Εμφάνιση μηνυμάτων

Αυτό το τμήμα σας επιτρέπει να δείτε όλα τα μηνύματα που στάλθηκαν από αυτόν τον χρήστη. Σημειώστε ότι μπορείτε να δείτε μόνο μηνύματα που στάλθηκαν σε περιοχές που αυτήν την στιγμή έχετε πρόσβαση.

Μηνύματα - khpouros24

Σελίδες: 1
1
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« στις: Μάιος 12, 2020, 12:12:48 μμ »
ποιο είναι το αντίθετο του "υπηρετώ";

2
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« στις: Μάρτιος 02, 2020, 08:24:05 πμ »
Καλημέρα κ καλή σαρακοστή.
Θέτω δύο ερωτήματα με την ελπίδα να ακούσω την άποψή σας.

Με τον καιρό, οι όροι φανατικός και φανατισμός πλάτυναν σε νόημα και πλούτυναν σε… περγαμηνές. Δε σήμαιναν πια τους ακρωτηριασμένους ζηλωτές της Bellona, αλλά κάθε έξαλλο οπαδό θρησκείας που όχι μόνο φαντάζεται πως είναι εμποτισμένος από θείο πνεύμα, αλλά και επιχειρεί να επιβάλλει την πίστη του με κάθε μέσο, ακόμα και με τη βία, και με το αίμα όχι πια το δικό του- άλλα των άλλων. Βέβαιος πως μονάχα η δική του πίστη είναι σωστή -πως κατέχει την αποκλειστικότητα της «θείας χάρης»- δεν περιορίζεται να την υπηρετεί, να τη διακονεί, να τη διακηρύσσει, αλλά θεωρεί ύψιστο χρέος του την επικράτησή της, και πιστεύει πως είναι απόλυτα δικαιωμένη και καθαγιασμένη η καθυπόταξη των αντιφρονούντων και -το ultimum- η εξόντωσή τους, η κάθαρση του κόσμου από τους «άπιστους».

Με ποιο τρόπο αναπτύσσεται η παραπάνω παράγραφος;

Αλλά η χάρη του φανατισμού δεν σταμάτησε εκεί. Γρήγορα, κατακυρίευσε όλα τα πεδία πολιτικό, ιδεολογικό, ακόμα και καλλιτεχνικό και αθλητικό…Ο τυφλός ζήλος για κοσμοθεωρίες, έθνη, συστήμα-τα, πρόσωπα κλπ. υπαγορεύει στους οπαδούς τους ανυποχώρητη μισαλλοδοξία, ασυμβίβαστη εχθρό-τητα, άκρατο «μανιχαϊσμό» («εμείς είμαστε το απόλυτο Καλό, οι άλλοι είναι το απόλυτο Κακό»). Και άρα, «πας μη μεθ’ ημών, καθ’ ημών», «ερρέτω» (ας καταστραφεί) όχι μόνο «ο κακά βουλόμενος» αλ-λά και «ο κακά βουλευόμενος» κατά την άποψη των ζηλωτών βέβαια.

Ποιος είναι ο τρόπος κ τα μέσα πειθούς στην παραπάνω παράγραφο;

3
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« στις: Νοέμβριος 27, 2018, 07:08:24 μμ »
Ευχαριστώ πάρα πολύ για τις απαντήσεις σας!

4
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« στις: Νοέμβριος 26, 2018, 05:18:12 μμ »
Ως προς τους τρόπους και τα μέσα πειθούς στο απόσπασμα που παραθέτεις, έχω να παρατηρήσω τα εξής:
γίνεται α) επίκληση στη λογική, αφού χρησιμοποιούνται στοιχεία της πραγματικότητας και συμβάντα της σύγχρονης και της παλαιότερης συλλογικής εμπειρίας (σήμερα οι νέοι ζουν με ανέσεις και έχουν πολλές ευκαιρίες να μορφωθούν, να ψυχαγωγηθούν κλπ., ενώ στο παρελθόν η χώρα μας εξαιτίας των πολέμων και των εμφυλίων συγκρούσεων, ήταν περισσότερο μια χώρα όπου κυριαρχούσαν οι προκαταλήψεις και η καταπίεση, η στενότητα σκέψης και οι φοβικές συμπεριφορές) και β) επίκληση στην αυθεντία, καθώς παραθέτονται αυτούσια τα λόγια ενός Σαιξπηρικού ήρωα, μέσα σε εισαγωγικά ("ο κόσμος ... σπαθί μου").

Θα μπορούσε κατά τη γνώμη σας να αποτελεί επίκληση στο συναίσθημα; Λόγω χρήσης ασύνδετου, περιγραφής, επιθέτων, μεταφορών, υπερβολής και συγκινησιακής φόρτισης..

5
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« στις: Νοέμβριος 25, 2018, 08:05:51 μμ »
Κατά τη γνώμη μου κι έτσι όπως το σκέφτομαι:
Προκείμενη α΄ : Ο δράστης μιας ανθρωποκτονίας περιφρονεί (και δεν σέβεται) την ανθρώπινη ζωή.
Προκείμενη β΄ : Η κοινωνία με το Δίκαιό της διδάσκει τον σεβασμό προς την ανθρώπινη ζωή.
Συμπέρασμα    : 'Αρα, η κοινωνία μας δεν επιτρέπεται να λειτουργεί/συμπεριφέρεται ως ανθρωποκτόνος
(αποδίδοντας ποινές με τιμωρητικό κι όχι σωφρονιστικό χαρακτήρα).
Ευχαριστώ πάρα πολυ για την απαντηση

Θέτω κάτι ακόμα:
Με ποιον τροπο και ποια μεσα πειθους χρησιμοποιει ο αρθρογραφος στο παρακατω αποσπασμα:
Να αιτιολογήσετε την απάντησή σας με αναφορά σε χωρία.

"Φυσικά, η εποχή μας προσφέρει στους νέους ζωή πιο άνετη, πιο ελέυθερη, πιο "κοσμοπολίτικη", με πολύ περισσότερες δυνατότητες και ευκαιρίες μόρφωσης, επικοινωνίας, ψυχαγωγίας, παρά η μεσοπολεμική και άμεσα μεταπολεμική ΕΛλάδα, η αφανισμένη από πολέμους, κατοχές, εμφυλίους, η "επαρχιώτικη" Ελλάδα, με τις προλήψεις, τις προκαταλήψεις της, με τις απαγορεύσεις και τις καταπιέσεις, που μάστιζαν τη νεολάια του καιρού εκείνου Θα μπορούσαν, οι τωρινοί νέοι, να πουν όπως ο Σαιξπηρικός Πίστολ ¨ο κόσμος για μένα είναι ένα στρείδι, που θα τ΄ανοίξω εγώ με το σπαθί μου¨.

6
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« στις: Νοέμβριος 25, 2018, 01:02:48 μμ »
Θα μπορούσατε, παρακαλώ, να διακρίνετε τη δομή του επιχειρήματος; (προκειμενες-συμπερασμα)

¨Αυτό, δηλαδή, που κάνει ο δράστης μιας ανθρωποκτονίας και που συνιστά ακριβώς τη βαθύτερη ουσία του εγκληματικού χαρακτήρα της πράξης του, ότι δηλαδή περιφρονεί το νόημα της ανθρώπινης ζωής, που ξεφεύγει από τη λογική μας σύλληψη, δεν επιτρέπεται να το διαπράττει και η ίδια η κοινωνία με το Δίκαιό της και να το αποκαλεί ποινή, η οποία (πολιτεία) μάλιστα αποβλέπει στο να διδάξει ¨σεβασμό¨ προς την ανθρώπινη ζωή....".

7
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« στις: Νοέμβριος 22, 2018, 08:55:19 μμ »
Θα μπορούσατε, παρακαλώ, να διακρίνετε τη δομή του επιχειρήματος; (προκειμενες-συμπερασμα)

¨Αυτό, δηλαδή, που κάνει ο δράστης μιας ανθρωποκτονίας και που συνιστά ακριβώς τη βαθύτερη ουσία του εγκληματικού χαρακτήρα της πράξης του, ότι δηλαδή περιφρονεί το νόημα της ανθρώπινης ζωής, που ξεφεύγει από τη λογική μας σύλληψη, δεν επιτρέπεται να το διαπράττει και η ίδια η κοινωνία με το Δίκαιό της και να το αποκαλεί ποινή, η οποία (πολιτεία) μάλιστα αποβλέπει στο να διδάξει ¨σεβασμό¨ προς την ανθρώπινη ζωή....".

8
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« στις: Νοέμβριος 22, 2018, 07:45:08 μμ »
τι συλλογισμός είναι ο εξής: Διαπράττει καθημερινά πολλά ανθρωπιστικά έργα άρα είναι ένας ενάρετος άνθρωπος.

Σελίδες: 1

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32309
  • Τελευταία: emnik
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1160912
  • Σύνολο θεμάτων: 19225
  • Σε σύνδεση σήμερα: 750
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 10
Επισκέπτες: 731
Σύνολο: 741

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.067 δευτερόλεπτα. 25 ερωτήματα.