Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση

Διάφορα θέματα για την εκπαίδευση => Διάφορα Εκπαιδευτικά θέματα => Μήνυμα ξεκίνησε από: sartr στις Μαρτίου 21, 2010, 08:51:03 am

Τίτλος: Κάθε νέος εκπαιδευτικός θα έχει τον «μέντορά» του
Αποστολή από: sartr στις Μαρτίου 21, 2010, 08:51:03 am
Κάθε νέος εκπαιδευτικός θα αποκτήσει ένα είδος «μέντορα» ο οποίος θα τον παρακολουθεί, θα τον καθοδηγεί, θα τον διορθώνει.
 Ο μέντορας θα είναι εκπαιδευτικός της ίδιας ειδικότητας, που θα καθοδηγεί και θα συμβουλεύει τον δόκιμο κατά τη διετή περίοδο. Η τελική κρίση για το πού θα τοποθετηθεί ο δόκιμος (τάξη ή διοίκηση) θα γίνεται από τον μέντορα και τον οικείο σχολικό σύμβουλο, ο οποίος θα είναι ο δεύτερος κριτής των δόκιμων εκπαιδευτικών.


http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_ell_2_21/03/2010_395008

Xμ! Θα θεωρηθεί, δηλαδή, ότι οι παλαιότεροι εκπαιδευτικοί είναι γκουρού της εκπαίδευσης;
Ε τότε, γιατί αμοίβονται με μισθούς από τους κατώτερους του δημοσίου και όχι όπως κάποιοι που θεωρείται ότι αναλαμβάνουν σημαντικές θέσεις;
Τίτλος: Απ: Κάθε νέος εκπαιδευτικός θα έχει τον «μέντορά» του
Αποστολή από: rorygr στις Μαρτίου 21, 2010, 09:13:08 am
Xμ! Θα θεωρηθεί, δηλαδή, ότι οι παλαιότεροι εκπαιδευτικοί είναι γκουρού της εκπαίδευσης;
Ε τότε, γιατί αμοίβονται με μισθούς από τους κατώτερους του δημοσίου και όχι όπως κάποιοι που θεωρείται ότι αναλαμβάνουν σημαντικές θέσεις;

γιατι οπως εχει πει η υπουργος μας τα 1.000 ή τα 2.000 ευρω δεν δημιουργουν μερακι για την εκπαιδευση ;D
Τίτλος: Απ: Κάθε νέος εκπαιδευτικός θα έχει τον «μέντορά» του
Αποστολή από: LK στις Μαρτίου 21, 2010, 09:15:20 am
Κάθε νέος εκπαιδευτικός θα αποκτήσει ένα είδος «μέντορα» ο οποίος θα τον παρακολουθεί, θα τον καθοδηγεί, θα τον διορθώνει.
 Ο μέντορας θα είναι εκπαιδευτικός της ίδιας ειδικότητας, που θα καθοδηγεί και θα συμβουλεύει τον δόκιμο κατά τη διετή περίοδο. Η τελική κρίση για το πού θα τοποθετηθεί ο δόκιμος (τάξη ή διοίκηση) θα γίνεται από τον μέντορα και τον οικείο σχολικό σύμβουλο, ο οποίος θα είναι ο δεύτερος κριτής των δόκιμων εκπαιδευτικών.


http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_ell_2_21/03/2010_395008

Xμ! Θα θεωρηθεί, δηλαδή, ότι οι παλαιότεροι εκπαιδευτικοί είναι γκουρού της εκπαίδευσης;
Ε τότε, γιατί αμοίβονται με μισθούς από τους κατώτερους του δημοσίου και όχι όπως κάποιοι που θεωρείται ότι αναλαμβάνουν σημαντικές θέσεις;
Τον "μέντορα", δηλαδή, ποιος θα τον κρίνει; Θεωρητικά, μια χαρά ακούγεται, αλλά, πρακτικά, πώς θα εφαρμοστεί; Καταρχήν, η διδασκαλία είναι τέχνη ή τεχνική; Αν δεχτούμε το πρώτο, πώς μπορεί η κρίση να είναι αντικειμενική; Είχα την τύχη να παρακολουθήσω στην αρχή της χρονιάς δειγματικές διδασκαλίες. Διδασκαλίες που άρεσαν σ' εμένα δεν άρεσαν σε άλλους εκπαιδευόμενους και το αντίθετο. Συνεπώς, πώς μπορούν να εφαρμοστούν αυτά που αναφέρονται στο άρθρο;
Τίτλος: Απ: Κάθε νέος εκπαιδευτικός θα έχει τον «μέντορά» του
Αποστολή από: TEM στις Μαρτίου 21, 2010, 09:21:44 am
Κάποιος πήγε να γίνει με το ζόρι μέντοράς μου. Κάθε τρεις και λίγο με έπαιρνε τηλέφωνα,ανεξάρτητα από την ώρα και όλο με ρώταγε τι έκανες στο μάθημα πως το έκανες,με έκρινε κτλ. Στο τέλος τον έστειλα αδιάβαστο.
Τίτλος: Απ: Κάθε νέος εκπαιδευτικός θα έχει τον «μέντορά» του
Αποστολή από: rozy4 στις Μαρτίου 21, 2010, 10:03:47 am
Συζήτηση που διεξάχθηκε ενώπιόν μου σε γραφείο Δ/ντη Πρωτοβάθμιας.
Σχολικη σύμβουλος πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης κρίνει συνάδελφο δάσκαλο κακοχαρακτηρίζοντάς τον "συνδικαλιστή" επειδή εξέφρασε μια άποψη την οποία μάλιστα και τεκμηρίωσε σε μια συζήτηση που έγινε για τα βιβλία και τα αναλυτικά προγράμματα του δημοτικού σε σχολική εκδήλωση (ήμουν κι εκεί παρούσα) και ήταν αντίθετη της δικής της εισήγησης...

Η λέξη μέντορας μου ηχεί παράξενα γιατί έχει και μια διάσταση πνευματικής καθοδήγησης πέραν της συμβουλευτικής υποστήριξης.


Τίτλος: Απ: Κάθε νέος εκπαιδευτικός θα έχει τον «μέντορά» του
Αποστολή από: Ioannis! στις Μαρτίου 21, 2010, 10:15:33 am
LK, η διδασκαλία -όπως θα έχεις διδαχτεί, φαντάζομαι, στο εισαγωγικό μάθημα της Παιδαγωγικής ως ΠΕ02- είναι επιστήμη. Υπάρχουν τόσες διδακτικές αρχές, μέθοδοι, σκοποί και στόχοι που, όταν εφαρμόζονται, συντελούν στην επιτυχία της εκπαιδευτικής πρακτικής και διευκολύνουν το εκπαιδευτικό έργο. Και οι αρχές αυτές προέκυψαν όχι υποκειμενικά, αλλά από τα πορίσματα επιστημών, όπως της Παιδαγωγικής, της Ψυχολογίας, της Κοινωνιολογίας κτλ. Άρα, πέρα από τον παράγοντα άνθρωπο-καθηγητή που εφαρμόζει τις αρχές και μεθόδους μιλάμε για αντικειμενικότητα στην κρίση κάποιου "μέντορα" ειδικευμένου στην Παιδαγωγική Επιστήμη με μεταπτυχιακούς/διδακτορικούς τίτλους, κρίση όμως που τονίζω πρέπει να βασίζεται ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ σε επιστημονικά δεδομένα και όχι σε όποιες ατεκμηρίωτες υποδείξεις.
Τίτλος: Απ: Κάθε νέος εκπαιδευτικός θα έχει τον «μέντορά» του
Αποστολή από: desperino στις Μαρτίου 21, 2010, 10:26:48 am
Δεν κατάλαβα να μιλά για ειδικευμένους στην Παιδαγωγική Επιστήμη με μεταπτυχιακούς ή διδακτορικούς τίτλους, αλλά για καθέναν από εμάς που θα έχουμε όχι μόνο το βάρος της δικής μας διδασκαλίας,αλλά και να καθοδηγούμε το δόκιμο συνάδελφο ( ο παλιός  μάγος θα κατευθύνει το μαθητευόμενο μάγο). Δεν ξέρω ,βρε παιδιά. Αυτά τα πράγματα θέλουν καλό κλίμα, αποδοχή και αποδοχές,είναι μεγάλη ευθύνη. Αλλά ας μην ανησυχούμε ,μάλλον θα έχει τυπικό χαρακτήρα,γιατί δεν μπορεί να έχει άλλον ,είναι μπούρδα!
Τίτλος: Απ: Κάθε νέος εκπαιδευτικός θα έχει τον «μέντορά» του
Αποστολή από: LK στις Μαρτίου 21, 2010, 10:49:21 am
LK, η διδασκαλία -όπως θα έχεις διδαχτεί, φαντάζομαι, στο εισαγωγικό μάθημα της Παιδαγωγικής ως ΠΕ02- είναι επιστήμη. Υπάρχουν τόσες διδακτικές αρχές, μέθοδοι, σκοποί και στόχοι που, όταν εφαρμόζονται, συντελούν στην επιτυχία της εκπαιδευτικής πρακτικής και διευκολύνουν το εκπαιδευτικό έργο. Και οι αρχές αυτές προέκυψαν όχι υποκειμενικά, αλλά από τα πορίσματα επιστημών, όπως της Παιδαγωγικής, της Ψυχολογίας, της Κοινωνιολογίας κτλ. Άρα, πέρα από τον παράγοντα άνθρωπο-καθηγητή που εφαρμόζει τις αρχές και μεθόδους μιλάμε για αντικειμενικότητα στην κρίση κάποιου "μέντορα" ειδικευμένου στην Παιδαγωγική Επιστήμη με μεταπτυχιακούς/διδακτορικούς τίτλους, κρίση όμως που τονίζω πρέπει να βασίζεται ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ σε επιστημονικά δεδομένα και όχι σε όποιες ατεκμηρίωτες υποδείξεις.
H διδακτική είναι κλάδος της παιδαγωγικής επιστήμης (εφαρμοσμένη παιδαγωγική επιστήμη Ι και ΙΙ βαθμού ονομάζονται, αντίστοιχα, η γενική και ειδική διδακτική). Το ερώτημα που έθεσα είναι ερώτημα που απασχολεί μέχρι σήμερα τους παιδαγωγούς (τι είναι η διδασκαλία τέχνη ή τεχνική). Προφανώς, είναι και τα δύο, γι αυτό είναι και υποκειμενική η αξιολόγησή της (αυτό φαίνεται και στον ΑΣΕΠ). Αναριωτιέμαι αν τα πανεπιστήμια μοιράζουν τίτλους σπουδών χωρίς περιεχόμενο. Μάλλον, αυτό λέει το υπουργείο, ειδάλλως, δεν έχει νόημα ούτε ο ΑΣΕΠ ούτε ο θεσμός του "μέντορα". Με άλλα λόγια, ας κάνει πιο αυστηρή την αξιολόγηση των υποψήφιων εκπαιδευτικών εντός των πανεπιστημίων. Γιατί, άραγε, δεν προσανατολίζονται σε κάτι τέτοιο;
Τίτλος: Απ: Κάθε νέος εκπαιδευτικός θα έχει τον «μέντορά» του
Αποστολή από: syrrahm στις Μαρτίου 21, 2010, 10:57:32 am
Άρα μιλάμε για εισαγωγή του θεσμού του "μέντορα" , γιατί ο θεσμός του δόκιμου εκπαιδευτικού υπήρχε όπως υπήρχε.
Και υπάρχουν τόσοι μέντορες με τόσα προσόντα, όπως αυτά που περιγράφει ο Ioannis, για τους περ. 6000 διορισμούς του 2009 και τους περ. 3000 του 2010 ; Για πόσους  δόκιμους θα είναι κάποιος μέντορας ; Μήπως  κόβουμε σε διορισμούς για να επενδύουμε σε θεσμούς που δεν έχουν δοκιμαστεί ποτέ και άρα με αβέβαιο αποτέλεσμα;
 Και κάτι άλλο: ένας που έχει εργαστεί  ωρομίσθιος, 3-4 χρονιές αναπληρωτής , έχει περάσει και τη βάση με καλό βαθμό σε ΑΣΕΠ, πότε θα έπρεπε να αποκτήσει τον μέντορά του; Με τον διορισμό του ή από τα πρώτα του βήματα στην εκπαίδευση;
Τίτλος: Απ: Κάθε νέος εκπαιδευτικός θα έχει τον «μέντορά» του
Αποστολή από: Ioannis! στις Μαρτίου 21, 2010, 11:17:46 am
Συνάδελφε Syrrahm, έχεις απόλυτο δίκιο. "Μέντορες" ουσιαστικοί με σπουδές ειδικές, ώστε να αναλάβουν τέτοιο υπεύθυνο και δύσκολο έργο, δε νομίζω να υπάρχουν τόσοι για το σύνολο των υποψήφιων ή νέων εκπαιδευτικών. Μόνο αν καθένας τους αναλάβει πολλούς, κάτι που είναι πολύ κουραστικό. Πάντως τα μέτρα αυτά πρέπει να εφαρμόζονται κατά τη διάρκεια των σπουδών, άντε αμέσως μετά την πρόσληψη πτυχίου. Αυτό έπρεπε να συμβαίνει χρόνια τώρα στα πανεπιστήμιά μας, αλλά κάποιοι παρεμπόδιζαν την εφαρμογή του νόμου.
Συνάδελφε LK, χαίρομαι που γνωρίζεις τα της Διδακτικής. Κάπου όμως στα βιβλία πχ. του Δανασσή, αν ήσουν φοιτήτρια της Φιλοσοφικής Σχολής Αθηνών, γράφει πως το ερώτημα έχει απαντηθεί. Η διδασκαλία μπορεί να ενέχει στοιχεία τέχνης είναι όμως αντικείμενο επιστήμη πλέον, με την ανάπτυξη της Παιδαγωγικής Επιστήμης και των συγγενικών της, πορίσματα των οποίων αξιοποιούνται. Ο ΑΣΕΠ δεν είναι γνώμονας υποκειμενικότητας ή αντικειμενικότητας. Και για αστοχίες σε θέματα (που δεν παρατηρούνται μόνο στη διδακτική/παιδαγωγική, αλλά και στα γνωστικά αντικείμενα) δεν ευθύνεται η επιστήμη, αλλά εκείνοι που βάζουν τα θέματα. Συμφωνώ σε αυτό που γράφεις για αξιολόγηση των υποψηφίων εκπαιδευτικών μέσα στο πανεπιστήμιο, γι'αυτό και χρόνια τώρα φωνάζουμε -μάταια- να αυξηθούν τα παιδαγωγικά μαθήματα στα τμήματα που δεν διδάσκονται επαρκώς Παιδαγωγική.
Τίτλος: Απ: Κάθε νέος εκπαιδευτικός θα έχει τον «μέντορά» του
Αποστολή από: koth στις Μαρτίου 21, 2010, 11:20:16 am
Μιλάτε για το θέμα της διδακτικής...μήπως όμως ο μέντορας θα είναι αυτός που θα μας βοηθά σε πιο πρακτικά ζητήματα; Γιατί από διδακτική και παιδαγωγική έχουμε κάποια ιδέα όσοι περάσαμε από ασεπ, κάναμε και δειγματικές...Αλλά από τις διαδικασίες του σχολείου όσοι είμαστε καινούριοι πλέουμε στο πέλαγος...Πχ. τα προβλήματα που αντιμετωπίζω ως νεοδιόριστη...στην αρχή μοιραστήκαμε τα διδακτικά αντικείμενα και κανείς δε μου είπε καλύτερα να πάρω 2-3 τμήματα σε περισσότερα μαθήματα παρά όλο το σχολείο σε ένα διδακτικό αντικείμενο: το κατάλαβα όταν έπρεπε να αξιολογήσω 250 μαθητές μέσα σε λίγο χρόνο...μετά θέματα μισθοδοσίας..έχω αλλάξει κλίμάκιο (ακόμα δεν έχω καταλάβει τι ρόλο παίζει, τι είναι αυτό!) και δεν το ήξερα και επειδή έγιναν λάθη λόγω μετάθεσης πληρώνομαι με το παλιό κλιμάκιο...εγώ δεν ήξερα πως να κινηθώ ευτυχώς βοήθησε μια συνάδελφος αλλά ταλαιπωρούμαι...Θα ήθελα όταν πήγα στο σχολείο να είχα βρει κάποιον να με περιμένει και να μου εξηγήσει, το χρονοδιάγραμμα πχ της ύλης πως θα ήταν καλύτερα να οργανωθεί, τις υποχρεώσεις μου απέναντι στον σύλλογο, τι γίνεται με τις εκδρομές, τα προγράμματα...Και όχι να κυνηγάω τους συναδέλφους μου (που έχουν τα δικά τους) και να τους αποσπάω με το  ζόρι πληροφορίες...
Όταν κάποια στιγμή ξέσπασα στον διευθυντή μου "πάντα βρίσκομαι να τρέχω πίσω από κάτι" και μου είπε: "γιατί δε ρωτάς εμείς είμαστε πρόθυμοι να σου απανταμε " του απάντησα "ΠΩΣ ΝΑ ΡΩΤΗΣΩ ΑΦΟΥ ΔΕΝ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΦΑΝΤΑΣΤΩ ΑΥΤΟ ΓΙΑ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΡΩΤΗΣΩ"  :(
Τίτλος: Απ: Κάθε νέος εκπαιδευτικός θα έχει τον «μέντορά» του
Αποστολή από: Ioannis! στις Μαρτίου 21, 2010, 11:39:00 am
Koth, πολύ σωστό κι αυτό. Εδώ ο ρόλος του διευθυντή, γυμνασιάρχη και λυκειάρχη είναι καταλυτικός, καθώς και των άλλων συναδέλφων.
Τίτλος: Απ: Κάθε νέος εκπαιδευτικός θα έχει τον «μέντορά» του
Αποστολή από: koth στις Μαρτίου 21, 2010, 11:51:15 am
Εϊμαι σε μεγάλο σχολείο όπου ο γυμνασιάρχης μονίμως πνίγεται σε υποθέσεις (ενώ έχει πολύ καλή διάθεση)...ειδικά στα μεγάλα σχολεία είναι η απόλυτη ανάγκη να βρίσκει κάποιον ο νεοδιόριστος για να του εξηγήσει τα βασικά...ειλικρινά σε θεματα διδακτικής δεν δυσκολεύτηκα καθόλου, ούτε σε διαχειρηση τάξης ιδιαίτερα...και ας μπήκα πρώτη φορά σε τάξη τον Σεπτέμβρη...αλλά με τα διαδικαστικά μου χει βγει η ψυχή..
Τίτλος: Απ: Κάθε νέος εκπαιδευτικός θα έχει τον «μέντορά» του
Αποστολή από: daimonman στις Μαρτίου 21, 2010, 11:59:45 am
Εγώ όταν διοριστώ μόνιμος θα επιλέγω να είμαι μέντορας ψηλών ξανθών γαλανομάτηδων όμορφων καθηγητριών!
Τίτλος: Απ: Κάθε νέος εκπαιδευτικός θα έχει τον «μέντορά» του
Αποστολή από: LK στις Μαρτίου 21, 2010, 12:02:44 pm
Εγώ όταν διοριστώ μόνιμος θα επιλέγω να είμαι μέντορας ψηλών ξανθών γαλανομάτηδων όμορφων καθηγητριών!
;D ;D ;D Σωστός!!!
Τίτλος: Απ: Κάθε νέος εκπαιδευτικός θα έχει τον «μέντορά» του
Αποστολή από: rozy4 στις Μαρτίου 21, 2010, 12:05:07 pm
Εγώ όταν διοριστώ μόνιμος θα επιλέγω να είμαι μέντορας ψηλών ξανθών γαλανομάτηδων όμορφων καθηγητριών!
;D ;D ;D Σωστός!!!
επειδή είσαι ψηλή, ξανθιά, γαλανομάτα και όμορφη! >:( >:( >:( ;D ;D :-*
Τίτλος: Απ: Κάθε νέος εκπαιδευτικός θα έχει τον «μέντορά» του
Αποστολή από: Ioannis! στις Μαρτίου 21, 2010, 12:06:51 pm
 ;D ;D ;D daimonman να πούμε στη Διαμαντοπούλου να σε διορίσει σε χώρα ανατολικού μπλόκ! :P Και αν τα καταφέρεις, ακολουθούμε!!!
Τίτλος: Απ: Κάθε νέος εκπαιδευτικός θα έχει τον «μέντορά» του
Αποστολή από: Damien στις Μαρτίου 21, 2010, 12:09:56 pm
Δεν είναι τιποτε παραπανω από μια χαρακτηριστικη και τετριμμενη εκφραση της τεχνοκρατουμενης μονοτροπιας της ηγεσιας του υπουργειου που εμμονοληπτικα επικεντρωνεται στην στειρα ποσοτικοποιηση των ποιοτικων μεγεθων δυναμικων και διαπροσωπικων διαδικασιων, τη φυση των οποιων δεν αντιλαμβανεται. Άλλη μια νευρωση με την κανονιστικη οργανωση της ανθρωπινης ποικιλομορφιας σε αυστηρα καθορισμενες ταξινομιες, διαβαθμισεις και ταξεις, που εκφραζονται σε πινακες, πιττες, διαγραμματα, σχηματα, συναρτησεις και αξιολογησεις, οι οποιοι ερχονται σε πληθωρα χρωματων και στατιστικων εννοιολογησεων.

Και αφου ο εκπαιδευτικος απο τον υψηλο ρολο να διακονει τη διαφωτισμενη, οικουμενικα εγκυρη και ορθολογιστικη σκεψη και να προσφερει ηθικα παραδειγματα προς μίμηση εξεπεσε ιστορικα στην υποβαθμισμενη, ανυποληπτη θεση αυτου που ο Foucault ονομαζει «specific intellectual» και αφου, κατοπιν, στοχοποιηθηκε, απονομιμοποιηθηκε και απαξιωθηκε πληρως από την τωρινη ηγεσια του υπουργειου,  καλειται τωρα να υποδυθει τον «μεντορα»…

Οι ασυναισθητες αντιφασεις και ασυνεχειες της ιδεολογικης συγκροτησης των φορεων της τωρινης εκπαιδευτικης ηγεσιας είναι προδηλες…

Το εν λογω μετρο συνιστα πυροτεχνικο φληναφημα εντυπωσιοθηρικης στοχευσης και εχει τοσες πιθανοτητες να εφαρμοστει οσες εχει και η τηρηση βιβλιων εσοδων – εξοδων από τον ψιλικατζη της γειτονιας…

Αντι των μεντορων, καλα θα εκανε το υπουργειο να ασχοληθει με την ουσιαστικη αναβαθμιση του διακοσμητικου θεσμου των σχολικων συμβουλων, τις θεσεις των οποιων κατεχουν εκπαιδευτικοι που τοποθετηθηκαν πολλες φορες με αμιγως κομματικα κριτηρια, χωρις ορισμενοι εξ αυτων να διαθετουν σοβαρες μεταπτυχιακες σπουδες. Aν ποτε, σε ιδανικες συνθηκες,  εφαρμοζοταν ο θεσμος του μεντορα, θα στηριζοταν στην υποδομη του δικτυου των σχολικων συμβουλων, οι οποιοι θα ασκουσαν ουσιαστικες αρμοδιοτητες συντονισμου και εποπτειας.

Αλλα ειπαμε, θα υπαρχουν διαδραστικοι πινακες σε καταρρεοντα κτιρια...
Τίτλος: Απ: Κάθε νέος εκπαιδευτικός θα έχει τον «μέντορά» του
Αποστολή από: LK στις Μαρτίου 21, 2010, 12:10:57 pm
Συνάδελφε LK, χαίρομαι που γνωρίζεις τα της Διδακτικής. Κάπου όμως στα βιβλία πχ. του Δανασσή, αν ήσουν φοιτήτρια της Φιλοσοφικής Σχολής Αθηνών, γράφει πως το ερώτημα έχει απαντηθεί. Η διδασκαλία μπορεί να ενέχει στοιχεία τέχνης είναι όμως αντικείμενο επιστήμη πλέον, με την ανάπτυξη της Παιδαγωγικής Επιστήμης και των συγγενικών της, πορίσματα των οποίων αξιοποιούνται. Ο ΑΣΕΠ δεν είναι γνώμονας υποκειμενικότητας ή αντικειμενικότητας. Και για αστοχίες σε θέματα (που δεν παρατηρούνται μόνο στη διδακτική/παιδαγωγική, αλλά και στα γνωστικά αντικείμενα) δεν ευθύνεται η επιστήμη, αλλά εκείνοι που βάζουν τα θέματα. Συμφωνώ σε αυτό που γράφεις για αξιολόγηση των υποψηφίων εκπαιδευτικών μέσα στο πανεπιστήμιο, γι'αυτό και χρόνια τώρα φωνάζουμε -μάταια- να αυξηθούν τα παιδαγωγικά μαθήματα στα τμήματα που δεν διδάσκονται επαρκώς Παιδαγωγική.

Συνάδελφε Ioannis, ναι γνωρίζω και εγώ παιδαγωγικά. Επίσης, δεν είπα ότι δεν έχει απαντηθεί το ερώτημα. Προφανώς, όπως λέει και ο Δανασής είναι και τα δύο. Όσον αφορά στον ΑΣΕΠ, μιλώ για την αξιολόγηση των διδακτικών προτάσεων που αναπτύσσουμε. Το να είσαι άριστος στα παιδαγωγικά δε συναπάγεται και ότι θα γίνεις καλός εκπαιδευτικός. Αυτό που χρειάζεται στο μάθημα των παιδαγωγικών, όπως διδάσκεται στα πανεπιστήμια, είναι και λίγη εξάσκηση. Καλό είναι να ξέρεις τι είπε ο Κλαπαρέντε και οι λοιποί, αλλά άλλο θέμα είναι να τα εφαρμόζεις στην ελληνική πραγματικότητα. Έχουμε παρατηρήσει ότι ακόμα και οι διδάσκοντες παιδαγωγικα στο πανεπιστήμιο, δεν είναι καλοί παιδαγωγοί. Αυτό αποδεικνύει ότι η διδασκαλία δεν είναι ακριβώς επιστήμη, αλλά και τέχνη. Τα παιδαγωγικά είναι επιστήμη, αλλά η εφαρμογή της επιστήμης, δηλαδή η διδακτική είναι και τέχνη.
Τίτλος: Απ: Κάθε νέος εκπαιδευτικός θα έχει τον «μέντορά» του
Αποστολή από: LK στις Μαρτίου 21, 2010, 12:15:20 pm
Εγώ όταν διοριστώ μόνιμος θα επιλέγω να είμαι μέντορας ψηλών ξανθών γαλανομάτηδων όμορφων καθηγητριών!
;D ;D ;D Σωστός!!!
επειδή είσαι ψηλή, ξανθιά, γαλανομάτα και όμορφη! >:( >:( >:( ;D ;D :-*
Mην τα αποκαλύπτεις όλα, Ρόζυ.  ;D ;D ;D. Εγώ που είμαι φιλόλογος που θα βρω άντρα φιλόλογο να με αξιολογήσει. Η διευθύντριά μας άτυπα εφαρμόζει το θεσμό του μέντορα και έχει τοποθετήσει για μέντορά μου μία κοντή και αρκετά ευτραφή συνάδελφο. Φαντάζεστε να με αξιολογούσε κιόλας; ;D ;D ;D ;D ;D
Τίτλος: Απ: Κάθε νέος εκπαιδευτικός θα έχει τον «μέντορά» του
Αποστολή από: nellynelly στις Μαρτίου 21, 2010, 12:22:32 pm
Ακριβώς όπως τα λέει ο daniel.Πυροτεχνήματα και φυσικά αφήνει απέιραχτους του σχολικούς συμβούλους οι οποίοι πολύ συχνά έχουν ελάχιστη έως καθόλου σχέση με την σχολική πραγματικότητα.
Τίτλος: Απ: Κάθε νέος εκπαιδευτικός θα έχει τον «μέντορά» του
Αποστολή από: nellynelly στις Μαρτίου 21, 2010, 12:23:33 pm
Damien με συγχωρείς,σας μπέρδεψα με τον συνάδελφο :)
Τίτλος: Απ: Κάθε νέος εκπαιδευτικός θα έχει τον «μέντορά» του
Αποστολή από: Ioannis! στις Μαρτίου 21, 2010, 01:04:32 pm
Συνάδελφε LK, το να είσαι άριστος στα παιδαγωγικά μαθήματα μπορεί να μη σε καθιστά καλό εκπαιδευτικό, σου δίνουν όμως τα εφόδια να γίνεις (έστω εκπαιδευτικός που τιμά τον τίτλο του) ή τουλάχιστον να μη γίνεις κακός. Αυτά δεν ευαγγελίζονται και όλες οι επιστήμες; Οι γνώσεις στη Γλωσσολογία ή στην Αρχαιολογία σε καθιστούν αυτομάτως άριστο γλωσσολόγο ή αρχαιολόγο αντιστοίχως; Το πώς θα αξιοποιήσεις τις γνώσεις αυτές που κατέκτησες είναι προσωπική σου υπόθεση. Πάντως, αυτό που γράφεται στα βιβλία ή λέγεται γενικώς "περί τέχνης" μου γεννά διάφορα ερωτήματα: η Νομική ή η Ιατρική είναι και τέχνες; Οι τρόποι πειθούς που ασκεί ένας δικηγόρος στο δικαστήριο δεν είναι τέχνη; Ο τρόπος που χειρουργεί ένας γιατρός δεν είναι τέχνη;! Έγραψες για εξάσκηση, δηλαδή για πρακτική άσκηση, κάτι όμως που υπάρχει στο πλαίσιο των παιδαγωγικών μαθημάτων στο πανεπιστήμιο (διδακτική άσκηση σε σχολεία) και συμφωνώ ότι πρέπει να επεκταθεί σε όλα τα τμήματα και να αυξηθούν οι ώρες. Δηλαδή εκτός από τη θεωρητική πτυχή της Παιδαγωγικής και των κλάδων της, υπάρχει και η πρακτική. Και οι δυο είναι απαραίτητες, αφού η μία προϋποθέτει την άλλη. Πάντως, ομολογουμένως και συγκριτικά με τους υπόλοιπους καθηγητές, αυτοί της Παιδαγωγικής γενικά (και της Διδακτικής) ήταν καλύτεροι από άλλων τομέων της Φιλοσοφικής Σχολής. Και φυσικά "καλός" δεν είναι εκείνος που περνάει όλους στο μάθημα και άλλες τέτοιες "διευκολύνσεις". Όπως έχω γράψει όμως επανειλημμένως, η διδασκαλία δεν μπορεί να βασιστεί σε ερασιτεχνισμούς και προσωπικές προσεγγίσεις (όσο καλοπροαίρετες κι αν είναι). Γι'αυτό η επιστημονική πρωτίστως σπουδή της Διδακτικής είναι επιβεβλημένη.
Τίτλος: Απ: Κάθε νέος εκπαιδευτικός θα έχει τον «μέντορά» του
Αποστολή από: LK στις Μαρτίου 21, 2010, 01:11:23 pm
Πάντως, ομολογουμένως και συγκριτικά με τους υπόλοιπους καθηγητές, αυτοί της Παιδαγωγικής γενικά (και της Διδακτικής) ήταν καλύτεροι από άλλων τομέων της Φιλοσοφικής Σχολής. Και φυσικά "καλός" δεν είναι εκείνος που περνάει όλους στο μάθημα και άλλες τέτοιες "διευκολύνσεις". Όπως έχω γράψει όμως επανειλημμένως, η διδασκαλία δεν μπορεί να βασιστεί σε ερασιτεχνισμούς και προσωπικές προσεγγίσεις (όσο καλοπροαίρετες κι αν είναι). Γι'αυτό η επιστημονική πρωτίστως σπουδή της Διδακτικής είναι επιβεβλημένη.
Αυτή είναι προσωπική σου άποψη που βασίζεται σε προσωπικές σου εμπειρίες. Δεν μπορώ να συμφωνήσε σε αυτό, γιατί δεν είχα αντίστοιχες εμπειρίες και από τα δύο πανεπιστήμια στα οποία φοίτησα ή εξακολουθώ να φοιτώ
Τίτλος: Απ: Κάθε νέος εκπαιδευτικός θα έχει τον «μέντορά» του
Αποστολή από: Ioannis! στις Μαρτίου 21, 2010, 01:24:11 pm
Προφανώς αναφέρεσαι στην πρώτη πρόταση της παράθεσής σου. Ναι, δεν το αρνούμαι, προσωπικό βίωμα αποτελεί, αλλά και πολλών άλλων συναδέλφων διαφορετικών τομέων. Σίγουρα ο χαρακτήρας, η προσωπικότητα όλων παίζουν καθοριστικό ρόλο στην επιτυχή άσκηση οποιουδήποτε επαγγέλματος ή λειτουργήματος.
Τίτλος: Απ: Κάθε νέος εκπαιδευτικός θα έχει τον «μέντορά» του
Αποστολή από: dimstella στις Μαρτίου 21, 2010, 01:58:31 pm
Δεν είναι τιποτε παραπανω από μια χαρακτηριστικη και τετριμμενη εκφραση της τεχνοκρατουμενης μονοτροπιας της ηγεσιας του υπουργειου που εμμονοληπτικα επικεντρωνεται στην στειρα ποσοτικοποιηση των ποιοτικων μεγεθων δυναμικων και διαπροσωπικων διαδικασιων, τη φυση των οποιων δεν αντιλαμβανεται. Άλλη μια νευρωση με την κανονιστικη οργανωση της ανθρωπινης ποικιλομορφιας σε αυστηρα καθορισμενες ταξινομιες, διαβαθμισεις και ταξεις, που εκφραζονται σε πινακες, πιττες, διαγραμματα, σχηματα, συναρτησεις και αξιολογησεις, οι οποιοι ερχονται σε πληθωρα χρωματων και στατιστικων εννοιολογησεων.

Και αφου ο εκπαιδευτικος απο τον υψηλο ρολο να διακονει τη διαφωτισμενη, οικουμενικα εγκυρη και ορθολογιστικη σκεψη και να προσφερει ηθικα παραδειγματα προς μίμηση εξεπεσε ιστορικα στην υποβαθμισμενη, ανυποληπτη θεση αυτου που ο Foucault ονομαζει «specific intellectual» και αφου, κατοπιν, στοχοποιηθηκε, απονομιμοποιηθηκε και απαξιωθηκε πληρως από την τωρινη ηγεσια του υπουργειου,  καλειται τωρα να υποδυθει τον «μεντορα»…

Οι ασυναισθητες αντιφασεις και ασυνεχειες της ιδεολογικης συγκροτησης των φορεων της τωρινης εκπαιδευτικης ηγεσιας είναι προδηλες…

Το εν λογω μετρο συνιστα πυροτεχνικο φληναφημα εντυπωσιοθηρικης στοχευσης και εχει τοσες πιθανοτητες να εφαρμοστει οσες εχει και η τηρηση βιβλιων εσοδων – εξοδων από τον ψιλικατζη της γειτονιας…

Αντι των μεντορων, καλα θα εκανε το υπουργειο να ασχοληθει με την ουσιαστικη αναβαθμιση του διακοσμητικου θεσμου των σχολικων συμβουλων, τις θεσεις των οποιων κατεχουν εκπαιδευτικοι που τοποθετηθηκαν πολλες φορες με αμιγως κομματικα κριτηρια, χωρις ορισμενοι εξ αυτων να διαθετουν σοβαρες μεταπτυχιακες σπουδες. Aν ποτε, σε ιδανικες συνθηκες,  εφαρμοζοταν ο θεσμος του μεντορα, θα στηριζοταν στην υποδομη του δικτυου των σχολικων συμβουλων, οι οποιοι θα ασκουσαν ουσιαστικες αρμοδιοτητες συντονισμου και εποπτειας.

Αλλα ειπαμε, θα υπαρχουν διαδραστικοι πινακες σε καταρρεοντα κτιρια...


Ας μου επιτρέψει ο Damien  να κάνω μια σύντομη σύνοψη του παραπάνω κειμένου του.

 
Η ιδέα περί μεντόρων και λοιπών ραμολιμέντων αποτελεί ακόμη μια "άρπα κόλα" έμπνευση της "πεφωτισμένης" ηγεσίας του υπουργείου
Τίτλος: Απ: Κάθε νέος εκπαιδευτικός θα έχει τον «μέντορά» του
Αποστολή από: tihea στις Μαρτίου 21, 2010, 02:38:09 pm
»…

Οι ασυναισθητες αντιφασεις και ασυνεχειες της ιδεολογικης συγκροτησης των φορεων της τωρινης εκπαιδευτικης ηγεσιας είναι προδηλες…


Μετά τη σύνοψη, να συμφωνήσουμε και να επαυξήσουμε προβαίνοντας σε μια μικρή αντιμεταχώρηση του ρ..
Οι δηλώσεις της εκπαιδευτικής ηγεσίας .. περισσότερο από πρόδηλες είναι πορδη- λες.
(Ας με συγχωρήσει ο συνάδελφος για την παραποίηση του ιδιαίτερα πυκνού κειμένου του.)
Τίτλος: Απ: Κάθε νέος εκπαιδευτικός θα έχει τον «μέντορά» του
Αποστολή από: LK στις Μαρτίου 21, 2010, 02:52:56 pm
»…

Οι ασυναισθητες αντιφασεις και ασυνεχειες της ιδεολογικης συγκροτησης των φορεων της τωρινης εκπαιδευτικης ηγεσιας είναι προδηλες…


Μετά τη σύνοψη, να συμφωνήσουμε και να επαυξήσουμε προβαίνοντας σε μια μικρή αντιμεταχώρηση του ρ..
Οι δηλώσεις της εκπαιδευτικής ηγεσίας .. περισσότερο από πρόδηλες είναι πορδη- λες.
(Ας με συγχωρήσει ο συνάδελφος για την παραποίηση του ιδιαίτερα πυκνού κειμένου του.)

Ήμαρτον συνάδελφοι, τι προσεγγίσεις είναι αυτές. Η συνάδελφος tihea πρέπει να είναι και ΠΕ02 (ντροπή παιδιά  :-[ :-[) Νομίζω ότι πρέπει να δώσουμε το χρόνο στην υπουργό να δούμε τι έχει στο μυαλό της, μπορεί να βγει κάτι καλό. Νομίζω ότι όλοι θέλουμε το μέντορα-εκπαιδευτή μας. Δείτε εδώ στο βιντεάκι τι θα μπορούμε να κάνουμε σε λίγο καιρό, αν εκπαιδευτούμε κατάλληλα από το μέντορα.
http://www.youtube.com/watch?v=wacHkGiju_4 (http://www.youtube.com/watch?v=wacHkGiju_4)
Τίτλος: Απ: Κάθε νέος εκπαιδευτικός θα έχει τον «μέντορά» του
Αποστολή από: emmaki στις Μαρτίου 21, 2010, 03:25:02 pm
Εγώ σπό όλα όσα βλέπω να βγαίνουν προς τα έξω με τη μορφή των δηλώσεων, σχεδίων κλπ τα βλέπω ως απλά μεγάλα λόγια.
ΘΑ, ΘΑ, ΘΑ....ΘΑ!!!!!!!
Νομίζω, αν έχω καταλάβει καλά, ότι πρόκειται για μια αντιγραφή του εκπαιδευτικού συστήματος της Αγγλίας (το γνωρίζω καλά το συγκεκριμένο). Αλλά μια απλή αντιγραφή ποτέ δεν είναι αρκετή. Χρειάζεται προσαρμογή στα εκάστοτε δεδομένα.
Ωραία να λέμε για διαδραστικούς πίνακες, για Η/Υ, για μέντορες, για αξιολόγηση....Αλλά πρακτικά με τα συγκεκριμένα δεδομ'ενα που έχουμε στην Ελληνική εκπαίδευση δεν γίνοται αυτά!
Άλλωστε, και οι χώρες στις οποίες εφαρμόζονται, δεν τα έκαναν όλα από τη μία μέρα στην άλλη. Δεν ξύπνησε ένα ωραίο πρωινό ο υπουργούλης τους και είπε "Χμμμμμμ! Τι νακάνω σήμερα; Ας εισάγω το θεσμό της αξιολόγησης" και την άλλη μέρα οι εκπαιδευτικοί αξιολογούνταν.
Για το λόγο αυτό, προτείνω ηρεμία, τουλάχιστον μέχρι να ανακοινωθεί κάτι σίγουρο και να μην βγαίνουν φήμες από γύρω γύρω. Το πιο έυκολο πράγμα αυτή την εποχή είναι να βγει μια φήμη, ίσως και επίτειδες για να μετρηθούν οι αντιδράσεις...
Τίτλος: Απ: Κάθε νέος εκπαιδευτικός θα έχει τον «μέντορά» του
Αποστολή από: anantina στις Μαρτίου 21, 2010, 05:44:38 pm
Είναι πολύ δύσκολο κάθε νεοδιόριστος να έχει τον μέντορά του κατά την εισαγωγή του στο δημόσιο σχολείο, εκτός και αν θέλουν να βρουν νέες θέσεις για κάποιους λίγους και ΕΚΛΕΚΤΟΥΣ. Πάντως, οι παραφιλολογίες είναι πάντα πολλές και, συχνά, ανυπόστατες. Γίνονται απλά για να γίνονται. :-\
Τίτλος: Απ: Κάθε νέος εκπαιδευτικός θα έχει τον «μέντορά» του
Αποστολή από: sartr στις Μαρτίου 21, 2010, 05:54:50 pm
Άντε και σου δίνουν μια φερράρι!
Τι να την κάνεις όταν, όχι χωματόδρομο, ούτε καν κατεύθυνση δεν προσδιορίζεις;
Τίτλος: Απ: Κάθε νέος εκπαιδευτικός θα έχει τον «μέντορά» του
Αποστολή από: Erofilaki στις Μαρτίου 21, 2010, 08:45:41 pm
Εγώ όταν διοριστώ μόνιμος θα επιλέγω να είμαι μέντορας ψηλών ξανθών γαλανομάτηδων όμορφων καθηγητριών!

Χαχα! Εγώ πάλι, επειδή είμαι σε δυσπρόσιτο κοντά στην Τουρκία, θα διαλέξω ένα μελαχρινό μέντορα... ;D

Και σε αυτό το σημείο ερωτώ:στα μονοθέσια - δυσπρόσιτα- προβληματικά- παραμεθόρια πού θα βρεθεί ο μέντορας και ποιος θα είναι;;;;
Τίτλος: Απ: Κάθε νέος εκπαιδευτικός θα έχει τον «μέντορά» του
Αποστολή από: TEM στις Μαρτίου 21, 2010, 08:47:25 pm
Εκεί ο μέντοράς σου θα είναι ή ο αγροτικός γιατρός ή κανένας λοχαγός. Διαλέγεις και παίρνεις.
Τίτλος: Απ: Κάθε νέος εκπαιδευτικός θα έχει τον «μέντορά» του
Αποστολή από: karxarias29 στις Μαρτίου 22, 2010, 01:25:37 am
Εγώ, πάλι, μαζί με το μέντορα θέλω και έναν... Στέντορα! Γιατί να φωνάζω εγώ και να κλείνει ο λαιμός μου! Ας το κάνει αυτός! ;D
Τίτλος: Απ: Κάθε νέος εκπαιδευτικός θα έχει τον «μέντορά» του
Αποστολή από: Erofilaki στις Μαρτίου 22, 2010, 07:33:03 am
Εγώ, πάλι, μαζί με το μέντορα θέλω και έναν... Στέντορα! Γιατί να φωνάζω εγώ και να κλείνει ο λαιμός μου! Ας το κάνει αυτός! ;D
Εγώ θέλω και έναν μπόντιγκαρντ...σε κάποια μέρη είναι απλά αδύνατο να προσπαθήσεις να εξηγήσεις, ότι δε φταις εσύ που το παιδί του γείτονα έχει "καλύτερη" απόδοση...και ας ήρθες λίγους μήνες πριν και ας μη γνωρίζεις κανέναν... :-\ καλύτερο το παιδί του γείτονα; ΕΣΥ φταις, δάσκαλε

ΜΠΟΝΤΙΓΚΑΡΝΤ πλιζ, μελαχρινό και γεροδεμένο!!! ;D
Τίτλος: Απ: Κάθε νέος εκπαιδευτικός θα έχει τον «μέντορά» του
Αποστολή από: zenia78 στις Μαρτίου 22, 2010, 08:40:39 am


Αρχίσαμε με τα πιστοποιητικά παιδαγωγικής επάρκειας και τους διαδραστικούς πίνακες και τώρα φτάσαμε στους μέντορες...

Τι άλλο θ΄ακούσουμε Θεέ μου??? ???