Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Διάφορα θέματα για την εκπαίδευση => Διάφορα Εκπαιδευτικά θέματα => Μήνυμα ξεκίνησε από: rorygr στις Μαΐου 18, 2010, 01:49:23 pm
-
Το νέο Πρόγραμμα «Εκπαίδευση των παιδιών της μουσουλμανικής μειονότητας στη Θράκη» του Υπουργείου Παιδείας της Ελλάδος ανοίγει τους «ασκούς του Αιόλου» για την τουρκοποίηση της εκπαίδευσης στη Θράκη και τον υποβιβασμό της ελληνικής σε δεύτερη γλώσσα, υποστηρίζει ο Αναπληρωτής Καθηγητής της Πολυτεχνικής Σχολής Δ.Π.Θ. κ. Γεώργιος Π. Παύλος, σε επιστολή του, ημερ. 13 Μαΐου 2010, προς την Υπουργό Παιδείας, Δια
-
Όπως και να το κα΄νουμε, μας αρέσει δεν μας αρέσει, για τα παιδιά της μειονότητας της Θράκης η Ελληνική είναι η δελυτερη γλώσσα. Π΄ρωτη του γλώσσα, δηλασή αυτή που μιλιέται στο σπίτι αλλά και στις κοινωνικές τους συναναστροφές, είναι η Τουρκική (ή η Πομακική στους πομάκους ή η Ρωμανί στους Ρωμά)...
-
Μα το πρόβλημα είναι ότι οι Πομάκοι και οι Ρομά δεν διδάσκονται ως πρώτη γλώσσα τη μητρική τους, αλλά την τουρκική, δηλ. μια ξένη γι' αυτούς γλώσσα. Για σκέψου εσύ να ζούσες στη Γερμανία και αντί να διδάσκεσαι ως πρώτη γλώσσα ελληνικά ή γερμανικά, να σου δίδασκαν κινέζικα. Σου φαίνεται λογικό;
-
Σε αυτό που λες για τους Πομάκους και τους Ρωμά, συμφωνώ απόλυτα. Και όταν μιλάμε για δίγλωσση εκπαίδευση πρέπει να ξεχωρίσουμε για ποιούς είναι η δίγλωσση εκπαίδευση. Γιατί ειδικά για τους Πομάκους και τους Ρωμά μιλάμε γα τετράγλωσση εκπαίδευση (Ελληνικά και Τουρκικά στο σχολέιο, Πομάκικα στο σπίτι, Αραβικά στα θργησκευτικά)
Αλλά, η διαφωνία μου προς τπο άρθρο (το οποίο ομολγώ δεν το διάβασα πολύ προσεκτικά) είναι ότι η Ελληνική όντως είναι δεύτερη γλώσσα. Άρα ως δευτερη γλώσσα θα πρέπει να διδάσκεται και με ειδικό τρόπο και όχι όπως διδάσκεται σε αυτούς που έχουν την Ελληνική ως μητρική τους.
-
Γενικά η Πολιτεία δεν ξέρει τι της γίνεται με τους πομάκους. Τους έχει αφήσει έρμαια της τουρκικής πολιτικής, που τους εξαναγκάζει με αθέμιτα μέσα, να ενταχθούν στη λογική της τουρκικής αυτοσυνειδησίας. Αντί να τους ενθαρρύνει να αναπτύξουν τη δική τους κουλτούρα, τους έχει βάλει στο ίδιο τσουβάλι με τους τουρκόφωνους. Πουθενά δε γίνονται αυτά. Υπάρχει ευρωπαϊκή χώρα όπου στα σχολεία της διδάσκεται η επίσημη γλώσσα ως δεύτερη;
-
. Πουθενά δε γίνονται αυτά. Υπάρχει ευρωπαϊκή χώρα όπου στα σχολεία της διδάσκεται η επίσημη γλώσσα ως δεύτερη;
Δεν ξέρω τι γίνεται σε άλλες χωρες, αλλά ξέρω την εκπαιδευτική πραγματικότητα στη Θράκη. Όταν έχεις παιδί που στην Α Δημοτικού (και αργότερα για πολλούς και διάφορους λόγους) δεν ξέρει να απαντήσει στην ερώτηση "Πώς σε λένε" τι θα κάνεις; Θα το αντιμετωπίσεις όπως όλα τα άλλα παιδιά που έχουν ως μητρική τους γλώσσα τα Ελληνικά; Δεν πρέπει να του διδάξεις τα Ελληνικά (τη δεύτερη γλώσσα του) με έναν ειδικό τρόπο; Με ειδικές ασκήσεις, ειδικά βιβλία... Ε, αυτό είναι η διδασκαλία ως δεύτερη γλώσσα!
Αν θεωρείς ότι αυτό είναι λάθος, τότε δυστυχώς, δεν μπορώ να σου αλλάξω γνώμη. Απλά μάλλον δεν ξέρεις την πραγματικότητα με την εκπαίδευση της μουσουλμανικής μειονότητας (και δεν είσαι και υποχρεωμένος να την ξέρεις, άμα δεν είσαι από την περιοχή ή δεν δουλέυεις σε μειονοτικό σχολέιο)
-
και στο κατω κατω ποιος ειπε οτι οι πομακοι ειναι τουρκοι? Επειδη την καταγωγη τους την διεκδικουν οι τουρκοι? Με τεκμηριωμενα στοιχεια τη διεκδικουν και οι ελληνες αλλα και οι
-
. Πουθενά δε γίνονται αυτά. Υπάρχει ευρωπαϊκή χώρα όπου στα σχολεία της διδάσκεται η επίσημη γλώσσα ως δεύτερη;
Δεν ξέρω τι γίνεται σε άλλες χωρες, αλλά ξέρω την εκπαιδευτική πραγματικότητα στη Θράκη. Όταν έχεις παιδί που στην Α Δημοτικού (και αργότερα για πολλούς και διάφορους λόγους) δεν ξέρει να απαντήσει στην ερώτηση "Πώς σε λένε" τι θα κάνεις; Θα το αντιμετωπίσεις όπως όλα τα άλλα παιδιά που έχουν ως μητρική τους γλώσσα τα Ελληνικά; Δεν πρέπει να του διδάξεις τα Ελληνικά (τη δεύτερη γλώσσα του) με έναν ειδικό τρόπο; Με ειδικές ασκήσεις, ειδικά βιβλία... Ε, αυτό είναι η διδασκαλία ως δεύτερη γλώσσα!
Αν θεωρείς ότι αυτό είναι λάθος, τότε δυστυχώς, δεν μπορώ να σου αλλάξω γνώμη. Απλά μάλλον δεν ξέρεις την πραγματικότητα με την εκπαίδευση της μουσουλμανικής μειονότητας (και δεν είσαι και υποχρεωμένος να την ξέρεις, άμα δεν είσαι από την περιοχή ή δεν δουλέυεις σε μειονοτικό σχολέιο)
Η έκφραση "Η ελληνική ως ξένη γλώσσα" σημαίνει ότι εκείνος που θα διδαχθεί τα ελληνικά έχει διαφορετική μητρική γλώσσα, άρα πρέπει να διδαχθεί τα ελληνικά με διαφορετικό τρόπο. Η λέξη "δεύτερη" εννοεί ότι κάποια άλλη γλώσσα είναι πρώτη ξένη γλώσσα (ποια;). Αλλά η διατύπωση "Δεύτερη γλώσσα η ελληνική στη Θράκη" έχει τελείως διαφορετικό νόημα.
-
Να σας πω εγώ που μένω στη Θράκη πως έχουν τα πράγματα.Τα παιδιά πάνε σε ελληνικό νηπιαγωγείο,στη συνέχεια σε μειονοτικό δημοτικό όπου διδάσκονται και ελληνικά.Οι περισσότεροι δάσκαλοι όμως δεν τους μαθαίνουν τίποτα,γιατι τα παιδιά δυσκολεύονται.Εννοείται πως μετά στο ελληνικό γυμνάσιο δε μπορείς να επικοινωνήσεις.Πιο φανατισμένοι είναι οι πομάκοι.Όμως τα τελευταία χρόνια παρατηρώ ότι αρκετόι από αυτους έχουν καταλάβει ότι τα παιδιά τους πρέπει να μάθουν ελληνικά γιατί εδώ μένουν και εδώ θα σπουδάσουν.Πολλοί μάλιστα πληρώνουν και ιδιαίτερα!!!! Η Διαμαντοπούλου δεν ξέρει τίποτα......Με αυτά που προγραμματίζει μάλλον κακό θα τους κάνει παρα καλό.
-
[quote author=ΣΥΛ
-
Επίσης να πω ότι είναι άλλο πράγμα τα Ελληνικά ως Δεύτερη Γλώσσα στη Θράκη, και άλλο πράγμα η Διδασκαλία των Ελληνικών ως Δεύτερη Γλώσσα στα Παιδιά της Μειονότητας....
Το πρώτο σημαίνει ότι σε όλη τη Θράκη τα Ελληνικά μπάινουν δεύτερα στα σχολέια και ως πρώτη γλώσσα διδάσκεται κάποια άλλη. Το δεύτερο σημαίνει ότι τα παιδιά διδάσκονται τα Ελληνικά με τον τρόπο που διδάσκεται η δεύτερη/ξένη γλώσσα (κατά το Teaching English as Second/Foreign Language για τους Αγγλομαθείς)
-
επειδή οαρακολουθώ την εκπομπή του χαρδαβελ με τη δασκάλα στα πομακοχώρια θυμάστε τί ακριβώς έιχε γίνει ;γενικα οι πομάκοι είναι Ελληνες ;Τούρκοι ;συγχωρέστε την αγνοια μου....
-
επειδή οαρακολουθώ την εκπομπή του χαρδαβελ με τη δασκάλα στα πομακοχώρια θυμάστε τί ακριβώς έιχε γίνει ;γενικα οι πομάκοι είναι Ελληνες ;Τούρκοι ;συγχωρέστε την αγνοια μου....
Οι Πομάκοι είναι πληθυσμοί που ζούσαν από παλιά στα σύνορα
-
θα μπορούσαμε δλδ να τους εξελληνίσουμε ενώ τους έχουν προσεγγίσει κυρίως οι Τούρκοι,οπότε έχουν αξιώσεις για τη Θράκη;ευχαριστώ πάντως είναι ένα θέμα λίγο άγνωστο
-
θα μπορούσαμε δλδ να τους εξελληνίσουμε ενώ τους έχουν προσεγγίσει κυρίως οι Τούρκοι,οπότε έχουν αξιώσεις για τη Θράκη;ευχαριστώ πάντως είναι ένα θέμα λίγο άγνωστο
Η πολιτική που άσκήθηκε μέχρι το 1992 σχετικά με τη μειονότητα της Θράκης ήταν αγκληματική.
Μέχρι το 1992 η περιοχή όπυ ζουν οι Πομάκοι (κυρίως ορεινές περιοχές της Ξάνθης και της Ροδόπης) θεωρούνταν στρατιωτική περιοχή, υπήρχε μπάρα και για να μπεισ ή να βγεις στην περιοχή χρειαζόσουν ειδική άδεια (εγώ αυτό το θυμάμαι από φίλους μου που ερχόταν στην "πόλη" για συγκεκριμένο σχρονικό διάστημα και έτρεχαν να προλάβουν να γυρίσουν πίσω πριν λήξει η άδεια τους).
Επίσης, μέχρο το 1992 οι άωρθρωποι της μειονότητας δεν έιχαν δικαίωμα να βγάλουν οικοδομικές άδειες, με αποτέλεσμα να μην μπορούν να χτίσουν νόμιμα σπίτια, και να μην μπορούν νόμιμα να επισκευάσουν τα ήδη υπάρχοντα. Έτσι φτάσαμε σε μια χαώδη κατάσταση με τα οικοδομήματα που χτίστηκαν παράνομα σε μια νύχτα.
Υπήρχαν και άλλα άγραφα/μη-επίσημα "μέτρα", όπως να τους δίνουν λανθασμένα βιβλία με σήματα για να μην μπορούν να βγάλουν άδεια οδήγησης κλπ
-
επειδή οαρακολουθώ την εκπομπή του χαρδαβελ με τη δασκάλα στα πομακοχώρια θυμάστε τί ακριβώς έιχε γίνει ;γενικα οι πομάκοι είναι Ελληνες ;Τούρκοι ;συγχωρέστε την αγνοια μου....
Χαρά Νικοπούλου - Πρότυπο Ελληνίδας δασκάλας
Η ηρωική δασκάλα Χαρά Νικοπούλου, που δεν υπέκυψε επί μήνες στις πιέσεις του Τουρκικού Προξενείου Κομοτηνής, μέχρι που υπέστη επίθεση και ξυλοδαρμό από μουσουλμάνο παρακρατικό, αποτελεί το πρόσωπο που επιλέξαμε να προβάλουμε στο τεύχος αυτό. Ποιο ήταν το έγκλημά της ώστε να αποτελέσει στόχο; Τόλμησε να επιτελέσει συνειδητά το έργο της Ελληνίδας δασκάλας!
Η Χαρά Νικολοπούλου είναι δασκάλα στο Μέγα Δέρειο, ένα μειονοτικό χωριό του Έβρου κοντά στα ελληνο-βουλγαρικά σύνορα. Μόλις διορίστηκε, το 2004, επέλεξε να προσφέρει τις υπηρεσίες της σε έναν τόπο που πραγματικά τη χρειαζόταν. Εγκαταστάθηκε εκεί με τον σύζυγό της και μάλιστα έγινε δημότης του Δήμου Ορφέα, όπου ανήκει το χωριό, το οποίο αριθμεί 1.200 κατοίκους μουσουλμάνους. Κάποιοι από αυτούς ενοχλήθηκαν όταν τα παιδιά τους άρχισαν να κάνουν παρέλαση στις εθνικές γιορτές με παρότρυνση της δασκάλας. Μάλιστα μερίδα μειονοτικών θέλησαν να τη διώξουν από το σχολείο, υποστηριζόμενοι και από τους δύο μειονοτικούς βουλευτές της Ξάνθης και της Ροδόπης, ύστερα από παρότρυνση του ιμάμη της περιοχής. Υπέρ της απομάκρυνσής της τάχθηκε και ο μειονοτικός διευθυντής του σχολείου, καθώς και γονείς που υπέγραψαν σχετικό υπόμνημα. Είναι προφανές ότι η Χαρά γινόταν εμπόδιο στα σχέδια του Τουρκικού Προξενείου της Κομοτηνής. Όλα αυτά ήταν γνωστά από μήνες, όπως φαίνεται και από παλαιότερο άρθρο που αναδημοσιεύουμε σε ειδικό πλαίσιο.
Αυτή η δασκάλα, με την ανιδιοτελή προσφορά, ξεκίνησε με όραμα να δώσει ό,τι καλύτερο μπορούσε για να υπηρετήσει το λειτούργημά της. Εκτός των καθημερινών μαθημάτων του σχολείου, παρέδιδε δωρεάν μαθήματα σε παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες και δυσχέρεια στη χρήση της ελληνικής γλώσσας. Οργάνωσε χορωδία με την οποία τα παιδιά ήρθαν σε καλύτερη επαφή με τη γλώσσα και τον πλούτο της ελληνικής παράδοσης. Με αυτή τη χορωδία η δασκάλα και οι μαθητές της, βραβεύτηκαν από το Υπουργείο με ένα ταξίδι στη Θεσσαλονίκη όπου φιλοξενήθηκαν σε ξενοδοχείο της πόλης δίνοντας μια μουσική παράσταση. Επίσης το σχολείο της προσκαλέστηκε για τις 29 Φεβρουαρίου από εκπαιδευτικό μορφωτικό σύλλογο αποφοίτων Αρσακείου, για να τιμηθεί για τη χορωδία και για το έργο που γίνεται. Η δασκάλα προετοίμασε τα παιδιά, μοίρασε τραγούδια και ξεκίνησε την προετοιμασία της χορωδίας. Όπως είπε η Χαρά σε συνέντευξή της «δυστυχώς μου ερχόντουσαν μηνύματα να μην γίνει αυτή η εκδρομή, δεν θα στείλουμε τα παιδιά... (…) «Αυτά τα παιδιά δεν έχουν επισκεφθεί ποτέ, όχι μόνο την πρωτεύουσα, αλλά ούτε και τις γειτονικές πόλεις. Είναι τακτική των γονέων να πηγαίνουν εκδρομές και διακοπές σε πόλεις της γείτονος χώρας και όχι σε δικές μας πόλεις. Καταλαβαίνετε ότι κάτι τέτοιο είναι ενδεικτικό της όλης στάσης μέσα στο χωριό. Τα παιδιά των ανθρώπων που υπέγραψαν για να φύγω από το σχολείο, δεν τα στέλνουν στην εκδρομή, ενώ οι γονείς των άλλων παιδιών, τα στέλνουνε.»
Την Παρασκευή 8 Φεβρουαρίου 2008 ήρθε το αποκορύφωμα. Η δασκάλα έπεσε θύμα ξυλοδαρμού από κάτοικο του χωριού, με αποτέλεσμα να υποστεί κάταγμα στο χέρι. Σε ερώτηση δημοσιογράφου αν νιώθει ότι τα γεγονότα αυτά μπορεί να της κάμψουν το φρόνημα και την αποφασιστικότητά της, απαντά: «Σαφέστατα όχι. Και θα σας πω ότι με αυτήν την παιδεία και με αυτήν την κουλτούρα είμαι μεγαλωμένη, έχω τον Ελληνισμό μέσα μου. Και δεν τίθεται θέμα ηρωισμού, αλλά αυτή είναι η δουλειά μου, αυτό είναι το πιστεύω μου. Είμαι Ελληνίδα δασκάλα και δεν μπορώ να κάνω διαφορετικά. Και θα σας πω και κάτι ακόμη. Πιστεύω πως αν υπάρχει κάποιο πρόβλημα στην μειονότητα, πρέπει να εξυγιανθεί από την ρίζα και όχι από τις άκρες των κλαδιών.»
Μετά την ταλαιπωρία της και την αποκατάσταση του σπασμένου χεριού της, η Χαρά Νικολοπούλου επανήλθε στα καθήκοντά της και μάλιστα στις 25 Μαρτίου οργάνωσε παρέλαση των μαθητών και γιορτή μπροστά στο ηρώο του χωριού, όπου εκφώνησε λόγο ενώ οι μαθητές της απήγγειλαν ποιήματα και τραγούδησαν για την Επανάσταση του ’21.
-
μα καλά δεν το καταλαβαίνω αυτό το ελληνικό κράτος δλδ τ'ι ειναι εκεί το τουρκικό προξενείο κράτος εν κράτει ;αφού οιάνθρωποι είναι μουσουλμάνοι και εμείς οι ηλίθιοι σαν κράτος τί καννουμε;
-
μα καλά δεν το καταλαβαίνω αυτό το ελληνικό κράτος δλδ τ'ι ειναι εκεί το τουρκικό προξενείο κράτος εν κράτει ;αφού οιάνθρωποι είναι μουσουλμάνοι και εμείς οι ηλίθιοι σαν κράτος τί καννουμε;
Σου είπα τι κάναμε μέχρι το 1992!
Στο διάστημα αυτό η Τουρκία τους πλησίασε, τους αγκάλιασε, τους υποστήριξε.... Εμείς τους θεωρούσαμε "φίλους των εχρών κουμμουνιστών
-
επειδή οαρακολουθώ την εκπομπή του χαρδαβελ με τη δασκάλα στα πομακοχώρια θυμάστε τί ακριβώς έιχε γίνει ;γενικα οι πομάκοι είναι Ελληνες ;Τούρκοι ;συγχωρέστε την αγνοια μου....
Οι Πομάκοι είναι πληθυσμοί που ζούσαν από παλιά στα σύνορα