Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση

Διάφορα θέματα για την εκπαίδευση => Διάφορα Εκπαιδευτικά θέματα => Μήνυμα ξεκίνησε από: johnmad στις Φεβρουαρίου 10, 2010, 12:38:35 am

Τίτλος: Νόμος 3794/2009 και εκπαιδευτικοί που διδάσκουν στα ΤΕΙ
Αποστολή από: johnmad στις Φεβρουαρίου 10, 2010, 12:38:35 am
Συνάδελφοι,

όσοι διδάσκετε σε ΤΕΙ θα γνωρίζετε το έκτρωμα που λέγεται Νόμος 3794/2009 και αποτελεί μια επίθεση της προηγούμενης ηγεσίας του ΥΠΕΠΘ στους Δημόσιους Υπάλληλους που διδάσκουν στα ΤΕΙ. Εν ολίγοις ο Νόμος, στο τμήμα που μας αφορά, προβλέπει ότι οι δημόσιοι υπάλληλοι που διδάσκουν στα ΤΕΙ, ΑΣΧΕΤΩΣ ΠΡΟΣΟΝΤΩΝ, μπορούν να παίρνουν μόνον εξειδικευμένα μαθήματα (ασύμβατος όρος με τα ΤΕΙ, δεν υπάρχει τέτοιος ορισμός μαθημάτων) και μέχρι 4 ώρες/εβδομάδα. Ο νόμος είναι κατάφορα άδικος και ενδεχομένως αντισυνταγματικός αφού επιλέγει καθηγητές Γ'θμιας εκπαίδευσης όχι με βάση τα προσόντα αλλά το επάγγελμα. Και επίσης επιτρέπει μόνο 4 ώρες/εβδομάδα ενώ ο οποιοσδήποτε ιδιώτης, ακόμη και βιομήχανος να είναι, παίρνει άνετα 16 ώρες/εβδομάδα. Και φυσικά οι πολύτεκνοι εξαιρούνται και παίρνουν ότι θέλουν. Σημειωτέον ότι ο νόμος δημοσιεύτηκε αρχές Σεπτεμβρίου ενώ οι αιτήσεις είχαν γίνει με βάση την προηγούμενη νομοθεσία.

Η εφαρμογή του Νόμου στο ΤΕΙ Σερρών, προκάλεσε πολλές γελοιότητες καθώς έμειναν εκτός συνάδελφοι με διδακτορικά και μεταπτυχιακά και πολύχρονη προϋπηρεσία στο ΤΕΙ και προσελήφθησαν πάρα πολλοί συνάδελφοι με λιγότερα προσόντα και ελάχιστη πείρα, με αποτέλεσμα φυσικά την υποβάθμιση του εκπαιδευτικού έργου. Οι δε εναπομείναντες πρέπει να βγάζουν πολλαπλάσιο έργο καθώς οι νέοι συνάδελφοι συνήθως επικαλούνται άγνοια και αυτοί πρέπει να σηκώσουν το βάρος του μαθήματος.

Απο δω και πέρα τι γίνεται? Εμείς στις Σέρρες, μη βλέποντας και από την παρούσα ηγεσία διάθεση να διορθώσει τα κακώς κείμενα, σκεφτόμαστε να κινηθούμε δικαστικά πλέον, καθώς ο Νόμος, σύμφωνα με δικηγόρους που συμβουλευτήκαμε, δημιουργεί πολλές ανισότητες και υπάρχουν καλές πιθανότητες να κριθεί αντισυνταγματικός. Θα ήθελα να μάθω αν συνάδελφοι από άλλα ΤΕΙ προσανατολίζονται σε παρόμοιες κινήσεις ώστε να υπάρχει μια επικοιωνία μεταξύ μας για το θέμα αυτό.
Τίτλος: Απ: Νόμος 3794/2009 και εκπαιδευτικοί που διδάσκουν στα ΤΕΙ
Αποστολή από: Landau στις Φεβρουαρίου 10, 2010, 12:57:54 am
Δηλαδή στα ΤΕΙ ακόμα διδάσκουν κάποιοι χωρίς διδακτορικό ή έστω μεταπτυχιακό;;;
Τι σόι αναβάθμιση έγινε και "εξισώθηκαν" με τα ΑΕΙ;;;
Τίτλος: Απ: Νόμος 3794/2009 και εκπαιδευτικοί που διδάσκουν στα ΤΕΙ
Αποστολή από: PANAS στις Φεβρουαρίου 10, 2010, 09:36:08 am
johnmad σωστά είναι αυτά που λες αλλά και με βάση το προηγούμενο καθεστώς οι δημόσιοι υπάλληλοι μέχρι 5 ώρες μπορούσαν να πάρουν στο ΤΕΙ. Ο Αρούλης δηλαδή μας έκανε τα πέντε τέσσερα...
Τίτλος: Απ: Νόμος 3794/2009 και εκπαιδευτικοί που διδάσκουν στα ΤΕΙ
Αποστολή από: johnmad στις Φεβρουαρίου 10, 2010, 02:42:21 pm
Σε πρώτη φάση επιδιώκουμε την επαναφορά του παλαιού καθεστώτος αλλά σε δεύτερη φάση γιατί μόνο 5 ώρες? Το ΠΥΣΔΕ μας δίνει μέχρι 10 ώρες, γιατί να μην μπορώ να τις κάνω όλες στα ΤΕΙ? Αν την μια ώρα που μας έκοψε την έδινε σε ανέργους νέους συναδέλφους θα έλεγα ότι έχει κάποια βάση η αλλαγή του νόμου, αλλά εδώ έρχονται προκλητικά επιχειρηματίες με τα πολυτελή τους αυτοκίνητα και παίρνουν 15 ώρες μάθημα και συνάδελφοι μας καθηγητές μονόμισθοι με οικογένεια παίρνουν 4 με το ζόρι ή και τίποτε φέτος.

Δεν μπορούν όλα να τα κόβουν από τους Δημόσιους Υπάλληλους πια. Ας πληρώσουν και οι ιδιώτες. Και δεν ζητάμε ευνοϊκή μεταχείριση αλλά ίση μεταχείριση, να παίρνουμε ώρες με βάση τα προσόντα και την αξιολόγηση και όχι με το τι δουλειά κάνουμε.
Τίτλος: Απ: Νόμος 3794/2009 και εκπαιδευτικοί που διδάσκουν στα ΤΕΙ
Αποστολή από: emmaki στις Φεβρουαρίου 10, 2010, 02:54:35 pm
Εγώ πάλι γιατί το βρίσκω αν όχι σωστό, τουλάχιστον σε σωστή κατεύθυνση;
Ένας εκπαιδευτικός για να κάνει σωστό μάθημα στην τάξη του χρειάζεται να προετοιμαστεί στο σπίτι.
Ένας διδάσκων σε ΤΕΙ (ή σε ΑΕΙ) για να κάνει σωστό μάθημα θέλει ακόμα μεγαλύτερη προετοιμασία στο σπίτι.
Πώς, λοιπόν, ο εκπαιδευτικός του σχολέιου θα τα βγάλει πέρα; Εκτός, αν είναι υπεράνθρωπος ή αν δεν κάνει τελικά καμία από τιος δουλειές του σωστά.
ο επιχειρηματίας (μεγάλος ή μικρός λίγο διαφέρει) έχοντας ιδιωτική δουλειά ανά πάσα στιγμή μπορεί να την κλέισει και να ασχοληθεί με το αντικέιμενο διδασκαλίας του, ή μπορεί να μην χρειάζεται για τη δουλειά του να εργάζεται και στο σπίτι....
Τα ακαδημαϊκά προσόντα για μένα λίγη σημασία έχουν όταν μιλάμε για απόδοση. Φυσικά και πρέπει να υπάρχουν, ειδικά στην ανώτατη εκπαίδευση, αλλά δεν εξασφαλίζουν μόνο αυτά τον καλό δάσκαλο, που κάνει σωστό μάθημα.
Τίτλος: Απ: Νόμος 3794/2009 και εκπαιδευτικοί που διδάσκουν στα ΤΕΙ
Αποστολή από: Landau στις Φεβρουαρίου 10, 2010, 02:57:46 pm
Τα ακαδημαϊκά προσόντα για μένα λίγη σημασία έχουν όταν μιλάμε για απόδοση. Φυσικά και πρέπει να υπάρχουν, ειδικά στην ανώτατη εκπαίδευση, αλλά δεν εξασφαλίζουν μόνο αυτά τον καλό δάσκαλο, που κάνει σωστό μάθημα.

Αυτό το σκέφτηκες καλά; Τα ακαδημαϊκά και γνωστικά προσόντα στην ανώτατη (και όχι μόνο) εκπαίδευση ΠΡΕΠΕΙ να αποτελούν το ΚΥΡΙΟΤΕΡΟ κριτήριο! Μην τρελαθούμε τελείως!
Τίτλος: Απ: Νόμος 3794/2009 και εκπαιδευτικοί που διδάσκουν στα ΤΕΙ
Αποστολή από: emmaki στις Φεβρουαρίου 10, 2010, 03:02:50 pm
Τα ακαδημαϊκά προσόντα για μένα λίγη σημασία έχουν όταν μιλάμε για απόδοση. Φυσικά και πρέπει να υπάρχουν, ειδικά στην ανώτατη εκπαίδευση, αλλά δεν εξασφαλίζουν μόνο αυτά τον καλό δάσκαλο, που κάνει σωστό μάθημα.

Αυτό το σκέφτηκες καλά; Τα ακαδημαϊκά και γνωστικά προσόντα στην ανώτατη (και όχι μόνο) εκπαίδευση ΠΡΕΠΕΙ να αποτελούν το ΚΥΡΙΟΤΕΡΟ κριτήριο! Μην τρελαθούμε τελείως!

Μάλλον δεν κατάλαβες τι λέω, ή μπορεί και εγώ να το είπα λάθος (από τα ξημερώματα στον υπολογιστή σε κάποια φάση το μυαλό γίνεται πουρές).
Λέω ότι τα ακαδημαϊκά προσόντα δεν εξασφαλίζουν το καλό δάσκαλο, όχι ότι δεν πρέπει να υπάρχουν. Εννοείται πως πρέπει να υπάρχουν και μάλιστα είμαι της άποψης ότι όλοι οι διδάσκοντες ΠΡΕΠΕΙ να έχουν διδακτορικό στον τομέα που διδάσκουν. Το διδακτορικό, όμως, δεν είναι αυτό που θα τους κάνει να είναι καλοί δάσκαλοι. Καλούς δασκάλους θα τους κάνει το ταλέντο στη διδασκαλία. Οι τίτλοι απλά θα τους κάνουν καλούς επιστήμονες
Τίτλος: Απ: Νόμος 3794/2009 και εκπαιδευτικοί που διδάσκουν στα ΤΕΙ
Αποστολή από: Landau στις Φεβρουαρίου 10, 2010, 03:27:14 pm
Τα ακαδημαϊκά προσόντα για μένα λίγη σημασία έχουν όταν μιλάμε για απόδοση. Φυσικά και πρέπει να υπάρχουν, ειδικά στην ανώτατη εκπαίδευση, αλλά δεν εξασφαλίζουν μόνο αυτά τον καλό δάσκαλο, που κάνει σωστό μάθημα.

Αυτό το σκέφτηκες καλά; Τα ακαδημαϊκά και γνωστικά προσόντα στην ανώτατη (και όχι μόνο) εκπαίδευση ΠΡΕΠΕΙ να αποτελούν το ΚΥΡΙΟΤΕΡΟ κριτήριο! Μην τρελαθούμε τελείως!

Μάλλον δεν κατάλαβες τι λέω, ή μπορεί και εγώ να το είπα λάθος (από τα ξημερώματα στον υπολογιστή σε κάποια φάση το μυαλό γίνεται πουρές).
Λέω ότι τα ακαδημαϊκά προσόντα δεν εξασφαλίζουν το καλό δάσκαλο, όχι ότι δεν πρέπει να υπάρχουν. Εννοείται πως πρέπει να υπάρχουν και μάλιστα είμαι της άποψης ότι όλοι οι διδάσκοντες ΠΡΕΠΕΙ να έχουν διδακτορικό στον τομέα που διδάσκουν. Το διδακτορικό, όμως, δεν είναι αυτό που θα τους κάνει να είναι καλοί δάσκαλοι. Καλούς δασκάλους θα τους κάνει το ταλέντο στη διδασκαλία. Οι τίτλοι απλά θα τους κάνουν καλούς επιστήμονες

Εδώ συμφωνούμε. Αν και στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, ο διδάσκων έχει 2 ρόλους: και δασκάλου και ερευνητή. Επομένως, πρέπει να συνυπάρχουν, στο μέτρο του δυνατού, αυτά (αν και γνωρίζω ουκ ολίγες περιπτώσεις που δεν διαθέτουν τίποτα από τα δύο).
Τίτλος: Απ: Νόμος 3794/2009 και εκπαιδευτικοί που διδάσκουν στα ΤΕΙ
Αποστολή από: emmaki στις Φεβρουαρίου 10, 2010, 03:29:20 pm
Τα ακαδημαϊκά προσόντα για μένα λίγη σημασία έχουν όταν μιλάμε για απόδοση. Φυσικά και πρέπει να υπάρχουν, ειδικά στην ανώτατη εκπαίδευση, αλλά δεν εξασφαλίζουν μόνο αυτά τον καλό δάσκαλο, που κάνει σωστό μάθημα.

Αυτό το σκέφτηκες καλά; Τα ακαδημαϊκά και γνωστικά προσόντα στην ανώτατη (και όχι μόνο) εκπαίδευση ΠΡΕΠΕΙ να αποτελούν το ΚΥΡΙΟΤΕΡΟ κριτήριο! Μην τρελαθούμε τελείως!

Μάλλον δεν κατάλαβες τι λέω, ή μπορεί και εγώ να το είπα λάθος (από τα ξημερώματα στον υπολογιστή σε κάποια φάση το μυαλό γίνεται πουρές).
Λέω ότι τα ακαδημαϊκά προσόντα δεν εξασφαλίζουν το καλό δάσκαλο, όχι ότι δεν πρέπει να υπάρχουν. Εννοείται πως πρέπει να υπάρχουν και μάλιστα είμαι της άποψης ότι όλοι οι διδάσκοντες ΠΡΕΠΕΙ να έχουν διδακτορικό στον τομέα που διδάσκουν. Το διδακτορικό, όμως, δεν είναι αυτό που θα τους κάνει να είναι καλοί δάσκαλοι. Καλούς δασκάλους θα τους κάνει το ταλέντο στη διδασκαλία. Οι τίτλοι απλά θα τους κάνουν καλούς επιστήμονες

Εδώ συμφωνούμε. Αν και στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, ο διδάσκων έχει 2 ρόλους: και δασκάλου και ερευνητή. Επομένως, πρέπει να συνυπάρχουν, στο μέτρο του δυνατού, αυτά (αν και γνωρίζω ουκ ολίγες περιπτώσεις που δεν διαθέτουν τίποτα από τα δύο).

Εγώ να δείς πόσες τέτοιες περιπτώσεις γνωρίζω.....
Ελπίζω να μην γίνω και ε΄γω ακόμα μία τέτοια περίπτωση, αν΄και όποτε τα καταφέρω να μπω στον κλειστό κύκλο του πανεπιστημίου.....