*

Αποστολέας Θέμα: Θρησκευτικά στο Νέο Λύκειο  (Αναγνώστηκε 15989 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος KAKTOS

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 199
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Θρησκευτικά στο Νέο Λύκειο
« Απάντηση #28 στις: Ιανουάριος 24, 2012, 10:13:35 μμ »




 



Του Γεωργίου Στριλιγκά, Σχολικού Συμβούλου Θεολόγων



Ο λόγος για το νέο πιλοτικό Πρόγραμμα Σπουδών στο μάθημα των Θρησκευτικών. Για το ζήτημα, ήδη, έχουν δημοσιευθεί στα μέσα ενημέρωσης και στο διαδίκτυο ποικίλες προσεγγίσεις, από τις οποίες οι περισσότερες χαρακτηρίζονται από άγνοια και προχειρότητα. Μερικές φορές μάλιστα διασπείρουν ψευδείς φήμες, διαστρεβλώνοντας την πραγματικότητα και υπηρετώντας σκοπιμότητες. Η κατάσταση αυτή καθιστά επιτακτική την ανάγκη για υπεύθυνη ενημέρωση.

Κατά το περασμένο σχολικό έτος, στο πλαίσιο του λεγόμενου Νέου Σχολείου, εκπονήθηκαν νέα Προγράμματα Σπουδών σε όλα τα μαθήματα της Υποχρεωτικής Εκπαίδευσης. Βασικό χαρακτηριστικό της μεταρρύθμισης είναι ο παιδαγωγικός αναπροσανατολισμός της διδακτικής διεργασίας στην κατεύθυνση της διερευνητικής, βιωματικής και συνεργατικής μάθησης. Η αλλαγή αυτή κρίνεται ως αναγκαία, με βάση τις σύγχρονες θεωρίες μάθησης και διδακτικής, καθώς επίσης το αίτημα υπέρβασης χρόνιων αγκυλώσεων στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα.

Στο πλαίσιο της ευρύτερης αλλαγής, μεταξύ άλλων, συντάχθηκε νέο Πρόγραμμα Σπουδών και στο μάθημα των Θρησκευτικών. Για την προετοιμασία του εργάστηκε Επιτροπή Εμπειρογνωμόνων που συστήθηκε από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, ύστερα από προκήρυξη εκδήλωσης ενδιαφέροντος και αξιολόγηση των ενδιαφερόμενων. Είχα την τιμή να επιλεγώ και να λάβω μέρος στην εν λόγω Επιτροπή και έτσι έχω προσωπική άποψη για τον τρόπο και τον σκοπό της εργασίας.

Όλα τα μέλη της Επιτροπής ήταν θεολόγοι. Έλαβαν μέρος Καθηγητές από τις Θεολογικές Σχολές, Σχολικοί Σύμβουλοι Θεολόγων και θεολόγοι εκπαιδευτικοί με αυξημένα προσόντα που υπηρετούν στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Η Επιτροπή εργάστηκε συνεργατικά και συνθετικά, με πλήρη  συνείδηση -επιστημονική, παιδαγωγική και θεολογική- του υψηλού χρέους, χωρίς «άνωθεν» οδηγίες και δεσμεύσεις. Κατεβλήθησαν φιλότιμα όλες οι ανθρωπίνως δυνατές προσπάθειες για όσο γίνεται καλύτερο αποτέλεσμα.
 
Κατά την ολοκλήρωση του έργου της, η Επιτροπή υπέβαλε δύο παραδοτέα: α) Πρόγραμμα Σπουδών για τα Θρησκευτικά Δημοτικού και Γυμνασίου, και β) Οδηγό του Εκπαιδευτικού για το μάθημα των Θρησκευτικών.

Τα συγκεκριμένα κείμενα, ήδη, έχουν δημοσιευθεί στον κόμβο του Ψηφιακού Σχολείου του Υπουργείου Παιδείας (http://digitalschool.minedu.gov.gr/info/newps.php). Επισημαίνεται ότι τα κείμενα είναι παιδαγωγικά και διδακτικά εργαλεία για τον εκπαιδευτικό και δεν είναι διδακτικά εγχειρίδια, όπως εσφαλμένα έγραψαν μερικοί αρθρογράφοι. Για επιφανείς πολιτικούς  και εκκλησιαστικούς, που παρασύρθηκαν από την παραπληροφόρηση, επιδεικνύοντας σκανδαλώδη άγνοια, τα σχόλια περιττεύουν…

Κατά το τρέχον σχολικό έτος, με σχετικές αποφάσεις του Υπουργείου Παιδείας, γίνεται πιλοτική εφαρμογή αυτών των Προγραμμάτων, σε περιορισμένο αριθμό σχολείων, και από το επόμενο έτος ενδέχεται καθολική εφαρμογή σε όλα τα σχολεία, μετά τις τυχόν βελτιώσεις που θα γίνουν με βάση τις προτάσεις των πιλοτικών σχολείων.

Τα βασικά χαρακτηριστικά και οι κύριες καινοτομίες που διέπουν το νέο Πρόγραμμα Σπουδών στα Θρησκευτικά είναι:

1. Ως τεχνικό κείμενο και εκπαιδευτικό εργαλείο, το νέο Πρόγραμμα Σπουδών, στοχεύει στον εκπαιδευτικό και την εργασία του και δεν είναι απλώς ένας οδηγός για τους συγγραφείς των διδακτικών βιβλίων. Στην κατεύθυνση αυτή, δεν είναι απλός κατάλογος διδακτικών περιεχομένων. Δίνει έμφαση στο «πώς» και όχι μόνο στο «τι» της διδασκαλίας και γι’ αυτό, σε μεγάλο βαθμό, χαρακτηρίζεται Πρόγραμμα Σπουδών Διαδικασίας.

2. Καταπολεμά τον γνωσιοκεντρικό διδακτισμό εισάγοντας την προτεραιότητα των ιδιαίτερων ενδιαφερόντων και αναγκών των παιδιών με έμφαση στις ιδιαιτερότητές τους και την εφαρμογή διαφοροποιημένης διδασκαλίας. Εμπλουτίζει τη διδασκαλία με σύγχρονες τεχνικές διδασκαλίας, στην κατεύθυνση της κριτικής, διερευνητικής, βιωματικής και ομαδοσυνεργατικής διδασκαλίας και μάθησης. Στοχεύει στη μάθηση και όχι απλώς στον καθορισμό διδακτέας ύλης. Στην κριτική διερεύνηση και όχι στην απλή ενημέρωση των μαθητών. Στην ολόπλευρη ανάπτυξή τους και όχι μόνο στην πρόσκτηση πληροφοριών.  Δηλ., πέρα από γνώσεις, αποβλέπει και σε στάσεις-αξίες, συναισθήματα, δράσεις κτλ.

Το Πρόγραμμα Σπουδών αναδεικνύει με πληρότητα την παιδαγωγική σκοπιμότητα και τον παιδαγωγικό προσανατολισμό του μαθήματος των Θρησκευτικών. Σύμφωνα με αυτή τη θέση, το Πρόγραμμα Σπουδών αν και έλαβε σοβαρά υπ’ όψιν τον διάλογο των τελευταίων ετών σχετικά με τον χαρακτήρα του μαθήματος δεν είναι ούτε αποτέλεσμα ούτε συνέχειά του. Τα Θρησκευτικά δεν είναι ορισμένη ποσότητα διδακτέας ύλης, που χρειάζεται ορίσουμε ποσοτικά εάν είναι βιβλική, πολιτιστική, θρησκειολογική κτλ., αλλά πρωτίστως είναι τα ζωντανά πρόσωπα συγκεκριμένων  μαθητών και εκπαιδευτικών που μετέχουν στη μορφωτική διεργασία. Μπορεί να λειτουργήσει θρησκευτικό μάθημα ερήμην των προσώπων στα οποία απευθύνεται; Η πνευματική καλλιέργεια στην οποία αποβλέπει το μάθημα δεν είναι απλή παρουσίαση και συσσώρευση θρησκευτικών εννοιών.

Τα στοιχεία αυτά απελευθερώνουν τις δημιουργικές δυνάμεις εκπαιδευτικού και μαθητών. Πιο συγκεκριμένα, υπερβαίνεται ο ρόλος του εκπαιδευτικού των Θρησκευτικών ως πομπού-μεταφορέα πληροφοριών, που συνήθως είναι άσημες και άσχετες προς την πραγματική ζωή, και του μαθητή ως παθητικού δέκτη-καταναλωτή γνώσης, στην κατεύθυνση της ανάπτυξης της τάξης των Θρησκευτικών σε ένα ουσιαστικό κοινοτικό εργαστήριο μάθησης.   

3. Χαρακτηρίζεται από θεμελιώδεις θεολογικές ισορροπίες, στους κάθετους και οριζόντιους άξονες που το διατρέχουν, στα ποιοτικά και ποσοτικά στοιχεία του. Ως προς τα θεματικά περιεχόμενα και τον γενικό προσανατολισμό, μπορούμε να διακρίνουμε τρεις ομόκεντρους κύκλους. Πιο συγκεκριμένα, το Πρόγραμμα Σπουδών «ξεκινά από και έχει επίκεντρο τη θρησκευτική παράδοση του τόπου, την παράδοση της Ορθόδοξης Χριστιανικής Εκκλησίας… Κάθε μαθητής/τρια, ανεξαρτήτως της θρησκευτικής του/της ιδιοπροσωπίας, είναι χρήσιμο να γνωρίζει τη θρησκευτική παράδοση του τόπου. Αυτός είναι ο πρώτος και βασικός κύκλος του μαθήματος» (Π.Σ., σελ. 16). Η θέση αυτή είναι συμβατή τόσο με το ελληνικό Σύνταγμα για «ανάπτυξη θρησκευτικής συνείδησης» (άρθρο 16) όσο και με τη Σύσταση 1720 του Συμβουλίου της Ευρώπης, ότι σκοπός της εκπαίδευσης είναι να οδηγεί τους μαθητές «να ανακαλύπτουν τις θρησκείες γνωρίζοντας τη δική τους» (άρθρο 14,1). Στη συνέχεια, σε ένα δεύτερο κύκλο, διερευνώνται στοιχεία που αφορούν στις  λοιπές μεγάλες χριστιανικές παραδόσεις, και τέλος, σε ένα ευρύτερο κύκλο, περιλαμβάνονται στοιχεία από τα μεγάλα θρησκεύματα του κόσμου και ιδίως όσα ενδιαφέρουν περισσότερο την ελληνική κοινωνία. Όλα τα παραπάνω οριοθετούνται με βάση τα πραγματικά παιδαγωγικά χαρακτηριστικά και τις ουσιαστικές μαθησιακές ανάγκες των παιδιών, ανάλογα με την ηλικία τους. Πολύ συνοπτικά, όπως περιγράφεται στη σκοποθεσία του μαθήματος, γενικός σκοπός του είναι «να οικοδομήσει ένα στιβαρό μορφωτικό πλαίσιο/πεδίο γνώσης και κατανόησης του Χριστιανισμού και της Ορθοδοξίας…», και στη συνέχεια «να προάγει τη γνωριμία, την κριτική κατανόηση, τον σεβασμό και τον διάλογο μεταξύ ανθρώπων με διαφορετικές απόψεις, αντιλήψεις ή δεσμεύσεις  πάνω σε ζητήματα πίστης και ηθικού προσανατολισμού»  (Π.Σ., σελ. 18 κ.ε.).

Πρέπει να τονιστεί ότι, ως προς τα προηγούμενα Αναλυτικά Προγράμματα, δεν έχουμε ποσοτική αλλαγή περιεχομένων προς όφελος της λεγόμενης θρησκειολογικής ύλης. Το Πρόγραμμα Σπουδών κινείται στον αντίποδα αυτής της φιλοσοφίας. Επομένως, σε καμιά περίπτωση, το μάθημα δεν μετατρέπεται σε  «θρησκειολογικό». Μάλιστα, στον Οδηγό του Εκπαιδευτικού παρατίθεται στατιστικός κατάλογος (βλ. Ο.Ε., σελ. 63 κ.ε.), όπου συνοπτικά ταξινομούνται τα προτεινόμενα θέματα και κάθε ενδιαφερόμενος μπορεί να διακριβώσει πόσα από αυτά είναι α) αγιογραφικά, β) δογματικά, γ) πατερικά, δ) αγιολογικά, ε) λειτουργικά, στ) ιστορικά, ζ) ηθικά, η) εορτολογικά, θ) θρησκειολογικά κτλ. Η Θρησκειολογία και πολύ περισσότερο η Συγκριτική Θρησκειολογία δεν έχει νομικά και παιδαγωγικά ερείσματα για να σταθεί στην Υποχρεωτική Εκπαίδευση.

Οι παραπάνω πρόνοιες, με επιλεγμένες διατυπώσεις, με επιστημονική νηφαλιότητα,  αλλά και την επιβεβλημένη σωφρονύνη, στην ταραγμένη και σύνθετη εποχή μας, επιδιώκουν να προάγουν αλλά και να προστατεύσουν το μάθημά μας με επαρκή και σύγχρονη τεκμηρίωση. Και ο νοών νοείτω!

4. Αξιοποιεί την έννοια της «Θεματικής Ενότητας» που περιλαμβάνει πολύωρη διδακτική εργασία και υπερβαίνει την παραδοσιακή αντιστοιχία ωριαίας διδασκαλίας και Διδακτικής Ενότητας. Ακόμη, ανακατανέμει τα διδακτικά περιεχόμενα ανατρέποντας την παραδοσιακή γραμμική παρουσίαση της ιστορίας του Χριστιανισμού στο Γυμνάσιο, αποκλειστικά και μόνο για παιδαγωγικούς λόγους, που σχετίζονται με τα ιδιαίτερα ψυχοδυναμικά χαρακτηριστικά και ενδιαφέροντα των παιδιών ανά τάξη και ηλικία.

5. Υπολογίζει τα νέα κοινωνικά και πολιτιστικά δεδομένα και προάγει τον σεβασμό στην ετερότητα. Η συγκεκριμένη ευαισθησία είναι επίκαιρη, είναι ανθρώπινη και βαθύτατα χριστιανική. Καλλιεργεί τη διεπιστημονικότητα και τη συνεργασία με τα άλλα μαθήματα. Αναδεικνύει την τοπική ιστορία και παράδοση.

6. Οδηγεί σε αποτελεσματικές και δημιουργικές διδακτικές δραστηριότητες. Επιτρέπει αλλά και ενθαρρύνει την ενεργότερη συμμετοχή των διδασκόντων στον σχεδιασμό της διδασκαλίας/μάθησης καθώς επίσης στην επιλογή των κατάλληλων διδακτικών μέσων και υλικών. Διαθέτει επαρκείς πρόνοιες για τον έλεγχο της αποτελεσματικότητας της διδασκαλίας και τις προσδοκώμενες μαθησιακές επάρκειες των μαθητών. Βασίζεται και παραπέμπει σε σύγχρονο βιβλιογραφικό και ψηφιακό υλικό. Αξιοποιεί τις δυνατότητες των νέων Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ).

Στο παρόν σύντομο σχόλιο είναι αδύνατο να καταδειχθούν όλα τα παραπάνω με παραπομπές και παραδείγματα διδακτικών προτάσεων. Για περαιτέρω εμβάθυνση, ο καλόπιστος αναγνώστης μπορεί να ανατρέξει στα κείμενα. Εκεί, και μόνο εκεί, θα βρει την απαιτούμενη τεκμηρίωση, τα διδακτικά προτεινόμενα, καθώς  επίσης άφθονες προτάσεις για διδακτικές προσεγγίσεις. Αναμφισβήτητα, απαιτείται περαιτέρω αναλυτική ενημέρωση και εξειδικευμένη επιμόρφωση, για τους τρόπους αξιοποίησης του Προγράμματος Σπουδών στο διδακτικό έργο. Οφείλω να αναφέρω ότι οι προσωπικές εντυπώσεις από την πιλοτική εφαρμογή είναι εξαιρετικά ενθαρρυντικές για όσα θετικά κομίζει η πρόταση.

Η ταπεινή μου άποψη είναι ότι το νέο Πρόγραμμα Σπουδών συγκεντρώνει πολλά πλεονεκτήματα, που μπορούν να βοηθήσουν, στο μέτρο του ανθρωπίνως εφικτού, στη γόνιμη ανανέωση τόσο του μαθήματος των Θρησκευτικών στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση όσο και του πολύπαθου ελληνικού σχολείου.

Υστερόγραφη επισήμανση: Η καταστροφολογία δεν υπήρξε, δεν είναι και ούτε πρόκειται να γίνει επιστημονική ειδίκευση του θεολογικού λειτουργήματος.
 

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Θρησκευτικά στο Νέο Λύκειο
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 11:24:37 »

Αποσυνδεδεμένος KAKTOS

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 199
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Θρησκευτικά στο Νέο Λύκειο
« Απάντηση #29 στις: Ιανουάριος 28, 2012, 10:10:10 μμ »
 υπάρχει και κάτι δυσάρεστο που προκύπτει από τις νέες Καρτέλες των μαθητών του Νέου Λυκείου. Η εκτύπωση των Καρτελών αυτών έγινε με βάση τις εξαγγελίες του Υπουργείου Παιδείας για το Νέο Λύκειο (οι οποίες βέβαια δεν έχουν ακόμη οριστικοποιηθεί αφού το νομοσχέδιο για το Νέο Λύκειο δεν έχει έρθει στη Βουλή) και έτσι στην πίσω πλευρά της Καρτέλας όπου καταχωρούνται οι βαθμοί της Β΄ και Γ΄ τάξης Λυκείου, στην μεν Β΄ τάξη το μάθημα έχει τυπωθεί πλέον με το νέο όνομά του «Θρησκεία και Κόσμος» και όχι «Θρησκευτικά», στην δε Γ΄ τάξη δεν υπάρχει μάθημα Θρησκευτικών αφού στις Καρτέλες δεν τυπώνονται τα μαθήματα επιλογής παρά μόνο τα υποχρεωτικά μαθήματα!
Ας αγωνισθούμε όλοι για να διατηρηθεί δίωρο ορθόδοξο μάθημα Θρησκευτικών στη Β΄ τάξη και υποχρεωτικό μάθημα Θρησκευτικών στη Γ΄ τάξη του Νέου Λυκείου, ώστε η πίσω πλευρά των Καρτελών να χρειαστεί διόρθωση και …ανατύπωση!
http://thriskeftika.blogspot.com/2012/01/blog-post_8581.html

Αποσυνδεδεμένος Theologius

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 175
  • Φύλο: Άντρας
  • De nihilo nihil
    • Προφίλ
Απ: Θρησκευτικά στο Νέο Λύκειο
« Απάντηση #30 στις: Ιανουάριος 28, 2012, 11:21:14 μμ »
http://theologoi.wordpress.com/2012/01/27/%CF%83%CF%85%CE%BD%CE%BF%CF%80%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AE-%CE%B1%CE%BD%CE%B1%CF%86%CE%BF%CF%81%CE%AC-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CE%B1%CE%BD%CE%B1%CE%B3%CE%BA%CE%B1%CE%B9%CF%8C%CF%84%CE%B7/


Παρακολουθώντας στενά τις εξελίξεις που αφορούν την τύχη του Μαθήματος των Θρησκευτικών στο “νέο Λύκειο” , ο Σύνδεσμος μας απέστειλε την ακόλουθη Συνοπτική Αναφορά προς την αρμόδια επιτροπή της Βουλής των Ελλήνων (δια της Γραμματείας Προέδρου), την Πολιτική ηγεσία του Υπ. Παιδείας ΔΒΜΘ, καθώς επίσης και προς τον Μακαριώτατο Αρχιεπίσκοπο Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ.κ. Ιερώνυμο, την Διαρκή Ιερά Σύνοδο και τα πολιτικά κόμματα.

Η Αναφορά στη  έχει ως εξής:

Θεσσαλονίκη, 24/01/2012

 

   Βρισκόμαστε σε μια εποχή που η ανάγκη για ανθρωπιστική μόρφωση των νέων με γνώσεις, παιδεία και ήθος όλο και πιο πολύ μεγεθύνεται.

 Οι γνώσεις που παίρνει το παιδί στο σχολείο εμπεριέχουν θρησκευτικά, πολιτισμικά, ηθικοκοινωνικά και οικολογικά πρότυπα καθώς και άλλες παιδαγωγικές ευαισθησίες, έτσι ώστε να μπορεί βαθμιαία, να καλλιεργεί ή ακόμη και να διορθώνει τη σκέψη και το χαρακτήρα του.

   Το Mάθημα των Θρησκευτικών ως γνωστό συμβάλλει:

1.  στην εκπλήρωση του γενικού σκοπού της παιδείας

2. στον ειδικό του σκοπό, που είναι να βοηθά την παιδεία να εκπληρώνει το συνταγματικό της σκοπό που είναι «η ανάπτυξη της θρησκευτικής συνείδησης των μαθητών».

Έτσι, εκπληρώνεται με τον τρόπο αυτό, εκείνο που δέχονται όλες οι ευρωπαϊκές χώρες και όλες οι σύγχρονες παιδαγωγικές θεωρίες, ότι δηλαδή η αγωγή και η μόρφωση των μαθητών δεν μπορεί να είναι άσχετη με την κοινωνική, την πολιτισμική και τη θρησκευτική συνείδηση του τόπου στον οποίο ζουν και αναπτύσσονται.

Μια ενδεχόμενη θέσπιση από το Υπ. Παιδείας ΔΒΜΘ της προαιρετικότητας του μαθήματος των θρησκευτικών ή της μείωσης των ωρών διδασκαλίας στο «νέο Λύκειο», δημιουργεί τεράστιο κοινωνικό και πολιτισμικό πρόβλημα διότι:

Η ηθικοκοινωνική αγωγή και συμπεριφορά του μαθητή, ιδιαίτερα πάνω στην κρίσιμη ηλικία της εφηβείας, βασίζεται, εκτός των άλλων, στη θρησκευτική διάσταση της μαθήσεως που παρέχεται από το σχολείο. Τα θρησκευτικά γεγονότα, οι θρησκευτικές πράξεις, οι θρησκευτικοί συμβολισμοί καταλαμβάνουν ένα μεγάλο μέρος αυτού που ονομάζεται «περιβάλλον» του ελληνικού λαού.

Συνεπώς, πώς ο μαθητής θα συνειδητοποιήσει την πολιτισμική του ιδιαιτερότητα και πως θα διατηρήσει μια υγιή θρησκευτικότητα, όταν θα αποστερείται αυτές τις βασικές γενικές θεολογικές γνώσεις;

   Επισημαίνεται τέλος ότι το μάθημα των θρησκευτικών προσφέρει πρότυπα ζωής, σχέσεων και συμπεριφοράς, από πλευράς αγωγής, στην καλλιέργεια του κοινοτισμού απέναντι στη μάστιγα της ατομοκρατίας, η οποία γεννά τη φιλαργυρία, τον πόλεμο των συμφερόντων, των διαιρέσεων και των συγκρούσεων. Το μάθημα ακόμη, προάγει την εσωτερική ειρήνη έναντι της βίας, της τρομοκρατίας, της απανθρωπιάς, καλλιεργεί την αγάπη, την πραότητα, την φιλαδελφία, την καλοσύνη, την αλληλεγγύη, έναντι του μίσους, της οργής, της καταπίεσης, της εκμετάλλευσης, της αδιαφορίας για τον «άλλο». Καταπολεμά θρησκευτικές προλήψεις, δεισιδαιμονίες, προκαταλήψεις και αντιλήψεις που πολύ συχνά οδηγούν σε παρεκκλίσεις, φανατισμούς, ακρότητες και φονταμενταλισμούς.

Για όλους τους παραπάνω λόγους ζητούμε:

1. Τη διατήρηση της υποχρεωτικότητας του Μαθήματος των Θρησκευτικών σε όλες τις τάξεις του Λυκείου

2. Τη διατήρηση των ωρών διδασκαλίας του Μαθήματος όπως είναι μέχρι τώρα, δηλαδή: 2 ώρες στην Α΄ Λυκείου, 2 ώρες στη Β΄ Λυκείου (και 2 ώρες στη Γ΄ Λυκείου, ώστε να συνάδει με την προτεινόμενη δομή)

Θα μπορούσαμε να επεκταθούμε σε επιπλέον ζητήματα που άπτονται της θρησκευτικής αγωγής στη πατρίδα μας αλλά λόγω οικονομίας του χρόνου επιφυλασσόμαστε στα παραπάνω σημεία, με την ελπίδα να εισακουστεί η έκκληση μας αυτή για την παροχή μιας αυθεντικής, σύγχρονης και ολοκληρωμένης εκπαίδευσης, που σε κάθε περίπτωση περνά μέσα και από το Μάθημα των Θρησκευτικών.

                                                                            Από τη Διοικούσα Επιτροπή

De nihilo nihil

Αποσυνδεδεμένος KAKTOS

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 199
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Θρησκευτικά στο Νέο Λύκειο
« Απάντηση #31 στις: Φεβρουάριος 02, 2012, 10:34:00 πμ »
Συνάντηση Αρχιεπισκόπου και Θεολόγων Σχολικών Συμβούλων










Σήμερα στις 13.00 στο χώρο της Αρχιεπισκοπής Αθηνών θα πραγματοποιηθεί συνάντηση του  Αρχιεπισκόπου Αθηνών κ.Ιερωνύμου με τους νεοεπιλεγέντες   Σχολικούς Συμβούλους των Θεολόγων.
Η συνάντηση θα έχει σαν αντικείμενο ζητήματα που σχετίζονται με το μάθημα των Θρησκευτικών.

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Θρησκευτικά στο Νέο Λύκειο
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 11:24:37 »

Αποσυνδεδεμένος Green

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4580
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Θρησκευτικά στο Νέο Λύκειο
« Απάντηση #32 στις: Φεβρουάριος 02, 2012, 10:36:18 πμ »
Συνάντηση Αρχιεπισκόπου και Θεολόγων Σχολικών Συμβούλων

Σήμερα στις 13.00 στο χώρο της Αρχιεπισκοπής Αθηνών θα πραγματοποιηθεί συνάντηση του  Αρχιεπισκόπου Αθηνών κ.Ιερωνύμου με τους νεοεπιλεγέντες   Σχολικούς Συμβούλους των Θεολόγων.
Η συνάντηση θα έχει σαν αντικείμενο ζητήματα που σχετίζονται με το μάθημα των Θρησκευτικών.
Ωχ, μπήκαν τα μεγάλα μέσα... Να περιμένουμε και άλλη παρέμβαση και πιέσεις της εκκλησίας στην πολιτική και κοσμική ζωή;

Αποσυνδεδεμένος KAKTOS

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 199
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Θρησκευτικά στο Νέο Λύκειο
« Απάντηση #33 στις: Φεβρουάριος 02, 2012, 11:07:04 πμ »


Η πρόταση της  Επιστημονικής Επιτροπής δεν είναι το τελικό σχέδιο αυτό που θα κατατεθεί στη Βουλή , προς ψήφιση. Θα ακολουθήσει μία ακόμη συνεδρίαση της Διακομματικής Επιτροπής, ίσως την άλλη εβδομάδα, προκειμένου να γίνουν οι όποιες διορθώσεις. Στη συνέχει θα καταρτιστεί  η τελική πρόταση νόμου, προκειμένου μέσα στο δεύτερο δεκαπενθήμερο του Φλεβάρη να κατατεθεί προς ψήφιση στη Βουλή.


http://likio.gr/




Καταγράφηκε

Αποσυνδεδεμένος KAKTOS

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 199
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Θρησκευτικά στο Νέο Λύκειο
« Απάντηση #34 στις: Φεβρουάριος 03, 2012, 12:01:02 μμ »
Σε εξαιρετικό κλίμα πραγματοποιήθηκε τη Πέμπτη 2 Φλεβάρη, η συνάντηση του Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου Αθηνών κ. Ιερωνύμου με τους Σχολικούς Συμβούλους των Θεολόγων στο χώρο της Αρχιεπισκοπής.Ο Αρχιεπίσκοπος αφού άκουσε τις τοποθετήσεις και τον προβληματισμό των συμβούλων για την πορεία του μαθήματος των θρησκευτικών καθώς επίσης και τις θέσεις τους για τις επικείμενες αλλαγές στο περιεχόμενο του μαθήματος έκανε συγκεκριμένες προτάσεις για μια καλύτερη και πιο ουσιαστική συνεργασία μεταξύ της Διοίκησης της Εκκλησίας και την στελεχών της εκπαίδευσης σε πολλά επίπεδα.Για ακόμη μία φορά,όσοι και όσες είχαμε την ευλογία να παραβρεθούμε , θαυμάσαμε την ανοικτότητα του πνεύματος,τη διορατικότητα και τη συγκρότηση του Αρχιεπισκόπου μας.\

http://e-theologia.blogspot.com/

Αποσυνδεδεμένος golum

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 609
    • Προφίλ
Απ: Θρησκευτικά στο Νέο Λύκειο
« Απάντηση #35 στις: Φεβρουάριος 03, 2012, 01:41:06 μμ »
Σε εξαιρετικό κλίμα πραγματοποιήθηκε τη Πέμπτη 2 Φλεβάρη, η συνάντηση του Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου Αθηνών κ. Ιερωνύμου με τους Σχολικούς Συμβούλους των Θεολόγων στο χώρο της Αρχιεπισκοπής.Ο Αρχιεπίσκοπος αφού άκουσε τις τοποθετήσεις και τον προβληματισμό των συμβούλων για την πορεία του μαθήματος των θρησκευτικών καθώς επίσης και τις θέσεις τους για τις επικείμενες αλλαγές στο περιεχόμενο του μαθήματος έκανε συγκεκριμένες προτάσεις για μια καλύτερη και πιο ουσιαστική συνεργασία μεταξύ της Διοίκησης της Εκκλησίας και την στελεχών της εκπαίδευσης σε πολλά επίπεδα.Για ακόμη μία φορά,όσοι και όσες είχαμε την ευλογία να παραβρεθούμε , θαυμάσαμε την ανοικτότητα του πνεύματος,τη διορατικότητα και τη συγκρότηση του Αρχιεπισκόπου μας.\
http://e-theologia.blogspot.com/

απο γλειψιμο, παντως, καλα πατε!!
το μονο που θελω ειναι να τους δω να τρεχουν..

Αποσυνδεδεμένος Green

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4580
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Θρησκευτικά στο Νέο Λύκειο
« Απάντηση #36 στις: Φεβρουάριος 03, 2012, 03:57:49 μμ »
Από τη μία προσπαθείτε να περάσετε προς τα έξω την εικόνα ότι τα θρησκευτικά πλέον δεν αποτελούν μάθημα προσηλυτισμού στην ορθόδοξη χριστιανική πίστη, αλλά μελέτης γενικότερας της θεολογίας και των θρησκειών σε περισσότερο φιλοσοφικό επίπεδο, και από την άλλη τέτοιες εκδηλώσεις δείχνουν πόσο προσκολλημένοι είστε στο άρμα της ορθόδοξης εκκλησίας, την οποία χρησιμοποιείτε και ως μέσο πίεσης όπου σας βολεύει.

Αποσυνδεδεμένος KAKTOS

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 199
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Θρησκευτικά στο Νέο Λύκειο
« Απάντηση #37 στις: Φεβρουάριος 03, 2012, 04:08:45 μμ »
 ;D ;D ;D ;D
Αλίμονό μας αμα περιμέναμε από την ΟΛΜΕ και ορισμένους συναδέλφους σαν κι εσένα να συμπαρασταθούν σε εμάς για το ψωμί και τη δουλειά μας....

« Τελευταία τροποποίηση: Φεβρουάριος 03, 2012, 04:11:03 μμ από KAKTOS »

Αποσυνδεδεμένος Green

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4580
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Θρησκευτικά στο Νέο Λύκειο
« Απάντηση #38 στις: Φεβρουάριος 03, 2012, 04:13:30 μμ »
;D ;D ;D ;D
Αλίμονό μας αμα περιμέναμε από την ΟΛΜΕ και ορισμένους συναδέλφους σαν κι εσένα να συμπαρασταθούν σε εμάς για το ψωμί και τη δουλεία μας....
Όσο το κάνατε και εσείς συνάδελφε, όταν καταργήθηκαν τα μαθήματα κάποιων ειδικοτήτων στο νέο Λύκειο για να αυξηθούν οι ώρες άλλων... Και εν τέλει τι να κάνω, να αυτοπυρποληθώ στο Σύνταγμα για να αυξηθούν οι ώρες των θρησκευτικών;
Όπως και να έχει, μίλησα για την διάσταση του περιτυλίγματος που επιδιώκεται να δημιουργηθεί και της πραγματικότητας.

Αποσυνδεδεμένος KAKTOS

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 199
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Θρησκευτικά στο Νέο Λύκειο
« Απάντηση #39 στις: Φεβρουάριος 03, 2012, 04:28:18 μμ »
Kάνεις ένα λάθος...δεν ζητήσαμε΄να αυξηθούν οι ώρες μας αλλά να μην μειωθούν, τώρα με το νέο λύκειο το οποίο σχεδιάζεται, διότι κάτι τέτοιο θα είχε σαν αποτέλεσμα να χαθούν οι οργανικές των μονίμων στα λύκεια ,όσοι περισσεύουν  θα πάνε στα γυμνάσια και οι άλλοι θα χάσουν την εργασία τους . Μεταθέσεις δεν θα γίνονται και ούτε νεόι διορισμοί,έστωκαι ελάχιστοι, ούτε προσλήψεις αναπληρωτών. Γενικά το Νεο Λύκειο που προωθεί η Διαμαντοπούλου, θέλει να εξαφανίσει μια σειρά ειδικοτήτων, κι όχι μόνο φυσικά τους ΠΕ01, ΄για να μειώσει τους διορισμούς. Εσύ όμως συνδέεις  την κατάργηση με το περιεχόμενο του μαθήματος. Έμας δεν μας νοιάζει να γίνει θρησκειολογικό ή φιλοσοφικό, (και προς αυτή την κατεύθυνση κινούνται τα νέα αναλυτικά προγράμματα σε γυμνάσιο και΄λύκειο),  αλλά να μην υποβαθμιστεί από άποψη ωρών και υποχρεωτικότητας, (5 ώρες είναι στο Λύκειο),  όπως και με άλλα μαθήματα, διότι αυτό οδηγεί, με μαθηματική ακρίβεια σε απώλεια θέσεων εργασίας.. .ΑΥΤΟ ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΖΗΤΟΥΜΕΝΟ ΚΑΙ ΜΗ ΒΑΛΕΤΕ ΚΑΤΑ ΣΥΝΑΔΕΛΦΩΝ ΕΙΜΑΣΤΕ ΣΤΟ ΙΔΙΟ ΚΑΡΑΒΙ ΠΟΥ ΒΟΥΛΙΑΖΕΙ !ΝΑ ΜΗ ΧΑΘΕΙ ΟΥΤΕ ΜΙΑ ΘΕΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ, ΚΑΜΙΑ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ ΝΑ ΜΗ ΒΓΕΙ ΓΙ΄ΑΥΤΟ ΝΑ ΠΑΛΕΨΟΥΜΕ
KI εδώ νομίζω θα συμφωνείς....
« Τελευταία τροποποίηση: Φεβρουάριος 03, 2012, 04:37:45 μμ από KAKTOS »

Αποσυνδεδεμένος Green

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4580
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Θρησκευτικά στο Νέο Λύκειο
« Απάντηση #40 στις: Φεβρουάριος 03, 2012, 04:43:18 μμ »
Καταρχάς κάνεις λάθος, εγώ δεν σύνδεσα το περιεχόμενο του μαθήματος ούτε με ώρες, ούτε με προσλήψεις, ούτε με καταργήσεις. Εσύ πήγες εκεί το θέμα και αναγκάστηκα να σου απαντήσω. Το αρχικό μου σχόλιο ήταν μόνο για το περιεχόμενο του μαθήματος, και την αντίφαση μεταξύ αυτού που επικαλούνται  οι θεολόγοι και την πραγματικότητα που δείχνει ότι δεν μπορεί (και δεν θέλει) να αποδεσμευτεί από την επιρροή και την κηδεμονία της ορθόδοξης εκκλησίας (αναρωτιέμαι, θεολόγος δηλωμένα άθεος ή μουσουλμάνος μπορεί να υπάρξει σε ελληνικό σχολείο?).
 
Με την κατακλείδα πρότασή σου φυσικά θα συμφωνήσω, αλλά έχουν ήδη χαθεί θέσεις ειδικοτήτων και ήδη συνάδελφοι έχουν οδηγηθεί στην ανεργία, χωρίς καμία αντίδραση από τους υπόλοιπους.  Οπότε ας δεχθούμε απλά ότι και στην εκπαίδευση ισχύει το ίδιον όλης της ελληνικής κοινωνίας, μας νοιάζει απλά η ευημερία της συντεχνίας και του κλάδου μας, ακόμα και αν αυτή γίνεται εις βάρος άλλων.

Αποσυνδεδεμένος KAKTOS

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 199
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Θρησκευτικά στο Νέο Λύκειο
« Απάντηση #41 στις: Φεβρουάριος 03, 2012, 07:13:08 μμ »
εγώ ήξερα πως τα πιστοποιητικά κοινωνικών και πολιτικών φρονημάτων έχουν καταργηθεί από το 1974...δεν ήξερα ότι χρειάζονται πιστοποιητικά θρησκευτικών φρονημάτων  για να διοριστείς.... και σε όσους ΑΣΕΠ έδωσα δεν μου το ζήτησαν...ούτε συνέντευξη΄ κανένας  μητροπολίτης  ή αρχιεπίσκοπος μου ζήτησε, πολλώ δε μάλλον ούτε προϊστάμενος ΔΔΕ με ρώτησε για τις πεποιθήσεις μου προκειμένου να μπω σε τάξη... Μάλλον έχεις μια σφαλερή εικόνα για τους θεολόγους που δεν αντιπροσωπεύει την πλειοψηφία...
είναι σα να μου λες, πως για να διδάξει κάποιος ιστορία πρέπει να είναι ''υπερπατριώτης''...superΈλληνας...
εγώ θα αναρωτηθώ, ένας που δεν πιστεύει και δηλώνει, στην ιδέα του'' έθνους'', μπορεί να υπάρχει μέσα στο ελληνικό σχολείο;
Τώρα το,  ''μας  νοιάζει απλά η ευημερία της συντεχνίας και του κλάδου μας, ακόμα και αν αυτή γίνεται εις βάρος άλλων''.,δεν ξέρω αν πηγαίνει για τους θεολόγους, όταν απειλείται η παρουσία τους η ίδια στο ελληνικό σχολείο, δηλαδή να χάσουν τις ώρες τους και να εξαφανιστούν όχι να μειωθούν οι ώρες άλλων μαθημάτων και να αυξηθούν οι δικές τους! (φευ) ,άρα να υπάρξουν σε βάρος των άλλων...Για την επιρροή και την κηδεμονία της εκκλησίας δεν θα διαφωνήσω,ήταν κάτι που μας το επεσήμαιναν πολλόι καθηγητές μας στη σχολή...πρέπει όμως να ξέρεις και την άλλη όψη του ζητήματος: η σχέση με τη διοικούσα Εκκλησία ήταν ετεροβαρής...και σε βάρος  των  λαϊκών  θεολόγων. Όπως δυστυχώς είναι προβληματική η σχέση με τη φυσική μας ηγεσία, δηλαδή το ΥΠΕΠΘ...όταν τοποθετήθηκε η Διαμαντοπούλου στο Υπουργείο, ζητήσαμε , η ΠΕΘ, τρεις φορές να τη συναντήσουμε προκειμένου να της εκθέσουμε τα προβλήματα  του κλάδου, (αναλυτικά προγράμματα, κλπ), όπως νομίζω θεωρείς θεμιτό ότι είναι, και κάνει κάθε κλάδος, κι αρνήθηκε να μας δει επικαλούμενη και τις τρεις φορές φόρτο εργασίας...κοινώς μας είχε και μας έχει γραμμένους...όπως τελικά αποδεικνύεται και όλη την εκπαιδευτική κοινότητα...
« Τελευταία τροποποίηση: Φεβρουάριος 03, 2012, 07:40:28 μμ από KAKTOS »

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1158561
  • Σύνολο θεμάτων: 19200
  • Σε σύνδεση σήμερα: 597
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 12
Επισκέπτες: 521
Σύνολο: 533

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.09 δευτερόλεπτα. 36 ερωτήματα.