Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση

Αδιόριστοι Εκπαιδευτικοί => Πίνακες αναπληρωτών - Εξετάσεις ΑΣΕΠ => Μήνυμα ξεκίνησε από: Alan Turing στις Σεπτέμβριος 14, 2023, 04:34:11 μμ

Τίτλος: Νέο πρόγραμμα για την οριοθέτηση των κενών και των προσλήψεων αναπληρωτών
Αποστολή από: Alan Turing στις Σεπτέμβριος 14, 2023, 04:34:11 μμ
Είπε ο υπουργός σε συνέντευξή του στην «Καθημερινή» (https://www.alfavita.gr/ekpaideysi/426795_kyriakos-pierrakakis-neo-programma-gia-tin-oriothetisi-ton-kenon-kai-ton):

Παράθεση
Η ανακοίνωση των ονομάτων των αναπληρωτών κοντά στην έναρξη της σχολικής χρονιάς οφείλεται σε συνδυασμό λόγων. Η αποτύπωση των κενών γίνεται με μη βέλτιστο τρόπο. Οι διευθυντές των σχολείων τα δηλώνουν στο σύστημα, και έπειτα αυτά αξιολογούνται από την τοπική Διεύθυνση Εκπαίδευσης, την Περιφερειακή Διεύθυνση και από τις υπηρεσίες του υπουργείου Παιδείας. Αυτό απαιτεί υπερπροσπάθεια από τα στελέχη της εκπαίδευσης κάθε χρόνο. Θα αναπτύξουμε ένα νέο πρόγραμμα όπου θα αποτυπώνονται οι διδάσκοντες σε κάθε σχολείο και το μαθητικό του δυναμικό, ώστε η οριοθέτηση των κενών να γίνεται σε μεγάλο βαθμό αυτόματα με βάση τις προβλέψεις της νομοθεσίας. Και εάν κάποιος ζητάει να αποκλίνει θα πρέπει να το καταθέσει τεκμηριωμένα. Ο,τι δεν μπορούμε να μετρήσουμε λεπτομερειακά, δεν μπορούμε να το διοικήσουμε όπως θα επιθυμούσαμε ή να το μεταρρυθμίσουμε. Το myschool έχει σε ένα βαθμό την αποτύπωση, αλλά χρειάζεται κάτι πιο ενδελεχές.

Ας εκφράσω μια θετική γνώμη για την επίδραση μιας τέτοιας αλλαγής:
Η φετινή Α' Φάση έγινε με "κόφτη" από το ίδιο το Υπουργείο. Άρα, σ' αυτό δεν θα αλλάξει τίποτα. Πάλι θα μπορεί να έχει όλα τα κενά αποτυπωμένα και να πει ότι οι προσλήψεις θα γίνουν μέχρι ένα συγκεκριμένο αριθμό. Εδώ, το Υπουργείο έχει και το μαχαίρι και το καρπούζι.
Το θετικό που μπορεί να προκύψει είναι να μην κάνουν "πολιτική" οι Διευθύνσεις. Όλοι έχουμε γίνει λήπτες πληροφοριών ότι πολλές Διευθύνσεις "κρατάνε" κενά για να δοθούν σε επόμενη φάση για τους δικούς τους λόγους. Αυτό ίσως να μπορούσε να "θεραπευτεί" με ένα σύστημα που δεν θα περνάει από το "φίλτρο" της οικείας Διεύθυνσης.
Θα δούμε. Έχουμε χορτάσει από σχέδια και προθέσεις που έχουν μείνει στα χαρτιά, ακόμα και θετικά όταν είναι.
Τίτλος: Απ: Νέο πρόγραμμα για την οριοθέτηση των κενών και των προσλήψεων αναπληρωτών
Αποστολή από: topsy στις Σεπτέμβριος 14, 2023, 04:44:24 μμ
Είπε ο υπουργός σε συνέντευξή του στην «Καθημερινή» (https://www.alfavita.gr/ekpaideysi/426795_kyriakos-pierrakakis-neo-programma-gia-tin-oriothetisi-ton-kenon-kai-ton):
Το θετικό που μπορεί να προκύψει είναι να μην κάνουν "πολιτική" οι Διευθύνσεις. Όλοι έχουμε γίνει λήπτες πληροφοριών ότι πολλές Διευθύνσεις "κρατάνε" κενά για να δοθούν σε επόμενη φάση για τους δικούς τους λόγους. Αυτό ίσως να μπορούσε να "θεραπευτεί" με ένα σύστημα που δεν θα περνάει από το "φίλτρο" της οικείας Διεύθυνσης.
Θα δούμε. Έχουμε χορτάσει από σχέδια και προθέσεις που έχουν μείνει στα χαρτιά, ακόμα και θετικά όταν είναι.
Γινεται και το αντοστροφο. Χωρίς να έχουν ολοκληρωθεί οι τοποθετήσεις, ήρθαν αναπληρωτές και ψάχνονται οι μονιμοι για ωρες...
Τίτλος: Απ: Νέο πρόγραμμα για την οριοθέτηση των κενών και των προσλήψεων αναπληρωτών
Αποστολή από: Έσπερος στις Σεπτέμβριος 14, 2023, 04:56:34 μμ
Αυτόματη οριοθέτηση δεν σημαίνει αποτελεσματική.
Το κομμάτι του αν οι διευθυνσεθς μαγειρεύουν για διάφορους λόγους, είναι ένα ζήτημα. Τα μαγειρέματα ίσως και να μην προέκυπταν αν προσλαμβάνονταν όσοι χρειάζονταν- βασικά αν όσοι χρειάζονταν ήταν μόνιμοι και αναπληρωτές παίρναμε μόνο έκτακτους. Αυτά είναι επικοινωνιακά μόνο για να ρίξουν την ευθύνη σε άδειες, παραιτήσεις κλπ δλδ στους εκπαιδευτικούς. Η αυτόματη αποτύπωση κενων με βάση τη νομοθεσία σημαίνει απλα ότι θα γίνονται μη λειτουργικές διευθετήσεις ώστε να προσλαμβάνεται λιγότερος κόσμος, πχ μισό κενό φιλόλογου να καλυφθεί με 5-6 άτομα από άλλα σχολεία που θα συμπληρώνουν από ένα δίωρο που τιυς υπολείπεται σε μια μονάδα που θα μπορούσε να προσληφθεί  καθηγητής. Περνάμε πάλι σε εποχές μεγάλων κενων, όπως καταλαβαίνω. Και ψάχνουν τρόπους να τα συγκαλύψουν. Τέτοιου είδους διαχείριση οπβς τη φαντάζονται, γίνεται σε σχολεία μαμούθ που πάντα ήταν όνειρο των ομοϊδεατων τους. Οπότε θα γίνουν τέτοιες ενέργειες. Γενικα φαίνεται ότι αρχίζουμε και γυρνάμε πάλι πίσω σε εποχές μνημονίου ως προς τις προσλήψεις και τα κενά.
Τίτλος: Απ: Νέο πρόγραμμα για την οριοθέτηση των κενών και των προσλήψεων αναπληρωτών
Αποστολή από: tolakis στις Σεπτέμβριος 15, 2023, 09:03:52 πμ
Καλημέρα.. Λυπάμαι αλλά θα διαφωνισω με κάποιους.. αν κρίνω από τα κενά που έδωσε ο Patreas κενά που χωρίς αμφιβολία έχουν δοθεί από τις διευθύνσεις... και πάμε στον αριθμό προσλήψεων θα δούμε ότι μάλλον οι διευθύνσεις έκαναν καλά την δουλειά τους...αρα κάπου αλλού χάθηκαν τα κενά και είχαμε 65%...50% και κτλ κάλυψη.
Τίτλος: Απ: Νέο πρόγραμμα για την οριοθέτηση των κενών και των προσλήψεων αναπληρωτών
Αποστολή από: Mpap84 στις Σεπτέμβριος 15, 2023, 03:17:13 μμ
Εγω -νομίζω- απλά, οτι παίρνει τη σπέκουλα απο δντες/προισταμένες κ Αθμιες/Βθμιες κ θα κοπούνε οι "βελτιώσεις" αλα καρτ, τα κενα π θα δηλωνται θα ναι με βάση αυστηρά τους αριθμούς/τμηματα, μαθηματα πανελληινιων/χωρια κλπ κ δεν θα μπορεί επίσης, να παραγγελνει ο καθε βλαχοδντης/προσταμένη -πλεμπα για ΝΔ, παραπάνω αναπληρωτές κατα πως βολεύει για να αράζει (διοτι κ αυτό γίνεται επαρχία τουλάχιστον).

Αυτό θα χει ως αποτέλεσμα μείωση κ οχι αύξηση.

Τίτλος: Απ: Νέο πρόγραμμα για την οριοθέτηση των κενών και των προσλήψεων αναπληρωτών
Αποστολή από: Patreas στις Σεπτέμβριος 16, 2023, 04:44:28 μμ
Κύριε Υπουργέ, το θέμα δεν είναι η αποτύπωση στο myschool (η οποία είναι ενδελεχέστατη), αλλά οι χρονισμοί στις διοικητικές διαδικασίες και (κυρίως) το να υπάρχουν πιστώσεις για διορισμούς και προσλήψεις. Αλλιώς τι να το κάνουμε το "νέο πρόγραμμα όπου θα αποτυπώνονται οι διδάσκοντες σε κάθε σχολείο και το μαθητικό του δυναμικό"; Αυτά αποτυπώνονταν και στο survey που υπήρχε πριν από το myschool.

Βέβαια, όπως τα αντιπλημμυρικά έργα, έτσι είναι και τα έργα Πληροφορικής στην Ελλάδα.
Στα μεν πνίγονται άνθρωποι κυριολεκτικά, στα δε "πνίγονται" στην ηλεκτρονική γραφειοκρατία.
Έτσι πάντα υπάρχει δικαιολογία για ΝΕΑ έργα (με ό,τι αυτά συνεπάγονται) κ.ο.κ.

Όποιος δεν βαριέται, μπορεί να διερευνήσει τα ακόλουθα:

Κατ' αρχάς, οι περισσότεροι νομίζουν ότι οι βουλευτικές εκλογές άργησαν να διεξαχθούν λόγω των δημοσκοπήσεων ή των Τεμπών.
Όμως, κατ' εμέ, ο βασικότερος λόγος καθυστέρησης των εκλογών ήταν ότι έπρεπε να συμβασιοποιήσουν σε ενταγμένα έργα στο ΤΑΑ (Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας - Recovery and Resilience Facility - RRF) οι μεγάλοι "παίχτες".
Αφού συμβασιοποίησαν οι περισσότεροι, προκηρύχθηκαν οι εκλογές. Πριν από τη διεξαγωγή τους, οι περισσότεροι ανάδοχοι φρόντισαν να ενεργοποιηθεί ΟΛΟ το ποσό της ΠΡΟΑΙΡΕΣΗΣ (αν υπήρχε ΠΡΟΑΙΡΕΣΗ). Για να καταλάβετε τι είναι ΠΡΟΑΙΡΕΣΗ: αφορά την ανάθεση επιπρόσθετων ανθρωπομηνών, ιδίως με την ανάθεση επιπρόσθετων εργασιών που τυχόν απαιτηθούν για την υλοποίηση του έργου. Είναι, όμως, οξύμωρο (για να μην πω κάτι άλλο) να ενεργοποιείται πλήρως αυτός ο όρος από το πρώτο 6μηνο ενός πολυετούς έργου.

Κάποιοι ξημεροβραδιάζονται στη ΔΙΑΓΥΕΙΑ, όμως τα πραγματικά μεγάλα "λαυράκια" τα βρίσκει κάποιος στο Kεντρικό Ηλεκτρονικό Μητρώο ΔΗμοσίων Συμβάσεων (Κ.Η.Μ.ΔΗ.Σ.) (https://cerpp.eprocurement.gov.gr/upgkimdis/unprotected/home.xhtml)

Στο Κ.Η.Μ.ΔΗ.Σ. κάθε ανάρτηση έχει ένα Μοναδικό Κωδικό ΑΔΑΜ (Αριθμός Διαδικτυακής Ανάρτησης Μητρώου).

Η μορφη του ΑΔΑΜ περιέχει κάτι από τα ακόλουθα:

REQ - Αιτήματα
PROC - Προσκλήσεις - Προκηρύξεις - Διακηρύξεις
AWRD - Κατακυρώσεις - Αναθέσεις
SYMV - Συμβάσεις
PAY - Εντολές Πληρωμών

Ποιοι είναι οι μεγάλοι "παίχτες";
Είναι εταιρείες που διαθέτουν τόσο μεγάλο ετήσιο κύκλο εργασιών, ο οποίος τους επιτρέπει να καλύψουν τις προϋποθέσεις της οικονομικής και χρηματοοικονομικής επάρκειας (2.2.5), και τόσο μεγάλο μέγεθος, το οποίο τους επιτρέπει να καλύψουν τις προϋποθέσεις της τεχνικής και επαγγελματικής ικανότητας (2.2.6).
Δείτε σχετικώς:
Α) Προμήθεια εξοπλισμού ρομποτικής και STEM για την εκπαίδευση (ΑΔΑΜ: 22PROC010641318), ύψους 24Μ€ (χωρίς το ΦΠΑ)
Β) Προμήθεια και εγκατάσταση διαδραστικών συστημάτων μάθησης (ΑΔΑΜ: 22PROC011004582), ύψους 120Μ€ (χωρίς το ΦΠΑ)
Για μεγάλους διαγωνισμούς πληροφοριακών συστημάτων, τέτοιες εταιρείες στην Ελλάδα είναι μόνο οι τηλεπικοινωνιακοί Πάροχοι, οι οποίοι μπορούν να συμμετάσχουν είτε αυτόνομα είτε μαζί με κάποια άλλη πιο σχετική εταιρεία (ως ένωση οικονομικών φορέων).

Πράγματι, στους 2 ανωτέρω διαγωνισμούς, μπορείτε να διαπιστώσετε ότι κάθε ένα από τα 3 τμήματά τους πήγε σε κάποιον μεγάλο τηλεπικοινωνιακό Πάροχο (σε πολλές περιπτώσεις είναι και ο μοναδικός οικονομικός φορέας που συμμετέχει):
Α) Προμήθεια εξοπλισμού ρομποτικής και STEM για την εκπαίδευση
Α1) WIND (νυν NOVA) + ACTIVE : 8M€ (https://diavgeia.gov.gr/doc/67Κ546ΜΤΛΗ-ΠΦΔ?inline=true)
Α2) COSMOTE + BYTE A.B.E.E. : 7Μ€ (https://diavgeia.gov.gr/doc/ΨΦΛΤ46ΜΤΛΗ-Λ6Ρ?inline=true)
Α3) VODAFONE : 9Μ€ (https://diavgeia.gov.gr/doc/ΨΦΣΖ46ΜΤΛΗ-92Α?inline=true)
Β) Προμήθεια και εγκατάσταση διαδραστικών συστημάτων μάθησης
Β1) VODAFONE : 40M€ (https://diavgeia.gov.gr/doc/97ΓΟ46ΜΤΛΗ-ΣΧ6?inline=true)
Β2) COSMOTE + BYTE A.B.E.E. : 40Μ€ (https://diavgeia.gov.gr/doc/ΨΞΒΘ46ΜΤΛΗ-ΩΥ7?inline=true)
Β3) WIND (νυν NOVA) + ACTIVE : 40Μ€ (https://diavgeia.gov.gr/doc/ΩΝΦΤ46ΜΤΛΗ-ΤΓΕ?inline=true)
Το πόσο "σικέ" είναι το παιχνίδι φαίνεται από το ότι στο Β1 κατέβηκαν και οι 3 με ελάχιστη (για το μέγεθος ενός τόσο μεγάλου διαγωνισμού) διαφορά στην οικονομική προσφορά.

Ακολουθούν και οι σχετικές συμβάσεις από το Κ.Η.Μ.ΔΗ.Σ.:
Α) Προμήθεια εξοπλισμού ρομποτικής και STEM για την εκπαίδευση
Α1) ΑΔΑΜ: 23SYMV012124126
Α2) ΑΔΑΜ: 23SYMV012090481
Α3) ΑΔΑΜ: 23SYMV012022476
Β) Προμήθεια και εγκατάσταση διαδραστικών συστημάτων μάθησης
Β1) ΑΔΑΜ: 23SYMV012231182
Β2) ΑΔΑΜ: 23SYMV012211627
Β3) ΑΔΑΜ: 23SYMV012239160
Αν οι ανάδοχοι δεν διαθέτουν οι ίδιοι την τεχνική δυνατότητα πλήρους υλοποίησης του έργου, στη σύμβαση αναφέρει και τους υπεργολάβους. Φυσικά ο ανάδοχος δεν θα μείνει ζημιωμένος για το γεγονός ότι χρησιμοποιήθηκαν οι ισολογισμοί του κτλ. για να πάρει το έργο...

Αφού, λοιπόν, το ΤΑΑ μοιράστηκε "από ψηλά", προκηρύχθηκαν οι εκλογές. Και η οποιαδήποτε κρίση ή άλλη δυστοκία είναι εξαιρετική αφορμή για να δικαιολογηθούν τα ανωτέρω κόστη. Προσωπικά, δεν είμαι σε θέση να τα κρίνω, αλλά ρώτησα πιο σχετικούς για τον εξοπλισμό ρομποτικής και μου είπαν ότι τα ποσά είναι υπερβολικά. Υποθέτω το ίδιο και για τους διαδραστικούς πίνακες.

Όταν συνειδητοποιήσετε πόσο "άκοπα" και με "αέρα" βγάζουν και θα βγάλουν κάποιοι λεφτά από το ΤΑΑ, τότε θα καταλάβετε πόσο χυδαίο είναι να μας λένε ότι δεν υπάρχουν λεφτά για να έχουν εκπαιδευτικούς τα παιδιά μας.
Τίτλος: Απ: Νέο πρόγραμμα για την οριοθέτηση των κενών και των προσλήψεων αναπληρωτών
Αποστολή από: iLLuSioN στις Σεπτέμβριος 16, 2023, 05:18:52 μμ
@patreas μας σ ευχαριστουμε και μια ερωτηση όποτε μπορεσεις. Ξερεις αν προχωράει καθολου η συσταση οργανικων των κοινών ειδικοτήτων; Σ ευχαριστουμε
Τίτλος: Απ: Νέο πρόγραμμα για την οριοθέτηση των κενών και των προσλήψεων αναπληρωτών
Αποστολή από: Loyla στις Σεπτέμβριος 16, 2023, 05:43:49 μμ
Χωρις   Λογια!!!!Μπραβο!
Τίτλος: Απ: Νέο πρόγραμμα για την οριοθέτηση των κενών και των προσλήψεων αναπληρωτών
Αποστολή από: luxe στις Σεπτέμβριος 16, 2023, 10:00:42 μμ
Μπράβο αγαπημένε μας Patrea!
Τίτλος: Απ: Νέο πρόγραμμα για την οριοθέτηση των κενών και των προσλήψεων αναπληρωτών
Αποστολή από: lost snow στις Σεπτέμβριος 16, 2023, 10:21:32 μμ
μπράβο, μπράβο, μπράβο!!!
Τίτλος: Απ: Νέο πρόγραμμα για την οριοθέτηση των κενών και των προσλήψεων αναπληρωτών
Αποστολή από: lzdg στις Σεπτέμβριος 17, 2023, 12:12:05 πμ
@Patreas μπράβο! Πάντα τέτοια, για να μας ανοίγεις τα μάτια! Προμηθέας σου ταιριάζει σαν nickname
Τίτλος: Απ: Νέο πρόγραμμα για την οριοθέτηση των κενών και των προσλήψεων αναπληρωτών
Αποστολή από: Giouliver στις Σεπτέμβριος 17, 2023, 02:25:00 μμ
Για άλλη μια φορά, @Patreas ευχαριστούμε που υπάρχεις...
Προσωπικά υποκλίνομαι....
Τίτλος: Απ: Νέο πρόγραμμα για την οριοθέτηση των κενών και των προσλήψεων αναπληρωτών
Αποστολή από: topsy στις Σεπτέμβριος 17, 2023, 03:45:28 μμ
Για τους διαδραστικούς δεν ισχύει. Ειναι οι διαδραστικοι νεου τυπου με συγκεκριμενες προδιαγραφες και διαστασεις. Μια απλη διαιρεση αριθμου διαδραστικων των προδιαγραφών που ζήτησε το υπουργείο με την τιμη που έχουν σε κάποιο site και θα το δείτε. Οι εταιρείες τους πηγαν εντελώς οριακα στο κερδος γι'αυτο και ειναι στα ιδια οι τιμές τους, εξάλλου όλα ειναι αναρτημενα
Τίτλος: Απ: Νέο πρόγραμμα για την οριοθέτηση των κενών και των προσλήψεων αναπληρωτών
Αποστολή από: trust no one στις Σεπτέμβριος 17, 2023, 04:19:11 μμ
Για τους διαδραστικούς δεν ισχύει. Ειναι οι διαδραστικοι νεου τυπου με συγκεκριμενες προδιαγραφες και διαστασεις. Μια απλη διαιρεση αριθμου διαδραστικων των προδιαγραφών που ζήτησε το υπουργείο με την τιμη που έχουν σε κάποιο site και θα το δείτε. Οι εταιρείες τους πηγαν εντελώς οριακα στο κερδος γι'αυτο και ειναι στα ιδια οι τιμές τους, εξάλλου όλα ειναι αναρτημενα
Μιλάς για το κόστος προμήθειας ενός διαδραστικού; Γιατί εσύ αν πάρεις 1 κλιματιστικό κι αν πάρεις 20, το κόστος ανά κλιματιστικό δε θα είναι καθόλου το ίδιο.
Τίτλος: Απ: Νέο πρόγραμμα για την οριοθέτηση των κενών και των προσλήψεων αναπληρωτών
Αποστολή από: topsy στις Σεπτέμβριος 17, 2023, 04:43:17 μμ
Μιλάς για το κόστος προμήθειας ενός διαδραστικού; Γιατί εσύ αν πάρεις 1 κλιματιστικό κι αν πάρεις 20, το κόστος ανά κλιματιστικό δε θα είναι καθόλου το ίδιο.
Μιλάω για το κόστος απο τους προμηθευτές στις εταιρείες που ανέλαβαν το έργο, όχι για τα 4000+ που θα τον αγοράσεις ως ιδιώτης
Τίτλος: Απ: Νέο πρόγραμμα για την οριοθέτηση των κενών και των προσλήψεων αναπληρωτών
Αποστολή από: ioannasol στις Σεπτέμβριος 17, 2023, 05:12:29 μμ
Είθε να υπάρχουν κονδύλια για διορισμούς και προσλήψεις αναπληρωτών. Κοντός ψαλμός...Καλή συνέχεια συνάδελφοι. Όλοι έχετε δίκιο αλλά...φέτος :-X
Τίτλος: Απ: Νέο πρόγραμμα για την οριοθέτηση των κενών και των προσλήψεων αναπληρωτών
Αποστολή από: Patreas στις Σεπτέμβριος 17, 2023, 09:42:43 μμ
@topsy
Οι προδιαγραφές για τη διαδραστική οθόνη αφής ξεκινάνε στη σελ. 61 του Διακήρυξης του Διαγωνισμού (ΑΔΑΜ: 22PROC011004582)
Βάσει αυτών, με ένα μίνι ψάξιμο στην ελληνική αγορά, βλέπω ότι η διαδραστική οθόνη αφής με Κωδικό TE-QS-75 (Σ.Σ. δεν αναφέρω συγκεκριμένο site, για να μη θεωρηθεί διαφήμιση) καλύπτει τις προδιαγραφές (έχει και OPS Slot, για να καλύψει τις απαιτήσεις Η/Υ, ενώ περιλαμβάνει και το εξελληνισμένο διαδραστικό λογισμικό Drawview).
Αυτή μπορούμε να την αγοράσουμε εσύ κι εγώ σε τιμή 2.120€ (συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ). Χωρίς ΦΠΑ είναι 1.710€.
Οι κατασκευάστριες εταιρείες, όταν μιλάμε για τόσο μεγάλες ποσότητες, δημιουργούν ad-hoc γραμμή παραγωγής, οπότε θα πρέπει σε αυτή την τιμή να υπολογίσεις -30% minimum (Σ.Σ. ρώτησα, δεν το έβγαλα από το μυαλό μου), δηλ. πέφτει στα 1.200€.
Άντε να κοστολογηθούν και κάποιο άλλο λογισμικό καθώς και οι υπηρεσίες δικτύωσης, εγκατάστασης & υποστήριξης κανά 300€ (πλούσια πλούσια).
Σύνολο: 1.200€ + 300€ = 1.500€
To 4000+ που αναφέρεις δεν ξέρω από πού προκύπτει, αλλά ξέρω ότι τέτοιοι μεγάλοι "παίχτες" ποτέ δεν κατεβαίνουν σε τέτοιους διαγωνισμούς για να πάνε οριακά στο κέρδος.
Τίτλος: Απ: Νέο πρόγραμμα για την οριοθέτηση των κενών και των προσλήψεων αναπληρωτών
Αποστολή από: Patreas στις Σεπτέμβριος 24, 2023, 09:14:05 μμ
Επειδή αρκετοί επισήμαναν ότι τα έργα με τον εξοπλισμό ρομποτικής και τους διαδραστικούς δεν είχαν μέσα κάποια Προαίρεση, ας δούμε κι ένα παράδειγμα έργου με Προαίρεση.

Υπηρεσίες Εξειδικευμένης Τεχνικής και Επιχειρησιακής Υποστήριξης των Δράσεων του ΥΠΑΙΘ στο Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας: 27Μ€ (μαζί με το ΦΠΑ)

Αρχικά γίνεται η ένταξη του έργου στο ΤΑΑ. (https://diavgeia.gov.gr/doc/ΩΚΙΞ46ΜΤΛΡ-Μ2Φ?inline=true)

Μετά έχουμε τη Διακήρυξη Ηλεκτρονικού Ανοικτού Διαγωνισμού (ΑΔΑΜ: 21PROC009625909 και τροποποίηση με ΑΔΑΜ: 21PROC009674419). Οι Διαγωνισμοί αυτοί είναι κατ' επίφαση Ανοικτοί, αφού λόγω της εξειδίκευσης του αντικειμένου και των χρονικών περιορισμών, συνήθως κατεβαίνει ως υποψήφια μόνο μία εταιρεία / ένωση εταιρειών.

Η Διακήρυξη προβλέπει ότι η υπό Ανάθεση Σύμβαση υποδιαιρείται σε 3 τμήματα ως ακολούθως:
Τμήμα 1: Υποστήριξη για την ωρίμανση, υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση δράσεων, που αφορούν τον Ψηφιακό μετασχηματισμό και ψηφιοποίηση της εκπαίδευσης (Κατηγορία “Digital Transformation of Education”) με Προϋπολογισμό 3,341Μ€ και Προαίρεση 1,708M€
Τμήμα 2: Υποστήριξη για την ωρίμανση, υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση δράσεων, που αφορούν την Αναβάθμιση της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (Κατηγορία Upgrading Vocational Education and Training) και δράσεων, που αφορούν τα Εργαστηριακά Κέντρα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ΕΕΚ). Προμήθεια εργαστηριακού εξοπλισμού για εργαστηριακά κέντρα των ΙΕΚ, ΕΠΑΛ, των τάξεων μετα-δευτεροβάθμιας μαθητείας και των σχολών Επαγγελματικής Κατάρτισης (Upgrading Vocational Education and Training (VET): Supply of laboratory equipment for Laboratory Centers for IEK, EPAL, Post- Secondary Year-Apprenticeship Class and Vocational Training Schools) με Προϋπολογισμό 3,714Μ€ και Προαίρεση 1,857M€
Τμήμα 3: Υποστήριξη για την ωρίμανση, υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση δράσεων, που αφορούν την Στρατηγική για την Αριστεία, την Καινοτομία και τον Εκσυγχρονισμό των Πανεπιστημίων (Κατηγορία Strategy for Excellence, Innovation and Modernization of Universities) με Προϋπολογισμό 10,868Μ€ και Προαίρεση 5,434M€

"Η Αξία της Προαίρεσης αφορά την ανάθεση επιπρόσθετων Ανθρωπομηνών Ανά Τμήμα ιδίως με την ανάθεση επιπρόσθετων εργασιών που τυχόν απαιτηθούν προς υποστήριξη του Υπουργείου ή και των φορέων υλοποίησης αναφορικά με τη διενέργεια ελέγχων από τους προβλεπόμενους φορείς"

Ακολουθεί η έγκριση των πρακτικών και η Κατακύρωση για κάθε Τμήμα:
Έγκριση πρακτικών και Κατακύρωση για το Τμήμα 1 (https://diavgeia.gov.gr/doc/Ψ71446ΜΤΛΗ-Μ5Μ?inline=true) στην ένωση των εταιρειών DELOITTE + EUROPEAN PROFILES
Έγκριση πρακτικού και Κατακύρωση για το Τμήμα 2 (https://diavgeia.gov.gr/doc/9ΚΨ546ΜΤΛΗ-ΨΡ1?inline=true) στην εταιρεία KPMG. Αυτό το Τμήμα το ήθελε με οικονομικότερη προσφορά (https://diavgeia.gov.gr/doc/ΨΕ4Τ46ΜΤΛΗ-ΠΛΞ?inline=true) και η PLANET, γνωστή Εταιρεία Παροχής Συμβουλευτικών Υπηρεσιών για χρόνια προς το Δημόσιο (και το Υπουργείο Παιδείας), και είχε καταθέσει προδικαστική προσφυγή (https://diavgeia.gov.gr/doc/ΨΠ5Ε46ΜΤΛΗ-3ΟΘ?inline=true) στην Ενιαία Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων, αλλά την έχασε (https://diavgeia.gov.gr/doc/Ψ7ΖΖ46ΜΤΛΗ-ΧΘΝ?inline=true).
Έγκριση πρακτικών και Κατακύρωση για το Τμήμα 3 (https://diavgeia.gov.gr/doc/ΩΔ5646ΜΤΛΗ-1ΔΘ?inline=true) στην ένωση των εταιρειών DBC + BRIGHT

Συνάπτονται οι Συμβάσεις για κάθε Τμήμα:
Τμήμα 1: ΑΔΑΜ: 22SYMV011092959 στις 11/8/2022
Τμήμα 2: ΑΔΑΜ: 22SYMV011538362 στις 3/11/2022
Τμήμα 3: ΑΔΑΜ: 22SYMV011093842 στις 11/8/2022

Μια γνωστή πρακτική μετά την υπογραφή των Συμβάσεων είναι η αντικατάσταση στελέχωσης της ομάδας έργου. Δηλ. με άλλα άτομα κέρδισαν το Διαγωνισμό και υπέγραψαν τις Συμβάσεις, με άλλα (υποτίθεται ισοδύναμα) θα υλοποιήσουν το έργο. Προφανώς τα βιογραφικά πρέπει να χρησιμοποιηθούν και για να κερδηθούν άλλοι Διαγωνισμοί.
Αντικατάσταση στελέχωσης της ομάδας έργου για το Τμήμα 1 (https://diavgeia.gov.gr/doc/9ΠΝΒ46ΜΤΛΗ-7ΦΛ?inline=true) στις 24/11/2022, ενώ μόλις έχει ξεκινήσει το έργο.
Αντικατάσταση στελέχωσης της ομάδας έργου για το Τμήμα 3 (https://diavgeia.gov.gr/doc/6ΩΖΞ46ΜΤΛΗ-ΗΤ3?inline=true) στις 20/12/2022, ενώ μόλις έχει ξεκινήσει το έργο.

Ακολούθως ξεκινάνε οι πληρωμές για τις διμηνιαίες αναφορές (βλ. ενδεικτικώς για το Τμήμα 1 και την πρώτη εταιρεία):
ΕΞΟΦΛΗΣΗ ΤΙΜΟΛΟΓΙΟΥ ΠΑΡΟΧΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ για την 1η διμηνιαία αναφορά (https://diavgeia.gov.gr/doc/ΨΕΔ446ΜΤΛΗ-ΘΗΘ?inline=true)
ΕΞΟΦΛΗΣΗ ΤΙΜΟΛΟΓΙΟΥ ΠΑΡΟΧΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ για τη 2η διμηνιαία αναφορά (https://diavgeia.gov.gr/doc/ΨΤΥΝ46ΜΤΛΗ-ΘΑ6?inline=true)

Και ενώ μπαίνουμε στην τελική ευθεία για την προκήρυξη των εκλογών, πριν από τη διεξαγωγή τους έχουμε την ενεργοποίηση του ΣΥΝΟΛΟΥ της Προαίρεσης για όλα τα Τμήματα, κι ενώ το έργο είναι ακόμα στην αρχή (ολοκληρώνεται στις 31/12/2025):
Ενεργοποίηση Προαίρεσης για το Τμήμα 1 (https://diavgeia.gov.gr/doc/6ΟΜ846ΜΤΛΗ-412?inline=true) στις 8/3/2023
Ενεργοποίηση Προαίρεσης για το Τμήμα 2 (https://diavgeia.gov.gr/doc/9ΓΘΗ46ΜΤΛΗ-83Π?inline=true) στις 2/6/2023
Ενεργοποίηση Προαίρεσης για το Τμήμα 3 (https://diavgeia.gov.gr/doc/6ΨΦΥ46ΜΤΛΗ-ΘΥ7?inline=true) στις 8/3/2023

Π.χ. για το Τμήμα 1 αναφέρεται:
I. αύξηση του οικονομικού αντικειμένου κατά 1.377.528,00 € (άνευ ΦΠΑ) και 1.708.134,72€ συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ
II. αύξηση του φυσικού αντικειμένου (προσφερόμενοι ανθρωπομήνες) από πλευράς Αναδόχου και των μελών της Ομάδας Έργου δια της προσθήκης στην υφιστάμενη ομάδα έργου τριών νέων στελεχών πλήρους απασχόλησης ή ανάλογη κάλυψη από στελέχη μερικής απασχόλησης, της κατηγορίας έμπειρος σύμβουλος συγχρηματοδοτούμενων πράξεων (όπως αυτή ορίζεται στην οικεία διακήρυξη), για σύνολο 102,00 ανθρωπομηνών
III. αύξηση του φυσικού αντικειμένου (προσφερόμενοι ανθρωπομήνες) από πλευράς Αναδόχου και των μελών της Ομάδας Έργου δια της προσθήκης στην υφιστάμενη ομάδα έργου τεσσάρων νέων στελεχών πλήρους απασχόλησης ή ανάλογη κάλυψη από στελέχη μερικής απασχόλησης, της κατηγορίας σύμβουλος συγχρηματοδοτούμενων πράξεων (όπως αυτή ορίζεται στην οικεία διακήρυξη), για σύνολο 158,00 ανθρωπομηνών
Δηλ. 1.708.134,72 € για 260 ανθρωπομήνες, ήτοι 6.570€ ο ανθρωπομήνας!

Προφανώς αυτό έχει άμεση αντανάκλαση στο κόστος κάθε διμηνιαίας αναφοράς:
ΕΞΟΦΛΗΣΗ ΤΙΜΟΛΟΓΙΟΥ ΠΑΡΟΧΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ για την 5η διμηνιαία αναφορά (https://diavgeia.gov.gr/doc/6Ψ8Ζ46ΝΚΠΔ-Α4Υ?inline=true)

Αυτές οι αναφορές πρέπει να είναι 4Κ η σελίδα (όχι σε ανάλυση...) και από δίμηνο σε δίμηνο δεν πρέπει να έχουν και μεγάλες διαφορές. Ας δώσει το Υπουργειο στη δημοσιότητα τις διμηνιαίες αναφορές 2 διαδοχικών διμήνων για να το εξακριβώσουμε.