Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Διάφορα θέματα για την εκπαίδευση => Διάφορα Εκπαιδευτικά θέματα => Μήνυμα ξεκίνησε από: wulf_bull στις Μαΐου 09, 2011, 08:34:49 pm
-
Τι πστεύετε σχετικά με το μέλλον των κλασσικών σπουδών στη σημερινή εποχή? Αξίζει κάποιος να σπουδάσει μια συναφή επιστήμη( Αρχαιολογία, Φιλολογία, Ιστορία κλπ. ) μονο και μόνο επειδή του αρέσει και όχι με βάσει τις ανάγκες ( επαγγελματικές ) εννοώ! Και εν τέλει πρέπει να σπουδάζουμε ότι μας αρέσει η να ακολουθούμε ότι μας προσφέρει επαγγελματική αποκατάσταση κάτι που προσφέρουν οι θετικές επιστήμες?
-
Τι πστεύετε σχετικά με το μέλλον των κλασσικών σπουδών στη σημερινή εποχή? Αξίζει κάποιος να σπουδάσει μια συναφή επιστήμη( Αρχαιολογία, Φιλολογία, Ιστορία κλπ. ) μονο και μόνο επειδή του αρέσει και όχι με βάσει τις ανάγκες ( επαγγελματικές ) εννοώ! Και εν τέλει πρέπει να σπουδάζουμε ότι μας αρέσει η να ακολουθούμε ότι μας προσφέρει επαγγελματική αποκατάσταση κάτι που προσφέρουν οι θετικές επιστήμες?
Για μένα εξαρτάται για ποιό λόγο θες να σπουδάσεις.
Αν θες να σπουδάσεις καθαρά για δική σου ευχαρίστηση/"τρέλλα", τότε μπορείς να σπουδάσεις ό,τι θες...
Αν θες να σπουδάσεις για επαγγελματική αποκατάσταση....δυστυχώς οι κλασικές σπουδές (πάντα γνώμη μου, ε?) δεν έχουν κανένα μέλλον.
Κανένα μέλλον δεν έχουν ούτε και έξω., Πρόσφατα σε πανεπιστήμιο του Λονδίνου καταργήθηκε το τμήμα φιλοσοφίας, και το Performing Arts και πάει προς κατάργηση και το τμήμα ιστορίας.... Και δεν είναι το μπονο πανεπιστήμιο που προβαίνει σε παρόμοιες περικοπές, επειδή τα τμήματα είναι ασύμφορα, καθώς δεν τα προτιμούν οι φοιτητές αλλά ούτε και οι χρηματοδότες, καθώς από την έρευνα δεν υπάρχει κέρδος.....
-
Εγώ θα έλεγα σπουδές με επαγγελματική αποκατάσταση,
όταν είσαι νέος δεν κοιτάς την επαγγελματική αποκατάσταση τόσο, οι γονείς είναι αυτοί που τρελαίνονται και σε βάζουν στη λογική αποκατάστασης ή κοινωνικής καταξίωσης. Κοιτάς αν μπορέσεις να πετύχεις κάπου και αν είναι δυνατόν εκεί που σου αρέσει.
Για εμένα τεράστιο λάθος, διότι στη ζωή ποτέ δεν κάνουμε ούτως ή άλλως αυτό που μας αρέσει (τουλάχιστον πάντα).
Δεν λέω να επιλέξεις κάτι που δεν σου πάει καθόλου, αλλά τουλάχιστον μεταξύ τμημάτων που είναι κάπως σχετικά να επιλέξεις αυτό με την μεγαλύτερη απορρόφηση. Και μην πει κάποιος ότι ποτέ δεν ξέρεις τι θα γίνει σε 5 χρόνια που θα τελειώσεις.
Σίγουρα δεν ξέρεις τι θα γίνει,αλλά για παράδειγμα οι δάσκαλοι θα έχουν ακόμα απορρόφηση, μπορεί να είναι μειωμένος ο αριθμός, αλλά δεν συγκρίνεται με άλλες ειδικότητες που είναι στα μαύρα χάλια
Αν είναι αυτό ΙΕΚ ακόμα καλύτερα, δεν χρειάζεται να είναι ΑΕΙ. Χίλιες φορές να παίρνεις 700 και σίγουρα παρά μετά από 8 χρόνια σπουδές να παίρνεις 700 και αυτά όχι σίγουρα
Προτείνω σε κάποιον να σπουδάσει ότι γουστάρει , χωρίς να σκεφτεί καν την επαγγελματική αποκατάσταση, μόνο αν έχει σκοπό και το έχει σκεφτεί σοβαρά να φύγει εξωτερικό για να βρει δουλειά. Τότε ας σπουδάσει και πυρηνικός φυσικός
Στην Ελλάδα δυστυχώς δεν υπάρχει προοπτική και ιδιαίτερη στον ιδιωτικό τομέα, άρα λέω με χίλια σπουδές με μέλλον.
Ο ιδιωτικός τομέας το έχω ξαναπεί ζητά πλασιέ και εμπόρους (μιας και η χώρα είναι ένα τεράστιο παζάρι), ένας απέραντος χώρος εμπόρων που θέλουν να πουλήσουν ακριβά και να βγάλουν όσο μεγαλύτερο κέρδος μπορούν. Και αυτό πως γίνεται;; μέσω πλασιέ φυσικά !!!
Πλασιέ γίνεσαι με πτυχίο λυκείου, κάποιοι ζητάνε και ΑΕΙ (επικοινωνιακούς ανθρώπους ψάχνουν που να πουλάνε όσο περισσότερο γίνεται, το πτυχίο ΑΕΙ το βάζουν για βιτρίνα, για να έχουν περισσότερα βιογραφικά. Ούτε που τους νοιάζει τι έχεις τελειώσεις, λιγες στοιχειώδεις γνώσεις να έχεις θέλουν).
Χαρακτηριστικό παράδειγμα: η ξαδέρφη μου απόφοιτη ΕΠΑΛ, δουλεύει ιατρικός επισκέπτης και αμοίβεται σχεδόν τα ίδια με έναν απόφοιτο ΑΕΙ (διότι απλά κουμαντάρει καλά τη κουβέντα και τις πωλήσεις με άλλους)
Με λίγα λόγια οι πτυχιούχοι πανεπιστημίων το 90% των ανδρών κυρίως στην Ελλάδα, οι προοπτικές που έχουν είναι πλασιέ (πλασιέ για κούκλες, για φάρμακα, για ασφάλειες και δεν συμμαζεύεται)
Εγώ προσωπικά δεν γουστάρω ιδιαίτερα αυτό το επάγγελμα, αλλά στο Ελλαδιστάν έτσι είναι.
Από το να ξοδέψεις 5 και 8 και 10 χρόνια σε ΑΕΙ για να πας πλασιέ, ξόδεψε 2-3 σε ένα καλο ΤΕΙ ή ΙΕΚ, ή προσπάθησε να σπουδάσεις κάτι που θα έχει σχετικά καλή απορρόφηση τα επόμενα χρόνια.
Συνήθως τα καλά τμήματα είναι αυτά που δεν έχουν πολλές σχολές στην Ελλάδα και έχουν κατοχωρωμένα επαγγελματικά δικαιώματα: π.χ. φυσικοθεραπευτές, ξογοθεραπευετές, ειδικοί παιδαγωγοί ή το ΤΕΙ Ακτινοτεχνολογίας ( από τα καλύτερα από πλευράς άριστων προοπτικών αποκατάστασης!!!!! Εχω φίλο που τελείωσε το εν λόγω ΤΕΙ και αμοίβεται με ποσά 2500 ευρώ στην Ελλάδα και μάλιστα σε δημόσιο και μάλιστα νόμιμα!!!!!!
-
Γνώμη μου είναι ότι πρέπει λίγο να γίνει ένα ξεσκαρτάρισμα στους κλαδους των φιλολόγων. Αυτό που συμβαίνει σήμερα είναι ότι υπάρχουν περί τα 23 τμήματα που βγάζουν φιλολόγους. Αυτό σημάινει ότι αν κάθε τέτοιο τμήμα βγάζει 100 πτυχιούχους το χρόνο έχουμε αμέμως 2300 πτυχιούχους κάθε χρόνο...ε πόσους να απορροφήσει πια αυτό το έρμο το κράτος; Ας υπάρξει λοιπόν μια εξειδίκευση και μια σαφής περιγραφή του τι μπορεί να διδάσκει ο καθένας ώστε και ποιοτικότερη εκπ/ση να παρέχεται και οι θέσεις να είναι συγκεκριμένες κατά ειδικότητα.
-
Τι πστεύετε σχετικά με το μέλλον των κλασσικών σπουδών στη σημερινή εποχή? Αξίζει κάποιος να σπουδάσει μια συναφή επιστήμη( Αρχαιολογία, Φιλολογία, Ιστορία κλπ. ) μονο και μόνο επειδή του αρέσει και όχι με βάσει τις ανάγκες ( επαγγελματικές ) εννοώ! Και εν τέλει πρέπει να σπουδάζουμε ότι μας αρέσει η να ακολουθούμε ότι μας προσφέρει επαγγελματική αποκατάσταση κάτι που προσφέρουν οι θετικές επιστήμες?
Για μένα εξαρτάται για ποιό λόγο θες να σπουδάσεις.
Αν θες να σπουδάσεις καθαρά για δική σου ευχαρίστηση/"τρέλλα", τότε μπορείς να σπουδάσεις ό,τι θες...
Αν θες να σπουδάσεις για επαγγελματική αποκατάσταση....δυστυχώς οι κλασικές σπουδές (πάντα γνώμη μου, ε?) δεν έχουν κανένα μέλλον.
Κανένα μέλλον δεν έχουν ούτε και έξω., Πρόσφατα σε πανεπιστήμιο του Λονδίνου καταργήθηκε το τμήμα φιλοσοφίας, και το Performing Arts και πάει προς κατάργηση και το τμήμα ιστορίας.... Και δεν είναι το μπονο πανεπιστήμιο που προβαίνει σε παρόμοιες περικοπές, επειδή τα τμήματα είναι ασύμφορα, καθώς δεν τα προτιμούν οι φοιτητές αλλά ούτε και οι χρηματοδότες, καθώς από την έρευνα δεν υπάρχει κέρδος.....
Δεν πειράζει, ας μείνουμε μερικοί γραφικοί να επιμένουμε ότι δεν μπορεί να διαγραφούν από το χάρτη ολόκληρα γνωστικά αντικείμενα, επειδή δεν "πουλάνε" στην αγορά.... Όταν έδινα εγώ Πανελλήνιες, οι βάσεις της Νομικής ήταν οι χαμηλότερες της Γ' Δέσμης και στο Πολυτεχνείο,
οι πιο ψηλές βάσεις ήταν των Ναυπηγών που σήμερα έχουν καταβαραθρωθεί... Αυτό μόνο και μόνο για να τονίσω ότι η αγορά άλλαζει γούστα κάθε πενταετία - δεκαετία... Δεν είναι δυνατόν όλοι να γίνουμε οικονομολόγοι, μηχανικοί, δικηγόροι και γιατροί για να της αρέσούμε...
-
Ναι, αλλά όταν αυτό το αντικείμενο τρώει από τη ζωή των νέων 4-5 χρόνια και τους πετάει στην ανεργία, που πραγματικά είναι ότι χειρότερο, να την βράσω την γραφικότητα
Αυτές οι σχολές και πολλές άλλες θα πρέπει να μειώσουν δραστικά τον αριθμό των εισακτέων, ώστε να εξισορροπηθεί ο τεράστιος αριθμός ανέργων που βγάζουν. Το ότι θα φύγουν νέοι στο εξωτερικό θα φύγουν, αλλά μην τρελαινόμαστε ότι θ απάνε όλοι, πάλι καλύτερα θα είναι. Από το να παίρνει η νομική 400 άτομα το χρόνο ας παίρνει 100
-
Οι κλασσικες σπουδές έχουν πολύ αρνητικές προοπτικές. Και κάποιες απο τις θετικές επίσης.
Η επιλογή μπορεί να γίνει με πολλά κριτηρια. Αν υπάρχει καλή οικονομική κατάσταση ή έχεις ισχυρή προσωπικότητα και μεγάλη θέληση, τότε μπορείς να σπουδάσεις αυτό που θες. Αν αναζητάς επαγγελματική αποκατασταση πρέπει να στοχεύσεις σε συγκεκριμένα επαγγέλματα.
Αν επέλεγα,πλέον, σχολή θα επέλεγα κάποια που θα χει σχετικά καλές προοπτικές και θα ταίριαζε σχετικά στην προσωπικότητά μου και τις ικανότητές μου και θα προσπαθούσα σε αυτό που θα επέλεγα να εξελλίσομαι συνεχώς. Θα έβρισκα άλλα πράγματα να κάνω που θα με "γέμιζαν".
-
Καμία επαγγελματική αποκατάσταση δεν προσφέρουν πλέον. Μέχρι τώρα έπρεπε να τριανταρίσεις τουλάχιστον για να διοριστείς, να δώσεις 2-3 φορές ΑΣΕΠ, να "ξεσκιστεἰς" στο διάβασμα, μπας και πέσεις σε θέματα που τα γνωρίζεις κάπως, να έχεις μέσον για να αποκτήσεις προϋπηρεσία, με λίγα - λόγια άστα να πάνε. Και η κατάσταση δυσκολεύει ολοένα. Όχι και πάλι όχι στις κλασικές σπουδές.
-
Άρα το να σπουδάσει κάποιος Αρχαιολόγος είναι χάσιμο χρόνου? Αν κάποιος είναι καλύτερος στα θεωρητικά μαυήματα και δεν τραβάει στα θετικής τι πρέπει να κάνει?
-
Κανε αυτο που σου αρεσει.
Ουτως η αλλως ότι και να κανεις η αγορα εργασιας ειναι κορεσμενη στην Ελλαδα.
Για εξωτερικο ασφαλως θετικες επιστημες. Δεν σημαινει ομως οτι οποιος Ελληνας παει εξω, αυτοματα θα γινει και ενας νεος Νανοπουλος η ενας νεος Αργυρης.
Σε βαθος 20ετιας, δεν χρειαζομαστε ουτε εναν γιατρο, ουτε εναν δικηγορο, ουτε εναν αρχαιολογο, ουτε εναν δημοσιογραφο. Χρειαζομαστε ομως γιατρους και δικηγορους που δεν τα παιρνουν,δημοσιογραφους που εξασκουν δημοσιογραφια, αρχαιολογους που κανουν αρχαιολογια.
Αν θεωρησουμε βεβαιο οτι η Ελλαδα ειναι εξ ορισμου η χωρα της απολυτης διαφθορας , η χωρα του οτι δηλωσεις εισαι και της λαμογιας, η χωρα που στραγγαλιζει την εφυια και αναδεικνυει τη μετριοτητα, η χωρα του μπαρμπα στην κορωνη, η χωρα του δηθεν και της φανφαρας τοτε ειναι εξισου βεβαιο ότι η διαδρομή οσων ανεβηκαν "ψηλα" δεν θα μπορουσε να ειναι διαφορετική παρα σχεδον αποκλειστικα μεσα απο βρωμικα μονοπατια συναλλαγης και ιδιοτελειας.
Και οσο πιο "ψηλα" τους βλεπεις, τοσο πιο βρώμικα πλοκάμια ηταν αυτα που τους ανεδειξαν. Ολους ανεξαιρετως.
Ειτε ειναι Υπουργοι, ειτε καθηγητες ΑΕΙ, είτε γιατροι, ειτε δικηγοροι, ειτε επιχειρηματιες. Καθηγητες ΑΕΙ για παραδειγμα δεν θα επρεπε να ηταν ουτε στη θεση του φοιτητη και Διευθυντες οργανισμων ουτε στη θεση του κλητηρα.
Επομένως κανε αυτο που σου αρεσει.
-
Άρα το να σπουδάσει κάποιος Αρχαιολόγος είναι χάσιμο χρόνου? Αν κάποιος είναι καλύτερος στα θεωρητικά μαυήματα και δεν τραβάει στα θετικής τι πρέπει να κάνει?
Για μένα οι σπουδές δεν είναι ποτέ χάσιμο χρόνου.
Τι θέμα είναι ότι είναι πάρα πολύ δύσκολο (σχεδόν αδύνατο πλέον) να εργαστεί κάποιος ως αρχαιολόγος ή ως φιλόλογος.
Άρα αν πάει στο αρχαιολογικό θα σπουδάσει κάτι και μετά (σχεδόν σίγουρα) θα ψάξει δουλειά πάνω σε κάτι άλλο. Το θέμα είναι έχει την οικονομική δυνατότητα να σπουδάζει για 4 χρόνια για το κέφι του ουσιαστικά;
-
Πιστεύετε ότι είναι δύσκολο να ακολουθήσει κάποιος ακαδημαική σταδιοδρομία πάνω στο αντικείμενο των κλασσικών σπουδών? Αν πάλι επιλέξει κάποιος να σπουδάσει φυσικός τι δυνατότητες έχει?
-
Πιστεύετε ότι είναι δύσκολο να ακολουθήσει κάποιος ακαδημαική σταδιοδρομία πάνω στο αντικείμενο των κλασσικών σπουδών? Αν πάλι επιλέξει κάποιος να σπουδάσει φυσικός τι δυνατότητες έχει?
Ακαδημαϊκή σταδιοδρομία;;;;;;;
Να μείνει δηλαδή στο πανεπιστήμιο και να έχει εξέλιξη εκεί μέσα.....
Αν έχει κάποιον να τον τραβάει και κάποιον να το σπρώχνει μπορεί να τα καταφέρει. Κοινώς, αν έχει μπάρμπα στην κορώνη αλλά και μέσα στο πανεπιστήμιο (γιατί ένας μόνο δεν φτάνει). Επ΄σιςη, αν είναι διατεθημένος να βγάλει δουλειά για τον καθηγητή του, να κάνει διδασκαλίες "εθελοντικά", να διορθώνει γραπτά και εργασίες επίσης "εθελοντικά".....μπορεί και να του δώσουν το διδακτορικό του και μετά να τον κρατήσουν....
-
Πιστεύετε ότι είναι δύσκολο να ακολουθήσει κάποιος ακαδημαική σταδιοδρομία πάνω στο αντικείμενο των κλασσικών σπουδών? Αν πάλι επιλέξει κάποιος να σπουδάσει φυσικός τι δυνατότητες έχει?
Ακαδημαϊκή σταδιοδρομία;;;;;;;
Να μείνει δηλαδή στο πανεπιστήμιο και να έχει εξέλιξη εκεί μέσα.....
Αν έχει κάποιον να τον τραβάει και κάποιον να το σπρώχνει μπορεί να τα καταφέρει. Κοινώς, αν έχει μπάρμπα στην κορώνη αλλά και μέσα στο πανεπιστήμιο (γιατί ένας μόνο δεν φτάνει). Επ΄σιςη, αν είναι διατεθημένος να βγάλει δουλειά για τον καθηγητή του, να κάνει διδασκαλίες "εθελοντικά", να διορθώνει γραπτά και εργασίες επίσης "εθελοντικά".....μπορεί και να του δώσουν το διδακτορικό του και μετά να τον κρατήσουν....
και να ειναι...ευνοικη η επιτροπη!
-
Τι πστεύετε σχετικά με το μέλλον των κλασσικών σπουδών στη σημερινή εποχή? Αξίζει κάποιος να σπουδάσει μια συναφή επιστήμη( Αρχαιολογία, Φιλολογία, Ιστορία κλπ. ) μονο και μόνο επειδή του αρέσει και όχι με βάσει τις ανάγκες ( επαγγελματικές ) εννοώ! Και εν τέλει πρέπει να σπουδάζουμε ότι μας αρέσει η να ακολουθούμε ότι μας προσφέρει επαγγελματική αποκατάσταση κάτι που προσφέρουν οι θετικές επιστήμες?
1η απαντηση: Να κανεις αυτο που "γουσταρεις"φιλε!
2η απαντηση: Επειδη ποτε δεν ειναι αργα, φροντισε την επαγγελματικη αποκατασταση και μετα σπουδαζεις αυτο που θελεις. Αν εχεις πραγματικα το "μικροβιο" μεσα σου, να ξέρεις πως αυτο δεν φευγει ευκολα.
-
Τι πστεύετε σχετικά με το μέλλον των κλασσικών σπουδών στη σημερινή εποχή? Αξίζει κάποιος να σπουδάσει μια συναφή επιστήμη( Αρχαιολογία, Φιλολογία, Ιστορία κλπ. ) μονο και μόνο επειδή του αρέσει και όχι με βάσει τις ανάγκες ( επαγγελματικές ) εννοώ! Και εν τέλει πρέπει να σπουδάζουμε ότι μας αρέσει η να ακολουθούμε ότι μας προσφέρει επαγγελματική αποκατάσταση κάτι που προσφέρουν οι θετικές επιστήμες?
Μα ούτε οι φυσικές επιστήμες προσφέρουν αποκατάσταση! Κάνω λάθος; Κάποια αποκατάσταση έχουν μόνο οι παραΪατρικές ειδικότητες αλλά οι συνθήκες εργασίας στον τομέα της υγείας δεν είναι και οι καλύτερες...
1η απαντηση: Να κανεις αυτο που "γουσταρεις"φιλε!
2η απαντηση: Επειδη ποτε δεν ειναι αργα, φροντισε την επαγγελματικη αποκατασταση και μετα σπουδαζεις αυτο που θελεις. Αν εχεις πραγματικα το "μικροβιο" μεσα σου, να ξέρεις πως αυτο δεν φευγει ευκολα.
Συμφωνώ και με τις 2 απαντήσεις! Αλλά λόγω οικον. συγκυρίας με την 2η πιο πολύ!
-
Αν έχει κάποιον να τον τραβάει και κάποιον να το σπρώχνει μπορεί να τα καταφέρει. Κοινώς, αν έχει μπάρμπα στην κορώνη αλλά και μέσα στο πανεπιστήμιο (γιατί ένας μόνο δεν φτάνει). Επ΄σιςη, αν είναι διατεθημένος να βγάλει δουλειά για τον καθηγητή του, να κάνει διδασκαλίες "εθελοντικά", να διορθώνει γραπτά και εργασίες επίσης "εθελοντικά".....μπορεί και να του δώσουν το διδακτορικό του και μετά να τον κρατήσουν....
++++++
-
Για την ανεργία των αποφοίτων των εν λόγω σχολών φταίει σίγουρα και το γεγονός ότι δεν έχουν τα πτυχία αυτά άμεση σύνδεση με την αγορά εργασίας (βλέπε ασεπ-πιθανότητα 1 στους 40), αλλά όχι μόνο.
Εγώ βλέπω να υπάρχει άγνοια των κανόνων που διέπουν την αγορά εργασίας. Μπορεί να φταίει το γεγονός ότι τόσα χρόνια η κοινωνία πίστεψε ότι ο μόνος σίγουρος δρόμος για την επαγγελματική αποκατάσταση περνούσε μέσα από το γραφείο ενός βουλευτή. Μπορεί όμως να φταίει και η έλλειψη κριτικής ικανότητας και η καλλιέργεια της παθητικότητας μέσα στις σχολές των κλασσικών σπουδών. Τέσσερα χρόνια μέσα στη σχολή οι φοιτητές/τριες μαθαίνουν πως με την παπαγαλία προκόβουν, πως έτσι βγαίνουν οι υψηλοί βαθμοί. Η αγορά εργασίας όμως δε λειτουργεί έτσι, εκεί χρειάζεται πολύς περισσότερος δυναμισμός. Εκεί για την επαγγελματική αποκατάσταση βοηθούν και τα πτυχία, αλλά βοηθά και η προσωπικότητα.
Τέλος, από τη στιγμή που η αγορά εργασίας στο δημόσιο τομέα συρρικνώνεται, η εστίασή μας καλό είναι να στρέφεται και στον ιδιωτικό. Όσο περίεργο και να μας φαίνεται, εκεί είναι περισσότερες οι πιθανότητες να βρούμε δουλειά. Είτε ως μισθωτοί είτε ως ελεύθεροι επαγγελματίες. Και αυτό είναι κάτι που και στον εαυτό μου το λέω συχνά, μπας και ξεκολλήσω επιτέλους! Κι αυτό το λέω για να μη νομίζετε ότι εγώ έχω λύσει τα προβλήματά μου...
Οπότε, η άποψή μου είναι ότι αν σε κάποιον δεν αρέσουν τα μαθηματικά και τα συναφή μαθήματα, ας επιλέξει τις κλασσικές σπουδές, αλλά να ξέρει ότι αυτές οι σπουδές από μόνες τους δε θα του εξασφαλίσουν επαγγελματική αποκατάσταση.
-
......... Η αγορά εργασίας όμως δε λειτουργεί έτσι, εκεί χρειάζεται πολύς περισσότερος δυναμισμός. Εκεί για την επαγγελματική αποκατάσταση βοηθούν και τα πτυχία, αλλά βοηθά και η προσωπικότητα.
Αυτο ειναι αληθεια! (στεκομαι στις 2 λεξεις: "δυναμισμός" και "προσωπικότητα" )
**** Να το θεμα της Εκθεσης. ;)
Τέλος, από τη στιγμή που η αγορά εργασίας στο δημόσιο τομέα συρρικνώνεται, η εστίασή μας καλό είναι να στρέφεται και στον ιδιωτικό. Όσο περίεργο και να μας φαίνεται, εκεί είναι περισσότερες οι πιθανότητες να βρούμε δουλειά. Είτε ως μισθωτοί είτε ως ελεύθεροι επαγγελματίες.
+++++++++++++++++
-
Αν έχει κάποιον να τον τραβάει και κάποιον να το σπρώχνει μπορεί να τα καταφέρει. Κοινώς, αν έχει μπάρμπα στην κορώνη αλλά και μέσα στο πανεπιστήμιο (γιατί ένας μόνο δεν φτάνει). Επ΄σιςη, αν είναι διατεθημένος να βγάλει δουλειά για τον καθηγητή του, να κάνει διδασκαλίες "εθελοντικά", να διορθώνει γραπτά και εργασίες επίσης "εθελοντικά".....μπορεί και να του δώσουν το διδακτορικό του και μετά να τον κρατήσουν....
++++++
Ξεχάσες 2 ακόμη πολύ βασικά στοιχεία: να του κουβαλάει την τσάντα και να του φέρνει καφέ!
-
οι κλασικές σπουδές θα έπρεπε να έχουν πρωταγωνιστική θέση ειδικά στην ελληνική κοινωνία που τις ανέδειξε
για εμένα προσωπικά αποτελούν όνειρο κα ταξίδι μαζί και να ναι καλά ο Θεός εργάζομαι και ζω ασκώντας την επιστήμη μου
όντως είναι χαλεποί καιροί για τους ρομαντικούς αλλά η ζωή θέλει έμπνευση και διαφυγή από τη μιζέρια οπότε
κάνε αυτό που λαχταρά η καρδιά σου !!!
πέρα από τσάντα και καφέ έχω δει να κρατούν και την ομπρέλα :)
υ.γ. η λέξη είναι κλασικός μ ένα -σ- ,με 2 σσ είναι το αντίστοιχο στα λατινικά διότι δεν είναι ελληνική ,με διπλά γράφουμε ελληνικές λέξεις στα πλαίσια της ιστορικής ορθογραφίας
-
Απο ότι έχω διαβάσει και σε άλλα forum διαπιστώνω ότι όντως οι κλασσικές σπουδές δεν έχουν αντίκτυπο στη σημερινή κοινωνία! Η επιλογή μου είναι να σπουδάσω στο Ιστορικό-Αρχαιολογικό κάτι το οποίο με χαροποιεί ιδιαίτερα αν και ξέρω τις δυσκολίες που θα αντιμετωπίσω ! Είναι το μεράκι μου και αυτό που θέλω να κάνω απο μικρός. Προς στιγμή σκέφτηκα να ασχοληθώ με τις φυσικές επιστήμες και να φύγω στο εξωτερικό για περαιτέρω σπουδές. Αλλά αυτό φαντάζομαι μπορώ να το κάνω σπουδάζωντας και Αρχαιολογία! Νομίζω ότι στο εξωτερικό οι δυνατότητες τόσο για τις φυσικές επιστήμες όσο και για τις κλασσικές σπουδές είναι ίδιες !
-
Αγαπητέ - ή wulf bull, εφ' όσον η οικογένειά σου έχει την οικονομική δυνατότητα να σε στηρίξει οικονομικά για να κάνεις σπουδές στο εξωτερικό, μπορείς να προχωρήσεις. Αρχικά, σου εύχομαι να περάσεις στο Ιστορικό- Αρχαιολογικό που επιθυμείς και να πάρεις το πτυχίο σου. Υπολόγισε ότι για την Αρχαιολογία τα Γερμανικά είναι άκρως απαραίτητα, όπως και τα αγγλικά. Δεν νομίζω να είσαι αρκετά καλός στην επιστήμη αυτή χωρίς το εφόδιο των Γερμανικών, καθώς υπάρχει πολλή βιβλιογραφία στα Γερμανικά. Μετά κατ' ευθείαν για μεταπτυχιακά στο εξωτερικό σε κάποιο τμήμα με καλή φήμη στο συγκεκριμένο αντικείμενο. Είπαμε, εφ' όσον οι γονείς σου σε στηρίζουν οικονομικά και εσύ έχεις την διάθεση και επιθυμία, θα βρεις το δρόμο σου. Αν θες ακαδημαϊκή σταδιοδρομία στην Ελλάδα. πρέπει να δικτυωθείς πολύ, μα πάρα πολύ.
-
Εγώ είμαι φιλόλογος, κλασικής ειδίκευσης, έχω κάνει μεταπτυχιακό στα παιδαγωγικά, δούλεψα σε φροντιστήρια, πέρασα δις ασεπ, βρέθηκα σε σχολείο ως ωρομίσθια, έζησα την επαγγελματική ανασφάλεια που μου προκάλεσε υπαρξιακή δύσπνοια και τώρα άνεργη,ταπί και όμορφη κάνω το κέφι μου σπουδάζοντας αρχαιολογία, που το γουστάρω τρελά και το κάνω με πολύ μεράκι, κέφι και όρεξη, παραμερίζοντας το φιλολογικό-διδακτικό μου παρελθόν, το οποίο πολύ με κούρασε και με έκανε να αηδιάσω τον κλάδο!Είναι τόσο το πάθος μου με την αρχαιολογία, που το παρατηρούν όλοι καθηγητές και συμφοιτητές και μου εκφράζουν το θαυμασμό τους για την αφοσίωσή μου! Δεν πρόκειται να κερδίσω τίποτα από αυτό το δεύτερο πτυχίο μου!ΤΟ ΞΕΡΩ!Όμως δεν μπορούσα να μην το κάνω, με έτρωγε μια εσωτερική βαθύτατη παρόρμηση...Η συνειδητοποίηση ότι αυτό που κάνω δεν πρόκειται να έχει κανένα αντίκρισμα επαγγελματικο, η απουσία δηλ ωφελιμισμού σε αυτό που σπουδάζω, με έχει κάνει να το απολαμβάνω, γιατί ξέρω ότι το κάνω γιατί με γεμίζει και το αγαπω και για κανέναν άλλο λόγο!Έτσι είμαι τόσο δοσμένη σε αυτό που χαίρομαι με καθετι που μαθαίνω, γιατί βοηθάει εμένα να γίνω καλύτερος άνθρωπος.Στο πρώτο μου πτυχίο ουκ ολίγες φορές, αγανάκτησα , καταπιέστηκα και σηχτήρισα, περιμένοντας πως και πως να τελειώσω...Τώρα, δε θέλω να τελειώσει αυτό το ταξίδι των όψιμων σπουδών, γιατί πραγματικά είναι ένα απολαυστικό ταξιδι...
και μετά από αυτά τα ωραία και αισιόδοξα, να προσθέσω ότι ο βασικός λόγος που μπορώ και κάνω ό,τι κάνω είναι ο άντρας μου που μου έχει εξασφαλίσει τα προς το ζην.....Αυτό τα λέει όλα!!!!
-
Εγώ είμαι φιλόλογος, κλασικής ειδίκευσης, έχω κάνει μεταπτυχιακό στα παιδαγωγικά, δούλεψα σε φροντιστήρια, πέρασα δις ασεπ, βρέθηκα σε σχολείο ως ωρομίσθια, έζησα την επαγγελματική ανασφάλεια που μου προκάλεσε υπαρξιακή δύσπνοια και τώρα άνεργη,ταπί και όμορφη κάνω το κέφι μου σπουδάζοντας αρχαιολογία, που το γουστάρω τρελά και το κάνω με πολύ μεράκι, κέφι και όρεξη, παραμερίζοντας το φιλολογικό-διδακτικό μου παρελθόν, το οποίο πολύ με κούρασε και με έκανε να αηδιάσω τον κλάδο!Είναι τόσο το πάθος μου με την αρχαιολογία, που το παρατηρούν όλοι καθηγητές και συμφοιτητές και μου εκφράζουν το θαυμασμό τους για την αφοσίωσή μου! Δεν πρόκειται να κερδίσω τίποτα από αυτό το δεύτερο πτυχίο μου!ΤΟ ΞΕΡΩ!Όμως δεν μπορούσα να μην το κάνω, με έτρωγε μια εσωτερική βαθύτατη παρόρμηση...Η συνειδητοποίηση ότι αυτό που κάνω δεν πρόκειται να έχει κανένα αντίκρισμα επαγγελματικο, η απουσία δηλ ωφελιμισμού σε αυτό που σπουδάζω, με έχει κάνει να το απολαμβάνω, γιατί ξέρω ότι το κάνω γιατί με γεμίζει και το αγαπω και για κανέναν άλλο λόγο!Έτσι είμαι τόσο δοσμένη σε αυτό που χαίρομαι με καθετι που μαθαίνω, γιατί βοηθάει εμένα να γίνω καλύτερος άνθρωπος.Στο πρώτο μου πτυχίο ουκ ολίγες φορές, αγανάκτησα , καταπιέστηκα και σηχτήρισα, περιμένοντας πως και πως να τελειώσω...Τώρα, δε θέλω να τελειώσει αυτό το ταξίδι των όψιμων σπουδών, γιατί πραγματικά είναι ένα απολαυστικό ταξιδι...
και μετά από αυτά τα ωραία και αισιόδοξα, να προσθέσω ότι ο βασικός λόγος που μπορώ και κάνω ό,τι κάνω είναι ο άντρας μου που μου έχει εξασφαλίσει τα προς το ζην.....Αυτό τα λέει όλα!!!!
Σημαντικό αυτό το τελευταίο :) Να σε αγαπάει και να σε στηρίζει κάποιος :)
Πράγματι, οι σπουδές στην αρχαιολογία είναι κάτι ξεχωριστό.Είναι μεγάλο εφόδιο στη ζωή σου.Οι περισσότεροι το κάνουν με κέφι, πόσο μάλλον εσύ που το κάνεις συνειδητά και σε όψιμη ηλικία.
Σου προτείνω να το ακολουθήσεις ως επάγγελμα. Οταν θέλεις κάτι πολύ όλες οι πιθανότητες να το αποκτήσεις είναι υπέρ σου!
-
Θα πως κάτι: για όλους υπάρχουν δουλείες.
Το λέω αυτό και στα παιδιά δίνουν πανελλήνιες. Για όλους ότι και να τελειώσουν υπάρχουν δουλειές. Άμα αγαπάς κάτι πάντα βρίσκεις δουλειά. Επαναλαμβάνω κοινότυπα λόγια που μας έλεγαν και λέω εγώ στους μαθητές.
Με μια βασική όμως διαφορά: Θα βρεις μόνο αν κάνεις θυσίες πολλές και το πιο πιθανό αναγκαστείς να φύγεις από την Ελλάδα και πας εξωτερικό!!!!!!
-
Θα πως κάτι: για όλους υπάρχουν δουλείες.
Το λέω αυτό και στα παιδιά δίνουν πανελλήνιες. Για όλους ότι και να τελειώσουν υπάρχουν δουλειές. Άμα αγαπάς κάτι πάντα βρίσκεις δουλειά. Επαναλαμβάνω κοινότυπα λόγια που μας έλεγαν και λέω εγώ στους μαθητές.
Με μια βασική όμως διαφορά: Θα βρεις μόνο αν κάνεις θυσίες πολλές και το πιο πιθανό αναγκαστείς να φύγεις από την Ελλάδα και πας εξωτερικό!!!!!!
Οταν αγαπάς κάτι, ναι θα πας και στο εξωτερικό :) Η κοπέλα που της αρέσει η αρχαιολογία θα βρει εκεί πολλές ευκαιρίες.
Εξάλλου, τι είναι το εξωτερικό? Δύο ώρες δρόμος με το αεροπλάνο :) 15 ώρες με πλοίο για να πας σε ένα από τα μεγάλα νησιά της Ελλάδος. Τι σε συμφέρει?
-
Για αυτό εξαρτάται και από την προσωπικότητα που έχει ο καθένας, τις υποχρεώσεις κοινωνικές κ.υ.λ. που έχει στην Ελλάδα.
Εγώ προσωπικά δεν είμαι αυτός ο τύπος. Υπάρχουν άλλοι άνθρωποι που παίρνουν αεροπλάνο και πάνε όπου υπάρχει δουλειά
Και διαφορετικά σκέφτεσαι τα πράγματα όταν είσαι παιδί και διαφορετικά όταν μεγαλώσεις.
Για αυτό πολύ βασικό στο μάθημα ΣΕΠ (που μάλλον καταργείται, μιας και για το Υπουργείο είναι δεδομένο ότι όλοι άνεργοι θα είναι ότι και να τελειώσουν, άρα δεν υπάρχει λόγος ύπαρξης του μαθήματος), είναι να δίνονται στοιχεία επαγγελματικής αποκατάστασης και στο εξωτερικό και με επιστημονικές μεθόδους να προτείνονται επαγγέματα που τα επόμενα χρόνια θα έχουν ζήτησει στην Ελλάδα(ε συγνώμη λάθος έκανα, ποια είναι η Ελλάδα;;, στο εξωτερικό εννοούσα). Στην Ελλάδα για τα επόμενα χρόνια θα είναι οι πωλήσεις όπως ανέφερα σε προηγούμενο thread
Π.χ. στο εξωτερικό και στην Αμερική και σε άλλες προηγμένες χώρες το επάγγελμα που θα έχει μεγάλη ζήτηση τα επόμενα χρόνια είναι η βιορομποτική.
-
Εγώ είμαι φιλόλογος, κλασικής ειδίκευσης, έχω κάνει μεταπτυχιακό στα παιδαγωγικά, δούλεψα σε φροντιστήρια, πέρασα δις ασεπ, βρέθηκα σε σχολείο ως ωρομίσθια, έζησα την επαγγελματική ανασφάλεια που μου προκάλεσε υπαρξιακή δύσπνοια και τώρα άνεργη,ταπί και όμορφη κάνω το κέφι μου σπουδάζοντας αρχαιολογία, που το γουστάρω τρελά και το κάνω με πολύ μεράκι, κέφι και όρεξη, παραμερίζοντας το φιλολογικό-διδακτικό μου παρελθόν, το οποίο πολύ με κούρασε και με έκανε να αηδιάσω τον κλάδο!Είναι τόσο το πάθος μου με την αρχαιολογία, που το παρατηρούν όλοι καθηγητές και συμφοιτητές και μου εκφράζουν το θαυμασμό τους για την αφοσίωσή μου! Δεν πρόκειται να κερδίσω τίποτα από αυτό το δεύτερο πτυχίο μου!ΤΟ ΞΕΡΩ!Όμως δεν μπορούσα να μην το κάνω, με έτρωγε μια εσωτερική βαθύτατη παρόρμηση...Η συνειδητοποίηση ότι αυτό που κάνω δεν πρόκειται να έχει κανένα αντίκρισμα επαγγελματικο, η απουσία δηλ ωφελιμισμού σε αυτό που σπουδάζω, με έχει κάνει να το απολαμβάνω, γιατί ξέρω ότι το κάνω γιατί με γεμίζει και το αγαπω και για κανέναν άλλο λόγο!Έτσι είμαι τόσο δοσμένη σε αυτό που χαίρομαι με καθετι που μαθαίνω, γιατί βοηθάει εμένα να γίνω καλύτερος άνθρωπος.Στο πρώτο μου πτυχίο ουκ ολίγες φορές, αγανάκτησα , καταπιέστηκα και σηχτήρισα, περιμένοντας πως και πως να τελειώσω...Τώρα, δε θέλω να τελειώσει αυτό το ταξίδι των όψιμων σπουδών, γιατί πραγματικά είναι ένα απολαυστικό ταξιδι...
και μετά από αυτά τα ωραία και αισιόδοξα, να προσθέσω ότι ο βασικός λόγος που μπορώ και κάνω ό,τι κάνω είναι ο άντρας μου που μου έχει εξασφαλίσει τα προς το ζην.....Αυτό τα λέει όλα!!!!
Σημαντικό αυτό το τελευταίο :) Να σε αγαπάει και να σε στηρίζει κάποιος :)
Πράγματι, οι σπουδές στην αρχαιολογία είναι κάτι ξεχωριστό.Είναι μεγάλο εφόδιο στη ζωή σου.Οι περισσότεροι το κάνουν με κέφι, πόσο μάλλον εσύ που το κάνεις συνειδητά και σε όψιμη ηλικία.
Σου προτείνω να το ακολουθήσεις ως επάγγελμα. Οταν θέλεις κάτι πολύ όλες οι πιθανότητες να το αποκτήσεις είναι υπέρ σου!
"O άντρας μου μου έχει εξασφαλίσει τα προς το ζην... " = "Με αγαπάει και με στηρίζει ο άντρας μου..."
Μου άρεσε αυτός ο συσχετισμός... ::)
-
giannios συμφωνω, υπάρχουν πολλές ειδικότητες άγνωστες στην Ελλάδα, που έχουν μέλλον. Φυσικά δεν γίνεται συστηματική δουλειά προς αυτή την κατεύθυνση. Τα παιδιά αφήνονται στην τύχη τους χωρίς να υπάρχει καθοδήγηση για να εντοπίσουν τα ενδιαφέροντά τους και να επιλέξουν επάγγελμα.
-
Panos2 ουδέν σχόλιον
-
panos2, και σε μένα το σχόλιο της κοπέλας για τον άντρα της μού φάνηκε κάπως... Δηλαδή οι γυναίκες που δεν μπορούν να ακολουθήσουν τα όνειρά τους και αναγκάζονται να δουλεύουν για να ζήσουν την οικογένειά τους είναι ανόητες ή κάτι άλλο; Θα προτιμούσα να δουλεύω για να βγάζω τα προσωπικά μου έξοδα παρά να "φορτώνομαι" στον σύζυγο. Αυτά.
-
Panos2 ουδέν σχόλιον
Ε, αποστομωτικές τοποθετήσεις...
Πέστα βρε erietta!!!! :)
-
Εγώ λέω να πάρω μια γυναίκα, πλούσια κόρη τσιφλικά, και να κάνω κάνα 5 διδακτορικά. Θα σπουδάζω μέχρι τα 68. Ωραία προοπτική, δεν την είχα σκεφτεί. Μέχρι στα 67 στα αμφιθέατρα, τι να το κάνεις το viagra όταν γεράσεις, όταν θα έχεις εξασκηθεί ως αιώνιος φοιτητής με όλες τις κατηγορίες φοιτητριών
άσε που δεν χρειάζεται να πάρεις και καμιά όμορφη, με τόσα χρόνια εξάσκηση στα αμφιθέατρα τύφλα να έχει ο γκουσγκούνης
Αυτό σημαίνει: σπουδές για δουλειά (το είδα σε διαφημιστικό μήνυμα από ΙΕΚ).
Άμα δουλεύει το "εργαλείο", σημαίνει ότι με αγαπάει και με στηρίζει η γυναίκα μου
-
panos2, και σε μένα το σχόλιο της κοπέλας για τον άντρα της μού φάνηκε κάπως... Δηλαδή οι γυναίκες που δεν μπορούν να ακολουθήσουν τα όνειρά τους και αναγκάζονται να δουλεύουν για να ζήσουν την οικογένειά τους είναι ανόητες ή κάτι άλλο; Θα προτιμούσα να δουλεύω για να βγάζω τα προσωπικά μου έξοδα παρά να "φορτώνομαι" στον σύζυγο. Αυτά.
Εχεις ιδέα πόσες ώρες πρέπει να αφιερώσεις για να μελετήσεις βιβλιογραφία στην αρχαιολογία? Επίσης, πρέπει να γνωρίζεις πολύ καλά 4 ξένες γλώσσες. Και φυσικά πρέπει να έχεις κάποιον να σε καταλαβαίνει για να είσαι απερίσπαστος και αφοσιωμένος στην μελέτη.
-
Εχεις ιδέα πόσες ώρες πρέπει να αφιερώσεις για να μελετήσεις βιβλιογραφία στην αρχαιολογία? Επίσης, πρέπει να γνωρίζεις πολύ καλά 4 ξένες γλώσσες. Και φυσικά πρέπει να έχεις κάποιον να σε καταλαβαίνει για να είσαι απερίσπαστος και αφοσιωμένος στην μελέτη.
Να πας και σε κάνα πάρτι να ξεσκάς :) ;)
τελικά αρχαιολογία θα ακολουθήσω
Θα εμπεδώσω καλύτερα το παραπάνω που είπα: σπουδές για δουλειά. Όσο περισσότερο, τόσο καλύτερο. Πότε είναι οι κατατακτήριες, για να προλάβω;; Γιατί μέχρι τα 67 έχω να ρίξω πολύ δουλειά ;)
-
τελικά αρχαιολογία θα ακολουθήσω
Θα εμπεδώσω καλύτερα το παραπάνω που είπα: σπουδές για δουλειά. Όσο περισσότερο, τόσο καλύτερο
Μπράβο, σου συνιστώ να το κάνεις. Το έχω σπουδάσει και εγώ και δεν το μετανιώνω! :)
-
giannios βλέπω έκανες τροποποίηση του μηνύματος :)
-
Παιδιά δεν ξέρω αν το ότι κάποιος εκμεταλλεύεται την οποιαδήποτε ευκαιρία για να σπουδάσει χρήζει "κατακραυγής" αλλά σίγουρα είναι και αυτό μια ευκαιρία. Εγώ πάντως μετά απο πολλές περιηγήσεις σε φόρουμ και blogs κατέληξα στο να ακολουθήσω το δρόμο των πανελληνίων προκειμένου να σπουδάσω αυτό που μου αρέσει και όχι να σπουδάσω κατ'ανάγκη ( επιλέγοντας το ΕΑΠ ). Τώρα αυτό καλό είναι η κακό θα δείξει το μέλλον!
-
panos2, και σε μένα το σχόλιο της κοπέλας για τον άντρα της μού φάνηκε κάπως... Δηλαδή οι γυναίκες που δεν μπορούν να ακολουθήσουν τα όνειρά τους και αναγκάζονται να δουλεύουν για να ζήσουν την οικογένειά τους είναι ανόητες ή κάτι άλλο; Θα προτιμούσα να δουλεύω για να βγάζω τα προσωπικά μου έξοδα παρά να "φορτώνομαι" στον σύζυγο. Αυτά.
Εχεις ιδέα πόσες ώρες πρέπει να αφιερώσεις για να μελετήσεις βιβλιογραφία στην αρχαιολογία? Επίσης, πρέπει να γνωρίζεις πολύ καλά 4 ξένες γλώσσες. Και φυσικά πρέπει να έχεις κάποιον να σε καταλαβαίνει για να είσαι απερίσπαστος και αφοσιωμένος στην μελέτη.
αναφέρεσαι πάντα για σπουδές σε προπτυχιακό επίπεδο ή για κανένα διδακτορικό ;;;χαχαχα τί 4 γλώσσες ;;;απλή παρακολούθηση,σπουδαστήρια για βιβλιογραφία και σκονάκι σπιράλ στην Ελλάδα ζούμε και σε ελληνικά πανεπιστήμια σπουδάσαμε-δυστυχώς
-
Σε βαθος 20ετιας, δεν χρειαζομαστε ουτε εναν γιατρο, ουτε εναν δικηγορο, ουτε εναν αρχαιολογο, ουτε εναν δημοσιογραφο. Χρειαζομαστε ομως γιατρους και δικηγορους που δεν τα παιρνουν,δημοσιογραφους που εξασκουν δημοσιογραφια, αρχαιολογους που κανουν αρχαιολογια.
Ίσως η πιο σωστή κουβέντα που γράφτηκε μέχρι στιγμής...