ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΤΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ (ΠΕ 02)
Ξεκινάω με Αρχαία, Νέα και Ιστορία. Αν θα μπορούσατε να συμπληρώνετε προτάσεις κι εγώ θα κάνω τροποποίηση κι έτσι στην 1η σελίδα θα έχουμε μαζεμένη την ύλη και την Προτεινόμενη Βιβλιογραφία. Ελπίζω να το βρείτε εξυπηρετικό και να τα οργανώσουμε όλα εδώ γιατί εγώ προσωπικά με τόσα ανοιχτά τόπικ και γνώμες χάνομαι και δυσκολεύομαι να τα μαζέψω. Αν θα μπορούσατε απλά να αναφέρετε βιβλίο με τα λοιπά απαραίτητα στοιχεία. Ευχαριστώ
ΑΡΧΑΙΑ
1.Τους σκοπούς και τους στόχους διδασκαλίας της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας και Γραμματείας, σύμφωνα με το ισχύον Πρόγραμμα Σπουδών του Γυμνασίου (ΔΕΠΠΣ /ΑΠΣ ΦΕΚ 303β/2003 και 304β/2003) και Ενιαίου Λυκείου (ΕΠΠΣ /ΠΣ, ΦΕΚ 131β/2002).
http://www.pi-schools.gr/programs/depps/
http://www.pi-schools.gr/lessons/hellenic/
http://www.pi-schools.gr/lessons/history/
2.Τα βασικά στοιχεία της Αρχαίας Ελληνικής Γραμματείας:
₋Περίοδοι ανάπτυξης της αρχαίας ελληνικής γραμματείας.
₋Είδη λόγου (ποιητικού και πεζού).
₋Εκπρόσωποι: Όμηρος, Σοφοκλής, Θουκυδίδης, Πλάτων, Αριστοτέλης (έργα και βίος).
Όλες τις οδηγίες διδασκαλίας και τα βιβλία του καθηγητή του υπουργείου
http://www.4shared.com/dir/3864065/e7b4838d/biblia_kathigiti.html
Προτεινόμενη Βιβλιογραφία:
Συμπληρωματικά:
Γραμματολογίες Αρχαίας Ελληνικής Λογοτεχνίας
1. Γεωργοπαπαδάκου Α, Ελληνική Γραμματολογία, Θεσσαλονίκη
2. Κακριδή, Ιστορία της Αρχαίας Ελληνικής Γραμματολογίας
3. Ιστορία της αρχαίας ελλην. λογοτεχνίας, Γυμνάσιο (σχολικό βιβλίο)
4. Lesky A, Ιστορία της αρχαίας ελλην. λογοτεχνίας, Θεσσαλονίκη (πολύ καλό, πλήρες, αλλά και ογκώδες)
5. Easterling-Knox, Ιστορία της αρχαίας ελλην. λογοτεχνίας, εκδ. Παπαδήμα
6. De Romilly, Αρχαία ελληνική γραμματολογία, εκδ. Καρδαμίτσα
3.Την Αρχαία Ελληνική Γλώσσα στο γραμματικό, συντακτικό και σημασιολογικό επίπεδο και Άγνωστο αρχαιοελληνικό πεζό κείμενο της Αττικής διαλέκτου.
Προτεινόμενη Βιβλιογραφία:
-Θεματογραφία Κωνσταντινίδη
-Συντακτικό Μπαχαράκη
4.Να μεταφράζουν στα Νέα Ελληνικά τα αναφερόμενα κατωτέρω στην εξεταστέα ύλη κείμενα από το πρωτότυπο, της Αττικής Πεζογραφίας ή ποιητικά.
Προτεινόμενες μεταφράσεις:
ΙΙ. Στην εξεταστέα ύλη περιλαμβάνονται τα ακόλουθα κείμενα:
Α. Κείμενα από μετάφραση:
Ομήρου Οδύσσεια: ραψωδία ε (ολόκληρη).
Ομήρου Ιλιάδα: ραψωδία Ζ (ολόκληρη).
Προτεινόμενη Βιβλιογραφία
1. Μαρωνίτης Δ, Αναζήτηση και νόστος του Οδυσσέα. Η διαλεκτική της «Οδύσσειας», Κέδρος
2. Κομνηνού-Κακριδή Ο, Σχέδιο και τεχνική της Οδύσσειας, Θεσσαλονίκη
3. Κακριδής Ι, Ομηρικά θέματα, εκδ. Εστία, Αθήνα
4. Κακριδής Ι, Ομηρικές έρευνες, εκδ Εστία, Αθήνα
5. Το βιβλίο του καθηγητή για την «Οδύσσεια».
Β. Κείμενα από πρωτότυπο:
Σοφοκλέους Αντιγόνη : Ολόκληρη η τραγωδία
Θουκυδίδου «Περικλέους Επιτάφιος», Ολόκληρη η δημηγορία
Πλάτωνος Πολιτεία, 514 a-520e (Αλληγορία σπηλαίου)
Αριστοτέλους Ηθικά Νικομάχεια, Βιβλίο Β, κεφ. 1 (1103a 11-1103b 25), κεφ. 3 (1104b 3–1105 a 16), κεφ. 5 (1105b 19–1106a 13), κεφ. 6 (1106a 14 – 1107a 27).
Προτεινόμενη Βιβλιογραφία:
Β. ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΚΑΙ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ
Οι υποψήφιοι πρέπει:
Ι. Να γνωρίζουν:
1. Τους σκοπούς και τους διδακτικούς στόχους του μαθήματος της Νεοελληνικής Γλώσσας και Νεοελληνικής Λογοτεχνίας σύμφωνα με το ισχύον πρόγραμμα Σπουδών του Γυμνασίου (ΔΕΠΠΣ/ΑΠΣ, ΦΕΚ 303β/2003 και 304β/2003) και Ενιαίου Λυκείου (ΕΠΠΣ /ΠΣ, ΦΕΚ 131β /2002).
2. Τα στοιχεία δομής και λειτουργίας της Νέας Ελληνικής Γλώσσας σε όλα τα επίπεδα της χρήσης της, όπως ορίζεται από το ισχύον Αναλυτικό Πρόγραμμα του μαθήματος «Νεοελληνική Γλώσσα» για το Γυμνάσιο (ΔΕΠΠΣ /ΑΠΣ, ΦΕΚ 303β /2003 και 304β/2003) και «Έκφραση-Έκθεση» για το Ενιαίο Λύκειο (ΕΠΠΣ /ΠΣ, ΦΕΚ 131β /2002).
http://www.pi-schools.gr/programs/depps/
http://www.pi-schools.gr/lessons/hellenic/
http://www.pi-schools.gr/lessons/history/
Όλες τις οδηγίες διδασκαλίας και τα βιβλία του καθηγητή του υπουργείου καθώς και τα σχολικά βιβλία
http://www.4shared.com/dir/3864065/e7b4838d/biblia_kathigiti.html
3. Τα βασικά στοιχεία από την Ιστορία της Νεοελληνικής Γραμματολογίας (περίοδοι και φάσεις ανάπτυξης, Σχολές, χαρακτηριστικά τους, τάσεις και κύριοι εκπρόσωποι κάθε Σχολής).
Γραμματολογίες Νεοελληνικής Λογοτεχνίας
1. Πολίτης Λίνος, Ιστορία της νεοελληνικής λογοτεχνίας, ΜΙΕΤ, Αθήνα 2003
2. Εισαγωγές όλων των σχολικών βιβλίων όλων των τάξεων
3. Ιστορία νεοελληνικής λογοτεχνίας Γυμνασίου (σχολικό βιβλίο).
4. Vitti, Ιστορία της νεοελληνικής λογοτεχνίας, Οδυσσέας, Αθήνα 2003
1. Ποίηση:
Δ. Σολωμός: Ελεύθεροι Πολιορκημένοι - Ο Κρητικός - Ο Πόρφυρας.
Κ. Παλαμάς: Δωδεκάλογος του γύφτου (Λόγος ΙΒ: Κόσμος).
Κ. Καβάφης: Δέησις – Τείχη - Περιμένοντας τους βαρβάρους - Ο βασιλεύς Δημήτριος - Απολείπειν ο θεός Αντώνιον – Ιθάκη - Αλεξανδρινοί βασιλείς - Όσο μπορείς – Καισαρίων - Νέοι της Σιδώνος 400 μ.Χ. – Θερμοπύλες - Τα παράθυρα - Η σατραπεία - Ο Δαρείος - Μελαγχολία Ιάσωνος Κλεάνδρου ποιητού εν Κομμαγηνή∙ 595 μ.Χ. - Ούκ έγνως - Ηγεμών εκ Δυτικής Λιβύης – Φωνές - Άγε, ω βασιλεύ - Στα 200 π.Χ.
Γ. Σεφέρης: Ημερολόγιο καταστρώματος Α: Ο γυρισμός του ξενιτεμένου-
Ο βασιλιάς της Ασίνης.
Ημερολόγιο καταστρώματος Β: Ένας γέροντας στην ακροποταμιά -
Ο τελευταίος σταθμός.
Ο. Ελύτης: Το Άξιον εστί (Η Γένεσις).
Α. Σικελιανός: Ιερά οδός.
2. Πεζογραφία
Γ. Βιζυηνός: Το αμάρτημα της μητρός μου.
Α. Παπαδιαμάντης: Όνειρο στο κύμα.
Δ. Βικέλας : Λουκής Λάρας
Προτεινόμενη Βιβλιογραφία:
-Σχόλια, εισαγωγές και κείμενα από τα σχολικά βιβλία
-Όλες τις οδηγίες διδασκαλίας και τα βιβλία του καθηγητή του υπουργείου
-Ιστορία της Νεοελ. Λογοτεχνίας (Πολίτης)
-Ιστορία της Νεοελ. Λογοτεχνίας του ΟΕΔΒ για το Γυμνάσιο
-Λεξικό λογοτεχνικών όρων του Λυκείου
-Τα βιβλία της Γλώσσας και κυρίως της Γ΄ Λυκείου
Γ. ΙΣΤΟΡΙΑ
Οι υποψήφιοι πρέπει να γνωρίζουν:
I. Τους σκοπούς και τους διδακτικούς στόχους του μαθήματος της Ιστορίας σύμφωνα με το ισχύον πρόγραμμα Σπουδών του Γυμνασίου (ΔΕΠΠΣ/ΑΠΣ, ΦΕΚ 303β/2003 και 304β/2003) και Ενιαίου Λυκείου Υ.Α. 101609/Γ2/30-09-2002 ΦΕΚ 1313/ τ. Β΄09-10-2002 και Υ.Α. 47341/Γ2/13-05-2005 ΦΕΚ 696/ τ. Β΄/24-05-2005.
http://www.pi-schools.gr/programs/depps/
http://www.pi-schools.gr/lessons/hellenic/
http://www.pi-schools.gr/lessons/history/
Όλες τις οδηγίες διδασκαλίας και τα βιβλία του καθηγητή του υπουργείου καθώς και τα σχολικά βιβλία
http://www.4shared.com/dir/3864065/e7b4838d/biblia_kathigiti.html
II. Οι θεματικές ενότητες στις οποίες θα εξεταστούν οι υποψήφιοι είναι οι εξής:
1.Ο ελληνικός κόσμος από το τέλος των Περσικών Πολέμων (479 π.Χ.) έως τον θάνατο του Μ. Αλεξάνδρου (323 π.Χ.).
2.Οι σχέσεις Βυζαντίου και Δύσης από την Άλωση της Κωνσταντινούπολης από τους Σταυροφόρους (1204) έως και την Άλωσή της από τους Οθωμανούς Τούρκους (1453).
3.Οι εξωτερικές σχέσεις της Ελλάδας από το 1830 έως το τέλος του 20ου αιώνα.
Προτεινόμενη Βιβλιογραφία:
-Ιστορία του ελληνικού έθνους
-Αρχαία Ελληνική Ιστορία, Ulrich Wilcken, Εκδόσεις Παπαζήση
-Το βυζαντινό κράτος, Ιωάννης Καραγιαννόπουλος, Εκδόσεις Βάνιας
-Σύντομη Ιστορία της Νεότερης Ελλάδας, Richard Clogg, Eκδόσεις Καρδαμίτσα
-Αρχαία Ιστορία: Μπένγκτσον, Ιστορία της αρχαίας Ελλάδας, όλα τα σχολικά και τα παλιά, όπως: Κοινωνική και Πολιτική οργάνωση στην αρχαία Ελλάδα (β΄ Λυκείου)
- Οstrogorsky, Ιστορία του Βυζαντινού Κράτους
- Νεότερη: Σβορώνος, Επισκόπηση της Νεοελληνικής Ιστορίας
-Θέματα Ιστορίας της Β΄ Λυκείου Επιλογής