Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Μετά τον διορισμό / την πρόσληψη => Σχολική ζώνη => Μήνυμα ξεκίνησε από: gismix στις Νοεμβρίου 29, 2022, 01:11:56 pm
-
Θέλω να θέσω ένα πρόβλημα που τα τελευταία χρόνια γίνεται όλο και μεγαλύτερο. Εννοώ την προφορικής εξέταση μαθητών κατά την διάρκεια των διαγωνισμάτων και τεστ του τριμήνου. Με την γιγάντωση των περιπτώσεων μαθησιακών δυσκολίων , είναι ολοένα και μεγαλύτερος ο αριθμός μαθητών που πρέπει να εξετάζονται προφορικά. Για παράδειγμα σε μονόωρο μάθημα χημείας στο γυμνάσιο υπάρχουν σε ένα τμήμα 6 μαθητές για προφορική εξεταση ενώ σε άλλα 2 τμήματα από 4 μαθητές. (Ο μέσος όρος στο σχολείο μου είναι 3 μαθητές ανα τμήμα). Πως μπορούν να εξεταστούν προφορικά σε ώρα 45 λεπτών; Ακόμα και το διάλλειμμα δεν φτάνει. Πως μπορεί να εξεταστεί κάποιος την ώρα που άλλοι γράφουν (καποια παιδιά μένουν όλοι την ώρα). Πόσο δίκαιο είναι να έρχονται την επόμενη ή την μεθ-επόμενη ώρα στο γραφείο να εξεταστούν. Νομίζω ότι το πρόβλημα το έχουμε όλοι. Υπήρχε και παλιά αλλά σε μικρότερο βαθμό (άλλο να έχεις 2 προφορικούς και άλλο να έχεις 5 ή 6). Όταν μάλιστα μερικοί μαθητές νομίζουν ότι το προφορικό είναι "Καλά θα σκεφτώ όταν πάω να τα πω". Το συγκεκριμένο φυσικά και δεν είναι σωστό. Ο προφορικός πρέπει να πάρει την κόλλα του, να σκεφτεί η να κρατήσει σημειώσεις τι θέλει να πει και όχι τα σκεφτομαι εκείνη την ώρα. Υπάρχει όμως κάποιο νομικό πλαίσιο που ν αμας καλύπτει αν τον "μαλώσουμε" γι αυτό; Νομίζω όχι. Φυσικά τι να πουν και οι φιλόλογοι που εξετάζουν πρφορικά έκθεση...
-
Ωραίο θέμα. Κι εγω έχω αγανακτήσει φέτος- και πέρσι.
Όταν είχαμε τμήμα ένταξης στο σχολείο, εγω έδινα το διαγωνισμα στον καθηγητη της ένταξης να «εξετάσει» προφορικα.
-
Σε εμάς (έχουμε αρκετούς προφορικούς σε πολλά τμήματα), ένας εκπαιδευτικός που έχει κενό (και του λείπουν ώρες) κρατάει το υπόλοιπο τμήμα με απασχόληση, όση ώρα κρατά η προφορική εξέταση από τον εκπαιδευτικό που τους κάνει το μάθημα.
-
Σε εμάς (έχουμε αρκετούς προφορικούς σε πολλά τμήματα), ένας εκπαιδευτικός που έχει κενό (και του λείπουν ώρες) κρατάει το υπόλοιπο τμήμα με απασχόληση, όση ώρα κρατά η προφορική εξέταση από τον εκπαιδευτικό που τους κάνει το μάθημα.
Αυτό όμως είναι επιβάρυνση συναδέλφων άνευ λόγου. Άλλο να το κανεις φιλικά άλλο να θεωρείται δεδομένο. Το κενό μας είναι μια αυτονόητη ξεκούραση και ούτως ή άλλως έχουμε και άλλες δουλειές όπως διορθώσεις ή προετοιμασια. (εμείς έχουμε και φύλαξη κενών…)
-
Το ζητά η διεύθυνση για να εξυπηρετούμε την κατάσταση (όπως έγραψα έχουμε πολλούς προφορικούς).
Τι εννοείς "φύλαξη κενών"; Μήπως "απασχόληση τμήματος" την ώρα του κενού; Άλλη συνηθισμένη τακτική για να μη βγαίνουν στην αυλή και γίνονται μπουλούκι με το συστεγαζόμενο, καθώς και να μη σχολούν νωρίτερα και κάνουν διάφορες βλακείες μπροστά από το σχολείο μέχρι να περάσει το λεωφορείο για να τους πάρει.
-
Το ζητά η διεύθυνση για να εξυπηρετούμε την κατάσταση (όπως έγραψα έχουμε πολλούς προφορικούς).
Τι εννοείς "φύλαξη κενών"; Μήπως "απασχόληση τμήματος" την ώρα του κενού; Άλλη συνηθισμένη τακτική για να μη βγαίνουν στην αυλή και γίνονται μπουλούκι με το συστεγαζόμενο, καθώς και να μη σχολούν νωρίτερα και κάνουν διάφορες βλακείες μπροστά από το σχολείο μέχρι να περάσει το λεωφορείο για να τους πάρει.
Εμάς η διεύθυνση ευτυχώς δεν έχει σκεφτεί να το προτείνει ΚΑΙ αυτό.
Εμείς δεν το λέμε απασχόληση για να παριστάνουμε ότι δεν είναι υπερωριακή εργασθα. Το λέμε επίβλεψη. Τα παιδιά παίζουν στην αυλή κ κάποιος μπαστακας του κοιτάζει σαν μ….. στο κρύο κ το αγιάζι ή στον καύσωνα. Επειδή έχουν 3-4 άτομα κενό, μοιράζεται η δουλειά αλλά είναι επιβάρυνση. Θα έλεγα κιόλας ότι ο διευθυντής δεν θα ήθελε να βοηθάει κανείς στα διαγωνίσματα ακριβώς για να είναι διαθέσιμος για την επιτήρηση. Έχω σκεφτεί κ εγω ανεπισημς να φωνάξω κάποιον από το γραφείο φετις γιατί πάλι δεν έχουμε ένταξη και είναι πολλά τα παιδιά. Αλλά θα φώναζα την υποδιευθύντρια αν ήταν διαθέσιμη και όχι συναδελφο.
-
Η προφορική εξέταση περιλαμβάνει περισσότερα από το να "λέει" το παιδί όσα αλλιώς θα έγραφε. Οι περισσότεροι αρκούνται στο να εξετάζουν τις ερωτήσεις ανάπτυξης. Αλλά τα παιδιά με δυσλεξία έχουν πραγματικά ανάγκη να τους διαβάζει κάποιος τις εκφωνήσεις και να βεβαιώνεται ότι κατάλαβαν ακόμα και αν είναι ασκήσεις γεωμετρίας, φυσικής, κτλ. Πόσο μάλλον αν πρόκειται για ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής!
Χρειάζεται να τους διαβάζονται τα κείμενα, τα παραθεματα στην ιστορία. Ακόμη και αν έχουν μελετήσει εκ των προτέρων καλά, δύσκολα θα ξαναδιαβασουν το κείμενο που τους δίνεται την ώρα που γράφουν γιατί κάτι τέτοιο θα απαιτούσε πολύ χρόνο αλλά έτσι κινδυνεύουν να ξεχάσουν πράγματα που γνωρίζουν.
-
Η προφορική εξέταση περιλαμβάνει περισσότερα από το να "λέει" το παιδί όσα αλλιώς θα έγραφε. Οι περισσότεροι αρκούνται στο να εξετάζουν τις ερωτήσεις ανάπτυξης. Αλλά τα παιδιά με δυσλεξία έχουν πραγματικά ανάγκη να τους διαβάζει κάποιος τις εκφωνήσεις και να βεβαιώνεται ότι κατάλαβαν ακόμα και αν είναι ασκήσεις γεωμετρίας, φυσικής, κτλ. Πόσο μάλλον αν πρόκειται για ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής!
Χρειάζεται να τους διαβάζονται τα κείμενα, τα παραθεματα στην ιστορία. Ακόμη και αν έχουν μελετήσει εκ των προτέρων καλά, δύσκολα θα ξαναδιαβασουν το κείμενο που τους δίνεται την ώρα που γράφουν γιατί κάτι τέτοιο θα απαιτούσε πολύ χρόνο αλλά έτσι κινδυνεύουν να ξεχάσουν πράγματα που γνωρίζουν.
Συμφωνώ απόλυτα. Αυτό φυσικά κάνουμε τον Ιούνιο. Εγω τουλάχιστον τους διαβάζω και το κείμενο. Και τονίζω κάπως με έμφαση σημεία με ενδιαφέρον. Στην πράξη όμως αυτό δεν γίνεται στα διαγωνίσματα. Δεν υπάρχει χρόνος. Εμένα μα βόλευε πολύ να ασχοληθεί με το διαγωνισμα η καθηγήτρια της ένταξης. Και θεωρώ ότι ήταν και πιο δίκαιο για τα παιδια.
Με την ευκαιρία όμως θέλω να πω κάτι. Πέρα από τις προφανείς δυσκολίες (εννοώ τα δυς-), τα άλλα παιδθα που έχουν γνωματεύσεις για γενικευμένες μαθησιακές δυσκολίες κλπ, που δεν δικαιολογούν προφορική εξέταση αλλά έχουν κάποιες οδηγίες για διευκολύνσεις, τα παιδιά αυτά λοιπόν είναι παιδιά που είχαν την τύχη να το ψάξουν οι γονείς τους στο κεδασυ. Σε κάθε τμήμα υπάρχουν άλλα τόσα παιδιά που δεν τα έχουν πάει και που έχουν ανάγκη την ίδια βοήθεια. Είναι λεπτό ζήτημα αυτό. Πιστεύω ότι πολλούς μαθητές αν τους βοηθούσαμε λίγο, θα έγραφαν καλύτερα. Φέτος να πω την αλήθεια άφησα κάθε ενδοιασμό περί ίσως ευκαιριών - διαφάνειας- τι θα πουν οι άλλοι κλπ και στην Α τάξη βοήθησα όσα παιδιά από το τμήμα έκρινα ότι ήθελαν ενθάρρυνση ή κάποια επεξήγηση ή ίσως και κάποια νύξη για το τι να κάνουν. Ασχέτως αν έχουν χαρτι ή όχι.
-
Για τις ενδοσχολικές, προαγωγικές - απολυτήριες, εξετάσεις υπάρχει κάποια επίσημη οδηγία για τη διαδικασία; Υπάρχει κάποια αναφορά σε καμία εγκύκλιο για το πώς καταγράφουμε τις απαντήσεις των μαθητών;
Κατά τη διάρκεια της χρονιάς, στα τεστ και διαγωνίσματα, σημείωνα τις απαντήσεις των μαθητών πάνω στο γραπτό τους με πράσινο μελάνι.
Μπορώ να κάνω το ίδιο ή προβλέπεται κάτι διαφορετικό;
Μια συνάδελφος μου είπε ότι σημείωνε πάνω στο γραπτό των μαθητών με μολύβι και αργότερα κατά τη διόρθωση βαθμολόγηση, τα έσβηνε!
-
Εμείς έχουμε παρα πολλούς προφορικους γιατί ο κάθε πικραμένος πάει στο κεδασυ και κάτι τους βρίσκουν. Επειδή λοιπόν είναι αδύνατον να λειτουργήσει προφορική εξέταση σε φυσιολογικό χρόνο όταν εχεις 10+ μαθητες σε μια τάξη, επιμένουμε παρα πολύ να απαντάνε στην κόλλα αναφοράς ή έστω πάνω στα θέματα, και καλά σαν σημειώσεις. Οπότε για τη βαθμολόγηση έχουμε έναν μπούσουλα το γραπτό. Εγω αν είναι μαθητής που θα τον βαθμολογήσω κανονικά, κοιτάω το γραπτό και σημειώνω σε δικό μου χαρτι τι παραπάνω είπε ή τι διαφορετικό είπε. Ή απλα σημειώνω μονάδες κατ εκτίμηση. Οι δικοί μας μαθητες με διάγνωση δεν θα δώσουν πανελλήνιες, τουλάχιστον μέσω του ΓΕΛ, οπότε δεν έχουμε λόγο να κάνουμε εξέταση όπου όλα τεκμηριώνονται μέχρι κεραίας, εκτός από κάποιες πολύ σπάνιες περιπτώσεις όπου υπάρχουν και ψηλοί βαθμοί και αξιώσεις. Σε όσους δεν λένε τίποτα και δεν καταλαβαίνουν τίποτα, βαθμολογώ συμβολικά ούτως ή άλλως γιατί συνήθως κάνω και πολύ διαφοροποιημένες ερωτησεις. Τον Σεπτέμβριο η κατάσταση είναι ιδιάζουσα για προφανείς λόγους. Οπότε σημείωνω συγκριτικά τον καθένα για να βαθμολογηθούν με την αναγκαία κλιμάκωση μεταξύ τους.
-
Εμείς έχουμε παρα πολλούς προφορικους γιατί ο κάθε πικραμένος πάει στο κεδασυ και κάτι τους βρίσκουν. Επειδή λοιπόν είναι αδύνατον να λειτουργήσει προφορική εξέταση σε φυσιολογικό χρόνο όταν εχεις 10+ μαθητες σε μια τάξη, επιμένουμε παρα πολύ να απαντάνε στην κόλλα αναφοράς ή έστω πάνω στα θέματα, και καλά σαν σημειώσεις. Οπότε για τη βαθμολόγηση έχουμε έναν μπούσουλα το γραπτό. Εγω αν είναι μαθητής που θα τον βαθμολογήσω κανονικά, κοιτάω το γραπτό και σημειώνω σε δικό μου χαρτι τι παραπάνω είπε ή τι διαφορετικό είπε. Ή απλα σημειώνω μονάδες κατ εκτίμηση. Οι δικοί μας μαθητες με διάγνωση δεν θα δώσουν πανελλήνιες, τουλάχιστον μέσω του ΓΕΛ, οπότε δεν έχουμε λόγο να κάνουμε εξέταση όπου όλα τεκμηριώνονται μέχρι κεραίας, εκτός από κάποιες πολύ σπάνιες περιπτώσεις όπου υπάρχουν και ψηλοί βαθμοί και αξιώσεις. Σε όσους δεν λένε τίποτα και δεν καταλαβαίνουν τίποτα, βαθμολογώ συμβολικά ούτως ή άλλως γιατί συνήθως κάνω και πολύ διαφοροποιημένες ερωτησεις. Τον Σεπτέμβριο η κατάσταση είναι ιδιάζουσα για προφανείς λόγους. Οπότε σημείωνω συγκριτικά τον καθένα για να βαθμολογηθούν με την αναγκαία κλιμάκωση μεταξύ τους.
Εν ολίγοις, σημειώνεις πάνω στο γραπτό τους; Κι αν ναι με τι; Μπλε στυλό; Μολύβι;
-
Σημειώνεις με ότι στυλο θέλεις. Ετσι και αλλιώς το γραπτό δεν έχει έννοια. Σε περιπτωση αναβαθμολόγησης δεν το κοιτάει κανείς εφόσον είναι σαν να μην υπάρχει. Εγώ γράφω επάνω ατο γραπτό αυτά που μου λένε για να μπορώ να σκεφτώ μετά τον βαθμό. Το γραπτό ξαναλέω δεν έχει έννοια, αποτελεί ένα κομάτι χαρτό που μπορί κάποιος να κρατά σημειώσεις.
-
Σαφής απάντηση, ευχαριστώ.
Υ.γ. Έχει τύχει άραγε περίπτωση αναβαθμολόγησης σε προφορικά εξεταζόμενο; Τι προβλέπεται;
-
Εν ολίγοις, σημειώνεις πάνω στο γραπτό τους; Κι αν ναι με τι; Μπλε στυλό; Μολύβι;
Όχι δεν
σημειώνω πάνω στο γραπτό γιατί το γραπτό κανονικά δεν το κοιτάω, υποτίθεται είναι οι σημειώσεις τους,- άσχετο που το κοιτάω πλαγίως στην αρχή για να ξέρω σε τι φάση είναι. Έχω ένα δικό μου χαρτι που σημειώνω στο τελοσ κάθε ερώτησης. Αλλά μετά συμβουλεύομαι ξανά το γραπτό για να θυμηθω λεπτομερειες. Ποτέ κανένας δεν μου έχει πει τόσα πολλά που να αναρωτιέμαι πόσες μονάδες θα πάρει. Το αντίθετο μου συμβαίνει συνήθως.
-
Σαφής απάντηση, ευχαριστώ.
Υ.γ. Έχει τύχει άραγε περίπτωση αναβαθμολόγησης σε προφορικά εξεταζόμενο; Τι προβλέπεται;
Γίνεται μετά την εξεταστική του Ιουνίου.
-
Ένα εξαιρετικό έγγραφο που αρχικά έχει και όλους τους νόμους που αναφέρονται στο θέμα, αλλά και πολύτιμες συμβουλές είναι το παρακάτω του 2024:
https://dide.ira.sch.gr/wp-content/uploads/2024/01/%CE%95%CE%BD%CE%B4%CE%BF%CF%83%CF%87%CE%BF%CE%BB%CE%B9%CE%BA%CE%AD%CF%82-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CF%80%CF%81%CE%BF%CE%B1%CE%B3%CF%89%CE%B3%CE%B9%CE%BA%CE%AD%CF%82-%CE%B5%CE%BE%CE%B5%CF%84%CE%AC%CF%83%CE%B5%CE%B9%CF%82-%CE%BC%CE%B1%CE%B8%CE%B7%CF%84%CF%8E%CE%BD-%CE%BC%CE%B5-%CE%91%CE%BD%CE%B1%CF%80%CE%B7%CF%81%CE%AF%CE%B1-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CE%95%CE%95%CE%91-2024-1.pdf
-
Γίνεται μετά την εξεταστική του Ιουνίου.
Σου έχει τύχει δηλαδή; Μετά την εξεταστική του Ιουνίου πότε; Μέχρι τις 30/06 ή τον Σεπτέμβρη;
Και τι ακριβώς αναβαθμολογείται;
-
Σου έχει τύχει δηλαδή; Μετά την εξεταστική του Ιουνίου πότε; Μέχρι τις 30/06 ή τον Σεπτέμβρη;
Και τι ακριβώς αναβαθμολογείται;
Εμάς δεν μας έχει τύχει έτσι ακριβώς. Έχει τύχει σε μαθητες που κόπηκαν το οποίο ο διευθυντής το παρουσίαζε εντέχνως σαν δεύτερη ευκαιρία δλδ το πρότεινε στους γονείς και μάλιστα δεν ζητούσε παράβολο. Παλιά αυτό. Όχι σε εμένα γιατί εγω θα σκεφτώ 200 φορές πριν κόψω μαθητή με μαθησιακές δυσκολίες- εν ολίγοις δεν έχω κόψει ποτέ. Ουσιαστικά το έκαναν σαν νέα εξέταση. ήταν πολύ ειδικές περιπτώσεις. Παιδιά που σίγουρα κρύβονταν πίσω απ το χαρτι για να μην κάνουν τίποτα όμως με πολλή προσπάθεια απ τον εξεταστή μπορούσαν να ανοιχτούν λίγο, αλλά αν ο εξεταστής δείχνει κακοπροαίρετος κλείδωναν ακόμα περισσότερο. Για να πω την αλήθεια όμως στην επανεξέταση έρχονταν προετοιμασμένα. Οπότε ο καθηγητής είχε να κοπανάει ότι η προσέγγιση του δικαιώθηκε. Πονεμένη ιστορία.
-
Έχει τύχει σε σχολείο συναδέλφου πέρσι. Ο νόμος λέει:
Οι μαθητές με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες για τους οποίους προβλέπεται προφορική εξέταση αντί γραπτής, μπορούν, εφόσον το επιθυμούν, να ζητήσουν επανεξέταση (αναβαθμολόγηση) στα μαθήματα που εξετάσθηκαν. Η νέα αυτή εξέταση πραγματοποιείται στο σχολείο φοίτησής τους ενώπιον επιτροπής αποτελούμενης από εκπαιδευτικούς του σχολείου που έχουν σε πρώτη ή δεύτερη ανάθεση το αντίστοιχο μάθημα, άλλους από αυτούς που διενήργησαν την αρχική εξέταση. Την επιτροπή συγκροτεί ο Διευθυντής του σχολείου. Η αίτηση για επανεξέταση υποβάλλεται από τους κηδεμόνες των μαθητών ή από τους ίδιους, εφόσον είναι ενήλικοι, στο σχολείο μέσα σε δύο (2) ημέρες για τα Γυμνάσια και τα ΓΕ.Λ. και μέσα σε τρεις (3) ημέρες για τα ΕΠΑ.Λ. από την έκδοση των αποτελεσμάτων. Η αίτηση συνοδεύεται από το προβλεπόμενο παράβολο για κάθε μάθημα για το οποίο ζητείται επανεξέταση. Ο βαθμός της επανεξέτασης προκύπτει από τον Μέσο Όρο των δύο εξεταστών - αναβαθμολογητών και είναι ο τελικός γραπτός βαθμός του μαθήματος σε κάθε περίπτωση, είτε είναι μεγαλύτερος είτε μικρότερος από το βαθμό της αρχικής εξέτασης.
Η αναβαθμολόγηση δηλ σε αυτή την περίπτωση είναι επανεξέταση από άλλους εκπαιδευτικούς, πάλι με προφορική (και μόνο) διαδικασία, σε άλλα θέματα από αυτά που είχε εξεταστεί προηγουμένως. Στον συνάδελφο έτυχε περίπτωση μαθητή που δεν έμενε, απλά οι γονείς ήθελαν καλύτερο βαθμό.
-
Ευχαριστώ για τις διαφωτιστικές απαντήσεις!
-
Σαφής απάντηση, ευχαριστώ.
Υ.γ. Έχει τύχει άραγε περίπτωση αναβαθμολόγησης σε προφορικά εξεταζόμενο; Τι προβλέπεται;
προασφατα στο σχολειο μου
-
Μπαίνουν νέα θέματα και νέα επιτροπή εξετάζει τον μαθητή
-
Θα ήθελα να μου δείξει κάποιος το σημειο που αναφέρει το "νέα θέματα". Όχι πως το ερμηνέυουμε εμείς, αλλά που το λέει.
Ευχαριστώ. Μιλαμε πάντα για την ἁναβαθμολόγηση"των προφορικών.
-
και εξηγώ
Αναβαθμολόγηση σημαινει ότι "ΣΤΑ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ ΘΕΜΑΤΑ" θεωρώ ότι οι απαντήσεις που έδωσα δεν βαθμολογήθηκαν σωστά από τον βαθμολογητή. Με την αναβαθμολόγηση μιλώ πάντα για τα συγκεκριμένα θεματα και όχι γενικά για τις γνώσεις μου στο μάθημα. Επομενως στους προφορικούς τι γίνεται;Γι αυτό ψάχνω που λέει "νέα θέματα῾.
-
Υπουργική Απόφαση 102474/Δ2/2021 (ΦΕΚ 4134/Β) Άρθρo 9, παράγραφος 7:
7. Οι μαθητές με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές
ανάγκες σύμφωνα με την Φ.253/155439/Β6/16-12-2009
απόφαση της υπουργού Παιδείας, διά βίου μάθησης και
Θρησκευμάτων (Β΄2544 B΄) όπως ισχύει για τους οποίους
προβλέπεται προφορική εξέταση αντί γραπτής, μπο-
ρούν, εφόσον το επιθυμούν, να ζητήσουν επανεξέταση
(αναβαθμολόγηση) στα μαθήματα που εξετάσθηκαν. Η
νέα αυτή εξέταση διενεργείται στο σχολείο φοίτησής
τους από τριμελή επιτροπή, η οποία συγκροτείται από
τον Διευθυντή του σχολείου. Στην επιτροπή συμμετέ-
χουν ο Διευθυντής ως πρόεδρος και δύο καθηγητές της
ίδιας ειδικότητας ή που έχουν σε ανάθεση το αντίστοιχο
μάθημα, άλλους από αυτούς που διενήργησαν την αρχι-
κή εξέταση. Οι μαθητές επανεξετάζονται σε διαφορετικά
θέματα στην ίδια εξεταστέα ύλη. Η αίτηση για επανεξέ-
ταση υποβάλλεται από τους κηδεμόνες των μαθητών ή
από τους ίδιους, εφόσον είναι ενήλικοι, στο σχολείο μέσα
δύο (2) ημέρες από την έκδοση των αποτελεσμάτων. Η
αίτηση συνοδεύεται από το προβλεπόμενο παράβολο
για κάθε μάθημα για το οποίο ζητείται επανεξέταση. Ο
βαθμός της επανεξέτασης προκύπτει από το Μ.Ο. των
βαθμών των δύο εξεταστών - αναβαθμολογητών και
είναι ο τελικός γραπτός βαθμός του μαθήματος σε κάθε
περίπτωση είτε είναι μεγαλύτερος είτε μικρότερος από
το βαθμό της αρχικής εξέτασης.
Βασικά είναι όντως μια δεύτερη ευκαιρία (και ταπείνωση των πρώτων καθηγητών που εξετάζουν) και αυτό γιατί- όπως είχε ειπωθεί τότε - οι καθηγητές που ρώτησε το υπουργείο δεν έκριναν σκόπιμο ή εφικτό να ενημερώνουν τον μαθητή εκείνη τη στιγμή αν περνάει ή όχι και να εξετάζουν εκ νέου διαφορετικοί καθηγητές. Οπότε επειδή οι άλλοι μπορούν να αναβαθμολογήσουν το γραπτό, αυτοί κερδίζουν μια έξτρα εξέταση.
-
ppil εξηγείς λίγο αυτό το νόημα γιατί κάπου χάνω τον ειρμό;
«και αυτό γιατί- όπως είχε ειπωθεί τότε - οι καθηγητές που ρώτησε το υπουργείο δεν έκριναν σκόπιμο ή εφικτό να ενημερώνουν τον μαθητή εκείνη τη στιγμή αν περνάει ή όχι και να εξετάζουν εκ νέου διαφορετικοί καθηγητές»
Όταν δίνει κάποιος προφορικα πρέπει να τον ενημερώσεις την ώρα που δίνει αν περναει ή κόβεται; ή εννοείς κάτι άλλο;
Και τι εννοείς ότι το υπουργείο ρώτησε τους καθηγητές;
-
Το έγραψα πολύ βιαστικά... Όχι, όπως τα είπαμε πάνω είναι, μιλούσα απλά για το πώς αποφασίστηκε κάτι τέτοιο, μια αναβαθμολόγηση δηλ που δεν είναι αναβαθμολόγηση αλλά νέα εξέταση.
Όλα ξεκίνησαν με την αναβαθμολόγηση των γραπτών του Ιουνίου. Είχαν γίνει αρκετές αναφορές στο Υπουργείο για κακή βαθμολόγηση γραπτών, με πάγιο αίτημα να μπορεί ο κηδεμόνας να ζητά αναβαθμολόγηση του γραπτού από άλλον καθηγητή εκτός σχολείου. Αυτό όπως ξέρουμε έγινε δεκτό και για να μην επιβαρύνεται το κράτος δόθηκε η δυνατότητα επίδειξης (ώστε να μπορέσει ο καθηγητής να υπερασπιστεί τη βαθμολογία που έβαλε, αυτός ήταν ο κυριότερος λόγος) και αν παρόλα αυτά υπάρχει ακόμη υποψία σκόπιμης κακής βαθμολόγησης μπήκε παράβολο σε αναβαθμολόγηση. Η δε αναβαθμολόγηση γίνεται με με άκρα τυπικότητα (καλύπτονται ονόματα και βαθμοί, δημιουργείται επιτροπή κλπ). Σε αυτά τα δεδομένα όμως ζητήθηκε να γίνεται το ίδιο και για τους μαθητές που έχουν δικαίωμα σε προφορική εξέταση, κάτι που δεν μπορεί να αρνηθεί κανείς γιατί εμπίπτει στις αρχές της ισότητας. Επειδή όμως το γραπτό των προφορικών είναι σημειώσεις για τους ίδιους τους μαθητές και μόνο (δηλ ένα πρόχειρο και όχι γραπτό) αναζητήθηκε σύννομος τρόπος αναβαθμολόγησης. Ακολουθήθηκε η διαδικασία που λέει να ερωτηθούν οι αρμόδιοι για τον πιο πρόσφορο τρόπο. Οι σύμβουλοι, όπως κατάλαβα, είπαν πως είναι αδύνατο να μπορούν να έχουν και δεύτερη εξεταστική ομάδα την ίδια μέρα, ώστε ο μαθητής που εξετάζεται να μαθαίνει βαθμούς αυτοστιγμεί και αν επιθυμεί να εξετάζεται αμέσως από δεύτερη επιτροπή στα ίδια θέματα. Οπότε μπήκε νέα εξέταση ουσιαστικά, με άλλους καθηγητές και φυσικά σε νέα θέματα αμέσως μετά την κανονική εξεταστική. Όλο αυτό όμως έχει καταντήσει παρωδία για λόγους που δεν είναι της παρούσης και πεδίον δόξης λαμπρόν για κάποιους επιτήδειους. Προσωπικά δεν αφήνω παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες εκτός της περίπτωσης που υποψιάζομαι απάτη (ακόμη και αν είναι νομιμοφανή),μου δίνει το δικαίωμα εξάλλου ο νομοθέτης.
-
Κατάλαβα. Έτσι όπως το έγραψες νόμιζα ότι αναφερόσουν σε κάποια συγκεκριμένη περίπτωση και τους λόγους για τους οποίους ζήτησε αναβαθμολόγηση.
Αντικειμενικά το να κοπεί μαθητής με προφορική εξέταση, θεωρώ ότι είναι αδύνατο και δείχνει ότι δεν κατεβλήθη καμία προσπάθεια από τον διδάσκοντα να επικοινωνήσει μαζί του. Και το λέω έχοντας κατά νου τακτικές συγκεκριμένων εκπαιδευτικών που γνωριζω. Πιο σύνθετο θεωρώ το να περιμένει ο γονέας βαθμούς άνω του 15 ή και άνω του 17, και ο μαθητής να έχει μεν τις γνώσεις αλλά στα φιλολογικά να μην μπορεί να αναπτύξει προφορικα μια συγκροτημένη απάντηση που θα μπορεί να πάρει ας πούμε 4/5, όπως αντιστοιχα περιμένουμε συγκροτημένες απαντήσεις και στο γραπτό. Γιατί το να σπρώξεις λίγο παραπάνω για να μην κόψεις έναν τελείως αδύνατο μαθητή, ή έστω το να ενθαρρύνεις μη τσιγγουνευομενος το αν το 12 θα γίνει 13, είναι κάτι που πιστεύω ότι δεν δημιουργεί ζητήματα ίσης μεταχείρισης ή αξιοπιστίας. Στους υψηλότερους βαθμούς όμως, ακόμα και στους μέτρια υψηλούς, είναι διαφορετικά τα διακυβεύματα και είναι πολύ πιθανό να πάρουν λάθος μηνύματα μαθητες που έρχονται με μια πρόχειρη προετοιμασια και δεν μπορούν να βάλουν δυο προτάσεις στη σειρά και πρέπει να τους τα εκμαιεύεις αν εχεις στόχο να σου πουν όσο το δυνατόν περισσότερα.
-
Συμφωνώ μαζί σου για τους μαθητές που είναι στη χαμηλή βαθμολογική κλίμακα και με σοβαρή διάγνωση. Πρέπει να είναι κανείς πολύ αναίσθητος ώστε να εμποδίσει έναν τέτοιο μαθητή να προχωρήσει, έστω και με τους δικούς του ρυθμούς στο να πάει στο ΕΠΑΛ και τέλος πάντων να μάθει μια τέχνη. Είμαι σίγουρη πως θα τα καταφέρει μια χαρά κι ας μην ξέρει σύνταξη αρχαίου κειμένου.
Όταν όμως μιλάμε για μαθητές που, λόγω πχ. δυσορθογραφίας και παρόμοιων διαγνώσεων (που κανονικά είναι πεδίο στήριξης του Δημοτικού), εξετάζονται προφορικά και παίζουν μεταξύ 18, 19 ή παραπάνω, εγώ προσωπικά επαναφέρω στο μυαλό μου την φράση κλειδί: "η ιδιαίτερη αντιμετώπιση των εξεταζόμενων δεν συνιστά σε καμία περίπτωση επιεική αξιολόγηση ή άλλης μορφής ιδιαίτερη μεταχείριση" και ζητώ κανονικότατη σύνταξη, απλά προφορικά, και αφού εξηγήσω περισσότερο την εκφώνηση. Επειδή εκεί η επιείκεια είναι εις βάρος της ισότητας και πολύ συχνά είναι απλά μέσο μιας μόνιμης "βαθμοκλοπής" μέχρι και την είσοδο στο πανεπιστήμιο. Από εκεί και πέρα, μαγικά χάνεται...
-
Στις ελάχιστες και σπανιότατες περιπτώσεις πιυ έχουμε τέτοιους μαθητες, η αλήθεια είναι ότι σχεδον όλα τα γράφουν και συχνά πολύ αναλυτικά. Όμως όταν υπάρχει προφορική εξέταση όλοι καταλαβαίνουμε ότι περιμένουν κάτι παραπάνω από αυτά που προετοίμασαν μόνοι τους. Εγω εκεί σε όσα έχουν λάθη ή παραλείψεις κάνω μια νύξη κ αφήνω λίγο χρόνο να σκεφτούν μήπως διορθώσουν κάτι, αλλά πολύ διακριτικά. Όμως δεν μας συμβαίνει συχνά. Το μεγαλύτερο πρόβλημά μας είναι οι μαθητες που κινούνται στο 15-16 και συνήθως δεν έχουν καμία προσωπική πειθαρχία ή κανένα προσωπικό κίνητρο να προετοιμαστούν σοβαρα και και κουράζονται και από τον χρόνο προετοιμασιάς κ τον χρόνο αναμονής και θέλουν να τελειώνουν. Περιμένουν όμως ότι σε κάθε ερώτηση, της οποίας δεν έχουν διαβάσει καν την
εκφώνηση όση ώρα περίμεναν, θα τους λες αναλυτικά τι θες και θα το σκέφτονται εκείνη την ώρα, κάτι που είναι πρακτικά αδύνατο αν το ίδιο άτομο έχει να εξετάσει έτσι 10 ατομα… και δεν ξέρω και τι μήνυμα τους δίνει και σε τι τα βοηθάει. Γιατι αν θέλουν να δώσουν πανελλήνιες, η εξέταση που θα βιώσουν θα εινσι πολύ διαφορετική.