Kι άλλο παράδειγμα. Στο σχολείο που δουλεύω οι δάσκαλοι των τωρινών ΣΤ και περσινών Ε είχαν χωρίσει τα μαθήματα , οένας έκανα φυσική και μαθηματικά και ο άλλος νέα ελληνικά κλπ. Το σύστημα αυτό λειτούργησε άριστα πέρσι , με εργαστήρια φυσικής και τα σαββατοκύριακα παρακαλώ και με πολιτιστικό πρόγραμμα που είχαν αναλάβει τα 2 τμήματα.
Ο περσινός σύμβουλος είχε επικροτήσει την προσπάθεια και δεν υπήρχαν αντιδράσεις. Φέτος με την καινούρια επιλογή συμβούλων όμως ο καινούριος σύμβουλος διαφώνησε με αυτόν τον χαρακτηρισμό. Κατηγόρησε τους δασκάλους ότι ανοίγουν τον δρόμο στους καθηγητές να έρθουν στην πρωτοβάθμια και ότι είναι παράνομοι και με λίγα λόγια τους είπε θα γίνει αυτό που λέω εγώ.
Τα παιδιά που έμαθαν ότι θα αναγκάζονταν να χάσουν έναν από τους δασκάλους τους ήταν απαρηγόρητα. Οι γονείς εξαγριώθηκαν και αποφάσισαν ότι τα παιδιά την επόμενη μέρα θα έρχονταν στο σχολείο αλλά θα αρνιόνταν να κάνουν μάθημα τις πρώτες δύο ώρες. Μάζεψαν υπογραφές από τους γονείς και πήγαν στον προϊστάμενο ο οποίος ομολογουμένως είναι πολύ ντόμπρος και εντάξει τύπος και μετά από παρέμβασή του αποφασίστηκε ότι ήταν άδικο για τους μαθητές να αλλάξουν σύστημα στα μέσα της χρονιάς.
Και αναρωτηθήκαμε όλοι : ο καινούριος σύμβουλος είναι συνάδελφος , βλέπει πως ένα τέτοιο πρωτοπόρο σύστημα λειτουργεί υπέρ των παιδιών και σαν παιδαγωγός αντί να επαινέσει την προσπάθεια και να βοηθήσει όσο μπορεί τι κάνει; Αδειάζει τους συναδέλφους του που παρεπιμπτόντως γνωρίζει τουλάχιστον 20 χρόνια και το παίζει σατράπης . Αναρωτιέμαι ως που μπορεί να φτάσει ο φθόνος και η κακία μερικών ανθρώπων που θέλουν να ονομάζονται παιδαγωγοί .
....................................................................
Ο περσινός σύμβουλος είχε επικροτήσει την προσπάθεια και δεν υπήρχαν αντιδράσεις. Φέτος με την καινούρια επιλογή συμβούλων όμως ο καινούριος σύμβουλος διαφώνησε με αυτόν τον χαρακτηρισμό. Κατηγόρησε τους δασκάλους ότι ανοίγουν τον δρόμο στους καθηγητές να έρθουν στην πρωτοβάθμια και ότι είναι παράνομοι και με λίγα λόγια τους είπε θα γίνει αυτό που λέω εγώ.
........................
Συμβουλή ΜΑΤΗ (χωρίς παρεξήγηση) για κάτι που ίσως να το έχεις κάνει ήδη , αν διδάσκεις στο γυμ΄νάσιο ρίξε μια ματιά στα βιβλία των μαθηματικών της έκτης και της Πέμπτης . Δεν έχουμε επικοινωνία μεταξύ μας και δυστυχώς δεν ξέρουμε τι ήδη έχει διδαχτεί το παιδί. Παράδειγμα , χρειάστηκε να κάνουμε υπολογισμούς (ναι σε μάθημα αγγλικών) και συνειδητοποίησα ότι τα παιδιά του δημοτικού δεν έχουν ποτέ διδαχθεί την απλή μέθοδο των τριών και άρχισα να τους την εξηγώ εγώ (έπρεπε να μετατρέψουμε λίρες σε Ευρώ).
Δεν φταίνε οι δάσκαλοι τα καταραμένα τα βιβλία φταίνε που δεν έχουν συνέχεια. Τι στο καλό άσχετοι με την εκπαίδευση τα γράφουν;
Και για όσους δε γνωρίζουν, ο ΜΑΤΗ έχει γράψει πολλά βοηθήματα Μαθηματικών (των πιο γνωστών εκδόσεων κιόλας), μεταξύ των οποίων και μια από τις πιο πλήρεις σειρές (για μένα η πιο πλήρης) για την Κατεύθυνση της Γ' Λυκείου.
Όχι ότι χρειάζεται διαπιστευτήρια (μιας και οι απόψεις που έχει γράψει κατά καιρούς βρίσκουν πολύ κόσμο σύμφωνο), αλλά όταν λέει ότι κάτι το έχει ψάξει, εγώ τον πιστεύω! ;)
Συγνώμη αλλά η προσευχή δεν αντικαταστάθηκε με άλλη, αντικαταστάθηκε με ποίημα!!!Καλό είναι το σύνταγμα να μην το επικαλούμαστε όποτε μας εξυπηρετεί για να προωθήσουμε τις απόψεις μας. Στο σύνταγμα γίνεται λόγος και για ανεξιθρησκία, γεγονός γελοίο αν λάβουμε υπόψη ότι η εκκλησία κάνει την προπαγάνδα της μέσα στο ίδιο το σχολείο, με προσευχές μάθημα θρησκευτικών κτλ, και ότι μέσα στο ίδιο σύνταγμα μιλάει για προώθηση της θρησκείας μέσω της παιδείας (!!!) Προφανώς είναι καιρός για αναθεώρηση... Και επιτέλους όσοι μιλάνε για ΕΚΝΟΜΑ, ΚΑΚΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ και ΑΤΙΜΩΡΗΣΙΑ ας σκεφτούν ότι υπάρχουν μαθητές (και γονείς) που έχουν άλλη θρησκεία ή απλά δεν ενδιαφέρονται για τη θρησκεία. Και έχουν ακριβώς το ίδιο δικαίωμα με τον οποιοδήποτε θρησκευόμενο.
Δημιουργεί ανεπανάληπτο προηγούμενο εκπαιδευτικής αυθαιρεσίας η συμπεριφορά της κυρίας αυτής.
Το σχολείο εξάλλου δεν είναι "τσιφλίκι" του Δ/ντή και δεν μπορεί να είναι αναρχοαυτόνομο ως προς την λειτουργία του....
Έστω κι αν είχε κάθε καλή πρόθεση, κινήθηκε ΕΚΝΟΜΑ, γι' αυτό και μόνο θα πρέπει να ελεγχθεί και πειθαρχικά και ποινικά.
Κάποια μέρα η κυρία αυτή, ορκίστηκε Δ/Υ, καμμία ιδεολοψία ή καινοτομία δεν μπορεί να είναι πάνω από τον σεβασμό του Συντάγματος μας και την τήρηση των Νόμων μας.
Όπως και να'χει έδωσε το ΚΑΚΟ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ η κυρία αυτή και είναι υποχρέωση της Πολιτείας να επανορθώσει τις αυθαιρεσίες αυτές, συνεξετάζοντας βέβαια την όποια καλή της πρόθεση, οπότε μπορεί να προσβλέπει σε μια χαλαρή ποινή...
Χαλαρώστε συνάδελφοι, σε τελική ανάλυση ζούμε στην χώρα της ΑΤΙΜΩΡΗΣΙΑΣ, μια χαρά θα είναι, τίποτε δεν θα πάθει...
Δεν έχεις άδικο. Από την άλλη καλύτερο δεν είναι να κάνεις κάτι και να προσπαθείς να το αναπροσαρμόζεις διαρκώς μαθαίνοντας από τα λάθη και συλλέγοντας γνώμες και προτάσεις, από το να κάθεσαι και να περιμένεις; Εδώ οι χώροι των σχολείων παραχωρούνται τα καλοκαίρια για δημιουργική απασχόληση στους Δήμους, γιατί δεν μπορούν να λειτουργήσουν και ως πολιτισμικός και μορφωτικός πόλος για την κοινότητα; Νιώθω μερικές φορές ότι το γράμμα του νόμου είναι κεφαλαίο και όλα τα υπόλοιπα πολύ πολύ ψιλά. :-\
Για να τολμούσε σε καμιά χώρα της Ε.Ε. Δ/ντής της Σχολικής μονάδας, να κάνει "του κεφαλιού" του και θα σας έλεγα εγώ...Κατά τη δική μου άποψη πάλι τα χάλια της παιδείας μπορούν πολύ εύκολα να αποδοθούν σε εκπαιδευτικούς γεμάτους ιδεοληψίες, που έχουν την ψευδαίσθηση ότι η άποψη τους ταυτίζεται με το "αυθεντικό", "το ελληνικό", "το γνήσιο", και ασεβέστατα τις απόψεις των άλλων εύκολα τις αποδίδουν στην άγνοια, ή την αλλοτρίωση! Σε εκπαιδευτικούς που αδυνατούν να προσαρμοστούν στην εξέλιξη και να σεβαστούν τη διαφορετικότητα των άλλων και φυσικά ούτε που διανοούνται το αυτονόητο, ότι η διαφορετικότητα, είτε αφορά στην προσευχή είτε στην παντελή απουσία της, έχει ακριβώς τα ίδια δικαιώματα με το "δικό τους", "το οικείο".
Επεδείχθηκε μια βάρβαρη συμπεριφορά από μέρους της κυρίας αυτής, της αξίζει ο νομικός έλεγχος των ΠΑΡΑΤΥΠΩΝ πράξεων της. Και γιατί όχι (έτσι για να πρωτοτυπήσουμε και λίγο) η ΤΙΜΩΡΙΑ της!!!
Το σύνταγμα μας μιλά για καλλιέργεια της θρησκευτικής αγωγής, όπως συμβαίνει και σε όλες τις χώρες του κόσμου.
Το ΜτΘ είναι αναγκαίο, προβλεπόμενο και υποχρεωτικό σε όλο τον πολιτισμένο κόσμο, γιατί κάποιοι θέλουν η Ελλάδα για πολλοστή φορά να είναι η εξαίρεση;;; (Μου θυμίζει Γ.Σ. με τα αντιδραστικά ΕΑΑΚ)
Τα χάλια της παιδείας εξηγούνται εν πολλοίς και από τους αυτοσχεδιασμούς των εκπαιδευτικών, που βγάζουν τις ιδεολογικές προκαταλήψεις τους στα παιδιά.
Δεν πρόκειται να σχολιάσω περαιτέρω θέσεις που διάβασα (οι οποίες προδίδουν μια αλλοτρίωση), από υποδουλωμένα μυαλά στην παγκοσμιοποίηση και την "αναγκαιότητα για ομογενοποίηση".
Όσο και να έψαξα δεν μπόρεσα πουθενά να βρω κάποια διάταξη που να ορίζει ποια θα είναι η προσευχή που θα λέγεται το πρωί στα σχολεία. Παντού αναφέρεται ότι θα πρέπει να υπάρχει προσευχή. Άρα, το ποιηματάκι του Ρίτσου, για μένα δεν ήταν "παράνομη" πράξη. Επίσης, πάλι οδηγούμαστε στο τι είναι η προσευχή. Είναι η εκφώνηση/απαγγελιά ενός συγκεκριμένου "κειμένου"; Είναι η διαδικασία όπου ο άνθρωπος επικοινωνεί με το Θεό; Τι τελικά είναι;Η κοπέλα 'έπρεπε να μάθει πρώτα ελληνικά ή παράλληλα να μαθαίνει ελληνικά,εφόσον αποφάσισε να ζει στην Ελλάδα.Τα παιδιά που δε γνωρίζουν τη γλώσσα παρακολουθούν μικρότερες τάξεις από την ηλικία τους.Ο δάσκαλος δεν πρέπει να να χρησιμοποιεί άλλη γλώσσα από την επίσημη κατά τη διδασκαλία ,μόνο κατά περίσταση κ αποσπασματικά..Αυτά είναι πράγματα αδιανόητα,οι μετανάστες θα πρέπει να αγωνιστούν να ενταχτούν στην ελληνική πραγματικότητα ,όχι οι Έλληνες να γίνουμε Άγγλοι .Ας παρατήσουμε επιτέλους τα σύνδρομα κατωτερότητος.Στη Γερμανία ο αδερφός μου που σπουδάζει κ πήγε χωρίς να ξέρει τέλεια Γερμανικά ,ούτε μια λέξη στο πρόγραμμα διδασκαλίας της Γερμανικής δε του απηυθυναν στα Αγγλικά.....
Επειδή, όμως, κάποτε η εκπαίδευση (με τη μορφή και την έννοια της παιδείας) θα πρέπει να μάθει να ελίσσεται και να προσαρμόζεται στις εκάστοτε συνθήκες, θεωρώ ότι η Πρωτονοτάριου, μαζί με το σύλλογο διδασκόντων (γιατί δεν τα έκανε μόνη της αλλά μετά από συλλογικές αποφάσεις), λεκανε πράξη την θεωρία της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης. Επειδή, όμως, σε αυτή τη χώρα, όπως συχνά διαπιστώνω, πολλοί από μας δεν θέλουμε τους "ξένους" μορφωμένους, γιατί θα αρχίσουν να "ζητάνε", προτιμούμε να μην μπορούν να παρακολουθήσουν το σχολείο, να μην μπορούν οι γονείς τους να συννενοηθούν με τους εκπαιδευτικούς και έτσι να τα παρατάνε!
Υ.Γ. Ένας γνωστός μου οικονομολόγος στην τάξη του είχε κοπέλα που δεν ήξερε Ελληνικά. Της μετέφραζε, λοιπόν, το μάθημα στα Αγγλικά. Για τον ίδιο η δουλειά ήταν τεράστια, καθώς αυτό δεν είναι εύκολο και απαιτεί πολύ μεγάλη προετοιμάσία στο σπίτι. Η κοπέλα, όμως, στο τέλος της χρονιάς, που πλέον είχε μάθει τη γλώσσα, δεν είχε κενά στο συγκεκριμένο μάθημα (σε αντίθεση με όλα τα άλλα) και έγραψε ένα αξιοπρεπέστατο 16,5. Τι θα έπρεπε να γίνει με αυτό τον ΔΑΣΚΑΛΟ (γιατί έιναι δάσκαλος με κεφαλαία); Μήπως να γίνει και σε αυτόν μήνυση γιατί δεν ακολούθησε τα εσκεμμένα;
emmaki θα συμφωνήσω μαζί σου και ιδιαίτερα στο ότι τα προγράμματα αποτελούσαν απόφαση συλλόγου και όχι αυθαιρεσία της διευθύντριας.Τι σχέση έχει αυτό που γράφω για τη Γερμανία με αυτό που μου γράφεις.Σου αρέσει απλά η κόντρα?Αυτό ειναι το ζητούμενο?Είπα εγώ ότι δεν πρέπει να υπάρχουν τάξεις υποδοχής κ να μη διδάσκονται τη γλώσσα τους?Είπα να τους το απαγορεύσουμε?Στις κανονικές όμως ταξεις τα παιδιά πρέπει να μιλούν κ να επικοινωνούν στην επίσημη γλώσσα του κράτους.Να πιεστούν να την μάθουν.Σε παράλληλες τάξεις θα είναι ,σε φροντιστήρια θα είναι,πάντως πρέπει να τη μάθουν.Αν συνεχίσουν να ζουν στην Ελλάδα,θα δεχτούν χωρίς να μιλούν τη γλώσσα κ χωρίς να έχουν προσαρμοστεί στην ελληνική πραγματικότητα ρατσιστικές επιθέσεις κ θα απομονωθούν.Αυτό θέλουμε λοιπόν εμείς οι προοδευτικοί εκπαιδευτικοί??Ελέος πια,μην παίρνουμε αφορμή το κάθε θέμα εδώ ,για να δείξουμε απλά πόσο μπροστά νομίζουμε ότι είμαστε κ ξεχνάμε τα βασικά.Ναι στην πρόοδο της ουσίας,όχι στη δήθεν πρόοδο.
greenice στη Γερμανία υπάρχει ολόκληρο πρόγραμμα διδασκαλίας της μητρικής γλώσσας (ελληνικά και τουρκικά στα σίγουρα έχει διδάξει φίλη μου με το πρόγραμμα Λεονάρντο του ΙΚΥ) και δεν πιστεύω ότι οι μετανάστες πρέπει σε μια αναπτυγμένη χώρα να αγωνίζονται για τα αυτονόητα, πρέπει να τους τα παρέχει η χώρα υποδοχής. Εδώ δεν υπάρχουν κάν τάξεις υποδοχής ειδικά στις μικρές βαθμίδες που το πρόβλημα είναι εντονότερο. Αρκετή είναι η ντροπή με τα παιδιά φαντάσματα της δεύτερης γενιάς μεταναστών.
apri τα αναλυτικά προγράμματα και η διδασκαλία της Τουρικικής (άκουσον άκουσον) στα μειονοτικά σχολεία της Θράκης γίνεται με τα βιβλία της Τουρκίας, λες και είναι Τούρκοι οι άνθρωποι αυτοί, με τις ευλογίες τους ελληνικού κράτους. Επιπλέον η αγαστή συνεργασία σχολείων και υπουργείου είναι αστικό μύθος. Πολλές φορές χρειάζεται να παλέψουμε ακόμη και για τα πιο απλά πράγματα.
Πραγματικά σε όλα τα συνέδρια και τις ημερίδες της διαπολιτισμικής το σχολείο αυτό παρουσιάζεται ως πρότυπο εφαρμογής της διαπολιτισμικής πρακτικής.
Προσπαθώ να καταλάβω ποιο νόμο συγκεκριμένα παραβίασε το σχολείο και άκρη δεν βγάζω. Διαφωτίστε με παρακαλώ.
Και κάτι ακόμη το συγκρότημα της Γκράβας το έχετε δει ποτέ; Μιλάμε για χιλιάδες παιδιά σε ένα χώρο φυλακών. Η χαρά του σχολικού εκφοβισμού και της παιδικής και νεανικής παραβατικότητας. Γιατί όταν οι εκπαιδευτικοί ξεφεύγουν από τα καθημερινά και παίρνουν την ευθύνη για τη βελτίωση της ποιότητα της εκπαίδευσης και της ζωής στην κοινότητά τους είναι κατακριτέοι;
Τι λέγαμε στο περιστατικό του ΟΑΕΔ; Από πουθενά δεν πιανόμαστε.
apri τα αναλυτικά προγράμματα και η διδασκαλία της Τουρικικής (άκουσον άκουσον) στα μειονοτικά σχολεία της Θράκης γίνεται με τα βιβλία της Τουρκίας, λες και είναι Τούρκοι οι άνθρωποι αυτοί, με τις ευλογίες τους ελληνικού κράτους. Επιπλέον η αγαστή συνεργασία σχολείων και υπουργείου είναι αστικό μύθος. Πολλές φορές χρειάζεται να παλέψουμε ακόμη και για τα πιο απλά πράγματα.
Δεν είπες κάτι τέτοιο, αλλά δεν υπάρχουν και "η φύση απεχθάνεται το κενό" κατά τη γνωστή λατινική ρήση. ;)
Τι σχέση έχει αυτό που γράφω για τη Γερμανία με αυτό που μου γράφεις.Σου αρέσει απλά η κόντρα?Αυτό ειναι το ζητούμενο?Είπα εγώ ότι δεν πρέπει να υπάρχουν τάξεις υποδοχής κ να μη διδάσκονται τη γλώσσα τους?Είπα να τους το απαγορεύσουμε?......
Είναι πολύ πιθανό να είναι έτσι τα πράγματα. Το θέμα αυτό έχει ξεκινήσει από τις κρίσεις των διευθυντών και το παρακολουθώ από τότε. Ίσως να μην έχω ολοκληρωμένη πληροφόρηση, αλλά φαίνεται λίγο μυστήριο ζητήμα.
Δεν ξέρω αλλά έχω την αίσθηση ότι σ' αυτήν την ιστορία έχουν ειπωθεί μισές αλήθειες από όλους τους εμπλεκομένους.
Λυπηθηκα για ορισμενα καυστικα και αναχρονιστικα(στην καλυτερη περιπτωση) σχολια μελων του forum.
Η ποινική δίωξη της Σ. Πρωτονοταρίου είναι σίγουρα ένα σοβαρό θέμα, όπως και να το δει κανείς. Δυστυχώς, όμως κατά τη γνώμη μου αντιμετωπίζεται με μια απαράδεκτη επιπολαιότητα από τους περισσότερους.
Τι εννοώ; Ότι είναι μια υπόθεση, για την οποία ελάχιστοι γνωρίζουν με ακρίβεια τι ακριβώς συνέβαινε στο συγκεκριμένο σχολείο. Ό,τι γνωρίζουμε, το έχουμε μάθει έμμεσα από όσους έχουν σταθεί στο πλευρό της καθηγήτριας (και αναφέρουν μόνο τη θετική εικόνα) ή από τον αντίδικο δάσκαλο (που αναφέρει μόνο την αρνητική πλευρά). Προσωπικά, δεν θα βιαζόμουν να πάρω τόσο σαφή θέση υπέρ ή εναντίον της, τη στιγμή που δεν έχω όλα τα στοιχεία μπροστά μου και δεν ξέρω τι ευσταθεί και τι όχι. Το θεωρώ εξαιρετικά επιπόλαιο και άδικο και για τους δύο αντιδίκους να κρίνονται βιαστικά και ατεκμηρίωτα. Αυτή είναι η λογική του λιντσαρίσματος.
Σ' αυτήν την ιστορία υπάρχουν πολλά σημεία τα οποία παραβλέπει η μια ή η άλλη πλευρά. Από τη μια, η πρόθεσή της καθηγήτριας να εντάξει τα αλλοδαπά παιδιά στο εκπαιδευτικό σύστημα είναι αξιέπαινη και σε καμιά περίπτωση δεν θα έπρεπε να στιγματιστεί, ακόμα κι αν έχουν διαπραχθεί μικρά ή μεγάλα λάθη στην πορεία. Από την άλλη, υπάρχουν συγκεκριμένες κατηγορίες που θα έπρεπε να ελεγχθούν κατά πόσο είναι αξιόπιστες. Το ότι δεν ενημέρωσε το Υπουργείο για την παραχώρηση των αιθουσών ίσως είναι το ελάχιστο. Η πιο σοβαρή καταγγελία που έχω διαβάσει μέχρι στιγμής είναι ότι χρησιμοποιήθηκε εκπαιδευτικό υλικό το οποίο ποτέ δεν αξιολογήθηκε (λέγεται λ.χ ότι βρέθηκαν πάνω από 200 -και όχι καμιά δεκαριά- αλβανικά αναγνωστικά με προπαγάνδα υπέρ των Τσάμηδων) και ότι στην προσπάθεια να μη θίγονται οι μαθητές κατά τις εθνικές εορτές αποσιώπησε επιβαρυντικά στοιχεία για τη δράση των χωρών που συμμετείχαν στους πολέμους. Όσο καλή και να είναι η πρόθεση, αυτό συνιστά αλλοίωση της ιστορίας και είναι σοβαρό. Επομένως, πρέπει να ελεγχθεί κατά πόσο ισχύει ή κατά πόσο έχει γίνει κάποια παρεξήγηση ή ακόμη και συκοφαντία εναντίον της.
Ναι όμως αυτό που "λέγεται" για τα 200 αλβανικά αναγνωστικά κατά πόσο είναι εξακριβωμένο; Νομίζω ότι οι περισσότεροι γνωρίζουμε την υπερβολή που χρησιμοποιούν στις επιθέσεις τους ακραία συντηρητικά στοιχεία. Κατά πόσο ισχύει λοιπόν αυτό; Και η αποσιώπηση κάποιων στοιχείων της ιστορίας γιατί να θεωρείται κάτι αρνητικό; Τουλάχιστον για της παιδικές ηλικίες; Η ιστορία κάθε χώρας πάντα γράφεται εθνοκεντρικά, και συχνά θεωρείται δεδομένη χωρίς να ελεγχθεί. Και υποτίθεται ότι το να γραφεί μια ιστορία δια-εθνική, βασισμένη σε πραγματικότητες και όχι μύθους είναι σκοπός της εκπαίδευσης.
Προσωπικά την ιστορία της Πρωτονοταρίου την έχω παρακολουθήσει από την αρχή της, όταν ακόμα η πρωτοβουλία της δεν είχε ακυρωθεί και επαινούνταν από τα ΜΜΕ, παρακολούθησα συνεντεύξεις της, και ελπίζω να μπορέσει να ξαναδουλέψει!
Τώρα, όσον αφορά την αποσιώπηση των αρνητικών στοιχείων της ιστορίας, είμαι κάθετα αντίθετη. Δεν πιστεύω ότι η ομαλή ένταξη των αλλοδαπών σε μια κοινωνία πρέπει να στηρίζεται σε ψέματα και μισές αλήθειες. Το να αποσιωπάς τα αρνητικά της ιστορίας, για να είναι όλοι χαρούμενοι ή το να προσπαθείς να σβήσεις την πολιτιστική ταυτότητα του καθενός για εμένα είναι επικίνδυνο απ’ όπου κι αν προέρχεται και για όποιον σκοπό. Δεν συμφωνούσα ποτέ με τη βολική απόκρυψη των μελανών σημείων της ιστορίας, για να μη θιγεί η περιφάνεια της κυρίαρχης κοινωνικής ομάδας ή των αλλοδαπών. Και στις δυο περιπτώσεις έχουμε να κάνουμε με εθνοκεντρισμό, είτε των μεν είτε των δε. Η ιστορία είναι αλήθεια από την οποία διδασκόμαστε. Πρέπει να είμαστε έτοιμοι να δεχθούμε τη θετική και την αρνητική δράση του καθενός και ανάλογα να πορευθούμε στο μέλλον.
Για εμένα ομαλή κοινωνική ένταξη σημαίνει να μαθαίνει ο ένας να σέβεται την προσωπικότητα και την ιστορία του άλλου. Όχι να την αποσιωπά. Το να βαφτίζεις π.χ τα Χριστούγεννα Winter Festival (όπως έχει γίνει στην Αγγλία), για να μη θίγεις τους μουσουλμάνους είναι απλώς γελοίο. Το θέμα είναι ένας χριστιανός και ένας μουσουλμάνος να γνωρίζει την θετική και αρνητική πλευρά του και να σέβεται ο ένας τον άλλον. Άλλο ο σεβασμός στην ιδιαιτερότητα και άλλο η ισοπέδωση των ιδιαιτεροτήτων.
Όσο για την κ. Πρωτονοταρίου, σαφώς και θα πρέπει να ξαναδουλέψει. Αν έχει υποπέσει όμως σε κάποια σφάλματα, θα πρέπει στο μέλλον να μην τα επαναλάβει.
Επομένως θεωρώ ότι αν γίνει τουλάχιστον μια πιο "προσεκτική" διδασκαλία, θα επωφεληθούν όλοι, και Ελληνες και αλλοδαποί μαθητές. Όσα αναφέρεις για τη θέαση της ιστορίας είναι ιδανικά, εγώ προσπαθώ να προσεγγίσω το θέμα της επισφαλούς διδασκαλίας όπως γίνεται σήμερα
για κατσετε ρε παιδια ?
Και ποια ειναι αυτη που θα καταργησει το Πατερ Ημων ?
Ετσι γινεται στα ελληνικα σχολεια και ετσι πρεπει να γινεται...
μπορουν οι αλλοδαποι μαθητες να μην συμμετεχουν..
Ομως ακομη και το 100/100 να ειναι αλλοδαποι μαθητες το πατερ ημων πρεπει να λεγεται
γιατι ειμαστε σε ελληνικο σχολειο...ασχετα αν συμετεχουν εστω μονο οι καθηγητες...
Δεν μπορω πια με αυτον το υποκριτικο προοδευτισμο ...
Αυτη η κυρια αποφασισε να κανει καπετανιλικι...και μαλλον εσκεμενα να προκαλεσει ντορο..
Μην σας φανει περιεργο αν αυριο μεθαυριο την δειτε και υποψηφια σε κανενα προοδευτικο κομμα
απο αυτα που τους θρεφουν κατι τετοιους και τους αμολουν να κανουν τα πειραματα τους
στα παιδια...
Και στο κατω κατω ..το Πατερ ημων μας πειραξε? ημαρτον δηλαδη
Τι σχεση εχει δηλαδη με το αν εισαι δεξιος η ΚΚΕ ..θρησκοι υπαρχουν σε ολες τις πολιτικες γραμμες...
Εφοσον η Στελλα εχει τη γνωμοδοτηση του συνηγορου του πολιτη ο,τι και να εκανε εχει δικιο!Ώπα!Λίγα τα λόγια σου για τον κύριο Συνήγορο!Όπως λίγα τα λόγια σου και για την ΟΛΜΕ που φυσικά στηρίζει την κυρία όπως στηρίζει και τους ωρομίσθιους ζητώντας από το υπουργείο μ ί α ο λ ό κ λ η ρ η ε β δ ο μ ά δ α αναβολή των απολύσεων!Ευχαριστούμε ΟΛΜΕ!Ευχαριστούμε κύριε Συνήγορε!
Έχεις δίκιο, και ο λόγος για τον οποίο υποστήριξα την πιο "ήπια" διδασκαλία στις μικρές τάξεις είναι γιατί τα παιδιά τότε είναι πολύ πιο ευαίσθητα στα ερεθίσματα που δέχονται, με αποτέλεσμα να διαμορφώνουν στερεότυπα και εθνικιστικές απόψεις. Φυσικά θεωρώ ότι πρέπει να διδάσκονται τα αρνητικά, αλλά όλα τα αρνητικά. Συμπεριλαμβανομένων και των αρνητικών της ελληνικής ιστορίας και που προκαλέσαμε και εμείς. Αυτά που τώρα τα αρνούνται πεισματικά κύκλοι ιστορικών, Μ.Μ.Ε. και πολιτικών, με αποτέλεσμα απλά να μυθοποιούνται, να παρανοούνται, και να μη μαθαίνουμε τα πραγματικά δεδομένα. Ως παράδειγμα τώρα μου έρχεται κάτι που είχα διαβάσει παλιά στο "Νούμερο 31328" του
Αγαπητή bobo1, ο συνήγορος του πολίτη ΔΕΝ είναι παννάκια, κατ' αρχάς ΔΕΝ είναι δικαστήριο!!!
Οι δε παρεμβάσεις του συχνά έχουν να κάνουν με την προσωπική αντίληψη που έχει ο ίδιος ο Συνήγορος ή ο αρμόδιος κάθε φορά βοηθός του, ανεξαρτήτως της ουσίας της υπόθεσης.
Θέλω να πω δηλαδή το ότι ο βοηθός συνήγορος του Πολίτη είναι με το μέρος της εν λόγω κυρίας, αυτό από μόνο του τα λέει όλα...
Ειλικρινά, νομίζω ότι δεν υπάρχει κάποιος που να γνωρίζει καλύτερα τους νόμους από το συνήγορο του πολίτη, ούτε περισσότερο αρμόδιος για να παρεμβαίνει σε οποιαδήποτε μορφή καταπάτησης δικαιωμάτων. Τώρα για την "παρερμηνεία" των Ευρωπαϊκών αποφάσεων, καλύτερα να μιλάμε με αποδείξεις. Όποιος το ισχυρίζεται ας παραθέσει έγκυρα τις αποφάσεις, και τα όσα αποφάνθηκε ο συνήγορος "προσαρμόζοντάς" τις στις απόψεις των αρμοδίων του συνηγόρου, για να βγάλουμε τα συμπεράσματά μας. Αλλιώς είναι μόνο "λάσπη στον ανεμιστήρα"...Παλια δουλευε ενας φιλος μου εκπαιδευτικος ΠΕ04 στον συνηγορο του πολιτη για 2 χρονια,ειχε θεση πολυ υπευθυνη εκει.
Δεν είναι σχετικό με το θέμα να δώσω όλες τις λεπτομέρειες για την προβληματική αυτή ανεξάρτητη Αρχή, που συμπεριφέρεται μάλλον σαν Συνιστώσα του ΣΥΡΙΖΑ και όχι σαν επίσημη του κράτους αρχή.Eμεινα τωρα με αυτο που ειπες!
Έχουν γίνει αρκετές αναφορές, όλα είναι δημόσια και διαθέσιμα και στο διαδίκτυο για αυτό που λέω, με το ΜτΘ.
Ειλικρινά, νομίζω ότι δεν υπάρχει κάποιος που να γνωρίζει καλύτερα τους νόμους από το συνήγορο του πολίτη, ούτε περισσότερο αρμόδιος για να παρεμβαίνει σε οποιαδήποτε μορφή καταπάτησης δικαιωμάτων. Τώρα για την "παρερμηνεία" των Ευρωπαϊκών αποφάσεων, καλύτερα να μιλάμε με αποδείξεις. Όποιος το ισχυρίζεται ας παραθέσει έγκυρα τις αποφάσεις, και τα όσα αποφάνθηκε ο συνήγορος "προσαρμόζοντάς" τις στις απόψεις των αρμοδίων του συνηγόρου, για να βγάλουμε τα συμπεράσματά μας. Αλλιώς είναι μόνο "λάσπη στον ανεμιστήρα"...
Όπως έχουν το δικαίωμα να μαθαίνουν τη γλώσσα τους,έτσι θα έπρεπε να ακούγονται και οι διαφορετικές προσευχές.
Τώρα για την προσευχή, δεν πιστεύω ότι η θρησκεία, ως στοιχείο της πολιτισμικής ταυτότητας ενός λαού θα έπρεπε να έχει θέση μέσα στο σχολείο. Υπάρχουν χώροι λατρείας, όπου μπορεί ο καθένας, αν θέλει, να ασκήσει το θρησκευτικό του δικαίωμα. Δε θα πρέπει όμως να "ασκείται" και να επιβάλλεται σε κανέναν με το ζόρι.
Δε θα πρέπει όμως να "ασκείται" και να επιβάλλεται σε κανέναν με το ζόρι.
για κατσετε ρε παιδια ?Συμφωνώ, διότι πιστεύω πως ο καθηγητής που δουλεύει σε οποιονδήποτε εργοδότη οφείλει να ακολουθεί το πρόγραμμα που υπάρχει. Τα δήθεν επαναστατικά (σιγά την επανάσταση να κοπεί η προσευχή, αυτό θα βελτιώσει το μάθημα ή τις γνώσεις των μαθητών;) νομίζω πρέπει να τα κάνουμε εκεί που μας παίρνει, δηλαδή στο σπίτι μας όταν κάνουμε ιδιαίτερα, ή όταν ανοίξουμε δικό μας φροντιστήριο. Η χώρα έχει επίσημο θρήσκευμα, πώς να το κάνουμε τώρα. Άλλο αν δεν έπρεπε να έχει κι αν ήταν λάθος να λέγεται η προσευχή εξ αρχής. Πολλή φασαρία για το τίποτα δηλαδή.
Και ποια ειναι αυτη που θα καταργησει το Πατερ Ημων ?
Ετσι γινεται στα ελληνικα σχολεια και ετσι πρεπει να γινεται...
μπορουν οι αλλοδαποι μαθητες να μην συμμετεχουν..
Ομως ακομη και το 100/100 να ειναι αλλοδαποι μαθητες το πατερ ημων πρεπει να λεγεται
γιατι ειμαστε σε ελληνικο σχολειο...ασχετα αν συμετεχουν εστω μονο οι καθηγητες...
Δεν μπορω πια με αυτον το υποκριτικο προοδευτισμο ...
Αυτη η κυρια αποφασισε να κανει καπετανιλικι...και μαλλον εσκεμενα να προκαλεσει ντορο..
Μην σας φανει περιεργο αν αυριο μεθαυριο την δειτε και υποψηφια σε κανενα προοδευτικο κομμα
απο αυτα που τους θρεφουν κατι τετοιους και τους αμολουν να κανουν τα πειραματα τους
στα παιδια...
Και στο κατω κατω ..το Πατερ ημων μας πειραξε? ημαρτον δηλαδη
Τι σχεση εχει δηλαδη με το αν εισαι δεξιος η ΚΚΕ ..θρησκοι υπαρχουν σε ολες τις πολιτικες γραμμες...
Σε περίπτωση που υπάρχει πρόβλημα ανάγνωσης ή κατανόησης αυτό που είπα είναι ότι από τα στοιχεία πολιτισμικής ταυτότητας η θρησκεία δε μπορεί να επιβάλλεται από το σχολείο. Μάλλον έπρεπε να διευκρινίσω το για πολλούς αυτονόητο, ότι τα υπόλοιπα έχουν φυσικό χώρο το σχολείο.
Καθόλου 2 μέτρα και 2 σταθμά. Υπάρχουν πολλά πράγματα που δεν πρέπει να επιβάλλονται με το ζόρι. 2 απ' αυτά, αν και τελείως άσχετα μεταξύ τους, είναι ο καπνός στα μούτρα αυτών που δεν τον γουστάρουν, και τα ζητήματα προσωπικών δεδομένων και δικαιωμάτων, όπως η θρησκεία.
Αν θέλεις να συνεχίσουμε το ζήτημα του καπνίσματος υπάρχει ξεχωριστό topic, αν και η happiness μας άφησε ένα μήνυμα χτες, και εγώ δεν ξέρω τι έχω να συζητήσω με όποιους νομίζουν ότι οφείλουν να "επιβάλουν" την ελαφρότητά τους σε κάθε ζήτημα
Το ότι μειώθηκε το ποσοστό των Ελλήνων μαθητών μπορεί να έχει να κάνει απλά με ένα κυρίαρχο στοιχείο της ελληνικής κοινωνίας, την ξενοφοβία και την έλλειψη ανοχής της ετερότητας.
Το ότι μειώθηκε το ποσοστό των Ελλήνων μαθητών μπορεί να έχει να κάνει απλά με ένα κυρίαρχο στοιχείο της ελληνικής κοινωνίας, την ξενοφοβία και την έλλειψη ανοχής της ετερότητας.
Μα γι' αυτό λέω ότι πιστεύω πως κάπου έγινε κάποιο λάθος. Υποτίθεται ότι στα πλαίσια της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης θα έπρεπε να προσπαθήσει να καταπολεμήσει την ξενοφοβία και την έλλειψη ανοχής. Θα έπρεπε να τους κάνει όλους να νιώθουν αποδεκτοί. Αν ενέταξε τους αλλοδαπούς, αλλά απένταξε τους Έλληνες, τότε το πρόγραμμα δεν ήταν τόσο επιτυχημένο.
Δεν ξέρω τι πραγματικά έκανε σ' αυτό το σχολείο. Διαβάζω σκόρπιες πληροφορίες από εδώ και από εκεί (δικές της, της ΟΛΜΕ, του νέου διευθυντή κλπ) και κάνω κάποιες εικασίες, όπως όλοι μας εδώ μέσα. Απλώς η εντύπωση (όχι το βέβαιο συμπέρασμα) που μου δημιουργείται με βάση αυτές τις πληροφορίες είναι ότι η συγκεκριμένη εκπαιδευτικός προσπάθησε με διάφορους τρόπους να προσεγγίσει τους μετανάστες, αλλά θεώρησε δεδομένους τους Έλληνες. Δεν έδειξε και σ' αυτούς ότι ενδιαφέρεται εξίσου για την ταυτότητά τους ή τουλάχιστον δεν κατάφερε να τους κάνει να νιώσουν ότι ενδιαφέρεται. Ένιωσαν σαν να ήταν ξένοι.
Για την προσευχή δεν θα είχα αντίρρηση (άλλωστε το ποίημα του Ρίτσου σαν προσευχή είναι), αν ήταν μεμονωμένη περίπτωση. Μάλλον όμως εντασσόταν σε μια γενικότερη προσπάθεια στρογγυλέματος των διαφορών. Στην γιορτή της 28ης Οκτωβρίου διάβασα ότι παρουσίασε μόνο το
Το ότι μειώθηκε το ποσοστό των Ελλήνων μαθητών μπορεί να έχει να κάνει απλά με ένα κυρίαρχο στοιχείο της ελληνικής κοινωνίας, την ξενοφοβία και την έλλειψη ανοχής της ετερότητας.
Μα γι' αυτό λέω ότι πιστεύω πως κάπου έγινε κάποιο λάθος. Υποτίθεται ότι στα πλαίσια της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης θα έπρεπε να προσπαθήσει να καταπολεμήσει την ξενοφοβία και την έλλειψη ανοχής. Θα έπρεπε να τους κάνει όλους να νιώθουν αποδεκτοί. Αν ενέταξε τους αλλοδαπούς, αλλά απένταξε τους Έλληνες, τότε το πρόγραμμα δεν ήταν τόσο επιτυχημένο.
Δεν ξέρω τι πραγματικά έκανε σ' αυτό το σχολείο. Διαβάζω σκόρπιες πληροφορίες από εδώ και από εκεί (δικές της, της ΟΛΜΕ, του νέου διευθυντή κλπ) και κάνω κάποιες εικασίες, όπως όλοι μας εδώ μέσα. Απλώς η εντύπωση (όχι το βέβαιο συμπέρασμα) που μου δημιουργείται με βάση αυτές τις πληροφορίες είναι ότι η συγκεκριμένη εκπαιδευτικός προσπάθησε με διάφορους τρόπους να προσεγγίσει τους μετανάστες, αλλά θεώρησε δεδομένους τους Έλληνες. Δεν έδειξε και σ' αυτούς ότι ενδιαφέρεται εξίσου για την ταυτότητά τους ή τουλάχιστον δεν κατάφερε να τους κάνει να νιώσουν ότι ενδιαφέρεται. Ένιωσαν σαν να ήταν ξένοι.
Για την προσευχή δεν θα είχα αντίρρηση (άλλωστε το ποίημα του Ρίτσου σαν προσευχή είναι), αν ήταν μεμονωμένη περίπτωση. Μάλλον όμως εντασσόταν σε μια γενικότερη προσπάθεια στρογγυλέματος των διαφορών. Στην γιορτή της 28ης Οκτωβρίου διάβασα ότι παρουσίασε μόνο το
Όσον αφορά στην ιστορία, έτσι θα πρέπει κατά τη γνώμη μου να διδάσκεται η ιστορία, ουδέτερα. Είναι κακό, δηλαδή, να μάθει το παιδί ποιοι οικονομική και πολιτικοί λόγοι μας επέβαλαν να πολεμήσουμε στο β' παγκόσμιο πόλεμο εναντίον του άξονα; Ένας λαός θα πρέπει να είναι υπερήφανος για τα έργα της ειρήνης και όχι του πολέμου.
Τέλος, δυστυχώς, η περίφημη "ελληνική ταυτότητα" και το "ελληνικό μεγαλείο" κινδυνεύουν από εμάς τους Έλληνες και την άγνοια που μας διακατέχει και όχι από τους αλλοδαπούς μαθητές που θέλουν να μάθουν τη γλώσσα και τον πολιτισμό μας. Όπως είπε ο Ισοκράτης "Έλλην εστί όστις ελληνικής παιδείας μετέχει".
Προσωπικα πρωτα θα εβαζα ψυχολογο να εξετασει την Στελλα και μετα θα εβλεπα σε τί ακριβως πειραματιστηκε και με ποιο σκεπτικο
Αρκει ο κουκος να ηταν οk απο ψυχολογο
1) Η αποσιώπηση γεγονότων δεν συνιστά αμερόληπτη παρουσίαση γεγονότων, αλλά μεροληπτική. Εγώ δεν είπα κάτι τέτοιο. Μίλησα για αμερόληπτη παρουσίαση των γεγονότων. Π.χ να μιλήσεις για το ρόλο των Τσάμηδων στ' Αλβανόπουλα, αλλά και για τη σχέση των Ελλήνων ανταρτών μαζί τους στα Ελληνόπουλα ;)
2) Τα ιστορικά γεγονότα δεν έχουν αξία στη διαμόρφωση της εθνικής μας συνείδησης αυτά καθ' αυτά, αλλά η σημειολογία τους. Για παράδειγμα η μάχη των Θερμοπυλών (και ας χάσαμε) έχει μεγαλύτερη αξία ως προς τη διαμόρφωση της εθνικής μας ταυτότητας από τη ναυμαχία της Σαλαμίνας.
3) Αν περνάμε τα ιστορικά γεγονότα μέσα από το φίλτρο του συμφέροντος και μαθαίνουμε στα παιδιά να δέχονται μία αλήθεια, εκκολάπτουμε το αυγό του φιδιού.
4) Ειλικρινά, όταν ένας λαός έχει τη στρεβλή εικόνα ότι η εθνική του ταυτότητα συνίσταται μόνο σε μάχες ή στα πόσο γκολ έβαλε η εθνική Ελλάδος, νομίζω ότι η απειλή βρίσκεται εσωτερικά.
1) Η αποσιώπηση γεγονότων δεν συνιστά αμερόληπτη παρουσίαση γεγονότων, αλλά μεροληπτική. Εγώ δεν είπα κάτι τέτοιο. Μίλησα για αμερόληπτη παρουσίαση των γεγονότων. Π.χ να μιλήσεις για το ρόλο των Τσάμηδων στ' Αλβανόπουλα, αλλά και για τη σχέση των Ελλήνων ανταρτών μαζί τους στα Ελληνόπουλα ;)
2) Τα ιστορικά γεγονότα δεν έχουν αξία στη διαμόρφωση της εθνικής μας συνείδησης αυτά καθ' αυτά, αλλά η σημειολογία τους. Για παράδειγμα η μάχη των Θερμοπυλών (και ας χάσαμε) έχει μεγαλύτερη αξία ως προς τη διαμόρφωση της εθνικής μας ταυτότητας από τη ναυμαχία των Θερμοπυλών.
3) Αν περνάμε τα ιστορικά γεγονότα μέσα από φίλτρο του συμφέροντος και μαθαίνουμε στα παιδιά να δέχονται μία αλήθεια, εκκολάπτουμε το αυγό του φιδιού.
4) Ειλικρινά, όταν ένας λαός έχει τη στρεβλή εικόνα ότι η εθνική του ταυτότητα συνίσταται μόνο σε μάχες ή στα πόσο γκολ έβαλε η εθνική Ελλάδος, νομίζω ότι η απειλή βρίσκεται εσωτερικά.
AntreaEirini,σύμφωνα με τον Πλάτωνα ο άθρησκος δεν έχει θέση στην πολιτεία.Επίσης το ¨Πάτερ ημών¨ενέχει θεολογικά μηνύματα που ολοκληρώνουν την κοσμοθεωρία του Έλληνα,δεν είναι ένα απλό λογοτεχνικό έργο.Μην το πάρεις αυτό ως πρόκληση,σε παρακαλώ,δες το ως ένα από τα χαρακτηριστικά που συνοδεύουν τον ελληνικό πολιτισμό.Απλά είναι τεράστιο θέμα και δυστυχώς δεν υπάρχει ο απαραίτητος χρόνος.
Ας αφησουμε τα παιδια ανεπηρεαστα ...πηγες πια υπαρχουν αφθονες
Ας διδασκουμε αυτα που μας λενε και τελος.
ρε παιδιαΗ διδασκαλία είναι πολιτική πράξη (με την ευρεία έννοια), διαμορφώνει πολιτική συνείδηση. Για να τον αφήσει ανεπηρέαστο η διδασκαλία ένα μαθητή πρέπει να είναι αδιάφορος. Δυστυχώς, σε μεγάλο ποσοστό το επιτυγχάνουμε οι εκπαιδευτικοί. Τις επιλογές για το τι θα διδάξουμε (ή πώς) τις κάνουν άνθρωποι. Οι άνθρωποι αυτοί δεν κάνουν τις επιλογές τυχαία! Οι άνθρωποι δεν μπορούμε να είμαστε ανεπηρέαστοι, μόνο ανοιχτόμυαλοι και ανεκτικοί στη διαφορετικότητα και την αλήθεια του άλλου
ολοι δεξιοι και αριστεροι στα σχολεια δεν εχουμε δικαιωμα να κανουμε καπετανιλικια με το τι διδασκουμε.
Ας αφησουμε τα παιδια ανεπηρεαστα ...πηγες πια υπαρχουν αφθονες
Ας διδασκουμε αυτα που μας λενε και τελος.
Δηλαδη εγω ο δεξιος πιστευω πως η χουντα ηταν επανασταση..εχω δικαιωμα και να το διδαξω ?
Απο την αλλη εγω ο αριστερος πιστευω διαφορες αλλες ακροτητες να τις διδαξω και αυτες ?
Το ιδιο ειναι σε τελικη αναλυση...
Ας ειμαστε διακριτικοι στο τι λεμε..και να μην κανουμε πολιτικη προπαγανδα...
??? ??? ??? ???Αντε ντε κι εγω ειπα απορω ??? ???
[Μαζί με όλα τα υπόλοιπα θέματα που αγγίζει το μεταναστευτικό μήπως πρέπει να μελετηθεί σοβαρά και η εκπαίδευση των παιδιών αυτών; Και τελικά μήπως οι εκπαιδευτικοί που αναλαμβάνουν τέτοιες πρωτοβουλίες θα έπρεπε να ανταμοίβονται έστω ηθικά και όχι να διώκονται;
Ας μην στεκόμαστε στην περιπτωσιολογία συνάδελφοι, ας παραδεχτούμε ότι δεν έχουμε ως χώρα ξεκάθαρη πολιτική για την Διαπολιτισμική εκπαίδευση...!
Μία ακόμη ατυχής περίπτωση είναι και αυτή που συζητούμε.
Όσο για την ΟΛΜΕ, είναι λογικό να καταναλώνει όλες τις δυνάμεις της σε τέτοιες υποθέσεις, μιας και είναι ΑΝΙΚΑΝΗ να μιλήσει με ειλικρίνεια για τις ελλείψεις στα σχολεία, για την ανεργία των νέων πτυχιούχων από τις καθηγητικές σχολές, για την μη-αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, για την μη-επαρκή στελέχωση των απομακρυσμένων σχολείων, και για δεκάδες άλλες αντίστοιχες υποθέσεις που αφορούν την εκπαίδευση, τους εκπαιδευτικούς , τους γονείς και τα παιδιά που θα μας βρίζουν για τα χάλια που θα τους παραδώσουμε κάποτε!!!
Ritalamp η δικη μας ευθυνη ειναι στο να εφαρμοζουμε τις αποφασεις της πολιτειας, μας αρεσουν ή οχι.
δυστυχως ετσι ειναι.
ΠαράθεσηRitalamp η δικη μας ευθυνη ειναι στο να εφαρμοζουμε τις αποφασεις της πολιτειας, μας αρεσουν ή οχι.
δυστυχως ετσι ειναι.
"Τώρα αν η πολιτεία δίνει την άδεια της για εφαρμογή προγραμμάτων χωρίς να κοιτά ή χωρίς να καταλαβαίνει τι είναι αυτά τα προγράμματα....Σε αυτίο δεν φταίει η Πρωτονοτάριου και η κάθε Πρωτονοτάριου
Αύριο είναι η δίκη της Στέλλας Πρωτονοταρίου. Δε βλέπω κάποια σχετική ανακοίνωση στην αρχική σελίδα. Νομίζω ότι είναι ένα θέμα που αφορά όλη την εκπαιδευτική κοινότητα. Αύριο υπάρχει στάση εργασίας για όσους θέλουν να παραστούν στη δίκη.
Η ιστοσελίδα των δασκάλων του 132ου Δ.Σ.
http://www.132grava.net/taxonomy/term/1
Εδώ τα ψηφίσματα συμπαράστασης:
http://www.alfavita.gr/anakoinoseis/ank9_6_9_0002.php
Αθήνα 14/1/2010
Προς Τους Συλλόγους Εκπ/κών Π.Ε.
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
με αφορμή τη δίκη της Δ/ντριας του 132ου Δημ. Σχολείου Αθήνας
Στις 22 Ιανουαρίου 2010, στο Μονομελές Πρωτοδικείο της Αθήνας, δικάζεται η πρώην Δ/ντρια του 132ου Δημοτικού Σχολείου της Αθήνας, Στέλλα Πρωτονοταρίου καθώς και η συνάδελφος που μετείχε στη διδασκαλία της μητρικής γλώσσας των μαθητών που προέρχονται από άλλες χώρες.
Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. εκφράζει την αλληλεγγύη του στις διωκόμενες συναδέλφους και καλεί τους εκπαιδευτικούς του Λεκανοπεδίου σε συγκέντρωση που θα πραγματοποιηθεί στις 22 Ιανουαρίου 2010, ημέρα της δίκης, και ώρα 11:00 π.μ. στο Α' Μονομελές Πλημμελειοδικείου Αθηνών (πρώην Σχ. Ευελπίδων). Για το λόγο αυτό κηρύσσει δίωρη διευκολυντική στάση εργασίας (στο διδακτικό ωράριο του καθενός) για τους εκπαιδευτικούς του Λεκανοπεδίου και 24ωρη απεργιακή κινητοποίηση για τους συναδέλφους του 132ου Δημ. Σχολείο Αθηνών.
Από τη Δ.Ο.Ε.
Κάλεσμα δασκάλων από το 132ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών
Ενώ η αρμονική συνύπαρξη στο σχολείο παιδιών Ελλήνων και μεταναστών αποτελεί ισχυρό ζητούμενο της ελληνικής κοινωνίας και πρόσταγμα της ελληνικής πολιτείας, στο Α' Μονομελές Πλημμελειοδικείο Αθηνών δικάζεται στις 22 Ιανουαρίου 2010 η Στέλλα Πρωτονοταρίου, πρώην διευθύντρια του 132ου Δημοτικού Σχολείου Αθηνών, με την κατηγορία ότι παραχώρησε τους χώρους του σχολείου για τη διδασκαλία της μητρικής γλώσσας των αλλόγλωσσων μαθητών. Μαζί της δικάζεται και η δασκάλα η οποία δίδαξε τη μητρική γλώσσα στους μαθητές του σχολείου. Μάρτυρας κατηγορίας ο νυν διευθυντής του 132ου Δημοτικού Σχολείου κ. Γιουτλάκης.
Εμείς, οι εκπαιδευτικοί του σχολείου, οι οποίοι συναποφασίσαμε με την πρώην διευθύντρια τις εκπαιδευτικές παρεμβάσεις που εφαρμόστηκαν στο 132ο Δημοτικό Σχολείο, καλούμε όλους και όλες εσάς που αγωνιζόσαστε καθημερινά για μια καλύτερη εκπαίδευση, να παρευρεθείτε την ημέρα της δίκης στο δικαστήριο για να βεβαιώσουμε με την παρουσία μας όχι μόνο την αμέριστη συμπαράστασή μας στην Στέλλα Πρωτονοταρίου αλλά και την πρόθεσή μας να αγωνιστούμε για έναν δικαιότερο κόσμο και ένα σχολείο που θα περιλαμβάνει ισότιμα όλους τους μαθητές και μαθήτριες μας.
Αξίζει να σημειωθεί ότι με δεύτερη αναφορά του ίδιου προσώπου έχει σχηματιστεί δικογραφία και διεξάγεται προκαταρκτική εξέταση από την αστυνομία σε βάρος της Στέλλας Πρωτονοταρίου για δήθεν παράβαση καθήκοντος, επειδή μαζί μας εφάρμοσε προγράμματα διδασκαλίας της αλβανικής μητρικής γλώσσας και μαθήματα ελληνικών στους μετανάστες γονείς.
Δάσκαλοι που εργάστηκαν και εργάζονται στο 132ο Δημοτικό Σχολείο
Κορρέ Χρυσή Μακρυγιάννης Γεώργιος
Μάστορα Πολυξένη Παπαδοπούλου Ευρώπη
Λυκουρέντζος, τότε υφυπουργός παιδείας (το αναφέρει στο παραπάνω video που παρατέθηκε)
"...δεν είναι δυνατόν, λοιπόν, να μείνει η τύχη της εκπαιδευτικής διαδικασίας στην πρωτοβουλία και στην αυθαίρετη σκέψη ή επιλογή του οποιοδήποτε εκπαιδευτικού" ...............
Ε, βέβαια, από που κι ως που.. όλοι οι παιδαγωγοί και ερευνητές της διδακτικής, της ψυχολογίας και του management της εκπαίδευσης να έχουν δίκιο.. και οι ελληνικοί νόμοι άδικο!!
Αφήστε ρε παλικαράκια τις ιστορίες περί "εκπαιδευτικών παρεμβάσεων" και κουραφέξαλα. Όλοι ξέρουμε τι έγινε εκεί πέρα και αφήστε τις φανφάρες και τις αμπελοφιλοσοφίες.
Σε σχέση με την παραπάνω αναφορά στην ευθύνη για την υλοποίηση ή όχι των αποφάσεων της πολιτείας ,νομίζω ότι έχει προβλεφθεί και η μη ανάρτηση θρησκευτικών συμβόλων στα σχολεία,αλλά για περάστε να δείτε αν έχει υλοποιηθεί ή όχι.Αν υπάρξουν διαμαρτυρίες και διώξεις γι' αυτό θα τις υπερασπιστούμε; Ρωτάω απλώς.
Το προβλημα ειναι υπαρκτο!
Το κρυβουμε κατω απο το χαλι η το αντιμετωπιζουμε;
Selanik, από τη στιγμή που υπάρχει κατήγορος και κατηγορούμενη, υπάρχουν δυο πλευρές και το σωστό και δημοκρατικό είναι να εξετάζουμε και τις δυο και όχι να ακούμε αβασάνιστα και προκατειλημμένα μόνο τον έναν. Επομένως, το ότι κυκλοφορούν διάφορες απόψεις δεν με υποψιάζει. Ίσα ίσα το βρίσκω ενθαρρυντικό, γιατί διαφορετικά θα μιλούσαμε για φίμωση κάποιας πλευράς.
Εγώ δεν μπορώ να αποφανθώ ποιος έλεγε την πάσα αλήθεια ή ποιος έχει δίκιο και ούτε βιάζομαι να πάρω το μέρος κανενός. Αυτό σημαίνει ότι ούτε αποδέχομαι απαραίτητα όλες τις κατηγορίες που εκτοξεύθηκαν αλλά ούτε και όλες τις απαντήσεις που δόθηκαν σ' αυτές. Θεωρώ μάλιστα ότι η αμέριστη στήριξη που έσπευσαν να προσφέρουν συγκεκριμένοι κομματικοί φορείς και στις δυο πλευρές δεν βοήθησε διελευκαίνοντας την υπόθεση, αλλά όξυνε τα πνεύματα ανάγοντας την όλη ιστορία σε μια διαμάχη προοδευτικών-συντηρητικών.
Σημειώνω δε ότι ένα πρόγραμμα για να τρέξει πρέπει κάποιος να το αναλάβει!!