1513
Κλάδος ΠΕ02 Φιλολόγων / Απ: Συμβουλές-Προτάσεις για τον επόμενο ΑΣΕΠ - ΠΕ 02
« στις: Μάιος 11, 2008, 04:10:08 μμ »Sirina, νομίζω ότι στη διδακτική όλα είναι πιθανά. Δεν διευκρινίζεται πουθενά στην προκήρυξη ότι οι υποψήφιοι οφείλουν να διαβάσουν και κατά συνέπεια να προετοιμάσουν προς διδασκαλία μόνο τα εντός των σχολικών βιβλίων κείμενα. Πάντως, αν δεν κάνω λάθος, μέχρι τώρα όσα "έπεσαν" ήταν από τα σχολικά βιβλία, μα αυτό δεν σημαίνει πως θα συμβεί και πάλι. Προσωπικά, έγραψα 89 στη διδακτική των αρχαίων. Τι έγραψα; Ξεκίνησα με το γενικό σκοπό του μαθήματος που τον είχα αποστηθίσει από τις γενικές οδηγίες που δίνει το υποργείο για το κάθε μάθημα. Μετά έγραψα στόχους που επινόησα εκείνη τη στιγμή για την ενότητα που είχε "πέσει". Δεν χρειάζεται να μάθεις απ' έξω στόχους για το κάθε ποίημα κλπ. Εκείνη τη στιγμή θα στύψεις το μυαλό σου και θα βρεις 5-6 στόχους. Μετά χριεάζεται να δηλώσεις τη μέθοδο που θα ακολουθήσεις. Πχ ερμηνευτική κειμενοκεντρική μέθοδο (αυτήν έγραψα εγώ). Στη συνέχεια γράφεις βήμα-βήμα τη διαδικασία της διδασκαλίας, σχολιάζοντας τα σημεία που θα σχολίαζες αν εκείνη την ώρα ήσουν στην τάξη και τονίζοντας πως θα λάμβανες υπόψη σου το επίπεδο όλων των μαθητών. Έπειτα, λες πως στο τελευταίο πεντάλεπτο θα έκανες μια αναθεώρηση του μαθήματος και θα έβαζες ερωτήσεις για το σπίτι. Στο τέλος οπωσδήποτε βάζεις βιβλιογραφία (μάθε από έξω 7-8 σημαντικά βιβλία για κάθε συγγραφέα) και αν σου έρθει επιφοίτηση δήλωσε πως θα μπορούσες να χρησιμοποιήσεις την ενότητα ως αφορμή γαι να οργανώσεις ένα σχέδιο project. Εγώ το έγραψα πάντως και έγραψα και 4 θέματα που θα μπορούσα να αναθέσω στους μαθητές μου ανά ομάδες για να φέρουν εις πέρας το project. Αυτά. Αν χρειαστείς πιο πολλές πληροφορίες, let me know.
Υποθέτω θα έβαλες και οπτικοακουστικά μέσα και ομάδες. Ρωτάω απλά για να δω αν κάποιος μπορεί να πιάσει ένα τόσο υψηλό βαθμό ακόμα και με ένα συμβατικό σχέδιο μαθήματος.