Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Διάφορα θέματα για την εκπαίδευση => Διάφορα Εκπαιδευτικά θέματα => Μήνυμα ξεκίνησε από: thlemaxos355 στις Οκτωβρίου 10, 2007, 08:38:20 pm
-
διαβασα μερικα περιστατικα που αντιμετωπισαν στο παρελθον αλλα και προσφατα συναδελφοι στην Κυπρο και πραγματικα προβληματιστηκα για το τι θα γινει αν ερθει κατα δω αυτη η μοδα..πως θα αντιδρασουμε...για ριξτε μια ματια σε καποια απο τα πολλα περιστατικα που συνεβησαν...
1)Την ημέρα που οι καθηγητές έκαναν στάση εργασίας για την παραβατικότητα στα σχολεία διάλεξαν μαθητές Λυκείου της Λεμεσού να δείξουν βίαιο πρόσωπό τους. Έδεσαν με κουρτίνα καθηγήτρια Αγγλικών, ηλικίας 50 χρόνων, και στη συνέχεια τής φόρεσαν στο κεφάλι κάλαθο αχρήστων. Το πρωτοφανές περιστατικό συνέβη χθες το πρωί, ημέρα κατά την οποία οι καθηγητές πραγματοποίησαν παγκύπρια μονόωρη στάση εργασίας διαμαρτυρόμενοι για τις επιθέσεις βίας που υφίστανται. Για την υπόθεση συνελήφθησαν δύο μαθητές και η Aστυνομία προβαίνει σ’ όλες τις απαραίτητες διαδικασίες για άμεση εκδίκαση της υπόθεσης.
Όλα άρχισαν λίγο μετά τις οκτώ, κατά τη διάρκεια της πρώτης περιόδου, όταν η καθηγήτρια μπήκε στην τάξη και είπε στους μαθητές ότι θα τους έκανε διαγώνισμα. Εκείνοι άρχισαν να αντιδρούν, ενώ κάποιοι από αυτούς έσχισαν τα θέματα του διαγωνίσματος μόλις τους δόθηκαν. Ακολούθησε λογομαχία μεταξύ μαθητών και καθηγήτριας, οπότε 16χρονος μαθητής άρπαξε κουρτίνα και την έριξε προς το μέρος της. Στη συνέχεια άρπαξε την εν λόγω κουρτίνα και την τύλιξε γύρω από το λαιμό της καθηγήτριας. Την ίδια ώρα άλλος μαθητής, 17 χρονών, της φόρεσε στο κεφάλι κάλαθο των αχρήστων, ενώ άλλοι μαθητές κινηματογραφούσαν τα διαδραματιζόμενα με κινητό τηλέφωνο.
Όταν το μαρτύριο της καθηγήτριας τέλειωσε, σοκαρισμένη μετέβη στο γραφείο του διευθυντή του σχολείου, όπου και κατήγγειλε το περιστατικό.
2)Απίστευτο περιστατικό βίας μαθητή της Α' Λυκείου κατά καθηγήτριας έλαβεν χώραν χθες στο Λύκειο Κύκκου Α', στη Λευκωσία. Το μένος του μαθητή είχε δέκτη την καθηγήτριά του, η οποία διεκομίσθη στο Τμήμα Πρώτων
-
Σε αυτές τις περιπτώσεις το πρόβλημα μάλλον το έχουν οι καθηγητές και όχι οι μαθητές αγαπητε Τηλέμαχε, αλλά δεν μπορούν να το καταλάβουν και τελικά καταλήγουν να φέρνουν τους πάντες σε δύσκολη θέση...από συναδέλφους, διευθυντές, προϊστάμενους γραφείων και να καταλήγει το θέμα στο υπουργείο.
-
Πάντως αν συνέβαινε σε μένα κατι τέτοιο μπορεί κ' να μην ήθελα να ξαναμπώ σε τάξη...είναι τραγικό κ' συνάμα τρομακτικό αυτό που περιγράφεις...
-
Πάντως αν συνέβαινε σε μένα κατι τέτοιο μπορεί κ' να μην ήθελα να ξαναμπώ σε τάξη...είναι τραγικό κ' συνάμα τρομακτικό αυτό που περιγράφεις...
Μακάρι το ζήτημα να ήταν τόσο απλό, όπως το θέτεις :-\
Εγώ πάλι νομίζω ότι είναι κάτι πολύ πιο σύνθετο και περίπλοκο, που έχει να κάνει με όλη την κοινωνία και κυρίως με τους δεσμούς και την ηθική μέσα στην ίδια την οικογένεια. Καλό είναι να μην αποθεώνουμε και να μην δαιμονοποιούμε... Τέλος πάντων το όλο θέμα αποτελεί αντικείμενο ανάλυσης μεταπτυχιακού και δοκτορά μαζί! Πρέπει σε κάθε περίπτωση να το παρακολουθήσουμε και να δούμε πως μπορούμε να το αντιμετωπίσουμε γιατί το να πας από το ένα άκρο στο άλλο δεν νομίζω ότι ωφελεί κανέναν μας.
-
Σε αυτές τις περιπτώσεις το πρόβλημα μάλλον το έχουν οι καθηγητές και όχι οι μαθητές αγαπητε Τηλέμαχε, αλλά δεν μπορούν να το καταλάβουν
Πω πω, τι ασχετο σχολιο! :o Σιγουρα εχεις μηδενικη εμπειρια διδασκοντας βιαους μαθητες! Ελπιζω να μην τυχει ποτε να μπεις σε τετοια ταξη... (ή μηπως να μπεις, για να καταλαβεις πώς νιωθει καποιος που πεφτει θυμα βιας?)
-
Σε αυτές τις περιπτώσεις το πρόβλημα μάλλον το έχουν οι καθηγητές και όχι οι μαθητές αγαπητε Τηλέμαχε, αλλά δεν μπορούν να το καταλάβουν και τελικά καταλήγουν να φέρνουν τους πάντες σε δύσκολη θέση...από συναδέλφους, διευθυντές, προϊστάμενους γραφείων και να καταλήγει το θέμα στο υπουργείο.
νομιζω οτι κανεις λαθος...στις παραπανω περιπτωσεις δεν νομιζω οτι προκαλεσαν σε κατι οι συναδελφοι..αλλα και σε κατι να προκαλεσουν αντε να υπαρξει μια αντιδραση .πχ μια λεκτικη αντιπαραθεση...οχι να φτασουμε στο σημειο να μας στελνουν και στο νοσοκομειο..εχει ξεφυγει η κατασταση νομιζω...
-
Πάντως αν συνέβαινε σε μένα κατι τέτοιο μπορεί κ' να μην ήθελα να ξαναμπώ σε τάξη...είναι τραγικό κ' συνάμα τρομακτικό αυτό που περιγράφεις...
Μακάρι το ζήτημα να ήταν τόσο απλό, όπως το θέτεις :-\
Εγώ πάλι νομίζω ότι είναι κάτι πολύ πιο σύνθετο και περίπλοκο, που έχει να κάνει με όλη την κοινωνία και κυρίως με τους δεσμούς και την ηθική μέσα στην ίδια την οικογένεια. Καλό είναι να μην αποθεώνουμε και να μην δαιμονοποιούμε... Τέλος πάντων το όλο θέμα αποτελεί αντικείμενο ανάλυσης μεταπτυχιακού και δοκτορά μαζί! Πρέπει σε κάθε περίπτωση να το παρακολουθήσουμε και να δούμε πως μπορούμε να το αντιμετωπίσουμε γιατί το να πας από το ένα άκρο στο άλλο δεν νομίζω ότι ωφελεί κανέναν μας.
Συμφωνώ μαζί σου ! Θέλει πολύ ανάλυση το θέμα , αλλά ας προσπαθήσουμε να το προσεγγίσουμε !
Σύγχρονοι παιδαγωγοί ισχυρίζονται οτι είναι αποτέλεσμα της δικής μας βίας (είμαστε παιδαγωγοί που την έχουν υποστεί και την αναπαραγάγουν) ! Οτι θα πάρει 2 γενιές και θα αλλάξει η κατάσταση (αν προσπαθήσουμε να εφαρμόσουμε τις σύγχρονες παιδαγωγικές μεθόδους ) ! Νομίζω οτι είναι πιο πολύπλοκο το θέμα όμως !
Η βίαιη συμπεριφορά υπάρχει στον άνθρωπο , εν δυνάμει ! Οπως και η τάση του για κυριαρχία στο κοινωνικό σύνολο. Είναι στοιχεία επιβίωσης ! Με το να δίνουμε στο μικρό παιδί την εντύπωση οτι μπορεί να ειναι ελεύθερο να κάνει ΟΤΙ θέλει σε συνδιασμό με την εγωκεντρική φάση που περνάει σε αυτή την ηλικία, ενισχύουμε την βίαιη συμπεριφορά !
Ενα παιδί σε αυτή την ηλικία είναι περισσότερο κριτής των άλλων, παρά του εαυτού του !
-
Συναδελφοι και εγω το ιδιο πιστευω . Δε θελω να απαξιωνω τους γονεις γιατι καποιοι απο αυτους ενδιαφερονται πραγματικα για τα παιδια τους αλλα τους εχει φαει το κυνηγι της καθημερινοτητας . Δουλευουν απιστευτες ωρες για να παρουν στα παιδια τους το ακριβο κινητο, τον υπερσυγχρονο υπολογιστη, τα αθλητικα των 300 ευρω αλλα δεν εχουν το χρονο για να προσφερουν στα παιδια τους ουτε μια ωρα ποιοτικης παρουσιας, να συζητησουν μαζι τους να τα ενισχυσουν, να τους περάσουν καποιες αξιες και γενικα να τους δωσουν μια σωστη αγωγή. Αυτα τα παιδια που μεγαλώνουν με τις αλλοδαπες κυριες ή στην καλυτερη των περιπτωσεων με γιαγιαδες που τους κανουν ολα τα χατηρια και βλεπουν την απουσια των γονιων εχουν μαθει να τραβουν τη προσοχη με καθε τροπο.
Αυτη η παραβατικη τους συμπεριφορα ειναι μια κραυγη . Φωναζουν δυνατα γιατι νιωθουν οτι δεν τους εχει ακουσει ποτε κανεις. Ειναι μια αντιδραση στο γεγονος οτι ποτε δεν πηραν την προσοχη και το ενδιαφερον απο τους γονεις τους οπως θα το ηθελαν. Δεν εχουν αναπτυξει συναισθηματικους δεσμους στην οικογενεια και κατ'επεκταση με τους δασκαλους τους. Τους απαξιωνουν ολους γιατι κανεις δεν τους εμαθε να πιστευουν σε καποιες αξιες.
Από που προερχονται αυτα τα παιδια? Ειναι τα παιδια που βλέπουν τον πατερα να χτυπαει τη μανα, Ειναι τα παιδια που απο τις πιο μικρες ηλικιας παιζουν με τις ωρες βιαια παιχνιδια στον υπολογιστη ,ειναι τα παιδια που ειναι μετις ωρες στο ΙΝΤΕΡΝΕΤ και κανεις δε τα ελεγχει τι βλεπουν και με ποιους συνομιλουν. Ειναι τα παιδια που βλεπουν τηλεοραση 5 ωρες την ημερα στο δωματιο τους (ανεξελεγκτα οσον αφορα τα προγραμματα) γιατι οι γονεις ερχονται "κουρασμενοι" απο τη δουλεια και προτιμουν και αυτοι να δουν τηλεοραση στο σαλόνι ή να εξαντλησουν την ενεργειά τους μαλώνοντας μπροστα στο παιδι. Τα παιδια φταινε? Απο ποια κοινωνια προερχονται αυτα τα παιδια? Απο ποιες οικογενειες? ΄Ποιοι δάσκαλοι τα διδαξαν? Μήπως πρεπει ολοι μας ως μεγαλυτεροι να αναρωτηθουμε γιατι τα παιδια μας μεγαλώνουν ετσι οπως μεγαλώνουν?
-
Σε αυτές τις περιπτώσεις το πρόβλημα μάλλον το έχουν οι καθηγητές και όχι οι μαθητές αγαπητε Τηλέμαχε, αλλά δεν μπορούν να το καταλάβουν
Πω πω, τι ασχετο σχολιο! :o Σιγουρα εχεις μηδενικη εμπειρια διδασκοντας βιαους μαθητες! Ελπιζω να μην τυχει ποτε να μπεις σε τετοια ταξη... (ή μηπως να μπεις, για να καταλαβεις πώς νιωθει καποιος που πεφτει θυμα βιας?)
Ναι καλά λες; Πρέπει να φάω κι εγώ ένα χέρι ξύλο για να καταλάβω >:(
Λοιπόν ας γίνω πιο συγκεκριμένη για να μην μαλλιοτραβηχτούμε ;D
Καταρχήν εννοείται ότι συμφωνώ με k k και kellykou τα λέτε πολύ καλά! Δεν επικροτώ σε καμία περίπτωση την στάση των παραπάνω μαθητών ωστοσο μήπως θα έπρεπε να προσεγγίσουμε το θέμα από την μεριά των συγκεκριμένων καθηγητών; Δυστυχώς υπάρχουν καθηγήτες που παρόλο τα πτυχία τους και τα μάστερ τους δεν είναι άξιοι να σκούν αυτό το επάγγελμα! Ακούγεται σκληρό το ξέρω αλλά μην βιαστείτε να με κατακρίνετε. Όπως αναρωτήθηκε και ο/η φίλος/η παραπάνω όντως έχω μηδενική εμπειρία διδάσκοντας σε "βίαιους μαθητές"(=δεν μ'αρέσει αυτό :() αλλά έχω εμπειρία σαν μαθήτρια!
Στην
-
! Δεν επικροτώ σε καμία περίπτωση την στάση των παραπάνω μαθητών ωστοσο μήπως θα έπρεπε να προσεγγίσουμε το θέμα από την μεριά των συγκεκριμένων καθηγητών; Δυστυχώς υπάρχουν καθηγήτες που παρόλο τα πτυχία τους και τα μάστερ τους δεν είναι άξιοι να σκούν αυτό το επάγγελμα!
Δεκτο αυτο που λες..οπως συμβαινει σε πολλα επαγγελματα, αρκετοι δεν ειναι αξιοι να διδασκουν..νομιζω οτι ειναι ασχετο ομως με τα περιστατικα βιας..επειδη καποιος δηλαδη δεν ειναι καλος στην δουλεια του πρεπει να τον σαπιζουν στο ξυλο;αν ηταν ετσι τα νοσοκομεια της ελλαδας καθε μερα θα ηταν γεματα...
-
Αν αρχίσουμε να απαριθμούμε τα περιστατικά που βιώσαμε ως μαθητές στις σχολικές τάξεις με βίαιες συμπεριφορές μαθητών αλλά και καθηγητών δε θα έχουμε τελειωμό. Εμένα στα ιδιαίτερα, μου διηγούνται κατά καιρούς τα παιδιά τι συμβαίνει στην τάξη και απορώ...
Πάντως από τα σχολικά μου χρόνια (καθώς εμπειρία σε τάξη δημόσιου σχολείου ως καθηγήτρια δεν έχω) έχω βγάλει το συμπέρασμα ότι για να γίνει κάτι τόσο ακραίο όπως ξυλοδαρμός καθηγητή από μαθητή, δυο τινά μπορεί να συμβαίνουν: α) ο καθηγητής είναι είτε υπερβολικά ήρεμος, άβουλος και ανίκανος να επιβάλει την τάξη είτε αλαζόνας, επιθετικός και άδικος με τους μαθητές και β) το παιδί ή τα παιδιά έχουν πραγματικά σοβαρό και έντονο πρόβλημα αντικοινωνικής και παραβατικής συμπεριφοράς. Όμως, πιστεύω ότι κάθε πρόβλημα πρέπει να εξετάζεται εξατομικευμένα και σε συνεργασία με ειδικούς επιστήμονες. Δεν πρέπει να είμαστε απόλυτοι... σαφώς και τα παιδιά δεν γεννιούνται μικροί εγκληματίες αλλά γίνονται για διάφορους λόγους και αιτίες.
Αυτό που νομίζω αξίζει να συζητηθεί είναι το εξής: σε περίπτωση που όντας εκπαιδευτικός παρατηρήσεις μια τέτοιου είδους συμπεριφορά από μαθητή σου, τι κάνεις αλήθεια? Και εδώ ας μας δώσουν τα φώτα τους οι συνάδελφοι που έχουν αντιμετωπίσει τέτοιου είδους προβλήματα!
-
! Δεν επικροτώ σε καμία περίπτωση την στάση των παραπάνω μαθητών ωστοσο μήπως θα έπρεπε να προσεγγίσουμε το θέμα από την μεριά των συγκεκριμένων καθηγητών; Δυστυχώς υπάρχουν καθηγήτες που παρόλο τα πτυχία τους και τα μάστερ τους δεν είναι άξιοι να σκούν αυτό το επάγγελμα!
Δεκτο αυτο που λες..οπως συμβαινει σε πολλα επαγγελματα, αρκετοι δεν ειναι αξιοι να διδασκουν..νομιζω οτι ειναι ασχετο ομως με τα περιστατικα βιας..επειδη καποιος δηλαδη δεν ειναι καλος στην δουλεια του πρεπει να τον σαπιζουν στο ξυλο;
Ακριβώς, συμβαίνει σε πολλά επαγγέλματα!
Αν είναι άσχετο το μήνυμα μου με τα περιστατικά βίας όπως λες, τότε αγοήστε το! Αλλά νομίζω τα περιστατικά που παρέθεσες κάπως έτσι θα ξεκίνησαν ...θα είχαν προηγηθεί άλλα περιστατικά ώστε να φτάσουν στο σημείο να κατεβάσουν την κουρτίνα ....κ.λπ. :-\
-
Δυστυχώς υπάρχουν καθηγήτες που παρόλο τα πτυχία τους και τα μάστερ τους δεν είναι άξιοι να σκούν αυτό το επάγγελμα!
Αυτό είναι σωστό ! ( σε όλα τα επαγγέλματα κάποιοι δεν είναι οι κατάλληλοι για την θέση )
Λοιπόν στον συγκεκριμένο δεν κάναμε τίποτα αλλά την πλήρωνε η γυναίκα του που επίσης μας έκανε κάποιο άλλο μάθημα (όχι και τόσο "σημαντικό") εκείνη την χρονιά! Ηλιακά ήταν μεγαλούτσικη και πολύ αγαθή δεν μπορούσε με τίποτα να επιβληθεί και ξέροντας εμείς ότι έχει έναν τόσο ψωνισμένο και ... άνδρα δεν θέλαμε και πολύ να την κάνουμε να φτάνει στο σημείο να κλαίει!!!! {Να σημειώσω για να μην παρεξηγηθώ: Δεν καυχιέμαι γι αυτά που έκανε η τάξη μου αλλά στην τότε τάξη μου μην φανταστείτε ότι είχα συμμαθητές τον Παλαιολώστα ή τον Πάσσαρη. Από την α' γυμνασίου μέχρι και την γ' λυκείου το τμήμα μου ήταν από τα καλύτερα!}. Ο διευθυντής ποτέ δεν μας είπε τίποτα, προφανώς όλοι περιμέναν να περάσει η χρονιά και να πάρουν απόσπαση. Μόνο ο άντρα της μας ζητούσε τα ρέστα...κανείς άλλος δεν μας μίλαγε γιατί ήξεραν ποιός είχε το πρόβλημα.
Αυτά που λές δείχουν πόσο σκληροί είναι οι μαθητές ! Στον καθηγητή με τον οποιο είχατε πρόβλημα, δεν αντιδράσατε, αντίθετα στην γυναίκα του που απλά ήταν αγαθή, την φτάσατε σε σημείο να κλαίει !!
Δεν δείχνει ποσο σκληροί και εγωκεντρικοί είναι οι μαθητές ? (κάποιοι τουλάχιστον)
Τώρα δεν καταλαβαίνεις οτι δεν πρέπει να ''χτυπάμε'' τους αδύνατους ?
'Ημουν και εγώ μαθήτρια και θυμάμαι καθηγήτρια η οποία ήταν ''άψογη'' και όλα τα παιδιά την συμπαθούσαν, αλλά ........... επειδή μας έπαιρνε μόνο με το καλό και μας μιλούσε προκειμένου να μας συνετίσει , στο μάθημα της γινόταν ''χαμος'' . Μια συνεχόμενη βαβούρα ! Δεν ακουγόταν η καθηγήτρια !
Τι να το κάνω που την συμπαθούσανε ? Η γυναίκα έπαιρνε χάπια απο την ταραχή που της δημιουργούσαμε !
Εχω και άλλα παραδείγματα απο την σχολική μου περίοδο, που μου έμαθαν οτι τα παιδιά είναι ΣΚΛΗΡΑ !
Δεν αρκεί κάποιος καθηγητής να έχει γνώσεις, μεταδοτικότητα και σωστή παιδαγωγική προσέγγιση ! Υπάρχουν τμήματα, που δεν αρκεί ! Σε αναγκάζουν να γίνεις αυστηρός !
Τα παιδιά όμως που φτάνουν σε σημείο να ασκούν βία σους καθηγητές (ευτυχώς στην Ελλάδα σπάνιο, αν και γίνονται)
είναι μια ιδιαίτερη κατηγορία και δεν μπορούν (ουτε πρέπει) να το χειριστούν καθηγητές , αλλά ψυχολόγοι !!!
-
k k το γεγονός το ανέφερα όχι για να σχολιάσουμε αν ήταν σωστό ή λάθος αν οι συμμαθητές μου τότε έκαναν καλά ή όχι. Εξ υπακούεται ότι ήταν ότι χειρότερο αυτή η συμπεριφορά απέναντι στην καθηγήτρια απλά ήθελα να σημειώσω με το παράδειγμα μου ότι κάποιοι καθηγητές (δυστυχώς) θα υποστούν κάποιες ακραίες συμπεριφορές στην τάξη, είτε είναι αγαθοί, είτε σκληροί αρκεί να μην έχουν αυτό το κάτι που θα επιτρέψει τους μαθητές να φαίρονται χωρίς κανέναν σεβασμό απέναντί τους
Τώρα δεν καταλαβαίνεις οτι δεν πρέπει να ''χτυπάμε'' τους αδύνατους ?
Αυτή την ερώτηση την απευθύνεις σε εμένα;
-
Ο τρόπος που γράφεις το μήνυμα σου anneta, μου δημιούργησε την εντύπωση οτι και εσύ ρίχνεις την ευθύνη στον καθηγητή οταν είναι ''αγαθός'' ! Για αυτό σου παρέθεσα και μια δική μου εμπειρία ! Για να σου δείξω οτι τα παιδιά χτυπάνε τους αδύναμους ! Ευγενικός , αγαθός = κακός καθηγητής ?? Εκεί που καταντήσαμε !!
Επίσης ήθελα να πω, οτι οταν τα παιδιά χαρακτηρίζουν έναν καθηγητή κακό ή ανίκανο ή κάτι σχετικό , δεν έχουν πάντα σωστή κρίση ! Είναι πολύ εγωκεντρική η οπτική τους, σε όλα τα επίπεδα ! (
-
Ο τρόπος που γράφεις το μήνυμα σου anneta, μου δημιούργησε την εντύπωση οτι και εσύ ρίχνεις την ευθύνη στον καθηγητή οταν είναι ''αγαθός'' ! Για αυτό σου παρέθεσα και μια δική μου εμπειρία ! Για να σου δείξω οτι τα παιδιά χτυπάνε τους αδύναμους ! Ευγενικός , αγαθός = κακός καθηγητής ?? Εκεί που καταντήσαμε !!
Επίσης ήθελα να πω, οτι οταν τα παιδιά χαρακτηρίζουν έναν καθηγητή κακό ή ανίκανο ή κάτι σχετικό , δεν έχουν πάντα σωστή κρίση ! Είναι πολύ εγωκεντρική η οπτική τους, σε όλα τα επίπεδα ! (
-
Αναφέραμε παρόμοιες εμπειρίες, αλλά νομίζω οτι τις ερμηνεύσαμε διαφορετικά ! Τελοσπάντων, δεν εχει νόημα η προσωπική αντιπαράθεση ! Παμε παρακάτω ! :)
-
Αναφέραμε παρόμοιες εμπειρίες, αλλά νομίζω οτι τις ερμηνεύσαμε διαφορετικά ! Τελοσπάντων, δεν εχει νόημα η προσωπική αντιπαράθεση ! Παμε παρακάτω ! :)
Δεν ερμήνευσα, περιέγραψα μια κατάσταση που μου είχε συμβεί στα μαθητικά μου χρόνια και προσπάθησα να γίνω όσο πιο περιγραφική γίνεται! Τώρα εάν δεν κατάφερα να περιγράψω και έκανα κάτι άλλο τότε μάλλον έχω πρόβλημα στον γραπτό μου λόγο!
Και δεν τίθεται θέμα προσωπικής αντιπαράθεσης, εγώ τουλάχιστον να συννενοηθώ προσπαθώ, μαζί σου....
Ας λάβει μέρος στη συζήτση και κανένας άλλος βρε παιδιά.... :)
-
Αν είναι άσχετο το μήνυμα μου με τα περιστατικά βίας όπως λες, τότε αγοήστε το! Αλλά νομίζω τα περιστατικά που παρέθεσες κάπως έτσι θα ξεκίνησαν ...θα είχαν προηγηθεί άλλα περιστατικά ώστε να φτάσουν στο σημείο να κατεβάσουν την κουρτίνα ....κ.λπ. :-\
Ναι, θα ειχε δοκιμασει πρωτη η καθηγητρια να του τυλιξει την κουρτινα γυρω απο το λαιμο... Κι η αλλη που ο μαθητης της τη σαπισε στο ξυλο και την εστειλε στο νοσοκομειο θα τον ειχε χτυπησει πρωτη εκεινη... Μα γιατι επιμενεις, αφου δεν εχεις καθολου εμπειρια στο θεμα? Εγω εχω δουλεψει σε προβληματικο σχολειο με αρκετες προβληματικες ταξεις και σου δηλωνω οτι δεν μπορεις καν να φανταστεις με τι σφιξιμο στο λαιμο ξυπνας τη μερα που εχεις να διδαξεις σε ορισμενες απο αυτες. Περιστατικα βιας προς καθηγητες δε συμβαινουν απο συνηθισμενους μαθητες αλλα απο προβληματικα ατομα που κατα κανονα δημιουργουν γενικοτερα προβληματα στην ταξη. (κι ακομα και εκτος σχολειου, αλλά η ευθυνη των καθηγητων σταματα στις πραξεις τους μεσα στο σχολειο) Η λεκτικη κοροϊδια που ανεφερες εσυ, οσο σκληρη κι αν ειναι, απεχει πολυ απο τη σωματικη βια - κυριως, δεν μπορει να σε στειλει αμεσα στο νοσοκομειο!
Τα παιδιά όμως που φτάνουν σε σημείο να ασκούν βία σους καθηγητές (ευτυχώς στην Ελλάδα σπάνιο, αν και γίνονται)
είναι μια ιδιαίτερη κατηγορία και δεν μπορούν (ουτε πρέπει) να το χειριστούν καθηγητές , αλλά ψυχολόγοι !!!
Ακριβως. Αυτα τα παιδια εχουν ξεφυγει πλεον απο τα ορια κι εχουν πολυ περισσοτερα προβληματα στη γενικοτερη ζωη τους απ'ό,τι ειναι στις δυνατοτητες των καθηγητων να επιλυσουν. Χρειαζονται ειδικο χειρισμο, οχι απλες παιδαγωγικες γνωσεις.
-
Θυμαστε ποιους καθηγητες αγαπουσατε στο σχολειο; Μηπως ήταν καθηγητες - παιδαγωγοι , που το μαθημα τους ποτε δεν ηταν ανούσιο; που ακόμη και οι σκραπες/παραβατικοι μαθητες δεν προκαλούσαν γιατι θα είχαν την υπόλοιπη τάξη εναντιον τους;
συμφωνω ότι οι καιροι αλλάζουν και ότι τα προβλήματα των οικογενειών και η υπερβολικη "ελευθερια" (ασυδοσια και καταναλωτισμος) εχουν αφησει υο αποτυπωμα τους στη νεα γενια , ομως προβληματα είχαν και οι προηγούμενες γενιες (πολεμο, κατοχη, πεινα, ανεργια-μεταναστευση κλπ).
Θα συμφωνησω λοιπον ότι εμεις κραταμε το μαχαιρι στα χερια μας και από τη δικη μας αδυναμια αντλουν δυναμη οι μαθητες για καζουρα, αναρμοστη συμπεριφορα και τελικα βια.
Θελει δουλεια, ψυχικη δυναμη, αγαπη και .... ταλεντο για να γίνεις ΔΑΣΚΑΛΟΣ
-
Δε θα μπορούσα να συμφωνήσω περισσότερο rozy4 μαζί σου... Θέλει πολύ ταλέντο για να γίνεις σωστός και καλός δάσκαλος... Αν δεν το έχεις μέσα σου, τότε δύσκολα να τα καταφέρεις...
-
Αν είναι άσχετο το μήνυμα μου με τα περιστατικά βίας όπως λες, τότε αγοήστε το! Αλλά νομίζω τα περιστατικά που παρέθεσες κάπως έτσι θα ξεκίνησαν ...θα είχαν προηγηθεί άλλα περιστατικά ώστε να φτάσουν στο σημείο να κατεβάσουν την κουρτίνα ....κ.λπ. :-\
Ναι, θα ειχε δοκιμασει πρωτη η καθηγητρια να του τυλιξει την κουρτινα γυρω απο το λαιμο...Κι η αλλη που ο μαθητης της τη σαπισε στο ξυλο και την εστειλε στο νοσοκομειο θα τον ειχε χτυπησει πρωτη εκεινη...
Δ ε ν ε ν ν ο ο ύ σα ότι θα τα είχε προκαλέσει ο/η καθηγητής/τρια αλλά πιο πριν θα τον/την είχαν δοκιμάσει, θα ήξεραν τα όρια του καθηγητή. Δεν ξύπνησαν ένα πρωί οι μαθητές και είπαν ας τυλίξουμε με την κουρτίνα -κάποιον- καθηγητή. Ακόμα και σε αυτό διαφωνείς;;;;;
Μα γιατι επιμενεις, αφου δεν εχεις καθολου εμπειρια στο θεμα?
Δεν είπα ότι έχω εμπειρία σαν καθηγήτρια, σαν μαθήτρια όμως!
Εγω εχω δουλεψει σε προβληματικο σχολειο με αρκετες προβληματικες ταξεις
Υπάρχει "προβληματικό" σχολείο και "προβληματικές" τάξεις; Επειδή δεν γνωρίζω ρωτώ ??? Ξέρω μόνο "κανονικό" και "ειδικό" σχολείο που διδάσκουν "ειδικοί" δάσκαλοι
και σου δηλωνω οτι δεν μπορεις καν να φανταστεις με τι σφιξιμο στο λαιμο ξυπνας τη μερα που εχεις να διδαξεις σε ορισμενες απο αυτες.
Και τελειώνοντας utenar χωρίς να ασχοληθώ πάλι με τη συζήτηση αυτή, γιατί όπως είπαμε δεν έχω εμπειρία στο θέμα και άρα δεν πολυμετρούν τα λόγια μου εδώ, δεν αμφιβάλλω για το σφίξιμο στο λαιμό και το άγχος που περνάς όταν ξέρεις ότι την επόμενη έχεις να διδάξεις στα μικρά "θηρία" αλλα σαν πρώην μαθήτρια και εγώ έχω να σου υπενθυμίσω κάτι. Τα παιδιά (οι μαθητές) είτε είναι κακοί είτε καλοί μαθητές, το μόνο σίγουρο είναι ότι έχουν τρομερή αντίληψη! Εάν εσύ τα ειρωνεύεσαι όπως έκανες σε αυτή τη συζήτηση στα 2 όλα κι όλα μηνύματα που έστειλες, τότε μην απορείς που δεν σε σέβονται. Τον σεβασμό τον αποκτάς δεν τον απαιτείς! ;)
-
Και θα τελειώσω παραθέτοντας πάλι τα λόγια της Rwxanh και rozy4 που με βρίσκουν σύμφωνη μαζί τους :
rozy4:
Θα συμφωνησω λοιπον ότι εμεις κραταμε το μαχαιρι στα χερια μας και από τη δικη μας αδυναμια αντλουν δυναμη οι μαθητες για καζουρα, αναρμοστη συμπεριφορα και τελικα βια.
Θελει δουλεια, ψυχικη δυναμη, αγαπη και .... ταλεντο για να γίνεις ΔΑΣΚΑΛΟΣ
Rwxanh:
Θέλει πολύ ταλέντο για να γίνεις σωστός και καλός δάσκαλος... Αν δεν το έχεις μέσα σου, τότε δύσκολα να τα καταφέρεις...
-
ενδιαφερον αρθρο για το θεμα απο την κυπριακη εφημεριδα Σημερινη...οι υπογραμμισεις δικες μου
Καθηγήτρια στο νοσοκομείο και η πειθαρχία στο γύψο
ΑΝΤΙΣΤΑΣΕΙΣ
TΟΥ ΣΑ
-
Αννέτα, έχεις μονοπωλήσει αυτό το topic γιατί απάντησες σε ένα σοκαριστικό δημοσίευμα με μια εξίσου σοκαριστική αποστροφή. Ο λόγος για τον οποίο δέχτηκες τόσες οργισμένες αντιδράσεις τις οποίες δεν μπορείς να αμβλύνεις, γιατί απλά αυτό που είπες δε "σώζεται" με τίποτα, είναι ότι μεταθέτεις τις ευθύνες στους καθηγητές. Εντάξει, η μόνη σχολική σου εμπειρία είναι η μαθητική, υποθέτω όμως ότι προσπαθείς να μπεις και ως εκπαιδευτικός στη σχολική πραγματικότητα, γι αυτό άλλωστε παρακολουθείς το forum, έτσι δεν είναι; Ελπίζω κάποια μέρα να μπεις στην τάξη και να δεις τα πράγματα και από την πλευρά του καθηγητή. Ίσως τότε να έχεις μερικές καλές ιδέες για την αντιμετώπιση προβληματικών καταστάσεων και να μας τις καταθέσεις σ' αυτό το forum, γιατί τις έχουμε ανάγκη. Σου μιλάω ειλικρινά και δεν υπονοώ τίποτα.
Το θέμα εδώ δεν είναι οι προβληματικές καταστάσεις γενικότερα (υπάρχει ένα τέτοιο topic στη στήλη των μονίμων, πολύ ενδιαφέρον), αλλά η σωματική (και κατ' επέκταση και ψυχολογική) βία ειδικότερα. Σίγουρα υπάρχουν καθηγητές που είναι για τα σίδερα, σίγουρα υπάρχουν κι άλλοι που είναι για ποινική δίωξη και της φυλακής τα σίδερα, και οπωσδήποτε υπάρχουν μαθητές που χρειάζονται ψυχολογική υποστήριξη γιατί η ζωή και η οικογένεια δεν τους έχουν φερθεί όπως θα έπρεπε. ΣΕ ΚΑΜΙΑ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΟΜΩΣ ΔΕ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΕΙΤΑΙ Η ΣΩΜΑΤΙΚΗ
-
Αναφέραμε παρόμοιες εμπειρίες, αλλά νομίζω οτι τις ερμηνεύσαμε διαφορετικά ! Τελοσπάντων, δεν εχει νόημα η προσωπική αντιπαράθεση ! Παμε παρακάτω ! :)
Δεν ερμήνευσα, περιέγραψα μια κατάσταση που μου είχε συμβεί στα μαθητικά μου χρόνια και προσπάθησα να γίνω όσο πιο περιγραφική γίνεται! Τώρα εάν δεν κατάφερα να περιγράψω και έκανα κάτι άλλο τότε μάλλον έχω πρόβλημα στον γραπτό μου λόγο!
Και δεν τίθεται θέμα προσωπικής αντιπαράθεσης, εγώ τουλάχιστον να συννενοηθώ προσπαθώ, μαζί σου....
Ας λάβει μέρος στη συζήτση και κανένας άλλος βρε παιδιά.... :)
σκεφτηκα οτι εχουμε διαφορετικο τροπο σκεψης και εκφρασης και ισως δεν εχει νοημα να ξανασυζητησουμε...το κανω επειδη ζητας και την παρεμβαση καποιου αλλου κι επειδη θεωρρω οτι εχω αποψη πανω στο θεμα...ηθελα απλα να σε συμβουλεψω,με πολυ καλη και συναδελφικη διαθεση,να εισαι λιγοτερο επιθετικη και απολυτη...σε αλλη συζητηση εισεπραξα ειρωνια απο εσενα,πραγμα που με δυσαρεστησε γιατι ολοι πιστευω εχουμε κοινους στοχους,μας ενδιαφερει η αποψη των συναδελφων και εκτιμουμε ολες τις γνωμες(ακομα και οσες θεωρρουμε λανθασμενες η ανουσιες)!το να ειμαστε διαλλακτικοι,οχι ειρωνες και με πραγματικη διαθεση για συζητηση,νομιζω μας βοηθα και γενικοτερα στο να γινουμε καλυτεροι παιδαγωγοι...ειλικρινα μιλαω με πολυ καλη προθεση και χωρις καμια διαθεση για αντιπαραθεση!να σαι καλα anneta ;)
-
Συμφωνω απολυτα με τις αποψεις σου elytron!!!η θεωρια απο την πραξη εχει τεραστια διαφορα!!!καλο ειναι να μαστε προσεκτικοι οταν αναφερομαστε σε τοσο ακραια περιστατικα(και δυστυχωσ υπαρχουν πολλα τετοια στην κοινωνια που ζουμε!) και να αντιμετωπιζουμε το θεμα σφαιριακα!ειναι πολλες οι πηγες μιασ τετοιας πραξης και το ζητημα δεν λυνεται με το να μεταθεσουμε την ευθυνη καπου,αλλα να καταδικασουμε τετοιες συμπεριφορες απο οπου κι αν προερχονται ,οπωσ λες!!!ειναι επιτακτικη αναγκη των καιρων που διανυουμε!!! ???
-
..........
Το θέμα εδώ δεν είναι οι προβληματικές καταστάσεις γενικότερα (υπάρχει ένα τέτοιο topic στη στήλη των μονίμων, πολύ ενδιαφέρον), αλλά η σωματική (και κατ' επέκταση και ψυχολογική) βία ειδικότερα. Σίγουρα υπάρχουν καθηγητές που είναι για τα σίδερα, σίγουρα υπάρχουν κι άλλοι που είναι για ποινική δίωξη και της φυλακής τα σίδερα, και οπωσδήποτε υπάρχουν μαθητές που χρειάζονται ψυχολογική υποστήριξη γιατί η ζωή και η οικογένεια δεν τους έχουν φερθεί όπως θα έπρεπε. ΣΕ ΚΑΜΙΑ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΟΜΩΣ ΔΕ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΕΙΤΑΙ Η ΣΩΜΑΤΙΚΗ
-
Μπάμπη, συμφωνώ μαζί σου απόλυτα σε όλα τα σημεία που έθιξες. Όλα!
-
MATH πολύ σωστά τα λές !
Αχ ! Δεν αρκεί εμείς να τα λέμε και να συμφωνούμε !
-
Δυστυχώς ,
τα λέμε μόνο μεταξύ μας , άντε και σε κάποιο συνέδριο. Η ηγεσία δεν ακούει τίποτα από αυτά και τα συνδικαλιστικά όργανα δεν μπορούν να προβάλουν ούτε τα πραγματικά προβλήματα του δασκάλου ούτε και το τεράστιο έργο που επιτελεί. Αυτά που γράφουμε εδώ θάπρεπε να γράφονται σε μια ιστοσελίδα του ΠΙ ή του Υπουργείου και να διαβάζονται από κάθε εκπαιδευτικό. Ο δάσκαλος πρέπει να βγει από τη σιωπή !Για να προχωρήσει όλη η κοινωνία. Αυτό δε δείχνει ωστόσο να απασχολεί κανέναν δυστυχώς. Όλοι φαίνεται να είναι ευχαριστημένοι με αυτό που βιώνουν.Δεν μπορώ να καταλάβω αν περιμένουν τους ... βαρβάρους ή κάτι άλλο.
Εμείς , παρόλα αυτά θα τα φωνάζουμε. Όσο και όπου μπορούμε.Κάποιοι θα ακούσουν.Ίσως η νέα γενιά - εσείς δηλαδή - να αποδειχθεί πιο θαρραλέα και αποφασιστική.
Μπάμπης
-
Η βία στα σχολεία μεγαλώνει :
http://alfavita.gr/typos/typos071014h.php
-
Για καλό και για κακό όταν διοριστείτε,προμηθευτείτε και τον κατάλληλο εξοπλισμό:περικεφαλαία,ασπίδα,περικνημίδες,τέτοια πράγματα.Αυτά βέβαια μπορούν να χρησιμεύσουν ιδιαίτερα στους φιλόλογους για τη διδασκαλία της αρχαίας ιστορίας!!
-
Για καλό και για κακό όταν διοριστείτε,προμηθευτείτε και τον κατάλληλο εξοπλισμό:περικεφαλαία,ασπίδα,περικνημίδες,τέτοια πράγματα.Αυτά βέβαια μπορούν να χρησιμεύσουν ιδιαίτερα στους φιλόλογους για τη διδασκαλία της αρχαίας ιστορίας!!
Και εκτός αυτού το μάθημα θα είναι πιο παραστατικό και πιο ενδιαφέρον για τους μαθητές :P ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
-
εγω θα ηθελα να θεσω ενα πιο ''καυτο'' ερωτημα..πως αντιδρουμε εαν συμβει ενα περιστατικο βιας εις βαρος μας;εστω οτι καποιος μαθητης-τρια μεσα στην ταξη σηκωνεται και σε χαστουκιζει η εκδηλωνει αλλη βιαιη συμπεριφορα σε βαρος σου ..εκει τι κανουμε; εκδηλωνουμε καποια μορφη αντιδρασης με κινδυνο να γινουμε βορα στα μεσα μαζικης ενημερωησης της περιοχης μας(για να μην πω και πανελλαδικα) ,να αντιμετωπισουμε την εχθρικη συμπεριφορα γονεων(π.χ μηνυση εις βαρος μας),να υποστουμε πιθανες διοικητικες κυρωσεις; δεν αντιδρουμε δειχνοντας μια εικονα αδυναμιας και με κινδυνο να επαναληφθουν τετοια φαινομενα στο μελλον;παραπεμπουμε την υποθεση στον διευθυντη του σχολειου που ισως κουκουλωσει την υποθεση η αναζητησει και σε μας (αδικες) ευθυνες ;τι απο ολα;
-
εγω θα ηθελα να θεσω ενα πιο ''καυτο'' ερωτημα..πως αντιδρουμε εαν συμβει ενα περιστατικο βιας εις βαρος μας;εστω οτι καποιος μαθητης-τρια μεσα στην ταξη σηκωνεται και σε χαστουκιζει η εκδηλωνει αλλη βιαιη συμπεριφορα σε βαρος σου ..εκει τι κανουμε; εκδηλωνουμε καποια μορφη αντιδρασης με κινδυνο να γινουμε βορα στα μεσα μαζικης ενημερωησης της περιοχης μας(για να μην πω και πανελλαδικα) ,να αντιμετωπισουμε την εχθρικη συμπεριφορα γονεων(π.χ μηνυση εις βαρος μας),να υποστουμε πιθανες διοικητικες κυρωσεις; δεν αντιδρουμε δειχνοντας μια εικονα αδυναμιας και με κινδυνο να επαναληφθουν τετοια φαινομενα στο μελλον;παραπεμπουμε την υποθεση στον διευθυντη του σχολειου που ισως κουκουλωσει την υποθεση η αναζητησει και σε μας (αδικες) ευθυνες ;τι απο ολα;
Για "μικρά" (αν μπορείς να τα πεις έτσι) παραπτώματα θα έβαζα το θέμα στον σύλλογο του σχολείου. Για "μεγαλύτερα" θα έκανα μύνηση στον μαθητή και στους γονείς του και θα επιδίωκα (δεν ξέρω εάν γίνεται) το δικαστήριο να του επιβάλει υποχρεωτική παρακολούθηση από παιδοψυχολόγο. Για "χοντράδες" θα επιδίωκα την φυλάκιση και του μαθητή και των γονέων του.
-
εγω θα ηθελα να θεσω ενα πιο ''καυτο'' ερωτημα..πως αντιδρουμε εαν συμβει ενα περιστατικο βιας εις βαρος μας;εστω οτι καποιος μαθητης-τρια μεσα στην ταξη σηκωνεται και σε χαστουκιζει η εκδηλωνει αλλη βιαιη συμπεριφορα σε βαρος σου ..εκει τι κανουμε; εκδηλωνουμε καποια μορφη αντιδρασης με κινδυνο να γινουμε βορα στα μεσα μαζικης ενημερωησης της περιοχης μας(για να μην πω και πανελλαδικα) ,να αντιμετωπισουμε την εχθρικη συμπεριφορα γονεων(π.χ μηνυση εις βαρος μας),να υποστουμε πιθανες διοικητικες κυρωσεις; δεν αντιδρουμε δειχνοντας μια εικονα αδυναμιας και με κινδυνο να επαναληφθουν τετοια φαινομενα στο μελλον;παραπεμπουμε την υποθεση στον διευθυντη του σχολειου που ισως κουκουλωσει την υποθεση η αναζητησει και σε μας (αδικες) ευθυνες ;τι απο ολα;
Ε συγγνώμη ρε Τηλέμαχε,αν σε βαρέσει ο μαθητής,θα αντιδράσεις κι εσύ με ένα χαστούκι και κανείς δεν θα σου ρίξει άδικο.Θα τον πας κατευθείαν στον διευθυντή,θα έχεις μάρτυρες όλα τα παιδιά της τάξης(δεν μπορεί όλοι να πουν ψέμματα)και κανείς γονιός δεν θα μπορεί να σου πει τίποτα.Να σημειώσω βέβαια ότι αν φτάσεις στο σημείο να σε χαστουκίσει μαθητής,παέι να πει ότι το έχεις χάσει προ πολλού το παιχνίδι και ότι δεν τα έχεις καταφέρει με το καθηγητηλίκι.
-
εγω θα ηθελα να θεσω ενα πιο ''καυτο'' ερωτημα..πως αντιδρουμε εαν συμβει ενα περιστατικο βιας εις βαρος μας;εστω οτι καποιος μαθητης-τρια μεσα στην ταξη σηκωνεται και σε χαστουκιζει η εκδηλωνει αλλη βιαιη συμπεριφορα σε βαρος σου ..εκει τι κανουμε; εκδηλωνουμε καποια μορφη αντιδρασης με κινδυνο να γινουμε βορα στα μεσα μαζικης ενημερωησης της περιοχης μας(για να μην πω και πανελλαδικα) ,να αντιμετωπισουμε την εχθρικη συμπεριφορα γονεων(π.χ μηνυση εις βαρος μας),να υποστουμε πιθανες διοικητικες κυρωσεις; δεν αντιδρουμε δειχνοντας μια εικονα αδυναμιας και με κινδυνο να επαναληφθουν τετοια φαινομενα στο μελλον;παραπεμπουμε την υποθεση στον διευθυντη του σχολειου που ισως κουκουλωσει την υποθεση η αναζητησει και σε μας (αδικες) ευθυνες ;τι απο ολα;
Για "μικρά" (αν μπορείς να τα πεις έτσι) παραπτώματα θα έβαζα το θέμα στον σύλλογο του σχολείου. Για "μεγαλύτερα" θα έκανα μύνηση στον μαθητή και στους γονείς του και θα επιδίωκα (δεν ξέρω εάν γίνεται) το δικαστήριο να του επιβάλει υποχρεωτική παρακολούθηση από παιδοψυχολόγο. Για "χοντράδες" θα επιδίωκα την φυλάκιση και του μαθητή και των γονέων του.
Μήπως τα παραλές λίγο;Τι εννοείς μικρά παραπτώματα και τι χοντράδες για φυλάκιση;Εγώ πιστεύω ότι αν είσαι αυτός που πρέπει,οι μαθητές δεν θα ξεπεράσουν τα όρια,τα οποία έχεις βάλει εσύ ο ίδιος.Οι μαθητές θα φάνε ζωντανό τον αδύνατο καθηγητή,που δεν θα μπορέσει να επιβληθεί.
-
Εγώ πιστεύω ότι αν είσαι αυτός που πρέπει,οι μαθητές δεν θα ξεπεράσουν τα όρια,τα οποία έχεις βάλει εσύ ο ίδιος.Οι μαθητές θα φάνε ζωντανό τον αδύνατο καθηγητή,που δεν θα μπορέσει να επιβληθεί.
δεν νομιζω οτι παντα στεκει αυτο..οσα ορια και να βαλεις ειδικα στις μεγαλυτερες ταξεις του Λυκειου μπορει να βρεθει καποιος μαγκας της φακης που θα θελησει να κανει τους τσαμπουκαδες του..ειδικα σε γυναικες συναδελφους...
-
Εγώ πιστεύω ότι αν είσαι αυτός που πρέπει,οι μαθητές δεν θα ξεπεράσουν τα όρια,τα οποία έχεις βάλει εσύ ο ίδιος.Οι μαθητές θα φάνε ζωντανό τον αδύνατο καθηγητή,που δεν θα μπορέσει να επιβληθεί.
δεν νομιζω οτι παντα στεκει αυτο..οσα ορια και να βαλεις ειδικα στις μεγαλυτερες ταξεις του Λυκειου μπορει να βρεθει καποιος μαγκας της φακης που θα θελησει να κανει τους τσαμπουκαδες του..ειδικα σε γυναικες συναδελφους...
Σε αυτό θα συμφωνήσω.Απλά και οι άντρες και ειδικά οι γυναίκες συνάδελφοι πρέπει να είναι όσο πιο δυναμικοί μπορούν,για να χειριστούν με τον καλύτερο τρόπο αυτές τις ομολογουμένως δύσκολες και περίπλοκες καταστάσεις που δημιουργούνται στα σχολεία.
-
εγω θα ηθελα να θεσω ενα πιο ''καυτο'' ερωτημα..πως αντιδρουμε εαν συμβει ενα περιστατικο βιας εις βαρος μας;εστω οτι καποιος μαθητης-τρια μεσα στην ταξη σηκωνεται και σε χαστουκιζει η εκδηλωνει αλλη βιαιη συμπεριφορα σε βαρος σου ..εκει τι κανουμε; εκδηλωνουμε καποια μορφη αντιδρασης με κινδυνο να γινουμε βορα στα μεσα μαζικης ενημερωησης της περιοχης μας(για να μην πω και πανελλαδικα) ,να αντιμετωπισουμε την εχθρικη συμπεριφορα γονεων(π.χ μηνυση εις βαρος μας),να υποστουμε πιθανες διοικητικες κυρωσεις; δεν αντιδρουμε δειχνοντας μια εικονα αδυναμιας και με κινδυνο να επαναληφθουν τετοια φαινομενα στο μελλον;παραπεμπουμε την υποθεση στον διευθυντη του σχολειου που ισως κουκουλωσει την υποθεση η αναζητησει και σε μας (αδικες) ευθυνες ;τι απο ολα;
Η καρδιά ενός σχολείου είναι η διεύθυνση και ο σύλλογος. ΑΝ υπάρχει αυστηρή και δίκαιη διοίκηση ( αυτό σημαίνει δημοκρατική) από τη μια και αληθινή επικοινωνία και αλληλεγγύη μεταξύ των καθηγητών , όλα τα παραπάνω ερωτήματα παραμένουν στο υποθετικό επίπεδο.Αν μαθητής προβεί σε ύβρι ή χειρονομία που ο καθηγητής την κρίνει ανάρμοστη , το απλούστερο που έχει να κάνει είναι να συγκλιθεί αμέσως (στο διάλειμμα) σύλλογος και να δοθούν 4 μέρες για αρχή , αφού ο μαθητής ζητήσει δημόσια συγνώμη κλπ.ΑΝ είναι χειροδικία κάθε μορφής ή ήβρις , 5-6 μερούλες για αρχή είναι καλό μέτρο, δίκαιο και όχι πολύ αυστηρό. Και αυτό χωρίς καν να εξετάσουμε γιατί ο μαθητής προέβη στην ενέργεια αυτή.Αν ο μαθητής θεωρεί ότι έχει δίκαιο , τότε να μιλησει στο διευθυντή . Συνάδελφοι , αν στο σχολείο οι καθηγητές δεν είναι ένα σώμα και άλλος είναι μαθητοπατέρας , άλλος εκπρόσωπος των ανθρώπινων δικαιωμάτων , άλλος χαίρεται που κάποιος συνάδελφος έφαγε ξύλο ή του κάνανε πλάκα κλπ, τότε αυτό δεν είναι σχολείο και η τοπική κοινωνία πρέπει να τους ξυλώσει όλους. Λυπάμαι που εκφράζομαι με αυτό τον απόλυτο τρόπο , αλλά ή έχεις σχολείο και παράγεται εκπαιδευτικό έργο ή το κλείνεις. Αν δείξεις ως σχολείο ανοχή εκεί που δεν πρέπει , τότε σε ένα μήνα το σχολείο διαλύθυκε.
Το καλό σχολείο πατάζει αμέσως κάθε βίαιη συμπεριφορά μαθητών απέναντι σε μαθητές ή καθηγητές και τιμωρεί αμίληκτα. ΑΥτού του είδους το σχολείο αρέσει στους μαθητές !Μη σας φαίνεται περίεργο. Κατά τα άλλα ,το σχολείο έχει άπειρους τρόπους να επαινέσει τα θετικά στοιχεία των μαθητών και να τα επιβραβεύσει.Το να χαρίζεται η διεύθυνση σε παραπτώματα και να δείχνει ανοχή - δήθεν για λόγους δημοκρατικότητας - είναι ό,τι καλύτερο για να χαθεί ο έλεγχος και να βρεθούν όλοι , καθηγητές και μαθητές σε αδιέξοδο.
Θα σας πω και ένα περιστατικό:
Προχθές ήρθε στο σχολείο ένας μαθητής με κάποιο ειδικό πρόβλημα και παραππονέθηκε ότι καθώς ανέβαινε , δυο μαθητές της Γ του κλείσανε το δρόμο και κάποιος του τράβηξε το παντελόνι. Το θέμα ήρθε στο σύλλογο. Εισηγήθηκα τρεις μέρες , τελικά ο σύλλογος έδωσε δύο , μια και δεν υπήρχε πρόθεση . Δεν επαναλήφθηκε τίποτα. Οι μαθητές , να το γνωρίζετε , χαίρονται όταν οι καθηγητές στηρίζουν τον αδύναμο μαθητή αλλά και τον αδύναμο καθηγητή. Οι μαθητές είναι εναντίον κάποιου καθηγητή μόνο όταν τους ειρωνεύεται ή τους αποκαλεί βλάκες κλπ. Σε όλες τις άλλες περιπτώσεις είναι μαζί του.Όταν είσαι αυστηρός στο μάθημα και σέβεσαι αυτό που διδάσκεις, αλλά στη βαθμολογία είσαι λιγάκι ελαστικός ( στους πιο αδύνατους ειδικά) , τότε αυτό τους μαθητές τους σκλαβώνει και τους παρακινεί να δείχνουν ενδιαφέρον και να προσπαθούν περισσότερο.
Συνάδελφοι , η δουλειά μας είναι δύσκολη. ΠΟλύ δύσκολη. Καθημερινά πρέπει να σκεφτόμαστε και να ανακαλύπτουμε μεθόδους και παιδαγωγικές εφαρμογές για να μπορέσουμε να επιβιώσουμε και να λειτουργήσουμε όπως θέλουμε. Ο εκπαιδευτικός είναι εγκατελειμένος και πρέπει να πορευτεί μόνος του.
Το μόνο που μένει είναι να συζητά στο σύλλογο σοβαρά όλα τα ζητήματα και να δημιουργεί ομαδικότητα και αλληλεγγύη με τους συναδέλφους.ΑΥτό διατηρεί τη σχολική μονάδα σε ικανοποιητικό ρυθμό λειτουργίας και το δάσκαλο με το χαμόγελο στο στόμα.Και όπως λέω στο σχολείο στους συναδέλφους , ''για να μπορέσεις να αντέξεις στην τάξη, πρεπει να μπαίνεις σοβαρός και να βγαίνεις με χαμόγελο'' .Ποιο νέος έμπαινα με χαμόγελα και έβγαινα ... κουρασμένος . Αλλά τώρα βελτίωσα τη μέθοδο.Έτσι τουλάχιστον νομίζω.Αλλά αυτό μου αρέσει . Και βλέπω πως και στους μαθητές έχει αποτέλεσμα.Μοιράζομαι μαζί σας αυτές τις σκέψεις , διότι ίσως σε κάποιο νέο συνάδελφο μπορεί να φανούν χρήσιμες.Για κανένα άλλο λόγο.
Μπάμπης
-
Μου φαίνεται πολύ σοφό αυτό που είπες: "να μπαίνουμε στην τάξη σοβαροί και να βγαίνουμε με χαμόγελο"! Καταπληκτικό νομίζω!
Σε ευχαριστούμε πολύ κι εσένα και όλους τους υπόλοιπους συναδέλφους που μοιράζονται τις τόσο σημαντικές εμπειρίες τους μαζί μας!
Νομίζω ότι είναι μεγάλη βοήθεια για κάποιον νέο στο επάγγελμα! Αν και κακά τα ψέμματα όταν μπεις μέσα στην τάξη, τότε η κολυμπάς ή πνίγεσαι, όσα και να έχεις ακούσει, όσα και να έχεις διαβάσει αν δεν έχεις την καλή διάθεση, την όρεξη, την αγάπη και την υπομονή που χρειάζεται απέναντι στους μαθητές σου, μένουν απλά λόγια...και δε γίνονται ποτέ πράξεις!
-
Σωστά. Οι μαθητές σε κάθε βαθμίδα χρειάζονται αυστηρότητα, κι αυτό δε σημαίνει σε καμιά περίπτωση σκληρότητα, αναλγησία ή σαδισμό. Σημαίνει ότι ο καθηγητής πρέπει να θέτει ορισμένους κανόνες και να τους τηρεί, με σταθερότητα και ευγένεια. Τότε και τα παιδιά τον εμπιστεύονται περισσότερο. Με τον καθηγητή - κολλητό οι μαθητές περνάνε καλά, αλλά επειδή η σχέση μεταξύ τους είναι εκ των πραγμάτων ασύμμετρη, αργά ή γρήγορα οδηγεί σε απογοητεύσεις εκατέρωθεν. Με ένα σταθερό - και ξαναλέω: όχι σκληρό - καθηγητή, τα όρια είναι εξαρχής σαφή και οι ρόλοι μοιρασμένοι.
Παραδείγματα; άπειρα: καθηγήτρια προέτρεπε τους μαθητές της να της μιλούν στον ενικό και να την αντιμετωπίζουν σαν αδελφούλα τους. Στους συλλόγους για πειθαρχικά παραπτώματα πάντα έπαιρνε το μέρος των μαθητών λέγοντας ότι "το παιδί είναι καλό, πολύ καλό", ακόμα κι όταν αυτό είχε πετάξει μπουκάλι στον καθηγητή, και υιοθετούσε το στιλ του καθηγητή - χριστιανού ψυχοπονιάρη που δεν άντεχε τις εντάσεις και τις ποινές. Ως εδώ μπορούμε να πούμε "οκ, στο κάτω κάτω μπορεί να ήθελε να σώσει την ψυχή της". Όταν όμως μαθητής γύρισε και της είπε "βούλωσέ το", έτρεξε έξαλλη στο διευθυντή και ζήτησε την παραδειγματική του τιμωρία.
Ο Μπάμπης έχει απόλυτο δίκιο και για το σύλλογο και για την αυστηρότητα, αυτό μου λέει η μικρή μου πείρα. Σε ένα σχολείο στο οποίο υπάρχει μια σταθερά αυστηρή γραμμή που τηρείται συλλογικά οι μαθητές ξέρουν ως που "τους παίρνει", και ειδικά οι πιο αδύναμοι μαθητές νιώθουν ασφαλείς. Ένα σχολείο στο οποίο εναλλάσσεται η χαλαρότητα με τις εξοντωτικές ποινές είναι ένα σχολείο καταδικασμένο σε αποτυχία, και καλύτερα να κλείσει.
Θα κλείσω με ένα τέτοιο παράδειγμα, και πιστέψτε με αυτά που θα γράψω δεν έχουν ίχνος υπερβολής, το αντίθετο: βρέθηκα σε σχολείο όπου ο πολυχρονεμένος μας διευθυντής, όταν μας έκανε τη χάρη να ασχοληθεί με τις υποθέσεις του σχολείου, εξαντλούσε την αυστηρότητά του σε απειλές ή παραινέσεις, το ίδιο και ο σύλλογος που αποτελούνταν κυρίως από ντόπιους που δεν ήθελαν να διαταράξουν τη σχέση τους με την τοπική κοινωνία. Τελικά στο σχολείο διαπράχθηκε ένας ακραίος βανδαλισμός κι ένα σοβαρότατο ποινικό αδίκημα, που θορύβησε όχι μόνο τη δευτεροβάθμια και την περιφέρεια, αλλά και το ίδιο το υπουργείο. Τελευταία στιγμή αποφεύχθηκε η παρέμβαση του εισαγγελέα, η ΕΔΕ και η δημοσιοποίηση στα κανάλια. Τότε αρχίσαν οι πολύωροι σύλλογοι και οι εξοντωτικές ποινές, πολυήμερες αποβολές και αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος για παραπτώματα που πριν περνούσαν στο "ντούκου". Είχε σχεδόν περάσει όμως και η σχολική χρονιά. Και το σχολείο διατήρησε τον τίτλο του χειρότερου στο νομό, όπου έρχονταν προβληματικοί μαθητές από άλλες περιοχές για να πάρουν το απολυτήριο που σε άλλα σχολεία τους αρνούνταν. Μας το είπαν, έτσι κατάμουτρα μερικοί: "Γιατί κάνετε έτσι; Εμείς πήραμε μεταγραφή εδώ γιατί μας είπαν ότι χαρίζουν απολυτήρια". Τόσο καλά.
-
Και το σχολείο διατήρησε τον τίτλο του χειρότερου στο νομό, όπου έρχονταν προβληματικοί μαθητές από άλλες περιοχές για να πάρουν το απολυτήριο που σε άλλα σχολεία τους αρνούνταν. Μας το είπαν, έτσι κατάμουτρα μερικοί: "Γιατί κάνετε έτσι; Εμείς πήραμε μεταγραφή εδώ γιατί μας είπαν ότι χαρίζουν απολυτήρια". Τόσο καλά.
το χαρισμα του χαρισματος απολυτηριων ειναι πανελλαδικο και απαραδεκτο φαινομενο..αν υπηρχε αντικειμενικη βαθμολογιση ενα μεγαλο μερος των τελειοφοιτων γυμνασιου δεν επρεπε καν να ερχεται στο λυκειο αφου αγνοουν και τις πιο βασικες γνωσεις σε καθε μαθημα...στο δε λυκειο γινεται το ελα να δεις...το χαρισμα βαθμων παει συννεφο με αποτελεσμα να εχουμε μαθητες του 18 να γραφουν 5 και 6 στις πανελληνιες και να γελουνι οι γονεις μαζι μας....τοσο δυσκολο πια ειναι να εισαι αντικειμενικος και να μην εξισωσεις τον ''τουριστα'' με τον μαθητη που μοχθει;ελεος...
-
Ειδικά η αποδεύσμευση του Λυκείου από τις εξετάσεις , αν δε συνοδευτεί με θαρραλέες και ριζοσπαστικές αλλαγές στη δομή και τον τρόπο λειτουργίας των σχολείων , θα επιδεινώσει αφάνταστα την κατάσταση.
http://www.pde.gr/forum/index.php?topic=3414.0
-
Ειδικά η αποδεύσμευση του Λυκείου από τις εξετάσεις , αν δε συνοδευτεί με θαρραλέες και ριζοσπαστικές αλλαγές στη δομή και τον τρόπο λειτουργίας των σχολείων , θα επιδεινώσει αφάνταστα την κατάσταση.
http://www.pde.gr/forum/index.php?topic=3414.0
Τηλέμαχε , τα έχεις γράψει στο μήνυμα που με παρέπαμψες με ωραίο και απλό τρόπο , για να μπορούν όλοι να το καταλάβουν.Ήθελα να ξέρω τι κουβεντιάζουν οι συνδικαλιστές με την ηγεσία του ΥΠΕΠΘ για αυτό το θέμα. Φοβάμαι πώς επιδιώκουν να αποδευσμευτούν οι εξετάσεις για να παίρνουν τα παιδιά πιο εύκολα το απολυτήριο !!! Ασύλληπτη σε μέγεθος ανοησία για εκπαιδευτικούς ! Αν το Λύκειο επιστρέψει σε κάτι ανάμεσα σε δέσμες ή καρικατούρα λαϊκισμού και ψευτοσοσιαλισμού (συμπαθώ το σοσιαλισμό - τόχετε καταλάβει αυτό - αλλά όχι τον 'ισοπεδωτισμό' και την ανάδειξη της βλακείας ή της μετριότητης σε μοχλό παραγωγής παιδείας και πολιτισμού ) και ο μόνος ρόλος του σχολείου είναι να έρχονται τα παιδιά σχολείο για να μη χάνουν τις παρέες τους ή να κάνουν πλάκα την ώρα του μαθήματος , τότε
καλύτερα το δημόσιο σχολείο να κλείσει εντελώς ! Να μάθουν γράμματα μόνο αυτοί που νοιώθουν στην καρδούλα τους μια φλογίτσα να τους σπρώχνει προς το βιβλίο και τη γνώση.Τότε θα καταλάβουν και οι φτωχοί - όπως παλαιότερα - ότι το σχολείο είναι μεγάλο αγαθό στον κόσμο και ο χειρότερος ρόλος του είναι να μοιράζει απολυτήρια ή πτυχία χωρίς αντίκρυσμα.
Ας μην παρασυρθώ όμως πάλι και χάσω το βράδυ για πράγματα που τα έχουμε ήδη τονίσει και αναλύσει. Να σας πω κάτι και να κλείσω: Μου χάρησε ένας φίλος πολιτικός μηχανικός ένα βιβλίο του Κοντορσέ. Γάλλος μαθηματικός , διανοούμενος , εγκυκλοπαιδιστής και δημοκράτης. ΄Λοιπόν , νομίζω ότι αυτός ήταν 200 χρόνια μπροστά από την εποχή του. Κάθε του παράγγραφος είναι απόφθεγμα και θέμα ... για έκθεση. Τρομερός. ΑΥτός ο διανοούμενος μου εξύψωσε το ηθικό. Αν έστω και κάθε 100 χρόνια γεννιεται ένας τέτοιος άνθρωπος , τότε αξίζει να υπάρχουν άνθρωποι ! Και μεις αξίζει να είμαστε να είμαστε να είμαστε - ή να προσπαθούμε να γίνουμε - δάσκαλοι. Ο κόσμος μπορεί να αλλάξει και πρέπει να αλλάξει. Μόνο που '' πρέπει να κλάψουμε πολύ , μέχρι να κάνουμε τον κόσμο να γελάσει '' κατά τον ποιητή Γιάννη Ρίτσο.
Ας παραμείνουμε λοιπόν όρθιοι και αγνοί στη σκέψη μας !
Μπάμπης
-
.Ήθελα να ξέρω τι κουβεντιάζουν οι συνδικαλιστές με την ηγεσία του ΥΠΕΠΘ για αυτό το θέμα. Φοβάμαι πώς επιδιώκουν να αποδευσμευτούν οι εξετάσεις για να παίρνουν τα παιδιά πιο εύκολα το απολυτήριο !!! Ασύλληπτη σε μέγεθος ανοησία για εκπαιδευτικούς ! Αν το Λύκειο επιστρέψει σε κάτι ανάμεσα σε δέσμες ή καρικατούρα λαϊκισμού και ψευτοσοσιαλισμού (συμπαθώ το σοσιαλισμό - τόχετε καταλάβει αυτό - αλλά όχι τον 'ισοπεδωτισμό' και την ανάδειξη της βλακείας ή της μετριότητης σε μοχλό παραγωγής παιδείας και πολιτισμού ) και ο μόνος ρόλος του σχολείου είναι να έρχονται τα παιδιά σχολείο για να μη χάνουν τις παρέες τους ή να κάνουν πλάκα την ώρα του μαθήματος , τότε καλύτερα το δημόσιο σχολείο να κλείσει εντελώς
αυτο που φοβασαι αυτο και γινεται..η ολμε το εχει εκφρασει αρκετες φορες στα αιτηματα της....ενα μικρο λαθακι κανεις μονο...δεν επιδιωκουν τα παιδια να παιρνουν πιο ευκολα απολυτηριο ...επιδιωκουν να παιρνουν παντα απολυτηριο...κουτσοι σταβοι στον Αγιο Παντελεημονα...λες και τα λυκεια ειναι φιλανθρωπικα ιδρυματα..αυτο βεβαια γινεται περισσοτερο για κομματικους σκοπους αφου οι συγκεκριμενοι συνδικαλιστες προερχονται απο συγκεκριμενα κομματα και θελουν να περασουν τις δικες τους θεσεις δημαγωγοντας και κοροιδευοντας τον λαο δηθεν περι καταργησης των εξετασεων,της παραπαιδειας κτλ..η ησσων προσπαθεια αρεσει σε αρκετους και αυτο πανε να επιβαλλουν...κατα δευτερο λογο βεβαια η αποδεσμευση σιγονταρεται και απο αρκετους συναδελφους που πιστευουν οτι ετσι θα χαλαρωσουν,θα ειναι λιγοτερες οι απαιτησεις μια που ολοι θα παιρνουν απολυτηριο κτλ..ειναι οσοι και τωρα δεν κανουν τιποτα και καταφευγουν σε κλισε οπως ''θα τα μαθετε στο φροντιστηριο'' , ''τα ξερετε απο φροντιστηριο'' δικαιολογώντας πλήρως τους εκαστοτε υπουργους που δεν μας δινουν καθολου αυξησεις..
-
.Ήθελα να ξέρω τι κουβεντιάζουν οι συνδικαλιστές με την ηγεσία του ΥΠΕΠΘ για αυτό το θέμα. Φοβάμαι πώς επιδιώκουν να αποδευσμευτούν οι εξετάσεις για να παίρνουν τα παιδιά πιο εύκολα το απολυτήριο !!! Ασύλληπτη σε μέγεθος ανοησία για εκπαιδευτικούς ! Αν το Λύκειο επιστρέψει σε κάτι ανάμεσα σε δέσμες ή καρικατούρα λαϊκισμού και ψευτοσοσιαλισμού (συμπαθώ το σοσιαλισμό - τόχετε καταλάβει αυτό - αλλά όχι τον 'ισοπεδωτισμό' και την ανάδειξη της βλακείας ή της μετριότητης σε μοχλό παραγωγής παιδείας και πολιτισμού ) και ο μόνος ρόλος του σχολείου είναι να έρχονται τα παιδιά σχολείο για να μη χάνουν τις παρέες τους ή να κάνουν πλάκα την ώρα του μαθήματος , τότε καλύτερα το δημόσιο σχολείο να κλείσει εντελώς
αυτο που φοβασαι αυτο και γινεται..η ολμε το εχει εκφρασει αρκετες φορες στα αιτηματα της....ενα μικρο λαθακι κανεις μονο...δεν επιδιωκουν τα παιδια να παιρνουν πιο ευκολα απολυτηριο ...επιδιωκουν να παιρνουν παντα απολυτηριο...κουτσοι σταβοι στον Αγιο Παντελεημονα...λες και τα λυκεια ειναι φιλανθρωπικα ιδρυματα..αυτο βεβαια γινεται περισσοτερο για κομματικους σκοπους αφου οι συγκεκριμενοι συνδικαλιστες προερχονται απο συγκεκριμενα κομματα και θελουν να περασουν τις δικες τους θεσεις δημαγωγοντας και κοροιδευοντας τον λαο δηθεν περι καταργησης των εξετασεων,της παραπαιδειας κτλ..η ησσων προσπαθεια αρεσει σε αρκετους και αυτο πανε να επιβαλλουν...κατα δευτερο λογο βεβαια η αποδεσμευση σιγονταρεται και απο αρκετους συναδελφους που πιστευουν οτι ετσι θα χαλαρωσουν,θα ειναι λιγοτερες οι απαιτησεις μια που ολοι θα παιρνουν απολυτηριο κτλ..ειναι οσοι και τωρα δεν κανουν τιποτα και καταφευγουν σε κλισε οπως ''θα τα μαθετε στο φροντιστηριο'' , ''τα ξερετε απο φροντιστηριο'' δικαιολογώντας πλήρως τους εκαστοτε υπουργους που δεν μας δινουν καθολου αυξησεις..
Μήπως πρέπε αυτές τις σκέψεις που διατυπώνουμε όλοι μας στο χώρο αυτό να τις μαζέψουμε και να τις στείλλουμε στον υπουργό ; Πιθανόν κάτι να καταλάβει. Αν και φοβάμαι πως στο υπουργείο τα ξέρουν αυτά καλύτερα από μας , απλά δε θέλουν να αλλάξουν τη ροή των πραγμάτων προς την κατεύθυνση που οραματιζόμαστε εμείς αλλά ακριβώς προς την αντίθετη !
-
Υπάρχει και αυτή η λύση :
http://www.forum-paideia.gr/index2.php
-
Υπάρχει και αυτή η λύση :
http://www.forum-paideia.gr/index2.php
Επειδή δεν προλαβαίνω αυτή τη στιγμή να ψάξω ,πές μου σε παρακαλώ : έχεις δει μέχρι τώρα να έχει καταθέσει κάποιος τις θέσεις του και να μπορούμε να τις διαβάσουμε σε αυτή την ιστοσελίδα που λέει το ΥΠΕΠΘ ;
Ως πρόταση φαίνεται να έχει ενδιαφέρον. Αλλά έχουμε γίνει δύσπιστοι με τόσα ,όσα έχουμε δει. Αν πράγματι υπάρχει συμμετοχή , να εκφράσουμε και μεις τις σκέψεις μας.
Μπάμπης
-
Υπάρχουν ερωτήσεις προς το υπουργείο με τις απαντήσεις του.
Αλλά μπορείς να θέσεις τις δικές σου ερωτήσεις και προβληματισμους.