Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Αδιόριστοι Εκπαιδευτικοί => Πίνακες αναπληρωτών - Εξετάσεις ΑΣΕΠ => Κλάδος ΠΕ16 Μουσικών => Μήνυμα ξεκίνησε από: ΠΕ 16.01 στις Αυγούστου 02, 2013, 10:49:02 am
-
http://www.alfavita.gr/arthron/%CE%B1%CE%BB%CE%BB%CE%AC%CE%B6%CE%B5%CE%B9-%CF%84%CE%BF-%CF%89%CF%81%CE%BF%CE%BB%CF%8C%CE%B3%CE%B9%CE%BF-%CF%80%CF%81%CF%8C%CE%B3%CF%81%CE%B1%CE%BC%CE%BC%CE%B1-%CF%84%CF%89%CE%BD-%CE%B3%CF%85%CE%BC%CE%BD%CE%B1%CF%83%CE%AF%CF%89%CE%BD-%CE%B1%CF%80%CF%8C-%CF%84%CE%BF-%CF%83%CE%B5%CF%80%CF%84%CE%AD%CE%BC%CE%B2%CF%81%CE%B9%CE%BF
http://www.alfavita.gr/sites/default/files/u47/2813a1.jpg
Η μουσική θα διδάσκεται μόνο στην Α' Γυμνασίου (2 ώρες) ...
:'( :-[
-
Η Πληροφορική γίνεται 2ωρη..Αν το τμήμα σπάσει και οι μισοί κάνουν θεωρία και οι άλλοι μισοί εργαστήριο μιλάμε για διπλασιασμό ωρών και διπλασιασμό οργανικών...θα γίνει όμως έτσι???
-
Το τμήμα μπορεί να σπάει και με άλλο μάθημα (π.χ. με project?). Εάν δουλέψει όπως στα πιλοτικά θα είναι όλο το τμήμα στο εργαστήριο με δύο καθηγητές και συνεχόμενο δίωρο.
-
Το project το διαλέγουν τα παιδιά και γίνονται όλα ταυτόχρονα ;)
-
Το τμήμα μπορεί να σπάει και με άλλο μάθημα (π.χ. με project?). Εάν δουλέψει όπως στα πιλοτικά θα είναι όλο το τμήμα στο εργαστήριο με δύο καθηγητές και συνεχόμενο δίωρο.
Μακάρι να είναι έτσι! Αν όχι..την κάτσαμε την βάρκα!
-
Η Πληροφορική γίνεται 2ωρη..Αν το τμήμα σπάσει και οι μισοί κάνουν θεωρία και οι άλλοι μισοί εργαστήριο μιλάμε για διπλασιασμό ωρών και διπλασιασμό οργανικών...θα γίνει όμως έτσι???
φεύγει όμως από το γενικό λύκειο η πληροφορικής (μονο 2 ωρες α λυκείου μένουν)....
-
Πρέπει να δούμε πρώτα και τις σχετικές αναθέσεις αυτού του νέου "Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνιών". Μην το δένετε οτι θα το έχουν μόνο οι ΠΕ19-20....
-
Πρέπει να δούμε πρώτα και τις σχετικές αναθέσεις αυτού του νέου "Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνιών". Μην το δένετε οτι θα το έχουν μόνο οι ΠΕ19-20....
ήδη το μάθημα γινότανε σε πιλοτικά γυμνάσια με μοναδική ανάθεση στους ΠΕ19- ΠΕ20
-
Ok. Δεν το γνώριζα..
-
Απώλειες και για τους φιλολόγους, που χάνουν 2 ώρες, από Νέα ελλ. γλώσσα και Ιστορία...
Τώρα μένει να δούμε μήπως αλλάξουν και οι αναθεσεις εις βάρος τους και έχουμε μπόλικους υποψήφιους για τις επόμενες διαθεσιμότητες, αφού είναι πολλοί...!!!
-
Δραματικη μειωση ωρων στη Μουσικη και Καλλιτεχνικα.....!
-
Απώλειες και για τους φιλολόγους, που χάνουν 2 ώρες, από Νέα ελλ. γλώσσα και Ιστορια...
Κερδίζουν ομως 800ωρες απο τα αρχαία στο λυκειο. Σε σημείο να επιβάλλεται ισως και ι διδασκαλια άλλων μαθημάτων εκτός ιστορίας απο άλλους κλάδους αλλιώς τα κενα δεν καλύπτονται με τιποτα. Λέτε οι φυσικοι να τσιμπήσουμε καμια φιλοσοφία? πλάκα κανω;-) βλεπω παντως τη φιλοσοφία να την παίρνουν τιποτα κοινωνιολόγοι β αναθεση
Για τα καλλιτεχνικά και τη μουσική το φοβόμουν. Το θεμα ειναι πως ακριβως θα συμπληρώνουν ωράριο? θα πρεπει να πηγαίνουν σε 3+ σχολεια. Ασε που τα μικρά γυμνάσια στην επαρχία θα ειναι πολυ δύσκολο να διδάσκονται.
-
Καλησπερα !Τι σημαίνει 800 ωρες απο τα αρχαια στο λυκειο!
-
Καλησπερα !Τι σημαίνει 800 ωρες απο τα αρχαια στο λυκειο!
Προφανως εννοει χαριτολογοντας τις 11 ωρες την εβδομαδα των αρχαιων κατευθυνσης στη θεωρητικη κατευθυνση!!
-
Καλά η φιλοσοφία συνδέεται με όλες τις επιστήμες (είναι η μητέρα των επιστημών) και η γέννηση μεγάλων φιλοσοφικών σχολών συνδεόταν άρρηκτα με την πρόοδο των φυσικών επιστημών. Στην Ελλάδα η φιλοσοφία "κατάντησε" κλασσικό φιλολογικό μάθημα για δύο λόγους. Ο ένας οτι δεν υπήρξε ποτέ αυτόνομο τμήμα φιλοσοφίας (στο εξωτερικό είναι κάτι συνηθισμένο) και ο άλλος οτι λίγο πολύ όλα τα γνωστά φιλοσοφικά ρεύματα έχουν τις ρίζες τους στην αρχαία Ελλάδα και περισσότερο αντιλαμβανόμαστε τη φιλοσοφία ως αρχαιογνωσία (και έτσι τη διδάσκουν και οι περισσότεροι φιλόλογοι) και λιγότερο ως ξεχωριστό αντικείμενο.
-
Καλησπερα !Τι σημαίνει 800 ωρες απο τα αρχαια στο λυκειο!
Εννοώ το 11ωρο αρχαίων στη Γ κατευθυνσης που μαλλον ειναι υπερβολή. Γενικώς στη Γ λυκείου οι φιλόλογοι ειναι στο +7 οπότε καλύπτεται και με το παραπανω η απώλεια στο γυμνασιο. Παντως αν οι ανάγκες σε ωρες φιλολογων ειναι μεγάλες αναγκαστικα θα ανοίξουν οι αναθέσεις ιδιαιτερα στο γυμνασιο και αυτο σίγουρα δε θα ειναι καλο για τους μαθητες
-
Καλά η φιλοσοφία συνδέεται με όλες τις επιστήμες (είναι η μητέρα των επιστημών) και η γέννηση μεγάλων φιλοσοφικών σχολών συνδεόταν άρρηκτα με την πρόοδο των φυσικών επιστημών. Στην Ελλάδα η φιλοσοφία "κατάντησε" κλασσικό φιλολογικό μάθημα για δύο λόγους. Ο ένας οτι δεν υπήρξε ποτέ αυτόνομο τμήμα φιλοσοφίας (στο εξωτερικό είναι κάτι συνηθισμένο) και ο άλλος οτι λίγο πολύ όλα τα γνωστά φιλοσοφικά ρεύματα έχουν τις ρίζες τους στην αρχαία Ελλάδα και περισσότερο αντιλαμβανόμαστε τη φιλοσοφία ως αρχαιογνωσία (και έτσι τη διδάσκουν και οι περισσότεροι φιλόλογοι) και λιγότερο ως ξεχωριστό αντικείμενο.
Τμήμα Φιλοσοφίας, Πανεπιστήμιο Πατρών (http://www.philosophy.upatras.gr/gr-php/dept.php)
-
Ευχαριστώ για την ενημέρωση, δεν ήξερα οτι υπάρχει. Δικαιωματικά θα έπρεπε οι απόφοιτοι του να διδάσκουν αποκλειστικά το μάθημα. Πάντως το πρόγραμμα σπουδών του είναι επηρεασμένο από τη λογική της αρχαιογνωσίας που προανέφερα σε σύγκριση με αντίστοιχα τμήματα του εξωτερικού.
-
Καλησπερα !Τι σημαίνει 800 ωρες απο τα αρχαια στο λυκειο!
Σημαίνει΄΄Γιατί δεν έγινα φιλόλογος;΄΄
Τα ωρολόγια προγράμματα δε γίνονται-στο δυτικό κόσμο-με βάση τις ειδικότητες και τις προαιρέσεις των καθηγητών.Επίσης και οι διορισμοί(αν θεωρηθεί διορισμός το μονοετές-διετές ατομικό συμβόλαιο των 45.000 με 60.000 χιλιάδων δολλαρίων ενός άρτι αποφοιτήσαντα εκπαιδευτικού στις Η.Π.Α π.χ)επίσης δε γίνονται με βάση ποια ειδικότητα θα ευνοηθεί και ποια όχι ή ποια ειδικότητα θα διοριστεί σωρηδόν.Όλα αυτά γίνονται-ή θα έπρεπε να επιδιώκουμε να γίνονται-με βάση τις παιδαγωγικές ανάγκες των μαθητών και μόνο.Σε ελληνικά σχολεία φοιτούν ελληνικά θα διδαχτούν φυσικά σε ευρύτερη κλίμακα απ΄ ό,τι αγγλικά (τυχαία επιλογή μαθήματος).Ακατανόητη μου φαίνεται αυτή η αδιόρατη μεν αλλά ενοχλητική φραστική υποτίμηση των μαθημάτων της ελληνικής γλώσσας και ιδιαίτερα όταν αυτή συναρτάται με τη δογματική άποψη ΄΄αφού μειώνονται οι ώρες της ειδικότητάς μου γιατί να μη μειωθούν και οι ώρες των άλλων; ΄΄
Θα περίμενα προβληματισμό γύρω από την υποβάθμιση της πληροφορικής στα σχολεία και όχι γιατί στα ελληνικά σχολεία συνεχίζουν να διδάσκονται ευρέως μαθήματα ελληνικής γλώσσας. Προκαλώ να αναζητήσετε ωρολόγια προγράμματα σχολείων γενικής εκπαίδευσης ανά τον κόσμο.Τη μερίδα του λέοντος λαμβάνουν μαθήματα που άπτονται ,καλλιεργούν και αναλύουν τη μητρική γλώσσα σε όλα τα είδη και γένη της .Στην Ελλάδα δηλαδή να ακολουθήσουμε άλλη παιδαγωγική τακτική;Γιατί;Επειδή οι φιλόλογοι θεωρητικά δεν κινδυνεύουν ενώ π.χ οι οικονομολόγοι κινδυνεύουν;(πάλι τυχαίο το π.χ).Δηλ, ας καταργήσουμε ή ας κάνουμε μονόωρο τα αρχαία ή τα μαθηματικά-και οι μαθηματικοί 800 ώρες έχουν(sic)- και ας αυξήσουμε σε πέντε ώρες το χ μάθημα γιατί σ΄αυτό υπάρχουν πολλές υπεραριθμίες.Είναι αυτή λογική;
-
Απώλειες και για τους φιλολόγους, που χάνουν 2 ώρες, από Νέα ελλ. γλώσσα και Ιστορία...
Τώρα μένει να δούμε μήπως αλλάξουν και οι αναθεσεις εις βάρος τους και έχουμε μπόλικους υποψήφιους για τις επόμενες διαθεσιμότητες, αφού είναι πολλοί...!!!
Συγγνώμη, επειδή ίσως να μη βλέπω καλά, μπορείς να μου εξηγήσεις την απώλεια στις ώρες των ΠΕ02;
Απ' ό,τι είδα δηλ. η ιστορία παραμένει δίωρο μάθημα και στις 3 τάξεις του γυμνασίου και η γλώσσα επίσης το ίδιο.
Φιλικά
-
Στην Ελλάδα δηλαδή να ακολουθήσουμε άλλη παιδαγωγική τακτική;Γιατί;Επειδή οι φιλόλογοι θεωρητικά δεν κινδυνεύουν ενώ π.χ οι οικονομολόγοι κινδυνεύουν;(πάλι τυχαίο το π.χ).Δηλ, ας καταργήσουμε ή ας κάνουμε μονόωρο τα αρχαία ή τα μαθηματικά-και οι μαθηματικοί 800 ώρες έχουν(sic)- και ας αυξήσουμε σε πέντε ώρες το χ μάθημα γιατί σ΄αυτό υπάρχουν πολλές υπεραριθμίες.Είναι αυτή λογική;
Κι ομως ακριβως αυτο κανουν με τις ΦΕ, αν προσεξες! Αφαιρουν τη μια ωρα απο τη
-
Καλά η φιλοσοφία συνδέεται με όλες τις επιστήμες (είναι η μητέρα των επιστημών) και η γέννηση μεγάλων φιλοσοφικών σχολών συνδεόταν άρρηκτα με την πρόοδο των φυσικών επιστημών. Στην Ελλάδα η φιλοσοφία "κατάντησε" κλασσικό φιλολογικό μάθημα για δύο λόγους. Ο ένας οτι δεν υπήρξε ποτέ αυτόνομο τμήμα φιλοσοφίας (στο εξωτερικό είναι κάτι συνηθισμένο) και ο άλλος οτι λίγο πολύ όλα τα γνωστά φιλοσοφικά ρεύματα έχουν τις ρίζες τους στην αρχαία Ελλάδα και περισσότερο αντιλαμβανόμαστε τη φιλοσοφία ως αρχαιογνωσία (και έτσι τη διδάσκουν και οι περισσότεροι φιλόλογοι) και λιγότερο ως ξεχωριστό αντικείμενο.
Μάλλον κανείς λάθος! Δες τομέας φιλοσοφίας του φπψ της φιλοσοφικής σχολής Αθήνας, Ιωαννίνων κλπ.
-
Σε Γυμνάσιο 9 τμημάτων (3 σε κάθε τάξη) οι απώλειες των φιλολογικών ωρών είναι 6 συνολικά. Η γλώσσα α' γυμνασίου από 3ωρο μάθημα, γίνεται 2ωρο. Το ίδιο και η ιστορία Γ γυμνασίου.
-
Απώλειες και για τους φιλολόγους, που χάνουν 2 ώρες, από Νέα ελλ. γλώσσα και Ιστορία...
Τώρα μένει να δούμε μήπως αλλάξουν και οι αναθεσεις εις βάρος τους και έχουμε μπόλικους υποψήφιους για τις επόμενες διαθεσιμότητες, αφού είναι πολλοί...!!!
Συγγνώμη, επειδή ίσως να μη βλέπω καλά, μπορείς να μου εξηγήσεις την απώλεια στις ώρες των ΠΕ02;
Απ' ό,τι είδα δηλ. η ιστορία παραμένει δίωρο μάθημα και στις 3 τάξεις του γυμνασίου και η γλώσσα επίσης το ίδιο.
Φιλικά
Η Γλώσσα της Α΄ Γυμνασίου και η Ιστορία της Γ΄ ήταν τρίωρα.
Στο νέο Λύκειο οι ώρες των φιλολόγων γίνονται 60 (+ 2 του επιλεγόμενου "Ευρωπαϊκός πολιτισμός" της Α΄) από 46, δηλ +14 (16 με το επιλεγόμενο)!
Α Λυκείου: 11 (όπως και τώρα)
-
Ok παίδες, σας ευχαριστώ. Είχα την εντύπωση ότι όλα τα φιλολογικά μαθήματα πλην των Α.Ε. ήταν δίωρα σε όλες τις τάξεις του γυμνασίου.
-
Είμαι διορισμένη σε νησιωτικό νομό και κάθε χρόνο το πρόβλημα ήταν πού θα βρίσκαμε φιλολόγους, με αποτέλεσμα ιστορία πχ να τη δίδασκαν σχεδόν αποκλειστικά οι συνάδελφοι γαλλικής στο γυμνάσιο μου πχ. Από το Σεπτέμβρη με την αύξηση ωραρίου και τις μειώσεις στο ωρολόγιο πρόγραμμα θα χουμε πρόβλημα και οι φιλόλογοι. Τα μαγειρεία του Υπουργείου θα μας σερβίρουν ωραιότατο κρύο πιάτο....
-
Πολύ φιλικά, αλλά τελικά οι συνάδελφοι φιλόλογοι όπως πάντα παίζουν μόνοι τους, μιλάνε μόνοι τους και
καταλαβαίνουν μόνοι τους!!
Οι υπόλοιποι απλά με προτεραιότητες πάλι, είμαστε σε ένα παράλληλο σύμπαν.
-
Η αναγκαιότητα και η αξια των αρχαίων δεν αμφισβητηται απο κανενα. Παρολα αυτά αμφιβαλλει κανεις οτι το 11ωρες αρχαια ειναι υπερβολη? Με δεδομενη την αυξηση της υλης και του βαθμου δυσκολιας θα αποδεκατιστει η θεωρητικη κατευθυνση. Μονο γονοι μεγαλοδικηγορων θα την επιλεγουν χωρις πολλους δισταγμους. Τωρα η αυξηση των ωρων δε φερνει σιγουρα και αυξηση επιπεδου των μαθητων. Καποια στιγμη θα πρέπει να αποβληθει το ταμπου της πατροπαραδτης διδασκαλιας και να κοιταξουν και τιποτα αποτελεσματικοτερο. Ο υπολογιστής δεν ειναι το κουτι του σατανα. Ας το ακουσουν αυτο και καποιοι συμβουλοι. Αυτο βεβαια ισχυει στις περισσότερες επιστημες απλα καποιοι κλαδοι κατεχουν τα πρωτεια σε παρωπιδες(μιλαω για συμβουλους και εκπροσωπους των κλαδων)
-
>:(Καλησπέρα παιδια!Χρειαζεται να αντιδρασουμε ωστε να μην μειωθουν οι ωρες της γλώσσας και της ιστορίας στο γυμνασιο!Τα παιδια πρεπει να μαθουν να χρησιμοποιουν σωστα την ελληνικη γλωσσα και να απ[οκτησουν ιστορικη συνείδηση!Κανονικα οι συναδελφοι ολων των ειδικοτητων πρεπει να ασπαζομαστε αυτη τη γνωμη!Καλο απογευμα!
-
>:(Καλησπερα παιδια!Πρεπει να αντιδρασουμε στη μειωση ωρων της νεοελληνικης γλωσσας και της ιστοριας στο γυμνασιο!Τα παιδια πρεπει να μαθουν να χρησιμοποιουν σωστα την ελληνικη γωσσα και να αποκτησουν ιστορικη συνειδηση!ΠΡΕΠΕΙ οι συναδελφοι ολων των ειδικοτητων να ασπαζομαστε αυτη την αποψη!Καλο απογευμα!
-
Συμφωνώ για τη νεολ. γλώσσα και την ιστορία. Αλλά θα διαφωνήσω για τις τόσες πολλές ώρες στα αρχαία ελληνικά. Να καταργηθεί η αρχαία ελληνική γλώσσα στο γυμνάσιο!!! Έχουν δημιουργήσει απίστευτη σύγχυση στους μαθητές που στο τέλος βγαίνουν ανορθόγραφοι και άσχετοι έτσι όπως διδάσκεται το μάθημα. Να ζητήσετε έσεις οι ίδιοι οι φιλόλογοι να καταργηθεί.
-
>:(Τα αρχαια ελληνικα ειναι η βαση για να μαθουν τα παιδια την ελληνικη γλωσσα!ΕΤΣΙ μας ελεγαν οι καθηγητες στο πανεπιστημιο!Λυπαμαι για την αποψη σου...
-
Συμφωνώ οτι τα Αρχαία πρέπει να παραμείνουν στο Γυμνάσιο, αλλά να μειωθούν λίγο οι ώρες και να γίνει το μάθημα πιό ελκυστικό για τους μαθητές! Αν εκσυγχρονιστεί το μάθημα, τα παιδιά θα το αγαπήσουν περισσότερο!
-
Mαλλον οι καθηγητές του Πανεπιστημίου σου δεν μπήκαν ποτέ σε τάξη, να μην λυπάσαι για την αποψή μου, να λυπάσαι για τους μαθητές που στο μεγαλύτερο ποσοστό βγαίνουν ανορθόγραφοι και χωρίς συντακτικό λόγο στη νέα ελληνική. Να καταργηθεί εφόσον δεν μπορεί να διδαχθεί σωστά, κι αυτό όχι λόγω ανεπάρκειας εκπαιδευτικών, αλλά σοβαρής ανεπάρκειας προγράμματος σπουδών στην αρχαία ελληνική.
-
Μάλλον κανείς λάθος! Δες τομέας φιλοσοφίας του φπψ της φιλοσοφικής σχολής Αθήνας, Ιωαννίνων κλπ.
Επειδή ακριβώς τα έχω υπ' όψιν τα ΦΠΨ, ακριβώς γι' αυτό ισχυρίστηκα οτι δεν υπάρχει τμήμα φιλοσοφίας στην Ελλάδα, αλλά τελικά μάλλον ιδρύθηκαν τα τελευταία χρόνια και τα προγράμματα τους έχουν έντονο το στοιχείο της ελληνικής αρχαιογνωσία (δεν αναφέρομαι στη διδασκαλία αρχαίων Ελλήνων φιλοσόφων και των σχετικών φιλοσοφικών σχολών), όπως ανέφερα. Απέχουν αρκετά από τα αντίστοιχα προγράμματα ευρωπαϊκών και αμερικανικών τμημάτων φιλοσοφίας.
-
Αν το υπουργείο έφτιαχνε τα ωρολόγια προγράμματα των σχολείων με βάση το πόσο σημαντικό θεωρούμε εμείς τις επιστήμες μας και τα μαθήματα που διδάσκουμε, τότε θα χρειαζόταν 70-80 διδακτικές ώρες κάθε εβδομάδα. Να μην πω για τις αναθέσεις, γιατί θα θιχτούν οι πάντες.
-
Δύο ώρες φιλολογικών μαθημάτων στο Γυμνάσιο "φεύγουν" για να μειωθούν κατα το δυνατόν οι ανάγκες σε προσλήψεις αναπληρωτών φιλολόγων και στην κάλυψη κενών.
Ό,τι και να λέμε για τα υπόλοιπα, αυτή ειναι η ουσία!
-
Αν το υπουργείο έφτιαχνε τα ωρολόγια προγράμματα των σχολείων με βάση το πόσο σημαντικό θεωρούμε εμείς τις επιστήμες μας και τα μαθήματα που διδάσκουμε, τότε θα χρειαζόταν 70-80 διδακτικές ώρες κάθε εβδομάδα. Να μην πω για τις αναθέσεις, γιατί θα θιχτούν οι πάντες.
Απλώς, δεν είναι έτσι!
-
Και οι υπόλοιπες θα καλυφθούν με
-
Αν μέτρησα σωστά, οι ώρες των φιλολογικών στην Α΄Λυκείου είναι 11 (+2) η επιλογή.
Άρα 60 (+2) ώρες στις 3 τάξεις του Λυκείου.
-
Θα ήταν προτιμότερο σε όλες τις τάξεις να υπήρχε πρωινό υποχρεωτικό πρόγραμμα μαθημάτων λίγων ωρών που θα παρείχε βασικές γνώσεις στους μαθητές. Με τη λήξη του υποχρεωτικού προγράμματος θα έπρεπε να υπάρχουν δραστηριότητες επιλογής όπως γυμναστική, μουσική, καλλιτεχνικά, στη συνέχεια να ήταν τύπου ενισχυτικής ολοήμερου όπου θα ξεχώριζαν τους μαθητές με βάση το επίπεδο και θα έκαναν ασκήσεις σε θετικά μαθήματα και σε φιλολογικά.
Να διδάσκονται ξένες γλώσσες και πληροφορική ανεξάρτητα με την τάξη στην οποία βρίσκονται με σκοπό να παίρνουν πτυχία. Για τα πτυχία ξένων γλωσσών και ιδικά πληροφορικής θα έπρεπε να δημιουργούνται και τμήματα ενηλίκων.
Τις τελευταίες μέρες γράφουμε για τις ώρες των μαθημάτων για το νέο πρόγραμμα σπουδών και όλοι συμφωνούμε πως κακώς τις μείωσαν.
Το πρόβλημα δεν είναι οι ώρες καθώς ο κάθε μαθητής έχει διαφορετικές ανάγκες.
-
Η άποψη της "Νέας παιδείας"...
http://www.alfavita.gr/arthron/%CE%B5%CF%80%CE%B9%CF%83%CF%84%CE%B7%CE%BC%CE%BF%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CE%AE-%CE%B5%CE%BD%CF%89%CF%83%CE%B7-%CE%BD%CE%AD%CE%B1-%CF%80%CE%B1%CE%B9%CE%B4%CE%B5%CE%AF%CE%B1-%CE%BD%CE%B1-%CE%B1%CF%80%CE%BF%CF%83%CF%85%CF%81%CE%B8%CE%B5%CE%AF-%CE%AC%CE%BC%CE%B5%CF%83%CE%B1-%CF%84%CE%BF-%CE%B1%CE%BD%CF%84%CE%B9%CE%B5%CF%80%CE%B9%CF%83%CF%84%CE%B7%CE%BC%CE%BF%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CF%8C-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CE%B1%CE%BD%CF%84%CE%B9%CF%80%CE%B1%CE%B9%CE%B4%CE%B1%CE%B3%CF%89%CE%B3%CE%B9%CE%BA%CF%8C
-
Αυτο που περιγράψεις ειναι το ολοήμερο γυμνασιο (διευρυμενου ωραριου) το οποιο ηταν απο παλιά αίτημα του κλάδου. Ποτε ομως δε συζητήθηκε σοβαρά. Προφανώς γιατι το ολοήμερο στα δημοτικα ηταν baby sitting ενω στο γυμνασιο δεν υπαρχει αυτη η ανάγκη. Υπαρχουν βεβαια και χωρες οπως η Δανία που ειναι ενιαιο το δημοτικό με το γυμνασιο και υπαρχουν τέτοιου είδους προγράμματα. Απο του χρονου βεβαια και παλι θα λειτουργήσει η ενισχυτικη διδασκαλια, ενα είδος διευρυμενου ωραριου αλλα φροντιστηριακου τυπου.
-
Κατά τη γνώμη μου, το νέο πρόγραμμα κακώς αφαιρεί την μία ώρα γλώσσας από την α΄ γυμνασίου και καλώς αφαιρεί την μία ώρα ιστορίας. Κουραστικό να διδάσκεσαι ιστορία τρεις ώρες την εβδομάδα. Από την άλλη, οι φιλόλογοι, με οργανικές σε γυμνάσιο και μάλιστα οι τελευταίοι τοποθετηθέντες είναι σίγουρα σε αναμμένα καρφιά, γιατί θα προκύψουν και μόνο από αυτό υπεραριθμίες...
Ikaria, θα πω ότι τ' αρχαία διδάσκονται με τρόπο που κάνουν το μάθημα αποκρουστικό. Παπαγαλία κατά 95%!!! Ναι, οι καθηγητές που τα έγραψαν δεν έχουν μπει σε τάξη ποτέ... μόνο στ΄αμφιθέατρα και σίγουρα θα νομίζουν ότι έχουν γράψει αριστουργήματα... Από την άλλη, όμως, οι μαθητές ενδιαφέρονται για την Ελένη του Ευριπίδη από μετάφραση και θα ήθελαν πολύ να διδαχτούν και κωμωδία, αλλά πρέπει να κάνουμε τα Φιλοσοφικά Κείμενα, άκρως ανιαρά συνήθως για τους μαθητές. Τελικά, επειδή ένα μάθημα δεν έχει κατάλληλα εγχειρίδια, δεν σημαίνει ότι πρέπει να καταργηθεί....
-
Συμφωνω με τη συναδελφισσα που ειπε ν'αυξηθει η νεοελληνικη γλωσσα και να καταργηθουν τ'αρχαια - οχι απο μεταφραση, αλλά απο το πρωτοτυπο. Τ'αρχαια κειμενα σε μεταφραση (Ομηρικα επη, τραγωδιες, ποιηση, κλπ) ειναι απαραιτητα, αλλά η γραμματικη τους πλευρα δε χρειαζεται πριν το λυκειο. Οι παλιοτερες γενιες που δε διδαχθηκαν αρχαια απο το πρωτοτυπο στο γυμνασιο αλλά μονο στο λυκειο γραφουν πολυ πιο ορθογραφημενα απο τις νεοτερες! Σιγουρα φταινε κι αλλα πραγματα, αλλά αυτες οι 2-3 ωρες αρχαιων θα μπορουσαν να δοθουν στη διδασκαλια της Νεας Ελληνικης.
-
http://www.pde.gr/index.php?topic=29168.0
-
Τελικα θα εφαρμοστεί το νεο ωρολογιο προγραμμα φετος η οχι? γιατι η λιστα των βιβλίων αλλα λεει.
-
Για να καταλάβω σαν ανακεφαλαίωση:
Στο νέο γυμνάσιο όλες οι ειδικότητες χάνουν ώρες, εκτός από τους φυσικούς, πληροφορικούς και αγγλικών; Μάλιστα των πληροφορικών οι ώρες αυξάνονται αρκετά με το σπάσιμο των τμημάτων;
-
Ikaria, θα πω ότι τ' αρχαία διδάσκονται με τρόπο που κάνουν το μάθημα αποκρουστικό. Παπαγαλία κατά 95%!!! Ναι, οι καθηγητές που τα έγραψαν δεν έχουν μπει σε τάξη ποτέ... μόνο στ΄αμφιθέατρα και σίγουρα θα νομίζουν ότι έχουν γράψει αριστουργήματα... Από την άλλη, όμως, οι μαθητές ενδιαφέρονται για την Ελένη του Ευριπίδη από μετάφραση και θα ήθελαν πολύ να διδαχτούν και κωμωδία, αλλά πρέπει να κάνουμε τα Φιλοσοφικά Κείμενα, άκρως ανιαρά συνήθως για τους μαθητές. Τελικά, επειδή ένα μάθημα δεν έχει κατάλληλα εγχειρίδια, δεν σημαίνει ότι πρέπει να καταργηθεί....
Δεν λέω να καταργηθούν τ'αρχαία απο μετάφραση, αλλά τα αρχαία απο πρωτότυπο και φυσικά και η αρχαία ελληνική γραμματεία στο Γυμνάσιο.
-
Επίσης, θα συμφωνήσω με κάποιους συναδέλφους, για πρωινό και απογευματινό πρόγραμμα, ή κυλιόμενο. Κατα προτίμηση ξένες γλώσσες, πληροφορική το απόγευμα. Άνοιγμα του σχολείου το απόγευμα ήδη φροντιστηριακού χαρακτήρα υποχρεωτικό για ξένες γλώσσες, πληροφορική(Αλλά δεν το κάνουν για να μην κλείσουν τα ιδιωτ. φροντηστήρια).
-
Επίσης, θα συμφωνήσω με κάποιους συναδέλφους, για πρωινό και απογευματινό πρόγραμμα, ή κυλιόμενο. Κατα προτίμηση ξένες γλώσσες, πληροφορική το απόγευμα. Άνοιγμα του σχολείου το απόγευμα ήδη φροντιστηριακού χαρακτήρα υποχρεωτικό για ξένες γλώσσες, πληροφορική(Αλλά δεν το κάνουν για να μην κλείσουν τα ιδιωτ. φροντηστήρια).
Ετσι θα επρεπε να ειναι! Διοτι τωρα τα παιδια κανουν μαθηματα ιδιωτικα για να μπορεσουν να μαθουν μια ξενη γλωσσα. Ποσα μπορουν να μαθουν στο σχολειο με τους 25 μαθητες διαφορετικων επιπεδων στο ιδιο τμημα;
Αντιθετα, στις αλλες Ευρωπαϊκες χωρες μαθαινουν την ξενη γλωσσα μονο με τη διδασκαλια στο σχολειο!
-
Επίσης, θα συμφωνήσω με κάποιους συναδέλφους, για πρωινό και απογευματινό πρόγραμμα, ή κυλιόμενο. Κατα προτίμηση ξένες γλώσσες, πληροφορική το απόγευμα. Άνοιγμα του σχολείου το απόγευμα ήδη φροντιστηριακού χαρακτήρα υποχρεωτικό για ξένες γλώσσες, πληροφορική(Αλλά δεν το κάνουν για να μην κλείσουν τα ιδιωτ. φροντηστήρια).
Ετσι θα επρεπε να ειναι! Διοτι τωρα τα παιδια κανουν μαθηματα ιδιωτικα για να μπορεσουν να μαθουν μια ξενη γλωσσα. Ποσα μπορουν να μαθουν στο σχολειο με τους 25 μαθητες διαφορετικων επιπεδων στο ιδιο τμημα;
Αντιθετα, στις αλλες Ευρωπαϊκες χωρες μαθαινουν την ξενη γλωσσα μονο με τη διδασκαλια στο σχολειο!
Εγώ στο σχολείο έμαθα τη δεύτερη ξένη γλώσσα, και σε τμήμα με πολύ περισσότερους από 25 μαθητές. Είναι και θέμα διάθεσης του καθηγητή και επιπέδου τμήματος. Στο ίδιο τμήμα υπήρχαν και συμμαθητές μου που πήγαιναν φροντιστήριο για τη γλώσσα αυτή και άλλοι, όπως εγώ που την κάναμε πρώτη φορά. 5 συμμαθητές μου και εγώ δώσαμε και πήραμε και το αντίστοιχο πτυχίο επιπέδου 'καλή'.
-
Εγώ στο σχολείο έμαθα τη δεύτερη ξένη γλώσσα, και σε τμήμα με πολύ περισσότερους από 25 μαθητές. Είναι και θέμα διάθεσης του καθηγητή και επιπέδου τμήματος. Στο ίδιο τμήμα υπήρχαν και συμμαθητές μου που πήγαιναν φροντιστήριο για τη γλώσσα αυτή και άλλοι, όπως εγώ που την κάναμε πρώτη φορά. 5 συμμαθητές μου και εγώ δώσαμε και πήραμε και το αντίστοιχο πτυχίο επιπέδου 'καλή'.
Αν μιλας για την εποχη των δεσμων, τοτε χαιρω πολυ! ;D