Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Ειδικές δομές εκπαίδευσης => Ιδιωτική Εκπαίδευση => Μαθήματα κατ'οίκον => Μήνυμα ξεκίνησε από: Ms Daisy στις Μαρτίου 02, 2014, 11:53:34 am
-
Αφήνετε τους μαθητές σας να χωρίζουν λέξεις στο τέλος της γραμμής; Εγώ δεν άφηνα ποτέ μιας και είχα διδαχθεί ότι δεν είναι αποδεκτό, ειδικά σε εξετάσεις, λόγω του κινδύνου να μη χωριστεί σωστά η λέξη. Πρόσφατα, όμως, άρχισε να με απασχολεί το ζήτημα. Αν θελήσουμε να χωρίσουμε μια λέξη, πού να την χωρίσουμε; Σε διάφορα forums στο internet προτείνουν να μπαίνουμε online στο merriam webster dictionary που χωρίζει τις λέξεις και να το συμβουλευόμαστε. Υπάρχουν, παρ'όλ'αυτά, κανόνες; Όπως στα Ελληνικά; Αν υπάρχουν, δεν τους έχω διδαχθεί ποτέ!
-
Αφήνετε τους μαθητές σας να χωρίζουν λέξεις στο τέλος της γραμμής; Εγώ δεν άφηνα ποτέ μιας και είχα διδαχθεί ότι δεν είναι αποδεκτό, ειδικά σε εξετάσεις, λόγω του κινδύνου να μη χωριστεί σωστά η λέξη. Πρόσφατα, όμως, άρχισε να με απασχολεί το ζήτημα. Αν θελήσουμε να χωρίσουμε μια λέξη, πού να την χωρίσουμε; Σε διάφορα forums στο internet προτείνουν να μπαίνουμε online στο merriam webster dictionary που χωρίζει τις λέξεις και να το συμβουλευόμαστε. Υπάρχουν, παρ'όλ'αυτά, κανόνες; Όπως στα Ελληνικά; Αν υπάρχουν, δεν τους έχω διδαχθεί ποτέ!
Έθιξες τώρα, αδερφέ, ένα από τα μεγάλα μυστήρια του σύμπαντος, όπως η πραγματική τοποθεσία της θρυλικής Ατλαντίδας ή για ποιο λόγο φτιάχτηκαν τα τεράστια γεωμετρικά σχήματα και οι τεράστιες φιγούρες, που μπορείς μόνο από αεροπλάνο να διακρίνεις, στο οροπέδιο του Μάτσου Πίτσου. Θεωρητικά, οι λέξεις στα αγγλικά χωρίζονται, αλλά κανείς δεν ξέρει ακριβώς πώς και κανείς δεν το διδάσκει.
-
;DΧα χα χα!!! Να'σαι καλά! Αυτό ήξερα κι εγώ αλλά ήθελα να το επιβεβαιώσω.
("Αδερφέ"; Έλα τώρα..... 8) )
-
;DΧα χα χα!!! Να'σαι καλά! Αυτό ήξερα κι εγώ αλλά ήθελα να το επιβεβαιώσω.
("Αδερφέ"; Έλα τώρα..... 8) )
My bad, που λέμε κι εμείς οι Αγγλομαθείς. Είδα το 'Panickos' και το μυαλό μου έτρεξε κατευθείαν σε άρρενα συνάδελφο, και δη εκ Πόντου, όπως ο λατρευτός μας υπερνομάρχης! ;D ;D ;D Τώρα πήρα πρέφα το παγκοσμίως γνωστό σύμβολο του θήλεος. Να υποθέσω ότι το παρωνύμιο δε σημαίνει Πανίκος, αλλά πανικός!
-
Σε όλες τις γλώσσες η ίδια λογική υπάρχει στο συλλαβισμό:
Χωρίζεται η λέξη που έχει πάνω από μια συλλαβή (δηλ. πάνω από ένα προφερόμενο φωνήεν) με τέτοιον τρόπο ώστε ο αναγνώστης να μπορεί να διαβάσει εύκολα τη λέξη.
Aυτό σημαίνει πως:
-δεν μπορεί το τμήμα της λέξης που πάει στην κάτω γραμμή να ξεκινά από αλληλουχία φθόγγων (συμφώνων για την ακρίβεια) που δεν συνηθίζονται στη συγκεκριμένη γλώσσα, γιατί δυσκολεύεται ο αναγνώστης στην ανάγνωση
(π.χ δεν μπορεί να ξεκινά από όμοια σύμφωνα). Σ' αυτήν την περίπτωση οι φθόγγοι χωρίζονται.
-δεν μπορούν να χωριστούν γράμματα που αποτελούν ένα φώνημα, μια φωνολογική ενότητα (π.χ δίφθογγοι ή συνδυασμοί συμφώνων όπως ch, ng, th)
Ειδικά στα αγγλικά, επειδή υπάρχει μια διαφοροποίηση σε βραχέα και μακρά φωνήεντα, ισχύει απ' ό,τι θυμάμαι η εξαίρεση ότι ένα σύμφωνο ανάμεσα σε δυο φωνήεντα πάει με την προηγούμενη συλλαβή, εφόσον το φωνήεν της είναι βραχύ:
δηλ. lοv-er (AΛΛΑ pa-per)
Επίσης, κάποιοι σε όλες τις γλώσσες προτιμούν τις σύνθετες/παράγωγες λέξεις να τις χωρίζουν με βάση τα συνθετικά τους μέρη, για να είναι πιο εύκολα αναγνωρίσιμες (π.χ dis-like και όχι di-slike), αλλά δεν νομίζω ότι ακολουθείται από όλους αυτός ο κανόνας.
-
Ούτε στα ελληνικά καλύτερα να μη χωρίζονται οι λέξεις (προσωπική άποψη). Προς τι τέτοια περιττή ταλαιπωρία για τον εγκέφαλο; ???
-
Ούτε στα ελληνικά καλύτερα να μη χωρίζονται οι λέξεις (προσωπική άποψη). Προς τι τέτοια περιττή ταλαιπωρία για τον εγκέφαλο; ???
Θα συμφωνήσω με τον Landau. Οι κανόνες που έχω δει για τον χωρισμό των λέξεων στα αγγλικά είναι πολύ "ιδιαίτεροι" (for want of a better word) και δεν βλέπω το λόγο να προσπαθήσω να τους διδάξω τη στιγμή που είναι παντελώς άχρηστοι όταν δακτυλογραφείς - και ας μην γελιόμαστε, από τη στιγμή που οι μαθητές μας θα τελειώσουν το σχολείο σπάνια θα πιάσουν μολύβι για να γράψουν παραπάνω από ένα σύντομο σημείωμα.
Στους μαθητές μου λέω ότι είναι καλύτερα να μην χωρίζουν τις λέξεις, αλλά δεν το κάνω θέμα αν δω να έχουν χωρίσει 1 ή 2 λέξεις σε μια έκθεσή τους, ούτε τους διορθώνω.
Δείτε αυτό όσοι ενδιαφέρεστε για τους κανόνες που ισχύουν στο χωρισμό των λέξεων: http://www.wordforword.se/download/WordDiv.pdf
-
Τα μεγάλα μυστήρια του σύμπαντος!!!!!!!!! Καλό ;D ;D
Χωρίς να μπορώ να θυμηθώ από που το έμαθα ... :o πάντα είχα την εντύπωση ότι στα αγγλικά οι λέξεις δε χωρίζονται παρά μόνο αν είναι σύνθετες οπότε και χωρίζονται στα συνθετικά τους.
-
Τα μεγάλα μυστήρια του σύμπαντος!!!!!!!!! Καλό ;D ;D
Χωρίς να μπορώ να θυμηθώ από που το έμαθα ... :o πάντα είχα την εντύπωση ότι στα αγγλικά οι λέξεις δε χωρίζονται παρά μόνο αν είναι σύνθετες οπότε και χωρίζονται στα συνθετικά τους.
Kαι που να δείτε τι γίνεται στις γερμανικές λέξεις, οι οποίες είναι σύνθετες και τεράστιες. Είναι αυτό που λέμε...χάνει η μάνα το παιδί και το παιδί τη μάνα!!! ;D ;D
-
Ούτε στα ελληνικά καλύτερα να μη χωρίζονται οι λέξεις (προσωπική άποψη). Προς τι τέτοια περιττή ταλαιπωρία για τον εγκέφαλο; ???
Ο απώτερος στόχος είναι η καλή εικόνα του κειμένου (η εξοικονόμηση χαρτιού είναι μάλλον αμελητέα πια), κάτι που επιτυγχάνεται εύκολα στο ηλεκτρονικό κείμενο με την πλήρη στοίχιση.
Στο χειρόγραφο δεν είναι τόσο εύκολο να προβλέψεις πώς θα μοιράσεις τις λέξεις ανά σειρά, ώστε το αποτέλεσμα να είναι καλαίσθητο, και γι' αυτό υπάρχει ο συλλαβισμός.
Η αλήθεια είναι βέβαια ότι πλέον τα επίσημα κείμενα γράφονται στον υπολογιστή, όπου η στοίχιση γίνεται αυτόματα.
Όσο για τα υπόλοιπα χειρόγραφα κείμενα, είναι σπάνιες οι φορές που αναγκάζεσαι να χωρίσεις λέξη, επειδή δημιουργείται πραγματικά μεγάλο κενό οπτικά. Άρα, στην πράξη μπορείς να αποφύγεις τον συλλαβισμό στις περισσότερες περιπτώσεις.
Πάντως, δεν είναι τόσο περίπλοκος ο χωρισμός, όσο φαίνεται. Αν καταλάβεις τη λογική που διαπνέει τους κανόνες, δεν χρειάζεται καν να τους θυμάσαι. ::)
(Μεταξύ μας αυτό ισχύει για τους περισσότερους γραμματικούς κανόνες, που συνήθως προσεγγίζονται δια της παπαγαλίας).
-
Ευχαριστώ για τις απαντήσεις σας! Πράγματι, Landau, περιττή ταλαιπωρία αλλά επειδή είχα μια συζήτηση με μια μαθήτρια είπα να επιβεβαιώσω την άποψή μου. Thanks again!
Nikitas, πράγματι Πανικός είναι!!! Με χαρακτηρίζει απόλυτα! ;)