*

Αποστολέας Θέμα: Ωρολόγια προγράμματα δευτεροβάθμιας στο εξωτερικό  (Αναγνώστηκε 27453 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος biov

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 522
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Ωρολόγια προγράμματα δευτεροβάθμιας στο εξωτερικό
« Απάντηση #28 στις: Αύγουστος 04, 2013, 04:19:59 πμ »
Συμφωνώ σε αυτά. Απλώς δεν θέλω να γίνω περισσότερο προκλητικός.
Βλέπεις και στα άλλα τοπικ ότι η ισότητα και μόνο, προκαλεί δυσφορία στους φυσικούς
Αν τολμήσουμε να πουμε αυτό που λες εσύ μπορεί να μας τιμωρήσουν και να εξαφανήσουν πλήρως τη βιολογία, όπως εξαφάνησαν την γεωλογία.

Μαλλον φταιμε κι εμεις οταν γενικευουμε "οι φυσικοι" ή "οι χημικοι", ενω ειναι συγκεκριμενοι εκπροσωποι τους που καθοριζουν τη σκεψη των υπολοιπων κι οχι ο καθε φυσικος ή χημικος που ειναι μια ξεχωριστη προσωπικοτητα. Αλλά κι αυτοι το ιδιο κανουν: "οι βιολογοι" κλπ. Γενικευουμε πολυ σ'αυτη τη χωρα, τους βαζουμε ολους στο ιδιο τσουβαλι: οι δ.υ., οι Αμερικανοι, οι γιατροι... Οχι οτι τα στερεοτυπα δεν εχουν τις ριζες τους καπου, βεβαια! Ισως αυτα περι χρησης της γλωσσας να μας τα ελεγαν καλυτερα "οι φιλολογοι".  :)

Τελος παντων. Ειναι πλεον ξεκαθαρο οτι οι κυβερνωντες δεν εχουν οραμα και σχεδιο. Φτιαχνουν τα ωρολογια για να διαχειριστουν το προσωπικο που εχουν, καθολου με βαση τις αναγκες της σημερινης εποχης. Επισης, δεν ενδιαφερονται καθολου για την παιδαγωγικη (νεο μονοωρο μαθημα, αριστουργημα!), ουτε για τις αναγκες των μαθητων (καθημερινο 7ωρο χωρις μεσημεριανο διαλειμμα! Ξανα αριστουργημα!). Μιλανε γι'αποδεσμευση του λυκειου απο το πανεπιστημιο την ιδια ωρα που το κανουν μια εξοντωτικη πορεια για μαθητες και καθηγητες (χα, θα γινει οπως στην Αμερικη που οι καθηγητες αξιολογουνται απο τ'αποτελεσματα των μαθητων στις εξετασεις που ειναι κοινες για ολα τα σχολεια). Ουφ, παω για υπνο!

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)

Αποσυνδεδεμένος greedo

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3578
  • Φύλο: Άντρας
  • Han shot first...
    • Προφίλ
Απ: Ωρολόγια προγράμματα δευτεροβάθμιας στο εξωτερικό
« Απάντηση #29 στις: Αύγουστος 04, 2013, 06:36:07 πμ »
 Συμφωνώ σε όλα αυτά που λες!
 Προφανώς δεν έχουν όραμα και υποβαθμίζουν την παροχή γενικών γνώσεων στον βωμό της εξειδίκευσης. Αιτία βέβαια γι αυτό είναι η σύνδεση του Λυκείου με την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση, που μετατρέπει το Λύκειο σε ένα απέραντο εξεταστικό κέντρο, αντί να είναι χώρος παροχής γνώσης και διαμόρφωσης χαρακτήρα για τους μαθητές!
  

Αποσυνδεδεμένος perastikos_kav

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2181
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Ωρολόγια προγράμματα δευτεροβάθμιας στο εξωτερικό
« Απάντηση #30 στις: Αύγουστος 04, 2013, 08:49:21 πμ »
Ενδιαφέρον θα είχε να δούμε πέρα από το ωρολόγιο πρόγραμμα να δούμε και τα κριτήρια και τις προϋποθέσεις για την επιλογή των εκπαιδευτικών. Ας πούμε στις φυσικές επιστήμες υπάρχει η "οριζόντια" ανάθεση που υπάρχει στην Ελλάδα; ποιοι διδάσκουν φιλοσοφίσ, ιστορία και διάφορα μαθήματα, για τα οποία υπήτξε έντονη αντιπαράθεση στην Ελλάδα;

Συνδεδεμένος gvasilis

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2325
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Ωρολόγια προγράμματα δευτεροβάθμιας στο εξωτερικό
« Απάντηση #31 στις: Αύγουστος 04, 2013, 10:14:39 πμ »
Ενδιαφέρον θα είχε να δούμε πέρα από το ωρολόγιο πρόγραμμα να δούμε και τα κριτήρια και τις προϋποθέσεις για την επιλογή των εκπαιδευτικών. Ας πούμε στις φυσικές επιστήμες υπάρχει η "οριζόντια" ανάθεση που υπάρχει στην Ελλάδα; ποιοι διδάσκουν φιλοσοφίσ, ιστορία και διάφορα μαθήματα, για τα οποία υπήτξε έντονη αντιπαράθεση στην Ελλάδα;
Έχουν αναφερθεί αρκετοί, παλιότερα, σε αυτό που σε προβληματίζει.
Από ότι θυμάμαι στην Ευρώπη και την Αμερική οι αναθέσεις είναι ελαστικές. Αποφασίζονται ανα σχολείο το οποίο προσλαμβάνει απευθείας τους καθηγητές. Όμως πρώτα βλέπει το μάθημα που έχει να κάνει και μετά αποφασίζει (ο Διευθυντής;) αν ο καθηγητής επαρκεί.
« Τελευταία τροποποίηση: Αύγουστος 04, 2013, 10:17:27 πμ από gvasilis »

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)

Συνδεδεμένος gvasilis

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2325
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Ωρολόγια προγράμματα δευτεροβάθμιας στο εξωτερικό
« Απάντηση #32 στις: Αύγουστος 04, 2013, 11:48:40 πμ »
Μια πρώτη ματιά στην κίνα
Από το δημοτικό μέχρι το Γυμνάσιο

http://www.wes.org/ewenr/11nov/practical.htm
Μόνο στο Λύκειο

Τώρα για τις Φυσικές επιστήμες υπάρχουν πληροφορίες εδώ.
http://www.ied.edu.hk/apfslt/v5_issue2/foreword/index.htm
Λέει λοιπόν (από google translate γιατί δεν έχω χρόνο)

"Μάθημα επιστήμης (SCIENCE) ξεκινά στην πρωτοβάθμια βαθμού 3. Πρόκειται για ένα εννιαίο μάθημα. Δύο είδη των μαθημάτων επιστήμης προσφέρονται στους μαθητές γυμνασίων: οι εκπαιδευτικοί μπορούν να αποφασίσουν αν παρουσιάζουν την επιστήμη ένταξη ή, φυσικής, χημείας και βιολογίας, ως συνήθως. Στο ανώτερο επίπεδο της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (λύκειο), η επιστήμη περιλαμβάνει τρία θέματα, κάθε θέμα περιλαμβάνει μια σειρά από modules. Ορισμένες ενότητες είναι υποχρεωτικές και ορισμένες είναι προαιρετικές. Αφού ολοκληρώσουν τα υποχρεωτικά μαθήματα, οι μαθητές μπορούν να αποφασίσουν αν θα συνεχίσουν στα επιλογής.
(Ενότητες=Μαθήματα)
Δημοτικό
Περιεχόμενο του κοινού μαθήματος Science στο δημοτικό (περιλαμβάνει τρία μέρη: α) τον έμβιο κόσμο, β) το φυσικό κόσμο και, γ) Γη και το διάστημα.
Γυμνάσιο
Στο γυμνάσιο το περιεχόμενο του κοινού μαθήματος Science περιλαμβάνει τέσσερα μέρη: α) της επιστήμης της ζωής, β) η φυσική επιστήμη, γ) τη γη και διάστημα, δ) τη σχέση μεταξύ επιστήμης, τεχνολογίας και κοινωνίας.
περιεχόμενο της φυσικής γυμνασίου τρία θέματα: α) Μάζα, β) κίνηση και την αλληλεπίδραση και, γ) ενέργεια.
Περιεχόμενα του χημεία γυμνασίου  περιλαμβάνουν τέσσερα θέματα: α) χημική δομή ουσίας, β)δομή της ύλης, γ) χημικές αλλαγές, δ) χημείας και κοινωνική ανάπτυξη.
Στο γυμνάσιο η βιολογία περιλαμβάνει δέκα θέματα: α) την επιστημονική διερεύνηση, β) την οργάνωση του οργανισμού, γ) τους ζωντανούς οργανισμούς και το περιβάλλον, δ) τα πράσινα φυτά στη βιόσφαιρα, ε) ανθρώπων στην βιόσφαιρα, στ) κινήσεις και συμπεριφορές των ζώων, ζ) την αναπαραγωγή, την ανάπτυξη και την κληρονομικότητα των ζωντανών οργανισμών, η) ποικιλία των ζωντανών οργανισμών, θ) βιο-τεχνολογίας και, ι) υγειινη ζωή.
Λύκειο
Τα δύο κοινά υποχρεωτικά μαθήματα φυσικής στο λύκειο ασχολούνται με τους βασικούς νόμους της μηχανικής κίνησης και της αλληλεπίδρασης. Τα επιλεγόμενα φυσικής έχουν τρεις κατευθύνσεις: την κοινωνική, τεχνολογική και επιστημονική . Κάθε κατεύθυνση περιλαμβάνει τουλάχιστον δύο μαθήματα.
Υπάρχουν οκτώ μαθήματα που περιλαμβάνονται στην χημεία Λυκείου: δύο είναι υποχρεωτικά και έξι είναι προαιρετικά.
Η βιολογία Λυκείου περιλαμβάνει έξι μαθήματα, τρια υποχρεωτικα και τρια προαιρετικα "

Νομίζω εξυπηρετεί τα κόμπλεξ και την προπαγάνδα μου, επαρκώς
NEXT η Ολλανδία
« Τελευταία τροποποίηση: Αύγουστος 04, 2013, 07:52:33 μμ από gvasilis »

Αποσυνδεδεμένος dpa2006

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1323
  • Φύλο: Άντρας
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Ωρολόγια προγράμματα δευτεροβάθμιας στο εξωτερικό
« Απάντηση #33 στις: Αύγουστος 04, 2013, 01:17:21 μμ »
Μια δύσκολη προσπάθεια για την Νότια Κορέα, που θεωρείται κορυφή μαζί με την φινλανδία.
Πολύ πίεση, απάνθρωπη ψυχολογικά, μαθητές ρομπότ.
1η -6η τάξη δημοτικό
7-9 γυμνάσιο
10-12 λύκειο
Εδώ το πρόγραμμα για όλα
 

Στις δύο τελευταίες τάξεις του λυκείου κάνουν εξειδίκευση. Ακόμα δυσκολεύομαι να τα ξεμπερδέψω γιατί και αυτοί είναι όλο αλλαγές τελευταία. Ελπίζω να βοηθήσετε και εσείς.
Μόνο στο Λύκειο το πρόγραμμα είναι ως εξής http://english.mest.go.kr/web/1696/site/contents/en/en_0206.jsp


Δεν θα επιχειρήσω να το αναλύσω ακόμα. Ωστόσο η τελευταία στήλη advanced subjects, είναι τα επιλεγόμενα στην Β και Γ λυκείου.
Τώρα, στα σχετικά με το πόνο μου. Παρακάτω φαίνεται ποιο είναι το περιεχόμενο του Γενικού υποχρεωτικού μαθήματος Science σε κάθε τάξη μέχρι την Α λυκείου (10th grade)
http://ncic.re.kr/english.kri.org.inventoryList.do;jsessionid=0083195D7B63E0551B74F1C719BB86DB#

Βλέπουμε λοιπόν πάλι μεχρι την 1η λυκείου τις τέσσερις φυσικές επιστήμες ισότιμες,
Από την Β λυκείου υπάρχει η επιλογή για περισσότερη φυσική.
Next η Κίνα
Κάπου είχα διαβάσει -ή ακούσει- για τα jucu τα γιαπωνέζικα φροντιστήρια-σε συνδυασμό με το σύστημα εξετάσεων τους,Comparison of old and current law, ότι είναι τόσο ψυχοφθόρα (και τα δύο) που υπάρχουν περιπτώσεις μαθητών που αυτοκτονούν αν αποτύχουν(χαρακίρι).θα μου πείτε εδώ δεν έχει συμβει..;
« Τελευταία τροποποίηση: Αύγουστος 05, 2013, 11:27:02 πμ από dpa2006 »

Συνδεδεμένος gvasilis

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2325
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Ωρολόγια προγράμματα δευτεροβάθμιας στο εξωτερικό
« Απάντηση #34 στις: Αύγουστος 05, 2013, 01:26:28 πμ »
Η ολλανδία
Ψηλά και αυτή στα σκορ, πολύ ευέλικτο πρόγραμμα, μετράει στο ωρολόγιο πρόγραμμα του μαθητή και η μελέτη (σπίτι,σχολείο)
Πολύ δύσκολο να βγάλω άκρη. (Είναι και αυτή η γλώσσα ρε παιδί μου!)
Το τοπικ αφορά την δευτεροβάθμια, οπότε:
Τρεις επιλογές μετά το δημοτικό, όπως φαίνεται στο σχήμα

Το γυμνάσιο είναι ένα βέβαια, απλώς οι κατευθύνσεις είναι τρεις
Το VMBO είναι το επαγγελματικό γυμνάσιο που μετά από 4 χρόνια γίνεται κάτι σαν επαγγελματικό λύκειο ή ΙΕΚ (ΜΒΟ)
Τα HAVO και VWO είναι τα γενικά γυμνάσια/λύκεια, που πάνε μέχρι 5 και 6 χρόνια αντίστοιχα και όπως βλέπετε οδηγούν σε πανεπιστήμια (υπάρχει διαφορά και στη τριτοβάθμια).
Το Προγραμμα καθορίζεται από κάθε τοπικό σχολείο.
Γενικός κανόνας 1600 ώρες τη χρονιά, 1000 τουλάχιστο στο σχολείο (οι υπόλοιπες μελέτη).
Τα 2 πρώτα χρόνια και τα τρία γυμνάσια κάνουν τα ίδια.
Τώρα τι ακριβώς, δεν κατάλαβα. Μάλλον υπάρχουν 58 στόχοι που πρέπει να επιτευχθούνε. Τα μαθήματα τα φτιαχνει το σχολείο ώστε να τους πετύχει. Κάθε 4 χρόνια ελέγχεται.
8 από τους 58 είναι φυσικές επιστήμες,
28. Ο μαθητής μαθαίνει να μετατρέψει ερωτήσεις σχετικά με φυσικές, τεχνολογικές και φροντίδας θέματα που σχετίζονται σε ερευνητικά ερωτήματα, θα διεξάγει έρευνα σχετικά με αυτά τα θέματα, και να δώσει μια παρουσίαση των αποτελεσμάτων.
29. Ο μαθητής μαθαίνει να αποκτήσουν γνώση και κατανόηση βασικών εννοιών έμβιας και μη έμβιας φύσης, και μαθαίνει να αφορούν αυτές τις βασικές έννοιες σε καταστάσεις της καθημερινής ζωής.
30. Ο μαθητής μαθαίνει ότι οι άνθρωποι, τα ζώα και τα φυτά είναι αλληλένδετα μεταξύ τους και το περιβάλλον τους, και ότι οι τεχνολογικές και φυσικές εφαρμογές μπορούν να επηρεάσουν θετικά ή αρνητικά τη βιώσιμη ποιότητας του περιβάλλοντος.
31. Με διάφορους τρόπους, για παράδειγμα με τη διεξαγωγή πρακτικής εργασίας, ο μαθητής μαθαίνει να αποκτήσουν τη γνώση και τη διορατικότητα σε διαδικασίες έμβιες και μη έμβιων χαρακτήρα και τις σχέσεις τους με το περιβάλλον.
32. Ο μαθητής μαθαίνει να συνεργαστεί με τις θεωρίες και τα μοντέλα με τη διεξαγωγή έρευνας σε φυσικά και χημικά φαινόμενα, όπως η ηλεκτρική ενέργεια, ήχος, φως, κίνηση, ενέργεια και ύλη.
33. Με τη διεξαγωγή της έρευνας, ο μαθητής μαθαίνει να αποκτήσουν γνώσεις σχετικά με τα τεχνικά προϊόντα και συστήματα που τον αφορούν, και μαθαίνει να εκτιμήσει αυτή τη γνώση, καθώς και το σχεδιασμό και να κάνει ένα τεχνικό προϊόν σε ένα δομημένο τρόπο.
34. Ο μαθητής μαθαίνει να κατανοήσουν τα βασικά σχετικά με την κατασκευή και τη λειτουργία του ανθρώπινου σώματος, τη σύνδεσή τους με την προώθηση της σωματικής και συναισθηματική υγεία, και μαθαίνει να αναλάβει τις ευθύνες του σε αυτό.
35. Ο μαθητής μαθαίνει σχετικά με τη φροντίδα και μαθαίνει να φροντίζει για τον εαυτό του, για τους άλλους και για το περιβάλλον του, και μαθαίνει πώς να επηρεάσει θετικά τη δική του ασφάλεια και των άλλων σε διάφορες καταστάσεις διαβίωσης (τρόπος ζωής, τη μάθηση, την εργασία, βγείτε έξω, κίνηση).

Επαγγελματικό γυμνάσιο VMBO
Υποχρεωτικά μαθήματα
Ολλανδικά, Αγγλικά, Κοινωνιολογία, Γυμναστική, καλλιτεχνικά
Τον τρίτο χρόνο του επαγγελματικού γυμνασίου διαλέγουν τομέα εκ των τεσσάρων:
1. Μηχανική και τεχνολογία με αναγκαστικά μαθήματα Μαθηματικά και (Φυσική & Χημεία μαζί)
2. Φροντίδας Πρόνειας με αναγκαστικό Βιολογία και ένα από μαθηματικά, γεωγραφία, ιστορία, κοινωνιολογία, πολιτικές επιστήμες.
3. Επιχειρήσεις με αναγκαστικό τα οικονομικά και ένα από Μαθηματικά, Γαλλικά ή γερμανικά
4. Γεωργία με αναγκαστικό τα μαθηματικά και ένα από Βιολογία ή Φυσική & Χημεία μαζί.
Επίσης τότε διαλέγουν και μια από 4 κατευθύνσεις: Τη θεωρητική, την μεικτή,  την μέση επαγγελματική και την βασική επαγγελματική. Προς την θεωρητική κάνουν μαθήματα γενικής παιδείας προς την επαγγελματική κάνουν εξειδικευμένα μαθήματα του επαγγέλματός τους.
Έχουν και μαθήματα επιλογής, που μπορεί να είναι ίδια με τα γενικά γυμνάσια/λύκεια, αφού πάνε στο ίδιο κτήριο.
Υπάρχει και η δυνατότητα πρακτικής άσκησης το 3ο και 4ο χρόνο όταν πας στην βασική επαγγελματική κατεύθυνση.
Στο τέλος του 4 χρόνου όλοι οι μαθητές δίνουν εξετάσεις στα Ολλανδικά, Μαθηματικά και Βιολογία (σίγουρα οι Θεωρητικής δεν είμαι σίγουρος για τις επαγγελματικές κατευθύνσεις).
Η θεωρητική κατεύθυνση δίνει και άλλα μαθήματα γενικής παιδείας. Οι επαγγελματικές εξετάζονται και γραπτά και πρακτικά στο επάγγελμά τους.
Υπάρχουν και άλλες εξαιρέσεις.

Τα άλλα δύο γυμνάσια τώρα.
Από ότι καταλαβαίνω μέχρι τον τρίτο χρόνο κάνουν ότι και οι άλλοι Γενικής παιδείας, που να πετυχαίνουν τους 58 στόχους. Τα διαλέγει το σχολείο.

HAVO τον 4ο και 5ο χρόνο κάνουν το εξής:
Κάποια κοινά μαθήματα και τέσσερεις κατευθύνσεις. Στις τρεις πρώτες από τρία αναγκαστικά μαθήματα και ένα επιλογής, στην τέταρτη 2 αναγκαστικά και 2 επιλογής,  το ένα από κοινωνικό και το άλλο κοινωνικό και πολιτιστικό.
Εδώ φαίνονται τα μαθήματα και οι αθροιστικές ώρες και τα δύο χρόνια. Δεν κάνουν 6ο χρόνο.


VWO ton 4o, 5ο και 6ο χρόνο
Πάλι τέσσερεις κατευθύνσεις. Ίδιοι κανόνες με τα επιλογής.

Να διευκρινήσω ότι υπάρχουν 2 είδη VW. To αθηναϊκό που είναι με τα αναγκαστικά μαθήματα στην κορυφή του πίνακα και το gymnasium που βλέπετε από κάτω. Μετά είναι οι 4 κατευθύνσεις.
Υπάρχουν και άλλα στοιχεία. Όμως αυτά, προς το παρόν, πάλι εξυπηρετούν επαρκώς τις κομπλεξικές και μικροπρεπείς φαντασιώσεις μου.

Next το ΙΡΑΝ!
« Τελευταία τροποποίηση: Αύγουστος 05, 2013, 03:00:41 πμ από gvasilis »

Αποσυνδεδεμένος biov

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 522
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Ωρολόγια προγράμματα δευτεροβάθμιας στο εξωτερικό
« Απάντηση #35 στις: Αύγουστος 05, 2013, 02:00:46 πμ »
Στο τέλος του 4 χρόνου όλοι οι μαθητές δίνουν εξετάσεις στα Ολλανδικά, Μαθηματικά και Βιολογία (σίγουρα οι Θεωρητικής δεν είμαι σίγουρος για τις επαγγελματικές κατευθύνσεις).

Στον αντιποδα ειναι το δικο μας σχολειο, οπου στο γυμνασιο οι ωρες θα μειωθουν και στο τεχνολογικο λυκειο δε θα υπαρχει κανενα μαθημα βιολογιας. Με τις υγειες μας.

Αποσυνδεδεμένος panos2

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2456
    • Προφίλ
Απ: Ωρολόγια προγράμματα δευτεροβάθμιας στο εξωτερικό
« Απάντηση #36 στις: Αύγουστος 05, 2013, 02:19:23 πμ »
Μακάρι να είχε γίνει μια εκτενής συγκριτική μελέτη και από κάποιο ερευνητικό κέντρο, πανεπιστήμιο ή το υπουργείο πάνω σε αυτο το θέμα...
Μια μικρή παρατήρηση. Τα εκπαιδευτικά συστήματα των σύγχρονων και ανεπτυγμένων κρατών είναι πολύ διαφορετικά τελικά από το δικό μας. Παράδειγμα: Βρίσκομαι αυτή τη στιγμή στη Γερμανία προσπαθώντας να ξαναφτιάξω εδώ τη ζωή μου και δεν ξέρω ακόμη ποιο σχολείο ταιριάζει περισσότερο στη δεκάχρονη μεγάλη κόρη μου. Υπάρχουν δημόσια σχολεία διαφορετικού τύπου με διαφορετικές παιδαγωγικές/διδακτικές προσεγγίσεις, όπως και σχολεία ίδιου τύπου που δίνουν μεγαλύτερη βαρύτητα στις ξένες γλώσσες, στα σπορ, στην μουσική ή στις φυσικές επιστήμες. Τα αντίστοιχα ωρολόγια προγράμματα είναι απλά ένα μέρος όλου αυτού του δυναμικού συστήματος. Ελπίζω να εργαστώ σε κάποιο από αυτά τα σχολεία και να δω τα πράγματα από μέσα.
Όσον αφορά την Βιολογία, είναι ένα από τα πιο βασικά μαθήματα σε κάθε προηγμένο εκπαιδευτικό σύστημα. Βέβαια, κανείς Βιολόγος εδώ, με το υψηλό επίπεδο σπουδών που έχουν αρκετοί από τους δικούς μας, δεν διανοείται να εργαστεί στη εκπαίδευση...

Συνδεδεμένος gvasilis

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2325
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Ωρολόγια προγράμματα δευτεροβάθμιας στο εξωτερικό
« Απάντηση #37 στις: Αύγουστος 05, 2013, 02:27:09 πμ »
Μακάρι να είχε γίνει μια εκτενής συγκριτική μελέτη και από κάποιο ερευνητικό κέντρο, πανεπιστήμιο ή το υπουργείο πάνω σε αυτο το θέμα...
Μια μικρή παρατήρηση. Τα εκπαιδευτικά συστήματα των σύγχρονων και ανεπτυγμένων κρατών είναι πολύ διαφορετικά τελικά από το δικό μας. Παράδειγμα: Βρίσκομαι αυτή τη στιγμή στη Γερμανία προσπαθώντας να ξαναφτιάξω εδώ τη ζωή μου και δεν ξέρω ακόμη ποιο σχολείο ταιριάζει περισσότερο στη δεκάχρονη μεγάλη κόρη μου. Υπάρχουν δημόσια σχολεία διαφορετικού τύπου με διαφορετικές παιδαγωγικές/διδακτικές προσεγγίσεις, όπως και σχολεία ίδιου τύπου που δίνουν μεγαλύτερη βαρύτητα στις ξένες γλώσσες, στα σπορ, στην μουσική ή στις φυσικές επιστήμες. Τα αντίστοιχα ωρολόγια προγράμματα είναι απλά ένα μέρος όλου αυτού του δυναμικού συστήματος. Ελπίζω να εργαστώ σε κάποιο από αυτά τα σχολεία και να δω τα πράγματα από μέσα.
Όσον αφορά την Βιολογία, είναι ένα από τα πιο βασικά μαθήματα σε κάθε προηγμένο εκπαιδευτικό σύστημα. Βέβαια, κανείς Βιολόγος εδώ, με το υψηλό επίπεδο σπουδών που έχουν αρκετοί από τους δικούς μας, δεν διανοείται να εργαστεί στη εκπαίδευση...
Μια στατιστική από το ψευδοsurvey που να δείχνει τα διδακτορικά, τόσο στους μόνιμους όσο και στους αναπληρωτές, νομίζω θα ήταν αρκετή να σου αλλάξει γνώμη.
Έχω ξανακούσει αυτό το επιχειρημα από τον giokpsy. Χρησιμοποιήθηκε σαν πρόσχημα για να δικαιολογήσει το ότι δεν υπάρχουν βιολόγοι στα σχολεία και έτσι μας κάνει αυτός την χάρη να την διδάσκει.
Αναρωτιέμαι ποιες να είναι οι δικές σου προθέσεις.
Πάντως μια τέτοια δήλωση είναι μειωτική προς τους συναδέλφους σου βιολόγους
Είναι όμως συνηθισμένη, ίσως και κατανοητή, με βάση τα στοιχεία που παραθέτουμε εδώ
Επίσης ελπίζω όλοι να καταλαβαίνουν γιατί δεν γίνεται μια εκτενής συγκριτική μελέτη.
« Τελευταία τροποποίηση: Αύγουστος 05, 2013, 03:03:02 πμ από gvasilis »

Αποσυνδεδεμένος biov

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 522
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Ωρολόγια προγράμματα δευτεροβάθμιας στο εξωτερικό
« Απάντηση #38 στις: Αύγουστος 05, 2013, 03:02:30 πμ »
Όσον αφορά την Βιολογία, είναι ένα από τα πιο βασικά μαθήματα σε κάθε προηγμένο εκπαιδευτικό σύστημα. Βέβαια, κανείς Βιολόγος εδώ, με το υψηλό επίπεδο σπουδών που έχουν αρκετοί από τους δικούς μας, δεν διανοείται να εργαστεί στη εκπαίδευση...

Οτι αρκετοι Βιολογοι εχουν υψηλο επιπεδο σπουδων ειναι γεγονος, οχι μονο επειδη η σχολη ηταν απο τις δυσκολοτερες να μπει ενας μαθητης και ν'αποφοιτησει, αλλά κι απο το ευρος των αντικειμενων διδασκαλιας.

Αλλά δεν ειναι αυτος ο λογος που υπαρχει τετοια ελλειψη βιολογων στην εκπαιδευση! Οταν στον ΑΣΕΠ 2006 προκυρηχθηκαν μονο 85 και στον ΑΣΕΠ 2008 μονο 55 θεσεις, πώς να καλυφθουν τα οργανικα κενα;

(Πραγματικα, αν σ'εναν απο αυτους που δημιουργουν ωρολογια προγραμματα με το σκεπτικο διαχειριστη προσωπικου εκρουε το καμπανακι σοβαρου νοσηματος, θα βλεπαμε για ποτε θ'αλλαζε σκεπτικο! Αλλά κανεις δε θ'αξιζε να παθει κατι τετοιο για να συνειδητοποιησει την αξια της βιολογιας.)
« Τελευταία τροποποίηση: Αύγουστος 05, 2013, 03:10:27 πμ από biov »

Αποσυνδεδεμένος biov

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 522
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Ωρολόγια προγράμματα δευτεροβάθμιας στο εξωτερικό
« Απάντηση #39 στις: Αύγουστος 05, 2013, 03:13:59 πμ »
δεν ξέρω ακόμη ποιο σχολείο ταιριάζει περισσότερο στη δεκάχρονη μεγάλη κόρη μου. Υπάρχουν δημόσια σχολεία διαφορετικού τύπου με διαφορετικές παιδαγωγικές/διδακτικές προσεγγίσεις, όπως και σχολεία ίδιου τύπου που δίνουν μεγαλύτερη βαρύτητα στις ξένες γλώσσες, στα σπορ, στην μουσική ή στις φυσικές επιστήμες.

Τα σχολεια που ελεγχονται απο θρησκευτικα ιδρυματα ειναι παντα μια εγκυρη επιλογη. Σε καθε περιπτωση, να φροντισει να παει στο ανωτερο σχολειο, γιατι μονο μεσου αυτου θα μπορεσει να μπει μελλοντικα στο πανεπιστημιο (αν ειναι αυτο που θελει).

Αποσυνδεδεμένος ioanna89

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3041
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ02
    • Προφίλ
Απ: Ωρολόγια προγράμματα δευτεροβάθμιας στο εξωτερικό
« Απάντηση #40 στις: Αύγουστος 05, 2013, 04:32:54 πμ »
Μπράβο παιδιά, πολύ ενδιαφέρουσες και χρήσιμες οι πληροφορίες που μας δίνετε... Θα ήθελα να ρωτήσω αν ξέρετε τι γίνεται με τις ειδικότητες στο εξωτερικό. Υπάρχει μια αυστηρή εξειδίκευση μεταξύ των ειδικοτήτων ή υπάρχει ευελιξία? Και το ρωτάω αυτό γιατί σε κάποιο πρόγραμμα comenius που συμμετείχα θυμάμαι οτι κάποιοι εκπαιδευτικοί στη Γερμανία είχαν δύο ειδικότητες, χωρίς η 2η να είναι σε επίπεδο πανεπιστημιακής εκπαίδευσης αλλά εξειδίκευσης, επιμόρφωσης κλπ. Ξέρετε αν ισχύει κάτι τέτοιο?

Ενδιαφέρον θα είχε να δούμε πέρα από το ωρολόγιο πρόγραμμα να δούμε και τα κριτήρια και τις προϋποθέσεις για την επιλογή των εκπαιδευτικών. Ας πούμε στις φυσικές επιστήμες υπάρχει η "οριζόντια" ανάθεση που υπάρχει στην Ελλάδα; ποιοι διδάσκουν φιλοσοφίσ, ιστορία και διάφορα μαθήματα, για τα οποία υπήτξε έντονη αντιπαράθεση στην Ελλάδα;

Στη Γαλλία υπάρχουν οι professeurs certifiés, δηλ. καθηγητές πιστοποιημένοι για τη διδασκαλία συγκεκριμένων μαθημάτων. Οι ειδικότητες στα collèges (Γυμνάσια) και τα γενικά-τεχνολογικά Λύκεια  αντιστοιχούν στα διδασκόμενα μαθήματα, π.χ. ειδικότητα Ιστορίας-Γεωγραφίας, Φυσικής-Χημείας, Επιστημών της Ζωής και της Γης (ενοποιημένα μαθήματα), Γαλλικών, Φιλοσοφίας, Μαθηματικών κλπ. Οι καθηγητές των γενικών μαθημάτων στα Επαγγελματικά Λύκεια έχουν πιο ευρύ αντικείμενο, π.χ. Μαθηματικά+Φυσικές Επιστήμες, Γαλλικά+Ιστορία-Γεωγραφία. Υπάρχει και μια "ανώτερη" κατηγορία καθηγητών Β/θμιας, οι professeurs agrégés, οι οποίοι διδάσκουν τα πιο εξειδικευμένα μαθήματα στις τελευταίες τάξεις του Λυκείου και στα προγράμματα προετοιμασίας για τις εισαγωγικές εξετάσεις στα Grandes Ecoles (ανώτατες σχολές μεγάλου κύρους, διακριτές από τα Πανεπιστήμια), δηλ. Φυσική, Χημεία, Ιστορία κλπ.
Για να γίνει κάποιος μόνιμος καθηγητής στη Γαλλία, πρέπει να επιτύχει σε εθνικό διαγωνισμό που περιλαμβάνει γραπτή εξέταση στο αντικείμενο που θα διδάξει (π.χ. Ιστορία και Γεωγραφία) με θέματα σχετικά με την ύλη του σχολείου, και προφορική εξέταση στη διδακτική. Υπάρχουν διάφοροι διαγωνισμοί, ανάλογα με τον τύπο σχολείου ( collèges-γενικά λύκεια, επαγγελματικά λύκεια, ιδιωτικά) και την κατηγορία των υποψηφίων ("εξωτερικοί" διαγωνισμοί ανοιχτοί σε όλους, "εσωτερικοί" για όσους έχουν προϋπηρεσία στην εκπαίδευση ως συμβασιούχοι ή στο δημόσιο γενικά ή επαγγελματική εμπειρία στο αντικείμενο διδασκαλίας, διαγωνισμοί για professeurs agrégés, ειδικός διαγωνισμός για γυμναστές κλπ). Τέτοιοι διαγωνισμοί γίνονται κάθε χρόνο, ανάλογα με τις ανάγκες (δηλ. όχι απαραίτητα για όλες τις ειδικότητες, βλ. εδώ τις ειδικότητες και τα θέματα των πιο πρόσφατων διαγωνισμών).
Από το 2009, για να συμμετάσχει κάποιος στον διαγωνισμό CAPES (για καθηγητές  collège και γενικού λυκείου) πρέπει να έχει μάστερ (ή να φοιτά στο β΄έτος του μεταπτυχιακού) ή άλλο τίτλο 5ετούς φοίτησης. Κατ' εξαίρεση,  δικαίωμα συμμετοχής χωρίς μάστερ έχουν όσοι έχουν εργαστεί ως συμβασιούχοι καθηγητές (κάτι σαν τους αναπληρωτές εδώ) ή σε ιδιωτικά σχολεία, οι τρίτεκνοι και οι διακεκριμένοι αθλητές. Επιπλέον, όλοι οι υποψήφιοι πρέπει να έχουν πιστοποίηση στην παροχή πρώτων βοηθειών και στην κολύμβηση (!)
Στα Πανεπιστήμια λειτουργούν προγράμματα προετοιμασίας για τους διαγωνισμούς αυτούς. Κάποια από αυτά χορηγούν και μάστερ που περιλαμβάνει και την πρακτική άσκηση των επιτυχόντων (βλ. παρακάτω). Άλλα δίνουν τη δυνατότητα για part-time εργασία σε σχολεία και μπορεί να ξεκινήσει να τα παρακολουθεί κάποιος πριν πάρει το βασικό του πτυχίο.
Όσοι επιτύχουν στο διαγωνισμό κάνουν πρακτική άσκηση υπό επίβλεψη και παρακολουθούν παιδαγωγικά μαθήματα για ένα χρόνο, κατά τον οποίο αμείβονται με τον εισαγωγικό μισθό του καθηγητή (2000 ευρώ). Στο τέλος του χρόνου περνάνε από αξιολόγηση ενώπιον επιτροπής και μετά διορίζονται ως μόνιμοι καθηγητές.
Β΄ αναθέσεις μάλλον δεν υπάρχουν, μπορεί όμως κάποιος να διαγωνιστεί σε περισσότερα αντικείμενα κι έτσι να έχει δύο ειδικότητες. Δηλ. εκεί η ειδικότητα και η δυνατότητα διδασκαλίας κάποιου μαθήματος καθορίζεται κατά βάση από την εξέταση για την εισαγωγή στο επάγγελμα και όχι από το πτυχίο.

Οι πληροφορίες από το σάιτ του γαλλικού Υπουργείου Παιδείας
http://www.education.gouv.fr/pid51/les-personnels-enseignants-d-education-et-d-orientation.html
« Τελευταία τροποποίηση: Αύγουστος 05, 2013, 05:03:20 πμ από ioanna89 »

Αποσυνδεδεμένος panos2

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2456
    • Προφίλ
Απ: Ωρολόγια προγράμματα δευτεροβάθμιας στο εξωτερικό
« Απάντηση #41 στις: Αύγουστος 05, 2013, 10:52:08 πμ »
Όσον αφορά την Βιολογία, είναι ένα από τα πιο βασικά μαθήματα σε κάθε προηγμένο εκπαιδευτικό σύστημα. Βέβαια, κανείς Βιολόγος εδώ, με το υψηλό επίπεδο σπουδών που έχουν αρκετοί από τους δικούς μας, δεν διανοείται να εργαστεί στη εκπαίδευση...
Έχω ξανακούσει αυτό το επιχειρημα από τον giokpsy. Χρησιμοποιήθηκε σαν πρόσχημα για να δικαιολογήσει το ότι δεν υπάρχουν βιολόγοι στα σχολεία και έτσι μας κάνει αυτός την χάρη να την διδάσκει.
Αναρωτιέμαι ποιες να είναι οι δικές σου προθέσεις.
Πάντως μια τέτοια δήλωση είναι μειωτική προς τους συναδέλφους σου βιολόγους

Όταν έγραψα κανένας Βιολόγος "εδώ" εννοούσα στη Γερμανία και όχι στην Ελλάδα.
Δεν έχω κακές προθέσεις. Σαν φυσικός εδώ έχω περισσότερες πιθανότητες να διδάξω Μαθηματικά σε 1η ανάθεση παρά Βιολογία ή Χημεία. Έτσι θα έπρεπε να είναι και στην Ελλάδα...
« Τελευταία τροποποίηση: Αύγουστος 05, 2013, 10:53:43 πμ από panos2 »

 

Pde.gr, © 2005 - 2020

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 29641
  • Τελευταία: Τhomas23
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1020639
  • Σύνολο θεμάτων: 17552
  • Σε σύνδεση σήμερα: 197
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1737
  • (Σεπτέμβριος 06, 2014, 04:03:51 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 19
Επισκέπτες: 170
Σύνολο: 189

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.072 δευτερόλεπτα. 30 ερωτήματα.