Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Τυπική Εκπαίδευση => Σχολικά μαθήματα => Μήνυμα ξεκίνησε από: perastikos_kav στις Αυγούστου 02, 2013, 09:02:24 pm
-
Το τελευταίο διάστημα κουράστηκα να διαβάζω γκρίνιες από όλες τις πλευρές για τα νέα αναλυτικά, για το πόσο αδικήθηκε η τάδε ή η δείνα ειδικότητα, η οποία σε όλο τον κόσμο τιμάται, αλλά εδώ την κατακρεουργήσαμε. Έκανα λοιπόν τον κόπο και βρήκα τα "βασικά" αναλυτικά προγράμματα σε κάποιες χώρες στο εξωτερικό, όπως η Γερμανία, η Γαλλία, η Μεγάλη
-
Πολύ καλή δουλειά συνάδελφε. Αναμένουμε τη συνέχεια. Προς το παρόν θα αρκεστώ να σχολιάσω μόνο αυτό
Παρατήρηση, εμείς αποκαλούμε τους Γερμανούς σωβινιστές στο θέμα της γλώσσας, αλλά οι ώρες διδασκαλίας ξένων γλωσσών, είναι περισσότερες από τις ώρες των γερμανικών.
όταν προσπάθησα να εξηγήσω σε μια φίλη Γερμανίδα την έννοια του φροντιστηρίου δεν το κατάφερα ποτέ. Μιλούσε άπταιστα αγγλικά τα οποία είχε διδαχθεί αποκλειστικά στο σχολείο της και δεν μπορούσε καν να διανοηθεί ότι πληρώνουμε ιδιώτες για να μάθουμε οτιδήποτε.
-
Η δουλειά δεν είναι πολύ καλή, αλλά ένα ερέθισμα. Θα χαρώ να διαβάσω στοιχεία που θα παραθέσουν και άλλοι συνάδελφοι. Αυτοί οι
-
Δεν έχω να προσθέσω κάποιο δείγμα έρευνας, αυτό που μπορώ να επιβεβαιώσω όμως είναι η μεγάλη βαρύτητα στην εκμάθηση των ξένων γλωσσών σε όλη την ανεπτυγμένη Ευρώπη. Κι όταν λέω ξένες γλώσσες, δεν εννοώ απαραίτητα τις γνωστές. Ένα καλοκαίρι σε κάποιο νησί, συζητούσα με συνάδελφο από Σουηδία και μου είπε το εξής ασύλληπτο. Αν ένας μαθητής στο δημοτικό/ γυμνάσιο/ λύκειο εκφράσει την επιθυμία να μάθει σουαχίλι, τατζικιανά, οτιδήποτε, τότε το κράτος είναι υποχρεωμένο να στείλει καθηγητή! Έστω και για έναν μαθητή!
-
Στη
-
Πωπω σε παρακαλω συνέχισε να τα μελετας αυτά.
Μας δικαιώνεις.
Επιφανειακά ψάχνοντας βρίσκω τα εξής
α) στην γερμανία που λες ότι η βιολογία εξαφανίζεται στην 12η τάξη, η αλήθεια είναι η εξής που το γράφει λίγο πιο πάνω.
"There are about 12 compulsory subjects: two or three foreign languages (one to be taken for 9 years, another for at least 3 years), physics, biology, chemistry and usually civics/social studies (for at least 5, 7, 3, and 2 years, respectively), and mathematics, music, art, history, German, geography, PE and religious education/ethics for 9 years. "
Άρα είναι πρώτο μάθημα ανάμεσα στις φυσικές επιστήμες, σαν γενικής παιδείας
β) Στην γαλλία δεν μπόρεσα να βρώ πολλά στοιχεία. Αλλά από τα λινκσ που παράθεσες.
Στην sixieme οι επιστήμες είναι
-
Πολύ καλή δουλειά!
Στοιχεία για τις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες (όχι πάντα ωρολόγια προγράμματα) υπάρχουν κι εδώ:
https://webgate.ec.europa.eu/fpfis/mwikis/eurydice/index.php/Secondary_and_Post-Secondary_Non-Tertiary_Education
Συμπληρώνω για τη Γαλλία (Λύκειο):
Υπάρχουν 2 τύποι Λυκείου, το γενικό-τεχνολογικό (https://webgate.ec.europa.eu/fpfis/mwikis/eurydice/index.php/France:Teaching_and_Learning_in_General_Upper_Secondary_Education) και το επαγγελματικό (https://webgate.ec.europa.eu/fpfis/mwikis/eurydice/index.php/France:Teaching_and_Learning_in_Vocational_Upper_Secondary_Education)
Η Α΄τάξη του γενικού-τεχνολογικού είναι "τάξη προσανατολισμού" (εδώ (http://www.legifrance.gouv.fr/affichTexte.do?cidTexte=JORFTEXT000021751664&dateTexte=&categorieLien=id#JORFSCTA000021751683) το ωρολόγιο πρόγραμμα): το 80% των υποχρεωτικών ωρών (23,5 ώρες) είναι μαθήματα κοινά για όλους: Γαλλικά και Μαθηματικά από 4 ώρες, Φυσική-Χημεία (ενιαίο μάθημα) 3 ώρες, Επιστήμες της ζωής και της γης (προφανώς
-
Για την Γαλλία βρήκα από το υπουργείο παιδείας
http://www.education.gouv.fr/cid80/les-horaires-par-cycle-au-college.html (http://www.education.gouv.fr/cid80/les-horaires-par-cycle-au-college.html)
Αν θέλετε κάποια εξήγηση στα μαθἠματα (από τα γαλλικά), ρωτήστε.
-
Να διευκρινίσουμε ότι στη Γαλλία η διδακτική ώρα είναι 60λεπτη, οπότε 1,5 ώρα δική τους ισοδυναμεί με 2 δικές μας.
-
Για την Γαλλία βρήκα από το υπουργείο παιδείας
http://www.education.gouv.fr/cid80/les-horaires-par-cycle-au-college.html (http://www.education.gouv.fr/cid80/les-horaires-par-cycle-au-college.html)
Αν θέλετε κάποια εξήγηση στα μαθἠματα (από τα γαλλικά), ρωτήστε.
Οπότε technologie ειναι υπολογιστές;
-
-
α) στην γερμανία που λες ότι η βιολογία εξαφανίζεται στην 12η τάξη, η αλήθεια είναι η εξής που το γράφει λίγο πιο πάνω.
"There are about 12 compulsory subjects: two or three foreign languages (one to be taken for 9 years, another for at least 3 years), physics, biology, chemistry and usually civics/social studies (for at least 5, 7, 3, and 2 years, respectively), and mathematics, music, art, history, German, geography, PE and religious education/ethics for 9 years. "
Άρα είναι πρώτο μάθημα ανάμεσα στις φυσικές επιστήμες, σαν γενικής παιδείας
β) Στην γαλλία δεν μπόρεσα να βρώ πολλά στοιχεία. Αλλά από τα λινκσ που παράθεσες.
Στην sixieme οι επιστήμες είναι
-
Για την Γαλλία βρήκα από το υπουργείο παιδείας
http://www.education.gouv.fr/cid80/les-horaires-par-cycle-au-college.html (http://www.education.gouv.fr/cid80/les-horaires-par-cycle-au-college.html)
Αν θέλετε κάποια εξήγηση στα μαθἠματα (από τα γαλλικά), ρωτήστε.
Οπότε technologie ειναι υπολογιστές;
όχι, τεχνολογία είναι κάτι σαν αυτό που είχαμε στα ελληνικά σχολεία. Γνώση των τεχνολογικών επιτευγμάτων που υπάρχουν γύρω μας και πρακτική εφαρμογή από μαθητές. Στην τελευταία τάξη υπάρχει εμβάθυνση.
Πηγή: http://fr.wikipedia.org/wiki/Technologie_dans_les_coll%C3%A8ges_fran%C3%A7ais (http://fr.wikipedia.org/wiki/Technologie_dans_les_coll%C3%A8ges_fran%C3%A7ais)
όποιος μπορεί να καταλάβει λίγο από τα γαλλικά της παραπάνω πηγής πρέπει να δει μετά το 2009 τι ισχύει.
-
Στη φινλανδία το δημοτικό και το γυμνάσιο είναι μονοκόμματο 9 χρόνια. Δεν έχω βρει ακόμα προγράμματα.
Στο λύκειό τους όμως ισχύει το εξής:
http://www.oph.fi/english/education/general_upper_secondary_education/curriculum (http://www.oph.fi/english/education/general_upper_secondary_education/curriculum)
Παρακάτω είναι τα μαθήματα
Ο πρώτος αριθμός είναι οι ώρες Υποχρεωτικών μαθημάτων σε όλες τις τάξεις.
Ο δεύτερος οι ώρες που προσφέρονται σε μαθήματα ειδικοτήτων
Μητρική γλώσσα και λογοτεχνία
6
3
Γλώσσες
A-γλώσσας, αρχίζοντας στους βαθμούς 1-6 της υποχρεωτικής εκπαίδευσης
6
2
B-γλώσσας, αρχίζοντας στους βαθμούς 7-9
5
2
Άλλες γλώσσες
16
Μαθηματικά
-
Έτσι όπως το παραθέτεις φαίνεται οτι κάνουν 50 ώρες την εβδομάδα, ενώ διαβάζοντας το καταλαβαίνω διαφορετικά πράγματα. Ο πίνακας αναφέρεται στο σύνολο των υποχρεωτικών "courses" κάθε μάθημα αντιτοιχεί σε 38 lessons δηλαδή 38 διδακτικές ώρες, που πρέπει να συμπληρώσει ο μαθητής στα ανώτερα σχολεία της δευτεροβάθμιας (κάτι αντίστοιχο με το δικό μας το λύκειο αν και οι ηλικίες αναφέρονται μεταξύ 16 και 19). Έτσι όταν αναφέρει οτι στη μητρική γλώσσα κάποιος πρέπει να συμπληρώσει 6 courses στα τρία χρόνια σημαίνει 6 τριανταοχτάωρα. Κατα μέσο όρο δηλαδή κάθε έτος πρέπει να έχει δύο courses της μητρικής γλώσσας ενώ προσφέρονται άλλα 3 ως επιλογή. Αντίστοιχα τα 2 courses στο σύνολο της τριετίας για τη βιολογία και το 1 για τη φυσική και τη χημεία είναι πολύ λιγότερα από τα αντίστοιχα δικά μας. Η γεωγραφία είναι στα ίδια επίπεδα με εμάς, ενώ φαίνεται οτι η φυσική ευνοείται στα επιλεγόμενα μαθήματα.
Αντίθετα είναι πολύ αυξημένη (σε σχέση με τα δικά μας) η ποσοστιαία συμμετοχή στο πρόγραμμα των ξένων γλωσσών και των μαθηματικών (16 courses υποχρεωτικά για κάθε είδους μαθηματικά, δηλαδή 2,5 φορές περισσότερα από τη μητρική γλώσσα). Αν προσθέσουμε και τις δυνατότητες των επιλεγόμενων μαθημάτων. Μπορεί ένας μαθητής να αποφοιητήσει και να έχει περάσει περισσότερες από τις μισές διδακτικές του ώρες σε τάξεις μαθηματικών και ξένων γλωσσών.
Γενικά 75 courses στην τριετία, νομίζω πως αντιστοιχεί σε λιγότερες εβδομαδιαίες ώρες σε σχέση με τα δικά μας σχολεία.
-
Εγώ καταλαβαίνω ότι οι αριθμοί είναι ώρες.
Π.χ. υπάρχουν υποχρεωτικές 2 ώρες βιολογίας να τις κάνει σε οποιαδήποτε τάξη, και επιλογής 3 πάλι σε κάποια τάξη/τάξεις.
Όχι σε κάθε τάξη από 2
Και υπάρχει 1 ώρα υποχρωτική φυσικής σε κάποια τάξη, όχι 1 ώρα σε κάθε τάξη. αλλά έχει 7 ώρες μαθηματα επιλογής φυσικής σε κάποιες τάξεις. αλλά αυτο είναι λύκειο.
-
Οι αριθμοί είναι courses και κάθε course πρέπει να αντιστοιχεί σε 38 lessons, κάθε lesson δεν μπορεί να είναι λιγότερο από μία διδακτική ώρα. Αν τώρα οι εβδομάδες λειτουργίας των σχολείων είναι 38 λογικά σημαίνει 1 ώρα την εβδομάδα. Όμως σε κάποιες χώρες, το σχολικό έτος χωρίζεται σε "εξάμηνα". Έτσι μπορεί για μια περίοδο να κάνει κάποιος ένα τρίωρο για να καλύψει τις 38 ώρες και σε κάποια περίοδο να μην κάνει καθόλου. Πρέπει να δούμε κι άλλες λεπτομέρειες.
Για το εννιάχρονο σχολείο το βρήκα κι εγώ, αλλά δεν έχει νόημα αν δεν γνωρίζουμε το εξής: μέχρι ποια τάξη διδάσκει αποκλειστικά ο δάσκαλος και από ποια τάξη εισέρχονται οι εξειδικευμένοι μαθητές των αντικειμένων; πχ υποθέτω οτι τουλάχιστον στις τέσσεριες πρώτες τάξεις διδάσκει αποκλειστικά ο δάσκαλος (είναι όμως έτσι για όλα τα αντικείμενα;)
Αν είναι έτσι τα 28 courses γλωσσικών μαθημάτων στις 5 πρώτες τάξεις , τα 18 μαθηματικών τα 9 αθροιστικά βιολογίας, γεωλογίας, φυσικής χημείας, δεν έχουν νόημα για τις ειδικότητες. Δεν μπόρεσα να εντοπίσω πληροφορίες γι' αυτό το θέμα.
-
Οι αριθμοί είναι courses και κάθε course πρέπει να αντιστοιχεί σε 38 lessons, κάθε lesson δεν μπορεί να είναι λιγότερο από μία διδακτική ώρα. Αν τώρα οι εβδομάδες λειτουργίας των σχολείων είναι 38 λογικά σημαίνει 1 ώρα την εβδομάδα. Όμως σε κάποιες χώρες, το σχολικό έτος χωρίζεται σε "εξάμηνα". Έτσι μπορεί για μια περίοδο να κάνει κάποιος ένα τρίωρο για να καλύψει τις 38 ώρες και σε κάποια περίοδο να μην κάνει καθόλου. Πρέπει να δούμε κι άλλες λεπτομέρειες.
Για το εννιάχρονο σχολείο το βρήκα κι εγώ, αλλά δεν έχει νόημα αν δεν γνωρίζουμε το εξής: μέχρι ποια τάξη διδάσκει αποκλειστικά ο δάσκαλος και από ποια τάξη εισέρχονται οι εξειδικευμένοι μαθητές των αντικειμένων; πχ υποθέτω οτι τουλάχιστον στις τέσσεριες πρώτες τάξεις διδάσκει αποκλειστικά ο δάσκαλος (είναι όμως έτσι για όλα τα αντικείμενα;)
Αν είναι έτσι τα 28 courses γλωσσικών μαθημάτων στις 5 πρώτες τάξεις , τα 18 μαθηματικών τα 9 αθροιστικά βιολογίας, γεωλογίας, φυσικής χημείας, δεν έχουν νόημα για τις ειδικότητες. Δεν μπόρεσα να εντοπίσω πληροφορίες γι' αυτό το θέμα.
και τι με ενδιαφέρει αν το κάνει βιολόγος το μάθημα.
Ουτε στην ελλάδα το κάνει!
Σημασία έχει ότι δίνεται περισσότερο βάρος στη βιολογία σε όλο το πολιτισμένο κόσμο. Εκτός από την ελλάδα όπου για συντεχνιακούς λόγους η Γεωλογία εξαφανίστηκε, η Χημεία μειώθηκε και η
-
Ψάχνοντας για το φιλανδικό σύστημα, έμαθα ότι οι καθηγητές δεν μπαίνουν ποτέ περισσότερες από 4 ώρες την ημέρα για μάθημα και ότι έχουν 2 ώρες τη βδομάδα συμβουλευτικό προσανατολισμό.
Εκεί επάνω έπεσα στο παρακάτω άρθρο, που μας αφορά, αν και άσχετο με το θέμα μας:
Δεν θα μπορέσετε να μαντέψετε σε ποια χώρα της ευρώπης δουλεύουν περισσότερο.
http://www.businessinsider.com/longest-working-week-europe-2011-12?op=1 (http://www.businessinsider.com/longest-working-week-europe-2011-12?op=1)
-
Στις μπανανίες πάντα οι εργαζόμενοι δουλεύουν περισσότερο από ότι στις χώρες των "αφεντικών"!
-
Κοίτα κι εμείς είχαμε ένα μάθημα αν θυμάμαι καλά με τίτλο "Εμείς κι ο κόσμος", το οποίο ήταν πολλές ώρες εβδομαδιαίως και τα είχε όλα ανάμικτα μέσα "φυσική, βιολογία, γεωλογία", γενικά αναφερόταν στις φυσικές επιστήμες. Δεν ξέρω αν υπάρχει ακόμα στο δημοτικό.
-
Δεν θα μπορέσετε να μαντέψετε σε ποια χώρα της ευρώπης δουλεύουν περισσότερο.
Στις μπανανίες πάντα οι εργαζόμενοι δουλεύουν περισσότερο από ότι στις χώρες των "αφεντικών"!
Συνεχιστε ομως και παρακατω να δειτε αν η ιεραχηση αυτων των χωρων παραμενει η ιδια στον τομεα της παραγωγικοτητας.
http://www.businessinsider.com/europe-productivity-2011-12#20-portugal-1 (http://www.businessinsider.com/europe-productivity-2011-12#20-portugal-1)
-
τα θρησκευτικά!!!! (με τι περιεχόμενο όμως;)
Με αναλυση των διαφορετικων θρησκειων ανα τον κοσμο.
ενώ φαίνεται οτι η φυσική ευνοείται στα επιλεγόμενα μαθήματα.
Λεγοντας "επιλεγομενα" εννοεις "Εξειδικευσης". Ειναι αυτονοητο οτι ενας μαθητης που θ'αποφασισει να μπει σε σχολη με σχετικο αντικειμενο, πρεπει να κανει πολλη φυσικη, αφου τοσα χρονια ειχε κανει λιγη στη γενικη παιδεια. Γι'αυτο κι η αρχικη μου επισημανση οτι απο ολες τις ΦΕ, η
-
Μελέτη στοιχείων για την Εκπαίδευση και τους Εκπαιδευτικούς στην Ελλάδα, στην Ευρώπη και σε άλλες χώρες (http://olme-attik.att.sch.gr/new/wp-content/uploads/2012/01/meleti-kemete-olme40112.pdf)
Αριθμοί κλειδιά της εκπαίδευσης στην Ευρώπη 2012 (http://eacea.ec.europa.eu/education/eurydice/documents/key_data_series/134EL.pdf)
Επαγγελματική εκπαίδευση Κύπρος (http://www.pde.gr/ÎÏαγγελμαÏική εκÏαίδεÏ
Ïη ÎÏÏÏοÏ)
ελπίζω να μην επαναλαμβάνω πληροφορίες.
-
Μπράβο παιδιά, πολύ ενδιαφέρουσες και χρήσιμες οι πληροφορίες που μας δίνετε... Θα ήθελα να ρωτήσω αν ξέρετε τι γίνεται με τις ειδικότητες στο εξωτερικό. Υπάρχει μια αυστηρή εξειδίκευση μεταξύ των ειδικοτήτων ή υπάρχει ευελιξία? Και το ρωτάω αυτό γιατί σε κάποιο πρόγραμμα comenius που συμμετείχα θυμάμαι οτι κάποιοι εκπαιδευτικοί στη Γερμανία είχαν δύο ειδικότητες, χωρίς η 2η να είναι σε επίπεδο πανεπιστημιακής εκπαίδευσης αλλά εξειδίκευσης, επιμόρφωσης κλπ. Ξέρετε αν ισχύει κάτι τέτοιο?
-
Μια δύσκολη προσπάθεια για την Νότια Κορέα, που θεωρείται κορυφή μαζί με την φινλανδία.
Πολύ πίεση, απάνθρωπη ψυχολογικά, μαθητές ρομπότ.
1η -6η τάξη δημοτικό
7-9 γυμνάσιο
10-12 λύκειο
Εδώ το πρόγραμμα για όλα
(http://img845.imageshack.us/img845/2058/iofj.jpg)
Στις δύο τελευταίες τάξεις του λυκείου κάνουν εξειδίκευση. Ακόμα δυσκολεύομαι να τα ξεμπερδέψω γιατί και αυτοί είναι όλο αλλαγές τελευταία. Ελπίζω να βοηθήσετε και εσείς.
Μόνο στο Λύκειο το πρόγραμμα είναι ως εξής http://english.mest.go.kr/web/1696/site/contents/en/en_0206.jsp (http://english.mest.go.kr/web/1696/site/contents/en/en_0206.jsp)
Δεν θα επιχειρήσω να το αναλύσω ακόμα. Ωστόσο η τελευταία στήλη advanced subjects, είναι τα επιλεγόμενα στην
-
-
Συμφωνώ σε αυτά. Απλώς δεν θέλω να γίνω περισσότερο προκλητικός.
-
Συμφωνώ σε αυτά. Απλώς δεν θέλω να γίνω περισσότερο προκλητικός.
-
Συμφωνώ σε όλα αυτά που λες!
Προφανώς δεν έχουν όραμα και υποβαθμίζουν την παροχή γενικών γνώσεων στον βωμό της εξειδίκευσης. Αιτία βέβαια γι αυτό είναι η σύνδεση του Λυκείου με την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση, που μετατρέπει το Λύκειο σε ένα απέραντο εξεταστικό κέντρο, αντί να είναι χώρος παροχής γνώσης και διαμόρφωσης χαρακτήρα για τους μαθητές!
-
Ενδιαφέρον θα είχε να δούμε πέρα από το ωρολόγιο πρόγραμμα να δούμε και τα κριτήρια και τις προϋποθέσεις για την επιλογή των εκπαιδευτικών. Ας πούμε στις φυσικές επιστήμες υπάρχει η "οριζόντια" ανάθεση που υπάρχει στην Ελλάδα; ποιοι διδάσκουν φιλοσοφίσ, ιστορία και διάφορα μαθήματα, για τα οποία υπήτξε έντονη αντιπαράθεση στην Ελλάδα;
-
Ενδιαφέρον θα είχε να δούμε πέρα από το ωρολόγιο πρόγραμμα να δούμε και τα κριτήρια και τις προϋποθέσεις για την επιλογή των εκπαιδευτικών. Ας πούμε στις φυσικές επιστήμες υπάρχει η "οριζόντια" ανάθεση που υπάρχει στην Ελλάδα; ποιοι διδάσκουν φιλοσοφίσ, ιστορία και διάφορα μαθήματα, για τα οποία υπήτξε έντονη αντιπαράθεση στην Ελλάδα;
Έχουν αναφερθεί αρκετοί, παλιότερα, σε αυτό που σε προβληματίζει.
Από ότι θυμάμαι στην Ευρώπη και την Αμερική οι αναθέσεις είναι ελαστικές. Αποφασίζονται ανα σχολείο το οποίο προσλαμβάνει απευθείας τους καθηγητές. Όμως πρώτα βλέπει το μάθημα που έχει να κάνει και μετά αποφασίζει (ο Διευθυντής;) αν ο καθηγητής επαρκεί.
-
Μια πρώτη ματιά στην κίνα
Από το δημοτικό μέχρι το Γυμνάσιο
(http://img543.imageshack.us/img543/4290/opo8.jpg)
http://www.wes.org/ewenr/11nov/practical.htm (http://www.wes.org/ewenr/11nov/practical.htm)
Μόνο στο Λύκειο
(http://img692.imageshack.us/img692/8049/anvx.jpg)
Τώρα για τις Φυσικές επιστήμες υπάρχουν πληροφορίες εδώ.
http://www.ied.edu.hk/apfslt/v5_issue2/foreword/index.htm (http://www.ied.edu.hk/apfslt/v5_issue2/foreword/index.htm)
Λέει λοιπόν (από google translate γιατί δεν έχω χρόνο)
"Μάθημα επιστήμης (SCIENCE) ξεκινά στην πρωτοβάθμια βαθμού 3. Πρόκειται για ένα εννιαίο μάθημα. Δύο είδη των μαθημάτων επιστήμης προσφέρονται στους μαθητές γυμνασίων: οι εκπαιδευτικοί μπορούν να αποφασίσουν αν παρουσιάζουν την επιστήμη ένταξη ή, φυσικής, χημείας και βιολογίας, ως συνήθως. Στο ανώτερο επίπεδο της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (λύκειο), η επιστήμη περιλαμβάνει τρία θέματα, κάθε θέμα περιλαμβάνει μια σειρά από modules. Ορισμένες ενότητες είναι υποχρεωτικές και ορισμένες είναι προαιρετικές. Αφού ολοκληρώσουν τα υποχρεωτικά μαθήματα, οι μαθητές μπορούν να αποφασίσουν αν θα συνεχίσουν στα επιλογής.
(Ενότητες=Μαθήματα)
Δημοτικό
Περιεχόμενο του κοινού μαθήματος Science στο δημοτικό (περιλαμβάνει τρία μέρη: α) τον έμβιο κόσμο, β) το φυσικό κόσμο και, γ) Γη και το διάστημα.
Γυμνάσιο
Στο γυμνάσιο το περιεχόμενο του κοινού μαθήματος Science περιλαμβάνει τέσσερα μέρη: α) της επιστήμης της ζωής, β) η φυσική επιστήμη, γ) τη γη και διάστημα, δ) τη σχέση μεταξύ επιστήμης, τεχνολογίας και κοινωνίας.
περιεχόμενο της φυσικής γυμνασίου τρία θέματα: α) Μάζα, β) κίνηση και την αλληλεπίδραση και, γ) ενέργεια.
Περιεχόμενα του χημεία γυμνασίου περιλαμβάνουν τέσσερα θέματα: α) χημική δομή ουσίας, β)δομή της ύλης, γ) χημικές αλλαγές, δ) χημείας και κοινωνική ανάπτυξη.
Στο γυμνάσιο η βιολογία περιλαμβάνει δέκα θέματα: α) την επιστημονική διερεύνηση, β) την οργάνωση του οργανισμού, γ) τους ζωντανούς οργανισμούς και το περιβάλλον, δ) τα πράσινα φυτά στη βιόσφαιρα, ε) ανθρώπων στην βιόσφαιρα, στ) κινήσεις και συμπεριφορές των ζώων, ζ) την αναπαραγωγή, την ανάπτυξη και την κληρονομικότητα των ζωντανών οργανισμών, η) ποικιλία των ζωντανών οργανισμών, θ) βιο-τεχνολογίας και, ι) υγειινη ζωή.
Λύκειο
Τα δύο κοινά υποχρεωτικά μαθήματα φυσικής στο λύκειο ασχολούνται με τους βασικούς νόμους της μηχανικής κίνησης και της αλληλεπίδρασης. Τα επιλεγόμενα φυσικής έχουν τρεις κατευθύνσεις: την κοινωνική, τεχνολογική και επιστημονική . Κάθε κατεύθυνση περιλαμβάνει τουλάχιστον δύο μαθήματα.
Υπάρχουν οκτώ μαθήματα που περιλαμβάνονται στην χημεία Λυκείου: δύο είναι υποχρεωτικά και έξι είναι προαιρετικά.
Η βιολογία Λυκείου περιλαμβάνει έξι μαθήματα, τρια υποχρεωτικα και τρια προαιρετικα "
Νομίζω εξυπηρετεί τα κόμπλεξ και την προπαγάνδα μου, επαρκώς
NEXT η Ολλανδία
-
Μια δύσκολη προσπάθεια για την Νότια Κορέα, που θεωρείται κορυφή μαζί με την φινλανδία.
Πολύ πίεση, απάνθρωπη ψυχολογικά, μαθητές ρομπότ.
1η -6η τάξη δημοτικό
7-9 γυμνάσιο
10-12 λύκειο
Εδώ το πρόγραμμα για όλα
(http://img845.imageshack.us/img845/2058/iofj.jpg)
Στις δύο τελευταίες τάξεις του λυκείου κάνουν εξειδίκευση. Ακόμα δυσκολεύομαι να τα ξεμπερδέψω γιατί και αυτοί είναι όλο αλλαγές τελευταία. Ελπίζω να βοηθήσετε και εσείς.
Μόνο στο Λύκειο το πρόγραμμα είναι ως εξής http://english.mest.go.kr/web/1696/site/contents/en/en_0206.jsp (http://english.mest.go.kr/web/1696/site/contents/en/en_0206.jsp)
Δεν θα επιχειρήσω να το αναλύσω ακόμα. Ωστόσο η τελευταία στήλη advanced subjects, είναι τα επιλεγόμενα στην
-
Η ολλανδία
Ψηλά και αυτή στα σκορ, πολύ ευέλικτο πρόγραμμα, μετράει στο ωρολόγιο πρόγραμμα του μαθητή και η μελέτη (σπίτι,σχολείο)
Πολύ δύσκολο να βγάλω άκρη. (Είναι και αυτή η γλώσσα ρε παιδί μου!)
Το τοπικ αφορά την δευτεροβάθμια, οπότε:
Τρεις επιλογές μετά το δημοτικό, όπως φαίνεται στο σχήμα
(http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/03/Dutch_Education_System-en.svg)
Το γυμνάσιο είναι ένα βέβαια, απλώς οι κατευθύνσεις είναι τρεις
Το VMBO είναι το επαγγελματικό γυμνάσιο που μετά από 4 χρόνια γίνεται κάτι σαν επαγγελματικό λύκειο ή ΙΕΚ (Μ
-
Στο τέλος του 4 χρόνου όλοι οι μαθητές δίνουν εξετάσεις στα Ολλανδικά, Μαθηματικά και
-
Μακάρι να είχε γίνει μια εκτενής συγκριτική μελέτη και από κάποιο ερευνητικό κέντρο, πανεπιστήμιο ή το υπουργείο πάνω σε αυτο το θέμα...
Μια μικρή παρατήρηση. Τα εκπαιδευτικά συστήματα των σύγχρονων και ανεπτυγμένων κρατών είναι πολύ διαφορετικά τελικά από το δικό μας. Παράδειγμα:
-
Μακάρι να είχε γίνει μια εκτενής συγκριτική μελέτη και από κάποιο ερευνητικό κέντρο, πανεπιστήμιο ή το υπουργείο πάνω σε αυτο το θέμα...
Μια μικρή παρατήρηση. Τα εκπαιδευτικά συστήματα των σύγχρονων και ανεπτυγμένων κρατών είναι πολύ διαφορετικά τελικά από το δικό μας. Παράδειγμα:
-
Όσον αφορά την
-
δεν ξέρω ακόμη ποιο σχολείο ταιριάζει περισσότερο στη δεκάχρονη μεγάλη κόρη μου. Υπάρχουν δημόσια σχολεία διαφορετικού τύπου με διαφορετικές παιδαγωγικές/διδακτικές προσεγγίσεις, όπως και σχολεία ίδιου τύπου που δίνουν μεγαλύτερη βαρύτητα στις ξένες γλώσσες, στα σπορ, στην μουσική ή στις φυσικές επιστήμες.
Τα σχολεια που ελεγχονται απο θρησκευτικα ιδρυματα ειναι παντα μια εγκυρη επιλογη. Σε καθε περιπτωση, να φροντισει να παει στο ανωτερο σχολειο, γιατι μονο μεσου αυτου θα μπορεσει να μπει μελλοντικα στο πανεπιστημιο (αν ειναι αυτο που θελει).
-
Μπράβο παιδιά, πολύ ενδιαφέρουσες και χρήσιμες οι πληροφορίες που μας δίνετε... Θα ήθελα να ρωτήσω αν ξέρετε τι γίνεται με τις ειδικότητες στο εξωτερικό. Υπάρχει μια αυστηρή εξειδίκευση μεταξύ των ειδικοτήτων ή υπάρχει ευελιξία? Και το ρωτάω αυτό γιατί σε κάποιο πρόγραμμα comenius που συμμετείχα θυμάμαι οτι κάποιοι εκπαιδευτικοί στη Γερμανία είχαν δύο ειδικότητες, χωρίς η 2η να είναι σε επίπεδο πανεπιστημιακής εκπαίδευσης αλλά εξειδίκευσης, επιμόρφωσης κλπ. Ξέρετε αν ισχύει κάτι τέτοιο?
Ενδιαφέρον θα είχε να δούμε πέρα από το ωρολόγιο πρόγραμμα να δούμε και τα κριτήρια και τις προϋποθέσεις για την επιλογή των εκπαιδευτικών. Ας πούμε στις φυσικές επιστήμες υπάρχει η "οριζόντια" ανάθεση που υπάρχει στην Ελλάδα; ποιοι διδάσκουν φιλοσοφίσ, ιστορία και διάφορα μαθήματα, για τα οποία υπήτξε έντονη αντιπαράθεση στην Ελλάδα;
Στη Γαλλία υπάρχουν οι professeurs certifiés, δηλ. καθηγητές πιστοποιημένοι για τη διδασκαλία συγκεκριμένων μαθημάτων. Οι ειδικότητες στα collèges (Γυμνάσια) και τα γενικά-τεχνολογικά Λύκεια αντιστοιχούν στα διδασκόμενα μαθήματα, π.χ. ειδικότητα Ιστορίας-Γεωγραφίας, Φυσικής-Χημείας, Επιστημών της Ζωής και της Γης (ενοποιημένα μαθήματα), Γαλλικών, Φιλοσοφίας, Μαθηματικών κλπ. Οι καθηγητές των γενικών μαθημάτων στα Επαγγελματικά Λύκεια έχουν πιο ευρύ αντικείμενο, π.χ. Μαθηματικά+Φυσικές Επιστήμες, Γαλλικά+Ιστορία-Γεωγραφία. Υπάρχει και μια "ανώτερη" κατηγορία καθηγητών
-
Όσον αφορά την
-
Συγνώμη, καλή σταδιοδρομία στη Γερμανία
-
Το Ιραν
Δευτεροβάθμια πάντα
3 χρόνια από 11-14 χρονών γυμνάσιο
3 χρόνια από 14-17 Λύκειο
1 χρόνο προπαρασκευαστικό για τα πανεπιστήμια ή δυο χρόνια επαγγελματική εκπαίδευση
Γυμνάσιο
(http://img541.imageshack.us/img541/7654/dkjp.jpg)
Οι Φυσικές επιστήμες περιλαμβάνουν
α) Ύλη και μεταβολές, β )Γη , γ) Ενέργεια, δ) Ζωντανοί οργανισμοί
Λύκειο
Τρεις κλάδοι
Ο ακαδημαϊκός, ο τεχνικός και ο επαγγελματικός
Τα δύο πρώτα χρόνια πάνε μαζί με κάποιες διαφορές όπως φαίνεται εδώ
(http://img197.imageshack.us/img197/4172/jwg.gif)
Τον τρίτο χρόνο ο ακαδημαικος (πιο δημοφιλής) αποκτα 3 κατευθύνσεις που φαίνονται εδώ
(http://img32.imageshack.us/img32/6923/4ww.gif)
ο τεχνικός κλαδος χωρίζεται σε βιομηχανικό, παροχή υπηρεσιών, γεωργία.
δεν ξέρω όμως τα επιμέρους μαθήματα
Στον επαγγελματικό κλάδο τα μαθήματα εξειδικεύονται περισσότερο,και καταλήγουν σε επαγγελματική σχολή 2 χρόνων.
Οι άλλοι δύο κλάδοι (ακαδημαϊκός, τεχνικός) βγάζουν στον προπαρασκευαστικό χρόνο για το πανεπιστήμιο.
Το προπαρασκευαστικό χρόνο
5 κατευθύνσεις
Μαθηματικά (M), Πειραματικές επιστήμες (Ε.S), Φιλολογικά (H), Καλών Τεχνών (Α), Ισλαμικές σπουδές (Ι.C.)
Κάθε κατεύθυνση έχει 8 υποχρωτικά μαθήματα, αλλά δεν ξέρω ποιά από τα παρακάτω είναι.
(http://img577.imageshack.us/img577/5710/d7n.gif)
Ελληνοπρεπέστατο! Λίγο πιο γεναιόδωρο όμως ως προς την βιολογία γενικής παιδείας από ότι η Ελλάς.
Δυστυχώς το Ιραν δεν συμμετέχει σε πολλές αξιολογήσεις και δεν ξέρω την παγκόσμια κατάταξή του.
Συμμετέχει σε ολυμπιάδες φυσικής μαθηματικών, ίσως αν ξέρει κάποιος να μας πει πως τα πάνε.
Έχει όμως μια ιδιαίτερη ανάπτυξη στην πυρηνική φυσική τελευταία και που και που γίνονται ανακοινώσεις για τεχνολογία που όμως δεν βγαίνει προς τα έξω.
Πρόσφατα υπήρχε και ένα βίντεο που έδειχνε ότι έστειλαν στο διάστημα 2 πλάσματα του θεού που έμοιαζαν με ανθρωποειδή, αλλά σίγουρα δεν ήταν gay!
Επόμενο, ας πουμε ας πούμε........... Νέα ζηλανδία, Αυστραλία, Καναδάς. Υποψιάζομαι ότι αυτά πάνε μαζί.
-
Το Ιραν
Δευτεροβάθμια πάντα
3 χρόνια από 11-14 χρονών γυμνάσιο
3 χρόνια από 14-17 Λύκειο
1 χρόνο προπαρασκευαστικό για τα πανεπιστήμια ή δυο χρόνια επαγγελματική εκπαίδευση
Γυμνάσιο
(http://img541.imageshack.us/img541/7654/dkjp.jpg)
Οι Φυσικές επιστήμες περιλαμβάνουν
α) Ύλη και μεταβολές, β )Γη , γ) Ενέργεια, δ) Ζωντανοί οργανισμοί
Λύκειο
Τρεις κλάδοι
Ο ακαδημαϊκός, ο τεχνικός και ο επαγγελματικός
Τα δύο πρώτα χρόνια πάνε μαζί με κάποιες διαφορές όπως φαίνεται εδώ
(http://img197.imageshack.us/img197/4172/jwg.gif)
Τον τρίτο χρόνο ο ακαδημαικος (πιο δημοφιλής) αποκτα 3 κατευθύνσεις που φαίνονται εδώ
(http://img32.imageshack.us/img32/6923/4ww.gif)
ο τεχνικός κλαδος χωρίζεται σε βιομηχανικό, παροχή υπηρεσιών, γεωργία.
δεν ξέρω όμως τα επιμέρους μαθήματα
Στον επαγγελματικό κλάδο τα μαθήματα εξειδικεύονται περισσότερο,και καταλήγουν σε επαγγελματική σχολή 2 χρόνων.
Οι άλλοι δύο κλάδοι (ακαδημαϊκός, τεχνικός) βγάζουν στον προπαρασκευαστικό χρόνο για το πανεπιστήμιο.
Το προπαρασκευαστικό χρόνο
5 κατευθύνσεις
Μαθηματικά (M), Πειραματικές επιστήμες (Ε.S), Φιλολογικά (H), Καλών Τεχνών (Α), Ισλαμικές σπουδές (Ι.C.)
Κάθε κατεύθυνση έχει 8 υποχρωτικά μαθήματα, αλλά δεν ξέρω ποιά από τα παρακάτω είναι.
(http://img577.imageshack.us/img577/5710/d7n.gif)
Ελληνοπρεπέστατο! Λίγο πιο γεναιόδωρο όμως ως προς την βιολογία γενικής παιδείας από ότι η Ελλάς.
Δυστυχώς το Ιραν δεν συμμετέχει σε πολλές αξιολογήσεις και δεν ξέρω την παγκόσμια κατάταξή του.
Συμμετέχει σε ολυμπιάδες φυσικής μαθηματικών, ίσως αν ξέρει κάποιος να μας πει πως τα πάνε.
Έχει όμως μια ιδιαίτερη ανάπτυξη στην πυρηνική φυσική τελευταία και που και που γίνονται ανακοινώσεις για τεχνολογία που όμως δεν βγαίνει προς τα έξω.
Πρόσφατα υπήρχε και ένα βίντεο που έδειχνε ότι έστειλαν στο διάστημα 2 πλάσματα του θεού που έμοιαζαν με ανθρωποειδή, αλλά σίγουρα δεν ήταν gay!
Επόμενο, ας πουμε ας πούμε........... Νέα ζηλανδία, Αυστραλία, Καναδάς. Υποψιάζομαι ότι αυτά πάνε μαζί.
Το Ιραν έχει και υψηλή τεχνολογία:
http://ece.ut.ac.ir/classpages/F85/VLSI/Pages/resources.htm
http://ece.ut.ac.ir/portal/
ίσως και άλλα ανεπτυγμένα αντικείμενα.
-
Έχω ξανακούσει αυτό το επιχειρημα από τον giokpsy. Χρησιμοποιήθηκε σαν πρόσχημα για να δικαιολογήσει το ότι δεν υπάρχουν βιολόγοι στα σχολεία και έτσι μας κάνει αυτός την χάρη να την διδάσκει.
Εδω παραποιεις τα λεγόμενα μου σκόπιμα. Δεν είπα ποτε οτι οι βιολογοι δεν καταδέχονται τα σχολεια λόγω υψηλών προσόντων. Είπα ακριβως οτι πριν 10+ χρονια αρκετοί βιολογοι που ήξερα (οπως και φυσικοι με master) δεν καταδεχοταν να διδάξουν σε φροντιστηρια. Οι λίγοι βιολογοι που ασχολήθηκαν με τη φροντιστηρια την εκπαιδευση έβγαλαν αρκετά χρήματα. Την δημοσια εκπαιδευση ομως την επεδιωκαν ιδιαιτερα αλλωστε ηταν και πολυ υψηλά τα ποσοστά των διοριστέων βιολογων στους πρώτους ΑΣΕΠ ενω για τους φυσικους ηταν άπιαστο όνειρο (θυμήθητε τους επιτυχόντες των δυο πρώτων ΑΣΕΠ )
Και φυσικα οταν ενα φροντιστηριο δε βρίσκει βιολογο ειτε επειδη υπαρχει έλλειψη (μιλαμε για ανεργους βιολογους καθως τα ποσοστα των ανεργων φυσικων ηταν πολυ μεγαλυτερα ) ειτε επειδη δε θελουν λογικο ειναι τη βιολογια να την αναλάβει Φυσικός η Χημικός. Και μιλάω για φροντιστηριο και οχι ιδιαιτερα.
-
Αρα δεν αναφερόσουν στο δημόσιο σχολείο. Οκ!
Την δημοσια εκπαιδευση ομως την επεδιωκαν ιδιαιτερα αλλωστε ηταν και πολυ υψηλά τα ποσοστά των διοριστέων βιολογων στους πρώτους ΑΣΕΠ ενω για τους φυσικους ηταν άπιαστο όνειρο (θυμήθητε τους επιτυχόντες των δυο πρώτων ΑΣΕΠ )
Έχουμε ήδη αποδείξει ότι έπρεπε οι διοριστέοι
-
Δεν είπα κατι αντίθετο. Αυτο βεβαια με το προηγούμενο αναλυτικό προγραμμα, γιατι καλώς η κακώς με το νεο θα γινει μια ελαφρά αναπροσαρμογή. Ουτε και γω παντως ειμαι υπέρ των μαζικών διορισμών φυσικων τα τελευταια χρονια γιατι τωρα απο τον πάτο του βαρελιού βλεπω την διαθεσιμότητα πολυ κοντα
-
Δεν είπα κατι αντίθετο. Αυτο βεβαια με το προηγούμενο αναλυτικό προγραμμα, γιατι καλώς η κακώς με το νεο θα γινει μια ελαφρά αναπροσαρμογή. Ουτε και γω παντως ειμαι υπέρ των μαζικών διορισμών φυσικων τα τελευταια χρονια γιατι τωρα απο τον πάτο του βαρελιού βλεπω την διαθεσιμότητα πολυ κοντα
Οκ
Να διευκρινήσω και εγώ ότι οι μαζικοί διορισμοί Φυσικών δεν είναι τόσο πρόβλημα για μένα.
Το πρόβλημα που αποδεικνύεται σε αυτό το τοπικ είναι
1) Στην Ελλάδα η
-
ioanna89, ευχαριστούμε πολύ, ιδιαίτερα κατατοπιστικές οι πληροφορίες που παραθέτεις για τις ειδικότητες.
gvassilis και perastikos_kav, ευχαριστούμε πολύ επίσης...
-
Έχει εμπλουτιστεί με αρκετό υλικό το θέμα :). Ένα από τα πολλά γενικά συμπεράσματα είναι οτι στην Ελλάδα τα μαθήματα της εθνικής γλώσσας είναι ιδιαιτέρως αυξημένα, στο Λύκειο, όπου στις περισσότερες χώρες υποχωρούν. Σε όλες τις χώρες στο δημοτικό είναι πολύ ενισχυμένα τα μαθήματα της εγχώριας γλώσσας. Σε όλες υπάρχουν κάποιες γλώσσες που σχετίζονται με την καταγωγή της εθνικής τους γλώσσας (λατινικά στα Γαλλία, Αραβικά στο ΙΡΑΝ), αλλά σε όλες τις χώρες από το Γυμνάσιο ακόμα ξεκινάει η υποχώρηση της διδασκαλίας της μητρικής γλώσσας και υπάρχει μια ενίσχυση, η οποία είναι σε πολύ μικρότερο βαθμό στην Ελλάδα, των ξένων γλωσσών.
Πέρα βέβαια από το θέμα των ωρών υπάρχει το θέμα του περιεχομένου που διδάσκεται σε κάθε μάθημα, της σύνδεσης της ύλης των διάφορων τάξεων, των μεθόδων διδασκαλίας και πως τελικά όταν ολοκληρώνεται ο κύκλος διδασκαλίας κάθε γνωστικού αντικειμένου, πετυχαίνουμε έναν συγκεκριμένο γνωστικό στόχο, ώστε ο μαθητής να έχει κατανοήσει ένα μίνιμουμ γνώσεων και να έχει διαμορφώσει ένα τρόπο σκέψης, γύρω από φαινόμενα που αντιμετωπίζει στην καθημερινή του ζωή. πχ όταν έχω συναντήσει συνάδελφο φυσικό ή βιολόγο να φοράει βιοενεργειακό βραχιολάκι και να πιστεύει οτι τον επηρεάζει, τότε οι γνώσεις χάνουν την αξία τους.
-
Ας κάνουν ότι θέλουν στο εξωτερικό οι έλληνες μαθητές διαπρέπουν σε όλους τους μαθητικούς διαγωνισμούς.
-
Ας κάνουν ότι θέλουν στο εξωτερικό οι έλληνες μαθητές διαπρέπουν σε όλους τους μαθητικούς διαγωνισμούς.
αυτό που στα αλήθεια εννοείς είναι ας κάνετε ότι θέλετε εδώ.
-
Ας κάνουν ότι θέλουν στο εξωτερικό οι έλληνες μαθητές διαπρέπουν σε όλους τους μαθητικούς διαγωνισμούς.
Στην Παγκοσμια Ολυμπιαδα της
-
Στον Καναδά
Στον Καναδά η δευτεροβάθμια εκπαιδευση είναι λίγο διαφορετική από περιοχή σε περιοχή. Εδώ η Δομή της.
(http://img713.imageshack.us/img713/6272/91oh.jpg)
Παμε από τα αριστερά
Quebec
5 τάξεις στη Δευτεροβάθμεια (I, II, III, IV, V)
(http://imageshack.us/a/img694/8936/09s2.jpg)
Πρώτος κύκλος 2 χρόνια (Γυμνάσιο;)Δευτερος κύκλος 3 χρόνια (Λύκειο), στο σχήμα φαίνεται οτι το επαγγελματικό μπορεί να ξεκινήσει από τον 3ο χρόνο.
Τα καινούργια προγράμματα είναι (Δευτεροβάθμια μόνο):
Πρώτος κύκλος (χρονια Ι και ΙΙ)
(http://imageshack.us/a/img801/6505/jzzl.jpg)
Το Sci and tech του πρώτου κύκλου περιλαμβάνει τα εξής θέματα:
(http://imageshack.us/a/img199/1148/0rap.jpg)
Πιο αναλυτικά
(http://imageshack.us/a/img843/4576/05sd.jpg)
(http://imageshack.us/a/img41/8821/1c45.jpg)
(http://imageshack.us/a/img43/2589/qtyz.jpg)
(http://imageshack.us/a/img42/3246/w11i.jpg)
(http://imageshack.us/a/img580/9495/x027.jpg)
(http://imageshack.us/a/img28/348/kk3g.jpg)
Ο δεύτερος κύκλος (Χρόνια ΙΙΙ, IV, V) έχει δύο κατευθύνσεις
Γενική
(http://imageshack.us/a/img541/1682/gj64.jpg)
και εφαρμοσμένη γενική
(http://imageshack.us/a/img24/4466/gzqg.jpg)
Τα επιλεγόμενα είναι τα εξής
(http://imageshack.us/a/img28/50/sxqs.jpg)
Δεν παρουσιάζω το τεχνολογικό, ίσως αργότερα θα το προσθέσω εδώ.
Ας δούμε αναλυτικά και τα μαθήματα του δεύτερου κύκλου.
Γενικής
Υποχρεωτικό "Science and Technology" Πρώτου Χρόνου (ΙΙΙ)
(http://imageshack.us/a/img708/2707/vx94.jpg)
Υποχρεωτικό "Science and Technology" Δευτερου Χρόνου (ΙV)
(http://imageshack.us/a/img22/3285/dipi.jpg)
Εφαρμοσμένης γενικής
Υποχρεωτικό "Science and Technology" Πρώτου Χρόνου (ΙΙΙ)
(http://imageshack.us/a/img802/3387/e6is.jpg)
(http://imageshack.us/a/img12/6249/7eac.jpg)
Υποχρεωτικό "Science and Technology" Δευτερου Χρόνου (ΙV)
(http://imageshack.us/a/img819/291/uwa1.jpg)
(http://imageshack.us/a/img197/3870/es59.jpg)
Επιλεγόμενα στον δεύτερο χρόνο (IV)
"Environmental science and technology"
(http://imageshack.us/a/img22/4200/b540.jpg)
(http://imageshack.us/a/img90/4923/wvgb.jpg)
"Science and the Environment"
(http://img844.imageshack.us/img844/5004/2rsp.jpg)
Επιλεγόμενα στον τρίτο χρόνο (V)
Φυσική
(http://imageshack.us/a/img153/9818/zd6v.jpg)
(http://imageshack.us/a/img708/9044/9q1n.jpg)
Χημεία
(http://imageshack.us/a/img854/7271/jqv5.jpg)
(http://imageshack.us/a/img21/734/f9jc.jpg)
-
Συνεχίζοντας στον Καναδά
Manitoba
4 χρόνια δημοτικό
4 κάτι σαν Γυμνάσιο (Middle School)
4 Λύκειο (Senior School)
Ακολουθούν τα ποσοστά κάθε χρονιάς των υποχρεωτικών μαθημάτων. Οι grades 7-8 , είναι ουσιαστικά η δικιά μας Α και
-
Υπόλοιπο Canada
Σε γενικές γραμμές οι υπόλοιπες περιοχές είναι σαν την Manitoba.
Απλώς αλλάζουν στην διάρκεια του γυμνασίου και του Λυκείου (μεταξύ 3-4 χρόνων)
Ελπίζω να με συγχωρέσετε που δεν έχω χρόνο να αναλύσω όλα τα μαθήματα και κοιτάω μόνο τις φυσικές επιστήμες (για την διάσωση της
-
Αυστραλία
Στην Αυστραλία κάθε περιοχή έχει δικά της προγράμματα όπως στον καναδά.
Τα τελευταία 3 χρόνια έχει διαμορφωθεί ένα κοινό πρόγραμμα για όλη τη χώρα, που σταδιακά εφαρμόζεται σε όλη τη χώρα. Όλες οι περιοχές βρίσκονται σε μεταβατικό στάδιο.
Οπότε ας δούμε το καινούργιο πρόγραμμα
Τα υποχρεωτικά μαθήματα από το δημοτικό μέχρι την Α λυκείου (Grade 10)
(http://imageshack.us/a/img202/4968/s5lh.jpg)
Για τις δυο τελευταίες τάξεις δεν έχει ολοκληρωθεί το πρόγραμμα.
Θα υπάρχουν αυτά τα μαθήματα και τα δύο χρόνια (κάθε χρόνο).
(http://imageshack.us/a/img189/7735/6stp.jpg)
Οι επιλογές και οι συνδυασμοί θα καθοριστούν από κάθε περιοχή.
ας δούμε την πολυπληθέστερη New South Wales τι έκανε μέχρι τώρα στις δύο τελευταίες τάξεις για το απλό απολυτήριο:
Υπάρχουν τα εξής μαθήματα:
Aboriginal Studies, Agriculture, Ancient History, Biology, Business Studies, Chemistry, Community and Family Studies, Dance, Design and Technology, Drama, Earth and Environmental Science, Economics, Engineering Studies, English (Advanced)
English (Extension 1) (only available to students studying English (Advanced))
English (Extension 2) (only available to students studying English (Advanced) and English (Extension 1)), English (Standard), English as a Second Language
Food Technology, Geography, History Extension (only available to students studying Ancient History and/or Modern History), Industrial Technology, Information Processes and Technology
Legal Studies, General Mathematics, Mathematics, Mathematics (Extension 1) (only available to students studying Mathematics), Mathematics (Extension 2) (only available to students studying Mathematics and Mathematics (Extension 1))
Modern History, Music 1, Music 2, Music Extension (only available to students studying Music 2)
Personal Development, Health and Physical Education, Physics, Senior Science
Society and Culture, Software Design and Development
Studies of Religion I, Studies of Religion II
Textiles and Design, Visual Arts.
Το μόνο αναγκαστικό είναι τα αγγλικά και στις δύο τάξεις.
Τα περισσότερα έχουν 2 units δηλαδή καλύπτουν και τις 2 τάξεις.
Περιορισμός, όχι παραπάνω από 6 units σε φυσικές επιστήμες. Θυμίζω 1 unit είναι 1 χρόνος μάθημα (110 ώρες)= 1 δύοωρο την εβδομάδα.
Απαραιτητα δώδεκα units στη
-
Χαιρομαι που τα βαζεις αναλυτικα, για να μπορει ο καθενας να δει μονος του αυτο που ειπα πολλες φορες: η αγωγη υγειας, το περιβαλλον κι η οικολογια θεωρουνται σημαντικοτατα σε ολες τις χωρες, ενω στην Ελλαδα οι μαθητες διδασκονται ελαχιστα απλουστευμενα πραγματα στη Γεωγραφια και
-
Καλε, τι ειναι αυτα που διδασκονται στη
-
Συγκριτικό σε σχέση με την Ελλάδα-μια σύνοψη θα μπορέσουμε να έχουμε κάποια στιγμή;
-
Συγκριτικό σε σχέση με την Ελλάδα-μια σύνοψη θα μπορέσουμε να έχουμε κάποια στιγμή;
Σε υλη ισως, αλλά σε ωρες πολυ πιο δυσκολο για τις χωρες που αναφερουν το μαθημα ενιαια ως ΦΕ χωρις να συγκεκριμενοποιουν τον αριθμο ωρων ανα αντικειμενο. Π.χ. οταν ο
-
Συγκριτικό σε σχέση με την Ελλάδα-μια σύνοψη θα μπορέσουμε να έχουμε κάποια στιγμή;
Οπως τα είπε η biov.
Όμως είμαι ανοιχτός σε προτάσεις. Αν βρούμε ένα τρόπο κατηγοριοποίησης που να γίνει αποδεκτός από την πλειοψηφεία, θα δοκιμάσω να βάλω όλες τις χώρες, που θα κάνω εδώ, σε έναν πίνακα.
Το κοινό που μπορεί να υπάρξει σε κάθε χώρα είναι το ποσοστό κάθε μαθηματος στο υποχρεωτικό πρόγραμμα κάθε χρονιάς.
Στο εννιαίο μάθημα φυσικές επιστήμες υπάρχουν μόνο οι διδακτικοί στόχοι, στις χώρες της κοινοπολιτείας.
Για παράδειγμα 13 στόχοι βιολογίας και 6 στόχοι φυσικής σε μια χρονιά μπορεί να μην σημαίνουν αναγκαστικά οτι τα παιδιά κάνουν περισσότερη βιολογία από Φυσική (αλλα πιθανότατα αυτό σημαίνει :D!)
Επίσης θα μπορούσα να βάλω σε ένα πίνακα τα qualifications των καθηγητών σε κάθε χώρα.
Θα χρειαζόμουν κανα δυό μήνες μήνες βέβαια.
Αλλά αν συνεχίσω να είμαι άνεργος, είναι ευφικτό.
Οτιδήποτε για να αποδείξω ότι έχω δίκαιο!
-
Οτιδήποτε για να αποδείξω ότι έχω δίκαιο!
Μα ολοι το ξερουν, εκτος απο οσους εθελοτυφλουν!
Παντως, ειχαμε επι χρόνια μια χαρα αποδειξεις στην ιστοσελιδα της ΠΕ
-
Συγκριτικό σε σχέση με την Ελλάδα-μια σύνοψη θα μπορέσουμε να έχουμε κάποια στιγμή;
Σε υλη ισως, αλλά σε ωρες πολυ πιο δυσκολο για τις χωρες που αναφερουν το μαθημα ενιαια ως ΦΕ χωρις να συγκεκριμενοποιουν τον αριθμο ωρων ανα αντικειμενο. Π.χ. οταν ο
-
Σε μια συγκριτική ανάλυση ανάμεσα στα ωρολόγια προγράμματα διάφορων χωρών υπάρχει ένα στοιχείο που διαφοροποιεί την Ελλάδα στις ανάγκες σε διδακτικές ώρες ειδικά στο Λύκειο. Αυτό λέγεται Πανελλήνιες εξετάσεις!!
Όσο θα υπάρχουν αυτού του τύπου οι εξετάσεις οι ανάγκες σε διδακτικές ώρες θα καθορίζονται -και είναι λυπηρό αυτό- με τρόπο αντίστοιχο όπως και στα φροντιστήρια. Έτσι ορίζονται και ως "βασικά" τα μαθήματα των Αρχαίων, της Γλώσσας, των Μαθηματικών και της Φυσικής, λόγω του βαθμού δυσκολίας που κυρίως έχουν.
Σε ένα διαφορετικό τρόπο πρόσβασης θα είχαμε μια αναβάθμιση άλλων μαθημάτων, όπως των Αγγλικών,της Οικονομίας ή των επιστημών υγείας...
Οι Πανελλήνιες με τον περιορισμό μάλιστα των εξεταζόμενων μαθημάτων είναι το μεγάλο αγκάθι για τον καθορισμό διαφορετικών και πιο σύγχρονων προτεραιοτήτων στο ωρολόγιο πρόγραμμα...
-
Συμφωνώ μαζί σου panos2. Αλλα δεν είναι αρκετό για να με σταματήσει
Προσπάθησα να κάνω συγκρητικό πίνακα για τις 20 πρώτες χώρες του PISA 2009. Εχω μπλέξει άσχημα με την ύλη συναφών μαθημάτων και δεν θα το καταφέρω μάλλον. Αυτό που μπορώ να κάνω (προς το παρόν) είναι να συγκρίνω μόνο τις Φυσικές επιστήμες( Φυσική Χημεία
-
Έχω μία απορία: στο εξωτερικό που δεν έχουν Αρχαία, τι μαθήματα κάνουν όλες αυτές τις ώρες? ???
-
Έχω μία απορία: στο εξωτερικό που δεν έχουν Αρχαία, τι μαθήματα κάνουν όλες αυτές τις ώρες? ???
Έχουν περισσότερες ώρες μητρικής γλώσσας, ξένων γλωσσών, καλλιτεχνικών και φυσικής αγωγής.
Στην Ιταλία πάντως, στους δύο βασικούς τύπους λυκείου (κλασικό και θετικών επιστημών), διδάσκονται λατινικά και αρχαία ελληνικά.
-
Ok συνεχίζουμε με 7-8-9
(http://img856.imageshack.us/img856/8938/k1hu.png)
(http://img825.imageshack.us/img825/2938/zcnm.png)
Να διευκρινίσω ότι τα ποσοστά βγαίνουν είτε όταν είναι ξεχωριστά μαθήματα (Φ-Χ-
-
Έχω μία απορία: στο εξωτερικό που δεν έχουν Αρχαία, τι μαθήματα κάνουν όλες αυτές τις ώρες? ???
Έχουν περισσότερες ώρες μητρικής γλώσσας, ξένων γλωσσών, καλλιτεχνικών και φυσικής αγωγής.
Στην Ιταλία πάντως, στους δύο βασικούς τύπους λυκείου (κλασικό και θετικών επιστημών), διδάσκονται λατινικά και αρχαία ελληνικά.
Μα κι εμείς έχουμε αρκετές ώρες μητρικής γλώσσας (Νέα Ελληνικά), ή μήπως κάνω λάθος και απλά εμένα μου φαίνονται πολλές!
Γενικά βλέπω να έχουμε πολλές ώρες Αρχαία + Νέα, όπως βλέπω και πολλά τα Μαθηματικά στη
-
Εδώ έχουμε 4 ώρες Νέων Ελληνικών σε όλες τις τάξεις Γυμνασίου-Λυκείου. Οι άλλες χώρες έχουν τόσες ή περισσότερες (δεν έχω δει καμία χώρα να έχει λιγότερες).
-
Έκανα και την Εσθονία, αυστραλία, Ολλανδία, Λιχτενσταιν. Οπότε προς το παρόν έχω αυτό.
(http://img842.imageshack.us/img842/3072/n6nb.jpg)
Η σειρά των χωρών είναι η κατάταξη στον PISA 2009 science.
-
Τελικά επειδή υπάρχει μπέρδεμα ως προς την ύλη της Γεωγραφίας και της Γεωλογίας σε όλες τις χώρες, αποφάσισα να περιορίσω το διάγραμμα μόνο σε μια σύγκριση ανάμεσα στις ώρες της Φυσικής, Χημείας,
-
Συναδελφε, εδω διδασκουν τα διακριτα αντικειμενα των ΦΕ εκπαιδευτικοι που εχουν τις ιδιες εναλλακτικες ιδεες με τους μαθητες τους, τους οποιους καλουνται να βοηθησουν ν'αναμορφωσουν αυτες τις ιδεες, τι ψαχνουμε λοιπον για την ποιοτητα του ωρολογιου προγραμματος! Φτανει ν'ακουσουμε οσα ασχετα εχουν πει κατα καιρους διαφοροι εκπαιδευτικοι, ακομη κι εδω μεσα που υποτιθεται ψαχνονται, για τις μεταλλαξεις, την εξελιξη, κλπ. Τι μας ζητανε λοιπον μτπχ, εξετασεις ΑΣΕΠ κι αλλα προσοντα, οταν επιτρεπουν τη διδασκαλια των αντικειμενων απο ανθρωπους που διδασκουν λαθος πραγματα στα παιδια, χωρις να υποψιαζονται καν οτι αυτα που λενε ειναι λαθος;
(Χαρακτηριστικο παραδειγμα ενας συναδελφος Φυσικος προπερσι που εβαλε τους μαθητες να διορθωσουν την απαντηση στην ερωτηση: "Υπαρχουν χλωροπλαστες σε ολα τα φυτικα κυτταρα;" σε "ναι", ακομη και σε μαθητες που το ειχαν σωστα "οχι". Να σημειωσω οτι αυτο το διδασκει καθε χρονο, αφου ειναι ο μονος ΠΕ04 στο μικρο αυτο σχολειο!)
Μηπως τελικα ολες οι ερευνες κι οι συζητησεις ειναι ασκοπες και γινονται μονο για τα προσχηματα, διοτι εξυπηρετει το συστημα να διαιωνιζεται αυτη η κατασταση; Τα δικα τους παιδια δεν τα βαζουν ποτε να διδαχθουν βιολογια απο φυσικους, ειτε σε επιπεδο λυκειου ειτε γυμνασιου!
-
Με πρόλαβε λοιπόν ο ΟΟΣΑ, Ευτυχώς γιατί εγώ δεν προχωρούσα.
Εδώ μπορείτε να δείτε αναλυτικά για κάθε τάξη την κατανομή των μαθημάτων στις χώρες του.
http://dx.doi.org/10.1787/888933286089
-
Με πρόλαβε λοιπόν ο ΟΟΣΑ, Ευτυχώς γιατί εγώ δεν προχωρούσα.
Εδώ μπορείτε να δείτε αναλυτικά για κάθε τάξη την κατανομή των μαθημάτων στις χώρες του.
http://dx.doi.org/10.1787/888933286089 (http://dx.doi.org/10.1787/888933286089)
Στα προαπαιτούμενα της Κυβέρνησης είναι και η αξιολόγηση της Παιδείας από τον ΟΟΑΣΑ (http://www.esos.gr/arthra/39315/oi-desmeyseis-tis-kyvernisis-gia-axiologisi-ekpaideytikon-orarioneo-sholeio-aei).(Μνημονιακές υποχρεώσεις)
Άρα να περιμένουμε νέα προγράμματα σπουδών και αλλαγές σε Πρωτοβάθμια-Δευτεροβάθμια-(ίσως ?)Τριτοβάθμια
http://www.esos.gr/arthra/39315/oi-desmeyseis-tis-kyvernisis-gia-axiologisi-ekpaideytikon-orarioneo-sholeio-aei