικά πολλούς τύπους (υποκριτικής) ευγένειας και ο απότομος και εξουσιαστικός τόνος με τον οποίο τους απαντούσαν..Λες και βρισκόμουν σε στρατόπεδο.
Η συνέντευξη άκρως απογοητευτική. Αφού ο διευθυντής καταδίκασε όλες τις σύγχρονες μεθόδους διδασκαλίας ως ανέφικτες και άχρηστες με ειρωνεύτηκε για την πίστη μου σε αυτές (project, διαθεματική προσέγγιση)και με συμβούλεψε να είμαι πιο "προσγειωμένη"!! Πέρασε στη συνέχεια σε αδιάκριτες ερωτήσεις για το οικογενειακό μου κοινωνικό-οικονομικό επίπεδο(!) σημείο στο οποίο έδειξα φυσικά την ενόχλησή μου. Όποτε ρωτούσα κάτι σχετικό με το διαθέσιμο υλικό και τον τρόπο εργασίας σε αυτό το σχολείο δεν έπαιρνα απάντηση.. Το μόνο που άκουγα συνεχώς είναι το πόσο σημαντικό είναι να επιβάλλεσαι στα παιδιά και να τα μαθαίνεις να πειθαρχούν.(και βέβαια δεν εννοεί την "εσωτερική πειθαρχία"...) Αρνήθηκαν δε το οτι δίνει η Μοντεσσόρι πολύ μεγάλη αξία στο ρόλο του παιχνιδιού και φυσικά του δομημένου κατάλληλα περιβάλλοντος. Πολύ φοβάμαι πως είναι τελικά όπως τα λέει η glianna στην ουσία τα πράγματα. Ένας "κράχτης" το όνομα της Μοντεσσόρι.. Όλα τα ιδιωτικά στοχεύουν στον εντυπωσιασμό με τον ένα ή τον άλλο τρόπο..Πόσα όμως πρέπει να ανεχόμαστε και πόσους συμβιβασμούς να κάνουμε για να μπορούμε να δουλεύουμε με τα παιδιά.... Ίσως είναι κάποιες φορές προτιμότερο να κάνουμε άσχετες δουλειές από το να προδίδουμε τις προσωπικές αξίες, τα όνειρά μας και τελικά τα ίδια τα παιδιά..Δεν θα ήθελα ποτέ να γίνω σαν ..αυτούς.. Που αισθάνονται περήφανοι βλέποντας τα παιδιά να τους κοιτάζουν τρομαγμένα μπερδεύοντας τα λόγια τους..Και ειδικά όταν όλα αυτά γίνονται στο όνομα της Μοντεσσόρι που αληθινά σεβάστηκε το παιδί και άφησε πίσω της ένα τέτοιο έργο. Στο youtube υπάρχουν πολλά βίντεο με μοντεσσοριανό υλικό που βλέπουμε να αξιοποιείται με τρόπους ασύλληπτους για τα ελληνικά δεδομένα.
συγνώμη και το υπουργείο παιδείας επιτρέπει την λειτουργία τετοιων σχολείων?
-
εχω μείνει αναυδη.... ντροπή τους.....
θεωρώ οτι τέτοιου είδους σχολεία υποβιβάζουν όλους μας, ως ανθρώπους και ως εκπαιδευτικούς....
-
[
συγνώμη και το υπουργείο παιδείας επιτρέπει την λειτουργία τετοιων σχολείων?
[/quote]
δε νομιζω ότι ξερει κανεις τιποτα για το πως δουλευουν απο μεσα τα σχολεια. αν μπεις σε φορουμ γονεων θα δεις οτι υποστηριζουν τα ιδιωτικα οι περισσοτεροι σαν καλυτερα κ με καλυτερους εκπαιδευτικους.θεωρουν οτι ολοι στο δημοσιο βαριομαστε!
-
δηλαδή θέλεις να μου πεις ότι οι γονείς έχουν πλήρη επίγνωση το τι ακριβώς κάνουν τα παιδιά τους μέσα σε αυτά τα σχολεία και εξακολουθούν να πληρώνουν και να τα στέλνουν εκεί?
το υπουργείο ξέρει να βάζει ως όρο στις αιτήσεις μας για ΠΔΣ ότι δεν πρέπει να δουλεύουμε σε φροντιστήρια!να βάλει κανένα όρο για το πως πρέπει να λειτουργούν τα ιδιωτικάσχολεία ,δεν ξέρει?και από την στιγμή που πλέον οι καθηγητές των ιδιωτικών με την προυπηρεσία που αποκτούν μέσα σε αυτά διορίζονται στην δημόσια εκπαίδευση,δεν θα έπρεπε τουλάχιστον να τους εξετάζει στα παιδαγωγικά?
-
το αντιθετο λεω. οτι δεν ξερουν. παρολα αυτα τους φαινονται με ενα μαγικο τροπο ολα καλυτερα στο ιδιωτικο!μερικοι εντυπωσιαζονται απο την οργανωση-πειθαρχεια που βλεπουν. δεν ξερουν να σου το τεκμηριωσουν αλλα αν ρωτησεις λενε οτι "ειναι καλυτερα"!
-
Είμαι σίγουρη πως αν δεν έλεγα πως είμαι η τάδε κοπέλα για τη συνέντευξη και το παιζα μαμά με ενδιαφέρον να εγγράψω εκεί το παιδί μου θα άκουγα απολύτως διαφορετικά πράγματα... Επίσης εάν δήλωνα πρόθυμη να αρπάξω το βούρδουλα και να επιβληθώ με πυγμή θα μου έδιναν τα συγχαρητήρια της πρόσληψής μου.. Ειλικρινά έχοντας δουλέψει 3 χρόνια σε δυο διαφορετικούς ιδιωτικούς παιδικούς σταθμούς,δεν ήταν η απαξίωση των νέων μεθόδων διδασκαλίας από έναν ηλικιωμένο διευθυντή ιδιωτικού σχολείου που με σόκαρε...Συνήθισα στα σκουριασμένα μυαλά τους και στην Σκρούτζικη νοοτροπία τους. Αλλά να βλέπω παιδιά-στρατιωτάκια και να καλούμαι να συμβάλλω στην πειθαρχία τους, δεν το μπορώ. Στ`αλήθεια είναι εύκολο να την "πατήσει" κάποιος. Επειδή η Μοντεσσόρι άφησε εκπληκτικό έργο, τα σχολεία που φέρουν το όνομά της φαίνονται σαν μικροί Παράδεισοι στα μάτια του γονέα που πάντα ονειρεύεται και επιζητά το καλύτερο. Εύκολα πείθεται γιατί το έχει ανάγκη να πειστεί. Αυτό είναι το τεράστιο λάθος τους. Δεν καταλαβαίνουν πως η εικόνα των ιδιωτικών δεν συνεπάγεται ανάλογη ποιότητα. Σ
Δεν γνωρίζω κατά πόσο στο συγκεκριμένο σχολείο διαθέτουν ή χρησιμοποιούν το υλικό. Σημασία έχουν πρωτίστως οι άνθρωποι και το πόσο "καλό" είναι το σχολείο από τη συμπεριφορά των παιδιών το καταλαβαίνω..
Ως τώρα(στους παιδικούς που εργάστηκα) έχω δει πολλες φορές να τραβολογάνε παιδιά και να τα τρομοκρατούν να πουν τα λόγια τους για το θεατρικό στις ατέλειωτες πρόβες που τους κάνουν.Να κλαίνε ή και να μην θέλουν να έρθουν σχολείο επειδή υποφέρουν με την προετοιμασία της γιορτής.Επειδή μάλιστα δεν μπορουσα κι εγώ να συμπεριφερθώ έτσι στα παιδιά, χαρακτηριζόμουν "άπειρη". Κι ύστερα βλέπεις τους γονείς να προσέρχονται καμαρωτοί να δουν την παράσταση με τα παιδιά τους-μαριονέτες..Πληρώνουν μάλιστα πολύ καλά για όλο αυτό το σόου..Από άγνοια ίσως..αλλά αρέσει και σε αυτούς που επιδεικνύονται που το παιδί τους συμμετέχει σε μια ΤΕΤΟΙΑ παράσταση..
Γιαυτό εμένα οι γιορτές σ`αυτές τις συνθήκες μου φέρνουν κατάθλιψη..Είναι θλιβερή διαδικασία.
Συζητώντας με συνάδελφο που πηγαίνει τα παιδιά της σε δημόσιο νηπιαγωγείο, μου είπε για το πως ένα project με θέμα το καλοκαίρι οδήγησε νηπιαγωγούς και παιδιά στο στήσιμο μιας καταπληκτικής καλοκαιρινής γιορτής.Είχε χορό, τραγούδι, αντί για στολές απλά μαγιώ και κεράσματα φτιαγμένα από τα παιδιά. Όλα γελούσαν κι αισθάνονταν ελεύθερα. Δεν πείραξε κανέναν που δεν παρακολούθησαν Αριστοφάνη και δεν άκουσαν κλασσική μουσική για να εξαργυρώσουν τα δίδακτρα....
Συγνώμη για το μεγάλο μήνυμα αλλά έχω εξοργιστεί, απογοητευτεί και...και..και...πολλά ακόμα..
-
εγω απορω πως γινεται κ στο δημοσιο αν πιεστουν τα παιδια απο μας κανουν παραπονα στους γονεις κ εχουμε..αλλες συζητησεις κ στο ιδιωτικο δεν φοβουνται οτι θα συμβει αυτο.τοσο καλα καλυπτονται ολα;
-
Μάλλον το πιο πιθανό είναι, όταν το παιδί κάνει παράπονα στο γονιό του, εκείνος να απαντά κάπως έτσι: "δε φτάνει που σε έγραψα στο καλύτερο ιδιωτικό νηπιαγωγείο/δημοτικό που μας στοιχίζει ένα σωρό λεφτά, έχεις και παράπονο από πάνω!"
-
Οι γονείς που επιλέγουν να γράψουν το παιδί τους σε ένα τόσο αυστηρό σχολείο το κάνουν ακριβώς γιαυτό το λόγο (έχετε μιλήσει ποτέ με αποφοίτους της "Ελληνικής Παιδείας" να δείτε τι εστί βερύκοκο). Στα υπόλοιπα ιδιωτικά δε μαλώνουμε (κι αν το κάνουμε τα ακούμε κανονικά από το γονέα παρουσία του διευθυντή που μετά σου λέει εσύ έχεις δίκιο αλλά τι να κάνω)
-
Στην Ελληνική Παιδεία είχε πάει κάποια γνωστή μου για συνέντευξη και της ζήτησαν να ντύνεται αυστηρά με μακριά φούστα, "σεμνά" πουκάμισα και να μην βάφεται...Και εντάξει αυτό θέλει να λέγεται αυστηρό σχολείο. Το Μοντεσσοριανό όμως από που κι ως που ? Δεν νομίζω πως ταιριάζει με την υποτιθέμενη φιλοσοφία του..
Κάποιοι γονείς τα θαυμάζουν αυτά, φουσκώνουν τα μυαλά τους με λόγια και θεωρίες και υποστηρίζουν τα ιδιωτικά όπου σταθούν κι όπου βρεθούν. Ξέρουν να βρισκουν δικαιολογίες ακόμα κι αν το παιδί τους παραπονιέται...Ο,τι κι αν συμβαινει, καλώς καμωμένο. Στο δημόσιο όμως όχι μόνο δικαιολογίες δεν βρίσκουν αλλά συμπεριφέρονται με θράσος και αγένεια. Δεδομένο το έχουν τότε οτι εκεί "κακόπεσαν"... στον ελλειπή εκπαιδευτικό. Τα παιδιά τί φταίνε όμως?
-
Οι γονείς που επιλέγουν να γράψουν το παιδί τους σε ένα τόσο αυστηρό σχολείο το κάνουν ακριβώς γιαυτό το λόγο (έχετε μιλήσει ποτέ με αποφοίτους της "Ελληνικής Παιδείας" να δείτε τι εστί βερύκοκο). Στα υπόλοιπα ιδιωτικά δε μαλώνουμε (κι αν το κάνουμε τα ακούμε κανονικά από το γονέα παρουσία του διευθυντή που μετά σου λέει εσύ έχεις δίκιο αλλά τι να κάνω)
Παρούσα ;) ;) ;) Δεν το λες "συγχρονο" σχολείο αλλά δεν παύει να είναι απο τα πολύ καλά!
-
;D ;D Τέσσερεις ακόμη ξέρω άσχετους μεταξύ τους (απέχουν αρκετά χρόνια οι ηλικίες τους) και ακόμη έχουν να λένε.
ΑΚ η μοντεσσοριανή πειθαρχία από πολλούς εκλαμβάνεται ως "βουρδουλική" πειθαρχία. Υπήρξαν άλλωστε κριτικές που εστίασαν ακριβώς σε αυτό το ζήτημα. Επιπλέον οι λέξεις όταν αφορούν επιχειρήσεις συχνά χάνουν το νόημά τους. Ξέρετε πόσοι πρότυποι παιδικοί σταθμοί υπάρχουν; (κάποιοι μάλιστα είναι πρότυπο προς αποφυγή για να παραφράσω τη γνωστή ρήση)
-
Καλημέρα σε όλους.
Λυπάμαι που είδα τόσο αργά την ανάρτηση. Είμαι νέο μέλος και έχω εκπαιδευτεί στο μοντεσσοριανό σύστημα για την ηλικία των τριών έως έξη ετών.
Υπάρχει επίσημος φορέας στην Ελλάδα, που παρέχει και πτυχίο πλέον A.M.I. αναγνωρισμένο σε όλες τις χώρες του εξωτερικού εκτός φυσικά από την Ελλάδα!
Παράλληλα γίνονται συνεχώς ημερίδες τόσο στην Αθήνα, όσο και στην Θεσσαλονίκη με συνεχείς παρουσιάσεις του υλικού (μάλιστα τα μαθηματικά θα παρουσιαστούν ξανά την Κυριακή 2 Ιουνίου σε μια εξάωρη ημερίδα), ενώ οργανώνεται για πρώτη φορά και μια μικρή εκπαίδευση - τριών εβδομάδων - για το πως δουλεύεται το υλικό στο δημοτικό.
Άσχετα με το αν ένα σχολείο είναι μοντεσσοριανό ή συμβατικό η αξία του εποπτικού υλικού είναι αδιαμφισβήτητη.
Η δυσκολία στο πως να το χρησιμοποιήσει κανείς καλύπτεται πλεον σε μεγάλο βαθμό μέσα από όλα αυτά που οργανώνονται και κυρίως τον τελευταίο χρόνο.
Το πως θα προμηθευτεί κανείς το υλικό είναι και αυτό εύκολο και σχετικά οικονομικό, μιας και υπάρχει πλέον κατάστημα πώλησης του εποπτικού υλικού στην Αθήνα και ηλεκτρονικό κατάστημα, που παρουσιάζονται οδηγίες για την χρήση του υλικού, αλλά και τρόποι για να κατασκευάσει κανείς μόνος του το δικό του εποπτικό υλικό.
Η σελίδα σ` αυτές τις ενότητες είναι ακόμη στα σπάργανα, αλλά από όσο γνωρίζω, σύντομα θα είναι εμπλουτισμένη με περισσότερες πληροφορίες
Για όλα αυτά όποιος ενδιαφέρεται για διευθύνσεις, πληροφορίες (μιας και είναι διαφορετικά πρόσωπα και φορείς που τα οργανώνουν), ας μου στείλει μήνυμα.
Σχετικά τώρα με τις αρνητικές εμπειρίες όσων έχουν έρθει σε επαφή με ''μοντεσσοριανά'' σχολεία.
Η δική μου εμπειρία είναι τελείως διαφορετική, έχοντας γνωρίσει πολύ αξιόλογους ανθρώπους στο χώρο, τόσο από πλευράς διεύθυνσης, όσο και από πλευράς εκπαιδευτικών.
Δυστυχώς την χρήση του ονόματος μοντεσσόρι μπορεί να την κάνει οποιοσδήποτε και η ίδια η μέθοδος απευθύνεται σε έμψυχο δυναμικό και αφορά την κατανόηση αυτού που την εφαρμόζει. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι ένας παιδαγωγός ή ένας ιδιοκτήτης ιδιωτικού σχολείου δεν είναι πάντα ο καλύτερος εκφραστής της μεθόδου.
-
Καλημέρα σε όλους.
Λυπάμαι που είδα τόσο αργά την ανάρτηση. Είμαι νέο μέλος και έχω εκπαιδευτεί στο μοντεσσοριανό σύστημα για την ηλικία των τριών έως έξη ετών.
Υπάρχει επίσημος φορέας στην Ελλάδα, που παρέχει και πτυχίο πλέον A.M.I. αναγνωρισμένο σε όλες τις χώρες του εξωτερικού εκτός φυσικά από την Ελλάδα!
Παράλληλα γίνονται συνεχώς ημερίδες τόσο στην Αθήνα, όσο και στην Θεσσαλονίκη με συνεχείς παρουσιάσεις του υλικού (μάλιστα τα μαθηματικά θα παρουσιαστούν ξανά την Κυριακή 2 Ιουνίου σε μια εξάωρη ημερίδα), ενώ οργανώνεται για πρώτη φορά και μια μικρή εκπαίδευση - τριών εβδομάδων - για το πως δουλεύεται το υλικό στο δημοτικό.
Άσχετα με το αν ένα σχολείο είναι μοντεσσοριανό ή συμβατικό η αξία του εποπτικού υλικού είναι αδιαμφισβήτητη.
Η δυσκολία στο πως να το χρησιμοποιήσει κανείς καλύπτεται πλεον σε μεγάλο βαθμό μέσα από όλα αυτά που οργανώνονται και κυρίως τον τελευταίο χρόνο.
Το πως θα προμηθευτεί κανείς το υλικό είναι και αυτό εύκολο και σχετικά οικονομικό, μιας και υπάρχει πλέον κατάστημα πώλησης του εποπτικού υλικού στην Αθήνα και ηλεκτρονικό κατάστημα, που παρουσιάζονται οδηγίες για την χρήση του υλικού, αλλά και τρόποι για να κατασκευάσει κανείς μόνος του το δικό του εποπτικό υλικό.
Η σελίδα σ` αυτές τις ενότητες είναι ακόμη στα σπάργανα, αλλά από όσο γνωρίζω, σύντομα θα είναι εμπλουτισμένη με περισσότερες πληροφορίες
Για όλα αυτά όποιος ενδιαφέρεται για διευθύνσεις, πληροφορίες (μιας και είναι διαφορετικά πρόσωπα και φορείς που τα οργανώνουν), ας μου στείλει μήνυμα.
Σχετικά τώρα με τις αρνητικές εμπειρίες όσων έχουν έρθει σε επαφή με ''μοντεσσοριανά'' σχολεία.
Η δική μου εμπειρία είναι τελείως διαφορετική, έχοντας γνωρίσει πολύ αξιόλογους ανθρώπους στο χώρο, τόσο από πλευράς διεύθυνσης, όσο και από πλευράς εκπαιδευτικών.
Δυστυχώς την χρήση του ονόματος μοντεσσόρι μπορεί να την κάνει οποιοσδήποτε και η ίδια η μέθοδος απευθύνεται σε έμψυχο δυναμικό και αφορά την κατανόηση αυτού που την εφαρμόζει. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι ένας παιδαγωγός ή ένας ιδιοκτήτης ιδιωτικού σχολείου δεν είναι πάντα ο καλύτερος εκφραστής της μεθόδου.
Καλησπέρα κι από μένα, είμαι κι εγώ νέα στην παρέα και ως νηπιαγωγός με ενδιαφέρει πολύ το θέμα, θα μπορούσες να μου πεις ποιος είναι αυτός ο επίσημος φορέας στην Ελλάδα? Δεν γνωρίζω και δεν το έχω ξανακούσει.
Ευχαριστώ!
-
Κορίτσια σας ευχαριστώ πολύ για το ενδιαφέρον. Μπορώ να πω κι εγώ πως δεν ήταν καθόλου καλή η εμπειρία μου από τη συνέντευξη. Ίσως να μιλάμε για το ίδιο σχολείο MairyLiscious!..... Να επισημάνω πως περίμενα 40 λεπτά παρα το κανονισμένο ραντεβού χωρίς να υπάρχει λόγος και στο διάστημα αυτό συνέβησαν διάφορα αξιοσημείωτα. Το ένα ήταν πως κάθονταν κοντά μου 4 κορίτσια Πέμπτης-Εκτης Δημοτικού που περίμεναν λέει να "προσευχηθούν" με τον διευθυντή. Μετά από λίγο μπήκαν στο γραφείο του και με συνοδεία φλογέρας έψαλαν κάποιο τροπάριο...Τον ευχαρίστησαν θερμά και αποχώρησαν...Άλλα που μου έκαναν εντύπωση ήταν η τρομοκρατημένη έκφραση των παιδιών όταν μιλούσαν σε διευθυντή και δασκάλους,χρησιμοποιώντας υπερβολικά πολλούς τύπους (υποκριτικής) ευγένειας και ο απότομος και εξουσιαστικός τόνος με τον οποίο τους απαντούσαν..Λες και βρισκόμουν σε στρατόπεδο.
Η συνέντευξη άκρως απογοητευτική. Αφού ο διευθυντής καταδίκασε όλες τις σύγχρονες μεθόδους διδασκαλίας ως ανέφικτες και άχρηστες με ειρωνεύτηκε για την πίστη μου σε αυτές (project, διαθεματική προσέγγιση)και με συμβούλεψε να είμαι πιο "προσγειωμένη"!! Πέρασε στη συνέχεια σε αδιάκριτες ερωτήσεις για το οικογενειακό μου κοινωνικό-οικονομικό επίπεδο(!) σημείο στο οποίο έδειξα φυσικά την ενόχλησή μου. Όποτε ρωτούσα κάτι σχετικό με το διαθέσιμο υλικό και τον τρόπο εργασίας σε αυτό το σχολείο δεν έπαιρνα απάντηση.. Το μόνο που άκουγα συνεχώς είναι το πόσο σημαντικό είναι να επιβάλλεσαι στα παιδιά και να τα μαθαίνεις να πειθαρχούν.(και βέβαια δεν εννοεί την "εσωτερική πειθαρχία"...) Αρνήθηκαν δε το οτι δίνει η Μοντεσσόρι πολύ μεγάλη αξία στο ρόλο του παιχνιδιού και φυσικά του δομημένου κατάλληλα περιβάλλοντος. Πολύ φοβάμαι πως είναι τελικά όπως τα λέει η glianna στην ουσία τα πράγματα. Ένας "κράχτης" το όνομα της Μοντεσσόρι.. Όλα τα ιδιωτικά στοχεύουν στον εντυπωσιασμό με τον ένα ή τον άλλο τρόπο..Πόσα όμως πρέπει να ανεχόμαστε και πόσους συμβιβασμούς να κάνουμε για να μπορούμε να δουλεύουμε με τα παιδιά.... Ίσως είναι κάποιες φορές προτιμότερο να κάνουμε άσχετες δουλειές από το να προδίδουμε τις προσωπικές αξίες, τα όνειρά μας και τελικά τα ίδια τα παιδιά..Δεν θα ήθελα ποτέ να γίνω σαν ..αυτούς.. Που αισθάνονται περήφανοι βλέποντας τα παιδιά να τους κοιτάζουν τρομαγμένα μπερδεύοντας τα λόγια τους..Και ειδικά όταν όλα αυτά γίνονται στο όνομα της Μοντεσσόρι που αληθινά σεβάστηκε το παιδί και άφησε πίσω της ένα τέτοιο έργο. Στο youtube υπάρχουν πολλά βίντεο με μοντεσσοριανό υλικό που βλέπουμε να αξιοποιείται με τρόπους ασύλληπτους για τα ελληνικά δεδομένα.
συγνώμη και το υπουργείο παιδείας επιτρέπει την λειτουργία τετοιων σχολείων?
Είδες κάτι πράγματα αυτό το υπουργείο... Μα να κάνει τους δικούς του ελέγχους και να μη ρωτάει το κοριτσάκι που δεν προσέλαβαν...
-
Για το μοντεσσοριανό υλικό βρήκα αυτόν τον χώρο (διοργανώνονται και σεμινάρια)
http://www.edomon.gr/
-
Καλημέρα σε όλους.
Λυπάμαι που είδα τόσο αργά την ανάρτηση. Είμαι νέο μέλος και έχω εκπαιδευτεί στο μοντεσσοριανό σύστημα για την ηλικία των τριών έως έξη ετών.
Υπάρχει επίσημος φορέας στην Ελλάδα, που παρέχει και πτυχίο πλέον A.M.I. αναγνωρισμένο σε όλες τις χώρες του εξωτερικού εκτός φυσικά από την Ελλάδα!
Παράλληλα γίνονται συνεχώς ημερίδες τόσο στην Αθήνα, όσο και στην Θεσσαλονίκη με συνεχείς παρουσιάσεις του υλικού (μάλιστα τα μαθηματικά θα παρουσιαστούν ξανά την Κυριακή 2 Ιουνίου σε μια εξάωρη ημερίδα), ενώ οργανώνεται για πρώτη φορά και μια μικρή εκπαίδευση - τριών εβδομάδων - για το πως δουλεύεται το υλικό στο δημοτικό.
Άσχετα με το αν ένα σχολείο είναι μοντεσσοριανό ή συμβατικό η αξία του εποπτικού υλικού είναι αδιαμφισβήτητη.
Η δυσκολία στο πως να το χρησιμοποιήσει κανείς καλύπτεται πλεον σε μεγάλο βαθμό μέσα από όλα αυτά που οργανώνονται και κυρίως τον τελευταίο χρόνο.
Το πως θα προμηθευτεί κανείς το υλικό είναι και αυτό εύκολο και σχετικά οικονομικό, μιας και υπάρχει πλέον κατάστημα πώλησης του εποπτικού υλικού στην Αθήνα και ηλεκτρονικό κατάστημα, που παρουσιάζονται οδηγίες για την χρήση του υλικού, αλλά και τρόποι για να κατασκευάσει κανείς μόνος του το δικό του εποπτικό υλικό.
Η σελίδα σ` αυτές τις ενότητες είναι ακόμη στα σπάργανα, αλλά από όσο γνωρίζω, σύντομα θα είναι εμπλουτισμένη με περισσότερες πληροφορίες
Για όλα αυτά όποιος ενδιαφέρεται για διευθύνσεις, πληροφορίες (μιας και είναι διαφορετικά πρόσωπα και φορείς που τα οργανώνουν), ας μου στείλει μήνυμα.
Σχετικά τώρα με τις αρνητικές εμπειρίες όσων έχουν έρθει σε επαφή με ''μοντεσσοριανά'' σχολεία.
Η δική μου εμπειρία είναι τελείως διαφορετική, έχοντας γνωρίσει πολύ αξιόλογους ανθρώπους στο χώρο, τόσο από πλευράς διεύθυνσης, όσο και από πλευράς εκπαιδευτικών.
Δυστυχώς την χρήση του ονόματος μοντεσσόρι μπορεί να την κάνει οποιοσδήποτε και η ίδια η μέθοδος απευθύνεται σε έμψυχο δυναμικό και αφορά την κατανόηση αυτού που την εφαρμόζει. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι ένας παιδαγωγός ή ένας ιδιοκτήτης ιδιωτικού σχολείου δεν είναι πάντα ο καλύτερος εκφραστής της μεθόδου.
Ποιος είναι ο φορέας αυτός που δίνει το πτυχίο που αναφέρεις; Πολύ θα θελα να μάθω! Αν δεν είναι αύκολο να το γράψεις, στείλε μου σε παρακαλώ ένα προσωπικό μήνυμα. Ευχαριστώ!
-
Επειδή με ενδιαφέρει κ εμένα μπορείς να μας πεις λεπτομέρειες για το πτυχίο αυτό,νομίζω είναι χρόνο παρά χρόνο;αλλά είναι πάρα πολύ ακριβά......
-
Καλημέρα
θα μπορούσε κάποιος να μοιραστεί μαζί μας εμπειρίες, εντυπώσεις, και κάποια "άτυπη" αξιολόγηση παιδικών σταθμών Μοντεσσόρι στην Θεσσαλονίκη, έχουμε δυο αγόρια και ενδιαφέρομαι να τα γράψω σε παιδικό σταθμό στην Θεσσαλονίκη αλλά είναι σαν μια επιλογή στα τυφλά.
Ευχαριστώ
-
Γεια σου comodotomi!
Μπορώ να μιλήσω για κάποιο μοντεσσοριανό σχολείο, έχοντας μια έμμεση εμπειρία. Μια φίλη μου έστελνε σε αυτό αρκετά χρόνια τα παιδιά της από την προσχολική ηλικία μέχρι και κάποια τάξη του δημοτικού. Το ότι σταμάτησε πλέον και τα παιδιά συνεχίζουν στο δημόσιο σχολείο έχει να κάνει καθαρά με οικονομικούς λόγους. Γνωρίζω ότι ήταν πολύ ευχαριστημένη από το όλο σύστημα που ακολουθούνταν εκεί καθώς και από τη συνεργασία με τη διεύθυνση για κάθε θέμα που προέκυπτε. Μάλιστα είχε πει ότι "δε σε βλέπουν σαν πορτοφόλι", με την έννοια ότι είναι περισσότερο σχολείο, παρά "επειχείρηση", πράγμα που δυστυχώς συμβαίνει με ορισμένα πάσης βαθμίδας σχολεία.
Το όνομα σου το στέλνω σε προσωπικό μήνυμα, μη θεωρηθεί ως διαφήμιση...
Ελπίζω να σε βοήθησα κάπως... :)
-
συννεφούλα,μπορείς να μου στείλεις κ εμένα προσωπικό μήνυμα;;
-
συννεφούλα,μπορείς να μου στείλεις κ εμένα προσωπικό μήνυμα;;
you 've got mail! ;)
-
ευχαριστώ πολύ :) :) :)
-
Καλησπέρα σε όλους. Θα ήθελα τη πολύτιμη γνώμη σας για την επιλογή δημοτικού σχολείου για τη κόρη μου. Θα ξεκινήσουμε νηπιαγωγείο τον Σεπτέμβριο και έχω ακούσει πολύ καλά λόγια για το μοντεσοριανο στο Τατόι. Το πρώτο μοντεσοριανο σχολείο που ιδρύθηκε στην Ελλάδα. Έχω αποφοίτους φίλους από το συγκεκριμένο σχολείο και μου έχουν πει τα καλύτερα, αλλά.... αποφοίτησαν το 80' ...
Θα ήθελα λοιπόν τα φώτα σας, είτε από δικές σας πρόσφατες εμπειρίες διδασκαλίας, είτε από τα παιδιά σας, είτε από φίλους και γνωστούς που έχουν άποψη για το σχολείο αυτό. Σας ευχαριστώ πάρα πολύ.