0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.
Ο ρόλος του Μαθηματικού ΕΑΕ σε ένα ΚΕΔΑΣΥ είναι ιδιαίτερα ουσιαστικός καθώς μπορεί να είναι εξαιρετικά χρήσιμος σε ιδιαίτερες πτυχές των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών των μαθητών σε όλο το φάσμα τους. Από βαριές περιπτώσεις φοίτησης σε ειδικά σχολεία μέχρι και μαθητές ΓΕΛ, η αξιολόγηση και οι προτάσεις του είναι ιδιαίτερα σημαντικές αλλά, δυστυχώς, υποτιμημένες.Σε πολύ μεγάλο βαθμό, το έργο των Μαθηματικών το αναλαμβάνουν συνήθως Φιλόλογοι που, κατά συντριπτική πλειοψηφία, είναι ακατάλληλοι να αξιολογήσουν την αριθμητική και τα μαθηματικά. Υπάρχει μια τάση υποβάθμισης του αντικειμένου μας στην ερμηνεία των ΕΕΑ επειδή στα πρώτα χρόνια αξιολόγησής τους δεν υπήρχε τόση βιβλιογραφία όση για τη γλώσσα και τον λόγο. Ωστόσο τα τελευταία χρόνια έχουν γίνει εξαιρετικά πολλές και χρήσιμες έρευνες που έχουν φωτίσει σε πολύ μεγάλο βαθμό την κατάσταση και πλέον μπορούμε να βγάζουμε αξιόπιστα συμπεράσματα για το πώς, το αν και σε ποιο βαθμό ένας μαθητής αντιμετωπίζει ειδικές μαθησιακές δυσκολίες στα μαθηματικά (δυσαριθμισία) και σε ποιο βαθμό επηρεάζεται η ανάπτυξη μαθηματικής σκέψης κλπ.
Αν και γνωρίζω ότι πολλοί δεν τα επιλέγουν ως πρώτη επιλογή λόγω μεγαλύτερου ωραρίου (30 ώρες/εβδομάδα) και εργασία κατά τις αργίες (2 Γενάρη, Μ. Εβδομάδα κ.α.), όσοι θα έχουν την τύχη φέτος να βρεθούν σε ΚΕΔΑΣΥ, καλό θα είναι να υπερασπιστούν την ανάγκη η αξιολόγηση του αντικειμένου μας να γίνεται από Μαθηματικούς που a priori κατέχουμε τη γνώση. Η "παράδοση" που θέλει άλλες ειδικότητες να κάνουν την αξιολόγησή μας, εκτός από αντιεπιστημονική και αβάσιμη, ευθύνεται σε μεγάλο βαθμό για την ανάπτυξη και καθιέρωση της μαθηματικοφοβίας και της πεποίθησης των μαθητών που δυσκολεύονται ότι δε θα τα καταφέρουν στα μαθηματικά.
Ο σημαντικά αρκετός χρόνος που διαθέτουμε όμως μας επιτρέπει τη δημιουργία και τον συνεχή εμπλουτισμό άτυπων εργαλείων με τα οποία μπορούμε να κάνουμε κυρίως ποιοτικές ερμηνείες που έχουν και όλο το ζουμί....Τέλος, σημαντικός είναι επίσης ο ρόλος των επισκέψεων σε σχολεία και των επιμορφώσεων και της ευρύτερης υποστήριξης σε συναδέλφους που αντιμετωπίζουν κάποια δυσκολία. Ανάλογα με το κάθε ΚΕΔΑΣΥ δίνεται η δυνατότητα ουσιαστικής παρέμβασης, όπως η παρατήρηση και ανατροφοδότηση εν ώρα μαθήματος, η επίλυση συγκρούσεων μεταξύ συλλόγων γονέων κλπ.
Δηλαδή ελλείψει προσωπικού ο προϊστάμενος πιέζει και νηπιαγωγό να κάνει αξιολογήσεις μαθητών Γυμνασίου; Είμαστε μια ωραία ατμόσφαιρα....Το λάθος του Υπουργείου ήταν ότι δεν αναγνωρίζονται πλέον οι γνωματεύσεις των ιατροπαιδαγωγικων κέντρων, όπως έχω μαθει.
Δηλαδή ελλείψει προσωπικού ο προϊστάμενος πιέζει και νηπιαγωγό να κάνει αξιολογήσεις μαθητών Γυμνασίου; Είμαστε μια ωραία ατμόσφαιρα....
Το νόμο τον παρέθεσα παραπάνω. Μπορεί να προβλέπει έναν εκπαιδευτικό ανά διεπιστημονική αλλά δεν τελειώνει εκεί. Φυσικά αν ο προϊστάμενος πιέζει και ο εκπαιδευτικός κάνει υποχωρήσεις τότε ναι, καταλήγει να εμπλέκεται σε αξιολογήσεις εκτός της βαθμίδας ή του αντικειμένου του.
Δεν καταλαβαίνω λοιπόν τι προσφέρει η εργασία σε ΚΕΔΑΣΥ εκτός φυσικά από το να αποφύγεις την τάξη, που έτσι όπως είναι τα πράγματα, το καταλαβαίνω απολύτως. Ή για να πάει κάποιος κοντά στο σπίτι του.
Εγώ πάντως είχα απάντηση από το υπουργείο ότι δεν μπορώ να το αρνηθώ. Στο τέλος όμως ήμουν τυχερή γιατί ήρθε η φιλόλογος γύρω στο Νοέμβριο. Οπότε για όσα χρόνια ήμουν στην υπηρεσία, ακόμα κι αν υπήρχε δάσκαλος, έβλεπα μέχρι τρίτη δημοτικού. Πάλι η απάντηση του υπουργείου ήταν ότι πρόκειται για μία βαθμίδα, πρωτοβάθμια, οπότε δεν υπάρχει διαχωρισμός σε δασκάλους και νηπιαγωγούς. Ξαναλέω απάντηση από το υπουργείο