Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση

Αδιόριστοι Εκπαιδευτικοί => Πίνακες αναπληρωτών - Εξετάσεις ΑΣΕΠ => Κλάδος ΠΕ02 Φιλολόγων => Μήνυμα ξεκίνησε από: fivo στις Ιουλίου 09, 2009, 10:13:11 am

Τίτλος: ειδικη διδακτικη αρχαιων
Αποστολή από: fivo στις Ιουλίου 09, 2009, 10:13:11 am
ευπροσδεκτες οι συμβουλες και οι προβληματισμοι και απο αποτυχοντες και απο επιτυχοντες και απο διαπρεποντες. κυριως οι τελευταιοι αν εχουν διαθεση ας διαφωτισουν και τους υπολοιπους.  :)
Τίτλος: Απ: ειδικη διδακτικη αρχαιων
Αποστολή από: pariel στις Ιουλίου 09, 2009, 10:26:49 am
Στο διαγωνισμό του 2002 έγραψα διδακτική νέων (ανάλυση του Καβάφη: πήρα 88) ήμουν όμως αποτυχούσα. Στο διαγωνισμό του 2004 έγραψα διδακτική ιστορίας (πήρα 81): ήμουν επιτυχούσα όχι ομως διοριστέα. Στο διαγωνισμό του 2006 έγραψα αρχαία (επειδή το απόσπασμα ήταν των αρχαίων κατεύθυνσης που δίδασκα στο φροντιστήριο): πήρα 76,5. = διοριστέα. Σε καμία διδακτική δεν ακολούθησα κάποιο οργαγωμένο σχέδιο ή μέθοδο. Έκανα πάντα επίδειξη γνώσεων, έδειχνα δηλαδή ότι το κατείχα το αντικείμενο (δεν ήταν ψέμα αυτό, αλλά υπερέβαλα π.χ. έγραφα, όπως αναφέρει κι ο Μαρωνίτης, όπως λέει στην ανάλυσή του κι ο Λυπουρλής, ή θα βάλω να ακούσουμε σε cd. το Μαρωνίτη να απαγγέλλει την Οδύσσεια (τότε ούτε το είχα δει στη ζωή μου το cd,απλά το είχα διαβάσει, φέτος το έβαλα όμως στα παιδιά στην τάξη). Γνώμη μου ειναι να δείχνει καποιος ότι αυτό το έχει ξαναδει και ξέρει να το δουλεύει.
Τίτλος: Απ: ειδικη διδακτικη αρχαιων
Αποστολή από: fivo στις Ιουλίου 09, 2009, 10:30:22 am
θα συμφωνησω μαζι σου pariel. και εγω αυτο ακριβως τεινω να πιστεψω. το show off το εκανες και τις 3 φορες;
Τίτλος: Απ: ειδικη διδακτικη αρχαιων
Αποστολή από: pariel στις Ιουλίου 09, 2009, 10:31:32 am
Τι είναι το show off;
Τίτλος: Απ: ειδικη διδακτικη αρχαιων
Αποστολή από: fivo στις Ιουλίου 09, 2009, 10:34:29 am
ακυρο μου εχεις απαντησει ηδη.  :)
Τίτλος: Απ: ειδικη διδακτικη αρχαιων
Αποστολή από: pariel στις Ιουλίου 09, 2009, 10:38:58 am
Να προσθέσω ότι αυτά με τα εποπτικά μέσα νομίζω ότι μετράνε πολυ. Θυμάμαι ότι στον Καβάφη είχα γράψει ότι πριν κάνουμε την ανάλυση θα δουμε την ταινια με τον Δ. Καταλειφό (που συμπτωματικά εκείνο τον καιρό είχε γυριστεί) για τη ζωή του Καβάφη (φυσικά δεν την είχα δει τότε) και θα κλείσουμε με το cd του Σαββίδη (στο οποίο απαγγέλλει Καβάφη).
Τίτλος: Απ: ειδικη διδακτικη αρχαιων
Αποστολή από: Supreme στις Ιουλίου 09, 2009, 10:44:11 am
Έγραψα ειδική διδακτική αρχαίων 74 αλλά είμαι στους αποτυχόντες :'( :'( :'(
Ήταν το μόνο μάθημα που αισθανόμουν σίγουρη όταν έγραφα.Οι ερωτήσεις μου φάνηκαν εύκολες.Είχα προετοιμαστεί για αυτές.Δεν έπεσα από τα σύννεφα όπως στα άλλα μαθήματα.
Η περιέργειά μου είναι να πάρω το γραπτό μου να δω πόσο μου βάλανε οι βαθμολογητές.
Αααααα απ ότι θυμάμαι δεν έγραψα για εποπτικά μέσα.Εκανα σχέδιο στο 1 ερώτημα αλλά σαφώς ακολουθούσε την πορεία του κειμένου
Τίτλος: Απ: ειδικη διδακτικη αρχαιων
Αποστολή από: Supreme στις Ιουλίου 09, 2009, 10:51:40 am
Τι είναι το show off;
Tί είναι αυτό πάλι;
Τίτλος: Απ: ειδικη διδακτικη αρχαιων
Αποστολή από: fivo στις Ιουλίου 09, 2009, 10:53:40 am
Να προσθέσω ότι αυτά με τα εποπτικά μέσα νομίζω ότι μετράνε πολυ. Θυμάμαι ότι στον Καβάφη είχα γράψει ότι πριν κάνουμε την ανάλυση θα δουμε την ταινια με τον Δ. Καταλειφό (που συμπτωματικά εκείνο τον καιρό είχε γυριστεί) για τη ζωή του Καβάφη (φυσικά δεν την είχα δει τότε) και θα κλείσουμε με το cd του Σαββίδη (στο οποίο απαγγέλλει Καβάφη).
ναι και η επικαιροτητα επισης.
Τίτλος: Απ: ειδικη διδακτικη αρχαιων
Αποστολή από: marion στις Ιουλίου 09, 2009, 12:41:25 pm
Έγραψα ειδική διδακτική αρχαίων 74 αλλά είμαι στους αποτυχόντες :'( :'( :'(
Ήταν το μόνο μάθημα που αισθανόμουν σίγουρη όταν έγραφα.Οι ερωτήσεις μου φάνηκαν εύκολες.Είχα προετοιμαστεί για αυτές.Δεν έπεσα από τα σύννεφα όπως στα άλλα μαθήματα.
Η περιέργειά μου είναι να πάρω το γραπτό μου να δω πόσο μου βάλανε οι βαθμολογητές.
Αααααα απ ότι θυμάμαι δεν έγραψα για εποπτικά μέσα.Εκανα σχέδιο στο 1 ερώτημα αλλά σαφώς ακολουθούσε την πορεία του κειμένου


Supreme, πολύ κρίμα. Θεωρώ, ότι επ' ουδενί εσύ άξιζες να είσαι στους αποτυχόντες. Σου εύχομαι καλύτερη τύχη στον επόμενο διαγωνισμό.
Τίτλος: Απ: ειδικη διδακτικη αρχαιων
Αποστολή από: stroumfita στις Ιουλίου 09, 2009, 02:31:20 pm
αν έχει γράψει κάποιος ψηλά στη ν ειδική διδακτική των αρχαίων ας μας πει.. καλό θα ήταν να περιοριστούν τα τόπικ αυτά σε συμβουλές μόνο όσων πέτυχαν. μην πλατιάζουμε για τη δική μας ευκολία.
Τίτλος: Απ: ειδικη διδακτικη αρχαιων
Αποστολή από: maryk στις Ιουλίου 09, 2009, 03:12:39 pm
Επέλεξα ειδική αρχαίων(για 2η φορά) επειδή μόνο με τα αρχαία νιώθω ασφαλής.Έγραψα 71 και κάτι ψιλά.Στο πρώτο ερώτημα έκανα μόνο σχέδιο διδασκαλίας αναλυτικά,με στόχους,παράλληλα κείμενα,εποπτικά μέσα,ερωτήσεις,διαθεματική εργασία...ότι μπορούσα να σκεφτώ εκείνη τη στιγμή.Στη σκηνή του Αχιλλέα από άγχος (αν και περιέγραψα αναλυτικά το "συμβάν" και το ανέλυσα όσο μπορούσα) ξέχασα να αναφέρω τη λέξη-κλειδί(πιστευω) "νεκυια" αν και την υπονοούσα από τα συμφραζόμενα.

καλό θα ήταν να περιοριστούν τα τόπικ αυτά σε συμβουλές μόνο όσων πέτυχαν. μην πλατιάζουμε για τη δική μας ευκολία.
Δεν καταλαβαίνω το περιορισμό.
Δηλαδή για παράδειγμα η Supreme με 74 δεν έχει να μας πει κάτι που θα μας βοηθήσει;Εγώ το 74 δεν το θεωρώ βαθμό "αποτυχίας"..
Τίτλος: Απ: ειδικη διδακτικη αρχαιων
Αποστολή από: paogate13 στις Ιουλίου 09, 2009, 03:35:28 pm
Καταθετω  την  εμπειρια  τησ  γυναικας  μου-διορισθηκε  το  2007  με  93  διδακτικη  αρχαιων.
1. Διαβασε  πολυ  καλα  τα  σχεδια  διδασκαλιας  απο  τα  βιβλια  καθηγητη  για  Γυμνασιο/Λυκειο  (επίσης  σχεδια  απο  Διδακτικη  Καραγεωργιου  για  Αρχαια  και  απο  Ασπρουλακη).
2. εκανε  πολλα  σχεδια  μονη  τησ- χρησιμο  για  time management  την  ωρα  των  εξετασεων.
3. Εκανε  ΠΛΗΡΕΣ  σχεδιο  με  διακειμενικη/διαχρονικη  προσεγγιση
4. Εκ  παραλλήλου  η  αναλθση  τησ  εδειχνε  οτι  πατουσε  πολυ  καλα  στο  γνωστικο
5. Παρακολούθησε  πολυ  καλη  διδακτικολόγο  (οποιος  θελει  του  στελνω  σε  π.μ  λεπτομερειεσ)
6. Εγραφε  ΑΣΤΑΜΑΤΗΤΑ. Γεμισε  16  σελιδες!- απιστευτο  της  φαινεται  ακομη  και  τωρα... (Χαρη  ομως  στο  βαθμο  που  πηρε  ξεπερασε  το  40  στο  γνωστικο  Ιστοριας (!!!!)  και  ειναι  πανευτυχής  διορισμένη. Παρεμπιπτόντως, λιγο  καιρο  αφοθ  εδωσε, απο  τον  Ιούνιο  ξεκινησε  πάλι  διαβασμα  για  τον  επόμενο  ΑΣΕΠ. της  Αγια-Μαρινας  ομως  (μεγάλη  η  χαρη  τησ!)  βγηκαν  αποτελεσματα  και  αφησε  τα  νεα  στη  μεση...
Τίτλος: Απ: ειδικη διδακτικη αρχαιων
Αποστολή από: swtia στις Ιουλίου 09, 2009, 03:49:26 pm
θα συμφωνησω και εγω απολυτα με αυτα..ειναι πολυ σημαντικο να γραψετε πολλα σχεδια..και να γραψετε παρα πολλες λεπτομερειες... επισης μεγαλη προσοχη στα φεκ, οδηγιες φιλολογικων κτλ.. εγω εφτιαξα δικο μου σχεδιο με βαση αυτα..πρωτα απ ολα διαβασα γενικη διδακτικη και το βιβλιο του χατζηδημου προετοιμασια και σχεδιασμος διδασκαλιας. επειτα διαβασα πολυ προσεκτικα τα α. π και τις οδηγιες φιλολογικων μαθηματων. αυτα με βοηθησαν πολυ γιατι εκει στηριχτηκα. παρακολουθησα κατι μαθηματα στο φπ θεσσαλονικης. επισης οπως ειπα καλη γωση βιβλιων και βιβλιων καθηγητη. εδινα βαση στο πως ζηταν να διδαχθει το καθε τι.
λοιπον πιο αναλυτικα..
1. γενικοι σκοποι αρχαιων ελληνικων ( ειχα γραψει μια παραγραφο απο αυτα που ειχα διαβασει απο φεκ)
2. ειδικοι σκοποι διδασκαλιας ομηρικων επων (μια παραγραφος)
3. επιστημονικη προετοιμασια εκπαιδευτικου ( ειπα οτι ο εκπαιδευτικος χρειαζεται να διαβασει τη σχετικη βιβλιογραφια και τετοια χαζα. εβαλα βιβλιογραφια πολυ καλη που περιλαμβανε και σχολικα, βιβλια καθηγητη, οδηγιες)
4.προοργανωτης ( πορεια, μεθοδος, εποπτικα, μορφη)
5.στοχοι διδασκαλιας
6. αφορμηση ( δεν ηταν πολυ πρωτοτυπη με βιντεο και τετοια χαζα. δεν τα θελουν οι κλασικοι. εβαλα απλα συνδεση με τα προηγουμενα. βεβαια εδειξα καλη γνωση του σχολικου - οτι πχ διδασκονται σε περιληψη κτλ)
7. επαξεργασια. αναλυτικα... πολυ αναλυτικα.... σε γ προσωπο με υποκειμενο τους μαθητες και τα παντα εβγαιναν μεσα απο ερωτησεις.οτι μπορεις κολλας εδω απο διαπολιτισμικοτητα κτλ
8. ανακεφαλαιωση... εδω εβαλα την περιληψη.. εκανα διαθεματικοτητα με τα νεα ελληνικα καθως οι μαθητες τις β' εχουν διδαχτει στην 3η ενοτητα της γλωσσας α γυμνασιου την περιληψη. μεσα απο ερωτησεις εκαναν ανακληση προηγουμενης γνωσης. και για οσους δεν θυμουνταν μοιρασα φυλλο πληροφοριων με τους βασικους κανονες οπου και τους ανεφερα αναλυτικα ( γενικα οτι κανεις το αναλυεις )
9. αξιολογηση μοιρασα φυλλο εργασιας..
 
πηρα 88 διδακτικη!!!

Τίτλος: Απ: ειδικη διδακτικη αρχαιων
Αποστολή από: maryvas στις Ιουλίου 09, 2009, 03:55:31 pm
γεια σας! να πω κ εγω την ιστορια μου. εγραψα ειδικη αρχαιων 83 κ αυτο τελικα με διορισε.
οταν αρχισα να προετοιμαζομαι ελεγα οτι θα γραψω αρχαια γιατι 3 χρονια τωρα κανω ιδιαιτερα μαθηματα μονο σε αρχαια κ ετσι αισθανομουν σιγουρια. ολοι με απετρεπαν. μου ελεγαν να γραψω νεα ή ιστορια γιατι στα αρχαια για καποιον λογο δε βαζουν μεγαλους βαθμους. ετσι προετοιμαστηκα για διδακτικη νεων κ αρχαιων. πηγα σε φροντιστηριο. ο,τι σχεδιο μας ειχε πει εκανα ακριβως το αντιθετο. ετσι οπως μας το εκανε στο φροντιστηριο ηταν σα να απαντουσες σε γνωστικο κ οχι σε ειδικη. ελεγε οτι αν βαζουμε πολλα παιδαγωγικα εχουμε παρει 40 στην καλυτερη. επισης να απανταμε μονο σε ο,τι μας ρωτανε κ τιποτα παραπανω. η νυφη μου ειχε διοριστει με την πρωτη φορα κ μου ελεγε οτι το σχεδιο του καθηγητη δεν ηταν πολυ καλο. προκειμενου να μη μπερδευτω μιας κ εδινα για πρωτη φορα εμπιστευομουν τον καθηγητη.
οταν δωσαμε την πρωτη μερα γυρισα σε μαυρο χαλι. ειχα επικεντρωθει μονο στα λαθη μου κ ημουν 100% σιγουρη οτι ημουν αποτυχουσα. εκλαιγα ολη μερα. αν δεν εμενα με τους γονεις μου δεν θα πηγαινα να δωσω τη δευτερη μερα αφου ηταν ματαιος κοπος. μεσα σε κατασταση οδυρμων ερχεται η νυφη μου να μου πει δυο πραγματα για την ειδικη. μου ειπε ενα εντελως διαφορετικο σχεδιο. αλλα το κυριοτερο που μου ειπε ειναι να αυτοσχεδιαζω. η ειδικη δεν ειναι ιστορια για να τα θυμομαστε απεξω. ερχεται η επομενη μερα λοιπον (ζητω συγγνωμη για την μακρηγορια μου) κ βλεπω τα θεματα. τα αρχαια δεν χρειαζοταν να τα σκεφτω. το χερι μου πηγαινε απο μονο του. ετσι κ εγραψα αρχαια. εγραψα 9 σελιδες.
η πρωτη σελιδα ηταν σε στυλ διαγραμματικο. πχ μεθοδος: κειμενοκεντρικη , πορεια διδασκαλιας κτλ.
εγραψα παρα πολλους στοχους τους οποιους απαντησα μετα. η πρωτη σελιδα κ καποιες γραμμες απο τη δευτερη ηταν στοχοι κ μεθοδος.
επειτα αρχισα να περιγραφω πώς θα κανω το μαθημα.
πχ εκει που ζητουσε οδηγιες περιληψης εγραψα κατι του στυλ "αφου με τα παιδια εχουμε ηδη χωρισει το κειμενο σε ενοτητες κ εχουμε γραψει τους πλαγιοτιτλους (ηταν το προηγουμενο ερωτημα) τους λεω πώς θα γραψουμε περιληψη." γραφω τις οδηγιες για την περιληψη κ επειτα γραφω οτι αναμενω την παρακατω περιληψη. κ γραφω την περιληψη.
γενικοτερα εκανα αναλυτικοτητο σχεδιο μαθηματος. εγραψα για τυπικες σκηνες για το ομηρικο ιδεωδες για τον πολιτισμο των ασιατων που φαινεται απο την ανταλλαγη των οπλων κτλ.
αυτο που σκεφτηκα ηταν το εξης: "αν ημουν μεσα στην ταξη κ παρεδιδα αυτο το μαθημα θα ελεγα μονο τα ερωτηματα πού μας ρωτησαν? δλδ μονο την περιληψη ουσιαστικα? οχι. πρεπει να γραψω κ ολα τα υπολοιπα"
εβαλα 2 υποχρεωτικες εργασιες για το σπιτι. η μια ηταν να γραψουν την περιληψη κ η αλλη να αναλυσουν την τυπικη σκηνη στα βηματα της. δεν τις απαντησα.
η τριτη ηταν προαιρετικη. θα χωριζονταν τα παιδια σε 2 ομαδες κ θα αναζητουσαν πληροφοριες απο το διαδικτυο. δεν θυμαμαι πραγματικα τι ερωτησεις εβαλα παντως η μια αφορουσα τοποθεσια κ η αλλη το χρονο. κατι του στυλ η φιλοξενια σε διαφορες περιοχες της Ελλαδας κ η φιλοξενια στο περασμα του χρονου. κατι τετοιο τελος παντων.
το δευτερο ερωτημα το εγραψα σε μιση ωρα οποτε δεν το ανεπτυξα οπως ηθελα.
το σημαντικοτερο που πρεπει να κρατησετε ως συμβουλη για αυτο κ ειπα ολοκληρη την ιστορια πώς εγινε.
εγραψα χωρις αγχος. επειδη ειχα δεδομενη την "αποτυχια" δε με ενοιαζε. απλα εκανα ενα σχεδιο που αρεσε σε μενα. κ με πολλη τυχη γιατι η ειδικη θελει τυχη αρεσε κ στους διορθωτες. βγηκα απο το εξεταστικο πολυ ευχαριστημενη αλλα ελεγα οτι μπορει να εχω παρει 90 μπορει ομως πολυ ανετα κ 30. ηταν ενα μεγαλο σχεδιο διδασκαλιας με αθλια γραμματα (ουτε εγω η ιδια δεν καταλαβαινα σε καποια σημεια τι εγραφα) οποτε πολυ ανετα θα μπορουσα να μην τα ειχα παει καλα.
πραγματικα δεν πιστευω οτι υπαρχει συνταγη στην ειδικη  γιατι αν παρατηρησετε ο καθενας κανει τελειως διαφορετικο σχεδιο.το μονο που μπορω να σας συμβουλεψω ειναι να εχετε φαντασια. να φανταζεστε πώς θα κανατε το μαθημα κ απλα να το περιγραψετε.
κ επειδη υπαρχει διχογνωμια ως το αν πρεπει να γραφουμε μονο ο,τι μας ζητανε ή και περισσοτερα εγω προτεινω περισσοτερα. στα αρχαια πχ η εκφωνηση ελεγε: "να κανετε σχεδιο διδασκαλιας που να περιλαμβανει τα εξης σταδια. λεει να περιλαμβανει κ οχι μονο αυτα.
κ οπως μου το ειχε πει η νυφη μου ειναι σα να λες σε καποιον να κανει κοτοπουλο με πατατες. θα βαλει σιγουρα το κοτοπουλο κ τις πατατες θα βαλει ομως κ λαδι κ ριγανι κ αλατακι κτλ. αλλιως ειναι ανοστο αν βαλει μονο κοτοπουλο κ πατατες  ;)
κ παλι συγγνωμη για το μακροσκελες μου μηνυμα
Τίτλος: Απ: ειδικη διδακτικη αρχαιων
Αποστολή από: gringa στις Ιουλίου 09, 2009, 04:01:19 pm
Μια τέτοια νύφη θέλω κι εγώ!

 ;D ;D ;D ;D
Τίτλος: Απ: ειδικη διδακτικη αρχαιων
Αποστολή από: legend στις Ιουλίου 09, 2009, 04:06:56 pm
πραγματικα δεν πιστευω οτι υπαρχει συνταγη στην ειδικη  γιατι αν παρατηρησετε ο καθενας κανει τελειως διαφορετικο σχεδιο.το μονο που μπορω να σας συμβουλεψω ειναι να εχετε φαντασια. να φανταζεστε πώς θα κανατε το μαθημα κ απλα να το περιγραψετε.
κ επειδη υπαρχει διχογνωμια ως το αν πρεπει να γραφουμε μονο ο,τι μας ζητανε ή και περισσοτερα εγω προτεινω περισσοτερα. στα αρχαια πχ η εκφωνηση ελεγε: "να κανετε σχεδιο διδασκαλιας που να περιλαμβανει τα εξης σταδια. λεει να περιλαμβανει κ οχι μονο αυτα.
κ οπως μου το ειχε πει η νυφη μου ειναι σα να λες σε καποιον να κανει κοτοπουλο με πατατες. θα βαλει σιγουρα το κοτοπουλο κ τις πατατες θα βαλει ομως κ λαδι κ ριγανι κ αλατακι κτλ. αλλιως ειναι ανοστο αν βαλει μονο κοτοπουλο κ πατατες  ;)
κ παλι συγγνωμη για το μακροσκελες μου μηνυμα
++++++++++++++++++++++
ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ!!!!! :D :D :D
Τίτλος: Απ: ειδικη διδακτικη αρχαιων
Αποστολή από: frerar στις Ιουλίου 09, 2009, 04:37:26 pm
πραγματικα δεν πιστευω οτι υπαρχει συνταγη στην ειδικη  γιατι αν παρατηρησετε ο καθενας κανει τελειως διαφορετικο σχεδιο.το μονο που μπορω να σας συμβουλεψω ειναι να εχετε φαντασια. να φανταζεστε πώς θα κανατε το μαθημα κ απλα να το περιγραψετε.
κ επειδη υπαρχει διχογνωμια ως το αν πρεπει να γραφουμε μονο ο,τι μας ζητανε ή και περισσοτερα εγω προτεινω περισσοτερα. στα αρχαια πχ η εκφωνηση ελεγε: "να κανετε σχεδιο διδασκαλιας που να περιλαμβανει τα εξης σταδια. λεει να περιλαμβανει κ οχι μονο αυτα.
κ οπως μου το ειχε πει η νυφη μου ειναι σα να λες σε καποιον να κανει κοτοπουλο με πατατες. θα βαλει σιγουρα το κοτοπουλο κ τις πατατες θα βαλει ομως κ λαδι κ ριγανι κ αλατακι κτλ. αλλιως ειναι ανοστο αν βαλει μονο κοτοπουλο κ πατατες  ;)
κ παλι συγγνωμη για το μακροσκελες μου μηνυμα
++++++++++++++++++++++
ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ!!!!! :D :D :D
Συγχαρητήρια κι από εμένα για τη φοβερή βαθμολογία. Επίτρεψέ μου μια μικρή απόκλιση από τα λεγόμενά σου σχετικά με την έννοια του "περιλαμβάνει" που για εμένα λειτούργησε τελείως διαφορετικά...και φυσικά δεν πήρα 83 αλλά πολύ καλό βαθμό (έχω αναφέρει σχετικά στο τόπικ). Το "περιλαμβάνει" το αντιλαμβάνομαι με τη σημασία του ¨περιέχει" γι΄αυτό και δεν το ταύτισα με το "συμπεριλαμβάνει" δλδ το περιέχει και άλλα εκτός από αυτό που μας ζητούν. Παρότι και εγώ στο δεύτερο θέμα δεν ανέπτυξα καλά, αντιθέτως ήταν χάλια νη προσέγγιση-και το κατάλαβα- ο βαθμός μου σήμαινε ότι τις πολλές μονάδες τις έπιασε το σχέδιο. Στο σχέδιο δεν πρόσθεσα καθόλου αλάτι και σάλτσες μόνο ό,τι ζητούσε. Άρα προσωπικά καταλήγω στο ότι δεν έχει πια τόσο μεγάλη σημασία τι θα περιλάβει ή συμπεριλάβει κάποιος ή δεν ξέρω εγώ τι άλλο, αλλά αν αυτά που ο καθένας θα γράψει αποτελουν κομμμάτι μιας ρεαλιστικής προσπέλασης του μαθήματος σε μια διδακτική ώρα
Τίτλος: Απ: ειδικη διδακτικη αρχαιων
Αποστολή από: swtia στις Ιουλίου 09, 2009, 04:38:10 pm
θα συμφωνησω με την maryvas.. καποια πραγματα πρεπει να ειναι τυπικα βεβαια, αλλα στη φαση της επεξεργασιας αυτοσχεδιασμος στο επακρον.. ειναι σημαντικο να φανταζεσαι οτι εχεις μαθητες απεναντι σου κσι να λυνεις καθε απορια
Τίτλος: Απ: ειδικη διδακτικη αρχαιων
Αποστολή από: pariel στις Ιουλίου 09, 2009, 04:49:21 pm
Αυτό που με προβληματίζει παντως είναι η έκταση.  Εγώ έγραψα πάρα πολλά (γύρω στις 15 σελίδες- ειδικά την ερώτηση του Θουκυδίδη για τον αριστοκρατικό χαρακτήρα του πολιτεύματος τον ανέπτυξα σε 10 σελίδες!. Όμως θυμάμαι μία συνάδελφο από το forum (νομίζω η vica και να με συγχωρεί αν χρησιμοποιώ το όνομά της )που έλεγε ότι στην ερώτηση αυτή είχε γράψει μισή σελίδα! Κι όμως είχε πάρει πάνω από 80. Προσωπικά, είμαι πάντα υπέρ των πολλών...
Τίτλος: Απ: ειδικη διδακτικη αρχαιων
Αποστολή από: maryvas στις Ιουλίου 09, 2009, 04:59:57 pm
πραγματικα δεν πιστευω οτι υπαρχει συνταγη στην ειδικη  γιατι αν παρατηρησετε ο καθενας κανει τελειως διαφορετικο σχεδιο.το μονο που μπορω να σας συμβουλεψω ειναι να εχετε φαντασια. να φανταζεστε πώς θα κανατε το μαθημα κ απλα να το περιγραψετε.
κ επειδη υπαρχει διχογνωμια ως το αν πρεπει να γραφουμε μονο ο,τι μας ζητανε ή και περισσοτερα εγω προτεινω περισσοτερα. στα αρχαια πχ η εκφωνηση ελεγε: "να κανετε σχεδιο διδασκαλιας που να περιλαμβανει τα εξης σταδια. λεει να περιλαμβανει κ οχι μονο αυτα.
κ οπως μου το ειχε πει η νυφη μου ειναι σα να λες σε καποιον να κανει κοτοπουλο με πατατες. θα βαλει σιγουρα το κοτοπουλο κ τις πατατες θα βαλει ομως κ λαδι κ ριγανι κ αλατακι κτλ. αλλιως ειναι ανοστο αν βαλει μονο κοτοπουλο κ πατατες  ;)
κ παλι συγγνωμη για το μακροσκελες μου μηνυμα
++++++++++++++++++++++
ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ!!!!! :D :D :D
Συγχαρητήρια κι από εμένα για τη φοβερή βαθμολογία. Επίτρεψέ μου μια μικρή απόκλιση από τα λεγόμενά σου σχετικά με την έννοια του "περιλαμβάνει" που για εμένα λειτούργησε τελείως διαφορετικά...και φυσικά δεν πήρα 83 αλλά πολύ καλό βαθμό (έχω αναφέρει σχετικά στο τόπικ). Το "περιλαμβάνει" το αντιλαμβάνομαι με τη σημασία του ¨περιέχει" γι΄αυτό και δεν το ταύτισα με το "συμπεριλαμβάνει" δλδ το περιέχει και άλλα εκτός από αυτό που μας ζητούν. Παρότι και εγώ στο δεύτερο θέμα δεν ανέπτυξα καλά, αντιθέτως ήταν χάλια νη προσέγγιση-και το κατάλαβα- ο βαθμός μου σήμαινε ότι τις πολλές μονάδες τις έπιασε το σχέδιο. Στο σχέδιο δεν πρόσθεσα καθόλου αλάτι και σάλτσες μόνο ό,τι ζητούσε. Άρα προσωπικά καταλήγω στο ότι δεν έχει πια τόσο μεγάλη σημασία τι θα περιλάβει ή συμπεριλάβει κάποιος ή δεν ξέρω εγώ τι άλλο, αλλά αν αυτά που ο καθένας θα γράψει αποτελουν κομμμάτι μιας ρεαλιστικής προσπέλασης του μαθήματος σε μια διδακτική ώρα

σας ευχαριστω πολυ! εννοειται οτι ο καθενας εχει την αποψη του κ προς Θεου δεν αντιλεγω οτι ισως κ να χρειαζεται να απαντησεις μονο σε αυτα που ζητουν. για αυτο κ πιστευω οτι δεν υπαρχει συνταγη. οσο για τη ρεαλιστικη προσπελαση συμφωνω κ επαυξανω.
θυμαμαι καπου που περιεγραφα για τον ασιατικο πλουτο που ειπα οτι ειναι πολυ δυσκολο για τα παιδια να το κατανοησουν γιατι ειναι πολυ δυσκολο να το βρουν οποτε απλα τους το επισημαινω. κατι τετοιο τελος παντων. κ το αλλο που θυμαμαι ειναι οτι ενω πριν δωσω ελεγα "σε τι προσωπο να γραφω?" ολα μου εβγαιναν εκεινη την ωρα αυθορμητα. κ α ενικο κ α κ γ πληθυντικο χρησιμοποιησα κ στην αφορμηση β πληθυντικο. μονο το β ενικο δεν χρησιμοποιησα :D
Τίτλος: Απ: ειδικη διδακτικη αρχαιων
Αποστολή από: Supreme στις Ιουλίου 09, 2009, 05:13:38 pm
Αααααα απ ότι θυμάμαι δεν έγραψα για εποπτικά μέσα.Εκανα σχέδιο στο 1 ερώτημα αλλά σαφώς ακολουθούσε την πορεία του κειμένου


Supreme, πολύ κρίμα. Θεωρώ, ότι επ' ουδενί εσύ άξιζες να είσαι στους αποτυχόντες. Σου εύχομαι καλύτερη τύχη στον επόμενο διαγωνισμό.
Σε ευχαριστώ πολύ.Καλό διορισμό σου εύχομαι γιατί είσαι κοντά ακόμα και αν θελήσεις να ξαναδώσεις
Τίτλος: Απ: ειδικη διδακτικη αρχαιων
Αποστολή από: stave στις Ιουλίου 09, 2009, 08:04:06 pm
Έχω δώσει στους δύο τελευταίους ΑΣΕΠ ειδική διδακτική αρχαίων και έχω πάρει 85 και 86 αντίστοιχα. Έκανα στον τελευταίο σχέδιο αναλυτικό για το πρώτο ερώτημα και το δεύτερο ερώτημα το απάντησα (εξουθενωμένη από την μεγάλη ανάλυση του πρώτου και μη έχοντας χρόνο) σύντομα αλλά θεωρώ σωστά. Πάντως το απάντησα ως γνωστικό. Παλιότερα είχα δώσει και διδακτική νέων και είχα πάρει 85. Ανήκω σ' αυτούς που την πατάνε στο γνωστικό δυστυχώς :-\.
Όπως και νάχει θεωρώ ότι βοηθάει να είμαστε σαφείς και να αιτιολογούμε τις επιλογές μας καθώς και να δείχνουμε ότι οι στόχοι που έχουμε εξ αρχής θέσει απαντώνται ένας προς ένα. Επίσης βοηθάει και η διδακτική εμπειρία.
Τίτλος: Απ: ειδικη διδακτικη αρχαιων
Αποστολή από: yotar στις Ιουλίου 09, 2009, 11:21:37 pm
Τι είναι το show off;

show off = <αγγλιστί> κάνω επίδειξη (των γνώσεων, ικανοτήτων μου κτλ)
(δεν είναι όρος της διδακτικής, μην αγχώνεσαι!)
Τίτλος: Απ: ειδικη διδακτικη αρχαιων
Αποστολή από: annie.d στις Ιουλίου 10, 2009, 12:49:54 pm
εδωσα φετος και εγραψα 87,5.εκανα ενα σχεδιο απο το βιβλιο του καθηγητη του λυκειου. ηταν παρα πολυ αναλυτικο και με ορους παιδαγωγικους,διαθεματικοτητα ( συνδεση με λογοτεχνια, ζωγραφικη)θα το επισυναψω καποια στιγμη.στο δευτερο ερωτημα δεν εγραψα οτι η φραση ειπωθηκε απο τον αχιλλεα. κατα τα αλλα το πλαισιο της νεκυιας το εγραψα. πιστευω οτι αν το ειχα θυμηθει για τον αχιλλεα θα επιανα 90
Τίτλος: Απ: ειδικη διδακτικη αρχαιων
Αποστολή από: ypernouli στις Ιουλίου 10, 2009, 01:10:07 pm

Συγχαρητήρια για το διορισμό σου xarakara! αν μπορείς να το επισυνάψεις θα μας βοηθήσεις πολύ. Τουλάχιστον να πάρουμε έναν αξιοπρεπή βαθμό στον επόμενο ασεπ  :-\
Ευχαριστούμε όλα τα παιδιά που βοηθάνε εδώ. Μπράβο σας!
Τίτλος: Απ: ειδικη διδακτικη αρχαιων
Αποστολή από: chrare στις Ιουλίου 10, 2009, 06:24:50 pm



Καλησπέρα σε όλους!Ειμαί καινούρια στο φορουμ και πραγματικα θα ήθελα να σας ευχαριστήσω για τις συμβουλες- προτάσεις σας!Προσωπικά με βοηθάνε πολύ! Σκέφτομαι για πρώτη φορα να οργανωθώ και να διαβάσω για τον επόμενο Ασεπ  και επειδή τα παιδαγωγικά και η διδακτική
(κυρίως αυτή) ειναι τελείως άγνωστα σε μένα λέω να αρχίσω απο αυτά!Με ποιο ακριβως βιβλίο με συμβουλεύετε να αρχίσω για να μην πελάγώσω;( μιας και διαβάζοντας τα μηνύματά σας σχετικά με την διδακτική μου φαίνεται οτι διαβάζω κινέζικα) :-\ :)

  Ευχαριστώ.................
Τίτλος: Απ: ειδικη διδακτικη αρχαιων
Αποστολή από: maryk στις Ιουλίου 11, 2009, 03:20:56 pm



Καλησπέρα σε όλους!Ειμαί καινούρια στο φορουμ και πραγματικα θα ήθελα να σας ευχαριστήσω για τις συμβουλες- προτάσεις σας!Προσωπικά με βοηθάνε πολύ! Σκέφτομαι για πρώτη φορα να οργανωθώ και να διαβάσω για τον επόμενο Ασεπ  και επειδή τα παιδαγωγικά και η διδακτική
(κυρίως αυτή) ειναι τελείως άγνωστα σε μένα λέω να αρχίσω απο αυτά!Με ποιο ακριβως βιβλίο με συμβουλεύετε να αρχίσω για να μην πελάγώσω;( μιας και διαβάζοντας τα μηνύματά σας σχετικά με την διδακτική μου φαίνεται οτι διαβάζω κινέζικα) :-\ :)

  Ευχαριστώ.................
Kαλύτερα να ρίξεις μια ματιά και να θεσεις τα ερωτήματά σου εδώ http://www.pde.gr/forum/index.php?topic=2390.1965
Αν διαβάσεις κάποια μηνύματα πιστεύω ότι θα βρεις απαντήσεις σε όλα τα ερωτήματά σου.
Τίτλος: Απ: ειδικη διδακτικη αρχαιων
Αποστολή από: annie.d στις Ιουλίου 11, 2009, 03:33:23 pm
επειδη δεν μπορω να  επισυναψω το σχεδιο  λογω μεγεθους, οποιος θελει ας μου στειλει προσωπικο μνμ με το μειλ του
Τίτλος: Απ: ειδικη διδακτικη αρχαιων
Αποστολή από: _Apostolia_ στις Ιουλίου 15, 2009, 09:45:10 pm
επειδη δεν μπορω να  επισυναψω το σχεδιο  λογω μεγεθους, οποιος θελει ας μου στειλει προσωπικο μνμ με το μειλ του
xarakara,χάρηκα πάρα πολύ όταν είδα πως έχει κάποιος την διάθεση και την ευγενή καλοσύνη να βοηθήσει στέλνοντας το ίδιο του το σχέδιο!Σ'ευχαριστούμε πολύ και μόνο που το σκέφτηκες!
Όπως έχω πει και σε άλλο τόπικ έχω ταλαιπωρηθεί πάρα πολυ με αυτό το μάθημα,σε σημείο να μη θέλω να ξαναδώσω πάλι σε αυτόν τον διαγωνισμό! Φέτος ήταν η τριτη μου φορά! Τις 2 προηγουμενες κατάφερνα βαθμολογίες λίγο πάνω από την βάση χώρις να έχω ασχοληθεί ιδιαίτερα ομολογώ!Φέτος όμως είχα πραγματικές ελπίδες!Προσπάθησα πολύ,με φροντιστηρια και αρκετη εξασκηση,αλλα μου ηρθε ένας απογοητευτικός έως και ταπεινωτικός βαθμος!Πραγματικά σοκαρίστηκα,δεδομένου οτι τα είχα παει αρκετα καλα στο γνωστικο!Αν πραγματικα ισχύει η πρότασή σου,θα ηθελα πολυ να παρω μια γεύση απο ενα γραπτο με τόσο καλή βαθμολογια!Θα με βοηθούσε πραγματικα...!Να σου στείλω το email μου?
Τίτλος: Απ: ειδικη διδακτικη αρχαιων
Αποστολή από: gringa στις Ιουλίου 15, 2009, 09:46:04 pm
επειδη δεν μπορω να  επισυναψω το σχεδιο  λογω μεγεθους, οποιος θελει ας μου στειλει προσωπικο μνμ με το μειλ του

Ευχαριστώ μέσα από την καρδιά μου! :)
Τίτλος: Απ: ειδικη διδακτικη αρχαιων
Αποστολή από: syrrahm στις Ιουλίου 15, 2009, 09:58:22 pm
Δείτε κι εδώ τις απαντήσεις από τα φροντιστήρια Καρφή.
http://www.karfis.gr/index.php?option=com_content&task=view&id=69&Itemid=73
Τίτλος: Απ: ειδικη διδακτικη αρχαιων
Αποστολή από: ypernouli στις Ιουλίου 15, 2009, 10:04:03 pm
επειδη δεν μπορω να  επισυναψω το σχεδιο  λογω μεγεθους, οποιος θελει ας μου στειλει προσωπικο μνμ με το μειλ του

Ευχαριστούμε πολύ xarakara!!  :)
Τίτλος: Απ: ειδικη διδακτικη αρχαιων
Αποστολή από: annie.d στις Ιουλίου 16, 2009, 08:33:39 am
εγω το 2ο ερωτημα το απαντησα σαν γνωστικο.το σχεδιο του καρφη για το 2ο μου φαινεται ελλιπες.εσεις τι λετε;ωστοσο το σχεδιο για το 1ο ηταν αρκετα καλο αλλα νομιζω οτι θα επρεπε να δινει και οδηγιες για την περιληψη.εγω παντως δεν εγραψα περιληψη απο οσα θυμαμαι.
Τίτλος: Απ: ειδικη διδακτικη αρχαιων
Αποστολή από: Syllas στις Ιουλίου 16, 2009, 11:04:04 am
κ οπως μου το ειχε πει η νυφη μου ειναι σα να λες σε καποιον να κανει κοτοπουλο με πατατες. θα βαλει σιγουρα το κοτοπουλο κ τις πατατες θα βαλει ομως κ λαδι κ ριγανι κ αλατακι κτλ. αλλιως ειναι ανοστο αν βαλει μονο κοτοπουλο κ πατατες  ;)
κ παλι συγγνωμη για το μακροσκελες μου μηνυμα
εγώ πάντως τόσα χρόνια τους σερβίρω σκέτο και ανάλατο κοτόπουλο με πατάτες (σκέτο και ξερό σχέδιο, αδιάβαστη στο γνωστικό-εκτός από το 2007) και πήρα για τη συνταγή αυτή τέσσερις φορές 75.
Φέτος το μελέτησα το κοτόπουλο και τις πατάτες (πολύ καλή γνώση του γνωστκού), έβαλα αλατάκι πιπεράκι ό,το ωραίο είχε ο μπαξές, άσε που το κοτόπουλο ήταν καλοαναθρεμμένο, βιολογικής καλλιέργειας που λέμε και το λιγουρεύτηκα έτσι ωραίο που ήταν και ....
αντί να φάω κοτόπουλο.... πήρα τον μπ....λο 53!!!
πέτυχα τον ανορεξικό διορθωτή μάλλον ή μάλλον δεν δοκίμασε καθόλου το κοτόπουλό μου!!!
Τίτλος: Απ: ειδικη διδακτικη αρχαιων
Αποστολή από: ypernouli στις Ιουλίου 16, 2009, 12:28:03 pm

Άσχετο: όταν βάζουμε στο τέλος βιβλιογραφία στην ειδική προφανώς εννοούμε για το γνωστικό... πχ για Όμηρο από αυτή που δίνει το βιβλίο του καθηγητή; 4-5 βιβλία θα βάλω; πώς επιλέγετε ποιά βιβλία; γιατί σιγά μη διαβάσω 4-5 βιβλία για Όμηρο...
Αν μπορεί κάποιος ας διευκρινήσει το κομμάτι της βιβλιογραφίας.
Τίτλος: Απ: ειδικη διδακτικη αρχαιων
Αποστολή από: eleni09 ΠΕ 02 στις Ιουλίου 16, 2009, 12:30:38 pm
εγω δεν εβαλα καθολου βιβλιογραφια...δεν τη θεωρω απαραιτητη..
Τίτλος: Απ: ειδικη διδακτικη αρχαιων
Αποστολή από: goldy στις Ιουλίου 16, 2009, 12:36:37 pm
επειδη δεν μπορω να  επισυναψω το σχεδιο  λογω μεγεθους, οποιος θελει ας μου στειλει προσωπικο μνμ με το μειλ του
Ευχαριστώ πολύ xarakara!!!
Τίτλος: Απ: ειδικη διδακτικη αρχαιων
Αποστολή από: annie.d στις Ιουλίου 16, 2009, 12:39:23 pm
βιβλιογραφια βαζουμε  απο το γνωστικο.εγω την θεωρω απαραιτητη.αλλωστε την δινει και το βιβλιο του καθηγητη.απο ομηρο μπορεις να βαλεις μαρωνιτη .π.χ ομηρικα μεγαθεματα , Αναζήτηση και νόστος του Οδυσσέα -  Η διαλεκτική της Οδύσσειας.εγω π.χ φετος εβαλα ενα περιοδικο την νεα παιδεια που εκνε αναλυση της σκηνης  γλαυκου -διομηδη. και αν θυμαμαι, μονο αυτο προλαβα να γραψω γιατι την ειχα αφησει για το τελος και δεν εγραψα τιποτα αλλο. φυσικα αναφρε και το βιβλιο του καθηγητη , περιοδικο φιλολογος , τευχος 33-34(δεν ειμαι βεβαιη) για τυπικες σκηνες-ορολογια
Τίτλος: Απ: ειδικη διδακτικη αρχαιων
Αποστολή από: ypernouli στις Ιουλίου 16, 2009, 12:48:51 pm
εγω δεν εβαλα καθολου βιβλιογραφια...δεν τη θεωρω απαραιτητη..


Ούτε και εγώ είχα βάλει Ελένη. Αλλά ας το έχουμε υπόψη μας...

βιβλιογραφια βαζουμε  απο το γνωστικο.εγω την θεωρω απαραιτητη.αλλωστε την δινει και το βιβλιο του καθηγητη.απο ομηρο μπορεις να βαλεις μαρωνιτη .π.χ ομηρικα μεγαθεματα , Αναζήτηση και νόστος του Οδυσσέα -  Η διαλεκτική της Οδύσσειας.εγω π.χ φετος εβαλα ενα περιοδικο την νεα παιδεια που εκνε αναλυση της σκηνης  γλαυκου -διομηδη. και αν θυμαμαι, μονο αυτο προλαβα να γραψω γιατι την ειχα αφησει για το τελος και δεν εγραψα τιποτα αλλο. φυσικα αναφρε και το βιβλιο του καθηγητη , περιοδικο φιλολογος , τευχος 33-34(δεν ειμαι βεβαιη) για τυπικες σκηνες-ορολογια


δηλαδή να γράψω μέσα ως πρώτο το βιβλίο καθηγητή; αυτό εννοείς; και από εκεί και πέρα 2-3 βιβλία και περιοδικά σωστά το κατάλαβα;
Εποπτικό υλικό; πχ CD, φωτογραφίες κτλ έβαλες; Αυτά ισχύουν λογικά και σε άλλες διδακτικές; είμαι λίγο άσχετη με το άθλημα και προσπαθώ να βγάλω κανένα συμπέρασμα..  :)
Τίτλος: Απ: ειδικη διδακτικη αρχαιων
Αποστολή από: annie.d στις Ιουλίου 16, 2009, 12:53:55 pm
ναι!περιοδικα, βιβλια, ο,τι εχει το βιβλιο του καθηγητη, βαλτο.βεβαια να σχετιζεται με το θεμα. π.χ αυτα του μαρωνιτη για τα φετινα δεν ενδεικνυνται. και τα εποπτικα μεσα ειναι αυτα που ανεφερες και κολλανε σε ολες τις διδακτικες. μη νομιζεις και γω στον φετινο διαγωνισμο  εντρυφησα στο θεμα μετα τον προηγουμενο ασεπ , οπου ο ενας μου εβαλε 73 και ο αλλος 50!αρα σκεφτηκα κατι δεν κανω καλα. κατι που να ειναι για τους περισσοτερους αποδεκτο.εποπτικα μεσα εβαλα ,γιατι συνδεσα το θεμα μου με τη λογοτεχνια( π.χ ευριπιδη-ελενη ) και την τεχνη(γκουερνικα-πικασσο)
Τίτλος: Απ: ειδικη διδακτικη αρχαιων
Αποστολή από: ypernouli στις Ιουλίου 16, 2009, 01:04:26 pm
ναι!περιοδικα, βιβλια, ο,τι εχει το βιβλιο του καθηγητη, βαλτο.βεβαια να σχετιζεται με το θεμα. π.χ αυτα του μαρωνιτη για τα φετινα δεν ενδεικνυνται. και τα εποπτικα μεσα ειναι αυτα που ανεφερες και κολλανε σε ολες τις διδακτικες. μη νομιζεις και γω στον φετινο διαγωνισμο  εντρυφησα στο θεμα μετα τον προηγουμενο ασεπ , οπου ο ενας μου εβαλε 73 και ο αλλος 50!αρα σκεφτηκα κατι δεν κανω καλα. κατι που να ειναι για τους περισσοτερους αποδεκτο.

Ευχαριστώ xaracara. Ναι, αυτό σκέφτομαι και εγώ.
Φέτος πήρα ένα 69 διδακτική έχοντας κάνει μια τρελή πατάτα και γι΄αυτό λέω πως ήμουν τυχερή. Θα είμαι όμως ξανά;  Αυτό που θέλω να κάνω είναι ένα αξιοπρεπές σχέδιο που να πάρει έστω τόσο. Ακούω κάτι 40άρια και διστάζω να βασιστώ μόνο στην έμπνευσή μου και την επόμενη φορά... γιατί αυτό μπορει να πετύχει μπορεί και όχι. Ένα πλήρες σχετικά σχέδιο και για τον πιο απαιτητικό διορθωτή ένα 65-70 δε θα σου δώσει;;   ??? Μακάρι!
Τίτλος: Απ: ειδικη διδακτικη αρχαιων
Αποστολή από: nebula στις Ιουλίου 16, 2009, 01:06:00 pm
Ενώ νόμιζα πως δεν ήξερα τί θα μπορούσα να διορθώσω στη διδακτική των αρχαίων, για να ξεφύγω επιτέλους από αυτό το 65-67, με τα σχόλιά σας μπορώ να πω ότι κατάλαβα τί ίσως έλειπε από το δικό μου γραπτό: η διαθεματικότητα και οι εναλλακτικοί/ συμπληρωματικοί μέθοδοι διδασκαλίας, εποπτικά μέσα κλπ... Ερκέστηκα μόνο στο σχέδιο και τίποτα άλλο... Αυτό το παραπάνω τελικά δίνεται (βαθμολογικά), αν ο καθένας μας αφήσει ελεύθερο τον εαυτό του και κάνει τους συνδυασμούς που ταιριάζουν γάντι! Μπράβο σε όσους το έκαναν!
Τίτλος: Απ: ειδικη διδακτικη αρχαιων
Αποστολή από: annie.d στις Ιουλίου 16, 2009, 01:12:33 pm
εκτος απο ενα καλα οργανωμενο σχεδιο, νομιζω οτι θελει και λιγο να τους εντυπωσιασεις με ορους παιδαγωγικους αλλα και με διαθεματικοτητα , για να δουν οτι εχεις κριτικη σκεψη.προσπαθησα να τα συγκερασω καπως. το ονομα του αχιλλλεα μου ξεφυγε στο 2ο ερωτημα αλλα τελος καλο ολα καλα ;)
Τίτλος: Απ: ειδικη διδακτικη αρχαιων
Αποστολή από: ypernouli στις Ιουλίου 16, 2009, 01:13:28 pm

Όντως. Πολύ ωραίο και αυτό με την γκουέρνικα και με την Ελένη. Με την Ιλιάδα τα συνδύασες ή και με το β ζητούμενο; εστίασες στο αντιπολεμικό μήνύμα να υποθέσω.. Είχες προετοιμαστεί για αυτή τη διαθεματική προσέγγιση (τι θα βάλεις σε κάθε έργο της ύλης) ή ήταν εκείνη τη στιγμή που τα σκέφτηκες;

Πάντως, η διδασκαλία είναι και τέχνη..Καλά λέει ο Παπανούτσος  :)
Τίτλος: Απ: ειδικη διδακτικη αρχαιων
Αποστολή από: nebula στις Ιουλίου 16, 2009, 01:16:57 pm
εκτος απο ενα καλα οργανωμενο σχεδιο, νομιζω οτι θελει και λιγο να τους εντυπωσιασεις με ορους παιδαγωγικους αλλα και με διαθεματικοτητα , για να δουν οτι εχεις κριτικη σκεψη.προσπαθησα να τα συδιασω καπως. το ονομα του αχιλλλεα μου ξεφυγε στο 2ο ερωτημα αλλα τελος καλο ολα καλα

Συμφωνώ μαζί σου! :)
Διαβάζοντας αρχαία για τον διαγωνισμό, έλεγα "πωπω αν πέσει αυτό το κομμάτι, θα μπορούσα να το συνδυάσω μ' αυτό, μ' εκείνο, να σχολιάσω αυτό..."! Μιλάμε για οργασμό πρωτότυπων ιδεών! Όταν ήρθε εκείνη η ώρα... έπεσα στα κλασικά!! Μόνο έτσι μπορώ να εξηγήσω το χαμηλό βαθμό μου. Στο πρώτο ζήτημα πρέπει να μου έκοψαν πολλά, γιατί νομίζω πως το 2ο ζήτημα το είδα πολύ χαλαρότερα και αυτοσχεδιάσα δοκιμιακά!! :)
Τίτλος: Απ: ειδικη διδακτικη αρχαιων
Αποστολή από: annie.d στις Ιουλίου 16, 2009, 01:19:13 pm
εκεινη την ωρα τα σκεφτηκα, αλλα νομιζω οτι ηταν ευκολο να τα σκεφτει ο καθενας  που θα εβαζε την διαθεματικοτητα στο σχεδιο του.
Τίτλος: Απ: ειδικη διδακτικη αρχαιων
Αποστολή από: annie.d στις Ιουλίου 16, 2009, 01:23:16 pm
τι εννοεις επεσες στα κλασικα;;;εγω , οταν διαβαζα, έλεγα οτι αυτο και η σκηνη εκτορα-πηνελοπηε προσφερονται για το αντιπολεμικο μνμ  αλλαωστε και οι στοχοι απο το βιβλιο του καθηγητη το ειχαν.τα συγκεκριμενα χωρια και τον πικασσο τα σκεφτηκα εκεινη την ωρα
Τίτλος: Απ: ειδικη διδακτικη αρχαιων
Αποστολή από: nebula στις Ιουλίου 16, 2009, 01:39:12 pm
τι εννοεις επεσες στα κλασικα;;;εγω , οταν διαβαζα, έλεγα οτι αυτο και η σκηνη εκτορα-πηνελοπηε προσφερονται για το αντιπολεμικο μνμ  αλλαωστε και οι στοχοι απο το βιβλιο του καθηγητη το ειχαν.τα συγκεκριμενα χωρια και τον πικασσο τα σκεφτηκα εκεινη την ωρα

Εννοώ έγραψα ξερά το σχέδιο, δεν πήγα ένα επίπεδο παραπέρα.

update: να πω τη μαύρη αλήθεια, αυτή τη στιγμή δε θυμάμαι ΚΑΝ τί έγραψα...!!!  :-[ :-[
Τίτλος: Απ: ειδικη διδακτικη αρχαιων
Αποστολή από: sharon στις Ιουλίου 16, 2009, 04:12:49 pm
τα εποπτικα μέσα τα αναφέρατε μόνο στην αρχή ή τα χρησιμοποιησατε σε όλη την πορεία του μαθηματος????
το δευτερο ερωτημα τελικα ήθελε σχέδιο???
Τίτλος: Απ: ειδικη διδακτικη αρχαιων
Αποστολή από: ypernouli στις Ιουλίου 16, 2009, 04:33:44 pm
το δευτερο ερωτημα τελικα ήθελε σχέδιο???

Δε νομίζω. Το 2007, όταν είχε ζητηθεί κάτι παρόμοιο στη διδακτική αρχαίων, οι οδηγίες προς τους διορθωτές έλεγαν σχέδιο για το πρώτο ζητούμενο, αλλά για το δεύτερο η συλλογιστική ήταν να απαντηθεί ως γνωστικό.

τα εποπτικα μέσα τα αναφέρατε μόνο στην αρχή ή τα χρησιμοποιησατε σε όλη την πορεία του μαθηματος????

Αυτό θα ήθελα και εγώ να το διευκρινήσει κάποιος που χρησιμοποίησε εποπτικά μέσα
Τίτλος: Απ: ειδικη διδακτικη αρχαιων
Αποστολή από: annie.d στις Ιουλίου 16, 2009, 05:11:38 pm
εγω στην αρχη μοιρασα μια φωτοτυπια  που θα χρησιμευε και για τη συνδεση με τα προηγουμενα και σε ολη τη διαρκεια , γιατι εκει τους κατηυθυνα στον αριθμο των ενοτητων για να μη χαθουν και βρουν οσες θελουν.στο τελος ειπα οτι θα τους διβαζα ευριπιδη και θα τους εδειχνα και τον ζωγραφικο πινακα
Τίτλος: Απ: ειδικη διδακτικη αρχαιων
Αποστολή από: sharon στις Ιουλίου 16, 2009, 10:46:33 pm
εγω στην αρχη μοιρασα μια φωτοτυπια  που θα χρησιμευε και για τη συνδεση με τα προηγουμενα και σε ολη τη διαρκεια , γιατι εκει τους κατηυθυνα στον αριθμο των ενοτητων για να μη χαθουν και βρουν οσες θελουν.στο τελος ειπα οτι θα τους διβαζα ευριπιδη και θα τους εδειχνα και τον ζωγραφικο πινακα

 κάτι σαν φύλλο πληροφοριών που λέμε???δηλαδή τις ενότητες τις χώρισες μόνη σου ??δεν το ζητησες από τους μαθητές να χωρίσουν ενότητες και να δώσουν πλαγιότιτλους???εγώ υποτίθεται το ζητησα απο τους μαθητές και έδωσα την απάντηση που περίμενα.. αλλά τα δικά μου δεν μετράνε ,, γιατί έτσι κι αλλιώς χαντακώθηκα...
Τίτλος: Απ: ειδικη διδακτικη αρχαιων
Αποστολή από: mariagal στις Ιουλίου 17, 2009, 01:15:20 am
πολύ σωστά όλα αυτά!
παιδιά, εμένα η ειδ διδακτική ήταν πάντα το αγκάθι μου, μονίμως 50άρια με πολύ καλό βαθμό στο γνωστικό...τελικά φέτος ακολούθησα απλά τη φαντασιά μου κ όχι τα τυποποιημένα σχέδια των φροντιστηρίων που είχα πλουτίσει και έγραψα 77...
Τίτλος: Απ: ειδικη διδακτικη αρχαιων
Αποστολή από: ypernouli στις Ιουλίου 17, 2009, 01:27:07 am
πολύ σωστά όλα αυτά!
παιδιά, εμένα η ειδ διδακτική ήταν πάντα το αγκάθι μου, μονίμως 50άρια με πολύ καλό βαθμό στο γνωστικό...τελικά φέτος ακολούθησα απλά τη φαντασιά μου κ όχι τα τυποποιημένα σχέδια των φροντιστηρίων που είχα πλουτίσει και έγραψα 77...

Συγχαρητήρια mariagal!τα βασικά βήματα (σκοποί, στόχοι, αφόρμηση κτλ) όμως τα εγραψες; ή απλά περιέγραψες πώς θα έκανες το μάθημα; 
Τίτλος: Απ: ειδικη διδακτικη αρχαιων
Αποστολή από: mariagal στις Ιουλίου 17, 2009, 02:30:13 am
loipon...
egrapsa istoria, parolo pou ta arxaia einai to kalytero mou...kai ti ekana : evala ta panta! diladi, stoxous, aformisi, vivliografia, o,ti dipote...apla, stin poreia tou mathimatos evala o,ti leo k kano stin taxi, ti rotao ta paidia, poious xartes vlepoume ktl...kai to pio simantiko, edosa prwtotypes (elpizo!) aformiseis, px edeixa sta paidia 1 foto tou karamanli sto zappeio pou ypografei tin prosxwrisi stin eok, tetoia pragmata...genika, nomizo oti oi diorthotes de theloun ta typopoihmena pragmatakia pou oloi anazitoume, ego toulaxiston, sta frontistiria...omos, to sxedio na exei epistimoniki vasi, oxi sta koutourou...
paidia, kali dynami k kouragio se olous mas!!!!!
Τίτλος: Απ: ειδικη διδακτικη αρχαιων
Αποστολή από: annie.d στις Ιουλίου 17, 2009, 08:07:53 am
η φωτοτυπια που μοιρασα ειχε μονο τον  αριθμο των ενοτητων .πχ οτι θα βρουμε 4 ενοτητες οχι παραπανω.τωρα ποιοι στιχοι θα ειναι  μεσα σαφως και το εκαναν τα παιδια και οχι εγω.απλως εδωσα τον αριθμο για να μην βρισκει ο καθενας οσες θελει και χανουμε χρονο. με αυτη τη λογικη καθορισα εγω τον αριθμο.
Τίτλος: Απ: ειδικη διδακτικη αρχαιων
Αποστολή από: sharon στις Ιουλίου 17, 2009, 01:30:12 pm
πέρα από στόχους της ενότητας γράψατε και τους σκοπους του μαθήματος ??
Τίτλος: Απ: ειδικη διδακτικη αρχαιων
Αποστολή από: annie.d στις Ιουλίου 17, 2009, 02:19:02 pm
εγω τους εγραψα ως μακροπροθεσμους σκοπους
Τίτλος: Απ: ειδικη διδακτικη αρχαιων
Αποστολή από: _Apostolia_ στις Ιουλίου 18, 2009, 01:37:22 am
Τίτλος: Απ: ειδικη διδακτικη αρχαιων
Αποστολή από: fivo στις Ιουλίου 30, 2009, 10:48:53 am
b]πρωτα απ ολα διαβασα γενικη διδακτικη και το βιβλιο του χατζηδημου προετοιμασια και σχεδιασμος διδασκαλιας.[/b]
μπορεις να δωσεις τον ακριβη τιτλο του βιβλιου και ποιες εκδοσεις ειναι;
Τίτλος: Απ: ειδικη διδακτικη αρχαιων
Αποστολή από: fivo στις Ιουλίου 30, 2009, 10:53:09 am

1. Διαβασε  πολυ  καλα  ...(επίσης  σχεδια  απο  Διδακτικη  Καραγεωργιου  για  Αρχαια  και  απο  Ασπρουλακη).

προκειται για συγκεκριμενα βιβλια ή μαθηματα στο πανεπιστημιο; που μπορουμε να τα βρουμε (ειτε ως σημειωσεις ειτε ως βιβλια);
Τίτλος: Απ: ειδικη διδακτικη αρχαιων
Αποστολή από: paogate13 στις Ιουλίου 30, 2009, 05:29:32 pm
Ειναι  βιβλια  του  εμπριου. Του  Ασπρουλακη  ειναι  εκδοσεις  Κωδικας, του  Καραγεωργιου  δεν  θυμαμαι. Εθκολα  θα  τα  βρεισ  σε  καποιο  μεγαλο  βιβλιοπωλειο  Αθηνας.
Τίτλος: Απ: ειδικη διδακτικη αρχαιων
Αποστολή από: Λουλου στις Ιουλίου 30, 2009, 10:20:32 pm
το δευτερο ερωτημα τελικα ήθελε σχέδιο???

Δε νομίζω. Το 2007, όταν είχε ζητηθεί κάτι παρόμοιο στη διδακτική αρχαίων, οι οδηγίες προς τους διορθωτές έλεγαν σχέδιο για το πρώτο ζητούμενο, αλλά για το δεύτερο η συλλογιστική ήταν να απαντηθεί ως γνωστικό.

τα εποπτικα μέσα τα αναφέρατε μόνο στην αρχή ή τα χρησιμοποιησατε σε όλη την πορεία του μαθηματος????

Αυτό θα ήθελα και εγώ να το διευκρινήσει κάποιος που χρησιμοποίησε εποπτικά μέσα

Το 2007 αυτο εκανα ,σχεδιο για το πρωτο και  αραδιασμα γνωσεων για το δευτερο, οτι επρεπε να πω στα παιδια για να καταλαβουν ,οτι θα ηθελα να διδαξω ,το θεμα το ηξερα πολυ καλα και ημουν εκει τυχερη ,πηρα 92.
Τίτλος: Απ: ειδικη διδακτικη αρχαιων
Αποστολή από: fivo στις Ιουλίου 31, 2009, 07:52:37 pm
Ειναι  βιβλια  του  εμπριου. Του  Ασπρουλακη  ειναι  εκδοσεις  Κωδικας, του  Καραγεωργιου  δεν  θυμαμαι. Εθκολα  θα  τα  βρεισ  σε  καποιο  μεγαλο  βιβλιοπωλειο  Αθηνας.
σε ευχαριστω πολυ και παλι βασιλη. :)
ειναι διδακτικες αρχαιων, σωστα;