Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Τυπική Εκπαίδευση => Σχολικά μαθήματα => Μήνυμα ξεκίνησε από: tomygun31 στις Αυγούστου 02, 2013, 05:27:12 pm
-
Υπάρχει κάποιος συνάδελφος που ξέρει να μας ενημερώσει για τις ώρες των μαθηματικών σύμφωνα με τα νέα προγράμματα σε γυμνάσιο - γενικό λύκειο και τεχνικό; Χάνονται ώρες ή όχι;
-
Στα Γυμνάσια είμαστε στα ίδια στην α ανάθεση.Ως β ανάθεση εκτός της γεωγραφίας δεν ξέρω αν θα μπορούν να προκύψουν ώρες από το project. Α λυκείου ακριβώς τα ίδια,
-
Υπάρχει κάποιος συνάδελφος που ξέρει να μας ενημερώσει για τις ώρες των μαθηματικών σύμφωνα με τα νέα προγράμματα σε γυμνάσιο - γενικό λύκειο και τεχνικό; Χάνονται ώρες ή όχι;
Δες εδώ αναλυτικά τις ώρες για ('γενικό')Λύκειο:
http://charkopl.blogspot.gr/2013/01/neo-lykeio-h-nea-protasi-gia-tis.html
Αυτό που μού έχει κάνει τεράστια εντύπωση είναι ότι στις ομάδες των λεγόμενων 'βασικων'/'υποχρεωτικών'
μαθημάτων σε
-
αυτή η παράθεση είναι παλιά έχει ημερομηνία 13/1/2013, υπάρχουν πιο φρέσκα νέα από αυτή και έχουν κατά κόρον γραφτεί εδώ μέσα ;)
-
αυτή η παράθεση είναι παλιά έχει ημερομηνία 13/1/2013, υπάρχουν πιο φρέσκα νέα από αυτή και έχουν κατά κόρον γραφτεί εδώ μέσα ;)
Για κάνε, λοιπόν φίλε μου, μια παραθεσούλα με το link, αν δε σου κάνει κόπο! Ευχαριστώ :)
-
καθόλου κόπος :)
μεθαύριο που όπως λέγεται θα δοθεί επιτέλους για διαβούλευση θα δούμε αν το τελικό σχέδιο νόμου θα περιλαμβάνει αυτά τα ωρολόγια που έχουν βγεί στο φως ή παρεμφερή (αλήθεια ποιο το νόημα της διαβούλευσης από τη στιγμή που μέχρι σήμερα το μεσημέρι οι ΠΔΕ στέλνουν στο υπουργείο εκτίμηση κενών πλεονασμάτων με το νέο ωρολόγιο πρόγραμμα για τις 3 τάξεις του Γυμνασίου και την Α τάξη γενικού και τεχνολογικού λυκείου, οι β και γ γελ και επαλ πάνε με το παλιό) ::) ::)
για γενικό λύκειο
http://www.alfavita.gr/arthron/%CF%83%CF%85%CE%B3%CE%BA%CF%81%CE%B9%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%BF%CE%AF-%CF%80%CE%AF%CE%BD%CE%B1%CE%BA%CE%B5%CF%82-%CE%B9%CF%83%CF%87%CF%8D%CE%BF%CE%BD%CF%84%CE%BF%CF%82-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CF%80%CF%81%CE%BF%CF%84%CE%B5%CE%B9%CE%BD%CF%8C%CE%BC%CE%B5%CE%BD%CE%BF%CF%85-%CF%89%CF%81%CE%BF%CE%BB%CE%BF%CE%B3%CE%AF%CE%BF%CF%85-%CF%80%CF%81%CE%BF%CE%B3%CF%81%CE%AC%CE%BC%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%BF%CF%82-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CE%B3%CE%B5%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CE%BF%CF%8D-%CE%BB%CF%85%CE%BA%CE%B5%CE%AF%CE%BF%CF%85
για τεχνολογικό λύκειο
http://www.alfavita.gr/arthron/%CF%83%CF%8D%CE%B3%CE%BA%CF%81%CE%B9%CF%83%CE%B7-%CF%89%CF%81%CE%BF%CE%BB%CE%BF%CE%B3%CE%AF%CE%BF%CF%85-%CF%84%CE%B5%CF%87%CE%BD%CE%BF%CE%BB%CE%BF%CE%B3%CE%B9%CE%BA%CE%BF%CF%8D-%CE%BB%CF%85%CE%BA%CE%B5%CE%AF%CE%BF%CF%85-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CE%B5%CF%80%CE%B1%CE%BB-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CE%B4%CE%B7%CE%BC%CE%AE%CF%84%CF%81%CE%B7-%CE%BA%CE%B1%CF%81%CF%85%CF%8E%CF%84%CE%B7
για γυμνάσιο
http://www.alfavita.gr/arthron/%CF%84%CE%BF-%CE%BD%CE%AD%CE%BF-%CF%89%CF%81%CE%BF%CE%BB%CF%8C%CE%B3%CE%B9%CE%BF-%CF%80%CF%81%CF%8C%CE%B3%CF%81%CE%B1%CE%BC%CE%BC%CE%B1-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CE%B3%CF%85%CE%BC%CE%BD%CE%B1%CF%83%CE%AF%CE%BF%CF%85-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CE%BF%CE%B9-%CE%B1%CE%BD%CE%B1%CE%B8%CE%AD%CF%83%CE%B5%CE%B9%CF%82-%CF%84%CF%89%CE%BD-%CE%BC%CE%B1%CE%B8%CE%B7%CE%BC%CE%AC%CF%84%CF%89%CE%BD
-
καθόλου κόπος :)
μεθαύριο που όπως λέγεται θα δοθεί επιτέλους για διαβούλευση θα δούμε αν το τελικό σχέδιο νόμου θα περιλαμβάνει αυτά τα ωρολόγια που έχουν βγεί στο φως ή παρεμφερή (αλήθεια ποιο το νόημα της διαβούλευσης από τη στιγμή που μέχρι σήμερα το μεσημέρι οι ΠΔΕ στέλνουν στο υπουργείο εκτίμηση κενών πλεονασμάτων με το νέο ωρολόγιο πρόγραμμα για τις 3 τάξεις του Γυμνασίου και την Α τάξη γενικού και τεχνολογικού λυκείου, οι β και γ γελ και επαλ πάνε με το παλιό) ::) ::)
για γενικό λύκειο
http://www.alfavita.gr/arthron/%CF%83%CF%85%CE%B3%CE%BA%CF%81%CE%B9%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%BF%CE%AF-%CF%80%CE%AF%CE%BD%CE%B1%CE%BA%CE%B5%CF%82-%CE%B9%CF%83%CF%87%CF%8D%CE%BF%CE%BD%CF%84%CE%BF%CF%82-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CF%80%CF%81%CE%BF%CF%84%CE%B5%CE%B9%CE%BD%CF%8C%CE%BC%CE%B5%CE%BD%CE%BF%CF%85-%CF%89%CF%81%CE%BF%CE%BB%CE%BF%CE%B3%CE%AF%CE%BF%CF%85-%CF%80%CF%81%CE%BF%CE%B3%CF%81%CE%AC%CE%BC%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%BF%CF%82-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CE%B3%CE%B5%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CE%BF%CF%8D-%CE%BB%CF%85%CE%BA%CE%B5%CE%AF%CE%BF%CF%85
για τεχνολογικό λύκειο
http://www.alfavita.gr/arthron/%CF%83%CF%8D%CE%B3%CE%BA%CF%81%CE%B9%CF%83%CE%B7-%CF%89%CF%81%CE%BF%CE%BB%CE%BF%CE%B3%CE%AF%CE%BF%CF%85-%CF%84%CE%B5%CF%87%CE%BD%CE%BF%CE%BB%CE%BF%CE%B3%CE%B9%CE%BA%CE%BF%CF%8D-%CE%BB%CF%85%CE%BA%CE%B5%CE%AF%CE%BF%CF%85-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CE%B5%CF%80%CE%B1%CE%BB-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CE%B4%CE%B7%CE%BC%CE%AE%CF%84%CF%81%CE%B7-%CE%BA%CE%B1%CF%81%CF%85%CF%8E%CF%84%CE%B7
για γυμνάσιο
http://www.alfavita.gr/arthron/%CF%84%CE%BF-%CE%BD%CE%AD%CE%BF-%CF%89%CF%81%CE%BF%CE%BB%CF%8C%CE%B3%CE%B9%CE%BF-%CF%80%CF%81%CF%8C%CE%B3%CF%81%CE%B1%CE%BC%CE%BC%CE%B1-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CE%B3%CF%85%CE%BC%CE%BD%CE%B1%CF%83%CE%AF%CE%BF%CF%85-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CE%BF%CE%B9-%CE%B1%CE%BD%CE%B1%CE%B8%CE%AD%CF%83%CE%B5%CE%B9%CF%82-%CF%84%CF%89%CE%BD-%CE%BC%CE%B1%CE%B8%CE%B7%CE%BC%CE%AC%CF%84%CF%89%CE%BD
Νά' σαι καλά silkcut! Άργησα να σ' ευχαριστήσω γιατί μόλις τώρα συνήλθα από την έκπληξη :o :o
Πάντως, στη Γ΄ Λυκείου δεν υπάρχουν Μαθηματικά ως υποχρεωτικό/γενικής παιδείας. Μα είναι δυνατόν;;;
Ναι, το ξέρω, πάντα υπάρχουν μαθητές που επιλέγουν θετική/τεχνολογική κατεύθυνση, αλλά για φανταστείτε! Ξαφνικά υπάρχει η δυνατότητα οι μαθητές να γλιτώσουν τα Μαθηματικά (αυτόν τον μπαμπούλα) στην Γ΄. Και αν παρ' ελπίδα σε κα' να σχολείο αποφασίσουν όλοι να πάνε θεωρητική (ή όπως τη λένε τέλος πάντων), θα ψάχνονται οι συνάδελφοι να συμπληρώσουν ωράριο. (Προς το παρόν δεν θέτω θέμα αναγκαιότητας της διδασκαλίας Μαθηματικών σε όλους τους μαθητές της Γ΄ . Η΄μήπως να θέσω;)
-
όχι μόνο Μαθηματικά αλλά και Φυσική,
-
Μια μικρή παρατήρηση (πιθανόν και...ψιλά γράμματα): η νεοελληνική γλώσσα α γυμνασίου μειώνεται από 3 σε 2 ώρες ανά εβδομάδα. Μαζί με την αύξηση ωραρίου αυτή η μικρή διαφορά θα προκαλέσει θέμα σε πολλούς ΠΕ02.
-
σε συνδυασμό μάλιστα με την μείωση της ιστορίας γ γυμνασίου κατά 1 ώρα
-
Εμενα επισης με εντυπωσιαζει οτι καποιος που θα γινει γιατρος μπορει καλλιστα να μην εχει ιδεα απο παραγωγους ολοκληρωματα ορια μιγαδικους στατιστικη πιθανοτητες. Σιγουρα δε θα εχει ιδεα και απο αλλα μαθηματα αλλα αν και δεν ειμαι μαθηματικος μου ακουγεται τρελο! Ενταξει να το δεχτω τα παιδια της θεωρητικης ας μην κανουν καθολου μαθηματικα στη Γ αλλα οι των (παρα)ιατρικων να μη διδαχθουν τιποτα??
-
Και την εποχή των δεσμών έτσι ήταν. Η 2η δέσμη είχε φυσική, χημεία, βιολογία και δεν υπήρχαν μαθηματικά γενικής παιδείας (μαθήματα κορμού τα έλεγαν τότε).
-
Και την εποχή των δεσμών έτσι ήταν. Η 2η δέσμη είχε φυσική, χημεία, βιολογία και δεν υπήρχαν μαθηματικά γενικής παιδείας (μαθήματα κορμού τα έλεγαν τότε).
Κανεις λαθος. Φυσικα κι υπηρχαν Μαθηματικα στη 2η δεσμη, που ηταν ιδια μ'αυτα που διδασκονταν οι μαθητες της 4ης δεσμης!
Απλά οσοι μαθητες ηθελαν να δωσουν πανελληνιες μετα το απολυτηριο, εδιναν τα 3 μαθηματα που ειπες συν Εκθεση. Επειδη τοτε ο βαθμος απολυτηριου δεν ηταν ευκολη υποθεση οπως σημερα (για να παρεις αριστα επρεπε να διαβασεις, διοτι οι καθηγητες δεν αρχιζαν την προφορικη βαθμολογια απο 13 ή απο 15, οπως κανουν σημερα, ουτε εβαζαν γελοιοτητες στις Απολυτηριες Εξετασεις) κι επειδη το Απολυτηριο ειχε μεγαλη αξια και δεν ειχε καταντησει κουρελοχαρτο οπως σημερα, διαβαζαμε για τα μαθηματικα οπως ακριβως διαβαζαμε για τα υπολοιπα μαθηματα της δεσμης. Απλά δεν καναμε φροντιστηριο στα μαθηματικα επειδη δε θα τα διναμε στις Πανελληνιες.
Γι'αυτο κι η 2η δεσμη ηταν η δυσκολοτερη: οχι μονο επειδη επρεπε να γραψεις αριστα σε ολα τα μαθηματα για να μπεις σε μια σχολη (ουτε σε ΤΕΙ δεν μπορουσες να μπεις χωρις αριστους βαθμους σε 3 απο τα 4 μαθηματα), αλλά κι επειδη διδασκομασταν ενα μαθημα δεσμης επιπλεον απο τις υπολοιπες! (ευτυχως που διναμε μονο τα 4 μαθηματα στις πανελληνιες κι οχι και τα 5... :P)
Εμενα επισης με εντυπωσιαζει οτι καποιος που θα γινει γιατρος μπορει καλλιστα να μην εχει ιδεα απο παραγωγους ολοκληρωματα ορια μιγαδικους στατιστικη πιθανοτητες.
Τα περισσοτερα απο τα μαθηματικα που διδαχτηκα στη 2η δεσμη και μετα στο Πανεπιστημιο, δεν τα χρειαστηκα ποτε στις σπουδες μου ή στη ζωη μου και τα εχω ξεχασει εντελως. Λυπαμαι που το λεω, αλλά το διαβασμα που εριξα γι'αυτα πηγε τοσο αχρηστο, οσο το διαβασμα που εριξα για τη Φυσικη που διδαχθηκα στη 2η δεσμη και μετα στο Πανεπιστημιο. :( Αντιθετα, η Χημεια ειναι πολυ χρησιμη σε πολλες σχολες του πεδιου Υγειας.
Δε γνωριζω την υλη των τωρινων μαθηματικων Γ'λυκειου, οπότε δεν μπορω να κρινω αν θα χρειαστουν στους μαθητες που θα γινουν φοιτητες σχολων του πεδιου Υγειας, αλλά αν οι πιθανοτητες κι η στατιστικη ειναι μες στην υλη, θα τις χρειαστουν!
-
Ίσως επειδή δεν έχουν ιδέα από Μαθηματικά (κάποιοι) γιατροί κάνουν διαγνώσεις ότι να'ναι.
Παράδειγμα:
Σε μια πόλη, το 1% των κατοίκων πάσχει από μία νόσο. Η (μόνη διαθέσιμη) εξέταση για τη συγκεκριμένη νόσο στο νοσοκομείο της πόλης, έχει 99% ορθή διάγνωση.
Δηλαδή αν το άτομο έχει τη νόσο, η εξέταση λέει κατά 99% ότι την έχει (και 1% κάνει λάθος διάγνωση), ενώ αν δεν έχει τη νόσο, πάλι κατά 99% λέει (σωστά) ότι δεν την έχει.
Ένα άτομο πραγματοποίησε την εξέταση αυτή και το αποτέλεσμα βγήκε θετικό.
Ερώτηση: Ποια η πιθανότητα το άτομο να έχει πράγματι τη νόσο;
Απάντηση: Ακριβώς 50%
Άλλαξε λίγο τα νούμερα (προφανώς θα αλλάζει και το αποτέλεσμα) και ρώτα 10 γιατρούς να δεις τι θα σου πούνε.
-
@Siobaras, πολύ ωραίο το παράδειγμα!! :D
Πάντως πιστεύω κι εγώ όπως αναφέρθηκε και πιο πάνω, οτι το χάλι με τους μαθητές τριών ταχυτήτων στα Μαθηματικά Γενικής της Γ Λυκείου, πρέπει να σταματήσει!
-
Καλημέρα 8)
Νομίζω ότι το θέμα με τα μαθηματικά ξεκινάει από το δημοτικό... :-[ Μακάρι να υπήρχε δυνατότητα να προσλαμβάναν μαθηματικούς για τη διδασκαλία του εν λόγω μαθήματος από το δημοτικό (δεν το λέω αυτό, σε καμία περίπτωση για να βολευτούμε οι μαθηματικοί). Οι δάσκαλοι χωρίς να θέλω να τους θίξω, δεν έχουν την εξειδίκευση να διδάσκουν το μάθημα. Εννοώ δεν τους παρέχεται η κατάλληλη υποδομή από την σχολή τους. (
-
Όσον αφορά τους παλιούς μαθηματικούς (πολλοί από τους οποίους διδάσκουν σήμερα στα γυμνάσια και λύκεια), δεν υπήρχε καν το αντικείμενο "διδακτική των μαθηματικών" στο πρόγραμμα σπουδών των μαθηματικών σχολών. Για τους νεότερους, το μάθημα της διδακτικής είναι προσανατολισμένο κυρίως στα μαθηματικά της δευτεροβάθμιας εκπ/σης και όχι της πρωτοβάθμιας. Άρα, πιστεύω ότι ένας μαθηματικός είναι ακατάλληλος να διδάξει σωστά σε μαθητές δημοτικού.
-
Μην ρίχνετε το φταίξιμο στους δάσκαλους, η αρχή του κακού είναι πως με το ζόρι υποχρεώνουν μαθητές με iq ραδικιού να πάνε σχολειό και φυσικά μπαίνουν στο γυμνάσιο χωρίς να ξέρουν την προπαίδεια!
-
Σε καμία περίπτωση δεν ρίχνω φταίξιμο στους δασκάλους...Απλά το λογικό...ένας μαθηματικός για να αποφοιτήσει από την σχολή διδάσκεται τουλάχιστον 40 μαθήματα με μαθηματικά...πως μπορεί άλλη σχολή να πει ότι σε εκείνη διδάσκονται τα ανάλογα μαθηματικά...αυτό λέω...
-
Καλημέρα 8)
Νομίζω ότι το θέμα με τα μαθηματικά ξεκινάει από το δημοτικό... :-[ Μακάρι να υπήρχε δυνατότητα να προσλαμβάναν μαθηματικούς για τη διδασκαλία του εν λόγω μαθήματος από το δημοτικό (δεν το λέω αυτό, σε καμία περίπτωση για να βολευτούμε οι μαθηματικοί). Οι δάσκαλοι χωρίς να θέλω να τους θίξω, δεν έχουν την εξειδίκευση να διδάσκουν το μάθημα. Εννοώ δεν τους παρέχεται η κατάλληλη υποδομή από την σχολή τους. (
-
Μην ρίχνετε το φταίξιμο στους δάσκαλους, η αρχή του κακού είναι πως με το ζόρι υποχρεώνουν μαθητές με iq ραδικιού να πάνε σχολειό και φυσικά μπαίνουν στο γυμνάσιο χωρίς να ξέρουν την προπαίδεια!
Ελπίζω να κάνετε χιούμορ συνάδερφε. Διαφορετικά δεν μπορώ να διανοηθώ πώς κάποιος και μάλιστα καθηγητής πιστεύει ότι η παιδεία δεν είναι κάτι που αφορά τους πάντες.
-
Μην ρίχνετε το φταίξιμο στους δάσκαλους, η αρχή του κακού είναι πως με το ζόρι υποχρεώνουν μαθητές με iq ραδικιού να πάνε σχολειό και φυσικά μπαίνουν στο γυμνάσιο χωρίς να ξέρουν την προπαίδεια!
Συμφωνώ απόλυτα σε αυτό! Προάγονται μαθητές στις τάξεις του Δημοτικού και στο Γυμνάσιο, χωρίς να μαθαίνουν τίποτα, για διάφορους λόγους! Αυτό που θυμάμαι, γιατί είμαι και κάπως παλιός, είναι οτι πριν από τη μεταρρύθμιση Αρσένη, τα πράγματα ήταν πιό αυστηρά σε Γυμνάσιο -Λύκειο! Υπήρχε μεγάλος αριθμός μετεξεταστέων, αλλά και μαθητών που επαναλάμβαναν τη χρονιά! Τα τελευταία χρόνια έχουν ισοπεδωθεί όλα!
-
Για σταθείτε. Δεν διαφωνούμε ότι τα πράγματα είναι αρκετά ελαστικά, ειδικά σε δημοτικό και γυμνάσιο. Το γιατί περνούν οι μαθητές εφόσον δεν κατέχουν τις απαιτούμενες γνώσεις, είναι άλλο, κι άλλο να λέμε ότι δεν πρέπει να υποχρεώνουμε τα παιδιά να πάνε σχολείο. Αδιανόητο! Οι μαθητές πρέπει να μένουν στην ίδια τάξη όταν κρίνεται απαραίτητο, από το Δημοτικό κιόλας, αφού εκεί είναι που παίρνουν όλες τις απαραίτητες βάσεις. Όπως γίνεται και στο εξωτερικό. Το να μείνει κάποιος στην ίδια τάξη στο Γυμνάσιο ή στο Λύκειο είναι σχεδόν ανώφελο. Μοιάζει περισσότερο με τιμωρία, παρά με στοχευμένη ενέργεια.
-
Στο Λύκειο δεν είναι ελαστικά τα πράγματα όταν οι μαθητές στη Γ Λυκείου παίρνουν
βαθμάρες επειδή δίνουν πανελλήνιες; Αφήστε πόσοι στόκοι διορίστηκαν με απολυτήριο
Λυκείου που δεν ξέρουν ούτε το όνομα τους να γράψουν.
-
Πολλοί μαθητές, κυρίως στα ΕΠΑΛ, παίρνουν απολυτήριο, ενώ είναι παντελώς άσχετοι σε πολλά μαθήματα και περισσότερο στα μαθηματικά! Οι μαθητές αυτοί ταλαιπωρούνται τζάμπα, γιατί δεν ενδιαφέρονται για μαθηματικά ή άλλα γενικά μαθήματα, αλλά κυρίως για την ειδικότητα (ηλεκτρολόγοι, ψυκτικοί κλπ). Ας περιμένουμε να δούμε το νέο πρόγραμμα για όλες τις βαθμίδες (και για τα Τεχνικά λύκεια) και τότε θα διαπιστώσουμε αν κάτι κινείται προς τη σωστή κατεύθυνση, ή αν πάμε για μία απ' τα ίδια...
-
Όσον αφορά τους παλιούς μαθηματικούς (πολλοί από τους οποίους διδάσκουν σήμερα στα γυμνάσια και λύκεια), δεν υπήρχε καν το αντικείμενο "διδακτική των μαθηματικών" στο πρόγραμμα σπουδών των μαθηματικών σχολών. Για τους νεότερους, το μάθημα της διδακτικής είναι προσανατολισμένο κυρίως στα μαθηματικά της δευτεροβάθμιας εκπ/σης και όχι της πρωτοβάθμιας. Άρα, πιστεύω ότι ένας μαθηματικός είναι ακατάλληλος να διδάξει σωστά σε μαθητές δημοτικού.
Εύλογη η τοποθέτησή σας και είναι σαφές ότι οι προσανατολισμοί και τα προγράμματα σπουδών οφείλουν να λαμβάνονται υπόψη στις εκάστοτε βαθμίδες εκπ/σης... ίσως όμως σε χώρες που δεν βρίσκονται υπό κατάρρευση.
Το τελευταίο που τους ενδιαφέρει είναι η καταλληλότητα και η στοχευμένες δράσεις για αναβάθμιση της παιδείας, του γνωστικού αγαθού και κατ' επέκταση των κοινωνιών.
Στο πλαίσιο κάποιων εκπ/κων προγραμμάτων έχω επαφή με συναδέλφους εκπ/κους του εξωτερικού.
Μόλις χθες συζητούσαμε για την κατάσταση που επικρατεί εδώ στην Ελλάδα με συνάδελφο από Ρουμανία.
Μπροστά στα δικά μας κακώς κείμενα μου προέταξε ένα εκ των πολλών δικών τους: Είναι τέτοια η απαξίωση του εκπαιδευτικού έργου που επειδή πλέον οι λειτουργοί συνειδητά απέχουν του τομέα τους, διδάσκουν στα σχολεία άνθρωποι χωρίς παιδαγωγική κατάρτιση - επάρκεια...
Κακομελέτα... κι έρχεται... :-X
-
Και την εποχή των δεσμών έτσι ήταν. Η 2η δέσμη είχε φυσική, χημεία, βιολογία και δεν υπήρχαν μαθηματικά γενικής παιδείας (μαθήματα κορμού τα έλεγαν τότε).
Κανεις λαθος. Φυσικα κι υπηρχαν Μαθηματικα στη 2η δεσμη, που ηταν ιδια μ'αυτα που διδασκονταν οι μαθητες της 4ης δεσμης!
Απλά οσοι μαθητες ηθελαν να δωσουν πανελληνιες μετα το απολυτηριο, εδιναν τα 3 μαθηματα που ειπες συν Εκθεση.
Έχεις δίκιο. Μπέρδεψα τα διδασκόμενα μαθήματα με τα εξεταζόμενα, επειδή στη δική μου δέσμη ταυτίζονταν.
Ωρολόγιο πρόγραμμα και διδακτέα ύλη) της Γ Λυκείου επί δεσμών (http://www.google.gr/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=4&cad=rja&ved=0CEAQFjAD&url=http%3A%2F%2Fwww.pi-schools.gr%2Fprogr_spoudon_1899_1999%2F1983_1.pdf&ei=jg8CUr7iH8OROK3RgZAN&usg=AFQjCNGnTcUqlwIaF9mTxl8J1ACCGJpI3Q&sig2=wxn9CenCt8xE1CWd1HDxxA&bvm=bv.50310824,d.ZWU)
-
Πολλοί μαθητές, κυρίως στα ΕΠΑΛ, παίρνουν απολυτήριο, ενώ είναι παντελώς άσχετοι σε πολλά μαθήματα και περισσότερο στα μαθηματικά! Οι μαθητές αυτοί ταλαιπωρούνται τζάμπα, γιατί δεν ενδιαφέρονται για μαθηματικά ή άλλα γενικά μαθήματα, αλλά κυρίως για την ειδικότητα (ηλεκτρολόγοι, ψυκτικοί κλπ). Ας περιμένουμε να δούμε το νέο πρόγραμμα για όλες τις βαθμίδες (και για τα Τεχνικά λύκεια) και τότε θα διαπιστώσουμε αν κάτι κινείται προς τη σωστή κατεύθυνση, ή αν πάμε για μία απ' τα ίδια...
Υπάρχουν σχολές ΤΕΙ με απαιτητικά μαθηματικά στο πρόγραμμα σπουδών τους. Για παράδειγμα, οι σχολές πληροφορικής. Πολλοί φοιτητές των σχολών αυτών, ειδικά αυτοί που προέρχονται από τα ΕΠΑΛ, ταλαιπωρούνται γιατί το γνωστικό τους επίπεδο στα μαθηματικά είναι χαμηλό. Έτσι, οι περισσότεροι από αυτούς δυσκολεύονται να περάσουν το μάθημα και αναγκάζονται να πληρώσουν φροντιστήριο για να τα καταφέρουν.
-
Αυτό που λες "κυκλάμινο" ισχύει. Το ακουσα απο συγγενικο μου προσωπο οταν περασε σε ΤΕΙ Πληροφορικής.
-
Ελπίζω να κάνετε χιούμορ συνάδερφε. Διαφορετικά δεν μπορώ να διανοηθώ πώς κάποιος και μάλιστα καθηγητής πιστεύει ότι η παιδεία δεν είναι κάτι που αφορά τους πάντες.
Πρόσβαση στην εκπαίδευση πρέπει να έχουν όλοι όσοι βρίσκονται σε ελληνικό έδαφος, όμως πώς να το κάνουμε υπάρχουν ορισμένα παιδιά που ότι και να τα κάνεις είναι αδύνατο να τα μορφώσεις, δεν φταίνε οι δάσκαλοι ούτε οι ώρες των μαθημάτων, ούτε και το εκπαιδευτικό σύστημα. Υπάρχουν άτομα που είναι πανέξυπνοι ( με βάση την μάθηση) και κάποιοι βρίσκονται στο άλλο άκρο δεν μπορούν να μορφωθούν αλλά μπορούν να διαπρέψουν σε άλλους τομείς μαθαίνοντας κάποια τέχνη. Δεν είναι υποτιμητικό να μην ξέρεις γράμματα αν είσαι αγρότης, μάγειρας, κομμώτρια, υδραυλικός, επιπλοποιός κ.α. Αλλά είναι εξωφρενικό να μην ξέρει ένα παιδί καθόλου προπαίδεια και να παίρνει απολυτήριο δημοτικού, γυμνασίου, για λύκειο δεν μου έχει τύχει ακόμη περιστατικό! Δεν πρόκειται για απλές μαθησιακές δυσκολίες, δυσλεξία όπως συμβαίνει με τα ορθογραφικά λάθη ή την αδυναμία να μάθουν ξένες γλώσσες και την αποστήθιση βιβλίων που χρειάζεται στα θεωρητικά μαθήματα.
Για εμένα θα ήταν προτιμότερο να μην βρίσκονται τέτοιοι μαθητές στα γυμνάσια που ούτε οι ίδιοι το επιθυμούν αλλά τους αναγκάζουν, με αποτέλεσμα να υποβαθμίζεται το μάθημα για τους μαθητές που έχουν δυνατότητες .
-
Οι περιπτώσεις αυτές είναι λίγες, και λόγω του χαμηλού νοητικού επιπέδου δεν μπορούν να συνεχίσουν στο Λύκειο, το οποίο όμως δεν είναι υποχρεωτικό. Γνώμη μου είναι ότι καλώς είναι υποχρεωτική η εκπαίδευση σε Δημοτικό-Γυμνάσιο. Φανταστείτε ένα νέο άνθρωπο σήμερα το 2013 με μοναδικό εφόδιο το απολυτήριο του Δημοτικού. Σκεφτείτε μόνο τον στιγματισμό, τον κοινωνικό αντίκτυπο που θα είχε...
Κατά τ'άλλα συμφωνώ πλήρως μαζί σας.
-
η μισή τεχνολογική κατεύθυνση υπό φυσιολογικές συνθήκες δε θα έπρεπε να
περνάει ούτε απ΄έξω από το γενικό λύκειο. Μιλάμε για ποσοστά 80% και βάλε
που γράφουν κάτω από τη βάση στα κατεύθυνσης.
Ας όψονται τα ΤΕΙ της Κάτω Ραχούλας που τους απορροφάνε...
ΥΓ. Ξέρω είμαι υπερβολικός
-
Οι περιπτώσεις αυτές είναι λίγες. Φανταστείτε ένα νέο άνθρωπο σήμερα το 2013 με μοναδικό εφόδιο το απολυτήριο του Δημοτικού. Σκεφτείτε μόνο τον στιγματισμό, τον κοινωνικό αντίκτυπο που θα είχε...
Λίγες? Είναι άσχετο με το θέμα αν ανοίξουμε άλλο ζητώντας να μας πουν για το επίπεδο μαθητών που προάγονται θα αλλάξεις γνώμη.
Μάθε παιδί μου γράμματα… για μια καλύτερη ζωή, ελληνική νοοτροπία που μας κατέστρεψε.
Ενώ εμείς που σπουδάσαμε δεν στιγματιστήκαμε? ( οι τεμπέληδες που μας συντηρούν οι γονείς και περιμένουμε να διοριστούμε στο δημόσιο ή να μας κάνουν διευθυντές) θα πρέπει να αισθάνομαι ανώτερος από τους υπόλοιπους ή μήπως να τους ζηλεύω που δεν ξόδεψαν χρήματα και ώρες πάνω από ένα βιβλίο, και το 2013 βγάζουν αρκετά χρήματα από την τέχνη που έχουν μάθει μετά το δημοτικό ή το γυμνάσιο.
-
Πολλοί μαθητές, κυρίως στα ΕΠΑΛ, παίρνουν απολυτήριο, ενώ είναι παντελώς άσχετοι σε πολλά μαθήματα και περισσότερο στα μαθηματικά! Οι μαθητές αυτοί ταλαιπωρούνται τζάμπα, γιατί δεν ενδιαφέρονται για μαθηματικά ή άλλα γενικά μαθήματα, αλλά κυρίως για την ειδικότητα (ηλεκτρολόγοι, ψυκτικοί κλπ). Ας περιμένουμε να δούμε το νέο πρόγραμμα για όλες τις βαθμίδες (και για τα Τεχνικά λύκεια) και τότε θα διαπιστώσουμε αν κάτι κινείται προς τη σωστή κατεύθυνση, ή αν πάμε για μία απ' τα ίδια...
Υπάρχουν σχολές ΤΕΙ με απαιτητικά μαθηματικά στο πρόγραμμα σπουδών τους. Για παράδειγμα, οι σχολές πληροφορικής. Πολλοί φοιτητές των σχολών αυτών, ειδικά αυτοί που προέρχονται από τα ΕΠΑΛ, ταλαιπωρούνται γιατί το γνωστικό τους επίπεδο στα μαθηματικά είναι χαμηλό. Έτσι, οι περισσότεροι από αυτούς δυσκολεύονται να περάσουν το μάθημα και αναγκάζονται να πληρώσουν φροντιστήριο για να τα καταφέρουν.
Μας κάνετε πλάκα έτσι; Εγώ έγραψα 20 στα Μαθηματικά στις Πανελλαδικές κι όταν πέρασα σε ΑΕΙ Πληροφορικής δεν καταλάβαινα τίποτα! Εντελώς διαφορετικά τα Μαθηματικά του σχολείου από του Πανεπιστημίου. Για τα φροντιστήρια που κάνουν οι ΤΕΙτζήδες ας μην το συζητήσουμε γιατί μιλάμε για την απόλυτη ξεφτίλα.
-
Ίσως επειδή δεν έχουν ιδέα από Μαθηματικά (κάποιοι) γιατροί κάνουν διαγνώσεις ότι να'ναι.
Παράδειγμα:
Σε μια πόλη, το 1% των κατοίκων πάσχει από μία νόσο. Η (μόνη διαθέσιμη) εξέταση για τη συγκεκριμένη νόσο στο νοσοκομείο της πόλης, έχει 99% ορθή διάγνωση.
Δηλαδή αν το άτομο έχει τη νόσο, η εξέταση λέει κατά 99% ότι την έχει (και 1% κάνει λάθος διάγνωση), ενώ αν δεν έχει τη νόσο, πάλι κατά 99% λέει (σωστά) ότι δεν την έχει.
Ένα άτομο πραγματοποίησε την εξέταση αυτή και το αποτέλεσμα βγήκε θετικό.
Ερώτηση: Ποια η πιθανότητα το άτομο να έχει πράγματι τη νόσο;
Γι'αυτο ειπα οτι οι πιθανοτητες κι η στατιστικη θα τους χρειαστουν! Αλλά τα υπολοιπα που ηταν στην υλη της 4ης δεσμης αποδειχθηκαν εντελως αχρηστα για εμας!
Έχεις δίκιο. Μπέρδεψα τα διδασκόμενα μαθήματα με τα εξεταζόμενα, επειδή στη δική μου δέσμη ταυτίζονταν.
Ωρολόγιο πρόγραμμα και διδακτέα ύλη) της Γ Λυκείου επί δεσμών (http://www.google.gr/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=4&cad=rja&ved=0CEAQFjAD&url=http%3A%2F%2Fwww.pi-schools.gr%2Fprogr_spoudon_1899_1999%2F1983_1.pdf&ei=jg8CUr7iH8OROK3RgZAN&usg=AFQjCNGnTcUqlwIaF9mTxl8J1ACCGJpI3Q&sig2=wxn9CenCt8xE1CWd1HDxxA&bvm=bv.50310824,d.ZWU)
Ναι, ειχαμε λιωσει στα μαθηματικα! Και μαλιστα επειδη τα διδασκομασταν μαζι με τα παιδια της 4ης δεσμης που θα τα εδιναν μετα και στις Πανελληνιες, τα διαγωνισματα κι οι απολυτηριες εξετασεις ηταν παλουκια! (κανενας διαχωρισμος για οσους δε θα τα εδιναν μετα - οχι οπως σημερα που τα μισα παιδια σου λενε "κυρια, δε θα δωσω το μαθημα Πανελλαδικως" κι εσυ λες "μην ανησυχειτε, δε θα ειμαι αυστηρη στη βαθμολογια").
-
Για εμένα θα ήταν προτιμότερο να μην βρίσκονται τέτοιοι μαθητές στα γυμνάσια που ούτε οι ίδιοι το επιθυμούν αλλά τους αναγκάζουν, με αποτέλεσμα να υποβαθμίζεται το μάθημα για τους μαθητές που έχουν δυνατότητες .
Στα γυμνασια να βρισκονται, στα λυκεια να μη βρισκονται. Οταν προσπαθεις να εξηγησεις για 3η φορα σε μαθητη Α' λυκειου τη μεθοδο των τριων και μετα διαπιστωνεις οτι δεν ξερει ουτε τη σωστη απαντηση στο 15-7= (απαντηση: 7 :o), τοτε συνειδητοποιεις οτι αυτος ο μαθητης χανει το χρονο του στην ταξη οπου δε μαθαινει ουτε το 1% απο οσα λεγονται, ενω θα μπορουσε να βρισκεται σε μια αλλη ταξη και να μαθαινει το 90%. Αυτο δεν ειναι το ζητουμενο στο αναλυτικο προγραμμα; Οι μαθητες να μαθαινουν πραγματα χρησιμα για τη μελλοντικη τους εργασια, αλλά και τη γενικοτερη ζωη τους; Να παιρνουν αφενος γενικη παιδεια για να ειναι συνειδητοποιημενοι πολιτες κι αφετερου να προετοιμαζονται για το μελλοντικο τους επαγγελμα.
-
- οχι οπως σημερα που τα μισα παιδια σου λενε "κυρια, δε θα δωσω το μαθημα Πανελλαδικως" κι εσυ λες "μην ανησυχειτε, δε θα ειμαι αυστηρη στη βαθμολογια").
Λέτε για τα παιδιά, .... καλοί είστε και σείς!!! 'Υστερα φταίει το σύστημα,.....
-
- οχι οπως σημερα που τα μισα παιδια σου λενε "κυρια, δε θα δωσω το μαθημα Πανελλαδικως" κι εσυ λες "μην ανησυχειτε, δε θα ειμαι αυστηρη στη βαθμολογια").
Λέτε για τα παιδιά, .... καλοί είστε και σείς!!! 'Υστερα φταίει το σύστημα,.....
Χα χα, μην ανησυχεις, το δικο μου "δε θα ειμαι αυστηρη στη βαθμολογια" στους μαθητες της Γ' σημαινει "δε θα ξεκινησω τη βαθμολογια απο 7-8 αλλά απο 9-10". ;) Αν κανουμε μια στατιστικη ερευνα στις βαθμολογιες τετραμηνων Γ'λυκειου, θα δεις αν υπαρχουν (και ποσοι) καθηγητες που βαζουν κατω απο 12, 13, 14, 15...
Χαρακτηριστικα, ο χαμηλοτερος βαθμος μου στη Γ' φετος ηταν 9 (αναπληρωτρια βιολογιας ειμαι), ενω του μονιμου Μαθηματικου ηταν 15!!! Σε μαθητες που δεν ηξεραν ουτε τις δυναμεις του 10, οπως διαπιστωσα κανοντας ασκησεις με πυραμιδες βιομαζας στη βιολογια!!!
Και φυσικα αυτος που βρηκε τον μπελα του με τους βαθμους των τετραμηνων (που ξεκινουσαν απο 10 κι εφταναν στο 20, ημαρτον πια!!!) δεν ηταν αυτος κι οι υπολοιποι που εκαναν σαν κι αυτον, ημουν εγω που μου τα επρηξε η διευθυντρια κι ο σχολικος συμβουλος! Ετσι κανατε το συστημα τοσα χρονια οι μονιμοι, οι διευθυντες κι οι συμβουλοι, ετσι μαθατε τους μαθητες να περιμενουν βαθμους που δεν ανταποκρινονται ουτε στο ελαχιστο στην πραγματικοτητα, ετσι δωροδοκουσατε τους γονεις για να μη σας λενε "θα τον παρω απο το σχολειο σας και θα τον παω στο διπλανο" και τωρα τα λουζομαστε ολοι ανεξαιρετως!
-
Οι περιπτώσεις αυτές είναι λίγες. Φανταστείτε ένα νέο άνθρωπο σήμερα το 2013 με μοναδικό εφόδιο το απολυτήριο του Δημοτικού. Σκεφτείτε μόνο τον στιγματισμό, τον κοινωνικό αντίκτυπο που θα είχε...
Λίγες? Είναι άσχετο με το θέμα αν ανοίξουμε άλλο ζητώντας να μας πουν για το επίπεδο μαθητών που προάγονται θα αλλάξεις γνώμη.
Μάθε παιδί μου γράμματα… για μια καλύτερη ζωή, ελληνική νοοτροπία που μας κατέστρεψε.
Ενώ εμείς που σπουδάσαμε δεν στιγματιστήκαμε? ( οι τεμπέληδες που μας συντηρούν οι γονείς και περιμένουμε να διοριστούμε στο δημόσιο ή να μας κάνουν διευθυντές) θα πρέπει να αισθάνομαι ανώτερος από τους υπόλοιπους ή μήπως να τους ζηλεύω που δεν ξόδεψαν χρήματα και ώρες πάνω από ένα βιβλίο, και το 2013 βγάζουν αρκετά χρήματα από την τέχνη που έχουν μάθει μετά το δημοτικό ή το γυμνάσιο.
Προφανώς δεν θέλεις να καταλάβεις το σκεπτικό μου, οπότε δεν προσπαθώ περισσότερο. Σαν εκπαιδευτικοί κυρίως θα πρεπε να έχουμε ανοιχτά μυαλά και να μπορούμε να μπούμε στη θέση του άλλου. Η κουβέντα κλείνει εδώ από την πλευρά μου.
-
Μεταξύ μας προτιμώ να μην γίνονται μαθηματικά στην γ λυκείου γενική παιδεία, παρά να γίνονται σε μαθητές που επιθυμούν τις θεωρητικές σπουδές και απαξιώνουν τελείως το μάθημα. Δεν είναι δυνατόν να ζητάω το μέσο όρο σε 10 βαθμούς και να με κοιτάζουν σαν να έχω κάνει ερώτηση στα κινέζικα. Χίλιες φορές λοιπόν καλύτερα που η γ τάξη δεν έχει καθόλου μαθηματικά ως μάθημα γενικής παιδείας.
-
Επανέρχομαι στο θέμα των ΕΠΑΛ, όπου το ποσοστό των μαθητών με τρομερά κενά στα μαθηματικά είναι πολύ υψηλό! Από την άλλη πλευρά στα μαθήματα ειδικότητας οι μαθητές αυτοί είναι καλοί ή πολύ καλοί και αναφέρομαι κυρίως σε μηχανολόγους, ηλεκτρολόγους κλπ και όχι πληροφορική και άλλες απαιτητικές ειδικότητες!
Αυτό που σχολιάζαμε με συναδέλφους ήταν οτι οι μαθητές αυτοί θα μπορούσαν κάλλιστα να πάνε σε ΕΠΑΣ και να ασχολούνται μόνον με την ειδικότητά τους και όχι με μαθηματικά, φυσικές και άλλα που τους δυσκολεύουν και δεν τους ενδιαφέρουν.
Παρόλα αυτά συνέχιζαν και συνεχίζουν να έρχονται για τον προφανή λόγο οτι θέλουν το απολυτήριο το οποίο είναι εύκολη υπόθεση στο ΕΠΑΛ!
-
Γι'αυτο ειπα οτι οι πιθανοτητες κι η στατιστικη θα τους χρειαστουν! Αλλά τα υπολοιπα που ηταν στην υλη της 4ης δεσμης αποδειχθηκαν εντελως αχρηστα για εμας!
Και πώς θα καταλάβεις κανονική κατανομή (και γενικά, συνεχείς κατανομές) χωρίς να ξέρεις συναρτήσεις και ολοκληρώματα;
Στατιστική πρώτου έτους είναι αυτά, δεν είναι διαστημικά.
Ναι, ειχαμε λιωσει στα μαθηματικα! Και μαλιστα επειδη τα διδασκομασταν μαζι με τα παιδια της 4ης δεσμης που θα τα εδιναν μετα και στις Πανελληνιες, τα διαγωνισματα κι οι απολυτηριες εξετασεις ηταν παλουκια! (κανενας διαχωρισμος για οσους δε θα τα εδιναν μετα - οχι οπως σημερα που τα μισα παιδια σου λενε "κυρια, δε θα δωσω το μαθημα Πανελλαδικως" κι εσυ λες "μην ανησυχειτε, δε θα ειμαι αυστηρη στη βαθμολογια").
Κοίτα, γιατρός ή φαρμακοποιός δεν είμαι, αλλά κάποιος σε κάποιο εργαστήριο ή πειραματική κλινική θα χρειάζεται να βρει τη βέλτιστη χορηγούμενη ποσότητα φαρμάκου και αυτό, 99% θα εμπεριέχει παράγωγο.
Επίσης, μην παραμυθιάζεσαι. Τα Μαθηματικά Γ' Λυκείου είναι κυριολεκτικά, προπαίδεια. Δεν εννοώ εύκολα, εννοώ βασικές εισαγωγικές γνώσεις. Ειδικά της 4ης Δέσμης που ήταν και πιο "light" από της 1ης.
Τώρα, το ότι σε πολλά παιδιά φαίνονται βουνό, θα έπρεπε να αποτελεί μια ένδειξη για το ότι πρέπει να μπαίνει ΠΟΛΥ ΛΙΓΟΤΕΡΟΣ κόσμος σε πανεπιστήμια. Έχουν γεμίσει οι σχολές καθυστερημένα, που δεν μπορούν να περάσουν μαθήματα στα οποία μπαίνουν ΤΑ ΙΔΙΑ θέματα πάντα! Και όταν βρεθεί ένας άνθρωπος που προσπαθεί να τους μάθει να σκέφτονται, έστω και λίγο, ξαφνικά το μάθημα γίνεται μάθημα πτυχίου και στον καθηγητή μπαίνει η ταμπέλα "μυστήριος" ή κάτι άλλο από μ...
6 ώρες Χημεία δικέ μου!
Δηλαδή πόσο δύσκολη είναι η απλή μέθοδος των τριών;
200.000 αντιδράσεις παπαγαλία από τη Χημεία, βάλε και 8 ώρες
-
@ Siobaras, νομίζω οτι η κεντρική ιδέα των όσων λες είναι αυτό: θα έπρεπε να αποτελεί μια ένδειξη για το ότι πρέπει να μπαίνει ΠΟΛΥ ΛΙΓΟΤΕΡΟΣ κόσμος σε πανεπιστήμια με το οποίο συμφωνώ απόλυτα!
Μην ξεχνάμε οτι το θέμα της αύξησης των εισακτέων στην Τριτοβάθμια ήταν κεντρική πολιτική επιλογή κάποιων κυβερνήσεων με το σύνθημα "όλοι οι μαθητές στα Πανεπιστήμια" καθαρά για ψηφοθηρικούς λόγους!
Για το θέμα των ιατρικών εργαστηρίων ή των κλινικών, οπωσδήποτε ο γιατρός- ερευνητής ή ο φαρμακοποιός - ερευνητής και γενικά το επιστημονικό προσωπικό οπωσδήποτε πρέπει να ξέρει συναρτήσεις, ολοκληρώματα κλπ αλλά το κατώτερο προσωπικό δεν είναι απαραίτητο να γνωρίζει, παρά μόνο τα της ειδικότητάς τους, δηλ. οι βοηθοί εργαστηρίων, βοηθοί ακτινολόγου, φυσιοθεραπευτές, νοσοκόμοι κλπ.
-
Μην ξεχνάμε οτι το θέμα της αύξησης των εισακτέων στην Τριτοβάθμια ήταν κεντρική πολιτική επιλογή κάποιων κυβερνήσεων με το σύνθημα "όλοι οι μαθητές στα Πανεπιστήμια" καθαρά για ψηφοθηρικούς λόγους!
@ greedo, πολύ σωστά.
Η αύξηση των εισακτέων είχε ως στόχο εντέχνως και τη μείωση των ποσοστών της ανεργίας.
-
Μεταξύ μας προτιμώ να μην γίνονται μαθηματικά στην γ λυκείου γενική παιδεία, παρά να γίνονται σε μαθητές που επιθυμούν τις θεωρητικές σπουδές και απαξιώνουν τελείως το μάθημα. Δεν είναι δυνατόν να ζητάω το μέσο όρο σε 10 βαθμούς και να με κοιτάζουν σαν να έχω κάνει ερώτηση στα κινέζικα. Χίλιες φορές λοιπόν καλύτερα που η γ τάξη δεν έχει καθόλου μαθηματικά ως μάθημα γενικής παιδείας.
Κι όμως! Στη Φιλοσοφική σχολή - τμήμα Φ.Π.Ψ., στον τομέα συμβουλευτικής και προσανατολισμού, χρειάζεται η Στατιστική (ως εργαλείο έρευνας) τόσο στα προπτυχιακά προγράμματα σπουδών όσο και στα μεταπτυχιακά. Μάλιστα, για εισαγωγή στο μεταπτυχιακό τμήμα σπουδών του τμήματος αυτού απαιτείται εξέταση στο μάθημα της έρευνας και στατιστικής! Για σκέψου λοιπόν ένας φοιτητής της σχολής αυτής, προερχόμενος από τη θεωρητική κατ/νση, να μην έχει διδαχτεί τη Στατιστική στο λύκειο και, πιθανότατα, ούτε και στο γυμνάσιο αφού οι περισσότεροι καθηγητές δεν τη διδάσκουν γιατί δεν προλαβαίνουν να βγάλουν την ύλη...
-
Δεν γνωρίζουμε όμως στο κατά πόσο θα μπει φρένο σε παρακμιακές καταστάσεις του παρελθόντος, όπως του να εισάγεται κάποιος σε ΑΕΙ με βαθμό πρόσβασης 4,8...
-
@Κυκλάμινο... σωστή και αυτή η τοποθέτηση... όσο τα μαθηματικά γενικής ήταν πανελλαδικώς εξεταζόμενα οι μαθητές, ανεξαρτήτου κατεύθυνσης, του έδιναν βαρύτητα... όπως άλλωστε συνέβαινε και με άλλα μαθήματα... αλλά η ζωή των μαθητών της Γ΄Λυκείου είχε εκφυλιστεί σε 6 ώρες το πρωϊ σχολείο και 7 ώρες τα απογεύματα φροντιστήριο για να προετοιμαστούν σε όλα τα μαθήματα (αναφέρομαι στα πρώτα έτη της μεταρρύθμισης Αρσένη)... από την κατάργηση τους και έπειτα και λόγω του ανταγωνισμού που υπάρχει στις σχολές υψηλής ζήτησης οι μαθητές έριχναν όλο το βάρος στην μελέτη των μαθημάτων της κατεύθυνσης τους... κάπως αναμενόμενο αφού στον βαθμό δυσκολίας που έχουν φτάσει τα Πανελλαδικά μαθήματα δεν αφήνουν περιθώριο για μελέτη στους μαθητές για ενδοσχολικά...
-
Το σημαντικότερο κατ' εμε είναι ο βαθμός δυσκολίας των θεμάτων των Πανελλαδικών... Τα θέματα των εξετάσεων τελευταία ξεφεύγουν κατά πολύ από το επίπεδο δυσκολίας των σχολικών βιβλίων και ακολουθούν μία κλασική φροντιστηριακή μεθοδολογία... Πρέπει κάποια στιγμή σαν κλάδος να προσπαθήσουμε να κερδίσουμε μία πολύ σημαντική μάχη... εκείνην της εισαγωγής των μαθητών στο Πανεπιστήμιο με γνώμονα το σχολείο... και για αυτό απαιτείται σωστή τοποθέτηση των θεμάτων των εξετάσεων με βάση τα σχολικά εγχειρίδια και υποστηρικτική διδασκαλία στα μαθήματα αυτά από εμάς εντός σχολείου (όπως τώρα δημιουργείται μία ευκαιρία με την αύξηση των ωρών διδασκαλίας μαθηματικών τόσο στα κατεύθυνσης όσο και στα γενικής) ... είναι αυτό το οποίο περιμένει η κοινωνία από εμάς για να κλείσει το στόμα της...
-
@ alexandr75math, πράγματι η δυσκολία των θεμάτων των πανελλαδικών, όπως πολύ σωστά επισημαίνεις, δημιουργεί όλα αυτά τα προβλήματα! Αυτό που πρέπει να αναζητηθεί είναι οι αιτίες για τις οποίες η δυσκολία των θεμάτων, κυρίως στα μαθηματικά, εκτινάσσεται σε δυσθεώρητα ύψη και αφού διαπιστωθούν οι αιτίες, να πιέσουμε και εμείς προς την σωστή κατεύθυνση!
Μία πρώτη αιτία που εύκολα φαίνεται είναι ο υπερανταγωνισμός μεταξύ των μεγάλων φροντιστηρίων, αλλά και των εκδοτικών οίκων που βγάζουν βοηθήματα, που έχει ως αποτέλεσμα η επιτροπή εξετάσεων να υπερβάλλει εαυτόν κάθε χρόνο, ωστε τα θέματα να είναι πρωτότυπα!
Θα με πείτε ευφάνταστο, αλλά από πίσω βλέπω και μία προσπάθεια της άρχουσας τάξης, να μειώσει τη δυνατότητα πρόσβασης σε σχολές υψηλής ζήτησης στους υποψηφίους χαμηλών κοινωνικών στρωμάτων!
-
@ alexandr75math, πράγματι η δυσκολία των θεμάτων των πανελλαδικών, όπως πολύ σωστά επισημαίνεις, δημιουργεί όλα αυτά τα προβλήματα! Αυτό που πρέπει να αναζητηθεί είναι οι αιτίες για τις οποίες η δυσκολία των θεμάτων, κυρίως στα μαθηματικά, εκτινάσσεται σε δυσθεώρητα ύψη και αφού διαπιστωθούν οι αιτίες, να πιέσουμε και εμείς προς την σωστή κατεύθυνση!
Μία πρώτη αιτία που εύκολα φαίνεται είναι ο υπερανταγωνισμός μεταξύ των μεγάλων φροντιστηρίων, αλλά και των εκδοτικών οίκων που βγάζουν βοηθήματα, που έχει ως αποτέλεσμα η επιτροπή εξετάσεων να υπερβάλλει εαυτόν κάθε χρόνο, ωστε τα θέματα να είναι πρωτότυπα!
Θα με πείτε ευφάνταστο, αλλά από πίσω βλέπω και μία προσπάθεια της άρχουσας τάξης, να μειώσει τη δυνατότητα πρόσβασης σε σχολές υψηλής ζήτησης στους υποψηφίους χαμηλών κοινωνικών στρωμάτων!
...+++
-
Οι 5 ώρες Μαθηματικών στην
-
Φέτος θα ισχύσουν μόνο για την Α΄ Λυκείου.
-
Οι 5 ώρες Μαθηματικών στην
-
Θα με πείτε ευφάνταστο, αλλά από πίσω βλέπω και μία προσπάθεια της άρχουσας τάξης, να μειώσει τη δυνατότητα πρόσβασης σε σχολές υψηλής ζήτησης στους υποψηφίους χαμηλών κοινωνικών στρωμάτων!
Και στους υποψηφιους απο χωρια και μικρες κωμοπολεις, αν ισχυει το σημερινο αρθρο στην εφημεριδα "τα Νεα" που λεει οτι οι μαθητες θα μπαινουν στο 3ο πεδιο (σχολες Υγειας) δινοντας βιολογια ή μαθηματικα. Αν το κρατος δε θελει να δημιουργειται τμημα βιολογιας Γ' στα μικρα σχολεια κι αναγκαζει τους υποψηφιους να δωσουν μαθηματικα, αυτοι δεν προκειται να καταφερουν ν'ανταγωνιστουν τους υποψηφιους που θα δωσουν βιολογια για να εισαχθουν σε Ιατρικη,
-
@ biov, ακριβώς σε αυτά που περιγράφεις φαίνεται η προχειρότητά τους αλλά και το οτι δεν τους ενδιαφέρει ουσιαστικά η παιδεία με στόχο την πρόοδο της χώρας. Απλά εκτελούν εντολές άνωθεν, για να εξυπηρετήσουν τους εντολοδόχους της τρόϊκας και την ευημερία των χωρών που αυτή αντιπροσωπεύει! >:(
-
Σε συζήτηση που είχε γίνει με μέλη της ομάδας αναμόρφωσης των Μαθηματικών του Λυκείου (περίπου Απρίλιο 2012) είχε αναφερθεί (μεταξύ άλλων) η σκέψη (τους) να μεταφερθούν οι λογάριθμοι στην ύλη της Γ' και το άπλωμα της Γεωμετρίας στις 3 τάξεις.
Το πρώτο δεν το θεωρώ και πολύ λάθος (ειδικά με την αυξημένη ύλη στην Άλγεβρα
-
Οι 5 ώρες Μαθηματικών στην
-
και ελπίζω με την ευκαιρία να αλλάξει και το απαράδεκτο σχολικό βιβλίο.
Συμφωνώ και επαυξάνω! Με την ευκαιρία θα ήθελα να επισημάνω κάποιες παρανοήσεις, που ταλαιπωρούσαν τους μαθητές της θεωρητικής κατεύθυνσης, αντί να τους διευκολύνουν π.χ. στη Γενική Παιδεία δεν διδάσκεται ο τύπος της εξίσωσης εφαπτομένης και είναι αναγκασμένοι να βρίσκουν εφαπτομένη δια της πλαγίας οδού! Επίσης στον ορισμό της παραγώγου δίνεται ο ένας τύπος, αυτός με το f(x+h)-f(x)/h και όχι ο κατά πολύ ευκολότερος
f(x)-f(x0)/x-x0
-
H ύλη των πεδίων τώρα πια που είναι 8 ώρες θα καλυφθεί από τα υπάρχοντα βιβλία Γενικής και Κατεύθυνσης, με κόψε ράψε κατά τα γνωστά, ένα πιθανό σενάριο είναι στο 2ο πεδίο με τις θετικές και τεχνολογικές επιστήμες είναι να προστεθούν οι πίνακες και η στατιστική – πιθανότητες – συνδυαστική για να δικαιολογούνται οι 8 ώρες και στο 4ο πεδίο με τις σχολές οικονομίας και διοίκησης να πάρουν τις στατιστική – πιθανότητες από το βιβλίο της γενικής και προσθέσουν τον λογισμό από το βιβλίο της κατεύθυνσης με εξαίρεση ίσως κάποιων κεφαλαίων. Καινούρια βιβλία, μάλλον ας τα ξεχάσουμε.
-
Κατάλαβα! Τυχεροί όσοι είμαστε σε Γυμνάσια (ή ΕΠΑΛ αφού μάθουμε κι εκεί τι θα γίνει!)
-
Κανεις λαθος. Φυσικα κι υπηρχαν Μαθηματικα στη 2η δεσμη, που ηταν ιδια μ'αυτα που διδασκονταν οι μαθητες της 4ης δεσμης!
Απλά οσοι μαθητες ηθελαν να δωσουν πανελληνιες μετα το απολυτηριο, εδιναν τα 3 μαθηματα που ειπες συν Εκθεση. Επειδη τοτε ο βαθμος απολυτηριου δεν ηταν ευκολη υποθεση οπως σημερα (για να παρεις αριστα επρεπε να διαβασεις, διοτι οι καθηγητες δεν αρχιζαν την προφορικη βαθμολογια απο 13 ή απο 15, οπως κανουν σημερα, ουτε εβαζαν γελοιοτητες στις Απολυτηριες Εξετασεις) κι επειδη το Απολυτηριο ειχε μεγαλη αξια και δεν ειχε καταντησει κουρελοχαρτο οπως σημερα, διαβαζαμε για τα μαθηματικα οπως ακριβως διαβαζαμε για τα υπολοιπα μαθηματα της δεσμης. Απλά δεν καναμε φροντιστηριο στα μαθηματικα επειδη δε θα τα διναμε στις Πανελληνιες.
Γι'αυτο κι η 2η δεσμη ηταν η δυσκολοτερη: οχι μονο επειδη επρεπε να γραψεις αριστα σε ολα τα μαθηματα για να μπεις σε μια σχολη (ουτε σε ΤΕΙ δεν μπορουσες να μπεις χωρις αριστους βαθμους σε 3 απο τα 4 μαθηματα), αλλά κι επειδη διδασκομασταν ενα μαθημα δεσμης επιπλεον απο τις υπολοιπες! (ευτυχως που διναμε μονο τα 4 μαθηματα στις πανελληνιες κι οχι και τα 5... :P )
Τα περισσοτερα απο τα μαθηματικα που διδαχτηκα στη 2η δεσμη και μετα στο Πανεπιστημιο, δεν τα χρειαστηκα ποτε στις σπουδες μου ή στη ζωη μου και τα εχω ξεχασει εντελως. Λυπαμαι που το λεω, αλλά το διαβασμα που εριξα γι'αυτα πηγε τοσο αχρηστο, οσο το διαβασμα που εριξα για τη Φυσικη που διδαχθηκα στη 2η δεσμη και μετα στο Πανεπιστημιο. :( Αντιθετα, η Χημεια ειναι πολυ χρησιμη σε πολλες σχολες του πεδιου Υγειας.
Δε γνωριζω την υλη των τωρινων μαθηματικων Γ'λυκειου, οπότε δεν μπορω να κρινω αν θα χρειαστουν στους μαθητες που θα γινουν φοιτητες σχολων του πεδιου Υγειας, αλλά αν οι πιθανοτητες κι η στατιστικη ειναι μες στην υλη, θα τις χρειαστουν!
Με πολύ καθυστέρηση...,
τα ΦΕΚ που αναφέρονται τα μαθήματα των Δεσμών και φυσικά τα Μαθηματικά στην 2η Δέσμη:
ΦΕΚ A 1 - 07.01.1983 (http://www.et.gr/idocs-nph/search/pdfViewerForm.html?args=5C7QrtC22wGFk_abAsP7xndtvSoClrL87G0Owsjc9vwpCCmqt4mgGEHlbmahCJFQEmRQwePEviF8EeCoaT0MAHMVkXOQVPXqbV8Kgd-5HifVZK88ux3ZYQ1EvghzEiehLntJPwotPt8.) σελ. 1 Πρόγραμμα και 3 αναλυτικά.
ΦΕΚ A 35 - 23.03.1984 (http://www.et.gr/idocs-nph/search/pdfViewerForm.html?args=5C7QrtC22wGTNzPxpnvztndtvSoClrL8SrUgpVEy_PDtIl9LGdkF53UIxsx942CdyqxSQYNuqAGCF0IfB9HI6hq6ZkZV96FIWNn5DPPBlv6WY3AhKCB9gJrBULEWyRAaxkQDcLOK8QM.) σελ.9 το πρόγραμμα 4ώρες/εβδομάδα, ύλη σελ. 11 (Μαθηματικά ΙΙ 2ης και 4ης Δέσμης)
Όσον αφορά την ύλη,ναι τα μαθηματικά 2ης και 4ης Δέσμης έμοιαζαν με τα Μαθηματικά Γενικής Παιδείας του Ενιαίου Απολυτηρίου.Δεν γνωρίζω αν διδάχτηκαν καθόλη τη διάρκεια των Δεσμών, 1983-1999(2000) ή αν έγιναν αλλαγές στα βιβλία τους όπως συνέβη με τα βιβλία της 1ης Δέσμης,της οποίας τα Μαθηματικά ήταν 3 τόμοι από το 1983-1992 και 2 τόμοι (διαφορετική ύλη) από 1993-2000.
-
Στην
-
3 ώρες Άλγεβρα και 2 ώρες Γεωμετρία όλο το χρόνο:
http://www.alfavita.gr/sites/default/files/attachments/199132125.jpg