Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση

Μετά τον διορισμό / την πρόσληψη => Σχολική ζώνη => Μήνυμα ξεκίνησε από: erietta στις Οκτωβρίου 13, 2010, 03:05:01 pm

Τίτλος: Αξιολόγηση Μαθητών Γυμνασίου - Λυκείου
Αποστολή από: erietta στις Οκτωβρίου 13, 2010, 03:05:01 pm
Εκτός από το κλασικό μπλοκάκι του καθηγητή τι άλλο έχετε να προτείνετε σχετικά με την καταγραφή της καθημερινής αξιολόγησης των μαθητών;
Τίτλος: Απ: Αξιολόγηση Μαθητών Γυμνασίου - Λυκείου
Αποστολή από: συννεφούλα στις Οκτωβρίου 15, 2010, 06:00:07 pm
Απ' όσο ξέρω το εξέλ προσφέρεται για τέτοιου είδους χρήση. Αν είσαι εξοικειωμένη με τα υπολογιστικά φύλλα (έτσι θαρρώ πως λέγεται), είναι ένας πολύ εύχρηστος τρόπος για να κρατάς βαθμολογίες. Αν πάλι δεν είσαι, δεν είναι τπτ να σου δείξει κάποιος που ξέρει ή ακόμη κ να παρακολουθήσεις μαθήματα σχετικά (ούτε κρατά πολύ η ενότητα, ούτε ακριβά είναι).
Τίτλος: Απ: Αξιολόγηση Μαθητών Γυμνασίου - Λυκείου
Αποστολή από: killbill στις Ιουνίου 08, 2011, 04:25:03 pm
Κατά πόσο το θεωρείτε σωστό το ισχύον σύστημα, ένας μαθητής που έγραψε πχ Μαθηματικά 0 στο τέλος και είχε και 8άρια στα τετράμηνα, τελικα να προβιβάζεται στην επόμενη τάξη χωρίς ούτε καν να παραπέμπεται στα Μαθηματικά τον Σεπτέμβρη, επειδή έβγαλε γενικό μέσο όρο από όλα τα μαθήματα πάνω από 9,5?

Εγώ το θεωρώ απαράδεκτο.
Τίτλος: Απ: Αξιολόγηση Μαθητών Γυμνασίου - Λυκείου
Αποστολή από: aspinoulas στις Ιουνίου 08, 2011, 04:59:50 pm
Απλά πράγματα : να επανέλθει στα λύκεια ο τρόπος προβιβάσεως των μαθητών που ίσχυε προ Αρσένη και ισχύει λίγο-πολύ στα γυμνάσια. Αν αθροιστικά σε μάθημα δεν έχεις σε 2 τετράμηνα + Ιούνιο κάποιο δεδομένο αριθμό μονάδων ΜΕΝΕΙΣ ΜΕΤΕΞΕΤΑΣΤΕΟΣ. ΤΕΛΟΣ.

Επίσης κατά τη γνώμη μου πρέπει να επιστέψουν τα τρίμηνα στο λύκειο διότι με το ισχύον σύστημα οι μαθητές καταντάνε να διαβάζουν το εκάστοτε μάθημα 1-2 φορές το χρόνο όταν είναι να μπει διαγώνισμα τετραμήνου και τον υπόλοιπο καιρό το ρίχνουν στο ζαμανφού καθώς δεν έχουν την έννοια της βαθμολογίας...
Τίτλος: Απ: Αξιολόγηση Μαθητών Γυμνασίου - Λυκείου
Αποστολή από: killbill στις Ιουνίου 08, 2011, 07:43:59 pm
συμφωνώ με την επαναφορά των τριμήνων και στο Λύκειο. Έχεις μεγαλύτερη ευκαιρία να χτυπήσεις το καμπανάκι στον μαθητή όσον αφορά τον βαθμό του και αυτός στη συνέχεια να βελτιώσει την απόδοσή του.
Τώρα με τα τετράμηνα παίρνει έναν βαθμό στο Α τετράμηνο και από εκεί και πέρα δεν υπάρχει τίποτα στο ενδιάμεσο. Θεωρώ ειδικά τον βαθμό του
Τίτλος: Απ: Αξιολόγηση Μαθητών Γυμνασίου - Λυκείου
Αποστολή από: olgalia στις Ιουνίου 09, 2011, 12:01:09 pm
Δεν είναι τόσο απλά τα πράγματα. Τον συγκεκριμένο μαθητή δεν έχει νόημα να τον κόψεις τον Ιουνη αφού θα τον περάσεις το Σεπτέμβρη! Επίσης ένας μαθητής που γράφει σε ένα μάθημα 0-5 σε κάθε διαγώνισμα και είναι ήδη μαθητής Λυκείου (αν και στο Γυμνάσιο δε βλέπω διαφορά) δεν υπάρχει περίπτωση όσες φορές και να τον κόψεις κάποια στιγμή να μάθει τα βασικά στο συγκεκριμένο μάθημα.
Είμαι βαθύτερο το πρόβλημα. Είναι κάποιοι μαθητές τόσο αδιαφοροι; είναι ηλίθιοι; είναι τόσο χαμηλό το πολιτισμικό κεφάλαιο που κουβαλούν από την οικογένειά τους που το σχολείο ουσιαστικά δεν μπορεί να τους προσφέρει τίποτα παρά μονο κοινωνικοποίηση; Αν τους προσφερε το σχολείο ουσιαστική επαγγελματική-τεχνικη εκπαίδευση θα ήταν πολύ καλοί στα τεχνικά λύκεια κι όχι στα ΓΕΛ;
Τίτλος: Απ: Αξιολόγηση Μαθητών Γυμνασίου - Λυκείου
Αποστολή από: summit στις Ιουνίου 09, 2011, 01:27:21 pm
Είμαι βαθύτερο το πρόβλημα. Είναι κάποιοι μαθητές τόσο αδιαφοροι; είναι ηλίθιοι; είναι τόσο χαμηλό το πολιτισμικό κεφάλαιο που κουβαλούν από την οικογένειά τους που το σχολείο ουσιαστικά δεν μπορεί να τους προσφέρει τίποτα παρά μονο κοινωνικοποίηση; Αν τους προσφερε το σχολείο ουσιαστική επαγγελματική-τεχνικη εκπαίδευση θα ήταν πολύ καλοί στα τεχνικά λύκεια κι όχι στα ΓΕΛ;

Είναι όλα αυτά μαζί. Προσφέρουμε κοινωνικοποίηση μαζί με "φύλαξη" για μια μεγάλη μερίδα μαθητών. Ειδικότερα για τα ΕΠΑΛ  είναι πιο έντονα τα φαινόμενα της σχεδόν μηδενικής προσπάθειας σε συνδυασμό με βαθύτατη αμάθεια, με φωτεινές όμως εξαιρέσεις μαθητών που ξεχωρίζουν σε ήθος, επίδοση, συμπεριφορά και στόχους ζωής.
Αντιμετώπιση της κατάστασης με:
1. Επανάληψη τάξης σε Δημοτικό και Γυμνάσιο, όταν υπάρχουν κενά σε βασικές γνώσεις.
2. Ενισχυτική Διδασκαλία από το Δημοτικό Σχολείο (υποχρεωτική), όταν υπάρχουν κενά.
3.
Τίτλος: Απ: Αξιολόγηση Μαθητών Γυμνασίου - Λυκείου
Αποστολή από: karxarias29 στις Ιουνίου 09, 2011, 03:01:53 pm
Οι προτάσεις σου είναι αξιόλογες και εμένα, τουλάχιστον, με βρίσκουν σύμφωνη. Ωστόσο θα ήθελα να επισημάνω κάτι. Εδώ το κράτος δεν έχει... μαντίλι να κλάψει και πιστεύεις ότι θα ενέκρινε κονδύλια για ενισχυτική στο δημοτικό και νέα βιβλία; Ή, μάλλον, για να το θέσω και γενικότερα... το νοιάζει;
Τίτλος: Απ: Αξιολόγηση Μαθητών Γυμνασίου - Λυκείου
Αποστολή από: killbill στις Ιουνίου 09, 2011, 03:03:11 pm
Τον συγκεκριμένο μαθητή δεν έχει νόημα να τον κόψεις τον Ιουνη αφού θα τον περάσεις το Σεπτέμβρη!

Γιατί να τον περάσω Σεπτέμβρη υποχρεωτικά; Με αυτό που πρότεινα θα μπορεί να πάει στη Γ Λυκείου αλλά να χρωστάει ακόμα τα Μαθηματικά της Α. Διάβασε καλύτερα αυτό που πρότεινα. Έτσι δεν θα είμαι υποχρεωμένος να τον περάσω Σεπτέμβρη ή να νιώθω τύψεις ότι αν τον κόψω θα χάσει μια ολόκληρη χρονιά και αυτό ίσως έχει συνέπειες στη ζωή του. Απλά πράγματα. Όπως στο πανεπιστήμιο.

Επίσης ένας μαθητής που γράφει σε ένα μάθημα 0-5 σε κάθε διαγώνισμα και είναι ήδη μαθητής Λυκείου (αν και στο Γυμνάσιο δε βλέπω διαφορά) δεν υπάρχει περίπτωση όσες φορές και να τον κόψεις κάποια στιγμή να μάθει τα βασικά στο συγκεκριμένο μάθημα.
Ούτε σε αυτό συμφωνώ. Πολλοί κοπήκαμε στο πανεπιστήμιο γράφοντας 0 και 1. Αλλά τελικά όταν στρωθήκαμε το περάσαμε το μάθημα. Τουλάχιστον τα βασικά θα τα μάθει. Τώρα δεν μπαινει καν στον κόπο να τα μάθει αφού με το 20άρι στα θρησκευτικά κέρδισε την προαγωγή του στην επόμενη τάξη. Ισχύει δηλαδή σήμερα το εξής παραλογο: γιατί να διαβάσω Μαθηματικά αφού θα γράψω καλά Θρησκευτικά και έτσι θα κάνω τη δουλειά μου χωρίς κόπο!!!!  Απαράδεκτο κατ' εμέ.

Συμφωνώ με summit ότι πιο αυστηρά πρέπει να είναι τα πράγματα σε Δημοτικό και Γυμνάσιο.
Τίτλος: Απ: Αξιολόγηση Μαθητών Γυμνασίου - Λυκείου
Αποστολή από: summit στις Ιουνίου 09, 2011, 04:20:30 pm
Οι προτάσεις σου είναι αξιόλογες και εμένα, τουλάχιστον, με βρίσκουν σύμφωνη. Ωστόσο θα ήθελα να επισημάνω κάτι. Εδώ το κράτος δεν έχει... μαντίλι να κλάψει και πιστεύεις ότι θα ενέκρινε κονδύλια για ενισχυτική στο δημοτικό και νέα βιβλία; Ή, μάλλον, για να το θέσω και γενικότερα... το νοιάζει;

Στο Τεχνολογικό Λύκειο (που θα ισχύσει από τη φετινή πρώτη Λυκείου) προβλέπεται υποχρεωτική ενισχυτική μετά από διαγνωστικό τεστ σε γλώσσα και μαθηματικά, με βαθμό ο οποίος συμψηφίζεται με εκείνον του κανονικού μαθήματος. Επειδή στο Λύκειο είναι πλέον αργά κάτι τέτοιο θα βοηθούσε στις μικρότερες τάξεις, στις οποίες και δίνονται στο μαθητή οι βασικές γνώσεις.
Ως προς τα κονδύλια: Με ένταξη της ενισχυτικής μέσα στο ωρολόγιο πρόγραμμα, με περιορισμό της ύλης η οποία διδάσκεται με γρήγορους ρυθμούς χωρίς να αφομοιώνεται και γενικότερα με αναδιαρθρώσεις στο τι και πώς διδάσκεται  μπορεί να βρεθεί λύση και στο οικονομικό.
Τα βιβλία ευθύνονται εως και 50% για την κακή επίδοση των μαθητών, γιατί απλά δεν "διαβάζονται". Δε μπορεί να συνεχιστεί αυτό. Αυτό είναι βέβαια μια ξεχωριστή συζήτηση που πρέπει να κάνουμε.
Φυσικά και απαιτείται η βούληση για βελτίωση της κατάστασης. Απλά εμείς συζητώντας συνειδητοποιούμε καλύτερα, το πού βρισκόμαστε και ότι το πρόβλημα των επιδόσεων-βασικών γνώσεων των μαθητών είναι πάρα πολύ σοβαρότερο σε σχέση με την προηγούμενη π.χ. δεκαετία.
Τίτλος: Απ: Αξιολόγηση Μαθητών Γυμνασίου - Λυκείου
Αποστολή από: karxarias29 στις Ιουνίου 09, 2011, 04:41:26 pm
Συμφωνώ απόλυτα μαζί σου και είμαι και εγώ της άποψης ότι στο Λύκειο είναι καμένο χαρτί η υπόθεση. Απλώς, έχω την αίσθηση ότι έχουν επικεντρωθεί τόσο πολύ στις οικονομικές πτυχές όλων των θεμάτων και στο πώς να βγάλουν από τη μύγα ξίγκι που παραβλέπουν την ουσία και την επένδυση σε κάτι που θα έχει μακροπρόθεσμα οφέλη.
Τίτλος: Απ: Αξιολόγηση Μαθητών Γυμνασίου - Λυκείου
Αποστολή από: geo33 στις Ιουνίου 09, 2011, 06:23:56 pm
Εκτός από το κλασικό μπλοκάκι του καθηγητή τι άλλο έχετε να προτείνετε σχετικά με την καταγραφή της καθημερινής αξιολόγησης των μαθητών;
Τίτλος: Απ: Αξιολόγηση Μαθητών Γυμνασίου - Λυκείου
Αποστολή από: summit στις Ιουνίου 09, 2011, 06:25:23 pm
Αν συνειδητοποιήσουμε κάποια προβλήματα, στη συγκεκριμένη περίπτωση την έκταση της ημιμάθειας-αμάθειας των μαθητών (αποτέλεσμα της δομής του σχολείου=πολιτική ευθύνη και των στρεβλών νοοτροπιών που αυτή η δομή δημιούργησε στην κοινωνία και στους γονείς-εκπαιδευτικούς-μαθητές) μπορεί να αρχίσει η αντιμετώπιση θεμάτων που ως τώρα τα υποτιμούσαμε (δεν πειράζει το ένα, δεν πειράζει το άλλο..).
Και τι εννοώ: Να μπει στοπ στην αδιαφορία και να πάψουμε να την επιβραβεύουμε. Να κάνουμε σαφείς τις απαιτήσεις μας σε μαθητές και γονείς (κυρίως σε αυτούς).
Αλλιώς και η δουλειά μας θα γίνεται σε δυσμενέστερες διδακτικές συνθήκες και θα χρεωνόμαστε την αποτυχία των μαθητών. Να σφίξουμε τα λουριά χωρίς να γινόμαστε αυταρχικοί. Την κατανόηση προς τον μαθητή να την δείχνουμε όταν την αξίζει πραγματικά. "Πρώτα ο φιλότιμος μαθητής".
Την κατάσταση του εκπαιδευτικού συστήματος την ξέρουμε όλοι πιστεύω και τους υπεύθυνους. Όμως, από την πλευρά μας, ας βάλουμε κάποια πράγματα στη θέση τους, για να επιβιώσουμε σαν δάσκαλοι μέσα στην "αρένα".
Τίτλος: Απ: Αξιολόγηση Μαθητών Γυμνασίου - Λυκείου
Αποστολή από: daffyduck στις Ιουνίου 09, 2011, 09:35:06 pm
Αν συνειδητοποιήσουμε κάποια προβλήματα, στη συγκεκριμένη περίπτωση την έκταση της ημιμάθειας-αμάθειας των μαθητών (αποτέλεσμα της δομής του σχολείου=πολιτική ευθύνη και των στρεβλών νοοτροπιών που αυτή η δομή δημιούργησε στην κοινωνία και στους γονείς-εκπαιδευτικούς-μαθητές) μπορεί να αρχίσει η αντιμετώπιση θεμάτων που ως τώρα τα υποτιμούσαμε (δεν πειράζει το ένα, δεν πειράζει το άλλο..).
Και τι εννοώ: Να μπει στοπ στην αδιαφορία και να πάψουμε να την επιβραβεύουμε. Να κάνουμε σαφείς τις απαιτήσεις μας σε μαθητές και γονείς (κυρίως σε αυτούς).
Αλλιώς και η δουλειά μας θα γίνεται σε δυσμενέστερες διδακτικές συνθήκες και θα χρεωνόμαστε την αποτυχία των μαθητών. Να σφίξουμε τα λουριά χωρίς να γινόμαστε αυταρχικοί. Την κατανόηση προς τον μαθητή να την δείχνουμε όταν την αξίζει πραγματικά. "Πρώτα ο φιλότιμος μαθητής".
Την κατάσταση του εκπαιδευτικού συστήματος την ξέρουμε όλοι πιστεύω και τους υπεύθυνους. Όμως, από την πλευρά μας, ας βάλουμε κάποια πράγματα στη θέση τους, για να επιβιώσουμε σαν δάσκαλοι μέσα στην "αρένα".

Αυτό ακριβώς εφάρμοσα εγώ φέτος...Και ξέρεις κάτι; η (δυσάρεστη) έκπληξη ήρθε από αλλού και όχι από τους μαθητές, οι οποίοι (επιμένω) αντιδρούν θετικά, όταν κάνεις τις προθέσεις και τις απαιτήσεις σου σαφείς ΕΞΑΡΧΗΣ και εμμένεις ΜΕ ΣΥΝΕΠΕΙΑ σε αυτές, παρέχοντας ίση αντιμετώπιση σε όλους. Δηλαδή ακόμα και οι μαθητές που πήραν 8 δεν παραπονέθηκαν γιατί, με βάση αυτά που είχα ζητήσει στην αρχή του τετραμήνου παραδέχτηκε ότι....το κέρδισε με το σπαθί του  ;D ;D ΑΚόμη κι όταν το 8 παρέμεινε...8 στο β' τετράμηνο (αυτό δεν πίστευαν ότι θα το έκανα χε χε ...κι όμως!)

Η έκπληξη λοιπόν σε πληροφορώ ήρθε από τους συναδέλφους....όπου πρέπει συνεχώς να προσπαθείς να αποδείξεις τα αυτονόητα, να αποδεικνύεις ότι δεν είσαι ελέφαντας, ότι δεν είσαι το άψυχο σκληρό άκαρδο τέρας που θέλει να κόψει τους πάντες, ότι δεν το παίζεις επιστήμονας και καπελώνεις τους συναδέλφους σου, ότι δεν πετάς το μπαλάκι στους άλλους για να κάνεις εσύ το κομμάτι σου (δηλαδή και καλά το "παίζεις" αυστηρός στην πλάτη των άλλων, ξέροντας ότι τελικά αυτοί θα περάσουν τα παιδιά - ΝΑΙ, ΤΟ ΑΚΟΥΣΑ ΚΑΙ ΑΥΤΟ!).

Για να μη μιλήσω για τη διευθύντρια, διαπλεκόμενη σε βαθμό υπερ-κακουργήματος με διάφορους ντόπιους, η οποία πήγε μέχρι και να μου αλλάξει βαθμό από την κατάσταση στην καρτέλα ώστε να..."περάσει το παιδί"

Ιστορίες γι'αγρίους και καραφλά παπάκια...

Πάντως, εφόσον με τα παιδιά πήγε οκ, λέω να το συνεχίσω και του χρόνου!
Τίτλος: Απ: Αξιολόγηση Μαθητών Γυμνασίου - Λυκείου
Αποστολή από: firiki στις Ιουνίου 09, 2011, 10:09:42 pm
Τον συγκεκριμένο μαθητή δεν έχει νόημα να τον κόψεις τον Ιουνη αφού θα τον περάσεις το Σεπτέμβρη!

Γιατί να τον περάσω Σεπτέμβρη υποχρεωτικά; Με αυτό που πρότεινα θα μπορεί να πάει στη Γ Λυκείου αλλά να χρωστάει ακόμα τα Μαθηματικά της Α. Διάβασε καλύτερα αυτό που πρότεινα. Έτσι δεν θα είμαι υποχρεωμένος να τον περάσω Σεπτέμβρη ή να νιώθω τύψεις ότι αν τον κόψω θα χάσει μια ολόκληρη χρονιά και αυτό ίσως έχει συνέπειες στη ζωή του. Απλά πράγματα. Όπως στο πανεπιστήμιο.

Επίσης ένας μαθητής που γράφει σε ένα μάθημα 0-5 σε κάθε διαγώνισμα και είναι ήδη μαθητής Λυκείου (αν και στο Γυμνάσιο δε βλέπω διαφορά) δεν υπάρχει περίπτωση όσες φορές και να τον κόψεις κάποια στιγμή να μάθει τα βασικά στο συγκεκριμένο μάθημα.
Ούτε σε αυτό συμφωνώ. Πολλοί κοπήκαμε στο πανεπιστήμιο γράφοντας 0 και 1. Αλλά τελικά όταν στρωθήκαμε το περάσαμε το μάθημα. Τουλάχιστον τα βασικά θα τα μάθει. Τώρα δεν μπαινει καν στον κόπο να τα μάθει αφού με το 20άρι στα θρησκευτικά κέρδισε την προαγωγή του στην επόμενη τάξη. Ισχύει δηλαδή σήμερα το εξής παραλογο: γιατί να διαβάσω Μαθηματικά αφού θα γράψω καλά Θρησκευτικά και έτσι θα κάνω τη δουλειά μου χωρίς κόπο!!!!  Απαράδεκτο κατ' εμέ.

Συμφωνώ με summit ότι πιο αυστηρά πρέπει να είναι τα πράγματα σε Δημοτικό και Γυμνάσιο.
killbill ειναι δυνατον να συγκρινεις ενα φοιτηντη του μαθηματικου με ενα μαθητη του επαλ?λιγο αστοχο το βρισκω
Τίτλος: Απ: Αξιολόγηση Μαθητών Γυμνασίου - Λυκείου
Αποστολή από: killbill στις Ιουνίου 10, 2011, 09:57:57 am
killbill ειναι δυνατον να συγκρινεις ενα φοιτηντη του μαθηματικου με ενα μαθητη του επαλ?λιγο αστοχο το βρισκω

αναφέρομαι στο σύστημα και όχι στο νοητικό επίπεδο. Το σύστημα μπορεί να είναι το ίδιο
Τίτλος: Απ: Αξιολόγηση Μαθητών Γυμνασίου - Λυκείου
Αποστολή από: summit στις Ιουνίου 10, 2011, 07:44:25 pm

[/quote]

Αυτό ακριβώς εφάρμοσα εγώ φέτος...Και ξέρεις κάτι; η (δυσάρεστη) έκπληξη ήρθε από αλλού και όχι από τους μαθητές, οι οποίοι (επιμένω) αντιδρούν θετικά, όταν κάνεις τις προθέσεις και τις απαιτήσεις σου σαφείς ΕΞΑΡΧΗΣ και εμμένεις ΜΕ ΣΥΝΕΠΕΙΑ σε αυτές, παρέχοντας ίση αντιμετώπιση σε όλους.

Η έκπληξη λοιπόν σε πληροφορώ ήρθε από τους συναδέλφους....όπου πρέπει συνεχώς να προσπαθείς να αποδείξεις τα αυτονόητα, να αποδεικνύεις ότι δεν είσαι ελέφαντας, ότι δεν είσαι το άψυχο σκληρό άκαρδο τέρας που θέλει να κόψει τους πάντες, ότι δεν το παίζεις επιστήμονας και καπελώνεις τους συναδέλφους σου,
Για να μη μιλήσω για τη διευθύντρια, διαπλεκόμενη σε βαθμό υπερ-κακουργήματος με διάφορους ντόπιους, η οποία πήγε μέχρι και να μου αλλάξει βαθμό από την κατάσταση στην καρτέλα ώστε να..."περάσει το παιδί"

Πάντως, εφόσον με τα παιδιά πήγε οκ, λέω να το συνεχίσω και του χρόνου!
Τίτλος: Απ: Αξιολόγηση Μαθητών Γυμνασίου - Λυκείου
Αποστολή από: killbill στις Ιουνίου 10, 2011, 08:33:43 pm
ακριβώς για αυτό είπα ότι θα μπορεί να είναι στην Γ, αλλά να χρωστάει μαθηματικά της Α.
Και αν αυτό το σύστημα που προτείνω, εφαρμοστεί και στο Γυμνάσιο, ε τότε δεν νομίζω ότι θα έχουμε τόσο άσχετους στο Λύκειο.

Το θέμα είναι τι θέλουμε; Θέλουμε να βλέπουμε μαθητές να έρχονται στην Γ, και να μην ξέρουν ούτε το όνομά τους να γράφουν και ούτε να είναι ικανοί να μοιράσουν δύο γαιδουριών άχυρα;

Ε λοιπόν, σας πληροφορώ ότι ένας βασικός λόγος για αυτήν την κατάντια είναι το γεγονός ότι με το σημερινό σύστημα όλα συμψηφίζονται και μπαίνουν στο ίδιο καζάνι! Σου λέει γιατί να ασχοληθώ με τα Μαθηματικά την Φυσική και τα ΑΡχαία, αφού με Αγγλικά, Θρησκευτικά, Έκθεση και 1-2 εύκολα μαθηματάκια ακόμα που δεν απαιτούν βάσεις και γνώσεις από προηγούμενες χρονιές και ούτε τόσο διάβασμα, (πχ Λογοτεχνία, Ιστορία κλπ) περνάω στην επόμενη τάξη. Οπότε λέει ο μαθητής, δεν ασχολούμαι!

Αν όμως ξέρει από την 1η τάξη ότι τα Αρχαία, τα Μαθηματικά κλπ θα τον κυνηγάνε και ότι θα τα χρωστάει (όπως στο πανεπιστήμιο), τότε θα στρωθεί γιατί θα πιεστεί!

Εξάλλου δεν προτείνω κάτι τόσο καινούργιο. Πριν κάποια χρόνια, αν θυμάστε, έστω και σε ένα μάθημα αν έβγαζες κάτω από τη βάση, παραπεμπόσουνα σ'αυτό το ένα μάθημα τον Σεπτέμβρη και αν κοβόσουν και εκεί επαναλάμβανες την τάξη.

Εγώ προτείνω κάτι ακόμα πιο δίκαιο, και λέω: Γιατί βρε παιδιά να επαναλάβει την τάξη αφού όλα τα άλλα μαθήματα τα έγραψε καλά (ή σχετικά καλά). Κρίμα δεν είναι να χάσει έναν χρόνο από τη ζωή του εξαιτίας ενός μαθήματος? και στο πανεπιστήμιο αν κοβόσουν σε ένα μάθημα δεν έχανες όλο το έτος, ούτε σε έβαζαν να ξαναδώσεις όλα τα μαθήματα του έτους αν τα είχες περάσει!!!!!!! Ας περάσει λοιπόν την τάξη και ας χρωστάει τα Μαθηματικά Α Λυκείου ή Α Γυμνασίου !! που το άδικο δηλαδή; δεν τίθεται καν θέμα σύγκρισης νοητικού επιπέδου μαθητή με φοιτητή. Αναφέρομαι στον τρόπο αξιολόγησης και στο σύστημα προαγωγής σε ένα μάθημα. Σίγουρα θα λειτουργούσε, τουλάχιστον δεν θα ήταν οι μαθητές τόσο αραχτοί.
Εγώ ντρέπομαι (δεν ξέρω εσεις) όταν μου λένε κατάμουτρα: