Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Διάφορα θέματα για την εκπαίδευση => Διάφορα Εκπαιδευτικά θέματα => Μήνυμα ξεκίνησε από: maska στις Νοεμβρίου 14, 2008, 09:20:30 pm
-
Αλήθεια, πόσο εντατικά πιστεύετε ότι διαβάζουν οι μαθητές σας;
Ας κάνουμε μια σύγκριση με τα παλαιότερα χρόνια που ήμασταν κι εμείς στη θέση τους…
Με όλους σχεδόν τους συναδέλφους καθηγητές που έχω μιλήσει η απάντηση στο παραπάνω ερώτημα είναι μάλλον απογοητευτική.
Και το παράλογο είναι ότι αν ρίξει κάποιος μια ματιά στις καρτέλες των μαθητών σε ορισμένα σχολεία (και δε μιλάω για ιδιωτικά σχολεία) θα νομίσει πως έχει να κάνει με μαθητές-φαινόμενα… ??? ??? ???
Υ.Γ: Δεν αναφέρομαι μόνο στους μαθητές της Γ λυκείου που καίγονται για τον προφορικό βαθμό...
-
Αλήθεια, πόσο εντατικά πιστεύετε ότι διαβάζουν οι μαθητές σας;
Ας κάνουμε μια σύγκριση με τα παλαιότερα χρόνια που ήμασταν κι εμείς στη θέση τους…
Με όλους σχεδόν τους συναδέλφους καθηγητές που έχω μιλήσει η απάντηση στο παραπάνω ερώτημα είναι μάλλον απογοητευτική.
Και το παράλογο είναι ότι αν ρίξει κάποιος μια ματιά στις καρτέλες των μαθητών σε ορισμένα σχολεία (και δε μιλάω για ιδιωτικά σχολεία) θα νομίσει πως έχει να κάνει με μαθητές-φαινόμενα… ??? ??? ???
Υ.Γ: Δεν αναφέρομαι μόνο στους μαθητές της Γ λυκείου που καίγονται για τον προφορικό βαθμό...
εγώ δεν νομίζω ότι οι σημερινοί μαθητές διαβάζουν λιγότερες ώρες απ ότι οι παλιότεροι. ίσως να διαβάζουν και περισσότερες. η διαφορά είναι ότι διαβάζουν πλέον στηριζόμενοι πολύ περισσότερο (ή εξ ολοκλήρου) σε κάποια βοήθεια (βοηθήματα, γονείς, λύσεις φροντιστηρίου κτλ). μου κάνει φοβερή εντύπωση 1ον το πόσο νωρίς ξεκινάνε τα παιδιά το φροντιστήριο σε σχολικά μαθήματα (δεν αναφέρομαι σε ξένες γλώσσες, μουσική κα) και 2ον το ποσοστό των γονέων που επιβλέπει την μελέτη των παιδιών του μέχρι και την Γ λυκείου !
για να κάνω μία πρόχειρη σύγκριση, στην δικιά μου γενιά (περίπου 10 χρόνια αποφοίτησης) η μεγάλη μάζα των μαθητών άρχιζε το φροντιστήριο στην 1η λυκείου και κατά κανόνα μόνο για τα μαθήματα των πανελλαδικών. τώρα το φροντιστήριο στο γυμνάσιο ή ακόμα και στο δημοτικό, είναι κάτι το εντελώς νορμάλ, ειδικά άμα υπάρχει η πεποίθηση ότι το παιδί είναι αδύνατο σε κάποιο μάθημα. από την άλλη, προσωπικά δεν μπορώ να θυμηθώ τους γονείς μου να με διαβάζουν (που σημαίνει ότι είχαν σταματήσει να το κάνουν σίγουρα πριν την 5η δημοτικού) και έκτοτε ξανασχοληθήκαν συστηματικά μαζί μου. και φυσικά ούτε κατά διάνοια να με ελέγξουν στο λύκειο. δεν τους άφηνα ούτε με σφαίρες :P βέβαια η γενική εικόνα ήταν ότι τους καλούς μαθητές τους "είχαν από κοντά" οι γονείς τους (και ειδικά οι μαμάδες).
επίσης να σημειώσω ότ δεν θυμάμαι να κυκλοφορούν τότε βοηθήματα για το δημοτικό.
-
τώρα το φροντιστήριο στο γυμνάσιο ή ακόμα και στο δημοτικό, είναι κάτι το εντελώς νορμάλ, ειδικά άμα υπάρχει η πεποίθηση ότι το παιδί είναι αδύνατο σε κάποιο μάθημα.
Συμφωνώ! Κι εγώ στην πρώτη λυκείου ξεκίνησα φροντιστήριο έκθεση,αρχαία, μαθηματικά και φυσική και το λύκειο το έβγαλα το 2003...
Τα παιδιά δεν έχουν μάθει να στηρίζονται στις δικές τους δυνάμεις. Ξέρουν ότι κάποιος είτε γονέας, είτε δάσκαλος στο σπίτι, είτε το βοήθημα θα τους τα πει οπότε δεν κάνουν τον κόπο να σκεφτούν...
Εγώ θαύμασα ειλικρινά ένα πατέρα που μου είπε κάποτε:
"Εγώ δε στέλνω τα παιδιά μου φροντιστήριο γιατί θέλω να σκέφτονται. Ο γιος μου έχει δυσκολία στα μαθηματικά και μου ζήτησε φροντίστηριο. Για να πληρώσω το φροντιστήριο θα πρέπει να δουλέυω 4 απογευματινές ώρες κάθε μέρα. Έτσι λοιπόν ζήτησα από το γιο μου να ασχοληθεί με τα μαθηματικά που τον δυσκολεύουν 4 ώρες κάθε μέρα και αν δε δει βελτίωση το ξανασυζητάμε."
Σας πληροφορώ πως με διαβασμα στο σπίτι και με ερωτήσεις στον καθηγητή στο σχολείο δεν χρειάστηκε φροντιστήριο (στην α'γυμνασίου).
Πιστεύω πως αν βάλουν το μυαλό τους να σκεφτεί, οι σημερινοί νέοι μπορούν να κάνουν πολλά καλά πραγματα. Έχουν όλα τα μέσα και τα εφόδια που οι παλιότεροι δεν είχαν! Το μόνο που χρειάζεται είναι σκέψη και να μην τα περιμένουν όλα στο πιάτο.
-
Ηappiness δεν έχω καμία αμφιβολία για τις ικανότητες των σημερινών μαθητών. Απλά έχει αλλάξει ο προσανατολισμός τους… Σίγουρα αναζητούν τις εύκολες και γρήγορες λύσεις (βοηθήματα, ιδιαίτερα), που τώρα πια τις βρίσκουν πιο εύκολα απ’ότι στο παρελθόν, και φυσικά με τη γονική συναίνεση…
Στο δημοτικό τα μαθήματα έχουν ως κύριο στόχο ο δάσκαλος να «διαβάσει» το παιδί. Άρα αν ένα παιδί δεν εκπαιδεύεται στη διαδικασία της προσωπικής μελέτης από μικρή ηλικία πως του ζητάμε εμείς να μπορεί να το κάνει ξαφνικά στα 13, στα 15 ή στα 17 του;
Εκτός αυτού σήμερα μια μεγάλη μερίδα μαθητών (τουλάχιστον της Αθήνας που είμαι σε θέση να γνωρίζω) έχει πάρα πολλούς λόγους να μην προλαβαίνει-θέλει να διαβάσει: ηλ. υπολογιστής, κινητό (sms), playstation, τηλεόραση κ.λ.π.
Δε διαφωνώ με τη θέληση των γονιών να προσφέρουν ό,τι καλύτερο στα παιδιά τους, αλλά σίγουρα διαφωνώ με την έλλειψη του μέτρου σε αυτό. Ποτέ δεν κατάλαβα γιατί στο παιδικό δωμάτιο υπάρχουν σχεδόν τα πάντα…
:(
-
Ποτέ δεν κατάλαβα γιατί στο παιδικό δωμάτιο υπάρχουν σχεδόν τα πάντα…
:(
Πες τα ντε!!! Κι εγώ με κάτι τέτοια τρώγομαι με φίλους και γονείς νηπίων και είμαι μονίμως στη μπούκα ως η αυστηρή και η σκληρή. Γιατί να προσπαθήσει κάποιος αν τα έχει όλα χωρίς κόπο;
-
Εκτός αυτού σήμερα μια μεγάλη μερίδα μαθητών (τουλάχιστον της Αθήνας που είμαι σε θέση να γνωρίζω) έχει πάρα πολλούς λόγους να μην προλαβαίνει-θέλει να διαβάσει: ηλ. υπολογιστής, κινητό (sms), playstation, τηλεόραση κ.λ.π.
Δε διαφωνώ με τη θέληση των γονιών να προσφέρουν ό,τι καλύτερο στα παιδιά τους, αλλά σίγουρα διαφωνώ με την έλλειψη του μέτρου σε αυτό. Ποτέ δεν κατάλαβα γιατί στο παιδικό δωμάτιο υπάρχουν σχεδόν τα πάντα…
:(
Πες τα!Πες τα! Εγώ διαφωνώ και με τη νοοτροπία μερικών εκπαιδευτικών στη βαθμολογία. Ειδικά στο δημοτικό το 10 μπαίνει πανεύκολα! Εντάξει να μην τα απορρίψουμε αλλά όχι και να τα καλομαθαίνουμε. Καλλιεργείται εσφαλμένα η εντύπωση οτι για να πάρεις άριστα θέλει μισή ωρίτσα διάβασμα τη μέρα. Έχουν 10, μαθητές που έχω φέτος και που δεν ξέρουν ούτε να γράψουν σωστά το όνομά τους.
-
Ποτέ δεν κατάλαβα γιατί στο παιδικό δωμάτιο υπάρχουν σχεδόν τα πάντα…
:(
Πες τα ντε!!! Κι εγώ με κάτι τέτοια τρώγομαι με φίλους και γονείς νηπίων και είμαι μονίμως στη μπούκα ως η αυστηρή και η σκληρή. Γιατί να προσπαθήσει κάποιος αν τα έχει όλα χωρίς κόπο;
μόνο αυτό;; εσείς θα συγκεντρωνόσασταν εύκολα κ θα διαβάζατε εάν στο παραδίπλα δωμάτιο οι άλλοι παίζουν παιχνίδια στο κομπιούτερ, βλέπουν τηλεόραση στο διαπασόν, μιλάνε κ γελάνε;; εγώ ομολογώ πως όχι...
-
Έχεις δίκιο. ;)
Ένα ακόμη σημείο νομίζω ότι είναι πως οι γονείς κρατούν τα παιδιά τους μωρά για όσο περισσότερο τα καταφέρουν με αποτέλεσμα να μην είναι σε θέση να αναλάβουν την ευθύνη για τη μάθησή τους. Δεν μπορείς από τη μια να λες με τη συμπεριφορά σου σε κάποιον είσαι μωρό και πρέπει να σε φροντίζω και να σε ελέγχω και ταυτόχρονα να λες πρέπει να διαβάζεις, να είσαι συνεπής και και υπεύθυνος. :-\
-
Συμφωνώ κι εγώ με όσα λέτε, αλλά σκέφτομαι και το εξής.
Επειδή εδώ, όσοι γράφουμε, είμαστε καθηγητές, δάσκαλοι, νηπιαγωγοί κτλ πτυχιούχοι όλοι, ανήκουμε δηλ σε μια κατηγορία που σχεδόν πάντα διάβαζε και προσπαθούσε, λέω μήπως έχουμε εσφαλμένη εικόνα για τη δική μας μαθητική εποχή.
Μήπως εμείς ήμασταν οι διαφορετικοί κ όχι οι υπόλοιποι; Μήπως οι μέτριοι και "κακοί" μαθητές της εποχής μας είναι το ίδιο με τους αντίστοιχους σημερινούς; Μήπως το ποσοστό των μαθητών που και σήμερα διαβάζουν, προσπαθούν, έχουν κρίση, είναι το ίδιο με της εποχής μας, απλώς τότε επειδή εμείς ανήκαμε σε άλλη "ομάδα" δεν το προσέχαμε;
Δεν έχω απάντηση, άλλωστε δεν έχω εμπειρία από σχολείο, μόνο από ιδιαίτερα και φροντιστήριο, γι' αυτό ρωτώ. Το μόνο που σίγουρα διαφέρει είναι η λιγότερη αυστηρότητα που υπάρχει σήμερα απέναντι στους μαθητές στο σχολείο αλλά και στο σπίτι από τους γονείς. Αυτό κάνει τους μαθητές πιο ατίθασους στην τάξη σίγουρα, αλλά δεν επηρεάζει την επίδοση. Και τώρα που το σκέφτομαι, και στην εποχή μου θυμάμαι κάτι τμήματα με κάτι τζιμάνια που βασάνισαν πολλούς καθηγητές...
-
δε ξέρεις πως κάθε γενιά πάντα αποκαλεί τη νεότερη χειρότερη κ πως άν ψάξουμε συγγράματα απο το 1950 τα ίδια με μας έλεγαν οι καλαμαράδες παππούδες μας.. ;;;D
εγώ πιστεύω πως κάθε γενιά διαφέρει με τα καλά της κ τα κακά της κ ότι σαφώς μας επηρεάζει αυτό που λές: ότι εμείς είμαστε εκπαιδευτικοι κ οι περισσότεροι διαβαστεροί στο σχολείο..
το μόνο που έχει αλλάξει είναι η συμπεριφορά των μαθητων γτ σήμερα δε φοβούνται το δάσκαλο...κ αυτό πάλι δεν είναι πάντα κακο...είμαι της αποψης πως κάθε πράγμα έχει δύο όψεις...
-
ίσως και παραπάνω από δύο. Εγώ προσωπικά δε θέλω να με φοβούνται. Θέλω να με σέβονται (ως άνθρωπο όχι ως αυθεντία λόγω θέσης) και να σέβονται και τον εαυτό τους.
Το ζήτημα είναι πώς μπορούμε να βοηθήσουμε τα παιδιά να γίνουν αυτόνομα και ικανά να πάρουν τη ζωή τους στα χέρια τους κάποια στιγμή. Νομίζω ότι ένας άνθρωπος που περιμένει τα πάντα από τους άλλους δεν μπορεί να είναι ευτυχισμένος. Επομένως είναι δική μας ευθύνη ως παιδαγωγοί και ως γονείς να διδάξουμε την τέχνη της ζωής.
Πάντως olqalia μας έδωσες τροφή για σκέψη....
-
Πιστεύω ότι ως εκπαιδευτικοί μπορούμε να κάνουμε αρκετά αλλά όχι πολλά. Γιατί το παιδί τις πιο πολλές ώρες είναι με τους γονείς του, από τη συμπεριφορά και τους χειρισμούς των γονιών ξεκινούν τα περισσότερα προβλήματα ή προτερήματα.
-
Συχνά στο forum έχω χαρακτηρίσει τη νέα γενιά ως γενιά του lol και του omg. Νομίζω ότι, ειδικά τα τραγικά προβλήματα στην έκφραση, δικαιολογούνται ως ένα βαθμό από αυτό καθώς επίσης και από το γεγονός ότι το λογοτεχνικό βιβλίο τούς είναι παγερά αδιάφορο. Όμως, θα ήθελα να προσθέσω ένα ελαφρυντικό σε σχέση, τουλάχιστον, με τη δική μου τη γενιά. Εμείς δεν είχαμε εξετάσεις στο γυμνάσιο, συνεπώς είναι λογικό να μην κάνουμε και φροντιστήριο. Και όταν ξεκινούσαμε φροντιστήριο στην Α Λυκείου, κάναμε σιγά σιγά προετοιμασία για τις δέσμες. Επομένως, πολύ πιο νωρίς ερχόμασταν σε επαφή με εξειδικευμένες γνώσεις. Ίσως και γι' αυτό θεωρούμε ότι οι νέοι μαθητές είναι σε χαμηλότερο επίπεδο από εμάς των παλαιότερων εποχών. Τα θέματα πχ των Αρχαίων της κατεύθυνσης, εμείς στη δέσμη τα είχαμε βούτυρο στο ψωμί, ενώ τώρα τους φαντάζουν βουνό.
-
"Πιστεύω ότι ως εκπαιδευτικοί μπορούμε να κάνουμε αρκετά αλλά όχι πολλά. Γιατί το παιδί τις πιο πολλές ώρες είναι με τους γονείς του, από τη συμπεριφορά και τους χειρισμούς των γονιών ξεκινούν τα περισσότερα προβλήματα ή προτερήματα."
Κατα τη γνωμη μου δεν θα πρεπει να μιλαμε για νεα γενια παιδιων αλλα για νεα γενια γονιων.
Τι να πεις οταν η μαμα θεωρει δικο της εργο ακομη και την τοποθετηση στην κρεμαστρα του μπουφαν της/του 5/χρονης/ου;
Οταν λες στους γονεις να μην κανουν για τα παιδια τους οσα μπορουν να κανουν τα ιδια για τον εαυτο τους ειναι σαν να ανακαλυπτουν την Αμερικη.
Για μενα σε μια 10ετια δεν θα μιλαμε για "εφηβους ετων 30" αλλα για "εφηβους ετων 50".
-
Ποτέ δεν κατάλαβα γιατί στο παιδικό δωμάτιο υπάρχουν σχεδόν τα πάντα…
:(
Πες τα ντε!!! Κι εγώ με κάτι τέτοια τρώγομαι με φίλους και γονείς νηπίων και είμαι μονίμως στη μπούκα ως η αυστηρή και η σκληρή. Γιατί να προσπαθήσει κάποιος αν τα έχει όλα χωρίς κόπο;
1000++++++++++++++++++
-
Να θυμίσω και το άλλο, ότι το διάβασμα των μαθητών εξαρτάται πια ΚΑΙ από το... παζάρι που θα κάνουν με τους γονείς. πχ. 2 ώρες διάβασμα --> μισή ώρα PS ή Η/Υ, 17 στο τρίμηνο --> αγορά PS κλπ. ::)
-
-
καρχαρία είναι μεγάλη κουβέντα αυτή που ανοίγεις...
Αλλά και γενικότερα, το συγκεκριμένο θέμα μάλλον είναι πολύ βαθύ από μόνο του...
Εγώ θα γράψω αυτό που έχω αναφέρει και παλιότερα και το εστιάζω στο Λύκειο (όπου και έχω σαφέστερη εικόνα) : Θεωρώ τεράστιο λάθος την υποτιθέμενη στροφή προς τη γενική παιδεία, με μείωση ύλης και απαιτήσεων σε όλα τα μαθήματα.
Αυτό, όταν έγινε αρχικά, τα παιδιά εξετάζονταν σε (εώς και) 14 μαθήματα, αν δεν κάνω λάθος.
Τώρα δίνουν 6, αλλά η ύλη και τα βιβλία είναι ίδια με αυτά που δίναν όσοι έδωσαν με 14!
Το άλλο ζημιογόνο (κατ'εμέ) είναι ότι το ίδιο το επίπεδο των θεμάτων στις πανελλήνιες έχει, γενικότερα, υποβαθμιστεί.
Το σημερινό "αστέρι" μαθητής, δεν μαθαίνει τα ίδια μαθηματικά ούτε τα ίδια αρχαία που μάθαινε παλιότερα.
Επίσης, διαφωνώ ότι τα παιδιά διαβάζουν περισσότερο σήμερα. Παλιά, υπήρχε και ένας σχετικός φόβος στους αδύνατους, ότι μπορεί να μείνεις στην ίδια τάξη αν είσαι εντελώς αδιάφορος. Σήμερα, μένεις μόνο από απουσίες και μόνο αν έχεις δώσει και αφορμές με την συμπεριφορά σου.
Οι πολλές ώρες φροντιστήριο δεν σημαίνουν και πολλές ώρες διάβασμα.
Άλλη προετοιμασία θα έκανε ο Usain Bolt, αν το παγκόσμιο που έπρεπε να σπάσει ήταν στα 10" και άλλη κάνει τώρα...
-
Εγώ αυτό που έχω καταλάβει είναι πως οι κάθε λογής κυβέρνηση υπακούει στη λαική εντολή που αρχικά δεν είναι άλλη από την σαφέστατη:
"
-
Το ΕΠΑΛ είναι πολύ καλύτερη μορφή σχολείου από το ενιαίο Λύκειο.
Δυστυχώς, όπως γράφει και ο koleygr, στην Ελλάδα είναι πολύ υποβαθμισμένο και συγκεντρώνει μεγάλο ποσοστό μαθητών που τα έχουν σχεδόν παρατήσει από νωρίς...
-
Να θυμίσω και το άλλο, ότι το διάβασμα των μαθητών εξαρτάται πια ΚΑΙ από το... παζάρι που θα κάνουν με τους γονείς. πχ. 2 ώρες διάβασμα --> μισή ώρα PS ή Η/Υ, 17 στο τρίμηνο --> αγορά PS κλπ. ::)
Και παλιότερα με άλλη μορφή... είχα συμμαθητή στο γυμνάσιο, ο οποίος με το ζόρι περνούσε τις τάξεις, και όταν πέρασε από 2α στην 3η, οι γονείς του τού πήραν ένα μηχανάκι!!!
-
Siobaras, συμφωνώ απόλυτα με όσα γράφεις. Είναι πραγματικά άξιον απορίας γιατί υπάρχει τέτοια υποβάθμιση των θεμάτων στις Πανελλαδικές, τουλάχιστον στα δικά μας μαθήματα, γιατί νομίζω ότι τα Μαθηματικά έχουν διαφυλάξει το κύρος τους ως ένα βαθμό ακόμη και σήμερα. Δε θα μιλήσω για την έκθεση, επειδή ειλικρινά κάθε χρόνο απογοητεύομαι όλο και περισσότερο. Θα ήθελα όμως να σταθώ στα Αρχαία. Θυμάμαι ότι εμείς στις δέσμες αντιμετωπίζαμε το μάθημα με σεβασμό και δέος μπορώ να πω. Τώρα, μιλάω με τους μαθητές μου και αρκετοί μου ξεκινούν με την ατάκα "Έλα, μωρέ, αρχαία δε θα γράψω κανα 15;" και δεν αισχύνονται που το λένε ::) Στη δε έκθεση το 15 το θεωρούν ως σίγουρο! ::)
koleygr, για το ΕΠΑΛ αρκεί να σου πω ότι η άλωση της Κωνσταντινούπολης μου έγραφαν ότι έγινε το 1926 (αν θυμάμαι καλά). Και επειδή το τμήμα είχε πολλούς ΑΕΚτζήδες τους λέω " Καλά, παιδί μου, πρώτα ιδρύθηκε η ΑΕΚ και μετά έγινε η Άλωση;". Μόνο τότε κατάλαβε ο μαθητής ότι ... κάτι δεν πάει καλά με την ημερομηνία που είπε! :o Ο δε Θ. Κολοκοτρώνης... λέγεται Θωμάς :o :o κατά τους μαθητές που είχα εγώ τουλάχιστον... οπότε για ποια μέθοδο των 3 ... και των 4... και των 5 μου λες!
Landau, το μηχανάκι ... παίζει και σήμερα, αλλά αφορά βαθμολογία πάνω από 18... οπότε συνήθως άπιαστο όνειρο για το μαθητή! :P
-
Siobaras, συμφωνώ απόλυτα με όσα γράφεις. Είναι πραγματικά άξιον απορίας γιατί υπάρχει τέτοια υποβάθμιση των θεμάτων στις Πανελλαδικές, τουλάχιστον στα δικά μας μαθήματα, γιατί νομίζω ότι τα Μαθηματικά έχουν διαφυλάξει το κύρος τους ως ένα βαθμό ακόμη και σήμερα. Δε θα μιλήσω για την έκθεση, επειδή ειλικρινά κάθε χρόνο απογοητεύομαι όλο και περισσότερο. Θα ήθελα όμως να σταθώ στα Αρχαία. Θυμάμαι ότι εμείς στις δέσμες αντιμετωπίζαμε το μάθημα με σεβασμό και δέος μπορώ να πω. Τώρα, μιλάω με τους μαθητές μου και αρκετοί μου ξεκινούν με την ατάκα "Έλα, μωρέ, αρχαία δε θα γράψω κανα 15;" και δεν αισχύνονται που το λένε ::) Στη δε έκθεση το 15 το θεωρούν ως σίγουρο! ::)
koleygr, για το ΕΠΑΛ αρκεί να σου πω ότι η άλωση της Κωνσταντινούπολης μου έγραφαν ότι έγινε το 1926 (αν θυμάμαι καλά). Και επειδή το τμήμα είχε πολλούς ΑΕΚτζήδες τους λέω " Καλά, παιδί μου, πρώτα ιδρύθηκε η ΑΕΚ και μετά έγινε η Άλωση;". Μόνο τότε κατάλαβε ο μαθητής ότι ... κάτι δεν πάει καλά με την ημερομηνία που είπε! :o Ο δε Θ. Κολοκοτρώνης... λέγεται Θωμάς :o :o κατά τους μαθητές που είχα εγώ τουλάχιστον... οπότε για ποια μέθοδο των 3 ... και των 4... και των 5 μου λες!
Landau, το μηχανάκι ... παίζει και σήμερα, αλλά αφορά βαθμολογία πάνω από 18... οπότε συνήθως άπιαστο όνειρο για το μαθητή! :P
και ετσι να μεινει ......ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΙ ΝΑ
-
Χμμμ, δεν έχεις και άδικο, Αναστασία μου. :( Και για φαντάσου πόσο απελπισμένος ή ανεύθυνος είναι ένας γονιός που τάζει μηχανάκι, δηλαδή την 1η σκοτώστρα σε αυτές τις ηλικίες, προκειμένου να διαβάσει το παιδί του! :(
-
Και ανεγκεφαλος μπορω να πω.Καλυτερα να μη διαβασει ποτε του αν το κινητρο ειναι το μηχανακι.
-
Εννοείται, συνάδελφε! Για πολλούς και ποικίλους λόγους!
-
Χμμμ, δεν έχεις και άδικο, Αναστασία μου. :( Και για φαντάσου πόσο απελπισμένος ή ανεύθυνος είναι ένας γονιός που τάζει μηχανάκι, δηλαδή την 1η σκοτώστρα σε αυτές τις ηλικίες, προκειμένου να διαβάσει το παιδί του! :(
μα αυτο ακριβως ειναι το θεμα...ξερει οτι δεν θα πιασει το στοχο ο πιτσιρικας και του το λεει για να σταματησει την γκρινια....αλλα εδω κολλαει η διαφημιση του τζοκερ.....κι αν σου κατσειιιι.....τοτε κυνηγας τον καθηγητη που ηταν γαλαντομος στους βαθμους.. ;D ;D
-
Μια και ο λόγος για το γνωστικό επίπεδο, παραθέτω απάντηση μαθήτριας της Γ Γυμνασίου.
... Η Α Εθνοσυνέλευση, κυρία, έγινε στην ... Παλαιστίνη! ::) ::) ::) ::) ::)
Και κατάλαβε το λάθος της μόνο αφού η τάξη έσκασε στα γέλια. Η άλλη πάλι μου είπε ότι έγινε... στον Εύριπο ::) ::) ::) Και καλά, τον Εύριπο να το καταλάβω ότι τον μπέρδεψε με την Επίδαυρο, την Παλαιστίνη μπορεί να μου την δικαιολογήσει κάποιος συνάδελφος???
-
Τα τελευταία χρόνια, για να μην πω δεκαετίες, καλλιεργήθησε σταδιακά στα μυαλά όλων η λογική της ήσσονος προσπάθειας. Όλα ΜΠΟΡΟΥΜΕ και ΠΡΕΠΕΙ να τα αποκτούμε με τη λιγότερη δυνατή προσπάθεια, ανεξαρτήτως τιμήματος: τη μόρφωση, τα υλικά αγαθά, τις ανθρώπινες σχέσεις, την επαγγελματική επιτυχία. Διαφορετικά ήσουν το κορόιδο, ο οπισθοδρομικός...
Δυστυχώς, όμως, όσο πιο εύκολα τα κάναμε όλα, τόσο χανόταν το μεράκι, η χαρά της γνώσης, της δημιουργίας και της προσφοράς, η αλληλεγγύη, η αξιοπιστία, το κύρος, το φιλότιμο. Έτσι σιγά-σιγά καταφέραμε να τα απαξιώσουμε όλα, από τα αντικείμενα και τις υπηρεσίες μέχρι τους ανθρώπους και τις μεταξύ τους σχέσεις.
Ε, τι περιμένετε να κάνουν και τα παιδιά; Με όποιον δάσκαλο καθήσεις, τέτοια γράμματα θα μάθεις. :( :(
-
Επιστρέφωντας στο θέμα τα παιδιά σχεδόν όλων των τάξεων του ΕΠΑΛ... Δέν ξέρουν την απλή μέθοδο των τριών.
Από εκεί ξεκινάω στην Χημεία στο ΕΠΑΛ.
(Μετά από την ερώτηση:
Παίρνω 100 ευρώ
Μου κάνουν αύξηση 10%
Πόσα παραπάνω θα πάρω?)
από την εμπειρία μου στα ΓΕΛ, συμβαίνει ακριβώς το ίδιο στα περισσότερα παιδιά.μπορεί να τους κλέψει στα ρέστα μέχρι και ο μανάβης. ακόμα και οι "άριστοι" μου γράφουν "το φυτό τρώγετε από το ζώο", η Α' Λυκείου μου παραπονέθηκε ότι έπρεπε να τους επιτρέψω κομπιουτεράκι επειδή στο διαγώνισμα υπήρχε το 100/8 και πολλά άλλα που θεωρώ απαράδεκτα. δεν υποστηρίζω ότι δεν κουράζονται ή ότι το σύστημα είναι τέλειο. όμως το αποτέλεσμα είναι τραγικό. Πόση κατανόηση να δείξουμε πια; αρχίζω να συμφωνώ με την άποψη αρχαιότερου συναδέλφου. τα παιδιά βγαίνουν αναλφάβητα!
-
Οι καθηγητές των λυκείων, κυρίως οι φιλόλογοι, βλέπουν στα γραπτά απίστευτα “μαργαριτάρια”, τα οποία υποδηλώνουν ότι οι μαθητές δεν καταλαβαίνουν τις ερωτήσεις αλλά ούτε και τα γραφόμενα στα σχολικά βιβλία. Χαρακτηριστικό της κατάστασης ήταν και η ενέργεια της Κεντρικής Επιτροπής Εξετάσεων να δώσει στους υποψηφίους των πανελληνίων εξετάσεων την ερμηνεία των λέξεων “ψεγάδια, παρωχημένες, υπόδικη, εξοβελιστεί”. “Στα φιλολογικά μαθήματα η εικόνα είναι απαράδεκτη. Πολλοί μαθητές παρουσιάζουν αδυναμία να κατανοήσουν ένα κείμενο εφημερίδας ή μια απλή ερώτηση. Τους ζητάς, για παράδειγμα, να αναφερθούν στο έργο του Μεγάλου Αλεξάνδρου σε πολιτιστικό επίπεδο και αυτοί να γράφουν όλο το κεφάλαιο για τον Μ. Αλέξανδρο ή το έργο του σε οικονομικό επίπεδο.
Η αδυναμία τους αυτή είναι η αιτία να χάνουν πολλές μονάδες στις εξετάσεις και δη στις πανελλήνιες”, σχολίασε ο φιλόλογος, Δημήτρης Πιτσιάβας. Όλα τα παραπάνω αποτελούν μια μορφή αναλφαβητισμού, του λειτουργικού (σ.σ. έχουν πάει σχολείο, όμως, δεν μπορούν να χειριστούν επαρκώς το γραπτό λόγο), ο οποίος είναι ιδιαίτερα ανησυχητικός γιατί δεν μπορεί εύκολα να καταγραφεί. “Για μένα τα λεγόμενα ‘μαργαριτάρια’ των μαθητών είναι μια ένδειξη λειτουργικού αναλφαβητισμού, για την οποία ευθύνεται το εκπαιδευτικό σύστημα, που δεν ασκεί την κριτική σκέψη”, σημείωσε ο επίκουρος καθηγητής του Παιδαγωγικού τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης Αθανάσιος Αϊδίνης.
Πηγή : Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδος / Της Φιλομήλας Δημολαΐδου
Με βάση τα ανησυχητικά φαινόμενα που αναφέρονται στο παραπάνω απόσπασμα το υπουργείο Παιδείας μελετά τη λήψη μέτρων. Μία πρώτη σκέψη είναι η αύξηση των ωρών διδασκαλίας των γλωσσικών μαθημάτων (Αρχαίων Ελληνικών, Νέων Ελληνικών).
-Θεωρείτε ότι αυτό το μέτρο μπορεί να επιλύσει το πρόβλημα;
-Τι άλλες αλλαγές στο εκπαιδευτικό μας σύστημα θα προτείνατε;
( Καταγράψτε τις απόψεις σας σε μια επιστολή που θα απευθύνετε ως μαθητές στην Υπουργό Παιδείας).
Αυτό ήταν το τελευταίο θέμα έκθεσης που έβαλα σ' ένα τμήμα Α΄ λυκείου. Τώρα ετοιμάζομαι να διορθώσω και την τελευταία έκθεση του τμήματος. Μια μαθήτρια έγραψε στην έκθεσή της, ανάμεσα στ' άλλα:
"διδασκόμαστε έναν "ξύλινο" τρόπο σκέψης" και αναφερομένη στους εκπαιδευτικούς, σημειώνει "πρόκειται για ανθρώπους που το σύστημα απαξίωσε και οι οποίοι τώρα απαξιώνουν το σύστημα, δημιουργάντας ένα φαύλο κύκλο. Ο εκπαιδευτικός οφείλει να έχει το ρόλο του εμψυχωτη και να μην καταλήγει να γίνεται μηχανή που πληρώνεται για ν' αναπαράγει σελίδες με νοήματα δυσνόητα".
-
Σου γράφουν τέτοιες προτάσεις στην Α' Λυκείου;;;; Λαμπάδα στο μπόι σου και ούτε του παπά!!! :-)
Εμείς πάλι με το τμήμα της Α που έχω φέτος ακόμα ιδρώνουμε στην ιστορία να αποφασίσουμε η χρονολογία 776 π.Χ. τι αιώνας είναι.... :( >:(
-
Όντως ... τέτοιες προτάσεις! Από που είναι ο μαθητής... από άλλο γαλαξία ??? Εγώ, αν στην Α λυκείου βρω πρόταση που, τουλάχιστον, βγάζει νόημα νιώθω.. εθνικά υπερήφανη! :(