Η ιστορια οπως διδασκεται στην ελληνικη δευτεροβαθμια εκπαιδευση ειναι ενα ανιστορικο εθνοκεντρικο παραμυθακι που αποσκοπει στην κατασκευη εθνικης συνειδησης στους μαθητες. Τα περισσοτερα απο τα σχολικα βιβλια, που πολλες φορες σιγονταρονται απο το εθνικο-εθνικιστικο παραλληρημα των διδασκοντων φιλολογων-ιστορικων, δεν αντεχουν σε καμια σοβαρη επιστημονικη κριτικη. Τα επιστημονικα συγγραμματα στα οποια βασιζεται η μυθολογια -την οποια καταχρηστικα ονομαζουμε ιστορια στο γυμνασιο & λυκειο- εγγραφονται στην παραδοση που εισηγαγε ο Παπαρηγοπουλος το 19ο αιωνα σχετικα με τη συνεχεια του ελληνικου εθνους (αρχαια ελλαδα, βυζαντιο, νεος ελληνισμος) και θεωρουνται παρωχημενα απο τη διεθνη ακαδημαικη κοινοτητα τουλαχιστον απο τη δεκαετια του 1970. Αντιθετως, το εργο καταξιωμενων ιστορικων και κοινωνικων επιστημονων σχετικα με τον εθνικισμο (Α. Λιακος, Χ. Φλαϊσερ, Ε. Χομπσμαουμ, Μπ. Αντερσον για να αναφερω μονο λιγα παραδειγματα) αγνοειται επιδεικτικα.Αυτές οι νεοφιλελεύθερες ανοησίες μάς φάγανε! Και προκειμένου να διορθωθούν τα ενδεχόμενα λάθη της σχολικής ισρορίας, πρέπει να καταργηθεί τελείως, έτσι; Έχεις καταλάβει πως εκτός από την ερμηνεία των γεγονότων, με την οποία διαφωνείς, τα σχολικά βιβλία καταγράφουν και τα ίδια τα γεγονότα, τα οποία, με την κατάργηση του μαθήματος, οι μαθητές δεν πρόκειται να τα μάθουν ποτέ;
Η διδασκαλια της ιστοριας στην ελλαδα ειναι αμεση αναγκη να αναθεωρηθει ολοκληρωτικα. Αυτο που διδασκεται στα ελληνικα σχολεια σημερα μονο ιστορια δεν μπορει να θεωρηθει.
στο 1ο συμφωνω Tao of love , στο 2ο οχι. Ενα καλο σχολικο εγχειριδιο εχει μεγαλη σημασια.
στο 1ο συμφωνω Tao of love , στο 2ο οχι. Ενα καλο σχολικο εγχειριδιο εχει μεγαλη σημασια.
Η ιστορια οπως διδασκεται στην ελληνικη δευτεροβαθμια εκπαιδευση ειναι ενα ανιστορικο εθνοκεντρικο παραμυθακι που αποσκοπει στην κατασκευη εθνικης συνειδησης στους μαθητες. Τα περισσοτερα απο τα σχολικα βιβλια, που πολλες φορες σιγονταρονται απο το εθνικο-εθνικιστικο παραλληρημα των διδασκοντων φιλολογων-ιστορικων, δεν αντεχουν σε καμια σοβαρη επιστημονικη κριτικη. Τα επιστημονικα συγγραμματα στα οποια βασιζεται η μυθολογια -την οποια καταχρηστικα ονομαζουμε ιστορια στο γυμνασιο & λυκειο- εγγραφονται στην παραδοση που εισηγαγε ο Παπαρηγοπουλος το 19ο αιωνα σχετικα με τη συνεχεια του ελληνικου εθνους (αρχαια ελλαδα, βυζαντιο, νεος ελληνισμος) και θεωρουνται παρωχημενα απο τη διεθνη ακαδημαικη κοινοτητα τουλαχιστον απο τη δεκαετια του 1970. Αντιθετως, το εργο καταξιωμενων ιστορικων και κοινωνικων επιστημονων σχετικα με τον εθνικισμο (Α. Λιακος, Χ. Φλαϊσερ, Ε. Χομπσμαουμ, Μπ. Αντερσον για να αναφερω μονο λιγα παραδειγματα) αγνοειται επιδεικτικα.
Η διδασκαλια της ιστοριας στην ελλαδα ειναι αμεση αναγκη να αναθεωρηθει ολοκληρωτικα. Αυτο που διδασκεται στα ελληνικα σχολεια σημερα μονο ιστορια δεν μπορει να θεωρηθει.
Εγώ αυτό που καταλαβαίνω είναι πως τους ενοχλούν πράγματα ειδικά στην νεότερη ιστορία...το θέμα δεν είναι απλό ούτε θέμα αναλυτικού προγράμματος...για με΄να είναι βαθύτερο και έχει δεύτερη ανάγνωση....
Να μάθουν τα παιδιά πως στις αρχές του 20ου αιώνα με την εμφάνιση του σοσιαλισμού και την οργάνωση των εργατικών κινημάτων και των απεργιών, στις οποίες σκοτώθηκαν και άνθρωποι (καπνεργάτες στην Καβάλα και Αθήνα) και έτσι κερδήθηκε το 8ωρο,το δικαίωμα στην απεργία,η κατοχύρωση της σύνταξης και γενικά θεσμοθετήθηκαν τα εργασιακά δικαιώματα....;;; Τς,τς,τς,τς....ντροπή...! Σε καιρούς χούντας του ΔΝΤ και της παγκόσμιας τρομοκρατίας της παγκοσμιοποίησης και της κακόβουλης εκμετάλλευσης του ανθρώπινου δυναμικού...αυτά είναι ανεπίτρεπτα πράγματα να τα μαθαίνουν τα παιδιά!!
Είναι καιρός η νέα γενιά να εκπαιδευτεί στο άνευ περιορισμού ωράριο που δεν έχει πληρωμένες υπερωρίες,να ξεχάσει τα εργασιακά δικαιώματα ή μάλλον να μην μάθει ποτέ πως υπήρξαν,να ζει χωρίς να ξέρει πως έχει ανθρώπινα δικαιώματα υποτίθεται προστατευμένα και κατοχυρωμένα!!
Αυτό θέλουν!! Αυτό τους βολεύει!!
Και άλλες πτυχές της νεότερης ιστορίας τους ενοχλούν...μπορώ να τις παραθέσω,αλλά θα μακρυγορήσω...
Αντιθέτως το να περιορίζεις τα παιδιά μόνο στη γνώση της αρχαίας ιστορίας και στον θαυμασμό του αρχαίου μας πολιτισμού (απαραίτητο βέβαια και αυτό,ειδικά σε καιρούς που η ανθρωπιστική παιδεία που εκπροσωπεί ο αρχαιοελληνικός πολιτισμός,λείπει) αποπροσανατολίζει και απομακρύνει την σκέψη τους απ'την ερμηνεία των σύγχρονων καταστάσεων,στην οποία βοηθάει άμεσα η γνώση της νεοελληνικής ιστορίας....(όχι μόνο αυτή βέβαια)
Πάντα πίσω απ'τον χειρισμό αυτού του πολύπαθου και βαρυσήμαντου για την δημιουργία συνειδήσεων μαθήματος,κρύβονται κι άλλα πράγματα απ'τα προφανή...
Δεν έχει να κάνει μόνο με παιδαγωγική θεώρηση...αυτό είναι το τελευταίο που τους νοιάζει...!! ???
φαντάζομαι κατα αυτή την άποψη -οπτική η σφαγή στη Σμύρνη θα χαρακτηριζόταν <<ατυχής έκβασις τουριστικών επαφών>>τουριστες -πνιγμένοι ,οι Ελληνες 8)
http://24wro.blogspot.com/2011/01/blog-post_2488.html
Μπορείς να μας παραθέσεις βάσει ποιων ιστορικών πηγών αναφέρεις τα παραπάνω;Το πρώτο που μαθαίνει ένας ιστορικός είναι να σέβεται τις πηγές, τον αναγνώστη και τον ακροατή.Κανένας ιστορικός επιστήμονας(η Ιστορία δεν είναι γνωστικό αντικείμενο, είναι επιστήμη) δεν διδάσκει έτσι την Ιστορία.Εκτός και μιλάς για Θεολόγους και ξενόγλωσσους και έχεις προσωπική πείρα.Γι' αυτό και ανάφερα ότι δεν παίζει ρόλο το κακό βιβλίο,αλλά ο δάσκαλος.
Γιατι δεν λετε για την καταργηση ολων των μαθηματων ,να πιασετε σφαιρικα το ζητημα;Αφου εκει παει η κατασταση.Χορος τραγουδι θεατρο και αγγλικα φυσικα.Καλάοσο για το χορός,τραγούδι,θέατρο και αγγλικά...αυτό τους βολεύει...το είπα και παραπάνω...όχι το να οξύνεται η κρίση των παιδιών και φυσικά η γνώση τους...γιατί αν αξύνονται αυτά θα θα υπάρχει ή υπάρξει αντίδραση στην ΧΟΥΝΤΑ ΤΟΥΣ!! Το είπα και παραπάνω...δεν θέλουν σκεπτόμενους νέους,θέλουν πειθήνιους...σ'αυτό το πλαίσιο εντάσσεται και η κατάργηση της Ιστορία και στο δημοτικό επίσης τα πολλά κλαμπατσίμπαλα...
Εμένα αυτό που μου κάνει απίστευτη εντύπωση είναι πώς μια πολιτική ηγεσία παίρνει την απόφαση να υποβαθμίσει μαθήματα που θεωρούνται τόσο σημαντικά για έναν λαό (αρχαία ελληνική γλώσσα, αρχαία ιστορία, θρησκευτικά) και να διαγράψει από το αναλυτικό πρόγραμμα κάποια άλλα επίσης σημαντικά (βυζαντινή και σύγχρονη ιστορία), χωρίς τη δεδομένη συγκατάθεση των επιστημονικών υπευθύνων (Παιδαγωγικό Ινστιτούτο), των εργαζομένων (καθηγητών) αλλά και των άμεσα ενδιαφερομένων (γονείς και μαθητές).Πέρσι διάβασα μια συνέντευξη ενός καταξιωμένου Έλληνα Παιδαγωγού (νομίζω απ'το ΑΠΘ) δεν θυμάμαι το όνομά του τώρα...που έλεγε πως συνεργάστηκε με την Επιτροπή Εκπαιδευτικής Υπηρεσίας Κύπρου για την αναμόρφωση των αναλυτικών προγραμμάτων της Κύπρου.
Ποια είναι επιτέλους αυτή η περίφημη επιτροπή διευθυντών που αποφάσισε το νέο αναλυτικό πρόγραμμα; Ξέρεις κανείς; Γιατί το θέμα δεν έχει τεθεί σε ευρύτερο διάλογο με τη συμμετοχή τουλάχιστον των καθηγητών; Νομίζω μας δουλεύουν κανονικά. Παίρνουν μια απόφαση και την εφαρμόζουν. Τέτοιο φασισταριό δεν έχω ξαναδεί.
Και αυτό που με φοβίζει περισσότερο είναι πως στην αρχαία ίσχυε ο θεσμός της δουλείας. :)
;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;)Και αυτό που με φοβίζει περισσότερο είναι πως στην αρχαία ίσχυε ο θεσμός της δουλείας. :)
Και στη νεότερη Ιστορία ισχύει ο ίδιος θεσμός, απλά δεν μας το λένε :D
Και αυτό που με φοβίζει περισσότερο είναι πως στην αρχαία ίσχυε ο θεσμός της δουλείας. :)
Και στη νεότερη Ιστορία ισχύει ο ίδιος θεσμός, απλά δεν μας το λένε :D
Και αυτό που με φοβίζει περισσότερο είναι πως στην αρχαία ίσχυε ο θεσμός της δουλείας. :)
Και στη νεότερη Ιστορία ισχύει ο ίδιος θεσμός, απλά δεν μας το λένε :D
Μπορείς να μας παραθέσεις βάσει ποιων ιστορικών πηγών αναφέρεις τα παραπάνω;Το πρώτο που μαθαίνει ένας ιστορικός είναι να σέβεται τις πηγές, τον αναγνώστη και τον ακροατή.Κανένας ιστορικός επιστήμονας(η Ιστορία δεν είναι γνωστικό αντικείμενο, είναι επιστήμη) δεν διδάσκει έτσι την Ιστορία.Εκτός και μιλάς για Θεολόγους και ξενόγλωσσους και έχεις προσωπική πείρα.Γι' αυτό και ανάφερα ότι δεν παίζει ρόλο το κακό βιβλίο,αλλά ο δάσκαλος.
Οσα εγραψα παραπανω δεν αποτελουν καινοτομια. Η μελετη του φαινομενου του εθνικισμου εχει καταληξει στα παραπανω συμπερασματα εδω και τουλαχιστον 3 δεκαετιες. Νομιζω οτι αν αρχισω να παραθετω πηγες το φορουμ θα ξεφυγει εντελως απο το λογο υπαρξης του. Μπορω ομως να σε παραπεμψω σε μερικα βιβλια γραμμενα απο διεθνως καταξιωμενους ιστορικους και κοινωνικους επιστημονες
1. Ερικ Χομπσμπαουμ, Εθνη και εθνικισμος απο το 1780 μεχρι σημερα
2. Μπενεντικτ Αντερσον, Φαντασιακες κοινοτητες, στοχασμοι για τις απαρχες και τη διδοση του εθνικισμου
3. Ερνστ Γκελνερ, Εθνη και εθνικισμος
και για τα "δικα μας": Παρασκευας Κονορτας, Οθωμανικες θεωρησεις για το οικουμενικο πατριαρχειο (σημειωση: Ο Κονορτας ειναι ο πρωτος ιστορικος που αξιοποιει πηγες γραμμενες στα οθωμανικα, μεχρι τοτε -και μιλαμε για τη δεκαετια του 1980- οι ιστορικοι που ασχολουνται με την περιοδο της λεγομενης "τουρκοκρατιας" δεν ειναι σε θεση να διαβασουν τις πηγες στις οποιες ειναι γραμμενα τα εγγραφα του κρατους, οποτε καταλαβαινεις τι γραφουν)
Δε σου βαζω πληρη βιβλιογραφικα στοιχεια. τα παραπανω βιβλια ειναι τοσο διαδεδομενα που μπορεις να τα βρεις σε μια στοιχειωδως ενημερωμενη βιβλιοθηκη ή βιβλιοπωλειο. Μεσα στα βιβλια αυτα θα βρεις εξαντλητικες αναφορες σε πηγες που αποδεικνυουν οσα εγραψα παραπανω.
Δεν καταλαβα τι εννοεις λεγοντας οτι κανενας ιστορικος επιστημονας δε διδασκει ετσι την ιστορια. Αυτα που εγραψα παραπανω ειναι πορισματα ερευνων πανω στα οποια βασιζεται η διδασκαλια της ιστοριας σε ολα τα στοιχειωδως σοβαρα πανεπιστημια (τα ελληνικα πανεπιστημια δεν ειναι ολα στοιχειωδως σοβαρα).
φαντάζομαι κατα αυτή την άποψη -οπτική η σφαγή στη Σμύρνη θα χαρακτηριζόταν <<ατυχής έκβασις τουριστικών επαφών>>τουριστες -πνιγμένοι ,οι Ελληνες 8)
http://24wro.blogspot.com/2011/01/blog-post_2488.html
Η σφαγη στη Σμυρνη ηταν επακολουθο της ανοδου του τουρκικου και του ελληνικου εθνικισμου. Πριν σφαξουν τους ελληνες οι τουρκοι στρατιωτες στα παραλια της Μ. Ασιας, ειχαν προηγηθει βιασμοι, σφαγες και λεηλασιες τουρκικων χωριων απο ελληνες στρατιωτες.
Η τουρκικη εισβολη στην κυπρο το 1974 δεν ειναι ενα μεμονωμενο επεισοδιο. Εντασσεται μεσα στη γενικοτερη ενταση που επικρατουσε αναμεσα στις δυο κοινοτητες του νησιου απο το 1962 και επειτα. Τους ασκους του αιολου ανοιξαν οι σφαγες τουρκοκυπριων το 1963 απο παραστρατιωτικες ελληνοκυπριακες οργανωσεις που δρουσαν υπο την ανοχη και τη υποστηριξη του ελληνικου στρατου.
Αυτα ειναι δυο μονο απο τα πολλα παραδειγματα που αποδεικνυουν οτι η ιστορικη αληθεια ειναι πιο πολυπλοκη υποθεση απο αυτο που μας μαθαινουν να πιστευουμε στο ελληνικο σχολειο. Καλως ή κακως ο κοσμος δεν ειναι χωρισμενος σε καλους ελληνες και κακους ξενους. Αν θελεις να μιλησεις για τις σφαγες που διεπραξαν οι τουρκοι, εισαι υποχρεωμενος να μιλησεις και για τις σφαγες που διεπραξαν οι ελληνες.
Η επιλεκτικη παρουσιαση και διδασκαλια των ιστορικων γεγονοτων αποτελει παραποιηση της ιστορικης αληθειας.
Μάλλον, δεν ήμουν σαφής. Δεν αναφερόμουν στη δική σου συλλογιστική, αλλά του Arlekino, όπως την παρέθεσες. Δεν διαφωνώ με την άποψη ότι η διδασκαλία της ιστορίας πρέπει να βελτιωθεί. Για να βελτιωθεί όμως, πρέπει να υφίσταται μάθημα Ιστορίας. Είναι αυτονόητα πράγματα.Ακριβώς apri...δεν είναι θέμα ποιότητας της διδασκαλίας γι αυτούς...το είπα κι εγώ...αλλού έγκειται το παραμύθι αυτής της απόφασης... ??? ???
Θεωρώ ότι πετάμε το μπαλάκι στην εξέδρα με συζητήσεις περί ποιότητας της διδασκαλίας, γιατί πολύ απλά η απόφαση της κατάργησης του μαθήματος αυτού δεν έχει να κάνει με την ποιότητα της διδασκαλίας του. Αν υπήρχε τέτοιος καημός, θα λάμβαναν άλλες αποφάσεις.
Και αναρωτιέμαι γιατί η Ένωση Φιλολόγων δεν αντέδρασε,γιατί δεν έστειλαν κείμενο καταγγελίας της απόφασης,γιατί δεν ζήτησαν συνάντηση με τους πανίβλακες αυτούς...;;
Μόνο για διοργάνωση φιλολογικών σουαρέ υπάρχει η ένωση;;; ??? ???
Δεν καταλαβαίνουν πως έγινε κάτι πολύ μεθοδευμένο που δεν θα αποφέρει καλά αποτελέσματα στην Παιδεία της νέας γενιάς;;
Τι τους ενδιαφέρει αν δεν τους ενδιαφέρουν τέτοια θέματα;;; Μόνο να σχολιάζουν ποιητές στα περιοδικά τους;; Ήμαρτον πια!!
Όποιος είναι μέλος αυτής της Ένωσης ας τους απευθύνει αυτό το καίριο ερώτημα!!
ΟΚ...πάω πάσο! Απλά δεν είδα κάποια ανκοίνωση στο ίντερνετ,αλλά αυτό δεν σημαίνει και πως δεν έγινε...!Και αναρωτιέμαι γιατί η Ένωση Φιλολόγων δεν αντέδρασε,γιατί δεν έστειλαν κείμενο καταγγελίας της απόφασης,γιατί δεν ζήτησαν συνάντηση με τους πανίβλακες αυτούς...;;
Μόνο για διοργάνωση φιλολογικών σουαρέ υπάρχει η ένωση;;; ??? ???
Δεν καταλαβαίνουν πως έγινε κάτι πολύ μεθοδευμένο που δεν θα αποφέρει καλά αποτελέσματα στην Παιδεία της νέας γενιάς;;
Τι τους ενδιαφέρει αν δεν τους ενδιαφέρουν τέτοια θέματα;;; Μόνο να σχολιάζουν ποιητές στα περιοδικά τους;; Ήμαρτον πια!!
Όποιος είναι μέλος αυτής της Ένωσης ας τους απευθύνει αυτό το καίριο ερώτημα!!
ειμαι μελος της ενωσης εδω και αρκετα χρονια. πρεπει να σου πω πως αντεδρασε η Π.Ε.Φ. αλλα επεσε στο κενο,....ακομα περιμενει την απαντηση απο το υπουργειο.
Και να διορθωσω πως δεν ειναι μονο τα περιοδικα που εκδιδει, αλλα κανει και σεμιναρια ( εκτος κι αν τα ονομαζεις σουαρε....χαχα)
επισης, να πω πως αντεδρασε και στα θεματα ΑΣΕΠ της Ιστοριας με τις λαθος απαντησεις, αλλα η απαντηση που πηρε τοτε ηταν: ειναι με βαση τα επιστημονικα δεδομενα!!!!
γιατί δεν γίνεσαι μέλος;
όλοι οι απόφοιτοι φιλοσοφικής σχολής μπορούν με ετήσεια συνδρομή 20 ευρώ .δε χρειάζεται να είσαι διορισμένος-η
γιατί δεν γίνεσαι μέλος;To σκέφτομαι...ως τώρα ασχολήθηκα πιο πολύ με τον σύλλογο ωρομισθίων-αναπληρωτών...!
όλοι οι απόφοιτοι φιλοσοφικής σχολής μπορούν με ετήσεια συνδρομή 20 ευρώ .δε χρειάζεται να είσαι διορισμένος-η
φαντάζομαι κατα αυτή την άποψη -οπτική η σφαγή στη Σμύρνη θα χαρακτηριζόταν <<ατυχής έκβασις τουριστικών επαφών>>τουριστες -πνιγμένοι ,οι Ελληνες 8)Η σφαγη στη Σμυρνη ηταν επακολουθο της ανοδου του τουρκικου και του ελληνικου εθνικισμου. Πριν σφαξουν τους ελληνες οι τουρκοι στρατιωτες στα παραλια της Μ. Ασιας, ειχαν προηγηθει βιασμοι, σφαγες και λεηλασιες τουρκικων χωριων απο ελληνες στρατιωτες.
http://24wro.blogspot.com/2011/01/blog-post_2488.html
Η τουρκικη εισβολη στην κυπρο το 1974 δεν ειναι ενα μεμονωμενο επεισοδιο. Εντασσεται μεσα στη γενικοτερη ενταση που επικρατουσε αναμεσα στις δυο κοινοτητες του νησιου απο το 1962 και επειτα. Τους ασκους του αιολου ανοιξαν οι σφαγες τουρκοκυπριων το 1963 απο παραστρατιωτικες ελληνοκυπριακες οργανωσεις που δρουσαν υπο την ανοχη και τη υποστηριξη του ελληνικου στρατου.
Αυτα ειναι δυο μονο απο τα πολλα παραδειγματα που αποδεικνυουν οτι η ιστορικη αληθεια ειναι πιο πολυπλοκη υποθεση απο αυτο που μας μαθαινουν να πιστευουμε στο ελληνικο σχολειο. Καλως ή κακως ο κοσμος δεν ειναι χωρισμενος σε καλους ελληνες και κακους ξενους. Αν θελεις να μιλησεις για τις σφαγες που διεπραξαν οι τουρκοι, εισαι υποχρεωμενος να μιλησεις και για τις σφαγες που διεπραξαν οι ελληνες.
Η επιλεκτικη παρουσιαση και διδασκαλια των ιστορικων γεγονοτων αποτελει παραποιηση της ιστορικης αληθειας.
γιατί δεν γίνεσαι μέλος;To σκέφτομαι...ως τώρα ασχολήθηκα πιο πολύ με τον σύλλογο ωρομισθίων-αναπληρωτών...!
όλοι οι απόφοιτοι φιλοσοφικής σχολής μπορούν με ετήσεια συνδρομή 20 ευρώ .δε χρειάζεται να είσαι διορισμένος-η
apri, συνειρμικα μου ηρθε βλεποντας τον αριθμο των μηνυματων σου (1815) στην απαντηση σου για την καταργηση της Ιστοριας και το αρθρο που παραθετεις.
*** 1815 ιδρυση Ιερας Συμμαχιας.....χεχε
τυχαια διαλεξες σε αυτο τον αριθμο μηνυματων 1815 να δημοσιευσεις για την "Ιστορια"?
Δε νομιζω...!!
apri, συνειρμικα μου ηρθε βλεποντας τον αριθμο των μηνυματων σου (1815) στην απαντηση σου για την καταργηση της Ιστοριας και το αρθρο που παραθετεις.
*** 1815 ιδρυση Ιερας Συμμαχιας.....χεχε
τυχαια διαλεξες σε αυτο τον αριθμο μηνυματων 1815 να δημοσιευσεις για την "Ιστορια"?
Δε νομιζω...!!
Είδες συμπτώσεις... Και ξέρεις, η Ιερά Συμμαχία ανήκει στη νεώτερη ιστορία, οπότε θα είναι προαιρετικό να γνωρίζεις ότι υπήρξε.
Παρεμπιπτόντως, τότε είχαμε εναντίον μας την Ιερά Συμμαχία και όμως, οι αγράμματοι δεν το έβαλαν κάτω. Κι ας τους έλεγαν "τρελούς" και "ταραξίες". Ποιος ξέρει; Ίσως, να ισχύσει η φράση του Γάλλου Φιλέλληνα Πουκεβίλ:
“Les Grecs sont étonnants dans l΄ adversité ” (=οι Έλληνες είναι καταπληκτικοί στην συμφορά)
είναι πολύ μπροστά πάντως οι Τούρκοι .....το θέμα είναι αν οι ελληνικές θέσεις θα παρουσιαζονται ως δίκαιες ή άδικες αξιώσεις;;;
μήπως μας παρουσιάζουν σαν εισβολείς και κατακτητές;ποιος ξέρει....
Ενώ τα δικά μας βιβλία παρουσιάζουν όλες τις απόψεις... Ή τίγκα στη μισαλλοδοξία θα είναι, ή στο άλλο άκρο με τους "συνωστισμούς"..
Καλώς ή κακώς, το θέμα με το περιεχόμενο των βιβλίων ιστορίας δεν είναι τόσο εκπαιδευτικό/επιστημονικό, όσο πολιτικό.
το παιδομάζωμα σε ποιο επεισόδιο θα είναι;
Ενα ενδιαφερον ....αρθρο! http://www.yupi.gr/gkrinia/c24336/Ta_%28megala%29_yemata_toy_21.html
Συνάδελφοι ,όποτε μπορείτε κάντε ένα κόπο και μπείτε στο facebook του Τατσόπουλου .Γίνεται χαμός !!! Μάλιστα κάποιος ή ο ίδιος είπε τον Κολοκοτρώνη gay;;;;
Συνάδελφοι ,όποτε μπορείτε κάντε ένα κόπο και μπείτε στο facebook του Τατσόπουλου .Γίνεται χαμός !!! Μάλιστα κάποιος ή ο ίδιος είπε τον Κολοκοτρώνη gay;;;;
Εγώ δεν το βλέπω.
Άλλο να αγωνίζεσαι ενάντια σε εξουσία που έχει εκλεγεί με δημοκρατικό τρόπο, έστω και "δημοκρατικό" και άλλο να αγωνίζεσαι και να σκοτώνεσαι, ενάντια σε κατοχικούς/καταπιεστικούς στρατούς για να κερδίσεις την ελευθερία σου. Πίστεψε με είναι πολύ διαφορετικό.
landau παραδόξως θα συμφώνήσω μαζί σου....
το βέβαιο είναι ότι η ηγεσία της εκκλησίας εκείνα τα χρόνια όπως και ο μεγαλο -προεστοι ,κατ΄αυτόν τον τρόπο αντιμετώπισαν τους επαναστάτες ...δεν τους βόλευε η αλλαγή καθεστώτος τόσο απλά ,όπως και η απώλεια προνομίων .... 8)
Ίσως λέμε το ίδιο (ίσως και όχι). Πάντως δεν συνέκρινα την όποια αντίσταση π.χ. στη σημερινή κυβέρνηση, άσχετα αν δεν εκλέγονται με πραγματικά δημοκρατικό τρόπο στις σημερινές δυτικές δήθεν δημοκρατίες, οπότε αν π.χ. ξυπνήσει μια μέρα η πλειοψηφία του λαού και στείλει τον ΓΑΠ και τη συμμορία του στον αγύριστο, και αλλάξει το σύνταγμα, θα είναι μια εντελώς νομιμοποιημένη πράξη. Αλλά μέχρι να γίνει αυτό, η εξουσία θα αντισταθεί και θα χαρακτηρίζει τον καθένα που θα τολμήσει να αντιδράει, ως εξτρεμιστή, αντιδημοκράτη, παράνομο κλπ. Ήδη, με αφορμή το λεγόμενο κίνημα μη πληρωμής διοδίων και εισιτηρίων στα ΜΜΜ (αν και με το δεύτερο διαφωνώ εν μέρει) βγήκε ο "δημοκράτης" Ρέππας (που από τα 29 του είναι επαγγελματίας πολιτικός ως βουλευτής, χωρίς να έχει δουλέψει πραγματικά) και χαρακτηρίζει τζαμπατζήδες και παράνομους όσους δεν πληρώνουν και μάλιστα απειλεί ότι θα πάρουν νομικά μέτρα κλπ. Αυτή είναι η "δημοκρατία" τους ;)