Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση

Διάφορα θέματα για την εκπαίδευση => Διάφορα Εκπαιδευτικά θέματα => Μήνυμα ξεκίνησε από: k_k στις Μαρτίου 01, 2008, 04:22:35 pm

Τίτλος: Οι μισοί μαθητές τον Σεπτεμβριο .
Αποστολή από: k_k στις Μαρτίου 01, 2008, 04:22:35 pm
Προβληματιζομαι γιατι στα τμήματα που κάνω μάθημα , οι μισοί μαθητές της τάξης , ενω κοντευει να τελειώσει η χρονιά , εχουν παραμείνει ακόμη τουρίστες .
Τίτλος: Απ: Οι μισοί μαθητές τον Σεπτεμβριο .
Αποστολή από: leti77 στις Μαρτίου 01, 2008, 04:43:12 pm
Οπως λες οι μισοι μαθητες στα μαθηματικα ειναι τουριστες.Μηπως ομως ειναι γενικο το κακο?Ειδικα τα μαθηματικα ειναι πολυ βασικο μαθημα και μου κανει εντυπωση που οι μαθητες ειναι τοσο αδιαφοροι...Μηπως οι συγκεκριμενοι ειναι τουριστες γενικα??Γιατι αν αδιαφορουν για τα μαθηματικα τοτε φανταζομαι τι γινεται στα αλλα μαθηματα...Με τους συναδελφους αλλων μαθηματων το συζητησες το θεμα αυτο??
Τίτλος: Απ: Οι μισοί μαθητές τον Σεπτεμβριο .
Αποστολή από: elranna στις Μαρτίου 01, 2008, 05:00:08 pm
Πριν από 2-3 μέρες, ένοιωσα τρομερές τύψεις, γιατί έδωσα μια ωριαία σε ένα παιδί, που όπως μου είπε μετά κινδυνεύει να μείνει από απουσίες... Μιλώντας με συναδέλφους γι'αυτό, συνειδητοποίησα κάτι: Πάντα νιώθουμε τύψεις για ότι πάει στραβά με τα παιδιά, είτε αφορά το γνωστικό είτε είναι ζήτημα συμπεριφοράς. Και επειδή σε τέτοιες περιπτώσεις καταφεύγω στη συνάδελφο- μαμά μου, μου έδωσε την εξής συμβουλή: Τα πρώτα 34 χρόνια είναι δύσκολα...

Δεν ξέρω πού ακριβώς είναι τα όρια των ευθυνών μας μέσα στην τάξη. Σίγουρα έχουμε μεγάλο μέρος της ευθύνης, ίσως το μεγαλύτερο, αλλά δεν νομίζω ότι θα αντέξουμε πολύ θεωρώντας τους εαυτούς μας ενόχους για ότι συμβαίνει στο σχολείο.

K_k, εγώ θα σε συμβούλευα να κάνεις το εξής:
Τίτλος: Απ: Οι μισοί μαθητές τον Σεπτεμβριο .
Αποστολή από: k_k στις Μαρτίου 01, 2008, 06:03:21 pm
Τα πρώτα 34 χρόνια είναι δύσκολα...

Μετα παίρνεις σύνταξη !  :P

K_k, εγώ θα σε συμβούλευα να κάνεις το εξής:
Τίτλος: Απ: Οι μισοί μαθητές τον Σεπτεμβριο .
Αποστολή από: geochem στις Μαρτίου 01, 2008, 06:13:06 pm
Την μεγαλύτερη ευθύνη για όλα αυτά την έχουν γονείς και καθηγητές.
Δυστυχως όλοι λέμε τι δεν κάνουν τα παιδιά....πχ  δεν διαβάζουν δεν προσέχουν δεν ασχολούνται αλλά μήπως λέω μήπως ο τρόπος προσέγγισης και διδασκαλίας τα ωθεί προς τα κει?μήπως ο καθηγητής είναι ο κύριος υπεύθυνος?κανείς καθηγητής βέβαια δεν θα το παραδεχτεί αλλά εγώ το χω διαπιστώσει ουκ ολίγες φορές
Τίτλος: Απ: Οι μισοί μαθητές τον Σεπτεμβριο .
Αποστολή από: ammy στις Μαρτίου 01, 2008, 06:22:38 pm
  Σε ποια τάξη είναι τα παιδιά;
Τίτλος: Απ: Οι μισοί μαθητές τον Σεπτεμβριο .
Αποστολή από: elranna στις Μαρτίου 01, 2008, 06:37:58 pm
Δεν νομίζω ότι κανείς μέχρι τώρα έχει πει ότι δεν φέρουν ευθύνη οι καθηγητές για όσα συμβαίνουν στο σχολείο. Το θέμα είναι όμως ότι είναι δεν ΟΛΑ όσα συμβαίνουν στο σχολείο αποκλειστικά δική μας ευθύνη. Από ένα σημείο και πέρα, ορισμένα πράγματα δεν μπορούν να διορθωθούν ΜΟΝΟ με την προσπάθεια του εκπαιδευτικού.

Τα προβλήματα συμπεριφοράς είναι αντικείμενο του σχολικού ψυχολόγου. Α, ναι, το ξέχασα, δεν έχουμε. Στην ανάγκη, έχουμε γίνει και ψυχολόγοι και κοινωνικοί λειτουργοί και ότι άλλο θέλετε μέσα στην τάξη για να καλύψουμε οργανικές ανεπάρκειες του εκπαιδευτικού μας συστήματος. Και πολύ καλά κάνουμε, εφόσον το σχολείο πρέπει να λειτουργήσει με τα ελάχιστα μέσα που διαθέτουμε. Αλλα δεν είναι λογικό να αυτομαστιγωνόμαστε κάθε φορά που δεν το πετυχαίνουμε...

Κάθε φορά που βγαίνω από την τάξη, σκέφτομαι 500 χιλιάδες τρόπους με τους οποίους θα μπορούσα να είχα κάνει το μάθημα καλύτερο. Προσπαθώ να τις εφαρμόσω στο επόμενο. Ένα βήμα τη φορά. Αλλιώς, ή θα γίνουμε εντελώς αναίσθητοι στις ανάγκες των παιδιών ή θα σαλτάρουμε...
Τίτλος: Απ: Οι μισοί μαθητές τον Σεπτεμβριο .
Αποστολή από: k_k στις Μαρτίου 01, 2008, 07:07:52 pm
  Σε ποια τάξη είναι τα παιδιά;

γυμνάσιο
Τίτλος: Απ: Οι μισοί μαθητές τον Σεπτεμβριο .
Αποστολή από: syrrahm στις Μαρτίου 01, 2008, 07:27:52 pm
Η ευθύνη σαφώς επιμερίζεται. Δεν πηγαίνει μόνο στον έναν ή στον άλλον.
Ευθύνες φέρουν και οι μαθητές. Όταν ήμουν μαθητής, γνώριζα ότι είχα μια σειρά από υποχρεώσεις άσχετα με το τι κάνουν οι άλλοι.  
Οι γονείς έχουν πάλι τις δικές τους ευθύνες.
Συμφωνώ ότι τα προβλήματα συμπεριφοράς είναι αντικείμενο του σχολικού ψυχολόγου. Αλλά, από τη στιγμή που  δεν διορίζονται σχολικοί ψυχολόγοι, από τη στιγμή που  οι γονείς δεν είναι μέσα στην σχολική τάξη , από τη στιγμή που μόνοι εμείς εν τέλει βρισκόμαστε στην τάξη  γίνεται αυτόματα δικό μας θέμα το οποιοδήποτε πρόβλημα συμπεριφοράς (κι ας μην άπτεται 100% του αντικειμένου μας) και θα πρέπει να το χειριστούμε , όπως μπορούμε καλύτερα. Αν -ο μη γένοιτο- συμβεί κάτι ανεπιθύμητο μέσα στην τάξη, η ευθύνη θα "πέσει" πάνω στον εκπαιδευτικό .
Πιστεύω ότι η μεγάλη πλειοψηφία των εκπαιδευτικών προσπαθεί για το καλύτερο. Εγώ απλώς ήθελα να αναφερθώ στη δική μας ευθύνη μιας και είμαστε εκπαιδευτικοί.


Τίτλος: Απ: Οι μισοί μαθητές τον Σεπτεμβριο .
Αποστολή από: k_k στις Μαρτίου 01, 2008, 07:28:20 pm
Προφανώς οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί έχουν ευθύνη και πρέπει να αναλάβουν το ρόλο τους . Ομως στο ρόλο του εκπαιδευτικού είναι να μάθει στα παιδιά να είναι υπεύθυνα και να αναλαμβάνουν την ευθύνη των πράξεων τους ή μη πράξεων τους . Τα παιδιά έχουν την τάση να μεταθέτουν τις ευθύνες . ''Δεν τα καταλαβαίνω .'', '' Με παρασύρουν . '', '' Και οι άλλοι κάνουν φασαρία .''  κ.ο.κ.
Ομως αυτή η νοοτροπία , δεν τους βοηθάει να πάνε μπροστά . Δικαιολογούν τον εαυτό τους και ''όλα καλά'' !
Ο καθηγητής φταίει για όλα ?

Και τι δεν έχω δοκιμάσει ! Κάποιοι είναι στον κόσμο τους !

Το θέμα είναι : Τι κάνω τώρα που η μισή τάξη μένει ?
Τίτλος: Απ: Οι μισοί μαθητές τον Σεπτεμβριο .
Αποστολή από: BOEMISSA στις Μαρτίου 01, 2008, 07:55:15 pm
[quoteΤα προβλήματα συμπεριφοράς είναι αντικείμενο του σχολικού ψυχολόγου. Α, ναι, το ξέχασα, δεν έχουμε. Στην ανάγκη, έχουμε γίνει και ψυχολόγοι και κοινωνικοί λειτουργοί και ότι άλλο θέλετε μέσα στην τάξη για να καλύψουμε οργανικές ανεπάρκειες του εκπαιδευτικού μας συστήματος. Και πολύ καλά κάνουμε, εφόσον το σχολείο πρέπει να λειτουργήσει με τα ελάχιστα μέσα που διαθέτουμε. Αλλα δεν είναι λογικό να αυτομαστιγωνόμαστε κάθε φορά που δεν το πετυχαίνουμε...

Κάθε φορά που βγαίνω από την τάξη, σκέφτομαι 500 χιλιάδες τρόπους με τους οποίους θα μπορούσα να είχα κάνει το μάθημα καλύτερο. Προσπαθώ να τις εφαρμόσω στο επόμενο. Ένα βήμα τη φορά. Αλλιώς, ή θα γίνουμε εντελώς αναίσθητοι στις ανάγκες των παιδιών ή θα σαλτάρουμε][/quote]

Κάπως έτσι και χειρότερα αισθάνομαι και εγώ στο σχολείο που βρίσκομαι. Πολλά προβλήματα συμπεριφοράς, οικογένειες προβληματικές, μαθησιακές δυσκολίες, μεγάλη επιθετικότητα και μια νοοτροπία των ντόπιων εκπαιδευτικών απαράδεκτη.Ό ίδιος ο διευθυντής βρίζει τα παιδιά, επιβάλλεται με το φόβο και αγνοεί τα σοβαρά προβλήματα των παιδιών. Και εμέις καλούμαστε να το παίξουμε ψυχολόγοι, χωροφύλακες  μες στην τάξη, να γράφουμε στο ποινολόγιο και να βγάζουμε καθημερινά με ωριαίες αποβολές μαθητές. Από την άλλη οι μαθητές αδιαφορούν, δε θέλουν να μάθουν, δεν έχουν στόχους και πρότυπα. και πώς να έχουν, αφού έχουν ισοπεδωθεί τα πάντα; Όταν βλέπουν τους ίδιους τους γονείς τους να έχουν ξεπουληθεί, την ίδια την κοινωνία να ευνοεί τους άχρηστους και να χαντακώνει καθέναν που θέλει να ξεχωρίσει, να προχωρήσει με έναν πιο έντιμο τρόπο; Όχι δεν είναι αυτό το σχολείο που ονειρευόμαστε, και το πιο ανησυχητικό είναι ότι, ενώ είμαστε πολλοί πλέον οι νέοι εκπαιδευτικοί στα σχολεία, φοβόμαστε να τολμήσουμε το διαφορετικό, να αντισταθούμε στο κατεστημένο. Έχει το κόστος της αυτή η αντίσταση, το εισπράττω καθημερινά στο δικό μου σχολείο. Δυστυχώς είμαι μόνη μου, πρέπει να ενωθούμε και να πάψουμε να φοβόμαστε.
Τίτλος: Απ: Οι μισοί μαθητές τον Σεπτεμβριο .
Αποστολή από: ammy στις Μαρτίου 01, 2008, 08:23:40 pm
  Εκπλήσσομαι που ήδη σε τόσο μικρή ηλικία είναι τόσο αδιάφορα. Όχι ότι δε μου έχει συμβεί αλλά όχι τόσοι μαθητές σε ένα τμήμα. Νομίζω όμως ότι είναι συλλογική η ευθύνη και ιδίως του συλλόγου των καθηγητών. Αυτά τα παιδάκια δεν έγιναν έτσι εν μία νυκτί. Προφανώς έδειχναν ανάλογη στάση σε προγούμενες τάξεις και σε άλλους συναδέλφους αλλά το πρόβλημα δεν αντιμετωπίστηκε. Δυστυχώς ο σύλλογος δεν είναι συχνά ενωμένος και δεν τηρεί ενιαία στάση με αποτέλεσμα τα παιδιά να εκμεταλλεύονται την κατάσταση και να αδιαφορούν. Ξέρουν ότι δε θα έχει ίσως συνέπειες η συμπεριφορά τους, όπως δεν είχε σε προηγούμενες περιπτώσεις. Τι βαθμό είχαν σε προηγούμενα χρόνια;
Τίτλος: Απ: Οι μισοί μαθητές τον Σεπτεμβριο .
Αποστολή από: geochem στις Μαρτίου 01, 2008, 08:55:55 pm
Ο βαθμός σας απασχολεί.Έχω φρικάρει με αυτά που ακούω.Υποτίθεται ότι είστε νέοι άνθρωποι,νέοι εκπαιδευτικοί και μιλάτε όπως μιλούσαν οι δικοί μου καθηγητές την δεκαετία 80-90.
Καλά τίποτα δεν άλλαξε? ή μήπως νομίζετε ότι όλα υτά δεν γινόντουσαν πάντα.
Σε κολλέγια πήγατε σχολείο εσείς? Απίστευτα συντηρητικός και αναχρονιστικός ο λόγος σας
Τίτλος: Απ: Οι μισοί μαθητές τον Σεπτεμβριο .
Αποστολή από: k_k στις Μαρτίου 01, 2008, 08:59:43 pm
Ο βαθμός σας απασχολεί.Έχω φρικάρει με αυτά που ακούω.Υποτίθεται ότι είστε νέοι άνθρωποι,νέοι εκπαιδευτικοί και μιλάτε όπως μιλούσαν οι δικοί μου καθηγητές την δεκαετία 80-90.
Καλά τίποτα δεν άλλαξε? ή μήπως νομίζετε ότι όλα υτά δεν γινόντουσαν πάντα.
Σε κολλέγια πήγατε σχολείο εσείς? Απίστευτα συντηρητικός και αναχρονιστικός ο λόγος σας


Είσαι συνάδελφος ? Θα ήθελα να ακούσω την άποψη σου και την θέση σου και οχι μόνο τις κατηγορίες σου .
Τίτλος: Απ: Οι μισοί μαθητές τον Σεπτεμβριο .
Αποστολή από: geochem στις Μαρτίου 01, 2008, 09:10:58 pm
Μου κάνει εντύπωση ότι τέλος της σχολικής χρονιάς διαπιστώνεις κάτι που φαίνεται από τον πρώτο μήνα.Για να μην θεωρηθεί ότι υπεκφεύγω απασχολούμαι στην ιδιωτική εκπαίδευση εδώ και πολλά χρόνια.
Μίλησες με άλλους καθηγητές αντίστοιχων μαθημάτων?Φυσικό ή Χημικό? Με άλλους γενικά συναδέλφους?
Με τα παιδιά?τους γονείς τους? Γιατί δεν δικαιολογείται η μισή τάξη να είναι τουρίστες.μπορεί πολυ εύκολα να γυρίσει εναντίον σου.
Το να αφήσεις τη μισή τάξη δεν λέει κάτι.Αυτή είναι η τάξη σου.Δεν είναι δυνατόν το αποτέλεσμα της δουλειάς σου να είναι οι μισοι μετανεξεταστέοι.
Αυτή είναι η γνώμη μου.Μαγική συνταγή δεν υπάρχει.Προβληματισμός ναι, καθώς και συζήτηση με συναδέλφους,διευθυντη,γονείς, παιδιά.
Αυτά για αρχή
Τίτλος: Απ: Οι μισοί μαθητές τον Σεπτεμβριο .
Αποστολή από: k_k στις Μαρτίου 01, 2008, 09:24:07 pm
Μου κάνει εντύπωση ότι τέλος της σχολικής χρονιάς διαπιστώνεις κάτι που φαίνεται από τον πρώτο μήνα.

Μέχρι τώρα το πάλευα συνάδελφε . Ηλπιζα σε κάποια αλλαγή .
Τίτλος: Απ: Οι μισοί μαθητές τον Σεπτεμβριο .
Αποστολή από: MATH στις Μαρτίου 01, 2008, 09:28:44 pm
Παράθεση
Τα προβλήματα συμπεριφοράς είναι αντικείμενο του σχολικού ψυχολόγου. Α, ναι, το ξέχασα, δεν έχουμε. Στην ανάγκη, έχουμε γίνει και ψυχολόγοι και κοινωνικοί λειτουργοί και ότι άλλο θέλετε μέσα στην τάξη για να καλύψουμε οργανικές ανεπάρκειες του εκπαιδευτικού μας συστήματος. Και πολύ καλά κάνουμε, εφόσον το σχολείο πρέπει να λειτουργήσει με τα ελάχιστα μέσα που διαθέτουμε. Αλλα δεν είναι λογικό να αυτομαστιγωνόμαστε κάθε φορά που δεν το πετυχαίνουμε...

Κάθε φορά που βγαίνω από την τάξη, σκέφτομαι 500 χιλιάδες τρόπους με τους οποίους θα μπορούσα να είχα κάνει το μάθημα καλύτερο. Προσπαθώ να τις εφαρμόσω στο επόμενο. Ένα βήμα τη φορά. Αλλιώς, ή θα γίνουμε εντελώς αναίσθητοι στις ανάγκες των παιδιών ή θα σαλτάρουμε]

Κάπως έτσι και χειρότερα αισθάνομαι και εγώ στο σχολείο που βρίσκομαι. Πολλά προβλήματα συμπεριφοράς, οικογένειες προβληματικές, μαθησιακές δυσκολίες, μεγάλη επιθετικότητα και μια νοοτροπία των ντόπιων εκπαιδευτικών απαράδεκτη.Ό ίδιος ο διευθυντής βρίζει τα παιδιά, επιβάλλεται με το φόβο και αγνοεί τα σοβαρά προβλήματα των παιδιών. Και εμέις καλούμαστε να το παίξουμε ψυχολόγοι, χωροφύλακες  μες στην τάξη, να γράφουμε στο ποινολόγιο και να βγάζουμε καθημερινά με ωριαίες αποβολές μαθητές. Από την άλλη οι μαθητές αδιαφορούν, δε θέλουν να μάθουν, δεν έχουν στόχους και πρότυπα. και πώς να έχουν, αφού έχουν ισοπεδωθεί τα πάντα; Όταν βλέπουν τους ίδιους τους γονείς τους να έχουν ξεπουληθεί, την ίδια την κοινωνία να ευνοεί τους άχρηστους και να χαντακώνει καθέναν που θέλει να ξεχωρίσει, να προχωρήσει με έναν πιο έντιμο τρόπο; Όχι δεν είναι αυτό το σχολείο που ονειρευόμαστε, και το πιο ανησυχητικό είναι ότι, ενώ είμαστε πολλοί πλέον οι νέοι εκπαιδευτικοί στα σχολεία, φοβόμαστε να τολμήσουμε το διαφορετικό, να αντισταθούμε στο κατεστημένο. Έχει το κόστος της αυτή η αντίσταση, το εισπράττω καθημερινά στο δικό μου σχολείο. Δυστυχώς είμαι μόνη μου, πρέπει να ενωθούμε και να πάψουμε να φοβόμαστε.

 Συνάδελφοι ,
  επισημαίνω για πολλοστή φορά ότι '' να εκπαιδεύεις ανθρώπους είναι το δυσκολότερο πράγμα !''.
 Η δυσκολία δεν έγκειται στο ότι βάζεις τη σωματική σου δύναμη ή τη φωνή σου ή το μυαλό σου ή τις γνώσεις σου , αλλά ότι βάζεις την ψυχή σου !
  Πολλοί λαοί το κατάλαβαν αυτό και  με τεράστιες προσπάθειες έβαλαν στην παιδεία τους κάποια τάξη. Εμείς πάμε από το κακό στο χειρότερο , έτσι για να το πω απλά.Όλα απαφίενται στο δάσκαλο !
 Από την άλλη μεριά όμως κανένας δεν πιστεύει στο δάσκαλο .Ειδικά , αν ακούσει ότι μπορεί οι καθηγητές (πχ) να πάρουν καμιά αύξηση , τότε τους πιάνει υστερία και θυμούνται τις καλοκαιρινές διακοπές ή του Πάσχα ή τις λίγες ώρες που δουλεύουν κλπ. Πρόκειται για έναν σχιζοφρενικό πια λαό, έτσι τον κατάντησαν ! Και αυτή την αποστροφή που δείχνουν  για την εκπαίδευση - και για τους εκπαιδευτικούς ειδικότερα - , θα την πληρώσουν ακριβά.Μαζί τους βέβαια θα την πληρώσει όλη η πατρίδα και πιο πολύ οι νέες γενιές που θα παραλάβουν ένα υπερχρεωμένο κράτος , ένα κατεστραμένο περιβάλλον , μια εξαθλιωμένη διοίκηση και το χειρότερο ένα απαισιόδοξο μήνυμα για τον ανθρωπο και τον πολιτισμό. Λοιπόν , να μην ανοίγομαι περισσότερο στις διαπιστώσεις , αλλά να προχωρήσω στο θέμα  που έθιξε ο συνάδελφος.
   α) Ο κόσμος - και όλο το σύμπαν - εκδηλώνεται στατιστικά και πιθανοθεωρητικά! Η κατανόηση αυτής της πιθανότητας , αποτελεί και το μέτρο της επιστήμης  σε μια  ιστορική περίοδο.
   β) Σε κάθε εκπαιδευτικό θα συμβεί τουλάχιστον μια φορά στη ζωή του - εγώ λέω περισσότερες - να συναντήσει ένα τμήμα που δε θα θέλει ούτε θα μπορεί να μάθει μαθηματικά !Από αυτή τη σκοπιά μη δίνεις σημασία που ένα τμήμα δεν πάει καλά. Θα δεις ότι του χρόνου θα σου τύχει καλύτερο τμήμα στη
Τίτλος: Απ: Οι μισοί μαθητές τον Σεπτεμβριο .
Αποστολή από: geochem στις Μαρτίου 01, 2008, 09:32:46 pm
Ούτως η άλλως θα πρέπει να τους περάσεις ,είτε τώρα είτε τον Σεπτέμβριο.
Χωρίς να ξέρω ούτε σε ποιο σχολείο ,ούτε σε ποια περιοχή διδάσκεις ,εγώ θα καλούσα τους γονεις τους παρουσια και του διευθυντή του σχολείου ή  και των υπολοιπων καθηγητών και θα έδινα σε όλους μια ευκαρία φροντίζοντας τουλάχιστον να ανταποκριθουν σε γνώσεις οι οποίες είναι πρώτης και απόλυτης προτεραιότηταςπροτεραιότητας.

ΤΕΙ,ΤΕΕ (δράμα επίπεδο) και φροντιστήρια
Τίτλος: Απ: Οι μισοί μαθητές τον Σεπτεμβριο .
Αποστολή από: k_k στις Μαρτίου 02, 2008, 12:34:42 am
Να κατεβάσω το επίπεδο λές MATH ???
Αυτο που προσπαθούσα να κάνω είναι να δουλεύω σε 2 επίπεδα . Γιαυτό και τους τόνισα κάποια σημαντικά που πρέπει να τα μάθουν όλοι π.χ. το πυθαγόρειο . Αλλα ούτε το πυθαγόρειο δεν έμαθαν !!!! Ούτε καν το πρόγραμμα : Πότε έχουμε Αλγεβρα και πότε Γεωμετρία !!!
Στο τμήμα υπάρχουν και 3-4 μαθητές πάρα πολύ καλοί , που έχουν μάθει πολλά . Ευτυχώς !!!

Δεν ξέρω τι να κάνω πια ! Κάποια παιδιά είναι επιθετικά , αλλα και αυτά που δεν είναι και συζητώ μαζί τους , όλο μου υποσχονται οτι θα διαβάσουν , χωρίς να το κάνουν πράξη !

Μήπως αυτή η επιείκεια είναι που τα χαλάει . Οταν βλέπουν οτι έτσι και αλλιώς περνάνε , γιατί να προσπαθήσουν ?


Τίτλος: Απ: Οι μισοί μαθητές τον Σεπτεμβριο .
Αποστολή από: happiness στις Μαρτίου 02, 2008, 12:57:34 am
MATH πολύ ενδιαφέρουσα η άποψή σου. Με έβαλε σε σκέψεις...
και θέλω να σε ρωτήσω κάτι παρόμοιο με την k_k. τι γίνεται όταν στην τάξη υπάρχουν 2-3 ή και περισσότεροι μαθητές που και μπορούν και (κυρίως) θέλουν να επωφεληθούν από το μάθημά σου; δεν τους "χαντακώνεις" άμα ρίξεις το επίπεδο στο ύψος των χειρότερων μαθητών; η k_k προσπάθησε να πάει με δύο "ταχύτητες" και απ' ότι καταλαβάινω δεν τα κατάφερε. είναι δυνατόν κάτι τέτοιο; και εν τέλει, ότι ελλείψεις κι αν έχουν σήμερα τα παιδιά αυτά, δεν πρέπει να καταλάβουν ότι προκειμένου να πάρουν προβιβάσιμο βαθμό θα πρέπει τουλάχιστον να επιδείξουν μία ελάχιστη προσπάθεια; το καταλαβαίνω πως δεν έχουν κίνητρα, αλλά πάλι οι άνθρωποι (ενήλικοι και ανήλικοι) κάνουμε πολλά πράματα που μας "δυσαρεστούν" καθημερινά στην ζωή μας , χωρίς να έχουμε πολύ δυνατά κίνητρα απλά και μόνο γιατί είναι καθήκον μας να τα κάνουμε (λόγω φιλοτιμίας δλδ και αξιοπρέπειας).
Τίτλος: Απ: Οι μισοί μαθητές τον Σεπτεμβριο .
Αποστολή από: MATH στις Μαρτίου 02, 2008, 12:47:10 pm
MATH πολύ ενδιαφέρουσα η άποψή σου. Με έβαλε σε σκέψεις...
και θέλω να σε ρωτήσω κάτι παρόμοιο με την k_k. τι γίνεται όταν στην τάξη υπάρχουν 2-3 ή και περισσότεροι μαθητές που και μπορούν και (κυρίως) θέλουν να επωφεληθούν από το μάθημά σου; δεν τους "χαντακώνεις" άμα ρίξεις το επίπεδο στο ύψος των χειρότερων μαθητών; η k_k προσπάθησε να πάει με δύο "ταχύτητες" και απ' ότι καταλαβάινω δεν τα κατάφερε. είναι δυνατόν κάτι τέτοιο; και εν τέλει, ότι ελλείψεις κι αν έχουν σήμερα τα παιδιά αυτά, δεν πρέπει να καταλάβουν ότι προκειμένου να πάρουν προβιβάσιμο βαθμό θα πρέπει τουλάχιστον να επιδείξουν μία ελάχιστη προσπάθεια; το καταλαβαίνω πως δεν έχουν κίνητρα, αλλά πάλι οι άνθρωποι (ενήλικοι και ανήλικοι) κάνουμε πολλά πράματα που μας "δυσαρεστούν" καθημερινά στην ζωή μας , χωρίς να έχουμε πολύ δυνατά κίνητρα απλά και μόνο γιατί είναι καθήκον μας να τα κάνουμε (λόγω φιλοτιμίας δλδ και αξιοπρέπειας).

Δυστυχώς , άμα στην τάξη έχεις και λίγους καλούς , δεν μπορείς να κάνεις τίποτα άλλο εκτός ... από πειράματα. Οι καλοί είναι σίγουρο ότι θα αδικηθούν συνολικά. Κοιτάζεις να συμβιβάζεις λίγο τα πράγματα και να περάσει η χρονιά . Για τους καλούς δώσε μερικά προβληματάκια παραπάνω , ώστε να ασχοληθούν στο σπίτι  και να έχουν από κει κάποιο όφελος.Τώρα , για τους φασαριόζους ( οι αδύνατοι μαθητές που δεν δημιουργούν πρόβλημα,δεν εμποδίζουν το μάθημα) δοκίμασε και τα εξής :
 Να τους αλλάξεις θέση και να κάθονται όπως τους ορίσεις. Υπάρχουν αντίθετοι χαρακτήρες που όταν κάθονται μαζί , αναγκαστικά σιωπούν . Τους φασαριόζουν βάλτους μα σχετικά καλύτερους μαθητές. Συννενοήσου και με τον υπεύθυνο της τάξης και φτιάξε άλλο μόνιμο πλάνο για το πώς θα κάθονται.
 Φυσικά πάντα το λέω ότι μετά από αυτά τα βασικά μέτρα , υπάρχει ο σύλλογος , οι γονείς και οι ποινές .Μπορείς να συνενοηθείς με το διευθυντή και δυο -τρεις προβληματικούς μαθητές να τους κατεβάζεις κάτω και να τους δίνει εκείνος άδεια να παίζουν μπάλα ή δεν ξέρω τι άλλο. Ένα είναι γεγονός : σε πολύ ακραίες περιπτώσεις , όπως περιγράφεις , ούτε το τμήμα πρέπει να μείνει έρμαιο στις διαθέσεις  πέντε άτακτων μαθητών , ούτε ο καθηγητής να πάει από ...φωνητικές χορδές. Αυτοί οι (πέντε)μαθητές καλό είναι να μείνουν στην ίδια τάξη , αν είναι τελείως άσχετοι σε πολλά βασικά μαθήματα ή και να αλλάξουν σχολείο , αν υπάρχει δυνατότητα και συμφωνούν και οι γονείς.
  Αν όμως δεν συμπλέει ο διευθυντής , ο σύλλογος  και  οι γονείς , το πρόβλημα δε θα λυθεί .Υπομονή μέχρι να τελειώσει η χρονιά.
 Α! Για προσπάθησε να υπαγορεύεις αρκετές φορές στην τάξη την ώρα του μαθήματος , ώστε να μην βρίσκεσαι με την πλάτη στον τοίχο. Και για τα πιο πολλά πράγματα να σηκώνεις μαθητές στον πίνακα. Συνήθως , όταν βλέπουν συμμαθητές τους στον πίνακα και κυρίως κορίτσια( η δύναμη της φύσης !) είναι πιο ήσυχοι.Ας μην λύνεις τόσα πολλά προβλήματα.Δεν πειράζει. Προέχει να πεις ήσυχα τα βασικά πράγματα, να μην σε εξοντώσουν , να ακούσουν τα στοιχειώδη οι περισσότεροι μαθητές και να κυλήσει η χρονιά.
Τίτλος: Απ: Οι μισοί μαθητές τον Σεπτεμβριο .
Αποστολή από: elranna στις Μαρτίου 02, 2008, 02:33:46 pm
Ενώ αν υπήρχε μια εξετασούλα από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο και μια Σχολή για παιδιά που δεν μπορούν να μάθουν Οδύσεια και το Πυθαγόρειο , αλλά μάθαιναν να σκάβουν , να σερβίρουν , να  χτίζουν ή  να φυτεύουν μαρούλια , πόσο καλύτερα θα ήταν και για τα παιδιά και για μας και για τους γονείς το σχολείο ! Αλλά μας .. έφαγαν οι σοσιαλιστικές απόψεις μας και οι ιδέες μας ότι όλοι οι άνθρωποι μπορούν να γίνουν δημιουργοί της ιστορίας(!!!).  

Το πρώτο πράγμα που έχω στο μυαλό μου όταν μπαίνω στην τάξη και το θεωρώ αδιαπραγμάτευτο είναι ότι το σχολείο είναι για όλους. Δεν θεωρώ ότι υπάρχουν μαθητές που δεν μπορούν να μάθουν Οδύσσεια ή Πυθαγόρειο, αλλά μαθητές που δεν ΘΕΛΟΥΝ, γιατί δεν τα θεωρούν σημαντικά. Και πώς να τα θεωρήσουν σημαντικά στην κοινωνία στην οποία ζούμε, όπου, όπως είπε πολύ σωστά η Bohemissa πριν, έχουν ισοπεδωθεί όλα; Το σχολείο είναι μια μικροκοινωνία, σωστά, αλλά είναι απόλυτα εξαρτημένο από την "μεγάλη κοινωνία". Σκεφτείτε λίγο τι εφόδια δίνουμε στα παιδιά για να βγουν στην κοινωνία... Μια κοινωνία που ενδιαφέρεται ΜΟΝΟ για το χαρτί και όχι για τη γνώση που αντιπροσωπεύει αυτό το χαρτί. Γιατί να περιμένουμε να είναι τα παιδιά διαφορετικά; Αυτό βλέπουν, αυτό μαθαίνουν ΠΡΙΝ έρθουν στο σχολείο. Κι εμείς καλούμαστε να αλλάξουμε τις αντιλήψεις μιας ολόκληρης κοινωνίας, για την οποία όμως είμαστε κι εμείς συνυπεύθυνοι... Για να μην πολυλογώ (γιατί μπορώ να γράφω ώρες για αυτό το ζήτημα), δεν θέλω να πω ότι δεν μπορούμε να κάνουμε πράγματα μέσα στο σχολείο. Σαφέστατα και μπορούμε. Δεν ξέρω αν θα γίνουμε οι ... δημιουργοί της ιστορίας ή ποιος τέλος πάντων τη δημιουργεί αυτή την ιστορία (έχω κάτι ιδέες, ιστορικός ούσα, αλλά αυτό είναι άλλη συζήτηση), αλλά κάτι μπορούμε να κάνουμε. Αλλά θέλει πολύ προσπάθεια, η οποία κάποιες φορές έχει αντίκρυσμα, κάποιες όχι. Πονάει πάντα όταν δεν τα καταφέρνουμε, αλλά μας κάνει και πιο δυνατούς για την επόμενη φορά. Όταν όμως κάτι καταφέρνουμε, είναι από τις πιο όμορφες στιγμές στη ζωή μας, δεν είναι;  ;)

Τίτλος: Απ: Οι μισοί μαθητές τον Σεπτεμβριο .
Αποστολή από: mavoglou στις Μαρτίου 02, 2008, 04:48:34 pm
Ας κάνω λίγο το δικηγόρο του διαβόλου...

Αν οι μισοί μαθητές πάνε Σεπτέμβριο δεν είναι και κάτι τόσο σημαντικό.
Αν από αυτούς μείνουν στην ίδια τάξη καμια δεκαριά δεν είναι και το τέλος του κόσμου. Ίσως να είναι και για καλό. Και για τους ίδιους τους μαθητές και για το σχολείο. Αν ένας μαθητής περνάει τις τάξεις με αυτή τη συμπεριφορά θα διδαχθεί να προσπαθεί; Ένα στραβοπάτημα πολλές φορές μπορεί να έχει θετικά αποτελέσματα.

Για να φτάσει, όμως, η πλειοψηφία μιας τάξης σε μια τέτοια συμπεριφορά, σύμφωνα με την πείρα μου, έχουν προηγηθεί πολλά λάθη του σχολείου στο παρελθόν.
Μπορεί σε προηγούμενες χρονιές οι καθηγητές να παρακαλούσαν τους μαθητές να περάσουν, μπορεί να υπήρχε ατιμωρισία, μπορεί να υπήρχαν πολλοί αδιάφοροι καθηγητές, μπορεί πολλά...
Σίγουρα δεν εμφανίστηκε ξαφνικά μια τάξη από το πουθενά και 20 μαθητές δεν θέλουν να προσπαθήσουν στο ελάχιστο.

Τώρα ένας καθηγητής τι κάνει; Αν συνεχίσει την ίδια φιλοσοφία, συνηγορεί με ότι βρίσκει απαράδεκτο. Με μία λέξη συμβιβάζεται.
Αν ένας μαθητής δεν θέλει να περάσει δεν είναι υποχρεωτικό! Ίσα ίσα πρέπει να το κερδίσει.

Αν 15 μαθητές από ένα τμήμα πάνε Σεπτέμβριο ίσως να είναι μια αρχή. Και ίσως το σχολείο την επόμενη χρονιά λειτουργήσει καλύτερα.

Πέρυσι που ήρθα στο σχολείο που διδάσκω (Πληροφορική - δίνουν εξετάσεις στην Γ Γυμνασίου) κάποιοι μαθητές νόμιζαν
ότι με τις γνωριμίες που είχαν οι γονείς τους με τα πεθερικά μου θα πέρναγαν την τάξη.
Τίτλος: Απ: Οι μισοί μαθητές τον Σεπτεμβριο .
Αποστολή από: k_k στις Μαρτίου 02, 2008, 05:35:43 pm
Προφανώς τους περνάνε χωρίς να το αξίζουν ! Και πιστεύουν οτι θα ξαναπεράσουν !
Αν εγω δεν τους περάσω , δεν νομίζω οτι θα αλλάξει η νοοτροπία . '' Ενα χελιδόνι δεν φέρνει την Ανοιξη . ''

Γιατι τους περνάνε ?

1. Γιατι το γυμνάσιο είναι υποχρεωτικό
2. Γιατι αν μειωθεί ο αριθμός των μαθητών , θα υπάρξουν συγχωνεύσεις τμημάτων και άρα λιγότερες ώρες για τους καθηγητές και συνεπώς θα πρέπει να συμπληρώσουν σε άλλο σχολείο ωράριο
3. Γιατι δεν θέλουν να έχουν πολλές κόντρες με τους γονείς , που κάποιες φορές είναι πολύ απαιτητικοί και επικριτικοί . Εχουν δει τα μάτια μου !!!!

...........και άλλους λόγους .

Πάντως τους περνάνε !!

Εγω προβληματίζομαι !

Ισως πρέπει να τους ξαναδώσω μια ευκαιρία .  Είχα απογοητευθεί , διότι είχα θέσει τους στόχους (εύκολους) για όσους ήθελαν απλά να περάσουν και με ''έγραψαν κανονικά'' . Σκέφτομαι να βάλω κανονικά τους βαθμούς στο 2ο τρίμηνο και να τους δώσω ευκαιρίες στο 3ο να περάσουν .

Να το αφήσω με άλλα λόγια στο χέρι τους και οτι γίνει .

Οσο για τους άτακτους μαθητές , φρόντισαν οι ίδιοι ωστε να μείνουν απο απουσίες απο οτι φαίνεται ....... Εκτος αν τους τις σβήσει ο σύλλογος  ??? ??? ??? Απουσίες που oφείλονται σε αποβολές και σε κοπάνες !

Τίτλος: Απ: Οι μισοί μαθητές τον Σεπτεμβριο .
Αποστολή από: mavoglou στις Μαρτίου 02, 2008, 06:49:59 pm
Οι μόνες απουσίες που μπορούν να σβηστούν είναι
από αποβολές (ωριαίες ή μη) που έχουν γραφτεί στο ποινολόγιο.
Διαφορετικά ο σύλλογος παρανομεί.

Τίτλος: Απ: Οι μισοί μαθητές τον Σεπτεμβριο .
Αποστολή από: k_k στις Μαρτίου 02, 2008, 06:57:49 pm
Οι μόνες απουσίες που μπορούν να σβηστούν είναι
από αποβολές (ωριαίες ή μη) που έχουν γραφτεί στο ποινολόγιο.
Διαφορετικά ο σύλλογος παρανομεί.



Εγω νόμιζα οτι αυτές δεν σβήνονται .
Τίτλος: Απ: Οι μισοί μαθητές τον Σεπτεμβριο .
Αποστολή από: MATH στις Μαρτίου 02, 2008, 07:10:36 pm
Φίλοι μου ,
 για αυτό μας πλπηρώνει η πατρίδα - έστω με αυτά λίγα για μένα και ας τα θεωρούν κάποιοι πολλά ! Για να βάλουμε το μυαλό μας να δουλέψει και να αντιμετωπίσουμε κάθε πρόβλημα. Δεν υπάρχουν αδιέξοδα στη Δημοκρατία - και γω το ασπάζομαι - πόσο μάλλον στην εκπαίδευση.Για αυτό δεν είπα πουθενά ότι ακόμα και στο χειρότερο τμήμα ο δάσκαλος πρέπει να εγκαταλείπει. Εστιάστηκα μόνο στο γεγονός ότι ο καθηγητής πρέπει να ελίσσεται.Με πολλούς τρόπους. Μιλάμε πάντα λίγο πολύ πιθανοθεωρητικά , διότι κάθε τμήμα έχει τα χαρακτηριστικά του. Επιπλέον ο δάσκαλος έχει και πολλά μέσα για να στηρίξει το έργο του.Και το βαθμό και τις ποινές και τον έπαινο και φυσικά ποικιλία στον τρόπο που οργανώνει το μάθημά του.
   Το να πάνε όλοι οι μαθητές το Σεπτέμβρη είναι λάθος. Το να πάνε οι μισοί δεν είναι κακό , τη στιγμή που είναι απαραίτητο να γίνει αυτό. Το να έχουν οι μισοί μαθητές 10 στο τετράμηνο είναι επίσης θεμιτό και ακόμα και ας έχουν και  μερικοί 8 ή 9. (Για παράδειγμα φέτος για πρώτη φορά σε Δημόσιο σχολείο  έβαλα  σε 10 μαθητές κάτω από τη βάση και μάλιστα αρκετά οκτάρια). Η χαμηλή βαθμόλογία σε κατάλληλο τόπο και χρόνο φέρνει καλά απότέλέσματα.
Τίτλος: Απ: Οι μισοί μαθητές τον Σεπτεμβριο .
Αποστολή από: k_k στις Μαρτίου 02, 2008, 07:34:00 pm
Math δεν είπα ποτέ οτι όλοι οι μαθητές θα πάνε Σεπτέμβρη . Οι μισοι κάτι κάνουν , 3-4 είναι πολύ καλοί και οι υπόλοιποι δεν εχουν μάθει τίποτα . (οι μισοί απο τους μισούς κάνουν και διάφορες αταξίες κατα καιρούς)

Σε κάθε περίπτωση η γνώμη σου είναι καλοδεχούμενη και μάλιστα πολύ χαίρομαι που ασχολήθηκες !!!!!!!!! Απόψεις ήθελα να ακούσω (-διαβάσω) !!!!!

Οπως είπα, σκέφτομαι να βάλω τους βαθμούς στο δεύτερο κανονικά και στο τρίτο να προσπαθήσω να κερδίσω κάποια συμμετοχή τους απο την αρχή και αν την λάβω να τους βοηθήσω να περάσουν .

Φοβάμαι όμως μήπως πάλι παλεύω μόνη μου !!!!

(θα κατεβάσω και λίγο τις απαιτήσεις του μαθήματος , μπας και..... )

Προς το παρόν , δεν με θεωρούν κακιά !! (αν κρίνω απο το γεγονός οτι μου χαμογελάνε και με πλησιάζουν οι μαθητές συνέχεια) Αλλα αν είμαι η μόνη που θα τους αφήσω , σίγουρα θα με θεωρήσουν και επομένως αυτά που όλη τη χρονιά προσπάθησα να περάσω θα πάνε χαμένα .

Δεν ξέρω τι θα κάνω , αν και η επόμενη προσπάθεια μου πάει χαμένη !!!
Τίτλος: Απ: Οι μισοί μαθητές τον Σεπτεμβριο .
Αποστολή από: happiness στις Μαρτίου 02, 2008, 08:36:49 pm

Δυστυχώς , άμα στην τάξη έχεις και λίγους καλούς , δεν μπορείς να κάνεις τίποτα άλλο εκτός ... από πειράματα. Οι καλοί είναι σίγουρο ότι θα αδικηθούν συνολικά. Κοιτάζεις να συμβιβάζεις λίγο τα πράγματα και να περάσει η χρονιά . Για τους καλούς δώσε μερικά προβληματάκια παραπάνω , ώστε να ασχοληθούν στο σπίτι  και να έχουν από κει κάποιο όφελος.Τώρα , για τους φασαριόζους ( οι αδύνατοι μαθητές που δεν δημιουργούν πρόβλημα,δεν εμποδίζουν το μάθημα) δοκίμασε και τα εξής :
 Να τους αλλάξεις θέση και να κάθονται όπως τους ορίσεις. Υπάρχουν αντίθετοι χαρακτήρες που όταν κάθονται μαζί , αναγκαστικά σιωπούν . Τους φασαριόζουν βάλτους μα σχετικά καλύτερους μαθητές. Συννενοήσου και με τον υπεύθυνο της τάξης και φτιάξε άλλο μόνιμο πλάνο για το πώς θα κάθονται.
 Φυσικά πάντα το λέω ότι μετά από αυτά τα βασικά μέτρα , υπάρχει ο σύλλογος , οι γονείς και οι ποινές .Μπορείς να συνενοηθείς με το διευθυντή και δυο -τρεις προβληματικούς μαθητές να τους κατεβάζεις κάτω και να τους δίνει εκείνος άδεια να παίζουν μπάλα ή δεν ξέρω τι άλλο. Ένα είναι γεγονός : σε πολύ ακραίες περιπτώσεις , όπως περιγράφεις , ούτε το τμήμα πρέπει να μείνει έρμαιο στις διαθέσεις  πέντε άτακτων μαθητών , ούτε ο καθηγητής να πάει από ...φωνητικές χορδές. Αυτοί οι (πέντε)μαθητές καλό είναι να μείνουν στην ίδια τάξη , αν είναι τελείως άσχετοι σε πολλά βασικά μαθήματα ή και να αλλάξουν σχολείο , αν υπάρχει δυνατότητα και συμφωνούν και οι γονείς.
  Αν όμως δεν συμπλέει ο διευθυντής , ο σύλλογος  και  οι γονείς , το πρόβλημα δε θα λυθεί .Υπομονή μέχρι να τελειώσει η χρονιά.
 Α! Για προσπάθησε να υπαγορεύεις αρκετές φορές στην τάξη την ώρα του μαθήματος , ώστε να μην βρίσκεσαι με την πλάτη στον τοίχο. Και για τα πιο πολλά πράγματα να σηκώνεις μαθητές στον πίνακα. Συνήθως , όταν βλέπουν συμμαθητές τους στον πίνακα και κυρίως κορίτσια( η δύναμη της φύσης !) είναι πιο ήσυχοι.Ας μην λύνεις τόσα πολλά προβλήματα.Δεν πειράζει. Προέχει να πεις ήσυχα τα βασικά πράγματα, να μην σε εξοντώσουν , να ακούσουν τα στοιχειώδη οι περισσότεροι μαθητές και να κυλήσει η χρονιά.
Τίτλος: Απ: Οι μισοί μαθητές τον Σεπτεμβριο .
Αποστολή από: MATH στις Μαρτίου 02, 2008, 11:39:32 pm

Δυστυχώς , άμα στην τάξη έχεις και λίγους καλούς , δεν μπορείς να κάνεις τίποτα άλλο εκτός ... από πειράματα. Οι καλοί είναι σίγουρο ότι θα αδικηθούν συνολικά. Κοιτάζεις να συμβιβάζεις λίγο τα πράγματα και να περάσει η χρονιά . Για τους καλούς δώσε μερικά προβληματάκια παραπάνω , ώστε να ασχοληθούν στο σπίτι  και να έχουν από κει κάποιο όφελος.Τώρα , για τους φασαριόζους ( οι αδύνατοι μαθητές που δεν δημιουργούν πρόβλημα,δεν εμποδίζουν το μάθημα) δοκίμασε και τα εξής :
 Να τους αλλάξεις θέση και να κάθονται όπως τους ορίσεις. Υπάρχουν αντίθετοι χαρακτήρες που όταν κάθονται μαζί , αναγκαστικά σιωπούν . Τους φασαριόζουν βάλτους μα σχετικά καλύτερους μαθητές. Συννενοήσου και με τον υπεύθυνο της τάξης και φτιάξε άλλο μόνιμο πλάνο για το πώς θα κάθονται.
 Φυσικά πάντα το λέω ότι μετά από αυτά τα βασικά μέτρα , υπάρχει ο σύλλογος , οι γονείς και οι ποινές .Μπορείς να συνενοηθείς με το διευθυντή και δυο -τρεις προβληματικούς μαθητές να τους κατεβάζεις κάτω και να τους δίνει εκείνος άδεια να παίζουν μπάλα ή δεν ξέρω τι άλλο. Ένα είναι γεγονός : σε πολύ ακραίες περιπτώσεις , όπως περιγράφεις , ούτε το τμήμα πρέπει να μείνει έρμαιο στις διαθέσεις  πέντε άτακτων μαθητών , ούτε ο καθηγητής να πάει από ...φωνητικές χορδές. Αυτοί οι (πέντε)μαθητές καλό είναι να μείνουν στην ίδια τάξη , αν είναι τελείως άσχετοι σε πολλά βασικά μαθήματα ή και να αλλάξουν σχολείο , αν υπάρχει δυνατότητα και συμφωνούν και οι γονείς.
  Αν όμως δεν συμπλέει ο διευθυντής , ο σύλλογος  και  οι γονείς , το πρόβλημα δε θα λυθεί .Υπομονή μέχρι να τελειώσει η χρονιά.
 Α! Για προσπάθησε να υπαγορεύεις αρκετές φορές στην τάξη την ώρα του μαθήματος , ώστε να μην βρίσκεσαι με την πλάτη στον τοίχο. Και για τα πιο πολλά πράγματα να σηκώνεις μαθητές στον πίνακα. Συνήθως , όταν βλέπουν συμμαθητές τους στον πίνακα και κυρίως κορίτσια( η δύναμη της φύσης !) είναι πιο ήσυχοι.Ας μην λύνεις τόσα πολλά προβλήματα.Δεν πειράζει. Προέχει να πεις ήσυχα τα βασικά πράγματα, να μην σε εξοντώσουν , να ακούσουν τα στοιχειώδη οι περισσότεροι μαθητές και να κυλήσει η χρονιά.