15
Ιδιωτική Εκπαίδευση / Αγγλικά σε έφηβο μαθητή
« στις: Φεβρουάριος 12, 2021, 09:30:25 πμ »
Καλημέρα σας!
Πριν λίγες ημέρες μου ζήτησε μία μητέρα να κάνω αγγλικά στο γιο της που πάει πρώτη γυμνασίου καθώς όπως η ίδια λέει δεν έχει μάθει τίποτα στο φροντιστήριο που πάει τόσα χρόνια. Το παιδί αυτό το γνωρίζω (ελάχιστα βέβαια) καθώς ο σύζυγός μου του κάνει φυσική-μαθηματικά και έχω πιει και έναν καφέ με τη μητέρα. Από τη συζήτηση που είχα μαζί της κατάλαβα (δηλαδή μου το είπε και η ίδια ξεκάθαρα) ότι θεωρεί πως το παιδί της είναι χαζό και αν η ίδια δεν του κάνει τα μαθήματα δεν πρόκειται να τα κάνει ο ίδιος. Τρέχει αυτή πριν από αυτόν για αυτόν (ακόμα του ετοιμάζει τα βιβλία για το σχολείο της επόμενης ημέρας κ.λ.π.) με αποτέλεσμα το παιδί να έχει "ευνουχιστεί" και να έχει παραιτηθεί από όλη τη μαθησιακή διαδικασία. Επίσης, σε μία συζήτηση που είχα με το σύζυγό μου μου είπε ότι είναι έξυπνος αλλά με πολύ χαμηλή αυτοεκτίμηση (λογικό με τη μητέρα που έχει).
Αυτό που με προβληματίζει είναι πως να προσεγγίσω ένα τέτοιο μαθητή μιας και βρίσκεται στο κατώφλι της εφηβείας, βαριέται συχνά και θέλω να του τονώσω την αυτοεκτίμηση. Επίσης, η μητέρα θέλει να του κάνω μάθημα μαζί με την αδερφή του που πηγαίνει τετάρτη δημοτικού (η ίδια λέει ότι βρίσκονται στο ίδιο επίπεδο και το θέλει αυτό γιατί τα φέρνει στο χώρο μου οπότε να μην έρχεται δύο φορές την εβδομάδα) γεγονός που είναι δύσκολο καθώς διαφορετική προσέγγιση γίνεται για ένα παιδί δημοτικού και ένα Γυμνασίου. Ενώ έχω εμπειρία σε παιδιά πρώτης σχολικής εκπαίδευσης δε δουλεύω με έφηβους μαθητές και έχω αγχωθεί λίγο. Όποια συμβουλή για το πως να προσεγγίσω ένα τέτοιο μαθητή ευπρόσδεκτη!
Πριν λίγες ημέρες μου ζήτησε μία μητέρα να κάνω αγγλικά στο γιο της που πάει πρώτη γυμνασίου καθώς όπως η ίδια λέει δεν έχει μάθει τίποτα στο φροντιστήριο που πάει τόσα χρόνια. Το παιδί αυτό το γνωρίζω (ελάχιστα βέβαια) καθώς ο σύζυγός μου του κάνει φυσική-μαθηματικά και έχω πιει και έναν καφέ με τη μητέρα. Από τη συζήτηση που είχα μαζί της κατάλαβα (δηλαδή μου το είπε και η ίδια ξεκάθαρα) ότι θεωρεί πως το παιδί της είναι χαζό και αν η ίδια δεν του κάνει τα μαθήματα δεν πρόκειται να τα κάνει ο ίδιος. Τρέχει αυτή πριν από αυτόν για αυτόν (ακόμα του ετοιμάζει τα βιβλία για το σχολείο της επόμενης ημέρας κ.λ.π.) με αποτέλεσμα το παιδί να έχει "ευνουχιστεί" και να έχει παραιτηθεί από όλη τη μαθησιακή διαδικασία. Επίσης, σε μία συζήτηση που είχα με το σύζυγό μου μου είπε ότι είναι έξυπνος αλλά με πολύ χαμηλή αυτοεκτίμηση (λογικό με τη μητέρα που έχει).
Αυτό που με προβληματίζει είναι πως να προσεγγίσω ένα τέτοιο μαθητή μιας και βρίσκεται στο κατώφλι της εφηβείας, βαριέται συχνά και θέλω να του τονώσω την αυτοεκτίμηση. Επίσης, η μητέρα θέλει να του κάνω μάθημα μαζί με την αδερφή του που πηγαίνει τετάρτη δημοτικού (η ίδια λέει ότι βρίσκονται στο ίδιο επίπεδο και το θέλει αυτό γιατί τα φέρνει στο χώρο μου οπότε να μην έρχεται δύο φορές την εβδομάδα) γεγονός που είναι δύσκολο καθώς διαφορετική προσέγγιση γίνεται για ένα παιδί δημοτικού και ένα Γυμνασίου. Ενώ έχω εμπειρία σε παιδιά πρώτης σχολικής εκπαίδευσης δε δουλεύω με έφηβους μαθητές και έχω αγχωθεί λίγο. Όποια συμβουλή για το πως να προσεγγίσω ένα τέτοιο μαθητή ευπρόσδεκτη!