Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Διάφορα θέματα για την εκπαίδευση => Διάφορα Εκπαιδευτικά θέματα => Μήνυμα ξεκίνησε από: olyadro στις Ιουνίου 23, 2010, 02:23:10 pm
-
http://www.alfavita.gr/artro.php?id=2854
Κατά τ' άλλα εμείς μοιράζουμε laptops στην Α΄ Γυμνασίου και εισάγουμε την πληροφορική στα εξάχρονα με το ν έ ο σχολείο, και γενικά καλλιεργείται η εντύπωση πως με τη χρήση των υπολογιστών θα λυθούν όλα τα προβλήματα της παιδείας!
-
Μάλλον θα πρέπει να μιλάμε για ΣΩΣΤΗ χρήση από καταρτισμένους επιστήμονες και όχι για ΑΚΑΤΑΛΛΗΛΟΤΗΤΑ!
...και φυσικά να ΜΗΝ γίνεται ο καθένας μας ειδικός.....
-
Για δείτε και τι λένε οι ειδικοί :
http://www.pde.gr/forum/index.php?topic=19247.75
-
Μάλλον θα πρέπει να μιλάμε για ΣΩΣΤΗ χρήση από καταρτισμένους επιστήμονες και όχι για ΑΚΑΤΑΛΛΗΛΟΤΗΤΑ!
...και φυσικά να ΜΗΝ γίνεται ο καθένας μας ειδικός.....
Προφανώς δεν έκανες τον κόπο να διαβάσεις το άρθρο. Η λέξη "ακατάλληλη" ήταν στον τίτλο του. Καλύτερα όμως να μην κολλάμε στις λέξεις αλλά στην ουσία της έρευνας που σίγουρα την έκαναν ειδικοί και όχι άσχετοι, όπως υπαινίσσεσαι.
-
Επειδη δεν πολυεμπιστευομαι τα άρθρα που "συνοψιζουν" όπως θέλουν τα συμπεράσματα ερευνων, εψαξα και βρηκα αυτα:
http://www.hks.harvard.edu/pepg/PDF/events/colloquia/Vigdor_ScalingtheDigitalDivide.pdf (http://www.hks.harvard.edu/pepg/PDF/events/colloquia/Vigdor_ScalingtheDigitalDivide.pdf)
και
(μια πιο καινουρια εκδοση)
http://www.caldercenter.org/upload/CALDERWorkingPaper_48.pdf (http://www.caldercenter.org/upload/CALDERWorkingPaper_48.pdf)
και θεωρω οτι οποιος θελει να εχει άποψη, πρεπει να διαβαζει το ίδιο το paper και όχι μια τυχαία συνοψη...
Σε αυτο λοιπον αναφερεται και το εξης στα Conclusions:
"Given the evidence of negative impacts of computer technology access and use on achievement, school administrators and parents may benefit more clearly from policies and initiatives designed to inhibit unproductive uses. Promoting the productive use of computers
may in itself be counterproductive, as students with more excuses to use the computer may have greater difficulty in avoiding unproductive uses. Put to appropriate use, information technology has always offered the promise of increasing the productivity of teaching and learning. The challenge is to ensure that young students use information technology appropriately."
-
Παραθέτεις την τελευταία παράγραφο της έρευνας που ως γνήσιος επίλογος συγκερνά τις αντιτιθέμενες αποψεις και διαθέτει και την απαραίτητη ευχή, όπως διδασκόμασταν όταν μαθαίναμε να γράφουμε έκθεση! Το ερώτημα όμως παραμένει: Ποιος εξασφαλίζει τη σωστή και παραγωγική χρήση των υπολογιστών, όταν τα παιδιά από τόσο μικρή ηλικία έχουν πρόσβαση σ' αυτούς;
-
Παραθέτεις την τελευταία παράγραφο της έρευνας που ως γνήσιος επίλογος συγκερνά τις αντιτιθέμενες αποψεις και διαθέτει και την απαραίτητη ευχή, όπως διδασκόμασταν όταν μαθαίναμε να γράφουμε έκθεση! Το ερώτημα όμως παραμένει: Ποιος εξασφαλίζει τη σωστή και παραγωγική χρήση των υπολογιστών, όταν τα παιδιά από τόσο μικρή ηλικία έχουν πρόσβαση σ' αυτούς;
Η απάντηση πάντως δεν φαίνεται να ειναι αυτη που εχει ως τιτλο το άρθρο....
Απλως παρέθεσα μερος απο το συμπέρασμα της έρευνας ενδεικτικα...Σε άλλο σημειο αναφερεται επισης ότι "The evidence is
consistent with the view that internet service, and technology more broadly, is put to more productive use in households with more effective parental monitoring of child behavior".
Πάντως, καθε έρευνα πρέπει να τη βλέπουμε και σε σχέση με το που/πως εγινε, τι παραμέτρους εχει λαβει υποψη. Η συγκεκριμενη εγινε σε σχολεια συγκεκριμενης αμερικανικης πολειτείας, αφορά μαθητες σε αμερικανικα σχολεια (αρα η χρηση υπολογιστη/ ο τροπος εξετασης/ η υλη/ οι σχολικες εργασιες απεχουν πολυ απο τα δικα μας δεδομενα), περιλαμβανει συμπεράσματα όπως οτι "Interestingly, black students use computers for homework more frequently than whites after conditioning on these other variables. Asian students also use computers more frequently than whites, Hispanic and Native American students less frequently." κλπ..
Θελω να πω, δεν μπορουμε ετσι εύκολα να παιρνουμε μια οποιαδηποτε ερευνα και να γενικευουμε ετσι απλα όποια συμπερασματα ειναι πιο 'εντυπωσιακα'...
Τωρα, σε σχέση με το ερώτημα ποιος εξασφαλιζει τη σωστη χρηση.... Σιγουρα χρειαζεται εκπαιδευση και κοινη λογικη. όπως δεν αφηνεις το πιτσιρικι να βλέπει ανεξέλεγκτα τηλεοραση στο σπιτι, ομοιως περιοριζεις και τη χρηση υπολογιστη. Επισης, στο σχολειο το μαθαινεις πώς να το χρησιμοποιει παραγωγικά αντι να του δειχνεις πως να παιζει τα cdακια του ramkid και το friv.
-
.
-
Παραθέτεις την τελευταία παράγραφο της έρευνας που ως γνήσιος επίλογος συγκερνά τις αντιτιθέμενες αποψεις και διαθέτει και την απαραίτητη ευχή, όπως διδασκόμασταν όταν μαθαίναμε να γράφουμε έκθεση! Το ερώτημα όμως παραμένει: Ποιος εξασφαλίζει τη σωστή και παραγωγική χρήση των υπολογιστών, όταν τα παιδιά από τόσο μικρή ηλικία έχουν πρόσβαση σ' αυτούς;
Η απάντηση πάντως δεν φαίνεται να ειναι αυτη που εχει ως τιτλο το άρθρο....
Απλως παρέθεσα μερος απο το συμπέρασμα της έρευνας ενδεικτικα...Σε άλλο σημειο αναφερεται επισης ότι "The evidence is
consistent with the view that internet service, and technology more broadly, is put to more productive use in households with more effective parental monitoring of child behavior".
Πάντως, καθε έρευνα πρέπει να τη βλέπουμε και σε σχέση με το που/πως εγινε, τι παραμέτρους εχει λαβει υποψη. Η συγκεκριμενη εγινε σε σχολεια συγκεκριμενης αμερικανικης πολειτείας, αφορά μαθητες σε αμερικανικα σχολεια (αρα η χρηση υπολογιστη/ ο τροπος εξετασης/ η υλη/ οι σχολικες εργασιες απεχουν πολυ απο τα δικα μας δεδομενα), περιλαμβανει συμπεράσματα όπως οτι "Interestingly, black students use computers for homework more frequently than whites after conditioning on these other variables. Asian students also use computers more frequently than whites, Hispanic and Native American students less frequently." κλπ..
Θελω να πω, δεν μπορουμε ετσι εύκολα να παιρνουμε μια οποιαδηποτε ερευνα και να γενικευουμε ετσι απλα όποια συμπερασματα ειναι πιο 'εντυπωσιακα'...
Τωρα, σε σχέση με το ερώτημα ποιος εξασφαλιζει τη σωστη χρηση.... Σιγουρα χρειαζεται εκπαιδευση και κοινη λογικη. όπως δεν αφηνεις το πιτσιρικι να βλέπει ανεξέλεγκτα τηλεοραση στο σπιτι, ομοιως περιοριζεις και τη χρηση υπολογιστη. Επισης, στο σχολειο το μαθαινεις πώς να το χρησιμοποιει παραγωγικά αντι να του δειχνεις πως να παιζει τα cdακια του ramkid και το friv.
Ναι, η έρευνα έγινε στην Αμερική αλλά δε νομίζω πως δεν αφορά στη χώρα μας από τη στιγμή που κι εδώ έχουν γίνει έρευνες που δείχνουν πόσο εθστικό μπορεί να γίνει το παιχνίδι στο internet για τα παιδιά. Εξάλλου η κοινή λογική λέει πως αν το παιδί περνάει το χρόνο του παίζοντας και σερφάροντας στον υπολογιστή, θα μειωθούν οι επιδόσεις του στο σχολείο. Το παράδειγμα για την τηλεόραση που αναφέρεις θέτει το πρόβλημα στη σωστή του διάσταση. Οι σημερινοί γονείς που στο συντριπτικό τους ποσοστό αδυνατούν να ελέγξουν τι προγράμματα βλέπουν τα παιδιά τους στην τηλεόραση, θα μπορέσουν να ελέγξουν τον υπολογιστή για τον οποίο οι περισσότεροι ξέρουν λιγότερα από τα παιδιά τους;
-
Ποιος εξασφαλίζει τη σωστή και παραγωγική χρήση των υπολογιστών, όταν τα παιδιά από τόσο μικρή ηλικία έχουν πρόσβαση σ' αυτούς;
Όταν ακούω αυτά τα περί σωστών και παραγωγικών κοιτάω να δω από πού έρχεται η μυρωδιά της ναφθαλίνης. Σιγά μη τα βάλουμε να διαλέξουν και σχολές προτίμησης από το νηπιαγωγείο. Καμία έρευνα για διανομή ατομικών μαξιλαρακίων και κουβερτουλών στην αρχή της σχολικής χρονιάς μέσα σε κάθε βιβλίο τόσο για μαθητές όσο και για καθηγητές/δασκάλους έχει γίνει? Γιατί κανείς δεν αναρωτιέται για την σωστή και παραγωγική χρήση του παλιού καλού παραδοσιακού καινούργιου (αλλά πιο κακογραμμένου από το παλιό) βιβλίου ως μέσο διδασκαλίας που τόση νύστα και τόση βαρεμάρα έχει αποδεδειγμένα προκαλέσει και συνεχίζει να προκαλεί ανά τους αιώνες?
Y.Γ. δεν είμαι πληροφορικάριος
Πίστεψέ με, πάρα πολλοί έχουν ασχοληθεί με τα προβλήματα των σχολικών βιβλίων αλλά η χρήση τους, πέρα από την ανία που μπορεί να προκαλεί, δεν κρύβει άλλους κινδύνους!
-
Μάλλον θα πρέπει να μιλάμε για ΣΩΣΤΗ χρήση από καταρτισμένους επιστήμονες και όχι για ΑΚΑΤΑΛΛΗΛΟΤΗΤΑ!
...και φυσικά να ΜΗΝ γίνεται ο καθένας μας ειδικός.....
Προφανώς δεν έκανες τον κόπο να διαβάσεις το άρθρο. Η λέξη "ακατάλληλη" ήταν στον τίτλο του. Καλύτερα όμως να μην κολλάμε στις λέξεις αλλά στην ουσία της έρευνας που σίγουρα την έκαναν ειδικοί και όχι άσχετοι, όπως υπαινίσσεσαι.
Την έρευνα συμφωνώ ότι την έκαναν οι ειδικοί. Αλλά δεν μιλούν για χρήση Η/Υ μέσα στην τάξη. Η χρήση Η/Υ που αναφέρει περιλαμβάνει και τη χρήση από το σπίτι. Οπότε αν η διδασκαλία γίνεται με τη βοήθεια ειδικών (που γνωρίζουν για ασφαλή χρήση διαδικτύου) τότε ίσως τα αποτελέσματα της έρευνας ήταν διαφορετικά.
Όσο για ακαταλληλότητα συμφωνώ ότι είναι στον τίτλο. Όμως σε ενοχλεί η εισαγωγή των ΤΠΕ σε παιδιά δημοτικού αλλά δεν καταλαβαίνω γιατί είσαι τόσο αρνητικός/ή.
Και για την Α γυμνασίου που αναφέρεις έχουν εμπλακεί όλες οι ειδικότητες πλην των Πληροφορικών!
Υ.Γ: Είμαι Πληροφορικός..
-
Λάμπρο, δεν είμαι αντίθετη στην εισαγωγή των ΤΠΕ στις μεγάλες τάξεις του δημοτικού αλλά ειδικά στην Α΄ Δημοτικόυ. Σε παιδάκια που δεν ξέρουν ούτε να διαβάζουν ούτε να γράφουν τι μάθημα θα κάνεις; Αναγκαστικά θα τους κάνεις παιχνίδια, για να διατηρήσεις το ενδιαφέρον τους και δικαίως αυτά θα πιστέψουν πως ο υπολογιστής είναι παιχνιδομηχανή. Οι γονείς, απ' την πλευρά τους, μόλις μπει το μάθημα στην Α΄ Δημοτικού, θα τρέξουν να αγοράσουν υπολογιστή για το σπίτι και τα παιδιά θα περνούν ανεξέλεγκτα το χρόνο τους με αυτόν, ή ακόμα χειρότερα θα τα εγγράψουν σε φροντιστήρια για υπολογιστές από την ηλικία των 6 χρόνων και θα τα επιβαρύνουν περισσότερο απ' ό,τι είναι ήδη πιεσμένα.
Όσο για το θέμα της Α΄Γυμνασίου δεν καταλαβαίνω τι σχέση έχουν οι ειδικότητες. Δηλαδή, αν μοιράζονταν τα laptops μόνο για το μάθημα της πληροφορικής, οι πληροφορικοί θα μπορούσατε να ελέγξετε τι κάνουν τα παιδιά στο σπίτι με τους υπολογιστές; Γιατί, όπως σωστά παρατήρησες, το πρόβλημα που αναφέρει η έρευνα είναι η χρήση των υπολογιστών στο σπίτι και όχι στο σχολείο, όπου λίγο-πολύ μπορεί να ελεγχθεί από τους εκπαιδευτικούς.
-
Λάμπρο, δεν είμαι αντίθετη στην εισαγωγή των ΤΠΕ στις μεγάλες τάξεις του δημοτικού αλλά ειδικά στην Α΄ Δημοτικόυ. Σε παιδάκια που δεν ξέρουν ούτε να διαβάζουν ούτε να γράφουν τι μάθημα θα κάνεις; Αναγκαστικά θα τους κάνεις παιχνίδια, για να διατηρήσεις το ενδιαφέρον τους και δικαίως αυτά θα πιστέψουν πως ο υπολογιστής είναι παιχνιδομηχανή.
Σε αυτή την ηλικία το να χρησιμοποιούν τον υπολογιστή σαν παιχνίδι, πάντα με την επίβλεψη πληροφορικών οι οποίοι θα τους εξηγούν ποιος είναι ο σωστός τρόπος αλληλεπίδρασης με τον υπολογιστή (σωστό άνοιγμα, κλείσιμο, χρήση του ποντικιού και του πληκτρολογίου, άνοιγμα εφαρμογών κτλ) μόνο καλό μπορεί να τους κάνει αφού θα τους εξοικειώσει με τους Η/Υ με έναν ευχάριστο τρόπο προετοιμάζοντας τους για τα πιο "δύσκολα" που θα μάθουν στις επόμενες τάξεις. Εκτός και αν θεωρείς το παιχνίδι ως κάτι κακό και κατακριτέο σε αυτές τις ηλικίες (ή σε οποιαδήποτε ηλικία).
Οι γονείς, απ' την πλευρά τους, μόλις μπει το μάθημα στην Α΄ Δημοτικού, θα τρέξουν να αγοράσουν υπολογιστή για το σπίτι και τα παιδιά θα περνούν ανεξέλεγκτα το χρόνο τους με αυτόν, ή ακόμα χειρότερα θα τα εγγράψουν σε φροντιστήρια για υπολογιστές από την ηλικία των 6 χρόνων και θα τα επιβαρύνουν περισσότερο απ' ό,τι είναι ήδη πιεσμένα.
Οι λογικοί συνειρμοί που κάνεις εδώ μόνο λογικοί δεν είναι και αντικατοπτρίζουν την κατάντια της νεοελληνικής οικογένειας ! Τα στάδια του σκεπτικού σου για να δεις και συ ο/η ίδιος/α ότι είναι άκρως λαθεμένα:
α) Μπαίνει το μάθημα στην Α΄Δημοτικού
β) Οι γονείς αγοράζουν κατευθείαν υπολογιστές στα παιδιά τους !!!
γ) Τα παιδιά περνούν ανεξέλεγκτα το χρόνο τους με αυτόν !!!
δ) τα εγγράφουν σε φροντιστήρια για υπολογιστές από την ηλικία των 6 χρόνων !!!
ε) τα επιβαρύνουν περισσότερο απ' ό,τι είναι ήδη πιεσμένα !!!
Θα καθόμουν να σου εξηγούσα γιατί είναι λαθεμένοι αλλά πιστεύω ότι ακόμα και τα παιδιά της Α΄ Δημοτικού μπορούν να το καταλάβουν. Εκτός και αν γεφυρώσεις το χάσμα που χωρίζει τα παραπάνω βήματα με σοβαρά επιχειρήματα κάτι το οποίο δε νομίζω ότι μπορεί να το κάνει ο οποιοσδήποτε γιατί απλά ο συλλογισμός σου δε στέκει .
-
Λάμπρο, δεν είμαι αντίθετη στην εισαγωγή των ΤΠΕ στις μεγάλες τάξεις του δημοτικού αλλά ειδικά στην Α΄ Δημοτικόυ. Σε παιδάκια που δεν ξέρουν ούτε να διαβάζουν ούτε να γράφουν τι μάθημα θα κάνεις; Αναγκαστικά θα τους κάνεις παιχνίδια, για να διατηρήσεις το ενδιαφέρον τους και δικαίως αυτά θα πιστέψουν πως ο υπολογιστής είναι παιχνιδομηχανή. Οι γονείς, απ' την πλευρά τους, μόλις μπει το μάθημα στην Α΄ Δημοτικού, θα τρέξουν να αγοράσουν υπολογιστή για το σπίτι και τα παιδιά θα περνούν ανεξέλεγκτα το χρόνο τους με αυτόν, ή ακόμα χειρότερα θα τα εγγράψουν σε φροντιστήρια για υπολογιστές από την ηλικία των 6 χρόνων και θα τα επιβαρύνουν περισσότερο απ' ό,τι είναι ήδη πιεσμένα.
Όσο για το θέμα της Α΄Γυμνασίου δεν καταλαβαίνω τι σχέση έχουν οι ειδικότητες. Δηλαδή, αν μοιράζονταν τα laptops μόνο για το μάθημα της πληροφορικής, οι πληροφορικοί θα μπορούσατε να ελέγξετε τι κάνουν τα παιδιά στο σπίτι με τους υπολογιστές; Γιατί, όπως σωστά παρατήρησες, το πρόβλημα που αναφέρει η έρευνα είναι η χρήση των υπολογιστών στο σπίτι και όχι στο σχολείο, όπου λίγο-πολύ μπορεί να ελεγχθεί από τους εκπαιδευτικούς.
Και όμως οι υπολογιστές ακόμα και στο νηπιαγωγείο μπορούν να χτησιμοποιηθούν και τα παιιδά να μάθουν.
Καταρχήν το πονίκι, λεπτή κινητικότητα!
Πληκτρολόγιο και γράψιμο, αναγνώριση γραμμάτων και γραφή.
Οθόνη και κείμενο, ανάγνωση
Διάφορα προγράμματα που κυκλοφορούν, μαθηματικά, ανάγνωση, γραφή, επίλυση προβλημάτων....
Ίντερνετ, εμβάθυνση σε θέματα που αναλύονται σε πρότζεκτ (και τα παιδιά μπορούν να ψάξουν και να βρουν κάτι πιστέψτε με!)
Στη δε ειδική αγωγή μπορείς να κάνεις θάυματα με τον υπολογιστή, δουλέυοντας πάνω στις ανάγκες του κάθε παιδιού....
Και πολλά πολλά άλλα που μπορείς να κάνεις με παιδιά νηπιαγωγείου (και σίγουρα και με μεγαλύτερα), αρκέι να έχεις φαντασία και όρεξη να δουλέψεις με κάτι καινούριο, όπως οι υπολογιστές!
Υ.Γ. Δεν είμαι πληροφορικάρια! Είμαι νηπιαγωγός ειδικής αγωγής
Και ξέχασα να συμπληρώσω, φυσικά και μπορεί να είναι ακατάλληλοι οι υπολογιστές για τα παιδιά όταν η χρήση τους είναι χωρίς την επίβλεψη κάποιου ενήλικα (ακόμα και η παρουσία και το βλέμα τσην οθόνη λειτουργούν αποτρεπτικά για να δουν πχ "πονηρές" σελίδες). Μπορεί να είναι κακή η χρήση τους όταν οι υπολογιστές έχουν τη θέση της baby-sitter και, όπως και η τηλεόραση, υποκαθιστούν το γονιό, το παιχνίδι, την κίνηση, την επικοινωνία με άλλους "ζωντανούς" ανθρώπους....
-
Και τι είναι αυτό που μας βεβαιώνει ότι όλα αυτά θα γίνουν με τον τρόπο που λες στο ελληνικό σχολείο;
-
Και τι είναι αυτό που μας βεβαιώνει ότι όλα αυτά θα γίνουν με τον τρόπο που λες στο ελληνικό σχολείο;
Και επειδη δηλαδη δεν μας βεβαιωνει κανεις οτι ολα αυτα θα γινουν (πώς αραγε? μονα τους? δεν θα γινουν απο δασκαλους/καθηγητές?), επιλέγουμε να τα απορρίψουμε?
-
Και τι είναι αυτό που μας βεβαιώνει ότι όλα αυτά θα γίνουν με τον τρόπο που λες στο ελληνικό σχολείο;
Στο ελληνικό σχολείο δε δουλεύει τίποτα σωστά ! Μήπως να τα κλείσουμε τα μπουρδ#$% και να ξεμπερδεύουμε ? Ωραία λογική ...
-
Ως πληροφορικός, θεωρώ ότι είναι θετικό βήμα η εισαγωγή της Πληροφορικής στα υποχρεωτικά μαθήματα του Δημοτικού Σχολείου, αλλά έχω δύο ενστάσεις:
α. Η διδασκαλία της χρήσης Η/Υ από την Α' τάξη θα ωθήσει τα παιδιά στην ψηφιακή γραφή, ενώ θα παραμελήσουν την πραγματική γραφή. Αυτό δεν είναι κατ' ανάγκην αρνητικό, αρκεί να είναι κατάλληλα προετοιμασμένοι οι δάσκαλοι για την απροθυμία των παιδιών να χρησιμοποιήσουν μολύβι.
β. Ποια η λογική των 2 ωρών Πληροφορικής σε κάθε τάξη του Δημοτικού και μόνο μιας ώρας σε κάθε τάξη του Γυμνασίου; Μήπως πάλι πρόκειται περί πρόχειρου σχεδιασμού; Η απάντηση είναι πολύ απλή: είναι ο μόνος τρόπος για να καλυφθεί το ωράριο των πολλών υπεράριθμων Πληροφορικών της
-
Ως πληροφορικός, θεωρώ ότι είναι θετικό βήμα η εισαγωγή της Πληροφορικής στα υποχρεωτικά μαθήματα του Δημοτικού Σχολείου, αλλά έχω δύο ενστάσεις:
α. Η διδασκαλία της χρήσης Η/Υ από την Α' τάξη θα ωθήσει τα παιδιά στην ψηφιακή γραφή, ενώ θα παραμελήσουν την πραγματική γραφή. Αυτό δεν είναι κατ' ανάγκην αρνητικό, αρκεί να είναι κατάλληλα προετοιμασμένοι οι δάσκαλοι για την απροθυμία των παιδιών να χρησιμοποιήσουν μολύβι.
β. Ποια η λογική των 2 ωρών Πληροφορικής σε κάθε τάξη του Δημοτικού και μόνο μιας ώρας σε κάθε τάξη του Γυμνασίου; Μήπως πάλι πρόκειται περί πρόχειρου σχεδιασμού; Η απάντηση είναι πολύ απλή: είναι ο μόνος τρόπος για να καλυφθεί το ωράριο των πολλών υπεράριθμων Πληροφορικών της
-
οταν προτοηλθε για παραδειγμα το θεατρικο παιχνιδι ως μεσο διδασκαλιας στην ελλαδα δεν εγινε αποδεκτο ευκολα. και ομως μεσα απο το παιχνιδι μπορεις να διδαξεις πραγματα που δε μπορεις με αλλο τροπο. η εικονα εχει τρομερη δυναμη και νομιζω οτι πλεον επιβαλλεται η χρηση νεων τεχνολογιων απο τις πρωτες ταξεις του δημοτικου. Ειναι τρομερο εποπτικο μεσο αλλα χρειαζεται και καταλληλα καταρτισμενα ατομα καθως και καλη υποστηριξη software κ' hardware(ιδιαιτερα το πρωτο στην ελληνικη γλωσσα ιδιαιτερα σε μικρες ταξεις ειναι παρα πολυ πισω)
-
Όπα, παιδιά, μη βαράτε όλοι μαζί! Θα προσπαθήσω να απαντήσω σε όλους.
Σε αυτή την ηλικία το να χρησιμοποιούν τον υπολογιστή σαν παιχνίδι, πάντα με την επίβλεψη πληροφορικών οι οποίοι θα τους εξηγούν ποιος είναι ο σωστός τρόπος αλληλεπίδρασης με τον υπολογιστή (σωστό άνοιγμα, κλείσιμο, χρήση του ποντικιού και του πληκτρολογίου, άνοιγμα εφαρμογών κτλ) μόνο καλό μπορεί να τους κάνει αφού θα τους εξοικειώσει με τους Η/Υ με έναν ευχάριστο τρόπο προετοιμάζοντας τους για τα πιο "δύσκολα" που θα μάθουν στις επόμενες τάξεις. Εκτός και αν θεωρείς το παιχνίδι ως κάτι κακό και κατακριτέο σε αυτές τις ηλικίες (ή σε οποιαδήποτε ηλικία).
Όλα αυτά τα ωραία που περιγράφεις δε θα μπορούσαν να γίνουν σε μεγαλύτερη ηλικία; Όταν φτάσουν δηλαδή σε ηλικία 10 χρονών δε θα είναι πλέον παιδιά που θα έχουν ανάγκη από παιχνίδι; Αν τους έχουμε μάθει τα απλά από τα νήπια, υποχρεωτικά, μεγαλώνοντας, θα τα εξαναγκάζουμε να μαθαίνουν όλο και περισσότερα και δυσκολότερα πράγματα, με αποτέλεσμα να αποχτούν αμέτρητες δεξιότητες αλλά χάνοντας την παιδική τους ηλικία.
Οι λογικοί συνειρμοί που κάνεις εδώ μόνο λογικοί δεν είναι και αντικατοπτρίζουν την κατάντια της νεοελληνικής οικογένειας ! Τα στάδια του σκεπτικού σου για να δεις και συ ο/η ίδιος/α ότι είναι άκρως λαθεμένα:
α) Μπαίνει το μάθημα στην Α΄Δημοτικού
β) Οι γονείς αγοράζουν κατευθείαν υπολογιστές στα παιδιά τους !!!
γ) Τα παιδιά περνούν ανεξέλεγκτα το χρόνο τους με αυτόν !!!
δ) τα εγγράφουν σε φροντιστήρια για υπολογιστές από την ηλικία των 6 χρόνων !!!
ε) τα επιβαρύνουν περισσότερο απ' ό,τι είναι ήδη πιεσμένα !!!
Θα καθόμουν να σου εξηγούσα γιατί είναι λαθεμένοι αλλά πιστεύω ότι ακόμα και τα παιδιά της Α΄ Δημοτικού μπορούν να το καταλάβουν. Εκτός και αν γεφυρώσεις το χάσμα που χωρίζει τα παραπάνω βήματα με σοβαρά επιχειρήματα κάτι το οποίο δε νομίζω ότι μπορεί να το κάνει ο οποιοσδήποτε γιατί απλά ο συλλογισμός σου δε στέκει .
Εδώ έχεις δίκιο, ο συλλογισμός μου έχει κάποια χάσματα αλλά μόνο επειδή θεώρησα ότι απευθύνομαι σε ανθρώπους που ζουν στη νεοελληνική κοινωνία, και άρα τα ευκόλως εννοούμενα παραλείπονται. Άλλωστε η παρατήρησή σου για τη νεοελληνική οικογένεια δείχνεις πως κι εσύ με κατάλαβες πολύ καλά.
-
giokspy και emmaki, συμφωνώ πως οι υπολογιστές είναι ένα τρομερό εποπτικό μέσο που μπορεί να κάνει πολύ πιο ενδιαφέρουσα τη διδασκαλία, αρκεί τον έλεγχο να τον έχει ο διδάσκων και όχι ο μαθητής. Εγώ απλά διαφωνώ με την εισαγωγή του ως αυτόνομο μάθημα στην Α΄Δημοτικού και με την ανεξέλεγκτη χρήση του στο σπίτι. Αυτό λέει ουσιαστικά και η έρευνα την οποία ανέφερα. Α, και ενοχλούμαι από την προσπάθεια θεοποίησης των νέων τεχνολογιών εκ μέρους του υπουργείου παιδείας ως μόνης λύσης για τα προβλήματα της εκπαίδευσης! Οι υπολογιστές είναι απλά εργαλεία, χρήσιμα μεν, αλλά πάντα τίποτε παραπάνω από εργαλεία.
-
Λάμπρο, δεν είμαι αντίθετη στην εισαγωγή των ΤΠΕ στις μεγάλες τάξεις του δημοτικού αλλά ειδικά στην Α΄ Δημοτικόυ. Σε παιδάκια που δεν ξέρουν ούτε να διαβάζουν ούτε να γράφουν τι μάθημα θα κάνεις; Αναγκαστικά θα τους κάνεις παιχνίδια, για να διατηρήσεις το ενδιαφέρον τους και δικαίως αυτά θα πιστέψουν πως ο υπολογιστής είναι παιχνιδομηχανή. Οι γονείς, απ' την πλευρά τους, μόλις μπει το μάθημα στην Α΄ Δημοτικού, θα τρέξουν να αγοράσουν υπολογιστή για το σπίτι και τα παιδιά θα περνούν ανεξέλεγκτα το χρόνο τους με αυτόν, ή ακόμα χειρότερα θα τα εγγράψουν σε φροντιστήρια για υπολογιστές από την ηλικία των 6 χρόνων και θα τα επιβαρύνουν περισσότερο απ' ό,τι είναι ήδη πιεσμένα.
Όσο για το θέμα της Α΄Γυμνασίου δεν καταλαβαίνω τι σχέση έχουν οι ειδικότητες. Δηλαδή, αν μοιράζονταν τα laptops μόνο για το μάθημα της πληροφορικής, οι πληροφορικοί θα μπορούσατε να ελέγξετε τι κάνουν τα παιδιά στο σπίτι με τους υπολογιστές; Γιατί, όπως σωστά παρατήρησες, το πρόβλημα που αναφέρει η έρευνα είναι η χρήση των υπολογιστών στο σπίτι και όχι στο σχολείο, όπου λίγο-πολύ μπορεί να ελεγχθεί από τους εκπαιδευτικούς.
Δηλαδή, αν μοιράζονταν τα laptops μόνο για το μάθημα της πληροφορικής, οι πληροφορικοί θα μπορούσατε να ελέγξετε τι κάνουν τα παιδιά στο σπίτι με τους υπολογιστές; Γιατί, όπως σωστά παρατήρησες, το πρόβλημα που αναφέρει η έρευνα είναι η χρήση των υπολογιστών στο σπίτι και όχι στο σχολείο, όπου λίγο-πολύ μπορεί να ελεγχθεί από τους εκπαιδευτικούς.
Αυτό που έχω να πω σε ότι αφορά στους υπολογιστές που μοιράστηκαν στην Ά Γυμνασίου ήταν μια χαζομάρα και μισή, καθώς α)όλα αυτά τα χρήματα θα μπορούσαν να διοχετευτούν στα σχολικά εργαστήρια τα οποία είναι τρισάθλια, για να μπορεί και ο Πληροφορικάριος να κάνει τη δουλειά του.
β) τα περισσότερα νοικοκυριά έχουν πλέον έναν υπολογιστή στο σπίτι. Επομένως, ποιος ο λόγος να έχει ο μαθητής τον προσωπικό του Η/Υ μέσα στο ίδιο του το σπίτι;
Αυτό που λέω είναι ότι μια χαρά μπορεί να γίνουν όλες οι εργασίες των μαθητών σε ένα καλά εξοπλισμένο εργαστήριο, όπου την επίβλεψη θα την έχει ο καθηγητής.
Για το αν πρέπει ή όχι να μπει η Πληροφορική στα Δημοτικά : αν είναι να λειτουργήσει το πράγμα όπως στα ολοήμερα-καλύτερα όχι. Αυτό που θα γίνει βέβαια στα δημοτικά θα είναι το εξής: θα τρέχει ο καημένος ο Πληροφορικάριος όπου τον φωνάζουν (από Δ/ντή μέχρι συναδέρφους) για βοήθεια-γραμματειακή υποστήριξη-γιορτές και πανηγύρια-εργασίες διαφόρων τάξεων διαφόρων θεμάτων διαφόρων δασκάλων που δεν προλαβαίνουν κλπ για να φανεί το τμήμα (ή η τάξη ότι έκανε την ταδε εργασία!!!)
το θετικό είναι 'οτι θα ξεμπλοκάρει κάπως η ειδικότητα της Πληροφορικής και θα δουλέψουν πολλά παιδιά