0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.
[
Οι γονείς που επιλέγουν να γράψουν το παιδί τους σε ένα τόσο αυστηρό σχολείο το κάνουν ακριβώς γιαυτό το λόγο (έχετε μιλήσει ποτέ με αποφοίτους της "Ελληνικής Παιδείας" να δείτε τι εστί βερύκοκο). Στα υπόλοιπα ιδιωτικά δε μαλώνουμε (κι αν το κάνουμε τα ακούμε κανονικά από το γονέα παρουσία του διευθυντή που μετά σου λέει εσύ έχεις δίκιο αλλά τι να κάνω)
Καλημέρα σε όλους.Λυπάμαι που είδα τόσο αργά την ανάρτηση. Είμαι νέο μέλος και έχω εκπαιδευτεί στο μοντεσσοριανό σύστημα για την ηλικία των τριών έως έξη ετών.Υπάρχει επίσημος φορέας στην Ελλάδα, που παρέχει και πτυχίο πλέον A.M.I. αναγνωρισμένο σε όλες τις χώρες του εξωτερικού εκτός φυσικά από την Ελλάδα!Παράλληλα γίνονται συνεχώς ημερίδες τόσο στην Αθήνα, όσο και στην Θεσσαλονίκη με συνεχείς παρουσιάσεις του υλικού (μάλιστα τα μαθηματικά θα παρουσιαστούν ξανά την Κυριακή 2 Ιουνίου σε μια εξάωρη ημερίδα), ενώ οργανώνεται για πρώτη φορά και μια μικρή εκπαίδευση - τριών εβδομάδων - για το πως δουλεύεται το υλικό στο δημοτικό. Άσχετα με το αν ένα σχολείο είναι μοντεσσοριανό ή συμβατικό η αξία του εποπτικού υλικού είναι αδιαμφισβήτητη. Η δυσκολία στο πως να το χρησιμοποιήσει κανείς καλύπτεται πλεον σε μεγάλο βαθμό μέσα από όλα αυτά που οργανώνονται και κυρίως τον τελευταίο χρόνο.Το πως θα προμηθευτεί κανείς το υλικό είναι και αυτό εύκολο και σχετικά οικονομικό, μιας και υπάρχει πλέον κατάστημα πώλησης του εποπτικού υλικού στην Αθήνα και ηλεκτρονικό κατάστημα, που παρουσιάζονται οδηγίες για την χρήση του υλικού, αλλά και τρόποι για να κατασκευάσει κανείς μόνος του το δικό του εποπτικό υλικό.Η σελίδα σ` αυτές τις ενότητες είναι ακόμη στα σπάργανα, αλλά από όσο γνωρίζω, σύντομα θα είναι εμπλουτισμένη με περισσότερες πληροφορίεςΓια όλα αυτά όποιος ενδιαφέρεται για διευθύνσεις, πληροφορίες (μιας και είναι διαφορετικά πρόσωπα και φορείς που τα οργανώνουν), ας μου στείλει μήνυμα.Σχετικά τώρα με τις αρνητικές εμπειρίες όσων έχουν έρθει σε επαφή με ''μοντεσσοριανά'' σχολεία. Η δική μου εμπειρία είναι τελείως διαφορετική, έχοντας γνωρίσει πολύ αξιόλογους ανθρώπους στο χώρο, τόσο από πλευράς διεύθυνσης, όσο και από πλευράς εκπαιδευτικών.Δυστυχώς την χρήση του ονόματος μοντεσσόρι μπορεί να την κάνει οποιοσδήποτε και η ίδια η μέθοδος απευθύνεται σε έμψυχο δυναμικό και αφορά την κατανόηση αυτού που την εφαρμόζει. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι ένας παιδαγωγός ή ένας ιδιοκτήτης ιδιωτικού σχολείου δεν είναι πάντα ο καλύτερος εκφραστής της μεθόδου.
Παράθεση από: ΑΚ Νηπιαγωγός στις Ιουνίου 07, 2009, 03:53:30 pmΚορίτσια σας ευχαριστώ πολύ για το ενδιαφέρον. Μπορώ να πω κι εγώ πως δεν ήταν καθόλου καλή η εμπειρία μου από τη συνέντευξη. Ίσως να μιλάμε για το ίδιο σχολείο MairyLiscious!..... Να επισημάνω πως περίμενα 40 λεπτά παρα το κανονισμένο ραντεβού χωρίς να υπάρχει λόγος και στο διάστημα αυτό συνέβησαν διάφορα αξιοσημείωτα. Το ένα ήταν πως κάθονταν κοντά μου 4 κορίτσια Πέμπτης-Εκτης Δημοτικού που περίμεναν λέει να "προσευχηθούν" με τον διευθυντή. Μετά από λίγο μπήκαν στο γραφείο του και με συνοδεία φλογέρας έψαλαν κάποιο τροπάριο...Τον ευχαρίστησαν θερμά και αποχώρησαν...Άλλα που μου έκαναν εντύπωση ήταν η τρομοκρατημένη έκφραση των παιδιών όταν μιλούσαν σε διευθυντή και δασκάλους,χρησιμοποιώντας υπερβολικά πολλούς τύπους (υποκριτικής) ευγένειας και ο απότομος και εξουσιαστικός τόνος με τον οποίο τους απαντούσαν..Λες και βρισκόμουν σε στρατόπεδο.Η συνέντευξη άκρως απογοητευτική. Αφού ο διευθυντής καταδίκασε όλες τις σύγχρονες μεθόδους διδασκαλίας ως ανέφικτες και άχρηστες με ειρωνεύτηκε για την πίστη μου σε αυτές (project, διαθεματική προσέγγιση)και με συμβούλεψε να είμαι πιο "προσγειωμένη"!! Πέρασε στη συνέχεια σε αδιάκριτες ερωτήσεις για το οικογενειακό μου κοινωνικό-οικονομικό επίπεδο(!) σημείο στο οποίο έδειξα φυσικά την ενόχλησή μου. Όποτε ρωτούσα κάτι σχετικό με το διαθέσιμο υλικό και τον τρόπο εργασίας σε αυτό το σχολείο δεν έπαιρνα απάντηση.. Το μόνο που άκουγα συνεχώς είναι το πόσο σημαντικό είναι να επιβάλλεσαι στα παιδιά και να τα μαθαίνεις να πειθαρχούν.(και βέβαια δεν εννοεί την "εσωτερική πειθαρχία"...) Αρνήθηκαν δε το οτι δίνει η Μοντεσσόρι πολύ μεγάλη αξία στο ρόλο του παιχνιδιού και φυσικά του δομημένου κατάλληλα περιβάλλοντος. Πολύ φοβάμαι πως είναι τελικά όπως τα λέει η glianna στην ουσία τα πράγματα. Ένας "κράχτης" το όνομα της Μοντεσσόρι.. Όλα τα ιδιωτικά στοχεύουν στον εντυπωσιασμό με τον ένα ή τον άλλο τρόπο..Πόσα όμως πρέπει να ανεχόμαστε και πόσους συμβιβασμούς να κάνουμε για να μπορούμε να δουλεύουμε με τα παιδιά.... Ίσως είναι κάποιες φορές προτιμότερο να κάνουμε άσχετες δουλειές από το να προδίδουμε τις προσωπικές αξίες, τα όνειρά μας και τελικά τα ίδια τα παιδιά..Δεν θα ήθελα ποτέ να γίνω σαν ..αυτούς.. Που αισθάνονται περήφανοι βλέποντας τα παιδιά να τους κοιτάζουν τρομαγμένα μπερδεύοντας τα λόγια τους..Και ειδικά όταν όλα αυτά γίνονται στο όνομα της Μοντεσσόρι που αληθινά σεβάστηκε το παιδί και άφησε πίσω της ένα τέτοιο έργο. Στο youtube υπάρχουν πολλά βίντεο με μοντεσσοριανό υλικό που βλέπουμε να αξιοποιείται με τρόπους ασύλληπτους για τα ελληνικά δεδομένα. συγνώμη και το υπουργείο παιδείας επιτρέπει την λειτουργία τετοιων σχολείων?
Κορίτσια σας ευχαριστώ πολύ για το ενδιαφέρον. Μπορώ να πω κι εγώ πως δεν ήταν καθόλου καλή η εμπειρία μου από τη συνέντευξη. Ίσως να μιλάμε για το ίδιο σχολείο MairyLiscious!..... Να επισημάνω πως περίμενα 40 λεπτά παρα το κανονισμένο ραντεβού χωρίς να υπάρχει λόγος και στο διάστημα αυτό συνέβησαν διάφορα αξιοσημείωτα. Το ένα ήταν πως κάθονταν κοντά μου 4 κορίτσια Πέμπτης-Εκτης Δημοτικού που περίμεναν λέει να "προσευχηθούν" με τον διευθυντή. Μετά από λίγο μπήκαν στο γραφείο του και με συνοδεία φλογέρας έψαλαν κάποιο τροπάριο...Τον ευχαρίστησαν θερμά και αποχώρησαν...Άλλα που μου έκαναν εντύπωση ήταν η τρομοκρατημένη έκφραση των παιδιών όταν μιλούσαν σε διευθυντή και δασκάλους,χρησιμοποιώντας υπερβολικά πολλούς τύπους (υποκριτικής) ευγένειας και ο απότομος και εξουσιαστικός τόνος με τον οποίο τους απαντούσαν..Λες και βρισκόμουν σε στρατόπεδο.Η συνέντευξη άκρως απογοητευτική. Αφού ο διευθυντής καταδίκασε όλες τις σύγχρονες μεθόδους διδασκαλίας ως ανέφικτες και άχρηστες με ειρωνεύτηκε για την πίστη μου σε αυτές (project, διαθεματική προσέγγιση)και με συμβούλεψε να είμαι πιο "προσγειωμένη"!! Πέρασε στη συνέχεια σε αδιάκριτες ερωτήσεις για το οικογενειακό μου κοινωνικό-οικονομικό επίπεδο(!) σημείο στο οποίο έδειξα φυσικά την ενόχλησή μου. Όποτε ρωτούσα κάτι σχετικό με το διαθέσιμο υλικό και τον τρόπο εργασίας σε αυτό το σχολείο δεν έπαιρνα απάντηση.. Το μόνο που άκουγα συνεχώς είναι το πόσο σημαντικό είναι να επιβάλλεσαι στα παιδιά και να τα μαθαίνεις να πειθαρχούν.(και βέβαια δεν εννοεί την "εσωτερική πειθαρχία"...) Αρνήθηκαν δε το οτι δίνει η Μοντεσσόρι πολύ μεγάλη αξία στο ρόλο του παιχνιδιού και φυσικά του δομημένου κατάλληλα περιβάλλοντος. Πολύ φοβάμαι πως είναι τελικά όπως τα λέει η glianna στην ουσία τα πράγματα. Ένας "κράχτης" το όνομα της Μοντεσσόρι.. Όλα τα ιδιωτικά στοχεύουν στον εντυπωσιασμό με τον ένα ή τον άλλο τρόπο..Πόσα όμως πρέπει να ανεχόμαστε και πόσους συμβιβασμούς να κάνουμε για να μπορούμε να δουλεύουμε με τα παιδιά.... Ίσως είναι κάποιες φορές προτιμότερο να κάνουμε άσχετες δουλειές από το να προδίδουμε τις προσωπικές αξίες, τα όνειρά μας και τελικά τα ίδια τα παιδιά..Δεν θα ήθελα ποτέ να γίνω σαν ..αυτούς.. Που αισθάνονται περήφανοι βλέποντας τα παιδιά να τους κοιτάζουν τρομαγμένα μπερδεύοντας τα λόγια τους..Και ειδικά όταν όλα αυτά γίνονται στο όνομα της Μοντεσσόρι που αληθινά σεβάστηκε το παιδί και άφησε πίσω της ένα τέτοιο έργο. Στο youtube υπάρχουν πολλά βίντεο με μοντεσσοριανό υλικό που βλέπουμε να αξιοποιείται με τρόπους ασύλληπτους για τα ελληνικά δεδομένα.