Καλησπέρα! Θα ήθελα την άποψή σας σχετικά με το θέμα της περίληψης. Ισχύει όντως αυτό που μου είπε κάποια συνάδελφος, ότι στην περίληψη απαγορεύονται φράσεις του τύπου: Ο συγγραφέας αναφέρεται σε ή το κείμενο αναφέρεται σε; Το άκουσα και έμεινα ::) ::)
Καλησπέρα σας.
Μπορεί κάποιος να με συμβουλεύσει για το μάθημα της Ἐκθεσης
Πιστεύεις ότι αρκεί ένα μάθημα μόνο για αυτό ή να το χωρίσω σε δύο??? Από το φριοντιστήριο που μου έδωσαν αναλυτικά τι πρέπει να κάνω σε κάθε μάθημα ( είναι το στυλ δουλειάς τους >:( ) μου έδωσαν να πω για παράγραφο , τρόποι ανάπτυξης και να μιλήσουμε και για τη γλώσσα. Είναι 45 λεπτά όμως! Πιστεύεις θα προλάβω??
Σαν θέμα...η σημασία της γλώσσας......
εντάξει τώρα που τα οργανώνω είναι ανέφικτο αυτό που ζητάνε....εκτός και αν θέλουν ένα κακό πασάλειμμα...
Εγώ θα τους διδἀξω παρἀγραφο....Θα αναφέρω ποιοι τρόποι ανάπτυξης παραγράφου υπάρχουν..... θα αναλύσουμε 2-3 και ό,τι προλάβω από το θέμα....
Απορώ πια......
Καλησπέρα fi-fi. Προσδιόρισε λίγο τις παραμέτρους. Δηλαδή, θα διδάξεις σε φροντιστήριο, ιδιαίτερο ή σχολείο; Θα έχεις 1 ώρα, 2 σπαστές ή 2 συνεχόμενες; Σε αδρές γραμμές, αν μιλάμε για το σχολικό βιβλίο ξεκινάς από το πίσω μέρος του και διδάσκεις την περίληψη και τα θέματα που αφορούν τη λακωνικότητα και τον ελεύθερο χρόνο σε διάφορες πτυχές της ζωής. Μετά πας απο την αρχή και αφού διδάξεις τη θεωρία αφιερώνεις τουλάχιστον 2 ώρες για συζήτηση των θεμάτων που αφορούν τον τύπο και τα ΜΜΕ, ενώ σίγουρα θα πρέπει να κάνεις και κείμενα συμπληρωματικά για επεξεργασία, είτε από τους Θεματικούς Κύκλους, είτε δικά σου.
την τριτη ενότητα "βιογραφικά είδη"τη διδασκετε; Αν ναι, ποσες ωρες αφιερώνετε περίπου;
Αφορά τον τρόπο με τον οποίο οργανώνει και αναπτύσσει ο δημοσιογράφος την είδηση! Ξεκινάει από την πρώτη βαθμίδα όπου συνοψίζει το γεγονός-Τίτλος, προχωράει σε μία περιληπτική έκθεση των γεγονότων-Περίληψη , και τελος εκθέτει αναλυτικά τα γεγονότα- Ανάπτυξη.Με συγχωρείς πάντως, αν και δεν είμαι φιλόλογος το κοιτάω το παραπάνω σχήμα αρκετή ώρα και κάποια πολύ λογική εξήγηση δεν βρίσκω.
-------------------Τίτλος
------------ Περίληψη
-- Ανάπτυξη
Πιθανολογώ ότι επειδή η είδηση ξεκινά από έναν άνθρωπο τον δημοσιογράφο (κορυφή πυραμίδας) και συνεχίζει μέχρι να φτάσει στη βάση δηλαδή το σύνολο του κόσμου, το κοινό. Η πυραμίδα, εκτός απο ιεραρχία υποδεικνύει και συμβολικές αναλογίες μεγεθών. δλδ κορυφή μικρή επιφάνεια-λίγοι άνθρωποι ή ένας, βάση, μεγάλη επιφάνεια-πολλοί άνθρωποι. Επισης επειδή το πάνω- κάτω στην πυραμίδα δείχνει σχέση εξουσίας,πάνω οι άρχοντες κάτω οι αρχόμενοι, αντιστρέφεται και η πυραμίδα για να δείξει τον δημοσιογράφο-υπηρέτη της κοινής γνώμης, ότι δλδ δουλεύει για αυτή. Φαντάσου τι μύνημα θα πέρναγε αν η πυραμίδα δεν ήταν αντεστραμένη: η κορυφή της οι δημοσιογράφοι-εξουσία τροφοδοτούν το κοινό-αρχόμενους με ειδήσεις. Πλάκα πλάκα έτσι θα έπρεπε να ήταν το σχήμα, αν θέλουμε να αντιστοιχεί στην πραγματικότητα
Γνώμη μου όλα αυτά, δεν το στηρίζω σε συγκεκριμένη γνώση
Νομίζω ότι ο συγκεκριμένος τίτλος δεν έχει σχόλιο. Για να έχει σχόλιο πρέπει να "παίζει" με μεταφορική χρήση λέξεων, με σημεία στίξης κλπ.
Μπορεί κάποιος να μου πει στην έκθεση β'λυκείου sos θεματάκια;
Μπαίνει πάντα απ'΄οτι έχω καταλάβει άσκηση για δομή και τρόπους ανάπτυξης, άσκηση για τον τίτλο, κάποια λεξιλογική, ενώ από τα θεματάκια είναι sos ο ρατσισμός, εργασία-ανεργία, ελευθερος χρόνος....Τί άλλα πιστευετε ότι είναι sos;
Και θέματα και θεάματα, γενικώς έχεις αρκετά να κάνεις! :P
Λοιπόοοον!
Ελέυθερος χρόνος
Σύγψρονος τρόπος ζωής (Άγχος κτλ)
Ψυχαγωγία
Λακωνικότητα
ΜΜΕ
Διαφήμιση
Τύπος
Παραπληροφόρηση
Δημοσιογραφική Δεοντολογία
Διαδίκτυο
Και θέματα και θεάματα, γενικώς έχεις αρκετά να κάνεις! :P
Λοιπόοοον!
Ελέυθερος χρόνος
Σύγψρονος τρόπος ζωής (Άγχος κτλ)
Ψυχαγωγία
Λακωνικότητα
ΜΜΕ
Διαφήμιση
Τύπος
Παραπληροφόρηση
Δημοσιογραφική Δεοντολογία
Διαδίκτυο
Κοίτα... Αυτά κανονικά είναι ύλη της Γ Λυκείου. Αν έχει χρόνο και προλαβαίνεις, κάνε κάποια. Ή μπορείς να ασχοληθείς με κάποια συμαντικά θέματα της Α, όπως την οικογένεια, τη γλώσσα, τον αναλφαβητισμό, κ.τ.λ. Εγώ συνήθως, αν το παιδί τραβάει, κάνουμε κάποια θέματα της Α, με την προϋπόθεση ότι στην Α δεν κάναμε μαζί μάθημα και έτσι σιγουρεύομαι ότι δε θα υπάρξουν κενά. Αν είναι παλιός μαθητής, ξεκινάω την Παιδεία της Γ...Και εγώ περίπου τα ίδια κάνω. Συμφωνώ απόλυτα.
δεν μπορώ να σκεφτώ γτ να αλλάζει?!
Φαίδρα, δεν υπάρχει λόγος να αλλάξει ο χρόνος! Καλά κανεις και θεωρεις λάθος την απάντηση του βιβλίου! ;)
Καλημέρα σε όλους!!! Επανήλθα με νέες απορίες!! ;D
Θα ήθελα τη βοήθειά σας στο εξής: στο βιβλίο της έκθεσης β΄ λυκείου σελ.226, υπάρχουν καποιοι ορισμοι και ζητείται να χαρακτηριστούν ως αναλυτικοί ή συνθετικοί. Νομίζω ότι μπερδεύτηκα λίγο... :(
αιτιολογηση.
οπως? παραδειγμα? το σκεφτηκα αλλα δεν στεκει.
οπως? παραδειγμα? το σκεφτηκα αλλα δεν στεκει.
Γιατί δε στέκει;
Ολοκληρη η παραγραφος ειναι μια αιτιολογηση της θεματικης την οποια και στηριζει με παραδειγματα.
Ευχαριστώ Φαίδρα!! Τους καταλαβαίνω τους ορισμούς, έτσι νόμιζα δηλαδή μέχρι που ειδα τοσες διαφορετικες απαντήσεις στα διαφορα βόηθήματα που έχω που μπερδεύτηκα!!
Αρα λοιπόν, στη σελίδα 226, ο πρωτος και ο τελευταίος ορισμός είναι συνθετικοί και οι άλλοι αναλυτικοί;
Αν μείνουμε σε ορισμούς, θα έπρεπε να πω πως η έκφραση του καλλιτέχνη δεν παύει ποτέ να είναι και πολιτική και υπαρξιακή. Η πρώτη είναι εξαρτημένη από το περιβάλλον του, η δεύτερη απ’ αυτά που φέρνει μέσα του και που διαμορφώνονται στα χρόνια της ζωής του. Για να πάρουμε δυο μεγάλους αντίποδες, τον Μπρέχτ και τον Μπέκετ. Ο πρώτος ασχολείται περισσότερο με την κοινωνικο- πολιτική τοποθέτηση του ανθρώπου, με το δίκιο και το άδικο του περιβάλλοντος, χωρίς όμως να λείπουν οι υπαρξιακές προεκτάσεις. Τον δεύτερο τον απασχολεί αυτή καθεαυτή, η ύπαρξη του ανθρώπου, χωρίς όμως να ξεχνά το περιβάλλον όπου κινείται και διαμορφώνεται. Αλλά, πάντα, ο άνθρωπος και το περιβάλλον του μέσα στο χρόνο αποτελούν τον ολοκληρωμένο πίνακα της σύνθεσης του καλλιτέχνηΔε νομίζω ότι υπάρχει σύγκριση/αντίθεση. Σκοπός του γράφοντος δεν είναι η σύγκριση/αντίθεση των στάσεων Μπέκετ και Μπρεχτ ή της πολιτικής και υπαρξιακής συνιστώσας στην έκφραση του καλλιτέχνη, αλλά η αιτιολόγηση της θεματικής περιόδου (και ειδικότερα του αποσπάσματος "... η έκφραση του καλλιτέχνη δεν παύει ποτέ να είναι και πολιτική και υπαρξιακή" ).
Τι θα λέγατε για τους τρόπους ανάπτυξης της παραπάνω παραγράφου;
syrrahm, δεν μπορώ να πω ότι δεν εχεις δίκιο... γι' αυτό το λόγο δημοσιευσα και την απορία μου!! Γιατι όλα όσα έχουν ειπωθεί τα σκεφτηκα και μπερδευτηκα...Υπάρχει η υποψία της σύγκρισης/αντίθεσης βλέποντας κάποιες λέξεις που χρησιμοποιούνται σε παραγράφους με τέτοιο τρόπο ανάπτυξης. Όμως, ας κάνουμε την ερώτηση: τι θέλει ο συγγραφέας ; να συγκρίνει τους δύο καλλιτέχνες και μόνο αυτό ή μέσω της αναφοράς του στις καλλιτεχνικές τους εκφράσεις να αποδείξει ότι, ακόμη κι αν είναι διαφορετικές, συνδυάζουν το περιβάλλον και την ανθρώπινη ύπαρξη; Η απάντηση είναι νομίζω το δεύτερο.
Απλά οταν αναφερεται στον Μπρεχτ και Μπεκετ και χρησιμοποεί και τα "ο πρώτος" , "ο δευτερος" δεν παραπέμπει σε σύγκριση;
Δεν ξέρω ... κάποιες φορες όταν ασχολουμαι υπερβολικα με κατι νομίζω πως περιπλέκω περισσότερα τα πράγματα.
Μέσα από το ψαξιμο βρηκα το κειμενο σε 2 βοηθήματα: το ένα λεει αιτιολόγηση και παράδειγμα και το άλλο διαίρεση, σύγκριση-αντίθεση και παράδειγμα!
Την ύλη που δεν διδάχθηκε στην α λυκείου την συνεχίζουν στην β΄ και μετά ξεκινάνε το βιβλίο της β';;;;;
Όχι, ξεκινούν από το βιβλίο της
Τι γνώμη έχετε για το παρακάτω βοήθημα του Μεταιχμίου;
http://www.books.gr/ViewShopProduct.aspx?ProductId=63769
Προσωπικά χρησιμοποιώ το βιβλίο έκθεσης του Λούλου για κριτήρια αξιολόγησης και τον "Κοινό Νου" που αναφέρθηκε, για πηγή άντλησης ιδεών.
Το βιβλίο από τις εκδόσεις Μεταίχμιο που σας παρέθεσα, διανέμεται δωρεάν με την αγορά κάποιων άλλων βιβλίων του εκδοτικού οίκου. Αξίζει;
Τι γνώμη έχετε για το παρακάτω βοήθημα του Μεταιχμίου;κι εγω το χρησιμοποιω.καποια απο τα δικιμια ειναι αρκετα καλα..
http://www.books.gr/ViewShopProduct.aspx?ProductId=63769
Προσωπικά χρησιμοποιώ το βιβλίο έκθεσης του Λούλου για κριτήρια αξιολόγησης και τον "Κοινό Νου" που αναφέρθηκε, για πηγή άντλησης ιδεών.
Το βιβλίο από τις εκδόσεις Μεταίχμιο που σας παρέθεσα, διανέμεται δωρεάν με την αγορά κάποιων άλλων βιβλίων του εκδοτικού οίκου. Αξίζει;
Γεια σας κι από μενα! Ήθελα να ρωτήσω πόσες παραγράφους λέτε να γράφουν για κάθε ζητούμενο τα παιδιά στη
Οπότε, το θέμα μπορώ να το κάνω και στην Α' και στην
Μπορείς να δεις τα περιεχόμενα του βιβλίου. Πολύ χοντρικά, εκτός από αυτά που ανέφερες, οι "μεγάλες" κατηγορίες είναι ρατσισμός, εργασία, τέχνη, κριτική. Φυσικά, παιδεία, βιβλίο, διαδίκτυο, πρέπει να δουλευτούν, όπως και σε όλες τις τάξεις.σε ευχαριστώ πολύ συνάδελφε!
(...) επειδή έδωσα πανελληνιες με τις δέσμες και έχω από τότε σχεδιαγράμματα θεμάτων από εφημερίδες αλλά και αρκετά βιβλία με δοκίμια, θεωρείτε οτι μπορώ να δίνω υλικό και από αυτά?
Σας ευχαριστώ για τις απαντήσεις σας αλλά στην πορεία μου γεννήθηκε και μια άλλη απορία.Έστω οτι τελειώνει η ανάλυση του κεφαλαίου του βιβλίου και πηγαίνουμε στα θέματα για συζήτηση και όλα τα παρεμφερή τους. Το παιδί πρέπει να γράφει μία έκθεση(εκτός από τις περιλήψεις και τις λεξιλογικές ασκήσεις) ή παραπάνω για κάθε κεφάλαιο του βιβλίου?Δηλαδή για τα έξι κεφάλαια του βιβλίου πρέπει να γράψει έξι εκθέσεις σχετικές ή παραπάνω?Συγνώμη αν γίνομαι φορτική :-[ αλλά οι απαντήσεις σας με βοήθησαν αρκετά και μου έδιωξαν λιγάκι το άγχος :D
όταν λες Λόγος Δοκιμιακός , αναφέρεσαι στου Αλέξη Τότσικα?Και σε ποιόν τόμο γιατί έχει πέντε αν δεν κάνω λάθος.Και αυτό το προτείνεις να το αγοράσουν για να διαβάζουν μόνοι τους στο σπίτι?Σε αυτό αναφέρομαι και από όσο ξέρω έχει τρεις τόμους που πάνε αντίστοιχα με τις τάξεις του λυκείου. Δεν τους το προτείνω να το αγοράσουν, το εχω και βγάζω φωτοτυπίες ανάλογα με τη θεματική που έχουμε να κάνουμε. Γενικά φροντίζω να παρέχω υλικό και να κάνουμε όσο το δυνατόν περισσότερη συζήτηση γίνεται πάνω στο θέμα που έχουμε. Μετά ζητάω μια έκθεση για κάθε θέμα και περίληψη για κάποιο από τα κείμενα που έχει, ή για κάποιο άλλο που θα βρω από αλλού.
Το αν θα ξεκινήσω με τα θέματα που βρίσκονται προς το τέλος ή με θέματα που συναντάμε στην αρχή του βιβλίου είναι στη δική μου κρίση ή υπάρχει κάποια σειρά στα σχολεία; και τα θέματα απο πίσω προς τα μπρος τα ξεκινάνε; Ευχαριστω karousel!!!
Γιατί να είναι εκτός ύλης; εμείς τα κάναμε πάντωςΚαλημέρα, και εγω τα έκανα ,αλλά καθηγητης σε σχολείο είπε στα παιδιά οτι φέτος ειναι εκτός ύλης. Γι αυτό ρωτάω αν κάποιος έχει άλλη ενημέρωση γτ εγώ δεν βρίσκω κάτι τέτοιο στο ιντερνετ.
Αυτό ξέρω κι εγώ: τίποτε δεν είναι εκτός ύλης από το βιβλίο Έκφρασης-Έκθεσης
΄τίποτα δεν αφαιρείται..απορώ πως το είπε αυτό το πράγμαΚαλησπερα παιδια και αλλη καθηγητρια στο ιδιο σχολειο ειπε οτι ειναι εκτος υλης.
Συνάδελφοι, ΣΟΣ! Για ιδιαίτερο εκθεση β΄λυκείου που ξεκινά τώρα και το παιδί δεν είναι άριστο, πόσες ώρες προτείνετε ανα εβδομάδα;1,5 ωρα θα του έκανα εγώ, ένα φροντιστηριακό δίωρο δλδ. περίπου.
Συνάδελφοι, ΣΟΣ! Για ιδιαίτερο εκθεση β΄λυκείου που ξεκινά τώρα και το παιδί δεν είναι άριστο, πόσες ώρες προτείνετε ανα εβδομάδα;2κ30 διότι μια ώρα είναι οι ασκήσεις και μια και μισή το θέμα. Θα έλεγα δύο μόνο αλλά αφού δυσκολεύεται.
Σας ευχαριστώ πολύ για τις απαντήσεις! Πώς δομείτε το μάθημα; Παραδίδετε θεωρία και Ετοιμάζετε ένα θέμα εκθεσης τη φορά και το γραφει στο σπίτι; Και το διορθώνετε μαζί;
Σ ευχαριστώ πολύ!!!Είναι απλά μία πρόταση. Κάποιος άλλος συνάδελφος μπορεί να εφαρμόζει άλλη μέθοδο, που κι εμένα θα μ΄ενδιέφερε να μάθω.
Σας ευχαριστώ πολύ για τις απαντήσεις! Πώς δομείτε το μάθημα; Παραδίδετε θεωρία και Ετοιμάζετε ένα θέμα εκθεσης τη φορά και το γραφει στο σπίτι; Και το διορθώνετε μαζί;
Δες στις πιο πίσω σελίδες στο νήμα έκθεση γ λυκείου.Το απαντούν οι συνάδελφοι.Η περίληψη στη Γ Λυκείου βαθμολογείται με 25 μονάδες (εκεί ξέρω: 12 περιεχόμενο, 8 γλώσσα-ύφος, 5 δομή). Επειδή δεν έχω χρόνο να ψάχνω όλες τις σελίδες των νημάτων, έχει κάποιος την καλοσύνη να μου απαντήσει εδώ πώς κατανέμονται οι 20 μονάδες της περίληψης στη
Καλησπέρα, γνωρίζει κάποιος αν τα θέματα του ρατσισμού , μετανάστευσης , αμεα και στερεοτυπα ειναι εκτος ύλης φέτος?σε ποιο σχολειο ειναι αυτος καθηγητης,καθηγητρια ...τα εκαψε τα παιδακια....
Ευχαριστώ!
Καλησπέρα, γνωρίζει κάποιος αν τα θέματα του ρατσισμού , μετανάστευσης , αμεα και στερεοτυπα ειναι εκτος ύλης φέτος?Δεν ισχύει κάτι τέτοιο, κάθε σχολείο ορίζει την δική του ύλη, συνεννοούνται οι διδάσκοντες και βγάζουν μια κοινή ύλη.
Ευχαριστώ!
Δεν ισχύει κάτι τέτοιο, κάθε σχολείο ορίζει την δική του ύλη, συνεννοούνται οι διδάσκοντες και βγάζουν μια κοινή ύλη.; erietta το σχολιο μου ειναι απο περυσι και πραγματι δεν τα διδαξε γτ τους ειπε οτι ειναι εκτος υλης.φετος εκανε μονο το ρατσισμο.
Kαλησπέρα σας... Mήπως γνωρίζετε αν η ύλη της Έκθεσης
Όποιος διδάσκει Έκθεση σε αποιαδήποτε από τις 3 τάξεις είναι υποχρεωμένος να πάρει και τη Λογοτεχνία ή λειτουργεί ανεξάρτητα όπως στο Γυμνάσιο, όπου άλλος έχει τη Γλώσσα και άλλος τη Λογοτεχνία;Όχι, δεν είναι απαραίτητο να πάρεις και τη λογοτεχνία.
Άρα δεν ορίζεται κάπου. Αλλά είθισται, όμως, ε;Ακριβώς, αλλά δεν είναι απαραίτητο. Φέτος, σε δύο σχολεία που ήμουν είχα τη λογοτεχνία χωρίς τη γλώσσα. Πάντως, βοηθάει και τα παιδιά να έχει το ίδιο άτομο και τα δύο μαθήματα για πολλούς λόγους.
Καλησπερα, μια μικρη βοηθεια.η υλη στα επαλ ειναι ιδια με το γενικο?ευχαριστω!Απ' ό,τι θυμάμαι μικρότερη και πιο περιληπτική. Αλλά καλό είναι να δεις επ' ακριβώς τα βιβλία και τη φετινή ύλη των μαθημάτων που θα διδάξεις.
Απ' ό,τι θυμάμαι μικρότερη και πιο περιληπτική. Αλλά καλό είναι να δεις επ' ακριβώς τα βιβλία και τη φετινή ύλη των μαθημάτων που θα διδάξεις.σ ευχαριστω πολυ gia96
Στη β λυκείου ΕΠΑΛ υπάρχει άλλο βιβλίο πλέον από φέτος, αυτό που υπήρχε παλιότερα ως Νέα Ελληνικά β λυκείου ΤΕΕ.επειδη δεν εχω κανει ποτε μου επαλ δεν ξερω τι αλλαγες εχουν γινει.μολις ειδα το βιβλιο στο ιντερνετ.γνωριζει καποιος τα θεματα εκθεσης που θα πρεπει να διδαχτουν ?ευχαριστω
Δείτε στο pi-school.
Στις οδηγίες που δόθηκαν από υπουργείο αναφέρεται ότι θα εξετάζεται όπως στα ΓΕΛ.
Ωστόσο, παλιότερα εξεταζόταν διαφορετικά. Δεν ξέρω τι θα ακολουθήσει η κάθε καθηγήτρια στο σχολείο.
Όποιος άλλος γνωρίζει ας διαφωτίσει για τα νέα ελληνικά β λυκείου ΕΠΑΛ.
επειδη δεν εχω κανει ποτε μου επαλ δεν ξερω τι αλλαγες εχουν γινει.μολις ειδα το βιβλιο στο ιντερνετ.γνωριζει καποιος τα θεματα εκθεσης που θα πρεπει να διδαχτουν ?ευχαριστω
Καλησπέρα ! Συνάδελφοι, στην εκθεση β λυκειου η περίληψη βαθμολογείται με 20/100 και η παραγωγη γραπτού λόγου με 50/100;
Καλησπέρα σας !!ήθελα να ρωτησω στην έκθεση β λυκείου μπορεί κάποιος να με βοηθήσει όσον αφορά τα θέματα που αναλύουμε με σχεδιαγραμματα;επίσης στο δευτερο κεφάλαιο με την αυτοβιογραφία εμένουμε πολύ ; ευχαριστω εκ των προτέρωνΣχετικά με την αυτοβιογραφία δεν θα έλεγα ότι επιμένουμε ιδιαίτερα. Όσον αφορά στα θέματα που διδάσκονται στην
ποιο βιβλίο προτείνετε για λεξιλογικές ασκήσεις Γυμνασίου και Λυκείου;
Καλημερα και καλή σχολικη χρονιά! Θα ξεκινήσω φέτος μάθημα σε παιδί β΄λυκείου. Γνωρίζετε, αρχικά, αν θα υπάρχει συνεξέταση με λογοτεχνία στο τέλος, στις εξετάσεις;
Πώς θα είναι η εξέταση φέτος;
Με βάση τις εξαγγελίες του υπουργείου για το νέο σύστημα, ναι, η εξέταση θα είναι ενιαία. Μάλλον δεν θα είναι απλώς συνεξέταση, αλλά ενιαία θέματα με κοινό νοηματικό άξονα. Δες τα φετινά θέματα των ΕΠΑΛ, για να έχεις μια πρώτη εικόνα. Μέχρι να βγει το ΦΕΚ και να δούμε ακριβώς τι τύπου ερωτήσεις θα μπαίνουν και με πόσα μόρια, πάμε στα τυφλά.
Ευχαριστώ για την απάντησή σου! Έχεις κάποια πρόταση πώς να ξεκινήσω; Επίσης, η συνεξέταση ισχύει και για την α' λυκείου;
Αχ, συγγνώμη για την παρανόηση, δεν κατάλαβα καλά την ερώτηση, υπέθεσα ότι στο τέλος εννοούσες τις πανελλήνιες. :-[ Στην β' λυκείου δε φαίνεται να αλλάζει κάτι με βάση τις οδηγίες διδασκαλίας. Για την τελική εξέταση της β' λυκείου δεν έχουμε κάποια αλλαγή προς το παρόν, αλλά δεν έχουμε κάτι για την αξιολόγηση της φετινής χρονιάς. Η αλλαγή αυτή θα ισχύσει για τη γ' λυκείου το 2020.
Δες αυτό https://www.minedu.gov.gr/publications/docs2018/142758_1%CE%92_%CE%A6%CE%99%CE%9B%CE%9F%CE%9B%CE%9F%CE%93%CE%99%CE%9A%CE%91_%CE%93%CE%95%CE%9B_2018_2019_135979_signed.pdf για να καταλάβεις το πνεύμα του μαθήματος. Καλό θα είναι πάντως να ετοιμάζεις τον/την μαθητή/τρια για την ενιαία εξέταση που θα του χρειαστεί στις πανελλήνιες του χρόνου ούτως η άλλως.
Δεν πειράζει :) :) Ναι, κι εγώ σκεφτόμουν να ξεκινήσω ούτως ή άλλως με αυτήν τη μορφή. Οι θεματικοί κύκλοι θα είναι οι ίδιοι, λογικά, σωστά; Το ίδιο ισχύει και για την α' λυκείου; Γιατί μάλλον θα έχω και μαθητή της α' και αναρωτιόμουν
αν θα ήταν καλό να ξεκινήσω και σε αυτόν προετοιμασία με αυτήν τη μορφή.
Λογικά ναι. Αλλά δες τα φετινά θέματα των ΕΠΑΛ, είναι πολύ διαφορετικά σε νοοτροπία απ'ό,τι έχουμε συνηθίσει. Η παραγωγή λόγου σπάει σε δύο μικρότερες και ζητήσαν σκέψεις και συναισθήματα. Θα δούμε και τα θέματα των επαναληπτικών σε λίγες μέρες, για να έχουμε μια καλύτερη εικόνα. Προφανώς και θα είναι δυσκολότερα τα θέματα των ΓΕΛ, αλλά δεν έχουμε καμία ιδέα για την τελική μορφή της εξέτασης. Γενικά, είναι πολύ θολά τα νερά. Όλοι πειράματα θα κάνουμε φέτος.
Σ'ευχαριστώ πολύ για την απάντησή σου. Ναι, τα έχω δει, πράγματι πολύ διαφορετικά. Επίσης, δεν είχε περίληψη. Δεν ξέρω τι να κάνω. Εσύ θα τη διδάξεις ή όχι;
Δεν είχαν περίληψη τα θέματα, αλλά υπήρχε ως θέμα στα ενδεικτικά που είχε δώσει το ΙΕΠ για τα ΕΠΑΛ, οπότε ναι, η περίληψη πρέπει να διδαχτεί κανονικά στη β' λυκείου. Είναι ούτως ή άλλως στις οδηγίες, οπότε πρέπει να γίνει. Δες και τα φετινά θέματα των επαναληπτικών της γλώσσας των ΓΕΛ, στα οποία ζητήθηκε να δώσουν παραδείγματα που να επιβεβαιώνουν τον αυτοβιογραφικό χαρακτήρα του κειμένου. Φαίνεται ότι υπάρχει μια τάση να επεκταθούν τα θέματα σε είδη κειμένων στα οποία μέχρι τώρα δεν δίναμε πολλή βάση.Χμμμ το παρατήρησα κι εγώ αυτό που λες! Σε ευχαριστώ και πάλι! Καλή τοποθέτηση σου εύχομαι!!!Με το καλό και σύντομα :)
Εγώ ευτυχώς είμαι αναπληρώτρια, εν αναμονή τοποθέτησης και μεταξύ μας, ελπίζω να μην είμαι σε λύκειο φέτος ακριβώς γι'αυτό το λόγο. Θα δούμε.
Ευχαριστώ. Ναι μου φαίνονται τελείως διαφορετικά και πιο απαιτητικά. Τα άγνωστα κείμενα λογοτεχνίας πολύ δύσκολα.
Στην αρχή, μου φαινόταν άλλο μάθημα. Θέλει πολλή δουλειά και είναι και πάρα πολύ δύσκολη η αλλαγή νοοτροπίας από τη δική μας πλευρά. Καλή υπομονή :)Ευχαριστώ. Όντως τελείως διαφορετικό μάθημα και πολύ διάβασμα και από εμάς.
Καλησπέρα σε όλους. Έχει προκύψει μία απορία και αν μπορείτε να με βοηθήσετε θα το εκτιμούσα.
Καλά, λίγη τσίπα δεν έχουν απάνω τους οι θεματοδότες της Τ. Θ. της Ν. Γλώσσας
Αν δεν απατώμαι, τα μαθήματα είναι διακριτά, κλάδοι, όχι όπως στη Γ΄ λυκείου. Από εκεί και πέρα στην εξέταση τετραμήνου ο διδάσκων έχει περιθώριο να αξιολογήσει τους μαθητές του όπως κρίνει αυτός. Πολλοί πάντως προκρίνουν το 65 -35, χρησιμοποιώντας και έτοιμα θέματα από την Τράπεζα (της οποίας τα κριτήρια για τη
Ευχαριστώ πάρα πολύ για την απάντηση! Στο τετράμηνο όμως δεν μπαίνουν δύο ξεχωριστοί βαθμοί; Αυτοί πώς εξάγονται αν το διαγώνισμα τετραμήνου είναι συνεξέταση; Κάνουμε αναγωγή στα 20 για το καθένα ξεχωριστά; Στο διαγώνισμα βάζουμε έναν βαθμό, ενώ στο τετράμηνο βάζουμε δύο;
Καλησπέρα και καλή χρονιά!
Θα ήθελα να ρωτήσω κάτι σε σχέση με το διαγώνισμα του τετραμήνου της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας Α και
Από φέτος το μάθημα είναι ενιαίο για την Α' και τη
Καλημέρα και καλή χρονιά! Στην Α' Λυκείου "έσπασα" το διαγώνισμα σε δύο μέρη. Τα παιδιά έγραψαν σε ένα δίωρο τα θέματα της Γλώσσας και μετά τις γιορτές θα τους βάλω τα θέματα της Λογοτεχνίας. Νομίζω ότι, αν ακολουθήσεις τη δομή των εξετάσεων, δεν θα τους φτάσει ο χρόνος να τα γράψουν και τα δύο μαζί. Άλλωστε, η συνεξέταση τον Ιούνιο διαρκεί τρεις ώρες. Εκτός κι αν μαζέψεις το διαγώνισμα και βάλεις λιγότερα θέματα ή ζητούμενα που να απαιτούν σύντομες απαντήσεις.
Καλησπέρα και Καλή Χρονιά!Οι σύμβουλοι σε μια διαδικτυακή επιμόρφωση τόνισαν ότι πρέπει να γίνει συνεξέταση και στα διαγωνίσματα.Πρότειναν δε να βάλουμε θέματα των οποίων οι απαντήσεις θα είναι μικρές για να φτάνει το δίωρο.Εμείς στο σχολείο "σπάσαμε" τα διαγωνίσματα ακολουθώντας όμως το ΦΕΚ. (Α και
Καλησπέρα! Δεν έχω υπόψη μου κάποιο βοήθημα, αλλά στην Τράπεζα Θεμάτων έχουν αναρτηθεί και ορισμένα κριτήρια με προτεινόμενο 2ο και 3ο θέμα. Στην ιστοσελίδα της Τράπεζας, αφού επιλέξετε τύπο σχολείου, τάξη και μάθημα, κάνετε κλικ στην επιλογή "Θέμα 2". Θα σας παραπέμψει στα κριτήρια που προανέφερα. Είναι καμιά δεκαριά από ό,τι είδα και μπορεί να σας κατατοπίσουν κάπως. Καλό Πάσχα!