Εμφάνιση μηνυμάτων

Αυτό το τμήμα σας επιτρέπει να δείτε όλα τα μηνύματα που στάλθηκαν από αυτόν τον χρήστη. Σημειώστε ότι μπορείτε να δείτε μόνο μηνύματα που στάλθηκαν σε περιοχές που αυτήν την στιγμή έχετε πρόσβαση.

Μηνύματα - sxolarxos

Σελίδες: 12345 ... 9
29
@mrtheo

Δεν σε αμφισβητώ, συνάδελφε, και το εννοώ. Αλλά κάτι μου λέει ότι οι εποχές δεν είναι για Θρησκευτικά, ούτε για Ιστορία και Φιλοσοφία, ούτε διεθνώς, ούτε στον μικρόκοσμο του ελληνικού σχολείου. Εκτός και αν εξετάζονται πανελλαδικά, και μάλιστα σε συγκεκριμένη ύλη. Καταλαβαίνεις τί εννοώ...

30
Κάτι πρακτικό, κι ας μη θεωρηθεί τρολλάρισμα...
Αλλά πιστεύει κανείς (ανεξαρτήτως παιδαγωγικών ικανοτήτων των συναδέλφων θεολόγων, που δεν τις αμφισβητώ επ' ουδενί, και το εννοώ) ότι τα παιδιά στην πράξη θα δώσουν σημασία εάν το πρόγραμμα σπουδών των θρησκευτικών είναι έτσι ή αλλιώς;

31
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Τέλος τα Λατινικά..
« στις: Ιούνιος 16, 2019, 12:45:30 πμ »
@stratos91

Χωρίς να έχω πληροφορίες ή κάποια ενημέρωση, αλλά μήπως θεσπιστεί η δυνατότητα σε αποφοίτους παρελθόντων ετών να εξεταστούν στα "παλιά" μαθήματα και την παλιά ύλη; Είχε γίνει κάτι παρόμοιο πριν από μερικά χρόνια, όταν είχε αλλάξει ο αριθμός των εξεταζομένων μαθημάτων.
Ίδωμεν...

32
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« στις: Φεβρουάριος 15, 2019, 02:03:56 μμ »
@Dwrina

Ίσως κάνοντας χρήση συνωνύμου, όπως π.χ. του ρήμ. deploro:
dum ab obvia turba quasi moriturus is deploratur

33
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« στις: Σεπτέμβριος 11, 2018, 01:02:38 πμ »
@katia88

Για να είναι γενική κτητική, θα πρέπει η γενική αυτή να δηλώνει τον κτήτορα του προσδιοριζόμενου όρου.

Δες για παράδειγμα στο ίδιο κείμενο: ingeniumque eius. Σε ποιόν ανήκει το ingenium; Στον "is" (σε αυτόν), που είναι ο κτήτορας, και ακολούθως είναι σε γενική (κτητική): eius.

Vitae suae: σε ποιόν ανήκει η vita; στην sua (στη δική του); - δεν ταιριάζει!


34
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Τέλος τα Λατινικά..
« στις: Σεπτέμβριος 03, 2018, 04:19:15 μμ »
Τα Λατινικά, γράφεται στο κείμενο με τις αλλαγές, "...αφορούσαν  μόνο  τα  Τμήματα  Φιλολογίας..."

Ένας πικραμένος και ...κακοπροαίρετος φιλόλογος θα μπορούσε να αναρωτηθεί αντίστοιχα για την χρησιμότητα της Κοινωνιολογίας για ένα παιδί που δεν θα περάσει σε τμήμα Κοινωνιολογίας...

Αλλά γράφεται:

"Το μάθημα της Κοινωνιολογίας έχει μέσα του στοιχεία που αφορούν τα νέα παιδιά και πρέπει να την ενισχύσουμε, τα παιδιά να έχουν μαθήματα που έχουν θέματα που τα συζητάνε και τα κουβεντιάζουν κάθε μέρα..."

Ένας φιλόλογος θα μπορούσε να προβάλει το ίδιο γενικόλογα ότι χρειάζονται τα Λατινικά  και πρέπει να ενισχυθούν, γιατί είναι πολύ βασικό κομμάτι της ευρωπαϊκής κουλτούρας και ταυτότητας, με λέξεις που υπάρχουν σε κάθε σύγχρονη ευρωπαϊκή γλώσσα κ.ο.κ. Αλλιώς ας μη κόπτεται ο Υπουργός (και αυτός και οι προκάτοχοί του) για την ανάγκη ενίσχυσης του ευρωπαϊκού χαρακτήρα του σύγχρονου ελληνικού σχολείου.

Να προσθέσω εδώ ότι αυτά τα "στοιχεία" και "θέματα" στα οποία αναφέρεται ο Υπουργός (προφανώς εννοεί θέματα όπως τον ρατσισμό, φύλα, ταυτότητες, ανισότητα, βία, εγκληματικότητα κ.ο.κ.) διδάσκονται σε όλο το Λύκειο στην Πολιτική Παιδεία, ακόμα-ακόμα και στην Έκθεση, κατά την συζήτηση και επεξεργασία των θεμάτων;

Δεν υποτιμώ την αξία του μαθήματος της Κοινωνιολογίας, αλλά πιστεύει κανείς ότι ένα εξάωρο Κοινωνιολογίας (ως πανελλαδικά εξεταζόμενου μαθήματος) δεν θα σημαίνει στην πράξη τίποτε άλλο παρά στεγνό αράδιασμα και αποστήθιση θεωριών, των εισηγητών και των βασικών εκπροσώπων τους - πράγματα που τα παιδιά θα ξεχάσουν μόλις τελειώσουν οι Πανελλαδικές; Τώρα, αν ο Υπουργός νομίζει το αντίθετο, πάω πάσο...

@erietta
Έχεις πάρα πολύ δίκιο, όσον αφορά τους εισαγόμενους στις Φιλοσοφικές. Αλλά τα τμήματα φιλολογίας και ειδικά η κλασική τους κατεύθυνση θα απαξιωθούν έτσι κι αλλιώς, όπως απαξιώθηκαν εδώ και δεκαετίες και στην υπόλοιπη Ευρώπη. Θα τα επιλέγουν όλο και λιγότεροι, πόσο μάλλον όταν δεν σου δίνουν πια σχεδόν καμία δυνατότητα επαγγελματικής αποκατάστασης.


35
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« στις: Μάιος 30, 2016, 05:28:56 μμ »
Το "κόλλημα" πήγαινε στα παιδιά, όχι σε σένα. Και όπως έγραψε ο Sali πιο πάνω, η βαθμολογία είναι 4 μονάδες, οπότε φαντάζομαι πως...χάριν ευκολίας στην διαίρεση, θεωρούνται σωστές και τέσσερις απαντήσεις.

Αλλά για να ξεκαθαρίσει το θέμα οριστικά, δεν μένει παρά να δούμε τί θα έρθει από την ΚΕΕ.

36
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« στις: Μάιος 30, 2016, 05:19:17 μμ »
@pantelis9898

Εσύ καλά τα λες, αλλά είναι (μάλλον) γεγονός ότι η δήλωση-εξαγγελία χωρίς κανένα μόριο θα θεωρηθεί σωστή απάντηση και οι διαβασμένοι μαθητές πιθανολογώ πως επίσης θα την συμπεριλάβουν στην απάντησή τους στο συγκεκριμένο θέμα. Δεν πιστεύω να "κολλήσει" κανένας και καμία στην λέξη "εισαγωγής" που υπάρχει στην εκφώνηση, ώστε να σκεφτεί το ενδεχόμενο να μη θεωρηθεί σωστό. Ακόμα και αν το σκεφτεί κάποιος, μάλλον θα συμπεριλάβει τον συγκεκριμένο τρόπο, για να είναι καλυμμένος. Αρνητική βαθμολόγηση, εξάλλου, δεν προβλέπεται.

37
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« στις: Μάιος 30, 2016, 04:57:38 μμ »
@pantelis9898
Θα είχε και νόημα, εξάλλου, να λέγεται στο βιβλίο "...να εισαχθεί χωρίς κανένα μόριο"; Αφού ΔΕΝ υπάρχει μόριο εισαγωγής, άρα δεν υπάρχει και "εισαγωγή". Βέβαια και το "εκφέρονται" είναι λάθος, αφού η εκφορά αφορά στο ρήμα (χρόνο, έγκλιση).
Αλλά το βιβλίο δεν είναι πάντα τόσο σαφές στις διατυπώσεις του, όσο θα περιμέναμε όλοι αυτοί που διδάσκουμε το μάθημα σε σχολεία και φροντιστήρια, αυτό να λέγεται. Ίσως να φταίει η εποχή που γράφτηκε (άλλες απαιτήσεις;) ή εμείς που το παρατραβάμε (δεν υπονοώ εσένα!) αρκετά με τις λεπτομέρειες και την απαίτηση για ακριβολογία.

38
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« στις: Μάιος 30, 2016, 04:47:26 μμ »
@pantelis9898

Προσωπική μου άποψη και εντύπωση είναι ότι από το σχολικό βιβλίο προκύπτει η δυνατότητα να εξαγγελθεί χωρίς κανένα μόριο και νομίζω πως αυτός ο τρόπος θα είναι ένας από αυτούς που θα θεωρηθεί σωστός.

39
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« στις: Μάιος 30, 2016, 04:36:22 μμ »
@pantelis9898

Οι διμελείς ευθείες ερωτήσεις ήταν πάντως εκτός ύλης, σύμφωνα με την οδηγία του υπουργείου που είχε σταλεί στις 21.12.15.

40
Συμφωνώ με την Ιωάννα2016, ειδικά όταν πρόκειται για μια χώρα όπου εκφράζονται συνέχεια "οραματισμοί" για μεγάλες "αλλαγές", γίνονται "διάλογοι" και όλα αυτά και στο τέλος ή δεν εφαρμόζονται καθόλου ή μισο-εφαρμόζονται ή γκρεμίζονται (και πάλι απ' την αρχή...), μόλις γίνεται ανασχηματισμός ή αναλαμβάνει άλλο κόμμα.

Και για όλους τους άμεσα εμπλεκόμενους (εν προκειμένω μαθητές και εκπαιδευτικούς) μένει μονάχα το άγχος και η αβεβαιότητα για το τί σκέφτηκαν πάλι αυτοί εκεί πάνω.

Γίνεται λόγος για συγχωνεύσεις (1η σφαλιάρα), για το ότι το Λύκειο δεν λειτουργεί (2η σφαλιάρα, και μάλιστα ισοπεδωτικά προσβλητική για όλους τους εκπαιδευτικούς), για το ότι στην Γ' Λυκείου "ζήτημα αν γίνονται το 1/20 των ωρών Γενικής Παιδείας" (3η σφαλιάρα - ούτε π.χ. η Έκθεση ή η Βιολογία Γ.Π.; ), για το ότι οι καθηγητές "ανέχονται" να κάνουν απουσίες οι μαθητές στο τέλος της χρονιάς (3η σφαλιάρα, που μάλιστα θα έπρεπε να την ΧΩΣΟΥΝ αλλού, πιο "ψηλά", προς υπουργείο μεριά, εκεί που ορίζονται τα όρια των απουσιών και οι τρόποι δικαιολόγησής τους) - γενικά μια πρόταση που είναι μέσα στην γλύκα. Πάλι βάλθηκαν να μας βάλουν στην θέση μας και να μας σώσουν οι ακαδημαϊκοί και οι διάφοροι μεγαλοσύμβουλοι.

41
Ναι συνάδελφε rublev, ΑΥΞΗΣΕΙΣ!!!

Και σε συμβουλεύω τα τεράστια μικτά ποσά που θα σου δοθούν τμηματικά, μάλιστα, να τα ξοδέψεις σε κουραμπιέδες. Για να θυμάσαι ΚΑΙ την εποχή που εξαγγέλθηκαν οι αυξήσεις ΚΑΙ αυτούς που τις εξήγγειλαν.

Καλά ξοδέματα σε όλους μας.

42
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« στις: Δεκέμβριος 12, 2015, 12:45:01 πμ »
@isabella

Προσωπικά ευελπιστώ να ολοκληρώσω και το 20 πριν από τις γιορτές.
Το δε σφυροκόπημα νιώθω ότι αφορά περιοσσότερο εμάς, που καλούμαστε να διδάξουμε σε μια χρονία όλα αυτά τα φαινόμενα, παρά τα παιδιά, που είναι πολύ πιο χοντρόπετσα από εμάς. Αυτό είναι η προσωπική μου εντύπωση.

Σελίδες: 12345 ... 9

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32329
  • Τελευταία: kblala
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1162223
  • Σύνολο θεμάτων: 19245
  • Σε σύνδεση σήμερα: 567
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 24
Επισκέπτες: 513
Σύνολο: 537

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.052 δευτερόλεπτα. 24 ερωτήματα.