1
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« στις: Μαΐου 12, 2020, 12:12:48 pm »
ποιο είναι το αντίθετο του "υπηρετώ";
Αυτό το τμήμα σας επιτρέπει να δείτε όλα τα μηνύματα που στάλθηκαν από αυτόν τον χρήστη. Σημειώστε ότι μπορείτε να δείτε μόνο μηνύματα που στάλθηκαν σε περιοχές που αυτήν την στιγμή έχετε πρόσβαση.
Σελίδες: 1
1
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου« στις: Μαΐου 12, 2020, 12:12:48 pm »
ποιο είναι το αντίθετο του "υπηρετώ";
2
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου« στις: Μαρτίου 02, 2020, 08:24:05 am »
Καλημέρα κ καλή σαρακοστή.
Θέτω δύο ερωτήματα με την ελπίδα να ακούσω την άποψή σας. Με τον καιρό, οι όροι φανατικός και φανατισμός πλάτυναν σε νόημα και πλούτυναν σε… περγαμηνές. Δε σήμαιναν πια τους ακρωτηριασμένους ζηλωτές της Bellona, αλλά κάθε έξαλλο οπαδό θρησκείας που όχι μόνο φαντάζεται πως είναι εμποτισμένος από θείο πνεύμα, αλλά και επιχειρεί να επιβάλλει την πίστη του με κάθε μέσο, ακόμα και με τη βία, και με το αίμα όχι πια το δικό του- άλλα των άλλων. 3
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου« στις: Νοεμβρίου 27, 2018, 07:08:24 pm »
Ευχαριστώ πάρα πολύ για τις απαντήσεις σας!
4
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου« στις: Νοεμβρίου 26, 2018, 05:18:12 pm »
Ως προς τους τρόπους και τα μέσα πειθούς στο απόσπασμα που παραθέτεις, έχω να παρατηρήσω τα εξής:
γίνεται α) επίκληση στη λογική, αφού χρησιμοποιούνται στοιχεία της πραγματικότητας και συμβάντα της σύγχρονης και της παλαιότερης συλλογικής εμπειρίας (σήμερα οι νέοι ζουν με ανέσεις και έχουν πολλές ευκαιρίες να μορφωθούν, να ψυχαγωγηθούν κλπ., ενώ στο παρελθόν η χώρα μας εξαιτίας των πολέμων και των εμφυλίων συγκρούσεων, ήταν περισσότερο μια χώρα όπου κυριαρχούσαν οι προκαταλήψεις και η καταπίεση, η στενότητα σκέψης και οι φοβικές συμπεριφορές) και β) επίκληση στην αυθεντία, καθώς παραθέτονται αυτούσια τα λόγια ενός Σαιξπηρικού ήρωα, μέσα σε εισαγωγικά ("ο κόσμος ... σπαθί μου"). Θα μπορούσε κατά τη γνώμη σας να αποτελεί επίκληση στο συναίσθημα; Λόγω χρήσης ασύνδετου, περιγραφής, επιθέτων, μεταφορών, υπερβολής και συγκινησιακής φόρτισης.. 5
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου« στις: Νοεμβρίου 25, 2018, 08:05:51 pm »
Κατά τη γνώμη μου κι έτσι όπως το σκέφτομαι:
Προκείμενη α΄ : Ο δράστης μιας ανθρωποκτονίας περιφρονεί (και δεν σέβεται) την ανθρώπινη ζωή. Προκείμενη β΄ : Η κοινωνία με το Δίκαιό της διδάσκει τον σεβασμό προς την ανθρώπινη ζωή. Συμπέρασμα : 'Αρα, η κοινωνία μας δεν επιτρέπεται να λειτουργεί/συμπεριφέρεται ως ανθρωποκτόνος (αποδίδοντας ποινές με τιμωρητικό κι όχι σωφρονιστικό χαρακτήρα). Ευχαριστώ πάρα πολυ για την απαντηση Θέτω κάτι ακόμα: Με ποιον τροπο και ποια μεσα πειθους χρησιμοποιει ο αρθρογραφος στο παρακατω αποσπασμα: Να αιτιολογήσετε την απάντησή σας με αναφορά σε χωρία. "Φυσικά, η εποχή μας προσφέρει στους νέους ζωή πιο άνετη, πιο ελέυθερη, πιο "κοσμοπολίτικη", με πολύ περισσότερες δυνατότητες και ευκαιρίες μόρφωσης, επικοινωνίας, ψυχαγωγίας, παρά η μεσοπολεμική και άμεσα μεταπολεμική ΕΛλάδα, η αφανισμένη από πολέμους, κατοχές, εμφυλίους, η "επαρχιώτικη" Ελλάδα, με τις προλήψεις, τις προκαταλήψεις της, με τις απαγορεύσεις και τις καταπιέσεις, που μάστιζαν τη νεολάια του καιρού εκείνου Θα μπορούσαν, οι τωρινοί νέοι, να πουν όπως ο Σαιξπηρικός Πίστολ ¨ο κόσμος για μένα είναι ένα στρείδι, που θα τ΄ανοίξω εγώ με το σπαθί μου¨. 6
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου« στις: Νοεμβρίου 25, 2018, 01:02:48 pm »
Θα μπορούσατε, παρακαλώ, να διακρίνετε τη δομή του επιχειρήματος; (προκειμενες-συμπερασμα)
¨Αυτό, δηλαδή, που κάνει ο δράστης μιας ανθρωποκτονίας και που συνιστά ακριβώς τη βαθύτερη ουσία του εγκληματικού χαρακτήρα της πράξης του, ότι δηλαδή περιφρονεί το νόημα της ανθρώπινης ζωής, που ξεφεύγει από τη λογική μας σύλληψη, δεν επιτρέπεται να το διαπράττει και η ίδια η κοινωνία με το Δίκαιό της και να το αποκαλεί ποινή, η οποία (πολιτεία) μάλιστα αποβλέπει στο να διδάξει ¨σεβασμό¨ προς την ανθρώπινη ζωή....". 7
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου« στις: Νοεμβρίου 22, 2018, 08:55:19 pm »
Θα μπορούσατε, παρακαλώ, να διακρίνετε τη δομή του επιχειρήματος; (προκειμενες-συμπερασμα)
¨Αυτό, δηλαδή, που κάνει ο δράστης μιας ανθρωποκτονίας και που συνιστά ακριβώς τη βαθύτερη ουσία του εγκληματικού χαρακτήρα της πράξης του, ότι δηλαδή περιφρονεί το νόημα της ανθρώπινης ζωής, που ξεφεύγει από τη λογική μας σύλληψη, δεν επιτρέπεται να το διαπράττει και η ίδια η κοινωνία με το Δίκαιό της και να το αποκαλεί ποινή, η οποία (πολιτεία) μάλιστα αποβλέπει στο να διδάξει ¨σεβασμό¨ προς την ανθρώπινη ζωή....". 8
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου« στις: Νοεμβρίου 22, 2018, 07:45:08 pm »
τι συλλογισμός είναι ο εξής: Διαπράττει καθημερινά πολλά ανθρωπιστικά έργα άρα είναι ένας ενάρετος άνθρωπος.
Σελίδες: 1
|