Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Αδιόριστοι Εκπαιδευτικοί => Πίνακες αναπληρωτών - Εξετάσεις ΑΣΕΠ => Κλάδος ΠΕ60 Νηπιαγωγών => Μήνυμα ξεκίνησε από: LAaleXXX στις Νοεμβρίου 29, 2008, 02:20:52 pm
-
Στα πλαίσια της προετοιμασίας μου για τον ερχόμενο διαγωνισμό στο μόνο που θεωρώ ότι χρειάζομαι ενίσχυση είναι ο σχεδιασμός δραστηριότητας, τα υπόλοιπα με διάβασμα, υπομονή και επιμονή θα τα κατακτήσω που θα μου πάνε. Αλλά το κομμάτι αυτό χρειάζεται και λίγη εμπειρία, γιατί όσες δρστηριότητες και να διαβάσω αν δεν πάρω κάποιες κατευθύνσεις από άτομα που το κατέχουν σε μεγαλύτερο βαθμό από εμένα και γενικότερα δεν μπω σε μία λογική και νοοτροπία ανάπτυξης δραστηριότητας αισθάνομαι ότι θα μειονεκτώ έναντι άλλων που γνωρίζουν. Η ερώτησή μου είναι η εξής, γνωρίζει κανείς φροντιστήριο στη Λάρισα που να έχει άτομα που να μπορούν να με προετοιμάσουν στο συγκεκριμένο τομέα και αν αξίζει να κάνω κάτι τέτοιο. Επειδή το έχω ακούσει και από άλλους το συγκεκριμένο πράγμα θα ήθελα τη γνώμη σας. Ευχαριστώ..
-
νομιζω οτι μια καλη συζητηση με μια ορεξατη νηπιαγωγο θα σου δωσει τις απαντησεις και τις ιδεες
-
Δεν αντιλέγω αλλά πού θα τη βρω?? Αυτό που σκέφτομαι από την άλλη είναι ότι αυτοί που και καλά ασχολούνται με προετοιμασία ΑΣΕΠ θα μου πουν και τίποτα περισσότερο όσον αφορά το διαγωνισμό.
-
Καλά, στη σχολή δε σας έβαζαν να γράφεται δραστηριότητες; Το ρωτάω αυτό γιατί το θεωρώ πολύ βασικό. Εγώ στη σχολή και για την πρακτική και για εργασίες πρέπει να έφτιαξα τουλάχιστον 50 δραστηριότητες. Μήπως έχεις καμιά φίλη που να τελείωσε νηπιαγωγός σε κάποια άλλη πόλη για να σου δώσει τις σημειώσεις της;
-
Demetroula δεν εχει καμοια σχεση ο τροπος που ζητουσαν να γραψουμε δραστηριοτητες στις σχολες με τον τροπο που ζηταει ο ασεπ. αν καταφερεις βεβαια εκεινη τη στιγμη να θυμηθεις να τα γραψεις ολα.
-
Γιατί βρε κορίτσια, μια ολοκληρωμένη και τεκμηριωμένη δραστηριότητα μπορεί σταθεί οπουδήποτε. Τι ζητάει ο ΑΣΕΠ που δε σας έδωσαν οι σχολές σας. Αρχίζω να αναρωτιέμαι για το επίπεδο των πρακτικών ασκήσεων στα διάφορα τμήματα. Μ' έχετε κατατρομάξει, σας στέλνουν τελείως ξυπόλυτες στα αγκάθια;
-
Δεν καταλαβαίνω τι διαφορετικό έχει. Σε ένα άλλο ποστ η Ritalamp και κάποια άλλα κορίτσια περιέγραφαν τον τρόπο με τον οποίο γράφουμε μια δραστηριότητα στον ΑΣΕΠ και ήταν ακριβώς ο τρόπος με τον οποίο μας έβαζαν στη σχολή να τις γράφουμε. Γι' αυτό το λέω.
-
Προσωπικα αν δεν πηγαινα φροντιστηριο θα παρελειπα πολλες παραμέτρους της δρ/τας. Στη σχολη τα πολυ βασικα μας ζητουσαν, στοχο, υλικα, περιγραφη μπορει να ζητησαν και μερικα άλλα, αλλα αυτη τη στιγμη δε θυμαμαι κατι παραπανω.
-
Κοίτα μήπως σας είχαν δώσει σημειώσεις για δραστηριότητες από την πρακτική.
-
Γιατί βρε κορίτσια, μια ολοκληρωμένη και τεκμηριωμένη δραστηριότητα μπορεί σταθεί οπουδήποτε. Τι ζητάει ο ΑΣΕΠ που δε σας έδωσαν οι σχολές σας. Αρχίζω να αναρωτιέμαι για το επίπεδο των πρακτικών ασκήσεων στα διάφορα τμήματα. Μ' έχετε κατατρομάξει, σας στέλνουν τελείως ξυπόλυτες στα αγκάθια;
με παντόφλες....!
-
Προσωπικα αν δεν πηγαινα φροντιστηριο θα παρελειπα πολλες παραμέτρους της δρ/τας. Στη σχολη τα πολυ βασικα μας ζητουσαν, στοχο, υλικα, περιγραφη μπορει να ζητησαν και μερικα άλλα, αλλα αυτη τη στιγμη δε θυμαμαι κατι παραπανω.
κι εμάς πάλι καλά που πήγα φροντιστήριο μετά απο 2 αποτυχίες δλδ επιτυχούσα αλλα μη διορισμένη μπλα μπλα μπλα...ελπίζω να γράψω φέτος!
-
με παντόφλες....!
;D ;D, αλλά τώρα που το σκέφτομαι τι σημαίνει >:( >:( >:( >:( Μετά λέμε για ποιότητα και μπούρδες. Στείλε μου σε πμ ποιο τμήμα τέλειωσες (πόλη εννοώ γιατί τα άλλα πρέπει να τα ψάξω) γιατί έχω κάτι υπόνοιες. Καλού κακού τσέκαρε τα βιβλία της Κουτσουβάνου ειδικά το τελευταίο "
-
Στείλε μου σε πμ ποιο τμήμα τέλειωσες (πόλη εννοώ γιατί τα άλλα πρέπει να τα ψάξω) γιατί έχω κάτι υπόνοιες.
Σε ποιον ακριβως αναφερεσαι; σε μενα;
Κοίτα μήπως σας είχαν δώσει σημειώσεις για δραστηριότητες από την πρακτική.
Δε μας ειχαν δωσει απο οτι θυμαμαι, αλλα και να μας ειχαν δωσει θα προτιμησει να κοιταξω τις σημειωσεις απο το φροντιστηριο.
Το πανεπιστημιο που τελειωσα, το θεωρω απο τα καλα, ειχαμε πολλες πρακτικες και αυτο μας βοηθησε , αλλα ηταν καπως χαλαρα τα πραγματα οσο αφορα τα προσχεδια των δρ/των. Δεν θεωρω οτι μας υποψισαν για το τι θα αντιμετωπισουμε σε πραγματικες καταστασεις της ταξης πχ. αν η δρ/τα δεν ενδιαφερει τα παιδια να υπαρχει μια εναλλακτικη, Ηταν πολυ απαιτητικοι στην καταγραφη των οσων ειχαν γινει κατα την πραγματοποιηση της δρ/τας, δλδ αφου ειχαμε επισκεφτει το ν/γειο, καταγραφαμε λεπτομερως οτι ειχε γινει.
-
Και σε σένα και στη Μαίρη. Κάτι πρέπει να γίνει με τις πρακτικές ασκήσεις. Καλή η παρατήρηση (άλλωστε είναι το βασικό εργαλείο αξιολόγησης στο νηπιαγωγείο), όμως δεν είναι αρκετή. Χρειάζεται και μια αρχική έστω δυνατότητα να δομήσεις τη δική σου δουλειά μέσα στην τάξη στο χώρο και το χρόνο.
-
Λενα είναι θλιβερο οτι κι εγω προτιμω να κοιταξω τις σημειωσεις του φροντιστηριου παρα του παν/ιου.
Στο λεω κι εδω γιαννενα σπουδασα . Καλο πανεπιστήμιο δεν λέω ΑΛΛΑ όταν τελειωσα οτι εφοδια ειχα ηταν καθαρα θεωρητικού επιπεδου κατα 80% μη σας πω 90% σε σημείο που λυπάμαι που το λεω ακουγα τι εκαναν στα ΤΕΙ και ζηλευα.Τι να κανεις ομως???
-
Λενα είναι θλιβερο οτι κι εγω προτιμω να κοιταξω τις σημειωσεις του φροντιστηριου παρα του παν/ιου.
Στο λεω κι εδω γιαννενα σπουδασα . Καλο πανεπιστήμιο δεν λέω ΑΛΛΑ όταν τελειωσα οτι εφοδια ειχα ηταν καθαρα θεωρητικού επιπεδου κατα 80% μη σας πω 90% σε σημείο που λυπάμαι που το λεω ακουγα τι εκαναν στα ΤΕΙ και ζηλευα.Τι να κανεις ομως???
Έχουν αλλάξει πολύ τα πράγματα τελικά... :P
Κι εγώ από Γιάννενα είχα τελειώσει αλλά τα "παλιά εκείνα χρόνια" ;D μπαίναμε σε νηπιαγωγεία από το 1ο έτος και στο τελευταίο μας "ξεσκ..." κανονικά στις πρακτικές (είχα Χρυσαφίδη). Στο δε τρίτο έτος είχαμε ένα εξάμηνο πρακτικές σε ειδικά σχολεία (με Σταύρου) κάτι που δεν το έχω ακούσει από άλλες συναδέλφους. :-\
Επί εποχής '90-'94 ήταν από τα "δύσκολα" τμήματα με περισσότερα μαθήματα από άλλα (54 στο σύνολο...ζωή να 'χουνε!)
Τι να πω...Θεωρώ την πρακτική εξάσκηση το βασικότερο κομμάτι της εκπαίδευσης!!!! Θα το καταλάβετε του χρόνου που θα είστε διορισμένες ( ;)) και θα τα βρείτε μπαστούνια όταν συνειδητοποιήσετε πόσο απέχει η θεωρία από την πράξη... ::) (ιδίως η "θεωρία" που ζητούν στον ΑΣΕΠ! :P)
-
Λενα είναι θλιβερο οτι κι εγω προτιμω να κοιταξω τις σημειωσεις του φροντιστηριου παρα του παν/ιου.
Στο λεω κι εδω γιαννενα σπουδασα . Καλο πανεπιστήμιο δεν λέω ΑΛΛΑ όταν τελειωσα οτι εφοδια ειχα ηταν καθαρα θεωρητικού επιπεδου κατα 80% μη σας πω 90% σε σημείο που λυπάμαι που το λεω ακουγα τι εκαναν στα ΤΕΙ και ζηλευα.Τι να κανεις ομως???
Έχουν αλλάξει πολύ τα πράγματα τελικά... :P
Κι εγώ από Γιάννενα είχα τελειώσει αλλά τα "παλιά εκείνα χρόνια" ;D μπαίναμε σε νηπιαγωγεία από το 1ο έτος και στο τελευταίο μας "ξεσκ..." κανονικά στις πρακτικές (είχα Χρυσαφίδη). Στο δε τρίτο έτος είχαμε ένα εξάμηνο πρακτικές σε ειδικά σχολεία (με Σταύρου) κάτι που δεν το έχω ακούσει από άλλες συναδέλφους. :-\
Επί εποχής '90-'94 ήταν από τα "δύσκολα" τμήματα με περισσότερα μαθήματα από άλλα (54 στο σύνολο...ζωή να 'χουνε!)
Τι να πω...Θεωρώ την πρακτική εξάσκηση το βασικότερο κομμάτι της εκπαίδευσης!!!! Θα το καταλάβετε του χρόνου που θα είστε διορισμένες ( ;)) και θα τα βρείτε μπαστούνια όταν συνειδητοποιήσετε πόσο απέχει η θεωρία από την πράξη... ::) (ιδίως η "θεωρία" που ζητούν στον ΑΣΕΠ! :P)
Μμμμ μάλιστα..........
-
Ροδο τελειωσα, το εχω πει και σε αλλη συζητηση οποτε το λεω κ εγω εδω.
Παρατηρηση καναμε μονο 1 εξαμηνο. τα υπολοιπα 4 πηγαιναμε και διδασκαμε εμεις. Περιπου 2-3 διδασκαλιας για το καθε μαθημα(6 μαθηματα και στο τελευταιο εξαμηνο θεματικη(υποτιθεται)).
Αυτο που εννοω ειναι οτι στον ασεπ θα μας ζητησουν να οργανωσουμε και να σχεδιασουμε διδασκαλια, αυτο το εχουμε κανει εννοειτε πριν παμε να διδαξουμε, αλλα οπως ειπα πριν μας ζητουσαν τα πολυ βασικα και εδιναν εμφαση στην καταγραφη της εκβασης των διδασκαλιων που καναμε εμεις.
Κατι που καταλαβα απο το φροντιστηριο ειναι οτι πρεπει να λαμβανω υποψη πολυ περισσοτερα πραγματα για να σχεδιασω μια διδασκαλια απο αυτα που μας ζητουσαν.
-
Κατάλαβα. Το ζήτημα της αξιολόγησης, επομένως δεν είχε αναλυθεί και διδαχθεί όσο εκτενώς θα χρειαζόσουν δηλαδή. Το κακό είναι ότι όταν είμαστε φοιτήτριες δεν ξέρουμε τι θα χρειαστούμε στην πράξη, ώστε να το διεκδικήσουμε από τα Πανεπιστήμια και όταν βγαίνουμε στις τάξεις είναι αργά για τέτοια πράγματα. Πρέπεινα τα βρούμε μόνες μας. ίσως σε κάποιο βαθμό ο ΑΣΕΠ με όλη τη βλακεία του να βοηθά να καλυφθούν κάποια κενά. Αν και προσωπικά θα προτιμούσα αρτιότερες σπουδές και όχι το νταλκά του ΑΣΕΠ. :P
-
Το κακό είναι ότι όταν είμαστε φοιτήτριες δεν ξέρουμε τι θα χρειαστούμε στην πράξη, ώστε να το διεκδικήσουμε από τα Πανεπιστήμια και όταν βγαίνουμε στις τάξεις είναι αργά για τέτοια πράγματα. Πρέπεινα τα βρούμε μόνες μας. ίσως σε κάποιο βαθμό ο ΑΣΕΠ με όλη τη βλακεία του να βοηθά να καλυφθούν κάποια κενά. Αν και προσωπικά θα προτιμούσα αρτιότερες σπουδές και όχι το νταλκά του ΑΣΕΠ. :P
[/quote]
Οπότε στο παν/ιο μας εδωσαν ανεπαρκεις γνωσεις σε πρακτικά ζητηματα...καλη και η θεωρία αλλά θα επρεπε τα μαθηματα μας να ναι πιο ουσιαστικά...αλήθεια σε παν/ια του εξωτερικού πως είναι τα πραγματα για τις νηπιαγωγούς ? πως τις εκπαιδεύουν ???ξέρει καμμιά ..? :-\
-
Υπάρχουν διάφορες εκδοχές νηπιαγωγείων και διάφορες εκδοχές νηπιαγωγών, ακριβώς όπως και εδώ. Στην Αμερική, ας πούμε, μπορεί να έχεις Πανεπιστημιακό πτυχίο παιδαγωγικής ή ψυχολογίας ή να έχεις παρακολουθήσει κάποιο σεμινάριο. Όμως εκεί τα προγράμματά τους είναι τελείως διαφορετικά σου δίνουν κατεύθυνση, υποστήριξη, σε εντάσσουν σε θεωρητικό πλαίσιο, έχεις υποστηρικτική ομάδα (σύμβουλο, συνεργασία με τα πανεπιστήμια, ψυχολόγους....) και πολλή πρακτική με εποπτεία, αξιολόγηση- ανατροφοδότηση, πιστοποίηση και βέβαια διαρκή επιμόρφωση.
-
Υπάρχουν διάφορες εκδοχές νηπιαγωγείων και διάφορες εκδοχές νηπιαγωγών, ακριβώς όπως και εδώ. Στην Αμερική, ας πούμε, μπορεί να έχεις Πανεπιστημιακό πτυχίο παιδαγωγικής ή ψυχολογίας ή να έχεις παρακολουθήσει κάποιο σεμινάριο. Όμως εκεί τα προγράμματά τους είναι τελείως διαφορετικά σου δίνουν κατεύθυνση, υποστήριξη, σε εντάσσουν σε θεωρητικό πλαίσιο, έχεις υποστηρικτική ομάδα (σύμβουλο, συνεργασία με τα πανεπιστήμια, ψυχολόγους....) και πολλή πρακτική με εποπτεία, αξιολόγηση- ανατροφοδότηση, πιστοποίηση και βέβαια διαρκή επιμόρφωση.
εμ... αυτα είναι ....
-
Δεν νομίζω ότι χρειάζεται κάτι τόσο εξειδικευμένο για να σχεδιάσεις μια δραστηριότητα. Η φαντασία είναι το βασικό, και αυτή δεν μπορεί κανένας να σου τη διδάξει ούτε να τη βρεις σε κάποιο βιβλίο.
Όσο για τη "δομή" του σχεδιασμού, εγώ χρησιμοποίησα στον ΑΣΕΠ το εξής:
1. Αφόρμηση
2. 1η φάση
3. 2η φάση
4. 3η φάση
5. Αξιολόγηση
Το 1 είναι κάτι που μπορείς να κάνεις για να κινήσεις το ενδιαφέρον των παιδιών, π.χ. να αρχίσεις να βγάζεις τα υλικά σου από μια σακούλα. Αν το κάνεις θα δεις ότι σιγά σιγά θα αρχίζουν να έρχονται και να σε ρωτάνε τι κάνεις εκεί.
Τα 2, 3, 4 είναι η κυρίως δραστηριότητα που δομέιται σε "υπο-δραστηριότητες" (αν μπορώ να τις πω έτσι) και μέσω αυτών προσπαθείς να πετύχεις τους στόχους που έχεις θέσει και έιναι έιτε άμεσοι/βραχυπ΄ροθεσμοι, είτε έμμεσοι/μακροπρόθεσμοι
Και τέλος στο 5 απλά βλέπεις αν έχεις πετύχει τους στόχους σου. Πώς; Με μία πρακτική εφαρμογή, π.χ. με ένα φύλλο εργασίας (αν και στο καινούριο πρόγραμμα δεν χρησιμοποιούνται πολύ) ή μεκάτι άλλο που θα σκεφτείς.΅
Επιμένω ότι έιναι θέμα φαντασίας.
Εγώ με βάση αυτά έγραψα στον ΑΣΕΠ και διορίστηκα την πρώτη φορά που έδωσα.
-
Δεν νομίζω ότι χρειάζεται κάτι τόσο εξειδικευμένο για να σχεδιάσεις μια δραστηριότητα. Η φαντασία είναι το βασικό, και αυτή δεν μπορεί κανένας να σου τη διδάξει ούτε να τη βρεις σε κάποιο βιβλίο.
Όσο για τη "δομή" του σχεδιασμού, εγώ χρησιμοποίησα στον ΑΣΕΠ το εξής:
1. Αφόρμηση
2. 1η φάση
3. 2η φάση
4. 3η φάση
5. Αξιολόγηση
Το 1 είναι κάτι που μπορείς να κάνεις για να κινήσεις το ενδιαφέρον των παιδιών, π.χ. να αρχίσεις να βγάζεις τα υλικά σου από μια σακούλα. Αν το κάνεις θα δεις ότι σιγά σιγά θα αρχίζουν να έρχονται και να σε ρωτάνε τι κάνεις εκεί.
Τα 2, 3, 4 είναι η κυρίως δραστηριότητα που δομέιται σε "υπο-δραστηριότητες" (αν μπορώ να τις πω έτσι) και μέσω αυτών προσπαθείς να πετύχεις τους στόχους που έχεις θέσει και έιναι έιτε άμεσοι/βραχυπ΄ροθεσμοι, είτε έμμεσοι/μακροπρόθεσμοι
Και τέλος στο 5 απλά βλέπεις αν έχεις πετύχει τους στόχους σου. Πώς; Με μία πρακτική εφαρμογή, π.χ. με ένα φύλλο εργασίας (αν και στο καινούριο πρόγραμμα δεν χρησιμοποιούνται πολύ) ή μεκάτι άλλο που θα σκεφτείς.΅
Επιμένω ότι έιναι θέμα φαντασίας.
Εγώ με βάση αυτά έγραψα στον ΑΣΕΠ και διορίστηκα την πρώτη φορά που έδωσα.
εισαι πολυ καλη ! ευχαριστουμε !!!! μπραβο σου ! :-* :-* :-* :-* εμενα προσωπικά με βοήθησες πολυ !!!φιλάκιααααα :-* :-*
-
Πήγα φροντιστηριο την ανοιξη ... οση ομως αυτοπεποιθηση και χαρα νιωθω τωρα που μιλω μαζι σας δεν την ενιωσα τοτε
τελικα η αλληλεπιδραση και η ανταλλαγη αποψεων που πρεσβεουν τα project Και ολη η φιλοσοφια του νηπιαγωγειου στην πραξη ειναι και εδω!!
μαθαινουμε μεταξυ μας με αλληλεπιδραση αυτο που γραφω δλδ και κατω μαθαινω σημαινει οικοδομω γνωσεις αλληλεπιδρωντας με τους αλλους!
-
Να σαι καλά κυρία Vygotsky!! :) :) :) :-* :-* :-*
-
χαχαχαχα δεν προλαβαινω να σου απαντησω πμ θα το κανω το βραδυ μακια miss piaget....!!!!! :P
-
Λενα είναι θλιβερο οτι κι εγω προτιμω να κοιταξω τις σημειωσεις του φροντιστηριου παρα του παν/ιου.
Στο λεω κι εδω γιαννενα σπουδασα . Καλο πανεπιστήμιο δεν λέω ΑΛΛΑ όταν τελειωσα οτι εφοδια ειχα ηταν καθαρα θεωρητικού επιπεδου κατα 80% μη σας πω 90% σε σημείο που λυπάμαι που το λεω ακουγα τι εκαναν στα ΤΕΙ και ζηλευα.Τι να κανεις ομως???
Συμφωνώ απολύτως. Κι εγώ Γιάννενα τελείωσα. 90% και βάλε τα θεωρητικά. Το μονο πιο πρακτικό μάθημα που θυμάμαι ηταν της μουσικής. Απο εκεί μάθαμε πως να κάνουμε αφόρμηση και γενικά να εισάγουμε τα παιδιά στο θέμα/prοject... Σοβαρά,τόσους μήνες πρακτική κάνατε σε άλλα τμήματα; Εμείς το μεγαλύτερο ενιαίο κομμάτι πρακτικής ήταν ένας μήνας στο τέλος. Και γενικά, σύνολο πρακτικών σε όλα τα έτη ήταν 2 μήνες(μαζί με τις παρατηρήσεις) :-X :-X Δυστυχώς έχεις δίκιο Ritalamp, τώρα που διαβάζω για Ασεπ συμπληρώνω πολλά κενά που είχα.
-
Εγώ τελείωσα στην Αλεξανδρούπολη.
Κάναμε πρακτική στο γ 6μηνο: Παρατήρηση/καταγραφή υλικού και προγράμματος
στο δ 6μηνο: μία δραστηριότητα
στο ε 6μηνο: μία ημέρα διδασκαλία
στο στ 6μηνο: μια εβδομάδα project
και στο 4 ετος ένα μήνα είτε σε νηπιαγωγείο project, είτε σε βιβλιοθήκη είτε σε νοσοκομέιο.
Εγώ ήμουν στο εξωτερικό με εράσμους στο 3 έτος και δεν έκανα την εβδομάδα αλλά ούτε και διδάχτηκα project. Οπότε στο 4ο έτος δεν πήγα σε νηπιαγωγείο, αλλά σε νοσοκομέιο.
Θέλω να πω, ότι το γεγονός ότι δεν διδάχτηκα project δεν μου φάνηκε και τόσο εμπόδιο στον ΑΣΕΠ. Υπάρχουν πολλά ωραία βιβλία στο εμπόριο που περιγράφουν πολύ ωραία τη θεωρία του project αλλά και έχουν και παραδείγματα απο project που έγιναν σε σχολεία του εξωτερικού (αυτά που διάβασα εγώ) και του εσωτερικού (υποθέτω).
-
Λενα είναι θλιβερο οτι κι εγω προτιμω να κοιταξω τις σημειωσεις του φροντιστηριου παρα του παν/ιου.
Στο λεω κι εδω γιαννενα σπουδασα . Καλο πανεπιστήμιο δεν λέω ΑΛΛΑ όταν τελειωσα οτι εφοδια ειχα ηταν καθαρα θεωρητικού επιπεδου κατα 80% μη σας πω 90% σε σημείο που λυπάμαι που το λεω ακουγα τι εκαναν στα ΤΕΙ και ζηλευα.Τι να κανεις ομως???
Συμφωνώ απολύτως. Κι εγώ Γιάννενα τελείωσα. 90% και βάλε τα θεωρητικά. Το μονο πιο πρακτικό μάθημα που θυμάμαι ηταν της μουσικής. Απο εκεί μάθαμε πως να κάνουμε αφόρμηση και γενικά να εισάγουμε τα παιδιά στο θέμα/prοject... Σοβαρά,τόσους μήνες πρακτική κάνατε σε άλλα τμήματα; Εμείς το μεγαλύτερο ενιαίο κομμάτι πρακτικής ήταν ένας μήνας στο τέλος. Και γενικά, σύνολο πρακτικών σε όλα τα έτη ήταν 2 μήνες(μαζί με τις παρατηρήσεις) :-X :-X Δυστυχώς έχεις δίκιο Ritalamp, τώρα που διαβάζω για Ασεπ συμπληρώνω πολλά κενά που είχα.
τωρα πηρες πτυχιο ? εγω το 2004 δλδ δεν εχει αλλαξει τπτ ακριβως οπως τα περιγραφεις !!!!
-
Λίγο καιρό έκανα να μπω και η συζήτηση φούντωσε για τα καλά ;D
Στο δικό μου τμήμα, του Πανεπιστημίου Πατρών η πρακτική άσκηση έγινε στα 4 τελευταία εξάμηνα, πηγαίναμε σε ζευγάρια 4 φορές το εξάμηνο και διδάσκαμε εναλλάξ και σας ρωτάω με 4 επισκέψεις σε νηπιαγωγεία το εξάμηνο είναι δυνατόν να μπεις στη φιλοσοφία του επαγγέλματος που σπουδάζεις? Και σαν μην εφτανε αυτό, στα χειμερινά εξάμηνα ετοιμάζαμε 1 δραστηριότητα τη μία φορά διάρκειας 20 λεπτών και 1 ολοκληρωμένο "μάθημα" την επόμενη και στα εαρινά κάναμε εμείς μάθημα και στις 2 επισκέψεις.
Τα μοναδικά που μάθαμε για τον προγραμματισμό και την ανάπτυξη των δρατηριοτήτων ήταν η εξακτίνωση, που παλεύαμε να κατανοήσουμε τι ήταν αυτό το ουρανοκατέβατο, είχαμε μια εικόνα ότι στη δρστηριότητα πρέπει να θέτουμε στόχους από περισσότερα από 1 γνωστικά αντικείμενα και προσπαθούσαμε να βελτιώνουμε τις δραστηριότητες σύμφωνα με το αν τις έβρισκαν σωστές οι υπεύθυνες, που δεν λέω σίγουρα ξέρανε το αντικείμενό τους αλλά λίγο η έλλειψη χρόνου, καθώς οι συναντήσεις ήταν λίγες, λίγο η έλλειψη ενημέρωσης και λίγο η δική μας ανωριμότητα που δεν τα πέρναμε και τόσο σοβαρά έχουν ως αποτέλεσμα τώρα να ψάχνομαι και ουσιαστικά τώρα να μαθαίνω το αντικείμενο που σπούδασα.
Το δε κορυφαίο ήταν που σε μία μαζική συνάντηση σε αμφιθέατρο μας μοίρασαν χαρτιά για να γράψουμε τι είναι η διαθεματικότητα :o Και τι δεν θα είδαν οι άμοιρες υπεύθυνες στις απαντήσεις.
Τα στάδια που λέτε η αφόρμηση και τα λοιπά εγώ τώρα τα βλέπω για πρώτη φορά, ή για να πω την αλήθεια τη λέξη αφόρμηση την άκουσα από μία Κύπρια συμφοιτήτριά μου που μας είπε οτι στα σχολεία στην Κύπρο την χρησιμοποιούν πριν ξεκινήσουν ένα θέμα.
Μόνο σε ένα μάθημα όπου ασχολούμασταν με την πλητοφορική, το οποίο ήταν και επιλογής και κατά τύχη το πήρα, είχε διαφορετικό περιεχόμενο, δηλ βρίσκαμε το ρόλο του εκπαιδευτικού ανάλογα με τη θεωρία μάθησης που επιλέγαμε, ορίζαμε τη διάρκεια και κάποια επιπλέον στοιχεία.
Και σας ρωτάω πως λοιπόν να μην έχω εγώ μία κάποια ανασφάλεια στην ανάπτυξη δραστηριότητας? Από όσα βλέπω στις συζητήσεις μας δεν μπορώ να πω παίρνω θάρρος και με βοηθάνε να καταλάβω τι γίνεται ακριβώς, από την άλλη όταν βλέπω πράγματα που δεν έχω ξαναδεί αποκαρδιώνομαι λίγο γιατί απορώ αν θα μπορέσω να τα καταλάβω-κατακτήσω και να τα αναπτύξω την κρίσιμη εκείνη ώρα.
Και για να έρθω και στο θέμα που άνοιξα, μάλλον δεν θα το ψάξω για ιδιαίτερο θα προσπαθήσω να βγάλω άκρη και ότι απορία μου δημιουργηθεί θα την εκφράσω εδώ, όπου σίγουρα θα έχω ανταπόκριση ;)
Σχετικά με τα στάδια της δραστηριότητας οι δραστηριότητες που υπάρχουν στο βιβλίο του Κιτσαρά είναι ενδεικτικές έτσι? Και κάτι άλλο, στην αξιολόγηση στο βιβλίο έχει ερωτήσεις που θέτει ο νηπιαγωγός με σκοπό την αξιολόγηση, αν ζητηθεί αξιολόγηση κάτι τέτοιο θα πρέπει να κάνουμε?
Ευχαριστώ για το ενδιαφέρον!!!
-
Κοίτα, να σου πω εγώ ένα πράγμα (και δεν θέλω να το παίξω έξυπνη, απλά μιλάω γιατί τα πέρασα), εγώ δεν διάβασα ούτε Κιτσαρά ούτε Κουτσουβάνου ούτε κανένα από τα βιβλία που έχουν αναφερθεί κατά καιρούς εδώ. Διάβασα τον οδηγό της νηπιαγωγού, το διεθεματικό, ένα βιβλίο για τη γλώσσα στο νηπιαγωγείο και ένα βιβλίο (νομίζω από εκδόσεις Gutenberg) για να καταλάβω τι είναι το project, γιατί όπως είπα πιο μποροστά δεν είχα ιδέα μιας και όταν το δίδασκαν στο πανεπιστήμιο εγώ ήμουν στο εξωτερικό.
Όταν έγραφα στις εξετάσεις απλά κιτούσα αυτά που γράφω να τα τεκμηριώνω με πειχειρήματα. Και δεν εννοώ θεωρίες (αυτός είπε αυτό ενώ εκείνος είπε το άλλο) αλλά κάνω αυτό γιατί π.χ. έτσι μπορεί να φανεί αν το παιδί έχει κατανοήσει από προηγούμενες δραστηριότητες την Α έννοια πριν να προχωρήση στη
-
Λίγο καιρό έκανα να μπω και η συζήτηση φούντωσε για τα καλά ;D
Στο δικό μου τμήμα, του Πανεπιστημίου Πατρών η πρακτική άσκηση έγινε στα 4 τελευταία εξάμηνα, πηγαίναμε σε ζευγάρια 4 φορές το εξάμηνο και διδάσκαμε εναλλάξ και σας ρωτάω με 4 επισκέψεις σε νηπιαγωγεία το εξάμηνο είναι δυνατόν να μπεις στη φιλοσοφία του επαγγέλματος που σπουδάζεις? Και σαν μην εφτανε αυτό, στα χειμερινά εξάμηνα ετοιμάζαμε 1 δραστηριότητα τη μία φορά διάρκειας 20 λεπτών και 1 ολοκληρωμένο "μάθημα" την επόμενη και στα εαρινά κάναμε εμείς μάθημα και στις 2 επισκέψεις.
Τα μοναδικά που μάθαμε για τον προγραμματισμό και την ανάπτυξη των δρατηριοτήτων ήταν η εξακτίνωση, που παλεύαμε να κατανοήσουμε τι ήταν αυτό το ουρανοκατέβατο, είχαμε μια εικόνα ότι στη δρστηριότητα πρέπει να θέτουμε στόχους από περισσότερα από 1 γνωστικά αντικείμενα και προσπαθούσαμε να βελτιώνουμε τις δραστηριότητες σύμφωνα με το αν τις έβρισκαν σωστές οι υπεύθυνες, που δεν λέω σίγουρα ξέρανε το αντικείμενό τους αλλά λίγο η έλλειψη χρόνου, καθώς οι συναντήσεις ήταν λίγες, λίγο η έλλειψη ενημέρωσης και λίγο η δική μας ανωριμότητα που δεν τα πέρναμε και τόσο σοβαρά έχουν ως αποτέλεσμα τώρα να ψάχνομαι και ουσιαστικά τώρα να μαθαίνω το αντικείμενο που σπούδασα.
Το δε κορυφαίο ήταν που σε μία μαζική συνάντηση σε αμφιθέατρο μας μοίρασαν χαρτιά για να γράψουμε τι είναι η διαθεματικότητα :o Και τι δεν θα είδαν οι άμοιρες υπεύθυνες στις απαντήσεις.
Τα στάδια που λέτε η αφόρμηση και τα λοιπά εγώ τώρα τα βλέπω για πρώτη φορά, ή για να πω την αλήθεια τη λέξη αφόρμηση την άκουσα από μία Κύπρια συμφοιτήτριά μου που μας είπε οτι στα σχολεία στην Κύπρο την χρησιμοποιούν πριν ξεκινήσουν ένα θέμα.
Μόνο σε ένα μάθημα όπου ασχολούμασταν με την πλητοφορική, το οποίο ήταν και επιλογής και κατά τύχη το πήρα, είχε διαφορετικό περιεχόμενο, δηλ βρίσκαμε το ρόλο του εκπαιδευτικού ανάλογα με τη θεωρία μάθησης που επιλέγαμε, ορίζαμε τη διάρκεια και κάποια επιπλέον στοιχεία.
Και σας ρωτάω πως λοιπόν να μην έχω εγώ μία κάποια ανασφάλεια στην ανάπτυξη δραστηριότητας? Από όσα βλέπω στις συζητήσεις μας δεν μπορώ να πω παίρνω θάρρος και με βοηθάνε να καταλάβω τι γίνεται ακριβώς, από την άλλη όταν βλέπω πράγματα που δεν έχω ξαναδεί αποκαρδιώνομαι λίγο γιατί απορώ αν θα μπορέσω να τα καταλάβω-κατακτήσω και να τα αναπτύξω την κρίσιμη εκείνη ώρα.
Και για να έρθω και στο θέμα που άνοιξα, μάλλον δεν θα το ψάξω για ιδιαίτερο θα προσπαθήσω να βγάλω άκρη και ότι απορία μου δημιουργηθεί θα την εκφράσω εδώ, όπου σίγουρα θα έχω ανταπόκριση ;)
Σχετικά με τα στάδια της δραστηριότητας οι δραστηριότητες που υπάρχουν στο βιβλίο του Κιτσαρά είναι ενδεικτικές έτσι? Και κάτι άλλο, στην αξιολόγηση στο βιβλίο έχει ερωτήσεις που θέτει ο νηπιαγωγός με σκοπό την αξιολόγηση, αν ζητηθεί αξιολόγηση κάτι τέτοιο θα πρέπει να κάνουμε?
Ευχαριστώ για το ενδιαφέρον!!!
-
μηπως τελικα σε αλλες πολεις ειναι πιο χαλαρα τα πραγματα; και μια φιλη στην πατρα σχεδον δεν εκανε καθολου. εμεις στην αθηνα (πριν 10 χρονια) καναμε στο 3ο και 4ο ετος 1 φορα την εβδομαδα και αν θυμαμαι καλα 2 εβδομαδες καθε χρονο συνεχομενες. και μετα μαλλον ηταν και ακομα καλυτερα για τις επομενες.οσο για την αφορμηση κτλ απο τοτε μας τα λεγανε. ισως να ναι κ οι καθηγητες που σπρωχνουν περισσοτερο..
-
Στην αθήνα ο κόσμος γενικά ενδιαφέρεται ...δουλευει ενημερώνεται
βεβαια ειναι και θεμα ανθρωπου και ιδιοσυγκρασιας...τι να πω ...........!!!
-
δεν λεω για το προσωπικο διαβασμα γιατι η αληθεια ειναι οτι μετα τη σχολη ειναι που ξεκαθαριζονται στο μυαλο τα πραγματα και αν διαβασεις λιγο αρχιζεις και τα βαζεις σε σειρα. απλα βλεπω ότι στην αθηνα μαλλον δουλευουν πιο πολυ οι καθηγητες αν και παντα ειναι θεμα συγκυριων,αν θα υπαρχουν αποσπασμενοι πχ η οχι. η αληθεια ειναι οτι και μενα λιγα μου φαινοταν αυτα που καναμε τοτε. θα μου αρεσε ας πουμε να υπηρχαν συναντησεις που να συζηταμε ενα πραγματικο παιδαγωγικο προβλημα παιδιου και να λεμε συμφωνα με ποια θεωρια θα το λυναμε και να το δοκιμασουμε και στην πραξη. πως γινεται με τη θεραπεια απο τους γιατρους ενα πραγμα..!
-
Ναι το καταλαβα κι εγω για τους καθηγητες λεω !
Ωραία θα ταν αλλα ποιος ασχολειται ????????
-
Kathyk αλλάξανε τα πράγματα στην Αθήνα.
Εγώ ορκίστηκα φέτος. Λοιπόν όλα κι όλα όσα κάναμε ήταν
από δέκα συναντήσεις στο 5ο, 6ο και 8ο εξάμηνο όπου πηγαίναμε
μία φορά την εβδομάδα και άλλες τόσες περίπου στο 7ο αλλά
εκεί τις κάναμε συνεχόμενα. Μας έφυγε βέβαια η Κουτσουβάνου...
Δεν ξέρω κατά πόσο παίζει ρόλο αυτό....
-
Διευκρινιστικά για τον Κιτσαρά να πω ότι αναφέρομαι σε σχέδια εργασίας που έχει αναπτυγμένα στο 2ο μέρος του βιβλίου του από διάφορα άτομα όπως λέκτορες, υποψήφιους διδάκτορες, σχολικές συμβούλους, νηπιαγωγούς. Ένα που κοίταξα μου φάνηκε πολύ κατανοητό ως προς τον τρόπο ανάπτυξης της δραστηριότητας και γενικά πολύ εμπεριστατωμένο τόσο από στόχους, περιεχόμενο, όσο και από διαθεματικές προεκτάσεις, αξιολόγηση.
-
Οσον αφορα το κοκκινο τρενακι που πηγαινοερχεται απο κατω...γνωμη μου και δυο μερες μπορεις να διαβασεις και να τα καταφερεις .
Αρκει αυτο που διαβαζεισ να το χεις καταλαβει και να το χεις κανει κτημα σου να εχεις κριτικη σκεψη και να ξερεις τι γραφεις.
ΠΑΜΕ ΓΕΡΑ ΜΕ ΤΣΑΜΠΟΥΚΑ
-
Κι εγώ δυο μήνες είχα διαβάσει, αλλά πήρα πτυχίο την ίδια περίοδο με την kathyk και από την ίδια σχολή, όπου και η Κουτσουβάνου και ο Χρυσαφίδης μας είχαν πατήσει κάτω στις πρακτικές.
-
Μου τη δίνει η παπαγαλία !
-
Μέχρι στιγμής ότι έχω διαβάσει δεν μπορώ να πω το έχω συγκρατήσει, αυτό το ΔΕΠΠΣ όμως μου διαφεύγει και όλο λέω να διαβάζω κάθε μέρα από 1 κομμάτι του και όλο το αφήνω κάτι θα γίνει όμως και με αυτό.
Ritalamp θα κάνω αυτό που μου προτείνεις, θα εντοπίσω 1 σχέδιο εργασίας και θα το χρησιμοποιήσω για να αναπτύξω τη δραστηριότητα.
Σας ευχαριστώ όλες σας πολύ γιατί πάνω που είχα αρχίσει να πέφτω ψυχολογικά μου δώσατε κουράγιο.
MairyLiscious αρκεί να το πιστέψουμε, να το προσπαθήσουμε και να έχουμε και λίγη τύχη και εμείς θα είμαστε οι διοριστέοι!!!Ας συνομωτήσει και το σύμπαν λίγο που λέει και ο Coehlo!!!HeHe!!!
-
Κι εγω θεωρω οτι αν πιστεψουμε σε μας ολα θα τα καταφερουμε!
Ειλικρινα εχω παρει παρα πολύ δυναμη απο την ανταλλαγη αποψεων και ενθαρρυνσεων μας !!
ΜΠΡΑ
-
Ξερω πως εχετε γραψει αρκετες φορες για την αναπτυξη μιας δραστηριοτητας θα μπορουσε ομως καποιος που εχει δωσει ασεπ να μας διευκολυνει λιγο για το πως θα αναπτυξουμε μια δραστηριοτητα?Δηλαδη μιλαμε σε α ενικο η γ? Ξεκιναμε με αφορμηση,στοχους πορεια ,.....αξιολογηση..!
εχο διαβασει και σε προηγουμενες συζητησεις για το θεμα αυτο αλλα οσο περναει ο καιρος τα πραγματα μπερδευονται στο κεφαλι μου!οποιος εχει εστω και λιγο χρονο ασ με βοηθησει λιγοοο!! :-[ :-[ :-[
-
Sorry για τα λαθακια εχω συνηθισει να γραφω στο msn οποτε.... :-[