Εμφάνιση μηνυμάτων

Αυτό το τμήμα σας επιτρέπει να δείτε όλα τα μηνύματα που στάλθηκαν από αυτόν τον χρήστη. Σημειώστε ότι μπορείτε να δείτε μόνο μηνύματα που στάλθηκαν σε περιοχές που αυτήν την στιγμή έχετε πρόσβαση.

Μηνύματα - Ψυχολόγος

Σελίδες: 1
1
Άδεια άσκησης επαγγέλματος ψυχολόγου μπορούν να πάρουν;

Προφανώς και όχι.Άδεια ή μάλλον πλέον βεβαίωση άσκησης επαγγέλματος ψυχολόγου παίρνουν μόνο οι απόφοιτοι σχολών αμιγούς ψυχολογίας της Ελλάδας ή του εξωτερικού.

2
μπορείς να μας εξηγήσεις πώς λειτουργεί αυτό θεσμικά;δηλ σε δύσκολες περιπτώσεις που λες, εσύ πώς ξέρεις ή /και πώς καλύπτεσαι νομικά σχετικά με τον τρόπο που θα γνωστοποιήσεις (και σε ποιους)το πρόβλημα του παιδιού;

Το επιστημονικό και επαγγελματικό απόρρητο του ψυχολόγου αίρεται στις περιπτώσεις που είτε η ζωή του θεραπευόμενου βρίσκεται σε κίνδυνο είτε η ζωή άλλου/άλλων στο περιβάλλον του θεραπευόμενου κινδυνεύει.Ανάλογα την περίπτωση το απόρρητο αίρεται για τους  ανηλίκους είτε προς τον/τους κηδεμόνα/ες ή προς τις αρχές.

Ουσιαστικά εφόσον καταλάβω την πηγή του κινδύνου θα σπάσω το απόρρητο προς την ανάλογη κατεύθυνση.Πχ εαν ένα παιδί κακοποιήται από τους γονείς το σπάω προς τις αρχές ενώ αν ένα παιδί σχεδιάζει απόπειρα αυτοκτονίας το σπάω προς τους κηδεμόνες.Νομικά καλύπτομαι από τις διατάξεις του νόμου σχετικά με το απόρρητο του ψυχολόγου.

3
Τα παιδιά βιώνουν δύσκολες καταστάσεις και θέλουν κάπου ν ακουμπήσουν , σε κάποιον να μιλήσουν... Ένας ειδικός μπορεί να τα βοηθήσει καλύτερα.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Πραγματικά αυτό το διαπιστώνω και γω.Έχω αρκετές φορές εξαιρετικά πολύπλοκα θεραπευτικά αιτήματα από μαθητές.Σε τέτοιο σημείο που και γω ο ίδιος έχω εκπλαγεί από τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι έφηβοι μας.Μπορώ να σας καταθέσω πως έχω έρθει αντιμέτωπος με ζητήματα που φτάνουν από απόπειρες αυτοκτονίας ως σεξουαλική κακοποίηση από συγγενείς...Φυσικά όπου κρίνω απαραίτητο έχω δράσει με την άρση του απορρήτου ώστε να διασφαλιστεί η ασφάλεια των παιδιών.

Σε κάθε περίπτωση έχω  συναντήσει  απαιτητικές περιπτώσεις οι οποίες συχνά μου θέτουν μεγάλα ηθικά διλήμματα και με τεστάρουν ως επαγγελματία ψυχικής υγείας.Αν και είναι αναμενώμενο στατιστικά στους 1000 μαθητές περίπου που έχω από όλα τα σχολεία να συναντήσω πολλές μορφές ψυχοπαθολογίας δεν παύουν να με ταρακουνούν και τα επιπρόσθετα κοινωνικό-οικονομικά προβλήματα των εφήβων μας...Επειδή τα παραπάνω τα έχω συναντήσει σε όλη μου την επαγγελματική πορεία με ενηλίκους είναι πολύ διαφορετικό να τα συναντώ σε εφήβους.

Πραγματικά δεν μπορείτε να φανταστήτε τι έχω ακούσει...

4
Όντως βρήκα τελικά μια φιλόλογο σήμερα στο ένα από τα Λύκεια η οποία ενδιαφερόταν αρκετά για την παραπάνω ιδέα και έτσι συμφωνήσαμε να το προχωρήσουμε από την επόμενη εβδομάδα.

Θα ήμουν φυσικά ανοιχτός και σε οποιαδήποτε άλλη πρόταση από τα μέλη του φόρουμ

5

Σε ένα άλλο επίπεδο τώρα, με αφορμή κάποιες εκθέσεις μαθητών μου για το ρατσισμό και το σχολικό εκφοβισμό, σκεφτόμαστε να κάνουμε μια διδακτική ενότητα στο μάθημα της Γλώσσας και της Ιστορίας. Δεν το έχουμε ακόμα ξεκάθαρο, πάντως θα είναι σίγουρα 4-6 ώρες και θα εστιάζει στη διαφορετικότητα μέσα από υλικό που σχετίζεται τόσο με τα αντικείμενα όσο και με τη λειτουργία της ομάδας. Αλλά αυτό είναι ακόμα στα σκαριά, οπότε δεν μπορώ να σου πω κάτι πιο συγκεκριμένο.

Είμαι βέβαια σε ένα σχολείο που η ψυχολόγος μας έχει την πλήρη στήριξη της διεύθυνσης και των συναδέλφων. Δεν ξέρω τι άλλο να σου πω. Αν έχεις κάτι να ρωτήσεις, εδώ είμαστε!

Σας ευχαριστώ όλους για τις απαντήσεις!Το παραπάνω που λες μου φαίνεται πολύ ενδιαφέρον και πραγματικά πολύ βοηθητικό!Αρκεί φυσικά να βρω εκπαιδευτικό να έχει πρόθεση να ασχοληθεί με κάτι αντίστοιχο...

6
Καλησπέρα σε όλους σας,

Είναι η πρώτη μου ανάρτηση στην πολύ βοηθητική ιστοσελίδα σας και θα ήθελα τη γνώμη και την εμπειρία των εκπαιδευτικών που υπηρετούν στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Είμαι λοιπόν ψυχολόγος και από τον Ιανουάριο έχω προσληφθεί σε Λύκεια και Γυμνάσιο γενικής αγωγής στην Αττική (συνολικά είμαι τοποθετημένος σε 3 σχολεία - 4 μέρες την εβδομάδα στα Λύκεια και 1 στο Γυμνάσιο) μέσω του προγράμματος Κοινωφελούς Εργασίας (ΕΣΠΑ).Το πρόγραμμα άρχισε το 2014 οπότε και ήταν η πρώτη χρονιά που προσλήφθηκαν ψυχολόγοι σε σχολεία γενικής αγωγής και πλέον άρχισε να επεκτείνεται σημαντικά το 2016 με προσλήψεις αρκετών συναδέλφων (αν και πάλι όχι αρκετοί για να στελεχώσουν το κάθε σχολείο).Το καλό είναι πως φέτος έχουμε πολύ ενεργή στήριξη από τον επιστημονικό μας σύλλογο και έτσι μας προσφέρουν δωρεάν διευρυμένες εποπτείες για το έργο μας μέσα στις σχολικές μονάδες (το Υπουργείο Παιδείας άφαντο) κάτι το οποίο είναι πολύ βοηθητικό καθώς η συντριπτική πλειοψηφία των ψυχολόγων δεν έχουμε εργαστεί πριν σε σχολεία γενικής αγωγής.

Αρχικά κάθε σχολείο έχει δική του φιλοσοφία,διαφορετικό στυλ διεύθυνσης κοκ. Στο Γυμνάσιο πχ ο Δ/ντης με αντιμετωπίζει με περισσότερο σκεπτικισμό ενώ στα Λύκεια έχω πολύ καλή συνεργασία τόσο με τους διευθυντές/διευθύντριες όσο και με τους εκπαιδευτικούς.Μπορείτε να δείτε το πλαίσιο που διέπει την δουλειά των ψυχολόγων που εργαζόμαστε σε σχολεία γενικής αγωγής εδώ: http://dipe.kar.sch.gr/files/20140116-EKO-001.pdf

Αναρωτιώμουν από την σκοπιά των εκπαιδευτικών πως πιστεύετε οτι η ύπαρξη μας στο σχολικό περιβάλλον θα βοηθήσει τους μαθητές,εκπαιδευτικούς,γονείς κοκ πιο αποτελεσματικά; Έχω μιλήσει με αρκετούς εκπαιδευτικούς και έχω εισπράξει διάφορες ιδέες ,άλλες καλές και άλλες πιο δύσκολα υλοποιήσιμες λόγω του περιορισμένου χρόνου που έχω σε κάθε σχολείο μέσα στην εβδομάδα.Γνωρίζω πως η ύπαρξη ψυχολόγων στα σχολεία είναι κάτι αρκετά καινοτόμο (για την Ελληνική πραγματικότητα τουλάχιστον) αλλά το γεγονός οτι είμαστε κάτι ''νέο'' στο χώρο μερικές φορές φέρνει παρεξηγήσεις,αβεβαιότητα κοκ.

Ας  σας δώσω όμως περιληπτικά μια ιδέα για το τι κάνω πάνω κάτω στα σχολεία.Ουσιαστικά ο ρόλος μου είναι διπλός.Αρχικά είναι προληπτικός μέσω ομιλιών σποραδικά στους μαθητές (σε στυλ μαθήματος και κατα τη διάρκεια μιας διδακτικής ώρας) για θέματα που γνωρίζουμε οτι αφορούν συχνά στα σχολικά περιβάλλοντα (σχολικός εκφοβισμός, άγχος επιδόσεων και εξετάσεων, ομαδικότητα, προβλήματα συμπεριφοράς κοκ). Επίσης ο ρόλος μου είναι συμβουλευτικός και ουσιαστικά αυτό είναι το κομμάτι που απασχολεί περισσότερο την ημέρα μου. Σε κάθε σχολείο λοιπόν μου έχει παραχωρηθεί ένας χώρος (ας πούμε το γραφείο μου) όπου οι μαθητές (και σπανιότερα οι εκπαιδευτικοί) με επισκέπτονται προκειμένου να έχουν ατομικές συνεδρίες μαζί μου για ζητήματα τα οποία μπορεί να σχετίζονται είτε με το σχολικό περιβάλλον είτε γενικότερα με διάφορους τομείς της ζωής τους.Φυσικά με επισκέπτονται και γόνεις (έχουν ενημερωθεί επίσημα από τους συλλόγους γονέων και κηδεμόνων για την ύπαρξη μου στο σχολείο) για ζητήματα που αφορούν στα παιδιά τους και ενίοτε και τους ίδιους.

Η αλήθεια είναι πως έχω συναντήσει πολύ καλή (και σε κάποιες περιπτώσεις ενθουσιώδη) διάθεση από τα παιδιά και χαίρομαι πολύ που τα νέα παιδιά με προσεγγίζουν χωρίς ταμπού.Δυστυχώς όμως αντιλαμβάνομαι πως υπάρχουν πολλές περιπτώσεις παιδιών τα οποία έχουν περάσει σχεδόν όλη τους την μαθητική ζωή με αδιάγνωστες διαταραχές.Ενδεικτικά να σας πω οτι από τις 8 Ιανουαρίου που έπιασα δουλειά δυστυχώς έχω συναντήσει σχεδόν όλες τις μορφές ψυχοπαθολογίας (με εξαίρεση κάποιες πολύ βαριές όπως ψυχώσεις κοκ) και αυτό σε ένα δείγμα περίπου 70 μαθητών που έχω δει ως τώρα και στα 3 σχολεία...

Παρόλα αυτά θα ήθελα τις γνώμες και άλλων εκπαιδευτικών που εργάζονται στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση για το πως η συμβολή μας στο σχολικό περιβάλλον θα μπορούσε να ήταν ακόμα πιο βοηθητική.Ευχαριστώ για την υπομονή να διαβάσετε το κατεβατό :)




Σελίδες: 1

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32329
  • Τελευταία: kblala
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1162208
  • Σύνολο θεμάτων: 19243
  • Σε σύνδεση σήμερα: 567
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 1
Επισκέπτες: 424
Σύνολο: 425

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.093 δευτερόλεπτα. 31 ερωτήματα.