Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Διάφορα θέματα για την εκπαίδευση => Διάφορα Εκπαιδευτικά θέματα => Μήνυμα ξεκίνησε από: thlemaxos355 στις Αυγούστου 18, 2008, 02:00:21 pm
-
ΧΩΡΙΣ ΚΑΝΕΝΑ ΔΙΚΟ ΜΟΥ ΣΧΟΛΙΟ..ΤΑ ΛΕΕΙ ΟΛΑ Η ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ''ΤΟ ΠΑΡΟΝ''
Και χυδαιολόγος και ανορθόγραφος...
Καμιά τιμωρία για το αισχρό γραπτό των απολυτηρίων εξετάσεων!
Πολύς θόρυβος γίνεται τελευταία για την Παιδεία. Πορείες, διαμαρτυρίες, καταλήψεις και συζητήσεις για το αν θα πρέπει να περάσει ή όχι το άρθρο 16 για τα ιδιωτικά πανεπιστήμια κ.λπ. Όλα αυτά όμως μηδενίζονται, απαξιώνονται και καταρρέουν από το γραπτό ενός μόνο μαθητή της Γ' Λυκείου από νησί των Δυτικών Κυκλάδων, που αποκαλύπτει πως τόσα χρόνια χτίζουμε στην άμμο. Ένα γραπτό γεμάτο απίστευτα ορθογραφικά λάθη, τραγικές ασυνταξίες και κυρίως θρασύτατο και χλευαστικό έως προσβλητικό για τη θρησκεία, για τον καθηγητή και τους θεσμούς.
Aν τα τρισεκατομμύρια που έχουν επενδυθεί όλα αυτά τα χρόνια στην Παιδεία έφεραν αυτό το αποτέλεσμα, δεν χρειάζεται να μιλάμε για τίποτα.
Ούτε για παρεμβάσεις ούτε για ιδιωτικοποιήσεις ούτε για επίπεδο σπουδών. Χρειάζεται μόνο να σκύψουν το κεφάλι από ντροπή όλοι εκείνοι που είχαν την ευθύνη της Παιδείας τα τελευταία χρόνια για το κατάντημά της. Χωρίς φυσικά να απαλλάσσονται των ευθυνών τους οι καθηγητές, γιατί αυτοί, υποτίθεται, μαθαίνουν γράμματα στα παιδιά μας, τους τα εμπιστευόμαστε, και θα δείτε τι διαπαιδαγώγηση παρέχουν και πόσο κοντά στους μαθητές και στα προβλήματά τους είναι.
Δημοσιεύουμε αυτούσιο το γραπτό αυτό, μήπως και συγκινηθούν εκείνοι που έχουν την αρμοδιότητα να διδάξουν τα παιδιά μας και έτσι αποφύγουμε στο μέλλον τα χειρότερα. Γιατί αν συνεχιστεί αυτή η κατάσταση, τα χειρότερα όχι απλώς έρχονται, αλλά ήδη βρίσκονται εντός των τειχών.
Δεν μας εξέπληξε τόσο το ανορθόγραφο του κειμένου -κομμάτια να γίνει, έχουμε δει και χειρότερα σε διάφορα «απανθίσματα»- όσο οι «ρουκέτες», ο πρωτόγονος τρόπος διατύπωσης γραπτού λόγου και οι χυδαιολογίες. Είναι η ενδεικτική στάση και η συμπεριφορά, αν θέλετε, ενός μαθητή κατά την «ιερή» ώρα που κρίνεται και εξετάζεται για να αποφοιτήσει και να πάρει το απολυτήριό του από το Λύκειο, απέναντι στον δάσκαλό του.
Επειδή όμως ο πειρασμός των απανωτών σχολίων είναι μεγάλος, ας αφήσουμε καλύτερα να «μιλήσει» το ίδιο το γραπτό, όπου βέβαια για ευνόητους λόγους κρατήθηκε η σύνταξη και η ορθογραφία του πρωτότυπου:
=Στην ερώτηση ποια τα καθήκοντα των χριστιανών, διαχρονικά, έναντι της ελευθερίας και της πολιτικής εξουσίας (κράτους), ο μαθητής απαντά: «Ο σωστός χριστιανός είναι πάντα ελεύθερος υπό οποιοδήποτε καθεστός καθώς ψυχικά είναι πάντα ενωμένος με τον Θεό και καθοδηγούμενος με αυτόν. Ασκεί την πίστη του δεν φοβάτε να την εκδηλώνει στους άλους (και πάνω απ' όλα γράφει στο πέος του!) όλους αυτούς που τον καταδικάζουν γι αυτόν το λόγο».
=Πώς τοποθετείται η Εκκλησία απέναντι στο οικολογικό ζήτημα; Αναπτύξατε εν συντομία τους άξονες των απόψεών της, ήταν η επόμενη ερώτηση και ιδού η ανάπτυξη:
«Η Εκκλησία είναι υπέρ της προστασίας του περιβάλλοντος. Το περιβάλλον είναι δημιούργημα του Θεού και κανένας δεν έχει το δικαίομα να το καταστρέφει, εξάλου όλοι ζούμε μέσα του και εξαρτόμαστε από αυτό και εφόσον το περιβάλλον το δημιούργησε ο Θεός είναι ένα κομμάτι μας. Μάλιστα μια συγκινιτική κίνηση της Εκκλησίας ήταν η αναδάσωση από κάτι παπάδες στην περιοχή της πεντέλης (έδειξε live το star τους καλούς παπούλιδες που ξεσκίζονταν να σκάβουν σαν κομπρεσέρ για να φυτέψουν δεντράκια. Πραγματικά πολύ συγκινητικό)+++».
Κρατηθείτε, όμως, γιατί έρχονται κι άλλες εξίσου αισθητικά άρτιες, εκφραστικά και λογοτεχνικά δεινές και κατά το περιεχόμενο απρόσμενα πρωτότυπες απαντήσεις που… σοκάρουν!
Για τη θέση της χριστιανικής ηθικής στον σύγχρονο -ηθικά προβληματισμένο- άνθρωπο, αναφορικά με την πρόοδο της τεχνολογίας ερωτάται ο μαθητής και απαντά:
=«Η εκκλησία δεν είναι ενάντια στην πρόοδρο της τεχνολογίας εάν φυσικά αυτή είναι για καλό σκοπό. Η τεχνολογία θα πρέπει να χρησημοποιήται συνετά από τους ανθρώπους για την ειρήνη και την καλυτέρευση του κόσμου μας και όχι για την κατασκευή όπλων μαζικής καταστροφής.
-
Τηλέμαχε..........σ'αγαπάω,σ'εκτιμάω............
Αλλά όλο αυτό το κατεβατό βαριέμαι να το διαβάσω.
Το απόγευμα θα κάνω καφέ,θα ανάψω και τσιγάρο και θα του ρίξω μια ματιά.
-
Μήπως το συγκεκριμένο παιδί αντιμετώπιζε κάποιο πρόβλημα και βρήκε αυτόν τον τρόπο για να τραβήξει την προσοχή των άλλων; Τέτοιου είδους προκλητική συμπεριφορά συχνά κρύβει πληθώρα άλλων προβλημάτων, τα οποία καλό θα ήταν να αντιμετωπίζονται εγκαίρως για το καλό της κοινωνίας και του ίδιου του παιδιού. Δεν μένω τόσο στο περιεχόμενο του γραπτού, όσο στο γεγονός ότι μια τέτοια προσωπικότητα, παρέμεινε απαρατήρητη, μέχρι να φτάσει στην τρίτη λυκείου. Ίσως να μην ασχολήθηκε κανείς μαζί του. Ίσως με το γραπτό αυτό να έκανε την ύστατη προσπάθεια για να του δώσει κάποιος λίγη σημασία. Το παιδι αυτό δεν το γνωρίζω, όυτε και τους καθηγητές του. Θα ήθελα να πιστεύω ότι αποτελεί εξαίρεση το περιστατικό αυτό και δεν χαρακτηρίζει το Ελληνικό σχολείο.
-
Θεωρώ πως το παιδί έγραψε στα υποδήματά του το εκπ/κο μας σύστημα.
Επίσης όση ευθύνη έχει ο μαθητής άλλη τόση έχουν οι καθηγητές του...
Μια ερώτηση, που ίσως δεν έχει σχέση άμεση με το θέμα...
Αλήθεια πόσοι εκπ/κοι της
-
Καλά, χρόνια είχα να γελάσω τόσο. Μάλλον θα πρέπει να γελάμε περισσότερο και συχνότερα με τα χάλια μας (και ίσως να βγάλουμε το κεφάλι από την άμμο;)...
-
Τέθηκε και θέμα ...παραγραφής!!! Έχει και παραγραφή ο καφενές! Άντε και εις ανώτερα...
-
Θεατές ήταν οι καθηγητές του;
Όχι, ήταν ...Δημόσιοι Υπάλληλοι (στο Ελλαδιστάν).
-
Ίσως να μην ασχολήθηκε κανείς μαζί του. ....... Θα ήθελα να πιστεύω ότι αποτελεί εξαίρεση το περιστατικό αυτό και δεν χαρακτηρίζει το Ελληνικό σχολείο.
το ισως στην συγκεκριμενη φραση ειναι περιττο...και επισης σιγουρα δεν ειναι το μοναδικο τετοιο περιστατικο στα σχολεια μας....εγω θα επαναλαβω καποια απο τα ερωτηματα που θετει το κειμενο...
Δεν πρέπει όμως μια τέτοια απαξιωτική και προσβλητική συμπεριφορά, που δεν γίνεται στον δρόμο ή στο σπίτι, αλλά μέσα στην αίθουσα ενός δημόσιου σχολείου, να αξιολογείται και να επιφέρει κάποιες νόμιμες συνέπειες;
Δεν υπάρχει πλαίσιο και κανονισμός λειτουργίας, θεσπισμένος από την επίσημη πολιτεία, που να θέτει ορισμένα όρια όσον αφορά το ήθος και τη συμπεριφορά μαθητών και δασκάλων;
Από τα χέρια κάποιων δασκάλων και καθηγητών (ου μην αλλά και γονέων) πέρασε αυτό το παιδί. Πώς λοιπόν διαπαιδαγωγήθηκε όλα αυτά τα χρόνια; Με βάση ποιες αρχές, ιδανικά και πρότυπα; Πώς έφτασε στην Γ΄ τάξη του Λυκείου, με τέτοια ορθογραφία και αδυναμία διατύπωσης ενός στοιχειωδώς σωστού λόγου; Θεατές ήταν οι καθηγητές του; Αυτήν τη μόρφωση προσφέρουν.
Πώς και πού μπορεί να σταθεί ένα τέτοιο κείμενο, το οποίο προέρχεται από έναν έφηβο που ολοκλήρωσε τη βασική του εκπαίδευση και αποχαιρετά το Λύκειο;
Άραγε η ΟΛΜΕ τι θα πει; Ότι καλά έκαναν οι καθηγητές του εν λόγω Λυκείου;
μου αρεσει που εχει αμφιβολια για το τι θα πει η ΟΛΜΕ για το περιστατικο.. ο,τι λεει και οταν συλλαμβανται καθηγητες του δημοσιου που κανουν ιδιαιτερα...
Υ.Γ Da_Kancho το κακο ειναι οτι αυριο μεθαυριο ο συγκεκριμενος τυπος σε καμια δημοσια υπηρεσια θα βολευτει...
-
Υ.Γ Da_Kancho το κακο ειναι οτι αυριο μεθαυριο ο συγκεκριμενος τυπος σε καμια δημοσια υπηρεσια θα βολευτει...
Σωστό. Άλλωστε τη νοοτροπία την έχει ήδη έτοιμη.
-
Υ.Γ Da_Kancho το κακο ειναι οτι αυριο μεθαυριο ο συγκεκριμενος τυπος σε καμια δημοσια υπηρεσια θα βολευτει...
Σωστό. Άλλωστε τη νοοτροπία την έχει ήδη έτοιμη.
και σεις πολυπράγμωνες τι κάνετε γι αυτό???? απλά διαπιστώνετε τα διαπιστωμένα και χιλιοειπωμένα...
έτσι δεν αλλάζουν νοοτροπίες....μόνο συντηρούνται.
και σαν εκπ/κοι τι προτείνετε μέσα απο τη διδασκαλία των μαθημάτων σας???
ή ποιείτε εκει την νήσσαν???
ρωτώ....μα ξέρω και τις απαντήσεις!!!!!.............................τίποτεεεεεεεεεεεε!!!!!!
-
για να αποτρέψω τυχον παρεξηγήσεις με το εσείς δεν εννοώ κάποιον-α συγκεκριμένα
-
και σεις πολυπράγμωνες τι κάνετε γι αυτό???? απλά διαπιστώνετε τα διαπιστωμένα και χιλιοειπωμένα...
έτσι δεν αλλάζουν νοοτροπίες....μόνο συντηρούνται.
και σαν εκπ/κοι τι προτείνετε μέσα απο τη διδασκαλία των μαθημάτων σας???
ή ποιείτε εκει την νήσσαν???
ρωτώ....μα ξέρω και τις απαντήσεις!!!!!.............................τίποτεεεεεεεεεεεε!!!!!!
εισαι παρων στην διδασκαλια μου ωστε να στηριξεις το ''τιποτε'' που λες;
-
Η αγωγη και ο σεβασμος καλλιεργουνται μεσα στο σπιτι πρωτα και μετα στο σχολειο....αν αυτο το παιδι που ειναι τωρα 17-18 χρονων μου ερθει στην ταξη και εχει αυτη τη συμπεριφορα εγω τι να κανω???...οταν στο σπιτι του μιλανε ετσι, οταν στο δημοτικο δεν ασχοληθηκε κανεις μαζι του.....
αυτα τα παιδια δεν καταλαβαινου ουτε απο λογια (γιατι δεν εχουν φιλοτιμο) ουτε απο τιμωριες (γιατι εχουν θυμο και κανουν χειροτερα μετα π.χ. καταστρεφουν αυτοκινητα καθηγητων και την περιουσια του σχολειου) και με λυπη μου διαπιστωνω οτι οι γονεις ειναι τελειως αδιαφοροι...τους καλεις στο σχολειο και δεν ερχονται...
Μερικα ΤΕΕ εχουν καταντησει ιδρυματα φυλαξης παραβατικων παιδιων....Χαρακτηριστηκα γονιος μου ειπε οτι στελνει το παιδι του (το μπουμπουκι του) σχολειο γιατι δεν παει να δουλεψει και μεσα στο σπιτι δημιουργει προβληματα και ερχεται σχολειο για να απασχολειται....και φυσικα ολα τα προβληματα του παιδιου μεταφερονται στη μικρη κοινωνια του σχολειου...
κατα την αποψη μου αυτο το γραπτο αντιπροσωπευει ενα μεγαλο ποσοστο παιδιων δυστυχως....
-
και σεις πολυπράγμωνες τι κάνετε γι αυτό????
ρωτώ....μα ξέρω και τις απαντήσεις!!!!!.............................τίποτεεεεεεεεεεεε!!!!!!
Καλά το λες, και μάλιστα είναι εμφανές από τις ελάχιστες απαντήσεις / σχόλια που προκάλεσε το θέμα αυτό, σε αντίθεση με άλλα "σοβαρά" "εκπαιδευτικά" θέματα εδώ μέσα, όπου γίνεται χαμός από τις απαντήσεις, πόσο απασχολεί τους εκπαιδευτικούς το φαινόμενο.
Κατά βάση, τέτοια θέματα τυχαίνουν αυτόματης καταχώρησης στην κατηγορία "δε βαριέσαι μωρέ" από την συντριπτική πλειοψηφία των εκπαιδευτικών. Το δείχνει εξάλλου εκτός από την μηδενική συμμετοχή στη συζήτηση και το ποσοστό 19-1 στο Σύλλογο όπου συζητήθηκε το <<ενδεχόμενο>> να έχει συνέπειες ο μαθητής. "Άσε μωρέ, δε βαριέσαι, θα πάει αυτός μετά να μου χαλάσει το αμάξι (που το παρκάρω μέσα στην αυλή του σχολείου γιατί βαριέμαι να περπατήσω 20 μέτρα)".
Παρόλα αυτά, θα το ξαναπώ, η καταλληλότητα του συγκεκριμένου αποφοίτου του εκπαιδευτικού μας συστήματος για άμεσο διορισμό στο (Ελληνικό) Δημόσιο, είναι πασιφανής.
-
thlemaxe....δεν μπορώ και δεν πρέπει να είμαι στη διδασκαλία κανενός..παρά μόνο του εαυτού μου. Απλά πιστεύω πως το σύστημα και ο ωχ αδερφισμός μας δεν μας επιτρέπει να "αλλάξουμε". Τουλάχιστον χαίρομαι που υπάρχουν φωνές με υγεία και προσπάθεια να μην τα πάρει όλα ο διαολος και δε μας νοιάζει.
Da_Kancho...συμφωνώ μα να κάνουμε και τις υπερβάσεις μας. Αυτές θα βοηθήσουν στην αλλαγή νοοτροπίας του δημοδιουπαλληλήστικου κατεστημένου που κυβερνούν όχι μόνο την εκπ/ση μα και την κοινωνία όλη.
Αν και είμαι καινούργιος στην παρέα...διαπίστωσα πως μεριμνούμε & τυρβάζουμε περι πολλών...για την ταμπακιέρα κουβέντα ή ελάχιστα. Ίσως οι συνάδελφοι-συναδέλφισσες να έχουν και δίκιο...γιατί κρέμετε απο πάνω τους το τέρας της "ανεργίας"....που και σε αυτό το θέμα μας οδηγει το σύστημα για να μας έχει στο χέρι και...άλλα που τα γνωρίζετε πιθανώς καλύτερα απο μένα.
Το σίγουρο είναι πως η μεταμοντέρνα εποχή μας διακρίνεται απο τη ρευστότητα σε όλες τις φάσεις της ζωής.
-
Κατά βάση, τέτοια θέματα τυχαίνουν αυτόματης καταχώρησης στην κατηγορία "δε βαριέσαι μωρέ" από την συντριπτική πλειοψηφία των εκπαιδευτικών. Το δείχνει εξάλλου εκτός από την μηδενική συμμετοχή στη συζήτηση
Η περίπτωση του μαθητή δεν μπορεί να αξιολογηθεί πλήρως γιατί οι περισσότεροι από εμάς δεν τον γνωρίζουμε. Γι’ αυτό λοιπόν σε υποθετική βάση θα πω τα εξής: Μπορεί όντως το παιδί να θέλει να προκαλέσει το ενδιαφέρον των καθηγητών του με λάθος τρόπο σίγουρα. Μπορεί επίσης να είναι ένα κακομαθημένο παιδί που να πιστεύει ότι είναι «μαγκιά» και κατόρθωμα αυτό που έκανε. Ακόμη μπορεί να περνάει πολύ δύσκολη εφηβεία ή να έχει υποστεί σοκ από κάτι πρόσφατα. Χίλιες και μια υποθέσεις μπορώ να κάνω.
Αυτό που δεν μπορώ να δεχτώ όμως με τίποτα είναι αυτό που λες για τη μηδενική συμμετοχή στο θέμα. Πιστεύω ότι οι περισσότεροι συνάδελφοι δεν συμμετέχουν γιατί απλούστατα δεν έχουν τι να πουν! Πως γίνεται να σχολιάσεις αυτό το απερίγραπτο, χυδαίο γραπτό??? Τι να πεις γι’ αυτόν το μαθητή??? Πραγματικά μου φάνηκε πολύ δύσκολο να σχολιάσω το θέμα γιατί όταν το διάβασα μου ήρθε να κλάψω και να γελάσω ταυτόχρονα. Σαφώς υπάρχουν κάποιοι εκπαιδευτικοί που υιοθετούν παθητική στάση, αλλά όχι η πλειοψηφία. Αν πιστέψουμε αυτό τότε είμαστε χαμένοι…
-
Παιδιά σήμερα οι γονείς δεν δέχονται να τους θίξεις τα παιδιά τους. Κανονικά θα πρέπει να υπάρχει συνεργασία μεταξύ εκπαιδευτικού και γονέα. Να συζητούν για το παιδί και τις τυχόν αδυναμίες του. Αν λοιπόν οι γονείς του δεν παραδέχονται το πρόβλημα και επιπλέον κάνουν διάφορες καταγγελίες/παράπονα γιατί ο εκπαιδευτικός προσπάθησε να βοηθήσει το παιδί, ο καθηγητής/δάσκαλος τι άλλο πρέπει να κάνει αν δεν ενδιαφέρονται οι ίδιοι οι γονείς? Και όπως είπε κάποιος παραπάνω όλα ξεκινούν απτο σπίτι, απτην οικογένεια, αν δεν μπορεί να επιβληθεί ο πατέρας ή η μητέρα, θα επιβληθώ εγώ?
-
Αυτό που δεν μπορώ να δεχτώ όμως με τίποτα είναι αυτό που λες για τη μηδενική συμμετοχή στο θέμα. Πιστεύω ότι οι περισσότεροι συνάδελφοι δεν συμμετέχουν γιατί απλούστατα δεν έχουν τι να πουν! Πως γίνεται να σχολιάσεις αυτό το απερίγραπτο, χυδαίο γραπτό??? Τι να πεις γι’ αυτόν το μαθητή??? Πραγματικά μου φάνηκε πολύ δύσκολο να σχολιάσω το θέμα γιατί όταν το διάβασα μου ήρθε να κλάψω και να γελάσω ταυτόχρονα. Σαφώς υπάρχουν κάποιοι εκπαιδευτικοί που υιοθετούν παθητική στάση, αλλά όχι η πλειοψηφία. Αν πιστέψουμε αυτό τότε είμαστε χαμένοι…
δεν ειναι η πρωτη φορα (δυστυχως) που ενα θεμα στο pde εχει μηδενικη συμμετοχη...ο,τι δεν αφορα διορισμο δεν πολυενδιαφερει τον κοσμο...υπαρχουν θεματα με χιλιαδες η εκατονταδες απαντησεις που αφορουν μονο και μονο τα μορια διορισμου ..σιγουρα και αυτα ειναι σημαντικα αλλα δεν ειναι μονο αυτα στην ζωη ενος εκπαιδευτικου.αν καποιος ενδιαφερεται μονο γιαυτο σιγουρα μπορει να το βρει και σε αλλα site...θελω να πιστευω οτι εδω ειμαστε ανθρωποι με ευρυτερους προβληματισμους και οτι μας απασχολει γενικοτερα ο χωρος εργασιας μας και οχι μονο απο την αποψη ενος ξερου μισθου...αυριο μεθαυριο ολοι θα κληθουμε να αντιμετωπισουμε τετοιες καταστασεις (αν δεν τις εχουμε βρει ηδη μπροστα μας)....οσο για αυτο που λες οτι δεν συμμετεχουν γιατι δεν εχουν τι να πουν δεν μπορω να δεχτω οτι επιστημονες ανθρωποι δεν εχουν αποψη για το θεμα αλλα και για αλλα που κατα καιρους εχουν τεθει και εχουν μεινει με 2-3 σχολια-απαντησεις...εδω εχει αποψη ενας δημοσιογραφος που δεν ζει απο μεσα την εκπαιδευση...
-
Παρατηρείται το φαινόμενο να βρίσκουμε δικαιολογίες για όλα.
-
πάντως πιστεύω ότι οι καθηγητές σήμερα δεν ενδιαφέρονται πραγματικά για τα παιδιά. Δεν τα προσεγγίζουν ανθρώπινα και ζεστά γι' αυτό και τα παιδιά αντιδρούν κατά αυτόν τον τρόπο. Η τιμωρία δεν έχει τόση σημασία, όση έχει η πρόληψη. Χωρίς να γνωρίζω τον καθηγητή του παιδιού, εικάζω ότι η σχέση του με το μαθητή ήταν από αντιπαραθετική, έως- χειρότερα- ανύπαρκτη. Δεν μπορεί αυτός ο μαθητής να μην είχε προκαλέσει και στο παρελθόν. Πόσοι όμως από εμάς αναζητούν τα βαθύτερα αίτια μιας προβληματικής κατάστασης; Η δουλεία μας δεν είναι μόνο να κάνουμε το μάθημα και να πετάμε έξω από την τάξη τους ενοχλητικούς. Θα πρότεινα να αναπτύσσουμε μια σχέση ουσιαστική με τους μαθητές. Και ακριβώς επειδή οι γονείς δεν μπορούν να αντεπεξέλθουν στις απαιτήσεις του ρόλου τους, η δική μας ευθύνη σήμερα είναι σημαντικότερη όσον αφορά την ομαλή ψυχική και κοινωνική ανάπτυξη του παιδιού.
-
Αν και δεν μπορώ να "πιάσω" το πνεύμα της συζήτησης, εχω να επισημάνω κάτι απλό. Η παραβατική συμπριφορά γενικότερα, η επιθετικότητα και άλλα ψυχοπαθολόγικά προβλήματα ύπάρχουν στα σχολεία απο παιδιά πολύυυ μικρότερων ηλικιών. Κατ' εμε πρωταγωνιστικό ρόλο έχουν οι γονείς και η οικογενειακή διαπαιδαγώγηση ειδικότερα. Το να αντιμετωπίσει ένας εκπαιδευτικός οποιασδήποτε βαθμίδας αποτελεσματικά τέτοια φαινόμενα τις περισσότερες φορές δεν είναι εφικτό απλά γιατί ΔΕΝ διαθέτει την απαιτούμενη κατάρτηση.Το ερώτημα είναι γιατί δεν διορίζονται στα σχολεία ψυχολόγοι-σχολ. ψυχολόγοι (όπως συμβαίνει στο εξωτερικό) οι οποίοι και θα μπορούσαν σε συνεργασία με εμας να λύσουν τέτοια προβλήματα και να μας καθοδηγήσουν ωστε αυτά να μην διαιωνίζονται.
-
Τηλεμαχε, θες να μου πεις τι γραφει εκεινη η γιρλαντα πανω απο το γιαταγανι και αναμεσα στα γαλανολευκα φτερα? Ειναι πολυ μικρο και δε το βγαζω. Υποψιαζομαι ομως οτι καποια σχεση εχει με την ολη συζητηση. Ξερεις ελευθερια του λογου, ανθρωπινα δικαιωματα κτλ
-
Η παραβατική συμπριφορά γενικότερα, η επιθετικότητα και άλλα ψυχοπαθολόγικά προβλήματα ύπάρχουν στα σχολεία απο παιδιά πολύυυ μικρότερων ηλικιών. Κατ' εμε πρωταγωνιστικό ρόλο έχουν οι γονείς και η οικογενειακή διαπαιδαγώγηση ειδικότερα. Το να αντιμετωπίσει ένας εκπαιδευτικός οποιασδήποτε βαθμίδας αποτελεσματικά τέτοια φαινόμενα τις περισσότερες φορές δεν είναι εφικτό απλά γιατί ΔΕΝ διαθέτει την απαιτούμενη κατάρτηση.Το ερώτημα είναι γιατί δεν διορίζονται στα σχολεία ψυχολόγοι-σχολ. ψυχολόγοι (όπως συμβαίνει στο εξωτερικό) οι οποίοι και θα μπορούσαν σε συνεργασία με εμας να λύσουν τέτοια προβλήματα και να μας καθοδηγήσουν ωστε αυτά να μην διαιωνίζονται.
Συμφωνώ απολύτως! Ένας ψυχολόγος σε κάθε σχολείο επιβάλλεται για να μπορέσει να αντιμετωπίσει σωστά τέτοιες καταστάσεις. Και καταρτισμένοι να είναι κάποιοι εκπαιδευτικοί, δεν έχουν χρόνο (με τόσα παιδιά μεσα στη τάξη) να ασχοληθούν ιδιαίτερα και συστηματικά με το παιδί που εμφανίζει προβλήματα συμπεριφοράς. Και το πρόβλημα γίνεται νομίζω εντονότερο στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση που αφενός τα παιδιά είναι έφηβοι πλέον και αφετέρου υπάρχει διαφορετικός καθηγητής για κάθε μάθημα.
-
Τηλεμαχε, θες να μου πεις τι γραφει εκεινη η γιρλαντα πανω απο το γιαταγανι και αναμεσα στα γαλανολευκα φτερα? Ειναι πολυ μικρο και δε το βγαζω. Υποψιαζομαι ομως οτι καποια σχεση εχει με την ολη συζητηση. Ξερεις ελευθερια του λογου, ανθρωπινα δικαιωματα κτλ
''ο τολμων νικα'' γραφει,μαλλον δεν εκανες παρεα με λοκατζηδες(ειναι το εθνοσημο καταδρομεων και αλεξιπτωτιστων) ;)
-
να απαντησω και στο θεμα τωρα:μαλλον οι καθηγητες του δεν τον τιμωρησαν σκεπτομενοι ισως οτι η μειωμενη διαγωγη θα του προκαλουσε προβληματα.Ισως να ηταν και σε μικρο μερος,οπου ολοι λιγο-πολυ ιενια γνωστοι και δεν ηθελαν προστριβες.Δεν μπορω να πω αν η μειωση διαγωγης θα ηταν δικαιη τιμωρια,σιγουρα επρεπε να βρεθει κατι,αν κι εχοντας τελειωσει η χρονια,η διαγωγη ηταν το μονο που εμενε.Καθημερινα βλεπουμε προβληματικες συμπεριφορες,αλλα σε γενικες γραμμες σιγουρα δεν μπορουμε να ανταποκριθουμε οπως θα θελαμε.Οι σχολικοι ψυχολογοι ειναι απαραιτητοι.Ωστοσο το μεγαλυτερο μερος ευθυνης εχουν οι γονεις.Αν αυτος που ειναι καθε μερα με το παιδι απο τοτε που γεννηθηκε και δεν του εμαθε τροπους,τι να κανω εγω που το βλεπω δυο φορες τη βδομαδα;οσο και να θελω,δεν μπορω να κανω πολλα πραγματα.Ασε που πολλοι γονεις μολις ακουσουν για πιθανο προβλημα ή προβληματικη συμπεριφορα,μας βγαζουν τρελους και δε θελουν να παραδεχτουν οτι υπαρχει κατι
-
προσωπικα ουτε σοκαριστικα ουτε γελασα και φανταζομαι οτι οσοι εργαζομαστε στη β/θμια εχουμε γινει μαρτυρες τετοιων συμβαντων.
ειναι δε σιγουρο, οτι ο μαθητης αυτος δεν περιμενε τις απολυτηριες εξετασεις για να εκφραστει με τον τροπο που εκφραστηκε.
τι να κανουμε βρε παιδια. αλλου μπορουμε να ειμαστε αποτελεσματικοι και αλλου όχι.
εξαλλου αν ανατρεξουμε στα δικα μας σχολικα χρονια θα θυμηθουμε αντιστοιχα γεγονοτα, καζουρες κα, ιδιαιτερα σε καθηγητες θρησκευτικων, αγγλικων κλπ.
δεν ανακαλυψαμε τωρα την αμερικη.
-
Πράγματι, ένα λειτουργικό σχήμα θα ήταν για κάθε έναν Μόνιμο Εκπαιδευτικό, να διατίθενται ένας Ψυχολόγος και ένας Αναπληρωτής Εκπαιδευτικός, ώστε ο μεν Αναπληρωτής να κάνει το μάθημα, ο δε Ψυχολόγος να ασχολείται με τα παιδιά, και ο Μόνιμος να προεδρεύει (κατά προτίμηση από το σπίτι του).
Δεν θα έπαιρνε τουλάχιστον 19-1 μια τέτοια πρόταση;
-
Εκνευρίστηκα με αυτή τη περίπτωση γιατί εκτός απο εκπαιδευτικός είμαι και μητέρα.
Η μεγάλη μου κόρη πηγαίνει φέτος Γ Λυκείου και ξέρω οτι υπάρχουν δυστυχώς κάποιοι
στο σχολείο που προκαλούν με άσχημη συμπεριφορά σε μαθητές και καθηγητές ,με
βανδαλισμούς ,με απειλές στους πιο αδύναμους. Οι καθηγητές τις περισσότερες φορές
καλούν τους γονείς οι οποίοι παίρνουν το μέρος των παιδιών τους γιατί απλούστατα θεωρούν
οτι το καμάρι τους έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις ρατσιστικές του θεωρίες !
Εμένα αυτό μου έτυχε στο δημοτικό όπου είμαι ωρομίσθια 2ης ξένης γλώσσας. Εκεί έμεινα
άφωνη απο τις ιδέες και το θράσος των δεκάχρονων μαθητών. Όταν το συζήτησα με τους
δασκάλους μου είπαν να μη το κάνω θέμα στους γονείς γιατί έρχονται και φωνάζουν οτι
καταπιέζονται τα παιδιά τους ! Κατάλαβα οτι τους φοβόντουσαν και οτι με θεωρούσαν
παράλογη να τα βάλω με τους συγκεκριμένους γονείς,που ήταν γνωστοί για τις απόψεις τους.
Θεωρώ οτι θα έπρεπε να υπάρχει ψυχολόγος ή κάποιος ειδικός για αυτές τις περιπτώσεις.
-
Εγώ πάντως αυτό που έχω καταλάβει με τα χρονια...είναι πως κάποιο ή και από μόνοι μας ...μα έχουν κάνει να φοβόμαστε να εκφράσουμε με καθαρά λόγια τη γνώμη μας σε κάποιους γονείς για το χαρακτήρα των παιδιών τους μέσα στην ομάδα της τάξης....Πόση δύναμη έχουν συγκεντρώσει οι σύλλογοι γονέων στα χέρια τους...το αναλογιστήκατε ποτέ; Στη Λήμνο όπου υπηρετούσα υπήρξαν περιστατικά γονέων που ξεσηκώνονταν με την παραμικρή υποτιθέμενη αφορμή που μπορεί να έδινε κάποιος συνάδελφος...Δεν ξέρω,αλλά θαρρώ πως πρέπει να βάλουμε κάποια όρια...γιατί έτσι κι εμείς δεν κάνουμε σωστά τη δουλειά μας και στο τέλος αυτοί που χάνουν είναι οι μαθητές και οι μαθήτριές μας. Κανείς δεν κερδίζει από αυτό το τρίγωνο της συμφοράς.....
-
Όντως. Άσε που τώρα αποφασίζουν και για το πως θα κάνουμε το μάθημα. Έχουν ξεφύγει τελείως!
-
Συμφωνώ απόλυτα. Παρότι είμαι από τις νηπιαγωγούς που θέλουν να εμπλέκονται οι γονείς δημιουργικά στην εκπαίδευση των παιδιών τους (συχνές συναντήσεις, ομαδικά και ατομικά, προτάσεις για συυμετοχή των γονέων, κ.λ.π.) κάθε χρόνο πείθομαι περισσότερο ότι το μόνο που ψάχνουν οι περισσότεροι είναι ένας αποδιοπομπαίος τράγος για να φορτώσουν τις δικές τους ευθύνες.
Πάντα, όταν συμβεί κάτι το πρώτο που λένε όλοι είναι που είναι το σχολείο. Σύμφωνοι, οι γονείς δεν τελειώνουν καμιά σχολή για να μεγαλώνουν τα παιδιά τους, όμως αυτό δεν τους απενοχοποιεί. Ίσα ίσα θα έπρεπε να τους κάνει να θέλουν τη γνώμη κάποιου που σε τελική ανάλυση κάτι, έστω και λίγο, παραπάνω ξέρει.
Από την άλλη έχουμε κι εμείς τεράστια ευθύνη και επειδή τα ψυχοκοινωνικά προβλήματα των παιδιών και των οικογενειών τους είναι πολύ σοβαρά πια, οφείλουμε και οι ίδιοι να προσπαθούμε περισσότερο, αλλά και να ζητάμε και τους ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς που θα έπρεπε να υπάρχουν ως υποστηρικτικός θεσμός.
-
Αυτό πού το πας; Έχει τύχει μητέρα όταν δίδασκα μια πρώτη δημοτικού, σε ιδιωτικό σχολείο μάλιστα, να επιμένει πως είναι λάθος που στα πρωτάκια δεν ξεκινάμε από το αλφάβητο...βρε καλή μου...βρε χρυσή μου...άσε με να κάνω αυτό που ρημαδοσπουδασα....
Δεν ξέρω...ώρες ώρες μου έρχεται να τσιρίξω...κι άλλες φορές να κρυφτώ ,γιατί να δεν πρέπει να ξεχνουμε και τις περιπτώσεις...που έχουν τα δίκια τους κι αυτή...
Υπάρχει κανείς που μπορεί να βρει τη χρυσή τομή;Άλλες φορές τα καταφέρνω κι άλλες όχι... :o
-
ουπς...το αυτή...με οι...δηλαδή αυτοί....
Να,αν το έκανε μαθητής και μου ξέφευγε...να γεμίσω το γραπτό του κοκκινίλα...θα με κατηγορούσαν...για έλλειψη προσοχής...ουφ....(μου έχει τυχει κι αυτό...να αφήνω ορθογραφικά επίτηδες...γιατί ήταν πάααρα πολλάααα)
-
Η κατάσταση με τους γονείς είναι δράμα! Ήμουν περυσι σε μονοθέσιο και ένας μαθητής μου της Α' δημοτικού είχε πρόβλημα στην άρθρωση και μικρή δυσκολία στην ανάγνωση και τη γραφή (δεν είχε παει καθόλου νηπιαγωγείο). Οι γονείς μόλις τους είπα να το παμε στο ΚΔΑΥ μόνο που δεν έπεσαν να με φανε... Πάρολο που δικαιώθηκα τελικά, κατάλαβα αυτό ακριβώς:
το μόνο που ψάχνουν οι περισσότεροι είναι ένας αποδιοπομπαίος τράγος για να φορτώσουν τις δικές τους ευθύνες.
-
Ε, όχι και στο ΚΔΑΥ μαντάμ, πας να μας βγάλεις το παιδί μας προβληματικό!!!!
Πέρσι είχα νήπιο που πηδούσε από τα τραπέζια και τα καλοριφέρ στην αρχή της χρονιάς και επειδή στο τέλος της χρονιάς μπορούσε να καθίσει για 4 λεπτά (χρονομετρημένο) στον κύκλο (δοξάστε με!!! μου βγήκε η ψυχή και ευτυχώς δεν είχα ατύχημα), η μητέρα θεώρησε σκόπιμο να μην το γράψει σε δημοτικό που υπήρχε τμήμα ένταξης (για να μη στιγματιστεί). Είχε μιλήσει με το ΚΔΑΥ, όμως και ευελπιστώ ότι το παιδάκι θα βρει βοήθεια.
-
Ε, όχι και στο ΚΔΑΥ μαντάμ, πας να μας βγάλεις το παιδί μας προβληματικό!!!!
Περίπου τέτοια ήταν η αντίδραση...! Τελικά πήγαμε και βρήκαμε ότι λόγω έλλειψης εμπειριών δεν μπορούσε να προσαρμοστεί αμέσως στην πρώτη τάξη. Τι πέρασα όλη τη χρονιά δεν περιγράφεται!!! Πάντως η δική σου περιπτωση μου φαίνεται πιο δυσκολη. Δεν είναι τραγικό που οι γονείς μερικές φορες προτιμούν να μη βοηθήσουν το παιδί τους, για να μη στιγματιστεί??? Οι γονείς του παιδιού που ανέφερα δεν είχαν πρόβλημα να πάνε το παιδί στο ΚΔΑΥ. Το πρόβλημά τους ήταν τι θα πει ο κόσμος...
-
Εκνευρίστηκα με αυτή τη περίπτωση γιατί εκτός απο εκπαιδευτικός είμαι και μητέρα.
Η μεγάλη μου κόρη πηγαίνει φέτος Γ Λυκείου και ξέρω οτι υπάρχουν δυστυχώς κάποιοι
στο σχολείο που προκαλούν με άσχημη συμπεριφορά σε μαθητές και καθηγητές ,με
βανδαλισμούς ,με απειλές στους πιο αδύναμους. Οι καθηγητές τις περισσότερες φορές
καλούν τους γονείς οι οποίοι παίρνουν το μέρος των παιδιών τους γιατί απλούστατα θεωρούν
οτι το καμάρι τους έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις ρατσιστικές του θεωρίες !
Εμένα αυτό μου έτυχε στο δημοτικό όπου είμαι ωρομίσθια 2ης ξένης γλώσσας. Εκεί έμεινα
άφωνη απο τις ιδέες και το θράσος των δεκάχρονων μαθητών. Όταν το συζήτησα με τους
δασκάλους μου είπαν να μη το κάνω θέμα στους γονείς γιατί έρχονται και φωνάζουν οτι
καταπιέζονται τα παιδιά τους ! Κατάλαβα οτι τους φοβόντουσαν και οτι με θεωρούσαν
παράλογη να τα βάλω με τους συγκεκριμένους γονείς,που ήταν γνωστοί για τις απόψεις τους.
Θεωρώ οτι θα έπρεπε να υπάρχει ψυχολόγος ή κάποιος ειδικός για αυτές τις περιπτώσεις.
το θεμα ειναι ποιος διοικει το σχολειο και αν πρεπει να εφαρμοζονται οι σχολικοι κανονισμοι...αν καταδεχομαστε να το διοικουν οι γονεις ας τους δωσουμε τα κλειδια και ας παμε σπιτια μας...να βαζουμε 19αρια και 20αρια σε ολους ,να τους κανακευουμε και θα ειμαστε ολοι μια ωραια παρεα..τι θα πει τους φοβουνται ; που ζουμε; στην εποχη των νταηδων; ας φωναζουν και ας κανουν ο,τι θελουν...υπαρχουν νομοι που πρεπει να εφαρμοζονται εστω και αν εμεις καθιερωθηκαμε διεθνως ως η χωρα της ανομιας..οταν καποτε ειχα βαλει κατι 5αρακια και 6αρακια στους ελεγχους ηρθαν καποιοι (γονεις και μαθητες) να διαμαρτυρηθουν φωναζοντας και χειρονομοντας...τους εδειξα τους βαθμους των διαγωνισματων και των τεστ: 1+1+1+2..λεει ο μαθηματικος μου εβαλε με τους ιδιους βαθμους 12...με γεια του με χαρα του λεω...συνεχισαν να μουρμουρανε και εφυγαν...απο τοτε δεν ξαναειχα προβλημα..λιγο πυγμη χρειαζεται σε ολα τα θεματα....
-
Διάβασα πολλές φορές το "γραπτό" του μαθητή κι έχω να πω τα εξής:
1) Ο μαθητής δείχνει να είναι διαβασμένος, καθώς επί της ουσίας απαντά στα ερωτήματα
2) Τα ορθογραφικά του λάθη είναι μεν πολλά, αλλά έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε και χειρότερα :P
3) Το συντακτικό του δεν είναι άψογο, αλλά δεν είναι και απαράδεκτο
4) Το υβριστικό κομμάτι των απαντήσεων του το είχε γραμμένο εντός παρενθέσεων, χωρίς σε καμία περίπτωση να χρησιμοποιεί τις λέξεις που θα χρησιμοποιούσε στην καθημερινή του ζωή. Αντί αυτών, χρησιμοποιεί άλλες που προφανώς θεωρεί πιο "καθωσπρέπει". Για παράδειγμα, χρησιμοποιεί την λέξη "πέος" αντί για οποιαδήποτε άλλη καταφανώς δημοφιλέστερη (αντιλαμβάνεστε τι εννοώ!)
5) Οι εκφωνήσεις των ερωτήσεων, όπως αυτές τέθηκαν από τον καθηγητή είναι ελαφρώς περίεργες. Αλήθεια, πόσοι από μας θα χρησιμοποιούσαμε την φράση "Αναπτύξατε εν συντομία τους άξονες ..." σε μια εξέταση;
6) Εκείνο πάλι το 19-1 του Συλλόγου (με 1 προφανώς τον θεολόγο) πώς σας φαίνεται; Δε δείχνει ένα ολόκληρο Σύλλογο εναντίον ενός ανθρώπου; Στους Συλλόγους που έχω συμμετάσχει δε θυμάμαι ποτέ τέτοια ... σκορ!
Κάτι μου λέει, ότι όλο αυτό που είδε το φως της δημοσιότητας δεν είναι παρά μια σκηνή του έργου "πάμε κόντρα στο θεολόγο" με πρωταγωνιστή τον μαθητή και κομπάρσους τους υπόλοιπους καθηγητές. Το αν έχει λόγο ύπαρξης το εν λόγω έργο δεν μπορούμε να το γνωρίζουμε, αλλά και τόσος κόσμος να κάνει λάθος; Κάτι βρωμάει εδώ!
Όσο για τη "γλώσσα" που χρησιμοποιεί ο μαθητής, ε, εδώ είμαστε υποκριτές! Καλά που είναι για γέλια το να κατηγορούν οι δημοσιογράφοι άλλους για ορθογραφικά και συντακτικά λάθη, αλλά κι εμείς οι ίδιοι, χρησιμοποιούμε την γλώσσα σωστά; Μήπως σε στιγμές θυμού/οργής/βιασύνης/βαρεμάρας κλπ μας ξεφεύγουν πράγματα που δεν θα έπρεπε ποτέ να πούμε; Και κάτι ακόμα: έχουμε δώσει στους μαθητές μας να καταλάβουν ότι ο γραπτός τους λόγος οφείλει να είναι σαφής και σοβαρός; Ότι όταν γράφουν πρέπει να είναι διπλά προσεκτικοί απ΄ό,τι όταν μιλάνε; Ή αντιμετωπίζουμε τα γραπτά λέγοντας "o.k δείχνει να ξέρει τι λέει κι ας το έχει γράψει στο περίπου".
Αν 6+6 χρόνια εμείς οι ίδιοι μιλάμε λάθος, γράφουμε απρόσεκτα, ακούμε τους μαθητές να βρίζουν και κάνουμε πως δεν ακούσαμε, βλέπουμε γραπτά απαράδεκτα -από κάθε άποψη- και δεν κάνουμε τίποτα, δεν είναι τουλάχιστον αισχρό να απαιτούμε από ένα μαθητή που τελείωσε την Γ' Λυκείου, που πάει να γράψει στις τελικές εξετάσεις της τελευταίας τάξης, σε μια από τις τελευταίες μέρες της σχολικής του ζωής, να παρουσιάσει ένα κόσμιο γραπτό; Αυτός -ο συγκεκριμένος μαθητής- προφανώς πήγε να "τα χώσει". Και ίσως να πίστευε μάλιστα ότι το έκανε και με ωραίο τρόπο, αφού εμείς ποτέ δεν του μάθαμε ποιός τρόπος είναι σωστός και ποιός λάθος!
-
Με βαση το παρακατω κειμενο το topic επρεπε να αλλαξει τον τιτλο του σε ''Παιδεια χαμαιτυπειο-Καμαρωστε εκπαιδευτικους''....για να μην λεμε μονο για τα παιδια....
Ατιμωρησία διαπίστωσε ο Γενικός Επιθεωρητής Δημόσιας Διοίκησης ο οποίος στους ελέγχους που διενήργησε , άσκησε 194 ενστάσεις κατά αποφάσεων συλλογικών ή µονοµελών πειθαρχικών οργάνων, σύµφωνα µε την προβλεπόµενη νοµοθεσία.
Οι λόγοι που επέβαλαν την άσκηση ένστασης κατά των αποφάσεων αυτών
είναι κυρίως :
Α. η επιβολή υπερβολικά επιεικών ποινών σε σχέση µε τη βαρύτητα των
παραπτωµάτων,
-
Διάβασα πολλές φορές το "γραπτό" του μαθητή κι έχω να πω τα εξής:
1) Ο μαθητής δείχνει να είναι διαβασμένος, καθώς επί της ουσίας απαντά στα ερωτήματα
2) Τα ορθογραφικά του λάθη είναι μεν πολλά, αλλά έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε και χειρότερα :P
3) Το συντακτικό του δεν είναι άψογο, αλλά δεν είναι και απαράδεκτο
4) Το υβριστικό κομμάτι των απαντήσεων του το είχε γραμμένο εντός παρενθέσεων, χωρίς σε καμία περίπτωση να χρησιμοποιεί τις λέξεις που θα χρησιμοποιούσε στην καθημερινή του ζωή. Αντί αυτών, χρησιμοποιεί άλλες που προφανώς θεωρεί πιο "καθωσπρέπει". Για παράδειγμα, χρησιμοποιεί την λέξη "πέος" αντί για οποιαδήποτε άλλη καταφανώς δημοφιλέστερη (αντιλαμβάνεστε τι εννοώ!)
5) Οι εκφωνήσεις των ερωτήσεων, όπως αυτές τέθηκαν από τον καθηγητή είναι ελαφρώς περίεργες. Αλήθεια, πόσοι από μας θα χρησιμοποιούσαμε την φράση "Αναπτύξατε εν συντομία τους άξονες ..." σε μια εξέταση;
6) Εκείνο πάλι το 19-1 του Συλλόγου (με 1 προφανώς τον θεολόγο) πώς σας φαίνεται; Δε δείχνει ένα ολόκληρο Σύλλογο εναντίον ενός ανθρώπου; Στους Συλλόγους που έχω συμμετάσχει δε θυμάμαι ποτέ τέτοια ... σκορ!
Κάτι μου λέει, ότι όλο αυτό που είδε το φως της δημοσιότητας δεν είναι παρά μια σκηνή του έργου "πάμε κόντρα στο θεολόγο" με πρωταγωνιστή τον μαθητή και κομπάρσους τους υπόλοιπους καθηγητές. Το αν έχει λόγο ύπαρξης το εν λόγω έργο δεν μπορούμε να το γνωρίζουμε, αλλά και τόσος κόσμος να κάνει λάθος; Κάτι βρωμάει εδώ!
Όσο για τη "γλώσσα" που χρησιμοποιεί ο μαθητής, ε, εδώ είμαστε υποκριτές! Καλά που είναι για γέλια το να κατηγορούν οι δημοσιογράφοι άλλους για ορθογραφικά και συντακτικά λάθη, αλλά κι εμείς οι ίδιοι, χρησιμοποιούμε την γλώσσα σωστά; Μήπως σε στιγμές θυμού/οργής/βιασύνης/βαρεμάρας κλπ μας ξεφεύγουν πράγματα που δεν θα έπρεπε ποτέ να πούμε; Και κάτι ακόμα: έχουμε δώσει στους μαθητές μας να καταλάβουν ότι ο γραπτός τους λόγος οφείλει να είναι σαφής και σοβαρός; Ότι όταν γράφουν πρέπει να είναι διπλά προσεκτικοί απ΄ό,τι όταν μιλάνε; Ή αντιμετωπίζουμε τα γραπτά λέγοντας "o.k δείχνει να ξέρει τι λέει κι ας το έχει γράψει στο περίπου".
Αν 6+6 χρόνια εμείς οι ίδιοι μιλάμε λάθος, γράφουμε απρόσεκτα, ακούμε τους μαθητές να βρίζουν και κάνουμε πως δεν ακούσαμε, βλέπουμε γραπτά απαράδεκτα -από κάθε άποψη- και δεν κάνουμε τίποτα, δεν είναι τουλάχιστον αισχρό να απαιτούμε από ένα μαθητή που τελείωσε την Γ' Λυκείου, που πάει να γράψει στις τελικές εξετάσεις της τελευταίας τάξης, σε μια από τις τελευταίες μέρες της σχολικής του ζωής, να παρουσιάσει ένα κόσμιο γραπτό; Αυτός -ο συγκεκριμένος μαθητής- προφανώς πήγε να "τα χώσει". Και ίσως να πίστευε μάλιστα ότι το έκανε και με ωραίο τρόπο, αφού εμείς ποτέ δεν του μάθαμε ποιός τρόπος είναι σωστός και ποιός λάθος!
επιτέλους ! Να κι ένας/μια που βλέπει το θέμα στις σωστές του διαστάσεις...
-
Συμφωνώ και εγώ ...
Όσο για την κατάσταση με τους συλλόγους γονέων Είμαι μέλος στο σύλλογο του δημοτικού σχολείου της περιοχής μου με πρόεδρο έναν ...νταή, και μπορώ να πω με βεβαιότητα πως το μόνο που κάνει έίναι να βρει τρόπο να μειώσει τους δασκάλους και οι υπόλοιποι γονείς τρέχουν αμέσως σε κάτι τέτοια. Για ότι αφορά τη βελτίωση του επιπέδου των παιδιών όπως αγορά βιβλίων για τη βιβλιοθήκη και λοιπά, παγερή αδιαφορία...Παιδί 10 χρονών τόλμησε να χαστουκίσει τον ..διευθυντή, όταν ο τελέυταίος του είπε να ερθει στο γραφείο να μιλήσουν μετά από καυγά με συμμαθητή του και οι γονείς έκαναν ότι μπορούσαν για να παραπέμψουν τον διευθυντή επειδή αντέδρασε φωνάζοντας (που να έριχνε καμιά σφαλιάρα) και λέγοντας να εξετάσει το παιδί ψυχολόγος, αλλά δεν κατάφεραν τίποτα φυσικά.(λογική: πέσε κάτω να σε φάμε!) :(