Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Τυπική Εκπαίδευση => Γυμνάσιο => Σχολικά μαθήματα => Θετικά μαθήματα => Μήνυμα ξεκίνησε από: steliou15 στις Αυγούστου 02, 2013, 10:47:05 am
-
Καλημέρα συνάδελφοι!
Το πρόγραμμα που σήμερα απέστειλε με non paper το υπουργείο στις διευθύνσεις αναφέρεται στα πιλοτικά ή σε όλα τα υπόλοιπα ;
Προσθέτει μια επιπλέον ώρα φυσικής στην Α γυμνασίου
-
http://www.esos.gr/uploads/dthmia/rologio-programma-gymnasioy.doc
-
Ναι ειναι απο τα κουφα που ειδαμε τελευταια. με τι μαθηματικο υποβαθρο να διδαχθει και ως μονοωρη?? προτιμοτερο θα ηταν να παει στη Γ ως τριωρο. Το θετικο ειναι οτι αυξανονται κατα 1ωρα οι ΦΕ
-
Σε άλλο forum συνάδελφος αναφέρει ότι πρόκειται για πρόγραμμα πιλοτικων. Δεν προκύπτει όμως από κάπου αυτό;
-
Το πρόγραμμα θα ισχύσει από Σεπτέμβρη για όλες τις τάξεις όλων των γυμνασίων...
-
Ναι ειναι απο τα κουφα που ειδαμε τελευταια. με τι μαθηματικο υποβαθρο να διδαχθει και ως μονοωρη?? προτιμοτερο θα ηταν να παει στη Γ ως τριωρο. Το θετικο ειναι οτι αυξανονται κατα 1ωρα οι ΦΕ
Πως προκύπτει αυτό;
-
Ναι ειναι απο τα κουφα που ειδαμε τελευταια. με τι μαθηματικο υποβαθρο να διδαχθει και ως μονοωρη?? προτιμοτερο θα ηταν να παει στη Γ ως τριωρο. Το θετικο ειναι οτι αυξανονται κατα 1ωρα οι ΦΕ
Πως προκύπτει αυτό;
Φαίνεται αύξηση κατα μια ώρα στη φυσική και αντίστοιχη μείωση στη βιολογία κατα μια ώρα. Συνολικά δεν έχουμε αλλαγή στις ώρες των ΦΕ στα γυμνασια.
-
Ναι ειναι απο τα κουφα που ειδαμε τελευταια. με τι μαθηματικο υποβαθρο να διδαχθει και ως μονοωρη?? προτιμοτερο θα ηταν να παει στη Γ ως τριωρο. Το θετικο ειναι οτι αυξανονται κατα 1ωρα οι ΦΕ
Συνάδελφε, αυτό για το μαθηματικό υπόβαθρο το έγραψες και στο θέμα των
-
Συμφωνώ απόλυτα! Δεν χρειάζονται οι ασκήσεις στη Φυσική στο Γυμνάσιο! Το μάθημα πρέπει να είναι περιγραφικό, παραστατικό και ενδιαφέρον για τους μαθητές!
-
Αυτο το ξερω πολυ καλα αλλα δες στην πράξη τι γινεται στη
-
Καλύτερα να συνεχίζεται το μάθημα των φυσικών επιστημών σαν ενιαίο μάθημα όπως και στις δύο τελευταίες τάξεις του δημοτικού με έμφανση στην πειραματική / ανακαλυπτική μέθοδο και ο διαχωρισμός ας ξεκινά από την
-
Υπάρχει αντίστοιχο πρόγραμμα και για τα εσπερινά; Έχει ανακοινωθεί; Δεν βρίσκω τίποτα με την αναζήτηση στο διαδίκτυο, μέχρι τώρα.
-
Το ότι "σπάνε" ένα δίωρο μάθημα της α' γυμνασίου, τη
-
Υποτίθεται ειναι πρόγραμμα δοκιμασμενο σε πιλοτικα γυμνασια? Παντα ελεγα οτι στην Α γυμνασιου να διδασκονται ενιαια οι ΦΕ σαν ενα μαθημα με διαθεματικες προσεγγισεις. Μπορει να βολεύει τους φυσικους επειδη αυξάνονται οι ωρες αλλ θα ηταν προτιμοτερο να παει στη γ αυτη η ωρα σαν 3ωρο. Και επιτελους ποτε θα απαιτησουμε αναβαθμιση των ΦΕ οχι μονο σε ωρες αλλα σε ποιοτητα? Οι ΦΕ στο γυμνασιο επρεπε να διδασκονται υπο μορφη ερευνητικης εργασιας στο εργαστηριο παντα.
-
Δεν είναι κάτι δοκιμασμένο. Απ'ότι ξέρω στα πιλοτικά οι ώρες των Φ.Ε. ήταν όπως τις ξέραμε.Πρόκειται για καινούριο φρούτο. Δεν έχω ακούσει τίποτα για βιβλία φυσικής της α και βιολογίας της β. Το σίγουρο είναι η υποβάθμιση και των δύο μαθημάτων.
-
επιτέλους να κανουν Φυσική και στην Α Γυμνασιου σαν συνεχεια της 5ης και 6ης Δημοτικου όπου κάνουν επισης Φυσική
-
Η καλύτερη συνέχεια θα ήταν ένα ενιαίο μάθημα φυσικών επιστήμων 2ωρο που θα προετοιμάζει τους μαθητές για τη διδασκαλία και των τριών διακριτών αντικειμένων στη δευτέρα γυμνασίου. Επίσης για το θέμα του "δοκιμασμένου" ή όχι παραθέτω το σύνδεσμο με το πρόγραμμα των πιλοτικών γυμνασίων που έχει πολλές διαφορές με το πρόγραμμα που πληροφορηθήκαμε ότι θα ισχύσει από Σεπτέμβριο.
http://digitalschool.minedu.gov.gr/info/newps/%CE%A5%CF%80%CE%BF%CF%85%CF%81%CE%B3%CE%B9%CE%BA%CE%AE%20%CE%91%CF%80%CF%8C%CF%86%CE%B1%CF%83%CE%B7%20%CE%B3%CE%B9%CE%B1%20%CF%84%CE%BF%20%CE%A9%CF%81%CE%BF%CE%BB%CF%8C%CE%B3%CE%B9%CE%BF%20%CE%A0%CF%81%CF%8C%CE%B3%CF%81%CE%B1%CE%BC%CE%BC%CE%B1%20%CE%93%CF%85%CE%BC%CE%BD%CE%B1%CF%83%CE%AF%CE%BF%CF%85%20%CE%A0%CE%B9%CE%BB%CE%BF%CF%84%CE%B9%CE%BA%CF%8E%CE%BD%20%CE%A3%CF%87%CE%BF%CE%BB%CE%B5%CE%AF%CF%89%CE%BD.pdf
-
Δυστυχώς αν τελικα γινει ενοποιημένο μαθημα δε νομιζω να ειναι πανω απο 2ωρο και ειμαι σίγουρος οτι ηταν στις προθέσεις του υπουργείου. Ηδη ηταν κακή εξέλιξη που οι ΦΕ στην Α μειώθηκαν απο 4 σε 3. Η ουσία παντως ειναι οτι χρειάζεται ενα μεταβατικό στάδιο για να περάσουν στις διάκριση των ΦΕ. Αν και πολυ προτιμότερο απο πολλες απόψεις θα ηταν αυτο να γινει απο την στ Δημοτικού αλλα εδω χωράει πολυ κουβέντα για τις προϋποθέσεις και τις έλειπεις επιμόρφωσεις των δασκάλων στις ΦΕ. Μια πολυ μεγαλη μεταρρύθμιση θα ηταν η ενοποίηση του δημοτικού με το γυμνασιο ως Αβαθμια εκπαιδευση
-
Ναι ειναι απο τα κουφα που ειδαμε τελευταια. με τι μαθηματικο υποβαθρο να διδαχθει και ως μονοωρη?? προτιμοτερο θα ηταν να παει στη Γ ως τριωρο. Το θετικο ειναι οτι αυξανονται κατα 1ωρα οι ΦΕ
Ναι αλλά μειώνονται κατά 1 ώρα στη
-
Ναι λαθος υπολογισμος, Τσαμπα χαρηκα
-
Δυστυχώς αν τελικα γινει ενοποιημένο μαθημα δε νομιζω να ειναι πανω απο 2ωρο και ειμαι σίγουρος οτι ηταν στις προθέσεις του υπουργείου. Ηδη ηταν κακή εξέλιξη που οι ΦΕ στην Α μειώθηκαν απο 4 σε 3. Η ουσία παντως ειναι οτι χρειάζεται ενα μεταβατικό στάδιο για να περάσουν στις διάκριση των ΦΕ. Αν και πολυ προτιμότερο απο πολλες απόψεις θα ηταν αυτο να γινει απο την στ Δημοτικού αλλα εδω χωράει πολυ κουβέντα για τις προϋποθέσεις και τις έλειπεις επιμόρφωσεις των δασκάλων στις ΦΕ. Μια πολυ μεγαλη μεταρρύθμιση θα ηταν η ενοποίηση του δημοτικού με το γυμνασιο ως Αβαθμια εκπαιδευση
Απλά ήθελα να διευκρινήσω ότι είμαι υπερ της ενοποίησης μέχρι και την Α' γυμνασίου από εκεί και πέρα οι φυσικές επιστήμες πρέπει να είναι διακριτές (και όχι κλάδοι του ίδιου μαθήματος) και ίσως να διατίθεται μία ώρα την εβδομάδα επιπλέον για διαθεματικά σχέδια εργασίας-προτζεκτ στα οποία η γνώση να αντιμετωπίζεται ενιαία.
-
Μηπως να ενοποιηθουν κσι τα φιλλολογικα μαθηματα σε Φιλλολογικες επιστημες? Γιατι να ειναι διακριτα? Προτεινα ως καλυτερη λυση το διαχωρισμο τους απο την εκτη δημοτικου. Αλλιως να παμε σε 9χρονη Αβαθμια υποχρεωτικη. εκπαιδευση
-
Νομίζω ότι το στάδιο της νοητικής ανάπτυξης των μαθητών στην τελευταία τάξη δημοτικού και στην πρώτη τάξη του γυμνασίου είναι τέτοιο που δεν μπορεί η πλειονότητα τους να χειριστεί αφηρημένες έννοιες και οι επιστήμες μας απαιτούν αφηρημένη σκέψη. Έτσι, καλύτερο είναι να συγκεντρωθούν τα πιο "εύπεπτα" και απτά κομμάτια των τριών επιστημών και να διδαχθούν ποιοτικά και εργαστηριακά ως ένα μάθημα. Μόνο γι' αυτές τις τάξεις όμως γιατί επιμένω ότι καθηγητές πανεπιστημίων και σύμβουλοι που ασχολούνται με διδακτική των φ.ε. είναι θερμοί υποστηρικτές της ενοποίησης των φ.ε. στο γυμνάσιο και ίσως και στην πρώτη λυκείου.
-
Αλλο η διαθεματικη προσεγγιση οπως ελεγα και αλλο οι φυσικες επιστημες να γινουν παραμυθακι τυπου εμεις και ο κοσμος. Αυτο θα υποβιβαζε πολυ το επιπεδο των ΦΕ στους μαθητες. Οι ΦΕ ειναι απλα ερμηνεια της φυσης και των φαινομένων. Μονο εμπειρικα θα μπορουσαν να τη μαθουν. Η φυσικη παντως διαφερει επειδη εχει πολλα μαθηματικα σε σχεση με τις υπολοιπες ΦΕ. Εγω θα προτεινα μερος των μαθηματικων και της φυσικης να ειναι ενα κοινο μαθημα μαθηματικοποιημενης φυσικης μαλλον στη Γ να ετοιμαζει τη μεταβαση απο τη θεωρια στο προβλημα
-
Εγώ πιστεύω ότι από την Α γυμνασίου μπορούν οι μαθητές να κάνουν διαχωρισμό στις ΦΕ και δε χρειάζεται να τις διδάσκονται ενοποιημένες!
-
Ως μη φυσικός, θα πω οτι θεωρώ νωρίς την Α Γυμνασίου για τη διδασκαλία της φυσικής και γενικά, τα πολλά μαθηματικά στη Φυσική είναι προτιμότερο να αρχίζουν στο Λύκειο, ενώ στο Γυμνάσιο νομίζω οτι το υπάρχον πλαίσιο είναι καλό.
-
Υπαρχουν κομμάτια της φυσικής απο τα παλιότερα βιβλία που μια χαρα μπορουν να διδαχθούν στην Α οπως η θερμότητα και η θερμοκρασία. Τη κατανόηση και το διαχωρισμό των ενοριών αυτών οπως και αρκετών άλλων ο μαθητής ειναι ικανός να την κανει ακομα και απο τις τελευταίες τάξεις του δημοτικού. Ακομα και η μικροσκοπικά θεωρία της ροής θερμότητας μπορει να γινει κατανοητή. Αρκεί να μη μπλεξουμε με τύπους. Ουσιαστικα μπορουν να πάρουν το βιβλιο της στ δημοτικού και να αναλύσουν λιγο περισσοτερο την ύλη. Η φυσικη και το πιστεύω αυτο μπορει να γινει εξίσου αγαπητό μαθημα με τη βιολογια που οντως αρεσε πολυ στους μαθητες της Α
Η βιολογια σε αυτη την ηλικία ιδιαιτερα στα κορίτσια ειναι που ειναι στη φαση να γίνονται τρομερές αλλαγές στο σώμα τους πραγματικα ειναι απαραίτητη. Θεωρώ ομως οτι η βιολογια θα πρεπει πιο πολυ να εστιάσει στο ανθρώπινο σώμα και λιγοτερο σε θεματα οπως η βιοποικιλότητα η οι τροφικες αλυσίδες.
-
Μα σίγουρα υπάρχουν κεφάλαια που μπορούν να διδαχθούν στην Α γυμνασίου! Μην ξεχνάμε ότι γι' αυτό λέγονται φυσικές επιστήμες! Τον φυσικό κόσμο δεν τον εξηγείς μόνο με τύπους! Αρκεί η παρατήρηση και μόνο! Και στην ηλικία αυτή τα παιδιά ξέρουν και παρατηρούν! Ποιο παιδί δεν ξέρει τις αλλαγές των καταστάσεων;
-
Θυμαμαι μεχρι πριν περιπου 8 χρονια που το βιβλιο της
-
Το ότι "σπάνε" ένα δίωρο μάθημα της α' γυμνασίου, τη
-
Θυμαμαι μεχρι πριν περιπου 8 χρονια που το βιβλιο της
-
Θυμαμαι μεχρι πριν περιπου 8 χρονια που το βιβλιο της
-
-
Γι αυτό ο φυσικός πρέπει να εισάγει τα παιδιά στις απαραίτητες δεξιότητες. Υπενθυμίζω ότι κάλυψη από τα μαθηματικά δεν υπάρχει...ποτέ μέχρι και την Γ Λυκείου. Οπότε δεν μπορείς να μην διδάσκεις...τίποτε....
-
Σε γυμνάσιο που ήμουν πριν 3 χρόνια συνάδελφε κάποια παιδιά της
-
Δυστυχώς τέτοιο είναι το επίπεδο των μαθητών! Δημιουργούνται κενά, τα οποία ολοένα μεγαλώνουν και συνιστούν τροχοπέδη στην περαιτέρω σχολική πορεία των μαθητών!
-
Και μην ξεχνάμε ότι τα μαθηματικά είναι αλυσίδα! Όχι μόνο για το μάθημα αυτό αλλά και για άλλα μαθήματα όπως η φυσική και η χημεία!
-
πραγματι είναι αλυσίδα! ένας κρίκος να σπάσει και διαλύεται ολόκληρη!χρειάζεται λοιπόν εντατικό διαβασμα ώστε να αποφεύγονται όσο είναι δυνατόν τα κενα!
-
Τα σοβαρά κενα στα μαθηματικα ξεκινάνε απο το δημοτικό και καθορίζουν πολλες φορές τη μετέπειτα πορεία αν δεν καλυφθούν τα κενα αυτα με ιδιαιτερα πιθανότατα. Στο σχολειο στα μεγάλα τμήματα της Α ειναι δύσκολο αυτο. Αρα το θεμα των μαθηματικων εχει μεγαλο υπόβαθρο. Απο το οτι τα παιδαγωγικά ανέκαθεν ηταν θεωρητικές σχολες και ολοι ξερουμε πως αντιμετωπίζοταν στις σχολες και τρανό παράδειγμα η συντριπτική αποτυχία των δασκάλων στα μαθηματικα του ΑΣΕΠ και δεύτερο η ελειψη επιμορφωσεων πανω στη διδακτικη των μαθηματικων , και γενικότερα των ΦΕ.
Αρκεί να αναλογιστούμε οτι στα παιδαγωγικά δεν αποσπούν πλεον Πε04 πλην ελαχίστων εξαιρέσεων για να μπορουν να διδακτουν επαρκώς εργαστηριακη Φυσικη. Οι αποσπασμένοι δασκαλοι στα ΕΚΦΕ κανουν μια προσπάθεια αλλα δεν επαρκεί, χρειάζεται κατι πολυ περισσοτερο
-
Όλα αυτά όμως συνάδελφε έχουν αντίκτυπο στο Γυμνάσιο και στη συνέχεια στο λύκειο!
-
Συναδελφισσα, η ενοποιηση των ΦΕ σε ενα ενιαιο μαθημα στο εξωτερικο απετυχε παταγωδως. Μαλιστα στη Φιλανδια επεστρεψαν πριν 4 χρονια στις διαχωρισμενες επιστημες διοτι διαπιστωσαν οτι οι καθηγητες που ειχαν σπουδασει ενα αντικειμενο εδιναν περισσοτερο βαρος και χειριζονταν καλυτερα το δικο τους αντικειμενο, οπότε η διδασκαλια των αλλων αντικειμενων στο ενοποιημενο μαθημα ηταν εις βαρος των μαθητων.
Οι Φυσικες Επιστημες διαχωριστηκαν πληρως στο ελληνικο πανεπιστημιο τη δεκαετια του '70 κι ο χρονος δε γυρναει πισω. Μπορουν να γινουν διαθεματικες προσεγγισεις (π.χ. το περιβαλλοντικο προβλημα της τρυπας του οζοντος εχει και χημικο και βιολογικο κομματι), αλλά ενιαιο μαθημα σ'ενα βιβλιο, ωστε να διδασκεται μονο απο μια ειδικοτητα, δεν μπορει να γινει!
Με την ίδια λογική συνάδελφε στα δικά μας δεδομένα ένας χημικός δεν πρέπει να διδάσκει φυσική ή βιολογία ή γεωγραφία γιατί δεν θα δίνει το ίδιο βάρος που δίνει στη χημεία, ένας φυσικός δεν πρέπει να διδάσκει τίποτα άλλο εκτός από φυσική κ.ο.κ Όλοι στο όνομα της εξειδίκευσης θα έπρεπε να περιφερόμαστε από σχολείο σε σχολείο για να συμπληρώσουμε ωράριο, να αξιολογούμε μαθητές σε διαφορετικά σχολεία, να προετοιμάζουμε πειράματα από εδώ κι από εκεί και με άλλα λόγια... έτσι φτάσαμε εδώ που είμαστε σήμερα, ένας "κατακερματισμένος ενιαίος κλάδος"και δεν μπορούμε να μετακινηθούμε γιατί πρέπει να βγει κενό στην ειδικότητα (που για εμάς τους χημικούς δεν υπάρχει κάτι τέτοιο, αλλά ούτε και οργανική πλέον σε γυμνάσιο αφού απαιτούνται 12 ώρες πρώτης ανάθεσης) και όλα αυτά γιατί γενικά δεν μπορούμε να "κάνουμε καλά" κάτι που κάνουμε και θα συνεχίσουμε να κάνουμε για χρόνια... να διδάσκουμε μαθήματα των συναφών ειδικοτήτων... Επαναλαμβάνω ότι κάθε επιστημή οφείλει να είναι διακριτή και όχι όλες σε ένα σακί αλλά για χάρη της ομαλής μετάβασης στο γυμνάσιο, χωρίς οι μαθητές να "χάσουν επεισόδια" από καμιά από τις τρεις επιστήμες θα μπορούσε να γίνει και αυτό, για τους μαθητές της πρώτης
Εξάλλου, επανερχόμενη στο θέμα ότι η ενοποίηση είναι ένα σενάριο που συζητείται, η χημεία,φυσική και βιολογία είναι κλάδοι ενός μαθήματος στην πρώτη λυκείου με αποτέλεσμα να μένει κανείς από Θρησκευτικά ή Ιστορία, αλλα από φυσική, χημεία ή βιολογία πολύ δύσκολα.
-
Το πρόβλημα σε ότι αφορά τη διαθεματικότητα των φ.ε. θα μπορούσε εύκολα να λυθεί για τον καθηγητή μέσα στην τάξη αν αξιώνονταν να γράψουν ένα βιβλίο που να έχει λίγο από όλα… να προσεγγίζει 5 θέματα και από τις 3 σκοπιές, της φυσικής, της χημείας και της βιολογίας. Και να διδάσκεται (όταν είναι δυνατό) και από τις 3 ειδικότητες στη διάρκεια της χρονιάς. Να προβλέπει και κάποιες ώρες στο σύνολο του μαθήματος για υποχρεωτικά εργαστήρια ή επισκέψεις εκτός σχολείου. Να είναι μάθημα που θα εξετάζεται όμως, και να βαθμολογείται κανονικά, όχι το χύμα που επικρατεί στα πρότζεκτ, όπου το βάρος για τη σφαιρικότητα της προσέγγισης ενός θέματος πέφτει πλέον σε ΕΝΑΝ καθηγητή, για τη βαθμολογία και την αξιολόγηση ... να μην το συζητάμε καλύτερα!
Αντί αυτού όμως μας σερβίρουν το νέο ωρολόγιο πρόγραμμα με τα (κακά) παλιά βιβλία ή εισάγουν τη διαθεματικότητα μέσω του πρότζεκτ και το αναθέτουν σε 1 καθηγητή... Κοροϊδίες δηλαδή. Δεν αντιμετωπίζουν την εκπαίδευση σοβαρά, γιατί να το κάνουν άλλωστε, στη χώρα που ζει και βασιλεύει το ρουσφέτι, μικρή σημασία έχει η παιδεία ή η μόρφωση (μάλλον αποτελούν και τροχοπέδη). Δυστυχώς όλα αυτά ισχύουν και για τα ιδιωτικά σχολεία όσο και για τα δημόσια...
-
-
Όχι μόνο δεν υπάρχει φυσική αλλά υπάρχει βιολογία!
Τι να σημαίνει αυτό;
-
-
Δε θα έπρεπε όμως να είχαν αλλάξει;
-
Πότε να αλλάξουν; Πριν λίγες μέρες αποφάσισαν το νέο πρόγραμμα. Με τον προγραμματισμό δεν τα πάνε και τόσο καλά...
Θα βγουν κάποια στιγμή ηλεκτρονικά εγχειρίδια και τα βιβλία τέλη χρονιάς...
-
Θυμαμαι μεχρι πριν περιπου 8 χρονια που το βιβλιο της
-
Πότε να αλλάξουν; Πριν λίγες μέρες αποφάσισαν το νέο πρόγραμμα. Με τον προγραμματισμό δεν τα πάνε και τόσο καλά...
Θα βγουν κάποια στιγμή ηλεκτρονικά εγχειρίδια και τα βιβλία τέλη χρονιάς...
Συνάδελφε και τα βιβλία που έχουν στείλει στα σχολεία τι θα τα κάνουν;
-
Θα τα κρατήσουν...κάποια θα τα χρησιμοποιήσουν την επόμενη χρονιά!
-
Μα τη
-
Μα τη
-
Μα η βιολογία δεν καταργείται στην Α και προστέθηκε 1 ώρα φυσική;
-
Με την ίδια λογική συνάδελφε στα δικά μας δεδομένα ένας χημικός δεν πρέπει να διδάσκει φυσική ή βιολογία ή γεωγραφία γιατί δεν θα δίνει το ίδιο βάρος που δίνει στη χημεία, ένας φυσικός δεν πρέπει να διδάσκει τίποτα άλλο εκτός από φυσική κ.ο.κ Όλοι στο όνομα της εξειδίκευσης θα έπρεπε να περιφερόμαστε από σχολείο σε σχολείο για να συμπληρώσουμε ωράριο
Συναδελφισσα (διοτι συναδελφισσες ειμαστε, αφου εισαι χημικος κι εγω βιολογος που ειναι και συναφεις επιστημες), αυτο ειναι το νοημα της Α' και
-
-
Γιατί δε σκέφτονται να αυξήσουν και τη χημεία αφού είναι το μόνο μονόωρο μάθημα;
-
-
Biov ειναι εκτίμηση αυτο που λες; Η εχεις πληροφόρηση;
κωστα ο λόγος που αυξάνεται η φυσική ειναι το πλεονασμα φυσικων
Ο λόγος που μειωνεται η βιολογια ειναι η ελλειψη βιολογων
Ο λογος που δεν αυξανεται η χημεια ειναι επειδη ειστε τσιμα τσιμα
Τα εχουμε αποδειξει αυτα
-
Touristakos έχεις απόλυτο δίκιο! Έτσι είναι τα πράγματα!
gvasilis Κρίμα όμως να φτιάχνουν ένα πρόγραμμα ανάλογα με το τι διαθέτουν!
-
Biov ειναι εκτίμηση αυτο που λες; Η εχεις πληροφόρηση;
Εκτιμηση καλε, αφου το ειπα: "προσωπικα". Δεν προλαβαινουν να φτιαξουν βιβλιο για νεο μαθημα φυσικης κι υπαρχουν ηδη εκτυπωμενα δεκαδες χιλιαδες βιβλια βιολογιας, τα οποια πρεπει να παραδοθουν στην Α' ταξη! Δεν υπαρχει περιπτωση να μην καταλαβαν απο μονοι τους οτι η αλλαγη που προτειναν ηταν τεραστια γκαφα κι η απλουστερη λυση για τους πλεοναζοντες ηταν η προσθηκη μιας ωρας σ'ενα προϋπαρχον μαθημα φυσικης. Το μονο που φοβαμαι ειναι μηπως κανουν τη βιολογια της Α' μονοωρη ουτως ή αλλως για να μειωσουν τα οργανικα κενα, αφου το μονο που τους νοιαζει ειναι οι αριθμοι κι οχι το παιδαγωγικα ορθο... :(
Κωνσταντινε, ειναι οπως τα λεει ο
-
Δηλαδή αν τους περίσσευαν γυμναστές δε θα υπήρχε παιδί στο σχολείο να περπατά..!! Όλα θα έτρεχαν από το πρωί έως το μεσημέρι.!!
-
εν συντομία
1. Η φυσική στην Α γυμνασίου έπρεπε να μπει εδώ και χρόνια (με εργαστηριακή διδασκαλία, όπως προαναφέρθηκε)
Φυσικά δεν εννοεώ με ταυτόχρονη μείωση της βιολογίας
2. Η εκάστοτε διοικηση του υπουργείου συμβουλεύεται ανθρώπους που έχουν να μπουν σε τάξη 20 χρόνια, οπότε ...
3. ΘΑ διαφωνήσω πλήρως με την άποψη της μετακίνησης ανά περιφέρεια και της διδασκαλίας σε παρεμφερεις ειδικότητες, με φρικάρει και σαν σκέψη. Γιατί θα αξιολογηθώ; για διδασκαλία σε κάτι που δε σπούδασα; (γρ'αφτηκε βέβαια ότι δεν είναι ορθό). Προσωπικά διαφωνώ και για τις δευτερες αναθέσεις των ΠΕ04, πχ ο βιολόγος δεν μπορεί να διδάξει φυσική (ειδικά στο γυμνάσιο) και ο φυσικος δεν μπορεί να διδάξει βιολογία με την ίδια αποτελεσματικότητα. Ο φυσικός διευθυντής μου (60 ετών) στο παν/μιο έκανε βιολογία. Εγώ δε διδάχτηκα ούτε ένα μάθημα βιολογίας
4. Σωστό το ότι δεν φαίνεται να προλαβαίνουν να βγάλουν βιβλίο φυσικής για Α γυμνασίου. Χλωμό μου φαίνεται να περάσει αύξηση 1 ωρας σε άλλη τάξη με το ίδιο βιβλίο. Πως εκεί που το διδάσκαμε σε 2 ώρες θα δικαιολογηθεί η διδασκαλία σε 3;
-
Δηλαδή αν τους περίσσευαν γυμναστές δε θα υπήρχε παιδί στο σχολείο να περπατά..!! Όλα θα έτρεχαν από το πρωί έως το μεσημέρι.!!
:D ;D
-
Οι β αναθέσεις ειναι αναγκαίο κακό γιατι αυξάνει την ευελιξία ιδιαιτερα στην επαρχία που πολλες φορες τα σχολεια ειναι μικρα και απέχουν πολλα χιλιόμετρα το ενα με το αλλο. Τωρα οσον αφορα την ικανότητα να δίδαξεις αλλο αντικειμενο αυτο εξαρτάται σε πολυ μεγαλο βαθμό απο το ποσο θα ασχοληθεί καποιος με το αντικειμενο. Σαφώς και ενας φυσικός ειναι καλύτερος γνωστής της φυσικής απο το βιολογο και το αντίθετο για τη βιολογια. Μπορει ομως να διδάξει αξιοπρεπώς το μαθημα αν αφιερώσει αρκετό χρονο, αν ρωτάει συναδέλφους βιολογους και φυσικα επιμόρφωθει εργαστηριακά απο τους συναδέλφους των ΕΚΦΕ. Υπαρχει βεβαια και η ένσταση οτι αλλο μεράκι εχει για τη βιολογια ο βιολογος και αλλο ο Φυσικός και αυτο το καταλαβαίνουν οι μαθητες και το αντίστροφο. Αυτο δε μπορω να το αρνηθω. Για μενα ιδανικό θα ηταν να υπήρχε σε καθε ταξη έστω μια ωρα διαθεματικης προσέγγισης ΦΕ απο δυο διδάσκοντες στο εργαστήριο.
-
βεβαίως και είναι αναγκαίες. Αλλά μην τις επιδιώκουμε κιόλας. ΚΑι μπορούν να αλλάξουν. Γιατί βιολογία και όχι πχ μαθηματικά ή πληροφορική (μας είχαν τρελάνει με τα μαθηματικά στο παν/μιο. Προγραμματισμό κάναμε.
-
Αλλωστε στο εξωτερικό οι φυσικοι διδάσκουν και μαθηματικα. Παντως τα μαθηματικα γυμνασιου (δεν ξερω σίγουρα αν ειναι μονο της Α η όλου του γυμνασιου) υπαρχουν σαν β αναθεση αλλα σχεδον ποτε δε διδάσκονται απο φυσικους. Οσο για την πληροφορικη δεν ειναι γενικό προσόν των φυσικων. Αλλωστε οταν πηγαίναμε οι παλαιότεροι στο πανεπιστήμιο δεν υπήρχαν ουτε windows αλλα ουτε Internet και κάναμε κατι γλώσσες της πλάκας οπως pascal
-
Μαθηματικά όλοι οι ΠΕ04 έχουν δεύτερη ανάθεση στο γυμνάσιο, οπότε δεν υπάρχει θέμα. Πάντως αυτό με τις β' αναθέσεις και το πλαφόν δεν είναι προς όφελος των μαθητών. Ένας περιπλανώμενος καθηγητής έστω κι αν διδάσκει το μάθημα του, με τόσα τμήματα όσα έχουμε εμείς, με τα χρόνια γίνεται ένας κουρασμένος καθηγητής που δεν μπορεί να μάθει τους μαθητές του και δεν μπορεί να αποδώσει. Ο καθηγητής αλληλεπιδρά με τους μαθητές του όχι μόνο μέσα στην τάξη, αλλά και στα διαλείμματα και στα κενά και οι μαθητές τον εμπιστεύονται όταν τον βλέπουν κάθε μέρα κι όχι όταν τον βλέπουν δύο με τρεις φορές την εβδομάδα στο σχολείο.. Οι παλαιότεροι μόνιμοι έκαναν πολλά σφάλματα με το να παίρνουν αυτα που θέλουν και να μην λογαριάζουν την α ανάθεση του νέου συναδέλφου και μας οδήγησαν στον κατακερματισμό.. Το πλαφόν έγινε για καθαρά συντεχνιακούς λόγους, γιατί δεν μπορούσαμε να τα βρούμε μεταξύ μας και το αναθέσαμε στο κράτος!!! Μπράβο μας! Όποτε θέλουν μπορούν να πετάξουν και μια ειδικότητα έξω... Κάπου διάβασα ότι η πληροφορική χρειάζεται και η χημεία όχι στην καθημερινότητα των μαθητών... Αν όμως ήξεραν χημεία κάποια παιδιά δεν θα ζεσταίνονταν βάζοντας το μαγκάλι στο κλειστό δωμάτιο βρίσκοντας τραγικό θάνατο. Αύτος θα έπρεπε να είναι και ο στόχος μας στο γυμνάσιο.. όχι να προέτοιμάσουμε τους μαθητές μας για το λύκειο, αλλά να δώσουμε σε όλους τους μαθητές που θα συνεχίσουν ή όχι τις απαραίτητες γνώσεις για να αντιμετωπίσουν τον κόσμο... (άποψη μου πάντα)
Μα δεν εχουν ενα βιβλιο, ουτε κανει ο ιδιος καθηγητης τα 3 ξεχωριστα μαθηματα διοτι μονο το ενα απο αυτα εχει ως Α'αναθεση, αρα το μαθημα δεν ειναι ενοποιημενο σε τιποτα περα απο τη βαθμολογια!
Προφανώς δεν πρόκειται για ενοποιημένο μάθημα, αλλά δείχνει την τάση που υπάρχει...
Πάντως προς απάντηση στον προβληματισμό της συναδέλφισσας για το τι μπορεί να περιέχει ένα βιβλίο φ.ε. στην α γυμνασίου από χημεία και φυσική, νομίζω ότι οι καταστάσεις της ύλης, οι μετατροπές της, οι ιδιότητες των υλικών, η πυκνότητα με τη βοήθεια εργαστηρίου και phet και η διάκριση των μιγμάτων θα μπορούσαν άνετα να διδαχθούν.
Παραθέτω και ένα σύνδεσμο για το βιβλίου φυσικής της α' γυμνασίου στην Κύπρο, για να πάρετε μια ιδέα.. Δεν συμφωνώ όμως με τα κεφάλαια..
και παραθέτω και ένα σύνδεσμο για το βιβλίο φυσικής της α γυμνασίου της κύπρου. Δεν συμφωνώ με τα κεφάλαια, αλλά δίνει μια ιδέα...
http://www.schools.ac.cy/eyliko/mesi/themata/fysiki/didaktiko_yliko/a_gymnasiou/allo_yliko/a_gym_vivlio_mathiti_fysiki.pdf
-
Υπάρχει και εδώ μια πρόταση απο τον Α. Κασσετα που έχει ενδιαφέρον και που σε μια ημερίδα είχε αναφερθεί
http://users.sch.gr/kassetas/education.htm
-
Μαθηματικά όλοι οι ΠΕ04 έχουν δεύτερη ανάθεση στο γυμνάσιο, οπότε δεν υπάρχει θέμα. Πάντως αυτό με τις β' αναθέσεις και το πλαφόν δεν είναι προς όφελος των μαθητών. Ένας περιπλανώμενος καθηγητής έστω κι αν διδάσκει το μάθημα του, με τόσα τμήματα όσα έχουμε εμείς, με τα χρόνια γίνεται ένας κουρασμένος καθηγητής που δεν μπορεί να μάθει τους μαθητές του και δεν μπορεί να αποδώσει. Ο καθηγητής αλληλεπιδρά με τους μαθητές του όχι μόνο μέσα στην τάξη, αλλά και στα διαλείμματα και στα κενά και οι μαθητές τον εμπιστεύονται όταν τον βλέπουν κάθε μέρα κι όχι όταν τον βλέπουν δύο με τρεις φορές την εβδομάδα στο σχολείο.. Οι παλαιότεροι μόνιμοι έκαναν πολλά σφάλματα με το να παίρνουν αυτα που θέλουν και να μην λογαριάζουν την α ανάθεση του νέου συναδέλφου και μας οδήγησαν στον κατακερματισμό.. Το πλαφόν έγινε για καθαρά συντεχνιακούς λόγους, γιατί δεν μπορούσαμε να τα βρούμε μεταξύ μας και το αναθέσαμε στο κράτος!!! Μπράβο μας! Όποτε θέλουν μπορούν να πετάξουν και μια ειδικότητα έξω... Κάπου διάβασα ότι η πληροφορική χρειάζεται και η χημεία όχι στην καθημερινότητα των μαθητών... Αν όμως ήξεραν χημεία κάποια παιδιά δεν θα ζεσταίνονταν βάζοντας το μαγκάλι στο κλειστό δωμάτιο βρίσκοντας τραγικό θάνατο. Αύτος θα έπρεπε να είναι και ο στόχος μας στο γυμνάσιο.. όχι να προέτοιμάσουμε τους μαθητές μας για το λύκειο, αλλά να δώσουμε σε όλους τους μαθητές που θα συνεχίσουν ή όχι τις απαραίτητες γνώσεις για να αντιμετωπίσουν τον κόσμο... (άποψη μου πάντα)
Μα δεν εχουν ενα βιβλιο, ουτε κανει ο ιδιος καθηγητης τα 3 ξεχωριστα μαθηματα διοτι μονο το ενα απο αυτα εχει ως Α'αναθεση, αρα το μαθημα δεν ειναι ενοποιημενο σε τιποτα περα απο τη βαθμολογια!
Προφανώς δεν πρόκειται για ενοποιημένο μάθημα, αλλά δείχνει την τάση που υπάρχει...
Πάντως προς απάντηση στον προβληματισμό της συναδέλφισσας για το τι μπορεί να περιέχει ένα βιβλίο φ.ε. στην α γυμνασίου από χημεία και φυσική, νομίζω ότι οι καταστάσεις της ύλης, οι μετατροπές της, οι ιδιότητες των υλικών, η πυκνότητα με τη βοήθεια εργαστηρίου και phet και η διάκριση των μιγμάτων θα μπορούσαν άνετα να διδαχθούν.
Παραθέτω και ένα σύνδεσμο για το βιβλίου φυσικής της α' γυμνασίου στην Κύπρο, για να πάρετε μια ιδέα.. Δεν συμφωνώ όμως με τα κεφάλαια..
και παραθέτω και ένα σύνδεσμο για το βιβλίο φυσικής της α γυμνασίου της κύπρου. Δεν συμφωνώ με τα κεφάλαια, αλλά δίνει μια ιδέα...
http://www.schools.ac.cy/eyliko/mesi/themata/fysiki/didaktiko_yliko/a_gymnasiou/allo_yliko/a_gym_vivlio_mathiti_fysiki.pdf
Εγώ πάντως νομίζω είναι πολύ καλή ιδέα..
Χωρίς απαιτήσεις μαθηματικών, έχοντας κάνει αρκετά απο αυτά στο δημοτικο, είναι μια καλή πρόταση
-
Σε συνδυασμό με ενα νέο μαθημα με θεμα εφαρμοσμένα μαθηματικα-μαθηματική φυσικη η παραπανω πρόταση θα ηταν ιδανικη. Για να μπορέσει να δομηθεί σωστά το υπόβαθρο της φυσικής ειναι αναγκαία η αναδιαμόρφωση των μαθηματικων στο γυμνασιο προς την κατεύθυνση των εφαρμοσμενων μαθηματικων
-
Η πρόταση του Κασσέτα είναι ενδιαφέρουσα. Φυσικοχημεία μέσα από την καθημερινή ζωή. Αντίθετα, το θέμα της μαθηματικής φυσικής είναι και πρέπει να είναι κατά τη γνώμη μου μακριά από τη φιλοσοφία του υποχρεωτικού προγράμματος σπουδών για τις φ.ε. στο γυμνάσιο. Οι μαθητές δεν έχουν ανάγκη από άλλο ένα μάθημα μαθηματικών, αλλά η ύλη των μαθηματικών πρέπει να ανακατανεμηθεί, ώστε π.χ. να μπορούν να λύσουν τον τύπο της πυκνότητας ως προς m ή d ήδη από την πρώτη γυμνασίου και να μη μας κοιτούν περίεργα στη δευτέρα γυμνασίου. Άλλωστε πολλές φορές η ποιοτική εξήγηση ενός φαινόμενου είναι απείρως πιο δύσκολη από το να στηριχτεί κανείς σε ένα τύπο και να βγάλει συμπεράσματα και απαιτεί βαθιά γνώση του αντικειμένου...
-
Αυτο ακριβώς υποστηρηξα εν τέλει . Ανακατανομη των μαθηματικων με πιο εφαρμοσμενο χαρακτηρα
-
Το πλαφόν έγινε για καθαρά συντεχνιακούς λόγους, γιατί δεν μπορούσαμε να τα βρούμε μεταξύ μας και το αναθέσαμε στο κράτος!!!
Οχι, το πλαφον εγινε για ολες τις ειδικοτητες, οχι μονο τους ΠΕ04. Η
-
Αυτο ακριβώς υποστηρηξα εν τέλει . Ανακατανομη των μαθηματικων με πιο εφαρμοσμενο χαρακτηρα
Ακριβώς! Ακόμα και τα λίγα παιδιά που γνωρίζουν μαθηματικά δεν ξέρουν να τα εφαρμόζουν στην καθημερινότητά τους!
-
Παράκληση να μην γίνεται σχεδόν κάθε νήμα πεδίο αντιπαράθεσης μεταξύ ειδικοτήτων ή κλάδων.
Το συγκεκριμένο θέμα αφορά τη Φυσική στο γυμνάσιο και βρίσκεται στον πίνακα Σχολικά μαθήματα Γυμνασίου.
-
Στο τελικό ωρολόγιο πρόγραμμα για το γυμνάσιο έχει μπει φυσική 1 ωρα στην α ταξη. Έχει κανείς ιδέα για την ύλη του? Εχει βγεί κάποιο βιβλίο?
(http://www.alfavita.gr/arthron/%CF%83%CE%B7%CE%BC%CE%B1%CE%BD%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AD%CF%82-%CE%B1%CE%BB%CE%BB%CE%B1%CE%B3%CE%AD%CF%82-%CF%83%CF%84%CE%BF-%CF%84%CE%B5%CE%BB%CE%B9%CE%BA%CF%8C-%CF%89%CF%81%CE%BF%CE%BB%CF%8C%CE%B3%CE%B9%CE%BF-%CF%80%CF%81%CF%8C%CE%B3%CF%81%CE%B1%CE%BC%CE%BC%CE%B1-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CE%B3%CF%85%CE%BC%CE%BD%CE%B1%CF%83%CE%AF%CE%BF%CF%85)
-
Οχι δεν εχει βγει βιβλιο και δε βλεπω να βγαινει. Κατι μου λεει ομως οτι θα χρησιμοποιηθούν απο το παλιό βιβλιο τα κεφάλαια της θερμότητας-θερμοκρασίας
-
Διότι ως γνωστόν η θερμότητα είναι το πρώτο κεφάλαιο φυσικής που διδάσκεται σε όλα τα σχολεία/πανεπιστήμια του κόσμου! ::)
Πρώτα έπρεπε να καθορίσουν την ύλη, μετά να γίνει διαγωνισμός και επιλογή για το νέο βιβλίο και μετά να το εισάγουν ως μάθημα (άρα τουλάχιστον 1 χρόνο μετά τη "διαβούλευση").
-
Οχι δεν εχει βγει βιβλιο και δε βλεπω να βγαινει. Κατι μου λεει ομως οτι θα χρησιμοποιηθούν απο το παλιό βιβλιο τα κεφάλαια της θερμότητας-θερμοκρασίας
Από τη στιγμή που ήθελαν να αλλάξουν το πρόγραμμα θα έπρεπε να είχαν κάνει οργανωμένες δουλειές και να έφτιαχναν ένα άλλο βιβλίο για την Α γυμνασίου!
-
Απλά απαράδεκτη η μία ώρα φυσικής στην Α' γυμνασίου, έπρεπε να είναι οπωσδήποτε 2 ωρο.
-
Ελα ντε για ποιο λογο ώστε να ειναι σε ολες τις τάξεις οι ΦΕ 6ωρες?προφανως θα ειναι ενα εισαγωγικό μαθημα περι ανέμων και υδάτων. Θεωρω παντως δεδομένη την ύλη θερμότητα-θερμοκρασία
-
Και στη
-
Συνάδελφε Giorgos-Effie από τη στιγμή που είναι εργαστηριακά μαθήματα θα έπρεπε να ίσχυε αυτό που αναφέρεις! Αλλά με την προϋπόθεση όλοι οι συνάδελφοι να έκαναν όλες τις προβλεπόμενες εργαστηριακές ασκήσεις!
-
Αυτό που πρότεινε η ΕΕΦ για υποχρεωτικό δίωρο εργαστήριο θα ηταν το ιδανικό. Οχι βεβαια για το λυκειο αλλα για το γυμνασιο. Ενα δίωρο εργαστήριο ΦΕ σε καθε ταξη που να εχει βαθμό σαν κανονικό μαθημα με δυο εκπαιδευτικούς για πανω απο 17 άτομα. Αλλα αυτο σε μια αλλη χωρα και σε αλλα εκπαιδευτικά συστηματα...
-
Γιατί όχι υποχρεωτικά εργαστήρια και στο λύκειο; Σε όλες τις νορμάλ χώρες γίνονται, εδώ πρέπει να απομνημονεύουν εκατοντάδες σελίδες μόνο θεωρία και ασκησειολογία;
Έχουν καταντήσει τη φυσική (και τη χημεία) σε φροντιστηριακά μαθήματα επίλυσης ασκήσεων.
-
Πολύ σωστά το θέτεις, αυτοί όμως έχουν τη διάθεση να το κάνουν;
-
Μαθαίνουν μόνο τα μαθηματικά της φυσικής και της χημείας! Την ουσία όμως όχι!
-
Όταν οι πολιτικοί μιλάνε για φινλανδίες και λοιπά συστήματα, δεν βρέθηκε έστω ένας εκπρόσωπος εκπαιδευτικών (π.χ. ολμε) να τους αναφέρει ΚΑΙ αυτό το θέμα.
Προφανώς δεν τους νοιάζει (κανένας από τους δύο παραπάνω δηλαδή) η ουσία, αλλά οι αριθμοί.
Π.χ. τώρα αυτό το θέμα με τη φυσική στην α΄γυμνασίου πώς προέκυψε από το πουθενά, και χωρίς κατάλληλη προετοιμασία;
Ποιο "διαμάντι" έχει αυτές τις ιδέες άραγε; Μήπως ξέρουμε κανένα όνομα (συμβούλου κλπ) που πετάει τέτοιες προτάσεις στο υπουργείο; Έτσι από περιέργεια.. να τον γνωρίσουμε τον άνθρωπο...
Υ.Γ. Σωστά λέει ο KONSTANTINOS30, "υπολογιστική" φυσική και χημεία διδάσκονται. Καμία (άντε ελάχιστη, και ανάλογα τον διδάσκοντα) εμβάθυνση στην ουσία της φύσης και των νόμων που την περιγράφουν. Δυστυχώς, πραγματική φυσική (και χημεία) θα διδαχθεί κάποιος στο παν/μιο, κι εκεί με προβλήματα βέβαια.
-
Μηπως να αφήναμε για μια φορα τις διάφορες ολοι οι ΠΕ04 και να απαιτήσουμε ριζικές μεταρρυθμίσεις στις ΦΕ? αυτα επρεπε να ειχαν γινει τουλαχιστον στη διαβούλευση του νέου Λυκείου. Ειχαμε ποτε μια ουσιαστική πρόταση εναια για τις ΦΕ η ειναι τοσο δύσκολο να τα βρούμε μεταξυ μας?
-
Καταρχήν giokspy δεν έχουμε να χωρίσουμε κάτι όλοι οι των ΦΕ.. Απεναντίας θέλουμε να βελτιώσουμε το επίπεδο των ΦΕ! Και αυτό πιστεύω ότι θα γίνει με πολλά πειράματα όπου οι μαθητές θα πειραματίζονται και θα παρατηρούν έτσι ώστε να νιώθουν και αυτοί μικροί επιστήμονες! Και γιατί όχι να μη βγάζουν μόνοι τους τα συμπεράσματα!
-
Και τι θα λέμε στα παιδιά της Α Γυμνασίου από σήμερα και μετά;
Υπάρχει καμία πληροφόρηση σχετικά με το αναλυτικό πρόγραμμα;
-
Τελικά έδωσαν βιβλίο φυσικής για την Α γυμνασίου;
-
Οχι. Εδωσαν το παλιο. Ακομα τιποτα απο οδηγιες
Μαλλον θα κανουμε στην Α την ενοτητα 2 θερμοτητα και στη
-
http://blogs.sch.gr/psaranto/files/2013/09/ODHGIES-FYSIKH-A-GYM.pdf
-
Αυτο αφορα την περιοχη. Οι μαθητες ελαχιστα γνωριζουν απο αυτα που υποτιθεται διδαχθηκαν στο δημοτικο. Με αλλα λογια να κανουμε επαναληψη τα βιβλια του δημοτικου?
-
ναι μεν αφορά την περοχή αλλά είναι και ένας μπούσουλας για το τι θα κάνουμε όταν ΚΑΝΕΝΑΣ δεν λέει τίποτα.......
-
το εχω ψαξει, την φυσικη του δημοτικου, με πολλα πειραματα. Εχω ηδη παρει τα βιβλια αυτα απο το δημοτικο, παιδια, ΕΙΝΑΙ ΔΙΑΜΑΝΤΙΑ. με την διαφορα οτι εχει πολυ πυκνη γνωση και πιστευω οτι θελει επιλογη στο πως θα αναφερθεις σε καθε κεφαλαιο.
-
καλή πρόταση ...
http://www.schools.ac.cy/eyliko/mesi/themata/fysiki/a_gymnasiou_allo_yliko.html
-
@steliosgr
ειναι απο την Κυπρο ο συνδεσμος; ναι φαινεται καλη προταση
-
καλή πρόταση ...
http://www.schools.ac.cy/eyliko/mesi/themata/fysiki/a_gymnasiou_allo_yliko.html
Είναι πολύ καλό! :)
-
Συνάδελφοι ξεκινήσατε να διδάσκετε φυσική στην Α γυμνασίου; Με ποια ενότητα ξεκινήσατε;
-
Λογω απεργιας δε νομιζω οτι ξεκινησε να διδασκεται κατι. Εγω παντως εχω σκοπο να ξεκινησω με τη δευτερη ενοτητα του βιβλιου της β γυμνασιου.
-
Και ασκήσεις θα δίνετε εσείς;;
Από που θα διαβάζουν;
-
Λογικα θα δωσει οδηγιες το υπουργειο εντος των ημερων. Ασκησεις ουτως η αλλως δικες μου κανω αν και στην Α γυμνασιου θελει παρα πολυ απλα πραγματα. Ουσιαστικα αυτα που καναμε παλιοτερα στην
-
Αυτά που πολλές φορές σε εμάς φαίνονται πολύ απλά, στα μικρά παιδάκια φαίνονται βουνό!
Πόσο μάλλον όταν δεν έχουν βιβλίο να διαβάζουν!
-
Οντως και τα πρωτακια ουσιαστικα ειναι ακομα στο πνευμα του δημοτικου. Δεν ειναι καθολου ευκολη η διδασκαλια
-
-
Πειραματα
-
Σε τηλεφωνική επικοινωνία με σύμβουλο μου είπε
να μιλήσω για τις φυσικές επιστήμες και την επιστημονική μέθοδο,
να τους πω για τα βασικά μεγέθη και τις μετατροπές μεγεθών που άκουσαν στο δημοτικό αλλά ακόμα δυσκολεύονται,
να πούμε για τις μετρήσεις μεγεθών
ενώ εγώ πρότεινα να κάνω τις δύο πρώτες εργαστηριακές ασκήσεις της β γυμνασίου
Κατάλαβα πως θα κάνουμε τα εισαγωγικά της β γυμνασίου αρχικά και ως τότε ας ελπίσουμε πως θα έρθει το αναλυτικό πρόγραμμα
-
ΤΑ παιδιά σε αυτή την ηλικία αντιλαμβάνονται καλύτερα τις φυσικές επιστήμες μόνο μέσα από βιώματα και παρατηρήσεις!
-
Οδηγίες για το μάθημα της Φυσικής στην Α' Τάξη Ημερησίου και Εσπερινού Γυμνασίου για το σχ. έτος 2013-2014 (http://www.pde.gr/index.php?page=6843)
-
Οι οδηγίες λένε για συγγραφική ομάδα και φύλλα εργασίας. Εχουν δοθεί βιβλία; ή υπάρχουν κάπου;
-
Μόλις το διαβασα. Η ιδεα γενικα καλη αλλα η υλοποιηση της ιδιαιτερα δυσκολη και το βλεπω να γινεται η ωρα του παιδιου. Διδακτεα υλη θα εχει? Θα εξεταζεται γραπτα η δεν θα αξιολογηται?
-
ΤΑ παιδιά σε αυτή την ηλικία αντιλαμβάνονται καλύτερα τις φυσικές επιστήμες μόνο μέσα από βιώματα και παρατηρήσεις!
Σχετικό είναι αυτό.. ο Λαντάου στα 14 είχε ήδη τελειώσει το σχολείο και ήταν πρωτοετής φοιτητής (στα 21 με διδακτορικό). Οκ ακραία περίπτωση, για τους οποίους θα έπρεπε να προβλέπεται ταχύρυθμη προαγωγή κλπ (δεν ξέρω τι ακριβώς ισχύει σήμερα στη χώρα μας). Αλλά η ουσία είναι ότι στα 12 μπορούν και αντιλαμβάνονται μια χαρά μαθηματικές έννοιες, μέχρι ενός επιπέδου φυσικά. Όχι άλλα βιβλία-κόμιξ με σταυρόλεξα κλπ (βλ. βιβλίο
-
Το θέμα είναι να τους περάσουμε την αγάπη για τις φυσικές επιστήμες, αυτήν που έχουμε και μεις γιατί τα σημερινά παιδιά δεν έχουν συνηθίσει να ζορίζονται διερευνώντας έννοιες σε βάθος, κάτι που απαιτείται στη φυσική. Είναι ωραία ιδέα τα πειράματα αλλά τι ακριβώς θα κάνουμε;
Επίσης στις οδηγίες δίνει ένα site http://micro-kosmos.uoa.gr/gr/gr-index.htm
αλλά δε βρίσκω πουθενά φύλλα εργασιών, κάπου αναφέρει ότι θα δοθούν φύλλα εργασιών για τον καθηγητή...
Μήπως κάποιοι πιο έμπειροι που έχουν ήδη κάνει τα πρώτα μαθήματα να μας δώσουν μερικές κατευθύνσεις; Αύριο θα ξεκινήσω με το πρώτο μάθημα... Λέω να ξεκινήσω με τα φυσικά φαινόμενα- φυσικά μεγέθη.....
Οι υποδείξεις σας θα μου είναι πολύτιμες!
-
Οδηγίες για το μάθημα της Φυσικής στην Α' Τάξη Ημερησίου και Εσπερινού Γυμνασίου για το σχ. έτος 2013-2014
http://www.pde.gr/index.php?page=6843 (http://www.pde.gr/index.php?page=6843)
-
Δείχνει σαν μια συνέχεια των Φυσικών από το Δημοτικό.
-
Σύμφωνα με το [img]Ινστιτούτο Τεχνολογίας Διόφαντος έχει ολοκληρωθεί η συγγραφή του σχολικού βιβλίου Φυσικής Α' Γυμνασίου (αφού έχουν ανακοινωθεί και τα Κεφάλαια του βιβλίου).
-
Και θα δωθει φετος στα σχολεια η πολλα ζηταμε ?
-
Ε ναι, θα δοθει. και το βιβλιο και τα παντα ολα. κατσε να δουμε που θαμαστε.
αυτο το link http://micro-kosmos.uoa.gr/gr/gr-index.htm δεν ειναι σε λειτουργια.
θα λειτουργησει ομως.... ???
-
Εγώ θεωρώ ότι και κάποιο μικρό πειραματάκι θα τους ενεργοποιούσε το ενδιαφέρον για τις φυσικές επιστήμες!
-
Επειδή δεν είμαι καθηγητής Φυσικής μπορεί κάποιος να με ενημερώσει αν έχει ερθει το βιβλίο;
-
KONSTANTINOS30 ακόμα καλύτερα θα ήταν να γίνει μια σειρά πειραμάτων στη διάρκεια της χρονιάς, ώστε μετά από κάθε πείραμα να γίνεται η ανάπτυξη της αντίστοιχης θεωρίας, με ήπια εισαγωγή και σε ποσοτικές, μαθηματικές έννοιες.
Το πρόβλημα στην εφαρμόγη θα είναι το "πείραμα" (είτε λόγω ανεπάρκειας εργαστηριακού εξοπλισμού, είτε λόγω ανεπάρκειας αρκετών διδασκόντων).
-
KONSTANTINOS30 ακόμα καλύτερα θα ήταν να γίνει μια σειρά πειραμάτων στη διάρκεια της χρονιάς, ώστε μετά από κάθε πείραμα να γίνεται η ανάπτυξη της αντίστοιχης θεωρίας, με ήπια εισαγωγή και σε ποσοτικές, μαθηματικές έννοιες.
Το πρόβλημα στην εφαρμόγη θα είναι το "πείραμα" (είτε λόγω ανεπάρκειας εργαστηριακού εξοπλισμού, είτε λόγω ανεπάρκειας αρκετών διδασκόντων).
μήπως θα ήταν καλύτερα να πραγματοποιείται πρώτα μια θεωρητική εισαγωγή και να έπεται το πείραμα ώστε να έχουν ακούσει προηγουμένως 2-3 πράγματα τα παιδιά;
-
Θεωρώ ότι μέσα από το πείραμα μπορούν να καταλάβουν καλύτερα τη θεωρία!
Γι' αυτό σε κάποιες ενότητες όπου υπάρχει αυτή η δυνατότητα, να ξεκινάμε από τα πειράματα!!
-
μήπως θα ήταν καλύτερα να γίνεται μια θεωρητική εισαγωγή και έπειτα να πραγματοποιείται το πείραμα ώστε να έχουν ακούσει προηγουμένως 2-3 πράγματα πριν τα παιδιά;
Υπάρχουν διάφορες προσεγγίσεις, αλλά αν δεν θέλεις να ρίξεις τα παιδιά κατευθείαν στα βαθιά, και παράλληλα θέλεις να τους κεντρίσεις το ενδιαφέρον, επιλέγεις το πείραμα. Οπότε, θα ενδιαφερθούν περισσότερο στην αρχή, ίσως κατανοήσουν καλύτερα το φυσικό φαινόμενο που παρατηρούν και μετρούν, και τελικά θα κατανοήσουν πιο εύκολα την αντίστοιχη θεωρία.
Αυτά για τις μικρές τάξεις. Γενικά, το ζήτημα της σωστής διδασκαλίας των φυσικών επιστημών (και ανάλογα την ηλικιακή κατηγορία) προβληματίζει δεκαετίες τους ειδικούς της διδακτικής φ.ε. παγκόσμια. Αν και φοβάμαι ότι στην Ελλάδα προβληματίζει ελάχιστους (ειδικά στο υπουργείο), απλά "δε βαριέσαι αδερφέ.. η ύλη να βγει μωρέ!"
-
Θεωρώ ότι μέσα από το πείραμα μπορούν να καταλάβουν καλύτερα τη θεωρία!
Γι' αυτό σε κάποιες ενότητες όπου υπάρχει αυτή η δυνατότητα, να ξεκινάμε από τα πειράματα!!
Συμφωνώ απόλυτα! Δεν πρέπει να μαθαίνουν οι μαθητές απέξω τους ορισμούς. Πρέπει να τα καταλαβαίνουν πρώτα! Θα προτείνω στους διδάσκοντες φυσικής α' γυμνασίου να διαβάζουν το υλικό για την διδασκαλία που έχει δημοσιεύσει το Υπουργείο.
-
Για το παραπανω τελικα οι αποψεις διιστανται. Καποιοι υποστηριζουν οτι πρεπει να προηγηται μια θεωρητικη εισαγωγη και μετα το πειραμα ως επιβεβαιωση και καποιοι αλλοι την καθοδηγουμενη πειραματικη ανακαλυψη της θεωριας.
Το δευτερο αν και δυσκολοτερο θεωρω οτι ειναι εποικοδομητικοτερο
Αν και φοβάμαι ότι στην Ελλάδα προβληματίζει ελάχιστους (ειδικά στο υπουργείο), απλά "δε βαριέσαι αδερφέ.. η ύλη να βγει μωρέ!"
Αυτο ειναι το μονο σιγουρο. Περα απ'το να βγει η υλη των πανελληνιων το Υπουργειο δεν ενδιαφερεται καν αν γινονται μαθηματα στη διαρκεια του ετους
-
Μην ξεχνάμε συνάδελφοι ότι οι μαθητές στην Α γυμνασίου δεν έχουν φτάσει στα ανώτερα επίπεδα σκέψης!
-
Υπάρχουν διάφορες προσεγγίσεις, αλλά αν δεν θέλεις να ρίξεις τα παιδιά κατευθείαν στα βαθιά, και παράλληλα θέλεις να τους κεντρίσεις το ενδιαφέρον, επιλέγεις το πείραμα. Οπότε, θα ενδιαφερθούν περισσότερο στην αρχή, ίσως κατανοήσουν καλύτερα το φυσικό φαινόμενο που παρατηρούν και μετρούν, και τελικά θα κατανοήσουν πιο εύκολα την αντίστοιχη θεωρία.
Αυτά για τις μικρές τάξεις. Γενικά, το ζήτημα της σωστής διδασκαλίας των φυσικών επιστημών (και ανάλογα την ηλικιακή κατηγορία) προβληματίζει δεκαετίες τους ειδικούς της διδακτικής φ.ε. παγκόσμια. Αν και φοβάμαι ότι στην Ελλάδα προβληματίζει ελάχιστους (ειδικά στο υπουργείο), απλά "δε βαριέσαι αδερφέ.. η ύλη να βγει μωρέ!"
Δεν έχεις άδικο,το είπα με το σκεπτικό ότι αν κάνεις μια εισαγωγή περιγράφοντας απλά το τι θα ακολουθήσει ως πείραμα ίσως είναι καλύτερα.σκέψου ότι και εμείς ακόμη κάνοντας εργαστήριο στην σχολή δεν κάναμε πρώτα το εργαστήριο,αλλά την θεωρία.βέβαια δεν πρέπει να συγκρίνουμε επίπεδα... :)
οι οδηγίες από το υπουργείο αναφέρει πρώτα εργαστήριο και μετά θεωρία;ή δεν υπάρχουν οδηγίες;
-
Για το παραπανω τελικα οι αποψεις διιστανται. Καποιοι υποστηριζουν οτι πρεπει να προηγηται μια θεωρητικη εισαγωγη και μετα το πειραμα ως επιβεβαιωση και καποιοι αλλοι την καθοδηγουμενη πειραματικη ανακαλυψη της θεωριας.
Το δευτερο αν και δυσκολοτερο θεωρω οτι ειναι εποικοδομητικοτερο
Αυτο ειναι το μονο σιγουρο. Περα απ'το να βγει η υλη των πανελληνιων το Υπουργειο δεν ενδιαφερεται καν αν γινονται μαθηματα στη διαρκεια του ετους
...???!!! :o
-
Φυσική με πειράματα.
Πιστεύετε ότι ένας Μαθηματικός μπορεί να διδάξει το μάθημα αυτό;
-
Αυτο αναρωτιομουν και γω γιατι ειχα ακουσει την αποψη οτι το μαθημα μπηκε σαν μονοωρο για να συμπληρωνουν οι μαθηματικοι. Με την αναλογη επιμορφωση και αρκετη ενασχοληση νομιζω οτι μπορει.
Δεν ειναι ομως και το πιο ευκολο αντικειμενο για να διδαξει
-
Φυσική με πειράματα.
Πιστεύετε ότι ένας Μαθηματικός μπορεί να διδάξει το μάθημα αυτό;
Έστω ότι έχουμε εργαστηριακό εξοπλισμό. Τότε με απλό συλλογισμό καταλήγουμε στα πειραματικά δεδομένα. ο.ε.δ. :P
-
υπαρχει κ το "ηλεκτρονικο εργστηριο". μεσω πλατφορμας οπου βλεπεις κ σχολιαζεις.
αν στους πε04 βαλουν τους μαθηματικους ας βαλουν κ τους φιλολογους για καμια ορθογραφικη διορθωση. ΟΛΟΙ ΣΤΟ ΡΙΓΚ ΧΩΡΑΝΕ!
-
Όσο κι αν είναι πειράματα για παιδιά Α γυμνασίου, δεν είναι μόνο το πείραμα ως επίδειξη!
Είναι και οι ερωτήσεις και οι επεξηγήσεις που πρέπει να δοθούν!
Θεωρώ ότι οι μαθηματικοί δεν θα είναι σε θέση να ανταπεξέλθουν σε κάτι τέτοιο!
-
Δεν νομίζω πως θα μπορούσε να μπει μαθηματικός.
βέβαια ας περιμένουμε να δούμε τις αναθέσεις-αν δεν εχουν βγει ήδη.
Σε προσομοιώσεις με υπολογιστή έχουν εμπειρία οι Φυσικοί(υποθέτω και οι υπόλοιποι ΠΕ04.x)
σε εμάς στα Εργαστήρια 1ου έτους είχαμε,ανάμεσα στα άλλα πειράματα, δύο προσομοιώσεις Μηχανικής:κίνηση σε πλάγιο και οριζόντιο επίπεδο και προσομοίωση βολής σε κενό και ρευστό(αέρα,υγρό).
-
http://micro-kosmos.uoa.gr/gr/gr-index.htm
λειτουργεί
καλή αρχή
-
http://micro-kosmos.uoa.gr/gr/gr-index.htm
λειτουργεί
καλή αρχή
Σαν μαθηματικός λέω οτι καλύτερα είναι να μπαίνει φυσικός! Ο καθένας στο μάθημά του. ;)
-
http://micro-kosmos.uoa.gr/gr/gr-index.htm
λειτουργεί
καλή αρχή
με μία γρήγορη ματιά νομίζω ότι είναι πολύ καλό και στο επίπεδο των παιδιων.
Καλή ιδέα το πείραμα στην τάξη αυτή ...
-
Σίγουρα ειναι καλύτερα να κάνεις το μάθημά σου και ποιος δεν θέλει!
Αλλά καμιά φορά αναγκάζεται ο μαθηματικός να κάνει φυσική και ο φυσικός να κάνει μαθηματικά στο γυμνάσιο ή όλα τα άλλα των ΠΕ04χ.
Ας βοηθήσουμε ο ένας τον άλλον για να κάνουμε τη ζωή στην τάξη πιο εύκολη!
-
Εννοείται οτι σε απομακρυσμένα σχολεία με λίγους καθηγητές, σε μικρά νησιά κλπ, μπορεί άνετα να καλύψει η μία ειδικότητα την άλλη, στο Γυμνάσιο. Σε μεγαλύτερα σχολεία όμως καλύτερα είναι καθένας στο μάθημά του (σε καμμία περίπτωση δεν αναφέρομαι στις εσωτερικές αναθέσεις των ΠΕ04, αλλά μόνο σε "αλληλοκαλύψεις" ΠΕ03 - ΠΕ04).
-
Εννοείται οτι σε απομακρυσμένα σχολεία με λίγους καθηγητές, σε μικρά νησιά κλπ, μπορεί άνετα να καλύψει η μία ειδικότητα την άλλη, στο Γυμνάσιο. Σε μεγαλύτερα σχολεία όμως καλύτερα είναι καθένας στο μάθημά του (σε καμμία περίπτωση δεν αναφέρομαι στις εσωτερικές αναθέσεις των ΠΕ04, αλλά μόνο σε "αλληλοκαλύψεις" ΠΕ03 - ΠΕ04).
Προφανώς σε απομακρυσμένα μέρη πρέπει να γίνεται ό,τι είναι δυνατό με δεύτερες αναθέσεις κλπ.
Αλλά στην ιδανική περίπτωση, σε αστικές περιοχές, θα έπρεπε ο ΠΕ04 να σπάσει σε ξεχωριστούς κλάδους. Μόνο για οικονομίστικους λόγους δεν γίνεται, τι να κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλό μας τώρα.. Αυτά με παρόμοιους ενιαίους κλάδους τύπου ΠΕ04 γίνονται και σε άλλες χώρες (για παρόμοιους λόγους κιόλας).
-
βγηκαν τα βιβλια
-
Που μπορούμε να τα δούμε;;
-
Εδώ:
http://www.pde.gr/index.php?page=6871
-
Στην ουσία δεν είναι το βιβλιο αλλά τα φύλλα εργασίας μαζεμένα
-
Μα βιβλίο είναι αλλά σε ψηφιακή μορφή!!
-
Πολύ ενδιαφέρον τελικά η φυσική στην Α Γυμνασίου, αλλά από ότι μαθαίνω το μάθημα το παίρνουν οι μαθηματικοί ακόμα και στην Αθήνα. Δυστυχώς.
-
Πολύ ενδιαφέρουσα.. η φυσική!
Το βιβλίο βασικά ΔΕΝ είναι φυσικής. Λογικό, αφού ο κύριος "συγγραφέας" είναι ο Καλκάνης, που δεν είναι "καθαρόαιμος" φυσικός πια, μιας και ασχολείται περισσότερο με την παιδαγωγική.
-
Η πρώτη εντύπωση καλή από το βιβλίο του μαθητή.
Σε μια ειδική έκδοση των φύλλων εργασίας –μόνο για τον εκπαιδευτικό– υπάρχουν ενδεικτικές πειραματικές μετρήσεις και ενδεικτικές απαντήσεις σε όλα τα πειράματα και τα ερωτήματα, συγκεντρωτικός πίνακας των απαιτούμενων υλικών και οργάνων για όλα τα φύλλα εργασίας, πρόσθετες οδηγίες για τη βέλτιστη δυνατή διεξαγωγή της εκπαιδευτικής διαδικασίας κάθε θεματικής ενότητας, καθώς και επιπλέον ερωτήσεις/απαντήσεις βοηθητικές για την αξιολόγηση των μαθητών.
Αυτό το βιβλίο βγήκε; Το βρήκε κάποιος;
-
Σε pdf υπάρχει εδώ (http://ebooks.edu.gr/2013/books-pdf.php?course=DSGYM-A120).
Σε hard copy δεν νομίζω να έχει κυκλοφορήσει ακόμη.
-
Αυτές είναι κάποιες γενικες οδηγίες για το καθηγητή. Θα βγάλουν και αλλο που θα έχει μεσα αυτα που αναφέρω.
-
Αυτές είναι κάποιες γενικες οδηγίες για το καθηγητή. Θα βγάλουν και αλλο που θα έχει μεσα αυτα που αναφέρω.
δεν είναι ολοκληρωμένη δηλαδή η ανάρτηση τους...;
ευχαριστώ για την διευκρίνιση.
μήπως γνωρίζουμε πότε περίπου να το αναμένουμε;
-
Μήπως ξέρει κάποιος που μπορώ να βρω απαντήσεις στα φύλλα εργασίας;; Έχει βγει κάτι;
-
Έχει βγει βοήθημα από την Ελληνοεκδοτική. 12
-
Συνάδελφοι τελικά έχουν βγάλει βιβλίο για τη φυσική Α γυμνασίου;
-
Το βιβλιο έχει βγει εδώ και μήνες και έχει μοιραστει στα σχολεια.
-
Μήπως ξέρει κάποιος που μπορώ να βρω απαντήσεις στα φύλλα εργασίας;; Έχει βγει κάτι;
Σε αυτό το site μπορεις να βρεις τις απαντήσεις. Δεν ξέρω όμως αν έχει τις απαντήσεις σε όλα τα φύλλα εργασίας.
http://micro-kosmos.uoa.gr/gr/gr-index.htm
-
Συνάδελφοι τελικά έχουν βγάλει βιβλίο για τη φυσική Α γυμνασίου;
Δείτε και το νήμα (http://www.pde.gr/ΦÏ
Ïική ÎÎÎÏ
μναÏίοÏ
) του Διονύση Μάργαρη
και εδώ (http://fysikapeiramatika.blogspot.gr/2013/11/blog-post_20.html)
-
Δείτε και το νήμα (http://www.pde.gr/Φυσική Α΄Γυμνασίου) του Διονύση Μάργαρη
και εδώ (http://fysikapeiramatika.blogspot.gr/2013/11/blog-post_20.html)
-
-
Σε ευχαριστούμε dpa2006!