Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Μετά τον διορισμό / την πρόσληψη => Σχολική ζώνη => Μήνυμα ξεκίνησε από: thlemaxos355 στις Μαρτίου 30, 2008, 11:03:35 am
-
Πιέζομαι, έχω άγχος, βαριέμαι, θυμώνω...
Δυσαρεστημένοι οι μαθητές από το σχολείο και τους καθηγητές τους –
Προτιμούν αυξήσεις παρά αξιολόγηση οι εκπαιδευτικοί
Του Αποστολου Λακασα
Το ελληνικό σχολείο έχασε το στοίχημα να γοητεύσει τους μαθητές, να τους κερδίσει, να τους κάνει να αγαπήσουν τη γνώση, να τους ωθήσει να αναπτύξουν κριτική σκέψη. Πότε οι ιθύνοντες θα το κατανοήσουν και θα αλλάξουν την εικόνα του, τις δομές του, τη φιλοσοφία του;
«Κουράζομαι, πλήττω, πιέζομαι, έχω άγχος, βαριέμαι, θυμώνω». Αυτά τα καθόλου κολακευτικά για το εκπαιδευτικό μας σύστημα δηλώνουν ότι αισθάνονται οι περισσότεροι μαθητές από το δημοτικό έως το λύκειο, οι οποίοι συμμετείχαν στην πρώτη φάση της μεγάλης πανελλαδικής έρευνας του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου. Στην έρευνα έλαβαν έως τώρα μέρος 4.164 μαθητές, εκπαιδευτικοί και γονείς, τις πρώτες απαντήσεις των οποίων παρουσιάζει σήμερα η «Κ». Οι απαντήσεις των μαθητών οδηγούν σε απογοητευτικά συμπεράσματα για την εικόνα του σημερινού ελληνικού σχολείου, και καταδεικνύουν την ανάγκη αλλαγών από την πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Οι επτά στους δέκα (68%) δήλωσαν ότι νιώθουν στο σχολείο κούραση και μόλις ο ένας στους τρεις (37%) χαρά.
«Πρέπει να γίνει μία ευρεία συζήτηση για την υποχρεωτική εκπαίδευση. Είναι η βάση όλων, ο θεμέλιος λίθος των μεταρρυθμίσεων», τονίζει μιλώντας στην «Κ» ο πρόεδρος του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου κ. Δημήτρης
-
Διάβασα και εγώ το άρθρο και θα ήθελα να εκφράσω τους προβληματισμούς μου. Θα ήταν ωραίο να εκφράουμε όλοι τις απόψεις μας. Εγώ βεβαια δεν έχω μεγάλη εμπειρία στο σχολείο-είναι η πρώτη μου χρονιά ως αναπληρώτρια-και ζω μέσα πλέον άπό το χώρο του δημόσιου σχολείου τα προβλήματα. Στο νησί που βρίσκομαι υπάρχει πολύ μεράκι από τους συναδέλφους και η διδασκαλία τους ειναι ξεχωριστή, αλλά δεν υπάρχει η κατάλληλη υλικοτεχνική υποδομή. Αίθουσες πανάρχαιες, κάποιες μοιάζουν με κελιά, γυμνστήριο δεν υπάρχει ούτε αίθουσα εκδηλώσεων. Μια αίθουσα για την πληροφορική μόνο και αυτή στα χάλια της. Να μη μιλήσω για το γραφείο των καθηγτών και τις ελλείψεις του σχολείου.
-
Συγγνώμη για την παρέμβαση αλλά αυτή η πρόταση
Στο νησί που βρίσκομαι υπάρχει πολύ μεράκι από τους συναδέλφους και η διδασκαλία τους ειναι ξεχωριστή,
νομίζω πως δεν ταιριάζει με τα υπόλοιπα που έχετε γράψει! Αν είχαν μεράκι οι συνάδελφοι όπως λετε τουλάχιστον θα φρόντιζαν να υπάρχει έστω και μια αίθουσα καθώς πρέπει (ίσως το γραφείο των καθηγητών). Αν δεν ενδιαφερθεί ο ίδιος ο καθηγητής , τι να λέει η τοπική κοινωνία, οι μαθητές κ.λπ. :-\
Συγγνώμη αλλά δεν μπορώ να συνδυάσω το "διδασκαλία ξεχωριστή, έχουν μεράκι" με το "στο σχολείο επικρατει ένα μπάχαλο από τις αίθουσες...μέχρι τους αδιάφορους μαθητές"!!! ???
-
Anneta ο καθένας πρέπει να αναλάβει τις ευθύνες που του αναλογούν .
Και εγω οταν πρωτοδιορίστηκα ήμουν σε ενα σχολείο σαν και αυτό που αναφέρει η boemissa, οπου οι αίθουσες δεν επαρκούσαν και βρίσκαμε πρόχειρες λύσεις . Είναι όμως απαράδεχτο ! (καναμε μέχρι και στο γραφείο των καθηγητών μάθημα , αλλα και σε εξωτερικές αίθουσες τις οποίες νοικιάζε ο δήμος)
-
Anneta ο καθένας πρέπει να αναλάβει τις ευθύνες που του αναλογούν ...
...και να υπάρχει θ έ λ η σ η ! ;)
Είναι λυπηρό να υπάρχουν σχολεία εν έτη 2008 και να μοιάζουν φυλακές!!! :(
-
Συγγνώμη για την παρέμβαση αλλά αυτή η πρόταση
Στο νησί που βρίσκομαι υπάρχει πολύ μεράκι από τους συναδέλφους και η διδασκαλία τους ειναι ξεχωριστή,
νομίζω πως δεν ταιριάζει με τα υπόλοιπα που έχετε γράψει! Αν είχαν μεράκι οι συνάδελφοι όπως λετε τουλάχιστον θα φρόντιζαν να υπάρχει έστω και μια αίθουσα καθώς πρέπει (ίσως το γραφείο των καθηγητών). Αν δεν ενδιαφερθεί ο ίδιος ο καθηγητής , τι να λέει η τοπική κοινωνία, οι μαθητές κ.λπ. :-\
Συγγνώμη αλλά δεν μπορώ να συνδυάσω το "διδασκαλία ξεχωριστή, έχουν μεράκι" με το "στο σχολείο επικρατει ένα μπάχαλο από τις αίθουσες...μέχρι τους αδιάφορους μαθητές"!!! ???
Δηλαδή τι προτείνεις? σχετικά με το ενδιαφέρον που πρέπει να δείξουν οι ίδιοι οι καθηγητές? Να αγοράσουν μόνοι τους ότι χρειάζεται από υλικο-τεχνική υποδομή, να βάψουν ή να χτίσουν τους τοίχους? Αν δεν κάνω λάθος η συντήρηση των σχολείων καθώς και η χρηματοδότηση γι' αυτούς τους λόγους έχει περάσει στη Νομαρχιακή και Δημοτική Αυτοδιοίκηση. Αν δεν ενδιαφερθούν αυτοί οι φορείς πως να αντιδράσουν οι καθηγητές? Το μόνο που τους μένει είναι πράγματι να έργαστούν με όσο μεράκι μπορεί να τους απομείνει κάτω από άθλιες συνθήκες. Πρόσφατα ήμουν παρούσα σε ένα παράπονο - αίτημα που διατύπωνε ένας καθηγητής, υπεύθυνος βιβλιοθήκης, του Λυκείου στο νησί μου προς μια δημοτική σύμβουλο. Της έλεγε ο άνθρωπος πως ναι μεν με απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου χρηματοδοτήθηκε και εγκαταστάθηκε αλεξικέραυνο στη ταράτσα του σχολείου, αλλά ήταν τόσο πρόχειρη η όλη δουλειά με αποτέλεσμα να μπαίνουν νερά από τη ταράτσα στη βιβλιοθήκη. Ξέρετε ποιά ήταν η αντίδραση της δημοτική συμβούλου? Το κοιτούσε με απάθεια και μόλις απομακρύνθηκε ο άνθρωπος γύρισε και μου είπε: «Μμ σιγά τώρα που θα μας πει και ο @..άκης η π@..ρα τι θα κάνουμε εμείς.» Με άλλα λόγια να αγαπιόμαστε δηλαδή. Μη λέτε έτσι αβασάνιστα ότι η τοπική κοινωνία και οι αιρετοί αυτής της τοπικής κοινωνίας δεν φέρουν ευθύνη για την κατάντια της υλικοτεχνικής υποδομής. Οι παραστάσεις και οι εικόνες μου για την απάθεια και την αδιαφορία των τοπικών αρχών και παραγόντων, ζώντας κάπου 9 μήνες τώρα την τοπική αυτοδιοίκηση εκ των έσω συνηγορούν σε αυτά που λέει η BOEMISSA
-
Θεωρώ ότι κάποιος πρέπει να πιέσει και να πιέζει τη Νομαρχιακή και τοπική Αυτοδιοίκηση!
Μήπως ο διευθυντής του σχολείου; ;;;;;;;;;;;;;;;;;;
Μήπως ο σύλλογος γονέων;;;;;;;;;;;;;;;
Δεν μπορεί να μην λειτουργεί τιποτα σε αυτό το νησί :-*
-
Θεωρώ ότι κάποιος πρέπει να πιέσει και να πιέζει τη Νομαρχιακή και τοπική Αυτοδιοίκηση!
Μήπως ο διευθυντής του σχολείου; ;;;;;;;;;;;;;;;;;;
Μήπως ο σύλλογος γονέων;;;;;;;;;;;;;;;
Δεν μπορεί να μην λειτουργεί τιποτα σε αυτό το νησί :-*
Θα μπορούσα να γράψω βιβλίο για το πως δεν λειτουργεί τίποτα τουλάχιστον στο δικό μου νησί. ;D
-
Τι να πω; Θα είναι "ειδική" περίπτωση! Το μόνο σιγουρο είναι ότι κάποιος φταίει.
Α ...και επειδή ανέφερες βάψιμο τοίχων ...αν και δεν ήθελα να το αναφέρω γιατί οι περίσσότεροι από εδώ μέσα θα το πάρετε στραβά...απλά θα σας πω ότι στο 2/θεσιο ολοήμερο που ήμουν πριν τα Χριστούγεννα, ο διευθυντής και η δασκάλα έβαφαν μ ό ν ο ι τους, ο κάθε ένας, την τάξη του! (οι μπογιές ήταν πληρωμένες βέβαια)
Και τέλος πιστεύω ότι πάντοτε υπάρχουν παραθυράκια και κυρίως στις μικρές κοινωνίες που υπάρχουν χρηματικές κυρίως προσφορές από τους πολίτες.
-
Τι να πω; Θα είναι "ειδική" περίπτωση! Το μόνο σιγουρο είναι ότι κάποιος φταίει.
Α ...και επειδή ανέφερες βάψιμο τοίχων ...αν και δεν ήθελα να το αναφέρω γιατί οι περίσσότεροι από εδώ μέσα θα το πάρετε στραβά...απλά θα σας πω ότι στο 2/θεσιο ολοήμερο που ήμουν πριν τα Χριστούγεννα, ο διευθυντής και η δασκάλα έβαφαν μ ό ν ο ι τους, ο κάθε ένας, την τάξη του! (οι μπογιές ήταν πληρωμένες βέβαια)
Και τέλος πιστεύω ότι πάντοτε υπάρχουν παραθυράκια και κυρίως στις μικρές κοινωνίες που υπάρχουν χρηματικές κυρίως προσφορές από τους πολίτες.
Η ανικανότητα της τοπικής αυτοδιοίκησης δεν είναι πάντα ο (μόνος) λόγος για την κατάσταση της υλικοτεχνικής υποδομής των σχολείων. Μην ξεχνάμε ότι όταν το κράτος μετέφερε την υποχρέωση της χρηματοδότησης των σχολείων σε αυτή, δεν φρόντισε να την τροφοδοτεί με τα κατάλληλα κονδύλια. Η συντήρηση των σχολικών μονάδων είναι πολύ "βαριά" ευθύνη (και διοικητικά και οικονομικά) κατά την γνώμη μου για να αφήνεται σε κάθε δήμο ξεχωριστά, αλλά ... ας είναι καλά οι κυβερνήσεις μας που κόπτονται για την αναβάθμιση του δημόσιου σχολείου.
Η ενέργεια των δασκάλων που αναφέρεις είναι αξιέπαινη, αλλά άμα αυτή ήταν η ΜΟΝΗ τους ενέργεια πάνω στο θέμα , τότε είναι κατακριτέα. Γιατί δεν είναι δυνατόν η όρεξη και η καλή θέληση του καθενός μας να γίνεται άλοθι για το κράτος (τοπικό και κεντρικό) για να αποφεύγει τις ευθύνες του και να την μεταφέρει στους εργαζόμενους (και να την "λέει" και αποπάνω και σε όποιον αρνείται να προσφέρει τσάμπα εργασία). Για μένα είναι απαραίτητο οι δάσκαλοι αυτοί να μη σταματήσουν ούτε στιγμή να πιέζουν τον δήμο τους να αναλάβει τις ευθύνες του (και να προσλάβει μπογιατζή ! ) και ταυτόχρονα να ενημερώσουν τους γονείς και την τοπική κοινωνία (πχ με ένα δελτίο τύπου σε τοπική εφημερίδα) ότι αναγκάζονται να βάφουν μόνοι τους τις τάξεις για να μπορούν τα παιδιά να μπαίνουν σε αξιοπρεπείς αίθουσες. Εδώ δεν ισχύει το "κάνε το καλό και ρίξτο στον γιαλό" >:(
-
Hapiness, καλά τα λες, πρέπει να αφυπνιστεί όμως η τοπική κοινωνία, ξεκινώντας από τον προϊστάμενο της κάθε πρωτοβάθμιας ή δευτεροβάθμιας, να ακολουθεί ο διευθυντής σε συνεργασία με τον σύλλογο των καθηγητών και φυσικά το σύλλογο γονέων και κηδεμόνων, ο οποίος για εμένα μπορεί να παίξει πολύ σημαντικό ρόλο, αφού αντιπροσωπεύει τα ίδια τα παιδιά και κατ' επέκταση την ίδια την τοπική κοινωνία. Δυστυχώς παίζονται πολλά συμφέροντα από πίσω και μπροστά στο βωμό του χρήματος, έχουν ξεπουλήσει και τη δημόσια παιδεία. Οι άνθρωποι που αναλαμβάνουν ηγετικές θέσεις είναι ισάξιοι με τους πολιτικούς που έχουμε. Σίγουρα θα υπάρχουν εξαιρέσεις, αλλά δεν προβάλλονται και τόσο έντονα, γιατί θα δημιουργήσουν ''αρνητικά πρότυπα΄΄ και κάποιιοι δεν το θέλουν.
-
Η ενέργεια των δασκάλων που αναφέρεις είναι αξιέπαινη, αλλά άμα αυτή ήταν η ΜΟΝΗ τους ενέργεια πάνω στο θέμα , τότε είναι κατακριτέα. Γιατί δεν είναι δυνατόν η όρεξη και η καλή θέληση του καθενός μας να γίνεται άλοθι για το κράτος (τοπικό και κεντρικό)
Όχι στο συγκεκριμένο σχολείο δεν τίθεται τέτοιο θέμα! Το έκαναν επειδή το ήθελαν! Να φανταστείς ούτε εγώ θα το μάθαινα ότι το έβαφαν οι ίδιοι αλλά έτυχε εκείνη την ημέρα να έχω μάθημα στο συγκεκριμένο σχολείο...και τους είδα με τα πινέλα στο χέρι και τη σχετική ενδυμασία ;)
-
και σε λουξ αιθουσες να διδασκουμε αν οι 8 στους 10 μαθητες θεωρουν τον καθηγητη ανικανο να τους μαθει γραμματα(το πιο σημαντικο στοιχειο της ερευνας κατα την γνωμη μου) βρασε ορυζα...το παιχνιδι ειναι χαμενο.....
-
Κατα τη γνώμη μου η απάντηση στο σημαντικό και πραγματικό ερώτημα που τίθεται είναι μία και μόνο μία..
Γιατί πρόκειται για ένα σχολείο κομμένο και ραμμένο στα μέτρα των μεγάλων και όχι των παιδιών, στημένο σε μια άθλια νοοτροπία πεπαλαιωμένη εως και νοσηρή θα 'λεγα..
Από που κι ως που δεν πέφτει λόγος στα παιδιά για το τι θα μαθαίνουν; Για τα αντικείμενα της εκπαίδευσής τους;..
Για ένα σωρό πράγματα ζητάται η γνώμη του κοινού (γκάλοπ), αλλά για την εκπαιδευση όχι... Και πόσο μάλλον των παιδιών.. Ε βέβαια αυτά ειναι πολίτες ..5ης κατηγορίας, θα τους πάρουμε και το χέρι;;
Πως να αισθανθει το παιδί συμμέτοχος σε κάτι που του "φοριέται" με το έτσι θέλω;;
Όταν μεγαλώνει με μια νοοτροπία "εισαι μικρός για να ξέρεις" και "σκάσε και κολύμπα"..
Πως να μην ασφυκτιά;; Πως να γινει υπεύθυνος και να αναπτυξει κριτική ικανότητα;;
Και τις περισσότερες φορές τους επιρρίπτουμε και ευθύνες για αδιαφορία ή μαλθακότητα ή έλλειψη ιδεολογιών ή....
Αφού τα μεγαλώνουμε με καταστολή πρώτα για να γίνουν πειθήνια όντα και πολίτες "ησυχούληδες"...
Που ακούστηκε ποτέ ο εκπαιδευόμενος να μην έχει κατανοήσει την αξία της εκπαίδευσής του ώστε να συμμετάσχει με όλο του το είναι, αλλά απλά να "εκπαιδεύεται" για κάτι που αγνοεί το σκοπό του;..
Κι αν δε βρίσκεται και στα πάντα μια χρησιμότητα να αλλάζουν τα αντικείμενα, οι ύλες.. Δε μπορεί στο σχολείο του 2008 να διδάσκονται τα ίδια πάνω κάτω μαθήματα και με τον τρόπο και τις μεθόδους του '60 μάλιστα...
Ποιος φιλόλογος μπήκε ποτε σε μια τάξη και μίλησε στα παιδια για τη χρησιμότητα των αντικειμένων του στη παροντική και μελλοντική ζωή τους; Και δεν εννοώ για αφηρημένες έννοιες και ασαφή πράγματα του στυλ "να γίνεις κάτι" κλπ, αλλά για τη χρησιμότητα όσων διδάσκονται στην πραγματική ζωή, για την ουσία, για απτά πράγματα...
"Νικόλα η καλύτερη έκφραση σου και το πιο πλούσιο λεξιλόγιό σου θα σε κάνει να ξεχωρίζεις σε μια παρέα και να τραβάς την προσοχή των άλλων όταν λες τη γνώμη σου για κάτι..", ακόμα και το πιο ..ύπουλο "θα ελκύεις πιο εύκολα τα κορίτσια!".. ;D ;D ;D
"Κωστή με πoιο σκεπτικό διαλέγεις τα ρούχα σου, τα χρώματά τους, τις διαφορετικές υφές τους, διακοσμείς το δωμάτιό σου, ή το χρωματίζεις, επιλέγεις το τάδε αντικείμενο ή το δείνα με βάση το σχεδιασμό του;" κλπ, για να καταλάβουν πως η αισθητική και η τέχνη είναι πολύ πιο μέσα στη ζωή τους απ' ότι φαντάζονται και ότι η ενασχόλησή τους με αυτή δεν είναι εντέλει άχρηστη, αλλά θα τους δώσει βασικά στοιχεία επιλογής και κριτήρια για βελτίωση της ζωής τους..
Ποιος έκανε γιορτή και ο ρόλος του ήταν συμβουλευτικός-καθοδηγητικός και μόνο, στο πως και που μπορούν να ψαξουν τα ίδια τα παιδιά (όσα παιδιά θέλουν να συμμετέχουν) τα κείμενα που θα διαβάσουν, τα ποίηματα που θα πουν, τα έργα ή τα σκετς που θα παίξουν, το λόγο που θα εκφωνήσουν, το πρόγραμμα που θα δομήσουν και θα τυπώσουν, και δεν τα έδωσε έτοιμα, με αποτέλεσμα εκείνα να αισθάνονται διεκπεραιωτές των "βίτσιων" των καθηγητών τους;;;..
Ποιος έδωσε τέτοιες πρωτοβουλίες σε παιδιά;;
Ποιός ασχολήθηκε με την ουσία της εκπαίδευσης που είναι να εξασκεί και να μαθαινει τον εκπαιδευόμενο πως να μαθαίνει και όχι να του δίνει μασημένη ανούσια τροφή έτοιμη για να αποστηθίσει;;
Ποιον στ' αλήθεια από τους διοικούντες τον ένοιαξαν στ' αλήθεια οι ανάγκες των παιδιών μας; Γιατί, τις ξερουν;
Απλά αναπαράγουν το (μηδαμινό) έργο των προκατόχων τους και συνεχίζουν να βγάζουν βιβλία που δε διαβάζονται για να τα "παίρνουν" οι ίδιοι και οι εκδοτικοί οίκοι, ύλες που δε "χωνεύονται" αλλά "πασαλείβονται", να διορίζουν, μεταθέτουν αποσπούν όχι με τις ανάγκες τις εκπαιδευτικές αλλά τις κομματικές κ.ο.κ...
Τα υπόλοιπα συνάδελφοι είναι δευτερεύοντα και τα ακούω προσωπικά βερεσέ.. Το ψάρι βρωμάει απ' το κεφάλι και μ' αυτό εννοώ από τη στραβή νοοτροπία και γνώμη που έχουμε για το θέμα εκπαιδευση και όχι από ψευτοαξιολογήσεις...
Όταν ξεκινάς ένα σπίτι, ρίχνεις θεμέλια και μετά όλα τ' άλλα, δεν πας κατευθείαν στις ...κορνίζες!!
Και πιστεύω πως υπάρχουν αξιολογότατοι εκπαιδευτικοί που αν είχαν το δικαίωμα, το ελεύθερο ή την υλικοτεχνική υποδομή και το αντίστοιχο πρόγραμμα σπουδών για να δράσουν με τους μαθητές τους, θα γινόντουσαν θαύματα..
Αλλά βλέπεις η ίδια η Πολιτεία όχι μόνο δεν το επιδιώκει, αλλά τους σαμποτάρει κιόλας..(
-
Στην περίπτωση που αναφέρω , ο δήμος (συμφωνα με τα λεγόμενα των αρμοδίων) είχε κάνει όλες τις απαραίτητες ενέργειες (π.χ. αγορά οικοπέδου για ανέργεση νεου σχολείου, μια και το συγκεκριμμένο είχε κριθεί ακατάλληλο) αλλα χωρίς αποτέλεσμα (για χρόνια !!!!!). Να υποθέσω οτι ο οργανισμός σχολικών κτιρίων δεν είχε τα απαιτούμενα χρήματα ? ??? ???
Σαφέστατα τα κτιριακά προβλήματα δεν είναι τα μόνα , αλλα η ευθύνη αυτών δεν ανήκει στους καθηγητές .
Ο καθένας να αναλάβει το δικό του μερίδιο ευθύνης !!!!!!!!
Daniel εθεσες το θέμα πιστευω στη σωστή του βάση . Πολλά πρέπει να αναθεωρηθούν και να δωθούν ΛΕΦΤΑ για την παιδεία !!!!!!!! Λεφτά που δεν θα πάνε σε τσέπες !!!! Εχω παει σε σχολεία στην Αγγλία και δεν έχουν καμία σχέση με τα δικά μας !
-
1ον Το σχολείο δεν το κάνουν οι αίθουσες και τα θρανία,αλλά οι ψυχές που περνάνε τη μισή τους μέρα σε αυτό.
2ον Εκεί που έχουν φτάσει οι απαιτήσεις των εξετάσεων,ειδικά σε μαθηματικά,φυσική και χημεία,είναι αδύνατον να πάει κάποιος να δώσει εξετάσεις με αξιώσεις,χωρίς
τη συμβολή του φροντιστηρίου,και δεν αναφέρομαι στην ποιότητα της διδασκαλίας,αλλά στο πλήθος και την ποικιλία των ασκήσεων που πρέπει να λυθούν ώστε το χέρι του
παιδιού να είναι σε θέση να τις λύνει μόνο του για να μη χάσει χρόνο στις εξετάσεις.
3ον Το σχολείο είναι μια κοινωνία στην οποία πρέπει να ενταχθεί το παιδί. Το σεβασμό στα μέλη αυτής της κοινωνίας,τον διδάσκεται το παιδί από την οικογένειά του.
Υπάρχουν όμως γονείς που δε ξέρουν πως θα πληρώσουν τους λογαριασμούς,για το σχολείο θα νοιαστούν...........
Τρέχουν όλη μέρα στις δουλειές για να τα βγάλουν πέρα και τα παιδιά είναι αδέσποτα.
Για να μην πω για τα παιδιά από διαλυμένες οικογένειες..........
Υπάρχουν επίσης γονείς που δεν έχουν πει όχι στα παιδιά τους..............σε όλα τα θέματα από το χαρτζιλίκι,τα ρούχα (μην μπω σε λεπτομέρειες........τα βλέπεται κάθε μέρα..)
και δε ξέρω'γω τι άλλο...........
-
Ωραία.. Καλά όλα αυτά...
Αλλα δε μας είπες: Γιατί οι μαθητές βαριούνται το σχολείο;;....
-
Έπεσε πρόσφατα στα χέρια μου το βιβλίο του Χ.Νούτσου, Προτείνω την απόλυσιν. Η ιδεολογία της καθηγητικής ευθύνης το 19ο αιώνα στην Ελλάδα. Έχει μια εξαιρετική εισαγωγή που αφορά τη σύγχρονη εκπαίδευση, την οποία βρήκα διαφωτιστική και την προτείνω ανεπιφύλακτα. Παραθέτω ένα απόσπασμα:
"Ο πειρασμός να αποδώσει κανείς βιαστικά και άκριτα την "πτώση του σχολικού συστήματος" αποκλειστικά σχεδόν στους εκπαιδευτικούς δεν έιναι ποτέ αθώος. Παράγει, αντίθετα, πολύ συγκεκριμένα αποτελέσματα, γιατί τέτοιου είδους εύκολες και "προφανείς" ερμηνείες της "σχολικής ζωής" χρησιμεύουν, χωρίς προηγούμενη θεωρητική και εμπειρική θεμελίωση, ως αυτονόητη δικαίωση πολλαπλών κοινωνικών διακυβευμάτων, τα οποία απορρέουν με τη σειρά τους από σύστοιχα κοινωνικά συμφέροντα και κοινωνικοπολιτικές συγκρούσεις για/και στο σχολείο".
Για μένα τα πράγματα είναι απλά. Τα παιδιά βαριούνται το σχολείο γιατί θεωρούν ότι δεν έχει τίποτα να τους προσφέρει. Και στην κοινωνία αυτή που ζούμε, όντως δεν έχει τίποτα να προσφέρει. Όταν το σχολείο έχει μετατραπεί σε ένα εργοστάσιο παραγωγής απολυτηρίων και ο μόνος του στόχος είναι η εισαγωγή στο πανεπιστήμιο, τα παιδιά -και οι γονείς- το μόνο που ζητάνε από αυτό είναι να είναι όσο το δυνατόν πιο ανώδυνο. Ζούμε σε μια κοινωνία όπου η γνώση έχει πάψει να είναι αρετή και μόνο το "χαρτί" μετράει, όχι αυτά που αντιπροσωπεύει το χαρτί.
Δεν θέλω να απαλλάξω τους εκπαιδευτικούς από τις ευθύνες μας. Αλλά είμαστε το τελευταίο γρανάζι του συστήματος. Δεν έχουμε σοβαρές μελέτες για το σχολικό μας σύστημα και όσες έχουμε, δείχνουν ακριβώς το αντίθετο: ότι οι τελευταίοι που φέρουν την ευθύνη εκεί μέσα είναι οι εκπαιδευτικοί. Αλλά, για κάποιο λόγο, το Υπουργείο δεν τις παίρνει υπόψιν του... μάλλον γιατί καταδεικνύει τα δικά του λάθη πρώτα.
ΥΓ. Ξέρω αρκετά παιδιά που ΔΕΝ έκαναν φροντιστήρια σε όλα τα μαθήματα και μπήκαν σε πολύ υψηλές σχολές, γράφοντας σε μερικά μαθήματα μόνο από αυτά που έμαθαν στο σχολείο και στην ΠΔΣ. Σε αυτές τις περιπτώσεις, κανείς δεν λέει μπράβο στον εκπαιδευτικό, αλλά στο παιδί. Ας αρχίσουμε επιτέλους να παραδεχόμαστε ότι υπάρχουν και καλοί εκπαιδευτικοί, οι οποίοι μέσα σε αυτό το σύστημα χάνονται.
-
Εγώ νομίζω ότι οι μαθητές βαριούνται το σχολείο γιατί είναι υποχρεωτικό. Κακά τα ψέματα όταν μας επιβάλλουν κάτι μπορεί στην αρχή να το δεχόμαστε αλλά μετά από κάποια χρόνια έρχεται η ώρα που το βαριόμαστε. Για σκεφτείτε το... 12 χρόνια να σε αναγκάζουν να κάνεις κάτι δεν είναι και λίγα...
-
Θυμάμαι τον εαυτό μου και ως μαθήτρια και ως φοιτήτρια και μπορώ να ομολογήσω ότι άπειρες ώρες βαριόμουν. Νομίζω ότι βαριόμουν γιατί αντί να βρίσκομαι στην αίθουσα και να κάνω μάθημα ήθελα να βρίσκομαι κάπου αλλού, να κάνω κάτι άλλο, μπορεί και τίποτα, ιδιαίτερα τις περιόδους μεγάλης πίεσης. Σήμερα, αν και δεν έχουν περάσει αιώνες, τα παιδιά έχουν ακόμη περισσότερες διεξόδους έξω από το σχολείο (δε θα κρίνω την ποιότητά τους) και ακόμη μεγαλύτερη ελευθερία. Και νομίζω, όλες αυτες οι προσπάθειες όπως το σχολείο να είναι 'μέσα στη ζωή', τα βιβλία να αναπαραγάγουν πρότυπα που, κατά τη γνώμη των συγγραφέων τους, προσελκύουν το ενδιαφέρον των μαθητών, η επικοινωνιακή-συνεργατική μέθοδος που στις αγγλοσαξωνικές χώρες απέτυχε παταγωδώς αποπροσανατολίζουν μαθητές και δασκάλους. Γιατί ναι, φυσικά, το σχολείο πρέπει να μην είναι αποκομμένο από την κοινωνία και τη ζωή, όμως αυτό αποδεικνύεται μέσα από την άκριτη αναπαραγωγή της; Από τι θα εμπνευστεί ο καθηγητής ώστε να μεταδώσει ενθουσιασμό στο μαθητή; Από το Χάρρυ Πότερ που καλείται να διδάξει ή από συνταγές μαγειρικής; Είναι στη ζωή αυτά, αλλά οι μαθητές έχουν και πιο έντονα ερεθίσματα. Έχετε δει τα καινούργια βιβλία της Γλώσσας του Γυμνασίου; Νομίζω ότι σε αυτά φαίνεται ανάγλυφα η σύγχιση που επικρατεί σχετικά με τον προσανατολισμό της εκπαίδευσης και της παιδείας γενικότερα. Προσοχή, ΔΕΝ υποστηρίζω ένα συντηρητικό μοντέλο εκπαίδευσης, ζητάω όμως να δουλέψω με ένα υλικό που να έχει ποιότητα, ένα υλικό που να με βοηθάει να μάθω στους μαθητές μου όχι να είναι παθητικοί δέκτες αμέτρητων και αμφίβολης ποιότητας ερεθισμάτων, αλλά να τους μαθαίνω να αποκωδικοποιούν τις πληροφορίες, να ψάχνουν και να βρίσκουν απαντήσεις και όχι να τους δίνω να απαντήσουν ερωτήσεις ιστορίας με ανοιχτά βιβλία και να μην μπορούν να βρουν τη σωστή απάντηση -όπως μου συνέβη πρόσφατα σε μία τρίτη γυμνασίου (και είχα παραδώσει το μάθημα πολύ διεξοδικά, με σχεδιαγράμματα και ανάλυση πηγών).
-
τα παιδιά βαριούνται γιατί πολύ απλά ΔΕΝ περνανε καλά! δεν βλεπουν την ώρα να φύγουν!ας υπήρχαν πιο ελευθερα μαθήματα και αιθουσες καταλληλες με ότι υλικό μπορεί να φανταστεί ο καθένας, ας υπήρχε λίγο χιούμορ περισσότερο και θα λεγανε πότε να ξαναγυρίσουν!
-
τα παιδιά βαριούνται γιατί πολύ απλά ΔΕΝ περνανε καλά! δεν βλεπουν την ώρα να φύγουν!ας υπήρχαν πιο ελευθερα μαθήματα και αιθουσες καταλληλες με ότι υλικό μπορεί να φανταστεί ο καθένας, ας υπήρχε λίγο χιούμορ περισσότερο και θα λεγανε πότε να ξαναγυρίσουν!
Ε βέβαια, γιατί δεν τους αρέσουν τα δύσκολα, θέλουν να τους χαρίζουν 20άρια και μετά να τους πουν 'Περάστε κύριε Αστοιχείωτε, από δω η πόρτα για το Μετσόβιο, ακολουθήστε το κόκκινο χαλί μη λερώσετε τα παπουτσάκια σας'.
Όσο για το χιούμορ, μην ανησυχείς, αν δε σοβαρευτούν εγκαίρως, θα γελάνε πολύ με τον εαυτό τους αργότερα.
Οι μαθητές πρέπει να καταλάβουν ότι η δουλειά που γίνεται στο σχολείο είναι προς το συμφέρον τους. Ας αφήσουν τη διακόσμηση για τα ιδιωτικά. Να εκμεταλλευτούν τις γνώσεις των καθηγητών για να μπουν σε μια αξιοπρεπή σχολή, ώστε να έχουν ελπίδες να ανταπεξέλθουν στην κοινωνία. Έτσι είναι η ζωή, τί να κάνουμε. Δυστυχώς η κοινωνία είναι ανταγωνιστική από τη φύση της. Ας μην πικραίνουμε τα παιδιά λέγοντάς τους ότι αυτό είναι άδικο. Να τους λέμε απλά ότι υπάρχουν 10 καλές θέσεις, προσπαθήστε να τις φτάσετε με το μυαλό σας. Όσοι δεν μπορέσουν, θα πρέπει να σκεφτούν άλλη εναλλακτική.
-
Συμφωνώ με την Αγάπη και προσθέτω και το εξής.
Όταν σε μια αίθουσα είναι 30 παιδιά είναι λογικό να μην μπορούν αυτά να κατανοήσουν όσα λέει ο εκπαιδευτικός και ο εκπαιδευτικός να κάνει σωστά τη δουλειά του. Κάποιοι θα μείνουν λίγο πίσω αλλά το λάθος που κάνουμε όλοι είναι να προχωράμε με τα 5 παιδιά που κατάλαβαν. Όταν ένα παιδί δεν καταλαβαίνει και χάνετε αρχίζει να βαριέται...
Και κρίνω και εξ ιδίων τα αλλότρια διότι έχω κοπεί σε μάθημα 4 φορές γιατί ήμασταν από 60 μέχρι 40 άτομα στην αίθουσα και το πέρασα με 10 την 5 φορά γιατί ήμασταν 16 άτομα. Πόσο ποιο καλά έκανε και η εκπαιδευτικός τη δουλειά της και πόσο καλύτερα καταλάβαμε και εμείς. (εδώ μιλάω για το ατει)
Μια τροποποίηση του τύπου να υπάρχουν και μαθήματα επιλογής στο λύκειο δεν θα ήταν κακή ιδέα. Του καθενός την κλίση έτσι θα μπορούσε το πρόγραμμα να την ενδυναμώνει, και να μην χάνει άσκοπες ώρες στα φροντιστήρια για κάτι που δεν καταλαβαίνει ή που δεν τον ενδιαφέρει. (πχ ένα παιδί που έχει κλίσει στα φιλολογικά γιατί να κάνει τα ίδια μαθηματικά με ένα παιδί που έχει κλίσει στα μαθηματικά και το αντίστροφο). Νομίζω πως θα βλέπαμε μεγάλες αλλαγές στα σχολεία μας τότε. Και το σκέπτομαι από μαθήτρια αυτό. Και θα μπορούσε να εφαρμοστεί και στις γλώσσες (εννοώ τις ξένες γλώσσες). Γιατί να μην έχουν επιλογή να μάθουν και Ιταλικά πχ ή Ισπανικά. Καλώς ή κακώς Αγγλικά κάνουν όλοι. (και Γαλλικά αρκετοί).
Και φυσικά με έναν εκπαιδευτικό ο οποίος δεν είναι σφιγμένος και ξινός τα πράγματα πηγαίνουν πολύ καλύτερα. Χρειάζεται και η χαλάρωση μέσα στο μάθημα, μπορεί πχ στο μάθημα τις ιστορίας να κάνεις ένα διάλειμμα και να κάνεις μια παράθεση Ιστορικού γεγονότος (κάτι που δεν υπάρχει στο βιβλίο, είναι ενδιαφέρον, ίσως και λίγο χιουμοριστική), υπάρχει χαλάρωση αλλά όχι ξεχείλωμα στο μάθημα.
Ένα άλλο πράγμα που κάνει τους μαθητές να βαριούνται είναι όταν οι κόποι τους δεν ανταμείβονται. Δηλαδή να διαβάζουν, να μοχθούν και ο βαθμός να είναι φειδωλώς (γιατί το 20 είναι του Θεού). :o Κάποια παιδιά όταν δεν αναγνωρίζονται οι προσπάθειες τους τα παρατάνε….και βαριούνται.
Η γυμναστική πρέπει να μπαίνει πάντα τις τελευταίες ώρες γιατί μετά δεν μπορούμε να συμμαζέψουμε τα ασυμμάζευτα. Και χαλάρωση θα τους προσφέρει και δεν θα δημιουργήσει μετά πρόβλημα με το επόμενο μάθημα.
Και από όσο ξέρω, για να μπεις Μετσόβιο πρέπει να γράψεις 20άρια στις Πανελλαδικές και όχι στις εξετάσεις προόδου στο σχολείο. Εκτός και αν άλλαξαν τα πράγματα και δεν το ξέρω. Αυτός λοιπόν που τα γράφει ε! νομίζω πως το αξίζει.
Αυτά νομίζω και σίγουρα θα είναι και άλλα που αυτή τη στιγμή δεν μπορώ να σκεφτώ.
Και συγνώμη για τη μεγάλη απάντηση… :)
-
σαν να ακούω τον παππου μου! ποιος μιλησε για φρου φρου κ αρώματα;; αν παμε στο σχολειο με τη λογικη πως να σκυψει το κεφαλι ο μαθητης τη βαψαμε! και το "περνανε καλα" μερικες φορες εχει διπλη σημασία. σημαινει ευχαριστηση, απολαυση στο μαθημα, ενδιαφεριν, καλες σχεσεις με τους γυρω....
-
τα παιδιά βαριούνται γιατί πολύ απλά ΔΕΝ περνανε καλά! δεν βλεπουν την ώρα να φύγουν!ας υπήρχαν πιο ελευθερα μαθήματα και αιθουσες καταλληλες με ότι υλικό μπορεί να φανταστεί ο καθένας, ας υπήρχε λίγο χιούμορ περισσότερο και θα λεγανε πότε να ξαναγυρίσουν!
Ε βέβαια, γιατί δεν τους αρέσουν τα δύσκολα, θέλουν να τους χαρίζουν 20άρια και μετά να τους πουν 'Περάστε κύριε Αστοιχείωτε, από δω η πόρτα για το Μετσόβιο, ακολουθήστε το κόκκινο χαλί μη λερώσετε τα παπουτσάκια σας'.
Όσο για το χιούμορ, μην ανησυχείς, αν δε σοβαρευτούν εγκαίρως, θα γελάνε πολύ με τον εαυτό τους αργότερα.
Οι μαθητές πρέπει να καταλάβουν ότι η δουλειά που γίνεται στο σχολείο είναι προς το συμφέρον τους. Ας αφήσουν τη διακόσμηση για τα ιδιωτικά. Να εκμεταλλευτούν τις γνώσεις των καθηγητών για να μπουν σε μια αξιοπρεπή σχολή, ώστε να έχουν ελπίδες να ανταπεξέλθουν στην κοινωνία. Έτσι είναι η ζωή, τί να κάνουμε. Δυστυχώς η κοινωνία είναι ανταγωνιστική από τη φύση της. Ας μην πικραίνουμε τα παιδιά λέγοντάς τους ότι αυτό είναι άδικο. Να τους λέμε απλά ότι υπάρχουν 10 καλές θέσεις, προσπαθήστε να τις φτάσετε με το μυαλό σας. Όσοι δεν μπορέσουν, θα πρέπει να σκεφτούν άλλη εναλλακτική.
αυτά που λες δεν είναι εκτός πραγματικότητας, απλά:
α)είναι εκτός θέματος. Σε ένα θέμα: "Γιατί τα παιδιά δεν ασχολούνται με το σχολείο, ενώ προσπαθούν στο φροντιστήριο" ή "Επαγγελματικός προσανατολισμός. Το εκπαιδευτικό μας σύστημα και η σύνδεση του με την αγορά εργασίας" ή "Εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση" κοκ θα ήταν ρεαλιστικά επιχειρήματα ίσως
β)αφορούν κυρίως τους μαθητές της β κ γ λυκείου
..ωστόσο, γνώμη μου είναι ότι οι μαθητές αρχίζουν να βαριούνται το σχολείο από τις τελευταίες τάξεις του δημοτικού (και όλο και πιο πολύ καθώς μεγαλώνουν) κατά μέσο όρο..
-
Νομίζω ότι η εισαγωγή και επιλεγόμενων μαθημάτων (όπως γίνεται στις ανώτερες-ανώτατες σχολές) θα ήταν μία ενδιαφέρουσα προοπτική! Και συμφωνώ απόλυτα με το "ευχάριστο κλίμα" (το οποίο εξαρτάται κατά πολύ και απο τον καθηγητή). Δεν σας έχει τύχει (σαν μαθητές) να μισείτε ή να βαριέστε αφάνταστα ένα μάθημα και την επόμενη χρονιά (με άλλο καθηγητή) ξαφνικά να το λατρέψετε ή να σας φανεί ιδιαίτερα ενδιαφέρον???...Αυτό, νομίζω, λέει πολλά... :(
-
Σαφώς και ναι sophie. Εγώ όπως ανέφερα αλλού είχα και έχω πρόβλημα με τα μαθηματικά και τους αριθμούς εν γένει. Αλλά είχα έναν καθηγητή στην β' γυμνασίου στη Φυσική που ήταν πολύ μεταδοτικός και επεξηγηματικός. Παρ' ότι δεν κατάφερα να πάρω πάνω από 17 για μένα ήταν σαν 20 διότι μέχρι τότε ήμουν του 12 στο μάθημα. Και παρ' όλο που δεν καταλάβαινα πολλά πολλά ψάχτηκα μέχρι και με την κβαντομηχανική κλπ. (έτσι αγάπησα επίσης περισσότερο και της ταινίες – βιβλία επιστημονικής φαντασίας). :)
-
Σε ότι αφορά ειδικά τη φυσική,πιστεύω ότι τα περισσότερα παιδιά βαριούνται γιατί είναι απαιτητικό το μάθημα.
Για να λύσεις άσκηση στη φυσική γενικής παιδείας της β λυκείου,θα πρέπει να μπορείς να δουλέψεις μαθηματικά του δημοτικού, τα οποία και βέβαια θεωρούνται δεδομένα και στα οποία δε δίνεται σημασία στο γυμνάσιο, όπως πρόσθεση κλασμάτων και πολλαπλασιασμός.
Οπότε ένας μαθητής με κενά στα παραπάνω θέματα ίσα-ίσα πελαγώνει με την πιο εύκολη άσκηση..............στη δύσκολη θα φτάσει...............
Αυτό το παιδί,πως να παρακολουθήσει με ενδιαφέρον το μάθημα?
Άσε που τα περισσότερα παιδιά έχουν μάθει στη διαφθορά της καλοπέρασης.
Άσε που βλέπουν σπουδαγμένους να είναι άνεργοι..........
Άντε τώρα εσύ να τα πείσεις ότι πρέπει να δώσουν σημασία στο σχολείο, όταν βλέπουν γύρω τους απόφοιτους πανεπιστημιακών σχολών να κόβουν τυριά στα σουπερ μαρκετ.
-
Μια τροποποίηση του τύπου να υπάρχουν και μαθήματα επιλογής στο λύκειο δεν θα ήταν κακή ιδέα.
Νομίζω ότι η εισαγωγή και επιλεγόμενων μαθημάτων (όπως γίνεται στις ανώτερες-ανώτατες σχολές) θα ήταν μία ενδιαφέρουσα προοπτική!
βρε συνάδελφοι, τι λέτε; δεν υπάρχουν μαθήματα επιλογής εδώ και πολυ καιρό στα λύκεια; ??? Ποια η βελτίωση που φέραν στο σχολείο; τρεις φορές χειρότερα τα κάνανε τα πράγματα. διότι είναι ωραία η λογική "ο καθένας επιλέγει ανάλογα με τα ενδιαφέροντά του", αλλά αυτή η λογική μπορεί να "ξεχειλωθεί" και να καταλήξουμε στο συμπέρασμα ότι ένα παιδάκι του δημοτικού που δεν τα καταφέρνει με τα μαθηματικά, δεν είναι απαραίτητο να μάθει πρόσθεση και πολλαπλασιασμό. Είναι απαραίτητο να τραβηχθεί μία αυστηρή γραμμή που θα λέει "μέχρι εδώ μαθαίνουμε όλοι τα ίδια και μετά επιλέγει ο καθένας ότι θέλει". Και η γραμμή αυτή κατά την γνώμη μου δεν μπορεί να είναι πριν την λήξη της γενικής δημόσιας παιδείας. Κάποιες βασικές αρχές από κάθε επιστήμη πρέπει να τις γνωρίζουν όλοι εάν θέλουμε να μιλάμε για ολοκληρωμένους ανθρώπους κι όχι για ημιμαθείς yesmen. Επίσης είναι και ένα μεγάλο ζήτημα το πως επιλέγουν σήμερα τα μαθήματα οι μαθητές του λυκείου. Η συντριπτική πλειοψηφία επιλέγει πληροφορική διότι διάφοροι παράγοντες (που έχω αναφέρει σε άλλες συζητήσεις, δεν είναι του παρόντος) έχουν μετατρέψει το μάθημα στην "ώρα του παιδιού (με υπολογιστή)".
εν τέλει, τα χόμπι , τα ενδιαφέροντα και οι δεξιότητες των παιδιών πρέπει να αναπτύσονται εκτός του "καθιερωμένου" ωραρίου (γιατί έτσι κι αλλιώς δεν χωράνε σε αυτό) και εκτός της λογικής του "μαθήματος".
-
Άντε τώρα εσύ να τα πείσεις ότι πρέπει να δώσουν σημασία στο σχολείο, όταν βλέπουν γύρω τους απόφοιτους πανεπιστημιακών σχολών να κόβουν τυριά στα σουπερ μαρκετ.
Να συμπληρώσω :
Αντε τώρα εσύ να πεισεις τους μαθητές να δώσουν σημασία στο σχολείο , όταν βλέπουν :
1. τους κομμωτές , υδραυλικούς κ.α. να βγάζουν περισσότερα χρήματα απο τους πτυχιούχους
2. το βύσμα να διορίζει τον πιο άσχετο μαθητή σε δημόσια υπηρεσία (αυτός ο άνθρωπος(=πρώην μαθητής) που τα κατάφερε όπως τα κατάφερε , τι αξίες θα μεταλαμπαδεύσει στα παιδιά του ?)
3. την τηλεόραση να κάνει star κάθε καρυδιάς καρύδι
-
Μια τροποποίηση του τύπου να υπάρχουν και μαθήματα επιλογής στο λύκειο δεν θα ήταν κακή ιδέα.
Νομίζω ότι η εισαγωγή και επιλεγόμενων μαθημάτων (όπως γίνεται στις ανώτερες-ανώτατες σχολές) θα ήταν μία ενδιαφέρουσα προοπτική!
βρε συνάδελφοι, τι λέτε; δεν υπάρχουν μαθήματα επιλογής εδώ και πολυ καιρό στα λύκεια; ??? Ποια η βελτίωση που φέραν στο σχολείο; τρεις φορές χειρότερα τα κάνανε τα πράγματα. διότι είναι ωραία η λογική "ο καθένας επιλέγει ανάλογα με τα ενδιαφέροντά του", αλλά αυτή η λογική μπορεί να "ξεχειλωθεί" και να καταλήξουμε στο συμπέρασμα ότι ένα παιδάκι του δημοτικού που δεν τα καταφέρνει με τα μαθηματικά, δεν είναι απαραίτητο να μάθει πρόσθεση και πολλαπλασιασμό. Είναι απαραίτητο να τραβηχθεί μία αυστηρή γραμμή που θα λέει "μέχρι εδώ μαθαίνουμε όλοι τα ίδια και μετά επιλέγει ο καθένας ότι θέλει". Και η γραμμή αυτή κατά την γνώμη μου δεν μπορεί να είναι πριν την λήξη της γενικής δημόσιας παιδείας. Κάποιες βασικές αρχές από κάθε επιστήμη πρέπει να τις γνωρίζουν όλοι εάν θέλουμε να μιλάμε για ολοκληρωμένους ανθρώπους κι όχι για ημιμαθείς yesmen. Επίσης είναι και ένα μεγάλο ζήτημα το πως επιλέγουν σήμερα τα μαθήματα οι μαθητές του λυκείου. Η συντριπτική πλειοψηφία επιλέγει πληροφορική διότι διάφοροι παράγοντες (που έχω αναφέρει σε άλλες συζητήσεις, δεν είναι του παρόντος) έχουν μετατρέψει το μάθημα στην "ώρα του παιδιού (με υπολογιστή)".
εν τέλει, τα χόμπι , τα ενδιαφέροντα και οι δεξιότητες των παιδιών πρέπει να αναπτύσονται εκτός του "καθιερωμένου" ωραρίου (γιατί έτσι κι αλλιώς δεν χωράνε σε αυτό) και εκτός της λογικής του "μαθήματος".
Happiness πολύ θα ήθελα όλοι μα όλοι οι μαθητές να αποκτούσαν κάποιες βασικές γνώσεις γενικής παιδείας .
Ως μαθηματικός μάλιστα , θα το εξειδικεύω λέγοντας οτι τα μαθηματικά έχουν να προσφέρουν σε όλους τους μαθητές κάτι .
Ομως , οταν σε ενα τμήμα υπάρχει μεγάλη ανομοιογένεια και 25 μαθητές (συχνό φαινόμενο πιστεύω) , εγω αδυνατώ να προσφέρω σε όλους αυτό που χρειάζονται (και μακάρι συνάδελφοι να το καταφέρνουν) .
Οταν ανεβάζεις το επίπεδο του μαθήματος βλέπεις τους καλούς να ενδιαφέρονται και τους άλλους να χάνονται , οταν ασχολείσαι με τους αδύνατους βλέπεις τους καλούς να κρυφογελούν με τις απορίες αυτών .
Δύσκολη δουλειά και χωρίς καλά αποτελέσματα . Συγχωρήστε με για την αυτοπεποίθηση μου , αλλα νοιώθω οτι θα μπορούσα να τους βοηθήσω όλους , σε μικρότερα τμήματα ή σε πιο ομοιογενή τμήματα και το βασίζω στην πείρα μου απο ιδιαίτερα, φροντιστήριο, ενισχυτική , ΠΔΣ .
Οποτε , πιστεύω οτι στο πρόβλημα αυτό , κάποια λύση πρέπει να βρεθεί . Δεν ξέρω ακόμα ποια είναι η καλύτερη ......... αν όχι να γίνεται επιλογή , τότε ίσως για κάποια παιδιά θα έπρεπε να είναι υποχρεωτική η ενισχυτική ...................
-
Δεν μίλησα για το δημοτικό αλλά για το Γυμνάσιο Λύκειο.
Εσύ καλά τα λες με την πδσ. αλλά έλα που υπάρχουν παιδιά που πρέπει να τους δείξεις το μάθημα αποκλειστικά σε εκείνα και δεν μπορούν να το κατανοήσουν όταν είναι ανάμεσα σε άλλα παιδιά; (ένα τέτοιο παιδί ήμουν και γω). μόνο με ιδιαίτερο λύνετε λοιπόν το πρόβλημα; ή με το να επιλέξει κάτι άλλο; και προς Θεού δεν λέω να μην πάρει αριθμητικές γνώσεις...αλλά ρε παιδιά εδώ αυτά που κάνουμε στην α λυκείου στην Αμερική ο ξάδερφός μου τα έκανε στο κολέγιο. μήπως το έχουνε παρατραβήξει το σχοινί λίγο;...
Τωρα εσύ μαθηματικός είσαι και στηρίζεις τα μαθηματικά και καλά κάνεις. έλα όμως που σαν και εμένα είναι ....αρκετοί;
-
Happiness πολύ θα ήθελα όλοι μα όλοι οι μαθητές να αποκτούσαν κάποιες βασικές γνώσεις γενικής παιδείας .
Ως μαθηματικός μάλιστα , θα το εξειδικεύω λέγοντας οτι τα μαθηματικά έχουν να προσφέρουν σε όλους τους μαθητές κάτι .
Ομως , οταν σε ενα τμήμα υπάρχει μεγάλη ανομοιογένεια και 25 μαθητές (συχνό φαινόμενο πιστεύω) , εγω αδυνατώ να προσφέρω σε όλους αυτό που χρειάζονται (και μακάρι συνάδελφοι να το καταφέρνουν) .
Οταν ανεβάζεις το επίπεδο του μαθήματος βλέπεις τους καλούς να ενδιαφέρονται και τους άλλους να χάνονται , οταν ασχολείσαι με τους αδύνατους βλέπεις τους καλούς να κρυφογελούν με τις απορίες αυτών .
Δύσκολη δουλειά και χωρίς καλά αποτελέσματα . Συγχωρήστε με για την αυτοπεποίθηση μου , αλλα νοιώθω οτι θα μπορούσα να τους βοηθήσω όλους , σε μικρότερα τμήματα ή σε πιο ομοιογενή τμήματα και το βασίζω στην πείρα μου απο ιδιαίτερα, φροντιστήριο, ενισχυτική , ΠΔΣ .
Οποτε , πιστεύω οτι στο πρόβλημα αυτό , κάποια λύση πρέπει να βρεθεί . Δεν ξέρω ακόμα ποια είναι η καλύτερη ......... αν όχι να γίνεται επιλογή , τότε ίσως για κάποια παιδιά θα έπρεπε να είναι υποχρεωτική η ενισχυτική ...................
Και καλά...πως λυθεί το πρόβλημα που περιγράφεις με την επιλογή μαθημάτων; ??? Στο λύκειο τα μαθηματικά γενικής παιδείας (που είναι για όλα τα παιδιά) πάλι 25μελή τμήματα έχουν. Απλά τα μαθηματικά κατεύθυνσης (που είναι για τα παιδιά που επέλεξαν την κατεύθυνση) έχουν λιγότερα παιδιά.
Το πρόβλημα του μεγάλου αριθμού παιδιών ανά τμήμα είναι παλιό και υπαρκτό. Και γι'αυτό το σημερινό αίτημα της ΟΛΜΕ για ανώτατο όριο 25 παιδιών/τμήμα είναι τελείως αναχρονιστικό. Οι διεκδικήσεις μας σήμερα θα έπρεπε να είναι για 15/τμήμα (μαζί φυσικά με τους πόρους για την κάλυψη των υλικοτεχνικών υποδομών που θα φέρει η σμίκρυνση των τμημάτων). Αυτή είναι η λύση στο πρόβλημα. Γιατί στο 15άρι τμήμα , ακόμα και ανομοιογενές να είναι , όλα τα παιδιά θα καταφέρεις να τα βοηθήσεις λιγότερο ή περισσότερο.
Δεν μίλησα για το δημοτικό αλλά για το Γυμνάσιο Λύκειο.
Σήμερα το γυμνάσιο, αύριο το δημοτικό. Όπως είπα και προηγουμένως, η λογική αυτή δεν σταματάει πουθενά εάν δεν τραβήξουμε εμείς μία απαράβατη γραμμή.
Εσύ καλά τα λες με την πδσ. αλλά έλα που υπάρχουν παιδιά που πρέπει να τους δείξεις το μάθημα αποκλειστικά σε εκείνα και δεν μπορούν να το κατανοήσουν όταν είναι ανάμεσα σε άλλα παιδιά; (ένα τέτοιο παιδί ήμουν και γω). μόνο με ιδιαίτερο λύνετε λοιπόν το πρόβλημα;
ΝΑΙ. Ρε συ Nina P εσύ ήσουν πολύ ιδιαίτερη περίπτωση, μια εξαίρεση στον κανόνα, που δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως "μπούσουλας" για να χαρακτεί η γενική στρατηγική της παιδείας. Διοτι ο κανόνας είναι ότι τα περισσότερα παιδιά δεν έχουν πρόβλημα να αφομοιώσουν το οποιοδήποτε μάθημα όταν βρίσκονται σε ολιγομελή τμήματα όπου ο καθηγητής έχει ένα σεβαστό ποσοστό του χρόνου του να τους αφειερώσει (έτσι λειτουργούν τα φροντιστήρια) και υπάρχουν και μερικά παιδιά που δεν έχουν πρόβλημα ακόμη και σε πολυμελή τμήματα (αυτά είναι τα παιδιά που τα καταφέρνουν στα σχολικά τμήματα). Για τα παιδιά που ακόμα και τα ολιγομελή τμήματα της ΠΔΣ δεν έχουν αποτέλεσμα , θα μπορούσε απλά να υπάρχει μία ειδική ρύθμιση για να κανονίζεται να γίνεται ΠΔΣ για ένα άτομο μόνο.
αλλά ρε παιδιά εδώ αυτά που κάνουμε στην α λυκείου στην Αμερική ο ξάδερφός μου τα έκανε στο κολέγιο. μήπως το έχουνε παρατραβήξει το σχοινί λίγο;...
αντιθέτως. Οι Αμερικάνοι είναι αυτοί που το έχουν ξεχειλώσει το ζήτημα πατώντας ακριβώς πάνω στην λογική "γιατί να τα παιδεύουμε τα παιδιά αφού δεν τραβάνε; ας μάθουν μόνο πρόσθεση, αφαίρεση, ανάγνωση, γραφή να τα κουτσοκαταφέρνουν στην καθημερινή τους ζωή" (υπερβάλω λίγο φυσικά). Ο ξαδερφός σου βρέθηκε στην Αμερική στην θέση του προπτυχιακού ή του μεταπτυχιακού/καθηγητή; Διότι ο δικός μου αδερφός που είναι μεταπτυχιακός σε Αμερικάνικο πανεπιστήμιο σε μία πολύ καλή σχολή υπολογιστών (σε σύγκριση με τις άλλες σχολές υπολογιστών) μαζεύει το σαγόνι του από το πάτωμα με την αμάθεια και το επίπεδο των (ως επί το πλείστον Αμερικάνων) προπτυχιακών φοιτητών. Με την απουσία μαθηματικής σκέψης - σε σχολή υπολογιστών επαναλαμβάνω ! - και την μικρή δυνατότητα κατανόησης που έχουν.
Η χώρα που διάλεξες να αναφέρεις μπορεί να συγκεντώνει το καλύτερο επιστημονικό δυναμικό από όλον τον κόσμο, αλλά το επίπεδο της παιδείας που παρέχει στον λαό της είναι παράδειγμα προς αποφυγή , όχι προς μίμηση.
-
Μακάρι να δημιουργούσαν τμήματα των 15 !!!!!!!!!! Καταλαβαίνεις φαντάζομαι οτι η πρόταση σου θα απαιτούσε περισσότερα χρήματα για την Παιδεία και δυστυχώς αλλαγές προς αυτήν την κατεύθυνση δεν βλέπω να γίνονται ! :-\ :-\ :-\ :-\ :-\ :-\
Αν και υποστηρίζω , οπως είπα , οτι το μάθημα έχει να προσφέρει σε όλους κάτι (κατι πολύ περισσότερο απο αριθμητικές πράξεις ή στείρα γνώση , αλλα δεξιότητες χρήσιμες -κατα τη γνώμη μου-) , βλέπω οτι όπως έχουν σήμερα τα πράγματα , δεν έχει και πολύ νόημα για κάποιους μαθητές να είναι στην τάξη . Εκτός και αν οι δικές μου απαιτήσεις είναι μεγάλες και δεν μπορώ να διακρίνω το πόσο οφελούνται και αυτοί οι μαθητές , που φαίνονται αδιάφοροι και φαίνεται να είναι τουρίστες !!!!!!!
Με στεναχωρεί πάντως οτι δεν μπόρεσα να κάνω πολλά για αυτούς , και ξέρω οτι χρειαζοταν περισσότερη βοήθεια απο αυτη που μπόρεσα να τους προσφερω . :( :(
-
Άντε τώρα εσύ να τα πείσεις ότι πρέπει να δώσουν σημασία στο σχολείο, όταν βλέπουν γύρω τους απόφοιτους πανεπιστημιακών σχολών να κόβουν τυριά στα σουπερ μαρκετ.
Να συμπληρώσω :
Αντε τώρα εσύ να πεισεις τους μαθητές να δώσουν σημασία στο σχολείο , όταν βλέπουν :
1. τους κομμωτές , υδραυλικούς κ.α. να βγάζουν περισσότερα χρήματα απο τους πτυχιούχους
2. το βύσμα να διορίζει τον πιο άσχετο μαθητή σε δημόσια υπηρεσία (αυτός ο άνθρωπος(=πρώην μαθητής) που τα κατάφερε όπως τα κατάφερε , τι αξίες θα μεταλαμπαδεύσει στα παιδιά του ?)
3. την τηλεόραση να κάνει star κάθε καρυδιάς καρύδι
Είσαι το alter ego μου,σιγουρεύτικα..........................
Μόνο που ρε παιδιά,να δουλέψει και ο υδραυλικός,να δουλέψει και η κομμώτρια,όλες προβλήματα έχουν με τα πόδια και με τα χέρια έχουν,καλά περνάνε κι αυτές..........
ειδικά άμα έχεις μια φορά τη βδομάδα την Αγάπη στο μαγαζί για να την κάνεις άνθρωπο.................αυτήν που είχα φοιτήτρια την έστειλα για επέμβαση στο χέρι...................
Να δουλέψουμε όμως κι εμείς....................δε στερηθήκαμε και λίγα, ούτε για να μπούμε στις σχολές,ούτε για να βγούμε από αυτές.
Τα μόνα Χριστούγεννα που θυμάμαι χωρίς διάβασμα στη ζωή μου,ήταν τα προπέρσινα,στα 25...........................
Χώρια τα άγχη της οικογένειας για το κορίτσι που έφυγε μονάχο στα 18 να πάει στην άλλη άκρη της Ελλάδας,ολομόναχο.................
Και σαν και εμένα είναι πολλά παιδιά,είναι πολλές οικογένειες,άλλες λίγο καλύτερα,άλλες λίγο χειρότερα,στα οικονομικά.
-
Happiness ο ξάδερφός μου γεννήθηκε στη Γερμανία και δουλεύει στην Αμερική είναι "μεγάλο κεφάλι" που λέμε στους υπολογιστές.
Με συγχωρείς αν πρόσβαλα τα μαθηματικά αλλά συνεχίζω να μην καταλαβαίνω γιατί είναι τόσο απαραίτητο ένα παιδί που η κλίση του είναι η φιλολογία να μην παίρνει περισσότερα εκεί και να χάνει τον χρόνο του με ειδικά μαθηματικά. Εμένα τουλάχιστον (και ξέρω και άλλους) η ραμ μου τα διαγράφει από μόνη της δεν μπορώ να συγκρατήσω τίποτα. Δεν ήθελα εγω να είμαι καλή μαθήτρια στα μαθηματικά; ήθελα. όταν έκανα ιδιαίτερα έφτασα μέχρι και 18 να πάρω. Αλλά την επόμενη χρονιά δεν θυμόμουν τίποτα. Γιατί συνέβαινε αυτό δεν έχω καταφέρει ακόμα και τώρα να το εξηγήσω. Αντίθετα θυμάμαι ακόμα (16 χρόνια μετά ) Ιστορία με την κάθε λεπτομέρεια. Θυμάμαι ακόμα και πατριδογνωσία που κάναμε στο δημοτικό (20 χρόνια μετά). Νομίζεις πως είμαι μόνη; Νομίζω πως κάνεις λάθος.
Ένας του ψυχολόγος ρε παιδιά;
ΥΓ: Δεν είπα ποτέ να μην κάνουν μαθηματικά στο σχολείο. Να μπορούν να παίρνουν ενός είδους κατεύθυνσης είπα. ???
-
Nina και εγώ τα ξέχναγα την επόμενη χρονιά , γιατί και η δική μου μνήμη RAM δεν χωράει πολλά (ούτε Ιστορία) .
Ομως αυτό που προσφέρουν τα μαθηματικά δεν είναι οι γνώσεις , αλλα ενα τρόπο σκέψης και εναν τρόπο εργασίας που έχει να προσφέρει σε όλους τους ανθρώπους .
Ακόμα και ο φιλόλογος έχει να κερδίσει και να γίνει καλύτερος φιλόλογος . (Εμπειρία : στις ξένες γλώσσες , δυο καθηγήτριες κάναν περισσότερα λάθη στην κατανόηση κειμένου απο εμένα !!!!!!!! Ευτυχώς που υπάρχουν και λυσάρια . :P )
-
Μα ρε παιδιά.......................εκεί ακριβώς κάνετε λάθος......: δε θυμάμαι τα μαθηματικά...............
Τι θα πει δεν τα θυμάμαι?
Δε θυμάσαι απ'έξω εξισώσεις?
Και ποιος σου το ζήτησε............??????
Στα μαθηματικά δε σου λένε μάθε απ'έξω όλες τις συναρτήσεις ή όλες τις εξισώσεις, ή όλες τις ασκήσεις στη γεωμετρία.
Σου λένε όμως,μάθε αυτόν τον τρόπο για να τις λύνεις.
-
Αγάπη, δεν θυμάμαι τίποτα, κενό, σεντόνι που λένε. Σαν να μην τα έμαθα ποτέ. Υποπτεύομαι πως είναι ψυχολογικό. >:( Και δεν μιλάω για απλές αριθμητικές πράξεις φυσικά. Είπαμε...
Εξάλλου κάποτε μια φοιτήτρια του Αϊνστάιν του είπε: δάσκαλε δεν μπορώ να καταλάβω τα μαθηματικά. Και εκείνος της απάντησε: δεν πειράζει ούτε και εγώ τα καταλαβαίνω….
;)
Επίσης αν θυμάμαι καλά σου λένε μάθε απ' έξω τον τάδε τύπο και την τάδε συνάρτηση κλπ.
αν δεν τα ξέρεις αυτά πως θα λύσεις άσκηση; Η γεωμετρία είναι αλλουνού παπά ευαγγέλιο. Όπως ξέρεις στη γεωμετρία δεν είχα πρόβλημα...έχει πολλές λύσεις το θέμα. Τα μαθηματικά έχουν 2 το πολύ 3 και πρέπει να λυθούν με αυτόν τον τρόπο και κανέναν άλλο. Εκτός τι να πω αν είσαι με δείκτη νοημοσύνης 1000 και φαινόμενο...
Και για να επανέλθουμε στο θέμα μας. Τι γίνεται αν κάποιοι παιδί είναι με υψηλό δείκτη νοημοσύνης; πως συμβαδίζει με τα άλλα παιδιά. δεν θα βαριέται αυτό το παιδί . Έχουμε στην Ελλάδα σχολεία για τέτοια παιδιά; Εγώ προσωπικά δεν ξέρω κανένα τέτοιου τύπου σχολείο. Αυτό το παιδί δεν είναι κρίμα...;
-
Πάντως σύμφωνα με τα μεγαλεπήβολα σχέδια του Στυλιανίδη και του νέου σχεδίου νόμου για την ειδική αγωγή στο μέλλον θα υπάρξει κάτι διαφορετικό και για αυτά τα παιδιά: http://www.alfavita.gr/egiklioi/eg842b.php
-
Nina P δεν (μου) πρόσβαλες τα μαθηματικά. Παράδειγμα παίρνουμε.
συνεχίζω να μην καταλαβαίνω γιατί είναι τόσο απαραίτητο ένα παιδί που η κλίση του είναι η φιλολογία να μην παίρνει περισσότερα εκεί και να χάνει τον χρόνο του με ειδικά μαθηματικά.
για το τι προσφέρουν τα μαθηματικά σε κάθε άνθρωπο απάντησε ο/η k_k. το παιδί με κλίση στην φιλολογία μπορεί να "ξεσκιστεί" στα φιλολογικά ΣΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ. Άλλωστε η κάθε επιστήμη είναι τόσο ευρεία σε θέματα και ερευνητικά πεδία που δεν πρόκειται να ασχοληθεί με όλα ούτως ή άλλως.
Αντίθετα θυμάμαι ακόμα (16 χρόνια μετά ) Ιστορία με την κάθε λεπτομέρεια. Θυμάμαι ακόμα και πατριδογνωσία που κάναμε στο δημοτικό (20 χρόνια μετά). Νομίζεις πως είμαι μόνη;
ναι ! ΧΑΧΑ ;D καλά ποιος θυμάται πατριδογνωσία του δημοτικού ;;;
Σε ανέφερα ως ειδική περίπτωση επειδή ισχυρίστηκες ότι χρειαζόσουν οπωσδήποτε ιδιαίτερο για να αποδώσεις στα μαθηματικά, κάτι που δεν ισχύει για τα περισσότερα παιδιά. τα περισσότερα παιδιά μπορούν να αποδώσουν (σε οποιοδήποτε μάθημα) ακόμα και εάν βρίσκονται σε τάξεις άνω του 1 ατόμου :) Αρκεί να μην είναι υπερβολικά μεγάλη η τάξη (όπως είναι σήμερα).
Και για να επανέλθουμε στο θέμα μας. Τι γίνεται αν κάποιοι παιδί είναι με υψηλό δείκτη νοημοσύνης; πως συμβαδίζει με τα άλλα παιδιά. δεν θα βαριέται αυτό το παιδί . Έχουμε στην Ελλάδα σχολεία για τέτοια παιδιά; Εγώ προσωπικά δεν ξέρω κανένα τέτοιου τύπου σχολείο. Αυτό το παιδί δεν είναι κρίμα...;
Μα καλά βρε Nina P μου! Θα πάμε να στηρίξουμε όλο το σύστημα παιδείας στις εξαιρέσεις αντί για τον κανόνα;;; Γιατί κάθεσαι και κολλάς συνέχεια σε πολύ ειδικές περιπτώσεις; ΝΑ τι παθαίνεις για να αγνοείς την πιθανοθεωρία :P
ΥΓ: Δεν είπα ποτέ να μην κάνουν μαθηματικά στο σχολείο. Να μπορούν να παίρνουν ενός είδους κατεύθυνσης είπα.
Και σου υπενθυμίζω πάλι ότι στο λύκειο ΕΧΟΥΝ κατεύθυνση, η οποία συνυπάρχει με μαθήματα γενικής παιδείας (για όλους), κι ότι το σύστημα αυτό (κατά την γνώμη μου) κάνει τα πράγματα χειρότερα αντί για καλύτερα.
-
αν δεν κοιτουσαμε και λίγο της εξαιρέσεις χαθήκαμε. Τα παιδιά με αναπηρία έπρεπε να ήταν στο ιδρυμα και ο Χοσκινς ένα βλαμένο που του τρέχουν τα σάλια. :P
-
αν δεν κοιτουσαμε και λίγο της εξαιρέσεις χαθήκαμε. Τα παιδιά με αναπηρία έπρεπε να ήταν στο ιδρυμα και ο Χοσκινς ένα βλαμένο που του τρέχουν τα σάλια. :P
Εννοείται ότι στην σημερινή κοινωνία θα πρέπει να δίνεται η δυνατότητα στον Φασούλα να ράβει παντελόνια στα μέτρα του. Όχι όμως κάθε παντελόνι που πάω να αγοράσω εγώ να είναι 1,5 μέτρο σε μήκος ;)
-
αν δεν κοιτουσαμε και λίγο της εξαιρέσεις χαθήκαμε. Τα παιδιά με αναπηρία έπρεπε να ήταν στο ιδρυμα και ο Χοσκινς ένα βλαμένο που του τρέχουν τα σάλια. :P
Εννοείται ότι στην σημερινή κοινωνία θα πρέπει να δίνεται η δυνατότητα στον Φασούλα να ράβει παντελόνια στα μέτρα του. Όχι όμως κάθε παντελόνι που πάω να αγοράσω εγώ να είναι 1,5 μέτρο σε μήκος ;)
Ωραία ατάκα ! ;) ;) ;D ;D ;D
-
[Και για να επανέλθουμε στο θέμα μας. Τι γίνεται αν κάποιοι παιδί είναι με υψηλό δείκτη νοημοσύνης; πως συμβαδίζει με τα άλλα παιδιά. δεν θα βαριέται αυτό το παιδί . Έχουμε στην Ελλάδα σχολεία για τέτοια παιδιά; Εγώ προσωπικά δεν ξέρω κανένα τέτοιου τύπου σχολείο. Αυτό το παιδί δεν είναι κρίμα...;
[/quote]
στην ελλαδα δεν υπαρχει σχολειο για τα χαρισματικα παιδια οπως λεγονται, που θεωρουνται κ αυτα ατομα ειδικης κατηγοριας
-
Αυτό ήταν το θέμα. Όλα τα άλλα ήταν περιττά και απλώς παρασύρθηκα και εγώ…