Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Διάφορα θέματα για την εκπαίδευση => Διάφορα Εκπαιδευτικά θέματα => Μήνυμα ξεκίνησε από: Matina7 στις Ιούνιος 04, 2023, 05:07:23 μμ
-
Οι ταινίες που επιτρέπεται να προβληθούν στο πλαίσιο του εκπαιδευτικού προγράμματος πλέον είναι μόνο όσες υπάρχουν στο Cinedu ή και όσες είχαν συμπεριληφθεί σε επίσημους καταλόγους του Υπουργείου (πχ https://edu.klimaka.gr/drasthriothtes/genika/779-egkekrimena-kinhmatografika-erga-gia-mathhtes); Στο Cinedu έχει πάρα πολύ λίγες, ενώ στους καταλόγους η ποικιλία είναι σχετικά σημαντική.
-
Matina ,συγνώμη αλλά έχεις καταλάβει ότι η ταινία για την οποία έχει βρεθεί απολογούμενη η καθηγήτρια θεατρικής αγωγής είναι από το Cinedu; Επιτρέπονται όντως να προβληθούν;
Τελικά είναι ή δεν είναι εγκεκριμένες από το υπουργείο και το ΙΕΠ οι συγκεκριμένες ταινίες; Στο ενημερωτικό mail που είχα λάβει εγώ έγραφε ότι υπήρχε γνωμοδότηση του ΙΕΠ ¨.το οποίο συμφώνησε να δώσει τη δυνατότητσ στους διευθυντές να επιλέξουν ταινίες... ¨Μετά το θόρυβο που προκλήθηκε διάβασα μια ανακοίνωση του ΙΕΠ ότι δεν έχει εγκρίνει τις ταινίες οι οποίες είναι αναρτημένες στο cinedu. Η καθηγήτρια εν ολίγοις έχει βρεθεί εκτεθειμένη και κάπου είχα διαβάσει ότι διώκεται πειθαρχικά.
Εγώ μετά από όλα αυτά ούτε που θα το σκεφτόμουν να προβάλλω ταινία. Δεν ξέρω ξανασκέψου το.
-
Εγώ μετά από όλα αυτά ούτε που θα το σκεφτόμουν να προβάλλω ταινία. Δεν ξέρω ξανασκέψου το.
Συμφωνώ απόλυτα. Όσον αφορά στη δασκάλα, εκτός από την εμπιστοσύνη που έδωσε και δεν μπορεί να χαρακτηριστεί λάθος αλλά αφέλεια, έχει κάνει λάθος σε πιο σημαντικά πράγματα. Δεν μπόρεσε να διαχωρίσει τις οδηγίες με τις ανάγκες των παιδιών της τάξης της και να προβλέψει πιθανά προβλήματα. Έχω παιδί σε αυτή την ηλικία και θα σκεφτόμουν κι εγώ πως το παράκανε, ενώ δεν είμαι καθόλου συντηρητική. Απλά έχω συναίσθηση και της ηλικίας των παιδιών και των πεποιθήσεων των γονιών. Είναι μια ταινία που δεν μπορεί ο γονιός να δει χωρίς κωδικό για να ξέρει και να δώσει την έγκρισή του, το όνομά της δεν είναι και το καλύτερο για συνειρμούς στο τι δείχνει τελικά και είναι πολύ παραπάνω από όσα χρειάζεται ένα παιδάκι 8-9 ετών και μάλιστα χωρίς συζήτηση πριν και μετά. Λογικά φαντάζεται κάποιος πως θα έχει προβλήματα. Και στο κάτω κάτω της γραφής, δεν είμαστε ψυχολόγοι ή σεξολόγοι, έχουμε χάσει την μπάλα για το τι δουλειά κάνουμε και νομίζουμε πως τα ξέρουμε όλα. Θα μου πεις εδώ καθηγητές ξένων γλωσσών σύμφωνα με το υπουργείο έχουν αδιαμφισβήτητη κλίση στην ιστορία. Στην Ιστορία, ένα μάθημα από τα πλέον σημαντικά του σχολικού προγράμματος...
-
Κι εγώ συμφωνώ με ppil, η αλήθεια είναι ότι εγγραφήκαμε στο cinedu, χωρίς να σκεφτούμε αν είναι εγκεκριμένες οι ταινίες. Ευτυχώς δεν ασχολήθηκα φέτος με το θέμα "ταινίες" και στο εξής θα το σκέφτομαι πολύ σοβαρά. Αν το σκεφτείτε όμως, και τα διάφορα βίντεο που χρησιμοποιούμε στα σχολεία, και αυτό το κάνουμε χωρίς να έχουμε τα πνευματικά δικαιώματα.
-
Συμφωνώ απόλυτα. Όσον αφορά στη δασκάλα, εκτός από την εμπιστοσύνη που έδωσε και δεν μπορεί να χαρακτηριστεί λάθος αλλά αφέλεια, έχει κάνει λάθος σε πιο σημαντικά πράγματα. Δεν μπόρεσε να διαχωρίσει τις οδηγίες με τις ανάγκες των παιδιών της τάξης της και να προβλέψει πιθανά προβλήματα. Έχω παιδί σε αυτή την ηλικία και θα σκεφτόμουν κι εγώ πως το παράκανε, ενώ δεν είμαι καθόλου συντηρητική. Απλά έχω συναίσθηση και της ηλικίας των παιδιών και των πεποιθήσεων των γονιών. Είναι μια ταινία που δεν μπορεί ο γονιός να δει χωρίς κωδικό για να ξέρει και να δώσει την έγκρισή του, το όνομά της δεν είναι και το καλύτερο για συνειρμούς στο τι δείχνει τελικά και είναι πολύ παραπάνω από όσα χρειάζεται ένα παιδάκι 8-9 ετών και μάλιστα χωρίς συζήτηση πριν και μετά. Λογικά φαντάζεται κάποιος πως θα έχει προβλήματα. Και στο κάτω κάτω της γραφής, δεν είμαστε ψυχολόγοι ή σεξολόγοι, έχουμε χάσει την μπάλα για το τι δουλειά κάνουμε και νομίζουμε πως τα ξέρουμε όλα. Θα μου πεις εδώ καθηγητές ξένων γλωσσών σύμφωνα με το υπουργείο έχουν αδιαμφισβήτητη κλίση στην ιστορία. Στην Ιστορία, ένα μάθημα από τα πλέον σημαντικά του σχολικού προγράμματος...
ppil, εγώ δεν θεωρώ ότι η συνάδελφος έκανε λάθος. Πιστεύω ότι επέλεξε να δείξει την ταινία για κάποιο λόγο. Δεν δέχομαι ότι μια ωραία μέρα ξύπνησε και είπε " τι να κάνω σήμερα ...τι να κάνω σήμερα ....Α! θα δείξω μια ταινία¨. Και μόνο για να έχεις πρόσβαση στην ταινία θέλει μια προεργασία.Και θεωρώ ότι θα προηγήθηκε και θα ακολούθησε συζήτηση. Ο τίτλος εντάξει είναι ιντριγκαδόρικος. Όμως -όπως ειπώθηκε και από τον ίδιο τον συγγραφέα γιατί εγώ δεν την έχω δει την ταινία-πραγματεύεται τα όρια της φιλίας μεταξύ αγοριών και την προσδοκία της κοινωνίας το αγόρι να είναι "άντρας". Για το φιλί .. εντάξει σε αυτή την ηλικία θα μπορούσε να σοκάρει κάποια παιδιά. Το καταλαβαίνω αλλά δεν θεωρώ ότι όλος αυτός ο θόρυβος είναι δικαιολογημένος.
Εμένα πάντως το θέμα μου δεν είναι αν έπραξε σωστά η συνάδελφος. Το θέμα μου είναι ότι για άλλη μια φορά οι εκπαιδευτικοί βρίσκονται εκτεθιμένοι χωρίς καμία στήριξη από το Υπουργείο. Στέλνεται ένα mail που αφήνει να εννοηθεί ότι οι ταινίες απο το cinedu είναι εγκεκριμμένες από το Υπουργείο με σύμφωνη γνωμοδότηση από το ΙΕΠ και όταν προκύπτει πρόβλημα με γονιό όλοι με πρώτο το ΙΕΠ " βγάζουν την ουρίτσα τους απέξω" .
Οι ταινίες που επιτρέπεται να προβληθούν στο πλαίσιο του εκπαιδευτικού προγράμματος πλέον είναι μόνο όσες υπάρχουν στο Cinedu ή και όσες είχαν συμπεριληφθεί σε επίσημους καταλόγους του Υπουργείου (πχ https://edu.klimaka.gr/drasthriothtes/genika/779-egkekrimena-kinhmatografika-erga-gia-mathhtes); Στο Cinedu έχει πάρα πολύ λίγες, ενώ στους καταλόγους η ποικιλία είναι σχετικά σημαντική.
Και τελικά αυτό θεωρείται δεδομένο; Αν ήταν δεν θα έπρεπε να στηριχθεί η συνάδελφος από όλους ; ΙΕΠ και Υπουργείο; Και ειδικά την λαλίστατη κα Κεραμέως ; Ποιος θα μας απαντήσει αν όντως επιτρέπεται να προβληθούν στο πλαίσιο του εκπαιδευτικού προγράμματος τανίες από το cinedu;
-
Τα παιδιά είναι φυσιολογικά κι ακομπλεξάριστα. Οι γονείς είναι κομπλεξικοί και προβληματικοί. Μη βγει το παιδί γκαίυ μη βγει αναρχικός μη βγει έτσι μη βγει αλλιώς. Λες και παραγγέλνει πάστα από ζαχαροπλαστείο. Αμόρφωτοι γονείς ακαλλιέργητοι βλάκες. Ναι. Βλάκες. Και, δυστυχώς, η βλακεία είναι ανίκητη.
-
leon επειδή σε θεωρώ ιδιαίτερο άνθρωπο και ηθικό θα το συνεχίσω, ενώ δεν είχα σκοπό. Εγώ ας πούμε πως δέχομαι πως οι γονείς είναι κομπλεξικοί, προβληματικοί, αμόρφωτοι και ακαλλιέργητοι βλάκες. Να πω δεχτώ και πως όλοι οι Έλληνες είναι κομπλεξικοί, προβληματικοί, αμόρφωτοι και ακαλλιέργητοι βλάκες (οι ψηφοφόροι το δέχομαι τουλάχιστον ανεπιφύλακτα). Αλλά πρέπει αναγκαστικά να δεχτώ πως και οι δάσκαλοι πρέπει να είναι κομπλεξικοί, προβληματικοί, αμόρφωτοι και ακαλλιέργητοι βλάκες. Δεν πας σε τέτοιους βλάκες να κάνεις γυμνάσια λοιπόν χωρίς να τους εξευγενίσεις λίγο. Σαν να πας στους ρομά και να πεις πως είναι παιδεραστές και στους μουσουλμάνους ρατσιστές με τις γυναίκες. Στα δικά μου μάτια σεξουαλική διαπαιδαγώγηση έχει η γ δημοτικού (ελαφρά πράγματα για το πως λειτουργεί το σώμα μας και ανάλογα την περιοχή κι αυτά) και η στ αν δεν κάνω λάθος με δασκάλες που έχουν σαφείς οδηγίες τι θα πουν και τι θα κάνουν. Η δασκάλα της θεατρικής αγωγής της δ δημοτικού, ένα μάθημα με μια ώρα την εβδομάδα, χωρίς καμία επιμόρφωση, χωρίς κανενός την άδεια, σε παιδιά 8-9 ετών και χωρίς καμία διερεύνηση του επιπέδου των γνώσεων των παιδιών και της τοπικής κοινωνίας, χωρίς καμία ενημέρωσή τους πριν ή μετά (ισχυρίζεται μέχρι και η διεύθυνση του σχολείου πως δεν ενημερώθηκε) έδωσε αυτή την μια ώρα σε σεξουαλική διαπαιδαγώγηση επιπέδου γυμνασίου όπως λέει η ταινία. Όντως την άδειασε το υπουργείο, αλλά δεν κάνει και για ερευνήτρια μεθόδων διδασκαλίας όταν έστω και ένα παιδί ακομπλεξάριστο παιδί ζορίστηκε. Προφανώς και γι αυτό η σιγή. Εμείς στη θεατρική αγωγή κάνουμε μικρά θεατρικά για το σεβασμό και για την ελευθερία επιλογών του ανθρώπου, νομίζω πως πάει καλύτερα το όλο πράγμα.
-
Ppil να ξέρεις, και το ξέρεις, πόσο σ' εκτιμώ. Αλλά θέλω να πω δυο πράγματα που θεωρώ αναγκαία. Ο δάσκαλος δεν είναι ρομπότ. Όπου πατάς το κουμπάκι και τραγουδά το ποίημα. Αναφέρομαι στην υπογραμμισμένη σου πρόταση. Αν ο ίδιος κρίνει πως καλό θα 'ναι να προβάλει κάτι στα παιδιά για να σκεφτούν και να προβληματιστούν υγιώς τότε θα χρειαστεί να εμπιστευτούμε την κρίση του. Για τούτο τον έχουμε και στην τάξη. Για να διδάσκει. Όχι για να παπαγαλίζει οδηγίες. Τελικά απεδείχθη πως η ταινία που προβλήθηκε ήταν κατάλληλη καταλληλότατη για παιδιά και πως το πρόβλημα δε δημιουργήθηκε απ' τα παιδιά αλλ' απ' τους γονείς. Η βλακεία που μας δέρνει όπως προανάφερα. Ας αφήσουμε λοιπόν το κυνήγι μαγισσών, δε ζούμε στο μεσαίωνα, κι ας ανοίξουμε λίγο τους πνευματικούς μας ορίζοντες. Αλλιώς ας επαναπροσδιοριστούμε ως θεοκρατία και μη βαυκαλιζόμαστε μιλώντας για δημοκρατία.
-
Δεν μπορώ παρά να αισθάνομαι, μολονότι έγινε τελείως αυθόρμητα για να δείξω το κυρίαρχο λογικό επιχείρημα, ντροπή για την συγκεκριμένη υπογράμμιση με τον τρόπο που το θέτεις. Δεν θα μπορούσες να βρεις πιο θερμό υποστηρικτή της ελεύθερης από οδηγίες και πατροναρίσματα διδασκαλία. Τελευταία όμως, μπορώ να σου πω με παράπονο πως έχω χάσει την εμπιστοσύνη που πολύ σωστά λες πως χρειάζεται και εγώ υπερασπιζόμουν την θέση αυτή χρόνια ολόκληρα. Δεν νομίζω πως φταίει που έγινα μητέρα, μάλλον φταίει πως ζούμε όντως σε ένα είδους μεσαίωνα. Χαίρομαι να διαβάζω ανθρώπους με σπινθηροβόλο πνεύμα πάντα.
@vama, είδα τυχαία το προφίλ σου σήμερα και συμπέρανα πως μάλλον είσαι καθηγήτρια ξένων γλωσσών. Αν το ήξερα, δεν θα έκανα ποτέ το σχόλιο με την Ιστορία, σε καμία περίπτωση δεν ήταν για όλους γενικά και φυσικά δεν ήταν κακοπροαίρετο για σένα.
-
Το θέμα είναι πολυδιάστατο κατά τη γνώμη μου.
Από τη μία είναι λυπηρότατο το γεγονός ότι αυτή η φασαρία ξεκίνησε από γονείς υψηλότατου μορφωτικού επιπέδου, πατέρα πανεπιστημιακό και μητέρα εκπαιδευτικό. Πρώτον από αυτά τα κοινωνικά-μορφωτικά στρώματα περιμένεις ανοιχτούς ορίζοντες και δεύτερον από εκπαιδευτικούς περιμένεις καλύτερη αντίληψη του τι σημαίνει παιδαγωγική ελευθερία.
Είναι επίσης λυπηρό το γεγονός ότι η ταινία στο εξωτερικό είναι βραβευμένη και σαφώς απευθύνεται σε παιδικό κοινό, κι εδώ συζητάμε για το αν είναι εγκεκριμένη, και τι επιτρέπει το υπουργείο να δείχνουμε και τι όχι, λες και είμαστε στο Ιράν και θέλουμε υπουργείο προστασίας ηθών.
Από την άλλη όμως, καταλαβαίνω ότι άλλο τα 10 και άλλο τα 8, αν ήταν όντως 8 το παιδί της εύθικτης οικογένειας.
Επίσης, καλό είναι όλοι να καταλάβουμε ότι ο κόσμος όλος δεν σκέφτεται σαν εμάς. Δεν είναι προτεραιότητα για την κάθε οικογένεια να μιλήσει σε παιδιά κάτω των 10 ετών για την ταυτότητα φύλου, ή τη διαφορά ανάμεσα στο βιολογικό και το κοινωνικό φύλο κλπ. Και σίγουρα υπάρχουν πολλά βήματα στη συζήτηση για τα έμφυλα στερεότυπα. Δεν κρίνω την επιλογή της δασκάλας γιατί δεν γνωρίζω πόσο ακριβώς έχει θίξει τα θέματα αυτά όλη τη χρονιά. Μπορει η ταινία να ήταν το αποκορύφωμα μιας πολύ μεγάλης συζήτησης και να θεώρησε ότι οι μαθητές της ήταν ώριμοι γι' αυτό. Αλλά και πάλι, εγώ προσωπικά θεωρώ ότι όταν έχεις να κάνεις με τόσο ευρύ κοινό, καλό είναι να μην σκέφτεσαι όπως κρίνεις ότι σκέφτονται τα άτομα που παρακολουθείς στα social media, γιατί δεν σκέφτονται όλοι έτσι. Και δεν ξέρω τελικά αν το μήνυμα που θες περνάει, αν κάνεις μια επιλογή που σίγουρα θα ξενίσει, ειδικά σε ηλικίες που δεν είναι βέβαιο οτι θα αντιληφθούν οποιαδήποτε συζήτηση πλαισιώνει την ταινία πριν ή μετά.
Και συμφωνώ απόλυτα και με την ppil, δεν ει΄μαστε ψυχολόγοι, κοινωνιολόγοι, βιολόγοι κλπ. Ακόμα κι αν είμαστε πολύ ευαισθητοποιημένοι σε κάποιο ζήτημα λόγω προσωπικών ενδιαφερόντων, δεν σημαίνει ότι έχουμε και τα εφόδια να το παρουσιάσουμε επιστημονικά ορθά σε οποιαδήποτε ηλικία. Το υπουργείο θεωρεί ότι είμαστε homo universalis και μπορούμε τη μία μέρα να κάνουμε αφιέρωμα στο Ολοκαύτωμα, την άλλη στον ρατσισμό, την παράλλη στη ναυμαχία της Σαλαμίνας, στον αθλητισμό, και σε οποιαδήποτε παγκόσμια ημέρα θεωρούν ότι χρειάζεται να τιμήσουμε. Κάνουμε ό,τι καλύτερο μπορούμε, όμως κάποια ζητήματα απαιτούν και γνώσεις και λεπτούς χειρισμούς.
-
@vama, είδα τυχαία το προφίλ σου σήμερα και συμπέρανα πως μάλλον είσαι καθηγήτρια ξένων γλωσσών. Αν το ήξερα, δεν θα έκανα ποτέ το σχόλιο με την Ιστορία, σε καμία περίπτωση δεν ήταν για όλους γενικά και φυσικά δεν ήταν κακοπροαίρετο για σένα.
Όχι, δεν είμαι καθηγήτρια ξένων γλωσσών. Είμαι όμως "ειδικότητα". :D Φυσικής Αγωγής :D
Για το θέμα της ιστορίας θεωρώ ότι θα έπρεπε να διδάσκεται από ιστορικούς. Αλλά να ήταν μόνο η ιστορία...Τα τελευταία χρόνια στο σχολείο με τις β αναθέσεις έχει χαθεί η μπάλα. Ο βιολόγος κάνει φυσική , ο πληροφορικός μαθηματικά....Αλλά αν αλλάξει και πρέπει να πάμε σε 2-3 σχολεία να συμπληρώσουμε, θα ξεσηκωθεί το σύμπαν. Είναι μεγάλη συζήτηση αυτή.
-
Έσπερος συμφωνώ με τα περισσότερα που λες.Το υψηλό μορφωτικό επίπεδο δεν συνάδει απαραίτητα με ανοιχτό μυαλό. Νομίζω την περίοδο του κορωνοϊού αυτό έγινε πολύ καλά αντιληπτό. Αυτοί που πρωτοστατούσαν στις θεωρίες συνομωσίας και τα αντιεμβολιαστικά κινήματα ήταν πολύ μορφωμένοι και πολλοί σπό αυτούς γιατροί.
"Το αν είναι εγκεκριμένη, και τι επιτρέπει το υπουργείο να δείχνουμε και τι όχι" γιατί το συζητάμε (όχι εμείς εννοώ γενικά); Μας στάλθηκε ένα mail για μια "Πλατφόρμα Κινηματογραφικών Ταινιών για τα Σχολεία" που αφήνει να εννοηθεί ότι οι ταινίες απο το cinedu είναι εγκεκριμμένες από το Υπουργείο με σύμφωνη γνωμοδότηση από το ΙΕΠ . Αν δεν είναι έτσι πρέπει να διωχτεί αυτός που την ενέκρινε και έστειλε το mail και όχι η εκπαιδευτικός .
Το θέμα όμως δεν είναι τι πιστεύει ο καθένας όσο μορφωμένος και αν είναι . Το θέμα είναι ότι δεν μπορεί να είμαστε έρμαιο στις διαθέσεις του κάθε γονιού που δεν συμφωνεί με το πώς κάνουμε το μαθημά μας. Κάπως θα πρέπει να προστατευθούμε . Βρισκόμαστε σε ένα σημείο όπου σκεφτόμαστε πρώτα τι θα πουν οι γονείς και να μην υπάρξει καμία αντίδραση και μετά αποφασίζουμε αν θα κάνουμε την χ δράση.Φοβόμαστε να συνοδεύσουμε εκδρομές μην γίνει κάτι γιατί θα καταστρέψουμε τη ζωή μας . Το Υπουργείο από την άλλη αντί να προστατεύσει τους εκπαιδευτικούς με νόμους , τους αδειάζει σε κάθε ευκαιρία. Άφησε εκτεθειμένη την εκπαιδευτικό στην συγκεκριμένη περίπτωση, όπως έχει κάνει σε όλα τα περιστατικά που έχουν βγει στη δημοσιότητα που έχουν εμπλακεί συνάδελφοι, με αποκορύφωμα την ανακοίνωση ότι οι υπεύθυνες δηλώσεις των γονιών δεν μας καλύπτουν αν συμβεί κάτι στις εκδρομές(λες και δεν το ξέραμε). Ε, κάπου έλεος.
-
Μέχρι στιγμής έχω δείξει το "Μόνος στο σπίτι" ως ταινία πριν τα Χριστούγεννα. Υπάρχει ως εγκεκριμένη στον κατάλογο του 2022. Στο Cinedu υπάρχουν πολλές ταινίες μικρού μήκους και κυρίως σκανδιναβικής παραγωγής. Όλοι ξέρουμε πόσο απελευθερωμένοι είναι οι συγκεκριμένοι πολίτες. Αναφέρομαι στις λεγόμενες "κλασικές" ταινίες. Σκεφτείτε μόνο ότι από του Miyazaki δεν έχουν εγκριθεί η ¨Ναυσικά της κοιλάδας των ανέμων" και η "Πριγκίπισσα Μονονόκε" προφανώς λόγω σκηνών βίας.