Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Αδιόριστοι Εκπαιδευτικοί => Πίνακες αναπληρωτών - Εξετάσεις ΑΣΕΠ => Κλάδος ΠΕ02 Φιλολόγων => Μήνυμα ξεκίνησε από: pavlidis στις Αυγούστου 28, 2006, 10:56:22 pm
-
καλησπέρα,
μπορεί κάποιος να μου πει από ποιά σχολικά βιβλία είναι η ύλη της ιστορίας? θα σας παρακαλούσα να μην μου δώσετε γενική βιβλιογραφία.Πέρυσι μόνο με τα σχολικά βιβλιά ήταν καλυμένη η αδερφή μου.
υ.γ. οι απορίες είναι της αδερφής μου.
-
καλημέρα σε όλους!
σχετικά με την ιστορία έχω την εντύπωση ότι για το διεθνές πλαίσιο της ελλάδος από το 1830 και μετά πρέπει να διαβάσουμε κάποια από το πρώτο τόμο της νεοτερης ιστορίας(εξωτερική πολιτική Τρικούπη και Όθωνα), σχεδόν όλο το β τόμο όλα όσα αφορούν εξωτερική πολιτική, βαλκανικοί, α+β παγκόσμιος πόλεμος κτλ( για κάποια κεφάλαια δεν μπορω να καταλάβω αν είναι εντός 'ή εκτός ύλης πχ ρωσική επανάσταση) καθώς επίσης από τα θέματα ιστορίας νομίζω ότι πρέπει να διαβάσουμε μακεδονικό+κυπριακό+αλβανικό ζήτημα.
όσον αφορά τα άλλα 2 θέματα
σχισμα 2 εκκλησιών ως 1453, νομίζω ότι το σχολικό βιβλίο της β λυκείου καλύπτει την ύλη..
και από περσικούς ως 323 από το βιβλίο της α γυμνασίου( που δεν έχει βγει ακόμα στα βιβλιοπωλεία)
συμφωνείτε?
το πρόβλημα είναι το αν θα πρέπει να αρκεστούμε στα σχολικά.μας καλύπτουν ή πρέπει να ψαξουμε για περαιτέρω βιβλιογραφία?
εριξα μια ματιά στους 2 τόμους του σβολόπουλου "εξωτερική πολιτική της ελλαδας 1900-1980" και πελάγωσα!
όσον αφορά τη λογοτεχνία τελικά όλοι ψαχνόμαστε.......που είναι οι αναλύσεις?οοοεεεοοοο???
παιδιά ότι γνωρίζετε καλοδεχούμενο μπας και βγάλουμε κάνα συμπέρασμα μεταξύ μας γιατι από το υπουργείο περαιτέρω πληροφορίες δεν νομιζω να πάρουμε....
καλή δύναμη σε όλους!!!!
:D
-
Για την αρχαία ιστορία πιστεύω σε γενικές γραμμές σε καλύπτουν τα σχολικά , αλλά κυρίως το παλιό της Α' Γυμνασίου (το νέο είναι περιληπτικότατο). Μη ξεχάσεις να διαβάσεις "Κοινωνική και Πολιτική Οργάνωση στην Αρχαιία Ελλάδα" της
-
καλημέρα!
παρακολούθησα ένα πρώτο δοκιμαστικο μάθημα ιστορίας σε φροντιστήριο για ασεπ και η καθηγήτρια είπε το εξής:
ότι για να μας παραθέτουν θέματα ιστορίας και όχι συγκεκριμένα βιβλία ,κατα πάσα πιθανότητα εννοούν ότι θέλουν να έχουμε μια σφαιρική άποψη γαι την ιστορία,ΧΩΡΙΣ να σημαίνει αυτό ότι δεν θα βάλουν λεπτομέρειες.
και ότι πρέπει μεν να βασιστούμε στα σχολικά αλλα δεν μας καλύπτουν απόλυτα γιατι το καθένα έχει γραφτεί με διαφορετική φιλοσοφία και το καθένα δίνει έμφαση σε άλλα πράγματα......
επίσης μας είπε ότι κάποια πράγματα που θεωρείται ότι είναι εκτός ύλής πρέπει να τα διαβάσουμε για να εξηγήσουμε άλλα πχ
το πνέυμα της γαλλικής επανάστασης για να κατανοήσουμε τις αλλάγες και επιρροές της στον κόσμο κατά τον 19ο αιώνα
και ρωσική επανάσταση για να κατανοήσουμε τον ψυχρό πόλεμο.
τελικά την ψυχή θα μας βγάλει η ιστορία......
αν συνεχίσω τα μαθήματα και μάθω σχολικά που πρέπει να διαβάσουμε και περαιτέρω βιβλιογραφία θα τα παραθέσω.
-
XRISA είναι καλοδεχούμενες οι πληροφορίες από κάθε πηγή, αλλά με αυτή τη λογική, να πείς στην καθηγήτρια του φροντιστηρίου (που ασφαλώς το ψωμί της βγάζει και τη συμφέρουν να γίνονται πολλά μαθήματα) ότι θα πρέπει να διαβάσουμε και το Τρωικό πόλεμο γιατί έχει επιπτώσεις στην Αρχαία Ιστορία και τα γεγονότα της Επανάστασης γιατί οδήγησαν στη δημιουργία του ελληνικού κράτους.
-
καλό!!!!
το ξερω οτι ο σκοπός τους ειναι να αγχώσουν και να πανικοβάλλουν.και γω το θέωρησα κάπως υπερβολικό....να πρεπει να διαβασουμε τα εκτός ύλης γαι να κατανοήσουμε τα εντός,....τότε αλλη δουλειά δεν θα κάνουμε μόνο ιστορία μέρα νύχτα θα διαβάζουμε!!!
εχουμε να ακούσουμε ακόμα παααααρα πολλα! ;D
-
καλησπέρα σε όλους τους φιλόλογους
Διαβάζω εδώ και 2 εβδομάδες ιστορία και έχω περιοριστεί στα σχολικά βιβλία. Η αλήθεια είναι ότι οι αναφορές σας σε πανεπιστημιακά βιβλία με αγχώνουν πολύ. Αλλά και από ότι έχω καταλάβει, τουλάχιστον μετά από συζητήσεις με άλλους συναδέλφους όλοι εμμένουν στα σχολικά. Δεν είναι και λίγά άλλωστε. Με έναν χονδρικό υπολογισμό που έκανα είναι περίπου 1000 σελίδες, πάνω κατω. Με έχει λίγο μπερδέψει το βιβλίο της θεωρητικής κατεύθυνσης Γ λυκείου. νομίζω ότι διαβάζω άσχετα πράγματα. Αν μπορεί κάποιος που έχει ρίξει μια ματιά να βοηθήσει σχετικά με τα κεφάλαια, θα με υποχρέωνε
καλό βράδυ :-\ :)
-
Πολύ καλό βιβλίο Ιστορίας ,με τίτλο "Αρχαία Ελληνική Ιστορία" του ULRICH WILCKEN, εκδ.Παπαζήση ,το οποίο το έχουν σίγουρα όσοι σπούδασαν Ιστορικό ΑΠΘ και απ'όσο γνωρίζω υπάρχει και στα βιβλιοπωλεία.
Για τα Περσικά ως το 323 πΧ είναι πιστεύω από τα πληρέστερα.
Άσε που γλιτώνεις και το "ψάξιμο" από βιβλίο σε βιβλίο.
Ρίξτε το μια ματιά ;)
-
σε πρώτη φάση προσπαθώ να εξαντλήσω τα σχολικά και μετέπειτα θα αρχίσω να διαβάζω κάτι εξτρά....vasilli πολύ καλό το βιβλίο που αναφέρεις, έχει πέσει στα χέρια μου...πολύ η ύλη βρε παιδιά τα χω παίξει!!
μας τσακίσαν φέτος που εβάλαν θέματα και όχι βιβλία............. ???
-
ΜΗΠΩΣ ΓΝΩΡΙΖΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΑΝ ΣΤΗΝ ΥΛΗ ΣΥΜΠΕΡΙΛΑΜ
-
Roho, αν θέλεις γράφε, σε παρακαλώ, με μικρά.
Στη φετινή ύλη της Ιστορίας τίποτα δεν "συμπεριλαμβάνεται" και τίποτα δεν είναι κι απ' έξω... Είναι εξαιρετικά ασαφής, οπότε καθένας πράττει κατα το δοκούν. :-\
-
Να προτεινω για τη βυζαντινή ιστορία το βιβλίο του καραγιαννόπουλου εκδόσεις
-
από το βιβλίο της θεωρητικής κατευθυνσης Γ λυκείου νομίζω ότι πρεπει να διαβάσουμε το προσφυγικό και το κρητικό ζήτημα.Τα υπόλοιπα αναφέρονται πιο πολύ στα εσωτερικά της χώρας και όχι στο διεθνές πλαίσιο.Με κάθε επιφύλαξη πάντα γιατί όπως λέει και η rica τίποτα δεν συμπεριλαμβάνεται και τίποτα δεν είναι απ΄εξω... ???
-
Σχετικά με την ενότητα της
-
Όταν λές "συνοπτικό" εννοείς επιτομή; Πέρα από Καραγιαννόπουλο δεν γνωρίζω κάτι, αλλά κι αυτός πραγματεύεται, αν θυμάμαι καλά, επιμέρους ζητήματα (διοίκηση, οικονομία, κλπ). Από κει και πέρα, όποιος αντέχει Ostrogorsky, Χριστοφιλοπούλου και τα λοιπά βαρετά... :P
-
"talaipo" θα συμφωνήσω με τη "rica" για Καραγιαννόπουλο (το Κράτος όχι την Ιστορία φυσικά). Είναι το αντίστοιχο του τρισκατάρατου Wilken. Γι'αυτό άλλωστε το μοίραζαν και σα μπούσουλα στα εισαγωγικά μαθήματα της
-
Ναι, για το "
-
Επειδή τελείωσα στη Θεσσαλονίκη από συνήθεια αν μη τι άλλο τον προτιμώ. Ostrogorsky δεν έχω διαβάσει για εξετάσεις ποτέ, μόνο σε εργασίες τον χρησιμοποιούσα, οπότε δεν εκφέρω άποψη. Ξέρω όμως ότι είναι γενικά εύπεπτο βιβλίο και πολλοί το προτιμούν. Δε βαριέσαι "rica"...το θέμα είναι ότι απ' όπου κι αν διαβάσει κανείς, ο όγκος είναι τόσος που στην τελική θα θυμόμαστε μόνο ό,τι διαβάσαμε στα σχολικά.
-
Ερώτηση: τα της τέχνης στην αρχαία και τη βυζαντινή τα διαβάζουμε;
-
εφόσον στην προκήρυξη δεν υπάρχει καμία ανάλυση της ύλης τα πάντα μπορεί να είναι μέσα...προσωπικά πιστεύω ότι πρέπει να τα διαβάσουμε.Και στο φροντιστήριο που πήγα (στα 2 πρώτα μαθήματα,μετά τα παράτησα)μας είχαν πει πως είναι και η τέχνη μέσα.
τελικά με την ύλη που έχουμε νομίζω πως θα καταλήξουμε να διαβαζουμε ότι να ναι ,ότι προλαβαίνουμε και απλά θα κάνουμε την προσευχή μας να πέσει θέμα που έχουμε διαβάσει!
λέω να κάνω το πατροπαράδοτο κόλπο:να πετάξω το βιβλίο από ψηλά και να μάθω πολύ καλά το κεφάλαιο στο οποίο θα μείνει ανοιχτό!!
;D ;D ;D
καλημέρα!
-
Κι εμάς στο φροντιστήριο μας είπαν ότι η τέχνη είναι μέσα. Αλλά ήθελα να ρωτήσω: Η Αναγέννηση είναι μέσα; Κατά τη γνώμη μου η περίοδος που έχουμε στην ύλη πιάνει μόνο την αρχή της Αναγέννησης. Έτσι δεν είναι;
-
θα ήθελα να ρωτήσω αν το βιβλίο των BOTSFORD- ROBINSON, ΑΡΧΑΊΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΙΣΤΟΡΊΑ, ΕΚΔΟΣΗ Μ.Ι.Ε.Τ. ειναι καλό ή πρέπει να διαβάσω και τον περιβόητο WILKEN; ;D
-
Loulou κι εγώ από Botsford-Robinson θα διαβάσω. Ό,τι βολεύει τον καθένα.
-
καλησπέρα,
μπορεί κάποιος να μου πει από ποιά σχολικά βιβλία είναι η ύλη της ιστορίας? θα σας παρακαλούσα να μην μου δώσετε γενική βιβλιογραφία.Πέρυσι μόνο με τα σχολικά βιβλιά ήταν καλυμένη η αδερφή μου.
υ.γ. οι απορίες είναι της αδερφής μου.
Καλησπέρα...
-
mariab η Αναγέννηση δεν είναι μέσα έχω την εντύπωση...........είναι και τεράστια η ύλη της τέχνης της αναγεννήσεως θα έπρεπε να ήταν ξεχωριστό μάθημα αν την είχαμε και όχι να εντάσεται στην ιστορία! ;D ;D ;D
-
Σ' ευχαριστώ xrisa! Κι εγώ την ίδια εντύπωση έχω κι επειδή με την ιστορία έχω πρόβλημα κοιτάω πώς θα απαλλαγώ από λίγη ύλη αλλά πού... :)
-
ΓΝΩΣΤΙΚΟ ΙΣΤΟΡΙΑΣ
http://www.proslipsis.gr/cmCat_treePrd.php?&cm_catid=102&cm_prdid=2411
-
Να κάνω μια χαζή ερώτηση γιατί έχω σαλτάρει λίγο από το διάβασμα της Νεότερης Ιστορίας?
Το πρόβλημά μου είναι κοινό πιστεύω με το δικό σας. Για την νεότερη και σύγχρονη Ιστορία θεωρείται αντικείμενο εξέτασης :
α) Εργατικό κίνημα ;
β) Ευρώπη και κόσμος στον 19ο αιώνα - κεφάλαιο ΣΤ σχολικό Γ' Λυκείου ;
γ) Κεφάλαιο Ζ σχολικό Γ' Λυκείου ;
δ) Ρωσική Επανάσταση ;
ε) Για τον Α &
-
"ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΡΑΤΟΣ ΣΤΟ ΔΙΕΘΝΕΣ ΠΛΑΙΣΙΟ...".
Για μένα εξαιρετικά ασαφής διατύπωση.
Κατά πάσα πιθανότητα παραπέμπει στην εξωτερική πολιτική της Ελλάδας. Ωστόσο, το ε.κ. μέσα στο διεθνές πλαίσιο μπορεί ίσως να διαβαστεί και ως "η εξέλιξη του ελληνικού κράτους στο διεθνές πλαίσιο", και κατ' αυτή την έννοια περιλαμβάνει και την εσωτερική πολιτική. Με άλλα λόγια την εσωτερική πολιτική της χώρας και τη σχέση της με τις υπόλοιπες ή με το περιβόητο διεθνές πλαίσιο. Εξεζητημένο;
Όποιος ιστορικός θα μπορούσε να ορίσει την έννοια διεθνές πλαίσιο, θα του ήμουν υπόχρεος.
-
ΝΕΟΤΕΡΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
Όλοι τα ίδια παράπονα έχουμε και αυτό είναι το μόνο σίγουρο! Εγώ Ιστορικό τελείωσα και με άριστα παρακαλώ, αλλά αδυνατώ να δώσω βολική απάντηση στο τι πρέπει να διαβάσουμε με βάση τη διατύπωση αυτή. Και λέω βολική, γιατί στην πραγματικότητα ισχύει αυτό που λές "xr15gr": αν προσπαθήσουμε να καλύψουμε το θέμα εξετάζοντας όλες του τις παραμέτρους - γιατί θεωρητικά έτσι θα έπρεπε - πάμε για διδακτορικό όχι για ΑΣΕΠ! Με τέτοια ύλη ψάχνω κάτι πιο μικρό από τη βιβλιοθήκη της Αλεξάνδρειας βέβαια! Αν η λύση, έστω και ανάγκης, είναι τα σχολικά έχει κάποιος πιο ψύχραιμος καταλήξει σε ορισμένες σελίδες; Εγώ και όλοι οι υπόλοιποι συνάδελφοι που βρισκόμαστε στα πρόθυρα νευρικού κλονισμού θα του είμαστε υπόχρεοι!!!
-
έχει κάποιος πιο ψύχραιμος καταλήξει σε ορισμένες σελίδες; Εγώ και όλοι οι υπόλοιποι συνάδελφοι που βρισκόμαστε στα πρόθυρα νευρικού κλονισμού θα του είμαστε υπόχρεοι!!!
Λοιπόν ;)
Οι παρακάτω σελίδες αφορούν τα 2 βιβλία της Γ'Λυκείου και είναι οι σελίδες που σε φροντιστήριο της Θεσ/νίκης για ΑΣΕΠ, τις έδωσε ο καθηγητής στο τμήμα.. Οπότε, μιας και εγώ από φίλη τις βρήκα, τσεκάρετέ τες διατηρώντας τις προσωπικές σας επιφυλάξεις :)
Τεύχος Α'
141-142 (εξ.πολιτική)
144(συνθ. Κων/πολης)
250-251(Μεγ.Ιδέα κλπ)
255(Αυτοκέφαλο εκκλ.)
259-263(Ανατολικη κρίση)
267-270(Κριμαϊκός πόλεμος, κατοχή Πειραιά)
270-275
285(διεθνής οικονομικός έλεγχος)
288-302(εξέλιξη εθνικών θεμάτων
326-328(Κύπρος)...
Τεύχος
-
Μήπως ξέρει κανείς ιστορικός ή μη αν για την ύλη της ιστορίας θα πρέπει να διαβάσουμε και κάτι άλλο εκτός των δύο τόμων του Ιστορία Νεότερη και Σύγχρονη;
Για παράδειγμα, κεφάλαια όπως Διασπορά, Μετανάστευση, Ποντιακός Ελληνισμός από τα Θέματα Νεοελληνικής Ιστορίας είναι στην ύλη;
-
Με τον αόριστο τρόπο που ορίζεται το εύρος του τρίτου θεματικού κύκλου στην ιστορία,κανένα σχετικό θέμα δε μπορεί να αποκλειστεί από τη στιγμή που αναφέρεται στην εξωτερική πολιτική του ελληνικού κράτους.Προσωπική μου άποψη είναι πως αρκούν οι δύο τόμοι της νεότερης και σύγχρονης ιστορίας (δε νομίζω πως λείπει κάτι βασικό),αλλά καλό θα είναι να κάνεις μια ανάγνωση των θεμάτων που αναφέρεις και να υπογραμμίσεις τα γεγονότα εκείνα που
-αφορούν την διεθνή παρουσία του κράτους (π.χ. η ομογένεια δεν αποτελεί κράτος,αλλά οι σχέσεις της με αυτό είναι μέσα)
-παραλείπονται στους δύο τόμους της νεότερης και σύγχρονης (αν υπάρχουν τέτοιες παραλείψεις).
Τουλάχιστον εγώ αυτό θα κάνω.Επίσης θεωρώ καλή τουλάχιστον ως προς τη συλλογιστική της (δεν ελεγξα όλες τις ενότητες) την κατευθυνση που δίνει πιο πάνω ο χρήστης "Vassilis".
-
παιδιά θα ήθελα μια βοήθεια.ειμαι στην επανάληψη της ιστορίας(όχι ότι θυμάμαι τίποτα)μπορεί κανείς να μου πει:για τη βυζαντινή ιστορία ,από το σχολικό βιβλίο της β΄γυμνασίου αρχίζουμε να διαβάζουμε από τη σελίδα 242 εως 326 ή εχει και κάτι περισσότερο?
καλό κουράγιο
-
Στο site της Ιστορίας Μείζονος Ελληνισμού θα βρείτε εξαιρετικά ενδιαφέροντα πράγματα:
http://www.ime.gr/
Προς κάθε ενδιαφερόμενο γύρω από τα θέματα της Ιστορίας.
-
Παιδιά,είδατε το νεο βιβλίο Ιστορίας Γ' Γενικού Λυκείου Γενικής Παιδείας; αν όχι να το πάρετε γιατι οσοι απο εμας θα δώσουμε ασεπ τοτε αυτο το βιβλιο θα χρησιμοποιηθεί
συμπληρωματικά με το παλιό ( όποια κι αν ειναι η ύλη για το διαγωνισμο του ασεπ 2008).
-
Markos,
Δεν ξέρω μήπως πρέπει να είμαστε ακόμη λίγο επιφυλακτικοί με το συγκεκριμένο βιβλίο λόγω του σάλου που προκλήθηκε συνεπεία του ονόματος Μακεδονία αναφορικά με τα Σκόπια που αναγράφεται σε σχετικό χάρτη του εν λόγω εγχειριδίου. Μήπως αποσυρθεί τελικά;
-
Για να μη μας πιάνουν αδιάβαστους!
Επισημάνσεις λαθών στο σχολικό βιβλίο της ιστορίας της α'γυμνασίου που αναφέρθηκαν σε σχετική συνέντευξη του κου Τσολάκη, καθηγητή γλωσσολογίας του ΑΠΘ:
ανακάλυψη της γραφής αντί του ορθού επινόηση της γραφής
"Τα πρώτα 'ίχνη του ανθρώπου έχουν αναζητηθεί πολύ βαθιά μέσα στο χρόνο, γύρω στα 2,5 εκατομμύρια χρόνια πριν από σήμερα" αντί του ορθού "εδώ και 2,5 εκατομμύρια χρόνια", μιας και η λέξη σήμερα είναι κινητό χρονικό σημείο.
Επίσης, αναφέρεται κατά κόρον "μέχρι το 6500 π.Χ, 1100π.Χ κτλ...