Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Διάφορα θέματα για την εκπαίδευση => Διάφορα Εκπαιδευτικά θέματα => Μήνυμα ξεκίνησε από: Mixanikos_HY στις Σεπτεμβρίου 09, 2009, 07:14:43 pm
-
http://www.tanea.gr/default.asp?pid=2&artid=4535339&ct=2
Αν οι δάσκαλοι αμείβονταν με μισθούς τραπεζιτών, θα ελάμβαναν τα παιδιά καλύτερη εκπαίδευση; Σε αυτό ακριβώς το ερώτημα φιλοδοξεί να απαντήσει ένα πρωτοποριακό πείραμα που αρχίζει σήμερα, μαζί με τη νέα σχολική χρονιά, στη Νέα Υόρκη.
Oι ετήσιες απολαβές των οκτώ δασκάλων που θα αναλάβουν να διδάξουν τα 120 παιδιά της Γ΄ τάξης του Δημοτικού στο σχολείο ΤΕΡ (Τhe Εquity Ρroject, Σχέδιο Δικαιοσύνη) του Ουάσιγκτον Χάιτς, μιας μη προνομιούχου γειτονιάς του Μανχάταν, θα είναι 125.000 δολάρια - πέραν αυτών, όμως, υπάρχουν ετήσια μπόνους που φτάνουν ακόμα και τα 25.000 δολάρια, άριστη ιατροφαρμακευτική περίθαλψη για όλους, συνταξιοδοτικά οφέλη καθώς και η δυνατότητα 12μηνης άδειας άνευ αποδοχών κάθε πέντε χρόνια. Όλα αυτά, την ώρα που ο μέσος ετήσιος μισθός ενός δασκάλου στις ΗΠΑ είναι μόλις 40.412 δολάρια. Πρόκειται για ένα μοναδικό σχολείο, ένα μοναδικό πείραμα στο οποίο θέτουν τις ελπίδες τους οι ειδικοί ώστε να απαντηθεί ένα φλέγον ερώτημα: οι καλύτερες αμοιβές για τους δασκάλους ισοδυναμούν με καλύτερη εκπαίδευση για τους μαθητές;
Η χρηματοδότηση
Πίσω από το ΤΕΡ βρίσκεται ο 32χρονος Ζέκε
-
http://www.tanea.gr/default.asp?pid=2&artid=4535339&ct=2
«Δεν πιστεύω πως μπορεί κανείς να πάρει έναν μέτριο δάσκαλο, να του δώσει περισσότερα χρήματα και να τον κάνει σπουδαίο», λέει ο
-
Σίγουρα αυτά που λες δασκαλίτσα είναι σημαντικά. Αλλά εξίσου σημαντικό είναι να μην σκέφτεσαι το πώς θα επιβιώσεις και να είσαι απορροφημένος μόνο στο μάθημα σου. Επίσης, η συνεχής αξιολόγηση, και (αν θέλετε) και η "απειλή" απόλυσης των ανεπαρκών δασκάλων είναι ένα κίνητρο για να δουλέψουν πιο πολύ, προκειμένου να παραμείνουν στο σχολέιο και να κάνουν αυτό που αγαπάνε.
-
Εδώ είναι η ουσία και το μήνυμα του κειμένου και της όλης έρευνας...Οδάσκαλος δε θα αλλάξει τίποτα απολύτως,σε κανέναν τομέα.Και εγώ πιστεύω πως η διδακτική του,ο τρόπος που αντιμετωπίζει τους μαθητές,η παιδαγωγική του επάρκεια,οι γνώσεις του,η γενικότερη κατάρτισή του δε θα αλλάξουν καθόλου.Το μόνο που θα αλλάξει θα είναι ίσως το μεγαλύτερο χαμόγελό του στο τέλος του μηνός που θα πληρώνετα
Αν ξεραν ότι δε θα αλλάξει όπως περίπου ντετερμινιστικά προεξοφλείς δε θα έκαναν το πείραμα..
Είναι ένα ενδιαφέρον πείραμα και περιμένω τα αποτελεσματα του
κι εγώ..και βασικά το έβαλα για να καταλάβουμε γιατί η ΗΠΑ δε θα πάψει να ηγείται και στην μετά κρίση εποχή..πιστεύω ότι είναι ενδεικτικό..
-
Ωραίο το θέμα. Ωραίο και το πείραμα. Ακόμη καλύτερος ο μισθός, αλλά και οι υποχρεώσεις των εκπαιδευτικών. Αν μπορούσαν να προστεθούν και λίγα λεφτουλάκια στις υποδομές νομίζω ότι θα ήταν πολύ καλύτερα. Γιατί όσο καλός κι αν είσαι, όσα λεφτά κι αν παίρνεις, όσο κι αν εκπαιδεύεσαι- αξιολογείσαι διαρκώς, αν πρέπει να δουλέψεις σε κοτέτσι δύσκολα θα είναι τα πράγματα. Αλήθεια σε τι σχολεία θα εφαρμοστεί το πείραμα άραγε. Στα χοιροστάσια των "γκέτο" ή στα καλά των προαστίων.
Να το παρακολουθήσουμε....
-
ΟΟΣΑ: Στους... καλοπληρωμένους οι έλληνες δάσκαλοι
Παρά την αλματώδη αύξηση των Ελλήνων που φοιτούν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, η χώρα μας υστερεί ακόμα πολύ στη διάδοση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης σε σχέση με άλλα κράτη του δυτικού κόσμου.
Επιμέλεια Γιώργος Χρηστίδης
Σύμφωνα με την έκθεση "Ματιές στην εκπαίδευση 2009", του Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης(ΟΟΣΑ), στην Ελλάδα, ενώ στις ηλικίες 55 - 64 ετών το ποσοστό των πτυχιούχων είναι μόλις 15%, στις ηλικίες από 25 - 34 το νούμερο αυτό εκτοξεύεται στο 25%. Ως χώρα, ωστόσο, έχουμε πολύ δρόμο ακόμη να διανύσουμε, αφού τα κράτη που βρίσκονται στις υψηλότερες θέσεις της λίστας -Καναδάς, Νότια Κορέα, Ιαπωνία, Νέα Ζηλανδία- έχουν ποσοστά που στους νεότερους κυμαίνονται μεταξύ 50% - 52% και στους γηραιότερους από 25% - 40%.
Σε ιδιαίτερα καλή θέση βρίσκεται η χώρα όσον αφορά τον αριθμό των μαθητών του δημοτικού ανά αίθουσα διδασκαλίας. Σε κάθε τάξη υπάρχουν κατά μέσο όρο 18 παιδιά, τη στιγμή που στην "πλούσια" και βιομηχανική Νότια Κορέα ο αριθμός τους ξεπερνά τους 30. Στην ίδια, περίπου, κατάσταση με εμάς βρίσκεται το Λουξεμβούργο-17 μαθητές σε κάθε τάξη.
Μπορεί το θέμα των απολαβών των πρωτοδιόριστων ελλήνων εκπαιδευτικών να έχει απασχολήσει πολλές φορές την επικαιρότητα, σύμφωνα όμως με τα στοιχεία του ΟΟΣΑ τους μισθούς του εκπαιδευτικού προσωπικού στην Ελλάδα θα τους ζήλευαν οι συνάδελφοί τους πολλών ανεπτυγμένων χωρών. Για παράδειγμα, οι ετήσιες αποδοχές των πρωτοδιόριστων δασκάλων στην Ελλάδα σε μονάδες αγοραστικής δύναμης φτάνουν τα 26.326 δολ. και είναι υψηλότερες σε σχέση με χώρες όπως η Ισλανδία (22.443), η Γαλλία (23.640) και η Ιταλία 24.945).
Μονάδες αγοραστικής αξίας βασικών μισθών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης ανά χώρα
Λουξεμβούργο / 49.902
Ελβετία / 41.998
Ηνωμένες Πολιτείες / 35.907
Ολλανδία / 34.272
Ισπανία / 34.250
Ελλάδα / 26.326
Ιταλία / 24.945
Ισλανδία / 22.443
Πορτογαλία / 21.304
Νέα Ζηλανδία / 19.326
Μεξικό / 14.006
ΕΦΗΜ.ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ
τετοιες εκθεσεις αν διαβαζει ο υπουργος παιδειας σας βλεπω δεν σας βλεπω με μισθους τραπεζικων..με μισθο κλητηρα τραπεζας ισως... 8)
-
Αν ξεραν ότι δε θα αλλάξει όπως περίπου ντετερμινιστικά προεξοφλείς δε θα έκαναν το πείραμα..
Σιγά μην κάνω και βουντού για να δω τα αποτελέματα του πειράματος...
Κοίτα,αυτοί πειραματίζονται και καλά κάνουν.Δικαίωμά τους να θίγουν το θέμα των απολαβών των δασκάλων και πάνω σε αυτό να βασίζουν τις επιδόσεις τους εντός τάξης.
Εγώ μιλάω για την επιθυμία να μπεις στην τάξη χωρίς να περιμένεις το τέλος του μήνα να πάρεις τα φράγκα σου και να πας στο σπιτάκι σου.Μιλάω για εκείνους που γουστάρουν το δασκαλίκι.
Από κει και πέρα,δε μπορείς εκ προοιμίου να θέτεις δήθεν βάσεις για να αποδείξεις ότι αν θα πληρωθούν περισσότερο θα βελτιωθεί και η επαγγελματική τους επάρκεια.Αν ήταν έτσι,αν παίρναμε περισσότερα φράγκα αυτομάτως θα γινόμασταν και καλύτεροι εκπαιδευτικοί ή έστω θα γνωρίζαμε περισσότερο το γνωστικό αντικέιμενο με το οποίο ασχοληθήκαμε ως σπουδάζοντες-ζουσες.
Και αν ίσχυε αυτή η αναλογία(μεγαλύτεροι μισθοί-καλύτερες διδασκαλικές επιδόσεις)θα είμασταν όλοι και όλες αξιόλογοι δάσκαλοι-δε θα βαριόμασταν καθόλου και ποτέ-θα ασχολούμασταν πολύ περισσότερο με τους μαθητές μας κλπ.Αλλά,όπως λέει και το παραπάνω κείμενο από τη rozygr είμαστε από τους πιό καλοπληρωμένους από τις αναπτυσόμενες χώρες,αλλά παρόλ'αυτά εγώ δε βλέπω καμιά ποιοτική αναβάθμιση της διδασκαλίας...
Τέλος πάντων,δε θέλω να το παίζω έξυπνη ούτε να προκαταβάλλω τα αποτελέσματα του πειράματος.Απλά λέω ό,τι βλέπω τόσα χρόνια.Αν το γουστάρεις,το κάνεις όπως και να χει.Φυσικά,οι καλύτερες απολαβές δε θα "χάλαγαν" κανέναν.Ανταμοιβή και ευόδωση των κόπων και των προσπαθειών και απολύτως θεμιτό.
Μακάρι να μη μας καθορίζει πάντως ως δασκάλους το ποσό που παίρνουμε κάθε μήνα.Χοντρή ξεφτίλα θα ταν!
Οψώμεθα...
-
Σίγουρα έχεις δίκιο, αν δεν θες να μπεις σε τάξη, αν δεν το γουστάρεις αυτό που κάνεις δεν υπάρχει περίπτωση να είσαι επιτυχημένος. ΑΛΛΑ όταν ο δάσκαλος, ο νεοδιόριστος που έχει και περισσότερη όρξη για δουλειά, παίρνει 900 ευρώ το μήνα και ανγκάζεται να κάνει και δεύτερη δουλειά, όχι γιατί θέλει αλλά γιατί αλλιώς δεν τα βγάζει πέρα, εκ των πραγμάτων δεν μπορεί να είναι καλός στη δουλειά του. Και δεν μπορεί γιατί η διδασκαλία είναι μία από τις πιο δύσκολες ΄και κουραστικές δουλειές. Δεν μπορείς να έισαι full time δάσκαλος και τατυτόχρονα να δουλε'υεις και το βράδυ ως σερβιτόρος, ντελιβεράς, μουσικός κλπ.
Συνεπώς, για να μην μακρυλογώ και γίνομαι κουραστική, ο μεγαλύτερος μισθός δεν μπορεί μόνος του να κάνει το δάσκαλο καλύτερο, αλλά μπορεί να τον βοηθήσει να επικεντρωθεί στη δουλειά του και να γίνει καλύτερος. Ακόμα, αν το θέλετε, ο μεγαλύτερος μισθός μπορεί να τον βοηθήσει και πρακτικά στη χώρα μας να κ΄ανει καλύτερο μάθημα. Και εξηγώ. Επιμορφώσεις από το υπουργείο δεν έχουμε, όποιος θέλει να πλουτίσει τις γνώσεις του πρέπει να πληρώσει... Οι περισσότεροι (αν όχι όλοι) βάζουμε λεφτά από την τσέπη μας (τουλάχιστον στα νηπιαγωγεία) για να εξοπλίσουμε τις τάξεις μας.... Τα βιβλία που πρέπει να αγοράσουμε.... Όλα αυτά θέλουν χρήματα, τα οποία δεν φτάνουν τα άτιμε στην Ελλάδα όπως και να το κάνουμε και ό,τι και να λένε!!! Η καθημερινότητα εμένα άλλα μου λέει!!!!!!!
-
Αν ξεραν ότι δε θα αλλάξει όπως περίπου ντετερμινιστικά προεξοφλείς δε θα έκαναν το πείραμα..
Σιγά μην κάνω και βουντού για να δω τα αποτελέματα του πειράματος...
Κοίτα,αυτοί πειραματίζονται και καλά κάνουν.Δικαίωμά τους να θίγουν το θέμα των απολαβών των δασκάλων και πάνω σε αυτό να βασίζουν τις επιδόσεις τους εντός τάξης.
Εγώ μιλάω για την επιθυμία να μπεις στην τάξη χωρίς να περιμένεις το τέλος του μήνα να πάρεις τα φράγκα σου και να πας στο σπιτάκι σου.Μιλάω για εκείνους που γουστάρουν το δασκαλίκι.
Από κει και πέρα,δε μπορείς εκ προοιμίου να θέτεις δήθεν βάσεις για να αποδείξεις ότι αν θα πληρωθούν περισσότερο θα βελτιωθεί και η επαγγελματική τους επάρκεια.Αν ήταν έτσι,αν παίρναμε περισσότερα φράγκα αυτομάτως θα γινόμασταν και καλύτεροι εκπαιδευτικοί ή έστω θα γνωρίζαμε περισσότερο το γνωστικό αντικέιμενο με το οποίο ασχοληθήκαμε ως σπουδάζοντες-ζουσες.
Και αν ίσχυε αυτή η αναλογία(μεγαλύτεροι μισθοί-καλύτερες διδασκαλικές επιδόσεις)θα είμασταν όλοι και όλες αξιόλογοι δάσκαλοι-δε θα βαριόμασταν καθόλου και ποτέ-θα ασχολούμασταν πολύ περισσότερο με τους μαθητές μας κλπ.Αλλά,όπως λέει και το παραπάνω κείμενο από τη rozygr είμαστε από τους πιό καλοπληρωμένους από τις αναπτυσόμενες χώρες,αλλά παρόλ'αυτά εγώ δε βλέπω καμιά ποιοτική αναβάθμιση της διδασκαλίας...
Τέλος πάντων,δε θέλω να το παίζω έξυπνη ούτε να προκαταβάλλω τα αποτελέσματα του πειράματος.Απλά λέω ό,τι βλέπω τόσα χρόνια.Αν το γουστάρεις,το κάνεις όπως και να χει.Φυσικά,οι καλύτερες απολαβές δε θα "χάλαγαν" κανέναν.Ανταμοιβή και ευόδωση των κόπων και των προσπαθειών και απολύτως θεμιτό.
Μακάρι να μη μας καθορίζει πάντως ως δασκάλους το ποσό που παίρνουμε κάθε μήνα.Χοντρή ξεφτίλα θα ταν!
Οψώμεθα...
Primum vivere deinde philosopharι ελεγαν οι λατινοι.δηλ πρωτα να ζεις(τουτεστιν να καλυπτεις βασικες βιοτικες αναγκες και μετα να φιλοσοφεις).φιλη δασκαλιτσα σκεφτεσαι πολυ σωστα ως ατομο της ηλικιας σου...κι εγω στη θεση σου πριν 15 σχεδον χρονια τα ιδια θα'λεγα και ισως με μεγαλυτερο παθος...σιγουρα τα λεφτα δεν κανουν το δασκαλο,γιατι δασκαλος ειναι ιδεα η οπως θελεις πεστο...ομως οταν ο δασκαλος εξαρταται απο το μισθο του,και πια δεν του στελνει ο μπαμπας το μηνιατικο,κι εχει ο ανθρωπος να συντηρησει οικογενεια παιδια,οι λογαριασμοι τρεχουν, εχει στεγαστικα να ξεχρεωσει και αλλες υποχρεωσεις - καθενας τα δικα του,κι ολα αυτα πρεπει να βγουν απο περιπου 2000-2200 το μηνα που ειναι ο μ.ο οικογενειακων εισοδηματων στην Ελλαδα,τι θα πεις?οτι ο ανθρωπος αυτος καποια στιγμη δε θ'απογοητευτει?δε θα τον πιασει κριση σκεφτομενος αυτα που παραγει κι αυτα που απολαμβανει?δε θα συνδεσει στο μυαλο του την αποδοση του με την οικονομικη αποτιμηση της?δε θα πεσει ψυχολογικα ?ολα θα τα παθει κι αυτο θα φανει και στη δουλεια του και στο σπιτι του.δυστυχως τα οικονομικα προβληματα διαλυουν οικογενειες...ειναι δυνατον να μη μειωσουν την αποδοση?
και κατι αλλο με τον τροπο που γινεται το πειραμα,ουσιαστικα ιδανικες συνθηκες για οποιον αγαπαει και ψαχνει τη δουλεια του,ετσι που τους "τρεχει"με τα σεμιναρια και τη συνεχη αξιολογηση δεν τους αφηνει περιθωρια να μην βελτιωθουν-πρεπει να ναι πολυ αδιαφορος αυτος που δε θ'αποδωσει...
ΥΓ εμμακι θελει μια μικρη διορθωση η πρωτη γραμμη σου και η πεμπτη
ΥΓ2 ΕΜΜΑΚΙ ΞΑΝΑΚΟΙΤΑ 5-6 ΓΡΑΜΜΗ
-
:-\ :-\ :-\
Η ταχύτητα ποτέ δεν έκανε καλό σε κανέναν!!!!!!!!!!!!!
-
Γιατί δε βάζουν στην έρευνα και τους δασκάλους της Αλβανίας, της Τουρκίας, της
-
ΕΜΜΑΚΙ ξανακοιτα 5-6 γραμμη ;D ;D ;D ;D ;Dσου εφιστω την προσοχη
-
ΕΜΜΑΚΙ ξανακοιτα 5-6 γραμμη ;D ;D ;D ;D ;Dσου εφιστω την προσοχη
αυτα ειναι ασημαντα!την 5η γραμμη απο το τελος να δει διοτι
αυτο:
Ακόμα, αν το θέλετε, ο μεγαλύτερος μισθός μπορεί να τον βοηθήσει και πρακτικά στη χώρα μας να κ΄λανει καλύτερο μάθημα.
κινδυνευει να παρερμηνευτει σφοδρα (χουμορ κανω)
-
Σιγά μην κάνω και βουντού για να δω τα αποτελέματα του πειράματος...
Κοίτα,αυτοί πειραματίζονται και καλά κάνουν.Δικαίωμά τους να θίγουν το θέμα των απολαβών των δασκάλων και πάνω σε αυτό να βασίζουν τις επιδόσεις τους εντός τάξης.
Εγώ μιλάω για την επιθυμία να μπεις στην τάξη χωρίς να περιμένεις το τέλος του μήνα να πάρεις τα φράγκα σου και να πας στο σπιτάκι σου.Μιλάω για εκείνους που γουστάρουν το δασκαλίκι.
Πριν από 50 περίπου χρόνια που υπήρχαν 2 ανταγωνιστικά συστήματα οικονομίας στην πράξη (Καπιταλισμός στη Δύση και Κομμουνισμός στην ΕΣΣΔ) οι ΗΠΑ αποσβολωμένες παρατηρούσαν την εκτόξευση του πρώτου τεχνητού δορυφόρου σε τροχιά γύρω από τη Γη όχι από τους ίδιους αλλά από τους "μισητούς" σοβιετικούς..Το λεγόμενο Sputnick shock τους έκανε να προβληματιστούν και να δουν τί έφταιξε..Αυτό που αποφάσισαν ήταν να επενδύσουν μεγάλο ποσοστό του ΑΕΠ στην Παιδεία (σ.σ ΛΕΦΤΑ και μάλιστα πολλά) και στο Ανθρώπινο Κεφάλαιο...τα αποτελέσματα γνωστά..Τί θέλω να πω με αυτό..οι ΗΠΑ αυτή τη στιγμή έχουν σχετικά μεγάλο πρόβλημα απορροφητικότητας "μυαλών" τόσο λόγω παγκοσμιοποίησης (τα "μυαλά" τα προσελκύει σε μεγάλο βαθμό η ανερχόμενη δύναμη Κινα αλλά και η σταθερή Ευρώπη) αλλά και λόγω υποβαθμισμένης για τα αμερικανικά δεδομένα εκπαίδευσης..Κατά την ταπεινή προσωπική μου άποψη αυτό το πείραμα γίνεται για να δουν αν μέσω του μισθου αυξηθει η "παραγωγικότητα"του δασκάλου και μέσω αυτού η παραγωγή περισσότερων εγχώριων "μυαλών"...η οποία θα οδηγήσει δυνητικά στην ανάπτυξη της οικονομίας και θα επιτρέψει στις ΗΠΑ να κρατήσει τα ηνία της υπερδύναμης στο σημερινό ραγδαία μεταβαλλόμενο κόσμο..Εμείς που επενδύουμε? Επενδύουμε στη γνώση? Επενδύουμε στο ανθρώπινο κεφάλαιο? Το δασκαλίκι για κάποιες χώρες (ΗΠΑ ΚΙνα Ιαπωνια) είναι μέσο παραγωγής πλούτου από την νέα ιντελιγκένσια που θα προκύψει στο χώρο της Οικονομίας/Πληροφορικής/Ενεργειας, ενώ για άλλες (Ελλάδα) λογιστική σχέση μηδενικού αθροίσματος (Δασκαλοι που φεύγουν - Δασκαλοι που προσλαμβάνονται) χωρίς συγκεκριμένη στόχευση για την ευημερία της χώρας. Και για όσους δεν κατάλαβαν τι θελω να πω θα το πω με ένα παράδειγμα:
Δασκαλακης Κωνσταντινος
΅Αυτό είναι το όνομα του συμφοιτητή μου από το ΕΜΠ η διδακτορική διατριβή του οποίου απέσπασε το πρώτο βραβείο από την διεθνή Ενωση Επιστημόνων Πληροφορικής. Όπως διαβάζουμε στα ΝΕΑ:
Απόφοιτος του Τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, με βαθμό 9,98 στα 10, με μεταπτυχιακές και διδακτορικές σπουδές στο Πανεπιστήμιο του Μπέρκλεϊ, ο Κωνσταντίνος Δασκαλάκης θεωρείται ένα από τα πιο λαμπρά μυαλά διεθνώς. Μάλιστα σε περίπου έναν μήνα θα μπει στις αίθουσες του Πανεπιστημίου ΜΙΤ της
-
Δε θέλω να με παρεξηγείτε...Δήμητρα68,αυτά που λες είναι απολύτως κατανοητά και πίστεψε με:και εγώ στους μικρομεσαίους ανήκω,με πατέρα ελεύθερο επαγγελματία να δουλεύει κυριολεκτικά 20 ώρες το 24ωρο,οπότε κάθε άλλο παρά κατά του μέτρου για αύξηση των μισθών στους δασκάλους και μεγαλύτερο ποσοστό του ΑΕΠ στη Δημόσια Παιδεία είμαι.Εξάλλου,η ιδεολογία μου και μόνο δε θα μου επέτρεπε να πάω κόντρα στην αύξηση των κερδών του λαού...ΠΟΤΕ!Μακάρι να παίρναμε πολύ καλύτερους μισθούς..σίγουρα και η ποιότητα ζωής ως ένα βαθμό να γινόταν πολύ καλύτερη!
Είμαι ακριβώς στην αντίπερα όχθη σε ό,τι αφορά τα συμφέροντα της πλουτοκρατίας και οπωσδήποτε θέλω να είναι όλα για το λαό και φυσικά για τους δασκάλους που μόχθησαν να τελειώσουν τις σπουδές τους,αλλά που πάνω απ'όλα είναι άνθρωποι και ζητούν αυτό το "κάτι παραπάνω" ως επιβεβαίωση...
Απλά συνταίριαξα την όλη κατάσταση με το ιδεολογικό υπόβαθρο που (πρέπει να) έχει ο δάσκαλος.
Μηχανικέ Η/Υ,σημαντικές οι πληροφορίες σου!Σ'ευχαριστώ!
-
Αν το κατάλαβα καλά δεν είναι μόνο τα λεφτά η διαφορά. Η πειραματική ομάδα θα έχει αυξημένες απολαβές, αλλά και αυξημένες ευκαιρίες για επιμόρφωση, ανατροφοδότηση και κριτικό στοχασμό με καθοδήγηση συν το ήδη ανεβασμένο επίπεδο των μελών της, που ανέφερε και η emmaki. Αναρωτιέμαι αν θα αξιολογηθούν και αυτές οι παράμετροι. Ας υπήρχε και μια ομάδα ελέγχου όπου η διαφορά θα ήταν μόνο ο μισθός.
και σταματήστε να πειράζετε τη φίλη μου emmaki για τα τυπογραφικά γιατί άντε. Ο άσφαλτος πρώτος τον λίθον μπαλέτο.
-
Αν το κατάλαβα καλά δεν είναι μόνο τα λεφτά η διαφορά. Η πειραματική ομάδα θα έχει αυξημένες απολαβές, αλλά και αυξημένες ευκαιρίες για επιμόρφωση, ανατροφοδότηση και κριτικό στοχασμό με καθοδήγηση συν το ήδη ανεβασμένο επίπεδο των μελών της, που ανέφερε και η emmaki. Αναρωτιέμαι αν θα αξιολογηθούν και αυτές οι παράμετροι. Ας υπήρχε και μια ομάδα ελέγχου όπου η διαφορά θα ήταν μόνο ο μισθός.
Καλή επίσημανση, Ritalamp. Άντε, γιατί το τελευταίο διάστημα μιλάμε όλο για λεφτά στο forum και κάποια στιγμή ένιωσα ότι έχουμε γίνει σαν τον Τάπα στον "Συμβολαιογράφο" που μέτραγε συνέχεια τα δίστηλα και τα κολωνάτα που μάζευε στο μπαούλο του και γύρω του σκορπούσε τη δυστυχία.
-
ΟΟΣΑ: Στους... καλοπληρωμένους οι έλληνες δάσκαλοι
Μπορεί το θέμα των απολαβών των πρωτοδιόριστων ελλήνων εκπαιδευτικών να έχει απασχολήσει πολλές φορές την επικαιρότητα, σύμφωνα όμως με τα στοιχεία του ΟΟΣΑ τους μισθούς του εκπαιδευτικού προσωπικού στην Ελλάδα θα τους ζήλευαν οι συνάδελφοί τους πολλών ανεπτυγμένων χωρών. Για παράδειγμα, οι ετήσιες αποδοχές των πρωτοδιόριστων δασκάλων στην Ελλάδα σε μονάδες αγοραστικής δύναμης φτάνουν τα 26.326 δολ. και είναι υψηλότερες σε σχέση με χώρες όπως η Ισλανδία (22.443), η Γαλλία (23.640) και η Ιταλία 24.945).
Αυτό όμως που δεν αναφέρει καθόλου το άρθρο είναι ότι οι μισθοί των εκπαιδευτικών μπορεί ως νεοδιοριζόμενοι να είναι "υψηλοί"- ας καγχάσω, αλλά μένουν σχεδόν οι ίδιοι και μετά από 20 χρόνια υπηρεσίας, γεγονός που δεν ισχύει σε κανένα άλλο κράτος! Δεν υπάρχει τίποτα χειρότερο από τη μισή αλήθεια... :-\
-
Ευχαριστούμε Mixanikos_HY. Ωραίο θέμα. :)
-
Όταν πρωτοδιορίστικα συναντήθηκα με συγγενή μου, εκπαιδευτικό από το
-
Ευχαριστούμε Mixanikos_HY. Ωραίο θέμα. Smiley
Ναι ωραίο θέμα αλλά δεν βλέπω προσωπικές γνώμες..εσύ τι πιστεύεις flair? Το θέμα είναι απλά τα παραπάνω λεφτά χωρίς να αλλάξει το γενικότερο οικοδόμημα ή κάτι άλλο?
-
Η βελτίωση του παιδαγωγικού έργου θα προκύψει αναμφίβολα από την επιμόρφωση, τον συναγωνισμό, την καθοδήγηση, την καλύτερη οργάνωση κλπ. Ο υψηλός μισθός είναι απαραίτητος, για να κινητοποιηθούν περισσότερο οι εκπαιδευτικοί, ειδικά όσοι δεν έχουν και ιδιαίτερο μεράκι.
Ο καλός μισθός είναι, αν θέλεις, τα ωραία ρούχα που θα σου δώσουν, για να πας σε μια γιορτή. Δεν τα χρειάζεσαι, για να περάσεις καλά. Είναι σίγουρο όμως ότι, αν στα δώσουν, η ψυχολογία σου θα ανεβεί πολύ περισσότερο, γιατί θα νιώθεις ότι έχεις ένα καλύτερο επίπεδο διαβίωσης και γιατί σίγουρα θα αισθανθείς κάποιου είδους αναγνώριση. Γιατί η αναγνώριση στη δουλειά, που για εμένα είναι ίσως το σημαντικότερο κίνητρο παραγωγικότητας, δεν προέρχεται μόνο από τους συναδέλφους ή από τους ευχαριστημένους "πελάτες" (μαθητές στην περίπτωσή μας), αλλά και από αυτόν που σε προσέλαβε. Ο καλός μισθός, η προαγωγή ανάλογα με την απόδοση είναι ένα είδος αναγνώρισης εκ μέρους του.
Αλλιώς, θα γυρίσει ο άλλος και θα σου πει: Καλές οι επιμορφώσεις και τα σεμινάρια, αλλά γιατί να τρέχω εγώ σαν το
-
Συμφωνώ απόλυτα με την apri!Και πολύ εύστοχη η παρομοίωση!!
-
Η βελτίωση του παιδαγωγικού έργου θα προκύψει αναμφίβολα από την επιμόρφωση, τον συναγωνισμό, την καθοδήγηση, την καλύτερη οργάνωση κλπ. Ο υψηλός μισθός είναι απαραίτητος, για να κινητοποιηθούν περισσότερο οι εκπαιδευτικοί, ειδικά όσοι δεν έχουν και ιδιαίτερο μεράκι.
Ο καλός μισθός είναι, αν θέλεις, τα ωραία ρούχα που θα σου δώσουν, για να πας σε μια γιορτή. Δεν τα χρειάζεσαι, για να περάσεις καλά. Είναι σίγουρο όμως ότι, αν στα δώσουν, η ψυχολογία σου θα ανεβεί πολύ περισσότερο, γιατί θα νιώθεις ότι έχεις ένα καλύτερο επίπεδο διαβίωσης και γιατί σίγουρα θα αισθανθείς κάποιου είδους αναγνώριση. Γιατί η αναγνώριση στη δουλειά, που για εμένα είναι ίσως το σημαντικότερο κίνητρο παραγωγικότητας, δεν προέρχεται μόνο από τους συναδέλφους ή από τους ευχαριστημένους "πελάτες" (μαθητές στην περίπτωσή μας), αλλά και από αυτόν που σε προσέλαβε. Ο καλός μισθός, η προαγωγή ανάλογα με την απόδοση είναι ένα είδος αναγνώρισης εκ μέρους του.
Αλλιώς, θα γυρίσει ο άλλος και θα σου πει: Καλές οι επιμορφώσεις και τα σεμινάρια, αλλά γιατί να τρέχω εγώ σαν το
-
Καλή μου Δήμητρα, δεν καταλαβαίνω πού είναι η ένστασή σου. Τα ίδια πράγματα λέμε με άλλα λόγια.
Ο άνθρωπος δουλεύει και για το ζην και για το ευ ζην ή για να επιστρέψω στο παράδειγμα που έδωσα, και για τα ρούχα και για τα καλά ρούχα.
-
Να τι εννοω: το να πας στη γιορτη φορωντας καθαρα αλλα παλια καθημερινα ρουχα,ΟΚ δεν εγινε και τιποτα παλι μπορεις να διασκεδασεις γιατι σ'αυτη την περιπτωση ειναι στο χερι σου να περασεις καλα-αφου μπορεις να πας!ομως,αν κοιταξουμε γυρω μας,θα δουμε οτι-για να επιστρεψω στο παραδειγμα σου-εδω δε μπορεις να πας στη γιορτη!!! αυτο συμβαινει στην Ελλαδα με τους μισθους των εκπαιδευτικων,αφου δυσκολα αντεπεξερχονται στην καθημερινοτητα...και μιλαω παντα για οικογενειες-ετσι καταλαβα το παραδειγμα σου,ερμηνευοντας το αυτολεξι και το θεωρησα προσβλητικο,για το μεγεθος του προβληματος! ???
-
Δήμητρα συμφωνώ απόλυτα μαζί σου!!!
Όταν εκπαιδευτικός με 32 χρόνια υπηρεσίας και σε παραμεθώριο, παίρνει 1500 ευρώ το μήνα, τι να πρωτοκάνει;;;;; Να πληρώσει ενοίκιο; Να πληρω΄σει λογαριασμούς; Φροντιστήρια των παιδιών; Έξοδα άλλα των παιδιών; Έξοδα προσωπικά; Έξοδα για τη δουλαειά του (βιβλία, σεμινάρια κλπ);;;;
Νομίζω ότι ο μισθός των εκπαιδευτικών προσβάλει τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς και ολόκληρη την κοινωνία μας.
Α!!! Προχθές μιλούσα με το θείο μου από τη
-
Συμφωνώ απόλυτα με το ότι ο εκπαιδευτικός δεν είναι καλοπληρωμένος και ότι καλό θα ήταν να έπαιρνε περισσότερα. Δεν συμφωνώ όμως με το ότι η κατάστασή του είναι τόσο τραγική, για μην μπορεί να κάνει τίποτα στη ζωή του και να μην μπορεί να συμμετάσχει σε καμιά "γιορτή". Μεγάλωσα σε μια οικογένεια με τρία παιδιά, όπου ο μόνος μισθός που έμπαινε στο σπίτι ήταν ενός εκπαιδευτικού. Δεν ήταν η ζωή μας εύκολη, αλλά δεν ήταν και τραγική και τόσο δύσκολη, για να ισχυριστώ ότι είχαμε μια στερημένη ζωή μέσα στη φτώχια. Και σημειωτέον ότι σπουδάσαμε και τα τρία παιδιά. Ξέραμε όμως ποια ήταν τα οικονομικά μας όρια και δεν τα ξεπερνούσαμε. Έτσι, δεν μεγαλώσαμε μέσα στην άνεση, αλλά δεν μπορώ να πω ότι πεινάσαμε κιόλας ούτε ότι στερηθήκαμε τα πάντα. Αυτό γιατί το βρίσκεις προσβλητικό;
Τώρα όσον αφορά το εξωτερικό, εγώ είμαι της γνώμης και το έχω ξαναπεί ότι οι συγκρίσεις έχουν σχετική αξία. Κι αυτό, γιατί δεν γνωρίζουμε ούτε το ωράριο των ξένων εκπαιδευτικών (π.χ πόσες ώρες δουλεύουν οι εκπαιδευτικοί στις χώρες αυτές και ποιες υποχρεώσεις έχουν) ούτε το κόστος ζωής στις χώρες αυτές ούτε τη νοοτροπία των κατοίκων.
Σ' εμάς λ.χ θεωρείται λογικό (και όχι ένδειξη υπερβολής και νεοπλουτισμού) να βγούμε έξω το Σαββατοκύριακο, να αγοράσουμε αυτοκίνητο και σπίτι κάποια στιγμή στη ζωή μας, να πάμε διακοπές όποτε έχει αργία, να αντικαθιστούμε σε τακτά χρονικά διαστήματα συσκευές, κινητά κλπ. Σε άλλους λαούς αυτά είναι περιττά και δεν θα έμπαιναν ποτέ στη διαδικασία να πάρουν δάνειο, για να καλύψουν αυτές τις ανάγκες. Μπορεί όμως να είναι υποχρεωμένοι να ξοδεύουν περισσότερα σε θέρμανση, σε εισιτήρια, σε φόρους, σε περίθαλψη κλπ.
Άρα, από τη στιγμή που δεν ξέρουμε τα έξοδα και τις υποχρεώσεις των άλλων, δεν μπορούμε να ασχολούμαστε με τα έσοδά τους και να κάνουμε συγκρίσεις.
-
Apri, αν αναφέρεσαι σε μένα, εγώ δεν έκανα σύγκριση έτσι στον αέρα. Μίλησα για μισθό σε μία χώρα που έχει πολύ πιο χαμηλό βιωτικό επίπεδο από την Ελλάδα και μίλησα για άτομο που ζει σε αυτή τη χώρα και έχει και εμπειρίες από τη δική μας. Ο θείος μου μένει εκεί 30 χρόνια. Ξέρει τόσο τη νοοτροπία των κατοίκων, όσο και την εκέι ζωή (κόστος, ανάγκες κλπ). Ο μισθός είναι υπέρ-αρκετός! Το ίδο και στο παράδειγμα του
-
emmaki, δεν αναφερόμουν σ' εσένα ειδικά. Μιλούσα γενικά. Άλλωστε, δεν μπορώ να εκφράσω άποψη για τις χώρες που αναφέρεις, γιατί ειλικρινά δεν ξέρω και πολλά πράγματα για τη ζωή εκεί. Για το