1
Κλάδος ΠΕ78 Κοινωνιολόγων / Απ: Εμπαιγμός των υποψηφίων κοινωνιολόγων χωρίς ΑΣΠΑΙΤΕ
« στις: Αυγούστου 31, 2007, 12:14:17 am »
"Κοινωνιολόγοι (Με ή χωρίς ΑΣΠΑΙΤΕ)
Διαβάζοντας τις τοποθετήσεις των επιτυγχόντων κοινωνιολόγων στο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ, οι οποίοι, όμως δεν κρίθηκαν διοριστέοι, λόγω του εμποδίου της ΑΣΠΑΙΤΕ, καθώς και τις τοποθετήσεις των υποστηρικτών του θεσμού της ΑΣΠΑΙΤΕ, ένιωσα την αυθόρμητη ανάγκη να ξεκαθαρίσω και για τις δύο πλευρές κάποια πράγματα τα οποία (ως αναγνώστης και αρκετά καλός γνώστης του χώρου) δύναμαι να γνωρίζω και να συμβάλλω στην όποια επίλυση του θέματος.
α) Η αξία της ΑΣΠΑΙΤΕ δεν αμφισβητήθηκε από κανέναν.Η ΑΣΠΑΙΤΕ είναι απολύτως απαραίτητη.
Υπάρχει για να προσφέρει την διδακτική και παιδαγωγική γνώση που λείπει από πτυχιούχους τμημάτων που δεν έχουν (καλώς ή κακώς) χαρακτηριστεί ως καθηγητικές σχολές.
β) Χρειάζεται, ίσως, πολύ πιο προσεκτικός χαρακτηρισμός αυτών των τμημάτων από το Υπουργείο Παιδείας.
Αυτό αποδεικνύεται ξεκάθαρα με μια πρώτη ανάγνωση του οδηγού σπουδών του Τμήματος Κοινωνιολογίας του Παντείου Παν/μίου.
Σε αυτόν, λοιπόν, θα ανακαλύψει ο αναγνώστης, ότι οι φοιτητές του Τμήματος διδάσκονται τα εξής μαθήματα, τα οποία σχετίζονται άμεσα με την υπόθεση της διδακτικής και παιδαγωγικής επάρκειάς τους:
Διδακτική της Κοινωνιολογίας -Ειδική Διδακτική Κοινωνικών Επιστημών
Κοινωνιολογία της εκπαίδευσης Ι-Ιστορία των Παιδαγωγικών Συστημάτων
Κοινωνιολογία της εκπαίδευσης ΙΙ-Ιστορία της Εκπαίδευσης
Κοινωνική ανθρωπολογία Ι-Εθνογραφία-Ανθρωπολογία της Εκπαίδευσης-Διαπολιτισμική Εκπαίδευση
Εισαγωγή στις Ιστορικές Σπουδές Διδακτική Μεθοδολογία της Ιστορίας
Εισαγωγή στην Κοινωνική Πολιτική Φιλοσοφία - Θεωρία και Φιλοσοφία της Αγωγής
Κοινωνική και Πολιτική Φιλοσοφία του Διαφωτισμού- θεωρία και Φιλοσοφία της Αγωγής
Εισαγωγή στην Πληροφορική Ι
Εισαγωγή στην Πληροφορική ΙΙ
Ξένη Γλώσσα
Αυτά είναι μόνο ορισμένα από τα μαθήματα, που τουλάχιστον πριν δύο ή τρία έτη (αν θυμάμαι καλά) υπήρχαν και στα εξάμηνα διδασκαλίας της ΑΣΠΑΙΤΕ (τουλάχιστον έτσι είχα διαπιστώσει τότε με μια επίσκεψή μου σε σχετική ιστοσελίδα).
Φυσικά, στον οδηγό σπουδών του Τμήματος Κοινωνιολογίας του Παντείου Παν/μίου υπάρχουν και άλλα μαθήματα τα οποία συμβάλλουν στην απόκτηση της διδακτικής επάρκειας από τους εν δυνάμει κοινωνιολόγους του Τμήματος.
Τα ανωτέρω, όμως, αναφέρθηκαν λόγω της ξεκάθαρης αναφοράς τους στην Αγωγή, στην Εκπαίδευση, στα Παιδαγωγικά και στη Διδακτική.
Φαντάζομαι, ότι κάτι ανάλογο μπορεί να συμβαίνει και στα άλλα Τμήματα Κοινωνιολογίας της χώρας μας.
Αναρωτιέμαι, λοιπόν:
1) Όταν κάποιος έχει διδαχτεί στην διάρκεια των 8 εξαμήνων του Τμήματος Κοινωνιολογίας αυτά τα μαθήματα δεν αποκτά την αρμόζουσα διδακτική ικανότητα;
2) Αν τα επαναλάβει (αναγκαστικά) στην ΑΣΠΑΙΤΕ, ξαφνικά (μέσα σε δύο εξάμηνα) θα αποκτήσει την ικανότητα αυτή;
3) Πώς είναι δυνατόν να θεωρούνται καθηγητικές σχολές εκείνες των κατά τα λοιπά αξιοσέβαστων Φυσικών ή άλλων Επιστημών (ως παράδειγμα τις αναφέρω-δεν θέλω να θεωρηθεί ως αιχμή κατά αυτών, γιατί τις σέβομαι απόλυτα και θεωρώ ότι οι σχολές τους είναι καθηγητικές) και να προσλαμβάνονται μέσω του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ και χωρίς ΑΣΠΑΙΤΕ καθηγητές οι οποίοι αποφοίτησαν από τα ανάλογα τμήματα πριν δέκα και δεκαπέντε χρόνια, χωρίς ούτε ένα μάθημα που να αποδεικνύει διδακτική ικανότητα και η Κοινωνιολογία του Παντείου να θεωρείται μη καθηγητική σχολή (αν και διδάσκει στους φοιτητές της τόσα μαθήματα για την απόκτηση αυτής της ικανότητας);
4) Μήπως τελικά χρειάζεται μια καλή αναθεώρηση του συστήματος χαρακτηρισμού των καθηγητικών και μη καθηγητικών σχολών εκ μέρους του Υπουργείου Παιδείας;
5) Μήπως, τελικά δεν φωνάζουν άδικα οι επιτυγχόντες Κοινωνιολόγοι, που όμως παραμένουν αδιόριστοι;
6) Πώς είναι δυνατόν να αναγνωρίζεται (και καλώς αναγνωρίζεται!) ως καθηγητική σχολή και να δίνει μάλιστα και δυνατότητα συμμετοχής και στον διαγωνισμό των Φιλολόγων το Τμήμα Φιλοσοφικών και Κοινωνικών Σπουδών Κρήτης, την στιγμή που ο οδηγός Σπουδών της Κοινωνιολογίας Παντείου είναι γεμάτος από μαθήματα Φιλοσοφίας, Ιστορίας και Κοινωνιολογίας, αλλά δεν προσφέρει (λόγω της νομοθεσίας) την ίδια δυνατότητα;
Δεν είναι, άραγε, καθηγητική σχολή η παλαιότερη σχολή Κοινωνιολογίας της χώρας μας με όλα τα όσα προσφέρει;
Η απάντηση εναποτίθεται στα χέρια του Υπουργείου Παιδείας.
Φιλικούς Χαιρετισμούς σε όλους!
Ένας επί πτυχίω κοινωνιολόγος"
http://alfavita.gr/anakoinoseis/anakxxx20070829d.php
Διαβάζοντας τις τοποθετήσεις των επιτυγχόντων κοινωνιολόγων στο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ, οι οποίοι, όμως δεν κρίθηκαν διοριστέοι, λόγω του εμποδίου της ΑΣΠΑΙΤΕ, καθώς και τις τοποθετήσεις των υποστηρικτών του θεσμού της ΑΣΠΑΙΤΕ, ένιωσα την αυθόρμητη ανάγκη να ξεκαθαρίσω και για τις δύο πλευρές κάποια πράγματα τα οποία (ως αναγνώστης και αρκετά καλός γνώστης του χώρου) δύναμαι να γνωρίζω και να συμβάλλω στην όποια επίλυση του θέματος.
α) Η αξία της ΑΣΠΑΙΤΕ δεν αμφισβητήθηκε από κανέναν.Η ΑΣΠΑΙΤΕ είναι απολύτως απαραίτητη.
Υπάρχει για να προσφέρει την διδακτική και παιδαγωγική γνώση που λείπει από πτυχιούχους τμημάτων που δεν έχουν (καλώς ή κακώς) χαρακτηριστεί ως καθηγητικές σχολές.
β) Χρειάζεται, ίσως, πολύ πιο προσεκτικός χαρακτηρισμός αυτών των τμημάτων από το Υπουργείο Παιδείας.
Αυτό αποδεικνύεται ξεκάθαρα με μια πρώτη ανάγνωση του οδηγού σπουδών του Τμήματος Κοινωνιολογίας του Παντείου Παν/μίου.
Σε αυτόν, λοιπόν, θα ανακαλύψει ο αναγνώστης, ότι οι φοιτητές του Τμήματος διδάσκονται τα εξής μαθήματα, τα οποία σχετίζονται άμεσα με την υπόθεση της διδακτικής και παιδαγωγικής επάρκειάς τους:
Διδακτική της Κοινωνιολογίας -Ειδική Διδακτική Κοινωνικών Επιστημών
Κοινωνιολογία της εκπαίδευσης Ι-Ιστορία των Παιδαγωγικών Συστημάτων
Κοινωνιολογία της εκπαίδευσης ΙΙ-Ιστορία της Εκπαίδευσης
Κοινωνική ανθρωπολογία Ι-Εθνογραφία-Ανθρωπολογία της Εκπαίδευσης-Διαπολιτισμική Εκπαίδευση
Εισαγωγή στις Ιστορικές Σπουδές Διδακτική Μεθοδολογία της Ιστορίας
Εισαγωγή στην Κοινωνική Πολιτική Φιλοσοφία - Θεωρία και Φιλοσοφία της Αγωγής
Κοινωνική και Πολιτική Φιλοσοφία του Διαφωτισμού- θεωρία και Φιλοσοφία της Αγωγής
Εισαγωγή στην Πληροφορική Ι
Εισαγωγή στην Πληροφορική ΙΙ
Ξένη Γλώσσα
Αυτά είναι μόνο ορισμένα από τα μαθήματα, που τουλάχιστον πριν δύο ή τρία έτη (αν θυμάμαι καλά) υπήρχαν και στα εξάμηνα διδασκαλίας της ΑΣΠΑΙΤΕ (τουλάχιστον έτσι είχα διαπιστώσει τότε με μια επίσκεψή μου σε σχετική ιστοσελίδα).
Φυσικά, στον οδηγό σπουδών του Τμήματος Κοινωνιολογίας του Παντείου Παν/μίου υπάρχουν και άλλα μαθήματα τα οποία συμβάλλουν στην απόκτηση της διδακτικής επάρκειας από τους εν δυνάμει κοινωνιολόγους του Τμήματος.
Τα ανωτέρω, όμως, αναφέρθηκαν λόγω της ξεκάθαρης αναφοράς τους στην Αγωγή, στην Εκπαίδευση, στα Παιδαγωγικά και στη Διδακτική.
Φαντάζομαι, ότι κάτι ανάλογο μπορεί να συμβαίνει και στα άλλα Τμήματα Κοινωνιολογίας της χώρας μας.
Αναρωτιέμαι, λοιπόν:
1) Όταν κάποιος έχει διδαχτεί στην διάρκεια των 8 εξαμήνων του Τμήματος Κοινωνιολογίας αυτά τα μαθήματα δεν αποκτά την αρμόζουσα διδακτική ικανότητα;
2) Αν τα επαναλάβει (αναγκαστικά) στην ΑΣΠΑΙΤΕ, ξαφνικά (μέσα σε δύο εξάμηνα) θα αποκτήσει την ικανότητα αυτή;
3) Πώς είναι δυνατόν να θεωρούνται καθηγητικές σχολές εκείνες των κατά τα λοιπά αξιοσέβαστων Φυσικών ή άλλων Επιστημών (ως παράδειγμα τις αναφέρω-δεν θέλω να θεωρηθεί ως αιχμή κατά αυτών, γιατί τις σέβομαι απόλυτα και θεωρώ ότι οι σχολές τους είναι καθηγητικές) και να προσλαμβάνονται μέσω του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ και χωρίς ΑΣΠΑΙΤΕ καθηγητές οι οποίοι αποφοίτησαν από τα ανάλογα τμήματα πριν δέκα και δεκαπέντε χρόνια, χωρίς ούτε ένα μάθημα που να αποδεικνύει διδακτική ικανότητα και η Κοινωνιολογία του Παντείου να θεωρείται μη καθηγητική σχολή (αν και διδάσκει στους φοιτητές της τόσα μαθήματα για την απόκτηση αυτής της ικανότητας);
4) Μήπως τελικά χρειάζεται μια καλή αναθεώρηση του συστήματος χαρακτηρισμού των καθηγητικών και μη καθηγητικών σχολών εκ μέρους του Υπουργείου Παιδείας;
5) Μήπως, τελικά δεν φωνάζουν άδικα οι επιτυγχόντες Κοινωνιολόγοι, που όμως παραμένουν αδιόριστοι;
6) Πώς είναι δυνατόν να αναγνωρίζεται (και καλώς αναγνωρίζεται!) ως καθηγητική σχολή και να δίνει μάλιστα και δυνατότητα συμμετοχής και στον διαγωνισμό των Φιλολόγων το Τμήμα Φιλοσοφικών και Κοινωνικών Σπουδών Κρήτης, την στιγμή που ο οδηγός Σπουδών της Κοινωνιολογίας Παντείου είναι γεμάτος από μαθήματα Φιλοσοφίας, Ιστορίας και Κοινωνιολογίας, αλλά δεν προσφέρει (λόγω της νομοθεσίας) την ίδια δυνατότητα;
Δεν είναι, άραγε, καθηγητική σχολή η παλαιότερη σχολή Κοινωνιολογίας της χώρας μας με όλα τα όσα προσφέρει;
Η απάντηση εναποτίθεται στα χέρια του Υπουργείου Παιδείας.
Φιλικούς Χαιρετισμούς σε όλους!
Ένας επί πτυχίω κοινωνιολόγος"
http://alfavita.gr/anakoinoseis/anakxxx20070829d.php