Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Τυπική Εκπαίδευση => Γενικό Λύκειο => Σχολικά μαθήματα => Φιλολογικά μαθήματα => Μήνυμα ξεκίνησε από: olgalia στις Δεκεμβρίου 08, 2009, 01:45:40 pm
-
Έχω μια τάξη 20 μαθητών χαμηλού επιπέδου σε γενικές γραμμές και πολύ ζωηρή. Κλασικά είναι 4-5 που ενδιαφέρονται και οι υπόλοιποι χαζεύουν, μιλάνε και κάνουν φασαρία, περισσότερη ή λιγότερη ανάλογα με τις μέρες. Σκεφτηκα για να κάνω πιο ενδιαφέρον το μάθημα, να το δουλέψω με ομάδες όπως ΑΣΕΠ. Φυσικά έχω πλήρη άγνοια πάνω στο θέμα, μια και το ελλην. κράτος δε θεωρεί απαραίτητη την εκπαίδευσή μας πάνω στις διάφορες μορφές διδασκαλίας :-\
Τέλος πάντων, για να μη μακρηγορώ, έφτιαξα το επισυναπτόμενο φύλλο εργασιών για το επόμενο μάθημα μπας και δούμε μια άσπρη μέρα.
Θα ήθελα παρα πολύ να ακούσω τις γνώμες και τις παρατηρήσεις σας, μια και πρώτη φορά καταπιάνομαι με κάτι τέτοιο και πρώτη φορά εργάζομαι στο πρωινό πρόγραμμα.
Πώς σας φαίνονται οι ερωτήσεις; έχετε να προτείνετε κάτι άλλο; που μπορώ να βρω ωραίες εικονίτσες να βάλω; ή στα λυκειόπαιδα δε χρειάζονται τέτοιες φιοριτούρες;
-
Έχω μια τάξη 20 μαθητών χαμηλού επιπέδου σε γενικές γραμμές και πολύ ζωηρή. Κλασικά είναι 4-5 που ενδιαφέρονται και οι υπόλοιποι χαζεύουν, μιλάνε και κάνουν φασαρία, περισσότερη ή λιγότερη ανάλογα με τις μέρες. Σκεφτηκα για να κάνω πιο ενδιαφέρον το μάθημα, να το δουλέψω με ομάδες όπως ΑΣΕΠ. Φυσικά έχω πλήρη άγνοια πάνω στο θέμα, μια και το ελλην. κράτος δε θεωρεί απαραίτητη την εκπαίδευσή μας πάνω στις διάφορες μορφές διδασκαλίας :-\
Τέλος πάντων, για να μη μακρηγορώ, έφτιαξα το επισυναπτόμενο φύλλο εργασιών για το επόμενο μάθημα μπας και δούμε μια άσπρη μέρα.
Θα ήθελα παρα πολύ να ακούσω τις γνώμες και τις παρατηρήσεις σας, μια και πρώτη φορά καταπιάνομαι με κάτι τέτοιο και πρώτη φορά εργάζομαι στο πρωινό πρόγραμμα.
Πώς σας φαίνονται οι ερωτήσεις; έχετε να προτείνετε κάτι άλλο; που μπορώ να βρω ωραίες εικονίτσες να βάλω; ή στα λυκειόπαιδα δε χρειάζονται τέτοιες φιοριτούρες;
νομίζω ότι οι ερωτήσεις σου καλύπτουν τους στόχους σου για το συγκεκριμένο κείμενο..θεωρώ ότι δεν χρειάζεται να βάλεις εικόνες και στολίδια.. τι τα θες? αυτές θα σχολιάζουν και θα σου ξεφύγουν.. είναι που είναι ζωηρά!!!όμως , γιατί το φύλλο το ονομάζεις ''φύλλο εργασίας- πληροφοριών''?? άλλο είναι το φύλλο πληροφοριών . Αν έδινες και τέτοιο θα έπρεπε να γράψεις στοιχεία π.χ. για το συγγραφέα ,, το νατουραλισμό..το δικό σου είναι καθαρά φύλλο εργασίας..μια χαρά μου φαίνεται
-
Ευχαριστώ! Έχεις δίκιο για τον τίτλο, το ονόμασα έτσι αρχικά γιατι δεν ήξερα τι ακριβώς θα γράψω μέσα! το διόρθωσα μετά.
Το δουλέψαμε σήμερα και μπορω να πω ότι τα αποτελέσματα ήταν αρκετά θετικά. Τους έβαλα αρχικά να δουλέψουν σε δυάδα με το διπλανό για να δω πώς θα πάει, και αργότερα λέω να τους βάλω σε ομάδες των τεσσάρων.
Λοιπόν, ήταν σαφώς πιο ήσυχα και οι περισσότεροι εργάστηκαν φιλότιμα. Δυστυχώς δεν μπόρεσα σε 1 ώρα να το βγάλω όλο, μόνο την 1η σελίδα βγάλαμε. υπήρχαν απορίες και ειδικά στην αρχή πήρε λιγο χρόνο μέχρι να ησυχάσουν όλοι και γενικά επειδή το επίπεδο της τάξης είναι χαμηλό τους έπαιρνε αρκετό χρόνο μέχρι να απαντήσουν όλοι.
Πάντως άρεσε αυτός ο τρόπος στους μαθητές, γεγονός που πολύ με χαροποίησε :) Μου είπαν, ωραίος αυτός ο τρόπος κυρία, έτσι θα τα έχουμε όλα συγκεντρωμένα στο φυλλάδιο και θα ξέρουμε ακριβώς τι θα διαβάσουμε στις εξετάσεις. Για να δούμε... πώς θα εξελιχθεί... γιατί βαριούνται κι εύκολα τα σκασμένα....
ΥΓ: για την ιστορία... τους έβαλα μία εικονίτσα στο τέλος με την οποία ουδείς ασχολήθηκε -καλό αυτό! :D
-
Πολύ καλό το φύλο εργασίας σου olgalia. Να και ένα καλό με τον Ασεπ, μας έδωσε ιδέες να πρωτοτυπήοουμε. Το μάθημα των κειμένων προσφέρεται για ωραία πράγματα, μουσικές ακροάσεις, Η/Υ, δαιδίκτυο, παράλληλα κείμενα.... Μπράβο σου!
-
olgalia, αν φτιάξεις κι άλλα φύλλα ανέβασε τα , αν θες και μπορείς....οι ερωτήσεις σου είναι πολύ καλές.. απλές και εύστοχες !!!ούτε πολλές, ούτε λίγες .. ακριβώς όσα χρειάζονται
-
Αχ, σας ευχαριστώ πολύ για τα καλά σας λόγια, τα χρειάζομαι διοτι πρώτη φορά κάνω κάτι τέτοιο και μόνο με τις γνώσεις από το διάβασμα για τον ΑΣΕΠ. Θα τους κάνω μετά του Θεοτόκη "Η τιμή κ το χρήμα". Θα το ανεβάσω αν το φτιάξω. Πάντως βρήκα μια πολύ ωραία εισαγωγή, βίντεο από το youtube
http://www.youtube.com/watch?v=HKflI5mmxaA
εννοείται ότι η τελευταία σκηνή θα κοπεί, φαντάζεστε τι έχει να γίνει άμα τη δουν ;D
Το πρόβλημα είναι πώς θα το δείξω; δεν έχω φορητό Η/Υ ούτε το σχολείο, μόνο μια αίθουσα πληροφορικής, αλλά να τους πάω μόνο για να δουν ένα βίντεο 2 λεπτών; δε λέει! κατά τ'άλλα στα σχέδια διδασκαλίας για τον ΑΣΕΠ μας ζητάνε παπάδες >:(
-
Λοιπόν έφτιαξα άλλο ένα φύλλο εργασιών για "Την τιμή κ το Χρήμα" του Θεοτοκη, αλλά δεν είμαι καθόλου ευχαριστημένη :(
Το κείμενο είναι πολύ μεγάλο και τόσο πλούσιο σε σχολιασμό... τι να πρωτοπείς; τι να γράψω, τι ν' αφήσω; Ειλικρινά δυσκολεύτηκα πολύ να το φτιάξω και δε μ' αρέσει και τόσο όσο το προηγούμενο...
άσε που έχει και το σχολικό βιβλίο πολλές και ωραίες ερωτήσεις... προς στιγμήν σκέφτηκα να μη τους φτιάξω αυτή τη φορά φυλλο εργασιών αλλά τελικά το έκανα, γιατί φοβήθηκα μην τα απογοητεύσω πάνω που ζεστάθηκαν.
Συνάδερφοι οι παρατηρήσεις σας μου είναι πλήρως απαραιτητες αυτη τη φορά -ελπίζω να υπάρξει μεγαλύτερη συμμετοχή μια και αυτό το κείμενο το διδάσκουν σχεδόν όλοι όσοι κάνουν τα κείμενα της β' λυκείου ενώ το Χατζόπουλο όχι και τόσο (εγώ θέλησα να τους το διδάξω γιατί ο συγγραφέας είναι από τα μέρη μας, η γλώσσα του πλήρως κατανοητή και το μέγεθός του ό,τι πρέπει για διαγώνισμα :)).
Τέλος πάντων τα πολλά λόγια είναι φτώχια, επισυνάπτω το κείμενο και περιμένω τις παρατηρήσεις και υποδείξεις σας....
-
Παιδιά με στενοχωρείτε. Ουδείς; Μα κανείς δε διδάσκει κείμενα
-
Olgalia πολύ καλό το φύλλο εργασιών σου!Οι ερωτήσεις σου είναι καλές και κατανοητές.Το τμήμα που έχω εγώ αποτελείται από λίγα παιδιά.Είναι ήσυχα αλλά το επίπεδό τους είναι πολύ χαμηλό.Μου έδωσες πάντως ωραία ιδέα.Θα προσπαθήσω να κάνω κάτι ανάλογο προσαρμοσμένο στο επίπεδό τους. ;)
-
Αν το κάνεις πες μου πώς πήγε! οπωσδήποτε! και τα δικά μου έχουν χαμηλό επίπεδο και δυσκολεύονται/μαι.
Το κακό ξέρεις ποιο είναι; Ότι στο χειρότερο τμήμα από άποψη επιπέδου και ζωηρότητας -που είναι αυτό που έχω- υπάρχει η καλύτερη μαθήτρια όλου του σχολείου! Και λυπάμαι πραγματικά γι' αυτή, προσπαθώ να κάνω το καλύτερο για όλους πράγμα πολύ δύσκολο!
-
Σε καταλαβαίνω! Μια καλή μαθήτρια "χάνεται "σε ένα τμήμα με χαμηλό επίπεδο.Πάντως όταν κάναμε την ''Τιμή και το χρήμα'',τους άρεσε.Το φύλλο εργασίας όμως είναι λίγο μεγάλο.Μάλλον θα χρειαστείς 2-3 μαθήματα για να το δουλέψετε στην τάξη.
-
γεια! ξέρει κανείς πότε είναι καλό να ξεκινάει η προετοιμασία για την επόμενη σχολική χρονιά; και πόσο διαρκεί; ευχαριστώ προκαταβολικά. :)
-
Για γ λυκείου πρέπει να ξεκινήσει από τον Ιούλιο με ιστορία κατεύθυνσης και αρχαία. Μέχρι τα Χριστούγεννα πρέπει να έχει βγει σχεδόν όλη η ύλη της ιστορίας και μετά ο μαθητής να ξεκινάει επαναλήψεις. Αυτά κατά τη γνώμη μου και πάντα σε συνάρτηση με το επίπεδο του μαθητή.
-
για β λυκειου? εχω εναμικρο α λυκειου και μου πε προχτες η μανα του οτι θελει να το προετοιμασω για την επομενη σχολικη χρονια και ρωταγε ποτε ειναι καλο να ξεκινησει και τετοια. επισης ποσες βδομαδες διαρκει μια προετοιμασια?
-
κανεις δεν ξερει ποσο διαρκει η θερινη προετοιμασια για το επομενο σχολικο ετος? δυο εβδομαδες , ενα μηνα? ποσο καιρό?
-
δε χρειαζεται πολυ καιρό, εφόσον θα προετοιμαστεί για β λυείου. Πολύ σπανια ξεκινουν μαθηματα καλοκαιρινα για β λυκειου! 3 - 4 βδομαδες το πολύ! ξεκινα με λατινικα, αρχαια κι εκθεση!
-
Σε ευχαριστώ πολυ για την απάντηση. ;) ;) αρχαια και λατινικα θα του ξεκινησω μάλλον. κανα δυωράκι αρχαία και μια ωρα λατινικά. πιστεύω οτι αρκουν για προετοιμασία β λυκειου.
-
συναδελφοι παρακαλω πειτε μου...γνωρίζει καποιος από εσας αν υπάρχουν έτοιμα τέστ ή διαγωνίσματα κάπου στο διαδίκτυο για την λογοτεχνια β λυκειου???ψαχνω όλη μερα σημερα και δεν βρήκα τιποτε... :( :( :( βασικά ψαχνω καποιο τεστ πανω στον καρυωτακη,ριτσο,καββαδια και σεφερη αλλα και γενικα πανω στα ποιηματα και τα πεζα του βιβλιου καλο θα ηταν να επαιρνα μια ιδεα αν υπηρχαν...αν ξερει καποις ας βοηθησει.. :)
-
Δες εδώ: http://www.pdestereas.gr/
-
Ενδιαφέρουσα σελίδα αλήθεια!!!Ευχαριστω πάρα πολυ!!!Ωστοσο, εχει αρκετα αλλά όχι για λογοτεχνια... :( :( :( :(
Πάντως αν κάποιος γνωρίζει καμία καλή ας στείλει... :)
-
Δεν κοίταξες καλά. Έχει και μάλιστα αρκετά όχι στο 2009 αλλά στα προηγούμενα πχ
http://www.pdestereas.gr/allowindex/TRAPEZA_THEMATON/Themata_2007/FILOLOGIKA/B_LYKEIOY/NEOEL_GLOSSA/
-
αχ ναι ...εχετε δικιο...λαθος μου...εχει πολλα ...πως δεν τα δα...?
το χα χασει συναδελφοι το μυαλο μου με ολα αυτα που γινονται...
να στε καλα που με διαφωτισατε!!! :) :) :) ;D
-
Καλησπέρα συνάδερφοι! Μήπως κανείς έχει να προτείνει κανένα παράλληλο για το "επί ασπαλάθων..." ή για την "Ελένη" του Σεφέρη; Έχω εισήγηση μεθαύριο και σκοπεύω να επιλέξω ένα απ' τα δύο. ???
-
Με το Επί Ασπαλάθων μπορείς να δώσεις το κείμενο της δήλωσής του στο BBC:
Κλείνουν δυο χρόνια που μας έχει επιβληθεί ένα καθεστώς ολωσδιόλου αντίθετο με τα ιδεώδη για τα οποία πολέμησε ο κόσμος μας και - τόσο περίλαμπρα - ο λαός μας στον τελευταίο Παγκόσμιο πόλεμο.
Είναι μια κατάσταση υποχρεωτικής νάρκης όπου όσες πνευματικές αξίες κατορθώσαμε να κρατήσουμε ζωντανές με πόνους και με κόπους, πάνε και αυτές να καταποντιστούν μέσα στα ελώδη στεκάμενα νερά. Δεν θα μου ήταν δύσκολο να καταλάβω πως τέτοιες ζημιές δεν λογαριάζουν πάρα πολύ για ορισμένους ανθρώπους.
Δυστυχώς δεν πρόκειται μόνο γι αυτόν τον κίνδυνο. Όλοι πια το διδάχτηκαν και το ξέρουν πως στις δικτατορικές καταστάσεις η αρχή μπορεί να μοιάζει εύκολη όμως η τραγωδία περιμένει αναπότρεπτη στο τέλος. Το δράμα αυτού του τέλους μας βασανίζει -συνειδητά ή ασυνείδητα- όπως στους παμπάλαιους χορούς του Αισχύλου.
Όσο μένει η ανωμαλία τόσο προχωρεί το κακό. Είμαι ένας άνθρωπος χωρίς κανένα απολύτως πολιτικό δεσμό και μπορώ να το πω: «μιλώ χωρίς φόβο και χωρίς πάθος».
-
Δες και το βιβλίο του καθηγητή, δίνει κι εκεί κάποια παράλληλα κείμενα.
-
Με το Επί Ασπαλάθων μπορείς να δώσεις το κείμενο της δήλωσής του στο BBC:
Κλείνουν δυο χρόνια που μας έχει επιβληθεί ένα καθεστώς ολωσδιόλου αντίθετο με τα ιδεώδη για τα οποία πολέμησε ο κόσμος μας και - τόσο περίλαμπρα - ο λαός μας στον τελευταίο Παγκόσμιο πόλεμο.
Είναι μια κατάσταση υποχρεωτικής νάρκης όπου όσες πνευματικές αξίες κατορθώσαμε να κρατήσουμε ζωντανές με πόνους και με κόπους, πάνε και αυτές να καταποντιστούν μέσα στα ελώδη στεκάμενα νερά. Δεν θα μου ήταν δύσκολο να καταλάβω πως τέτοιες ζημιές δεν λογαριάζουν πάρα πολύ για ορισμένους ανθρώπους.
Δυστυχώς δεν πρόκειται μόνο γι αυτόν τον κίνδυνο. Όλοι πια το διδάχτηκαν και το ξέρουν πως στις δικτατορικές καταστάσεις η αρχή μπορεί να μοιάζει εύκολη όμως η τραγωδία περιμένει αναπότρεπτη στο τέλος. Το δράμα αυτού του τέλους μας βασανίζει -συνειδητά ή ασυνείδητα- όπως στους παμπάλαιους χορούς του Αισχύλου.
Όσο μένει η ανωμαλία τόσο προχωρεί το κακό. Είμαι ένας άνθρωπος χωρίς κανένα απολύτως πολιτικό δεσμό και μπορώ να το πω: «μιλώ χωρίς φόβο και χωρίς πάθος».
-
Γνωρίζει κάποιος-α συνάδελφος πού μπορώ να βρω την ταινια που βασίζεται στο διήγημα " Η τιμή και το χρήμα"; Είναι από το κέντρο ελληνικού κινηματογράφου και δεν κυκλοφορεί στα βιντεοκλάμπ.
-
BOEMISSA, μιλάς για τη μεταφορά στην οθόνη από την Τώνια Μαρκετάκη της νουβέλας του Κερκυραίου συγγραφέα Κωνσταντίνου Θεοτόκη. Δεν το έψαξα μέχρι τέλους, αλλά σου παραθέτω μια σελίδα της ταινιοθήκης της Ελλάδας, μήπως βρεις εσύ εκεί κάτι. http://www.tainiothiki.gr/festivals/4grecgr5.html
Επίσης,δεν ξέρω αν είναι γνωστό ότι το τραγούδι «η τιμή της αγάπης» είναι από αυτή την ταινία http://www.youtube.com/watch?v=HKflI5mmxaA&feature=related
Ελπίζω να βρεις κάποια άκρη!
-
Η τιμή της αγάπης:
http://video.google.com/videoplay?docid=-8810321493552390199#
-
Η τιμή της αγάπης:
http://video.google.com/videoplay?docid=-8810321493552390199#
πολύ καλό!
-
http://www.greek-movies.com/movies.php?m=827&l=7&y=&d=&g=&p=
λογικα αυτη πρεπει να ειναι η ταινια που ψαχνεις
-
Σας ευχαριστώ όλους για τη βοήθειά σας. Θα βρω λοιπόν λύση. Να ειστε καλά.
-
Δες την όμως κι εσύ πριν τους τη δείξεις.
έχει μία σκηνή στην οποία η πρωταγωνίστρια ανεβάζει το φορεμά της και είναι εντελώς γυμνή από κάτω κι άλλη μια που το ζευγάρι κάνει έρωτα και φαίνονται όλα. Πώς θα αντιδράσουν αν τη δουν; είναι αρκετά ώριμα ώστε να μην αρχίσουν τα σχόλια; κι ακόμα χειρότερα αν υπάρξει καποιος παλαβός γονιός που το μάθει και πει ότι ο καθηγητής δείχνει στους μαθητές ταινίες με άσεμνο περιεχόμενο;
-
Ξερει καποιος πως θα διδαχτει η λογοτεχνια στη
-
Σήμερα μίλησα με σχολικό σύμβουλο πε02. Μου είπε ότι στη
-
Συνάδελφοι καλημέρα. Γνωρίζει κανείς πώς θα εξεταστούν τα παιδιά στο μάθημα αυτό με τράπεζα θεμάτων; Ποια ύλη πρέπει να τους διδάξουμε; Μέχρι τώρα υπήρχε επιλογή κειμένων από τον καθηγητή. Με το νέο σύστημα τι προβλέπεται;
-
Την ίδια απορία έχω και εγώ. Έχει κανείς κάποια ενημέρωση;
-
Η σύμβουλος των φιλολόγων της περιοχής μας πρότεινε να ξεκινήσουμε να διδάσκουμε όπως συνήθως τη λογοτεχνία της
-
Και σε μας ο σύμβουλος το ίδιο είπε. Αν όμως βγει συγκεκριμένη ύλη για τις εξετάσεις δεν πρέπει να ανακοινωθεί άμεσα; Δεν είναι δυνατόν να επιλέγουμε στα τυφλά τα κείμενα που θα διδάξουμε. Μου φαίνεται αδιανόητο πάντως να μη γνωρίζουν ακόμη ούτε οι σύμβουλοι τι θα ισχύσει τελικά.
-
Sofoulitsa και Alba σας ευχαριστώ για την βοήθεια. Πάντως είναι όντως αδιανόητο να μην ξέρουμε ακόμη την εξεταστέα ύλη και σε αυτό, αλλά και στα υπόλοιπα μαθήματα της
-
Γειά σας! Συνήθως με ποιο κείμενο ξεκινέτε στη λογοτεχνία;
-
Συνήθως με
-
Παιδιά, κάτι νεότερο με τη Λογοτεχνία?? ¨εχει κανείς πληροφορίες?? Εγω ξεκίνησα στο φροντιστήριο να τους κάνω