Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Τυπική Εκπαίδευση => Γενικό Λύκειο => Σχολικά μαθήματα => Άλλα μαθήματα => Μήνυμα ξεκίνησε από: xaan στις Απριλίου 05, 2011, 03:55:25 pm
-
"ΚΑΙΡΟΣ": Να επανέλθει το 2ωρο στη B΄ Λυκείου και η υποχρεωτικότητα στη Γ΄"
Σε ανακοίνωση του για το θέμα του μαθήματος των Θρησκευτικών για το νέο Λύκειο ο Πανελλήνιος Θεολογικός Σύνδεσμος "ΚΑΙΡΟΣ για την αναβάθμιση της θρησκευτικής εκπαίδευσης", υποστηρίζει ότι "...παρά τις δυσοίωνες προβλέψεις για την τύχη του μαθήματος των Θρησκευτικών, έπειτα από τις διαρροές στον τύπο-το περασμένο φθινόπωρο-ενός σχεδίου για το νέο Λύκειο, τελικά με τις πρόσφατες ανακοινώσεις του ΥΠΔ
-
το τεχνοκρατικο συστημα παραγκωνιζει γενικοτερα τις κοινωνικες, ανθρωπιστικες επιστημες.
προσωπικα θεωρω πως 2 ωρες στη
-
Σκοπός είναι να αποφοιτήσουν από το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα ικανές παραγωγικές μονάδες, όχι άνθρωποι. Πάντως, αν και θεολόγος από επιλογή, εκ των υστέρων κατάλαβα ότι είναι κρίμα που δεν συνεχίσαμε στην Γ΄Λυκείου τη Φυσική, Χημεία, κλπ. Αντιλαμβάνομαι τώρα, με αφορμή τη διδασκαλία, ότι είναι μια σοβαρή έλλειψη.
-
Σκοπός είναι να αποφοιτήσουν από το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα ικανές παραγωγικές μονάδες, όχι άνθρωποι. Πάντως, αν και θεολόγος από επιλογή, εκ των υστέρων κατάλαβα ότι είναι κρίμα που δεν συνεχίσαμε στην Γ΄Λυκείου τη Φυσική, Χημεία, κλπ. Αντιλαμβάνομαι τώρα, με αφορμή τη διδασκαλία, ότι είναι μια σοβαρή έλλειψη.
Όλα τα μαθήματα χρήσιμα είναι.
π.χ τώρα με την Fukushima θα άκουγε κάποιος και δυο λόγια από το μάθημα της φυσικής για τους πυρηνικούς αντιδραστήρες και τη ραδιενέργεια ή θα είχε μια ιδέα πώς γίνεται η χρονολόγηση με τη μέθοδο του άνθρακα (αν και το βγάζουν εκτός ύλης οι "φωστήρες" των σχολικών προγραμμάτων) ή γιατί μέσα από το μάθημα της ιστορίας η Ιαπωνία στράφηκε στην πυρηνική ενέργεια (παρά τις "εμπειρίες" από τη Χιροσίμα και το Ναγκασάκι ),
τώρα για τα θρησκευτικά αν δεν ήταν μάθημα "κατηχητικού" θα είχαν αρκετό ενδιαφέρον π.χ σχετικά με την ιστορία και την εξέλιξη του χριστιανισμού και των υπολοίπων θρησκειών, π.χ η εικονομαχία έχει και μεγάλο ιστορικό ενδιαφέρον.
Αλλά σχετικά με το θέμα που ανέβασε ο xaan το νέο λύκειο προχωράει σε γενικότερες αλλαγές και είμαστε μόνο στην αρχή. Ελπίζω μόνο να μην τα αποφασίζουν όλα τελευταία στιγμή (βλ. κατάργηση της βάσης του 10, μείωση εισακτέων κτλ.)γιατί έχουμε παράδοση στην προχειρότητα σε θέματα εκπαίδευσης.
-
τώρα για τα θρησκευτικά αν δεν ήταν μάθημα "κατηχητικού" θα είχαν αρκετό ενδιαφέρον π.χ σχετικά με την ιστορία και την εξέλιξη του χριστιανισμού και των υπολοίπων θρησκειών, π.χ η εικονομαχία έχει και μεγάλο ιστορικό ενδιαφέρον.
με την ίδια λογική, τα μαθηματικά και οι φυσικές επιστήμες, όπως και η πληροφορική έχουν ιστορική εξέλιξη και θα είχε μεγάλο ιστορικό ενδιαφέρον αν αντί για τα ίδια τα μαθήματα διδάσκονταν η ιστορία τους. Μόνο;
-
τώρα για τα θρησκευτικά αν δεν ήταν μάθημα "κατηχητικού" θα είχαν αρκετό ενδιαφέρον π.χ σχετικά με την ιστορία και την εξέλιξη του χριστιανισμού και των υπολοίπων θρησκειών, π.χ η εικονομαχία έχει και μεγάλο ιστορικό ενδιαφέρον.
με την ίδια λογική, τα μαθηματικά και οι φυσικές επιστήμες, όπως και η πληροφορική έχουν ιστορική εξέλιξη και θα είχε μεγάλο ιστορικό ενδιαφέρον αν αντί για τα ίδια τα μαθήματα διδάσκονταν η ιστορία τους. Μόνο;
Μάλλον δεν το διατύπωσα σωστά.
-
τώρα για τα θρησκευτικά αν δεν ήταν μάθημα "κατηχητικού" θα είχαν αρκετό ενδιαφέρον π.χ σχετικά με την ιστορία και την εξέλιξη του χριστιανισμού και των υπολοίπων θρησκειών, π.χ η εικονομαχία έχει και μεγάλο ιστορικό ενδιαφέρον.
με την ίδια λογική, τα μαθηματικά και οι φυσικές επιστήμες, όπως και η πληροφορική έχουν ιστορική εξέλιξη και θα είχε μεγάλο ιστορικό ενδιαφέρον αν αντί για τα ίδια τα μαθήματα διδάσκονταν η ιστορία τους. Μόνο;
Ενδιαφέρουσα πρόταση, αλλά το θέμα είναι ποιοί θα διδάσκουν τέτοιο "ιστορικό" μάθημα; Δεν γνωρίζω πολλούς μαθηματικούς και φυσικούς με πιστοποιημένες γνώσεις ιστορικής διδασκαλίας, γνωρίζω δε αρκετούς έως πολλούς πτυχιούχους Πληροφορικής που δεν έχουν, όχι πιστοποιημένες γνώσεις για διδασκαλία ενός ιστορικού μαθήματος, αλλά ούτε καν παιδαγωγική κατάρτιση.
-
"Οι Θεολογικές Σχολές δεν παράγουν κατηχητές, αλλά θεολόγους καθηγητές!"
http://religiousnet.blogspot.com/2011/04/o.html
-
δηλώσεις αρχιεπισκόπου Ιερώνυμου:
«Ακούμε γύρω μας ότι το μάθημα των θρησκευτικών είναι κάτι περίσσιο στο σχολείο και καλό θα είναι να απομακρυνθεί από το χώρο της μάθησης» είπε ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος κατά την τελετή εγκαινίων του εκκλησιαστικού λυκείου της Ι. Μητροπόλεως Πατρών πρόσθεσε: «Ακούμε και μερικές ΄΄παλαβές΄΄ ιδέες, αν μου επιτρέπεται να χρησιμοποιήσω αυτή την έκφραση, ότι το υπουργείο δεν θα πρέπει να λέγεται Παιδείας και Θρησκευμάτων και για τα θρησκευτικά θέματα να ασχολείται μία υπηρεσία, μία γραμματεία σε ένα υπουργείο. Να είναι δηλαδή η Ορθοδοξία όπως είναι ο ισλαμισμός και άλλες θρησκείες στην Ελλάδα».
Δεν θα υπάρξει πιο τραγικό πράγμα, επισήμανε ο Μακαριώτατος, αν αποφασίσουν να κάνουν κάτι τέτοιο πράξη, διότι, όπως είπε, διαμαρτύρεται η καρδιά και η ψυχή του Καποδίστρια που πίστευε πως σε αυτόν τον τόπο θρησκεία και δημόσια εκπαίδευση έχουν κοινή πορεία.
-
Με τον Αρχιεπίσκοπο θα συναντηθεί ο Αν. υπουργός Παιδείας
ΡΕΠΟΡΤΑΖ:esos.gr
Συνάντηση με τον Αρχιεπίσκοπο Αθηνών και Πάσης Ελλάδος κ.κ. Ιερώνυμο θα έχει τη Δευτέρα 21 Νοεμβρίου στις 13:00 ο Κωνσταντίνος Αρβανιτόπουλος, Αναπληρωτής Υπουργός Παιδείας, Διά
-
Διπλές Πανελλαδικές στη
-
Υποχρεωτικό, ξανά, το μάθημα των Θρησκευτικών
Πέρασε στα… ψιλά της επικαιρότητας (σσ για την ακρίβεια, δεν καταγράφηκε παρά σε μερικά μονόστηλα) ότι από τα πρώτα πράγματα που απαίτησε ο Αρβανιτόπουλος στο υπουργείο Παιδείας ήταν η επαναφορά ως υποχρεωτικού του μαθήματος των Θρησκευτικών.
«Συζητάμε για όλα αλλά πρώτα θα επανέλθουν τα Θρησκευτικά» ανέφερε ο αναπληρωτής υπουργός. Παράλληλα, βρίσκεται σε συζητήσεις με πρυτάνεις και μέλη της Ακαδημίας Αθηνών ώστε από τώρα να ξεκινήσει η συγγραφή των νέων σχολικών βιβλίων με σημεία αναφοράς στην κλασική ελληνική λογοτεχνία και ποίηση καθώς και στην Ιστορία.
Θυμίζουμε ότι αυτό αποτελεί δέσμευση Σαμαρά διατυπωθείσα στην τελευταία ΔΕΘ ότι θα πρέπει να αποκατασταθεί πλήρως η ελληνική παιδεία ώστε οι μαθητές να μάθουν για την Ελλάδα , την Ιστορία της και τον πολιτισμό της και όχι να συμπεριφέρονται ως … «μαθητευόμενοι διεθνιστές» όπως τους κατάντησαν η Διαμαντοπούλου και παλαιότερα η Γιαννάκου.
ΠΗΓΗ: metrogreece.gr
Επιστροφή στην αρχική
βγηκε στο tsantiri.gr σημερα
Αναρτήθηκε: ΕΛΛΑΔΑ
Σχολιάστε
Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν κοινοποιείται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *
Όνομα *
Ηλ. διεύθυνση *
Ιστοσελίδα
Σχόλιο
-
Διπλές Πανελλαδικές στη
-
Συνεδριάζει, σήμερα , στις 12:00, η Διακομματική Επιτροπή για την Παιδεία, υπό την υπουργό Παιδείας, Διά
-
ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ: Μέσα στο Δεκέμβριο το σχέδιο νόμου για το Νέο Λύκειο και Τεχνολογικό Λύκειο
«Η επόμενη συνάντηση θα γίνει πιθανότατα την ερχόμενη Πέμπτη, ώστε μέσα στο Δεκέμβριο να καταθέσουμε το νομοσχέδιο» είπε η υπ. Παιδείας Αννα Διαμαντοπούλου ,αμέσως μετά τη συνεδρίαση της Διακομματικής Επιτροπής για την Παιδεία υπενθυμίζοντας παράλληλα ότι «τα συγκεκριμένα θέματα είναι σε διαβούλευση από τον περασμένο Μάρτιο».
πρέπει να τρέξουμε
-
οχι μονο να τρεξουμε αλλα επρεπε ηδη να ημασταν εκει.να δουμε τι απηχηση θα εχει και η προταση αρβανιτοπουλου.
-
ΠΟΙΑ ΠΡΟΤΑΣΗ ; εκφραστηκε επίσημα; γιατί από τα BLOGS μόνο φήμες τίποτα το συγκεκριμένο...κι αλήθεια, σήμερα που συνεδρίασε η επιτροπή ποιές ήταν οι θέσεις του Αρβανιτόπουλου και του Σπηλιωτόπουλου; ....ή απλά συναίνεσαν όπως είναι της ...μοδός τώρα τελευταία....
-
δυστυχως,βγηκαν ολοι απο την συνεδριαση σαν παλιοφιλοι και το μονο που σχολιασαν ηταν ο τροπος εισαγωγης στα πανεπιστημια.ολα τ'αλλα λειτουργουν τελεια!λετε να το ειπε ο αρβανιτοπουλος για να ηθικολογησει απλα;θα δουμε!
-
Σήμερα επικοινώνησα τηλεφωνικά με ΠΕΘ για να μου πουν τί θα γίνει με το μάθημα : Κατ΄αρχήν η δήλωση Αρβανιτόπουλου είναι αληθινή κι όχι φήμη. Ο άνθρωπος που μίλησα χαρακτήρησε τον αναπληρωτή υπουργό, ''άνθρωπο της Εκκλησίας''. Μάλιστα η δήλωσή του προκάλεσε επίκριση από κόμμα της ήσσονος αντιπολίτευσης. Την Κυριακή θα ε΄χουν συνάντηση μαζί του Ελπίζουμε να βγάλει κάτι θετικό...
-
Ευλόγησον...
-
δειτε συνάδελφοι θεολόγοι το ΟΙ ΝΕΟΙ,Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΚΑΙ Ο ΘΕΟΣ-ΤΕΤΑΡΤΗ
-
Τα Θρησκευτικά ως μάθημα πολιτισμού
Τα Θρησκευτικά θα πρέπει να μετεξελιχθούν σε ένα «πολιτιστικό μάθημα» το οποίο έχοντας περιεχόμενο γνωσιολογικό και επίκεντρο την ορθόδοξη παράδοση, θα απευθύνεται σε όλους τους μαθητές, ανεξαρτήτως θρησκευτικής ή ομολογιακής ταυτότητας, τόνισε ο πρόεδρος του τμήματος Θεολογίας του ΑΠΘ, καθηγητής Χρυσόστομος Σταμούλης μιλώντας χθές βράδυ σε εκδήλωση που διοργάνωσε το 14ο Γυμνάσιο Λάρισας στο πατάρι του βιβλιοπωλείου "Παιδεία".
Υποστηρίζοντας ότι η εποχή του ομολογιακού και κατηχητικού χαρακτήρα του μαθήματος παρήλθε ανεπιστρεπτί, ο κ. Σταμούλης χαρακτήρισε ως πρόταση - σταθμό για το θρησκευτικό μάθημα τη μνημειώδη εισήγηση του αειμνήστου καθηγητή του ΑΠΘ Νικ. Ματσούκα στο Α΄ Συνέδριο Θεολόγων
-
Εύη Χριστοφιλοπούλου, «Ρυθμίσεις στο Λύκειο με ευρεία συναίνεση»
Σύμφωνα με δημοσίευμα της ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗΣ “η Νέα Δημοκρατία, που συμμετέχει στην πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας δια του κ. Αρβανιτόπουλου, θέλει πλέον να βάλει και τη δική της σφραγίδα σε όσα νομοσχέδια πρόκειται να περάσουν στο εξής από τη
-
Νέο Λύκειο με υπογραφές Διαμαντοπούλου και Μπαμπινιώτη
Πανελλαδικές και Νέο Λύκειο με υπογραφή Μπαμπινιώτη
Γράφει η Γιούλη Μανούλη
Σε βετεράνο από την «ομάδα» των αντιπάλων της, τον πρώην πρύτανη Γεώργιο Μπαμπινιώτη, έδωσε την μπάλα του εξεταστικού η υπουργός Παιδείας επιδιώκοντας να γίνει η μοναδική υπουργός των κυβερνήσεων Παπανδρέου και Παπαδήμου που θα κάνει το «νταμπλ» της διακομματικής συναίνεσης στην ανώτατη και τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Ο κ. Μπαμπινιώτης επιβεβαίωσε στον «Ε.Τ.» ότι αποδέχθηκε πρόταση της κ. Διαμαντοπούλου να διαμορφώσει και να παραδώσει άμεσα -εντός του προσεχούς δεκαημέρου- σχέδιο του νέου συστήματος πρόσβασης στα ΑΕΙ που έχει προαναγγελθεί ότι θα εφαρμοστεί για πρώτη φορά το 2014...
Η μεγαλύτερη δυσκολία την οποία καλείται να αντιμετωπίσει ο πρώην πρύτανης είναι ο συγκερασμός του σχεδίου για το νέο Λύκειο που δεν έχει μεν ρυθμιστεί νομοθετικά, αλλά ήδη εφαρμόζεται στην Α’ Λυκείου, με τις απόψεις του για το σύστημα πρόσβασης στα ΑΕΙ, όπως τις είχε καταθέσει προ διετίας στο πόρισμα του εθνικού διαλόγου και υποστηρίζει μέχρι σήμερα με την αρθρογραφία του στον Τύπο. Ο κ. Μπαμπινιώτης έχει ταχθεί υπέρ της κατάργησης των κατευθύνσεων στο Λύκειο και την καθιέρωση πολλών επιλογών, σε πλήρη αντίθεση με το σχέδιο Διαμαντοπούλου που επαναφέρει τη δομή των Δεσμών και κόβει από τη ρίζα τα μαθήματα επιλογής που προκαλούν «σπατάλη υποδομών και εκπαιδευτικού προσωπικού». Επίσης ο πρώην πρόεδρος του Συμβουλίου Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του ΕΣΥΠ έχει προτείνει να διενεργούνται οι πανελλαδικές δύο ή και τρεις φορές το χρόνο για να έχουν οι υποψήφιοι τη δυνατότητα να βελτιώνουν τις επιδόσεις τους επιδιώκοντας παράλληλα την «απομυθοποίηση των εξετάσεων» και τον κατευνασμό του κλίματος υστερίας που τις χαρακτηρίζει.
Η εμπλοκή του κ. Μπαμπινιώτη με το εξεταστικό εκτιμάται ότι μπορεί να επανακαθορίσει την κυβερνητική ατζέντα για τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Ο αρχικός προγραμματισμός του επιτελείου της υπουργού Παιδείας πριν από το σχηματισμό της κυβέρνησης Παπαδήμου προέβλεπε την κατάθεση νομοσχεδίου για το Γενικό Λύκειο, το Τεχνολογικό Λύκειο και το σύστημα πρόσβασης έως το τέλος του 2011. Οι πολιτικές εξελίξεις και η ενεργή ανάμιξη της κ. Διαμαντοπούλου στον πόλεμο διαδοχής που ξέσπασε στο ΠΑΣΟΚ προκάλεσαν παράλυση στο υπουργείο Παιδείας σβήνοντας όλα τα χρονοδιαγράμματα. Επειδή όμως έχει ήδη ξεκινήσει από τον Σεπτέμβριο να εφαρμόζεται το νέο πρόγραμμα στην Α’ Λυκείου, δεν υπήρχε δρόμος επιστροφής. Το υπουργείο Παιδείας υπό τη νέα του ηγεσία αξιολογώντας το βραχύβιο της κυβέρνησης Παπαδήμου έκλινε υπέρ του σεναρίου να κατατεθεί άμεσα το νομοσχέδιο για τους δύο τύπους Λυκείου και να κληροδοτηθεί το εξεταστικό στην επόμενη κυβέρνηση, ενδεχόμενο που έσπειρε σύγχυση και ανησυχία σε γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικούς, οι οποίοι πίεσαν και πιέζουν να ξεκαθαριστούν άμεσα οι κανόνες του παιγνιδιού.
Στο παρασκήνιο το θέμα συνέχισε να απασχολεί διαβουλεύσεις της υπουργού με στελέχη της Ν.Δ. Η κ. Διαμαντοπούλου έχει τακτική επικοινωνία και «καλή χημεία» με τον υπεύθυνο του τομέα Παιδείας της Ν.Δ. Αρη Σπηλιωτόπουλο. Σύμφωνα με πληροφορίες του «Ε.Τ.» ο χειρισμός του εξεταστικού απασχόλησε προ ημερών συνάντηση της υπουργού Παιδείας με το γραμματέα της Ν.Δ. και πρώην υφυπουργό Παιδείας Ανδρέα Λυκουρέντζο. Οι επαφές των δύο πλευρών κατέληξαν στη «λύση Μπαμπινιώτη».
Στην παρούσα φάση ο κ. Μπαμπινιώτης εμπλέκεται με το εξεταστικό ως πρόσωπο, δεδομένου ότι η θεσμική εμπλοκή του με την ιδιότητα του προέδρου του Συμβουλίου Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του ΕΣΥΠ εξαντλήθηκε το 2009 με την παράδοση του σχετικού πορίσματος στην κ. Διαμαντοπούλου δύο μήνες μετά την ανάληψη των υπουργικών καθηκόντων της, τον Νοέμβριο του 2009. Τότε η κ. Διαμαντοπούλου είχε συμπεριφερθεί μάλλον απαξιωτικά στον πρόεδρο του ΣΠΔΕ. Παραλαμβάνοντας το πόρισμα είχε ανακοινώσει την ανασύσταση του Συμβουλίου με τη διαδικασία της «ανοικτής διακυβέρνησης». Χωρίς να κρύψει την πικρία του ο καθηγητής Γλωσσολογίας είχε αντιδράσει με το σχόλιο «είμαι πολύ μεγάλος για να θέσω υποψηφιότητα». Αλλά έχει ο καιρός γυρίσματα.
-
Τριαντάφυλλος Σιούλης, Προβληματισμοί για τα νέα Προγράμματα Σπουδών του ΜτΘ και την πιλοτική τους εφαρμογή στην υποχρεωτική εκπαίδευση
Προβληματισμοί για τα νέα Προγράμματα Σπουδών του ΜτΘ
και την πιλοτική τους εφαρμογή στην υποχρεωτική εκπαίδευση
του Δρ. Τριαντάφυλλου Σιούλη, Σχολικού Συμβούλου Θεολόγων
Με το ΦΕΚ 2335/17-10-2011, τ.β΄ «Προγράμματα Σπουδών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για την Πιλοτική τους Εφαρμογή του διδακτικού αντικειμένου Θρησκευτικά», εισάγονται στην υποχρεωτική εκπαίδευση (Δημοτικό και Γυμνάσιο) νέα Προγράμματα Σπουδών, τα οποία δοκιμάζονται πιλοτικά σε Δημοτικά Σχολεία και Γυμνάσια σε όλη την Ελλάδα, με σκοπό να γίνουν παρεμβάσεις - βελτιώσεις όπου χρειάζονται και αναπροσαρμογές, ώστε στη συνέχεια να επεκταθεί η εφαρμογή τους στο σύνολο των σχολείων.
Σχετικά με την προσπάθεια αυτή εγείρονται πολλοί προβληματισμοί...
1) Οι θεολόγοι Ηπείρου, Κέρκυρας και Λευκάδας είχαμε καταθέσει ψήφισμα για το ΜτΘ στο Λύκειο σε Ημερίδα (23 Οκτωβρίου 2010) που έγινε στην Ηγουμενίτσα, διαμαρτυρόμενοι για την υποβάθμιση του ΜτΘ στο Λύκειο με την μείωση του ωραρίου στη
-
Το μάθημα των Θρησκευτικών εν αναμονή της κατάθεσης του νομοσχεδίου για το Νέο Λύκειο
Αδιευκρίνιστη παραμένει μέχρι στιγμής η ημερομηνία κατάθεσης στη
-
Γιώργος Καπετανάκης :Μάθημα των θρησκευτικών:Οπισθέλκουσα δύναμη ή πρωτοπορία;
Σε ποιους απευθύνεται το μάθημα των θρησκευτικών σε ένα δημόσιο σχολείο;
Σε όλους τους μαθητές και μαθήτριες!!
Ποιο είναι το προφίλ των μαθητών μας σήμερα; Εάν είναι όλοι ορθόδοξοι θα έπρεπε κάθε ενορία κάθε Κυριακή να είναι κατάμεστη. Κι όμως, αν αντιστοιχούν 5000 πιστοί σε κάθε μια ενορία των μεγάλων αστικών κέντρων πόσους συναντάμε στην κυριακάτικη λειτουργία; Που είναι οι υπόλοιποι; Μήπως τελικά είναι μύθος για το ορθόδοξο του εκκλησιαστικού μας φρονήματος; Μήπως αν επαναφέραμε την απόφαση της Πενθέκτης Οικουμενικής συνόδου για την αναγκαιότητα συνεχούς εκκλησιασμού θα έπρεπε να διώξουμε τους 4700 ενορίτες που δε συναντάμε συχνά; Και μήπως αυτών τα παιδιά δεν έχουμε στα σημερινά σχολεία; Θα ήταν υπερβολή αν έλεγα πως ο νηπιοβαπτισμός και η κατήχηση όπως έχουν υπάρξει ως τώρα έχουν αποτύχει;
Η σχολική θρησκευτική αγωγή λοιπόν απευθύνεται σε παιδιά με θρησκευτικές προσλαμβάνουσες πολυσύνθετες. Έχουμε μαθητές όλων των επιπέδων σε σχέση με την εκκλησία μας αλλά και με τη θρησκεία γενικότερα. Πώς θα προσεγγίσουμε όλα αυτά τα παιδιά; Μόνο μέσα από τη θεολογία της ετερότητας. Μόνο αποδεχόμενοι την πολυσυλλεκτικότητα του μαθητικού κοινού θα λειτουργήσουμε θετικά προς την ανάπτυξη της θρησκευτικής συνείδησης και πίστης.
Για να καταφέρουμε αυτό το βήμα προς τα πάνω, στη ΖΕΜ του Vygotsky και στην πολυπλοκότητα της μάθησης του Fairclough, χρειαζόμαστε ευέλικτα Αναλυτικά Προγράμματα ΑΠ που θα καθιστούν το ΜτΘ πολυτροπικό ως προς τη διαδικασία και το περιεχόμενο. Τα νέα πιλοτικά προγράμματα, παρ όλες τις ατέλειες τους, εξασφαλίζουν αυτούς τους δυο παράγοντες και εκσυγχρονίζουν το ΜτΘ ώστε να είναι πιο προσιτό σε κάθε μαθητή. Παράλληλα μεταβιβάζουν εξουσίες σχεδιασμού της καθημερινής εκπαιδευτικής πράξης στο θεολόγο που γνωρίζοντας το θρησκευτικό υπόβαθρο του μαθητικού πληθυσμού που έχει, θα προσαρμόζει τη δραστηριότητά του. Καθίσταται ο επαγγελματίας δ/υ θεολόγος δρων υποκείμενο της γνώσης κι όχι απλά εφαρμοστής της άνωθεν σχεδιασμένης διδακτικής πρακτικής. Κι εδώ θα έκρινα ότι υστερούν τα νέα ΑΠ: δεν παραχωρούν αντίστοιχα και στους μαθητές τη δυνατότητα επιλογής περιεχομένου και ύλης. Ο μαθητής που είναι το κέντρο της εκπαιδευτικής διαδικασίας θα έπρεπε να χει περισσότερη δυνατότητα αυτενέργειας και να καθορίζει ο ίδιος το περιεχόμενο των δράσεων που τον αφορούν.
Παρά την αδυναμία αυτή, τόσο ο Οδηγός όσο και το ΠΣ προσφέρουν πολλές εναλλακτικές στον καθηγητή και στους μαθητές του τόσο για τον τρόπο διδασκαλίας και χρήσης του θρησκευτικού φαινομένου, που θα ξεφύγουν από τον κλοιό της κλειστής περιχάραξης, όσο και κατά το περιεχόμενο. Η μη ευθύγραμμη κατανομή της ύλης, όπως ίσχυε ως τώρα, λειτουργεί ενθαρρυντικά προς την αυτοπραγμάτωση. Οι μαθητές, μέσα από νέες εκπαιδευτικές τεχνικές, που περιγράφονται αναλυτικά ώστε και οι θεολόγοι να τις μάθουν, θα γίνουν όχι απλά μέτοχοι της θρησκευτικής γνώσης αλλά δημιουργοί και παραγωγοί γνώσης. Το Μοντέλο Διαδικασίας που υιοθετείται βοηθά την ανάπτυξη της κριτικής και δημιουργικής σκέψης των μαθητών. Μαθαίνει το μαθητή πως να μαθαίνει. Και είναι το πρώτιστο αυτό στη σύγχρονη παγκοσμιοποιημένη πλατφόρμα γνώσης: το ınternet. Κύριο μέλημά μας, νομίζω, είναι να τους δώσουμε τα κριτήρια, τα εργαλεία εκείνα που θα τους βοηθήσουν στη δημιουργία της ταυτότητα τους και στον καθορισμό τους τόσο ως πολίτες της χώρας μας όσο και της ΕΕ αλλά και του κόσμου ολόκληρου τελικά.
Σε αυτή την πορεία πρέπει να προσβλέπει η σύγχρονη ΘΑ και να κοιτά το επερχόμενο μέλλον κι όχι μίζερα όπως συνήθως μέχρι τώρα και στενά. που μας οδήγησε στην περιχαράκωση και στη σμίκρυνση ενώ ταιριάζει στο Χριστιανισμό το άνοιγμα ως την Οικουμενικότητα.
http://gkapetanakis.blogspot.com/2012/01/blog-post_4620.html
-
Κρίσιμη συνεδρίαση την Τρίτη για το Νέο Λύκειο (και τα Θρησκευτικά σε αυτό)
Συνέρχεται την Τρίτη 24 Ιανουαρίου η Διακομματική Επιτροπή για την παιδεία με αντικείμενο μελέτης το νομοσχέδιο για το Νέο Λύκειο και το Τεχνολογικό Λύκειο. Εάν στη συνεδρίαση της Επιτροπής υπάρξει συμφωνία των κομμάτων το νομοσχέδιο άμεσα θα έρθει προς ψήφιση στη
-
Του Γεωργίου Στριλιγκά, Σχολικού Συμβούλου Θεολόγων
Ο λόγος για το νέο πιλοτικό Πρόγραμμα Σπουδών στο μάθημα των Θρησκευτικών. Για το ζήτημα, ήδη, έχουν δημοσιευθεί στα μέσα ενημέρωσης και στο διαδίκτυο ποικίλες προσεγγίσεις, από τις οποίες οι περισσότερες χαρακτηρίζονται από άγνοια και προχειρότητα. Μερικές φορές μάλιστα διασπείρουν ψευδείς φήμες, διαστρεβλώνοντας την πραγματικότητα και υπηρετώντας σκοπιμότητες. Η κατάσταση αυτή καθιστά επιτακτική την ανάγκη για υπεύθυνη ενημέρωση.
Κατά το περασμένο σχολικό έτος, στο πλαίσιο του λεγόμενου Νέου Σχολείου, εκπονήθηκαν νέα Προγράμματα Σπουδών σε όλα τα μαθήματα της Υποχρεωτικής Εκπαίδευσης.
-
υπάρχει και κάτι δυσάρεστο που προκύπτει από τις νέες Καρτέλες των μαθητών του Νέου Λυκείου. Η εκτύπωση των Καρτελών αυτών έγινε με βάση τις εξαγγελίες του Υπουργείου Παιδείας για το Νέο Λύκειο (οι οποίες βέβαια δεν έχουν ακόμη οριστικοποιηθεί αφού το νομοσχέδιο για το Νέο Λύκειο δεν έχει έρθει στη
-
http://theologoi.wordpress.com/2012/01/27/%CF%83%CF%85%CE%BD%CE%BF%CF%80%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AE-%CE%B1%CE%BD%CE%B1%CF%86%CE%BF%CF%81%CE%AC-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CE%B1%CE%BD%CE%B1%CE%B3%CE%BA%CE%B1%CE%B9%CF%8C%CF%84%CE%B7/
Παρακολουθώντας στενά τις εξελίξεις που αφορούν την τύχη του Μαθήματος των Θρησκευτικών στο “νέο Λύκειο” , ο Σύνδεσμος μας απέστειλε την ακόλουθη Συνοπτική Αναφορά προς την αρμόδια επιτροπή της
-
Συνάντηση Αρχιεπισκόπου και Θεολόγων Σχολικών Συμβούλων
Σήμερα στις 13.00 στο χώρο της Αρχιεπισκοπής Αθηνών θα πραγματοποιηθεί συνάντηση του Αρχιεπισκόπου Αθηνών κ.Ιερωνύμου με τους νεοεπιλεγέντες Σχολικούς Συμβούλους των Θεολόγων.
Η συνάντηση θα έχει σαν αντικείμενο ζητήματα που σχετίζονται με το μάθημα των Θρησκευτικών.
-
Συνάντηση Αρχιεπισκόπου και Θεολόγων Σχολικών Συμβούλων
Σήμερα στις 13.00 στο χώρο της Αρχιεπισκοπής Αθηνών θα πραγματοποιηθεί συνάντηση του Αρχιεπισκόπου Αθηνών κ.Ιερωνύμου με τους νεοεπιλεγέντες Σχολικούς Συμβούλους των Θεολόγων.
Η συνάντηση θα έχει σαν αντικείμενο ζητήματα που σχετίζονται με το μάθημα των Θρησκευτικών.
Ωχ, μπήκαν τα μεγάλα μέσα... Να περιμένουμε και άλλη παρέμβαση και πιέσεις της εκκλησίας στην πολιτική και κοσμική ζωή;
-
Η πρόταση της Επιστημονικής Επιτροπής δεν είναι το τελικό σχέδιο αυτό που θα κατατεθεί στη
-
Σε εξαιρετικό κλίμα πραγματοποιήθηκε τη Πέμπτη 2 Φλεβάρη, η συνάντηση του Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου Αθηνών κ. Ιερωνύμου με τους Σχολικούς Συμβούλους των Θεολόγων στο χώρο της Αρχιεπισκοπής.Ο Αρχιεπίσκοπος αφού άκουσε τις τοποθετήσεις και τον προβληματισμό των συμβούλων για την πορεία του μαθήματος των θρησκευτικών καθώς επίσης και τις θέσεις τους για τις επικείμενες αλλαγές στο περιεχόμενο του μαθήματος έκανε συγκεκριμένες προτάσεις για μια καλύτερη και πιο ουσιαστική συνεργασία μεταξύ της Διοίκησης της Εκκλησίας και την στελεχών της εκπαίδευσης σε πολλά επίπεδα.Για ακόμη μία φορά,όσοι και όσες είχαμε την ευλογία να παραβρεθούμε , θαυμάσαμε την ανοικτότητα του πνεύματος,τη διορατικότητα και τη συγκρότηση του Αρχιεπισκόπου μας.\
http://e-theologia.blogspot.com/
-
Σε εξαιρετικό κλίμα πραγματοποιήθηκε τη Πέμπτη 2 Φλεβάρη, η συνάντηση του Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου Αθηνών κ. Ιερωνύμου με τους Σχολικούς Συμβούλους των Θεολόγων στο χώρο της Αρχιεπισκοπής.Ο Αρχιεπίσκοπος αφού άκουσε τις τοποθετήσεις και τον προβληματισμό των συμβούλων για την πορεία του μαθήματος των θρησκευτικών καθώς επίσης και τις θέσεις τους για τις επικείμενες αλλαγές στο περιεχόμενο του μαθήματος έκανε συγκεκριμένες προτάσεις για μια καλύτερη και πιο ουσιαστική συνεργασία μεταξύ της Διοίκησης της Εκκλησίας και την στελεχών της εκπαίδευσης σε πολλά επίπεδα.Για ακόμη μία φορά,όσοι και όσες είχαμε την ευλογία να παραβρεθούμε , θαυμάσαμε την ανοικτότητα του πνεύματος,τη διορατικότητα και τη συγκρότηση του Αρχιεπισκόπου μας.\
http://e-theologia.blogspot.com/
απο γλειψιμο, παντως, καλα πατε!!
-
Από τη μία προσπαθείτε να περάσετε προς τα έξω την εικόνα ότι τα θρησκευτικά πλέον δεν αποτελούν μάθημα προσηλυτισμού στην ορθόδοξη χριστιανική πίστη, αλλά μελέτης γενικότερας της θεολογίας και των θρησκειών σε περισσότερο φιλοσοφικό επίπεδο, και από την άλλη τέτοιες εκδηλώσεις δείχνουν πόσο προσκολλημένοι είστε στο άρμα της ορθόδοξης εκκλησίας, την οποία χρησιμοποιείτε και ως μέσο πίεσης όπου σας βολεύει.
-
;D ;D ;D ;D
Αλίμονό μας αμα περιμέναμε από την ΟΛΜΕ και ορισμένους συναδέλφους σαν κι εσένα να συμπαρασταθούν σε εμάς για το ψωμί και τη δουλειά μας....
-
;D ;D ;D ;D
Αλίμονό μας αμα περιμέναμε από την ΟΛΜΕ και ορισμένους συναδέλφους σαν κι εσένα να συμπαρασταθούν σε εμάς για το ψωμί και τη δουλεία μας....
Όσο το κάνατε και εσείς συνάδελφε, όταν καταργήθηκαν τα μαθήματα κάποιων ειδικοτήτων στο νέο Λύκειο για να αυξηθούν οι ώρες άλλων... Και εν τέλει τι να κάνω, να αυτοπυρποληθώ στο Σύνταγμα για να αυξηθούν οι ώρες των θρησκευτικών;
Όπως και να έχει, μίλησα για την διάσταση του περιτυλίγματος που επιδιώκεται να δημιουργηθεί και της πραγματικότητας.
-
Kάνεις ένα λάθος...δεν ζητήσαμε΄να αυξηθούν οι ώρες μας αλλά να μην μειωθούν, τώρα με το νέο λύκειο το οποίο σχεδιάζεται, διότι κάτι τέτοιο θα είχε σαν αποτέλεσμα να χαθούν οι οργανικές των μονίμων στα λύκεια ,όσοι περισσεύουν θα πάνε στα γυμνάσια και οι άλλοι θα χάσουν την εργασία τους . Μεταθέσεις δεν θα γίνονται και ούτε νεόι διορισμοί,έστωκαι ελάχιστοι, ούτε προσλήψεις αναπληρωτών. Γενικά το Νεο Λύκειο που προωθεί η Διαμαντοπούλου, θέλει να εξαφανίσει μια σειρά ειδικοτήτων, κι όχι μόνο φυσικά τους ΠΕ01, ΄για να μειώσει τους διορισμούς. Εσύ όμως συνδέεις την κατάργηση με το περιεχόμενο του μαθήματος. Έμας δεν μας νοιάζει να γίνει θρησκειολογικό ή φιλοσοφικό, (και προς αυτή την κατεύθυνση κινούνται τα νέα αναλυτικά προγράμματα σε γυμνάσιο και΄λύκειο), αλλά να μην υποβαθμιστεί από άποψη ωρών και υποχρεωτικότητας, (5 ώρες είναι στο Λύκειο), όπως και με άλλα μαθήματα, διότι αυτό οδηγεί, με μαθηματική ακρίβεια σε απώλεια θέσεων εργασίας.. .ΑΥΤΟ ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΖΗΤΟΥΜΕΝΟ ΚΑΙ ΜΗ
-
Καταρχάς κάνεις λάθος, εγώ δεν σύνδεσα το περιεχόμενο του μαθήματος ούτε με ώρες, ούτε με προσλήψεις, ούτε με καταργήσεις. Εσύ πήγες εκεί το θέμα και αναγκάστηκα να σου απαντήσω. Το αρχικό μου σχόλιο ήταν μόνο για το περιεχόμενο του μαθήματος, και την αντίφαση μεταξύ αυτού που επικαλούνται οι θεολόγοι και την πραγματικότητα που δείχνει ότι δεν μπορεί (και δεν θέλει) να αποδεσμευτεί από την επιρροή και την κηδεμονία της ορθόδοξης εκκλησίας (αναρωτιέμαι, θεολόγος δηλωμένα άθεος ή μουσουλμάνος μπορεί να υπάρξει σε ελληνικό σχολείο?).
Με την κατακλείδα πρότασή σου φυσικά θα συμφωνήσω, αλλά έχουν ήδη χαθεί θέσεις ειδικοτήτων και ήδη συνάδελφοι έχουν οδηγηθεί στην ανεργία, χωρίς καμία αντίδραση από τους υπόλοιπους. Οπότε ας δεχθούμε απλά ότι και στην εκπαίδευση ισχύει το ίδιον όλης της ελληνικής κοινωνίας, μας νοιάζει απλά η ευημερία της συντεχνίας και του κλάδου μας, ακόμα και αν αυτή γίνεται εις βάρος άλλων.
-
εγώ ήξερα πως τα πιστοποιητικά κοινωνικών και πολιτικών φρονημάτων έχουν καταργηθεί από το 1974...δεν ήξερα ότι χρειάζονται πιστοποιητικά θρησκευτικών φρονημάτων για να διοριστείς.... και σε όσους ΑΣΕΠ έδωσα δεν μου το ζήτησαν...ούτε συνέντευξη΄ κανένας μητροπολίτης ή αρχιεπίσκοπος μου ζήτησε, πολλώ δε μάλλον ούτε προϊστάμενος ΔΔΕ με ρώτησε για τις πεποιθήσεις μου προκειμένου να μπω σε τάξη... Μάλλον έχεις μια σφαλερή εικόνα για τους θεολόγους που δεν αντιπροσωπεύει την πλειοψηφία...
είναι σα να μου λες, πως για να διδάξει κάποιος ιστορία πρέπει να είναι ''υπερπατριώτης''...superΈλληνας...
εγώ θα αναρωτηθώ, ένας που δεν πιστεύει και δηλώνει, στην ιδέα του'' έθνους'', μπορεί να υπάρχει μέσα στο ελληνικό σχολείο;
Τώρα το, ''μας νοιάζει απλά η ευημερία της συντεχνίας και του κλάδου μας, ακόμα και αν αυτή γίνεται εις βάρος άλλων''.,δεν ξέρω αν πηγαίνει για τους θεολόγους, όταν απειλείται η παρουσία τους η ίδια στο ελληνικό σχολείο, δηλαδή να χάσουν τις ώρες τους και να εξαφανιστούν όχι να μειωθούν οι ώρες άλλων μαθημάτων και να αυξηθούν οι δικές τους! (φευ) ,άρα να υπάρξουν σε βάρος των άλλων...Για την επιρροή και την κηδεμονία της εκκλησίας δεν θα διαφωνήσω,ήταν κάτι που μας το επεσήμαιναν πολλόι καθηγητές μας στη σχολή...πρέπει όμως να ξέρεις και την άλλη όψη του ζητήματος: η σχέση με τη διοικούσα Εκκλησία ήταν ετεροβαρής...και σε βάρος των λαϊκών θεολόγων. Όπως δυστυχώς είναι προβληματική η σχέση με τη φυσική μας ηγεσία, δηλαδή το ΥΠΕΠΘ...όταν τοποθετήθηκε η Διαμαντοπούλου στο Υπουργείο, ζητήσαμε , η ΠΕΘ, τρεις φορές να τη συναντήσουμε προκειμένου να της εκθέσουμε τα προβλήματα του κλάδου, (αναλυτικά προγράμματα, κλπ), όπως νομίζω θεωρείς θεμιτό ότι είναι, και κάνει κάθε κλάδος, κι αρνήθηκε να μας δει επικαλούμενη και τις τρεις φορές φόρτο εργασίας...κοινώς μας είχε και μας έχει γραμμένους...όπως τελικά αποδεικνύεται και όλη την εκπαιδευτική κοινότητα...
-
εγώ ήξερα πως τα πιστοποιητικά κοινωνικών και πολιτικών φρονημάτων έχουν καταργηθεί από το 1974...δεν ήξερα ότι χρειάζονται πιστοποιητικά θρησκευτικών φρονημάτων για να διοριστείς.... και σε όσους ΑΣΕΠ έδωσα δεν μου το ζήτησαν...ούτε συνέντευξη΄ κανένας μητροπολίτης ή αρχιεπίσκοπος μου ζήτησε, πολλώ δε μάλλον ούτε προϊστάμενος ΔΔΕ με ρώτησε για τις πεποιθήσεις μου προκειμένου να μπω σε τάξη...
Το απολυτήριό σου έγραφε θρήσκευμα; Και είναι αλήθεια ότι ορισμένοι τουλάχιστον φοιτητές διαγράφηκαν κάποτε από τη Θεολογική διότι κατά δήλωσή τους ήταν 'άνευ θρησκεύματος'; (ή αναγράφονται ψεύδη στις αποφάσεις του ΣτΕ: http://www.valsamon.com/index.php?id=1&subid=1261)
εγώ θα αναρωτηθώ, ένας που δεν πιστεύει και δηλώνει, στην ιδέα του'' έθνους'', μπορεί να υπάρχει μέσα στο ελληνικό σχολείο;
Δυστυχώς, κατά κυριολεκτική ανάγνωση του νόμου, ένα τέτοιο άτομο δεν έχει θέση στο Ελληνικό σχολείο, το οποίο αποσκοπεί στη διαμόρφωση 'εθνικής συνείδησης' (αρ. 16 παρ. 2 του Συντάγματος) και 'πίστης προς την πατρίδα' (Ν.1566/85 αρ.1).
-
Μισό λεπτό παιδια, εδώ συζητάμε αν μπορεί να διοριστεί άθεος στην εκπαίδευση. Μπορείς να μου αναφέρεις περίπτωση άθεου εκπαιδευτικού που δεν διορίστηκε ή απωλήθηκε λόγω των θρησκευτικών πεποιθήσεών του...το περιστατικό της θεολογικής του 1987 είναι υπαρκτό μεν ,αλλά δεν επαναλήφθηκε, (σκέψου και τις περιπτώσεις των Μαρτύρων του Ιεχωβά οι οποίοι τ τιμωρούνταν στο στρατό και η Ελλάδα καταδικάστηκε από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο τη δεκαετία του 80, τα λεέι πολύ καλά ο Κώστας Τσαρούχας στο βιβλίο του για τους αντιρρησίες συνείδησης), εγώ μπήκα το 1997 και είχα και αρχαιολάτρες και αθέους συμφοιτητές μου και αγνωστικιστές ...και δεν υπήρχε κανένα πρόβλημα. Ξέρεις το οτι σπουδάζεις κάτι δεν σημαίνέι και βιωματική πρόσκτησή του, αλλά γνωσιολογική. Δηλαδή εγώ που έχω το Κοράνι και άλλα βιβλία στο σπίτι μου γύρω από το Ισλάμ, δεν σημαίνει πως είμαι και Μουσουλμάνος....ούτε είναι υποχρεωτικό να είμαι για να σπουδάσω ισλαμική θεολογία! Σκέψου πως ένας από τους πιο γνωστούς Έλληνες Ισλαμολόγους είναι ο Αναστάσιος της Αλβανίας...και υπάρχουν κι άλλοι ορθόδοξοι ισλαμολόγοι.
Ναι υπάρχουν και άθεοι θεολόγοι στην εκπαίδευση και με γειά τους με χαρά τους...εμένα δεν με νοιάζει αυτό αλλά ο Φανατισμός, είτε θεϊστικός είτε αθεϊστικός.
-
Το πτυχίο θεολογικής είναι προϋπόθεση διορισμού. Τα θρησκευτικά φρονήματα ήταν προϋπόθεση φοίτησης (και άρα αποφοίτησης) μέχρι το 1987 τουλάχιστον, αν όχι και αργότερα. Συνεπάγεται ότι τουλάχιστον μέχρι το 1991 κανένας άθεος δεν είχε δικαίωμα διορισμού. ο.ε.δ.
το περιστατικό της θεολογικής του 1987 είναι υπαρκτό μεν ,αλλά δεν επαναλήφθηκε.
Το ήξερες όμως όταν έγραφες ότι δήθεν δε γίνονται διακρίσεις με βάση το θρήσκευμα από το 1974 και εντεύθεν; Για να το θέσω αλλιώς, έλεγες ψέμματα ή είχες ελλιπή πληροφόρηση για το θέμα;
-
MΟυ ζητάς να απολογηθώ για τις πράξεις και παραλήψεις της Διοίκησης; η για να στο πω διαφορετικά, η θεολογική απαιτούσε το θρήσκευμα όχι το Δημόσιο, γι αυτό και ακυρώθηκε η διοικητική αυτή πράξη
-
Όχι, σου δίνω την ευκαιρία να τοποθετηθείς διευκρινιστικά σε ό,τι αφορά την απόκλιση του ισχυρισμού σου από την καταγεγραμμένη πραγματικότητα.
Η διάκριση μεταξύ των υπηρεσιών του ΥΠΕΠΘ και των δημοσίων πανεπιστημίων που το ΥΠΕΠΘ εποπτεύει δεν προσφέρει τίποτα. Κατ' αναλογία δεν έχει σημασία ότι τα πιστοποιητικά φρονημάτων τα εξέδιδε η Χωροφυλακή, και όχι οι φορείς που κάθε φορά τα ζητούσαν. Σημασία έχει το αποτέλεσμα, από την οπτική του πολίτη του οποία τα δικαιώματα τσαλαπατήθηκαν.
-
πρόσεξε μην τα μπερδεύεις αγαπητέ...το υπουργείο δεν ζητά πτυχίο ορθόδοξης πίστης, αλλά πτυχίο που πιστοποιεί τις ακαδημαϊκές γνώσεις περί την θεολόγία...
δυστυχώς όπως λέει ο Χρήστος Γιανναράς, η πίστη έχει γίνει ιδεολογία κι αυτό απέδειξε η στάση της εκκλησίας στη διαμάχη που είχε με την Πολιτεία σχετικά με τις ταυτότητες...Μπορεί η ταυτότητάμου να λεέι πως είμαι Χ.Ο αλλά να μην πιστεύω και φυσικά μπορώ να αλλάξω τις πεποιθήσεις όποτε θέλω και την ίδια στιγμή που ορκίζομαι στην αίθουσα τελετών του πανεπιστημίου όταν παίρνω το πτυχίο μου ή όταν μπαίνω για πρώτη φορά μέσα στη τάξη...οι πεποιθήσεις είναι κάτι ρευστό
-
Η απάντηση της Υφυπουργού Εύης Χριστοφιλοπούλου στον βουλευτή Νίκο Νικολόπουλο έχει ως εξής:
Απαντώντας στην Ερώτηση με αριθμό 4593/18-1-2012, την οποία κατέθεσε ο
-
Μαρία Ρεπούση (βουλευτής ΔΗΜΑΡ): Το μάθημα των θρησκευτικών δεν συνάδει με το σύγχρονο λύκειο...
http://www.skai.gr/news/greece/article/241124/repousi-ta-thriskeutika-den-sunadoun-me-to-sughrono-lukeio/
-
Τόσα ξέρει τόσα λέ !!
Φαίνεται πως με το σύγχρονο λυκειο πολλα αντικειμενα δεν συνάδουν (καλλιτεχνικά, μουσική,πληροφορική, ξενες γλωσσες κλπ κλπ) λες και τα αρχαια (ας πουμε)πανε γάντι ;D
* ενα συγχρονο λυκειο 100 χρόνια οπίσω
-
Τόσα ξέρει τόσα λέ !!
Φαίνεται πως με το σύγχρονο λυκειο πολλα αντικειμενα δεν συνάδουν (καλλιτεχνικά, μουσική,πληροφορική, ξενες γλωσσες κλπ κλπ) λες και τα αρχαια (ας πουμε)πανε γάντι ;D
* ενα συγχρονο λυκειο 100 χρόνια οπίσω
Άμα φύγει το αλατοπίπερο, μένει μία βαρετή και άνοστη σούπα.....................
-
Για να είμαστε όμως δίκαιοι η Ρεπούση δεν αναφέρθηκε μόνο στα θρησκευτικά, αλλά σε ένα πλήθος μαθημάτων. Χαρακτηριστικό παράδειγμα που ανάφερε για την ανορθολογική κατάσταση που έχει διαμορφωθεί είναι ότι στο ΕΠΑΛ δεν θα υπάρχει ουσιαστικά πλέον η Ιστορία, αλλά θα υπάρχουν τα θρησκευτικά.
Αν θέλουμε να είμαστε ειλικρινείς, είναι αλήθεια ότι η διαχρονική επιβίωση του μαθήματος των θρησκευτικών στην Ελλάδα (κάτι που δεν κατάφερε κανένα άλλο μάθημα, ούτε καν πλέον τα φιλολογικά ), οφείλεται στην επιμονή της Ορθόδοξης Εκκλησίας της Ελλάδας για εμπλοκή στα κοσμικά πράγματα και για άσκηση της επιρροής της στις μάζες.
-
"Όποιος κατέχει στοιχειωδώς την ιστορία της ελληνικής παιδείας γνωρίζει ότι η παιδεία ήταν αδιάσπαστα δεμένη με τη θρησκεία. Συνεπώς, υποβάθμιση του μαθήματος των θρησκευτικών συνιστά και υποβάθμιση της παιδείας. Δηλώσεις περί του αντιθέτου συνιστούν υποβάθμιση της νοημοσύνης μας."
Σαράντος Καργάκος, φιλόλογος-ιστορικός και συγγραφέας.
Μια και γίνεται λόγος περί στοιχειώδους γνώσης της ιστορίας, απλώς να θυμίσω ότι η κ. Μαρία Ρεπούση στο παρελθόν έχει αποχωρήσει από την αίθουσα του Κοινοβουλίου ενώ τηρούνταν ενός λεπτού σιγή για τα θύματα της γενοκτονίας του Ποντιακού Ελληνισμού, ενώ ως συγγραφέας ιστορικών βιβλίων έχει χαρακτηρίσει «συνωστισμό» στο λιμάνι της Σμύρνης τη σφαγή των Ελλήνων κατά τη διάρκεια της Μικρασιατικής Καταστροφής...
-
Ο τίτλος του άρθρου είναι ελλιπής. Η Ρεπούση αναφέρεται συγκεκριμένα στην ορθόδοξη κατήχηση, συνεπώς σε έναν συγκεκριμένο τρόπο διδασκαλίας του μαθήματος όπως αυτό γίνεται χρόνια τώρα από το δημοτικό μέχρι το Λύκειο.
Αν λάβουμε υπ' οψιν μας ότι η πλειοψηφία του πληθυσμού της γης πιστεύει σε κάποια θρησκεία με αποτέλεσμα να συμβάλλει στη διαμόρφωση του τρόπου σκέψης των λαών, μια διαφορετική προσέγγιση αυτης απο κοσμική άποψη (κοινωνική, ιστορική, πολιτισμική κλπ) θα ήταν ιδιαίτερα ωφέλιμη για τους νέους, ίσως θα τους άνοιγε μικρά παραθυράκια ώστε να γνωρίσουν άλλες νοοτροπίες και πολιτισμούς.