Θα συμφωνήσω με:
Ενημερωτικό σημείωμα για τη συνεδρίαση ΚΥΣΔΕ (20/07/2016)
Προεδρικό Διάταγμα για αναγνώριση προϋπηρεσίας εκτός δημοσίου τομέα.
Η βαθμολογική εξέλιξη που προβλέπεται από αυτό δεν μπορεί να εφαρμοσθεί για τους εκπαιδευτικούς των οποίων το βαθμολόγιο ανατρέχει στον Ν.1566 (βαθμοί Α,
Η ισχύς του Π.Δ.69/2016 "Αναγνώριση προϋπηρεσίας εκτός δημοσίου τομέα" (και) για τους εκπαιδευτικούς
Μιλτιάδης Παγκάς, Νομικός, Δρ. Δημοσίου Δικαίου
Καραγιάννης Ιωάννης , Σχολικός Σύμβουλος Μαθηματικών
https://www.alfavita.gr/arthron/ekpaideysi/i-ishys-toy-pd692016-anagnorisi-proypiresias-ektos-dimosioy-tomea-kai-gia-toys (https://www.alfavita.gr/arthron/ekpaideysi/i-ishys-toy-pd692016-anagnorisi-proypiresias-ektos-dimosioy-tomea-kai-gia-toys)
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ:
Ως εκ τούτου, όπως προκύπτει από την προηγούμενη τεκμηρίωση τόσο το Π.Δ.69/2016 όσο και η εφαρμοστική εγκύκλιος ΔΙΔΑΔ/Φ.31.54/2365/οικ.21426 που προβλέπει την διαδικασία , τους όρους και τις προϋποθέσεις αναγνώρισης της προϋπηρεσίας εκτός δημόσιου τομέα ισχύει για όλους τους δημόσιους υπαλλήλους για τους οποίους συντρέχουν οι προϋποθέσεις που προβλέπονται σε αυτό (δεν ισχύει για τα σώματα ασφαλείας, ένοπλες δυνάμεις, δικαστικούς λειτουργούς και άλλες ειδικές κατηγορίες υπαλλήλων του ευρύτερου δημόσιου τομέα όπου η αναγνώριση προϋπηρεσίας ρυθμίζεται από ειδικές για αυτούς διατάξεις).
ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ:
Για να διαλυθούν οι όποιες αμφιβολίες και ενστάσεις από την λανθασμένη ερμηνεία των σχετικών άρθρων του Π.Δ.69/2016 θα πρέπει να ερωτηθεί εγγράφως από το ΥΠ.Π.Ε.Θ. η Νομική υπηρεσία του Υπουργείου Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης, ώστε ναεπιβεβαιωθεί (ή όχι) εγγράφως η καθολική ισχύς του Π.Δ. και της εφαρμοστικής εγκυκλίου ΔΙΔΑΔ/Φ.31.54/2365/οικ.21426 με νέα ερμηνευτική-απαντητική εγκύκλιο με τεκμηρίωση και η οποία θα προωθηθεί άμεσα στις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, ώστε άμεσα να τεθεί υπόψη των ενδιαφερόμενων εκπαιδευτικών αφού, σύμφωνα με την εγκύκλιο τούτη προτείνεται να καταθέσουν αίτηση αναγνώρισης μέχρι 29/08/2016 όλοι οι υπάλληλοι οι οποίοι επιθυμούν να είναι υποψήφιοι για θέσεις προϊσταμένων διευθύνσεων.
Στον Νόμο 4369/2016 κατ'επιταγή του οποίου εκδόθηκε το Π.Δ. 69/2016 δεν προβλέπεται εξαίρεση κλάδων υπαλλήλων του δημοσίου τομέα στο άρθρο 26 παρ. 6 ούτε στις μεταβατικές/τελικές-καταργούμενες και λοιπές διατάξεις. Αν υπήρχε εξαίρεση τούτη έπρεπε ρητά να προσδιορίζεται στον παρόντα Νόμο.
Η διευκρινιστική εγκύκλιος E2/83451/24-05-2016 Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων με θέμα: «Ενημέρωση σχετικά με τη βαθμολογική και μισθολογική κατάταξη των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης» ανατρέχει μόνο στο τρόπο κατάταξης και προαγωγής σε βαθμούς για τους εκπαιδευτικούς της Π.Ε. και Δ.Ε. και ΔΕΝ σχετίζεται με αναγνώριση προϋπηρεσίας, επομένως ΔΕΝ σχετίζεται με το πεδίο εφαρμογής του Π.Δ. 69/2016 αφού αναφέρεται ότι: "Στις διατάξεις της παρ.2 του άρθρου 2 του Ν.3528/2007 αναφέρεται ότι, Υπάλληλοι ή Λειτουργοί του Κράτους ή Νομικών Προσώπων Δημοσίου Δικαίου, οι οποίοι, κατά συνταγματική ή νομοθετική πρόβλεψη, διέπονται από ειδικές διατάξεις, καθώς και οι υπάλληλοι των οργανισμών τοπικής αυτοδιοίκησης, υπάγονται στις διατάξεις του παρόντος για όσα θέματα δεν ρυθμίζονται από τις ειδικές γι` αυτούς διατάξεις.
Εν όψει των ανωτέρω και επειδή στις διατάξεις της παρ.3 του άρθρου 28 του Ν.4369/2016 δεν έγινε μνεία για τους εκπαιδευτικούς της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, δεν μπορούν να τύχουν εφαρμογής για τους εκπαιδευτικούς οι ρυθμίσεις του Κεφαλαίου Γ` του Ν.4369/2016.
Συνεπώς σύμφωνα με το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο, το εφαρμοστέο σύστημα βαθμολογικής κατάταξης και εξέλιξης των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης είναι το προβλεπόμενο στις διατάξεις του Ν.1566/1985 (Φ.Ε.Κ.167 τ.Α730-09-1985)"
Η εγκύκλιος αυτή ( E2/83451/24-05-2016) ήταν απόλυτα νομικά ορθή αφού η κείμενη νομοθεσία προέβλεπε ότι: "Σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. ζ του άρθρου 33 του Ν.4354/2015 (Φ.Ε.Κ.176 τ.Α`/16-12-2015) διατηρούνται σε ισχύ στο σύνολο τους τα άρθρα 12,13 και 14 του Ν,1566/1985 (Φ.Ε.Κ.167 τ. Α`), τα οποία περιλαμβάνουν ειδικές διατάξεις, σχετικά με το βαθμολόγιο των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και την προαγωγή από βαθμό σε βαθμό"
Η κατάταξη των δημοσίων υπαλλήλων, έπειτα από την αναγνώριση του χρόνου προϋπηρεσίας τους, γίνεται κατ΄εφαρμογή των διατάξεων που προβλέπουν την βαθμολογική κατάταξη και εξέλιξη για κάθε κατηγορία υπαλλήλων (εν προκειμένω για τους εκπαιδευτικούς από τα άρθρα 12,13 και 14 του Ν. 1566/1985 και των λοιπών υπαλλήλων του Νόμου Ν.4369/2016).
Η αναγνώριση προϋπηρεσίας εκτός δημοσίου τομέα η οποία γίνεται κατ'εφαρμογή του Π.Δ. 69/2016 μπορεί να χρησιμεύσει ,πέραν της βαθμολογικής κατάταξης ή προαγωγής των δημοσίων υπαλλήλων και στην μοριοδότηση (όπως κάθε φορά προβλέπεται) των υποψηφίων για θέσεις ευθύνης, όπως ρητά προβλέπεται από την εφαρμοστική εγκύκλιο ΔΙΔΑΔ/Φ.31.54/2365/οικ.21426.
Καραγιάννης Ιωάννης Σχολικός Σύμβουλος Μαθηματικών Ν. Δωδεκανήσου
Η ισχύς του Π.Δ.69/2016 "Αναγνώριση προϋπηρεσίας εκτός δημοσίου τομέα" (και) για τους εκπαιδευτικούς
Μιλτιάδης Παγκάς, Νομικός, Δρ. Δημοσίου Δικαίου
Καραγιάννης Ιωάννης , Σχολικός Σύμβουλος Μαθηματικών
https://www.alfavita.gr/arthron/ekpaideysi/i-ishys-toy-pd692016-anagnorisi-proypiresias-ektos-dimosioy-tomea-kai-gia-toys (https://www.alfavita.gr/arthron/ekpaideysi/i-ishys-toy-pd692016-anagnorisi-proypiresias-ektos-dimosioy-tomea-kai-gia-toys)
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ:
Ως εκ τούτου, όπως προκύπτει από την προηγούμενη τεκμηρίωση τόσο το Π.Δ.69/2016 όσο και η εφαρμοστική εγκύκλιος ΔΙΔΑΔ/Φ.31.54/2365/οικ.21426 που προβλέπει την διαδικασία , τους όρους και τις προϋποθέσεις αναγνώρισης της προϋπηρεσίας εκτός δημόσιου τομέα ισχύει για όλους τους δημόσιους υπαλλήλους για τους οποίους συντρέχουν οι προϋποθέσεις που προβλέπονται σε αυτό (δεν ισχύει για τα σώματα ασφαλείας, ένοπλες δυνάμεις, δικαστικούς λειτουργούς και άλλες ειδικές κατηγορίες υπαλλήλων του ευρύτερου δημόσιου τομέα όπου η αναγνώριση προϋπηρεσίας ρυθμίζεται από ειδικές για αυτούς διατάξεις).
ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ:
Για να διαλυθούν οι όποιες αμφιβολίες και ενστάσεις από την λανθασμένη ερμηνεία των σχετικών άρθρων του Π.Δ.69/2016 θα πρέπει να ερωτηθεί εγγράφως από το ΥΠ.Π.Ε.Θ. η Νομική υπηρεσία του Υπουργείου Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης, ώστε ναεπιβεβαιωθεί (ή όχι) εγγράφως η καθολική ισχύς του Π.Δ. και της εφαρμοστικής εγκυκλίου ΔΙΔΑΔ/Φ.31.54/2365/οικ.21426 με νέα ερμηνευτική-απαντητική εγκύκλιο με τεκμηρίωση και η οποία θα προωθηθεί άμεσα στις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, ώστε άμεσα να τεθεί υπόψη των ενδιαφερόμενων εκπαιδευτικών αφού, σύμφωνα με την εγκύκλιο τούτη προτείνεται να καταθέσουν αίτηση αναγνώρισης μέχρι 29/08/2016 όλοι οι υπάλληλοι οι οποίοι επιθυμούν να είναι υποψήφιοι για θέσεις προϊσταμένων διευθύνσεων.
Στον Νόμο 4369/2016 κατ'επιταγή του οποίου εκδόθηκε το Π.Δ. 69/2016 δεν προβλέπεται εξαίρεση κλάδων υπαλλήλων του δημοσίου τομέα στο άρθρο 26 παρ. 6 ούτε στις μεταβατικές/τελικές-καταργούμενες και λοιπές διατάξεις. Αν υπήρχε εξαίρεση τούτη έπρεπε ρητά να προσδιορίζεται στον παρόντα Νόμο.
Η διευκρινιστική εγκύκλιος E2/83451/24-05-2016 Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων με θέμα: «Ενημέρωση σχετικά με τη βαθμολογική και μισθολογική κατάταξη των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης» ανατρέχει μόνο στο τρόπο κατάταξης και προαγωγής σε βαθμούς για τους εκπαιδευτικούς της Π.Ε. και Δ.Ε. και ΔΕΝ σχετίζεται με αναγνώριση προϋπηρεσίας, επομένως ΔΕΝ σχετίζεται με το πεδίο εφαρμογής του Π.Δ. 69/2016 αφού αναφέρεται ότι: "Στις διατάξεις της παρ.2 του άρθρου 2 του Ν.3528/2007 αναφέρεται ότι, Υπάλληλοι ή Λειτουργοί του Κράτους ή Νομικών Προσώπων Δημοσίου Δικαίου, οι οποίοι, κατά συνταγματική ή νομοθετική πρόβλεψη, διέπονται από ειδικές διατάξεις, καθώς και οι υπάλληλοι των οργανισμών τοπικής αυτοδιοίκησης, υπάγονται στις διατάξεις του παρόντος για όσα θέματα δεν ρυθμίζονται από τις ειδικές γι` αυτούς διατάξεις.
Εν όψει των ανωτέρω και επειδή στις διατάξεις της παρ.3 του άρθρου 28 του Ν.4369/2016 δεν έγινε μνεία για τους εκπαιδευτικούς της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, δεν μπορούν να τύχουν εφαρμογής για τους εκπαιδευτικούς οι ρυθμίσεις του Κεφαλαίου Γ` του Ν.4369/2016.
Συνεπώς σύμφωνα με το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο, το εφαρμοστέο σύστημα βαθμολογικής κατάταξης και εξέλιξης των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης είναι το προβλεπόμενο στις διατάξεις του Ν.1566/1985 (Φ.Ε.Κ.167 τ.Α730-09-1985)"
Η εγκύκλιος αυτή ( E2/83451/24-05-2016) ήταν απόλυτα νομικά ορθή αφού η κείμενη νομοθεσία προέβλεπε ότι: "Σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. ζ του άρθρου 33 του Ν.4354/2015 (Φ.Ε.Κ.176 τ.Α`/16-12-2015) διατηρούνται σε ισχύ στο σύνολο τους τα άρθρα 12,13 και 14 του Ν,1566/1985 (Φ.Ε.Κ.167 τ. Α`), τα οποία περιλαμβάνουν ειδικές διατάξεις, σχετικά με το βαθμολόγιο των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και την προαγωγή από βαθμό σε βαθμό"
Η κατάταξη των δημοσίων υπαλλήλων, έπειτα από την αναγνώριση του χρόνου προϋπηρεσίας τους, γίνεται κατ΄εφαρμογή των διατάξεων που προβλέπουν την βαθμολογική κατάταξη και εξέλιξη για κάθε κατηγορία υπαλλήλων (εν προκειμένω για τους εκπαιδευτικούς από τα άρθρα 12,13 και 14 του Ν. 1566/1985 και των λοιπών υπαλλήλων του Νόμου Ν.4369/2016).
Η αναγνώριση προϋπηρεσίας εκτός δημοσίου τομέα η οποία γίνεται κατ'εφαρμογή του Π.Δ. 69/2016 μπορεί να χρησιμεύσει ,πέραν της βαθμολογικής κατάταξης ή προαγωγής των δημοσίων υπαλλήλων και στην μοριοδότηση (όπως κάθε φορά προβλέπεται) των υποψηφίων για θέσεις ευθύνης, όπως ρητά προβλέπεται από την εφαρμοστική εγκύκλιο ΔΙΔΑΔ/Φ.31.54/2365/οικ.21426.
Καραγιάννης Ιωάννης Σχολικός Σύμβουλος Μαθηματικών Ν. Δωδεκανήσου
Μπαρούφες!Όταν έρθει η ώρα των κρίσεων διευθυντών και στελεχών εκπαίδευσης,τότε θα δούμε τι ισχύει απο όλα αυτά!