Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση

Αδιόριστοι Εκπαιδευτικοί => Πίνακες αναπληρωτών - Εξετάσεις ΑΣΕΠ => Κλάδος ΠΕ03 Μαθηματικών => Μήνυμα ξεκίνησε από: giannisn1991 στις Αύγουστος 29, 2023, 08:02:31 μμ

Τίτλος: ΚΕΔΑΣΥ εμπειρια
Αποστολή από: giannisn1991 στις Αύγουστος 29, 2023, 08:02:31 μμ
Τις τελευταίες μέρες αρκετοί/ες με ρωτούν για τα ΚΕΔΑΣΥ, οπότε θέλω να μοιραστώ μερικά συμπεράσματα απ' την περσινή μου εμπειρία.

Ο ρόλος του Μαθηματικού ΕΑΕ σε ένα ΚΕΔΑΣΥ είναι ιδιαίτερα ουσιαστικός καθώς μπορεί να είναι εξαιρετικά χρήσιμος σε ιδιαίτερες πτυχές των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών των μαθητών σε όλο το φάσμα τους. Από βαριές περιπτώσεις φοίτησης σε ειδικά σχολεία μέχρι και μαθητές ΓΕΛ, η αξιολόγηση και οι προτάσεις του είναι ιδιαίτερα σημαντικές αλλά, δυστυχώς, υποτιμημένες.

Σε πολύ μεγάλο βαθμό, το έργο των Μαθηματικών το αναλαμβάνουν συνήθως Φιλόλογοι που, κατά συντριπτική πλειοψηφία, είναι ακατάλληλοι να αξιολογήσουν την αριθμητική και τα μαθηματικά. Υπάρχει μια τάση υποβάθμισης του αντικειμένου μας στην ερμηνεία των ΕΕΑ επειδή στα πρώτα χρόνια αξιολόγησής τους δεν υπήρχε τόση βιβλιογραφία όση για τη γλώσσα και τον λόγο. Ωστόσο τα τελευταία χρόνια έχουν γίνει εξαιρετικά πολλές και χρήσιμες έρευνες που έχουν φωτίσει σε πολύ μεγάλο βαθμό την κατάσταση και πλέον μπορούμε να βγάζουμε αξιόπιστα συμπεράσματα για το πώς, το αν και σε ποιο βαθμό ένας μαθητής αντιμετωπίζει ειδικές μαθησιακές δυσκολίες στα μαθηματικά (δυσαριθμισία) και σε ποιο βαθμό επηρεάζεται η ανάπτυξη μαθηματικής σκέψης κλπ.

Αν και γνωρίζω ότι πολλοί δεν τα επιλέγουν ως πρώτη επιλογή λόγω μεγαλύτερου ωραρίου (30 ώρες/εβδομάδα) και εργασία κατά τις αργίες (2 Γενάρη, Μ. Εβδομάδα κ.α.), όσοι θα έχουν την τύχη φέτος να βρεθούν σε ΚΕΔΑΣΥ, καλό θα είναι να υπερασπιστούν την ανάγκη η αξιολόγηση του αντικειμένου μας να γίνεται από Μαθηματικούς που a priori κατέχουμε τη γνώση. Η "παράδοση" που θέλει άλλες ειδικότητες να κάνουν την αξιολόγησή μας, εκτός από αντιεπιστημονική και αβάσιμη, ευθύνεται σε μεγάλο βαθμό για την ανάπτυξη και καθιέρωση της μαθηματικοφοβίας και της πεποίθησης των μαθητών που δυσκολεύονται ότι δε θα τα καταφέρουν στα μαθηματικά.

Στο δια ταύτα, στα ελληνικά δεν έχουν αναπτυχθεί εργαλεία για την αξιολόγηση των μαθηματικών. Το μόνο σταθμισμένο, μάλλον, είναι το "Κριτήριο Μαθηματικής Επάρκειας" που συνήθως αποκαλείται "Εργαλείο Μπάρμπα" που κατασκεύασε ο Γιώργος Μπάρμπας, καθηγητής του ΑΠΘ. Πολύ καλό εργαλείο που έχει σταθμιστεί για τα ελληνικά δεδομένα αλλά με πεπερασμένες δυνατότητες (ηλικιακές και νοητικές κατά βάση) που βασίζεται στην ποσοτική αποτίμηση. Ο σημαντικά αρκετός χρόνος που διαθέτουμε όμως μας επιτρέπει τη δημιουργία και τον συνεχή εμπλουτισμό άτυπων εργαλείων με τα οποία μπορούμε να κάνουμε κυρίως ποιοτικές ερμηνείες που έχουν και όλο το ζουμί. Ενώ, σημαντικός είναι και ο ρόλος των προτάσεων που καταρτίζουμε στο τέλος για κάθε μαθητή που πρέπει να ανταποκρίνεται και στις ανάγκες του.

Τέλος, σημαντικός είναι επίσης ο ρόλος των επισκέψεων σε σχολεία και των επιμορφώσεων και της ευρύτερης υποστήριξης σε συναδέλφους που αντιμετωπίζουν κάποια δυσκολία. Ανάλογα με το κάθε ΚΕΔΑΣΥ δίνεται η δυνατότητα ουσιαστικής παρέμβασης, όπως η παρατήρηση και ανατροφοδότηση εν ώρα μαθήματος, η επίλυση συγκρούσεων μεταξύ συλλόγων γονέων κλπ.

Σε γενικές γραμμές, όσοι βρεθούν σε ΚΕΔΑΣΥ είναι μια πρώτης τάξης ευκαιρία να αποδείξουν ότι ο κλάδος εν ασχολείται τυχαία με την ειδική αγωγή κι ότι μπορούμε να είμαστε ιδιαίτερα χρήσιμοι.

Καλή συνέχεια και καλές τοποθετήσεις σε όλες/ους!
Τίτλος: Απ: ΚΕΔΑΣΥ εμπειρια
Αποστολή από: durin στις Αύγουστος 29, 2023, 11:55:52 μμ
Ο ρόλος του Μαθηματικού ΕΑΕ σε ένα ΚΕΔΑΣΥ είναι ιδιαίτερα ουσιαστικός καθώς μπορεί να είναι εξαιρετικά χρήσιμος σε ιδιαίτερες πτυχές των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών των μαθητών σε όλο το φάσμα τους. Από βαριές περιπτώσεις φοίτησης σε ειδικά σχολεία μέχρι και μαθητές ΓΕΛ, η αξιολόγηση και οι προτάσεις του είναι ιδιαίτερα σημαντικές αλλά, δυστυχώς, υποτιμημένες.

Σε πολύ μεγάλο βαθμό, το έργο των Μαθηματικών το αναλαμβάνουν συνήθως Φιλόλογοι που, κατά συντριπτική πλειοψηφία, είναι ακατάλληλοι να αξιολογήσουν την αριθμητική και τα μαθηματικά. Υπάρχει μια τάση υποβάθμισης του αντικειμένου μας στην ερμηνεία των ΕΕΑ επειδή στα πρώτα χρόνια αξιολόγησής τους δεν υπήρχε τόση βιβλιογραφία όση για τη γλώσσα και τον λόγο. Ωστόσο τα τελευταία χρόνια έχουν γίνει εξαιρετικά πολλές και χρήσιμες έρευνες που έχουν φωτίσει σε πολύ μεγάλο βαθμό την κατάσταση και πλέον μπορούμε να βγάζουμε αξιόπιστα συμπεράσματα για το πώς, το αν και σε ποιο βαθμό ένας μαθητής αντιμετωπίζει ειδικές μαθησιακές δυσκολίες στα μαθηματικά (δυσαριθμισία) και σε ποιο βαθμό επηρεάζεται η ανάπτυξη μαθηματικής σκέψης κλπ.

Ιδιαίτερα ουσιαστικοί είναι οι ρόλοι κάθε ειδικότητας ΕΕΠ και εκπαιδευτικών, όχι μόνο των ΠΕ03. Δυστυχώς, επειδή Ελλάδα, δεν έχουν όλα τα ΚΕΔΑΣΥ οργανικές και για ΠΕ02 και για ΠΕ03 ή ΠΕ04 με αποτέλεσμα η αξιολόγηση των μαθητών δευτεροβάθμιας στα μαθηματικά, όπως και το ΕΠΕ, να καταλήγει να γίνεται από φιλόλογο ενώ υπάρχουν περιπτώσεις που γίνεται και το αντίστροφο. Πάντως, όπου δεν προβλέπονται οργανικές θέσεις, μπορεί να δηλωθεί λειτουργικό κενό για αναπληρωτή. Βέβαια, αν ο προϊστάμενος είναι δάσκαλος, μην περιμένετε πολλά.
 
Αν και γνωρίζω ότι πολλοί δεν τα επιλέγουν ως πρώτη επιλογή λόγω μεγαλύτερου ωραρίου (30 ώρες/εβδομάδα) και εργασία κατά τις αργίες (2 Γενάρη, Μ. Εβδομάδα κ.α.), όσοι θα έχουν την τύχη φέτος να βρεθούν σε ΚΕΔΑΣΥ, καλό θα είναι να υπερασπιστούν την ανάγκη η αξιολόγηση του αντικειμένου μας να γίνεται από Μαθηματικούς που a priori κατέχουμε τη γνώση. Η "παράδοση" που θέλει άλλες ειδικότητες να κάνουν την αξιολόγησή μας, εκτός από αντιεπιστημονική και αβάσιμη, ευθύνεται σε μεγάλο βαθμό για την ανάπτυξη και καθιέρωση της μαθηματικοφοβίας και της πεποίθησης των μαθητών που δυσκολεύονται ότι δε θα τα καταφέρουν στα μαθηματικά.

Σχετικά με το παραπάνω, ο ν. 4823/2021 προβλέπει πως "αξιολόγηση πραγματοποιείται από διεπιστημονική ομάδα, που απαρτίζεται από έναν (1) εκπαιδευτικό Ε.Α.Ε. Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης των κλάδων ΠΕ02 Φιλολόγων ή ΠΕ03 Μαθηματικών ή ΠΕ04 Φυσικών Επιστημών, έναν (1) Ψυχολόγο ΠΕ23 και έναν (1) Κοινωνικό Λειτουργό ΠΕ30. Στη διεπιστημονική ομάδα καλούνται και μέλη οποιουδήποτε κλάδου του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π.), καθώς και εκπαιδευτικοί Ε.Α.Ε., κατά περίπτωση, η συνδρομή των οποίων κρίνεται απαραίτητη για την έκδοση της σχετικής αξιολογικής έκθεσης, οι οποίοι υπηρετούν στο οικείο ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. ή σε άλλο ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. της Περιφερειακής Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. "

Ο σημαντικά αρκετός χρόνος που διαθέτουμε όμως μας επιτρέπει τη δημιουργία και τον συνεχή εμπλουτισμό άτυπων εργαλείων με τα οποία μπορούμε να κάνουμε κυρίως ποιοτικές ερμηνείες που έχουν και όλο το ζουμί....
Τέλος, σημαντικός είναι επίσης ο ρόλος των επισκέψεων σε σχολεία και των επιμορφώσεων και της ευρύτερης υποστήριξης σε συναδέλφους που αντιμετωπίζουν κάποια δυσκολία. Ανάλογα με το κάθε ΚΕΔΑΣΥ δίνεται η δυνατότητα ουσιαστικής παρέμβασης, όπως η παρατήρηση και ανατροφοδότηση εν ώρα μαθήματος, η επίλυση συγκρούσεων μεταξύ συλλόγων γονέων κλπ.

Ο "σημαντικά αρκετός χρόνος" δεν είναι κανόνας. Ίσα ίσα με τις νέες αρμοδιότητες των ΚΕΔΑΣΥ και τις αναμονές των αξιολογήσεων να προκαλούν...ίλιγγο, μόνο χρόνο για τον εμπλουτισμό άτυπων εργαλείων δεν έχεις.

Τίτλος: Απ: ΚΕΔΑΣΥ εμπειρια
Αποστολή από: erietta στις Αύγουστος 30, 2023, 12:36:13 πμ
Απαράδεκτο το θεωρώ να κάνει ο φιλόλογος αξιολόγηση στα μαθηματικά!!! Ο φιλόλογος θα μιλήσει για δυσαριθμησία; Προφανώς επειδή έχει το μεταπτυχιακό ειδικής αγωγής, αλλά και πάλι...
Τίτλος: Απ: ΚΕΔΑΣΥ εμπειρια
Αποστολή από: pati στις Αύγουστος 30, 2023, 12:47:54 πμ
Συμφωνώ απόλυτα, κάθε ΚΕΔΑΣΥ θα πρέπει να είναι στελεχωμένο πλήρως με  κάθε ειδικότητα γιατί μόνο έτσι, κατά τη γνώμη μου, βγαίνει μια ολοκληρωμένη γνωμάτευση που είναι προς όφελος του παιδιού. Εγώ ως φιλόλογος δεν θα έπρεπε σε καμία περίπτωση να κάνω την αξιολόγηση του μαθηματικού, θα έπρεπε να απαγορεύεται κάτι τέτοιο, αλλά, δυστυχώς οι μαθηματικοί ΕΑΕ στη πλειονότητά τους δε δηλώνουν ΚΕΔΑΣΥ, επομένως, οι ίδιοι δε στηρίζουν την ειδική αγωγή στην ολότητά της.

Πιστεύω ότι όλοι όσοι εργάζονται στην ειδική αγωγή θα έπρεπε να έχουν τη διάθεση και την όρεξη να περάσουν και από αυτή τη δομή, είναι ένα ολόκληρο σχολείο, θα έλεγα ότι είναι ένα ακόμα μεταπτυχιακό, βοηθάει να δεις μετέπειτα την τάξη μέσα από ένα άλλο πρίσμα.

Ας μη σκεφτόμαστε πάντα το ωράριο (έτσι κι αλλιώς, το εργασιακό μας ωράριο αυτό είναι, ασχέτως αν δεν τηρείται σε πολλά σχολεία) ή τις διακοπές. Ειδική αγωγή σημαίνει ΚΑΙ ΚΕΔΑΣΥ.
Τίτλος: Απ: ΚΕΔΑΣΥ εμπειρια
Αποστολή από: erietta στις Αύγουστος 30, 2023, 12:58:40 πμ
Απ' ό,τι καταλαβαίνω, όμως, θεωρείται πιο δύσκολη θέση λόγω ωραρίου και επιπλέον δουλειάς στο σπίτι.
Τίτλος: Απ: ΚΕΔΑΣΥ εμπειρια
Αποστολή από: emmaki στις Αύγουστος 30, 2023, 09:11:01 πμ
Τα ΚΕΔΑΣΥ είναι μία υπηρεσία η οποία μπορεί να παράσχει φοβερή δουλειά, αλλά στην χώρα μας, όπως και πολλά άλλα πράγματα, συχνά αντιμετωπίζεται ως απλά να υπάρχει. Σαν απλά να λέμε ότι την έχουμε. Εκτός από τους μαθηματικούς που λείπουν σε πολλά ΚΕΔΑΣΥ, μην ξεχνάτε την διάταξη στο νόμο που λέει ότι εκπαιδευτικός οποιασδήποτε βαθμίδας αξιολογεί όλες τις βαθμίδες εάν δεν υπάρχει υπάρχουν όλοι οι εκπαιδευτικοί. Έτσι εγώ ως νηπιαγωγός αξιολογούσα παιδιά μέχρι και Τρίτη δημοτικού, Έκανα διαγνώσεις για ειδικές μαθησιακές δυσκολίες και με πολύ καβγά και αγώνα δεν έβλεπα παιδιά γυμνασίου και λυκείου.
Τίτλος: Απ: ΚΕΔΑΣΥ εμπειρια
Αποστολή από: erietta στις Αύγουστος 30, 2023, 09:48:15 πμ
Δηλαδή ελλείψει προσωπικού ο προϊστάμενος πιέζει και νηπιαγωγό να κάνει αξιολογήσεις μαθητών Γυμνασίου; Είμαστε μια ωραία ατμόσφαιρα....Το λάθος του Υπουργείου ήταν ότι δεν αναγνωρίζονται πλέον οι γνωματεύσεις των ιατροπαιδαγωγικων κέντρων, όπως έχω μαθει.
Τίτλος: Απ: ΚΕΔΑΣΥ εμπειρια
Αποστολή από: pati στις Αύγουστος 30, 2023, 11:25:46 πμ
Δηλαδή ελλείψει προσωπικού ο προϊστάμενος πιέζει και νηπιαγωγό να κάνει αξιολογήσεις μαθητών Γυμνασίου; Είμαστε μια ωραία ατμόσφαιρα....Το λάθος του Υπουργείου ήταν ότι δεν αναγνωρίζονται πλέον οι γνωματεύσεις των ιατροπαιδαγωγικων κέντρων, όπως έχω μαθει.

Το ότι δεν αναγνωρίζονται πλέον οι γνωματεύσεις των ιατροπαιδαγωγικών θα έλεγα με αυτά που έχω δει, ότι μάλλον έτσι έπρεπε να γίνει και ήδη άργησε. Είναι γνωστό ότι δίνονταν προφορικά σε παιδιά που δε θα έπρεπε. Το θέμα είναι ότι η σωστή στελέχωση των ΚΕΔΑΣΥ,ειδικά μετα από αυτή τη διάταξη είναι μονόδρομος. Δεν μπορούν να υπολειτουργούν πλέον όταν σηκώνουν τώρα ολοκληρωτικά όλο το βάρος.
Τίτλος: Απ: ΚΕΔΑΣΥ εμπειρια
Αποστολή από: emmaki στις Αύγουστος 30, 2023, 11:29:18 πμ
Δηλαδή ελλείψει προσωπικού ο προϊστάμενος πιέζει και νηπιαγωγό να κάνει αξιολογήσεις μαθητών Γυμνασίου; Είμαστε μια ωραία ατμόσφαιρα....Το λάθος του Υπουργείου ήταν ότι δεν αναγνωρίζονται πλέον οι γνωματεύσεις των ιατροπαιδαγωγικων κέντρων, όπως έχω μαθει.

Φυσικά και μπορεί να πιέζει, και ο νηπιαγωγός ή ο δάσκαλος ή ο φιλόλογος δεν μπορεί να πει τίποτα, γιατί δεν καλύπτεται από το νόμο
Τίτλος: Απ: ΚΕΔΑΣΥ εμπειρια
Αποστολή από: erietta στις Αύγουστος 30, 2023, 11:34:33 πμ
Δεν καταλαβαίνω λοιπόν τι προσφέρει η εργασία σε ΚΕΔΑΣΥ εκτός φυσικά από το να αποφύγεις την τάξη, που έτσι όπως είναι τα πράγματα, το καταλαβαίνω απολύτως. Ή για να πάει κάποιος κοντά στο σπίτι του.
Τίτλος: Απ: ΚΕΔΑΣΥ εμπειρια
Αποστολή από: durin στις Αύγουστος 30, 2023, 11:39:11 πμ
Δηλαδή ελλείψει προσωπικού ο προϊστάμενος πιέζει και νηπιαγωγό να κάνει αξιολογήσεις μαθητών Γυμνασίου; Είμαστε μια ωραία ατμόσφαιρα....

Το νόμο τον παρέθεσα παραπάνω. Μπορεί να προβλέπει έναν εκπαιδευτικό ανά διεπιστημονική αλλά δεν τελειώνει εκεί. Φυσικά αν ο προϊστάμενος πιέζει και ο εκπαιδευτικός κάνει υποχωρήσεις τότε ναι, καταλήγει να εμπλέκεται σε αξιολογήσεις εκτός της βαθμίδας ή του αντικειμένου του. 
Τίτλος: Απ: ΚΕΔΑΣΥ εμπειρια
Αποστολή από: emmaki στις Αύγουστος 30, 2023, 11:44:01 πμ
Το νόμο τον παρέθεσα παραπάνω. Μπορεί να προβλέπει έναν εκπαιδευτικό ανά διεπιστημονική αλλά δεν τελειώνει εκεί. Φυσικά αν ο προϊστάμενος πιέζει και ο εκπαιδευτικός κάνει υποχωρήσεις τότε ναι, καταλήγει να εμπλέκεται σε αξιολογήσεις εκτός της βαθμίδας ή του αντικειμένου του.

Εγώ πάντως είχα απάντηση από το υπουργείο ότι δεν μπορώ να το αρνηθώ. Στο τέλος όμως ήμουν τυχερή γιατί ήρθε η φιλόλογος γύρω στο Νοέμβριο. Οπότε για όσα χρόνια ήμουν στην υπηρεσία, ακόμα κι αν υπήρχε δάσκαλος, έβλεπα μέχρι τρίτη δημοτικού. Πάλι η απάντηση του υπουργείου ήταν ότι πρόκειται για μία βαθμίδα, πρωτοβάθμια, οπότε δεν υπάρχει διαχωρισμός σε δασκάλους και νηπιαγωγούς. Ξαναλέω απάντηση από το υπουργείο
Τίτλος: Απ: ΚΕΔΑΣΥ εμπειρια
Αποστολή από: emmaki στις Αύγουστος 30, 2023, 11:46:21 πμ
Δεν καταλαβαίνω λοιπόν τι προσφέρει η εργασία σε ΚΕΔΑΣΥ εκτός φυσικά από το να αποφύγεις την τάξη, που έτσι όπως είναι τα πράγματα, το καταλαβαίνω απολύτως. Ή για να πάει κάποιος κοντά στο σπίτι του.

Εμένα μου πρόσφερε πάρα πολλά. Ήταν η δουλειά που ήθελα να κάνω. Η εναλλαγή προσώπων, η επαφή με παιδιά γονείς και σχολεία, η συνεχής αναζήτηση σε βιβλιογραφία, ήταν στοιχείο που έκαναν τη δουλειά μου να μην είναι ρουτίνα. Βέβαια, η δουλειά σε ένα σχολείο δεν είναι ρουτίνα, όμως για μένα το να βλέπω τα ίδια πρόσωπα συνέχεια, την κάνανε ρουτίνα. Αλλά αυτά είναι προσωπικές επιλογές
Τίτλος: Απ: ΚΕΔΑΣΥ εμπειρια
Αποστολή από: durin στις Αύγουστος 30, 2023, 11:49:55 πμ
Εγώ πάντως είχα απάντηση από το υπουργείο ότι δεν μπορώ να το αρνηθώ. Στο τέλος όμως ήμουν τυχερή γιατί ήρθε η φιλόλογος γύρω στο Νοέμβριο. Οπότε για όσα χρόνια ήμουν στην υπηρεσία, ακόμα κι αν υπήρχε δάσκαλος, έβλεπα μέχρι τρίτη δημοτικού. Πάλι η απάντηση του υπουργείου ήταν ότι πρόκειται για μία βαθμίδα, πρωτοβάθμια, οπότε δεν υπάρχει διαχωρισμός σε δασκάλους και νηπιαγωγούς. Ξαναλέω απάντηση από το υπουργείο

Δεν ξέρω τι ίσχυε όταν ήσουν εσύ. Τώρα ο νόμος λέει αυτό που παρέθεσα. Παίζουν ρόλο τόσο η προσέγγιση του προϊσταμένου όσο και του εκπαιδευτικού.

Υ.γ. Αν η απάντηση από το υπουργείο έλεγε ότι πρόκειται για μια βαθμίδα τότε εσύ γιατί έβλεπες μέχρι τρίτη δημοτικού;
Τίτλος: Απ: ΚΕΔΑΣΥ εμπειρια
Αποστολή από: emmaki στις Αύγουστος 30, 2023, 11:54:17 πμ
Δεν ξέρω τι ίσχυε όταν ήσουν εσύ. Τώρα ο νόμος λέει αυτό που παρέθεσα. Παίζουν ρόλο τόσο η προσέγγιση του προϊσταμένου όσο και του εκπαιδευτικού.

Υ.γ. Αν η απάντηση από το υπουργείο έλεγε ότι πρόκειται για μια βαθμίδα τότε εσύ γιατί έβλεπες μέχρι τρίτη δημοτικού;


Γιατί έτσι είχαμε κανονίσει μέσα στην υπηρεσία. Μπορούσα να δω και όλα τα παιδιά, θεωρητικά. Σαφώς και παίζει ρόλο η προσέγγιση του προϊσταμένου, γι’ αυτό άλλωστε είχα φτάσει μέχρι το υπουργείο. Και ο νομικός σύμβουλος της δοε μου είχε πει ότι δεν μπορώ να κάνω τίποτα γιατί προβλέπεται στο νόμο, άρα δεν έχω νομική κάλυψη να μην δω μεγαλύτερα παιδιά. Αυτό μέχρι πριν από τρία χρόνια
Τίτλος: Απ: ΚΕΔΑΣΥ εμπειρια
Αποστολή από: durin στις Αύγουστος 30, 2023, 12:00:09 μμ

Γιατί έτσι είχαμε κανονίσει μέσα στην υπηρεσία. Μπορούσα να δω και όλα τα παιδιά, θεωρητικά. Σαφώς και παίζει ρόλο η προσέγγιση του προϊσταμένου, γι’ αυτό άλλωστε είχα φτάσει μέχρι το υπουργείο. Αυτό μέχρι πριν από τρία χρόνια

Του προϊσταμένου και του εκπαιδευτικού. 
Εγώ πάντως, αξιοποιώντας τον πρόσφατο νόμο, αν και έλειπε φιλόλογος δεν έκανα ούτε μία αξιολόγηση στη γλώσσα. Θεωρητικά ναι, θα μπορούσαν να με υποχρεώσουν να κάνω τα πάντα, αν δεν υπήρχαν εναλλακτικές. Αν ο εκπαιδευτικός συναινεί σε όλα τότε καταλήγει να βλέπει όλες τις βαθμίδες κι όλα τα αντικείμενα.
 
Τίτλος: Απ: ΚΕΔΑΣΥ εμπειρια
Αποστολή από: emmaki στις Αύγουστος 30, 2023, 12:02:30 μμ
Του προϊσταμένου και του εκπαιδευτικού. 
Εγώ πάντως, αξιοποιώντας τον πρόσφατο νόμο, αν και έλειπε φιλόλογος δεν έκανα ούτε μία αξιολόγηση στη γλώσσα. Θεωρητικά ναι, θα μπορούσαν να με υποχρεώσουν να κάνω τα πάντα, αν δεν υπήρχαν εναλλακτικές. Αν ο εκπαιδευτικός συναινεί σε όλα τότε καταλήγει να βλέπει όλες τις βαθμίδες κι όλα τα αντικείμενα.

Ωραία τα λόγια! Το ξέρεις όμως ότι πρόκειται για άρνηση καθήκοντος. Μπορούνε να σε τρέχουνε και να μη φτάνεις. Έτσι ξεκίνησα και εγώ, το έψαξα όσο μπορούσα να το ψάξω, κίνησα διαφορά και τελικά την έφαγα. Δεν είναι τόσο απλά τα πράγματα στην πραγματικότητα. Κι αν κάποιος επιλέξει να το κάνει, καλό είναι να έχει υπόψη του Και τις συνέπειες
Τίτλος: Απ: ΚΕΔΑΣΥ εμπειρια
Αποστολή από: durin στις Αύγουστος 30, 2023, 12:07:52 μμ
Δεν έμεινα στα λόγια καλή μου αλλά στα έργα...δεν υπήρξε άρνηση καθήκοντος που εμμονικά βλέπεις, τουλάχιστον όχι περισσότερη από τη δική σου που συμφωνήσατε να βλέπεις μέχρι τρίτη δημοτικού. Ξαναδιάβασε τι έγραψα.


Εγώ πάντως, αξιοποιώντας τον πρόσφατο νόμο, αν και έλειπε φιλόλογος δεν έκανα ούτε μία αξιολόγηση στη γλώσσα. Θεωρητικά ναι, θα μπορούσαν να με υποχρεώσουν να κάνω τα πάντα, αν δεν υπήρχαν εναλλακτικές. Αν ο εκπαιδευτικός συναινεί σε όλα τότε καταλήγει να βλέπει όλες τις βαθμίδες κι όλα τα αντικείμενα.

και ξαναδιάβασε και το νόμο πιο πάνω.
Τίτλος: Απ: ΚΕΔΑΣΥ εμπειρια
Αποστολή από: emmaki στις Αύγουστος 30, 2023, 12:47:31 μμ
Δεν έμεινα στα λόγια καλή μου αλλά στα έργα...δεν υπήρξε άρνηση καθήκοντος που εμμονικά βλέπεις, τουλάχιστον όχι περισσότερη από τη δική σου που συμφωνήσατε να βλέπεις μέχρι τρίτη δημοτικού. Ξαναδιάβασε τι έγραψα.

και ξαναδιάβασε και το νόμο πιο πάνω.

Εμμονικα δεν βλεπω τιποτα…..  Μεγαλο λαθος κανεις! Επισης, τις προσφωνησεις «καλη μου» και λοιπο, οχι σε μενα. Συναδελφοι ειμαστε! «Καλη» κανενος!


Αν τα καταφερες και ειχες τη στηριξη του/της προϊσταμενου/ης σου, σαφως και το εκανες και μπραβο σου.
Εα δεν ειχες στηριξη, αλλα αντιθετα ειχες πιεση και κινηση διαδικασιων να δω τι θα εκανες……. Και οταν ολες οι κινησεις και οι ερωτησεις που εκανες ηταν αρνητικες και υπερ του/της προϊσταμενου/ης, αναγκαζεσαι ή να υποστεις συνεπειες (η απαντηση του υποργειου αλλα και του νομικου συμβουλου της δοε ηταν οτι προκειται για αρνηση καθηκοντος) ή να κανεις αυτο που σε βαζουν/υποχρεωνουν να κανεις.
Τίτλος: Απ: ΚΕΔΑΣΥ εμπειρια
Αποστολή από: konstantina90 στις Αύγουστος 30, 2023, 01:10:25 μμ
@patreas, επειδή από κάποιους υπάρχει παρανόηση. Οι 10000 δεν αφορούν και τις 2 βαθμίδες;
Τίτλος: Απ: ΚΕΔΑΣΥ εμπειρια
Αποστολή από: durin στις Αύγουστος 30, 2023, 01:10:49 μμ
Αν τα καταφερες και ειχες τη στηριξη του/της προϊσταμενου/ης σου, σαφως και το εκανες και μπραβο σου.
Εα δεν ειχες στηριξη, αλλα αντιθετα ειχες πιεση και κινηση διαδικασιων να δω τι θα εκανες……. Και οταν ολες οι κινησεις και οι ερωτησεις που εκανες ηταν αρνητικες και υπερ του/της προϊσταμενου/ης, αναγκαζεσαι ή να υποστεις συνεπειες (η απαντηση του υποργειου αλλα και του νομικου συμβουλου της δοε ηταν οτι προκειται για αρνηση καθηκοντος) ή να κανεις αυτο που σε βαζουν/υποχρεωνουν να κανεις.

Ήμουν ξεκάθαρος στις τοποθετήσεις μου και η συζήτηση οδεύει προς ανακύκλωση. Ο καθένας μπορεί να βγάλει τα συμπεράσματά του και να πράξει ανάλογα με το νόμο και τις περιστάσεις που επικρατούν στην υπηρεσία του.

Τη συναδελφική ιδιότητα μάθε να τη σέβεσαι πρώτα από την πλευρά σου που θα μιλήσεις για "άρνηση καθήκοντος" κάνοντας υποθέσεις ή ειρωνευτείς για "ωραία λόγια".
Τίτλος: Απ: ΚΕΔΑΣΥ εμπειρια
Αποστολή από: konstantina90 στις Αύγουστος 30, 2023, 01:13:57 μμ
Παιδιά συγγνώμη άλλου ήθελα να γράψω μήνυμα. Αγνοειστε το προηγούμενο
Τίτλος: Απ: ΚΕΔΑΣΥ εμπειρια
Αποστολή από: emmaki στις Αύγουστος 30, 2023, 01:25:37 μμ
Ήμουν ξεκάθαρος στις τοποθετήσεις μου και η συζήτηση οδεύει προς ανακύκλωση. Ο καθένας μπορεί να βγάλει τα συμπεράσματά του και να πράξει ανάλογα με το νόμο και τις περιστάσεις που επικρατούν στην υπηρεσία του.

Τη συναδελφική ιδιότητα μάθε να τη σέβεσαι πρώτα από την πλευρά σου που θα μιλήσεις για "άρνηση καθήκοντος" κάνοντας υποθέσεις ή ειρωνευτείς για "ωραία λόγια".



ΟΚ!

Αν δεν θες να καταλαβεις κανενα προβλημα!!!!


Εγω θα το πω για τους υπολοιπους εδω μεσα

Εστειλα ερωτημα στο υπουργειο και η απαντηση του υπουργειου ηταν οτι αν δεν δεχτω να δω παιδια ολων των βαθμιδων, τοτε αρνιομουν καθηκον και υπηρχαν συνεπειες. Το υπουργειο τα ειπε, οχι εγω! Επισης, ειπε το υπουργειο οτι δεν υπαρχει διαχωρισμος νηπιαγωγειο-δημοτικο γιατι προκειται για πρωτοβαθμια εκπαιδευση, οποτε το ερωτημα για την πρωτοβαθμια δεν υφισταται!
Εστειλα ερωτημα στη νομικη συμβουλο της ΔΟΕ και μου ειπε το ιδιο πραγμα. Το μονο διαφορετικο ηταν πτι προσθεσε τη λεξη «δυστυχως».

Εγω, παρολη την πιεση απο την προϊσταμενη μου εβλεπα μεχρι και τριτη δημοτικου. «Γλιτωσα» τη δευτεροβαθμια γιατι  προσεληφθη φιλολογος καπου στα μεσα Νοεμβρη, αν θυμαμαι καλα.


Με παλιο προϊσταμενο, που καταλαβαινε τηννπαρανοια του πραγματος, δεν ειχα κανενα θεμα…..

Τίτλος: Απ: ΚΕΔΑΣΥ εμπειρια
Αποστολή από: durin στις Αύγουστος 30, 2023, 01:34:32 μμ



ΟΚ!

Αν δεν θες να καταλαβεις κανενα προβλημα!!!!


Εγώ μια χαρά καταλαβαίνω, για σένα αμφιβάλλω που αναπαράγεις συνεχώς την περίπτωσή σου η οποία όμως δεν είναι η μοναδική, πως να το κάνουμε. Και όχι, αυτό δε σημαίνει πως ότι συμβαίνει σε άλλους είναι μη νόμιμο ή παράβαση.


Εγώ πάντως, αξιοποιώντας τον πρόσφατο νόμο, αν και έλειπε φιλόλογος δεν έκανα ούτε μία αξιολόγηση στη γλώσσα. Θεωρητικά ναι, θα μπορούσαν να με υποχρεώσουν να κάνω τα πάντα, αν δεν υπήρχαν εναλλακτικές. Αν ο εκπαιδευτικός συναινεί σε όλα τότε καταλήγει να βλέπει όλες τις βαθμίδες κι όλα τα αντικείμενα.

ο ν. 4823/2021 προβλέπει πως "αξιολόγηση πραγματοποιείται από διεπιστημονική ομάδα, που απαρτίζεται από έναν (1) εκπαιδευτικό Ε.Α.Ε. Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης των κλάδων ΠΕ02 Φιλολόγων ή ΠΕ03 Μαθηματικών ή ΠΕ04 Φυσικών Επιστημών, έναν (1) Ψυχολόγο ΠΕ23 και έναν (1) Κοινωνικό Λειτουργό ΠΕ30. Στη διεπιστημονική ομάδα καλούνται και μέλη οποιουδήποτε κλάδου του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π.), καθώς και εκπαιδευτικοί Ε.Α.Ε., κατά περίπτωση, η συνδρομή των οποίων κρίνεται απαραίτητη για την έκδοση της σχετικής αξιολογικής έκθεσης, οι οποίοι υπηρετούν στο οικείο ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. ή σε άλλο ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. της Περιφερειακής Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. "
Τίτλος: Απ: ΚΕΔΑΣΥ εμπειρια
Αποστολή από: emmaki στις Αύγουστος 30, 2023, 01:36:53 μμ
Εγώ μια χαρά καταλαβαίνω, για σένα αμφιβάλλω που αναπαράγεις συνεχώς την περίπτωσή σου η οποία όμως δεν είναι η μοναδική, πως να το κάνουμε. Και όχι, αυτό δε σημαίνει πως ότι συμβαίνει σε άλλους είναι μη νόμιμο ή παράβαση.



Εχεις πει μια φράση κλειδι «συμφωνη γνωμη προϊσταμενου»

Εαν δεν συμφωνει ο προϊσταμενος τι κανεις;

Για πες;
Τίτλος: Απ: ΚΕΔΑΣΥ εμπειρια
Αποστολή από: durin στις Αύγουστος 30, 2023, 03:21:38 μμ


Εχεις πει μια φράση κλειδι «συμφωνη γνωμη προϊσταμενου»

Εαν δεν συμφωνει ο προϊσταμενος τι κανεις;

Για πες;

Οι τοποθετήσεις μου είναι ξεκάθαρες και δεν αφήνουν περιθώρια παρερμηνείας. Όποι@ έχει διάθεση να καταλάβει, καταλαβαίνει.
Τίτλος: Απ: ΚΕΔΑΣΥ εμπειρια
Αποστολή από: pati στις Αύγουστος 30, 2023, 06:07:35 μμ
Δεν καταλαβαίνω λοιπόν τι προσφέρει η εργασία σε ΚΕΔΑΣΥ εκτός φυσικά από το να αποφύγεις την τάξη, που έτσι όπως είναι τα πράγματα, το καταλαβαίνω απολύτως. Ή για να πάει κάποιος κοντά στο σπίτι του.

Δεν πάει κάποιος στο ΚΕΔΑΣΥ για να αποφύγει την τάξη, γιατί ως εκπαιδευτικοί στην τάξη θα ξαναβρεθούμε. Οι ευθύνες που έχεις στο ΚΕΔΑΣΥ είναι μάλλον μεγαλύτερες, οπότε ναι δεν έχεις τάξη, αλλά έχεις απίστευτο όγκο εργασίας, περισσότερες ώρες και λιγότερες διακοπές. Άρα δεν πας στο ΚΕΔΑΣΥ για να "λουφάρεις" από την τάξη, αλλά για να μάθεις πάρα πολλά πράγματα που θα σε βοηθήσουν μετέπειτα να είσαι πολύ καλύτερος μέσα στην τάξη.

Εγώ θα θεωρούσα αυτονόητο για έναν εκπαιδευτικό ειδικής να θέλει να περάσει από ΚΕΔΑΣΥ, είναι η βάση για την ενασχόληση με την ειδική (και όχι μόνο, καθώς εγώ δούλευα στη γενική). Θεωρώ πολύ βοηθητική και ουσιαστική τη θητεία μου εκεί, όταν βρεθώ στο σχολείο, είτε στην ειδική είτε στη γενική,  θα έχω τελείως διαφορετική προσέγγιση, δε θα ξέρω απλά να διαβάζω μια γνωμάτευση, θα την έχω κάνει κτήμα μου σε βάθος, γιατί θα είμαι ήδη γνώστης όλης της διαδικασίας.

Αν κάποιος διαβάζοντας μια γνωμάτευση, δεν μπορεί να καταλάβει τι προσφέρει η εργασία στο ΚΕΔΑΣΥ ή δεν έχει την επιθυμία να μάθει και να εξελιχθεί, μέσα από την επαφή με μια διεπιστημονική ομάδα, τότε, έχει δώσει την απάντηση μόνος του. Μόνο σχολείο και τίποτα πέρα από αυτό.
Τίτλος: Απ: ΚΕΔΑΣΥ εμπειρια
Αποστολή από: giannisn1991 στις Οκτώβριος 20, 2023, 05:40:03 μμ
Τι ειπώθηκε στη συνάντηση της ΠΟΣΕΕΠΕΑ με τον Διευθυντή Ειδικής Αγωγής Ιωάννη Μπουσδούνη (https://www.esos.gr/arthra/81872/ti-eipothike-sti-synantisi-tis-poseepea-me-ton-dieythynti-eidikis-agogis-ioanni)

Υπ. Παιδείας για νέο σύστημα διορισμών: Υβριδικό σύστημα με έμφαση στη μοριοδότηση μεγάλης προϋπηρεσίας
 (https://www.esos.gr/arthra/84545/yp-paideias-gia-neo-systima-diorismon-yvridiko-systima-me-emfasi-sti-moriodotisi)
Τίτλος: Απ: ΚΕΔΑΣΥ εμπειρια
Αποστολή από: erietta στις Οκτώβριος 20, 2023, 05:55:38 μμ
Pati κατά τη γνώμη σου είναι προτιμότερο να πάει κανείς πρώτα σε Κεδασυ η σε ειδικό σχολείο;
Τίτλος: Απ: ΚΕΔΑΣΥ εμπειρια
Αποστολή από: pati στις Οκτώβριος 20, 2023, 06:17:00 μμ
Pati κατά τη γνώμη σου είναι προτιμότερο να πάει κανείς πρώτα σε Κεδασυ η σε ειδικό σχολείο;

Καλησπέρα, δύσκολο να το απαντήσω από προσωπική πείρα, καθώς πήγα στο ΚΕΔΑΣΥ μετά από θητεία μόνο στη γενική. Αν κρίνω από τους συναδέλφους που ήρθαν αφού πρώτα ήταν σε Τμήμα Ένταξης, παράλληλη ή σε ειδικό, η εμπειρία στο ΚΕΔΑΣΥ τους φάνηκε πολύ βοηθητική, εξίσου. Αυτό που συμπεραίνω είναι ότι είτε πριν είτε μετά, καλό είναι όποιος μπορεί να περάσει από ΚΕΔΑΣΥ. Απλά, αλλιώς θα "εξαργυρώσει" τη θητεία του έχοντας ήδη εμπειρία πρώτα στην ειδική, και αλλιώς μετά. Το κέρδος είναι πάντως δεδομένο. Βέβαια, πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι κάθε ΚΕΔΑΣΥ δεν είναι ίδιο, κάποια λειτουργούν πιο οργανωμένα, στα κεντρικά των μεγάλων πόλεων βλέπουν πολλά παιδιά και οι γνωματεύσεις είναι πιο περιληπτικές, σε άλλα μπορεί να δοθεί περισσότερος χρόνος με το κάθε παιδί και καταγράφονται πολύ περισσότερες λεπτομέρειες.
Τίτλος: Απ: ΚΕΔΑΣΥ εμπειρια
Αποστολή από: giannisn1991 στις Οκτώβριος 20, 2023, 06:39:29 μμ
ομως για ποιο λογο δεν γινονται μονιμοι διορισμοι στα ΚΕΔΑΣΥ ?

(https://i.imgur.com/r8DNt4L.png)
Τίτλος: Απ: ΚΕΔΑΣΥ εμπειρια
Αποστολή από: pati στις Οκτώβριος 20, 2023, 06:48:57 μμ
ομως για ποιο λογο δεν γινονται μονιμοι διορισμοι στα ΚΕΔΑΣΥ ?

Γιατί μόνο ονόματα ξέρουν να τους αλλάζουν τα τελευταία χρόνια και τίποτε άλλο. Είναι μια πικρή ιστορία και απάντηση ουσιαστικά δεν υπάρχει. Γιατί έτσι θέλουν και μπορούν. Υποτίθεται τώρα υποσχέθηκαν ότι θα τα στελεχώσουν με μόνιμο προσωπικό, γιατί, πλέον, μιλάμε για απίστευτο όγκο δουλειάς και δεν είναι δυνατόν να αλλάζουν κάθε χρόνο οι ομάδες και να ξεκινάνε από το μηδέν. Θα δειξει αν το εννοούν.
Τίτλος: Απ: ΚΕΔΑΣΥ εμπειρια
Αποστολή από: giannisn1991 στις Οκτώβριος 20, 2023, 07:29:14 μμ
μηπως υπαρχει καποιο νομοθετικο κωλυμα οπως αναφερει και ο Μπουσδουνης ?

(https://i.imgur.com/vQXsNNu.png)
Τίτλος: Απ: ΚΕΔΑΣΥ εμπειρια
Αποστολή από: pati στις Οκτώβριος 20, 2023, 07:48:33 μμ
μηπως υπαρχει καποιο νομοθετικο κωλυμα οπως αναφερει και ο Μπουσδουνης ?

(https://i.imgur.com/vQXsNNu.png)
Όταν δεν θέλουν να κάνουν κάτι, το ονομάζουν νομοθετικό κώλυμα, ενώ μια χαρά μπορούν να αλλάξουν τα πάντα όταν θέλουν. Η βούληση δεν υπάρχει, ας μην κοροϊδεύομαστε, απλά ποτέ δεν ήταν προτεραιότητά τους. Καταρχάς, εκτίθενται όταν λένε ότι πρόθεσή τους είναι να εκπαιδεύσουν το προσωπικό, δηλαδή παραδέχονται ότι μέχρι τώρα το προσωπικό αυτοεκπαιδεύεται χωρίς καμία βοήθεια από το υπουργείο και με επιμόρφωση από τους προϊσταμένους, ή από τους παλιότερους, αν υπάρχουν. Ίσως τώρα, ξαφνικά έγινε προτεραιότητα, λόγω της συμφωνίας που διαφαίνεται με ιδιωτική εταιρεία και ο νοών, νοείτο. (Δεν υπονοώ κάτι για τη συγκεκριμένη εταιρεία, έχω παρακολουθήσει και σεμινάριό της και ήταν πολύ βοηθητικό ομολογώ, αλλά για το ότι το υπουργείο όλα αυτα τα χρόνια έχει αφήσει τα κεδασυ στο έλεος).
Τίτλος: Απ: ΚΕΔΑΣΥ εμπειρια
Αποστολή από: erietta στις Οκτώβριος 20, 2023, 10:15:15 μμ
Ο κ. Μπουσδούνης ήταν διευθυντής σε ΚΕΔΑΣΥ. Ξέρει το θέμα πολύ καλά προφανώς. Μήπως εννοούν επιμόρφωση στα ψυχομετρικά εργαλεία, που έπρεπε να είναι αυτονόητη και δωρεάν;
Τίτλος: Απ: ΚΕΔΑΣΥ εμπειρια
Αποστολή από: xcenyat στις Οκτώβριος 21, 2023, 12:58:40 πμ
Καλησπέρα! Διαβάζω στις προϋποθέσεις για απόσπαση/ μετάθεση σε  KΕΔΑΣΥ πως πρέπει ο εκπαιδευτικός να έχει 8 χρόνια διδακτικής εμπειρίας τουλάχιστον. Δεν είναι λίγο οξύμορο τη στιγμή που προσλαμβάνονται κάθε χρόνο και αναπληρωτές για την κάλυψη θέσεων, οι οποίοι μπορεί να εργάζονται  ακόμη και πρώτη φορά?
Τίτλος: Απ: ΚΕΔΑΣΥ εμπειρια
Αποστολή από: giannisn1991 στις Οκτώβριος 21, 2023, 08:40:02 πμ
ΚΕΔΑΣΥ: Ανάγκη αλλαγών στο νομοθετικό πλαίσιο για διορισμούς, μεταθέσεις, αποσπάσεις, μετατάξεις Πηγή:  (https://www.especial.gr/kedasy-anagkh-allagwn-sto-nomouetiko-plaisio-gia-diorismous-metatheseis-apospaseis-metata3eis/)

(https://i.imgur.com/IeETbF6.png)
Τίτλος: Απ: ΚΕΔΑΣΥ εμπειρια
Αποστολή από: KERYON στις Νοέμβριος 07, 2023, 11:11:47 πμ
1) Γνωρίζει κανένας πότε θα βγει η εγκύκλιος για τους νέους προϊσταμένους των ΚΕΔΑΣΥ;
2) Ακούγεται από το υπουργείο για τις νέες αλλαγές που πρόκειται να γίνουν στα ΚΕΔΑΣΥ ότι υπάρχει πιθανότητα για λειτουργία τους και το καλοκαίρι ισχύει κάτι τέτοιο ;
Τίτλος: Απ: ΚΕΔΑΣΥ εμπειρια
Αποστολή από: durin στις Νοέμβριος 07, 2023, 01:01:45 μμ
1) Γνωρίζει κανένας πότε θα βγει η εγκύκλιος για τους νέους προϊσταμένους των ΚΕΔΑΣΥ;
2) Ακούγεται από το υπουργείο για τις νέες αλλαγές που πρόκειται να γίνουν στα ΚΕΔΑΣΥ ότι υπάρχει πιθανότητα για λειτουργία τους και το καλοκαίρι ισχύει κάτι τέτοιο ;

2) Από το καλοκαίρι του '22, τα ΚΕΔΑΣΥ λειτουργούν μέχρι τις 10 Ιούλη. Τις προηγούμενες χρονιές λειτουργούσαν μέχρι τις 20. Δεν έχει ιδιαίτερο νόημα να λειτουργούν όλο το καλοκαίρι, τα σχολεία είναι κλειστά, περιγραφικές και βραχυχρόνια δεν μπορούν να υλοποιηθούν και να σταλούν εκείνο το διάστημα ενώ μέχρι 30 Ιούνη λήγουν οι συμβάσεις αναπληρωτών με αποτέλεσμα να δημιουργείται κενό στις διεπιστημονικές.