Εμφάνιση μηνυμάτων

Αυτό το τμήμα σας επιτρέπει να δείτε όλα τα μηνύματα που στάλθηκαν από αυτόν τον χρήστη. Σημειώστε ότι μπορείτε να δείτε μόνο μηνύματα που στάλθηκαν σε περιοχές που αυτήν την στιγμή έχετε πρόσβαση.

Μηνύματα - tade

Σελίδες: 123
1
 "Κοινωνιολόγοι (Με ή χωρίς ΑΣΠΑΙΤΕ)

 

Διαβάζοντας τις τοποθετήσεις των επιτυγχόντων κοινωνιολόγων στο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ, οι οποίοι, όμως δεν κρίθηκαν διοριστέοι, λόγω του εμποδίου της ΑΣΠΑΙΤΕ, καθώς και τις τοποθετήσεις των υποστηρικτών του θεσμού της ΑΣΠΑΙΤΕ, ένιωσα την αυθόρμητη ανάγκη να ξεκαθαρίσω και για τις δύο πλευρές κάποια πράγματα τα οποία (ως αναγνώστης και αρκετά καλός γνώστης του χώρου) δύναμαι να γνωρίζω και να συμβάλλω στην όποια επίλυση του θέματος.
α) Η αξία της ΑΣΠΑΙΤΕ δεν αμφισβητήθηκε από κανέναν.Η ΑΣΠΑΙΤΕ είναι απολύτως απαραίτητη.
Υπάρχει για να προσφέρει την διδακτική και παιδαγωγική γνώση που λείπει από πτυχιούχους τμημάτων που δεν έχουν (καλώς ή κακώς) χαρακτηριστεί ως καθηγητικές σχολές.
β) Χρειάζεται, ίσως, πολύ πιο προσεκτικός χαρακτηρισμός αυτών των τμημάτων από το Υπουργείο Παιδείας.
Αυτό αποδεικνύεται ξεκάθαρα με μια πρώτη ανάγνωση του οδηγού σπουδών του Τμήματος Κοινωνιολογίας του Παντείου Παν/μίου.
Σε αυτόν, λοιπόν, θα ανακαλύψει ο αναγνώστης, ότι οι φοιτητές του Τμήματος διδάσκονται τα εξής μαθήματα, τα οποία σχετίζονται άμεσα με την υπόθεση της διδακτικής και παιδαγωγικής επάρκειάς τους:

Διδακτική της Κοινωνιολογίας -Ειδική Διδακτική Κοινωνικών Επιστημών

Κοινωνιολογία της εκπαίδευσης Ι-Ιστορία των Παιδαγωγικών Συστημάτων

Κοινωνιολογία της εκπαίδευσης ΙΙ-Ιστορία της Εκπαίδευσης

Κοινωνική ανθρωπολογία Ι-Εθνογραφία-Ανθρωπολογία της Εκπαίδευσης-Διαπολιτισμική Εκπαίδευση

Εισαγωγή στις Ιστορικές Σπουδές Διδακτική Μεθοδολογία της Ιστορίας

Εισαγωγή στην Κοινωνική Πολιτική Φιλοσοφία - Θεωρία και Φιλοσοφία της Αγωγής

Κοινωνική και Πολιτική Φιλοσοφία του Διαφωτισμού- θεωρία και Φιλοσοφία της Αγωγής

Εισαγωγή στην Πληροφορική Ι

Εισαγωγή στην Πληροφορική ΙΙ

Ξένη Γλώσσα

Αυτά είναι μόνο ορισμένα από τα μαθήματα, που τουλάχιστον πριν δύο ή τρία έτη (αν θυμάμαι καλά) υπήρχαν και στα εξάμηνα διδασκαλίας της ΑΣΠΑΙΤΕ (τουλάχιστον έτσι είχα διαπιστώσει τότε με μια επίσκεψή μου σε σχετική ιστοσελίδα).
Φυσικά, στον οδηγό σπουδών του Τμήματος Κοινωνιολογίας του Παντείου Παν/μίου υπάρχουν και άλλα μαθήματα τα οποία συμβάλλουν στην απόκτηση της διδακτικής επάρκειας από τους εν δυνάμει κοινωνιολόγους του Τμήματος.
Τα ανωτέρω, όμως, αναφέρθηκαν λόγω της ξεκάθαρης αναφοράς τους στην Αγωγή, στην Εκπαίδευση, στα Παιδαγωγικά και στη Διδακτική.


Φαντάζομαι, ότι κάτι ανάλογο μπορεί να συμβαίνει και στα άλλα Τμήματα Κοινωνιολογίας της χώρας μας.
 

Αναρωτιέμαι, λοιπόν:
 

1) Όταν κάποιος έχει διδαχτεί στην διάρκεια των 8 εξαμήνων του Τμήματος Κοινωνιολογίας αυτά τα μαθήματα δεν αποκτά την αρμόζουσα διδακτική ικανότητα;
2) Αν τα επαναλάβει (αναγκαστικά) στην ΑΣΠΑΙΤΕ, ξαφνικά (μέσα σε δύο εξάμηνα) θα αποκτήσει την ικανότητα αυτή;
3) Πώς είναι δυνατόν να θεωρούνται καθηγητικές σχολές εκείνες των κατά τα λοιπά αξιοσέβαστων Φυσικών ή άλλων Επιστημών (ως παράδειγμα τις αναφέρω-δεν θέλω να θεωρηθεί ως αιχμή κατά αυτών, γιατί τις σέβομαι απόλυτα και θεωρώ ότι οι σχολές τους είναι καθηγητικές) και να προσλαμβάνονται μέσω του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ και χωρίς ΑΣΠΑΙΤΕ καθηγητές οι οποίοι αποφοίτησαν από τα ανάλογα τμήματα πριν δέκα και δεκαπέντε χρόνια, χωρίς ούτε ένα μάθημα που να αποδεικνύει διδακτική ικανότητα και η Κοινωνιολογία του Παντείου να θεωρείται μη καθηγητική σχολή (αν και διδάσκει στους φοιτητές της τόσα μαθήματα για την απόκτηση αυτής της ικανότητας);
4) Μήπως τελικά χρειάζεται μια καλή αναθεώρηση του συστήματος χαρακτηρισμού των καθηγητικών και μη καθηγητικών σχολών εκ μέρους του Υπουργείου Παιδείας;
5) Μήπως, τελικά δεν φωνάζουν άδικα οι επιτυγχόντες Κοινωνιολόγοι, που όμως παραμένουν αδιόριστοι;
6) Πώς είναι δυνατόν να αναγνωρίζεται (και καλώς αναγνωρίζεται!) ως καθηγητική σχολή και να δίνει μάλιστα και δυνατότητα συμμετοχής και στον διαγωνισμό των Φιλολόγων το Τμήμα Φιλοσοφικών και Κοινωνικών Σπουδών Κρήτης, την στιγμή που ο οδηγός Σπουδών της Κοινωνιολογίας Παντείου είναι γεμάτος από μαθήματα Φιλοσοφίας, Ιστορίας και Κοινωνιολογίας, αλλά δεν προσφέρει (λόγω της νομοθεσίας) την ίδια δυνατότητα;


Δεν είναι, άραγε, καθηγητική σχολή η παλαιότερη σχολή Κοινωνιολογίας της χώρας μας με όλα τα όσα προσφέρει;
 

Η απάντηση εναποτίθεται στα χέρια του Υπουργείου Παιδείας.

Φιλικούς Χαιρετισμούς σε όλους!

Ένας επί πτυχίω κοινωνιολόγος"

http://alfavita.gr/anakoinoseis/anakxxx20070829d.php
 

2
Ο ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΑΣΕΠ ΚΑΙ Η ΑΝΙΣΗ ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΩΝ ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΩΝ-ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ:

http://alfavita.gr/anakoinoseis/anakxxx20070822d.php

3
Ερώτηση στη Βουλή και από τον Συνασπισμό:

"06/08/2007
Άνιση μεταχείριση υποψηφίων στα διαγωνισμό του ΑΣΕΠ για πρόσληψη εκπαιδευτικών
Ερώτηση του Θανάση Λεβέντη προς τους Υπουργούς Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, ΕΣΔΔΑ

Δημοσίευμα στον τύπο (ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ 23-7-2007), αναφέρει πως στον πρόσφατο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ για την πρόσληψη εκπαιδευτικών σε κλάδους όπως των Κοινωνιολόγων, Οικονομολόγων, Νομικών και Πολιτικών Επιστημών, παρατηρήθηκε άνιση μεταχείριση των διαγωνιζόμενων.

Πιο συγκεκριμένα, στον κλάδο των Κοινωνιολόγων, η άνιση μεταχείριση των διαγωνιζόμενων παίρνει διαστάσεις σκανδάλου. Στον φετινό διαγωνισμό και με βάση τα αποτελέσματα τα οποία αναρτήθηκαν στην ιστοσελίδα του ΑΣΕΠ την Παρασκευή 15 Ιουνίου, βρίσκονται εκτός διορισμού άτομα που έχουν γράψει άριστα και βαθμολογικά προηγούνται από τα άτομα που διορίζονται και είναι κάτοχοι πιστοποιητικού ΑΣΠΑΙΤΕ ή κάτοχοι πτυχίων καθηγητικών σχολών.

Τα αποτελέσματα του διαγωνισμού έφεραν στην επιφάνεια τις εγγενείς αδυναμίες του διαγωνισμού, αφού εκείνοι οι οποίοι «θεωρητικά» δεν είχαν την παιδαγωγική επάρκεια, αρίστευσαν και ξεπέρασαν τελικά αυτούς οι οποίοι υποτίθεται ότι την διέθεταν. Έφεραν επίσης στην επιφάνεια τις αδυναμίες του συστήματος παιδαγωγικής κατάρτισης και πιστοποίησης στη χώρα μας. Βέβαια σύμφωνα με την προκήρυξη 10Π/2006-ΦΕΚ 500/24-8-2006 του ΑΣΕΠ οι υποψήφιοι οι οποίοι διορίζονται στην προκειμένη περίπτωση δεν ευθύνονται και ο διορισμός τους δεν αμφισβητείται εφόσον ακολουθήθηκαν οι νόμιμες διαδικασίες.

Κατόπιν των ανωτέρω, ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί, τι μέτρα προτίθενται να πάρουν ώστε:

•    Να αρθεί η αδικία  και η άνιση μεταχείριση εις βάρος των ανωτέρω αριστευσάντων υποψηφίων εκπαιδευτικών, χωρίς να θιγούν τα δικαιώματα όσων έχουν κριθεί διοριστέοι με βάση τις ισχύουσες διατάξεις.

•    Να αναγνωριστούν ως «καθηγητικές» σχολές τα Τμήματα των ΑΕΙ, εφόσον παρέχουν παιδαγωγική κατάρτιση, με βάση τις σχετικές εισηγήσεις των διοικήσεών τους;

Ο ερωτών Βουλευτής

ΘΑΝΑΣΗΣ ΛΕΒΕΝΤΗΣ"

http://www.syn.gr/gr/keimeno.php?id=7038

4
Τι θέλω να πω; Ότι μοναδικός τρόπος να γίνει κάτι προς την σωστή κατεύθυνση εδώ που ζούμε είναι να έχεις την κοινή γνώμη με το μέρος σου.

Δυστυχώς...

5
Φίλε siobara, αν άλλα έλεγε η προκήρυξη και άλλα έπραττε το υπουργείο, τότε δε θα μιλούσαμε για παρατυπίες της εγκυκλίου, αλλά για παράνομη καταστρατήγηση της εγκυκλίου από την πλευρά του υπουργείου. Εδώ, όμως, τα πράγματα είναι διαφορετικά. Η ίδια η εγκύκλιος είναι παράτυπη και παράνομη, καθώς παραβιάζει τη συνταγματική αρχή της ισότητας και δεν εναρμονίζεται με το ευρύτερο νομικό πλαίσιο. Ωστόσο, δεν μπορεί να τροποποιηθεί εκ των υστέρων, ούτε θεωρώ δυνατό (και ούτε το επιθυμώ) να χάσουν τον διορισμό τους οι συνάδελφοι με ΑΣΠΑΙΤΕ. Το υπουργείο θα πρέπει να προχωρήσει σε πρόσληψη υπεραρίθμων, εφόσον μάλιστα είναι φανερό ότι ανάγκες για εξειδικευμένο εκπαιδευτικό προσωπικό για τη διδασκαλία του μαθήματος της Κοινωνιολογίας υπάρχουν και με το παραπάνω.

Όντως, η σημερινή κατάσταση είναι μια μοναδική ευκαιρία διόρθωσης των επόμενων εγκυκλίων. Αυτό συμβαίνει, όμως, επειδή κάποιοι συνάδελφοι που νιώθουν θιγόμενοι αγωνίζονται με κάθε τρόπο για να αναδείξουν αυτό τον παραλογισμό. Δυστυχώς, σπανίως σε αυτή τη χώρα οι αρμόδιοι κοιτούν τα προβλήματα αν δεν τους ασκηθούν προηγουμένως ισχυρές πιέσεις. Η λογική της ήσσονος προσπάθειας που χαρακτήριζε την προκήρυξη του διαγωνισμού (απόλυτη προτεραιότητα για κατόχους πιστοποιητικού ΑΣΠΑΙΤΕ, αρκεί να έχουν πιάσει τη βάση) είναι δυστυχώς μια λογική που ξεκινά μέσα από τα ίδια τα υπουργεία... Απευθύνω έκκληση σε όλους τους συναδέλφους να ενώσουν τη φωνή τους με τη δική μας, για να διεκδικήσουμε δυναμικά τα επαγγελματικά μας δικαιώματα προς όφελος, όχι μόνο του κλάδου μας, αλλά της κοινωνίας μας. Ας μην περιμένουμε να μας χαριστούν από κάποιον "πεφωτισμένο" υπουργό, διότι τότε δεν είμαστε άξιοι να λεγόμαστε "κοινωνιολόγοι".

6
Φίλε Siobara,

Στα επιτραπέζια ή άλλου είδους παιχνίδια, ο σκοπός της συμμετοχής είναι (ή θα όφειλε να είναι) η ευχαρίστηση που το ίδιο το παιχνίδι προσφέρει. Συνεπώς, ο καθείς επιλέγει το παιχνίδι που του ταιριάζει (λόγω της ιδιαίτερης φύσης που του προσδίδουν οι κανόνες του) και συμμετέχει σε αυτό για τη χαρά του παιχνιδιού. Με τους διαγωνισμούς πλήρωσης θέσεων εργασίας, τα πράγματα είναι διαφορετικά. Κανείς δε συμμετέχει για τη "χαρά του διαγωνίζεσθαι", αλλά για να πετύχει έναν απώτερο σκοπό, που είναι ο διορισμός του. Όσον αφορά τους κανόνες του "παιχνιδιού" του διαγωνισμού, αυτοί δεν μπορεί να είναι αυθαίρετοι, αλλά οφείλουν να υπηρετούν σωστά τον στόχο του διαγωνισμού, που είναι η επιλογή των καταλληλότερων για την πλήρωση των θέσεων που προκηρύσσονται. Όταν, μάλιστα, πρόκειται για θέσεις στην εκπαίδευση, δηλαδή για την πρόσληψη ανθρώπων που θα διδάσκουν τα παιδιά μας, καταλαβαίνεις ότι το θέμα αποκτά ιδιαίτερη σοβαρότητα.

Όσον αφορά τις παρατυπίες της εγκυκλίου, αυτές δεν είναι λίγες. Αναφέρω ενδεικτικά μερικές:
- δημιουργεί μια τεχνητή διάκριση μεταξύ κατόχων και μη του πιστοποιητικού της ΑΣΠΑΙΤΕ δίνοντας απόλυτη προτεραιότητα στους πρώτους, παρά το γεγονός ότι οι υποψήφιοι διαγωνίζονται στα ίδια ακριβώς θέματα, ακόμη και στα παιδαγωγικά που υποτίθεται ότι οι κάτοχοι πιστοποιητικού της ΑΣΠΑΙΤΕ είναι επαρκείς. Έτσι, έχουμε παραβίαση της αρχής της ισότητας στο εσωτερικό του κλάδου.
- δημιουργεί μια τεχνητή διάκριση, χωρίς κανένα ουσιαστικό περιεχόμενο, μεταξύ καθηγητικών και μη σχολών, θεωρώντας παιδαγωγικά "ανεπαρκείς" μόνο τους αποφοίτους των δεύτερων. Έτσι, παραβιάζεται η αρχή της ισότητας και μεταξύ των διαφορετικών κλάδων.
- σε προηγούμενους διαγωνισμούς του ΑΣΕΠ, που δεν είχαν καλυφθεί όλες οι θέσεις διοριστέων κοινωνιολόγων από κατόχους πιστοποιητικού ΑΣΠΑΙΤΕ, διορίστηκαν και μη κάτοχοι του πιστοποιητικού, χωρίς προηγουμένως να περάσουν από πρόγραμμα παιδαγωγικής κατάρτισης. Άρα, θεωρήθηκαν de facto παιδαγωγικά επαρκείς. Με το να θέτει, λοιπόν, η προκήρυξη ως όρο παιδαγωγικής επάρκειας το πιστοποιητικό της ΑΣΠΑΙΤΕ, αντιφάσκει με την ίδια την πρακτική των διορισμών.
- το πιστοποιητικό της ΑΣΠΑΙΤΕ εμφανίζεται στην προκήρυξη ως "πτυχίο".

Σε ό,τι αφορά τον χρόνο της διαμαρτυρίας μας, καταλαβαίνεις ότι κάθε εκ των προτέρων ενέργειά μας θα προσέκρουε σε τοίχο. Οι κοινωνιολόγοι έχουν επανειλημμένως διαμαρτυρηθεί για την αδικία που υφίστανται, αλλά το υπουργείο τους αγνοεί προκλητικά. Παρέπεμψα και παραπάνω στην τελευταία παράγραφο του άρθρου του Βήματος, που κάνει λόγο για την επίμονη άρνηση του υπουργείου να αναγνωρίσει τα τμήματα Κοινωνιολογίας ως καθηγητικά.

Συμφωνώ μαζί σου ότι το πρόβλημα της προκήρυξης είναι ουσιαστικά άσχετο με τους φετινούς βαθμούς. Υποχρέωση του υπουργείου ήταν να έχει διορθώσει το πρόβλημα από χρόνια. Δυστυχώς, στη χώρα μας πρέπει συχνά να φτάσουμε σε σκανδαλώδεις καταστάσεις προκειμένου να αποφασίσουν οι αρμόδιοι να κοιτάξουν τα προβλήματα. Αυτός είναι και ο μοναδικός λόγος που αναφέρουμε τους βαθμούς μας: δείχνουμε την "κορυφή του παγόβουνου", τη "σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι" αφού, όπως καταλαβαίνεις κι εσύ, αν δε δοθεί αυτή τη φορά λύση στο πρόβλημα, καλύτερη ευκαιρία πολύ δύσκολα θα υπάρξει.

Μετά απ' όσα έγραψα, ελπίζω να συμφωνείς ότι οι λόγοι της διαμαρτυρίας μας δεν είναι "λεπτομέρειες". Όσο για τη συμμετοχή μας στον διαγωνισμό, εξέφραζε την επιθυμία μας να διοριστούμε στη δημόσια εκπαίδευση, και όχι τη διάθεσή μας να απεμπολήσουμε οριστικά το δικαίωμά μας να παλέψουμε για την εξάλειψη του παραλογισμού στη διαδικασία επιλογής διοριστέων. Ειδικά τώρα, που οι βαθμολογίες των υποψηφίων φανερώνουν το πρόβλημα και στον πλέον κακόπιστο. Αν λουφάξουμε και αποδεχτούμε την κατάσταση ως έχει, δεν αποδεχόμαστε μόνο την αδικία που υποστήκαμε προσωπικά, αλλά αποδεχόμαστε μαζί και τη διαιώνιση της κυριαρχίας του παραλογισμού στο εκπαιδευτικό μας σύστημα.

Αυτοί που διορίζονται δε βλέπω να έχουν να φοβηθούν κάτι από την προσπάθειά μας. Όσο για τους υπόλοιοπους διαγωνιζόμενους, θεωρώ ότι με ανακούφιση  θα υποδεχτούν κάθε ρύθμιση που θα τους απαλλάσει από τον βραχνά της "παιδαγωγικής επάρκειας". Άλλωστε, όπως αναδεικνύει το άρθρο του Βήματος (χάρη στη δική μας δραστηριοποίηση), το μάθημα της Κοινωνιολογίας το διδάσκουν ως επί το πλείστον φιλόλογοι. Άρα, το υπουργείο οφείλει να πάψει να διορίζει τους Κοινωνιολόγους εκπαιδευτικούς με το σταγονόμετρο, αφού ανάγκες εξειδικευμένου καθηγητικού προσωπικού υπάρχουν. Τέλος, ο καθαρά διαφαινόμενος πλέον παραλογισμός του συστήματος, καθιστά προφανές ότι το υπουργείο έχει ανάγκη από επιστήμονες κοινωνιολόγους, όχι μόνο για διδακτικό έργο, αλλά και για να συμβάλλουν στον εξορθολογισμό του εκπαιδευτικού συστήματος σε όλα τα επίπεδα. Η προσωπική αδικία που υφιστάμεθα, λοιπόν, ας αποτελέσει την αφετηρία για να διεκδικήσουμε οι κοινωνιολόγοι τα επαγγελματικά μας δικαιώματα, προς όφελος όχι μόνο του κλάδου μας, αλλά και της εκπαίδευσης και, τελικά, της ίδιας της κοινωνίας.

7
ioanna89, σ' ευχαριστώ για τους συνδέσμους!

mat, ασφαλώς και δε θέλω να την πληρώσουν οι συνάδελφοι με ΑΣΠΑΙΤΕ. Επαναλαμβάνω ότι δεν ψάχνουμε να αποδείξουμε τίποτε σε σχέση μ' εσάς. Τις ευθύνες του υπουργείου αναδεικνύουμε, που δε φρόντισε να διορθώσει εγκαίρως τα πράγματα, κι έτσι φτάσαμε στο σημερινό μπάχαλο. Δε θεωρώ ότι είμαι γενικά "καλύτερος" (άνθρωπος; εκπαιδευτικός;) από κανέναν. Θεωρώ, απλώς, ότι δούλεψα σκληρά για να καταφέρω να αποδείξω την επάρκειά μου (τόσο στο γνωστικό αντικείμενο όσο και στα παιδαγωγικά) και το πέτυχα με τον καλύτερο τρόπο. Ας γίνει, λοιπόν, η αδικία που υφιστάμεθα (οι συνάδελφοί μου κι εγώ) η αιτία για να αλλάξει η κατάσταση, αφού οι υπεύθυνοι δε φρόντισαν να την αλλάξουν πριν φτάσουμε στον προκλητικό και σκανδαλώδη αποκλεισμό από τον διορισμό ακόμη και συναδέλφου με βαθμό 98,5%.
Καλή τύχη και σ' εσένα, mat.

8
ioanna89, πρώτη φορά ακούω για διάκριση μεταξύ "καθηγητικών" και "διοικητικών" σχολών. Έχεις υπόψη σου κάποιο νομοθετικό κείμενο που κάνει λόγο για μια τέτοια διάκριση; Γνωρίζω, βέβαια, ότι υπάρχει η τυπική -αλλά, κατ' εμέ, χωρίς ουσιαστικό περιεχόμενο, και γι' αυτό άδικη- διάκριση μεταξύ "καθηγητικών" και "μη-καθηγητικών" σχολών.

mat, εγώ ρώτησα αν βάσει του καταστατικού της η ΑΣΠΑΙΤΕ χορηγεί πιστοποιητικό ή πτυχίο. Αντιλαμβάνεσαι, φαντάζομαι, ότι αν το καταστατικό μιλά για πιστοποιητικό, αλλά το χαρτί που σας δίνουν γράφει "πτυχίο", τότε υπάρχει πρόβλημα. Τώρα, όσον αφορά την άδικη μεταχείριση των Κοινωνιολόγων, νομίζω ότι είναι κακό άλλοθι να επικαλείται κανείς τα προγράμματα σπουδών των τμημάτων Κοινωνιολογίας για να τη νομιμοποιήσει. Γνωρίζεις πολύ καλά ότι στα προγράμματα αυτά περιλαμβάνονται μαθήματα διδακτικής των κοινωνικών επιστημών, φιλοσοφίας της αγωγής, ψυχολογίας του εφήβου, κοινωνιολογίας της εκπαίδευσης κλπ. Ακόμη και τα αμιγώς κοινωνιολογικά μαθήματα, περιέχουν ενότητες για την κοινωνικοποίηση, τη νεανική παραβατικότητα κλπ. Γι' αυτό και οι κοινωνιολόγοι που διαβάσαμε παιδαγωγικά για τον διαγωνισμό του ΑΣΕΠ, θεωρίες όπως του Rousseau, του Durkheim, του Mead και πολλών άλλων τις γνωρίζαμε ήδη. Θεωρώ, λοιπόν, ότι οι βασικές σπουδές μου μου εξασφάλισαν μία στέρεη παιδαγωγική βάση, την οποία εμπλούτισα με το προσωπικό μου διάβασμα και, τελικά, την απέδειξα αριστεύοντας στον διαγωνισμό του ΑΣΕΠ. Αλλά δε διορίζομαι. Για μένα αυτό είναι το αδιέξοδο της κατάστασης, για το οποίο κάνεις λόγο. Και δε μιλώ για την προσωπική αδικία που υφίσταμαι, αλλά για την ανικανότητα του συστήματος να αξιοποιήσει προς κοινό όφελος τους αριστούχους. Εσύ, όμως, τα έχεις πει καλύτερα από εμένα, mat:

Το ένα εξάμηνο παλαιότερα ή ο ένας χρόνος σήμερα στην ΑΣΠΑΙΤΕ δεν σε μαθαίνει να είσαι Δάσκαλος. Σου δίνει σίγουρα μια θεωρητική κατάρτιση. Την οποία όμως με τον τρόπο που μας ζητάνε να την αποδείξουμε στο ΑΣΕΠ αυτοί που δεν έχουν πτυχίο ΑΣΠΑΙΤΕ την απέδειξαν εξίσου και μάλιστα με πολύ υψηλά επίπεδα βαθμολογίας. Τίποτα λοιπόν περισσότερο δεν έχουμε με αυτή την έννοια οι έχοντες πτυχίο ΑΣΠΑΙΤΕ από αυτούς που δεν έχουν. Και σε καμιά περίπτωση οι μεν δεν είναι καλύτεροι ή χειρότεροι από τους δε. Όσο ανίδεος και ανυποψίαστος είναι ο εκπαιδευτικός που μπαίνει για πρώτη φορά σε μια τάξη και ο οποίος έχει τυπικά αυτή τη περιβόητη παιδαγωγική επάρκεια άλλο τόσο άσχετος είναι και αυτός που δεν την έχει.
Το "παιχνίδι" για το αν κάνεις ή όχι, ή αν θα μάθεις ή όχι να κάνεις για δάσκαλος κρίνετε εν τέλει μόνο μέσα στην τάξη όπως έχουν πει κι άλλοι συνάδελφοι από άλλους κλάδους. Γι αυτό νομίζω ότι, αυτό που πρέπει να διεκδικήσουν σήμερα οι υποψήφιοι εκπαιδευτικοί είναι μια θεωρητική και πρακτική κατάρτιση (και κατ' επέκταση αξιολόγηση) αφού πρώτα έχουν προσληφθεί.
Ας διεκδικήσουμε λοιπόν αυτό που πραγματικά μας αξίζει και μας αξίζουν τα καλύτερα από αυτά που μας πετάνε στη μούρη.

selas, ελπίζω να κάλυψα ήδη κι εσένα. Αν θες, όμως, δες το άρθρο του Βήματος που ανέβασα χθες στο forum. Στην τελευταία παράγραφο μιλά για την επανειλημμένη άρνηση του Υπουργείου να αναγνωρίσει τα τμήματα κοινωνιολογίας ως καθηγητικά. Τέλος, συμφωνώ μαζί σου ότι θα ήταν απείρως καλύτερο να υπάρχει μια προσαύξηση για τους κατόχους ΑΣΠΑΙΤΕ, παρά να υφίσταται ο παραλογισμός της απόλυτης προτεραιότητας.

9
Σ' ευχαριστώ ioanna89 για τους συνδέσμους! Σ' ευχαριστώ κι εσένα telhina για τις ευχές!

Mat, γνωρίζεις πολύ καλά ότι οι "ψευτοβεβαιώσεις" των πανεπιστημίων ήρθαν για να καλύψουν μια εξόφθαλμη αδικία που προϋπήρχε και εξακολουθεί να υπάρχει: το γεγονός ότι κατεξοχήν ανθρωπιστικές επιστήμες (ιδιαίτερα η Κοινωνιολογία) αντιμετωπίζονται ως... τεχνολογικές, και οι απόφοιτοι τους στέλνονται για παιδαγωγική κατάρτιση σε μια σχολή τεχνολόγων εκπαιδευτικών, τη στιγμή που οι απόφοιτοι πχ των φυσικομαθηματικών σχολών θεωρούνται παιδαγωγικά επαρκείς. Σε ότι αφορά την ΑΣΠΑΙΤΕ, και βάση του καταστατικού της, δε δίνει ούτε "χαρτί" ούτε πτυχίο, αλλά πιστοποιητικό. Αν κάνω λάθος, διόρθωσέ με. Όσο για το γεγονός ότι ξεσπιτωθήκατε και ξετιναχτήκατε οικονομικά -δίχως ουσιαστικό αντίκρισμα, όπως δείχνουν τα αποτελέσματα του διαγωνισμού- το αναγνωρίζω και το σέβομαι. Για να πάψει να υφίσταται αυτός ο παραλογισμός και η αδικία σε βάρος των Κοινωνιολόγων παλεύουμε.

10
Δεν έχω άποψη για την ουσία του θέματος, αλλά αν δεν κάνω λάθος, το 2002 οι όροι της προκήρυξης άλλαξαν επειδή υπήρχε δικαστική απόφαση υπέρ των επιτυχόντων του 2000 που είχαν πτυχίο ΣΕΛΕΤΕ (τους οποίους το υπουργείο υποχρεώθηκε τελικά να διορίσει).

Αγαπητή ioanna89, μήπως γνωρίζεις να με διαφωτίσεις σε σχέση με τα εξής;
- Ποιο δικαστήριο ήταν αυτό που πήρε την απόφαση;
- Ποια ακριβώς ήταν η απόφαση και ποιο το σκεπτικό στο οποίο βασιζόταν;

Σ' ευχαριστώ εκ των προτέρων!  :)

12
Από το σημερινό Βήμα:

"Στο ΑΣΕΠ και οι πρώτοι έσονται έσχατοι
* Σε διαγωνισμό για πρόσληψη διδασκόντων από τους 24 πρωτεύσαντες οι 18 δεν διορίστηκαν διότι δεν ανήκαν στην ευνοημένη ομάδα κατόχων πιστοποιητικού της ΑΣΠΑΙΤΕ

Β. ΝΕΔΟΣ

Το Ανώτατο Συμβούλιο Επιλογής Προσωπικού (ΑΣΕΠ) ιδρύθηκε το 1994 με αποκλειστικό γνώμονα λειτουργίας τις αξιοκρατικές προσλήψεις στο Δημόσιο, στον αντίποδα της λογικής του Μαυρογιαλούρου η οποία επικρατούσε στο ελληνικό κράτος. Το κύρος του ΑΣΕΠ έχει υποστεί πολλά πλήγματα τα τελευταία χρόνια με αποκορύφωμα την εισαγωγή των συνεντεύξεων στα κριτήρια πρόσληψης στο Δημόσιο. Το τελευταίο κρούσμα, που υπονομεύει την αξιοπιστία της ανεξάρτητης αρχής, αφορά τον διαγωνισμό πρόσληψης κοινωνιολόγων, οικονομολόγων, νομικών και πτυχιούχων Πολιτικών Επιστημών σε δημόσια γυμνάσια και λύκεια.

Το υπουργείο Παιδείας κήρυξε μέσω του ΑΣΕΠ διαγωνισμό για την πρόσληψη 24 διδασκόντων για την κάλυψη των υπαρχουσών αναγκών. Αλλά από τους 24 πρωτεύσαντες, προσελήφθησαν μόνον οι έξι και οι υπόλοιποι 18 έμειναν εκτός νυμφώνος διότι δεν ανήκαν στην ευνοημένη - από τις υπουργικές αποφάσεις - ομάδα των κατόχων πιστοποιητικού από την Ανώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (ΑΣΠΑΙΤΕ - πρώην ΣΕΛΕΤΕ).

Τα αποτελέσματα αναρτήθηκαν στις 15 Ιουνίου στην ιστοσελίδα του ΑΣΕΠ προκαλώντας την αντίδραση των 18 επιτυχόντων, οι οποίοι θεωρούν ότι αδικήθηκαν. Οι επιτυχόντες, οι οποίοι παραγκωνίστηκαν, απειλούν να προσφύγουν τώρα στη Δικαιοσύνη ζητώντας η προκήρυξη του διαγωνισμού να κριθεί παράνομη και να προσληφθούν ως υπεράριθμοι. Οπως λένε, δεν έχουν τίποτε να χωρίσουν με τους συναδέλφους τους που διορίστηκαν, αλλά με το υπουργείο Παιδείας, το οποίο τους καλεί σε έναν διαγωνισμό να αριστεύσουν και να μείνουν μετά άνεργοι με... άριστα γιατί η προκήρυξη τους έχει προκαταβολικά αποκλείσει! «Δεν είμαστε διατεθειμένοι να περιμένουμε ακόμη δύο χρόνια ως την επόμενη προκήρυξη και να απεμπολήσουμε τα επαγγελματικά μας δικαιώματα» σημειώνουν οι επιτυχόντες πλην όμως αποκλεισθέντες αυριανοί δάσκαλοι.

Χαρακτηριστικό της λογικής που διέπει τον διαγωνισμό είναι ότι η 24η διοριστέα κατετάγη 148η στον γενικό διαγωνισμό με βαθμολογία 68,40 (άριστα το 100). Η πρώτη διοριστέα ήταν μόλις πέμπτη στη γενική βαθμολογία. Παράλληλα η πρώτη επιτυχούσα, τα γραπτά της οποίας βαθμολογήθηκαν με 98,51, κατατάσσεται - σύμφωνα με τη λογική του ΑΣΕΠ που εφαρμόζει υποχρεωτικά την προκήρυξη του υπουργείου Παιδείας - στην 77η θέση των διοριστέων, χωρίς να μπορεί να εξηγηθεί ικανοποιητικά για ποιο λόγο γίνεται αυτή η διάκριση.

Πέρα από την προφανή αδικία, η εξέλιξη που δίνει στους 18 επιτυχόντες - μη διοριστέους το δικαίωμα να κάνουν λόγο για διαβλητότητα, αφορά την ίδια την προκήρυξη του διαγωνισμού. Και αυτό διότι δεν αναφέρεται πουθενά στην προκήρυξη ότι αποκλείονται όσοι υποψήφιοι δεν διαθέτουν πιστοποιητικό από την ΑΣΠΑΙΤΕ. Αναφέρεται όμως ότι πρέπει να προκρίνονται στον πίνακα των διορισμών όσοι συγκεντρώνουν βαθμολογία μεγαλύτερη των 60 μονάδων. Η προκήρυξη στηρίζεται στην πάγια πολιτική του υπουργείου Παιδείας να μην αναγνωρίζει ότι οι απόφοιτοι των τμημάτων Κοινωνιολογίας, Οικονομικών, Πολιτικών και Νομικών έχουν τη δυνατότητα να διδάξουν στα σχολεία. Η λογική της προκήρυξης για τον διαγωνισμό πρόσληψης κοινωνιολόγων έχει αλλάξει τα τελευταία χρόνια τρεις φορές. Το 2000 η προκήρυξη εξίσωνε τους έχοντες και μη πιστοποιητικό ΑΣΠΑΙΤΕ και όριζε διαγωνισμό, τα αποτελέσματα του οποίου κρίνονταν με βάση τα αποτελέσματα που έφερναν οι υποψήφιοι στις εξετάσεις στην ενιαία βαθμολογική κατάταξη. Το 2002 η προκήρυξη άλλαξε εκ νέου και επανέφερε τη διάκριση, βάσει της οποίας οι έχοντες πιστοποιητικό ΑΣΠΑΙΤΕ αποκτούν προβάδισμα στον διαγωνισμό.

Με κοινή επιστολή τους την οποία γνωστοποίησαν στο υπουργείο Παιδείας οι 14 από τους 18 επιτυχόντες (Ιωάννα Αυγέρη, Μαρία-Αννα Γαβρινιώτου, Δόγια Μαρία, Αν. Καρατάσιος, Φωτεινή Κουγιουμτζάκη, Ελένη Μανωλάκη, Αννίτα Μπάκα, Ι. Μπαλωμένος, Αμέρισσα Ξανθούλη, Νικολέτα Ομπασάκη, Ελευθερία Παπαδοκωνσταντάκη, Ρούλα Πρίντεζη, Α. Τριανταφυλλόπουλος και Ελένη-Ζωή Χατζηγεωργίου) αμφισβητούν ευθέως την εγκυρότητα του διαγωνισμού. Στην επιστολή τονίζεται μεταξύ άλλων: «Το πιστοποιητικό της ΑΣΠΑΙΤΕ - στην προκήρυξη εμφανίζεται ως πτυχίο! - που υποδηλώνει παιδαγωγική επάρκεια (θέμα προς διερεύνηση αν κρίνουμε τις βαθμολογίες που συγκέντρωσαν οι κάτοχοί του στα παιδαγωγικά) δεν μοριοδοτείται καν στο διαγωνισμό, εξισώνεται με μεταπτυχιακά και διδακτορικά καθώς και με δεύτερο πτυχίο σε καθηγητική σχολή και δίνει προβάδισμα στους κατόχους του και στο γνωστικό αντικείμενο. Δηλαδή δηλώνει ολική επάρκεια! Τότε γιατί το ΑΣΕΠ και το υπουργείο Παιδείας μας επιτρέπει να δίνουμε στον διαγωνισμό, ενώ μας υποβιβάζει εξαρχής και μας θεωρεί εφεδρικό δυναμικό και ικανούς να διδάξουμε σε περίπτωση που δεν συμπληρωθούν οι θέσεις από τους κατόχους πιστοποιητικού ΑΣΠΑΙΤΕ; Πώς μας αποκλείει από τη στιγμή που αριστεύουμε και προηγούμαστε βαθμολογικά κρίνοντάς μας ανεπαρκείς;».
Τι καταγγέλλουν οι επιτυχόντες
Οι «εμμονές» του υπουργείου Παιδείας

Το πρόβλημα εξαρχής εντοπίζεται στην επίμονη άρνηση του υπουργείου Παιδείας να αναγνωρίσει τη Σχολή Κοινωνιολογίας ως καθηγητική, παρά το γεγονός ότι το μάθημα της Κοινωνιολογίας διδάσκεται για περισσότερα από 20 χρόνια στα δημόσια σχολεία. Οι επιτυχόντες καταγγέλλουν ότι το υπουργείο Παιδείας καταστρατηγεί με αυτήν τη μέθοδο τα επαγγελματικά δικαιώματά τους και για να εξυπηρετήσει αυτό τον σκοπό δημιουργεί διάκριση ανάμεσα σε κατόχους πιστοποιητικού ΑΣΠΑΙΤΕ και μη. Οι ίδιοι αφήνουν σαφείς αιχμές εναντίον της σχολής ΑΣΠΑΙΤΕ αναφέροντας ότι η είσοδος σε αυτή δεν γίνεται με αξιοκρατικά μέσα. Συγκεκριμένα αναφέρουν ότι το υπουργείο Παιδείας με αυτήν τη μέθοδο προωθεί τη «νομιμοποίηση της ύπαρξης της σχολής ΑΣΠΑΙΤΕ, σχολή η οποία είναι κλειστή όσον αφορά την πρόσβαση των ατόμων σε αυτή, όπου η επιλογή των σπουδαστών γίνεται με όχι και τόσο αξιοκρατικά μέσα, όπως αποδεικνύεται από τις επιστολές του "Συνηγόρου του Πολίτη" προς τη σχολή ΑΣΠΑΙΤΕ με τις οποίες ζητεί τη συμμόρφωση της σχολής όσον αφορά την αξιοκρατική επιλογή των σπουδαστών». Η διάκριση σε βάρος των μη εχόντων πιστοποιητικό ΑΣΠΑΙΤΕ έφθασε και στη Βουλή από το ΠαΣοΚ, το οποίο μέσω του κ. Εμμ. Σκουλάκη κατέθεσε ερώτηση προς την υπουργό Παιδείας πριν από δύο εβδομάδες.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η διαμάχη του υπουργείου Παιδείας με πολλά τμήματα Κοινωνιολογίας των ΑΕΙ της χώρας δεν έχει σταματήσει τα τελευταία χρόνια ούτε για μια στιγμή. Επανειλημμένως τα τμήματα ζητούν εγγράφως να αναγνωριστούν ως καθηγητικές σχολές, για να εισπράξουν την αδιαφορία και ορισμένες φορές την απαξιωτική αντιμετώπιση των γραφειοκρατών του υπουργείου Παιδείας. Αλλά το μάθημα στην τάξη, έστω κι αν το κάνουν ως επί το πλείστον φιλόλογοι, θεωρείται εξόχως σημαντικό.

Το ΒΗΜΑ, 12/08/2007 , Σελ.: A31
Κωδικός άρθρου: B15136A311
ID: 288648"

http://tovima.dolnet.gr/print_article.php?e=B&f=15136&m=A31&aa=1

13
Το παραπάνω δεν έχω λόγους να αμφισβητώ ότι μπορεί να το θέλεις εσύ tade αλλά, η επιστολή διαμαρτυρίας που συνυπογράφεις μαζί με τους άλλους 13 άλλα ζητά.

Έχω συζητήσει με τα περισσότερα εκ των ατόμων που συνυπογράφουν την επιστολή, και σε διαβεβαιώ ότι όλοι τους συμφωνούν πως η ανασύνταξη των πινάκων θα πρέπει να συνοδευτεί από πρόσληψη υπεραρίθμων, ώστε να μην πληρώσουν τη νύφη οι κάτοχοι πιστοποιητικού ΑΣΠΑΙΤΕ, οι οποίοι -ξαναλέω- δε φταίνε σε τίποτα.

Πάντως όσοι έχουν λόγους να θέλουν να σφαχτούμε μεταξύ μας για να εξυπηρετηθούν δικές τους σκοπιμότητες θα τρίβουν τα χέρια τους από ικανοποίηση.
Όσο για την συνδικαλίστρια και πολιτευόμενη μητέρα της μιας συνυπογράφουσας βιάστηκε να πρωτοδημοσιεύσει και να στείλει την επιστολή της στο ΥΠΕΠΘ και τον Παυλόπουλο στις 08/07/2007 τέσσερεις μέρες πριν από τη δικιά σας.
Κρίμα που δεν έχω και εγώ γονείς συνδικαλιστές ή πολιτευόμενους ή πολιτικά στελέχη του κυβερνώντος κόμματος για να στείλουν επιστολές προς τους αρμόδιους υπουργούς ζητώντας το δίκιο μου που το ψάχνω τόσα χρόνια.

Δεν πρόκειται να σφαχτούμε μεταξύ μας, διότι η δική μας αντιπαράθεση είναι με το υπουργείο. Γι' αυτό το λόγο, παρά τις όποιες προκλήσεις έχουμε δεχτεί - και προσωπικές επιθέσεις, όπως το σχόλιό σου που μόλις παρέθεσα - δεν έχουμε παρασυρθεί σε στείρα αντιπαράθεση με συναδέλφους οι οποίοι έχουν πληρώσει με ένα ολόκληρο χαμένο χρόνο (φοίτηση στην ΑΣΠΑΙΤΕ) τον παραλογισμό του συστήματος. Διεκδικούμε, μόνο, την άρση του παραλογισμού και της αδικίας που έχουμε υποστεί εξαιτίας του.

14
Πως απο τη μια δεν τα έχεις μαζί μας και μας συγχαίρεις κι απο την άλλη ζητάς την ανασύνταξη των πινάκων διορισμού? ::)
Δεν είναι αντιφατικό αυτό? ???

Καθόλου αντιφατικό. Ζητώ την ανασύνταξη των πινάκων, ώστε να διοριστούν ΚΑΙ οι υποψήφιοι των οποίων η βαθμολογία τους κατατάσσει στις 24 πρώτες θέσεις. Δε ζητώ τον αποκλεισμό των διοριστέων με ΑΣΠΑΙΤΕ, γιατί αυτοί δε φταίνε σε τίποτα. Το υπουργείο είναι υπεύθυνο για την κατάσταση που δημιουργήθηκε, και δε βλέπω να έχει άλλη επιλογή από την πρόσληψη υπεραρίθμων.

Σελίδες: 123

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32321
  • Τελευταία: ikaramper
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1161458
  • Σύνολο θεμάτων: 19232
  • Σε σύνδεση σήμερα: 417
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 9
Επισκέπτες: 338
Σύνολο: 347

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.077 δευτερόλεπτα. 24 ερωτήματα.