1
Φροντιστήρια / Απ: Επαρκεια χωρις proficiency?
« στις: Φεβρουαρίου 18, 2011, 03:58:08 pm »Με άλλα λόγια θα ανοίξουν τα κλειστά επαγγέλματα και θα κλείσουν τα ανοιχτά?Ακριβώς αυτό νομίζω, απλά φοβάμαι πως θα ανοίξει και στο επίπεδο της δημόσιας εκπαίδευσης (π.χ. απόφοιτοι κολλεγίων). Προσωπικά δεν είμαι υπέρ των κλειστών επαγγελμάτων, απλά θεωρώ πως πρέπει ο κάθε εκπαιδευτικός να διαθέτει κάποια προσόντα και γενικά να υπάρχουν κάποιες προ'υ'ποθέσεις ώστε να ασκήσει ο οποισδήποτε το οποιoδήποτε επάγγελμα. Το πως θα οριστούν αυτές είναι το πρόβλημα.
Εγώ πάλι δεν αντιλαμβάνομαι γιατί ένας απόφοιτος ΠΤΔΕ ή ΦΠΨ με proficiency θεωρείται παιδαγωγικά ακατάλληλος για να διδάσκει Αγγλικά. Όπως επίσης δεν καταλαβαίνω τι πλεονέκτημα προσφέρει η γνώση της Γενετικής Μετασχηματιστικής Γραμματικής ή του Beowulf στον καθηγητή που καλείται να διδάξει λ.χ. την παθητική φωνή. Μεταξύ μας, εξ άλλου, δεν είναι και κανένα σοβαρό προσόν το να έχει διδαχθεί κανείς Διδακτική από την (κάθε) Παπαευθυμίου-Λύτρα.Με αυτό τον τρόπο απαξιώνεις το πτυχίο της Αγγλικής νομίζω. Το θέμα δεν είναι μόνο η παιδαγωγική επάρκεια με τον τρόπο που το εννοείς. Αφενός τα μαθήματα διδακτικής και παιδαγωγικών του τμήματος βοηθούν αφάνταστα στη διδασκαλία συγκεκριμένα της αγγλικής γλώσσας και φυσικά ήταν πιο ουσιαστικά από αυτό που γράφεις. Σε σημείο που άτομα που είχαν ήδη το proficiency όταν μπήκαν στη σχολή αναγνώριζαν πως αν δεν είχαν κάνει κάποια από τα μαθήματα στη σχολή δε θα ένιωθαν έτοιμοι να διδάξουν. Αφετέρου τα μαθήματα λογοτεχνίας, ενισχύουν τη γενικότερη γνώση της γλώσσας και αντίληψης της κουλτούρας, που είναι σημαντική για τη διδασκαλία της γλώσσας. Μια από τις σημαντικότερες διαφορές πτυχιούχων αγγλικής γλώσσας και κατόχων proficiency για εμένα, είναι πως οι μεν έχουν ως βασικό στόχο την εκμάθηση της γλώσσας για την επίτευξη της επικοινωνίας μέσω αυτής και ως απόρροια έρχεται κι η απόκτηση ενός πιστοποιητικού γνώσης της, ενώ οι δε έχουν την απόκτηση πιστοποιητικού ως αυτοσκοπό και διδάσκουν κυρίως με έμφαση στη γραμματική(αρκετά παρωχημένη μέθοδος διδασκαλίας, αφού η μείξη διαφορών μεθόδων θεωρείται πλέον ως η αποτελεσματικότερη). Για να μην παρεξηγηθώ πιστεύω πως υπάρχουν κι εξαιρέσεις. Κατανοώ τις απόψεις σου μόνο και μόνο γιατί φαίνεται πως έχεις άγνοια για το τι προσφέρει το τμήμα αγγλικής, αλλά δε θα ήταν καλύτερο να σχηματίζεις άποψη όταν θα έχεις μια πιο σφαιρική εικόνα; Καταλήγωντας, το να έχει κάποιος απλά ένα proficiency δεν τον κάνει εκπαιδευτικό, χρειάζεται να έχει κι άλλα πράγματα (έστω να έχει κάνει κάποια εκπαίδευση, το cambridge κι η hau παρέχουν τέτοια σεμινάρια για παράδειγμα), οπότε πιστεύω πως το θέμα της επάρκειας όπως δίνεται τώρα έχει πολλές αδυναμίες...